Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 61 62 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Fisico

by Fabian

R0y. schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:32:
Kan iemand iets zinnigs zeggen over de lengte van de pijpen bij MAAP bibshorts?
Zijn wat aan de lange kant en vallen langer dan de Q36.5. Ik denk een halve hand boven de knie.
La1974 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:49:
[...]

Drie uur activiteit _O-

Ze kunnen die korting net zo goed aan iedereen geven.
Wel net na mijn weekje fietsen in Zuid-Frankrijk maar die drie uur krijg ik wel vol de komende dagen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:55
[...]

https://maap.cc/reprgrm-complete

Bij deze

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

Drie uur activiteit _O-

Die van Q36.5 geven ze ook aan iedereen:
https://www.q36-5.com/en-nl/c/strava-challange-2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:35

Nox

Noxiuz

blitzkrieg schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:20:
Sowieso zijn de Futurum eigen merken een goede suggestie voor de langere mens, niet alleen voor broeken.
Ik vond die zeem van hun alleen enorm schuren toen ik er een jaar of 2 een kocht.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Het is de aero bibshort geworden :) Zaterdag de eerste wat langere rit gedaan, nieuwe favoriete broek :+
GWBoes schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:48:
@Nox Een broek marketten als "niet voor lange ritten" is een extra push om die duurdere broek met hogere marges te verkopen die daar wel geschikt voor zouden zijn.
Betere broek zal natuurlijk wel voordelen hebben en mogelijk beter zitten op de lange duur, maar het is niet zo dat hij na 5 uur spontaan uit elkaar valt.

Zoals zo vaak gezegd hier is er niks zo persoonlijke als de pasvorm en comfort van een broek (of schoen, helm, etc.), hangt helemaal af van je bouw, kwaliteit van je zitvlak en verwachtingen. Ik ken iemand die hele dagen kan fietsen in broeken van de Aldi en iemand (zal geen naam noemen O-) ) die de clubkleding laat vermaken om er een betere zeem in te laten zetten, zoveel mensen zoveel wensen.
Nee, maar ik merk wel hoe een betere zeem voor een rit van 4 uur beter gaat dan een goedkope broek die ik heb voor de helft van het geld. Dat is prima voor een rit van een uurtje of max anderhalf daarna wordt het echt minder.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:28
Wassen jullie je kleding eigenlijk na elke rit? Vooral nu met het mooie weer doe ik vaak wel twee keer met m'n kleding, omdat ik anders constant aan het wassen ben.

Ik zag pas iemand op Reddit compleet geroast worden omdat hij z'n kleding vaker droeg, vandaar haha. Maar heb zelf niet het idee dat ik enorm stink na een kort ritje. Ik hang m'n kleding wel uit daarna natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-07 22:05

aerofreak

Steve Jobs

Ja, gewoon kortste programma. (15 min). Gelijk in de wasmachine na de rit

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:12
sheepdog schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:22:
Wassen jullie je kleding eigenlijk na elke rit? Vooral nu met het mooie weer doe ik vaak wel twee keer met m'n kleding, omdat ik anders constant aan het wassen ben.

Ik zag pas iemand op Reddit compleet geroast worden omdat hij z'n kleding vaker droeg, vandaar haha. Maar heb zelf niet het idee dat ik enorm stink na een kort ritje. Ik hang m'n kleding wel uit daarna natuurlijk.
Shirt maakt niet zoveel uit, je bib denk ik wel. Daar komen allemaal bacteriën in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:33
Draag je je onderbroek waar je in gesport hebt, de dag erna nog een keer?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-07 23:15

DDX

Ik was het niet na elke rit nee, vaak is luchten ook prima.
Al is het maar omdat ik op m'n werk geen wasmachine heb staan dus 's middags zelfde kleding weer aantrek.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:28
ElGreco schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:39:
Draag je je onderbroek waar je in gesport hebt, de dag erna nog een keer?
Als onderbroeken net zo duur zouden zijn als mijn bibs waarschijnlijk wel :+

Maar ik ga wat vaker wassen, zweet is ook vrij slecht voor je kleding heb ik wel eens gelezen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip

Het probleem hierin zit in mijn ogen niet in de geur.

Meer dat de bacteriën die er in zitten vermenigvuldigen met de tijd*. En op je zitvlak kunnen die bacteriën gewoon vervelende dingen gaan doen. Ook al voelt je kont prima aan, kans dat het beetje heeft lopen schuren is er al snel. En hoe miniem ook, bij een schuurplek (schaafplek) is de kans op binnentreding gewoon groter.

*Dus woon-werk is echt anders dan het na 2 dagen weer aantrekken.

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 19-05-2025 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:01
@sheepdog toch een mooie rede om een extra setje te kopen :)
Hier ook alleen tijdens woonwerk ritjes de kleding opnieuw aan.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-07 10:59

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Nox schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:22:
[...]

Het is de aero bibshort geworden :) Zaterdag de eerste wat langere rit gedaan, nieuwe favoriete broek :+

[...]

Nee, maar ik merk wel hoe een betere zeem voor een rit van 4 uur beter gaat dan een goedkope broek die ik heb voor de helft van het geld. Dat is prima voor een rit van een uurtje of max anderhalf daarna wordt het echt minder.
Gelijk heb je! Is ook mijn favoriet op dit moment 8) Ik heb gister mijn eerste gran fondo in tijden erin gefietst. Mijn zitvlak is de hele rit comfortabel gebleven terwijl mijn handen en schouders wel aardig gaar waren.

Members only: Tweakersvriendenkorting
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 25% gewijzigd door Tjebakka op 19-05-2025 15:28 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07 21:54

Grin

Ride si sapis.

mhr-zip schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:38:
[...]

Het probleem hierin zit in mijn ogen niet in de geur.

Meer dat de bacteriën die er in zitten vermenigvuldigen met de tijd*. En op je zitvlak kunnen die bacteriën gewoon vervelende dingen gaan doen. Ook al voelt je kont prima aan, kans dat het beetje heeft lopen schuren is er al snel. En hoe miniem ook, bij een schuurplek (schaafplek) is de kans op binnentreding gewoon groter.

*Dus woon-werk is echt anders dan het na 2 dagen weer aantrekken.
Dit.
Behoudens dit (soort) woon/werk scenario's gewoon ff 15-20min in de was, even in een waszakje, slijt het amper van.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:51
tiswat schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:28:
[...]

Shirt maakt niet zoveel uit, je bib denk ik wel. Daar komen allemaal bacteriën in.
De pads in bibs zijn tegenwoordig toch allemaal anti-bacterieel. Ik was ze ook niet naar ieder ritje want dan slijten ze gewoon veel te snel en heb tot nu toe nog geen klachten van onder vonden.

Base layers en sokken was ik overigens wel naar iedere rit maar meer omdat deze vaak ook echt "nat" zijn. Plus daar heb ik er meer van om te rouleren. :)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

En ook buiten woon-werk ritten was ik echt kleding niet continu.
Zeker buitenlagen gewoon luchten kan prima (en vaak volende dag wel wat anders aan)
En broeken/onderlagen even meenemen als je gaat douchen.

[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 19-05-2025 15:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Het verschilt:
- Bibs na iedere rit, puur omdat je je zeem schoon wilt houden.
- Normaal shirt na iedere rit, puur omdat die broek dan toch al in de was zit.
- Merino kleding na 2-3 ritten op lage intensiteit. Op hoge intensiteit gaat 'ie wel iedere keer mee in de machine.

Sokken idem, handschoenen: ja, te weinig. Helmvoering: ook, te weinig :P Zette hem laatst op en dacht 'ja, die moet weer in de wasmachine'

Verder was ik mn kleding op 30 graden, synthetisch programma.

Overige kleding als jeans, truien e.d. doe ik snel op het stoomprogramma. Weer kreukvrij en de meeste luchtjes eruit :+

Wat ik wél doe: ik spaar de kleding op; dus eens per dag of 4-5 gaan er 2-3 setjes kleding in de wasmachine. Ik doe niet direct na het uitkleden spul in de wasmachine. Programma duurt ook 1,5 uur en zit niet te wachten op halfopgeloste wasdoekjes die nog ergens zitten en dan gaan irriteren.
Edit:
Dat schijnt dus niet het beste te zijn :+ zal wel weer braaf direct na het fietsen wassen :+

[ Voor 19% gewijzigd door Nox op 19-05-2025 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb een paar keer een puist gekregen op het zitvlak waardoor ik meerdere trainingen heb moeten skippen. Sindsdien doe ik mijn kleding na iedere rit in de wasmand en heb ik hier geen last meer van gehad.
Overlagen die niet te erg stinken hang ik alleen te luchten.
Zo'n twee keer in de week draait de machine hier een sportwas met speciaal wasmiddel.

Heeft er iemand hier trouwens ervaring met een klein gaatje herstellen in bibshorts? Ik lees online wat verschillende aanpakken voor:
1. wetsuit-repair patch erop strijken
2. een stukje oude bibs erachter zetten en met zigzag steken vastnaaien.
3. me rekbare draad er parallelle steken overheen naaien, en vervolgens in haakse richting er tussendoor weven.

Nou lijkt me zo'n wetsuit repair het mooiste resultaat geven, en wellicht minder vervelend zitten dan extra stiksel, maar blijft zo'n plakker na een jaar ook nog zitten?

Het gaat bij mij om een klein gaatje, iets boven m'n stuitje. Het is ontstaan toen de plooiende stof van m'n net nieuwe q36.5 essential broekje bleef klemmen in een tuinstoel waar ik na een training ik te lui voor was geweest om een kussentje in te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:04
Zijn er al mensen hier die ervaring hebben met de nieuwe Assos bibs? Heb nu naar zeer tevredenheid de Assos Mille GTS Bibshort van vorig jaar. Die is echter nauwelijks nog te krijgen. Nu kan ik de nieuwe GTS nemen, maar wellicht dat de nieuwe GT vergelijkbaar is met de oude GTS?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Voor het repareren ben ik voor de wetsuit patch gegaan. Het was een klusje van niets en ik ben best tevreden met het resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWLDSsDPmG_OQZYQsdtQpYqWszY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FuHi5XJobY1frLO2lr5yuCHo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:11

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik was kleding na elke rit puur omdat ik veel zweet dus alles is gewoon doorweekt :|

Om nog even korte ervaring te delen; had vorige week een setje GribGrab RC Max handschoentjes gekregen. Gelijk kunnen testen met een 150km rit en erg tevreden mee!

Ik was die rit weer eens helemaal verliefd op mijn Castelli Gabba short sleeve (2) en vroeg me af of jullie ook één of meer kleding stukken hebben waarvan je zoiets hebt van ‘dag is mijn Go-to xxxx’ of ‘dat is zo’n geweldig ding want……’
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

Ik heb het met de Gabba omdat ik de fit erg fijn vind, winddicht en waterafstotend dus met tussenweer warmer dan een gewone jersey, kans op regen is het fijn en zelfs compleet doorweekt blijft hij winddicht.
En redelijk ademend :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Nu online

Reginas

Queen of Core Stability

@sapphire Dit vind ik nog eens een leuke vraag om te beantwoorden! Ben ook heel benieuwd naar alle reacties. :)

Mijn favoriete kledingstuk op de fiets is de Q36.5 Adventure Vest Black. Windvestje van waterafstotend en winddicht materiaal, lichtgevoerd aan de voorkant dus net wat warmer dan Sportful Hotpack (andere favoriet!), klein opvouwbaar, subtiele reflecterende elementen en een heel zacht materiaal. Veel van die vestjes zijn van zo’n ‘ritselstof’, maar deze niet. Draagt echt lekker. Rug is van heel luchtig materiaal, dus weinig gezweet.

Uit mezelf had ik dit vestje niet uit het rek getrokken, maar de verkoper van de winkel was heel duidelijk dat het dít vestje was wat ik zocht. Ben blij dat ik z’n advies toch heb opgevolgd. Topding. Misschien dat ik zelfs ooit nog het jasje met lange mouwen hiervan koop. Als het gat in m’n hand weer eens brandt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 14:58

DeFeCt

je wéét toch

sapphire schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:42:
Bij mij is het ook mijn Gabba, Gabba 2 convertible jacket om precies te zijn. Gaat al heel wat jaartjes mee, was een flinke investering, maar nog steeds erg blij mee. In de zomer doe ik er alleen niks mee, en dus denk ik hard na wat dan mijn favoriete kledingstuk is, maar die heb ik eigenlijk nog niet echt denk ik :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Mijn favoriet, wel in de zwarte versie https://www.decathlon.be/...heid-en17353/_/R-p-344757 .
(zwarte versie is helaas niet meer beschikbaar, me dunkt 😞)

[ Voor 16% gewijzigd door jorrefunk op 30-05-2025 09:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
sapphire schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:42:
...
Ik was die rit weer eens helemaal verliefd op mijn Castelli Gabba short sleeve (2) en vroeg me af of jullie ook één of meer kleding stukken hebben waarvan je zoiets hebt van ‘dag is mijn Go-to xxxx’ of ‘dat is zo’n geweldig ding want……’
...
Een leuke vraag inderdaad!
Voor mij zijn dat:
  • M'n groen/grijze Agu winterbroek, die ik recent nog getipt heb. Leuk omdat het eens een ander kleurtje is dan zwart, maar ook omdat de stof erg mooi is, heel zacht wat doffig, een beetje als velours, itt al die gladde stofjes. Ik vind het bijna jammer dat het een winterbroek is, waardoor ik er pas 1 echte tocht op heb kunnen maken, maar ik kijk uit naar de dag dat het weer koud genoeg is om in het lang op pad te gaan! :P
  • M'n paarse windstopper van Le Coffee Ride. Het jasje gaat overal mee naar toe. Er zit een zakje aan vastgenaaid waar het hele jasje in past en daarmee zo in een vakje van je fietsshirt glijdt. De rug is heel ademd, want dat is een soort gaas, maar van voren houdt het veel wind en daarmee kou tegen. Hij is al een aantal keren goed van pas gekomen als het aan de kust ineens 5+ graden kouder is dan in het binnenland. De emotionele waarde telt wellicht ook mee, dit jack heeft de liefde van m'n leven voor me uitgezocht om te gebruiken tijdens de afdeling nadat we samen een berg op zijn gefietst O+
Ik ga dit topic de komende tijd in de gaten houden, ik ben benieuwd welke dingen ik nog meer moet hebben die ik tot nog toe nog niet gemist heb; een gabba schrijf ik alvast op :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 19:34

McMiGHtY

- burp -

Stevie-P schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:16:
[...]

Voor mij zijn dat:
[list]
• M'n groen/grijze Agu winterbroek, die ik recent nog getipt heb. Leuk omdat het eens een ander kleurtje is dan zwart, maar ook omdat de stof erg mooi is, heel zacht wat doffig, een beetje als velours, itt al die gladde stofjes. Ik vind het bijna jammer dat het een winterbroek is, waardoor ik er pas 1 echte tocht op heb kunnen maken, maar ik kijk uit naar de dag dat het weer koud genoeg is om in het lang op pad te gaan! :P
Deze heb ik ook, fijn broekie! Beetje mijn intro into AGU broeken

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:46
McMiGHtY schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:17:
[...]

Hij is wederom "slechts" 80 euro bij Futurum, leuke optie als iemand nog een lekkere winterbroek zoekt (je moet optijd voorbereiden!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik had hem daar toen die in de aanbieding was voor 90 euro, wat dat betreft is 80 euro voor een (wat mij betreft) goeie winterbib geen geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Stevie-P schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:16:
[...]

Voor mij zijn dat:
  • M'n paarse windstopper van Le Coffee Ride. Het jasje gaat overal mee naar toe. Er zit een zakje aan vastgenaaid waar het hele jasje in past en daarmee zo in een vakje van je fietsshirt glijdt. De rug is heel ademd, want dat is een soort gaas, maar van voren houdt het veel wind en daarmee kou tegen. Hij is al een aantal keren goed van pas gekomen als het aan de kust ineens 5+ graden kouder is dan in het binnenland. De emotionele waarde telt wellicht ook mee, dit jack heeft de liefde van m'n leven voor me uitgezocht om te gebruiken tijdens de afdeling nadat we samen een berg op zijn gefietst O+
Ik ga dit topic de komende tijd in de gaten houden, ik ben benieuwd welke dingen ik nog meer moet hebben die ik tot nog toe nog niet gemist heb; een gabba schrijf ik alvast op :+
McMiGHtY schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:17:
[...]

nooberke schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:35:
[...]

Hij is wederom "slechts" 80 euro bij Futurum, leuke optie als iemand nog een lekkere winterbroek zoekt (je moet optijd voorbereiden!)
Dit kan ik natuurlijk alleen maar beamen 8) Ik ben 100% bevooroordeeld maar het is een hele fijne broek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:06
Om nog even terug te komen op favoriete kleding.

Mijn go-to is toch wel een Castelli Perfetto 2 (Convertible). Ik heb een normale en eentje met afritsbare mouwen. Redelijk waterdicht en ademend. Tot het vriespunt prima met een ondershirt. Die met afritsbare mouwen is echt ideaal als het weer wisselvallig is of het sochtends nog(erg) fris is maar smiddags al wel warm voor lange mouwen.

Ik heb ook het Perfetto 2 vest van hetzelfde materiaal. Ideaal ding.

In algemene zin ben ik wel fan van Castelli. Ja, het is een beetje een boomer merk maar qua pasvorm en prijs kwaliteit vind ik het echt goed.

Qua bibs ook wel, maar de pijpen zijn of te kort of te lang. Ik zoek nog een nieuwe bib. Na veel gedoe met Lecol (Hors) heb ik uiteindelijk een deel van mijn geld terug na een gewone retour zonder gekke dingen. Vreselijk bedrijf. Nooit meer voor mij. Kwaliteit is overigens ook niet top, zeker niet voor de prijs, maar het zit wel lekker.

Zat nu te kijken naar Gobik Unity bib. Heeft iemand deze misschien en kun je iets zeggen over de zeem (vergelijkbaar met ? bijv) en pasvorm, met name compressie en lengte pijpen?

Helaas zit hier geen winkel in de buurt om te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Casual Ruud schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:12:
Zat nu te kijken naar Gobik Unity bib. Heeft iemand deze misschien en kun je iets zeggen over de zeem (vergelijkbaar met ? bijv) en pasvorm, met name compressie en lengte pijpen?

Helaas zit hier geen winkel in de buurt om te passen.
Er zijn meerdere Gobik Unity varianten. Ik heb twee Gobik Unity Matt 2.0's. Ik weet niet of dat de variant is waar je geïnteresseerd in bent. De pijplengte is lang, uit m'n hoofd zou ik zeggen een volle 5 cm langer dan een Assos mille GT. In dezelfde maat zit de Gobik iets strakker, zowel om de benen als de buik. De zeem (k10) vind ik ietsjes onder doen voor de Assos, maar is zeker fijn. Ik heb er regelmatig 100+km ritjes mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:45
Ik ben wel benieuwd naar de Gobik Absolute. De Matt was voor mij net iets te lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 23:09
R0y. schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:35:
Ik ben wel benieuwd naar de Gobik Absolute. De Matt was voor mij net iets te lang.
Extra lang: Lancer, Revolution en Arctic stride
Standaard: Ultralight, Matt, Absolute
Gereduceerd/kort: Matt (Compact?), Limited

https://gobik.com/en/pages/bibs-and-shorts-guide#table

[ Voor 16% gewijzigd door guapper op 05-06-2025 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
Het lijkt op de foto's dat de Matt langere pijpen heeft dan de Absolute. Moeilijk in te schatten natuurlijk. Ik heb niet echt een voorkeur zolang de pasvorm en lengte maar goed zijn.

Zelf vind ik te lange pijpen nog irritanter dan te korte. Dat is voor mij ook het probleem met de nieuwe Castelli Espresso. Erg jammer want die zeem is zeer fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:33
De kleding van Gobik valt normaal, dus geen Italiaanse toestanden zoals met Castelli.
Dat AI maattabel hulpje op hun site is denk ik niet helemaal te vertrouwen. Bij de productinformatie zie je lengte/gewicht van het model staan en dat geeft zodoende een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Spatzwear Convoy bibs, iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas
  • Nu online

Reginas

Queen of Core Stability

Vorig jaar heb ik dit shirt gekocht: Uniseks fietsshirt met korte mouwen RACER 2 zomer wit. Lekker shirt, lekker wit, lekker aansluitend, mijn enige bezwaar was eigenlijk het ontbreken van een ritsgarage (stoffen flapje om je huid te beschermen tegen de ruwe uiteinden van je rits). Afgelopen vrijdag in de brandende zon gefietst met een evenement. Leek me een goed idee in dit shirt, wit reflecteert de zon bij mijn weten. En wat denk je? Straal verbrand door het shirt heen. Vooral mijn borst en mijn schouders waren er erg aan toe.🥵

Jersey met UV-werende eigenschappen is echt geen overbodige luxe met dit weer. Nog altijd in de markt voor een mooi, helder wit shirt met als aanvullende eis dat de zon er niet doorheen prikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:42
Je draagt geen ondershirt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas
  • Nu online

Reginas

Queen of Core Stability

Oh jawel. Ik draag zeker een ondershirt. Maar ook dat was niet voldoende om de zonnestralen tegen te houden. Bij mijn andere shirts (AGU, Gobik, Bodhi o.a.) heb ik er nooit last van gehad. Ik vond het een bijzondere ervaring, vandaar dat ik het hier even wilde delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:02
Staat wel in de specificaties dat het geen uv werend shirt is idd. Goed om op te letten.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Nu online

jorrefunk

Staat letterlijk wel bij kenmerken!
"Voor de rug en de voorkant van het fietsshirt kozen we voor een UVP-materiaal zodat we je comfort, ademend vermogen én bescherming tegen uv-stralen kunnen garanderen."
Heb ook dat shirt, nog geen verbranding gehad.
Zou ook raar zijn, een zomershirt dat geen bescherming tegen de zon biedt.
Slechte batch?

(heb een mail gestuurd naar Decathlon om te vragen of het shirt UF30 of 50 is)

[ Voor 12% gewijzigd door jorrefunk op 19-06-2025 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik kan me een foto van volgens mij Chris Froome herinneren die keurig netjes dwars door zn shirt verbrand was tijdens een tour of giro oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
McMiGHtY schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:39:
Ik kan me een foto van volgens mij Chris Froome herinneren die keurig netjes dwars door zn shirt verbrand was tijdens een tour of giro oid
Dat is leuk, maar is een totaal ander shirt dus niet relevant aan de discussie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:10
of matje na wat trainen in spanje:
https://www.instagram.com...jonDY/?hl=nl&img_index=15
(laatste foto)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bJwsadpt-RwjfE7IpTuNqylVyE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9q852VKF41zD7knUUmrpOJeW.png?f=user_large

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-07 20:27
Pimorez schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:17:
[...]

Dat is leuk, maar is een totaal ander shirt dus niet relevant aan de discussie hier.
Welke discussie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:17
Reginas schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:03:
Vorig jaar heb ik dit shirt gekocht: Uniseks fietsshirt met korte mouwen RACER 2 zomer wit. Lekker shirt, lekker wit, lekker aansluitend, mijn enige bezwaar was eigenlijk het ontbreken van een ritsgarage (stoffen flapje om je huid te beschermen tegen de ruwe uiteinden van je rits). Afgelopen vrijdag in de brandende zon gefietst met een evenement. Leek me een goed idee in dit shirt, wit reflecteert de zon bij mijn weten. En wat denk je? Straal verbrand door het shirt heen. Vooral mijn borst en mijn schouders waren er erg aan toe.🥵

Jersey met UV-werende eigenschappen is echt geen overbodige luxe met dit weer. Nog altijd in de markt voor een mooi, helder wit shirt met als aanvullende eis dat de zon er niet doorheen prikt.
waarom niet gewoon zonnebrand smeren? Een goed ademend shit is ook wel lekker in de zomer, en dat lijkt me lastig te combineren met de zonbescherming.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Jampot007 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 21:34:
[...]

waarom niet gewoon zonnebrand smeren? Een goed ademend shit is ook wel lekker in de zomer, en dat lijkt me lastig te combineren met de zonbescherming.
Hoe goed kan jij bij je rug, en weet je dan ook of je alles goed gesmeerd hebt?

Daarnaast heb ik een hekel aan smeren, shirt heb ik toch al aan. Als er beloofd wordt dat het werkt als factor 50, dan zou je in principe niet daar hoeven smeren.

Edit: met mijn huid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
mhr-zip schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 21:53:
[...]

Hoe goed kan jij bij je rug, en weet je dan ook of je alles goed gesmeerd hebt?

Daarnaast heb ik een hekel aan smeren, shirt heb ik toch al aan. Als er beloofd wordt dat het werkt als factor 50, dan zou je in principe niet daar hoeven smeren.

Edit: met mijn huid.
Dat materiaal zal best wel werken als factor 50, alleen niet wanneer je er een mesh stof van maakt. Lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07 22:23
Jampot007 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 21:34:
[...]

waarom niet gewoon zonnebrand smeren?
Je smeert toch niet je complete lijf in om daarna kleren aan te trekken?
Ik heb zelfs met Ali Express shirts tanlines dus zelfs die houden de UV straling tegen.

Om mijn hoofd te beschermen (Dunner haar, zal iets met leeftijd te maken hebben ;)) draag ik regenwoordig een bandana in de zomer.
https://nl.aliexpress.com/item/1005008994277249.html
Omdat deze ultragoedkoop zijn, UV kennelijk goed weren (mijn kop verbrand niet meer) en ze zijn steeds goed nat van het zweet; heb ik er een heel setje van.

Klakskes vind ik persoonlijk heel lelijk.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ik heb hier echt nog nooit last van gehad, lijntjes van armen/shirt zijn redelijk strak en fiets toch best wat in zon.
Merendeel van mijn shirtjes zijn van Black Sheep en daar heb ik ook best dunnen shirtjes bijzitten voor dagen zoals gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:40
Mistraller schreef op zondag 22 juni 2025 @ 00:53:
[...]

Je smeert toch niet je complete lijf in om daarna kleren aan te trekken?
Ik heb zelfs met Ali Express shirts tanlines dus zelfs die houden de UV straling tegen.

Om mijn hoofd te beschermen (Dunner haar, zal iets met leeftijd te maken hebben ;)) draag ik regenwoordig een bandana in de zomer.
https://nl.aliexpress.com/item/1005008994277249.html
Omdat deze ultragoedkoop zijn, UV kennelijk goed weren (mijn kop verbrand niet meer) en ze zijn steeds goed nat van het zweet; heb ik er een heel setje van.

Komt die 'knoop' van deze net onder de helm uit?
Kan het lastig zien op de foto van het product.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
Jan_V schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:35:
[...]

Die knoop leg je er zelf in; ik laat hem inderdaad nét onder de helm uitkomen.

Ook handig voor insecten; want ik wordt altijd een beetje panisch als ik gekriebel voel (al vliegen ze er doorgaans zelf uit) en met dit voel je het gekriebel ook niet.
(Waarom goedkope helmen van de lidl bijv. altijd een mooi gaas hebben aan de voorkant en de dure helmen niet, heb ik nooit begrepen trouwens.)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
Mistraller schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:15:
[...]

Ook handig voor insecten; want ik wordt altijd een beetje panisch als ik gekriebel voel (al vliegen ze er doorgaans zelf uit) en met dit voel je het gekriebel ook niet.
(Waarom goedkope helmen van de lidl bijv. altijd een mooi gaas hebben aan de voorkant en de dure helmen niet, heb ik nooit begrepen trouwens.)
Klinkt goed. 2 witte besteld, past goed bij m'n witte helm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:45
Paar weken terug de Gobik Matt 2.0 compact broek gekocht. Omdat ik erg tevreden ben over de shirts wou ik wel eens de broek proberen. Mijn vergelijkingsmateriaal is wat goedkope broeken (instap Agu en Rogelli), instapmodel van Q36.5 en Assos GT c2.

De broek zit voor mij even goed als de Assos broek. Misschien nog wel fijner. Heeft ook net wat meer compressie rond de benen. Ik heb nu een aantal ritjes gedaan (waarvan één 5 uur) en 0 klachten over de zeem. Benieuwd hoe de kwaliteit is op de langere termijn.

O ja, en sockeloen (classic) sokken👌🏻. Heb maat 42, dus 36-42 gekocht. Zit prima al had de sok iets hoger moeten komen. De maat erboven zit waarschijnlijk in mijn knieholtes te porren dus ik houd het hier maar bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
Grappig dat je dat zegt.

Ik heb dezelfde bib van Gobik en vind het helemaal niets. Het is voor mij echt de aller slechtst zittende fietsbroek. Ik vind de stof echt verschrikkelijk aanvoelen, heel stug, en die stiknaden rondom het kruis maken het nog erger. Het past goed, maar zit voor geen meter. De zeem lijkt me wel prettig, maar is erg kort aan de voorkant.

Gelukkig zijn bibs heel persoonlijk en kan ie nog retour. En dat gaat ie dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
@Casual Ruud welk model heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-07 20:01
Ik neem aan de Matt 2.0 aangezien die zegt dat die dezelfde heeft. Dezelfde bib heb ik ook sinds kort en ik ben juist dan weer erg enthousiast. Mijn referentiemateriaal bestaat momenteel echter wel uit twee zeer versleten Castelli bib's (1 met KissAir en 1 met Progetto zeem). :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
Gobik unity matt 2.0 k10 om precies te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Casual Ruud op 22-06-2025 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mistraller schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:15:
[...]

Even benieuwd, waarom verkies je een bandana boven een skull cap?
+1 Dat snap ik ook niet. Zal wel minder esthetisch verantwoord zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
BreadFan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:39:
[...]

[...]

+1 Dat snap ik ook niet. Zal wel minder esthetisch verantwoord zijn?
Niet echt aero.

Ik heb een keer zo'n insectennetje gehaald van gripgrab, wel handig in de zomer als ik geen skullcap/bandana wil, maar ook geen insecten hoef in mijn weelderige haardos

https://www.futurumshop.n...ld-helm-cover-zwart.phtml

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 25-06-2025 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:01
418O2 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:55:
[...]

Niet echt aero.

Ik heb een keer zo'n insectennetje gehaald van gripgrab, wel handig in de zomer als ik geen skullcap/bandana wil, maar ook geen insecten hoef in mijn weelderige haardos

Kan je volgens mij net zo goed een oude panty eroverheen trekken? Ik moest hieraan denken :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EIFugPAIFAuPNwCrLJdxzY94oVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XB8HHM87m14mM2rGEbrgHvPm.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
418O2 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:55:
[...]

Niet echt aero.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8khR5dp-0CkupWrNXemQnzcjzs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/mM77QE8wTOcG903TlDxJzdjS.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Fraai is het niet, maar 1x een ongeidentificeerd beest in je haar en je bent er blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
418O2 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:12:
[...]

Fraai is het niet, maar 1x een ongeidentificeerd beest in je haar en je bent er blij mee
Is maar een geintje.

Wat ik wel heel erg merk dat het nogal verschilt per merk/type.
Hiervoor had ik een POC helm, daar zat een soort insecten stofzuiger in. Nu heb ik een Lazer en veel minder last van insecten. Ze zijn beide gewoon open, niet dat ik een open helm met een aerohelm vergelijk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mhr-zip schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:18:
[...]

Is maar een geintje.

Wat ik wel heel erg merk dat het nogal verschilt per merk/type.
Hiervoor had ik een POC helm, daar zat een soort insecten stofzuiger in. Nu heb ik een Lazer en veel minder last van insecten. Ze zijn beide gewoon open, niet dat ik een open helm met een aerohelm vergelijk ofzo.
Ik heb een hele open Giro helm voor de zomer, daar kan van alles in blijven hangen. En ik heb een redelijke bos haar, dus dat blijft ook wel hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Laatst online: 18:30

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Mistraller schreef op zondag 22 juni 2025 @ 00:53:
[...]
Ik vind zo'n bandana erg lelijk, lijkt zo jaren 90. ;)

Ik heb altijd een klakske op. Ook ivm. steeds dunnere haardos en vitiligo.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
BreadFan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:39:
[...]

Die bandana is veel dunner, goedkoper, en tja, gewoon omdat ik nu eenmaal dat in mijn mandje had gelegd :+ Voor de winter heb ik wel een skullcap.

@blitzkrieg een petje staat mij echt absoluut niet, en dat klepje aan de voorkant; zal wel een generatiedingetje zijn maar dan denk ik toch echt continu "Ome Willem" :X

Tijdens wandeltochten heb ik ook nooit een petje op maar een outdoorhoed. (Anders wil mijn vrouw niet naast me lopen ;) )

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Laatst online: 19:03

nrg

Met iets meer dan 10 collega's willen we fietsshirts en broeken bestellen. Ik had een shortlist van partijen maar die wordt steeds langer omdat ik van alle kanten tips. Echter lijkt het aanbod (specs, prijs) niet zo gek veel te verschillen tussen de partijen. Ik wil alleen ook niet 6 offertes aanvragen.

Dit is uiteraard vaker voorbij gekomen hier, maar toch hoop ik dat ik het weer een keer kan vragen: wie heeft er goede tips of ervaringen met onderstaande partijen?

- Bodhi
- Bioracer
- Kallas
- Owayo
- Sportswearhouse
- Rogelli

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
nrg schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:49:
Met iets meer dan 10 collega's willen we fietsshirts en broeken bestellen. Ik had een shortlist van partijen maar die wordt steeds langer omdat ik van alle kanten tips. Echter lijkt het aanbod (specs, prijs) niet zo gek veel te verschillen tussen de partijen. Ik wil alleen ook niet 6 offertes aanvragen.

Dit is uiteraard vaker voorbij gekomen hier, maar toch hoop ik dat ik het weer een keer kan vragen: wie heeft er goede tips of ervaringen met onderstaande partijen?

- Bodhi
- Bioracer
- Kallas
- Owayo
- Sportswearhouse
- Rogelli
Ooit gingen we jerseys laten maken voor de Tweakers socialrides. Toen zijn we benaderd door Rogelli.
Prima bestel systeem.

Maar dat vond ik ook het enige prima er aan.

Je kan alles van Rogelli kleding vinden, maar het heeft een prima prijs kwaliteit verhouding.

De Custom-lijn wordt alleen ergens anders gemaakt, en ik vond het echt ruk kwaliteit.

Dus beste vertegenwoordiger, als je hier nog steeds mee leest. Je hebt toen lekker een order gescoord van een paar honderd euro, maar ik heb er eeuwige haat richting Rogelli aan overgehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-07 11:27

Spikey

Making the web accessible!

Onze WV kleding is van Bioracer. Ik heb geen superbrede ervaring met kleding verder, maar ben er uitermate tevreden mee en hoor ook geen klagen van anderen. Gezien de verschillende versies shirtjes om me heen, gaan ze ook prima een tijd mee.

edit: De levertijd is wel behoorlijk lang volgens mij. We kunnen elk kwartaal kleding bestellen en dan duurde het nog 1,5-2 maanden voordat het er was.

[ Voor 24% gewijzigd door Spikey op 07-07-2025 23:38 ]

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reginas
  • Nu online

Reginas

Queen of Core Stability

@nrg Even een schaamteloze zelfquote, want ik heb vanuit de club kleding van Bodhi. In mijn geval gaat het wel om dameskleding, dus de opmerkingen over pasvorm zullen niet helemaal opgaan, maar het bestelproces en de kwaliteit van dit merk is vast wel interessant om mee te wegen.

Onderstaande review heb ik geschreven toen ik de kleding net binnen had. Inmiddels zijn we 9 maanden verder en heb ik de kleding (met uitzondering van het vest) wekelijks gedragen. Ik kan melden dat de stof kleurecht is en de kleding is vormvast. Het lubbert niet uit bij regelmatig dragen en wassen. Ook nergens haaltjes of rafels aan de stof. Mijn voornaamste bezwaar is dat de mouwtjes van de jersey vrij kort zijn, namelijk tot halverwege de bovenarm. Ik zie deze liever tot de elleboog komen, maar ik weet niet hoe de herenuitvoering is.

Verder zou je het merk Yarn nog in overweging kunnen nemen. Geen persoonlijke ervaring, maar van wat ik langs zie komen qua clubkleding op de socials ziet er keurig uit.
Reginas schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:58:
De afgelopen tijd heb ik verschillende aankopen gedaan op het gebied van fietskleding en -uitrusting, dus bij deze mijn verzamelreview (Reginas Reviewt :P).

Aangezien er ook weleens vragen over clubkleding langskomen in dit topic, zal ik ook mijn bevindingen delen over mijn nieuwe clubtenue van Bodhi Cycling. Mijn review slaat op de damescollectie van dit merk, maar ik durf er wel vanuit te gaan dat de afwerking voor de herencollectie identiek zal zijn met uitzondering van de pasvorm en/of zeem. Bodhi produceert kleding vanaf een oplage van 5 stuks, dus mogelijk ook interessant voor mensen die iets voor hun fietsende vriendengroepje willen ontwerpen. De prijzen vond ik heel redelijk, van E35,00 voor een korte jersey tot E65,00 voor het tussenseizoensvest. Disclaimer: ik weet niet wat de prijzen zijn in een kleinere oplage en ik weet niet of ik een scherpere prijs heb betaald vanwege een bijdrage van de sponsor.

Clubkleding van Bodhi Cycling:
Bestelproces: ik kon de clubkleding selecteren in een apart portaal van de webshop, dat 4x per jaar wordt opengesteld. Tussen het moment van bestellen en de daadwerkelijke levering zat precies 2 maanden. 1 week korter dan vooraf was gecommuniceerd. Na bestelling heeft er geen communicatie plaatsgevonden tot het moment van verzending. Er is geen tracking code verstuurd om mijn bestelling te kunnen volgen. Het pakket is verstuurd middels Bpost naar mijn huisadres. Volgens Bodhi is de kleding ethisch geproduceerd en worden alle kledingstukken met de hand gemaakt. Volgens het label zijn alle bestelde items geproduceerd in Tunesië.
Bijzonder: op het moment van uitlevering bleek dat er een item in de verkeerde kleur was geproduceerd (mijn club heeft zowel een weg- als een offroad tenue in verschillende kleuren). Het item in de verkeerde kleur werd meegeleverd met de rest van de bestelling en het juiste item wordt alsnog kosteloos nagestuurd. Ik waardeer dat, ook in het kader van verspilling, dit item naar mij wordt verstuurd in plaats van vernietigd wordt. :)

Short sleeve jersey 'Trendy Fit trui korte mouw'
Bevindingen: soepel shirt met laser cut mouwen, siliconen gripper, achterzijde volledig van mesh, 3 open zakken op de rug, 1 afsluitbaar zakje op de rug met rits, YKK-rits met ritsgarage aan bovenzijde. Mouwen zijn aanzienlijk korter dan ik gewend ben van jerseys (komen tot halverwege bovenarm ipv tot aan de elleboog), maar ik sluit niet uit dat dat een ontwerpkeuze is op verzoek van de club (niet alle dames houden van messcherpe tanlines). Jersey is gemiddeld lang met een iets langere achterzijde. Geen blote buik dus wanneer je je armen omhoog steekt.

Bibshorts 'Black Eye Koersbroek'
Bevindingen: korte koersbroek met grippers met heel licht siliconen nopjespatroon aan de binnenzijde. Broek is voorzien van de eigen Bodhi532 zeem, ik heb hier geen aanvullende informatie over kunnen vinden. De zeem is kleiner in formaat dan bijv. de zemen die AGU of Assos gebruikt. De zeem zit wel op de juiste plek in de broek, dus het kleinere formaat was niet hinderlijk. De gebruikte stof (lycra met 4-weg stretch) heeft een lichte glans en is intens zwart. De broek is voorzien van zijpanelen van een geribbelde stof, die enige compressie zou moeten bieden. Naar mijn mening biedt de broek nauwelijks compressie. Dat vind ik persoonlijk wel jammer, want ik houd van fietsbroeken die net zo slank (ik bedoel natuurlijk aero :+) afkleden als de gemiddelde Spanx. Schouderbanden zijn vrij smal, maar rollen niet op. Voorkant komt tot aan de navel, achterzijde tot de schouderbladen. Rugstuk voorzien van ventilerend mesh. Briljant detail: paneel boven de billen is dubbelzijdig en voorzien van een soort fleece, waardoor het absoluut niet doorschijnt. Mogen andere merken ook wel toepassen van mij.

Windbreaker 'Windbreaker vrouw'
Bevindingen: vrij standaard windvestje met een winddichte voorkant en stretchy meshpanelen aan de zijkant. De rug bevat één horizontale zak met rits. De onderzijde is voorzien van een siliconen gripper. Rits is 1-way YKK, dus alleen van boven naar beneden open te ritsen. Voorzien van ritsgarage aan de bovenzijde. Windvestje zou vrij klein vallen, advies was om één maat groter te bestellen. Hier kan ik me in vinden. Stof is wel winddicht, maar niet waterdicht of waterafstotend. Vestje is niet op te bergen in zijn eigen zak. Dubbelgevouwen en strak opgerold past het wel in een van de rugvakjes van de jersey.

Tussenseizoensvest 'Lucca vrouw'
Bevindingen: jersey van stevige en rekbare stof. De jersey is voorzien van een geborstelde binnenkant. De fleece voelt dikker dan bij vergelijkbare winterjerseys van bijv. Sportful. De stof rekt daadwerkelijk goed mee, ook bij beweeglijke onderdelen zoals de ellebogen. De stof is ademend, winddicht en waterafstotend. Ook dit vest is voorzien van een 1-way YKK-rits, 3 zakken op de rug en 1 afsluitbaar vakje met rits op de rug. De kraag is hoog en komt tot vlak onder de kin. De manchetten sluiten goed aan rond de polsen. Ik zou zelf zeggen dat het ideale temperatuurbereik voor dit vest 10-17 graden is, eventueel met motregen en tegenwind, met een thermoshirt met korte mouwen als onderkleding. Met een (gevoerde) windstopper of bodywarmer zou je het vest ook met lagere temperaturen kunnen dragen. Voor hogere temperaturen vind ik hem zelf te warm, ook vanwege de dikkere stof op de armen.

Zo, hele lap tekst dit! Nu mag het hangslot weer op mijn portemonnee.:D

[ Voor 5% gewijzigd door Reginas op 07-07-2025 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Iemand tips voor onderbroeken (boxerbriefs om precies te zijn)? Ben geen wielrenner, en ga nog niet aan een complete set fietskleding beginnen, maar ben benieuwd of wat gespecialiseerde boxers de wat langere afstanden comfortabeler maakt. Ik heb een paar fietskledingmerken bekeken, maar die lijken dit niet aan te beiden. Als ik naadloze boxers google, zie ik verschillende (non-fiets) merken, maar geen idee wat goed is.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Sméagol schreef op maandag 7 juli 2025 @ 23:44:
Iemand tips voor onderbroeken (boxerbriefs om precies te zijn)? Ben geen wielrenner, en ga nog niet aan een complete set fietskleding beginnen, maar ben benieuwd of wat gespecialiseerde boxers de wat langere afstanden comfortabeler maakt. Ik heb een paar fietskledingmerken bekeken, maar die lijken dit niet aan te beiden. Als ik naadloze boxers google, zie ik verschillende (non-fiets) merken, maar geen idee wat goed is.
In plaats van een tussenoplossing, waarom niet gewoon een (goedkope) fietsbroek kopen?
Zo te zien heb je voor 15 euro al iets: https://www.lidl.nl/p/crivit-heren-fietsbroek/p100284562

Zal zich vast niet meten met eentje van 100+ euro, maar wellicht comfortabeler als een fiets onderbroek.

[ Voor 14% gewijzigd door Jan_V op 08-07-2025 07:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:37
@Sméagol heb je al gezocht op fietsonderbroek? Boxer met een dunne zeem ingebouwd. worden wel gebruikt door fietsreizigers en mountainbikers die baggy's dragen.

[ Voor 3% gewijzigd door GWBoes op 08-07-2025 07:49 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-07 11:27

Spikey

Making the web accessible!

Bij de Decathlon bijvoorbeeld hebben ze inderdaad ook boxer bips voor mountainbikers.

Als je wilt een losse broek er overheen en gaan met die handel

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:51
Ik heb een fiets onderbroek van Gonso en dat principe werkt op zich prima. Zorg wel dat hij goed past en strak zit, want een onderbroek heeft eerder neiging tot schuiven dan een Bib Short.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:30
nrg schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:49:

- Bodhi
- Bioracer
- Kallas
- Owayo
- Sportswearhouse
- Rogelli
Ik heb positieve ervaringen met Kalas. Afhankelijk van je locatie in het land kan ik je ook zeker in contact brengen met iemand daar. Verder Bioracer ook ervaring mee, daar lijkt de flexibiliteit er wat uit, dus zou ik niet direct aanraden. Daarnaast heb je nog Vermarc (positieve ervaringen, weet alleen de minimale afname niet exact) en heb je bijvoorbeeld nog Castelli custom wat mooi spul zou moeten zijn.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 15:42

Flipmo

OMG !!

@nrg hier goede ervaring met Bioracer. Zit zelf in de kledingcommissie van onze club.
Hebben ook bij Craft opgevraagd maar daar zit je met minimale afname van shirtjes.
Bioracer allemaal soepel verlopen tijdens het ontwerp proces, en ook de shirtjes en broeken zijn van prima kwaliteit. Ook was de prijs netjes

enkel probleempje wat er was is ook snel en naar tevredenheid opgelost door hen.

Als je ons shirt wil zien moet je fietssport magazine van September in de gaten houden ;)
Ik heb ons shirt van *Tourclub Eibergen (TCE) ingezonden voor "mooiste clubshirt van het jaar 2025" en we zitten bij de mooiste 20 shirtjes :*)

[ Voor 23% gewijzigd door Flipmo op 08-07-2025 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

AGU, Castelli, Sportfull, je kunt het qua kwaliteit/prijs zo gek maken als je zelf wil.

Rogelli heeft ons een leuke deal gegeven met de T.net Social Ride jersey's. Welke lijn ze waren weet ik niet, persoonlijk geen problemen mee gehad. De bewoordingen van @mhr-zip zijn dan ook helemaal voor zijn rekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Bij mij kwam het stiksel van de zeem na een paar keer wassen helemaal los.. verder klein gaatje bij de zakjes van het shirt (op een hoekje).
Dus ja.. ik kan beamen dat de kwaliteit niet super hoog is.. of het qua prijs kwaliteit ok is.. geen idee..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Laatst online: 19:03

nrg

Dank voor jullie reacties! @Prulleman gaat jouw reactie over Rogelli?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
nrg schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 22:03:
Dank voor jullie reacties! @Prulleman gaat jouw reactie over Rogelli?
Yes, ik weet niet de details over welke serie dit was..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:25
Ik heb persoonlijke ervaring met Kalas en Owayo.

Kalas via de vereniging. Daar heb je verschillende kwaliteiten en bestelproces was redelijk makkelijk. Alleen duurt het bij ons wel vrij lang voordat de bestelling binnen was. Hou daar wel rekening met alternatieve maatbenamingen.

Owayo heb ik ooit een keer 1 enkel shirtje laten maken voor mijn vrouw. Zij is tevreden over het design en het shirtje maar dat is alweer een beste tijd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Jan_V schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:35:
[...]

Is zojuist geleverd.
Voelt prima aan, zal dit weekend eens in het echt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Voor de Maap dragers in dit topic, wat is de dit van de broeken? Ik wil de Training bib 3.0 bestellen maar zit een beetje in dubio over de maat :p

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
sapphire schreef op zondag 13 juli 2025 @ 09:48:
Voor de Maap dragers in dit topic, wat is de dit van de broeken? Ik wil de Training bib 3.0 bestellen maar zit een beetje in dubio over de maat :p
Heb je al reviews gekeken? Maap gaat er qua kwaliteit niet op vooruit geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Jij gaat ook wel lekker van nul naar midlifecrisis.

Heb je je al ingeschreven voor The Ride?

O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@418O2 Ja tijdje terug al en die waren prima?

@mhr-zip Hoezo van nul ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:08
Ik heb versie 1.0 en ik vind die qua prijs/kwaliteit matig. Toentertijd voor 80€ aangeschaft en veel meer vind ik deze ook niet waard. Basic zeem en basic broekconstructie. Ik ben qua bibs meer fan van Q36.5.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Als iemand nog een 20% kortingcode voor AGU wil, hit me up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Tjebakka schreef op zondag 20 juli 2025 @ 11:19:
Als iemand nog een 20% kortingcode voor AGU wil, hit me up :)
Hier kan je zoveel codes kwijt als je wilt.

Meld hier uw kortingscodes/coupons V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:54
Zijn hier ook eigenaars van 7Mesh Inc spullen? Ik heb nu een Mk3 Bib shorts en ben daar eigenlijk heel tevreden over. Langere gravelritten gaan prima. Alleen de onderkant van de pijpjes is niet superstrak, maar niet vervelende.

Denk er aan om ook een cargo broek erbij te nemen en een jersey. Iemand ervaring hiermee? Qua maatvoering, maar ook qua fit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 30-07 23:25
B-Force schreef op zondag 20 juli 2025 @ 18:34:
Zijn hier ook eigenaars van 7Mesh Inc spullen? Ik heb nu een Mk3 Bib shorts en ben daar eigenlijk heel tevreden over. Langere gravelritten gaan prima. Alleen de onderkant van de pijpjes is niet superstrak, maar niet vervelende.

Denk er aan om ook een cargo broek erbij te nemen en een jersey. Iemand ervaring hiermee? Qua maatvoering, maar ook qua fit?
Ik heb een merino en een regulier shirt van 7Mesh. Beide erg fijne shirts. Heb zelf van beide een L dacht ik (de reguliere sowieso), kan het nu niet checken. Mijn normale T-shirts zijn ook vaak L. De maattabel klopt wel. Te referentie: van bijv. Sportful en Rapha (Core) heb ik een XL.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:53
Mijn gripgrab classic sokken zijn nogal vlot versleten en zoek nu andere sokken die minstens zo fijn zijn maar het liefste iets goedkoper maar wel volledig zwart. Is dit een kwestie van gewoon wat meer betalen voor betere kwaliteit of is er nog een soort van heilige graal in de sokken wereld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:51
la_fusion schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 13:46:
Mijn gripgrab classic sokken zijn nogal vlot versleten en zoek nu andere sokken die minstens zo fijn zijn maar het liefste iets goedkoper maar wel volledig zwart. Is dit een kwestie van gewoon wat meer betalen voor betere kwaliteit of is er nog een soort van heilige graal in de sokken wereld?
Ik heb Aero sokken van Sockeloen waar ik erg tevreden over ben, ze hebben ook gewoon normale sokken: https://sockeloen.com/nl/...ks?variant=49409818460484

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Nu online

jorrefunk

Heb deze van Gripgrab en die gaan toch al een hele tijd mee https://www.mantel.com/be...vT8vcWjL8SYxoCJHEQAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:30
Sockeloen zijn prima. Aerosokken ook, al is de plakrand aan de bovenkant wel vrij fragiel en moet je niet te dikke hieien hebben (...). Verder Grutto design bevallen ook goed. Kleurvast en zitten lekker. Staat wel een gruttootje op.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
https://www.decathlon.nl/p/_/R-p-330704?mc=8615610

Voordeel van deze vind ik dat ze geen zichtbaar logo hebben (als je schoenen aan hebt).

[ Voor 9% gewijzigd door mhr-zip op 31-07-2025 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Ik ben erg content met de huismerksokken van Futurum

https://www.futurumshop.nl/zoeken?q=merino+sokken

Zijn ook niet gauw te warm
Pagina: 1 ... 61 62 Laatste