https://enabags.bigcartel.com/Polariteit schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:04:
[...]
Fietsen met rugzak is niet zo erg hoor; Een 'goedzittende' rugzak (heupbanden, mesh achterkant) met juiste gewichtsverdeling is key. Indien dit het geval, dan merk je bijna niet dat je hem op hebt.
Wil je je tassenmaker met ons delen? (heb zelf ook een onhandig frame voor standaard-tassen)
Kijk niet naar de url, hij verkoopt echt geen drugs.
Hier in nl heb je ook nog https://timtas.nl/ voor custom tassen en meer
Alpkit maakt ze ook custom.
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
In NL is dit natuurlijk een mooie oplossing en dichtbij huis. Maakt communicatie ook makkelijker.kaaas schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:46:
Hier in nl heb je ook nog https://timtas.nl/ voor custom tassen en meer
Je had ook Detour uit Apeldoorn, ook mooie spullen, maar deze lijkt te zijn gestopt in 2022.
Ik heb de eigenaar van ENA Bags een paar jaar terug gesproken bij Velofollies in Kortrijk. Zijn winkel blijkt gevestigd te zijn aan de rand van de wijk waar ik vroeger woonde en de taalbarriere is er niet. Dat maakt het een stuk makkelijker voor mij.
Alpkit heeft inderdaad ook veel spullen. Geen cutting edge materiaal maar wel gewoon degelijk en voor een ok prijs. De fiets waar ik de tas voor heb laten maken is toevallig ook van dat bedrijf (Sonder, het fietsenmerk van Alpkit). Maar sinds de Brexit kijk ik zelf amper meer naar mogelijkheden in Engeland moet ik zeggen.
In Duitsland stikt het tegenwoordig ook van de kleine studio's die de mooiste creaties toveren.
Dat kan maar is minder gestroomlijnd..DDX schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:38:
Hangt ook erg van je houding af, zit je aero dan werkt een rugzak niet.
Ik haalde eerder inderdaad ook nog wel eens mooie goedkope spulletjes bij Superstarcomponents (Verzenden helemaal niet meer naar EU) of PlanetX.ElGreco schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:52:
[...]
Maar sinds de Brexit kijk ik zelf amper meer naar mogelijkheden in Engeland moet ik zeggen.
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Ik heb een fotorugtas van wandrd prvk gebruikt, die was ruim genoeg voor de +- 8kg bagage en heeft veel lussen om dingen aan te hangen, de fietsopbergtas hing met een klittebandje aan de rugzak. Als die te hoog zat stootte die tegen mijn helm dus moest die naar beneden. Na twee dagen begon deze tas wel te snijden in mijn schouders, door regen werd dat geschuur nog erger. Een dikkere padding zou nog beter zijn. Een spatbord / ass saver is ook luxe.Polariteit schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:10:
[...]
Heb je die fietstas ook meegesleept? Indien ja, welke is dat dan?
Eigenlijk bedoelde ik welke opbergtas je gebruiktFFW schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:58:
[...]
Ik heb een fotorugtas van wandrd prvk gebruikt, die was ruim genoeg voor de +- 8kg bagage en heeft veel lussen om dingen aan te hangen, de fietsopbergtas hing met een klittebandje aan de rugzak. Als die te hoog zat stootte die tegen mijn helm dus moest die naar beneden. Na twee dagen begon deze tas wel te snijden in mijn schouders, door regen werd dat geschuur nog erger. Een dikkere padding zou nog beter zijn. Een spatbord / ass saver is ook luxe.
Die van de deca, goedkoop en goed en compact . Je hebt dan geen wieltassen nodig.
ik pakte het dan in met wat stukken karton die op straat vond. als je het echt mooi wilt inpakken dan wordt het een stuk zwaarder om mee te nemen.
ook, Eurostar is zo stom geregeld ;
stel je wilt Londen Parijs of omgekeerd rijden
dan mag je van Eurostar niet met een fiets in Amsterdam instappen.
het traject waar fietsen zijn toegestaan is Brussel-Parijs-Londen
het is dezelfde trein, maar er gelden andere regels op trajecten
ik pakte het dan in met wat stukken karton die op straat vond. als je het echt mooi wilt inpakken dan wordt het een stuk zwaarder om mee te nemen.
ook, Eurostar is zo stom geregeld ;
stel je wilt Londen Parijs of omgekeerd rijden
dan mag je van Eurostar niet met een fiets in Amsterdam instappen.
het traject waar fietsen zijn toegestaan is Brussel-Parijs-Londen
het is dezelfde trein, maar er gelden andere regels op trajecten
[ Voor 77% gewijzigd door FFW op 01-11-2025 13:59 ]
Ligt er ook aan wat je doet, als je een mtb tocht doet in het hooggebergte met veel hike-a-bike kun je niet echt om een rugzak heen want dan is een fiets vol tassen weer minder handig.ElGreco schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 07:59:
[...]
Respect dat je dat met een rugzak deed. Mij niet gezien. Ik zou mijzelf na 30 minuten fietsen al van kant maken, ik zou gek worden van zo'n ding op mijn rug.
Gebruiksgemak tijdens in en uitpakken is ook wat waard. Ik heb er wel wat voor over om niet te lopen kloten met wapperende plastic zakken.
Even ter referentie.
Ik heb een tas laten maken, op maat, voor mijn fiets, omdat ik een beetje een onhandige frame heb. Alles naar mijn specificaties. 170,- euro inclusief verzending vanuit Griekenland.
Klinkt veel. Maar alle andere tassen die ik heb geprobeerd en afgekeurd, waren bij elkaar zowat duurder. En alles blijft droog.
ik wil komend jaar een lange tocht in Kenia rijden, ik vond de de migration gravel run in Masai mara, dat is een georganiseerde fietsreis
4 DAYS, 4 STAGES
JUNE 16 - 19 2026
650KM - 8,000M
MAASAI MARA, KENYA
echter, de reis kost tussen 2099 en 6145 euro PP, voor vier dagen dus. excl vlucht. excl transport naar de start en eindpositie.
Hier maken ze weer eens compleet misbruik van de onwetendheid van toeristen, zoals ze ook marathonlopers een poot uitdraaien (1500 voor een dagje rennen). Ik ben bekend in de omgeving en ik kan de reis makkelijk zelf organiseren. stel dat ik met twee vrienden fiets, en ik betaal een Toyota Hilux met chauffeur een week lang om ons te volgen met een auto gevuld met onderdelen en supplies, en we slapen in de ** hotels in de buurt, dan kom ik uit op 2000 voor 3 personen.
4 DAYS, 4 STAGES
JUNE 16 - 19 2026
650KM - 8,000M
MAASAI MARA, KENYA
echter, de reis kost tussen 2099 en 6145 euro PP, voor vier dagen dus. excl vlucht. excl transport naar de start en eindpositie.
Hier maken ze weer eens compleet misbruik van de onwetendheid van toeristen, zoals ze ook marathonlopers een poot uitdraaien (1500 voor een dagje rennen). Ik ben bekend in de omgeving en ik kan de reis makkelijk zelf organiseren. stel dat ik met twee vrienden fiets, en ik betaal een Toyota Hilux met chauffeur een week lang om ons te volgen met een auto gevuld met onderdelen en supplies, en we slapen in de ** hotels in de buurt, dan kom ik uit op 2000 voor 3 personen.
[ Voor 3% gewijzigd door FFW op 01-11-2025 13:58 ]
sjesus, zijn er serieus mensen die dat betalen om ergens 4 dagen te fietsen?
En dan ook nog eens ernaartoe vliegend, en weer terug vliegend zeker?
Is toch ook geen bikepacking meer te noemen, zeker niet als je een truck met spullen mee laat rijden
Beetje zelfvoorzienend zijn is juist een deel van de charme van bikepacken...
Een echte vent (man/vrouw/watjijwil) fietst trouwens gewoon vanuit huis naar Kenia toe, dat zijn de echte bikkels
Is toch ook geen bikepacking meer te noemen, zeker niet als je een truck met spullen mee laat rijden
Een echte vent (man/vrouw/watjijwil) fietst trouwens gewoon vanuit huis naar Kenia toe, dat zijn de echte bikkels
Precies! Neefje van mij: https://www.polarsteps.com/jarmo/16867966-expeditie-onbekendPolariteit schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 15:19:
sjesus, zijn er serieus mensen die dat betalen om ergens 4 dagen te fietsen?En dan ook nog eens ernaartoe vliegend, en weer terug vliegend zeker?
![]()
Is toch ook geen bikepacking meer te noemen, zeker niet als je een truck met spullen mee laat rijden![]()
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
er naar toe fietsen is nog een groter avontuur maar kost ook nogal wat tijd, ik ben jaloers op wie dat lukt
ik ben bang dat een goedkoop retourtje scoren(600) en dan de fiets in een doos meenemen voor mij het meest haalbare is. het is ook meer een wielren tour, niet echt zelfvoorzienende bikepacking. sorry verkeerde topic dus
ik ben bang dat een goedkoop retourtje scoren(600) en dan de fiets in een doos meenemen voor mij het meest haalbare is. het is ook meer een wielren tour, niet echt zelfvoorzienende bikepacking. sorry verkeerde topic dus