Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 3 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:47
@ypuh MAAP pakje binnen inmiddels? Welke kleur en maat is t geworden? Foto's krijgen we niet zeker? ;)

Ander vraagje nog: Poosje geleden had jij een heel scherpe deal voor een Q36.5 Dottore. Welke webshop was dat? Bakker heeft nu een DottoreX en PinstripeX met 25% korting maar vind de korting nog net wat te karig, en wil eigenlijk de Unique.

[ Voor 54% gewijzigd door Stoffa op 27-07-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:57
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de sportful hot pack?

Ik ben voor mijn schoonvader zijn verjaardag op zoek naar een regenjas en krijg overal unaniem de hot pack aangeraden. Ik vind 'm nogal fors aan de prijs (75 - 100 euro), waardoor ik me een beetje afvraag of ie het waard is.En hoe valt ie qua maat? Schoonvader is 1m80 ongeveer en kg of 70, dus slank postuur, maatje M.

Schoonvader is nogal angstig dat ze hem niet goed zien, dus het liefste geeft alles licht en is fluoriserend, dus voorkeur gaat soweiso uit naar fluorgeel.

En zijn er nog andere alternatieven die ik moet overwegen?

Dank :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 19:42
Stoffa schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:07:
@ypuh MAAP pakje binnen inmiddels? Welke kleur en maat is t geworden? Foto's krijgen we niet zeker? ;)

Ander vraagje nog: Poosje geleden had jij een heel scherpe deal voor een Q36.5 Dottore. Welke webshop was dat? Bakker heeft nu een DottoreX en PinstripeX met 25% korting maar vind de korting nog net wat te karig, en wil eigenlijk de Unique.
Zie net de Dottore L1 als demarrage deal bij Futurumshop.nl voor €160. Wellicht is het een optie.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
Noxa schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:43:
Iemand nog een leuke tip voor fiets shirtjes buiten de gebaande paden?
De keuze is reuze :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

magic_nl schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:46:
Wat is jullie ervaring met wielerkleding (broeken) van AliExpress?
Ik zie vooral veel verschillende aanduidingen over de zeem (5D, 9D, 19D en zelfs 20D).
Maar ik kan niet echt achterhalen wat de verschillen daar tussen zijn.
9D of 20D, kon geen verschil ontdekken, maar ze zitten wel goed en ook voor langere ritten (met overgewicht). Heb laatste 55KM gefietst over iets van 3 uur en niet echt last van mijn kont gehad.

Broek bevalt mij net zo goed als de Rogelli Team 2.0.

Qua langdurige kwaliteit, dat is nog enkel afwachten.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:35
Stufferdt schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:51:

Ik ben voor mijn schoonvader zijn verjaardag op zoek naar een regenjas en krijg overal unaniem de hot pack aangeraden. Ik vind 'm nogal fors aan de prijs (75 - 100 euro), waardoor ik me een beetje afvraag of ie het waard is.En hoe valt ie qua maat? Schoonvader is 1m80 ongeveer en kg of 70, dus slank postuur, maatje M.
Ik ben ook 1m80 en ~70kg, en heb de hot pack in maat M, qua maat is dat perfect, zit lekker strak en flappert niet. Daarnaast is de hot pack zeer klein op te vouwen en kan je hem dus makkelijk in een achterzakje opbergen. Ik gebruik het jasje echter weinig, eigenlijk alleen in de bergen, voor lange koude / natte afdalingen, als je tijdens het klimmen geen jack nodig hebt. In Nederland gebruik ik met slecht weer liever mijn Gabba of als de Gabba te warm is een gilet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 20:59

Schoonvader is nogal angstig dat ze hem niet goed zien, dus het liefste geeft alles licht en is fluoriserend, dus voorkeur gaat soweiso uit naar fluorgeel.

Ik ben fan van de hotpack. Zowel het jasje als de gillet. Ze zijn super warm, makkelijk op te bergen, stak aero design.

Echt als regen jas zou ik het niet bestempelen. Nou vind ik een regen jas vrij arbitrair op de racefiets. Uiteindelijk wordt alles nat, dan wel van de regen dan wel van het zweet. Dus gaat het er met name om of je warm blijft. En dat doet dit jasje uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Ik heb zelf de Reflex van Sportful. Veel goedkoper, en ik ben er erg tevreden over. Weet alleen niet exact wat precies de verschillen zijn :)

Wat @Noxa hierboven zegt geldt wat mij betreft ook voor de Reflex dus. Heb ook het jack en het gilet, en heb ze per stuk voor onder de 20 euro bij Wiggle vandaan (een paar jaar geleden)

[ Voor 9% gewijzigd door BreadFan op 28-07-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Roberttt schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:03:
[...]

Ik ben ook 1m80 en ~70kg, en heb de hot pack in maat M, qua maat is dat perfect, zit lekker strak en flappert niet. Daarnaast is de hot pack zeer klein op te vouwen en kan je hem dus makkelijk in een achterzakje opbergen. Ik gebruik het jasje echter weinig, eigenlijk alleen in de bergen, voor lange koude / natte afdalingen, als je tijdens het klimmen geen jack nodig hebt. In Nederland gebruik ik met slecht weer liever mijn Gabba of als de Gabba te warm is een gilet.
Kijk, dit is nuttig qua maatvoering! Wel gek dat Sportful, als Italiaans merk, een logische/normale maatvoering aanhoudt. Ik zou 'm vooral cadeau doen zodat hij niet volledig doorweekt raakt en wat extra warmte heeft inderdaad, aangezien het een koukleum betreft :+
Noxa schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:01:
[...]
Ik ben fan van de hotpack. Zowel het jasje als de gillet. Ze zijn super warm, makkelijk op te bergen, stak aero design.

Echt als regen jas zou ik het niet bestempelen. Nou vind ik een regen jas vrij arbitrair op de racefiets. Uiteindelijk wordt alles nat, dan wel van de regen dan wel van het zweet. Dus gaat het er met name om of je warm blijft. En dat doet dit jasje uitstekend!
Eens met je punt inderdaad, nat ben je uiteindelijk toch wel. Twijfel nog wel een beetje tussen de jas en de gilet, omdat hij eigenlijk altijd met een lang ondershirt fietst, ook in de zomer. Dus dan is een jasje wel fijner dan een gilet, omdat je anders alsnog doorweekte mouwen van het ondershirt hebt. Hmmmm.
BreadFan schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:09:
[...]

Ik heb zelf de Reflex van Sportful. Veel goedkoper, en ik ben er erg tevreden over. Weet alleen niet exact wat precies de verschillen zijn :)

Wat @Noxa hierboven zegt geldt wat mij betreft ook voor de Reflex dus. Heb ook het jack en het gilet, en heb ze per stuk voor onder de 20 euro bij Wiggle vandaan (een paar jaar geleden)
Klinkt ook wel prima inderdaad. Bij Wiggle voor 35 euro te vinden in het gewenste geel :)

Het is voornamelijk voor de lente en zomer, dat hij in ieder geval een jasje bij heeft mocht het gaan regenen. Hij is van de lange tochten en doet niet aan trein of taxiservice terug :9 Dus waterafstotend en weinig/geen koubescherming is neit zo'n issue.

Dank voor de reacties :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Stufferdt schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:44:
[...]

Klinkt ook wel prima inderdaad. Bij Wiggle voor 35 euro te vinden in het gewenste geel :)

Het is voornamelijk voor de lente en zomer, dat hij in ieder geval een jasje bij heeft mocht het gaan regenen. Hij is van de lange tochten en doet niet aan trein of taxiservice terug :9 Dus waterafstotend en weinig/geen koubescherming is neit zo'n issue.

Dank voor de reacties :)
Is nog wel goedkoper te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Vandaag is de Castelli Free Aero Race 4 Team broek in de aanbieding bij Futurumshop. Ik heb deze broek recent gekocht en ben er erg over te spreken. Waar ik met andere broeken na 2-2.5 uur last van het zitten krijg, heb ik met deze broek al enkele ritten van 4 uur gemaakt zonder noemenswaardige problemen.

De broek zit van zichzelf erg strak op de benen (compressie) en door de vele rubber stroken aan de binnenkant van de pijpen kost het wat moeite om deze vlot aan te trekken (in het bijzonder met haar op je been...), maar als de broek eenmaal zit, dan zit deze als gegoten.

Normaal kost deze 170 euro, nu 136. Geen idee hoe lang deze 'Demarrage deal' blijft.

Zijn er wellicht nog mensen die een kortingscode met me willen delen? Als er nogmaals 25 euro van de prijs af gaat, dan kan ik 'm helemaal niet meer laten liggen :+

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
dubbelpost

[ Voor 109% gewijzigd door rolandos582 op 02-08-2020 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Stufferdt schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:52:
[...]

Heeft iemand ervaring met eroe? Zie de reclame ook vaak voorbij komen, bib shorts + jersey met 20% dicount voor €143 is prima prijs. Maar hoe zit het met de kwaliteit? O-)

Ik lees op https://www.fiets.nl/foru...php?f=13&t=92938&start=24 wel veel positieve reacties dus denk maar eens een bestelling doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
rolandos582 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 00:02:
[...]

Heeft iemand ervaring met eroe? Zie de reclame ook vaak voorbij komen, bib shorts + jersey met 20% dicount voor €143 is prima prijs. Maar hoe zit het met de kwaliteit? O-)

Ik lees op https://www.fiets.nl/foru...php?f=13&t=92938&start=24 wel veel positieve reacties dus denk maar eens een bestelling doen
Ik heb onlangs de donkerblauwe jersey besteld. Prima kwaliteit, levering vanuit Polen via UPS na een week ongeveer binnen. Geen ervaring met de bib dus.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Waus26 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:43:
[...]

Ik heb onlangs de donkerblauwe jersey besteld. Prima kwaliteit, levering vanuit Polen via UPS na een week ongeveer binnen. Geen ervaring met de bib dus.
Waar zou je ze qua kwaliteit/pasvorm mee vergelijken? En vallen ze relatief normaal of klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
rolandos582 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 10:12:
[...]

Waar zou je ze qua kwaliteit/pasvorm mee vergelijken? En vallen ze relatief normaal of klein?
Valt wel iets kleiner. Ik heb van Sportful (enige vergelijking die ik heb, samen met Craft) altijd een XL en bij Eroe heb ik ook de XL besteld. Kwaliteit is zeker in orde, is minimaal van het niveau Sportful.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen mijn Spexcel bibs uit China binnen en ik moet zeggen het zit prima; gebaseerd op 1 uur fietsen. De afwerking is ook gewoon mooi. Ik zie geen verschil met mijn andere broeken. Het enige wat opvalt is dat de chamois verder naar voren loopt dan ik gewend ben. Maar ik denk juist dat dat goed is.
Voor die ca. 18 euro een topaankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 12:56
Ik heb gister een M en een L PSN Bibshort besteld van La Passione tijdens de summersale. Ik had afgelopen najaar al tijdens de black friday sales al een PSN Jersey gekocht in maat M. Voorlopig is dit shirt het enige in mijn collectie waarvan ik kan zeggen dat het race fit is (1,89m / 70kg). Echter is het shirt qua lengte net te kort waardoor ik hem niet kan combineren met mijn Assos bib short die vrij laag is uitgesneden omdat ik anders een stuk blote buik heb. :+

De andere bib short die ik heb is hoger uitgesneden maar deze is al behoorlijk oud en zeem is ook niet bepaald goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
Sinds deze week de stap gemaakt van een decathlon bibshort (de RC100 à €25,-) naar een castelli competizione. Man wat een wereld van verschil, de materialen voelen fijner aan en de zeem is fijner én dunner.
Die €75,- verschil is sws gerechtvaardigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:07
Stoffa schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:48:
@Ypuh Lees trouwens net op WW dat je niet al te enthousiast bent over je MAAP bib.

Grappig wel...ik reed een paar dagen een lange tocht met m'n Assos S9, en na een paar uur kreeg ik echt last van m'n zitvlak. Met die MAAP bibshort kan ik de hele dag rijden zonder een centje pijn.

Zo zie je maar weer hoe persoonlijk zoiets is.

Net bij Futurumshop q36.5 PinstripeX jersey en DottoreX bibshort aangeschaft voor 105 euro en 168 euro p/s. Koopje! (Kuch)

Ben wel heel benieuwd naar dit merk. Kan niet wachten t te proberen morgen!
Prima bib wel hoor, maar vind hem geen €195 (met 15% korting €165) waard. O.a. wat losse draadjes, vele naden en weinig bijzondere zeem. Assos en ook Q36.5 zijn qua technisch vernuft wel ff een paar generaties verder.

Aan de andere kant wel gewoon normale beenlengte (na o.a. de Cento, RS S9 en Dottore geprobeerd te hebben) en goede grippers (de onderste 8 cm is gewoon één grote gripper). Zulke basis dingen is Assos omwille van 'innovatie' vergeten en zijn mij daardoor als klant even een tijdje kwijt. Gezien de hoeveelheid Assos kleding die ik in de kast heb liggen en negatieve feedback die ik lees van vaste klanten, ga ik er vanuit dat ze dat bij de volgende serie wel weer oplossen.

De MAAP jerseys zijn wel een genot trouwens. Qua fit super strak, maar niet tot het punt dat ze je bloedstroom afknellen. De fijne en lichte stoffen helpen daar ook wel bij. Ook gewoon goede mouwlengtes etc.

V.w.b. de Q36.5 jerseys die heb ik ook geprobeerd (de niet X pinstripe en Fuego), maar de stof sloot voor bij de borst/hals niet helemaal goed aan. Volgens mij is dit een beetje inherent aan het design, want bij de officiele marketing foto's zie ik hetzelfde voorbij komen. Qua stoffen wel leuk en een keer wat anders dan Assos, Rapha of de Agu/Castelli/Craft's van deze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Ypuh schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:24:
[...]

Prima bib wel hoor, maar vind hem geen €195 (met 15% korting €165) waard. O.a. wat losse draadjes, vele naden en weinig bijzondere zeem. Assos en ook Q36.5 zijn qua technisch vernuft wel ff een paar generaties verder.

Aan de andere kant wel gewoon normale beenlengte (na o.a. de Cento, RS S9 en Dottore geprobeerd te hebben) en goede grippers (de onderste 8 cm is gewoon één grote gripper). Zulke basis dingen is Assos omwille van 'innovatie' vergeten en zijn mij daardoor als klant even een tijdje kwijt. Gezien de hoeveelheid Assos kleding die ik in de kast heb liggen en negatieve feedback die ik lees van vaste klanten, ga ik er vanuit dat ze dat bij de volgende serie wel weer oplossen.

De MAAP jerseys zijn wel een genot trouwens. Qua fit super strak, maar niet tot het punt dat ze je bloedstroom afknellen. De fijne en lichte stoffen helpen daar ook wel bij. Ook gewoon goede mouwlengtes etc.

V.w.b. de Q36.5 jerseys die heb ik ook geprobeerd (de niet X pinstripe en Fuego), maar de stof sloot voor bij de borst/hals niet helemaal goed aan. Volgens mij is dit een beetje inherent aan het design, want bij de officiele marketing foto's zie ik hetzelfde voorbij komen. Qua stoffen wel leuk en een keer wat anders dan Assos, Rapha of de Agu/Castelli/Craft's van deze wereld.
Snap je punten op zich wel over de Maap bib, maar heb jij niet dat je als je er simpelweg mee rijdt je de bib dikke prima vindt? Of de pad simpel is of niet, ik heb nooit last van mn zitvlak. Of de stof nou minder geavanceerd is of niet, het zit gewoon zoals een bib zou moeten zitten vind ik. Voor mij is die bib iig veel beter dan de s9.
Ben benieuwd naar hoe die PinstripeX bij mij aansluit, als t niet goed is gaat ie terug.

Edit: Kijkende naar het marketingmateriaal van de X versie lijkt de fit verbeterd tov de foto die jij net stuurde:
https://www.q36-5.com/sho...rsey-l1-pinstripe-x-avio/

[ Voor 4% gewijzigd door Stoffa op 07-08-2020 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Stoffa schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:43:
[...]

Snap je punten op zich wel over de Maap bib, maar heb jij niet dat je als je er simpelweg mee rijdt je de bib dikke prima vindt? Of de pad simpel is of niet, ik heb nooit last van mn zitvlak. Of de stof nou minder geavanceerd is of niet, het zit gewoon zoals een bib zou moeten zitten vind ik. Voor mij is die bib iig veel beter dan de s9.
Ben benieuwd naar hoe die PinstripeX bij mij aansluit, als t niet goed is gaat ie terug.

Edit: Kijkende naar het marketingmateriaal van de X versie lijkt de fit verbeterd tov de foto die jij net stuurde:
https://www.q36-5.com/sho...rsey-l1-pinstripe-x-avio/
Ja hoor, ik ben de moeilijkste ook niet als het op broeken aankomt. Heb vrijwel nooit last van m'n zitvlak, in ieder geval niet door de zeem (goedkope Rogelli troep daar gelaten). Koop kleding dan ook vooral o.b.v. pasvorm. Daarnaast weeg ik af of de aanschafprijs in verhouding staat tot de gebruikte materialen/techniek.

MAAP is vooral simpel, maar effectief met daarnaast fijne materialen. Prima dus, maar een deel van de hoge prijs gaat naar de looks en niet naar de techniek zoals bij Assos/Q36.5. De S9 heb ik dus uiteindelijk nooit echt mee gefietst, maar qua stoffen, die kuku penthouse, bretels aan de pads vast etc. kun je wel zien dat er meer R&D in zit.

Edit @Stoffa Lees nu ook dat je de Q36.5 bibs besteld hebt. Ga je geen spijt van krijgen denk ik. Zodra die Long versie een beetje in de aanbieding is dan komt die er ook nog wel. Kan voorlopig wel weer even vooruit met de nieuwe MAAP en normale Dottore. Heb in ruil 3 oude Assos broeken met pensioen gestuurd na bijna 5 jaar trouwe dienst, vooral omdat ze ook een maatje te groot zijn geworden (mede dankzij Corona iets te fanatiek geweest de laatste 1.5~ jaar tot het punt dat m'n bierdrink-skills er flink onder te lijden hebben gehad).

[ Voor 16% gewijzigd door Ypuh op 07-08-2020 17:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoffa
Zo Q36.5 kleding binnen. Eerste indruk is dat de kwaliteit ongelooflijk is. Zoveel aandacht voor detail, niet normaal. De reflecterende rits, het zilverdraad, het patroon in de broek, de q36.5 gevormde ritssluitingen, de perfecte pijp en armlengtes, de kwaliteit van de grippers etc.

De eerste rit zal ik er vanavond mee maken (nu te heet), maar als het rijdt zoals het eruit ziet en fit, dan is dit vanaf nu het enige merk dat ik nog koop.

Hier een foto van de fit en pijplengte (met als bonus een IKEA kast en kinderrommel):
http://imgur.com/a/QpXGG1V

[ Voor 11% gewijzigd door Stoffa op 08-08-2020 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:30

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:32:
Ik heb ondertussen mijn Spexcel bibs uit China binnen en ik moet zeggen het zit prima; gebaseerd op 1 uur fietsen. De afwerking is ook gewoon mooi. Ik zie geen verschil met mijn andere broeken. Het enige wat opvalt is dat de chamois verder naar voren loopt dan ik gewend ben. Maar ik denk juist dat dat goed is.
Voor die ca. 18 euro een topaankoop.
Ik heb de mijne nu een aantal weken binnen, 3x gebruikt. Meerdere uren aan gehad en ik ben er erg blij mee. Sowieso stukken beter dan de (nog goedkopere) Chinese namaak teambibs, maar ik vind hem ook fijner dan de Agu bib die ik heb. Die is al wel >5 jaar oud, dus geen eerlijke vergelijking, maar voor de €80 die ik daar ooit voor betaald heb koop ik nu liever 4 Spexcel bibs 😀 De tweede heb ik inmiddels ook al besteld!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:13
Sinds kort een Craft Train Pack bibshort in bezit. Had al een Craft bib met een C3 zeem. Pasvorm bevalt me goed dus weer een Craft met een iets luxere zeem (C2) en zo op het eerste gevoel bevalt dat nog een slagje beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Stoffa schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:56:
Eerste indruk is dat de kwaliteit ongelooflijk is. Zoveel aandacht voor detail, niet normaal. De reflecterende rits, het zilverdraad, het patroon in de broek, de q36.5 gevormde ritssluitingen, de perfecte pijp en armlengtes, de kwaliteit van de grippers etc.
+1

Mijn eerste indruk was dat het 'anders' is, maar verre van negatief. Je kunt het niet vergelijken met bijv. Assos of Rapha, maar dat het high end is zie en voel je direct.

Dat 'crispy' wordt wel minder als hij een paar keer in de was geweest is. Sowieso heb je er op de fiets geen last van, maar iedereen moet dat per se noemen ofzo (met een negatieve ondertoon).

Voor mij dus alleen de pijplengte die wel 3-5cm langer had gemogen, maar ik heb dan ook wel lange bovenbenen (heb niet zo'n duidelijke foto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:35
Sherlock schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:41:
[...]

Ik heb de mijne nu een aantal weken binnen, 3x gebruikt. Meerdere uren aan gehad en ik ben er erg blij mee. Sowieso stukken beter dan de (nog goedkopere) Chinese namaak teambibs, maar ik vind hem ook fijner dan de Agu bib die ik heb. Die is al wel >5 jaar oud, dus geen eerlijke vergelijking, maar voor de €80 die ik daar ooit voor betaald heb koop ik nu liever 4 Spexcel bibs 😀 De tweede heb ik inmiddels ook al besteld!
Hoe breed is de zeem vergeleken met die van Agu? Die vind ik namelijk vrij breed en dat is wat ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Sherlock schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:41:
[...]

Ik ben stiekem wel benieuwd naar welke je dan hebt, als ik op Ali zoek dan krijg ik best veel verschillende resultaten met verschillende prijzen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
Nou net terug van een rondje van 50km door de duinen. Ben laaiend enthousiast over deze Q36.5 kit.
- Bij eigenlijk al m'n bibshorts moet ik gedurende de rit de zeem weleens recht trekken. Niet hier, hij zit en hij blijft zitten (op de juiste plek, that is).
- Zeem echt perfect qua demping, maar niet zo dik als Assos. Kanttekening hier is wel dat een rondje van 50km natuurlijk nou niet bepaald "a day in the saddle" is ;).
- Broek kruipt niet omhoog (doet Assos S9 wel een beetje). En hij kruipt al helemaal niet in m'n liezen (S9 wederom).
- Jersey zit als een tweede huid. Nergens stof te over, zonder rond de armen zo achterlijk strak te zitten als bv m'n Rapha Aero jersey (als ik die uittrek staat er nog uren "RAPHA" op m'n arm getatoeëerd, volgens mij doen ze t erom).
- De zakken van de jersey zitten veel meer in lijn met m'n rug ipv dat ze zon "zakkig" geheel achterop vormen zoals bij veel andere jerseys.

Enfin, zeer enthousiast dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 21:49
rolandos582 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 00:02:
[...]

Bestelling gedaan? Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met bibs en shirtjes van eroe. Prijzen zijn zeker ok, maar ik kon trouwens niet zulke aanbiedingen meer vinden :-(

Heb net de Sport bundle van Le Col besteld. Maar de garderobe is toch aan wat uitbreiding toe, dus ik kijk nog wat rond. Eroe en La Passione lijken ook mooi spul te hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door XxOrpheusxX op 09-08-2020 13:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaSw85
XxOrpheusxX schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

Bestelling gedaan? Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met bibs en shirtjes van eroe. Prijzen zijn zeker ok, maar ik kon trouwens niet zulke aanbiedingen meer vinden :-(

Heb net de Sport bundle van Le Col besteld. Maar de garderobe is toch aan wat uitbreiding toe, dus ik kijk nog wat rond. Eroe en La Passione lijken ook mooi spul te hebben.
Shirtje van Eroe die ik heb is echt prima! Goede kwaliteit. Die 20% krijg je volgens mij als je je aanmeld voor de nieuwsbrief.

En anders, ik kreeg dit in de mail:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
XxOrpheusxX schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

Nog niet... vraag gestuurd mbt lengte van extra lang, vanwege niet echt duidelijk maattabel. Maar nog geen reactie :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:30

Sherlock

No Shit

HansPatat050 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:04:
[...]

Hoe breed is de zeem vergeleken met die van Agu? Die vind ik namelijk vrij breed en dat is wat ik nodig heb.
Als ik het goed meet (lastig want de Agu ging een beetje 'bollen') is de Agu (links op de foto) op het breedste stuk 18cm en de Spexcel 20cm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtb4y6Zx6HuHIlZXme3heKX5m_Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97ImD0NzQg5cSF0dHEXnweNI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhcWTC9T7NrMufLhTB8VOwrYWbI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ox8E77DIaeoVs921xgErgKSN.jpg?f=fotoalbum_tile
dr.lowtune schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:11:
[...]

Ik ben stiekem wel benieuwd naar welke je dan hebt, als ik op Ali zoek dan krijg ik best veel verschillende resultaten met verschillende prijzen
Deze heb ik besteld.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:45
bal130 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:49:
Ik heb gister een M en een L PSN Bibshort besteld van La Passione tijdens de summersale. Ik had afgelopen najaar al tijdens de black friday sales al een PSN Jersey gekocht in maat M. Voorlopig is dit shirt het enige in mijn collectie waarvan ik kan zeggen dat het race fit is (1,89m / 70kg). Echter is het shirt qua lengte net te kort waardoor ik hem niet kan combineren met mijn Assos bib short die vrij laag is uitgesneden omdat ik anders een stuk blote buik heb. :+

De andere bib short die ik heb is hoger uitgesneden maar deze is al behoorlijk oud en zeem is ook niet bepaald goed.
Heb je de bestelling al binnen? Ik ben benieuwd naar de maat bibshort die je het best past. Ik heb vergelijkbare maten als jij. Voor mij lastig te bepalen omdat de goed passende maten vaak te kort zijn.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
GerbenBK schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:03:
[...]

Heb je de bestelling al binnen? Ik ben benieuwd naar de maat bibshort die je het best past. Ik heb vergelijkbare maten als jij. Voor mij lastig te bepalen omdat de goed passende maten vaak te kort zijn.
Bibs komen morgen binnen. Ik laat het je weten. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bal130
@GerbenBK Ik heb de bibs ontvangen. Ik vind de verschillen tussen M en L minimaal. Qua pijplengte scheelt het nog geen centimeter toen ik ze aan had. Beide komen tot een cm of 4 boven de knie. Ze zijn in ieder geval een cm of 12 langer dan de Assos T.milleShorts_S7 die ik heb. :+ Het enige verschil was dat de M strakker om mijn benen zat.

Ik ga de M terugsturen omdat de L net wat comfortabeler vond. Ik kan in het weekend pas weer fietsen dus de zeem kan ik nog niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
bal130 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:14:
@GerbenBK Ik heb de bibs ontvangen. Ik vind de verschillen tussen M en L minimaal. Qua pijplengte scheelt het nog geen centimeter toen ik ze aan had. Beide komen tot een cm of 4 boven de knie. Ze zijn in ieder geval een cm of 12 langer dan de Assos T.milleShorts_S7 die ik heb. :+ Het enige verschil was dat de M strakker om mijn benen zat.

Ik ga de M terugsturen omdat de L net wat comfortabeler vond. Ik kan in het weekend pas weer fietsen dus de zeem kan ik nog niets over zeggen.
Dank voor de info! Dat maakt het voor mij weer inzichtelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Heb mijne ook maar besteld,
WORLD'S BEST BIB SHORTS
LOGO SOCKS (1W/B)
LOGO BRITISH RACING GREEN

Ben benieuwd..

• XxOrpheusxX
rolandos582 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:58:
Heb mijne ook maar besteld,
WORLD'S BEST BIB SHORTS
LOGO SOCKS (1W/B)
LOGO BRITISH RACING GREEN

Ben benieuwd..
Heb net exact hetzelfde besteld. Met nog een base layer erbij. Spul is al onderweg, maar de track en trace update niet al te snel....

• rolandos582
XxOrpheusxX schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Heb net exact hetzelfde besteld. Met nog een base layer erbij. Spul is al onderweg, maar de track en trace update niet al te snel....
Ah nice, ja die base layer twijfelde ik nog over maar kan altijd. Als het goed bevalt bestel ik ook de lange broek. Ik heb overigens nog geen T&T maar zal wel komen.

Wat doen jullie qua zonnebril? Oakley / 100% oid?

• MaSw85
XxOrpheusxX schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

rolandos582 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:09:
[...]

Ah nice, ja die base layer twijfelde ik nog over maar kan altijd. Als het goed bevalt bestel ik ook de lange broek. Ik heb overigens nog geen T&T maar zal wel komen.

Wat doen jullie qua zonnebril? Oakley / 100% oid?
Bij mij duurde de levering van Eroe ongeveer een week (zes dagen). Had alleen het blauwe shirt besteld.

Qua zonnebril: Ik heb sinds kort een 100% Speedtrap met HiPer lens. Bevalt prima. Heb afgelopen week ook een Col Cycling (NL merk) besteld maar die komt volgende week pas. Benieuwd naar de kwaliteit, voor prijzen a la Siriko (Spaans merk, ongeveer 5 a 6 tientjes) een mooie (maar dat is subjectief) bril.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
Ook even mijn ervarinen met eroe: Bib zat goed (erg fijn zelfs), echter: ik had de extra lange versie (+4 cm) besteld. Dat was dus iets te lang (broek kwam net aan in mijn knieholte. Shirtje was voor mij te klein, dus wordt ook geruild voor een maatje groter. Alhoewel het voor het shirtje vast niet hielp dat ik nog niet alle kilogrammen er af gesport heb....
Les geleerd: de maten zijn gewoon goed matchend met de Nederlandse mensch, ik denk dat alle Italianen bij hun gewoon een maatje kleiner moeten bestellen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
XxOrpheusxX schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:56:
Ook even mijn ervarinen met eroe: Bib zat goed (erg fijn zelfs), echter: ik had de extra lange versie (+4 cm) besteld. Dat was dus iets te lang (broek kwam net aan in mijn knieholte. Shirtje was voor mij te klein, dus wordt ook geruild voor een maatje groter. Alhoewel het voor het shirtje vast niet hielp dat ik nog niet alle kilogrammen er af gesport heb....
Les geleerd: de maten zijn gewoon goed matchend met de Nederlandse mensch, ik denk dat alle Italianen bij hun gewoon een maatje kleiner moeten bestellen ;).
Ja precies, daarom had ik die extra lange niet gehaald. Wat is je lengte/binnenbeenlengte? Hoop mijne volgende week in huis te hebben, is nu in berlijn.

Vandaag binnen gekregen, zit prima. Wel vergelijkbaar met de pasvorm van Castelli. Vind de bretels heel fijn, lijken wel een beetje op die van Assos. Vanavond maar even een ritje mee proberen te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door rolandos582 op 18-08-2020 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Stufferdt schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:52:
[...]

Thanks voor het lijstje! Heb maar eens wat besteld bij Eroe. Ben wel benieuwd!

Ik vond (het Belgische?) Cois ook wel leuke designs hebben, maar veel uitverkocht en blijkbaar zijn er een aantal inmiddels ook echt weg.

Overigens al best een aantal ritjes gemaakt met een LeCol shirt die ik besteld had met een kortingscode via dit topic (dank @BreadFan) . Echt een fijne dunne jersey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Heeft iemand trouwens al ontdekt bij welke Lidl ze de lange bibi-short in maat S hebben? Ik heb al bij twee winkels gekeken, maar daar lijken ze gewoon niet geleverd te zijn (maat M, L en XL hebben ze 6-7 van per maat)

Het liefst in regio Nijmegen, maar ik kan er natuurlijk altijd een mooie fietstocht van maken.

@Maarten_E bevalt die van Decathlon dan beter? Ik zoek gewoon een extra broek voor in de winter. Mag niet te duur zijn, want met dat slechte weer ga ik toch niet ver fietsen. Waarschijnlijk ga ik op de trainer fietsen (ook bij de Lidl gekocht :)), dus dan maak je ook geen hele lange ritten.

Overigens heb ik vorig jaar eentje in Duitsland gekocht (gewone broek) en die is echt prima. Pas na 100km ging die schuren en dat kwam waarschijnlijk doordat ik zo dom was om een katoenen onderbroek aan te doen. Verder fiets ik eigenlijk nooit zo hele ver, zeker niet in de winter.

[ Voor 48% gewijzigd door hoi1234 op 22-08-2020 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:05
@hoi1234 Voor wat betreft de broek bevalt die van de Decathlon een stuk beter. Wel uit de 500 serie dus wel iets duurder (dacht rond de 20), maar die voel heel wat comfortabeler en ook een stuk betere padding.

Ben benieuwd hoe die trainer bevalt, zag hem ook bij de Lidl, ook geen geld als je het mij vraagt.

[ Voor 19% gewijzigd door Maarten_E op 22-08-2020 19:26 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Maarten_E schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:25:
@hoi1234 Voor wat betreft de broek bevalt die van de Decathlon een stuk beter. Wel uit de 500 serie dus wel iets duurder (dacht rond de 20), maar die voel heel wat comfortabeler en ook een stuk betere padding.

Ben benieuwd hoe die trainer bevalt, zag hem ook bij de Lidl, ook geen geld als je het mij vraagt.
Ik heb deze gevonden: https://www.decathlon.nl/...retels-heren/_/R-p-120496, maar die is 40 euro... Dat vind ik toch iets te duur voor mijn doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:05
hoi1234 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:08:
[...]

Ik heb deze gevonden: https://www.decathlon.nl/...retels-heren/_/R-p-120496, maar die is 40 euro... Dat vind ik toch iets te duur voor mijn doeleinden.
Sorry, ik jok.
Deze heb ik:
https://www.decathlon.nl/...retels-zwart/_/R-p-117766
Die is wel 20. :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:20
Als het niks is, haal je die zeem er uit. En doe je hem over een goede zomerbroek aan.
Al dan niet in combinatie met beenwarmers.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Mensen ervaring met https://lecol.cc/collecti...i=5AKJ,8QA2,3FN1CI,YOLB,1 ?

Voor €110 lijkt het me een prima deal?

[ Voor 196% gewijzigd door rolandos582 op 23-08-2020 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-10 23:00
Veel korting inderdaad. Maar is het ook een goede broek voor je?
110 euro voor een broek die niet goed zit zou zonde zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
bal130 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:14:

Nogmaals dank! Afgelopen zaterdag eerste rit gemaakt met de Prestige bib (maat L bij 1m86 en 71kg). Het was een rit van 214km waarvan een behoorlijk deel onverhard en de bib fietst heerlijk! Weet niet of hij nu echt veel beter is dan de Castelli's en DHB's die ik had, of dat het komt omdat hij nieuw is, maar ik heb geen moment last gehad en een heerlijk lange dag in het zadel gemaakt :9 :9 .

Past trouwens goed en kwalitatief erg mooi afgewerkt met dus een heel fijne zeem.

[ Voor 4% gewijzigd door GerbenBK op 24-08-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Deze week ga ik mijn eerste fiets (Gravelbike) kopen en ben nu aan het oriënteren op fietskleding. Daar heb ik toch wat vragen over gezien de overvloed in keus.

Het weer is inmiddels wat natter en frisser aan het worden en vraag me nu af waar ik verstandig aan doe kwa type kleding. Koop ik toch nog een zomerse broek en shirt en eventueel later een regenjack. Of ben ik bijv. beter uit met een waterbestendig shirt of iets met lange mouwen/lange broek.. of is dat veel te warm voor de komende weken.

Been en armwarmers spreken mij minder aan maar zouden misschien wel voor dit scenario de beste oplossing kunnen zijn.

Hoe doen jullie dit en wat kunnen jullie aanraden?

Uiteindelijk wil ik mezelf een beetje behoeden om gelijk een hele hoop verschillende spullen te kopen terwijl ik nog moet starten met fietsen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Djiee schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:27:
Deze week ga ik mijn eerste fiets (Gravelbike) kopen en ben nu aan het oriënteren op fietskleding. Daar heb ik toch wat vragen over gezien de overvloed in keus.

Het weer is inmiddels wat natter en frisser aan het worden en vraag me nu af waar ik verstandig aan doe kwa type kleding. Koop ik toch nog een zomerse broek en shirt en eventueel later een regenjack. Of ben ik bijv. beter uit met een waterbestendig shirt of iets met lange mouwen/lange broek.. of is dat veel te warm voor de komende weken.

Been en armwarmers spreken mij minder aan maar zouden misschien wel voor dit scenario de beste oplossing kunnen zijn.

Hoe doen jullie dit en wat kunnen jullie aanraden?

Uiteindelijk wil ik mezelf een beetje behoeden om gelijk een hele hoop verschillende spullen te kopen terwijl ik nog moet starten met fietsen :).
Leuk!! Aan de start van je nieuwe hobby! :) Welke kleding je nodig hebt is ook behoorlijk persoonlijk...ben je een koukleum of niet, ga je ook gewoon fietsen als het regent of als het straks 8 graden is, of blijf je dan binnen etc.

Voor mij persoonlijk kan ik met korte broek + korte mouwen (plus ondershirtje) fietsen vanaf een graad 15. Als je weet dat er een buitje aan kan komen kun je een klein, makkelijk op te vouwen regenshirtje meenemen. Arm- en beenstukken zijn wel ideaal, omdat je deze ook midden in je rit (als je flink opgewarmd bent) weer uit kunt doen. Je wordt er dus flexibeler van.

Voor de komende maand zou een korte broek + kort shirt en misschien een lang shirt voldoende zijn voor al je ritten. In de komende jaren kun je er dan achter komen dat je voor elke mogelijke weersomstandigheid fietskleding kunt kopen 8)7 8)7 . Zo heb ik inmiddels voor elke tempgroep van +/- 5 graden tussen de -5 en +30 wel aparte kleding. Het houdt niet op.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
GerbenBK schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Leuk!! Aan de start van je nieuwe hobby! :) Welke kleding je nodig hebt is ook behoorlijk persoonlijk...ben je een koukleum of niet, ga je ook gewoon fietsen als het regent of als het straks 8 graden is, of blijf je dan binnen etc.

Voor mij persoonlijk kan ik met korte broek + korte mouwen (plus ondershirtje) fietsen vanaf een graad 15. Als je weet dat er een buitje aan kan komen kun je een klein, makkelijk op te vouwen regenshirtje meenemen. Arm- en beenstukken zijn wel ideaal, omdat je deze ook midden in je rit (als je flink opgewarmd bent) weer uit kunt doen. Je wordt er dus flexibeler van.

Voor de komende maand zou een korte broek + kort shirt en misschien een lang shirt voldoende zijn voor al je ritten. In de komende jaren kun je er dan achter komen dat je voor elke mogelijke weersomstandigheid fietskleding kunt kopen 8)7 8)7 . Zo heb ik inmiddels voor elke tempgroep van +/- 5 graden tussen de -5 en +30 wel aparte kleding. Het houdt niet op.... >:)
Dank voor je reactie. Goede punten haal je aan. Er is zoveel informatie en keus dat ik wat overweldigd raak, helemaal omdat het niet alleen over kleding gaat maar ook over een helm, schoenen, reparatiekit etc. |:(

Daarom maar even informeren bij mensen met wat meer km's achter zich dan ik :). Door de hoge aanschafkosten van alles hoop ik toch een beetje binnen te perken te blijven met de uitgaven om vooral eerst eens te ervaren hoe het gaat met fietsen.

Ik neig op dit moment ook naar een korte broek met shirt eventueel regenjack, eventueel iets met een waterdicht zakje om telefoon op te bergen. Toevallig nog een goede suggestie voor een korte broek waar ik naar kan kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Djiee schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:32:
[...]

Dank voor je reactie. Goede punten haal je aan. Er is zoveel informatie en keus dat ik wat overweldigd raak, helemaal omdat het niet alleen over kleding gaat maar ook over een helm, schoenen, reparatiekit etc. |:(

Daarom maar even informeren bij mensen met wat meer km's achter zich dan ik :). Door de hoge aanschafkosten van alles hoop ik toch een beetje binnen te perken te blijven met de uitgaven om vooral eerst eens te ervaren hoe het gaat met fietsen.

Ik neig op dit moment ook naar een korte broek met shirt eventueel regenjack, eventueel iets met een waterdicht zakje om telefoon op te bergen. Toevallig nog een goede suggestie voor een korte broek waar ik naar kan kijken?
Ik gebruik voor mn telefoon vaak zo'n plastic hersluitbaar zakje om hem droog te houden, werkt prima en kost nix. Je kunt het best eens kijken bij de grote online shops Futurum, Mantel of Wiggle. Vaak is er wel wat in de aanbieding. Qua prijs kun je het ook zo gek maken als je zelf wil, maar liever iets meer uitgeven aan de short (ivm goede zeem) dan aan het shirt. Een kwalitatief goed setje voor onder de 100 euro moet te doen zijn, Afhankelijk van je portemonnee kun je ook 500 euro uitgeven of het goedkoopste van het goedkoopste zoeken op Aliexpress.

voorbeeldje: https://www.wiggle.nl/ale-solid-mc-color-block-fietstrui en https://www.wiggle.nl/dhb-fietsbroek-met-bretels-kort

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaSw85
En sowieso een helm kopen :)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:16

McMiGHtY

- burp -

Iemand ervaring met TDSportswear?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:44
Die fietsshirts van de Hema zijn echte hebbe-dingetjes, want ze zijn uitverkocht. En dan moet de Tour nog beginnen. Ik hoop dat er voorraad komt.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:48

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Een kleine tip qua dun regenjack voor de medemens met lange armen: AGU ESSENTIAL PRIME RAIN JKT - nu in de aanbieding bij Bever. :)

Mouwen die lang genoeg zijn vormen een algemeen probleem voor mijn lichaamsbouw, maar door de bukhouding op m'n racers/gravelbike wordt dit nog wat meer benadrukt. Met 1,97m en 89kg vind ik mezelf niet zo extreem raar voor een Hollander, maar waar mijn t-shirts in L zijn, zou ik qua mouwlengte vaak een XXL moeten hebben bij truien/jassen.

Overigens ook goede ervaringen qua mouwlengte met Craft en de 4Seasons van Futurum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 20:59
Weet iemand hoe de long sleeve jerseys van La Passione zich verhouden tot de castelli uitrusting.

Ik heb een Castelli Perfetto RoS voor de echt koude/natte dagen maar zoek iets met lange mouwen als stap daar voor. Dus te koud voor kort/kort met arm stukken en de warm voor de perfetto. Wat moet ik dan hebben bij La Passione.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Reynouts schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:15:
[...]

Thanks voor het lijstje! Heb maar eens wat besteld bij Eroe. Ben wel benieuwd!
Inmiddels na twee weken mijn jersey, bib en sokken binnengekregen van Eroe.

Jersey in pure navy. Oogt een stuk donkerder dan op de site, maar dat vind ik wel mooi.Het shirt zit mooi en voelt goed aan, lekker dun. Nog niet in gefietst.

De broek is de standaard variant (dus niet de langere pijpen) en is voor mij helaas te kort. Ik ben 1,79m lang en 63kg.

Daarnaast nog twee paar sokken besteld, die zijn niet zo duur maar voelen prima aan (voor zover je iets over sokken kan zeggen).

Bibs: https://en.eroe.cc/catego...orlds-best-bib-shorts-man
Jersey: https://en.eroe.cc/category/mens-jerseys/pure-navy-man

Mocht iemand interesse hebben in een nieuwe zwarte Eroe broek maat S met normale pijpen (met 20% discount), let me know. Ik schenk de retourkosten liever aan een fietser hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:16

McMiGHtY

- burp -

Heeft er iemand toevallig ervaring met de AGU Essential Regenjas?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Reynouts schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:37:
[...]

Inmiddels na twee weken mijn jersey, bib en sokken binnengekregen van Eroe.

Jersey in pure navy. Oogt een stuk donkerder dan op de site, maar dat vind ik wel mooi.Het shirt zit mooi en voelt goed aan, lekker dun. Nog niet in gefietst.

De broek is de standaard variant (dus niet de langere pijpen) en is voor mij helaas te kort. Ik ben 1,79m lang en 63kg.

Daarnaast nog twee paar sokken besteld, die zijn niet zo duur maar voelen prima aan (voor zover je iets over sokken kan zeggen).

Bibs: https://en.eroe.cc/catego...orlds-best-bib-shorts-man
Jersey: https://en.eroe.cc/category/mens-jerseys/pure-navy-man

Mocht iemand interesse hebben in een nieuwe zwarte Eroe broek maat S met normale pijpen (met 20% discount), let me know. Ik schenk de retourkosten liever aan een fietser hier ;)
Ik heb dezelfde jersey en ben er erg tevreden over.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Ik ben aan het kijken naar de Castelli entrata/competizione bib shorts, op basis van reviews zijn dit redelijke broeken. Was van plan beenstukken voor de koudere dagen erbij te kopen maar vraag mij af of deze wel geschikt zijn voor de herfst ze zijn namelijk niet winddicht.. iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

En eventueel een alternatieve suggestie heeft voor een geschikte broek voor de komende tijd?

• rolandos582
Heb de arm/beenstukken ook besteld bij Eroe.CC, ben wel benieuwd. €56 voor de set, 20% korting en dus op 45 uitkomen. Niet duur, verwacht dat de kwaliteit prima is.

Mocht je nog Castelli armstukken vinden, ben ik benieuwd naar je ervaringen. Heb zelf een Castelli setje, Castelli Entrata Bibshort + Jersey en ik vind ze prima, persoonlijk vind ik de bretels wel iets minder, vind die van eroe/asus beter maar verder prima bib.

• Djiee
  • Niet online
@rolandos582 Las inderdaad dat de bretels bij de Entrata als minder fijn worden aangemerkt, vandaar dat ik ook keek naar de competizione. Zou ze even moeten proberen ergens om het te kunnen beoordelen.

De Eroe bib heb ik ook overwogen door de positieve reviews maar vind het toch wel iets meer gedoe met bestellen en eventueel retourneren naar Polen. Daarbij weet ik ook niet wat nu precies het verschil is met een regular of + 4cm en wat dat in de praktijk voor verschil maakt.

Welke heb jij gekozen?

• rolandos582
Djiee schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:26:
@rolandos582 Las inderdaad dat de bretels bij de Entrata als minder fijn worden aangemerkt, vandaar dat ik ook keek naar de competizione. Zou ze even moeten proberen ergens om het te kunnen beoordelen.

De Eroe bib heb ik ook overwogen door de positieve reviews maar vind het toch wel iets meer gedoe met bestellen en eventueel retourneren naar Polen. Daarbij weet ik ook niet wat nu precies het verschil is met een regular of + 4cm en wat dat in de praktijk voor verschil maakt.

Welke heb jij gekozen?
Ik zelf heb gekozen voor XXL gezien lengte van 1,98 + BBL 97/98. Had ook wel een XL'tje kunnen zijn want ze vallen aardig ruim. Maar zit zeker niet verkeerd. +4cm kan handig zijn, ligt een beetje aan je binnenbeen lengte. Persoonlijk voor mij niet nodig, maar ligt er ook aan hoe lang je je bibs wilt.

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 20:26

Galois

1811 - 1832

Helmen. Dat hoort ook een beetje bij kleding :)

Dat je een nieuwe helm moet hebben als je gevallen bent, lijkt mij duidelijk. Maar kennelijk moet je eens in de 3-4 jaar een nieuwe helm omdat een helm ‘veroudert’?

Hoe doen jullie dat? Vervangen jullie je helm als deze 3-4 jaar is ook al ziet deze er nog goed en schadevrij uit?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• rolandos582
Galois schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:23:
Helmen. Dat hoort ook een beetje bij kleding :)

Dat je een nieuwe helm moet hebben als je gevallen bent, lijkt mij duidelijk. Maar kennelijk moet je eens in de 3-4 jaar een nieuwe helm omdat een helm ‘veroudert’?

Hoe doen jullie dat? Vervangen jullie je helm als deze 3-4 jaar is ook al ziet deze er nog goed en schadevrij uit?
Altijd leuk een nieuwe helm, je kunt natuurlijk gewoon om de 3-4 jaar vervangen, oude houden voor noodgevallen of iets dergelijks. Maar waar heb je dat gelezen?

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 20:26

Galois

1811 - 1832

rolandos582 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:30:
[...]

Altijd leuk een nieuwe helm, je kunt natuurlijk gewoon om de 3-4 jaar vervangen, oude houden voor noodgevallen of iets dergelijks. Maar waar heb je dat gelezen?
Een kleine Google-sessie zal je laten zien dat dit op vele plekken staat. Maar nergens echt eenduidig en veelal vanuit de fabrikant, die er natuurlijk baat bij heeft dat je een nieuwe helm koopt. Als iedereen 20 jaar met zijn helm doet...

Bv. Op https://road.cc/content/f...our-cycling-helmet-241993 staat een artikel waar ook fabrikanten aan het woord komen...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• GritX
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-07 12:23
Iemand al ervaring met Gobik kledij?
Ziet er fantastisch uit en is betaalbaar.
Maar is de kwaliteit ook echt goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Gisteren ritje gedaan, 60km door de volle regen heen, thuis zeiknat natuurlijk en sokken doorweekt.

Ik vraag me af, wat voor kleding gebruiken jullie in deze ritjes? Ik lees iets over overschoenen om schoenen/sokken droog te houden?

Ik ben ook nog altijd opzoek naar goede base layers, heeft iemand een basis shirtje waar je nou echt tevreden over bent, kort/lange mouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Galois schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:37:
[...]

Een kleine Google-sessie zal je laten zien dat dit op vele plekken staat. Maar nergens echt eenduidig en veelal vanuit de fabrikant, die er natuurlijk baat bij heeft dat je een nieuwe helm koopt. Als iedereen 20 jaar met zijn helm doet...

Bv. Op https://road.cc/content/f...our-cycling-helmet-241993 staat een artikel waar ook fabrikanten aan het woord komen...
Mijn helm is 6 jaar oud. Ik lees dat ook wel maar twijfel ook wel een beetje of het niet een wij-van-wc-eend advies is. Niemand lijkt daar echt uitsluitsel over te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
GritX schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:17:
Iemand al ervaring met Gobik kledij?
Ziet er fantastisch uit en is betaalbaar.
Maar is de kwaliteit ook echt goed?
Ik kende het merk niet maar naar het lezen van jou bericht even bekeken en was erg gecharmeerd van het design. Ook fijn dat het hier gewoon in Nederlandse webshops te bestellen is. Heb een CX PRO lange mouw shaded black besteld. Als ik hem binnen heb kan ik wel wat feedback geven en eventueel wat detailfoto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
rolandos582 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:58:
Gisteren ritje gedaan, 60km door de volle regen heen, thuis zeiknat natuurlijk en sokken doorweekt.

Ik vraag me af, wat voor kleding gebruiken jullie in deze ritjes? Ik lees iets over overschoenen om schoenen/sokken droog te houden?

Ik ben ook nog altijd opzoek naar goede base layers, heeft iemand een basis shirtje waar je nou echt tevreden over bent, kort/lange mouw?
Ik heb alleen overschoenen met neopreen voor de koude dagen, die zijn nu nog veel te warm. Ook heb ik van die teenwarmersmet neopreen, die gebruik ik rond de 10-15 graden vaak al, ook omdat mijn schoenen erg dun en ventilerend zijn (S-Works Sub 6).

Qua baselayers: Ik heb al 10+ jaar een Craft ondershirt die het nog steeds uitstekend doet. Ze zijn wat prijzig maar werken prima. Daarnaast heb ik een paar van het eigen merk van Futurumshop, die bevallen ook uitstekend. Ik heb deze nu dik een jaar en blijkbaar hebben ze tegenwoordig ook kortere, want deze zijn standaard erg lang (te lang voor mij in ieder geval). Allen zijn deze met korte mouw en draag ik ook wanneer het 30+ is buiten.

Voor de koudere dagen heb ik cheapass thermoshirts met lange mouw.

Daarnaast heb ik voor deze tussendagen sinds dit voorjaar een Sportful Fiandre shirt met lange mouw, die schijnt behoorlijk waterafstotend te zijn, maar dat heb ik in de praktijk nog niet hoeven ondervinden. Wellicht dat dat zondag gaat gebeuren.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GritX
Djiee schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:44:
[...]

Ik kende het merk niet maar naar het lezen van jou bericht even bekeken en was erg gecharmeerd van het design. Ook fijn dat het hier gewoon in Nederlandse webshops te bestellen is. Heb een CX PRO lange mouw shaded black besteld. Als ik hem binnen heb kan ik wel wat feedback geven en eventueel wat detailfoto's maken.
Ik heb enkele modellen zien hangen in de winkel en ziet er prachtig uit. Ik hoop dat uw aankoop u bevalt.

Ik twijfel nog om de Cobble of de Super Cobble trui met lange mouwen voor in het tussenseizoen.
Wat zou u aanraden voor de volgende lagen combinatie?

- Zweet shirt- Thermisch shirt korte mouwen-Gobik Cobble( thermisch)trui lange mouwen- Gobik xmax black steel thermal vest.

Of dezelfde combinatie maar dan met het super cobble (windproof)model?

Ik denk dat het super cobble model even warm zal zijn als het cobble model maar dan met extra windscherm.
Voor die 10 euro extra moet je het alvast niet laten.

Wat denkt u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
GritX schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:19:
[...]

Ik heb enkele modellen zien hangen in de winkel en ziet er prachtig uit. Ik hoop dat uw aankoop u bevalt.

Ik twijfel nog om de Cobble of de Super Cobble trui met lange mouwen voor in het tussenseizoen.
Wat zou u aanraden voor de volgende lagen combinatie?

- Zweet shirt- Thermisch shirt korte mouwen-Gobik Cobble( thermisch)trui lange mouwen- Gobik xmax black steel thermal vest.

Of dezelfde combinatie maar dan met het super cobble (windproof)model?

Ik denk dat het super cobble model even warm zal zijn als het cobble model maar dan met extra windscherm.
Voor die 10 euro extra moet je het alvast niet laten.

Wat denkt u?
Ik heb bij de winkel geïnformeerd omdat ik zelf twijfelde tussen de cobble en de CX pro. De Cobble is meer voor herfstweer (8-15 graden) en heeft een iets lossere fit.

De verkoper gaf aan zelf gebruik te maken van de CX Pro en dat beviel prima met dit weer, als het kouder wordt zou een thermo shirt eronder voldoende warmte geven. Al met al ligt het dus eraan wat je doeleinde is.

Als je echt iets zoekt voor de herfst onder 15 graden > cobble, voor de winter >supercobble.

Omdat dit mijn eerste fietsshirt gaat worden en ik het nu wil dragen heb ik voor de CX pro gekozen, dan kan ik altijd nog een thermo shirt dragen mocht het kouder worden en eventueel later een windjack erover doen.

Ik zag net op instagram bij Gobik dat in de 3e week van september de nieuwe collectie komt.

Zou eventueel ook wel interesse hebben in 1 van de bib shorts, alleen zijn die vrijwel nergens te krijgen. Zien er in combinatie met het shirt wel mooi uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Djiee op 04-09-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GritX
Djiee schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:55:
[...]

Ik heb bij de winkel geïnformeerd omdat ik zelf twijfelde tussen de cobble en de CX pro. De Cobble is meer voor herfstweer (8-15 graden) en heeft een iets lossere fit.

De verkoper gaf aan zelf gebruik te maken van de CX Pro en dat beviel prima met dit weer, als het kouder wordt zou een thermo shirt eronder voldoende warmte geven. Al met al ligt het dus eraan wat je doeleinde is.

Als je echt iets zoekt voor de herfst onder 15 graden > cobble, voor de winter >supercobble.

Omdat dit mijn eerste fietsshirt gaat worden en ik het nu wil dragen heb ik voor de CX pro gekozen, dan kan ik altijd nog een thermo shirt dragen mocht het kouder worden en eventueel later een windjack erover doen.

Ik zag net op instagram bij Gobik dat in de 3e week van september de nieuwe collectie komt.

Zou eventueel ook wel interesse hebben in 1 van de bib shorts, alleen zijn die vrijwel nergens te krijgen. Zien er in combinatie met het shirt wel mooi uit.
Het CX pro model is gewoon een zomertruitje maar met lange mouwen. Zeer dun. Ik vrees dat dit zelfs met thermo shirt er onder en een windjack niet voldoende zal zijn als het kouder wordt.
Het Cobble en Super Cobble model zullen dan idd voor temperaturen van 6 tot 15 graden zijn.
Ik vroeg mij gewoon af of ik voor het Cobble of Supper Cobble moet kiezen, zijn praktisch hetzelfde, Supper Cobble heeft enkel meer windbescherming.
Daar ik ook de windproof bodywarmer ga kopen denk ik om dit in combinatie met het Cobble model te doen.
2x windproof heeft waarschijnlijk weinig zin.
Als het nog kouder wordt zal het Gobik vest Skimo pro thermal of tempesr jacket meer van nut zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GritX
Djiee schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:44:
[...]

Mag ik vragen in welke Nederlandse webshop deze kledij kan besteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Voor wat het waard is, maar als ik me niet vergis rijdt Alberto Contador in Gobik kleding ;) Zal wel de toplijn zijn, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
GritX schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:21:
[...]

Mag ik vragen in welke Nederlandse webshop deze kledij kan besteld worden?
Zeker bij https://www.bikesuperior.com/c/kleding/fietsshirts/.
Het CX pro model is gewoon een zomertruitje maar met lange mouwen. Zeer dun. Ik vrees dat dit zelfs met thermo shirt er onder en een windjack niet voldoende zal zijn als het kouder wordt.
Ja dat is ook waar ik over twijfelde. Ik ben pas net begonnen met fietsen en moet dus nog alle kleding kopen. Helaas is nu net de overgangsfase van nazomer na herfst. Maar waarschijnlijk is het de komende weken nog te warm om echt in een herfsttrui te rijden. Een dunner shirt met lange mouwen met later een thermo shirt (zoals geadviseerd) is dan voor mij een redelijke oplossing denk ik. Waarschijnlijk ontkom ik er niet aan als ik ook echt de winterkou wil trotseren dat ik specifieke kleding daarvoor zal moeten aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 18:09

Crazy D

I think we should take a look.

Djiee schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:46:
Ja dat is ook waar ik over twijfelde. Ik ben pas net begonnen met fietsen en moet dus nog alle kleding kopen. Helaas is nu net de overgangsfase van nazomer na herfst. Maar waarschijnlijk is het de komende weken nog te warm om echt in een herfsttrui te rijden. Een dunner shirt met lange mouwen met later een thermo shirt (zoals geadviseerd) is dan voor mij een redelijke oplossing denk ik. Waarschijnlijk ontkom ik er niet aan als ik ook echt de winterkou wil trotseren dat ik specifieke kleding daarvoor zal moeten aanschaffen.
Je moet dingen ook niet moeilijker maken dan het is he. Gewatteerde armstukken en beenstukken, gewoon zomer-ondertruitje met nog een windstoppen er overheen kom je ook een heel eind mee. Gewone armstukken en beenstukken uiteraard ook maar dat is wel een must als je tussen de 10 en 15 graden wilt fietsen...

Je hoeft niet per se voor elke temperatuurrange aparte kleding te hebben. Je kunt ook ondervinden hoe het is en op basis daarvan extra kleding kopen. Ik heb een winter-fietsbroek en kreeg daar ook een thermo ondershirt bij. Maar in de afgelopen winters was die broek veel te warm, en met dat thermo shirt aan was het voldoende om mijn regen/wind-jasje aan te doen en dan zweette ik me soms alsnog het jasje uit... 4 graden boven 0 in de zon met windstil is heel anders dan 4 graden boven 0 met windkracht 4 en een grauwgrijze lucht...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GritX
Crazy D schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:00:
[...]

Je moet dingen ook niet moeilijker maken dan het is he. Gewatteerde armstukken en beenstukken, gewoon zomer-ondertruitje met nog een windstoppen er overheen kom je ook een heel eind mee. Gewone armstukken en beenstukken uiteraard ook maar dat is wel een must als je tussen de 10 en 15 graden wilt fietsen...

Je hoeft niet per se voor elke temperatuurrange aparte kleding te hebben. Je kunt ook ondervinden hoe het is en op basis daarvan extra kleding kopen. Ik heb een winter-fietsbroek en kreeg daar ook een thermo ondershirt bij. Maar in de afgelopen winters was die broek veel te warm, en met dat thermo shirt aan was het voldoende om mijn regen/wind-jasje aan te doen en dan zweette ik me soms alsnog het jasje uit... 4 graden boven 0 in de zon met windstil is heel anders dan 4 graden boven 0 met windkracht 4 en een grauwgrijze lucht...
Nu ben ik al iets wijzer geworden.
Ik vraag mij enkel af of die arm en beenstukken wel comfortabel aanvoelen.
Zakken die niet af tijdens het fietsen? Stoort de siliconen gripband niet?

[ Voor 7% gewijzigd door GritX op 06-09-2020 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 15:26

racoon

mooowwww

Wat adviseren jullie, armwarmers of een shirt met lange mouwen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Laatst online: 08-10 22:05
BreadFan schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:29:
[...]

Mijn helm is 6 jaar oud. Ik lees dat ook wel maar twijfel ook wel een beetje of het niet een wij-van-wc-eend advies is. Niemand lijkt daar echt uitsluitsel over te kunnen geven.
Er is een onderzoek naar gedaan met oude helmen waar uit bleek dat deze prima waren:
https://www.helmets.org/up1505a.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Laatst online: 19:21
racoon schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:26:
Voor het huidige seizoen armstukken. Shirt met lange mouwen (jasje) gebruik ik pas bij lagere temperaturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

GritX schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:01:
Nu ben ik al iets wijzer geworden.
Ik vraag mij enkel af of die arm en beenstukken wel comfortabel aanvoelen.
Zakken die niet af tijdens het fietsen? Stoort de siliconen gripband niet?
Bij mij niet maar misschien ben ik dik genoeg dat ze sowieso blijven hangen :X Enige mogelijke nadeel van die dingen is als je per ongeluk de te warme aantrekt, er echt geen ruimte onder zit om te wapperen zeg maar, een shirt met lange mouwen zit nooit zo strak. Maar het voordeel is dat je gewoon met minder kleding afkunt (korte mouwen + armstukken == truitje met lange mouwen, maar dan breder inzetbaar want je kunt zelfde shirtje ook zonder armstukken dragen....).
racoon schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:26:
Ik armwarmers, scheelt een lading extra kleding...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Crazy D schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:56:
[...]

Bij mij niet maar misschien ben ik dik genoeg dat ze sowieso blijven hangen :X Enige mogelijke nadeel van die dingen is als je per ongeluk de te warme aantrekt, er echt geen ruimte onder zit om te wapperen zeg maar, een shirt met lange mouwen zit nooit zo strak. Maar het voordeel is dat je gewoon met minder kleding afkunt (korte mouwen + armstukken == truitje met lange mouwen, maar dan breder inzetbaar want je kunt zelfde shirtje ook zonder armstukken dragen....).

[...]

Ik armwarmers, scheelt een lading extra kleding...
En als het te warm word kan je ze laten zakken, kan bij een shirt met lange mouwen niet, nog advies voor armwarmers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ik wil graag armwarmers aanschaffen iemand in Apeldoorn/Zwolle of Amersfoort die een winkel weet waar ik ze kan passen en goed advies kan krijgen?

Wil ze liever niet online bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@racoon elke zaak met racefietsen heeft die dingen op voorraad. Verder heb je nou niet echt advies nodig voor armwarmers. Een maat zit of het zit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

@racoon ga een dagje naar Mantel Bikes, kun je je meteen verlekkeren aan al het moois, heb je meteen een beeld van hoe je kledingkast er over een paar uiteindelijk uit kan gaan zien mocht je hobby eindigen in dagelijks door weer en wind minimaal een ritje van 40 te doen :+ En heb je volgens mij (maar ben er al een tijd niet geweest) wel wat keuze uit merken, kun je verschillende merken passen en verschillen voelen. Denk niet dat er een 'beste merk' is, hooguit 'beter dan een ander merk' maar vooral pasvorm zit je lekker of niet.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Crazy D schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:50:
@racoon ga een dagje naar Mantel Bikes, kun je je meteen verlekkeren aan al het moois, heb je meteen een beeld van hoe je kledingkast er over een paar uiteindelijk uit kan gaan zien mocht je hobby eindigen in dagelijks door weer en wind minimaal een ritje van 40 te doen :+ En heb je volgens mij (maar ben er al een tijd niet geweest) wel wat keuze uit merken, kun je verschillende merken passen en verschillen voelen. Denk niet dat er een 'beste merk' is, hooguit 'beter dan een ander merk' maar vooral pasvorm zit je lekker of niet.
Mantel is een goede tip. Of als het in je regio is: Hopmans zoveel kleding heb ik nog nooit ergens anders gezien.

edit:
Lees net dat het niet echt je regio is. Dus dan Mantel.

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 06-09-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Mantel ben ik pas nog geweest, en goed geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Cyclewear heeft voor een euro of 8 een setje armwarmers. Zijn prima dingen, zeker als je een beetje bovenarmen hebt. Zelf had ik ze een maatje kleiner moeten bestellen destijds, maar ach. Ik neem ze nog best af en toe mee bij twijfel, maar draag ze niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:15
Ik heb het hele topic eens doorlezen en wel wat opgestoken.

Zijn hier persoonlijke ervaringen met het huismerk van Futurum? Ben aan het kijken naar hun base layer met merino
https://www.futurumshop.n...m-long-sleeve-black.phtml

En complementair de futurum 4 seasons, met 490 reviews doet die het niet slecht. Lijkt me dan ook een voordeliger alternatief voor de Castelli Perfetto waarover ik hier al veel goeds heb gelezen.
https://www.futurumshop.n...easons-jacket-black.phtml

Mijn ritten zijn doorgaans maximaal 3u en uitsluitend mtb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Drwho1 schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:18:
Ik heb het hele topic eens doorlezen en wel wat opgestoken.

Zijn hier persoonlijke ervaringen met het huismerk van Futurum? Ben aan het kijken naar hun base layer met merino
https://www.futurumshop.n...m-long-sleeve-black.phtml

En complementair de futurum 4 seasons, met 490 reviews doet die het niet slecht. Lijkt me dan ook een voordeliger alternatief voor de Castelli Perfetto waarover ik hier al veel goeds heb gelezen.
https://www.futurumshop.n...easons-jacket-black.phtml

Mijn ritten zijn doorgaans maximaal 3u en uitsluitend mtb.
Ik heb die 4 seasons jas, broek en beenstukken. Ben er erg blij mee. Blijf er heerlijk warm in (nooit te warm), ook rond de 0 graden. Waterdichtheid is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Schaamteloze cross-post van het fietsmagazine forum, maar daar krijg ik weinig reactie.

Ik zoek een paar overschoenen voor mijn Lake CX241 schoenen. Ik heb maat 42,5, maar wel de wide uitvoering Deze schoenen zijn erg breed!

Nu is het probleem dat ik zit te tobben om alle overschoenen die ik heb er overheen te trekken (niet tegelijk natuurlijk :lol: ), alles zit te strak. Omdat de schoenen breed zijn, en zeker in combinatie met de boa sluiting.

Het probleem is dat deze schoenen behalve erg breed ook erg open zijn, dus snel koud. Terwijl het dan nog te warm is voor echte echte winterschoenen. Aangezien dit ook het enige paar is dat een beetje fatsoenlijk paste bij bikeshoe4u (na het gebruik van een knobbeltang!). Is even een andere paar schoenen kopen ook niet echt een optie.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bike24.net/i/mb/86/b9/7d/287502-00-d-582053.jpg

Wat heb ik al geprobeerd:

Velotoze toe cover. Gisteren kapot getrokken met aan trekken, want strak. Functioneren verder wel.

Afbeeldingslocatie: https://www.bfgcdn.com/600_600_90/036-0464-0711/velotoze-ueberschuhe-toe-overschoenen.jpg

DeFeet Slipstream oversokken Speciaal maat L/XL besteld, maar zijn niet aan te trekken.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bike24.net/i/mb/c7/92/6c/356070-00-d-764751.jpg

BBB Rainflex, tegen de tijd dat ik ze aan heb is de bui weer over.
Afbeeldingslocatie: https://www.futurumshop.nl/img/Products/6642-0784-001-N1608/large/1.jpg

BBB Hardware BWS-04 neopreen overschoenen. Deze gaan niet makkelijk, maar wel het beste aan, maar te warm voor (het begin van) de herfst.
Afbeeldingslocatie: https://www.futurumshop.nl/img/Products/6642-0183-002-N1509/large/1.png

Dus wie weet een paar overschoenen/sokken die lekker wijd zijn en niet te warm? Ik kan sowieso al niet meer in de min met stijlpunten, dus dat boeit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-10 23:00
Ik heb Overschoenen van grip grap. https://www.bikester.nl/g...rschoen-zwart-671139.html
Die sluit je met klittenband aan de achterkant. Heb deze gekozen omdat ik overschoenen die ik over mijn schoenen moet sjorren en steeds kapot trok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 15:48

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

mhr-zip schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:00:
Dus wie weet een paar overschoenen/sokken die lekker wijd zijn en niet te warm? Ik kan sowieso al niet meer in de min met stijlpunten, dus dat boeit niet.
Ik heb het probleem in de lengte, met m'n maat 48,5 (en fietsschoenen dus nog wat groter). Ook al van alles geprobeerd, vooral tegen regen, want meerendeel is vooral te warm in NL en trek je snel kapot.

Heb nu op Ali een paar gescoord van "GIYO" en die voldoen erg goed, niet te dik, ruim en elastisch genoeg en houden water aardig buiten. Zijn met €10-15 ook goedkoop genoeg om desnoods een keer extra te vervangen. :)

Zijn er in meerdere smaken zie ik nu, ik heb de zwarte met groenige tekst en klittenbandje bovenaan. Bevallen zo goed dat ik vast een extra paar heb klaarliggen.
Pagina: 1 ... 3 ... 63 Laatste