Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 2 ... 61 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:13

Nox

Noxiuz

Aapenootjes schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:07:
[...]

Dat is al heel wat breder dan de zeem in mijn broekje lijkt het, die is zo'n 15cm. Bedankt voor de moeite! :)
Was er maar een database voor zoiets!
Overigens ook redelijk betaalbaar, was voor een set broek, shirt en sok 139 euro kwijt. Schijnt de top notch zeem van agu te zijn.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06 23:44
Nox schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:46:
[...]

Overigens ook redelijk betaalbaar, was voor een set broek, shirt en sok 139 euro kwijt. Schijnt de top notch zeem van agu te zijn.
Volgens de website van AGU lijkt de zwarte zeem juist hun top zeem te zijn. Althans, die zit in hun duurste broeken. Maarja, die liggen toch buiten mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:42
User schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 07:13:
Zijn hier toevallig ook nog mensen met een relatief lange rug ten opzichte van de borstomvang? Qua lengte van mijn rug val ik meestal in maat L of XL, maar qua borstomvang zit ik rond maat S. M'n enige shirtje wat ik nu heb, heb ik gekozen aan de hand van mijn lengte. Maar die flappert dus alle kanten op omdat ik dun ben. Zijn er toevallig merken die qua lengte lang uitvallen, of qua borstomvang klein? Ik heb zitten kijken naar een aero pasvrom in de hoop dat die van zichzelf al een stuk smaller zijn, echter zijn die dingen over het algemeen knetterduur.
Hoe lang ben je ongeveer? En wat voor shirt heb je op dit moment?
Ik ben 1.96, mager en heb in verhouding lange benen en brede schouders. Het gevolg hiervan is dat ik ook qua borstomvang in S zit, maar door mijn schouders nooit in iets pas wat kleiner is dan L, en ik de lengte van een L of XL ook echt nodig heb.

Ik heb nog niet echt veel shirts geprobeerd, maar heb een shirt van Mavic en de L hiervan valt erg strak, en is bij mij lang genoeg. Heb ook zo'n vest van hun in L, en die is qua lengte en pasvorm ook uitstekend.
Het is een beetje jammer dat ze die Mosaic shirts niet meer in alle mate hebben, want dat was wel een leuke aanbieding, al zullen ze ook bij andere winkels nog wel te vinden zijn:
https://shop.mavic.com/en...s/road-and-triathlon.html

Als je ze een mailtje stuurt kunnen ze ook specifieke maattabellen naar je opsturen welke niet op de website staan. Zo was het opvragen van de mouwlengte tabel van zo'n jack geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:21

User

S3

Pyramiden schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:27:
[...]

Hoe lang ben je ongeveer? En wat voor shirt heb je op dit moment?
Ik ben 1.96, mager en heb in verhouding lange benen en brede schouders. Het gevolg hiervan is dat ik ook qua borstomvang in S zit, maar door mijn schouders nooit in iets pas wat kleiner is dan L, en ik de lengte van een L of XL ook echt nodig heb.

Ik heb nog niet echt veel shirts geprobeerd, maar heb een shirt van Mavic en de L hiervan valt erg strak, en is bij mij lang genoeg. Heb ook zo'n vest van hun in L, en die is qua lengte en pasvorm ook uitstekend.
Het is een beetje jammer dat ze die Mosaic shirts niet meer in alle mate hebben, want dat was wel een leuke aanbieding, al zullen ze ook bij andere winkels nog wel te vinden zijn:
https://shop.mavic.com/en...s/road-and-triathlon.html

Als je ze een mailtje stuurt kunnen ze ook specifieke maattabellen naar je opsturen welke niet op de website staan. Zo was het opvragen van de mouwlengte tabel van zo'n jack geen probleem.
Ik ben 183, beenlengte weet ik niet precies meer. Maar ik heb laatst bij Futurum maar een aantal shirtjes besteld van verschillende merken en maten om te kijken wat wel en niet past. De outlet maar een beetje leeggeroofd. :+
Een maat S van Pearl Izumi past op zich prima als m'n kantoorbuikje wat weg is, maar een maat S van Mavic was echt veel te klein. Van Assos heb ik een mouwloos shirt in maat L wat me als gegoten zit, maar een maat L shirt van POC slobbert om m'n lijf.

Kortom, qua maten is mijn verzameling dus een groot slagveld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
Kent iemand hier broeken (bibs) met een extra lange broeklengte? Met bbl van 93 komt elke broek ver boven de knie en dat is niet altijd mooi. Ik weet dat bv Rapha een 'lange' variant heeft, maar dat lijkt mij allezins meevallen als ik de maatvoering zie... Catelli had vroeger ook een lange 'flandrian' maar die zie ik niet meer in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Endura heeft (of had?) de Pro-SL bib ook in de long leg variant. Dan heb je meen ik 4 cm extra broeklengte. Ook de breedte van de zeem is in 3 varianten beschikbaar. Ook broeken van lapassione.cc schijnen lang te vallen.

Heb zelf ook last van dat probleem. ;) Ik ben uiteindelijk voor een Castelli (dat smal/Italiaans valt) broek gegaan in 1 of 2 maten groter dan ik normaal zou bestellen. Is eigenlijk nog niet de lengte die ik zou willen, maar ach. Voordeel is dat het witte deel van je bovenbenen wat hoger begint :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:04
wibblemoo schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:53:
Kent iemand hier broeken (bibs) met een extra lange broeklengte? Met bbl van 93 komt elke broek ver boven de knie en dat is niet altijd mooi. Ik weet dat bv Rapha een 'lange' variant heeft, maar dat lijkt mij allezins meevallen als ik de maatvoering zie... Catelli had vroeger ook een lange 'flandrian' maar die zie ik niet meer in het assortiment.
Bij Lorini kan je het op maat laten verlengen (even een mailtje sturen) [ca. €70+]
https://www.lorini-sports.com/

of via de VS, https://www.theblackbibs.com/shop/bibs-tall [$72 excl douane]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 22:56
Ik heb inmiddels een tweede setje wielerkleding maar mijn witte wielershirt schijnt als een malle door (de bretels schijnen door, ook al zijn ze wit).

Is dat een manco van een k*t kwaliteit of wel algemeen bij witte kleding?

Zou er ook nog een shirtje onder kunnen? Bijv een thermo shirtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 22:56
Ypuh schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:04:
Wit schijnt vrijwel altijd door. Er bestaat ook wel een soort ongeschreven regel dat je geen witte broek aantrekt om het zo ook een beetje gezellig te houden voor diegene die achter je rijdt.
De broek zelf is zwart inderdaad ;)
Ik ben tot nu toe alleen met mooi weer geweest en heb dus nooit een shirt eronder aan gehad, maar is dat een 'normaal' thermoshirtje? Ik neem aan geen wol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 10:22
Je hebt wel van bioracer dacht ik witte broeken die dubbel zijn uitgevoerd op het achterwerk boven de zeem, zodat het minder doorschijnt. Maar ik vind het ook maar niks, en een keer door de regen rijden en het blijft er voor altijd wat mottig uit zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:24
goldmemberf1 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:07:
[...]

Ik ben tot nu toe alleen met mooi weer geweest en heb dus nooit een shirt eronder aan gehad, maar is dat een 'normaal' thermoshirtje? Ik neem aan geen wol?
Ik draag altijd een ondershirt, zelfs als het +35 graden is. Ook al heb je meer kleding aan, de verkoelende werking is meestal beter dan zonder ondershirt.

Rij nog steeds met ondershirts van Under Armour die al 10+ jaar oud zijn. Ook nog een paar oude Craft shirts die er nog prima uitzien. Toevallig gister heb ik 2 nieuwe base layers van Futurum gekocht met als voornaamste reden dat ik vorig jaar een paar kilo afgevallen ben. Kortom; ondershirts gaan een eeuwigheid mee en lijkt me altijd een goede investering om een paar in huis te hebben.

Merino is wel fijn voor de koudere dagen, maar geen noodzaak. Vind merino ook wel een beetje overrated in de fietsenwereld, die kunstmatige technische stofjes doen het naar mijn idee toch beter en blijven veel langer goed als je het na elke rit wast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-05 13:50
goldmemberf1 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:07:
[...]

Ik gebruik zo'n ondershirt in de zomer hoe warm het ook is. Hoef ik ook niet bang te zijn dat er haren tussen de rits komen en zit prettig. In kouder weer trek ik een shirt aan met korte mouwen en nog kouder vaak een thermoshirt.

Een witte broek mag je aan hebben als je MVDP heet. Die komt er mee weg. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 18:39
Solkram schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:44:
[...]

Die krijgt iedere rit een nieuwe ;)

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:40
Holk schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:44:
Welke MTB schoenen kunnen jullie aanbevelen? Heb nu diadora schoenen van dik 10 jaar oud, zitten prima en doen hun werk goed. Nu gaat m’n oude MTB naar een andere plek en wil daar ook m’n schoenen laten staan, dus overweeg nieuwe schoenen. Heb SIDI voor m’n racer, bevalt ook prima, maar misschien hebben jullie een gouden tip (of flop die ik links moet laten liggen).
Schaamloos mezelf even quoten ;)

Heb gekozen voor de Sidi Trace 2 (MEGA). Linkje: https://www.futurumshop.n...n-zwart-zwart-heren.phtml Was in de aanbieding bij Futurum, bonnetje van 25 er bovenop en ze zitten nog lekkerder ;) Kan ik m'n dik 10 jaar oude Diadora naast de Tank zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:46

Crazy D

I think we should take a look.

Solkram schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:44:
Eigenlijk ook niet maar die rijdt hard genoeg zodat niemand er überhaupt last van kan hebben :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:22
Ik wielren maar heb wat problemen met het vinden van een goed zittende bibshort. Ik heb gemerkt dat ik relatief korte benen icm een lang bovenlichaam heb, waardoor bibshorts in het algemeen slecht passen. Bij grotere maten (XL) worden ze snel blubberig, en kleine maten zit het echt te strak en gaat alles knellen op plekken waar je niet wilt dat het knelt. Lastige is dat de maattabellen vaak alleen wat over waist-omvang en totale lengte melden, maar ik zoek dus eigenlijk eentje waar ik ook de bretellengte kan zien (of misschien wel broek waar je bretellengte kan verstellen? heb ik nergens kunnen vinden).

Makkelijkst is natuurlijk passen in een winkel, maar bij mijn lokale fietsenwinkel is de keuze ook maar beperkt. Dus ik vroeg me af of iemand wat tips heeft. Verder ben ik ca 185 cm en 72 kg, broek is normaal omvang 31 inch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:21

User

S3

Bretels kan je eventueel wat oprekken door ze na het wassen aan de bretels op te hangen. Normaal moet je dat juist niet doen omdat je bretels dan oprekken. Maarja, nu wil je ze juist langer hebben. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:22
User schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:03:
Bretels kan je eventueel wat oprekken door ze na het wassen aan de bretels op te hangen. Normaal moet je dat juist niet doen omdat je bretels dan oprekken. Maarja, nu wil je ze juist langer hebben. :+
Bedankt, wat ik nu gedaan heb ik ze naar de kleermaker gebracht, die verlengt voor 7,50 de bretels met een aantal centimeter door er wat tussen te zetten. Nu maar eens kijken hoe dat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:53
Ik ben bijna twee maanden geleden begonnen met fietsen. Kleding gelijk met de fiets gekocht bij 12gobiking. Niet op merk gelet, maar meer op prijs en wat ik mooi vind. Achteraf had ik alles (bibshort, zweetshirt, shirt en jas) van AGU. Niet bewust zo gekozen. Merk bevalt me uitstekend. Vind het ook wel leuk dat het een Nederlands merk is.

Met gewone kleding draag ik L of XL (vaker XL moet ik zegge). Fietskleding werd daarom automatisch XL. Het past, zit strak, maar dat hoort ook volgens mij. Echter, als ik naar de maattabel van AGU kijk, kom ik op XXL uit. Ik wil nu wat nieuws bestellen en zit nu te twijfelen. Gaat zo'n maattabel er ook vanuit dat je kleding strak zit?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-06 19:32
Ja, maar strak als in: aansluitend op je lichaam, niet knellend of beperkend voor je houding op de fiets natuurlijk. Als het in de rijwind gaat wapperen op de rug of bij de mouwtjes, zit het te losjes.

Ik zit voor sommige merken vaak ook tussen 2 standaardmaten in. Bij twijfel bestel ik vaak beide en stuur één terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:11

Sherlock

No Shit

kw_nl schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:09:
Ik ben bijna twee maanden geleden begonnen met fietsen. Kleding gelijk met de fiets gekocht bij 12gobiking. Niet op merk gelet, maar meer op prijs en wat ik mooi vind. Achteraf had ik alles (bibshort, zweetshirt, shirt en jas) van AGU. Niet bewust zo gekozen. Merk bevalt me uitstekend. Vind het ook wel leuk dat het een Nederlands merk is.

Met gewone kleding draag ik L of XL (vaker XL moet ik zegge). Fietskleding werd daarom automatisch XL. Het past, zit strak, maar dat hoort ook volgens mij. Echter, als ik naar de maattabel van AGU kijk, kom ik op XXL uit. Ik wil nu wat nieuws bestellen en zit nu te twijfelen. Gaat zo'n maattabel er ook vanuit dat je kleding strak zit?
Zit het prettig? Dan heb je de goede maat :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-06 16:22
Ik dacht, ik koop eens een kwalitatieve Assos bib. Na 5 maanden zit er al een gat in de bib, niet eens in de buurt van naden oid. Ik was ze bovendien altijd apart en in een waszak.
Nog nooit meegemaakt en vooral zwaar teleurgesteld in Mantel omdat ze dit niet als garantie willen zien.

Hopelijk kunnen ze de bib bij Assos zelf nog herstellen, anders zomaar €150 in de vuilbak.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:07
Over bibs gesproken: welke bibs hebben een echt goede prijs-kwaliteit verhouding? Heb nu zelf een short van Castelli (goedkoopste lijn, 90 euro) en merk dat ik toch echt best wat last heb van mijn zitbotjes. Ze voelen na een rit van een km of 40 toch een paar dagen beurs aan. Is dit wennen? Of moet ik naar een bredere zeem kijken? Nu heb ik zef niet echt een Italiaans race lijf maar ben met vrij kleine billen en 83 kg ook niet supergroot te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Laatst online: 16:10
ZorbaR schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:26:
Ik dacht, ik koop eens een kwalitatieve Assos bib. Na 5 maanden zit er al een gat in de bib, niet eens in de buurt van naden oid. Ik was ze bovendien altijd apart en in een waszak.
Nog nooit meegemaakt en vooral zwaar teleurgesteld in Mantel omdat ze dit niet als garantie willen zien.

Hopelijk kunnen ze de bib bij Assos zelf nog herstellen, anders zomaar €150 in de vuilbak.
Gaten in bibshorts worden ook vrijwel altijd door wrijving veroorzaakt, soms zelfs zonder dat je het doorhebt. Bv een zadeltasje met klittenband rond de zadelpen kan dit al veroorzaken. Of een zadel een met kleine beschadiging.
Je zult dus echt naar je eigen setup moeten kijken helaas. Pijnlijk is t wel.
donleone83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 07:31:
Over bibs gesproken: welke bibs hebben een echt goede prijs-kwaliteit verhouding? Heb nu zelf een short van Castelli (goedkoopste lijn, 90 euro) en merk dat ik toch echt best wat last heb van mijn zitbotjes. Ze voelen na een rit van een km of 40 toch een paar dagen beurs aan. Is dit wennen? Of moet ik naar een bredere zeem kijken? Nu heb ik zef niet echt een Italiaans race lijf maar ben met vrij kleine billen en 83 kg ook niet supergroot te noemen.
Dhb van Wiggle. Vooral als je toch al platinum bent, en je korting op korting kunt stapelen.
wouter12345 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:01:
Ik wielren maar heb wat problemen met het vinden van een goed zittende bibshort. Ik heb gemerkt dat ik relatief korte benen icm een lang bovenlichaam heb, waardoor bibshorts in het algemeen slecht passen. Bij grotere maten (XL) worden ze snel blubberig, en kleine maten zit het echt te strak en gaat alles knellen op plekken waar je niet wilt dat het knelt. Lastige is dat de maattabellen vaak alleen wat over waist-omvang en totale lengte melden, maar ik zoek dus eigenlijk eentje waar ik ook de bretellengte kan zien (of misschien wel broek waar je bretellengte kan verstellen? heb ik nergens kunnen vinden).
Assos. Heeft een korte pijplengte en is ideaal voor dit lichaamstype (heb ik ook).

[ Voor 50% gewijzigd door Stoffa op 28-05-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Laatst online: 20:07
Stoffa schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:06:

[...]

Dhb van Wiggle. Vooral als je toch al platinum bent, en je korting op korting kunt stapelen.
Veel dank! Nog specifieke ervaring met een bepaald model wat je wel of niet zou aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

donleone83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 07:31:
Ligt dit niet aan je zadel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
donleone83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:50:
[...]

Veel dank! Nog specifieke ervaring met een bepaald model wat je wel of niet zou aanbevelen?
Ik zou wel minimaal de Aeron lijn doen. Lab is echt erg mooi spul, en daarvan is net vandaag een update uitgebracht.
Ik heb overigens een Wiggle account met Platinum status (12 procent korting), dus als ik je daar op een of andere manier mee kan helpen geef je maar een gil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayang1991
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Sinds kort weer begonnen met wielrennen terwijl ik ook nog regelmatig ben blijven mountainbiken. Nu merkte ik al vrij snel dat ik weer pijn aan de buitenkant van mijn voeten kreeg. Aangezien de hoefjes (shimano R063) sowieso aan vervanging toe waren een nieuw paar besteld (Northwave Core Plus). Hierbij speciaal gelet op de breedte van de schoen maar helaas, de pijn is minder maar nog steeds aanwezig zelfs bij een korte rit van een uur.

Iemand hier meer ervaring mee? Ik had voorheen hier namelijk minder last van en ook bij het mountainbiken heb ik hier bijna geen last van. Zou het zonde vinden van de nieuwe schoenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:17
wouter12345 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:01:
Makkelijkst is natuurlijk passen in een winkel, maar bij mijn lokale fietsenwinkel is de keuze ook maar beperkt. Dus ik vroeg me af of iemand wat tips heeft.
1. Passen bij Hopmans in Bergen op zoom.
2. Ik heb ook wel eens 8 verschillende broeken besteld bij een online zaak, en er 7 terug gestuurd.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-06 16:22
Stoffa schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:06:
[...]

Gaten in bibshorts worden ook vrijwel altijd door wrijving veroorzaakt, soms zelfs zonder dat je het doorhebt. Bv een zadeltasje met klittenband rond de zadelpen kan dit al veroorzaken. Of een zadel een met kleine beschadiging.
Je zult dus echt naar je eigen setup moeten kijken helaas. Pijnlijk is t wel.
Ik heb even gekeken en de schade is zoals je zegt waarschijnlijk veroorzaakt door het zadel. Meer bepaald de overgang van de 'stof' naar plastieken zijkant: https://dqwcrm8p9oclf.clo...hite_regular_side_1_1.jpg
Beetje slecht design van Fizik als je het mij vraagt, maar goed.

Ondertussen ook direct contact opgenomen met Assos, en zij gaan de bibs omwisselen _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door ZorbaR op 02-06-2020 12:26 ]

Keep on running

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:53

McMiGHtY

- burp -

Ik zoek, en ik kan het niet meer vinden, een plekkie waar je fietsshirts naar eigen ontwerp in beperkte oplage (lees: stuk of 2..max 5) kan laten maken..

Iemand tips? Mag in China zijn

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:32
Zat aan exact hetzelfde te denken afgelopen week, heb al een paar jaar wat designs in mijn hoofd. Maar weet niet zo goed hoe dat te converteren naar iets wat te begrijpen valt voor een textieldrukkerij. Maar goed, dat is een ander verhaal. (En ben bang dat dat flink in de papieren kan lopen.)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een vriend van me heeft goede ervaring met Vermarc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:15

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

sayang1991 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:40:
Sinds kort weer begonnen met wielrennen terwijl ik ook nog regelmatig ben blijven mountainbiken. Nu merkte ik al vrij snel dat ik weer pijn aan de buitenkant van mijn voeten kreeg. Aangezien de hoefjes (shimano R063) sowieso aan vervanging toe waren een nieuw paar besteld (Northwave Core Plus). Hierbij speciaal gelet op de breedte van de schoen maar helaas, de pijn is minder maar nog steeds aanwezig zelfs bij een korte rit van een uur.

Iemand hier meer ervaring mee? Ik had voorheen hier namelijk minder last van en ook bij het mountainbiken heb ik hier bijna geen last van. Zou het zonde vinden van de nieuwe schoenen...
Je hebt waarschijnlijk iets stevigere zooltjes nodig icm een wigje. Kijk eens naar Specialized BG zolen.

Ik heb een korte broek en shirt van Van Rysel gekocht bij Decathlon. Ben echt blij verrast. Sluit bij mij extreem nauw aan, nergens knelpunten en ook nergens een plek waar het te los zit. Ook een goede zeem. Ik was een beetje huiverig vanwege een aantal slechte reviews op hun site, maar volgens mij hebben die mensen hun kleding veel te groot gekocht.

Anyway: het overwegen waard als je eens nieuwe kleding nodig hebt en niet teveel wilt uitgeven.

[ Voor 21% gewijzigd door Tjebakka op 05-06-2020 09:46 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben een groot fan van de armstukken van de Decathlon ( https://www.decathlon.nl/...oor-fris-weer/_/R-p-14965 ).
Zitten me als gegoten, zakken niet af, perfect dus.

Nu dacht ik: dan zullen de kniestukken ook wel van eenzelfde kwaliteit zijn.... helaas dus.
Heeft iemand goede ervaring met een set kniestukken? Hoeft geen Rapha kwaliteit (nou ja, vooral prijs) te zijn wat mij betreft. Gewoon een goede prijs-kwaliteit verhouding.

[edit]
Hmm, ik zie nu dat ze 2 varianten hebben.
https://www.decathlon.nl/...oor-koud-weer/_/R-p-14738 <-slechte ervaring mee
https://www.decathlon.nl/...304083?mc=8517197&c=ZWART <- geen ervaring mee, iemand anders wel?

[ Voor 23% gewijzigd door Smultie op 05-06-2020 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:32

Galois

1811 - 1832

Ik draag al jaren Assos broekjes. Die zitten het lekkerst.
Mijn shirts zijn daarentegen van Castelli. Ook al jaren :)

Maar nu kom ik steeds een shirt te kort als alles in de was ligt (ik doe mijn hele sportwas in één wasmachine, mag van de vrouw niet bij de andere was ;)), dus even op zoek naar een leuke aanbieding van Assos.

Van Castelli draag ik maat L. Zit goed, moet zeker niet groter zijn.
Nu kwam ik in de maattabel van Assos tegen en maat M hoort bij een borstomvang van 100 cm. Ik heb net mijn borstomvang gemeten en deze is 95 cm. Dat zou maat S zijn, maar dan weet ik zeker dat de shirt te kort is.

Iemand ervaring met Castelli vs. Assos maatvoering? Als ik tevreden ben over Castelli maat L, dan zal ik dat ook zijn met Assos maat M? In het geval van de jerseys.

[ Voor 7% gewijzigd door Galois op 05-06-2020 16:04 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:15

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Maatvoering slaat meestal als een tang op een varken bij mij. Als ik volgens een maattabel L of XL nodig heb is het vaak juist andersom.

Gewoon 2 maten bestellen en eentje terugsturen.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:32

Galois

1811 - 1832

Tjebakka schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:09:
Maatvoering slaat meestal als een tang op een varken bij mij. Als ik volgens een maattabel L of XL nodig heb is het vaak juist andersom.

Gewoon 2 maten bestellen en eentje terugsturen.
Deed ik 'vroeger' wel vaak, maar na alle 'negatieve' berichten over het veel terugsturen, vind ik het eigenlijk niet kunnen. Dan kies ik er liever voor om even wat langer na te denken en de kans zo groot mogelijk te maken dat het goed zit... :) En anders dan toch terugsturen en de andere maat bestellen.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:28
Galois schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:03:
Iemand ervaring met Castelli vs. Assos maatvoering? Als ik tevreden ben over Castelli maat L, dan zal ik dat ook zijn met Assos maat M? In het geval van de jerseys.
Mijn ervaring tussen deze 2 betreft broeken. Bij Assos een M, zit goed. Bij Castelli een L die sportief, lekker strak zit (tegenover een XL die eigenlijk iets te ruim is). De shirts van Castelli in L zitten mij prima. Helaas geen ervaring met de jerseys van Assos.
Op basis van de info die je geeft lijkt de keuze voor een Assos in M dus goed.
Wat is de max borstomvang bij S? Wordt dat niet te krap?
Als M 100 cm is, dan zou je bij 95 cm borstomvang nog steeds wel een goed aansluitend shirt hebben lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door Swedish_Chef op 05-06-2020 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Mocht iemand nog interesse hebben in fietskleding van Le Col, ik heb nog een Strava kortingscode:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

55 euro korting op bestellingen boven de 115 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door BreadFan op 08-06-2020 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:18
Galois schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:03:
Ik draag al jaren Assos broekjes. Die zitten het lekkerst.
Mijn shirts zijn daarentegen van Castelli. Ook al jaren :)

Maar nu kom ik steeds een shirt te kort als alles in de was ligt (ik doe mijn hele sportwas in één wasmachine, mag van de vrouw niet bij de andere was ;)), dus even op zoek naar een leuke aanbieding van Assos.

Van Castelli draag ik maat L. Zit goed, moet zeker niet groter zijn.
Nu kwam ik in de maattabel van Assos tegen en maat M hoort bij een borstomvang van 100 cm. Ik heb net mijn borstomvang gemeten en deze is 95 cm. Dat zou maat S zijn, maar dan weet ik zeker dat de shirt te kort is.

Futurumshop heeft over 3 dagen assos aanbiedingen, weet niet wat er in gaat komen maar kan mogelijk nog interessant zijn. Heb verder (nog) geen ervaring qua verschil in maatvoering, sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Niet online
Johlo schreef op maandag 8 juni 2020 @ 21:47:
[...]

Futurumshop heeft over 3 dagen assos aanbiedingen, weet niet wat er in gaat komen maar kan mogelijk nog interessant zijn. Heb verder (nog) geen ervaring qua verschil in maatvoering, sorry!
Ben benieuwd! Hoop een bib te scoren dan!

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chento12
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-04 05:06
Xanderk89 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:42:
[...]

Vorige dagen maar magertjes aanbod. Meeste acties liepen voorheen ook, weinig extra in de uitverkoop.
Overtijd was 15% korting, dat in combinatie met de 25€ strava korting die steeds loopt is beste deal die er was vrees ik voorlopig

https://www.futurumshop.nl/125-strava-beloning-fs

[ Voor 26% gewijzigd door chento12 op 10-06-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:25
Waar kan ik die deals op Assos nu vinden? Hebben nu allemaal de normale prijs nog volgens mij.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Niet online
KW25 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:48:
Waar kan ik die deals op Assos nu vinden? Hebben nu allemaal de normale prijs nog volgens mij.
Een paar dingen lijken goedkoper. Moet je wel maat XS hebben 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:25
Xanderk89 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:58:
[...]

Een paar dingen lijken goedkoper. Moet je wel maat XS hebben 7(8)7
Haha ik zie het, dit slaat eigenlijk nergens op.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 13:20
Xanderk89 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:42:
[...]

Vandaag is de dag. Maar wat zijn de kortingen? Als ik kijk op de website zie ik veelal de normale prijzen? En nergens extra info over de merken zesdaagse. Ik ben namelijk benieuwd naar de Sportful acties morgen.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chento12
Waus26 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:18:
[...]

Vandaag is de dag. Maar wat zijn de kortingen? Als ik kijk op de website zie ik veelal de normale prijzen? En nergens extra info over de merken zesdaagse. Ik ben namelijk benieuwd naar de Sportful acties morgen.
https://www.futurumshop.nl/merkenzesdaagse

Ze prijzen niets/amper iets extra af hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Dat idee had ik al inderdaad. Zet dan niet zo'n enorme banner op je frontpage :/

Edit: Voor Sportful is het best oke volgens mij:

15% EXTRA KORTING OP ALLES VAN SPORTFUL
MET CODE:

MZD-SFL

[ Voor 17% gewijzigd door MaSw85 op 12-06-2020 09:15 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chento12
Waus26 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:01:
[...]

Dat idee had ik al inderdaad. Zet dan niet zo'n enorme banner op je frontpage :/

Edit: Voor Sportful is het best oke volgens mij:

15% EXTRA KORTING OP ALLES VAN SPORTFUL
MET CODE:

MZD-SFL
Ze krijgen misschien door dat het anders niet de moeite is ...
Morgen castelli en het zit erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
chento12 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:35:
[...]

Ze krijgen misschien door dat het anders niet de moeite is ...
Morgen castelli en het zit erop
Ja, wellicht wel. Maar als je dan kijkt wat het aanbod is, is het weer erg matig. Zeker in de veelvoorkomende maten.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
BreadFan schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:46:
Mocht iemand nog interesse hebben in fietskleding van Le Col, ik heb nog een Strava kortingscode:

***members only***

55 euro korting op bestellingen boven de 115 euro.
Thanks!! Heb hem goed kunnen gebruiken. Stond al op mijn lijstje om iets van te bestellen en dit is natuurlijk de perfecte trigger. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Ik heb ook nog een code voor €55 korting vanaf €115 bestellingen bij Le Col. Eerste DM'er krijgt de code.

Edit: inmiddels vergeven.

[ Voor 11% gewijzigd door MaSw85 op 14-06-2020 11:31 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel mooi spul maar dan rijdt je wel rond met Wiggins op je shirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22:36
Als iemand nog een ''Le Col'' code kan gebruiken, PM (weg=weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:46
Vanwege zadelpijn bij langere (+4h) ritten, toch maar eens geinvesteerd in een Assos broek. Twee verschillende modellen besteld: de Equipe Evo en Equipe RS S9. Ik kan online vrij weinig verschil vinden tussen beide modellen, toevallig hier iemand ervaring met beide modellen? De zeem van de Evo voelt iets 'stugger'. Lastig om zo te boordelen of dit fijner/minder fijn is voor lange ritten...

Verder nog een vraag qua maat. Volgens de sizing guide met waist/hips maten kwam ik op een M(!) uit met 198cm/87kg. Beide modellen ook maar in een L besteld, omdat dit logischer aanvoelt met mijn lengte..

M zit (zoals verwacht) inderdaad een stuk strakker, vooral bij de bretels als ik rechtop sta en bij m'n bovenbenen. Daarentegen voelt de zeem wel iets comfortabeler. Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Branie1981
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-06 15:56
Heb nog een ''Le Col'' code , PM voor de liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Stoffa Sta op het punt een Maap jersey te bestellen. Heb eigenlijk weinig zin in retourneren etc. en volgens mij was jij ongeveer even lang? Ik ben 1.85m, 78kg en 98cm BOM. Gewoon voor de M gaan, of toch ook even een L meebestellen voor de zekerheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
Ypuh schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:08:
@Stoffa Sta op het punt een Maap jersey te bestellen. Heb eigenlijk weinig zin in retourneren etc. en volgens mij was jij ongeveer even lang? Ik ben 1.85m, 78kg en 98cm BOM. Gewoon voor de M gaan, of toch ook even een L meebestellen voor de zekerheid?
Qua lengte en gewicht wel. Volgens mij heb jij echter een kort bovenlijf en lange benen, en bij mij is het andersom. Heb zo snel even mn exacte bbl niet bij de hand, maar dat is wel het verschil tussen onze lichaamsbouw.

Welke gaat t worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Stoffa schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:22:
[...]

Qua lengte en gewicht wel. Volgens mij heb jij echter een kort bovenlijf en lange benen, en bij mij is het andersom. Heb zo snel even mn exacte bbl niet bij de hand, maar dat is wel het verschil tussen onze lichaamsbouw.

Welke gaat t worden?
Ik ben even langs Maats.cc in Amsterdam gereden vandaag (165km :)). Het is de Vista Pro Air Jersey Navy in maat L geworden. Een doorzichtige jersey zo dun, daardoor ook niet zo erg dat hij een maatje groter is. Heb de M ook aangehad, maar kreeg die mouwen al amper over m'n onderarmen heen.

Erg fijne jersey trouwens. Pasvorm beter dan ik dacht, geen 'col' zoals bij de Assos, goede lichaam- en mouwlengte en al met al gewoon erg gelikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Laatst online: 21-05 10:23
Ik heb voor de liefhebber ook nog een Le Col kortingscode via Strava, eerste via PM mag hem hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
Ypuh schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:48:
[...]

Ik ben even langs Maats.cc in Amsterdam gereden vandaag (165km :)). Het is de Vista Pro Air Jersey Navy in maat L geworden. Een doorzichtige jersey zo dun, daardoor ook niet zo erg dat hij een maatje groter is. Heb de M ook aangehad, maar kreeg die mouwen al amper over m'n onderarmen heen.

Erg fijne jersey trouwens. Pasvorm beter dan ik dacht, geen 'col' zoals bij de Assos, goede lichaam- en mouwlengte en al met al gewoon erg gelikt.
Ja zoals je weet ben ik ook erg enthousiast over Maap. Die col van Assos vind ik ook niks. Wel vind ik deze Equipe RS profblack erg fijn (https://www.futurumshop.n...n-zwart-zwart-heren.phtml)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Stoffa schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:30:
[...]

Ja zoals je weet ben ik ook erg enthousiast over Maap. Die col van Assos vind ik ook niks. Wel vind ik deze Equipe RS profback erg fijn (https://www.futurumshop.n...n-zwart-zwart-heren.phtml)
De Equipe RS vond ik ook heel fijn, maar heb toen de Fast Lane Red Rock genomen. Daar kon ik een M van aan, waar je bij Equipe RS precies kon zien of/wat ik gegeten had. De L was weer net iets te groot. Vond de Equipe toen ook te duur, maar Maap is niet echt goedkoper helaas :P.

Deze 'Pro Air' heeft er veel van weg trouwens. Is ook zo'n soort mesh, maar qua pasvorm iets vriendelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 22:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
bartosiej schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:34:
Vanwege zadelpijn bij langere (+4h) ritten, toch maar eens geinvesteerd in een Assos broek. Twee verschillende modellen besteld: de Equipe Evo en Equipe RS S9. Ik kan online vrij weinig verschil vinden tussen beide modellen, toevallig hier iemand ervaring met beide modellen? De zeem van de Evo voelt iets 'stugger'. Lastig om zo te boordelen of dit fijner/minder fijn is voor lange ritten...

Verder nog een vraag qua maat. Volgens de sizing guide met waist/hips maten kwam ik op een M(!) uit met 198cm/87kg. Beide modellen ook maar in een L besteld, omdat dit logischer aanvoelt met mijn lengte..

M zit (zoals verwacht) inderdaad een stuk strakker, vooral bij de bretels als ik rechtop sta en bij m'n bovenbenen. Daarentegen voelt de zeem wel iets comfortabeler. Wat is wijsheid?
Ik zat recent met dezelfde vraag. Op basis van de reviews op internet toch voor de RS S9 gegaan. Is sowieso een nieuwer model (S9 vs S7) en gewoon net een slagje beter. Met mijn 201cm kwam ik op XLG uit. Met 198cm lijkt me een L zelfs te klein voor jou, ik zou eerder XL of XLG denken. De broek zit heerlijk. Lekkere brede bretels die niet snijden. Vandaag 5 uur gereden, geen centje last.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 22:43

Tacoos

i am i

Het is tijd voor nieuwe MTB schoenen: waar in Noord-Oost brabant of daar niet te ver vandaan vind ik een zaak waar ze niet alleen MTB schoenen verkopen, maar er ook nog verstand van hebben? Ik hoor positieve verhalen over bikshoe4you, maar da's best ver van huis voor mij.
Misschien is er iets dichter bij Eindhoven te vinden?

Ik worstel al langere tijd met pijnlijke voeten tijdens en na ritten op MTB en gravelracer (SPD).
Ik heb al verschillende schoenen geprobeerd (Shimano, Northwave, noname) en nu rij ik weer, na uitvoerig passen, op Northwave Raptor MTB schoenen (dubbele BOA sluiting) met Currex inlegzool.

De NW's zouden relatief breed moeten zijn en de inlegzool zou mijn voet meer rust moeten geven, desondanks dus branderige pijn die erger wordt naarmate ik langer fiets.
Ik heb ook een NW origin plus wide versie gepast, maar die leek weer erg los rond de voorvoet. Dat durfde ik niet aan.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 16:15

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Wat is jullie ervaring met wielerkleding (broeken) van AliExpress?
Ik zie vooral veel verschillende aanduidingen over de zeem (5D, 9D, 19D en zelfs 20D).
Maar ik kan niet echt achterhalen wat de verschillen daar tussen zijn.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Tacoos schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:04:
Het is tijd voor nieuwe MTB schoenen: waar in Noord-Oost brabant of daar niet te ver vandaan vind ik een zaak waar ze niet alleen MTB schoenen verkopen, maar er ook nog verstand van hebben? Ik hoor positieve verhalen over bikshoe4you, maar da's best ver van huis voor mij.
Misschien is er iets dichter bij Eindhoven te vinden?

Ik worstel al langere tijd met pijnlijke voeten tijdens en na ritten op MTB en gravelracer (SPD).
Ik heb al verschillende schoenen geprobeerd (Shimano, Northwave, noname) en nu rij ik weer, na uitvoerig passen, op Northwave Raptor MTB schoenen (dubbele BOA sluiting) met Currex inlegzool.

De NW's zouden relatief breed moeten zijn en de inlegzool zou mijn voet meer rust moeten geven, desondanks dus branderige pijn die erger wordt naarmate ik langer fiets.
Ik heb ook een NW origin plus wide versie gepast, maar die leek weer erg los rond de voorvoet. Dat durfde ik niet aan.
Ik ken de winkel persoonlijk niet, maar wellicht dat cycleXperience in Uden wat is?

De reden dat ik er op kwam, is dat ze Lake verkopen. Ik had ook steeds last van mijn voeten, andere merken pasten nooit. Maar bij Lake hebben ze heel veel verschillende maten, ook sommige met flexibele bovenkant (zodat het altijd past).
Ook hebben ze van alle schoenen de SPD en SPD-SL varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:42
magic_nl schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:46:
Ik zie vooral veel verschillende aanduidingen over de zeem (5D, 9D, 19D en zelfs 20D).
De broeken van Spexcel zijn prima. Deze. Het aantal x D is gewoon gezwets ;).
Deze broek bevalt mij prima tot ritten van zo'n 3 uur. Zeem is behoorlijk goed, vergelijkbaar met een Vermarc teamkleding zeem. Pasvorm, afwerking, bretels allemaal goed. Prima grippers op de pijpen.

Maten zijn gewoon Europees, geen idioot kleine Chinese maatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Goedkoop en daar is de kwaliteit ook naar. Na een seizoen is de zeem vaak waardeloos. Daarbij merk ik dat de broek qua opening (waar de bretels beginnen en de broek zelf eindigt) veel hoger zit bij die Chinese broeken dan bij 'normale' bibs. Scheelt soms wel 10-15 cm. Ik ben niet heel lang (176) en vind dat vervelend. Zeker met dat warme weer.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 17:58

Meneer iCy

swarma

Waus26 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:32:
[...]
Daarbij merk ik dat de broek qua opening (waar de bretels beginnen en de broek zelf eindigt) veel hoger zit bij die Chinese broeken dan bij 'normale' bibs. Scheelt soms wel 10-15 cm.
Dat vind ik dan wel weer fijn met mijn overgewicht.

Heb wel een setje besteld voor de korte ritjes dus ben benieuwd. Pas ik hem alsnog niet, dan maar niet. Heb uiteraard naar het matentabel.

Ben bang dat dit jaar geen extra broekje kopen wordt in de uitverkoop gezien de corona markt, alhoewel er best wel overjarige winterbroeken in de aanbieding kunnen komen. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Meneer iCy op 26-06-2020 08:03 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Speed24 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:41:
[...]
Ik ken de winkel persoonlijk niet, maar wellicht dat cycleXperience in Uden wat is?

De reden dat ik er op kwam, is dat ze Lake verkopen. Ik had ook steeds last van mijn voeten, andere merken pasten nooit. Maar bij Lake hebben ze heel veel verschillende maten, ook sommige met flexibele bovenkant (zodat het altijd past).
Ook hebben ze van alle schoenen de SPD en SPD-SL varianten.
Op de site presenteren ze zich wel als dat ze wat meer doen dan je een schoen aansmeren. Ik kan altijd eens gaan kijken en passen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Meneer iCy schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 07:54:
[...]

Dat vind ik dan wel weer fijn met mijn overgewicht.

Heb wel een setje besteld voor de korte ritjes dus ben benieuwd. Pas ik hem alsnog niet, dan maar niet. Heb uiteraard naar het matentabel.

Ben bang dat dit jaar geen extra broekje kopen wordt in de uitverkoop gezien de corona markt, alhoewel er best wel overjarige winterbroeken in de aanbieding kunnen komen. :+
Met mijn buikje vind ik dat juist niet fijn :+ Is vooral alleen ook maar extra warmte. Waar ik overigens in NL vaak een XL of XXL bestel, bestel ik in China altijd een maatje groter.

PS: Ik heb zelf een Sportful bib in de uitverkoop voor €40 gekocht (en een lange voor €60 trouwens). De meerprijs t.o.v. China wel waard vind ik.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Die Spexcel bibs zien er wel goed uit, ook de (weinige) reviews die je kunt vinden zijn best positief!

Ik heb alleen steeds meer het gevoel dat bestellen van goedkope "zooi" uit China toch niet zo'n goed idee is. Dat idee begon een jaartje voor Corona, maar dat gevoel is de afgelopen maanden wel veel sterker geworden. Wat dat hele idee dan weer op zeep helpt is dat waarschijnlijk 90% van alle bibs die in Europa verkocht worden uiteindelijk toch uit China komen (denk ik). Dus ja, waarom zou je ze er dan niet zelf bestellen? Ik ben er nog niet helemaal uit, zoals je merkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Tacoos schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:35:
[...]

Op de site presenteren ze zich wel als dat ze wat meer doen dan je een schoen aansmeren. Ik kan altijd eens gaan kijken en passen
Goed, zaterdag op bezoek geweest bij cyclexperience in Uden.
Ondanks dat ik niet eerst gebeld had en ook zeker niet de enige klant was, werd ik vrij snel geholpen.
Probleem uitgelegd, er werd idd ruim de tijd genomen om naar me te luisteren en voeten op te meten en daarna om wat mogelijkheden te passen; het blijkt dat ik niet eens heel erg brede voeten heb, maar dat dat brede wel voor een langer deel van de voet geldt dan gemiddeld. In mijn oude Northwaves is de neus te taps en ook achter de bal is de schoen smal voor mijn voet.

Uiteindelijk gekozen voor een Lake MX218, die meer ruimte biedt aan mijn voet en ook nog eens van veel soepeler materiaal is dan de stugge kunststof van de NW's.

Eerste rit vandaag van 45km ging iig goed, dus dat schept hoop.

Fun fact: uiteindelijk geholpen door Daphny van den Brand, die 11x NL kampioen veldrijden is geweest en in 2003 ook nl kampioen mtb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-06 12:01
Banierhuis heeft weer een paar mooie Castelli-aanbiedingen... sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 17:29
Sherlock schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:57:
Die Spexcel bibs zien er wel goed uit, ook de (weinige) reviews die je kunt vinden zijn best positief!
Die van mij lag binnen 2 weken in de bus. De eerste indruk is goed, de bretels zijn lang genoeg maar na de eerste korte rit had ik de indruk dat hij een beetje te strak om de redelijk gespierde bovenbenen zit.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Heyster schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:55:
[...]

Die van mij lag binnen 2 weken in de bus. De eerste indruk is goed, de bretels zijn lang genoeg maar na de eerste korte rit had ik de indruk dat hij een beetje te strak om de redelijk gespierde bovenbenen zit.
Ik ben benieuwd! De mijne ligt sinds 3 juli in Luik, hopelijk blijft hij daar geen 6 weken liggen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 12:19
Mede-fietsers; afgelopen winter / Corona lente was ideaal om buiten te racefietsen, maar merkte ik toch frequent koude tenen. Nu heb ik Shimano maat 52 fietsschoenen (...) en zoek ik overschoenen. Echter lijken de gevestigde orde winkels standaard een 3XL maat 48-49 aanbod te hebben. Dit past niet. Wie kan mij hier verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 13:46

Crazy D

I think we should take a look.

MoiZie schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:03:
Mede-fietsers; afgelopen winter / Corona lente was ideaal om buiten te racefietsen, maar merkte ik toch frequent koude tenen. Nu heb ik Shimano maat 52 fietsschoenen (...) en zoek ik overschoenen. Echter lijken de gevestigde orde winkels standaard een 3XL maat 48-49 aanbod te hebben. Dit past niet. Wie kan mij hier verder helpen?
Kranten om je voet? Net als vroeger met schaatsen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Niet online
Ik weet niet of er winterschoenen in die maat bestaan?

En anders even out of the box denkende.. je hebt bedrijven die neopreen duikpakken op maat maken. Die kunnen misschien ook wel een setje overschoenen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Hmm, ik heb Shimano M-087 schoenen maat 50, en heb 2 paar GripGrab overschoenen die er overheen passen. Jouw schoenen zijn 2 maten groter maar toch even mijn ervaring.

Zeker het eerste paar dat ik gekocht heb (Orca, maat XXXL) zit wat rek in, zeker na wat vaker gebruiken. Door een val zit daar echter een gat in, en toen ik een setje Hammerhead maat 3XL voor 12 euro zag kon ik deze niet laten liggen. Dit is volgens mij wel een wat ouder model dan de Orca, het materiaal is ook wat stugger.

Ergo, mocht je een setje Orca's zien zou je het kunnen overwegen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
Assos Equipe RS bibshort blackseries tegen een bodemprijs:
wiggle.co.uk, kortingscode erover, dubbelcheck dat hij op ponden staat en je betaalt omgerekend 129 euro (komt nog wel een eurootje of drie conversiekosten van je bank bij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik ben wel nieuwsgierig geworden door jullie naar de Spexcel bib dus maar besteld. Tegen de tijd dat die hier is (september :p) deel ik mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meridin
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-06 22:03
Zojuist de Castelli Entrata fietsbroek kort binnen gekregen in XXL en XXXL. Maar wat valt dat klein zeg. Het zeem stuk van mijn Decathlon RC500 fietsbroek in maat XL is 2 cm langer dan de Castelli XXXL.
Dat past dus niet met mijn 195cm / 74kg..

Nu zat ik te kijken naar de CRAFT Surge Lumen Fietsbroek Kort met Bretels Zwart/Wit Heren. Volgens mij valt Craft wel groter, toch? Iemand nog tips voor een goede bibshort met mijn lengte + gewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:17
voor frisse dagen helpen boterhamzakjes over je voet doen voor je je schoenen aan doet goed, voorkomt de tocht door je schoenen en je voeten blijven beter warm, en ziet er ook wat gesoigneerder uit dan overschoenen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
meridin schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:40:
Zojuist de Castelli Entrata fietsbroek kort binnen gekregen in XXL en XXXL. Maar wat valt dat klein zeg. Het zeem stuk van mijn Decathlon RC500 fietsbroek in maat XL is 2 cm langer dan de Castelli XXXL.
Dat past dus niet met mijn 195cm / 74kg..

Nu zat ik te kijken naar de CRAFT Surge Lumen Fietsbroek Kort met Bretels Zwart/Wit Heren. Volgens mij valt Craft wel groter, toch? Iemand nog tips voor een goede bibshort met mijn lengte + gewicht?
Ik ben van vergelijkbare afmetingen, maar wat precies bevalt je nu niet goed? De zeem is te kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meridin
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-06 22:03
BreadFan schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:42:
[...]

Ik ben van vergelijkbare afmetingen, maar wat precies bevalt je nu niet goed? De zeem is te kort?
Klopt inderdaad, de zeem vind ik te klein en te kort. Daarnaast zijn de bretels ook kort, die snijden in mijn schouders.. Heb jij niet dezelfde ervaring als ik met Castelli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ik heb een Evoluzione 2 in de maat XXL, en heb geen problemen met de zeem. Ben zelf meer op zoek naar een langer vallende bib (pijplengte). Dat is een beetje mijn issue met de lengte/breedte verhouding van ons lange slungels atletisch gebouwden ;) Volgende bib zal denk ik een Endura worden, die hebben een Long versie met 4cm extra broeklengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:28
Ik heb 2 pakjes van AliExpress met de 19D zeem. Ik moet zeggen dat het me tot dusver erg goed bevalt in vergelijk met Lorini en Castelli..
Mijn pakjes komen bij de "Jersey Go pro Store" vandaan en daar ben ik zeer tevreden over.
Inderdaad de vraag hoe lang ze meegaan, maar voor EUR 24 voor een setje vind ik het allang prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-06 14:02
Sinds vorig jaar rijd ik met fietskleding van Bioracer:
https://webshop.abvakwerk.nl/

Koersbroek voor nog geen 40 EURO en wielershirt voor 25 EURO. Prima spul en zit echt perfect.
De profs van dit schaatsteam trainen in dezelfde kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Heb een stapeltje Assos broeken op MP gezet die al een tijdje in de kast liggen en inmiddels te groot zijn en die waren binnen een half uur verkocht. Onlangs ook een MAAP en Assos jersey aangeschaft, maar die van MAAP bevalt veel beter en heb de Assos daarom ook maar te koop gezet nu die nog bijna nieuw is.

Kortom, ik mag van mezelf weer wat nieuwe kleding uitzoeken.

@Stoffa Die long version van de Dottore is met €270,- echt nog te duur. Zit er dus aan te denken om gebruik te maken van de MAAP bundel korting als je een jersey+broek+sokken besteld. Jij had toch ook goede ervaringen met de MAAP bibs? Welke versie raad je aan? Qua jersey ga ik dan voor de Echo Pro denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
Ypuh schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:03:
Heb een stapeltje Assos broeken op MP gezet die al een tijdje in de kast liggen en inmiddels te groot zijn en die waren binnen een half uur verkocht. Onlangs ook een MAAP en Assos jersey aangeschaft, maar die van MAAP bevalt veel beter en heb de Assos daarom ook maar te koop gezet nu die nog bijna nieuw is.

Kortom, ik mag weer wat nieuwe van mezelf kleding uitzoeken.

@Stoffa Die long version van de Dottore is met €270,- echt nog te duur. Zit er dus aan te denken om gebruik te maken van de MAAP bundel korting als je een jersey+broek+sokken besteld. Jij had toch ook goede ervaringen met de MAAP bibs? Welke versie raad je aan? Qua jersey ga ik dan voor de Echo Pro denk ik.
Zelf heb ik de Team Bib Short 2.0 Navy in M. Valt een heel stuk langer dan de Equipe RS bib van Assos. Het is mijn favorite bib op het moment inderdaad. Ik zag wel mensen erover klagen dat de hoogte bij de buik een plaspauze zou bemoeilijken, maar heb dat zelf niet zo ervaren. Ze zijn nu aan de 3.0 begonnen zie ik, op het oog ziet die er exact hetzelfde uit als de mijne. Let wel, ik heb op diverse fora berichten gelezen over dat de duurdere versie (Pro bib short) minder fijn zou zijn dan de Team.

Overigens heeft MAAP af en toe echt enorme kortingen, vooral rond black friday (maar goed, dan is de zomer ook voorbij).
Het loont ook wel die videos op youtube van Fernwee te kijken. Hij wordt door MAAP gesponsord, dus je ziet daar alle kit wel voorbij komen. (wel vind ik hem een ontzettende wannabe, maar goed...).
Die Echo Pro jersey heeft hij in zn laatste vids aangehad in het blauw, en ziet er echt ontzettend mooi uit.

PS: Heb het even teruggezocht: had toen rond BF vorig jaar 2x Outline Sock, 1x Team Bib Short 2.0 Navy, en 1x Pulse Pro Jersey voor 225 euro.

PS2: Mijn all-time favorites zijn dus de MAAP bibshort en de Equipe RS aerojersey van Assos. Die laatste kan ik echt niet genoeg aanbevelen: de stoffen, de verkoeling, de kwalitatieve looks etc. Echt een waanzinnig goede jersey is dat. Helaas vind ik de S9 bibshort minder dan de MAAP bibshort :(
Heb laatst mn Rapha aero jersey weer eens voor een ritje aangedaan. Viel erg tegen: de mouwlengte is gewoon echt TE lang (de stof hoopt op in mn ellebogen), voelt ook heel erg plasticky (en koelt daarmee ook beduidend minder dan Assos), en als klap op de vuurpijl is er een of andere vreemde chemische reactie bij de onderkant van de mouwen aan de gang waardoor de stof langzaam lijkt te vergaan (misschien door contact met zonnebrand, not sure).

Denk dat mn volgende kitsetje trouwens van Q36.5 gaat worden, en dan die Unique bibshort. Ben er toch wel benieuwd naar.

[ Voor 31% gewijzigd door Stoffa op 23-07-2020 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@Stoffa Thanks :).

Heb inderdaad geen zin om te wachten tot Black Friday, maar die 15% bundelkorting is al iets. MAAP is niet zoals Rapha en Assos dagelijks in de aanbieding en ik wil er inderdaad dit jaar nog wel mee rijden. Heb op dit moment nog maar één 'mooie' zomerset (Q36.5 + MAAP), en dan nog een setje teamkleding (gifgroen, draag ik daarom bijna nooit) en een gevoerde broek+merino jersey voor het najaar en die hun beste tijd al gehad hebben.

De Equipe RS jersey vond ik ook erg fijn qua stoffen, maar de M past alleen als ik geen kilo meer aankom en de L is dan eigenlijk weer net iets te groot. Sowieso is die fit iets te racy voor wat ik fijn vind. De MAAP Vista Pro die ik laatst gekocht heb is precies wat ik fijn vind; licht, comfortabel, geen ophopende stoffen, redelijk lange mouwen en geen trekkende stukken. In maat L wel zo'n 2 cm te lang, maar doordat de stof zo dun is geen probleem en ook niet lelijk.

Gaat dan waarschijnlijk de Echo Pro en Team Bib's worden. Vond die Echo Pro ook errug mooi toen ik hem in de winkel zag hangen. Simpel design, maar qua stof en de kleur zijn verrassend mooi. Zal Fernwee nog wel ff bekijken, maar ben ook niet zo'n fan. Zal vast een prima gozer zijn, maar kan spannendere dingen bedenken dan over zijn schouder meekijken.

Edit: Besteld. Voor de zekerheid even M+L besteld en er gaat eentje weer retour.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 23-07-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:39
Iemand nog een leuke tip voor fiets shirtjes buiten de gebaande paden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:09
Noxa schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:43:
Bedoel je de zwarte markt of net als de mtb baggy broeken? ;-)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:39
koentjuh1987 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:44:
[...]

Bedoel je de zwarte markt of net als de mtb baggy broeken? ;-)
Scherp. Ik bedoelde geen Castelli, Sportful etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Laatst online: 16-06 10:20
Noxa schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:43:
https://www.primalwear.com/ en als je het helemaal leuk wilt maken vraag je een quote voor een custom Tweakers ontwerp ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koentjuh1987
BartNL schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:47:
[...]

https://www.primalwear.com/ en als je het helemaal leuk wilt maken vraag je een quote voor een custom Tweakers ontwerp ;)
Moet eerlijk zeggen daar zou ik me dan wel bij willen aansluiten :-)
Zwarte fietsbroek + gaaf tweakers design met enkele sponsoren en een leuk verslag op de nieuwpagina? (Moet wel kunnen toch?)

Ps.. sponsoren hoeven wat mij betreft niet financieel bij te dragen maar meer het mogelijk maken dat we er een leuk shirtje van kunnen maken.. maar zo zijn er wel meer leveranciers die dat kunnen leveren. Agu kan het bijv ook..

[ Voor 20% gewijzigd door koentjuh1987 op 26-07-2020 20:54 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Laatst online: 16-06 10:20
koentjuh1987 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:51:
[...]maar zo zijn er wel meer leveranciers die dat kunnen leveren. Agu kan het bijv ook..
kwam op deze omdat via Zwift Pack via hen zo'n outfit heb. Heb er ook eentje van https://www.vergesport.com/nl-nl/ en die is iets mindere kwaliteit. Maar kan best dat die van Primal een topmodel is terwijl die van Vergesports een goedkopere uitvoering is.
Voordeel van Primal is volgens mij wel dat je een ontwerp kunt maken en online zetten en dat je pas hoeft te betalen wanneer er voldoende deelnemers zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door BartNL op 26-07-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Ah dat zou kunnen. Volgens mij is het idee wel al eens vaker geopperd maar toen niet echt van start gegaan...

...

Pagina: 1 2 ... 61 Laatste