Reginas schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:58:
De afgelopen tijd heb ik verschillende aankopen gedaan op het gebied van fietskleding en -uitrusting, dus bij deze mijn verzamelreview (Reginas Reviewt

).
Aangezien er ook weleens vragen over clubkleding langskomen in dit topic, zal ik ook mijn bevindingen delen over mijn nieuwe clubtenue van
Bodhi Cycling. Mijn review slaat op de damescollectie van dit merk, maar ik durf er wel vanuit te gaan dat de afwerking voor de herencollectie identiek zal zijn met uitzondering van de pasvorm en/of zeem. Bodhi produceert kleding vanaf een oplage van 5 stuks, dus mogelijk ook interessant voor mensen die iets voor hun fietsende vriendengroepje willen ontwerpen. De prijzen vond ik heel redelijk, van E35,00 voor een korte jersey tot E65,00 voor het tussenseizoensvest. Disclaimer: ik weet niet wat de prijzen zijn in een kleinere oplage en ik weet niet of ik een scherpere prijs heb betaald vanwege een bijdrage van de sponsor.
Clubkleding van Bodhi Cycling:
Bestelproces: ik kon de clubkleding selecteren in een apart portaal van de webshop, dat 4x per jaar wordt opengesteld. Tussen het moment van bestellen en de daadwerkelijke levering zat precies 2 maanden. 1 week korter dan vooraf was gecommuniceerd. Na bestelling heeft er geen communicatie plaatsgevonden tot het moment van verzending. Er is geen tracking code verstuurd om mijn bestelling te kunnen volgen. Het pakket is verstuurd middels Bpost naar mijn huisadres. Volgens Bodhi is de kleding ethisch geproduceerd en worden alle kledingstukken met de hand gemaakt. Volgens het label zijn alle bestelde items geproduceerd in Tunesië.
Bijzonder: op het moment van uitlevering bleek dat er een item in de verkeerde kleur was geproduceerd (mijn club heeft zowel een weg- als een offroad tenue in verschillende kleuren). Het item in de verkeerde kleur werd meegeleverd met de rest van de bestelling en het juiste item wordt alsnog kosteloos nagestuurd. Ik waardeer dat, ook in het kader van verspilling, dit item naar mij wordt verstuurd in plaats van vernietigd wordt.
Short sleeve jersey 'Trendy Fit trui korte mouw'
Bevindingen: soepel shirt met laser cut mouwen, siliconen gripper, achterzijde volledig van mesh, 3 open zakken op de rug, 1 afsluitbaar zakje op de rug met rits, YKK-rits met ritsgarage aan bovenzijde. Mouwen zijn aanzienlijk korter dan ik gewend ben van jerseys (komen tot halverwege bovenarm ipv tot aan de elleboog), maar ik sluit niet uit dat dat een ontwerpkeuze is op verzoek van de club (niet alle dames houden van messcherpe tanlines). Jersey is gemiddeld lang met een iets langere achterzijde. Geen blote buik dus wanneer je je armen omhoog steekt.
Bibshorts 'Black Eye Koersbroek'
Bevindingen: korte koersbroek met grippers met heel licht siliconen nopjespatroon aan de binnenzijde. Broek is voorzien van de eigen Bodhi532 zeem, ik heb hier geen aanvullende informatie over kunnen vinden. De zeem is kleiner in formaat dan bijv. de zemen die AGU of Assos gebruikt. De zeem zit wel op de juiste plek in de broek, dus het kleinere formaat was niet hinderlijk. De gebruikte stof (lycra met 4-weg stretch) heeft een lichte glans en is intens zwart. De broek is voorzien van zijpanelen van een geribbelde stof, die enige compressie zou moeten bieden. Naar mijn mening biedt de broek nauwelijks compressie. Dat vind ik persoonlijk wel jammer, want ik houd van fietsbroeken die net zo slank (ik bedoel natuurlijk aero

) afkleden als de gemiddelde Spanx. Schouderbanden zijn vrij smal, maar rollen niet op. Voorkant komt tot aan de navel, achterzijde tot de schouderbladen. Rugstuk voorzien van ventilerend mesh. Briljant detail: paneel boven de billen is dubbelzijdig en voorzien van een soort fleece, waardoor het absoluut niet doorschijnt. Mogen andere merken ook wel toepassen van mij.
Windbreaker 'Windbreaker vrouw'
Bevindingen: vrij standaard windvestje met een winddichte voorkant en stretchy meshpanelen aan de zijkant. De rug bevat één horizontale zak met rits. De onderzijde is voorzien van een siliconen gripper. Rits is 1-way YKK, dus alleen van boven naar beneden open te ritsen. Voorzien van ritsgarage aan de bovenzijde. Windvestje zou vrij klein vallen, advies was om één maat groter te bestellen. Hier kan ik me in vinden. Stof is wel winddicht, maar niet waterdicht of waterafstotend. Vestje is niet op te bergen in zijn eigen zak. Dubbelgevouwen en strak opgerold past het wel in een van de rugvakjes van de jersey.
Tussenseizoensvest 'Lucca vrouw'
Bevindingen: jersey van stevige en rekbare stof. De jersey is voorzien van een geborstelde binnenkant. De fleece voelt dikker dan bij vergelijkbare winterjerseys van bijv. Sportful. De stof rekt daadwerkelijk goed mee, ook bij beweeglijke onderdelen zoals de ellebogen. De stof is ademend, winddicht en waterafstotend. Ook dit vest is voorzien van een 1-way YKK-rits, 3 zakken op de rug en 1 afsluitbaar vakje met rits op de rug. De kraag is hoog en komt tot vlak onder de kin. De manchetten sluiten goed aan rond de polsen. Ik zou zelf zeggen dat het ideale temperatuurbereik voor dit vest 10-17 graden is, eventueel met motregen en tegenwind, met een thermoshirt met korte mouwen als onderkleding. Met een (gevoerde) windstopper of bodywarmer zou je het vest ook met lagere temperaturen kunnen dragen. Voor hogere temperaturen vind ik hem zelf te warm, ook vanwege de dikkere stof op de armen.
Zo, hele lap tekst dit! Nu mag het hangslot weer op mijn portemonnee.:D