Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 4 ... 61 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Drwho1 schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:18:
Ik heb het hele topic eens doorlezen en wel wat opgestoken.

Zijn hier persoonlijke ervaringen met het huismerk van Futurum? Ben aan het kijken naar hun base layer met merino
https://www.futurumshop.n...m-long-sleeve-black.phtml

En complementair de futurum 4 seasons, met 490 reviews doet die het niet slecht. Lijkt me dan ook een voordeliger alternatief voor de Castelli Perfetto waarover ik hier al veel goeds heb gelezen.
https://www.futurumshop.n...easons-jacket-black.phtml

Mijn ritten zijn doorgaans maximaal 3u en uitsluitend mtb.
Ik heb het jack. Ben er erg tevreden over!

Heb een poosje geleden 2 dingen over geschreven:
BreadFan in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Ook bij kou voldoet hij goed. Heb afgelopen winter bij temperaturen rond het vriespunt gereden zonder problemen.

Overigens heet hij 4 seasons, maar voor de zomer vind ik hem echt te warm hoor :+

[ Voor 3% gewijzigd door BreadFan op 10-09-2020 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-05 17:52
@Drwho1 beide zijn zeer prettig (is mijn ervaring).

Jack draag ik tot pakweg 10*, daarboven is het al snel te warm (zoals hierboven ook al gezegd wordt).

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:07
BreadFan schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:03:
[...]

Ik heb het jack. Ben er erg tevreden over!

Heb een poosje geleden 2 dingen over geschreven:

Ook bij kou voldoet hij goed. Heb afgelopen winter bij temperaturen rond het vriespunt gereden zonder problemen.

Overigens heet hij 4 seasons, maar voor de zomer vind ik hem echt te warm hoor :+
Ja 4 seasons lijkt me ook nogal optimistisch, in de zomer geen nood aan een jack. Moet vooral dienen in de 3 overige seizoenen.

Hoe valt het mee qua onderhoud, blijkbaar bevelen ze ook speciaal wasmiddel aan om de waterdichtheid optimaal te houden?

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-05 17:52
Misschien moet je nog heel even wachten, er is/komt een nieuw jack uit asap...

Zelf ben ik erg gecharmeerd over het ''oude'' jack (overigens ook over vele andere producten van hun), heb er enkele en gebruik ze veel zodra de temp onder de pakweg 10* zakt (zowel race als mtb). Mbt wassen, wasvoorschriften volgen en af en toe eens die ''speciale shampoo''.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 91868

https://www.lidl-shop.nl/...hell-fietsjack/p100262065

Ik gebruik dit. Waarom moet kleding per se 100+ kosten??

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 22:27
Drwho1 schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:18:
Ik heb het hele topic eens doorlezen en wel wat opgestoken.

Zijn hier persoonlijke ervaringen met het huismerk van Futurum? Ben aan het kijken naar hun base layer met merino
https://www.futurumshop.n...m-long-sleeve-black.phtml

En complementair de futurum 4 seasons, met 490 reviews doet die het niet slecht. Lijkt me dan ook een voordeliger alternatief voor de Castelli Perfetto waarover ik hier al veel goeds heb gelezen.
https://www.futurumshop.n...easons-jacket-black.phtml

Mijn ritten zijn doorgaans maximaal 3u en uitsluitend mtb.
Ik heb een shirt (jersey) van ze (https://www.futurum.cc/fu...rsey-pepijn-men-red.phtml) , ben er matig positief over. Ik ben 1.80, heb maatje S besteeld, maar hij zit op de armen losjes, het model past gewoon niet goed denk ik. En zodra ik een druppeltje zweet, verkleurt het hele shirt. De stof rekt ook heel erg (goed zou je denken), dus als je iets in de zakjes op je rug doet, hangt ie helemaal door. Ik heb ook andere shirts, oa van Northwave, Pissei, La Passione (en zelfs een paar "gratis" shirts van tochten), die bevallen me een stuk beter.

Verder had ik deze: https://www.futurum.cc/fu...ris-merino-men-blue.phtml in de bestelling staan, maar na 2 maanden wachten was ik er wel een beetje klaar mee, dus geannuleerd en een shirt bij La Passione besteld, dat shirt moest uit Italie komen, en was er zowaar binnen 3 dagen, pure winst! (hier zit een maatje S dus wel goed strak zoals het hoort)

• Drwho1
  • Laatst online: 08:07
RR46 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:32:
Misschien moet je nog heel even wachten, er is/komt een nieuw jack uit asap...

Zelf ben ik erg gecharmeerd over het ''oude'' jack (overigens ook over vele andere producten van hun), heb er enkele en gebruik ze veel zodra de temp onder de pakweg 10* zakt (zowel race als mtb). Mbt wassen, wasvoorschriften volgen en af en toe eens die ''speciale shampoo''.
Thx voor de tip.

Die '4 Seasons jacket PRO' is in stock maar dan zit ik op een nevensite van futurum? Futurum.cc.

Ik las een hoop dure aankondigingen en het adjectief 'PRO'...zoals ik gevreesd had is de prijs ook wel weer fors. 219€ is toch weer 60€ meer tov het huidige non-pro 4 seasons jack, dat is een base layer shirt.
Lijkt me eerder dat de Pro (niet zichtbaar op hun hoofdsite) eerder een uitbreiding is op het product dan een vervanging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 10:44

Crazy D

I think we should take a look.

Pasvorm, draagcomfort, gewicht 8)7 , garantie

Paar jaar terug bij de Liddl broek en truitje gehaald voor 30 euro of zo bij elkaar, maar dat zit echt kansloos. Broek gaat nog maar truitje past mij echt alsof het door een aap is gemaakt.... Levensduur durf ik daarom verder niks over te zeggen, aangezien ik het setje amper 3 keer gedragen heb....

Maar ben het met je eens dat je je kunt afvragen of een broek van 60 euro (die wel de juiste pasvorm heeft) echt maar 33% zo goed is als een broek van 180 euro... (die laatste merk je misschien op tochten van 200 het verschil mee, of na 4 jaar intensief fietsen). Maar ja fietskleding is net gewone kleding he: de 1 koopt een spijkerbroek van 30 euro en de ander van 150....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Bij mij zit het prima en opgerold gaat ie gewoon mee in de jersey, wel met een elastiek erom heen. En misschien weegt het 50 gram extra boeiend. Als jou dat 100 euro waard is vind ik het prima :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:21
Dit is een softshell jas.
Die van Futurum is van heel ander materiaal gemaakt.

Softshell is wel lekker warm, maar niet perse waterdicht/waterafstotend en heel goed ademend.

Iedereen stelt andere eisen aan zijn kleding, maar rijdt ook in andere omstandigheden (bijv. regen), andere afstanden en andere intensiteit. Dan heb je ook nog design, zichtbaarheid/reflectie, pasvorm, (crash) garantie etc

Prima als Lidl voor je voldoet toch! In mijn ogen ben je echt niet meer wanneer je Rapha draagt ipv Lidl.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:31
Heeft iemand die lang is tips voor een base layer met lange mouwen? De meeste mouwen vallen bij mij nogal kort, dus ik hoopt dat iemand misschien een merk weet welke lang valt qua mouwen? Agu ofzo misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Pyramiden schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:49:
Heeft iemand die lang is tips voor een base layer met lange mouwen? De meeste mouwen vallen bij mij nogal kort, dus ik hoopt dat iemand misschien een merk weet welke lang valt qua mouwen? Agu ofzo misschien?
Welke merken heb je al gehad?

Als je echt niks kan vinden is dit misschien nog een optie:
https://velobici.cc/shop/100-merino-wool-arm-warmers-logo/

Ik heb een setje, en mij bevallen ze prima. Ik heb ze niet omdat ik zulke lange armen heb. Maar tegen de kou rondom mijn polsen.

[ Voor 26% gewijzigd door mhr-zip op 13-09-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-05 16:17
Was zelf ook opzoek en zat te denken aan :

- https://www.futurumshop.n...k-long-sleeve-black.phtml

Heb zelf futurum proformance korte mouwen en prima over te spreken. Dus de lange mouwen zullen dan ook wel bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:06:
Was zelf ook opzoek en zat te denken aan :

Heb zelf futurum proformance korte mouwen en prima over te spreken. Dus de lange mouwen zullen dan ook wel bevallen!
Zijn die lange mouwen ook langer dan "normale" lange mouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:11:
[...]
Zijn die lange mouwen ook langer dan "normale" lange mouwen?
Dat zou ik je nog niet kunnen vertellen, moet ze nog bestellen. Toevallig was ik afgelopen weekend ook aan het kijken naar lange ondershirts. Maar voorlopig rijd ik wel met korte base layer + lang shirt/armwarmers.

Die merino shirts zien er wel goed uit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 08:45

Roozzz

Plus ultra

Pyramiden schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:49:
Ik gebruik zelf de merino long sleeve base layer van Rapha. Hiervan zijn de mouwen behoorlijk/lekker lang in de kleine maten. Erg lekker shirtje wat mij betreft (y)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 13:26

racoon

mooowwww

mooie aanbieding, werd door een medeforumer getipt.

https://www.futurumshop.n...hite-black-xxl-xxxl.phtml

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Roozzz schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:21:
[...]

Ik gebruik zelf de merino long sleeve base layer van Rapha. Hiervan zijn de mouwen behoorlijk/lekker lang in de kleine maten. Erg lekker shirtje wat mij betreft (y)
Rapha vind ik wel mooi, prijs technisch alleen wel aardig duur. Kan aan mij liggen. maar vgm zitten ze wel in het hogere segment.

Setje jersey + broek = €135 + €325 8)7
Edit, nvm ze hebben ook wel goedkopere modellen.

[ Voor 5% gewijzigd door rolandos582 op 14-09-2020 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
De vraag was toch ondershirts met extra lange mouwen.

Niet het plemp allemaal maar wat linkjes neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:39:
De vraag was toch ondershirts met extra lange mouwen.

Niet het plemp allemaal maar wat linkjes neer.
Tja, dan wil ik niet lullig doen. Maar jij begon daarmee vriend, hij vraagt naar een ondershirt met lange mouwen en jij komt met arm warmers aanzetten 8)7

Maar zonder lichaamsverhoudingen weet je sowieso niet wat ''lange'' arme zijn. En dat is ook persoonlijk, ik geef hem 2 goede opties. Kun je zo bestellen en testen, bij futurumshop is retourneren geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 08:45

Roozzz

Plus ultra

rolandos582 schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:38:
[...]

Rapha vind ik wel mooi, prijs technisch alleen wel aardig duur. Kan aan mij liggen. maar vgm zitten ze wel in het hogere segment.

Setje jersey + broek = €135 + €325 8)7
Correct, mooi spul maar wel vrij duur. Maar zeker nog niet de top (Ken je pas normal studios of Q36.5 al? :P ). Anderzijds heeft rapha ook om de haverklap een kortingsactie, dus als je een beetje geduld hebt kan je zonder problemen 25% onder de adviesprijs zitten voor courant spul. Zo heeft bovengenoemde baselayer mij geloof ik € 45 gekost. Prima prijsje voor een fijn merino shirtje :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:50:
[...]

Tja, dan wil ik niet lullig doen. Maar jij begon daarmee vriend, hij vraagt naar een ondershirt met lange mouwen en jij komt met arm warmers aanzetten 8)7

Maar zonder lichaamsverhoudingen weet je sowieso niet wat ''lange'' arme zijn. En dat is ook persoonlijk, ik geef hem 2 goede opties. Kun je zo bestellen en testen, bij futurumshop is retourneren geen enkel probleem.
Heb je goed naar die armwarmers gekeken?

Futurumshop is inderdaad goede tip; gratis heen en weer, net als Mantel, Amazon en Rapha. Als je in de buurt woont van Hopmans fietsgigant is het ook wel de moeite waard om even langs te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
mhr-zip schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:22:
[...]

Welke merken heb je al gehad?

Als je echt niks kan vinden is dit misschien nog een optie:
https://velobici.cc/shop/100-merino-wool-arm-warmers-logo/

Ik heb een setje, en mij bevallen ze prima. Ik heb ze niet omdat ik zulke lange armen heb. Maar tegen de kou rondom mijn polsen.
Ik heb eigenlijk nog maar heel weinig fietskleding met lange mouwen. Mijn meeste shirts zijn Mavic in maat L. Mijn Cosmic Thermo heeft mouwen welke prima zijn, maar toen ik een Cosmic Wind SL kocht vielen de mouwen ineens een volle 7 centimeter korter uit.

Die arm warmers zijn dan inderdaad zo verkeerd nog niet. Ik ga ze overwegen. Dankjewel
Roozzz schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:21:
[...]

Thanks voor de tip, ik ga er eens naar kijken.

Al dat heen en weer sturen staat mij een beetje tegen... Hier in de buurt ben ik al naar de Perry en de Hema geweest, maar bij de Hema kun je ze eigenlijk niet passen, en de Perry had niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Pyramiden schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:04:
[...]

Ik heb eigenlijk nog maar heel weinig fietskleding met lange mouwen. Mijn meeste shirts zijn Mavic in maat L. Mijn Cosmic Thermo heeft mouwen welke prima zijn, maar toen ik een Cosmic Wind SL kocht vielen de mouwen ineens een volle 7 centimeter korter uit.

Die arm warmers zijn dan inderdaad zo verkeerd nog niet. Ik ga ze overwegen. Dankjewel
[...]

Thanks voor de tip, ik ga er eens naar kijken.

Al dat heen en weer sturen staat mij een beetje tegen... Hier in de buurt ben ik al naar de Perry en de Hema geweest, maar bij de Hema kun je ze eigenlijk niet passen, en de Perry had niks...
Welke regio woon je? Misschien weet iemand hier wel een winkel in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
@mhr-zip
Regio Zaanstad. Dat Rideout Amsterdam moet ik misschien een keer heen, maar ben een beetje angstig voor hun prijzen, haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:20
Pyramiden schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:42:
@mhr-zip
Regio Zaanstad. Dat Rideout Amsterdam moet ik misschien een keer heen, maar ben een beetje angstig voor hun prijzen, haha.
Bikewearoutlet in Amsterdam kan ik in dat geval prima aanraden. Vriendelijke man en wat op de webshop staat kan je in de winkel passen. Heeft Italiaanse merken in alle maten voor een vrij nette prijs.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:19
Heeft iemand ervaring met armstukken voor mensen die naast fietsen ook af en toe in de sportschool zitten?

Armstukken in maat L van Rapha & Sportful knellen mijn armen af maar zijn qua lengte prima. Maatjes groter (die je bij Rapha niet eens hebt) zijn vaak zo lang dat ik die armstukken tot over mijn schouders kan optrekken.

Armstukken hebben sterk mijn voorkeur boven truitjes met lange mouwen omdat het meer flexibiliteit geeft en je met 1 paar armstukken al je fietstruien op twee manieren kan gebruiken. Als het echt koud wordt draag ik een jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Louislouislouis schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:01:
Heeft iemand ervaring met armstukken voor mensen die naast fietsen ook af en toe in de sportschool zitten?

Armstukken in maat L van Rapha & Sportful knellen mijn armen af maar zijn qua lengte prima. Maatjes groter (die je bij Rapha niet eens hebt) zijn vaak zo lang dat ik die armstukken tot over mijn schouders kan optrekken.

Armstukken hebben sterk mijn voorkeur boven truitjes met lange mouwen omdat het meer flexibiliteit geeft en je met 1 paar armstukken al je fietstruien op twee manieren kan gebruiken. Als het echt koud wordt draag ik een jack.
Zelf geen ervaring mee (want skinny armpjes), maar ik denk dat Rapha en Sportful ook geen geschikte merken zijn om grotere maten armstukken te vinden. Sportful is Italiaans natuurlijk (en dus gemaakt voor dunnen Italianen) en Rapha is in mijn optiek ook vrij strak.

Ik zou kijken naar 'hollandsere' merken als Craft (deze gaan tot 3XL), futurmshop eigen merk of bijvoorbeeld Agu.

Een ander idee: beenstukken proberen :+

Edit: maten -> merken. Overigens is de optie qua beenstukken misschien nog geen slecht idee :9

[ Voor 4% gewijzigd door Stufferdt op 18-09-2020 10:16 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:19
Stufferdt schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:15:
[...]

Een ander idee: beenstukken proberen :+
Haha, dat is een origineel idee. Goed punt van Sportful, had er helemaal niet bij stil gestaan dat dit een Italiaans merk is. Om die reden valt Castelli ook af.

Bij Rapha is de fit sterk afhankelijk van de lijn die je neemt. De Core & Classic lijn zitten niet erg strak (Core zelfs een beetje los) maar die Pro Team spullen zijn wel behoorlijk op het lichaam gesneden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:00
Wat is dat Assos een kutbedrijf als het op garantie aankomt zeg. Reageren niet als je hun warranty request op hun site gebruikt, maar wel heel snel damage control als je boos gaat reageren op hun social media posts (waar ze overigens de hele tijd lopen te koketteren over hun geweldige garantie, crash repair etc). Dan geven ze daar aan dat ze je heel snel gaan helpen, om vervolgens over de mail het je flink moeilijk te maken.
Zo stuurde ik ze een foto van hun duurste sokken waar na een rit of vijf een ladder in kwam uit het niets. Waren duidelijk rijp voor de vuilnisbak. Beginnen ze te zeuren dat ik eerst het item naar Duitsland moet sturen voor ze me nieuwe sokken geven (met tracktrace ook nog). Iedere halve gare weet natuurlijk dat je dan al een significant deel van de aankoopwaarde kwijt bent, is echt duidelijk ontmoedigingsbeleid imo.

Nee, ik ben de laatste tijd niet zo tevreden over dit merk. Ook de kwaliteit laat te wensen over (logo's die afbladderen na 1x wassen, handschoentjes van 50 piek die in no-time doorzichtig worden, pleurisdure sokken met ladders erin etc). Einde aan deze liefdesrelatie voor mij dus.

Ze hebben nu trouwens voor hun wintercollectie ook zogenaamde midlayers geïntroduceerd. Dan kan je dus baselayer, midlayer en toplayer(?) aanschaffen zodat je nog wat meer geld kwijt bent. Nice!

[ Voor 8% gewijzigd door Stoffa op 21-09-2020 10:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-05 21:52
@Stoffa Jammer om te lezen. Mijn liefde voor Assos is ook wel redelijk bekoeld op dit moment. Er was een tijd dat zo'n beetje al mijn fietskleding van Assos was (stuk of 5 zomersets, 2 voor de herfst en één voor de winter, plus alle accesoires). Na 5 jaar is alles wel zo'n beetje op of vervangen en heb ik eigenlijk alleen nog een Tiburu en Habu jack liggen. De prijzen rijzen tegenwoordig de pan uit en de kwaliteit holt achteruit.

Zo wou ik bijvoorbeeld de Assos Winter Booties kopen, maar las online van verschillende mensen dat ze hem de eerste keer al kapot trokken of dat na een jaar het beste er wel vanaf was. Dat is natuurlijk wel vaker zo met overschoenen, maar voor €90 mag je toch wel meer kwaliteit verwachten dan het huismerk van Futurum.

V.w.b. Q36.5 vs. Maap bibs, ik ben die laatste toch wel erg gaan waarderen na 6 dagen op rij iets van 5-8u per dag in het zadel gezeten te hebben. De Maap's zijn met iets dikkere pads wel geschikter voor de ritten van 4u+, net als Lawi (goedkoper merk die dezelfde zeem gebruikt als de oudere Assos S5 broeken). De jersey's van Maap zijn sowieso fantastisch.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 21-09-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:47
Thanks heren, wilde net een Assos bib aanschaffen. Mss nu toch maar die Rapha Core proberen, schijnt wel redelijk te zijn.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
KW25 schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:30:
Thanks heren, wilde net een Assos bib aanschaffen. Mss nu toch maar die Rapha Core proberen, schijnt wel redelijk te zijn.
Rapha is zowaar nog slechter qua kwaliteit tegenwoordig.

De 'grote' merken hebben de afgelopen generatie hun prijzen flink opgeschroefd en gelijkertijd de productiekwaliteitseisen naar beneden bijgesteld, zoals eigenlijk ieder ander merk/industrie. Wat dat betreft ben je bij Assos nog wel gewoon beter af, maar Stoffa en ik zijn ook gewoon veeleisend denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoffa
KW25 schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:30:
Kijk en dit is nou precies waarom ik het zo ongelooflijk dom van zo'n bedrijf vind om niet gewoon een nieuw paar sokken te sturen. Nu kost de negatieve feedback op internet je al meer dan die lullige sokken. Penny-wise pound-foolish noemen ze dat.

@KW25 Kijk eens naar Q36.5 of MAAP bibshorts. Die bevallen mij het beste.
@Ypuh Grappig dat jij nu ook die MAAP bibs waardeert. Ze zitten bij mij echt heerlijk, en erg bijzonder ogen ze niet.
Qua veeleisendheid...ik vind het wel meevallen bij mijzelf hoor. Ik verwacht van een premium, peperduur merk ook de daarbij passende kwaliteit en garantie afhandeling. Als die er dan vervolgens niet is dan constateer ik dat het meer een gevalletje style over substance is, en dan maak ik anderen daar ook van bewust. Maar ik vind hoe ik daar insta alleszins redelijk verder.
En laten we eerlijk zijn: dit merk is toch een beetje het Arcteryx van de fietsindustrie, of althans, zo zien ze zichzelf toch. Ze kunnen echter niet eens een wit plaklogo maken dat na 1x wassen intact blijft. Lachwekkend.

Overigens heeft Corina van Assos van mij de volgende reactie gehad:

Why is it so hard for you guys to just say "Sorry your socks broke after just a few rides Jeroen, this isn't the level we hold our products to. Normally we request a product to be sent back first, but since this is a small item that would cost you too much compared to the retail price. We will therefore send you a new pair under coulance, since our topmodel sock should really do more than five rides. Best wishes, Corina"

Laat maar zitten verder, ik ga echt geen sokken naar Duitsland sturen. Ik koop m'n shit voortaan wel van een ander merk.

[ Voor 28% gewijzigd door Stoffa op 21-09-2020 10:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoffa
Wel geestig. Ik pakte Assos nog 1x flink aan in hun laatste post op Instagram, en krijg nu plotseling een mail van Corina dat ze uiteraard graag tevreden klanten willen, en dat ze me zojuist nieuwe sokken heeft toegestuurd. Hoe heerlijk ongeforceerd Assos, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:55
Nu de herfst deze week toch echt gaat beginnen en de temperatuur gaat dalen, ben ik mijn fietsgarderobe aan het nalopen. Ik overweeg de aanschaf van een windjack of -vest. Wat zijn nu goede tips bij aanschaf? Met/zonder mouwen, wel/niet/beetje waterdicht, dik/dun etc? Ik geef niks om merken en kijk eigenlijk vooral naar functionaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
Stoffa schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:19:
Wat is dat Assos een kutbedrijf als het op garantie aankomt zeg.
ik vind je reactie qua garantie afhandeling overtrokken. Wanneer die sokken nieuw zijn vind ik het onbegrijpelijk dat jij direct met Assos contact opneemt. Het lijkt mij voor de hand liggend om het via de verkoper te doen.
Stel dat je rechtstreeks bij Assos hebt gekocht dan vind ik de vraag om het defecte product retour te sturen wel normaal. Het is voor een paar sokken misschien in verhouding duur maar op zich wat mij betreft wel te begrijpen. Persoonlijk zou ik het denk ik zonder track en trace versturen en voorzien van een duidelijk schrijven met het verzoek om jou per mail / whatsapp te informeren wanneer de sokken ontvangen zijn. In het ergste geval ben je dan net zo ver heen als nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05 20:14

DeFeCt

je wéét toch

Ypuh schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:19:
[...]

Je hebt nog wel meer goede merken waar je niet de hoofdprijs betaald hoor. Denk bijvoorbeeld aan Sportful of Gore. Als onbekende Rapha concurrent heb je Torm (voor de jerseys dan). Allemaal wel een stapje minder dan een Assos/Q36.5, maar dan ook veel vriendelijker geprijsd.

Eigenlijk vind ik Assos nog steeds de beste keuze, het probleem wat Stoffa noemt is alleen dat ze zich profileren als het beste premium fietskledingmerk wat er is met dito prijzen, en vervolgens gewoon handelen als de klantenservice van de aller goedkoopste prijsvechters. Zelf erger ik me aan dat ze de maatvoering veranderd hebben, met de korte pijpen (waarschijnlijk i.h.k.v. kosten en gewichtsbesparing) als absoluut struikelblok.

MAAP is iets meer design met vrij extreme prijzen, maar de fit, gebruikte stoffen en performance is gewoon uitstekend (al zit hier en daar wel een los draadje, wat je ook niet zou verwachten bij een jersey van €150).
Ik vind het prachtig spul, maar vraag me af of het echt 3x beter is (want 3x duurder) dan de Craft bib die ik onlangs heb gekocht... zijn voor mij serieus prijzen waar ik tegenaan zit te hikken.

Zelfde heb ik nu met een ketting die ik moet vervangen.. KMC X10 vs. KMC X10SL DLC, Gaat dat verschil echt zo groot zijn?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
DeFeCt schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:28:
[...]

Ik vind het prachtig spul, maar vraag me af of het echt 3x beter is (want 3x duurder) dan de Craft bib die ik onlangs heb gekocht... zijn voor mij serieus prijzen waar ik tegenaan zit te hikken.

Zelfde heb ik nu met een ketting die ik moet vervangen.. KMC X10 vs. KMC X10SL DLC, Gaat dat verschil echt zo groot zijn?
qua kleding merk ik wel duidelijk verschil en of het je geld waard is ligt behalve aan je gebruik ook aan je portemonnee.
Het voorbeeld van de KMC ketting vind ik niet vergelijkbaar. Die duurdere ketting koop je óf voor de looks óf omdat je wedstrijden op het hoogste niveau rijdt waar elke gram telt. Dat laatste geldt volgens mij alleen wanneer je professioneel wielrenner bent en bergop moet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:59
Ik reed eerst met een Craft fietsbroek, maar daarna een (dure, grmbls) Castelli bib short gekocht.

Echt een grote comfortverbetering. Kon nu tenminste gewoon de hele dag prima rondrijden zonder irritatie qua zitvlak. Had al een L genomen ipv M, maar zit nog steeds klein. Bij Castelli dus 1 of 2 maten groter bestellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
BartNL schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:13:
[...]

ik vind je reactie qua garantie afhandeling overtrokken. Wanneer die sokken nieuw zijn vind ik het onbegrijpelijk dat jij direct met Assos contact opneemt. Het lijkt mij voor de hand liggend om het via de verkoper te doen.
Stel dat je rechtstreeks bij Assos hebt gekocht dan vind ik de vraag om het defecte product retour te sturen wel normaal. Het is voor een paar sokken misschien in verhouding duur maar op zich wat mij betreft wel te begrijpen. Persoonlijk zou ik het denk ik zonder track en trace versturen en voorzien van een duidelijk schrijven met het verzoek om jou per mail / whatsapp te informeren wanneer de sokken ontvangen zijn. In het ergste geval ben je dan net zo ver heen als nu?
Snap dat je dat vindt als je de hele aanloop niet mee krijgt. Ik ben nu anderhalve maand bezig sinds de eerste keer dat ik contact met ze opnam. Ook constateer ik een duidelijk beeld dat ze poeslief zijn als je ze op social media aanspreekt, en in de mail nauwelijks reageren, en tevens ook zeer rigide zijn. Ik ben dan ook gradueel van poeslief naar boos gegaan. En het is de "overtrokken reactie" die me uiteindelijk het gewenste resultaat heeft opgeleverd. Had ik overigens ook liever anders gezien, als in, een maand geleden toen het nog vriendelijk ging.
Voor mij als consument maakt het persoonlijk niet zoveel uit of ik m'n garantie claim bij de reseller, of het bedrijf dat het product in kwestie heeft gemaakt. Hoe dat wettelijk gezien, en qua supply lining, zit weet ik niet. Het voelt voor mij persoonlijk wel logisch om contact op te nemen met het bedrijf dat het product heeft gemaakt, vind je niet? En al helemaal als het een bedrijf betreft dat zich constant op de borst slaat over hun geweldige aftersales. Tot slot geven ze zelf ook geen disclaimer in al die aftersales-reclame van ze dat je in geval van reseller (99 procent van alle Assos sales overigens), het maar daar moet proberen.
Ook je comment over het dan maar zonder tracktrace versturen kan ik niet zoveel mee: dat was een expliciete eis van ze, dus je loopt dan alsnog risico.

@ypuh Dat met die pijplengte van Assos vind ik ook altijd zo grappig. Als je ze daar naar vraagt krijg je zo'n vreselijk hautain antwoord a la "Ja wij doen niet aan die modegrillen, wij doen aan echte kwaliteit leveren."
Nou, lever die dan ook.

[ Voor 15% gewijzigd door Stoffa op 21-09-2020 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05 20:14

DeFeCt

je wéét toch

Requiem19 schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:19:
Ik reed eerst met een Craft fietsbroek, maar daarna een (dure, grmbls) Castelli bib short gekocht.

Echt een grote comfortverbetering. Kon nu tenminste gewoon de hele dag prima rondrijden zonder irritatie qua zitvlak. Had al een L genomen ipv M, maar zit nog steeds klein. Bij Castelli dus 1 of 2 maten groter bestellen....
Ik heb ook bibs van Castelli en Sportfull, maar eerlijk gezegd merk ik niet het verschil dat de meerprijs van 50,- rechtvaardigt, daarom ben ik dus ook zo benieuwd of de 100,- extra voor bijv. een Q36.5 dat wel gaat doen... ben bang dat er maar 1 manier is om daar achter te komen.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
DeFeCt schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:38:
[...]

Ik heb ook bibs van Castelli en Sportfull, maar eerlijk gezegd merk ik niet het verschil dat de meerprijs van 50,- rechtvaardigt, daarom ben ik dus ook zo benieuwd of de 100,- extra voor bijv. een Q36.5 dat wel gaat doen... ben bang dat er maar 1 manier is om daar achter te komen.
Q36.5 zouden nog wel eens wat restanten bij Futurum kunnen liggen qua bibshorts. 25 euro kortingscode erover, en wordt dan best cheap.
Dat is overigens wel echt het enige merk waar voor mij de liefde van het product en oog voor detail er vanaf spat. Ook ik had bij MAAP wel een naadje los aan de bibshort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Laatst online: 22:57
Nu het hier toch even over bibs gaat. Is de meerprijs van de Castelli Free Aero Race 4 het waard tegenover de Castelli Endurance 2? Ze gebruiken volgens mij dezelfde zeem, dus dan moet het verschil zitten in de gebruikte stof en/of de afwerking? De vraag is dus of de Free Aero Race 4 het verschil van zo'n €40 waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Stoffa schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:19:
Ook de kwaliteit laat te wensen over (logo's die afbladderen na 1x wassen,
Ik zal niet ontkennen dat de kwaliteit van Assos (en andere kleding) achteruit holt.
Maar wat mij wel helpt in de behoudt van de kleding is voorzichtig wassen.

Kleding wordt behalve zweet nooit erg vies (rondje mountainbike wel uiteraard).
Je wast het vaak (na iedere rit).
Dus wat ik vaak doe is op programma voor fijne was ofzo, en niet te hard centrifugeren. Vroeger gooide ik (lees mijn vrouw) het gewoon op 40 graden met een dot wasmiddel en een normaal programma in de wasmachine. Maar als je dat vaak doet, holt de staat van je kleding achteruit.
Ypuh schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:19:
[...]

Je hebt nog wel meer goede merken waar je niet de hoofdprijs betaald hoor. Denk bijvoorbeeld aan Sportful of Gore. Als onbekende Rapha concurrent heb je Torm (voor de jerseys dan). Allemaal wel een stapje minder dan een Assos/Q36.5, maar dan ook veel vriendelijker geprijsd.

Eigenlijk vind ik Assos nog steeds de beste keuze, het probleem wat Stoffa noemt is alleen dat ze zich profileren als het beste premium fietskledingmerk wat er is met dito prijzen, en vervolgens gewoon handelen als de klantenservice van de aller goedkoopste prijsvechters. Zelf erger ik me aan dat ze de maatvoering veranderd hebben, met de korte pijpen (waarschijnlijk i.h.k.v. kosten en gewichtsbesparing) als absoluut struikelblok.

MAAP is iets meer design met vrij extreme prijzen, maar de fit, gebruikte stoffen en performance is gewoon uitstekend (al zit hier en daar wel een los draadje, wat je ook niet zou verwachten bij een jersey van €150).
Ik heb nog 3 Assos broeken liggen van de goede generatie. Maar ook nog geen flauw idee wat ik hierna aan moet schaffen. Gelukkig zijn ze nog in goede staat, dus probleem is voor volgend jaar (of jaar daarna).

Voor shirts ben ik minder kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
In shirts is er inderdaad volop keuze. Ook een shirtje van de club volstaat vaak prima zo lang de pasvorm een beetje oke is en de juiste maat.

Qua broeken vind ik het aanbod maar mager. Nadeel is ook dat je ze niet echt passen/uitproberen kunt en ze steeds duurder worden en er ook binnen merken dingen veranderen (andere pasvorm, beenlengte, zeem, of zelfs maatvoering). Blijf het ook vreemd vinden dat ze die zemen maar blijven doorontwikkelen, maar dat die van 10 jaar geleden me nog steeds het beste passen. Een zeem kan bij mij alleen maar positief opvallen door niet op te vallen. Het wordt negatief zodra je hem voelt na X uren rijden of dat hij snel minder wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
@mhr-zip Ik was m'n kleding op dezelfde manier.

Assos holt zeker achteruit. Ik vind het ook wel een zwaktebod dat ze voor hun regenkleding weigeren naar Gore Shakedry te kijken, dat is gewoon het allerbeste op dat vlak. Zo gezegd heeft Rapha dat dan wel weer goed gedaan. Soms moet je als fabrikant gewoon je trots inslikken en je stoffen elders inkopen.
Afgelopen winter heb ik hun deep winter gloves aangeschaft. Toen ik ze kreeg gingen m'n wenkbrauwen al omhoog: zeer dunne handschoenen, totaal niet wat je zou verwachten. Wist gelijk al dat dit ofwel m'n favoriete handschoenen ooit gingen worden, of dat ze totaal niet gingen voldoen. Bleek dat laatste te zijn: onder de vijf graden vriezen je vingers er af, en dat voor een Bonka handschoen.
De Gripgrab Optimus handschoenen die ik daarvoor had waren echt onvergelijkbaar veel beter (en ook stugger).

Ook die nieuwe manier van bretellen aan de broek bevestigen in de S9 vind ik wat gimmicky. Het zou de zeem perfect op zijn plaats houden, maar het is in de praktijk bij uitstek de broek waarbij ik de zeem moet centreren tijdens het fietsen. Maar revolutionair verder hoor...
Ook weer ik nog wel dat je vroeger bij iedere bib van ze je zo'n klein flesje wasmiddel kreeg. Dat hebben ze al lang afgeschaft.

[ Voor 18% gewijzigd door Stoffa op 21-09-2020 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:14
Grappig om al die verhalen te lezen over al die dure broeken. Ik heb laatst 2 Nalini Nikole broeken gekocht, € 30 p/s, waar ik inmiddels ook al 215km op ATB en 330km op de racefiets mee heb gereden. Ik val geloof ik niet in de categorie prins 6 op de erwt. Misschien had ik in Sparta geboren moeten worden.

Voor komend jaar wel nog een betere broek aanschaffen voor echte ultra afstanden, maar ja welke dan...

[ Voor 6% gewijzigd door wisselwerking op 21-09-2020 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Over Assos gesproken :+ ik heb een shirtje via fiets.nl gekocht maar dit past me niet helaas. Assos T-mille die nieuw €100,- kost. Mocht iemand toch geen hekel aan Assos hebben en maatje L hebben en hier interesse in hebben stuur me even een PB (ik heb €45,- betaald)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 18:59
Windstopper (winddichte laag) aan de voorzijde is wel een pré. Samen met een isolerende laag, wordt de kou tegengehouden en wordt de warmte vastgehouden. Jacks kunnen in zekere zin voorzien zijn van een waterafstotende laag. Dat houdt kleine buitjes wel droog. Voor echte regen kun je beter daar over heen een dedicated dun regenjack aantrekken die je voor/na gebruik makkelijk opvouwt.
Reflecterende elementen zijn wel handig, zeker als je donkere kleding gebruikt. Je hoeft ook niet persé een knalgeel jack te nemen. Je kan het op sommige dagen combineren met een lichtgewicht opvouwbaar fluo-geel windjack zoals Sportful Hot Pack.

[ Voor 24% gewijzigd door EdwinW op 21-09-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:10
Nutterd schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:58:
Over Assos gesproken :+ ik heb een shirtje via fiets.nl gekocht maar dit past me niet helaas. Assos T-mille die nieuw €100,- kost. Mocht iemand toch geen hekel aan Assos hebben en maatje L hebben en hier interesse in hebben stuur me even een PB (ik heb €45,- betaald)
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden zegt men wel eens.

Verder misschien met z'n allen verder gaan in het het grote fietskleding topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Def1ant schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:42:
[...]

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden zegt men wel eens.

Verder misschien met z'n allen verder gaan in het het grote fietskleding topic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPSjKI99TNutk76CFiF1V-93pBQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5eckrj5uJHzuSGw7I9m1d9Ed.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UW-wlaPZF929umYGqpLE_8-BbgI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bbpgn07Ohqyi3PhFG120vt3E.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GTOVJkWMc0Yy5O74ivvFMkdEyeI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JkEnzttzoTunGGO6UUDUmMuR.jpg?f=fotoalbum_tile

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Stoffa schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:41:
[...]

Q36.5 zouden nog wel eens wat restanten bij Futurum kunnen liggen qua bibshorts. 25 euro kortingscode erover, en wordt dan best cheap.
Dat is overigens wel echt het enige merk waar voor mij de liefde van het product en oog voor detail er vanaf spat. Ook ik had bij MAAP wel een naadje los aan de bibshort.
Over welk type bibshorts van MAAP en Q36.5 hebben jullie het waar jullie zo blij mee zijn? Ik fiets vooral in bioracerclubspul, waar ik eigenlijk prima tevreden mee ben. Vind die bibs beter zitten dan Rapha, Bontrager en Eroe in elk geval. Verder nog niet veel uitgeprobeerd, dus misschien eens iets van MAAP of Q36.5 bestellen!

Is dat een soort van di2? Als je het niet hebt weet je niet wat je mist en als je het hebt wil je niet meer terug? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Reynouts schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:05:
[...]

Over welk type bibshorts van MAAP en Q36.5 hebben jullie het waar jullie zo blij mee zijn? Ik fiets vooral in bioracerclubspul, waar ik eigenlijk prima tevreden mee ben. Vind die bibs beter zitten dan Rapha, Bontrager en Eroe in elk geval. Verder nog niet veel uitgeprobeerd, dus misschien eens iets van MAAP of Q36.5 bestellen!

Is dat een soort van di2? Als je het niet hebt weet je niet wat je mist en als je het hebt wil je niet meer terug? ;)
Denk dat het over gaat :
- https://www.futurumshop.n...ek-kort-zwart-heren.phtml
- https://www.futurumshop.n...t-donkerblauw-heren.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 18:59

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
DeFeCt schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:38:
[...]

Als je nu een broek hebt die je echt goed zit dan kan het wat dat betreft natuurlijk niet beter worden: geen last is geen last.
Binnen de "wereld van de bibshort" zijn er twee manieren om die te maken: knitted en woven (vermoedelijk gehaakt en gewoven, maar niet zeker hoe dit zich vertaalt).
Woven zie je eigenlijk alleen op duurdere, exclusievere modellen. Zo is bv de Assos RS S9 bib knitted. Zijn duurdere broertje, de RSR, is woven.
Woven heeft echt een totaal andere feel dan knitted: het geeft veel meer compressie, maar is ook stugger en minder elastisch. Itt knitted zal bij woven een maatje te klein of te groot harder worden afgestraft.

De Q36.5 Dottore X is ook woven, en m'n favoriete bibshort. Als je die naast m'n Assos RS houdt zie je dat het een totaal andere stof is.

@ypuh Ik heb er nog eens over nagedacht, maar bij nader inzien denk in toch dat ik wel degelijk veeleisend ben op gebied van wielerkleding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
De regen komt er weer aan, waar ik een hekel aan heb is natte schoenen/sokken. Dus ik ben op zoek naar oversocks/overshoes. Ik zag hier laatst al wat over maar heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zat te kijken naar https://www.sealskinz.com/socks/road-cycle/oversock.htm maar kan niet echt goede reviews vinden.

Moet makkelijk kunnen aantrekken over mtb schoenen/waterdicht zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
Ik heb goede ervaringen met de Dhb extreme weather neopreen overschoenen. Houden je voeten zowel warm als droog.

• rolandos582
Stoffa schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:06:
Ik heb goede ervaringen met de Dhb extreme weather neopreen overschoenen. Houden je voeten zowel warm als droog.
Uitverkocht in mijn size en lijkt alleen beschikbaar bij Wiggle? Er is zoveel aanbod van verschillende soorten maar er zullen toch wel mensen met ervaringen zijn!

• BreadFan
  • Niet online
dhb is het huismerk van Wiggle, dus ergens anders ga je het niet vinden ;)

Zelf ben ik min 2e paar GripGrab's aan het gebruiken. Had eerst de Orca, maar heb daar een gat in zitten door een val. Zag begin dit jaar een setje Hammerheads liggen in mijn XXXL maat voor een tientje (!), dus die kon ik niet laten liggen. De Orca's waren wel iets fijner trouwens. Verder voldoen ze beiden voor mij.

• rolandos582
BreadFan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:28:
dhb is het huismerk van Wiggle, dus ergens anders ga je het niet vinden ;)

Zelf ben ik min 2e paar GripGrab's aan het gebruiken. Had eerst de Orca, maar heb daar een gat in zitten door een val. Zag begin dit jaar een setje Hammerheads liggen in mijn XXXL maat voor een tientje (!), dus die kon ik niet laten liggen. De Orca's waren wel iets fijner trouwens. Verder voldoen ze beiden voor mij.
Dat verklaard het wel inderdaad! Zat ook te denken aan GripGrab's maar daar hebben ze ook nogal veel van. Hebben jullie nog ervaring met gebruik van overschoenen + mtb schoenen met boa sluiting?

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-05 16:03
GritX schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:17:
Iemand al ervaring met Gobik kledij?
Naar aanleiding van jouw post heb ik deze set in het rood/oranje besteld.
Verzending was snel, ik hoefde amper meer dan een week te wachten.

Qua kwaliteit heb ik weinig vergelijkingsmateriaal, maar ik kon geen productiefouten vinden.
De maatvoering was wel een probleem: de set had ik in L besteld, het shirt was te ruim, de bib was te krap. :?
Dus een dispute geopend en morgen gaat de set met DHL weer terug. Daarna koop ik het shirt los, want dat vind ik wel mooi.

• Stoffa
rolandos582 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:49:
[...]

Uitverkocht in mijn size en lijkt alleen beschikbaar bij Wiggle? Er is zoveel aanbod van verschillende soorten maar er zullen toch wel mensen met ervaringen zijn!
Jammer. Ik heb over de tijd best wat overschoenen geprobeerd, en dit is wel echt een goede. GripGrab vond ik ok, maar niet geweldig en bv Castelli was echt veels en veels te snel stuk.

• rolandos582
Stoffa schreef op woensdag 23 september 2020 @ 23:02:
[...]

Jammer. Ik heb over de tijd best wat overschoenen geprobeerd, en dit is wel echt een goede. GripGrab vond ik ok, maar niet geweldig en bv Castelli was echt veels en veels te snel stuk.
Ja ik zal eens kijken, heb nu de GripGrab RaceAqua X overschoenen besteld. Speciaal voor MTB en voor €27,50 niet duur. Ben benieuwd.

• BreadFan
  • Niet online
Craft onderkleding, hoe valt dat? En dan met name de lengte en mouwlengte. Ik heb qua torso een S nodig, maar ik ben 1m94. Kom ik dan tekort of valt dat wel mee?

En aangezien ik een longsleeve zoek, hoe zit het met de mouwlengte?

• bal130
  • Laatst online: 10:01
BreadFan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:05:
Craft onderkleding, hoe valt dat? En dan met name de lengte en mouwlengte. Ik heb qua torso een S nodig, maar ik ben 1m94. Kom ik dan tekort of valt dat wel mee?

En aangezien ik een longsleeve zoek, hoe zit het met de mouwlengte?
Ik ben fan van ondershirts van Craft! Ik heb Craft Active Extreme 2.0 met korte en lange mouwen in maat M. Ik ben zelf 1.89m / 70 kg en zowel de totale lengte van het shirt als de mouwlengte zijn qua lengte zeker voldoende.

• rolandos582
Iemand een fijne windjack die ook waterdicht is? En ook beetje betaalbaar?

• BreadFan
  • Niet online
bal130 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:23:
[...]

Ik ben fan van ondershirts van Craft! Ik heb Craft Active Extreme 2.0 met korte en lange mouwen in maat M. Ik ben zelf 1.89m / 70 kg en zowel de totale lengte van het shirt als de mouwlengte zijn qua lengte zeker voldoende.
Thanks! Ik ben 76kg maar iets langer. Denk dat ik ook ga voor M. Zelfde shirt overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 16:51
Hoi Hoi,

Nu het wat kouder weer wordt zit ik toch te kijken lange kleding of arm en beenstukken.
Wat is jullie afweging daarin geweest om voor arm en beenstukken te gaan of toch lange kleding?
Ik heb van alie wel een setje lange kleding gehad dat beviel wel, maar wil toch wat betere kwaliteit. Nu twijfel ik of ik niet beter arm- en beenstukken kan doen. Ik heb al armstukken voor het najaar en die bevallen mij ook prima. Vind het lastig om te bepalen wat nu de beste keuze is...

Ik hoor graag wat jullie afweging is geweest! Alvast dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pctje91 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:44:
Hoi Hoi,

Nu het wat kouder weer wordt zit ik toch te kijken lange kleding of arm en beenstukken.
Wat is jullie afweging daarin geweest om voor arm en beenstukken te gaan of toch lange kleding?
Ik heb van alie wel een setje lange kleding gehad dat beviel wel, maar wil toch wat betere kwaliteit. Nu twijfel ik of ik niet beter arm- en beenstukken kan doen. Ik heb al armstukken voor het najaar en die bevallen mij ook prima. Vind het lastig om te bepalen wat nu de beste keuze is...

Ik hoor graag wat jullie afweging is geweest! Alvast dankjewel :)
Het voordeel van kleding die is bedoeld voor herfst en winter is dat die bescherming biedt tegen de kou en "windchill". Je fietst anders met gevoerde arm- en beenwarmers maar je kruis, buik en borst staan bloot aan de wind/kou/elementen. Juist die delen wil je warm houden. Dat kan je wel oplossen met laagjes maar herfst en winter zijn er op gemaakt dat de voorkant tegen de koud beschermt en de achterkant voldoende ventileert. Op die manier wordt zweet/damp afgevoerd.

• Pyramiden
Een update over de zoektocht naar een baselayers als je lang en mager bent:
Ik heb er via Amazon gewoon maar 3 verschillende laten komen in twee maten.
Helly Hansen valt erg losjes, en is daardoor ongeschikt, Cantebury heeft in verhouding te korte mouwen. Uiteindelijk paste een Under Armour shirt in maat L perfect. Omdat de mouwen zo strak zitten rekt de stof iets uit, waardoor hij erg goed zit.

Hoe ik de rest van de winter door moet gaan komen moet ik nog even zien... Mijn binnenbeenlengte is 100cm, dus ik val ruim 10cm buiten elke maattabel voor lange fietsbroeken. Ik heb beenstukken besteld, en we gaan wel zien hoe lang het daarmee te doen is.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Iemand toevallig ervaring met de arm- en beenstukken van de Decathlon? De goedkoopste voor "fris weer" schelen 2-3x de prijs van andere. Zag ook dat ze bij iTEK hebben, als iemand daar ervaring mee heeft, ook prima.

Heb eerder ook al de tip gekregen voor https://cyclewear.eu/armstukken-all-active.html maar die lijken gewoon niet in mijn maat (s) beschikbaar.

Ik heb er toch wel een paar nodig, dus wil eerst als het kan proberen met goedkope.

[ Voor 9% gewijzigd door hoi1234 op 26-09-2020 21:38 ]

• rolandos582
hoi1234 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:37:
Iemand toevallig ervaring met de arm- en beenstukken van de Decathlon? De goedkoopste voor "fris weer" schelen 2-3x de prijs van andere. Zag ook dat ze bij iTEK hebben, als iemand daar ervaring mee heeft, ook prima.

Heb eerder ook al de tip gekregen voor https://cyclewear.eu/armstukken-all-active.html maar die lijken gewoon niet in mijn maat (s) beschikbaar.

Ik heb er toch wel een paar nodig, dus wil eerst als het kan proberen met goedkope.
Ik gebruik https://en.eroe.cc/catego...-slimmer-knit-leg-warmers & https://en.eroe.cc/catego...-slimmer-knit-arm-warmers en vind ze heel relaxed. Niet de goedkoopste maar wel heel fijn!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-05 17:25
Wat is een beetje betaalbare fietsbroek met een goede zeem?

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:37
baronruud schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:00:
Succes. Wat betaalbaar is, is natuurlijk subjectief.

• hoi1234
baronruud schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:00:
Lang, kort, 3-kwart? Welk prijssegment?

Ik heb een futurum Pepijn bibi-short met korte pijpen. Zit geweldig. Heeft een blauwe zeem. Je hebt ook nog de futurum Joris met rode zeem. Die vind ik minder prettig, ging toch schuren in mijn lies somehow.

Ik heb nu ook een lange broek van de wielrenvereniging van agu, ben even de serie kwijt. Geen idee of particulieren die ook kunnen kopen. Zit echt heerlijk. Als een soort kussen.

Uiteindelijk is veel afhankelijk van hoever je fietst, hoe vaak je fietst en wat jij fijn vindt. Gezien de goede reviews zijn er genoeg mensen die zweren bij de futurum joris. Ik vind het dus geen fijne broek. Veel is ook afhankelijk van je gewicht en volgens mij bepaalt je bouw ook hoe prettig een broek zit.
Dat vind ik toch iets te prijzig. Ben juist op zoek naar zo goedkoop mogelijk. Eerst zien hoeveel ik armwarmers echt gebruik. Moeten het natuurlijk geen slechte armwarmers zijn.

Voor die prijs kan ik ook futurum huismerk kopen.

[ Voor 23% gewijzigd door hoi1234 op 26-09-2020 22:41 ]

• Stufferdt

Ik heb een setje van 10 euro van bikewearoutlet in de winkel. Zijn ongevoerd, dus echt basic armstukken, maar zitten prima. Hebben ook wat duurdere, max 20 euro dacht ik.

• DeBaroN
hoi1234 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:39:
[...]

Lang, kort, 3-kwart? Welk prijssegment?

Ik heb een futurum Pepijn bibi-short met korte pijpen. Zit geweldig. Heeft een blauwe zeem. Je hebt ook nog de futurum Joris met rode zeem. Die vind ik minder prettig, ging toch schuren in mijn lies somehow.

Ik heb nu ook een lange broek van de wielrenvereniging van agu, ben even de serie kwijt. Geen idee of particulieren die ook kunnen kopen. Zit echt heerlijk. Als een soort kussen.

Uiteindelijk is veel afhankelijk van hoever je fietst, hoe vaak je fietst en wat jij fijn vindt. Gezien de goede reviews zijn er genoeg mensen die zweren bij de futurum joris. Ik vind het dus geen fijne broek. Veel is ook afhankelijk van je gewicht en volgens mij bepaalt je bouw ook hoe prettig een broek zit.
[...]

Dat vind ik toch iets te prijzig. Ben juist op zoek naar zo goedkoop mogelijk. Eerst zien hoeveel ik armwarmers echt gebruik. Moeten het natuurlijk geen slechte armwarmers zijn.

Voor die prijs kan ik ook futurum huismerk kopen.
Kort, voor MTB wat nu 1x per week zal zijn. Zal er aparte beenstukken bij halen of lange broek erover. Wil graag wel extra comfort. Prijs max.100,- Heb normale bouw en weeg 77kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
baronruud schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:57:
[...]

Kort, voor MTB wat nu 1x per week zal zijn. Zal er een aparte beenstukken bij halen of lange broek erover. Wil graag wel extra comfort. Prijs max.100,- Heb normale bouw en weeg 77kg.
https://en.eroe.cc/category/men/worlds-best-bib-shorts-man met code
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
. Goede broek voor prima prijs :)

• hoi1234
baronruud schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:57:
[...]

Kort, voor MTB wat nu 1x per week zal zijn. Zal er een aparte beenstukken bij halen of lange broek erover. Wil graag wel extra comfort. Prijs max.100,- Heb normale bouw en weeg 77kg.
Moet het baggy zijn of mag aansluitend ook? Ik zou gewoon de eerder genoemde futurum Pepijn proberen. Als je nog niet zo goed weet wat voor een soort zeem je fijn vindt, is die prima. Je hebt 14 dagen retourrecht. Ook als je de broek al in gebruik hebt genomen. Bij andere merken is dat nog eens een probleem, terwijl je pas na vele kilometers weet hoe je broek zit.

Weet je trouwens heel zeker dat kort niet te koud is? Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij zijn beenstukken bedoeld voor de overgang tussen kort en lang. Dus als het bij het wegrijden/terugrijden te koud is en bij het wegrijden/terugrijden te warm is om korte/lange kleding te dragen.

• hoi1234
Stufferdt schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:55:
[...]

Ik heb een setje van 10 euro van bikewearoutlet in de winkel. Zijn ongevoerd, dus echt basic armstukken, maar zitten prima. Hebben ook wat duurdere, max 20 euro dacht ik.
Helaas is hun winkel een beetje ver weg... Is het aanbod in de winkel dan anders dan online? En nog een vraag. Ze hebben momenteel alleen armstukken van Castelli. Hebben ze altijd zo weinig, of is het maar net wat ze konden inkopen?

• DeBaroN
hoi1234 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:08:
[...]

Moet het baggy zijn of mag aansluitend ook? Ik zou gewoon de eerder genoemde futurum Pepijn proberen. Als je nog niet zo goed weet wat voor een soort zeem je fijn vindt, is die prima. Je hebt 14 dagen retourrecht. Ook als je de broek al in gebruik hebt genomen. Bij andere merken is dat nog eens een probleem, terwijl je pas na vele kilometers weet hoe je broek zit.

Weet je trouwens heel zeker dat kort niet te koud is? Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij zijn beenstukken bedoeld voor de overgang tussen kort en lang. Dus als het bij het wegrijden/terugrijden te koud is en bij het wegrijden/terugrijden te warm is om korte/lange kleding te dragen.
Aansluitend. Klinkt goed dat je mag proberen bij Futurum. Ja, wel kort. Anders moet ik nog een broek met zeem kopen. Dan evt. een lange broek erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online

Cyclewear heeft ook Pearl Izumi's voor 6,95. 2 dagen geleden waren daar nog S-jes van beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
BreadFan schreef op zondag 27 september 2020 @ 08:37:
[...]

Cyclewear heeft ook Pearl Izumi's voor 6,95. 2 dagen geleden waren daar nog S-jes van beschikbaar
Nu niet meer helaas :(

Maar ik ga van de week gewoon eens naar de Decathlon en dan kijk ik of hun armwarmers wat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 24-05 20:04

charrel

Cortisol4life..

rolandos582 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:02:
De regen komt er weer aan, waar ik een hekel aan heb is natte schoenen/sokken. Dus ik ben op zoek naar oversocks/overshoes. Ik zag hier laatst al wat over maar heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zat te kijken naar https://www.sealskinz.com/socks/road-cycle/oversock.htm maar kan niet echt goede reviews vinden.

Moet makkelijk kunnen aantrekken over mtb schoenen/waterdicht zijn
Ik heb sealskins voor enduro rijden, werkt prima. Zijn wel meerdere lagen dus glijdt iets ten opzichte van elkaar. Voelt in het begin een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 13:26

racoon

mooowwww

Vraagje, om met dit weer toch te kunnen fietsen zoek ik iets om mijn benen warm te houden, welke optie zouden jullie kiezen

Beenstukken
Lange broek met zeem
Korte broek met zeem en daarover lange broek zonder zeem

Optie 3 heb in in mijn bezit, de rest moet ik aanschaffen

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Gewoon arm en beenstukken.

Vandaag reed ik met jersey lange mouwen + bibs kort + beenstukken. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Nou daar is hij dan eindelijk in de aanbieding:

https://www.bakkerracingp...bibshort-black-35078.html

Kan ondergetekende hier weerstand tegen bieden? Ik doe m'n best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
hoi1234 schreef op zondag 27 september 2020 @ 08:58:
[...]

Nu niet meer helaas :(

Maar ik ga van de week gewoon eens naar de Decathlon en dan kijk ik of hun armwarmers wat zijn.
Ok, het zijn XS-jes: https://cyclewear.eu/pear...mal-arm-warmer-black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-05 16:03
racoon schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:36:
Vraagje, om met dit weer toch te kunnen fietsen zoek ik iets om mijn benen warm te houden, welke optie zouden jullie kiezen

Beenstukken
Lange broek met zeem

Dan probeer je optie 3 toch eerst? Bevalt het, dan hoef je niets te kopen. Zo heb ik het vorig jaar ook gedaan.
Vandaag de RC100 van Decathlon geprobeerd. Stof is prima, maar de zeem vond ik wel heel erg aanwezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 10:44

Crazy D

I think we should take a look.

Stoffa schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:42:
Nou daar is hij dan eindelijk in de aanbieding:

https://www.bakkerracingp...bibshort-black-35078.html

Kan ondergetekende hier weerstand tegen bieden? Ik doe m'n best!
270 euro (in de aanbieding) :o 8)7 Het zal vast iets lekkerder zitten dan een broek van 100 euro maar uhh.... ik herhaal, 270 euro (in de aanbieding) :o

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:17
Crazy D schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:38:
[...]

270 euro (in de aanbieding) :o 8)7 Het zal vast iets lekkerder zitten dan een broek van 100 euro maar uhh.... ik herhaal, 270 euro (in de aanbieding) :o
Maar wel met écht zilver!! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
[...]

Ik ben wel van mening, goedkoop is duurkoop. Die hele goedkope categorie (lidl/decathlon) etc. laat ik ook allemaal ver links liggen. Dat is uiteindelijk niks.

Maar €270 in de sale word mij ook wel wat te gortig. In de categorie €100-€150 zit al prima spul.

Heeft iemand wel eens gehoord van https://www.kalas.nl/ en hun kleding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
[...]

Daar zitten elfjes in die onderweg je billen masseren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Laatst online: 22:57
Hij is uit één stuk, dus zonder naden en uit gewoven stof. Geloof niet dat er veel van zulke broeken op de markt zijn. Zal vrij arbeidsintensief zijn om te maken, dus dan is de hogere prijs niet vreemd. Niet dat ik het voor een broek zou betalen though...

[ Voor 60% gewijzigd door cordonbleu op 28-09-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
rolandos582 schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:33:
[...]

Ik ben wel van mening, goedkoop is duurkoop. Die hele goedkope categorie (lidl/decathlon) etc. laat ik ook allemaal ver links liggen. Dat is uiteindelijk niks.

Maar €270 in de sale word mij ook wel wat te gortig. In de categorie €100-€150 zit al prima spul.

Heeft iemand wel eens gehoord van https://www.kalas.nl/ en hun kleding?
Ik blijf het herhalen: de 900-range van de Decathlon is meer dan prima spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Haha jullie vinden het geen koopje dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 09:16

Tacoos

i am i

Ik heb geen ervaring met de armstukken van de Itek, maar alles wat ik daar ooit aan wielerkleding heb gekocht is heel snel weer in de vuilbak verdwenen; slechte pasvorm, matige kwaliteit.
Smultie schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:19:
[...]

Ik blijf het herhalen: de 900-range van de Decathlon is meer dan prima spul!
eens
Stoffa schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:26:
Haha jullie vinden het geen koopje dus?
Neuh :P

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Tacoos schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:31:
[...]

Ik heb geen ervaring met de armstukken van de Itek, maar alles wat ik daar ooit aan wielerkleding heb gekocht is heel snel weer in de vuilbak verdwenen; slechte pasvorm, matige kwaliteit.

[...]

eens

[...]

Neuh :P
De 900 serie vind ik dan weer aan de dure kant. Kun je beter 5 euro bijleggen en voor futurum huismerk gaan. Overigens lijken die armstukken op de foto te kort te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:22

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

racoon schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:36:

Beenstukken
Lange broek met zeem

Been en armstukken met jasjes. Heb snel koude armen :P

Do { Ping } while ( LOL )

Pagina: 1 ... 4 ... 61 Laatste