Het grote Bikepacking Topic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:40
Duclaasie schreef op maandag 6 april 2026 @ 10:40:
Ik ga ergens in mij voor het eerst een week(je) met de fiets op pad. Qua uitrusting heb ik de boel al aardig op orde. Waar ik alleen praktisch nog tegenaan loop is planning en overnachting. Omdat het mijn eerste keer is ga ik niet kamperen, maar gun ik mijzelf een beetje comfort van ten minste een trekkershut. Is het een beetje te doen om op de bonnefooi door Nederland te reizen en ergens halverwege de middag je eindpunt te bepalen?
Trekkershut last minute geen ervaring mee. Bij vrienden op de fiets zie ik geregeld "last minute" mogelijk.
Maar die reserveer ik ook eigenlijk altijd wel van tevoren.

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06-04 21:32
Vrienden op de fiets had ik ook nog in mijn achterhoofd, maar wat ik op de website las wordt reserveren wel gewaardeerd…

Ik heb nog geen compacte lichte tent, dus die optie is voorlopig even niet aan de orde. Misschien moet ik gewoon accepteren dat enige mate van planning onontkoombaar is bij deze wijze van reizen.

Een B&B is ook wel een optie, maar die zijn soms al net zo duur als een hotel. Dat wil ik dus zoveel mogelijk vermijden.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:26
Een tent, die kan je voor de prijs van een week lang trekkershutten wel vinden hoor.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
@Duclaasie: als je flexibel wil zijn dan is een tent (en eventueel wildkamperen) wel de manier voor bikepacken wat mij betreft. Overiens hoeft een tent niet eens zo heel veel te kosten. Ik heb een lichtgewicht tent van € 130 (Naturehike Cloud Up 2) en die bevalt heel goed.

Vrienden op de fiets is fijn, maar dan is van te voren vastleggen wel handig. Bij sommige adressen heb je niet direct contact. Dus dan wordt last minute wat lastig. En als je dan geen alternatieven in de buurt hebt dan zit je ook niet echt lekker op de fiets.

Wat je ook natuurlijk ook kan doen is dat je vrienden op de fiets adressen vastlegt, maar meerdere routes gaat plannen. Als de benen of weer goed zijn doe je een langere route, is dat niet zo een kortere variant.

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:05
Dat is precies de reden waarom ik met een tentje wil reizen, veel meer vrijheid. Ik maak een mooie route op RidewithGPS en voeg gewoon een hele hoop chille campings toe en dan kan ik op de dag zelf bepalen naar welke camping ik ongeveer wil gaan. Ik heb een klein tentje van de decathlon en die is licht en klein genoeg om mee te nemen, de grootste issue vind ik nog wel mijn slaapzak. Die is bulky en zwaar. Maar een lichtgewicht en toch warme slaapzak is zo duur!

Wat ik ook fijn vind aan een tentje is dat je bij aankomst op de camping nog wat te doen hebt, lekker wat kouds drinken, een halve zak chips eten en je tentje opzetten. En hetzelfde geldt voor de ochtend, het dwingt je lekker rustig aan te doen en alles op te ruimen.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste