Van vrijdagmiddag tot zondagmiddag de Green Divide gefietst, inclusief terugfietsen van centrum Zwolle naar regio Heerenveen. Vorig jaar een wat langer avontuur gedaan door de Eifel
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83126158. Dat smaakte naar méér. Wegens te weinig vakantiedagen deze keer een lang weekend op pad maar toch intensief met bijna 400 km in een goede twee dagen.
Canyon Grizl met 45 mm Hutchinson Caracal race banden (team binnenband, 2.1/2.3 bar). Fiets lekker afgeladen met compacte kampeer uitrusting, wat kleding, tweede setje fietskleren, normale schoenen en een gaspitje met pan.
TL;DR: Bril-jant zeg! Wat een mooie route

. Bijzonder ook dat je in Nederland zulke lange stukken offroad kan rijden zonder al te veel rare lussen en kronkels.
Dag 1 gestart om 13:00 vanaf station Naarden-Bussum en 117 km gefietst naar camping Lindenhof bij Wolfheze. Mooie etappe over strakke gruispaden. Vanaf zo'n beetje Wageningen begon het terrein duidelijk te veranderen. Bloedheet in de middag met als afsluiter een flinke onweersbui. Toen realiseerde ik me weer hoe lang ik de helm al niet had uitgespoeld
Dag 2 begon het èchte feest. Een aaneenschakeling van prachtige onverharde weggetjes. Volle bak genieten! Ook de eerste stukken met diep mul zand die met een beladen fiets lastig te rijden zijn. 147 km (6,5 uur) gefietst naar camping de Helfterkamp bij Vaassen.
Dag 3 wakker geworden van onweer in de verte. Met een noodgang alles ingepakt en net na 7 uur vertrokken. De paden over het kroondomein waren werkelijk prachtig zo op de vroege ochtend. Na 50 km aangekomen in het centrum van Zwolle, en begonnen aan de laatste 70 km asfalt richting huis