Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 60 61 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:14

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik kan jullie advies wel even gebruiken voor handschoenen, korte vingers/lente-zomer. Ik fiets meestal tussen de 30-60 kilometer, 1, 2x per week. Dus geen echte sportieveling zoals vele anderen wel hier. Wel merk ik dat ik snel gevoelige handen krijgt.
Ik heb een set Roeckl en een set Giro (dit is de Giro). Ik heb foto's toegevoegd van de desbetreffende handschoenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HE80XbhjrIyH5k5ypDmoptPOgjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9SnanmPz5Clj5isFm2hHAPSN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7AY30-jrYHPQRhdeiMucQrceMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9vrLeJjDmmImZnzwlI1bho5d.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben echter nu op zoek naar een set die wat meer ondersteuning geven, want merk tijdens het fietsen al snel dat ik dus wat pijnlijke handen krijg. Misschien dat eentje met meer demping wat verbetering brengt?
Uiteraard heb ik uitgebreid al gegoogled en rondgekeken, maar als je er niet zo in thuis bent, dan kan alles fantastisch zijn. Het liefst wil ik er geen vele tientallen euro's aan kwijt zijn, maar wel eentje waar ik plezier van heb.

Eén van de handschoenen die ik tegenkwam, zijn de Rogelli Arios II. Of de de Van Rysel 900 van Decathlon of Zomer II van Futurum.
Zou dat al beter zijn denken jullie, en zo ja welke dan?

Hebben jullie andere suggesties, dan heel graag! Ik ben qua fietskleding liefhebber van Castelli; maar vond deze al best oplopen qua prijs, bijvoorbeeld de Arenberg.

[ Voor 19% gewijzigd door Steeffoon op 02-05-2025 14:02 ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-05 21:51
Stevie-P schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:30:
[...]

Ik heb ook gebruik gemaakt van deze aanbieding en heb zojuist m'n broek bij het pakketpunt afgehaald. Ik moet zeggen dat ik nog niet heel erg onder de indruk ben van de broek. De kwaliteit lijkt iets minder dan van Assos Mille gt, of Gobik Matt en Agu six6. Maar ik heb er nog geen kilometer op gefietst, dus wellicht presteert de zeem boven verwachting.

Edit: inmiddels m'n eerste 100km erop gefietst en de zeem heeft het goed gehouden. Wat wel een minpuntje is is dat de buitenstof erg los zit van de zeem, hierdoor gleed ik meer op m'n zadel dan met m'n andere broekjes, ook konden er plooitjes in de stof ontstaan tussen mijn zadel en de zeem in. Of zou dit komen doordat de broek te groot is voor me? Ik heb een M gekocht en ben 1.82m lang en weeg 71kg.
De essential is ook de budgetbroem van Q36.5, zou daar sowieso niet zo snel instappen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
KW25 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:10:
[...]

De essential is ook de budgetbroem van Q36.5, zou daar sowieso niet zo snel instappen.
@yeehaw schreef een paar dagen geleden dat deze broek hem beter beviel dan de Gregarius Ultra: yeehaw in "Het grote fietskleding topic"

En nou vind ik 140 euro nou ook weer niet zijn absurd laag bedrag dat je daarvan kan verwachten dat de kwaliteit tegen valt.

Ik had er dus wat meer van verwacht en wilde dat even delen met de andere tweakers die deze broek nog overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
@Steeffoon Roeckl Icon 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
Stevie-P schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:35:
[...]

@yeehaw schreef een paar dagen geleden dat deze broek hem beter beviel dan de Gregarius Ultra: yeehaw in "Het grote fietskleding topic"

En nou vind ik 140 euro nou ook weer niet zijn absurd laag bedrag dat je daarvan kan verwachten dat de kwaliteit tegen valt.

Ik had er dus wat meer van verwacht en wilde dat even delen met de andere tweakers die deze broek nog overwegen.
Ja zijn post verbaasde me ook. 140 euro is niet laag, maar binnen dat merk wel de budget lijn. Beetje zelfde als de Assos Mille GT, die is imho ook een stuk minder dan de andere broeken uit de collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Waarom raad je deze aan? Las berichten dat ze vrij warm zijn, plus best flink aan de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Steeffoon schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:03:
[...]

Waarom raad je deze aan? Las berichten dat ze vrij warm zijn, plus best flink aan de prijs :)
Ik heb 2 paar, ze zitten heerlijk en die bi-fusion meuk is echt top.

Ik heb ook wat goedkopere geprobeerd, maar ik geef die 50 euro met liefde uit aan Icons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
@Steeffoon Ik draag zelf graag Gripgrab Progel handschoentjes.

Maar. :) Ben je er zeker van dat er niet teveel druk op je handen staat? Is je houding goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

BreadFan schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:15:
@Steeffoon Ik draag zelf graag Gripgrab Progel handschoentjes.

Maar. :) Ben je er zeker van dat er niet teveel druk op je handen staat? Is je houding goed?
Ik heb op deze fiets eerder een bikefitting gedaan, dus vermoed dat daar ook naar is gekeken. Er zijn ook in het stuur wat aanpassingen gedaan. Thanks voor je suggestie, zal de ProGel eens bekijken!
418O2 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:08:
[...]

Ik heb 2 paar, ze zitten heerlijk en die bi-fusion meuk is echt top.

Ik heb ook wat goedkopere geprobeerd, maar ik geef die 50 euro met liefde uit aan Icons.
Haha nice, ik zal ze in ieder geval in gedachten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:52
Stevie-P schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:30:
[...]

Ik heb ook gebruik gemaakt van deze aanbieding en heb zojuist m'n broek bij het pakketpunt afgehaald. Ik moet zeggen dat ik nog niet heel erg onder de indruk ben van de broek. De kwaliteit lijkt iets minder dan van Assos Mille gt, of Gobik Matt en Agu six6. Maar ik heb er nog geen kilometer op gefietst, dus wellicht presteert de zeem boven verwachting.

Edit: inmiddels m'n eerste 100km erop gefietst en de zeem heeft het goed gehouden. Wat wel een minpuntje is is dat de buitenstof erg los zit van de zeem, hierdoor gleed ik meer op m'n zadel dan met m'n andere broekjes, ook konden er plooitjes in de stof ontstaan tussen mijn zadel en de zeem in. Of zou dit komen doordat de broek te groot is voor me? Ik heb een M gekocht en ben 1.82m lang en weeg 71kg.
Hoe zou je dit nu ranken tov je eerder genoemde referenties? Zelf twijfel ik of ik na 2 Rapha bibs er nog een bij zal nemen, de assos of de goblik. Beide instap maar ik vind 100+ voor een bib echt wel genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-05 09:49
Hm, ik heb de gregarius en de essential naast elkaar gehouden maar ontdek behalve het groene kleurtje van de gregarius niet heel veel verschil..

Misschien dat assos of gobik gewoon nog betere kwaliteit is, dat kan ik niet beoordelen.

[ Voor 24% gewijzigd door yeehaw op 02-05-2025 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
dfbt schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:36:
[...]

Dan heb je na een val nog nooit heel je hand open gehad of wel :)?
Zelfs met open vinger kooitjes beperk je behoorlijke schade
Niet proberen op te vangen bij een valpartij ;)

Ja makkelijker gezegd dan gedaan, snap ik ook, en dan kan je hand nog steeds op de grond komen. Maar dan missen zat andere zaken ook vel.

Ik rij iig zonder handschoenen op de racefiets als het warm genoeg is. Op mountainbike met, simpelweg om met zwetende handen meer grip te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Fromz schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:28:
[...]

Hoe zou je dit nu ranken tov je eerder genoemde referenties? Zelf twijfel ik of ik na 2 Rapha bibs er nog een bij zal nemen, de assos of de goblik. Beide instap maar ik vind 100+ voor een bib echt wel genoeg
Die Agu six6 die ik heb is een winterbib, daar heb ik pas 1x een tocht van 4u op gemaakt, de zeem is niet super dik maar wat stugger dan gemiddeld en bleef daardoor comfortabel. De afwerking vind ik erg mooi, fit is zeer slank tov de andere broeken, (maat L).
De Assos Mille gt is nu mijn fijnste korte broek, zit lekker, en de zeem valt aan de voorkant netter dan m'n andere broeken; in deze broek heb ik nooit last van gekke bobbels daar. De fit is behoorlijk kort, dus veel bloot been. (Maar M)
De Gobik Matt ziet er netjes uit, de zeem is goed maar is net iets minder comfortabel dan de Assos. Ik heb er twee van, dus soms fiets ik hier meerdere dagen achter elkaar op, wellicht dat dat ook meetelt. De fit is mooi lang, en iets strakker om de buik (maat M)
De Q36.5 essential ziet er minder mooi uit dan de andere broeken, heeft wat gekke naden en ik heb wat draadjes moeten afknippen, ook plooit de buitenstof soms. De zeem werd niet oncomfortabel na iets meer dan 3u in het zadel, maar ik vond het schuiven op het zadel wel vervelend. De fit is ook behoorlijk kort, net als de Assos (maat M)

Ranking:
1. Assos Mille Gt
2. Gokik Matt
3. Q36.5 Essential

De Agu vind ik even lastig te plaatsten omdat het weer een geleden is dat ik die testrit ermee heb gemaakt. Maar ik denk tussen 1 en 2 in.

Op plek 4 zou trouwens m'n Craft Verve komen. Die zeem is het minst, goed voor ritten van 1u, maar niet heel veel langer. Dit is m'n favoriete broek voor fanatieke binnentrainingen, want hij ademt het best (maat M)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Edit: ik heb maat info toegevoegd. Ik ben 1.82m lang en weeg 71kg.

[ Voor 3% gewijzigd door Stevie-P op 03-05-2025 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Laatst online: 06:52
Stevie-P schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 07:50:
[...]

Die Agu six6 die ik heb is een winterbib, daar heb ik pas 1x een tocht van 4u op gemaakt, de zeem is niet super dik maar wat stugger dan gemiddeld en bleef daardoor comfortabel. De afwerking vind ik erg mooi, fit is zeer slank tov de andere broeken.
De Assos Mille gt is nu mijn fijnste korte broek, zit lekker, en de zeem valt aan de voorkant netter dan m'n andere broeken; in deze broek heb ik nooit last van gekke bobbels daar. De fit is behoorlijk kort, dus veel bloot been.
De Gobik Matt ziet er netjes uit, de zeem is goed maar is net iets minder comfortabel dan de Assos. Ik heb er twee van, dus soms fiets ik hier meerdere dagen achter elkaar op, wellicht dat dat ook meetelt. De fit is mooi lang.
De Q36.5 essential ziet er minder mooi uit dan de andere broeken, heeft wat gekke naden en ik heb wat draadjes moeten afknippen, ook plooit de buitenstof soms. De zeem werd niet oncomfortabel na iets meer dan 3u in het zadel, maar ik vond het schuiven op het zadel wel vervelend. De fit is ook behoorlijk kort, net als de Assos.

Ranking:
1. Assos Mille Gt
2. Gokik Matt
3. Q36.5 Essential

De Agu vind ik even lastig te plaatsten omdat het weer een geleden is dat ik die testrit ermee heb gemaakt. Maar ik denk tussen 1 en 2 in.

Op plek 4 zou trouwens m'n Craft Verve komen. Die zeem is het minst, goed voor ritten van 1u, maar niet heel veel langer. Dit is m'n favoriete broek voor fanatieke binnentrainingen, want hij ademt het best.

Duidelijk, bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik heb zelf liever een iets langere broek dus ik denk dat ik de Goblik maar is ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10:25
Heeft er hier iemand ervaring met het merk ‘Universal Colours’?

Hier in de buurt zie je veel Maap, Rapha en PNS. Dit merk is qua stijl een beetje vergelijkbaar maar zie ik vrijwel nooit in het wild.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dt_swiss
  • Laatst online: 07:36
dt_swiss schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:34:
Terugkoppeling van Futurum, na wat gebel wordt het gelukkig gewoon garantiewerk.
En inmiddels de nieuwe binnen. Die is gewoon waterdicht op de naden onder de kraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 30-05 10:56

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Stevie-P schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 07:50:
[...]

Die Agu six6 die ik heb is een winterbib, daar heb ik pas 1x een tocht van 4u op gemaakt, de zeem is niet super dik maar wat stugger dan gemiddeld en bleef daardoor comfortabel. De afwerking vind ik erg mooi, fit is zeer slank tov de andere broeken, (maat L).
De Assos Mille gt is nu mijn fijnste korte broek, zit lekker, en de zeem valt aan de voorkant netter dan m'n andere broeken; in deze broek heb ik nooit last van gekke bobbels daar. De fit is behoorlijk kort, dus veel bloot been. (Maar M)
De Gobik Matt ziet er netjes uit, de zeem is goed maar is net iets minder comfortabel dan de Assos. Ik heb er twee van, dus soms fiets ik hier meerdere dagen achter elkaar op, wellicht dat dat ook meetelt. De fit is mooi lang, en iets strakker om de buik (maat M)
De Q36.5 essential ziet er minder mooi uit dan de andere broeken, heeft wat gekke naden en ik heb wat draadjes moeten afknippen, ook plooit de buitenstof soms. De zeem werd niet oncomfortabel na iets meer dan 3u in het zadel, maar ik vond het schuiven op het zadel wel vervelend. De fit is ook behoorlijk kort, net als de Assos (maat M)

Ranking:
1. Assos Mille Gt
2. Gokik Matt
3. Q36.5 Essential

Op plek 4 zou trouwens m'n Craft Verve komen. Die zeem is het minst, goed voor ritten van 1u, maar niet heel veel langer. Dit is m'n favoriete broek voor fanatieke binnentrainingen, want hij ademt het best (maat M)

Edit: ik heb maat info toegevoegd. Ik ben 1.82m lang en weeg 71kg.
Is die AGU met de grijze zeem?

Afbeeldingslocatie: https://agu.com/media/wysiwyg/grey-pad-agu.png

Dat is inderdaad een topzeem. Persoonlijk vind ik de contour nóg beter . Dat is echt een wolk onder je bips.
Afbeeldingslocatie: https://agu.com/media/wysiwyg/golden-contour-pad-agu.png

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Tjebakka schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:20:
[...]

Is die AGU met de grijze zeem?

[Afbeelding]

Dat is inderdaad een topzeem. Persoonlijk vind ik de contour nóg beter . Dat is echt een wolk onder je bips.
[Afbeelding]
Het is de black 320 zeem, de voorloper van de Platinum Grey Combi als ik deze pagina mag geloven:
https://agu.com/zemenoverzicht

Ik zie dat die broek nu trouwens maar 68 euro kost bij futurum; dus als iemand nog een goedkope winterbroek zoekt: https://www.futurumshop.n...grijs-heren-l.phtml?gQT=2
Note: hij heeft een heel slanke fit. Ik heb een maat groter gekocht dan m'n andere broeken en hij zit alsnog best strak om m'n kuiten en bovenbenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:40

sapphire

Die-hard pruts0r

Steeffoon schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:01:
Ik kan jullie advies wel even gebruiken voor handschoenen, korte vingers/lente-zomer. Ik fiets meestal tussen de 30-60 kilometer, 1, 2x per week. Dus geen echte sportieveling zoals vele anderen wel hier. Wel merk ik dat ik snel gevoelige handen krijgt.
Ik heb een set Roeckl en een set Giro (dit is de Giro). Ik heb foto's toegevoegd van de desbetreffende handschoenen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben echter nu op zoek naar een set die wat meer ondersteuning geven, want merk tijdens het fietsen al snel dat ik dus wat pijnlijke handen krijg. Misschien dat eentje met meer demping wat verbetering brengt?
Uiteraard heb ik uitgebreid al gegoogled en rondgekeken, maar als je er niet zo in thuis bent, dan kan alles fantastisch zijn. Het liefst wil ik er geen vele tientallen euro's aan kwijt zijn, maar wel eentje waar ik plezier van heb.

Eén van de handschoenen die ik tegenkwam, zijn de Rogelli Arios II. Of de de Van Rysel 900 van Decathlon of Zomer II van Futurum.
Zou dat al beter zijn denken jullie, en zo ja welke dan?

Hebben jullie andere suggesties, dan heel graag! Ik ben qua fietskleding liefhebber van Castelli; maar vond deze al best oplopen qua prijs, bijvoorbeeld de Arenberg.
Wat bedoel je precies met gevoelig? Pijn of juist slapende handen? Of iets anders?

Ik heb juist een antipathie tegen vooral gelpadding omdat ik van mijn eerste setje handschoenen slapende handen kreeg door de gelpads :(

Overigens als Castelli liefhebber moet ik zeggen dat ik de kleine kledingstukken van ze kwalitatief niet zo vind. Ik heb 2 paar dunne winterhandschoenen van ze en ondanks dat ze best fijn zijn waren ze in verhouding met andere merken prijzig.
Sokken helemaal, 5 paar sokken gehad maar drama (op de merino wintersokken na).
Qua winterhandschoenen een set Gribgrabs en qua sokken wil ik ook nike anders meer dan Gribgrab dus ben zelf van plan ook eens naar hun zomerhandschoenen te gaan kijken op termijn :)

@Reginas Ach je kan ook zeggen dat je lekker consequent bent in de antwoorden die je geeft :)
Heb wel een setje kleinere waszakjes bij besteld, goed idee weer van je!

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:33
Louislouislouis schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:07:
Heeft er hier iemand ervaring met het merk ‘Universal Colours’?

Hier in de buurt zie je veel Maap, Rapha en PNS. Dit merk is qua stijl een beetje vergelijkbaar maar zie ik vrijwel nooit in het wild.
Is een merk van Sigma Sports UK, met zo te zien maar 1 verkoper in NL. Dat zal het dus deels verklaren.

https://www.reddit.com/r/...sk1mgc/universal_colours/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E04zDEIE74SBOZG1OK3WirRmLkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJceLLFJPGyljD21zTY54Z2i.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil graag over meerdere dagen gaan fietsen, en niet twee paar schoenen meesjouwen. Heeft iemand ervaring met schoenen zoals hierboven? Ze noemen het trekkingschoenen waar een SPD plaatje in gezet kan worden. Ik geloof meteen dat de zool minder stijf is, maar valt dat echt op of is het geromme in de marge?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@Maarten_E Ik heb 8 jaar zo een schoenen gebruikt in combinatie met mijn wegfiets. Sinds vorig jaar gebruik ik een MTB schoen die een stijvere zool heeft. Als recreatieve fietser merk ik tussen beide schoenen geen verschil op de fiets.

Lopen met de trekking schoen gaat zeker veel makkelijker ivm MTB, Hou er wel rekening mee dat zolang het SPD plaatje er onder zit je er niet een (langere) wandelening mee kunt doe, want dat plaatje blijf je (bij mijn schoenen) voelen. Wil je echt een stukje wandelen, dan zou ik zelf toch twee schoenen meenemen. De SPD plaatjes na iedere rit afhalen is ook een gedoe.

[ Voor 13% gewijzigd door pdukers op 04-05-2025 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:09
Tenzij je echt een schoen kunt vinden waar het SPD plaatje dieper in de zool verzonken is en niet op gelijke hoogte met de rest van de zool, dan voel en hoor je vooral hoe het metaal over verschillende ondergronden (asfalt, supermarkttegels, een kiezelpad etc) schraapt en knarst. Je ziet dan ook dat het plaatje heel snel bekrast en beschadigd raakt en slijt, hoewel dit niet echt het in -en uitklikken beïnvloedt overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:47
Maarten_E schreef op zondag 4 mei 2025 @ 12:05:
[Afbeelding]

Ik wil graag over meerdere dagen gaan fietsen, en niet twee paar schoenen meesjouwen. Heeft iemand ervaring met schoenen zoals hierboven? Ze noemen het trekkingschoenen waar een SPD plaatje in gezet kan worden. Ik geloof meteen dat de zool minder stijf is, maar valt dat echt op of is het geromme in de marge?
Hoe harder je zool, hoe beter het fietst.
Hoe zachter de zool, hoe beter het loopt.
Het is dus sowieso een compromis.

Alternatieve optie: platte pedalen met gewone schoenen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:00
[Afbeelding]

Ik heb de Fizik Terra Ergolace en die is prima allround. Ook lopen gaat uitstekend. Wel mis je uiteraard wat stijfheid in de zool, maar dat is een compromis wat je moet sluiten, omdat een stijve zool weer niet fijn loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

sapphire schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:36:
[...]

Wat bedoel je precies met gevoelig? Pijn of juist slapende handen? Of iets anders?

Ik heb juist een antipathie tegen vooral gelpadding omdat ik van mijn eerste setje handschoenen slapende handen kreeg door de gelpads :(

Overigens als Castelli liefhebber moet ik zeggen dat ik de kleine kledingstukken van ze kwalitatief niet zo vind. Ik heb 2 paar dunne winterhandschoenen van ze en ondanks dat ze best fijn zijn waren ze in verhouding met andere merken prijzig.
Sokken helemaal, 5 paar sokken gehad maar drama (op de merino wintersokken na).
Qua winterhandschoenen een set Gribgrabs en qua sokken wil ik ook nike anders meer dan Gribgrab dus ben zelf van plan ook eens naar hun zomerhandschoenen te gaan kijken op termijn :)
Ah, thanks voor je bevindingen met de kleine kledingstukken. Dan laat ik die gedachte even los.

Qua gevoel in de handen bedoel ik vooral een beetje pijn, door de druk die op de handen zit. Dat je toch even je polsen wil draaien of zo, of een andere houding aanneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 22:37
mhr-zip schreef op zondag 4 mei 2025 @ 22:00:
[...]

Hoe harder je zool, hoe beter het fietst.
Hoe zachter de zool, hoe beter het loopt.
Het is dus sowieso een compromis.

Dat laatste kans alleen wanneer je benen NIET geschoten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
mhr-zip schreef op zondag 4 mei 2025 @ 22:00:
[...]

Dan heb je nog steeds geen harde zool ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
BreadFan schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:17:
[...]

Dan heb je nog steeds geen harde zool ;)
Maar wel een halve zool :+

Groot oppervlak onder je zool.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-05 18:36
[Afbeelding]

Ik heb enkele meer weekse tochten gedaan op Shimano trekking schoenen, zool is zeker minder stijf dan een echte fietsschoen maar wel stijver dan een wandelschoen. Ik kan er in ieder geval prima op lopen, meerdere stadswandelingen mee gedaan (ca. 10km) en zelfs een lichte bergwandeling van 14km was geen probleem.

Bedenk je wel dat als het minder weer is (regen) je wel constant in natte schoenen loopt/fietst omdat ze niet echt tijd krijgen om te drogen en de geur wordt er daardoor ook niet beter op :+

Ik zou in ieder geval niet anders willen, zet regelmatig de fiets tijdens een tocht even stil om naar een uitkijkpunt oid te lopen. Maar de volgende keer gaan er wel een paar teenslippers mee. :P

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Laatst online: 31-05 15:01
[Afbeelding]

r0g3r schreef op zondag 4 mei 2025 @ 20:13:
Tenzij je echt een schoen kunt vinden waar het SPD plaatje dieper in de zool verzonken is en niet op gelijke hoogte met de rest van de zool, dan voel en hoor je vooral hoe het metaal over verschillende ondergronden (asfalt, supermarkttegels, een kiezelpad etc) schraapt en knarst. Je ziet dan ook dat het plaatje heel snel bekrast en beschadigd raakt en slijt, hoewel dit niet echt het in -en uitklikken beïnvloedt overigens.
Ik heb de Adidas VeloSamba voor woon-werk verkeer en sinds me die zo goed bevallen ook voor gravel/race ritjes. Stijfheid geen gebrek en lopen net als gewone Samba's. Het schoenplaatje zit er inderdaad net ver genoeg in verzonken zodat je ze niet hoort op harde ondergrond. Ik rij met Crankbrothers Candy 1 pedalen en schoenplaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:49

Nox

Noxiuz

Ik ben op zoek naar nieuwe fietskleding. Ik heb een aantal jaar in Assos broeken gefietst. De eerste was kwalitatief best oke, de tweede iets minder. Ook de lange broeken van ze vind ik erg matig, snel last van pilling.

Ik ben dus op zoek naar een ander merk. Op aanraden Gobik broek besteld, maar deze zijn qua maatvoering weer typisch magere italiaantjes gewend. Ik ben dat totaal niet, brede korte bovenbenen en een klein buikje. Dan zit alles qua breedte en lengte van de bretels prima maar zijn de pijpen veel te lang. Zelfs de compacte variant. Tevens is de stof erg dik die dan snel gaat rimpelen om een of andere reden.

Agu pas ik ook best goed, maar die hebben geen zeem voor de lange ritten (denk aan 4-6 uur) beschikbaar bij futurum - geen idee of er andere winkels zijn waar ze dat verkopen.

Idem voor shirtjes zit ik met dit probleem. Rogelli shirtjes perfect in 3xl, maar als het al te krijgen is in 3xl alsnog ultra-slim-fit. Iemand een idee welke merken ik moet zoeken?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:59

DDX

Nox schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:56:
Agu pas ik ook best goed, maar die hebben geen zeem voor de lange ritten (denk aan 4-6 uur) beschikbaar bij futurum - geen idee of er andere winkels zijn waar ze dat verkopen.
Bij een goed zittende broek of je nou 2, 4 of 20 uur fietst.

Futurum eigen merk al geprobeerd ? (ik heb een merino broek van ze en die bevalt wel, kan je ook nog eens 14 dagen testen)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

DDX schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:43:
[...]

Bij een goed zittende broek of je nou 2, 4 of 20 uur fietst.

Futurum eigen merk al geprobeerd ? (ik heb een merino broek van ze en die bevalt wel, kan je ook nog eens 14 dagen testen)
Ja, pasform prima maar zeem was als schuurpapier op eoa manier, viel niet mee te fietsen dus ging helaas retour.

En als een fabrikant een broek voor lange ritten ongeschikt vind dan ga ik er vanuit dat ik die dan niet voor 5 uur moet dragen. Als alle info onzin is wordt het helemaal onmogelijk een broek te vinden ben ik bang.

[ Voor 20% gewijzigd door Nox op 07-05-2025 21:09 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik ben op zoek naar nieuwe fietskleding. Ik heb een aantal jaar in Assos broeken gefietst. De eerste was kwalitatief best oke, de tweede iets minder. Ook de lange broeken van ze vind ik erg matig, snel last van pilling.

Ik ben dus op zoek naar een ander merk. Op aanraden Gobik broek besteld, maar deze zijn qua maatvoering weer typisch magere italiaantjes gewend. Ik ben dat totaal niet, brede korte bovenbenen en een klein buikje. Dan zit alles qua breedte en lengte van de bretels prima maar zijn de pijpen veel te lang. Zelfs de compacte variant. Tevens is de stof erg dik die dan snel gaat rimpelen om een of andere reden.

Idem voor shirtjes zit ik met dit probleem. Rogelli shirtjes perfect in 3xl, maar als het al te krijgen is in 3xl alsnog ultra-slim-fit. Iemand een idee welke merken ik moet zoeken?
We verkopen AGU natuurlijk ook gewoon op www.agu.com :)

Deze broeken hebben allemaal een zeem die geschikt is voor lange ritten.

Platinum Grey Combi zeem:
https://agu.com/enduro-pl...erformance-heren-45106101
https://agu.com/high-summ...erformance-heren-45105901

Golden 5 layer Contour zeem:
https://agu.com/bibshort-breakaway-heren-45332401
https://agu.com/compressi...erformance-heren-45106401
https://agu.com/aero-bibshort-performance-heren-45106201

https://agu.com/zemenoverzicht

[ Voor 17% gewijzigd door Tjebakka op 07-05-2025 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 13:45

Reginas

Queen of Core Stability

@Nox Al een keertje gekeken naar Vermarc ? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kreeg het ooit weer getipt van @mhr-zip vanwege hun assortiment in grotere maten. Sommige kledingstukken gaan wel tot 8XL.

Yarn Cycling zou je ook kunnen overwegen. Merk van Bobbie Traksel en z’n vrouw, echt gericht op de typische Nederlander qua maatvoering. Gaat t/m 3XL. Geen ervaring met de reguliere collectie, wel clubkleding van in handen gehad en dat zag er keurig uit qua afwerking en materialen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
@Nox Een broek marketten als "niet voor lange ritten" is een extra push om die duurdere broek met hogere marges te verkopen die daar wel geschikt voor zouden zijn.
Betere broek zal natuurlijk wel voordelen hebben en mogelijk beter zitten op de lange duur, maar het is niet zo dat hij na 5 uur spontaan uit elkaar valt.

Zoals zo vaak gezegd hier is er niks zo persoonlijke als de pasvorm en comfort van een broek (of schoen, helm, etc.), hangt helemaal af van je bouw, kwaliteit van je zitvlak en verwachtingen. Ik ken iemand die hele dagen kan fietsen in broeken van de Aldi en iemand (zal geen naam noemen O-) ) die de clubkleding laat vermaken om er een betere zeem in te laten zetten, zoveel mensen zoveel wensen.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 22:37
GWBoes schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:48:
@Nox Een broek marketten als "niet voor lange ritten" is een extra push om die duurdere broek met hogere marges te verkopen die daar wel geschikt voor zouden zijn.
Betere broek zal natuurlijk wel voordelen hebben en mogelijk beter zitten op de lange duur, maar het is niet zo dat hij na 5 uur spontaan uit elkaar valt.

Zoals zo vaak gezegd hier is er niks zo persoonlijke als de pasvorm en comfort van een broek (of schoen, helm, etc.), hangt helemaal af van je bouw, kwaliteit van je zitvlak en verwachtingen. Ik ken iemand die hele dagen kan fietsen in broeken van de Aldi en iemand (zal geen naam noemen O-) ) die de clubkleding laat vermaken om er een betere zeem in te laten zetten, zoveel mensen zoveel wensen.
En dan nog je tak van sport: op een mtb wissel je regelmatig van positie, naar gelang het terrein, waar je op een racefiets veel meer tijd in een redelijk vaste positie zit.

Ik merk dan ook dat ik minder last van het zitvlak heb bij een mtb rit dan bij een rit op de racefiets van gelijk of kortere duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-05 20:59

Niks zo persoonlijk als een bib. Zelf vind ik sportful en craft wel fijn zitten voor de langere ritjes. Shirts vind ik makkelijker; paar gribgrab ondershirts en divers ali express spul.
Mijn broer heeft iets meer jouw postuur denk ik, die zweert bij BioRacer.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-05 09:42
Om even in de kledingadvieslijn te blijven: mijn postuur is ook niet alledaags, ik ben 2,06m met een BBL van 103,5cm. Qua wijdte val ik meestal in een L of XL voor bovenkleding (en broekenmaat 34 wijdte). Lange fietsbroeken vinden is een ramp, maar ook de korte broeken zijn meestal wel erg kort. Laatst ben ik even wat wezen passen in een lokale fietswinkel, maar niks zat echt goed... Vaak heeft XXL wat extra lengte, maar dat is dan altijd te wijd.
Zijn er bepaalde merken in een redelijk budget die bekend staan om veel lengte? Of die aparte lengtematen hanteren?
Op dit moment fiets ik nog met een lange broek van de Decathlon die flink elastisch is en onderaan goed strak zit, zodat ik hem mooi kan oprekken tijdens het aantrekken :). Maar die heeft niet het eeuwige leven helaas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX

DDX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Stelsol schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:43:
Om even in de kledingadvieslijn te blijven: mijn postuur is ook niet alledaags, ik ben 2,06m met een BBL van 103,5cm. Qua wijdte val ik meestal in een L of XL voor bovenkleding (en broekenmaat 34 wijdte). Lange fietsbroeken vinden is een ramp, maar ook de korte broeken zijn meestal wel erg kort. Laatst ben ik even wat wezen passen in een lokale fietswinkel, maar niks zat echt goed... Vaak heeft XXL wat extra lengte, maar dat is dan altijd te wijd.
Zijn er bepaalde merken in een redelijk budget die bekend staan om veel lengte? Of die aparte lengtematen hanteren?
Op dit moment fiets ik nog met een lange broek van de Decathlon die flink elastisch is en onderaan goed strak zit, zodat ik hem mooi kan oprekken tijdens het aantrekken :). Maar die heeft niet het eeuwige leven helaas.
Kalas heeft een gedeelte van de collectie in extra lange maten. En ik vind de standaard broeken ook al niet kort voor de breedte.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:26
Stelsol schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:43:
Lees gelijk even mee. Met 1.90m en BBL 96cm wil ik nu ook eens op zoek naar langere bibs die niet halverwege m’n bovenbeen gaan zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Hier 1m94 en erg blij met mijn Futurum Joris broek in maat M. Hij pakt al grip op mijn kuiten bij het aantrekken, dus strak zat. En bedekt mijn (vrij dunne) bovenbenen goed tot de knie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Sowieso zijn de Futurum eigen merken een goede suggestie voor de langere mens, niet alleen voor broeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ik vraag me bij futurum altijd af wat kleine mensen moeten dragen. (maar dat heb ik ook al bij veel fietsbroeken als ik al xs/s draag bij 1m86)
Merino ondershirts zijn voor mij (maatje s/m, kleiner hebben ze niet eens?) eigenlijk al wat te lang als in komen iets te diep in broek.

[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 08-05-2025 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
DDX schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:43:
Ik vraag me bij futurum altijd af wat kleine mensen moeten dragen.
Merino ondershirts zijn voor mij (maatje s/m, kleiner hebben ze niet eens?) eigenlijk al wat te lang als in komen iets te diep in broek.
Dit inderdaad, hun shirts zijn laaaang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik ben 1,91m lang en mijn heupomvang is 1,03. Daarmee kom ik bij AGU uit op maat L.

Vanuit de zwemsport heb ik met Arena de ervaring dat de nieuwe gekochte jammer - vanwege de dikte van mijn bovenbenen - pas bij maat XXL fijn zit.

Speelt bij de aanschaf van een fietsbroek de dikte van de bovenbenen ook nog een rol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

nokiaan958GB schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:44:
Ik ben 1,91m lang en mijn heupomvang is 1,03. Daarmee kom ik bij AGU uit op maat L.

Vanuit de zwemsport heb ik met Arena de ervaring dat de nieuwe gekochte jammer - vanwege de dikte van mijn bovenbenen - pas bij maat XXL fijn zit.

Speelt bij de aanschaf van een fietsbroek de dikte van de bovenbenen ook nog een rol?
Als genetisch gezegende van flinke bovenbenen kan ik delen dat het mee valt. Ik heb recent voor het eerst een broek een maat groter gekocht omdat het dan prettiger zat bij de bovenbenen. Maargoed dat was Castelli en die hebben de maatvoering afgestemd op Italiaanse sprietjes dus waar ik normaal maat M heb is dat bij hen L en nu dus eens XL.
Agu valt geloof ik Nederlandser en past meer bij ‘onze’ maatvoering dacht ik.

@DDX als ik jou op foto’s zie heb ik altijd het idee dat jij onwijs lang bent of is dat optisch bedrog omdat je relatief slank bent?

Om nog wat ervaring te delen ik heb voor mijn Lazer Genesis een Aeroshell bij gekocht. Ik kon niet kiezen tussen een Aerohelm want die leek me te warm op warme dagen en een luchtige helm en geen zin en budget voor 2 goede helmen. Nu een goede luchtige helm want daar heb ik vaker baat bij en de shell voor euhm….
Nouja ik heb hem een oaar keer geprobeerd met harde wind nu en best een fijne toevoeging. Geen idee of het meer Aero is maar scheelt iig een koude koop en snel een muts moeten dragen en bij spetteren scheelt het iets :+
Leuke toevoeging voor €16, krast wel alleen snel net als de Lazer zelf :(

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik vraag me bij futurum altijd af wat kleine mensen moeten dragen. (maar dat heb ik ook al bij veel fietsbroeken als ik al xs/s draag bij 1m86)
Kleine mensen gaan maar in Castelli of een ander Italiaanse merk fietsen. :Y)

Ik ben allang blij dat ik bij Futurum shirts en jassen kan krijgen waarbij de mouwen lang genoeg zijn zonder dat het rond het middel een tent wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:16
Ik ben vast heel gemiddeld of juist heel afwijkend, maar ik heb nog nooit last gehad van te lange of te korte broekspijpen / mouwen. Tot waar moet het allemaal lopen bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 14:03
ik heb ook een futurum merino ondershirt, heerlijk shirt, maar net iets te lang.. alsof ze iets teveel hun best hebben gedaan om alles aan te passen naar de nederlandse (lange) markt.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

crimby schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 07:56:
Ik ben vast heel gemiddeld of juist heel afwijkend, maar ik heb nog nooit last gehad van te lange of te korte broekspijpen / mouwen. Tot waar moet het allemaal lopen bij jullie?
Over de tenen :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GWBoes
Mouw lengte maakt niet zoveel uit zolang er maar een mouw is. En al je shirts moeten natuurlijk even lang zijn om aan regel #7 te blijven voldoen. ;)

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32
GWBoes schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:11:
[...]

Mouw lengte maakt niet zoveel uit zolang er maar een mouw is. En al je shirts moeten natuurlijk even lang zijn om aan regel #7 te blijven voldoen. ;)
Ik ben grote voorstander van deze regel. Ik ben ook best trots op mijn eigen tanline. 1 van mijn favoriete shirts heeft alleen wat langere mouwen dan de andere fijne shirts, dus die trek ik alleen maar aan bij korte en bewolkte ritjes. Obey the rules!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
GWBoes schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:11:
[...]

Gelukkig heb ik momenteel alleen maar 1 soort shirt maar ik wilde eigenlijk wel eens wat anders 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:04

Sherlock

No Shit

mat.hi.as schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:20:
[...]
Ik ben grote voorstander van deze regel. Ik ben ook best trots op mijn eigen tanline. 1 van mijn favoriete shirts heeft alleen wat langere mouwen dan de andere fijne shirts, dus die trek ik alleen maar aan bij korte en bewolkte ritjes. Obey the rules!
Ieder z'n ding maar ik lach je van achter mijn toetsenbord toch even uit >:)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Korte broeken en shirts is geen heel groot probleem voor mij. Zeker met de huidige trend dat shirts tot de elleboog lopen. Dan lopen ze bij mij maar iets minder ver. En bij de schouders rekt het wel.

Het zijn vooral jassen en broeken, vaak pas ik (makkelijk) in een L, alleen bij het strekken van mijn armen zitten de mouwen ineens bijna halverwege mijn bovenarmen. Ik heb 1 lange broek die maar net onder de schoenhoezen komt, dat is ook te kort. Zonder hoezen kan het net, want lange sokken.

Maar het is niet alleen bij fietskleding, ook bij gewone kleding denken ze dat wanneer je XL armen en schouders hebt dat daar een XL buik bij hoort. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

mat.hi.as schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:20:
[...]

Haha! ‘The rules’ neem ik met een korreltje zout, maar die trots op de tanlines herken ik eigenlijk wel. Toch bewijs van actief buiten bezig zijn, na tig jaar bankpatat zijn. Op mijn benen zijn ze mooi strak, op mijn armen heb ik een soort Latte Macchiato tanline, omdat de mouwtjes van mijn clubtenue heel kort zijn. Jawel, omdat de meerderheid van de clubleden liever bruine armen kweekt. Er is zelfs een mouwloos clubtenue. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@blitzkrieg Ofze gaan er vanuit dat je XL boomstam armen hebt ofzo? Begin van het jaar meerdere jasjes gepast maar alle mouwen zijn gewoon losjes terwijl armstukken gewoon wel gewoon strak zitten :p

@Reginas Doe maar een pak zout al neem ik sommige regels wel heel serieus zoals geen mouwloze shirts :+
Clubtenue zonder mouwen :N ziet er imho ook gewoon niet uit.

Tja qua tanlines lukt het me toch niet om die scherp te houden icm gewone kleding. Overweeg zelfs om in de zomer armstukken te gaan dragen, wit en factor 50 dus scheelt insmeren en eventueel verbranden en meer aero icm mijn behaarde armen :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

sapphire schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:34:
@blitzkrieg Ofze gaan er vanuit dat je XL boomstam armen hebt ofzo? Begin van het jaar meerdere jasjes gepast maar alle mouwen zijn gewoon losjes terwijl armstukken gewoon wel gewoon strak zitten :p
Geen boomstam armen, wel lang en redelijk brede schouders.
Mijn Futurum 4seasons zit trouwens wel zo strak om de armen dat het lastig is om hem aan te trekken zonder het ondershirt ook weer op te trekken, dat is altijd wel even gerommel om het goed te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX

DDX

Prulleman schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:00:
[...]

ik heb ook een futurum merino ondershirt, heerlijk shirt, maar net iets te lang.. alsof ze iets teveel hun best hebben gedaan om alles aan te passen naar de nederlandse (lange) markt.
Beenstukken trouwens ook, heb maatje s en dan komen die beenstukken vanaf enkels gewoon halverwege bovenbenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DDX schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:40:
[...]

Beenstukken trouwens ook, heb maatje s en dan komen die beenstukken vanaf enkels gewoon halverwege bovenbenen.
Dat is toch juist te kort :?
Mijn beenstukken komen bijna tot mijn lies anders zakken ze af of heb ik het gevoel dat ze afzakken :?

@blitzkrieg Ow dat is goed om te weten, ga ik daar eens naar kijken :)
Duidelijke schouders heb ik ook maar daar eigenlijk nooit problemen mee qua kleding.

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX

DDX

sapphire schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:45:
[...]

Dat is toch juist te kort :?
Mijn beenstukken komen bijna tot mijn lies anders zakken ze af of heb ik het gevoel dat ze afzakken :?
Naar mijn idee moeten ze gewoon paar cm onder broek komen.
En als ze afzakken heb je gewoon maatje te groot want bij mij zitten ze gewoon strak zonder dat er broek overheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

De armstukken tegen uv-straling hieronder eens gekocht zodat ik wat minder moet smeren want ik haat smeren (maar uiteraard doe ik het wel).
Werkten prima afgelopen zaterdag (+/- 23°c) = geen zonnebrand en voelden nooit (te) warm aan.
Bedenking/nog verder te testen = werken ze ook bij 30°c tegen zonnebrand en voelen ze dan ook niet (te) warm aan?

https://www.gripgrab.com/...es?variant=56297943236957

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:09
Via deze weg deel ik mijn ervaring met de klantenservice van Gobik.

Bij mijn Gobik CX 3 pro shirt kwam het logo achter en (!!) voor los. Dit vond ik erg zonde want dit is (ondanks dat ik het nog niet veel heb gedragen) mijn favoriete zomershirt. Ik had dit shirt zo'n 5 keer gedragen en ik was mijn fietskleding altijd volgens de wasinstructies. Het shirt is in september 2024 bij een externe verkoper van Bol.com gekocht. Omdat deze externe verkoper niet meer actief is op BOL heb ik contact opgenomen met Gobik.

Twee dagen na het invullen van het contactformulier kreeg ik een DHL verzendetiket toegestuurd zodat ik het shirt kon opsturen naar Gobik (Spanje). De dag erna stond er ineens een DHL medewerker aan de deur om het shirt op te halen. Helaas was ik niet thuis en heb ik het de dag erna zelf maar naar een servicepunt gebracht. Ik had geen idee of en wanneer er weer een DHL medewerker langs zou komen. Wat ik jammer vond is dat ik zelf geen afspraak kon maken voor het ophalen van het shirt (Ik wist geeneens dat er iemand zou komen de eerste keer) en dat de DHL medewerker voor niets aan de deur stond. De communicatie hierover ontbrak volledig. Al is het natuurlijk wel fijn (als je het weet) dat het gewoon opgehaald kan worden en dat je hier zelf amper moeite voor moet doen.

Nadat ik het had verzonden heb ik zo'n 5 werkdagen moeten wachten op informatie(dit is inclusief de stroomuitval die daar was). Hierna kreeg ik een factuur in het Spaans (waarop stond dat ik niets moest betalen) en een verzendbevestiging van het shirt. Ze hebben het shirt netjes gerepareerd.

TL;DR: Positieve ervaring als het gaat om reparatie van kleding bij Gobik (onder garantie). Ik hoop wel dat de logo's nu netjes blijven zitten. Communicatie over het ophalen van het shirt ontbrak volledig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:09
Fisico schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:25:
Heeft MAAP eigenlijk nog weleens korting via Strava? Ik zie namelijk nooit meer zo'n actie voorbij komen en ben toch wel toe aan wat nieuwe kleding.
je wordt op je wenken bediend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVeWDTZOI6JRrcuG0_Fpmwlw2Eg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TvQLnZm4xlDesGf6dG0ClZcH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:09
Kan iemand iets zinnigs zeggen over de lengte van de pijpen bij MAAP bibshorts?

Ter referentie:
Assos Mille c2 GT, q36.5 essential en de Agu Core zijn in maat S ideaal voor mij. Erg tevreden over de Assos broek. De Agu broek is vooral mijn “oh shit alles zit in de was en ik wil fietsen” broek. Vaak heb ik na een half uur alweer spijt en mis ik de Assos.

Helaas is Gobik (S) en Castelli Espresso (M dacht ik) mij net te lang. Gaat mogelijk irriteren in mijn knieholte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

r0g3r schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:59:
[...]

[Afbeelding]
Ik had hem inderdaad gezien.

Ik was icm met de korting aan het kijken naar een MAAP Training 3.0. Is dat ook een beetje een fijne broek of als instapper nét niet?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:33
sapphire schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:54:
[...]

Ik had hem inderdaad gezien.

Ik was icm met de korting aan het kijken naar een MAAP Training 3.0. Is dat ook een beetje een fijne broek of als instapper nét niet?
Ik heb nog de oude 1.0 versie. De zeem
Is hetzelfde gebleven, verder is de broek iets gemoderniseerd. Ik vind het een matige broek voor het prijspunt. Ik denk dat je meer waard heb voor je geld met de team evo broeken (zelf wel getest, maar niet gehouden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
R0y. schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:32:

Ter referentie:
Assos Mille c2 GT, q36.5 essential en de Agu Core zijn in maat S ideaal voor mij. Erg tevreden over de Assos broek. De Agu broek is vooral mijn “oh shit alles zit in de was en ik wil fietsen” broek. Vaak heb ik na een half uur alweer spijt en mis ik de Assos.

Helaas is Gobik (S) en Castelli Espresso (M dacht ik) mij net te lang. Gaat mogelijk irriteren in mijn knieholte.
Maap valt bij mij vrij lang, net boven de knie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX

DDX

Kijk even naar youtube filmpje die ik paar pagina's geleden poste.
Uitkomst van survey over lengtes van broeken. (en linkje naar de resultaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:18
r0g3r schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:59:
[...]

[Afbeelding]
Drie uur activiteit _O-

Ze kunnen die korting net zo goed aan iedereen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
Heb toch wel een setje gekocht hoor, zo’n actie werkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-05 23:27

Fisico

by Fabian

R0y. schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:32:
Zijn wat aan de lange kant en vallen langer dan de Q36.5. Ik denk een halve hand boven de knie.
La1974 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:49:
[...]

Drie uur activiteit _O-

Wel net na mijn weekje fietsen in Zuid-Frankrijk maar die drie uur krijg ik wel vol de komende dagen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

https://maap.cc/reprgrm-complete

Bij deze

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

Drie uur activiteit _O-

Die van Q36.5 geven ze ook aan iedereen:
https://www.q36-5.com/en-nl/c/strava-challange-2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

blitzkrieg schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:20:
Sowieso zijn de Futurum eigen merken een goede suggestie voor de langere mens, niet alleen voor broeken.
Ik vond die zeem van hun alleen enorm schuren toen ik er een jaar of 2 een kocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Het is de aero bibshort geworden :) Zaterdag de eerste wat langere rit gedaan, nieuwe favoriete broek :+
GWBoes schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:48:

Nee, maar ik merk wel hoe een betere zeem voor een rit van 4 uur beter gaat dan een goedkope broek die ik heb voor de helft van het geld. Dat is prima voor een rit van een uurtje of max anderhalf daarna wordt het echt minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 17:00
Wassen jullie je kleding eigenlijk na elke rit? Vooral nu met het mooie weer doe ik vaak wel twee keer met m'n kleding, omdat ik anders constant aan het wassen ben.

Ik zag pas iemand op Reddit compleet geroast worden omdat hij z'n kleding vaker droeg, vandaar haha. Maar heb zelf niet het idee dat ik enorm stink na een kort ritje. Ik hang m'n kleding wel uit daarna natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:23

aerofreak

Steve Jobs

Ja, gewoon kortste programma. (15 min). Gelijk in de wasmachine na de rit

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:52
sheepdog schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:22:
Wassen jullie je kleding eigenlijk na elke rit? Vooral nu met het mooie weer doe ik vaak wel twee keer met m'n kleding, omdat ik anders constant aan het wassen ben.

Ik zag pas iemand op Reddit compleet geroast worden omdat hij z'n kleding vaker droeg, vandaar haha. Maar heb zelf niet het idee dat ik enorm stink na een kort ritje. Ik hang m'n kleding wel uit daarna natuurlijk.
Shirt maakt niet zoveel uit, je bib denk ik wel. Daar komen allemaal bacteriën in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:20
Draag je je onderbroek waar je in gesport hebt, de dag erna nog een keer?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ik was het niet na elke rit nee, vaak is luchten ook prima.
Al is het maar omdat ik op m'n werk geen wasmachine heb staan dus 's middags zelfde kleding weer aantrek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 17:00
ElGreco schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:39:
Draag je je onderbroek waar je in gesport hebt, de dag erna nog een keer?
Als onderbroeken net zo duur zouden zijn als mijn bibs waarschijnlijk wel :+

Maar ik ga wat vaker wassen, zweet is ook vrij slecht voor je kleding heb ik wel eens gelezen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip

Het probleem hierin zit in mijn ogen niet in de geur.

Meer dat de bacteriën die er in zitten vermenigvuldigen met de tijd*. En op je zitvlak kunnen die bacteriën gewoon vervelende dingen gaan doen. Ook al voelt je kont prima aan, kans dat het beetje heeft lopen schuren is er al snel. En hoe miniem ook, bij een schuurplek (schaafplek) is de kans op binnentreding gewoon groter.

*Dus woon-werk is echt anders dan het na 2 dagen weer aantrekken.

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 19-05-2025 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
@sheepdog toch een mooie rede om een extra setje te kopen :)
Hier ook alleen tijdens woonwerk ritjes de kleding opnieuw aan.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Nox schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:22:
[...]

Het is de aero bibshort geworden :) Zaterdag de eerste wat langere rit gedaan, nieuwe favoriete broek :+

[...]

Nee, maar ik merk wel hoe een betere zeem voor een rit van 4 uur beter gaat dan een goedkope broek die ik heb voor de helft van het geld. Dat is prima voor een rit van een uurtje of max anderhalf daarna wordt het echt minder.
Gelijk heb je! Is ook mijn favoriet op dit moment 8) Ik heb gister mijn eerste gran fondo in tijden erin gefietst. Mijn zitvlak is de hele rit comfortabel gebleven terwijl mijn handen en schouders wel aardig gaar waren.

Members only: Tweakersvriendenkorting
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 25% gewijzigd door Tjebakka op 19-05-2025 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 11:51

Grin

Ride si sapis.

mhr-zip schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:38:
[...]

Het probleem hierin zit in mijn ogen niet in de geur.

Meer dat de bacteriën die er in zitten vermenigvuldigen met de tijd*. En op je zitvlak kunnen die bacteriën gewoon vervelende dingen gaan doen. Ook al voelt je kont prima aan, kans dat het beetje heeft lopen schuren is er al snel. En hoe miniem ook, bij een schuurplek (schaafplek) is de kans op binnentreding gewoon groter.

*Dus woon-werk is echt anders dan het na 2 dagen weer aantrekken.
Dit.
Behoudens dit (soort) woon/werk scenario's gewoon ff 15-20min in de was, even in een waszakje, slijt het amper van.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:11
tiswat schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:28:
[...]

Shirt maakt niet zoveel uit, je bib denk ik wel. Daar komen allemaal bacteriën in.
De pads in bibs zijn tegenwoordig toch allemaal anti-bacterieel. Ik was ze ook niet naar ieder ritje want dan slijten ze gewoon veel te snel en heb tot nu toe nog geen klachten van onder vonden.

Base layers en sokken was ik overigens wel naar iedere rit maar meer omdat deze vaak ook echt "nat" zijn. Plus daar heb ik er meer van om te rouleren. :)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

En ook buiten woon-werk ritten was ik echt kleding niet continu.
Zeker buitenlagen gewoon luchten kan prima (en vaak volende dag wel wat anders aan)
En broeken/onderlagen even meenemen als je gaat douchen.

[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 19-05-2025 15:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Het verschilt:
- Bibs na iedere rit, puur omdat je je zeem schoon wilt houden.
- Normaal shirt na iedere rit, puur omdat die broek dan toch al in de was zit.
- Merino kleding na 2-3 ritten op lage intensiteit. Op hoge intensiteit gaat 'ie wel iedere keer mee in de machine.

Sokken idem, handschoenen: ja, te weinig. Helmvoering: ook, te weinig :P Zette hem laatst op en dacht 'ja, die moet weer in de wasmachine'

Verder was ik mn kleding op 30 graden, synthetisch programma.

Overige kleding als jeans, truien e.d. doe ik snel op het stoomprogramma. Weer kreukvrij en de meeste luchtjes eruit :+

Wat ik wél doe: ik spaar de kleding op; dus eens per dag of 4-5 gaan er 2-3 setjes kleding in de wasmachine. Ik doe niet direct na het uitkleden spul in de wasmachine. Programma duurt ook 1,5 uur en zit niet te wachten op halfopgeloste wasdoekjes die nog ergens zitten en dan gaan irriteren.
Edit:
Dat schijnt dus niet het beste te zijn :+ zal wel weer braaf direct na het fietsen wassen :+

[ Voor 19% gewijzigd door Nox op 19-05-2025 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Ik heb een paar keer een puist gekregen op het zitvlak waardoor ik meerdere trainingen heb moeten skippen. Sindsdien doe ik mijn kleding na iedere rit in de wasmand en heb ik hier geen last meer van gehad.
Overlagen die niet te erg stinken hang ik alleen te luchten.
Zo'n twee keer in de week draait de machine hier een sportwas met speciaal wasmiddel.

Heeft er iemand hier trouwens ervaring met een klein gaatje herstellen in bibshorts? Ik lees online wat verschillende aanpakken voor:
1. wetsuit-repair patch erop strijken
2. een stukje oude bibs erachter zetten en met zigzag steken vastnaaien.
3. me rekbare draad er parallelle steken overheen naaien, en vervolgens in haakse richting er tussendoor weven.

Nou lijkt me zo'n wetsuit repair het mooiste resultaat geven, en wellicht minder vervelend zitten dan extra stiksel, maar blijft zo'n plakker na een jaar ook nog zitten?

Het gaat bij mij om een klein gaatje, iets boven m'n stuitje. Het is ontstaan toen de plooiende stof van m'n net nieuwe q36.5 essential broekje bleef klemmen in een tuinstoel waar ik na een training ik te lui voor was geweest om een kussentje in te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Zijn er al mensen hier die ervaring hebben met de nieuwe Assos bibs? Heb nu naar zeer tevredenheid de Assos Mille GTS Bibshort van vorig jaar. Die is echter nauwelijks nog te krijgen. Nu kan ik de nieuwe GTS nemen, maar wellicht dat de nieuwe GT vergelijkbaar is met de oude GTS?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Voor het repareren ben ik voor de wetsuit patch gegaan. Het was een klusje van niets en ik ben best tevreden met het resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWLDSsDPmG_OQZYQsdtQpYqWszY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FuHi5XJobY1frLO2lr5yuCHo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik was kleding na elke rit puur omdat ik veel zweet dus alles is gewoon doorweekt :|

Om nog even korte ervaring te delen; had vorige week een setje GribGrab RC Max handschoentjes gekregen. Gelijk kunnen testen met een 150km rit en erg tevreden mee!

Ik was die rit weer eens helemaal verliefd op mijn Castelli Gabba short sleeve (2) en vroeg me af of jullie ook één of meer kleding stukken hebben waarvan je zoiets hebt van ‘dag is mijn Go-to xxxx’ of ‘dat is zo’n geweldig ding want……’
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

Ik heb het met de Gabba omdat ik de fit erg fijn vind, winddicht en waterafstotend dus met tussenweer warmer dan een gewone jersey, kans op regen is het fijn en zelfs compleet doorweekt blijft hij winddicht.
En redelijk ademend :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

@sapphire Dit vind ik nog eens een leuke vraag om te beantwoorden! Ben ook heel benieuwd naar alle reacties. :)

Mijn favoriete kledingstuk op de fiets is de Q36.5 Adventure Vest Black. Windvestje van waterafstotend en winddicht materiaal, lichtgevoerd aan de voorkant dus net wat warmer dan Sportful Hotpack (andere favoriet!), klein opvouwbaar, subtiele reflecterende elementen en een heel zacht materiaal. Veel van die vestjes zijn van zo’n ‘ritselstof’, maar deze niet. Draagt echt lekker. Rug is van heel luchtig materiaal, dus weinig gezweet.

Uit mezelf had ik dit vestje niet uit het rek getrokken, maar de verkoper van de winkel was heel duidelijk dat het dít vestje was wat ik zocht. Ben blij dat ik z’n advies toch heb opgevolgd. Topding. Misschien dat ik zelfs ooit nog het jasje met lange mouwen hiervan koop. Als het gat in m’n hand weer eens brandt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-05 12:03

DeFeCt

je wéét toch

sapphire schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:42:
Bij mij is het ook mijn Gabba, Gabba 2 convertible jacket om precies te zijn. Gaat al heel wat jaartjes mee, was een flinke investering, maar nog steeds erg blij mee. In de zomer doe ik er alleen niks mee, en dus denk ik hard na wat dan mijn favoriete kledingstuk is, maar die heb ik eigenlijk nog niet echt denk ik :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Mijn favoriet, wel in de zwarte versie https://www.decathlon.be/...heid-en17353/_/R-p-344757 .
(zwarte versie is helaas niet meer beschikbaar, me dunkt 😞)

[ Voor 16% gewijzigd door jorrefunk op 30-05-2025 09:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
sapphire schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:42:
...
Ik was die rit weer eens helemaal verliefd op mijn Castelli Gabba short sleeve (2) en vroeg me af of jullie ook één of meer kleding stukken hebben waarvan je zoiets hebt van ‘dag is mijn Go-to xxxx’ of ‘dat is zo’n geweldig ding want……’
...
Een leuke vraag inderdaad!
Voor mij zijn dat:
  • M'n groen/grijze Agu winterbroek, die ik recent nog getipt heb. Leuk omdat het eens een ander kleurtje is dan zwart, maar ook omdat de stof erg mooi is, heel zacht wat doffig, een beetje als velours, itt al die gladde stofjes. Ik vind het bijna jammer dat het een winterbroek is, waardoor ik er pas 1 echte tocht op heb kunnen maken, maar ik kijk uit naar de dag dat het weer koud genoeg is om in het lang op pad te gaan! :P
  • M'n paarse windstopper van Le Coffee Ride. Het jasje gaat overal mee naar toe. Er zit een zakje aan vastgenaaid waar het hele jasje in past en daarmee zo in een vakje van je fietsshirt glijdt. De rug is heel ademd, want dat is een soort gaas, maar van voren houdt het veel wind en daarmee kou tegen. Hij is al een aantal keren goed van pas gekomen als het aan de kust ineens 5+ graden kouder is dan in het binnenland. De emotionele waarde telt wellicht ook mee, dit jack heeft de liefde van m'n leven voor me uitgezocht om te gebruiken tijdens de afdeling nadat we samen een berg op zijn gefietst O+
Ik ga dit topic de komende tijd in de gaten houden, ik ben benieuwd welke dingen ik nog meer moet hebben die ik tot nog toe nog niet gemist heb; een gabba schrijf ik alvast op :+
Pagina: 1 ... 60 61 Laatste