Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 2 ... 60 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zuLEvianwRoMt3Ulh7qjHwIf/full.jpg

Wielrennen, MTB, woon-werkverkeer, indoor, triathlons. Heel veel mensen doen het. Maar wat is nou de beste kledingkeuze? Voor elk soort fietsverkeer is er een gigantisch aanbod aan kleding. Soms zie je door de bomen het bos niet meer. In dit topic kan je alle soorten kleding bespreken. Zomerkleding, winterkleding, tussen-seizoen, kleding voor natte dagen, korte mouwen, lange mouwen, thermokleding, kleine maten, grote maten en ga nog maar even door. Deel je ervaringen, je goede en slechte keuzes, je favoriete merken. Laat ons weten (en bespreek) welke kleding op welke moment en seizoen het beste is. Wat vind jij fijn, of juist niet? Welke merken leveren de beste prijs/kwaliteit? Hier kan je natuurlijk ook elkaar attenderen op leuke aanbiedingen. Enz enz.

Interessante sites voor kleding:

https://www.hopmansfietsgigant.nl
https://www.futurumshop.nl
https://www.salden.nl
https://www.bakkerracingproducts.nl
https://www.mantel.com
https://www.wiggle.nl
https://www.bike24.com
https://www.rosebikes.nl
https://www.bike-components.de/en/
https://www.bike-discount.de/

Sites met relatief hoge verzendkosten (10tje) maar soms erg voordelig:
https://www.bike-mailorder.de
https://shop.zweirad-stadler.de/
www.hibike.nl

[ Voor 42% gewijzigd door Microkid op 02-11-2020 06:30 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 21:47

Galois

1811 - 1832

Galois schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:24:
Ik heb 2 normale Perfetto’s en wilde er nog een. Gebeurt nu te vaak dat ik wil fietsen en ze beide vies zijn :)

De Ros lijkt waterdicht te zijn. Dus beter als regenjas? Heb zojuist deze besteld (de Ros) en krijg ‘m morgen binnen. Zal dan wel mijn ervaring posten hier. En als hij niet bevalt stuur ik ruil ik ‘m voor de gewone Perfetto.

Als @havana de Ros heeft, ben ik wel benieuwd naar zijn ervaringen... (200€ adviesprijs is keurig voor een ls Jersey ;)).
Mijzelf quoten hoor niet, maar in dit geval toch wel :)

Ik heb dus de Ros versie gekocht en 'wow!'. Prachtig shirt. Lijkt heel erg op de 'gewone' versie, maar kennelijk dus wel waterdicht (goretex). Is (zoals @Noxa ook al aangaf) iets strakker, iets meer getailleerd. Ben er erg blij mee...

Zeker voor deze prijs (100 euro!). Banierhuis heeft een paar mooie Castelli-aanbiedingen... sla uw slag :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 24-04 21:51

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Wat is voor MTB aan te raden om de komende tijd koude voeten te voorkomen?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-04 18:51
magic_nl schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:20:
Wat is voor MTB aan te raden om de komende tijd koude voeten te voorkomen?
Neopreen overschoenen en dikke(re) sokken. Er zijn ook speciale winter MTB schoenen, maar die zijn vaak een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 16:47
Ik heb met voeten in dit kouder wordend weer dat mijn tenen veel kouder worden dan de achterkant van mijn voet. Mijn hiel kan dan echt aan het zweten zijn en mijn tenen bevroren. Ik gebruik afhankelijk van het weer overschoenen, dikke sokken of echte winterschoenen, maar vaak met koude tenen. Zeker op iets langere ritten. Zijn daar oplossingen voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
@Teun_2 Wellicht toe-covers proberen?
https://www.mantel.com/gripgrab-toe-cover

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 13-11-2019 05:45 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Bij de Duitse Aldi hadden ze ook wielrenspullen afgelopen week. M'n moeder heeft een broek (met zeem!) en een T-shirt meegenomen. Het T-shirt zit wat wijder, maar de broek is prima. Ik moet er alleen nog een keer mee fietsen... Voor de prijs (8 en 13 euro geloof ik) heeft ,'t een prima pasvorm. Tuurlijk 't T-shirt is niet perfect, maar dat zijn de ondershirts van futurum van 25 euro ook niet. Meer dan 25 euro vind ik onzin. Ik fiets momenteel hooguit 30km per week.

Zeker als beginner een aanrader om eerst bij de Aldi te kijken. Ik vind het erg jammer van het geld om direct duur spul te kopen. Als je niet zeker weet of je iets nodig hebt, of wielrennen überhaupt iets voor je is, is dit een prima keus.

Iemand trouwens nog tips voor armstukken? Ik heb alleen nog 2 ondershirts met lange mouwen en 2 x een vest/truitje met korte mouwen voor over de onderkleding. Als het straks wat kouder wordt, zijn die iets te koud denk ik. Eigenlijk wil ik voorlopig nog geen lange wielerkleding kopen, omdat dit pas m'n eerste seizoen is en ik dus niet weet hoeveel ik in de winter ga fietsen. Ik fiets ook veel naar school met de racefiets (2* 6-7km) dat doe ik zeker als het wat warmer is in een T-shirt, omdat ik het door de tas en het harde fietsen anders te snel warm krijg. Het enige nadeel is dat het snel te koud aan de armen wordt. Ik denk dat ik door met armstukken te gaan fietsen dit oplos. De koude wind komt dan niet zo ruw op je armen, maar het ventileert wel. Een beetje hetzelfde idee als de ondershirts van futurum van 25 euro.

Ik heb bij iTek voor 8 euro armstukken gezien (weet even niet welke), zou dat wat zijn om mee te beginnen, of toch beter bijvb. Futurum huismerk? Budget: geen rotzooi, maar ook niet zo duur, dat het jammer is als je het toch niet gebruikt. Denk 30 euro of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-04 21:26
Ik vind die (thermo) ondershirts van Futurumshop erg goed en prettig. Gebruik die zowel bij hardlopen als bij het fietsen en duur zijn ze voor zover ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Typhone schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:59:
Ik vind die (thermo) ondershirts van Futurumshop erg goed en prettig. Gebruik die zowel bij hardlopen als bij het fietsen en duur zijn ze voor zover ik weet niet.
De korte mouwen zijn echt grandioos. Alleen de lange mouwen zijn wat minder. Ik heb het idee dat ze flink inlopen bij het wassen. Eerst mouwen tot halverwege m'n handen, nu krap aan over m'n polsen. Ook zit het T-shirt aan de strakke kant en kruipt het weleens omhoog als ik 't t-shirt niet in m'n broek stop. Ik heb trouwens de goedkopere serie. Ik wil ook nog eens met merinowol proberen.

Ik denk er dus aan om ook van futurum de armstukken te kopen. Maar ik zie geen reden om 3x de prijs te betalen van armstukken van iTek, als die van iTek prima zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door hoi1234 op 13-11-2019 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hoi1234 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 07:31:
Bij de Duitse Aldi hadden ze ook wielrenspullen afgelopen week. M'n moeder heeft een broek (met zeem!) en een T-shirt meegenomen. Het T-shirt zit wat wijder, maar de broek is prima. Ik moet er alleen nog een keer mee fietsen... Voor de prijs (8 en 13 euro geloof ik) heeft ,'t een prima pasvorm. Tuurlijk 't T-shirt is niet perfect, maar dat zijn de ondershirts van futurum van 25 euro ook niet. Meer dan 25 euro vind ik onzin. Ik fiets momenteel hooguit 30km per week.

Zeker als beginner een aanrader om eerst bij de Aldi te kijken. Ik vind het erg jammer van het geld om direct duur spul te kopen. Als je niet zeker weet of je iets nodig hebt, of wielrennen überhaupt iets voor je is, is dit een prima keus.

Iemand trouwens nog tips voor armstukken? Ik heb alleen nog 2 ondershirts met lange mouwen en 2 x een vest/truitje met korte mouwen voor over de onderkleding. Als het straks wat kouder wordt, zijn die iets te koud denk ik. Eigenlijk wil ik voorlopig nog geen lange wielerkleding kopen, omdat dit pas m'n eerste seizoen is en ik dus niet weet hoeveel ik in de winter ga fietsen. Ik fiets ook veel naar school met de racefiets (2* 6-7km) dat doe ik zeker als het wat warmer is in een T-shirt, omdat ik het door de tas en het harde fietsen anders te snel warm krijg. Het enige nadeel is dat het snel te koud aan de armen wordt. Ik denk dat ik door met armstukken te gaan fietsen dit oplos. De koude wind komt dan niet zo ruw op je armen, maar het ventileert wel. Een beetje hetzelfde idee als de ondershirts van futurum van 25 euro.

Ik heb bij iTek voor 8 euro armstukken gezien (weet even niet welke), zou dat wat zijn om mee te beginnen, of toch beter bijvb. Futurum huismerk? Budget: geen rotzooi, maar ook niet zo duur, dat het jammer is als je het toch niet gebruikt. Denk 30 euro of zo.
Ik heb deze, voldoen voor mij, net als de beenstukken, al 5 jaar prima! Kost geen drol momenteel.

https://cyclewear.eu/armstukken-all-active.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:52

Tacoos

i am i

Voor de huidige donkere, nattere en koudere dagen heb ik een Endura Luminite 2 waterproof jack.
Op zich zit ie lekker, kwaliteit is goed en zichtbaarheid is enorm.
Maar de ventilatie is natuurlijk niet briljant, dus ik zweet me het schompes en wat ik ook eronder draag wordt zeiknat en daardoor krijg ik het alsnog niet warm.
Vanmorgen had ik een turtleneck thermoshirt eronder met daarop een Shimano transit check blouse met lange mouwen; dat was dus teveel, waardoor de shimano zeiknat was.
Op de terugweg wederom de shimano, maar nu met een b'twin mouwloos mesh ondershirt. Toch weer zeiknat, met name de mouwen en niet warm.
Ik rij enkele reis zo'n 28 km tegen 25 km/hr gemiddeld op mijn gravelracer. Dat doe ik 1-2x/wk en wil ik gedurende de winter blijven doen mits 't niet echt regent, sneeuwt of vriest :P
Tips om beter zweet af te voeren zijn welkom. Ik overweeg oa een Brynje super thermo mesh long sleeve, maar wat daar overheen?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
Zolang je dat waterproof jack blijft dragen zal je blijven zweten, het jack ventileert immers niet. Wellicht moet je zoeken naar een ventilerend waterdicht jack? Die zijn er immers ook wel. Zelf heb ik een Sportful Fiandre Light Norain jacket voor de frisse dagen, deze is heerlijk dun en toch ademend. Er is ook een dikkere versie van voor in de winter.

• hoi1234
BreadFan schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:56:
[...]

Ik heb deze, voldoen voor mij, net als de beenstukken, al 5 jaar prima! Kost geen drol momenteel.

https://cyclewear.eu/armstukken-all-active.html
Momenteel helaas niet in mijn maat (S/M). Om nou een grotere maat te bestellen en mogelijk terug moeten sturen is ook zo wat.

Zie net dat de maten niet zoveel afwijken. Thuis anders toch maar eens mezelf opmeten, misschien kan het net. 10 euro vind ik een goede prijs, zelfs als de armstukken niet helemaal perfect zitten. Ik kan nog altijd betere kopen, maar voor 10 euro kan ik in ieder geval te weten komen, hoeveel ik ze gebruik. Ik vind het een beetje jammer om daar 30 euro voor uit te geven.

[ Voor 32% gewijzigd door hoi1234 op 14-11-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-04 09:33
Ik lurk al een tijdje mee in dit topic maar heb nooit eerder iets gepost. Ik fiets nu iets meer als een jaar ongeveer 1x/week naast 2-3x per week hardlopen (waar nog altijd mijn prioriteit ligt).
Nu wil ik deze winter het fietsen ook een beetje bijhouden en ben ik dus op zoek naar wat meer geschikte fietskleding. Ik fiets op dit moment nog met een goedkoop decathlon zomer setje met daaroverheen meerdere laagjes van het hardlopen. Waaronder dus een jack wat redelijk wat wind vangt.

Ik zie in de laatste berichten allemaal leuke kortingen op onder andere de Castelli Perfetto wat mij gezien de reacties een prima jack lijkt. Alleen lees ik her en der ook dat Castelli nogal klein uitvalt... Ikzelf heb een lang en small postuur (1.89m/69kg). Welke maat kan ik dan best bestellen? Op de maattabellen afgaan resulteert in maatje S of M maar die lijken mij wat klein in de lengte. Heeft iemand hier ervaring met andere kleding merken die beter geschikt zijn voor mijn postuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-04 20:55
Ik zou ergens gaan passen.. bij een mantel winkel bijvoorbeeld - maattabellen vertrouw ik niet zo en iedereen is toch net anders en soms scheelt het ook nog per merk per jaar/serie.

Zo heb ik zelf alles in maat M of S, maar m'n sportful winjack is maat XL..

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:45
bal130 schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:46:

Ik zie in de laatste berichten allemaal leuke kortingen op onder andere de Castelli Perfetto wat mij gezien de reacties een prima jack lijkt. Alleen lees ik her en der ook dat Castelli nogal klein uitvalt... Ikzelf heb een lang en small postuur (1.89m/69kg). Welke maat kan ik dan best bestellen? Op de maattabellen afgaan resulteert in maatje S of M maar die lijken mij wat klein in de lengte. Heeft iemand hier ervaring met andere kleding merken die beter geschikt zijn voor mijn postuur?
Ik meet 180 en qua gewicht komen we overeen en draag Sportful en Castelli beide in L.
Je zou kunnen kijken naar La Passione. Die hebben mooi lange getailleerde kleding en hele mooie kwaliteit! Gebruik nu EARLYBLACK voor 30% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongeroel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:49
Jpjedi schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:32:
Iemand toevallig nog een deal voor een Perfetto (Gabba) lange mouw gezien?
Bij Mantel is de Perfetto ROS nu €150 https://www.mantel.com/castelli-perfetto-ros-fietsjack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-04 21:41
CuttingStorm schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:37:
[...]

Ik meet 180 en qua gewicht komen we overeen en draag Sportful en Castelli beide in L.
Je zou kunnen kijken naar La Passione. Die hebben mooi lange getailleerde kleding en hele mooie kwaliteit! Gebruik nu EARLYBLACK voor 30% korting
Voor lang en slank is het proberen ergens te passen imho het beste advies.
Ik ben 1,83 en 76 kg. Castelli perfetto maat L. Lekker strak om het lijf, maar zeker niet te lang. Broeken van castelli in L en XL. De L zit in de breedte goed, de lengte van de bretellen zijn echter net aan de kortere kant. De broeken in XL zijn dan weer net iets ruimer op de heupen. Het is ook maar wat je prettig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Laatst online: 25-04 21:01

Reintji

(2 x dad)²

Zijn die Perfetto jassen een beetje warm?

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Top, gelijk besteld.
Reintji schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 23:34:
Veel profs zijn lyrisch over de Gabba (perfetto). Je hebt in veel gevallen geen regenjas nodig en je kunt gewoon bij je zakjes. Ze zijn volledig wind dicht en niet te warm. Als je thermische isolatie zoekt is het beste gewoon laagjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-04 20:30
Jpjedi schreef op woensdag 27 november 2019 @ 07:36:
[...]

Veel profs zijn lyrisch over de Gabba (perfetto). Je hebt in veel gevallen geen regenjas nodig en je kunt gewoon bij je zakjes. Ze zijn volledig wind dicht en niet te warm. Als je thermische isolatie zoekt is het beste gewoon laagjes.
Geen prof maar wel heel tevreden erover, alleen ik vind 'm wel vlot te warm(boven de 10 graden). Echter ook gebruikt bij -5 en met alleen een hardloopshirt(korte mouw) eronder, nog steeds niet koud gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish_Chef
Perfetto light (korte mouwen) tussen de 8 - 18 graden (al dan niet met armstukken) erg prettig met 1 ondershirt.
Met laagjes zou het ook wel tot lagere temperaturen kunnen. Castelli heeft shirts voor allerlei temperatuurranges.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:31
Ja! In combinatie met laagjes er onder kun je tot ver onder 0 er mee rond rijden. Laatste weken aangehad bij temp onder de 5 graden icm een merino wollen shirt met lange mouwen. Bij een lekker tempo prima warm.

Ik heb deze wel in maatje groter dan mijn andere castelli kleding (XL ipv L), dit vooral omdat ik er meer onder draag dan mijn andere shirts.

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
Wiggle heeft een mooie Le Col Therma bibshort in de aanbieding voor €100,- voor de frisse/regenachtige dagen, vandaag bij me bezorgd. Dikke, waterdichte stof en gelpadding op het zitvlak. Binnenkort maar eens uitproberen. Iemand ervaring met het merk?

https://www.wiggle.nl/le-col-pro-therma-bib-shorts/

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-04 22:03
Geen ervaring mee met de Le Col Therma, maar voor 126 (van 180) nu een Assos T.Equipe Evo (zomer). Goedkoper zul je die niet zo snel vinden: https://www.mantel.com/assos-tequipe-evo-fietsbroek

[ Voor 7% gewijzigd door EdwinW op 28-11-2019 20:30 . Reden: Le Col Therma toegevoegd ]

• Holk
EdwinW schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:07:
Geen ervaring mee, maar voor 126 (van 180) nu een Assos T.Equipe Evo (zomer). Goedkoper zul je die niet zo snel vinden: https://www.mantel.com/assos-tequipe-evo-fietsbroek
Ik heb wel ervaring, 20 minuten welteverstaan. Broek besteld, zat staand heerlijk maar op de fiets was het voor mij helemaal niets. Pijn, schuren en knellen. Maar dat is heel persoonlijk en zijn voldoende mensen die het een heerlijke broek vinden, maar ik kon er niet mee rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-04 22:03
@Holkers Ik bedoelde eigenlijk dat ik geen ervaring had met de Le Col Therma. Ik had dat er bij moeten zetten (inmiddels aangepast). Ikzelf wel goede ervaring met de Assos en vandaar gewacht tot BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Laatst online: 25-04 21:01

Reintji

(2 x dad)²

Dank voor de feedback mbt de de Perfetto, daar maar eens naar kijken. Heb het vaak (te) warm, maar zoek wel iets wat ook nog redelijk regenbestendig is.

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Iemand nog tips om je smartphone veilig mee te nemen op de racefiets? Ik gebruik momenteel een LifeActiv quickmount voor op de fiets. Het enige nadeel is dat de telefoon nogal eens losschiet als ik over oneffenheden fiets (gaten/drempels).

Ik gebruik de telefoon (OP 6) vooral voor Strava en om bereikbaar te zijn en te kunnen bellen onderweg. Voor m'n bijbaan (hulpstation) heb ik ook google maps nodig. Ik fiets namelijk veel met de racefiets naar klanten.

Een smartwatch zou op zich een oplossing kunnen zijn. Het enige nadeel is dat je dan alsnog een telefoon moet meenemen en mijn korte shirt's en broeken geen afsluitbare zakken hebben. Een fietscomputer i.c.m. een oude smartphone (die zou ik in m'n zak kunnen doen, want i.t.t. tot mijn OP6 niet erg als die er uit valt) zou ook kunnen, maar dit lijkt me erg prijzig en passen de routes zich automatisch aan, als ik besluit anders te fietsen in de avond? Dus ik fiets rechtsaf i.p.v. linksaf, maps berekent dan een nieuwe route kunnen fietscomputers dat ook? Tenslotte zou ik ook een smartphonehouder kunnen gebruiken, maar dan graag eentje die geen mounts vereisen of ook accessoires heeft voor in de auto. M'n instructeur had de quadmount, maar die is dan weer erg prijzig en vooral bedoelt voor de S-serie van Samsung. De Lifeactiv die ik momenteel heb, ruil ik eigenlijk liever in, omdat de telefoon snel losschiet.

[ Voor 12% gewijzigd door hoi1234 op 02-12-2019 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Je vraag is niet helemaal fietskleding gerelateerd denk ik, tenzij je een shirt met een ritszakje aanbevolen wil hebben ;)

Denk dat je het hier even moet vragen: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
BreadFan schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:01:
Je vraag is niet helemaal fietskleding gerelateerd denk ik, tenzij je een shirt met een ritszakje aanbevolen wil hebben ;)

Denk dat je het hier even moet vragen: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
Dan ga ik toch maar naar dat andere topic. Het is namelijk wel essentieel dat ik op een scherm kan kijken voor de navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOOS
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-04 16:19
Wellicht interessant, Assos T.milleShorts_S7 voor 100 euro.
https://www.assos-store.be/tmilleshorts-s7.html

Belgisch domein maar gewoon met PostNL verstuurd. Ik heb er afgelopen dinsdag een besteld, kwam gisteren (donderdag) binnen. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-04 09:01
MOOS schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:01:
Wellicht interessant, Assos T.milleShorts_S7 voor 100 euro.
https://www.assos-store.be/tmilleshorts-s7.html

Belgisch domein maar gewoon met PostNL verstuurd. Ik heb er afgelopen dinsdag een besteld, kwam gisteren (donderdag) binnen. (y)
Ik begrijp altijd dat deze broek het net niet is qua comfort, iets met de plakranden onderaan de pijpen die niet comfortabel zijn. Schoonvader zweert bij de duurdere versies bijvoorbeeld. Misschien dat er hier ervaringsdeskundigen zijn die dit kunnen vertellen zelf :) Maar nette prijs volgens mij voor alle broeken, ik ga even kijken ook :)

Overigens hebben we sinds kort een eigen topic voor fietskleding.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-04 09:32
Stufferdt schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:55:
[...]

Ik begrijp altijd dat deze broek het net niet is qua comfort, iets met de plakranden onderaan de pijpen die niet comfortabel zijn. Schoonvader zweert bij de duurdere versies bijvoorbeeld. Misschien dat er hier ervaringsdeskundigen zijn die dit kunnen vertellen zelf :) Maar nette prijs volgens mij voor alle broeken, ik ga even kijken ook :)

Overigens hebben we sinds kort een eigen topic voor fietskleding.
Ik heb ook een s7 mille (naast een stuk of 6-7 andere Assos/Sportful broeken). Vind ze dikke prima qua comfort hoor. Niet elke broek past elk persoon natuurlijk, Castelli is bijvoorbeeld niets voor mij.

Heb destijds ook €99,- incl betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 21:47

Galois

1811 - 1832

Ik heb die T.milleShorts ook en ook de duurdere T.works. Merk overigens weinig verschil. Ik pak degene die 'niet in de was zit' als ik ga fietsen en let er niet op welke van de twee ik pak. Ze schelen (volgens mij) iets van 50 euro in prijs, maar ik merk er niets van... zitten beide 'even goed'.

Wel ben ik helemaal fan van Rapha. Daar heb ik een Pro Team vorig jaar in de aanbieding gekocht en ik baal er van dat ik er geen 2 van gekocht heb! Wat is dat een fijn broekje! Belachelijk duur, maar als ze weer in de aanbieding komen, bestel ik 'm gelijk weer!

Heb ook Castelli gedragen (zowel met kiss als met progetto zeem) en heb nu ook de Polare lange broek, maar vindt Castelli toch wat minder dan Assos of Rapha. Wel ben ik erg tevreden over de jerseys van Castelli...

Ach... zo ieder zijn ding. Ik houd het bij Assos en Rapha en koop als ze in de aanbieding zijn. Ik koop overigens nooit voor de volle prijs fietskleding...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Galois ois herkenbaar verhaal :)

Gore vind ik overigens ook een erg fijn merk voor (winter)kleding. Samen met Assos hanteren die een beetje de west Europese maatvoering. Rapha heb ik geen ervaring mee. Heb er niet zoveel tegen, maar de prijzen en het business model staan me gewoon tegen.

Assos is wel veruit mijn favoriete merk. Die kleding sluit altijd perfect aan en als je een beetje geduld hebt/goed oplet kunt je het doorgaans wel met 40-60% korting krijgen. Dan is het nog steeds duur (jackje a €135 bijvoorbeeld), maar verre van de adviesprijs (€290).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Lange tijd meelezer in o.a. het grote wielren ervaring topic en daar veel kennis op kunnen doen over van alles, Daarom tijd om ook eens wat terug te doen.

Lees regelmatig de twijfel bij mensen hoe goed een Castelli Perfetto RoS is of kan zijn. Ik heb ook lang getwijfeld om er een te kopen aangezien het toch een hoge prijs is voor iets dat je lang niet altijd nodig hebt.

Nou, heb vandaag in regen, wind en milde temperatuur het kunnen proberen. Het klopt echt wat ze zeggen, het is een wonder kledingstuk dat als je het budget hebt een must have is in deze tijd van het jaar. Heb gereden met alleen een Craft Active Extreme 2.0 longsleeve eronder en geen moment koud gehad of nat geworden. Wel merk je dat de achterkant niet waterdicht is en het daar bij heftige regen wel iets doorheen komt maar totaal niet storend.

Verder als broek een Sportful Fiandre No-Rain Pro, ook een fantastisch kledingstuk. Wind en waterdicht maar verwacht bij hogere temperaturen (vanaf 8-10 graden) met wat meer zon dat het een te warme broek zal zijn.

Tot zover mijn bevindingen met de Perfetto RoS, hopelijk heelpt het iemand die twijfelt over een mogelijke aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-04 08:54
Iemand bekend met deze lange broek:
https://www.hopmansfietsg.../31-maat-s/38-kleur-black

Ben opzoek naar een fijne lange broek met goede zeem voor dagen waarin het wat kouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04 20:20
Dirk0s schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:08:

Ben opzoek naar een fijne lange broek met goede zeem voor dagen waarin het wat kouder is.
Toevallig ben ik ook op zoek naar een nieuwe winterboek (voor 0°-8°). De broek waar jij naar linkt lijkt meer voor slecht weer waarbij de temperatuur boven de 10° graden blijft.

Kwam zelf deze tegen bij Futurumshop. Al is dit volgens mij een design speciaal gemaakt voor Futurumshop, dus niet echt te vergelijken met andere shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Dirk0s schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:08:

Die ken ik niet maar ik zweer bij de craft Verve Glow Bibtight met C1 (groene) zeem. Zelfde prijs bij Hopmans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-04 14:06

McMiGHtY

- burp -

Ik heb een lange broek van Assos die me goed bevalt

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-04 21:42

User

S3

Ik heb deze. 5-15 graden zeggen ze, maar ik heb het bij 2-3 graden nog niet koud gehad op ritjes van een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent891
  • Laatst online: 10-04 08:21
Ik ben sinds kort aan de hobby MTB verslaaft. ;-) Maar ik ben wel nieuwsgierig wat voor kleding jullie dragen.
Zal zelf een voorzetje doen; ik draag nu onderstaand bij temp <8 graden;
- Normale boxershort
- Thermobroek
- Thermoshirt (alleen als temp rond of onder vriespunt zit)
- Katoenen hemd
- Katoenen trui
- Warme fiets sokken https://www.decathlon.nl/...p-9519?mc=8549196&c=ZWART
- Lange mountain bike broek https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8547198?mc=8547198
- Mountainbike jas https://www.decathlon.nl/...t/_/R-p-305982?mc=8562449
- Reguliere sportschoenen
- Nek warmer
- Katoen/nylon ski handschoenen
- Giro Chronicle MIPS fietshelm

Hiermee kan ik mijzelf goed warm houden. (Eerste 10min is wat frisjes, maar dat is logisch)

Dingen moet je regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:17
- lange BIB northwave
- jas van northwave
- northwave arctic schoenen
- thermoshirt van craft (geen aanrader)
- thermosokken
- nekwarmer bij kouder dan 5gr
- helm en bril
- gevoerde fietshandschoenen

Zit het bij jou niet vervelend zoveel lagen in je broek? Ik snap dat hoe meer lagen hoe beter, maar conform lijkt mij ook wel belangrijk.

[ Voor 4% gewijzigd door AequitasII op 06-01-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Normaal wordt het afgeraden om een onderbroek onder fietskleren te dragen ivm het schuren, op een gegeven moment ga je dat echt wel merken.
Katoen wordt ook (zeer) afgeraden omdat het vocht vasthoud. Je warme zweet gaat dus in je katoenen hemd en trui zitten, waar het weer afkoelt. Eerst zul je het dus lekker warm hebben, maar zodra je zweet afgekoeld is zul je het heel snel heel erg koud krijgen.
Skihandschoenen is ook niet handig omdat ze niet zijn bedoeld om zweet af te kunnen voeren, en ik hoop dat je wel zweet op je MTB. ;)

Ik heb als beginnende fietser als het rond de 5 graden is:
  • Lange broek
  • Fietsshirt met lange mouwen
  • Wind- en waterdichte jas
  • Wind- en waterdichte handschoenen
  • Overschoenen
  • Mutsje
  • Helm :)
  • Nekwarmer
Ik ben er zelf ook behoorlijk snel achter gekomen dat je zweet afgevoerd moet worden. Heb ook op de fiets gezeten dat ik dacht "Dit moet ik dus bij deze temperatuur aan hebben, is lekker warm!". Was misschien ook zo, maar een half uurtje later was het zweet in mn kleren afgekoeld en was het koukleumen geblazen.

Edit: Als ik zo naar die fietsbroek kijk, zou alleen die al genoeg moeten zijn voor ~5 graden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door User op 06-01-2020 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:21
Silent891 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:13:
Ik ben sinds kort aan de hobby MTB verslaaft. ;-) Maar ik ben wel nieuwsgierig wat voor kleding jullie dragen.
Zal zelf een voorzetje doen; ik draag nu onderstaand bij temp <8 graden;
- Normale boxershort
- Thermobroek
- Thermoshirt (alleen als temp rond of onder vriespunt zit)
- Katoenen hemd
- Katoenen trui
- Warme fiets sokken https://www.decathlon.nl/...p-9519?mc=8549196&c=ZWART
- Lange mountain bike broek https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8547198?mc=8547198
- Mountainbike jas https://www.decathlon.nl/...t/_/R-p-305982?mc=8562449
- Reguliere sportschoenen
- Nek warmer
- Katoen/nylon ski handschoenen
- Giro Chronicle MIPS fietshelm

Hiermee kan ik mijzelf goed warm houden. (Eerste 10min is wat frisjes, maar dat is logisch)
Dat je überhaupt nog kan bewegen. Katoen is geen aanrader, houd vocht vast en dus kou. Een boxershort is helemaal not done, je hoort met je blote niksie op die zeem te zitten.
Hier op de racefiets en dat is nog kouder dan mountainbiken.
Lange BIB Rogelli
Thermoshirt Craft
Fietsshirt Agu
Winddicht Jack Agu
Sokken Merinho Castelli
Overschoenen ( tegen de kouwe teentjes) Agu

[ Voor 12% gewijzigd door D.deJong op 06-01-2020 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
D.deJong schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:12:
[...]

Dat je überhaupt nog kan bewegen. Katoen is geen aanrader, houd vocht vast en dus kou. Een boxershort is helemaal not done, je hoort met je blote niksie op die zeem te zitten.
Hier op de racefiets en dat is nog kouder dan mountainbiken.
Lange BIB Rogelli
Thermoshirt Craft
Fietsshirt Agu
Winddicht Jack Agu
Sokken Merinho Castelli
Overschoenen ( tegen de kouwe teentjes) Agu
Behalve Castelli Nanoflex 2 bib, gewone dikke sokken en Gribgrab Arctic overschoenen. En goede handschoenen! Als het echt kouder wordt een extra buff en muts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demol88
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-04 09:30
Aangezien schoenen ook onderdeel uitmaken van de kledij, even hier mijn vraag stellen. Tot nu toe in de winter altijd toch met hele koude voeten rondgefietst. Ik ging altijd de baan op met gewone sokken, zomerschoenen en dan overschoenen (Neoprene of gewone).
Nu heb ik mij vorige week eindelijk winterschoenen aangekocht, de NorthWave Raptor Arctix GTX en Merino wol kousen van NorthWave om die koude voeten eindelijk een halt toe te roepen.
De schoenen heb ik gekocht in maat 43, heb normaal maat 42 en na de eerste rit dit weekend (5°C) moet ik zeggen dat ik momenteel zwaar teleurgesteld ben, heb nog steeds enorm koude voeten gehad, heb eigenlijk amper verschil gemerkt helaas. Enige tips of oorzaken om dit te voorhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent891
  • Laatst online: 10-04 08:21
User schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:46:
Normaal wordt het afgeraden om een onderbroek onder fietskleren te dragen ivm het schuren, op een gegeven moment ga je dat echt wel merken.
Katoen wordt ook (zeer) afgeraden omdat het vocht vasthoud. Je warme zweet gaat dus in je katoenen hemd en trui zitten, waar het weer afkoelt. Eerst zul je het dus lekker warm hebben, maar zodra je zweet afgekoeld is zul je het heel snel heel erg koud krijgen.
Skihandschoenen is ook niet handig omdat ze niet zijn bedoeld om zweet af te kunnen voeren, en ik hoop dat je wel zweet op je MTB. ;)

Ik heb als beginnende fietser als het rond de 5 graden is:
  • Lange broek
  • Fietsshirt met lange mouwen
  • Wind- en waterdichte jas
  • Wind- en waterdichte handschoenen
  • Overschoenen
  • Mutsje
  • Helm :)
  • Nekwarmer
Ik ben er zelf ook behoorlijk snel achter gekomen dat je zweet afgevoerd moet worden. Heb ook op de fiets gezeten dat ik dacht "Dit moet ik dus bij deze temperatuur aan hebben, is lekker warm!". Was misschien ook zo, maar een half uurtje later was het zweet in mn kleren afgekoeld en was het koukleumen geblazen.

Edit: Als ik zo naar die fietsbroek kijk, zou alleen die al genoeg moeten zijn voor ~5 graden. :)
Tnx voor je tips. d:)b
Zal eens kijken voor vervanging van mijn katoenen hemd en trui.
Ik heb nog geen last gehad van mijn onderbroek, qua schuren ofzo. Maar wellicht zit het verschil dat mijn MTB tochtjes maar ca 1,5 uur duren.

Dingen moet je regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-04 22:13
demol88 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:20:
Aangezien schoenen ook onderdeel uitmaken van de kledij, even hier mijn vraag stellen. Tot nu toe in de winter altijd toch met hele koude voeten rondgefietst. Ik ging altijd de baan op met gewone sokken, zomerschoenen en dan overschoenen (Neoprene of gewone).
Nu heb ik mij vorige week eindelijk winterschoenen aangekocht, de NorthWave Raptor Arctix GTX en Merino wol kousen van NorthWave om die koude voeten eindelijk een halt toe te roepen.
De schoenen heb ik gekocht in maat 43, heb normaal maat 42 en na de eerste rit dit weekend (5°C) moet ik zeggen dat ik momenteel zwaar teleurgesteld ben, heb nog steeds enorm koude voeten gehad, heb eigenlijk amper verschil gemerkt helaas. Enige tips of oorzaken om dit te voorhelpen?
Ik denk de metalen plaatjes van je kliksysteem die heel veel kou doorgeven aan het midden van je onderkant voet. Tot het midden blijft warm, maar je tenen worden koud. Oplossing, na uur, 5 minuten pauze houden, van de pedalen af en beetje lopen. Dan zijn je voeten zo weer warm.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 16:03

Meneer iCy

swarma

Vanaf welke temperaturen zou ik moeten denken aan andere kleding dan mijn lange winterbroek van rogelli en winterjas? Ben zelf niet zo koud aangelegd en red het prima met 2-3 graden met enkel thermosokken en natuurlijk de rest.

Heb voor nu de bovenkant aangekleed met een thermoshirt van de action, daarboven een sportshirtje en dan de winterjas. Winterhandschoenen heb ik van de lidl en die bevallen mij ook goed.

Als het wat warmer is (tegen de 8 graden dan) dan trek ik geen sportshirtje aan maar enkel thermo/winterjas. Heb nog geen ervaring met 10+ graden.
D.deJong schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:12:
[...]

Thanks voor de tip, ik fiets wel met boxershort maar zal het de volgende keren zonder doen. :o

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:21
Meneer iCy schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:02:
Vanaf welke temperaturen zou ik moeten denken aan andere kleding dan mijn lange winterbroek van rogelli en winterjas? Ben zelf niet zo koud aangelegd en red het prima met 2-3 graden met enkel thermosokken en natuurlijk de rest.

Heb voor nu de bovenkant aangekleed met een thermoshirt van de action, daarboven een sportshirtje en dan de winterjas. Winterhandschoenen heb ik van de lidl en die bevallen mij ook goed.

Als het wat warmer is (tegen de 8 graden dan) dan trek ik geen sportshirtje aan maar enkel thermo/winterjas. Heb nog geen ervaring met 10+ graden.

[...]

Thanks voor de tip, ik fiets wel met boxershort maar zal het de volgende keren zonder doen. :o
Er zijn wel broeken voor onder de 0 graden maar die zijn behoorlijk prijzig en ik betwijfel of je dan moet willen fietsen. Wat die boxershort betreft, als het echt koud is zou je een strakke onderbroek kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Iemand een goede tip voor een regenjas? Een soort die goed waterdicht is en over een fietsjack getrokken kan worden (en dus netjes opgevouwen in een achterzak past).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Holkers schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:29:
Iemand een goede tip voor een regenjas? Een soort die goed waterdicht is en over een fietsjack getrokken kan worden (en dus netjes opgevouwen in een achterzak past).
Zelf heb ik een Sportful Reflex een keer bij Wiggle op de kop getikt voor nog geen 20 euro, maar ik zie dat die niet meer verkrijgbaar is. Ik zou op zoek gaan naar zoiets dergelijks. Hangt er trouwens ook best van af hoe vaak je in de regen verwacht te fietsen. Voor mij is dat zeer incidenteel, dus hoeft het jasje ook niet top notch te zijn. Rij je dagelijks je woon-werk verkeer kan ik me indenken dat je iets meer eisen stelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:31
Holkers schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:29:
Ik gebruik de Sportful Hotpack. Dat is meer een windstopper dan echt een regenjas maar hij doet zijn naam eer aan, het is warm! Ik ben van mening dat je vooral een laagje extra nodig hebt als het gaat regenen. Vroeg of laat wordt je toch nat, dan wel van de regen dan wel van het zweet. Dus prima geschikt voor als buienradar je bedrogen heeft onderweg.

Het jasje is ook prima te gebruiken voor de koude start in het voorjaar, of voor in de afdaling in de alpen.

Nu wil het toeval dat ik mijn oude hotpack kwijt ben en ik vandaag een nieuwe heb moeten kopen. Dus ik heb het speurwerk al gedaan. Hier met kortingscode te koop voor €61,15 (incl verzending).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:34

DDX

Noxa schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:06:
[...]

Ik gebruik de Sportful Hotpack. Dat is meer een windstopper dan echt een regenjas maar hij doet zijn naam eer aan, het is warm! Ik ben van mening dat je vooral een laagje extra nodig hebt als het gaat regenen. Vroeg of laat wordt je toch nat, dan wel van de regen dan wel van het zweet. Dus prima geschikt voor als buienradar je bedrogen heeft onderweg.
Ik heb de 7mesh oro en dan kan je echt uren in de regen fietsen en je blijft (je bovenlijf iig) gewoon droog.
Maargoed is een compleet andere prijsklasse.
(=gore shakedry materiaal, zijn diverse merken die dat hebben)

Zoek je echt een goede regenjas dan is dit materiaal een aanrader.

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 11-02-2020 22:07 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-04 11:29
Thanks allemaal voor het delen van jullie ervaringen van flats/SPD. Ik denk dat ik dan maar ga oefenen met SPDs! :)

Waar kan ik een ruimte keuze schoenen proberen (Mantel?) en waar moet ik op letten bij aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

-Muncky- schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:09:
Thanks allemaal voor het delen van jullie ervaringen van flats/SPD. Ik denk dat ik dan maar ga oefenen met SPDs! :)

Waar kan ik een ruimte keuze schoenen proberen (Mantel?) en waar moet ik op letten bij aanschaf?
Probeer eens bij de LBS te kijken, misschien hebben ze nog een overjarig model liggen. In mijn geval had ik 40% korting op deze schoentjes:

https://www.bikeinn.com/fiets/giro-privateer-r/135889747/p

Heb de goedkopere van giro geprobeerd en deze beviel toch net even wat beter. Heb geen ervaring met andere merken, maar heb mij puur laten adviseren door de LBS

(LBS = Local Bike Shop)

PS, je gaat waarschijnlijk in het begin een keer knullig vallen :+ Ik dacht dat het bij mij mee zou vallen maar de teller staat inmiddels op 3x knullig vallen :+

[ Voor 10% gewijzigd door Meneer iCy op 11-03-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Ik heb Northwave Razer schoenen gepast en aangeschaft. Zaten goed (voor zover je dat kan beoordelen in de winkel).
Komende zondag de eerste keer met SPD fietsen, dus zal mijn ervaringen later delen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
Sorry, ben echt een beginner :) Heeft er nog iemand tips voor een 3/4 of korte broek? De lange broeken worden nu wat te warm verwacht ik.
Geven jullie de voorkeur voor een lange broek en/of korte broek met evt. beenwarmers met deze temperaturen? Ik gok zo dat een korte broek met evt. beenwarmers perfect is voor de komende weken..?

Ben 2.00m en 88KG, slank/normaal postuur.
Ik zie door de bomen het bos niet meer eerlijk gezegd, er is zoveel keuze online..!

Shortlist (incl. zeem en bretels) - korte broek
https://www.futurumshop.n...shorts-pepijn-black.phtml
https://www.futurumshop.n...oris-original-black.phtml
https://www.futurumshop.n...b-shorts-jona-black.phtml

Of moet ik kijken naar een Craft? Sportful? Castelli?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Als je echt een beginner bent zou ik zelf niet een broek van over de 100 euro kopen. Daaronder is er voldoende goed spul te vinden. Korte broek met beenstukken geeft je veel flexibiliteit. Die lange broek kan er altijd nog komen. Besef je wel dat een korte broek vaak niet gevoerd is en een lange winterbroek wel.

Mantel heeft overigens een broeken-keuzehulp: https://www.mantel.com/list/&category=865&question=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-04 13:36
Ik heb tot nu toe met een lange lycra broek gereden van Rogelli met de lichtblauwe zeem erin. Bevalt goed.
Mijn tip: selecteer altijd een broek die man aanraadt voor lange afstanden en pak dan degene die het beste in het budget past.

Ik had eerst een simpele Decathlon broek met schuimrubberen zeempje (nadruk op 'pje') en dat was kut na 45 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Lensent schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:04:
Ik heb tot nu toe met een lange lycra broek gereden van Rogelli met de lichtblauwe zeem erin. Bevalt goed.
Mijn tip: selecteer altijd een broek die man aanraadt voor lange afstanden en pak dan degene die het beste in het budget past.

Ik had eerst een simpele Decathlon broek met schuimrubberen zeempje (nadruk op 'pje') en dat was kut na 45 minuten.
Eerste broek van mij is ook een Rogelli en de 2e broek gaat ook een rogelli worden qua korte broek, weet daarvan mijn goede maat en gezien ik een buik heb en geen kont is het lastig om een passende goede broek te vinden.

Vind ze zelf erg fijn, maar ik ga sowieso voor BIB Shorts ipv normale shorts ivm buik. :P

Heb zelf als lange (winter) broek de Rogelli Travo 3.0 in het zwart/rood met een bijpassende winter jack van Rogelli ook in het zwart/rood. :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Meneer iCy op 12-03-2020 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik ga voor dat soort dingen altijd naar de decathlon. Daar moet je wel altijd bij de goedkope spullen weg blijven. Alles vanaf de 500 serie is redelijk en vanaf de 900 gewoon goed. Daar heb ik nooit echt een miskoop bij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
-Muncky- schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:43:
Sorry, ben echt een beginner :) Heeft er nog iemand tips voor een 3/4 of korte broek? De lange broeken worden nu wat te warm verwacht ik.
Geven jullie de voorkeur voor een lange broek en/of korte broek met evt. beenwarmers met deze temperaturen? Ik gok zo dat een korte broek met evt. beenwarmers perfect is voor de komende weken..?

Ben 2.00m en 88KG, slank/normaal postuur.
Ik zie door de bomen het bos niet meer eerlijk gezegd, er is zoveel keuze online..!

Shortlist (incl. zeem en bretels) - korte broek
https://www.futurumshop.n...shorts-pepijn-black.phtml
https://www.futurumshop.n...oris-original-black.phtml
https://www.futurumshop.n...b-shorts-jona-black.phtml

Of moet ik kijken naar een Craft? Sportful? Castelli?
Als baggie broeken een optie zijn, kijk een bij Endura. Heeft fijne, betaalbare broeken in de Humvee lijn.

Met deze temperaturen gebruik ik geen beenwarmers meer, korte broek is warm zat voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Zat even broekjes te kijken en kwam de rogelli team 2.0 BIB short tegen voor 25 euro ipv 70, gelijk maar besteld. Nu even kijken of ik het bijpassende shirt wil of een alternatief shirt en natuurlijk de maatstelling bekijken qua shirts. Qua prijs kwam het wel lekker uit. Andere alternatief is gelijk 60 a 70 euro wat ik kan vinden mbt broekjes. :+

Is een lange afstanden broek en ik weet dat deze maat mij past uit ervaring van de lange broek en anders stuur ik deze gewoon weer terug.

[ Voor 13% gewijzigd door Meneer iCy op 12-03-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ik zou nu (maart) geen lange broek meer kopen, ook al is het overal sale. De komende ~9 maanden kun je met een korte broek + beenstukken wel af en ben je flexibeler (en goede beenstukken zijn al best prijzig).

De goedkope Rogelli/Lidl/Decathlon broeken zou ik bij vandaan blijven. Als beginner heb je nog niet zoveel eisen, maar een slechte broek kan wel het plezier bederven en zorgen dat de lol snel van het fietsen af is. Assos/Castelli is misschien een beetje duur duur als eerste broek (een A-merk wil niet automatisch zeggen dat ze jou ook goed passen). Ik zou eens bij merken als Sportful en Vermarc kijken. Dan heb je voor redelijke prijzen (ca. 70e) gewoon een prima broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ypuh schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:27:
Ik zou nu (maart) geen lange broek meer kopen, ook al is het overal sale. De komende ~9 maanden kun je met een korte broek + beenstukken wel af en ben je flexibeler (en goede beenstukken zijn al best prijzig).

De goedkope Rogelli/Lidl/Decathlon broeken zou ik bij vandaan blijven. Als beginner heb je nog niet zoveel eisen, maar een slechte broek kan wel het plezier bederven en zorgen dat de lol snel van het fietsen af is. Assos/Castelli is misschien een beetje duur duur als eerste broek (een A-merk wil niet automatisch zeggen dat ze jou ook goed passen). Ik zou eens bij merken als Sportful en Vermarc kijken. Dan heb je voor redelijke prijzen (ca. 70e) gewoon een prima broek.
Rogelli heb ik geen problemen mee. Heb wel de lange ritten broek genomen, dus de broeken in de prijsklasse van 70-90 euro. Kameraad van mij loopt al bij een halfuur te zeuren, maar heeft dacht ik een 100 serie van de decathlon.

De bib short die ik nu heb besteld is afgeprijsd van 70 naar 25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Met onze club hebben we ook Rogelli kleding, maar heb die broek denk ik 3x aangehad de afgelopen 2 jaar. Heb hem ook met de dikkere zeem, maar denk dat hij binnenkort de kliko ingaat.

Het is nog niet eens dat de kwaliteit zo slecht is, maar de zeem zit simpelweg op de verkeerde plaats (teveel naar achteren). Qua design en zeem is het een niveautje of 3-4 lager dan de 'goedkopere' modellen van Assos (die ook gewoon 100e kosten). De lange broeken van Sportful die ik heb zijn ook wel 1-2 niveaus lager, maar daar kun je nog wel een uurtje of 4 in rijden. De Total Comfort is dan alweer beter dan de goedkopere Fiandre.

Broeken zijn deels persoonlijk vanwege pasvorm (Castelli past mij bijvoorbeeld niet zo goed), maar er zijn objectief ook wel duidelijke verschillen. Prijs is vaak wel een goede indicatie waar je met 70-100 zo rond de sweetspot zit. Er zijn ook wel een aantal goedkopere merken die goed afgekeken hebben bij de grotere merken. Lawi is zo'n merk wat bijna gewoon een Assos broek is met een iets zachter prijsje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
....

De reactie is verplaatst uit een ander topic en sloeg hier nergens meer op

[ Voor 79% gewijzigd door ElmarJ16 op 14-03-2020 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Laatst online: 18-04 16:05
Ypuh schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:16:
Met onze club hebben we ook Rogelli kleding, maar heb die broek denk ik 3x aangehad de afgelopen 2 jaar. Heb hem ook met de dikkere zeem, maar denk dat hij binnenkort de kliko ingaat.
Wij hebben met de club sinds 1 januari nieuwe tenues. Ik zie bij een aantal mensen dat het zitvlak al helemaal aan het verslijten is. We hebben de Professional-lijn van Bioracer. Eigenlijk zou dit tenue 1 sponsorperiode van 3 jaar mee moeten gaan, maar dit zie ik never nooit gebeuren. Je kan tussentijds wel zelf bijbestellen. Het oude tenue van Champion System zag er na 3 jaar nog prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Rudolf schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:52:
[...]

Wij hebben met de club sinds 1 januari nieuwe tenues. Ik zie bij een aantal mensen dat het zitvlak al helemaal aan het verslijten is. We hebben de Professional-lijn van Bioracer. Eigenlijk zou dit tenue 1 sponsorperiode van 3 jaar mee moeten gaan, maar dit zie ik never nooit gebeuren. Je kan tussentijds wel zelf bijbestellen. Het oude tenue van Champion System zag er na 3 jaar nog prima uit.
Dat is wel bijzonder, wij hebben ook Bioracer kleding met een aantal mensen die regelmatig fietsen. Kwaliteit van de broekjes zijn wij juist erg te spreken over. Rugzakjes scheuren wel makkelijk, Biorace ruilt deze gewoon om.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish_Chef
SirLenncelot schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:23:
[...]

Dat is wel bijzonder, wij hebben ook Bioracer kleding met een aantal mensen die regelmatig fietsen. Kwaliteit van de broekjes zijn wij juist erg te spreken over. Rugzakjes scheuren wel makkelijk, Biorace ruilt deze gewoon om.
Dan is de grote vraag nu, hebben jullie precies dezelfde broeken van Bioracer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Hmm volgen degene die het ingekocht heeft mij de race proven serie.

Zijn mensen hier tevreden over Craft in het algemeen? Bijvoorbeeld de Hale broeken?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04 12:46
Meer dan 600 uur op de fiets gezeten vorig jaar waarvan zeker 90% van de tijd in Bioracer kledij.
Hebben we hier vanuit de club geen enkele klacht over.
Denk wel dat we in de duurste lijn zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier ook niks dan lof over de (korte) shirts van Bioracer. Krijg elk jaar bij een goed doel-ritje een nieuw shirt en die draag ik de rest van dat seizoen met erg veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-04 17:51
k heb een vraagje, ik moet meer bewegen, sowieso voor overgewicht en ten tweede conditie.
Reden dat ik voor fietsen heb gekozen is omdat ik het veel leuker vind dan lopen/hardlopen en met mijn knietjes is het niet handig om te lopen en constant de dreun met de knie op te vangen.

Nu is een racefiets met dunne bandjes niets voor mij.
Ik heb dan ook een MTB van Cube gekocht ( als ik forum lees niet geheel op plek) maar daar gaat mijn vraag dan ook niet over.

Mijn vraag is over kleding, ik ben best een forse man van 2 meter, als ik online kijk zie ik allemaal broeken voor mensen met slanker postuur of shirtjes waarvoor je slanker/kleiner moet zijn.

Vraag: Heeft iemand een adres waar ik iedergeval broekjes kan kopen voor de wat forsere man ? dat ik iedergeval wat steun heb op zadel ook.

Ik heb al gecheckt op Mantel en ook 12go en futurum maar ik heb het idee dat deze broekjes etc mij niet passen.
Dus heeft er iemand ervaring met grote maten?

Ik ben zelf 2meter en +-140KG, flink forse man, daarom wil ik ook fietsen gebruiken om af te vallen icm voeding.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
@Jeroenzer Zeker wegblijven bij de Italiaanse merken, maar ik zou wel eens kijken bij de Belgische merken Bioracer, Vermarc of Doltcini. Deze verkopen ook erg veel clubkleding aan de vele lokale wielerclubs in Vlaanderen, waarbij er ook behoorlijk wat "flinke forse mannen" rondlopen. Vermarc heeft zo bijvoorbeeld maten to 8XL:

Afbeeldingslocatie: https://www.wieleroutfits.nl/images/productimages/small/maattabel2015-1_2_3_1_1_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 09:55

Crazy D

I think we should take a look.

@Jeroenzer 3-4 XL van een niet-Italiaans merk zou moeten passen. Het grootste probleem is dat er sowieso maar een paar merken zijn die richting die maten gaan. 2 meter is al flink, en 140kilo maakt het lastig (ik zit nu op de 120-ish.... 3 of 4XL qua broeken past meestal wel maar veel truitjes gaan niet groter dan 3 of 4xl en dan hangt het echt van de fabriek af. Heb 3xl die echt ruim past en andere 3xl die echt strak zit.

Overigens zou ik denk ik eerder een goed zadel kopen (zitbotjes opmeten en zadel uitkiezen dat daarbij hoort) dan een hele dure broek. Als je zadel te klein is (en dat heeft weinig met de maat van je kont te maken maar echt met zitbotjes) zit je met geen enkele broek goed. Been there done that :P Ik heb nu een SQLabs zadel op de juiste breedte en dat is een verademing t.o.v. die kleine smalle zadeltjes die blijkbaar op een sportfiets horen (zeker op bij race maar MTB is volgens mij ook meestal heel smal).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:22
Of zoiets dergelijks in XXL? Dit type mtb kleding zit vaak wat losser.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-04 15:34
Ik ben zelf 1.96m en 115kg. Met Assos zit ik aan de grootste maat. Wel een fijne broek maar was erg prijzig zelfs in de uitverkoop. Heb een craft C1 in XXL. Die zit wel goed maar mag voor jouw een maatje groter gok ik. En ik heb een vermarc 3XL dus die mag voor jouw ook wel een maatje groter denk ik.

Dit zijn alle drie broeken met bretels. Ik weet niet of je daar van houdt op de mountainbike. En anders bij een moutainbike shop gaan passen. Skintight is misschien niet de meest charmante look als je begint. Ik voelde me net een rollade toen ik me voor het eerst in een bibshort wurmde. (Nog steeds wel eens maar nu heb ik daar lak aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-04 13:36
Ik zoek nu naar een korte fietsbroek met zeem geschikt voor ritten tot max 2 uur.

Voorkeur voor baggy met warm weer maar kan t toch niet goed vinden ofzo... Kom alleen maar strak spul tegen wat ik in de winter prima vind en ook gebruik.

Budget is max 80 euro

Tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish_Chef
Je kan een winkel bezoeken en daar passen. Is natuurlijk heel ouderwets, maar vroeger werkte dat ook.

Als je dat niet wilt, bijvoorbeeld omdat er geen winkel in je buurt is of je denkt op het web goedkoper uit te zijn, dan kan je via de chat bij bv Futurmshop ook wel advies vragen over maatvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Allereerst wil ik zeggen dat je goed bezig ben!

Ik ben met bijna 148kg en 1.92 eerst begonnen in de sportschool. Toen ik in eindelijk in de de buurt van de 125kg kwam ben ik voorzichtig gaan kijken naar een fiets en heb eind november een Merida gekocht icm sportkleding van Rogelli.

Ik weet niet waar het gewicht zit van je, maar bij mij zit bijna alles rond mijn buik. Rogelli 3xl pas ik op het moment als zomershirt en winterjas. Zit op het moment qua gewicht op 118kg. Qua broek zou ik wel BIP doen. Broek heb ik maat XL

[ Voor 4% gewijzigd door Meneer iCy op 07-04-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Stoffa schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:09:
Bibshorts opmerking:

Sinds de zon is gaan schijnen eindelijk al mijn Black Friday deals kunnen uitproberen:
- Attaquer Race Reflex jersey, met Race bibshorts.
- Maap 2.0 bibshorts met Pulse Pro jersey.
- Assos Equipe RS Aero jersey met S9 RS bibshorts. (geen BF deal, maar goed).

De jerseys zijn allemaal wel prima, dat gaat toch minder snel fout lijkt het.
De bibshorts echter heb ik grote voorkeur voor (tot mijn verrassing) de Maap bibshorts. De lengte is precies goed, compressie en pad idem dito. Enige jammere was dat er wat stiksel los zat van de bretels bij aankomst, en ik dat bij een kledingmaker eerst moet laten fixen. Toch slordig.
De Assos bibshorts zijn net wat stugger, kruipen iets meer omhoog (gaan daardoor wat te strak rond mn liezen zitten), en de pad is ook net wat minder dan de Maap shorts. Dat gezegd hebbende nog altijd een positieve ervaring hier. Overigens vind ik die Pulse Pro jersey ook heel tof.
De Attaquer racebibshort is echt matig. De constructie oogt goedkoop, en de pad geeft me last van mn zitvlak na anderhalf uur rijden. De leggripper is een soort band die erg in je been drukt. Not impressed. Uberhaupt had ik bij Attaquer al meer een "style over substance" idee, en dat komt in de praktijk ook uit. Het is (in mijn ogen) een mooi wielerpakje, maar de kwaliteit blijft achter helaas.

Heeft hier iemand anders ervaring met Maap bibshorts? Had echt niet verwacht dat die zo goed waren.

Zojuist trouwens een Oakley Sutro besteld. Benieuwd hoe die gaat bevallen.
Ik reageer even in het fietskleding topic, maar dat MAAP zie je steeds vaker voorbij komen. Dat merk is toch iets mee, of ergens aan verbonden o.i.d?

Zelf ben ik ook opzoek naar wat alternatieve kledingmerken. Assos is altijd mijn go-to merk geweest en zal dat ook wel blijven, maar de nieuwe bibs zijn niet helemaal naar wens (te korte beenstukken) en de nieuwe series zijn gewoon écht te duur. €30 erbij is nog wel te overzien, maar aangezien ze dat bij de vorige serie ook al gedaan hebben betaal je inmiddels €170 voor een jersey. Mijn favoriet is nog steeds die van Torm.cc van €50 ofzo.

Na de Cento S7 en RS S9 bibs geprobeerd te hebben, ben ik uiteindelijk maar gesetteld voor de Q36.5 Dottore L1, maar de kans dat ik daar een 2e van koop is niet zo groot (met korting was die al €170). Ik zoek voor dit jaar eigenlijk nog 1 of 2 nieuwe jerseys, maar Castelli past niet, Q36.5 zat ook niet lekker en Assos vind ik dus te duur. Zat te denken aan MAAP, La Passione of ???. Nadeel is dat ik vrij brede schouders heb, oftewel ik heb stof over rondom de middel of het begint te trekken rond de borst met korte armpjes (wat er simpelweg niet uitziet).

Heb jij of iemand anders nog ideeen voor een goed merk? Anders ga ik maar gewoon weer voor merino.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Ypuh schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:40:
[...]

Ik reageer even in het fietskleding topic, maar dat MAAP zie je steeds vaker voorbij komen. Dat merk is toch iets mee, of ergens aan verbonden o.i.d?

Zelf ben ik ook opzoek naar wat alternatieve kledingmerken. Assos is altijd mijn go-to merk geweest en zal dat ook wel blijven, maar de nieuwe bibs zijn niet helemaal naar wens (te korte beenstukken) en de nieuwe series zijn gewoon écht te duur. €30 erbij is nog wel te overzien, maar aangezien ze dat bij de vorige serie ook al gedaan hebben betaal je inmiddels €170 voor een jersey. Mijn favoriet is nog steeds die van Torm.cc van €50 ofzo.

Na de Cento S7 en RS S9 bibs geprobeerd te hebben, ben ik uiteindelijk maar gesetteld voor de Q36.5 Dottore L1, maar de kans dat ik daar een 2e van koop is niet zo groot (met korting was die al €170). Ik zoek voor dit jaar eigenlijk nog 1 of 2 nieuwe jerseys, maar Castelli past niet, Q36.5 zat ook niet lekker en Assos vind ik dus te duur. Zat te denken aan MAAP, La Passione of ???. Nadeel is dat ik vrij brede schouders heb, oftewel ik heb stof over rondom de middel of het begint te trekken rond de borst met korte armpjes (wat er simpelweg niet uitziet).

Heb jij of iemand anders nog ideeen voor een goed merk? Anders ga ik maar gewoon weer voor merino.
Naast het objectief bekijken van kwaliteit is het met kleding ook zo dat het gewoon bij je moet passen. Zeker als je wat afwijkende lichaamsmaten hebt kan kleding die voor iemand anders perfect is bij jou totaal niet passen.
Maap was in mijn ogen altijd een beetje een merk zoals Attaquer: mooie designs, beetje hipster/flashy merk, maar de productie was nooit in eigen handen (ik denk dat Santini het produceert, maar niet zeker). De kwaliteit heeft mij dus zeker verrast.
Zelf heb ik nu de navy-blauwe bib met Pulse Pro jersey jersey. Als je Pulse Pro googlet zie je onder images eigenlijk gelijk het hele pakje. Persoonlijk vind ik het erg mooi. Ik weet niet of je ook Fernwee volgt op YT, maar die wordt door Maap gesponsored. Naast dat je dus zijn mening totaal naast je neer moet leggen, zie je wel een hoop van de kleding voorbij komen.
Qua prijzen: Maap doet vaak een sale, en naarmate die sale een poosje duurt gaan ze de kortingen opschroeven. Zo heb ik voor die bib 115 euro betaald, 80 voor de jersey en 12 voor de sokken. Kwestie van op het juiste moment erbij zijn. Mocht je ooit in de buurt van Leiden zijn mag je trouwens ook wel passen, dan weet je of de kleding je past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Stoffa Ik zal van de week wel eens even Googlen naar de merken die je noemt. Misschien bestel ik ook wel gewoon een stapeltje verschillende merken om gewoon eens een idee te krijgen van de pasvorm. Het begint me wel steeds meer op te vallen dat het lastiger wordt om passende kleding te vinden. Of dat komt omdat ik veeleisender geworden ben en kijk naar een hoger segment waar de verschillen meer uitgesproken zijn?

Assos en Gore waren eigenlijk de enige merken die ik blind kon kopen en dat het goed zat. Er zullen vast meer zijn, maar het oog wil ook wat en technisch/functioneel moet het ook gewoon top zijn. Q36.5 jerseys hebben in ieder geval hetzelfde probleem wat ik heb met De Marchi, Sportful en Castelli jerseys. Niet zo vreemd want het zijn allemaal Italiaanse merken. Duits/Zwitsers/Amerikaans lijkt dus beter te passen.

Welke maat heb je ongeveer? Ik kom niet echt uit de buurt, maar werk wel in Leiden op het bio science park (voorlopig even thuis uiteraard).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Nu online
Ypuh schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:36:
@Stoffa Ik zal van de week wel eens even Googlen naar de merken die je noemt. Misschien bestel ik ook wel gewoon een stapeltje verschillende merken om gewoon eens een idee te krijgen van de pasvorm. Het begint me wel steeds meer op te vallen dat het lastiger wordt om passende kleding te vinden. Of dat komt omdat ik veeleisender geworden ben en kijk naar een hoger segment waar de verschillen meer uitgesproken zijn?

Assos en Gore waren eigenlijk de enige merken die ik blind kon kopen en dat het goed zat. Er zullen vast meer zijn, maar het oog wil ook wat en technisch/functioneel moet het ook gewoon top zijn. Q36.5 jerseys hebben in ieder geval hetzelfde probleem wat ik heb met De Marchi, Sportful en Castelli jerseys. Niet zo vreemd want het zijn allemaal Italiaanse merken. Duits/Zwitsers/Amerikaans lijkt dus beter te passen.

Welke maat heb je ongeveer? Ik kom niet echt uit de buurt, maar werk wel in Leiden op het bio science park (voorlopig even thuis uiteraard).
Ik ben 1m85, weeg zo rond de 75kg en heb maat M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-04 15:34
Jersey heb ik zelf nooit zo heel boeiend gevonden. Als er maar drie zakken op de rug zaten en liefst nog eentje met een rits vind ik het allang best. Wat is het verschil tussen een €150 jersey en een goedkoper model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Nu online
Seriph schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:57:
Jersey heb ik zelf nooit zo heel boeiend gevonden. Als er maar drie zakken op de rug zaten en liefst nog eentje met een rits vind ik het allang best. Wat is het verschil tussen een €150 jersey en een goedkoper model?
Tsja zoals ik al eerder zei vind ik de verschillen tussen jerseys minder dan bij bibshorts.
Dat gezegd hebbende vind ik een Assos RS Aero jersey domweg veel meer kwaliteit uitstralen dan bv een Rogelli van 30 euro. Maar als jij met die laatste tevreden bent heb je mijn zegen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-04 14:06

McMiGHtY

- burp -

Ik heb een bib en shirt van https://www.redwhite.cc/ gekocht tijdje terug. Maathulp gebruikt en besteld.
Bib is mijn inziens beter dan een ASSOS T EQUIPE EVO met een s7 pad op langere afstanden (Boven de 150km).

Shirts, begin ik een lichtelijke voorkeur voor AGu te krijgen, ooit is een eentje gescored toen m'n vrouw een bundelaanbieding kon maken, zit heerlijk, daarna een agu shirt gekregen bij de Freedomride vorig jaar, ook goed, iets meer reclame en eind vorig jaar een agu shirt met lange mouwen gekocht (in de aanbieding) en die is ook goedgekeurd.

Shirt van RedWhite is echt een zomershirt, erg dun en ventileert goed, en ook nog is in een lekker kleurtje.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-04 09:58
Iemand hier recentelijk nog wielerkleding via Aliexpress gekocht? Voor bibshorts koop ik gewoon lokaal van gevestigde merken (na meerdere Castelli's heb ik mij onlangs eens online gewaagd aan een broek van Ekoï en tot op heden vind ik hem geweldig), maar 2 jaar terug heb ik eens een shirt via Ali gekocht en dat beviel eigenlijk prima.

Hetzelfde shirt kan ik nergens meer vinden, maar als ik de maattabellen bij het huidige aanbod mag geloven, zou ik maat XXL moeten hebben. Dat oude shirt is echter een L en zit (nog steeds) perfect.

Nou vraag ik mij af of de maten nou zo gewijzigd zijn of dat ik destijds (met succes) zo eigenwijs ben geweest om kleiner te bestellen. Ik wil namelijk geen shirt dat wappert in de wind, maar een shirt dat nauw aansluit.

Daarom ben ik even benieuwd naar de ervaringen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish_Chef
Er zijn veel verschillende fabrikanten die hun shirts via Ali aanbieden. De maatvastheid verschilt per merk. Beste kan je denk ik in de comments kijken en/of het betreffende merk even googlen of je er wat over vindt.

Concreet naar mijn ervaring. De merken waar ik shirtjes van heb gekocht, Arsuxeo en Miloto, komen redelijk overeen met de tabel en andere merken die ik heb. Beide zijn een L. Van Italiaanse merken zoals Castelli heb ik ook een L, van andere merken zoals Gore en Pearl Izumi een M.
Pasvorm en eigenschappen van Ali shirts is zodanig dat ik het niet weer ga doen.

[ Voor 50% gewijzigd door Swedish_Chef op 22-04-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Welke MTB schoenen kunnen jullie aanbevelen? Heb nu diadora schoenen van dik 10 jaar oud, zitten prima en doen hun werk goed. Nu gaat m’n oude MTB naar een andere plek en wil daar ook m’n schoenen laten staan, dus overweeg nieuwe schoenen. Heb SIDI voor m’n racer, bevalt ook prima, maar misschien hebben jullie een gouden tip (of flop die ik links moet laten liggen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 14:56

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Holk schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:44:
Welke MTB schoenen kunnen jullie aanbevelen? Heb nu diadora schoenen van dik 10 jaar oud, zitten prima en doen hun werk goed. Nu gaat m’n oude MTB naar een andere plek en wil daar ook m’n schoenen laten staan, dus overweeg nieuwe schoenen. Heb SIDI voor m’n racer, bevalt ook prima, maar misschien hebben jullie een gouden tip (of flop die ik links moet laten liggen).
Ik heb zelf deze gekocht: Shimano ME400

Zijn zeer fijne schoenen op zich. Gebruik ze zelf op een cyclocross fiets en ga ze straks ook op mijn Cannondale Jekyll 500 gebruiken.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 00:52
Heeft iemand advies voor een fiets broek met een bredere zeem? Ik heb afgelopen vrijdag mijn zitbotjes laten meten en kwam op ongeveer 15cm uit, extreem breed volgens de fietsenmaker.

Daarop heb ik een nieuw zadel gekocht dat breed genoeg zou moeten zijn (SQ-labs van 17cm breed). Dat helpt al iets maar ik merk dat de zeem van mijn huidige fietsbroek toch wat smal is. Mijn huidige broekje is overigens van de decathlon, een XC700 geloof ik. Daarvan vind ik ook dat de zeem wat ver naar achteren zit wat het nog erger maakt.

Verdere specs:
- 1.95m lang
- ongeveer 95kg
- ritjes duren meestal een uur of 2, misschien langer als ik weer wat in vorm ben.

Ik mountainbike trouwens, dus het mag wel tegen een stootje kunnen. Baggy boeit mij persoonlijk weinig, bretels zodat ie op z'n plek blijft vind ik wel een pre.
En helaas is budget wel een dingetje, 100 euro vind ik eigenlijk wel echt de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Zijn hier toevallig ook nog mensen met een relatief lange rug ten opzichte van de borstomvang? Qua lengte van mijn rug val ik meestal in maat L of XL, maar qua borstomvang zit ik rond maat S. M'n enige shirtje wat ik nu heb, heb ik gekozen aan de hand van mijn lengte. Maar die flappert dus alle kanten op omdat ik dun ben. Zijn er toevallig merken die qua lengte lang uitvallen, of qua borstomvang klein? Ik heb zitten kijken naar een aero pasvrom in de hoop dat die van zichzelf al een stuk smaller zijn, echter zijn die dingen over het algemeen knetterduur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 24-04 19:32

bonzz.netninja

Niente baffi

Ligt ook wel beetje aan je voeten. Goede schoenen, ook voor de fiets, passen in zowel lengte als breedte. Ik heb zelf bijv. lange smalle voeten maar heb hele mooie sjieke lake's gekocht. Dat is dus niet zo handig, want die vallen breed (ook al heb je dat niet echt door omdat ze zo stug zijn).

Ik heb nu speciale zooltjes laten aanmeten, het is nu al iets beter. Je kan het trouwens zien in je zooltjes. Zie je teenafdrukken, is er iets mis

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:50

Nox

Noxiuz

Ik heb lederen LAKE schoenen, deze zijn breed of extra breed. Ik vond ze enorm fijn, wat ik ook erg fijn vind: BOA systeem (koop de echte), dat is dat dunne stukje touw ipv klitteband. Ik heb 1 spanner op 2 posities zitten, de derde positie bij de tenen is klitteband maar dat boeit niet zoveel. Verder: pas je schoenen bij een fietswinkel, bij mij in de buurt hebben we een erg grote winkel :)
Aapenootjes schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:56:
Heeft iemand advies voor een fiets broek met een bredere zeem? Ik heb afgelopen vrijdag mijn zitbotjes laten meten en kwam op ongeveer 15cm uit, extreem breed volgens de fietsenmaker.

Daarop heb ik een nieuw zadel gekocht dat breed genoeg zou moeten zijn (SQ-labs van 17cm breed). Dat helpt al iets maar ik merk dat de zeem van mijn huidige fietsbroek toch wat smal is. Mijn huidige broekje is overigens van de decathlon, een XC700 geloof ik. Daarvan vind ik ook dat de zeem wat ver naar achteren zit wat het nog erger maakt.

Verdere specs:
- 1.95m lang
- ongeveer 95kg
- ritjes duren meestal een uur of 2, misschien langer als ik weer wat in vorm ben.

Ik mountainbike trouwens, dus het mag wel tegen een stootje kunnen. Baggy boeit mij persoonlijk weinig, bretels zodat ie op z'n plek blijft vind ik wel een pre.
En helaas is budget wel een dingetje, 100 euro vind ik eigenlijk wel echt de max.
Ik heb een AGU met rode zeem, net even opgemeten: 17,5-18cm voor het zitgedeelte met links/rechts nog een paar cm dunnere zeem.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 00:52
Nox schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:40:
[...]

Ik heb een AGU met rode zeem, net even opgemeten: 17,5-18cm voor het zitgedeelte met links/rechts nog een paar cm dunnere zeem.
Dat is al heel wat breder dan de zeem in mijn broekje lijkt het, die is zo'n 15cm. Bedankt voor de moeite! :)
Was er maar een database voor zoiets!
Pagina: 1 2 ... 60 Laatste