Ik ben afgelopen zomer twee weken op bikepacking trip geweest door de Baltische staten en volledig zelfvoorzienend. Ik had hiervoor mijn gravelfiets uitgerust met een Ortlieb Quick Rack en 2x 20L Ortlieb tassen van een maat geleend. Ook had ik 2x een 5.8L Topeak Drybag aan de voorvork. [En nog een 1L toptube bag, maar dat schiet niet op haha!] De tent had ik dan achterop los op de bagagedrager. De Quick Rack icm de Ortlieb tassen werkte echt uitstekend, dat zat echt meer dan uitstekend. Qua ruimte had ik meer dan voldoende, dus voor toekomstige trips wil dus wat minder grote tassen en aangezien de Ortlieb's niet van mij waren ben ik aan het orienteren wat doen. Specifiek:
1. Op zoek naar een framebag die dan ook op hele korte ritjes gebruikt kan worden met de vrouw des huizes voor allerlei onzin. Ik denk dat dit een Tailfin gaat worden, hihi!
2. Voor de achter panniers ga ik denk ik voor Ortlieb Sport-Roller. Dan houd ik het rek vrij voor de tent net zoals bij de huidige trip of zou ik dit evt. nog kunnen aanvullen met een Dry Pack. En voor korte tripjes zou ik wellicht alleen de Dry Pack kunnen doen. Dit breng mij wel bij het punt dat zo'n Tailfin rack toch ook wel heel fraai is..
Keuzeskeuzeskeuzes!
1. Op zoek naar een framebag die dan ook op hele korte ritjes gebruikt kan worden met de vrouw des huizes voor allerlei onzin. Ik denk dat dit een Tailfin gaat worden, hihi!
2. Voor de achter panniers ga ik denk ik voor Ortlieb Sport-Roller. Dan houd ik het rek vrij voor de tent net zoals bij de huidige trip of zou ik dit evt. nog kunnen aanvullen met een Dry Pack. En voor korte tripjes zou ik wellicht alleen de Dry Pack kunnen doen. Dit breng mij wel bij het punt dat zo'n Tailfin rack toch ook wel heel fraai is..

Keuzeskeuzeskeuzes!
[ Voor 5% gewijzigd door 3dav0d3 op 26-08-2025 18:59 ]