@
Deruxian
Op de racefiets is het wat belangrijker om met zeem te rijden ivm de positie waar je in zit dan op de MTB. Het is met langere ritten wel een stuk comfortabeler dan een gymbroek.
Aan de andere kant: in mijn ervaring is de fietskleding van Decathlon prima om te proberen, en blut ga je er niet aan. Heb zelf veel van hun racefietsmerken, maar neem aan dat de Rockrider MTB kleding van vergelijkbare kwaliteit is. Pak niet het allergoedkoopste, maar vanaf de aanduiding 500 (meen ik) is het prima spul voor het geld. Die uit je link ziet er op het eerste gezicht goed uit, zolang het comfortabel voor jou zit.
Ikzelf zou er geen sportbroek overheen doen, dat gaat ten koste van het zitcomfort. Dan zou ikzelf kiezen voor een lange mtbbroek of mss iets van thermokleding mocht het te koud zijn.
Qua schoenen kan je voorlopig prima je tennisschoenen gebruiken. Heb zelf een tijd lang op mijn racefiets zelfs met gympen rondgereden voor ik overschakelde op klikschoenen. Zolang de schoenen grip geven op de pedalen en je er niet vanaf glijdt door zand/modder is het prima.
Een aanrader: Fietshandschoenen. Zeker op de MTB kan je nog weleens op je snufferd gaan, dan haal je je handpalmen niet open als je de val probeert te breken, en geeft ook wat meer comfort over slechte paden.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.