Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 5 ... 62 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi1234 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:54:
[...]

De 900 serie vind ik dan weer aan de dure kant. Kun je beter 5 euro bijleggen en voor futurum huismerk gaan. Overigens lijken die armstukken op de foto te kort te zijn.
Futurum huismerk is toch véél duurder dan Decathlon-900? (Lees: in veel gevallen een factor 2)

[ Voor 5% gewijzigd door Smultie op 28-09-2020 12:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:25

Crazy D

I think we should take a look.

Stoffa schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:26:
Haha jullie vinden het geen koopje dus?
t.o.v. de originele prijs wel. Maar ik zou je een weekje in het gesticht stoppen als je dat voor een zomerbroek uitgeeft :o
En misschien zit ie broek trouwens wel echt zo lekker dat je na 4 uur fietsen nog steeds denkt op een chesterfield te zitten, en is die na 500 keer fietsen nog steeds zo goed. Maar ben bang dat iedereen die 'm heeft gekocht dat zal zeggen al is het maar om de aanschaf te verdedigen :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Smultie schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:48:
[...]

Futurum huismerk is toch véél duurder dan Decathlon-900? (Lees: in veel gevallen een factor 2)
20 vs 27 in deze geloof ik. Bij Decathlon krijg ik toch een minder gevoel. Waarschijnlijk volkomen onterecht, maar ja je moet kopen waar je je prettig bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07 18:18
hoi1234 schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:12:
[...]
20 vs 27 in deze geloof ik. Bij Decathlon krijg ik toch een minder gevoel. Waarschijnlijk volkomen onterecht, maar ja je moet kopen waar je je prettig bij voelt.
Same, Decathlon voelt toch een beetje basic/voor de grote menigte. Je wilt toch wel een beetje kwaliteit! Dat maakt echt een enorm verschil.

Kan me voorstellen dat als je net begint, je niet gelijk grote kosten wilt. Maar het verschil in kwaliteit/comfort is wel echt groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

rolandos582 schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:19:
[...]

Same, Decathlon voelt toch een beetje basic/voor de grote menigte. Je wilt toch wel een beetje kwaliteit! Dat maakt echt een enorm verschil.

Kan me voorstellen dat als je net begint, je niet gelijk grote kosten wilt. Maar het verschil in kwaliteit/comfort is wel echt groot.
Ik heb kleding van Forte (sponsor van Alpe d'HuZes waar ik meedeed), shirt+bib was geloof ik nog geen 100 euro. Als ik dat vergelijk met een Sportful broek die ik heb van 160, Assos broek van 130, en Futurum-eigen merk van 170, voelt die broek echt niet als 'budget' broek aan. Normale verkoopprijs van die Forte zal richting de 90 gaan denk ik. Liever 2 van Forte dan 1 van Sportful hoor wat mij aangaat. Denk wel dat hoe duurder de kleding, hoe beter de pasvorm (t-shirt van de Zeeman van 10 euro is gewoon duidelijk mindere kwaliteit dat eentje van 30 van de C&A, deels stof, en grotendeels pasvorm, dat is met fietskleding soms ook zo).

Maar goed kleding is heel persoonlijk, maar zou zeker niet glashard beweren dat verschil in kwaliteit/comfort altijd groot is tussen goedkoop en duur.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Crazy D schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:11:
[...]

Ik heb kleding van Forte (sponsor van Alpe d'HuZes waar ik meedeed), shirt+bib was geloof ik nog geen 100 euro. Als ik dat vergelijk met een Sportful broek die ik heb van 160, Assos broek van 130, en Futurum-eigen merk van 170, voelt die broek echt niet als 'budget' broek aan. Normale verkoopprijs van die Forte zal richting de 90 gaan denk ik. Liever 2 van Forte dan 1 van Sportful hoor wat mij aangaat. Denk wel dat hoe duurder de kleding, hoe beter de pasvorm (t-shirt van de Zeeman van 10 euro is gewoon duidelijk mindere kwaliteit dat eentje van 30 van de C&A, deels stof, en grotendeels pasvorm, dat is met fietskleding soms ook zo).

Maar goed kleding is heel persoonlijk, maar zou zeker niet glashard beweren dat verschil in kwaliteit/comfort altijd groot is tussen goedkoop en duur.
Tuurlijk het is allemaal subjectief en persoonlijke voorkeur. Maar ik heb persoonlijk ook ''rogelli'' geprobeerd. En daar vond ik de kwaliteit vergeleken met ''castelli'' of ''eroe.cc'' echt wel een groot verschil. Vind de laatste 2 wel heel fijn. Er zijn wel veel verschillen maar persoonlijk vind ik €200 voor een bib toch wel aardig wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:15
€200 voor een bib vind ik idioot (en ik kan het weten), maar Rogelli (daar is onze clubkleding ook van) vind ik echt zwaar onder de maat. Zo'n broek kost misschien 3-4 tientjes, maar die kun je wat mij betreft dan net zo goed in de brand steken.

Voor €70-100 kun je best wel degelijke kleding krijgen, probleem is dat het een beetje een loterij is wat je krijgt. Ik heb 2 lange broeken van Sportful, beide veel gedragen dus niet slecht, maar de Total Comfort is wel een niveautje of 2 hoger dan de NoRain terwijl het verschil in de sale maar zo'n €30 was (€70 vs €100). Volgens mij zijn de broeken van Vermarc ook in die prijsklasse en ook wel dikke prima, maar ik heb meestal maar weinig zin om het uit te proberen.

In het kader van te dure fietskleding; vandaag m'n nieuwe pattas ontvangen. Moest er 6 weken op wachten, maar de fit is perfect en na tientallen schoenen gepast te hebben de laatste maanden kan ik wel zeggen dat ik serieus enthousiast werd toen ik ze eindelijk uit de doos haalde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anvmxJEAeggrHDCfwjwTrISVkXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CyCU1wHBwnp40HNjefsMSrdu.jpg?f=fotoalbum_large

Ook gelijk een nieuwe helm gekocht (Lazer Z1). Na 5 jaar/50.000km met m'n Fizik R3's en Bontrager Ballista werd het ook wel weer eens tijd voor iets nieuws.

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 28-09-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ik heb een Triban bibshort van de Decathlon waar na 2x rijden al een gris in het zitvlak zit. Verder heb ik qua prijs diverse andere bibshorts variërend van € 80 a € 90 euro tot € 120,-- van Craft, Castelli en Assos. Ik merk zeker dat daar toch verschil in zit. Moet alleen wel bekennen dat mijn Assos na 5x rijden al ergens een haal heeft zitten waar ik niet helemaal snap hoe die er in/aan komt. Mogelijk een scherp randje aan een van mijn nagels. Wel balen, want ik vind het wel naast de Castelli's zeer fijne broeken.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Iemand ervaring met https://www.rapha.cc/nl/e...ket-ii/product/CRR03XXNVY ?

MEN'S CORE RAIN JACKET II voor €120 ziet het er niet gek uit! Voor wind/regen proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
rolandos582 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:53:

MEN'S CORE RAIN JACKET II voor €120 ziet het er niet gek uit! Voor wind/regen proof
Waar ben je naar opzoek? Een jersey die je bij vertrek aantrekt en regenbestendig is (dan zou ik voor een Gabba o.i.d. gaan), of een los lichtgewicht regenjack wat je in je achterzak stopt (dan zou ik voor een Shakedry variant van Gore/7Mesh/Rapha gaan).

Diegene die je post lijkt daar een beetje tussenin te zitten; te zwaar/groot om altijd in je achterzak te stoppen, maar ook weer niet geschikt als jersey die je de hele rit blijft dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:10:
[...]

Waar ben je naar opzoek? Een jersey die je bij vertrek aantrekt en regenbestendig is (dan zou ik voor een Gabba o.i.d. gaan), of een los lichtgewicht regenjack wat je in je achterzak stopt (dan zou ik voor een Shakedry variant van Gore/7Mesh/Rapha gaan).

Diegene die je post lijkt daar een beetje tussenin te zitten; te zwaar/groot om altijd in je achterzak te stoppen, maar ook weer niet geschikt als jersey die je de hele rit blijft dragen.
Ja ik ben eigenlijk opzoek naar een jersey met lange mauwen voor wind/regen ritjes. Waar onder je een lange of korte base layer draagt. Gewoon voor de hele rit van maximaal 3-4 uurtjes. Niet om los mee te nemen ofzo. Dat vind ik persoonlijk erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Maravilla
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
rolandos582 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:53:

Ja hier, prima jasje wat klein op te vouwen is. Ik draag 'm alleen als het regent, als je 'm als windjack gaat gebruiken is alles wat eronder zit juist nat van het zweet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:25

Tacoos

i am i

Ypuh schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:02:
...snip...

Voor €70-100 kun je best wel degelijke kleding krijgen, probleem is dat het een beetje een loterij is wat je krijgt. ...snip...
Kijk, ik heb geen moeite met een wat hogere prijs als het lekker zit, goed smoelt en ook echt merkbaar van goed kwaliteit is.
Ik heb echter eens op een ander forum gevraagd wat een liner met goede zeem is voor tijdens mtb-en en dan roept iemand 'Assos' en toen ik vroeg of er tussen de 30 die ik nu aan uitgeef en de 120 die een Assos kost nog iets zit wat ook goed is, werd ik voor goeiekope Harrie uitgemaakt...dat gaat me ook te ver dus. Met een argument van er is alleen Assos en de rest is bagger kan ik niet zoveel.
Daar stopte de discussie ook gelijk en bij gebrek aan betere antwoorden rijd ik dus nog steeds met die 30 euro liners (Decathlon 900 ondershort voor de nieuwsgierigen)

Nou vind ik 120 voor alleen een liner al lastig te verdedigen, maar als ie dan alsnog tegenvalt is 120 euro uitgeven pas echt kut! Dus ik vond t t risico niet waard.
Ypuh schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:02:
In het kader van te dure fietskleding; vandaag m'n nieuwe pattas ontvangen. Moest er 6 weken op wachten, maar de fit is perfect en na tientallen schoenen gepast te hebben de laatste maanden kan ik wel zeggen dat ik serieus enthousiast werd toen ik ze eindelijk uit de doos haalde.

[Afbeelding]

...snip....
In mijn zoektoch naar de oplossing voor mijn pijnlijke voeten tijdens fietsen ben ik inmiddels bij de Lake MX237 endurance uitgekomen, die vergelijikbaar kost. Dus als het moet smijt ik er echt wel serieus geld tegenaan :P

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:01
Als ik nou nog 1 dag met een graad of twintig in de kalender zag, had ik die Unique wel gehaald. Nu twijfel ik, omdat het er op lijkt dat hij linea recta de kast in kan.
Zou zomaar eens de ultieme bibshort kunnen zijn. Wil dat wel eens proberen "for science" zeg maar...

Wat vind jij ervan @ypuh? Te duur? ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Stoffa op 29-09-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Stoffa schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:06:
Als ik nou nog 1 dag met een graad of twintig in de kalender zag, had ik die Unique wel gehaald. Nu twijfel ik, omdat het er op lijkt dat hij linea recta de kast in kan.
Zou zomaar eens de ultieme bibshort kunnen zijn. Wil dat wel eens proberen "for science" zeg maar...

Wat vind jij ervan @ypuh? Te duur? ;)
Ik heb hem her en der al voor wat schappelijkere prijzen voorbij zien komen. Zou nog even wachten (ben zelf namelijk ook wel nieuwsgierig) en misschien dat er deze winter of met Black Friday al wel een aanbieding komt (o.a. Sport4It en Futurum een beetje in de gaten houden).

Heb 2 weken terug in Bolzano ook nog een beetje rondgekeken (daar staat de Q36.5 fabriek), maar geen bijzondere prijzen gezien helaas. Als ik het een beetje inschat is hij met een jaar wel voor zo'n €190-220 te krijgen ergens en dan is het het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:01
Ypuh schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:16:
[...]

Ik heb hem her en der al voor wat schappelijkere prijzen voorbij zien komen. Zou nog even wachten (ben zelf namelijk ook wel nieuwsgierig) en misschien dat er deze winter of met Black Friday al wel een aanbieding komt (o.a. Sport4It en Futurum een beetje in de gaten houden).

Heb 2 weken terug in Bolzano ook nog een beetje rondgekeken (daar staat de Q36.5 fabriek), maar geen bijzondere prijzen gezien helaas. Als ik het een beetje inschat is hij met een jaar wel voor zo'n €190-220 te krijgen ergens en dan is het het overwegen waard.
Ja die link bij bakker doelde ik ook op om m daar te halen. Het is ook eigenlijk beetje onzin nu nog een bibshort te kopen met de winter voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Stoffa schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:33:
[...]

Ja die link bij bakker doelde ik ook op om m daar te halen. Het is ook eigenlijk beetje onzin nu nog een bibshort te kopen met de winter voor de deur.
Inderdaad, tenzij het gewoon een goede aanbieding is :). Denk dat de Unique nog net iets te nieuw is om al met 40% sale te gaan, maar zag al een paar winkels die een flinke stapel hebben liggen (en kan me niet voorstellen dat ze er veel meer dan 1 per week verkopen). Onvermijdelijk dus dat ze vroeg of laat in de sale komen.

Laat m'n nieuwe schoentjes en helm nu ook nog ff in de doos zitten. Doe deze winter nog wel ff met m'n huidige, tenzij het een keer een mooie dag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-07 13:39
Stoffa schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:33:
[...]
Het is ook eigenlijk beetje onzin nu nog een bibshort te kopen met de winter voor de deur.
Hoezo? Ik ben op zoek en ga de Futurum Joris waarschijnlijk aanschaffen voor de MTB aankomende tijd. Je kan een bibshort toch combineren/afstemmen op de temperatuur? Ik doe er beenstukken bij aan of een lange broek zonder zeem er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:17
Ypuh schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:50:
[...]

Inderdaad, tenzij het gewoon een goede aanbieding is :). Denk dat de Unique nog net iets te nieuw is om al met 40% sale te gaan, maar zag al een paar winkels die een flinke stapel hebben liggen (en kan me niet voorstellen dat ze er veel meer dan 1 per week verkopen). Onvermijdelijk dus dat ze vroeg of laat in de sale komen.

Laat m'n nieuwe schoentjes en helm nu ook nog ff in de doos zitten. Doe deze winter nog wel ff met m'n huidige, tenzij het een keer een mooie dag is.
Ik vind dat altijd zo zonde. Dan heb je mooie spullen, maar dan maak je er geen gebruik van. Ik hoop overigens op een koude winter in plaats van een verlengde herfst tot aan het voorjaar (met bijbehorende neerslag).
Voordeel van de afgelopen winters is echter wel dat je met een zomerbroek en beenstukken prima uit de voeten kan. Pas als het echt wat kouder wordt heeft een lange broek toch wel de voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
wisselwerking schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:21:
Ik vind dat altijd zo zonde. Dan heb je mooie spullen, maar dan maak je er geen gebruik van.
Ik ga er vanuit dat ik nog 50 jaar fiets, dus die schoenen gaan hun lief en leed nog wel delen.

Verder ben ik het met je eens; mijn nummer #1 voorwaarde als ik ergens (veel) geld aan uitgeef is dat ik het ook gebruik. Als je iets 3-4x in de week gebruikt, dan maakt de prijs mij minder uit dan wanneer je iets maar 1 of 2x per jaar uit de schuur haalt. Een cabrio/camper/caravan/boot o.i.d. vind ik dus echt zonde van het geld. Een paar skischoenen of een goede tent (heb een Hilleberg) zitten op het randje, omdat je die er vrij snel uit hebt t.o.v. een paar keer huren of paar dagen hotel.

Vind het zelf wel fijn om iets 'klaar' te hebben liggen voor als het oude versleten is, zodat je dan niet op stel en sprong opzoek hoeft (en de hoofdprijs betaald of zo snel geen goed alternatief kunt vinden). Deze schoenen ben ik wel een maand of 3 mee onderweg geweest. Heb zeker 10 verschillende paren geprobeerd voordat ik op deze uitkwam en mocht toen nog 6 weken wachten tot ze uit de fabriek kwamen rollen.

[ Voor 23% gewijzigd door Ypuh op 29-09-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:02

User

S3

Ik ben op zoek naar herfst/winter kleding maar ik heb geen idee wat ik moet kiezen...

Vorig winter ben ik regelmatig 2 keer doordeweeks savonds een uurtje gaan fietsen op de mountainbike. Dat ging prima met een lange broek + goedkoop jasje van de Decathlon. Gisteravond weer hetzelfde gedaan op de racefiets, maar toen was dezelfde broek toch een beetje aan de koude kant omdat de wind er op hogere snelheden wel doorheen kwam. Idem met het shirt. Beide zijn geschikt voor lage temperaturen, maar gisteravond kwam de windkracht 2 á 12 graden er wel redelijk makkelijk doorheen. Dat was dus flink trappen om warm te worden/blijven, met het resultaat dat ik flink ben gaan zweten. Dus ik had het gelijktijdig koud en warm. :+
Toen ik thuis was en stil stond was het helemaal verschrikkelijk, het zweet stroomde ineens van m'n hoofd. Voor een fietsrit van een half uurtje op 80% FTP leek me dat behoorlijk overdreven. Ik ben dus op zoek naar iets wat winddicht is en me niet helemaal het schompes laat zweten.

Het 'lastige' (eigenwijze) is dat ik voor een uurtje fietsen geen zin heb om me een half uur om te kleden, dus ik zit niet direct te wachten op dingen als een windvest/jack, armstukken, beenstukken etc. Ik wil gewoon lekker makkelijk een broek en shirt/jas aan doen en op de fiets springen. :P

Ik zat zelf al te kijken naar spul van Gore Wear:
https://www.futurumshop.n...art-neon-geel-heren.phtml
https://www.futurumshop.n...art-neon-geel-heren.phtml

Iemand ervaringen met spul van Gore? Vooral de jassen/shirts, ze hebben daar bijna een eindeloze collectie van.
Ik las als wel dat de bib tights relatief lange bretels hebben. De C3 windstopper heeft verstelbare bretels dus dat zal wel passen. De C7 lijkt me ook wel interessant, maar die heeft geen verstelbare bretels en €200 uitgeven in de hoop dat het past vond ik wat te gortig. Hoewel ik wel een behoorlijk lange rug heb dus lange bretels zou me wel goed uitkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:43
racoon schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:36:
Vraagje, om met dit weer toch te kunnen fietsen zoek ik iets om mijn benen warm te houden, welke optie zouden jullie kiezen

Beenstukken
Lange broek met zeem
Korte broek met zeem en daarover lange broek zonder zeem

Optie 3 heb in in mijn bezit, de rest moet ik aanschaffen
Beenstukken. Dat is prima met dit weer.

Als het nog kouder wordt trek je die lange broek zonder zeem er overheen.
Als het dan nog kouder wordt trek je die beenstukken onder je lange broek zonder zeem aan.

Dan heb je voor weinig best een brede range.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-07 08:44
Ik draag zelf gewone beenstukken als het 10 graden vriest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
CedricD schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:34:
Ik ook, waarschijnlijk onder een thermobroek :+

Maar 10 graden vorst met zonnetje is niet zo erg als 1 graad boven 0 en het dan waterkoud is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:17
CedricD schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:34:
Dat heb ik ook wel gedaan en op zich is dat goed vol te houden, maar vooral rond het kruis is het dan rood door de kou. Een lange broek is dan net wat aangenamer voor de edele delen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
User schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:08:
Iemand ervaringen met spul van Gore?
Jep, met C3 en C5.

C5 vind ik prima spul, C3 is meer de budget variant.

Gore wear gebruikt (niet voor alles) Gore-tex materiaal, dat gebruikt Castelli bijv. ook voor hun Gabba/Perfetto lijn. Sportful gebruikt het ook.

Ik heb deze broek, sommige zullen hem te warm vinden, maar ik vind hem perfect tussen de 3-12 graden. Ook voor een klein buitje is het prima te doen. Mijn knieen, bovenbenen en kruis blijven goed warm. Achterkant en schenen zit wat meer ademend vermogen. Ik vind het een heerlijke broek, al is de zeem niet zo goed als mijn Assos (maar die is weer niet zo warm). Maar tot 100 km vind ik prima te doen (veel verder ga ik toch niet als het koud is).

Broek heeft ondertussen een opvolger, daar heb ik geen ervaring mee: https://www.futurumshop.n...et-zeem-zwart-heren.phtml

Deze broek heb ik ook. Lekkere broek voor als het steen koud is, maar niet dat ik er ff 100 km mee gaat fietsen. Pasvorm is veel minder dan de C5, en de stof is ook veel stugger. Hij is wel veel warmer en daar heb ik hem voor gekocht (ook woon-werk). Als het onder het vriespunt is ga ik toch niet veel langer dan 1,5/2 uur fietsen en dat gaat prima met deze broek.

Als jersey heb ik deze. Is "precies" dezelfde als een Castelli Gabba, alleen de Gabba heeft nog een dunne voering en de C5 niet. Jasje bevalt prima, ik heb er ook gore-wear armstukken bij. Maar bijv. een Castelli Perfetto (lange mouwen) is toch echt warmer.

Deze broek vind ik ook fijn trouwens: https://www.hopmansfietsg...omloop-8055688735982.html al dan niet icm Nanoflex knie en of beenstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-07 08:44
wisselwerking schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:49:
[...]

Dat heb ik ook wel gedaan en op zich is dat goed vol te houden, maar vooral rond het kruis is het dan rood door de kou. Een lange broek is dan net wat aangenamer voor de edele delen
Pro tip: Als het echt koud is steek ik een washandje voor mijn kruis. Werkt perfect en valt zelf niet op :9.

Zolang m'n bovenlijf, hoofd, oren en handen maar droog blijven heb ik zelf bij 'waterkoude' eigenlijk geen last. Benen en voeten mogen in principe nat worden, daar ondervind ik niet veel hinder van.
Handschoenen begin ik bij een zonnige winterdag eigenlijk ook pas te dragen als de temperatuur rond het vriespunt schommelt.

Ondanks dat ik er goed tegen kan, verkies ik toch liever een indoortraining als het écht regent.
Ook al is het maar omdat ik dan geen fiets moet wassen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
CedricD schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:18:
[...]

Ondanks dat ik er goed tegen kan, verkies ik toch liever een indoortraining als het écht regent.
Ook al is het maar omdat ik dan geen fiets moet wassen :+.
Ik heb maandagavond juist een rondje in de stromende regen gedaan, ik had echt geen zin om op de tacx te gaan zitten. Al vind ik echt koud en stromende regen ook niet echt een goude combinatie.

Fiets wassen deed ik toch al niet :+ (al heb ik hem deze keer zowaar met de tuinslang even afgespoeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

mhr-zip schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:16:
[...]

Jep, met C3 en C5.

C5 vind ik prima spul, C3 is meer de budget variant.

Gore wear gebruikt (niet voor alles) Gore-tex materiaal, dat gebruikt Castelli bijv. ook voor hun Gabba/Perfetto lijn. Sportful gebruikt het ook.

Ik heb deze broek, sommige zullen hem te warm vinden, maar ik vind hem perfect tussen de 3-12 graden. Ook voor een klein buitje is het prima te doen. Mijn knieen, bovenbenen en kruis blijven goed warm. Achterkant en schenen zit wat meer ademend vermogen. Ik vind het een heerlijke broek, al is de zeem niet zo goed als mijn Assos (maar die is weer niet zo warm). Maar tot 100 km vind ik prima te doen (veel verder ga ik toch niet als het koud is).

Broek heeft ondertussen een opvolger, daar heb ik geen ervaring mee: https://www.futurumshop.n...et-zeem-zwart-heren.phtml

Deze broek heb ik ook. Lekkere broek voor als het steen koud is, maar niet dat ik er ff 100 km mee gaat fietsen. Pasvorm is veel minder dan de C5, en de stof is ook veel stugger. Hij is wel veel warmer en daar heb ik hem voor gekocht (ook woon-werk). Als het onder het vriespunt is ga ik toch niet veel langer dan 1,5/2 uur fietsen en dat gaat prima met deze broek.

Als jersey heb ik deze. Is "precies" dezelfde als een Castelli Gabba, alleen de Gabba heeft nog een dunne voering en de C5 niet. Jasje bevalt prima, ik heb er ook gore-wear armstukken bij. Maar bijv. een Castelli Perfetto (lange mouwen) is toch echt warmer.

Deze broek vind ik ook fijn trouwens: https://www.hopmansfietsg...omloop-8055688735982.html al dan niet icm Nanoflex knie en of beenstukken.
Die C5 Thermo bib zag ik inderdaad, maar bij Futurum zeggen ze dat die geschikt is voor 0-10 graden. Die Santini broek die ik nu heb zeggen ze dat hij geschikt is voor 7 tot 15 graden, maar die vond ik (op de MTB) bij een graad of 2-3 nog warm genoeg. (Hoewel ik na ritjes wel koude heupen had, maar dat voorkom je volgens mij niet)
Ik ben bang dat die C5 mij veel te warm is in de herfst. C7 zou misschien kunnen, maar voordat ik die mag kopen moet ik eerst iemand lief aankijken. :+

Misschien eerst gewoon nog een paar ritjes doen met wat ik nu heb en goed uitzoeken wat ik nu mis.

Kheb serieus ook al zitten kijken naar een Alé Fuga DWR skinsuit, lijkt me op zich ook wel wat. Wind en waterdicht en geen kieren. Maarja, korte broek. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
User schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:57:
[...]
Die C5 Thermo bib zag ik inderdaad, maar bij Futurum zeggen ze dat die geschikt is voor 0-10 graden. Die Santini broek die ik nu heb zeggen ze dat hij geschikt is voor 7 tot 15 graden, maar die vond ik (op de MTB) bij een graad of 2-3 nog warm genoeg. (Hoewel ik na ritjes wel koude heupen had, maar dat voorkom je volgens mij niet)
Ik ben bang dat die C5 mij veel te warm is in de herfst. C7 zou misschien kunnen, maar voordat ik die mag kopen moet ik eerst iemand lief aankijken. :+

Misschien eerst gewoon nog een paar ritjes doen met wat ik nu heb en goed uitzoeken wat ik nu mis.

Kheb serieus ook al zitten kijken naar een Alé Fuga DWR skinsuit, lijkt me op zich ook wel wat. Wind en waterdicht en geen kieren. Maarja, korte broek. :+
Als je de kleding beet hebt weet je al 10 keer meer dan van een plaatje op internet. Een keer langs Hopmans rijden is best aan te raden, of je moet een keer futurum leeg bestellen en terugsturen.

Je kan ook laagjes aan doen, volgens mij is het niet door velominati verboden om 2 ondershirts en 2 jerseys over elkaar aan te trekken :+

Ik heb uit een oude (redelijk dunne) lange broek wel eens de zeem uitgehaald, zodat ik hem over een korte bib aan kon trekken. Niet te warm aan mijn (onder) benen, en warm genoeg in m’n kruis.

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 29-09-2020 22:38 ]

• rolandos582
Hmm, ik twijfel tussen een aantal opties :
- SPORTFUL FIANDRE NORAIN PRO FIETSBROEK LANG MET ZEEM ZWART HEREN
- CASTELLI SORPASSO ROS FIETSBROEK LANG MET ZEEM ZWART HEREN
- GORE WEAR C7 PARTIAL WINDSTOPPER PRO FIETSBROEK LANG MET ZEEM

Met name voor 5-15C met regen/wind in het achterhoofd. Of zijn er nog betere opties? Bij voorkeur rond de €150

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User

User

S3

mhr-zip schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:37:
[...]

Als je de kleding beet hebt weet je al 10 keer meer dan van een plaatje op internet. Een keer langs Hopmans rijden is best aan te raden, of je moet een keer futurum leeg bestellen en terugsturen.

Je kan ook laagjes aan doen, volgens mij is het niet door velominati verboden om 2 ondershirts en 2 jerseys over elkaar aan te trekken :+

Ik heb uit een oude (redelijk dunne) lange broek wel eens de zeem uitgehaald, zodat ik hem over een korte bib aan kon trekken. Niet te warm aan mijn (onder) benen, en warm genoeg in m’n kruis.
Dat is op zich wel een idee ja, alleen is Hopmans voor mij meer dan 2 uur rijden. :+
Misschien dat een winkel hier in de buurt het ook heeft liggen.

• Ypuh
rolandos582 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:06:

Met name voor 5-15C met regen/wind in het achterhoofd. Of zijn er nog betere opties? Bij voorkeur rond de €150
Eh, ja. Als je in de €150 categorie gaat zoeken komen de Assos Bonka en Q36.5 Thermica ook in beeld. Nadeel is natuurlijk wel dat er nu geen goede aanbiedingen zijn voor winterkleding of de gangbare maten zijn al uitverkocht.

https://www.sport4it.com/...g-salopette-met-zeem.html
https://www.hopmansfietsg...t-s/742-kleur-block_black

Ik heb zelf wel goede ervaringen met de Sportful Total Comfort. Is een vrij warme lange broek, waar de NoRain een wat dunnere is. Zelfde geldt voor veel merken trouwens, je hebt een dunne variant wat eigenlijk gewoon een verlengde bibshort is, of een echte winter variant die gevoerd zijn van binnen. Voor de dunne variant kun je net zo goed met beenstukken gaan rijden (liefst dan weer een gevoerde bibshort a la Q36.5 Wolf of Assos Tiburu o.i.d.), maar ik vind zelf een lange broek altijd wel fijn. Ik heb overigens de goedkopere NoRain en die zeem is niet top (blauwe). Ga er vanuit die Pro dan wel een betere zeem heeft (Rood zo te zien).

Bedenk me net dat ik al deze opties dus ook gewoon in de kast heb liggen :$. Op één of andere manier is het altijd wel direct duidelijk wat ik aan doe. Vroeg vertrek + lange dag in het voorjaar, dan eerder beenstukken. Kort avondritje in de herfst; dunne lange broek. Zondag rit in dec/jan/feb, gevoerde lange broek etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

rolandos582 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:06:

Ik geloof niet in 5-15 graden. Iets dat bij 5 graden lekker comfy is, zweet je je kapot in bij 15 graden (los van dat 5 graden met zonnetje weer anders voelt dan 5 graden met gure wind). Vanaf 10 graden is een normale bib met gevoerde beenstukken imho over het algemeen prima. Afhankelijk van het weer (grijs/grauw/guur vs. mooi zonnetje) kan dat onder de 10 graden ook prima. 0-5 is vaak wel echt winterbroeken weer.

Exact expert nodig?

• Ypuh
Verschilt ook een beetje per persoon/intensiteit/duur. Zo rond de 15-17 graden is het bij mij al tijd voor een dunne lange broek of beenstukken. Zo rond de 10 graden trek ik m'n gevoerde winterbroek al aan.

Fiets ook vaak in groepen op voor mij 50-60% vermogen. Verder zweet ik ook niet zoveel, ook niet bij zware inspanning. Bij 0-5 trek ik nog wel eens kniewarmers aan over m'n lange broek en thermo sokken, overschoenen, gaiters etc. dus dan wordt je al redelijk Michelin mannetje. Sowieso altijd liever wat te warm dan te koud :).

• rolandos582
Ypuh schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:49:
[...]

Eh, ja. Als je in de €150 categorie gaat zoeken komen de Assos Bonka en Q36.5 Thermica ook in beeld. Nadeel is natuurlijk wel dat er nu geen goede aanbiedingen zijn voor winterkleding of de gangbare maten zijn al uitverkocht.

https://www.sport4it.com/...g-salopette-met-zeem.html
https://www.hopmansfietsg...t-s/742-kleur-block_black

Ik heb zelf wel goede ervaringen met de Sportful Total Comfort. Is een vrij warme lange broek, waar de NoRain een wat dunnere is. Zelfde geldt voor veel merken trouwens, je hebt een dunne variant wat eigenlijk gewoon een verlengde bibshort is, of een echte winter variant die gevoerd zijn van binnen. Voor de dunne variant kun je net zo goed met beenstukken gaan rijden (liefst dan weer een gevoerde bibshort a la Q36.5 Wolf of Assos Tiburu o.i.d.), maar ik vind zelf een lange broek altijd wel fijn. Ik heb overigens de goedkopere NoRain en die zeem is niet top (blauwe). Ga er vanuit die Pro dan wel een betere zeem heeft (Rood zo te zien).

Bedenk me net dat ik al deze opties dus ook gewoon in de kast heb liggen :$. Op één of andere manier is het altijd wel direct duidelijk wat ik aan doe. Vroeg vertrek + lange dag in het voorjaar, dan eerder beenstukken. Kort avondritje in de herfst; dunne lange broek. Zondag rit in dec/jan/feb, gevoerde lange broek etc.
Thanks! Ik zal eens kijken naar die 2 broeken! Die zijn wel echt gevoerd en dus voor de nog koudere temperaturen? 0-5C? Die verwacht ik nu nog niet nodig te hebben maar uiteindelijk komt dat natuurlijk ook wel! Nog noemenswaardige dingen tussen de 2?
Crazy D schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:59:
[...]

Ik geloof niet in 5-15 graden. Iets dat bij 5 graden lekker comfy is, zweet je je kapot in bij 15 graden (los van dat 5 graden met zonnetje weer anders voelt dan 5 graden met gure wind). Vanaf 10 graden is een normale bib met gevoerde beenstukken imho over het algemeen prima. Afhankelijk van het weer (grijs/grauw/guur vs. mooi zonnetje) kan dat onder de 10 graden ook prima. 0-5 is vaak wel echt winterbroeken weer.
Ik denk eerder dat het de 0-10 graden range is inderdaad. 10-15 is gewoon normale bib met beenstukken. Maar zeker in de herfst heb je koudere dagen met regen etc. Dan wil je wel naar naar een lange bib. Daar is deze vraag dan eigenlijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:27

racoon

mooowwww

wat denken jullie hiervan?

https://www.wish.com/prod...NxoCW-IQAvD_BwE&share=web zou dit nep zijn?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Op Wish? Ik denk dat de kans zeker 99,999999999% zal zijn.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Wish is altijd van die nep Ali troep. Veel te groot/veel te klein of iets totaal anders dan wat je op de foto ziet.

MAAP is nauwelijks met korting te krijgen, af en toe 15-20% bij retailers zoals SigmaSports of als bundel aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Als iets te mooi is om waar te zijn, dat is dat ook zo. Chinese namaak, gewoon niet dezelfde kwaliteit.

Heb uiteindelijk de Sportful Fietsbroek NoRain Pro besteld, hoop dat hij volgende week binnen is. Er is niet echt een norain pro jersey. Ook veelal alleen zwart, waarom zijn veel van die jerseys alleen maar in het zwart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:56
rolandos582 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:24:
Als iets te mooi is om waar te zijn, dat is dat ook zo. Chinese namaak, gewoon niet dezelfde kwaliteit.

Heb uiteindelijk de Sportful Fietsbroek NoRain Pro besteld, hoop dat hij volgende week binnen is. Er is niet echt een norain pro jersey. Ook veelal alleen zwart, waarom zijn veel van die jerseys alleen maar in het zwart 8)7
Je komt voor NoRain jerseys dan al gauw uit bij de jackets. Ook erg goed spul en niet perse zwart :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
De Castelli Gabba is de NoRain top. Ook verkrijgbaar als jersey of met afneembare mouwen, maar ik zou gewoon voor de long sleeve gaan dan. Zijn met een beetje zoeken/geduld wel voor redelijke prijzen te krijgen vaak (€100-120). Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
La1974 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:46:
[...]

Je komt voor NoRain jerseys dan al gauw uit bij de jackets. Ook erg goed spul en niet perse zwart :) .
Ja zit inderdaad naar de long sleeve te kijken. Maar dan met name de FIANDRE PRO MEDIUM JACKET.
Die heb je inderdaad wel in wat felle kleurtjes : https://www.sportful.com/.../jackets/p/111950220A-002
Ypuh schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:02:
De Castelli Gabba is de NoRain top. Ook verkrijgbaar als jersey of met afneembare mouwen, maar ik zou gewoon voor de long sleeve gaan dan. Zijn met een beetje zoeken/geduld wel voor redelijke prijzen te krijgen vaak (€100-120). Aanrader!
Die Gabba veel verhalen over gelezen inderdaad! Maar die longsleeves lijken overal uitverkocht? Ik zie nergens een gabba longsleeve te koop :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@rolandos582 Ja, je blijft ook lekker shoppen in de piekdrukte :9 . Een nieuwe fiets in juli, herfstkleding na de eerste week regen en als de wintertijd ingaat misschien ook nog wel een verlichtingsset, winterschoenen of fietstrainer. Op die manier loop je precies uit sync met de voorraden en leuke aanbiedingen en kunnen wij je ook niet verder helpen :+.

Een lange broek of Gabba kun je het beste ergens in februari kopen. Een nieuwe fiets ergens in november een fietstrainer in juni/juli. Dan zijn de voorraden vaak net weer aangevuld, weinig kapers op de kust en zijn de nieuwe collecties/modellen vaak al aangekondigd waardoor de oude tegen dumpprijzen verkocht worden (die zijn dan vaak ook in een week weg, zodat die lage prijzen snel van de radar verdwijnen).

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 02-10-2020 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:56:
@rolandos582 Ja, je blijft ook lekker shoppen in de piekdrukte :9 . Een nieuwe fiets in juli, herfstkleding na de eerste week regen en als de wintertijd ingaat misschien ook nog wel een verlichtingsset, winterschoenen of fietstrainer. Op die manier loop je precies uit sync met de voorraden en leuke aanbiedingen en kunnen wij je ook niet verder helpen :+.

Een lange broek of Gabba kun je het beste ergens in februari kopen. Een nieuwe fiets ergens in november een fietstrainer in juni/juli. Dan zijn de voorraden vaak net weer aangevuld, weinig kapers op de kust en zijn de nieuwe collecties/modellen vaak al aangekondigd waardoor de oude tegen dumpprijzen verkocht worden (die zijn dan vaak ook in een week weg, zodat die lage prijzen snel van de radar verdwijnen).
Haha je hebt ook helemaal gelijk 8)7 Maarja, je moet wat hé. Alles wat nu een beetje in de kast ligt, qua regenkleding past ook niet meer helemaal lekker. Opzicht valt het mij nog aardig mee qua beschikbaarheid. En met black friday kunnen we vast nog wel een leuke tacx aanschaffen 8)7

Zal mij eens verdiepen in de Sportful Fiandre range - Castelli Perfetto (Opvolger Gabba?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 13:01
rolandos582 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:19:
[...]

Haha je hebt ook helemaal gelijk
nee joh, jij hebt helemaal gelijk. Je moet iets kopen wanneer je het nodig hebt en niet omdat het in de aanbieding is. Als je dat laatste doet heb je na een paar jaar waarschijnlijk veel te veel spullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
BartNL schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:25:
[...]

nee joh, jij hebt helemaal gelijk. Je moet iets kopen wanneer je het nodig hebt en niet omdat het in de aanbieding is. Als je dat laatste doet heb je na een paar jaar waarschijnlijk veel te veel spullen :P
8)7 zo gaat dat wel, oh kijk. Mooie aanbieding! Nu niet nodig maar komt altijd wel van pas. Gevolg, blijft liggen op de plank en komt nooit in actie. En tegen die tijd is er weer een nieuw/beter model etc.

Zo gaat dat wel vaak. En met winterkleding helemaal, tegenwoordig heb je dat niet eens nodig want echte winters hebben we niet eens.

BikeInn levert deze set ;
- https://www.bikeinn.com/f...e-no-rain-pro/136886561/p €110,99
- https://www.bikeinn.com/f...-medium/137142619/p?tqw=L €136,99

Terwijl Nederlandse shops minimaal €70 extra vragen. Laat staan de adviesprijs 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
rolandos582 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:19:
[...]

Haha je hebt ook helemaal gelijk 8)7 Maarja, je moet wat hé. Alles wat nu een beetje in de kast ligt, qua regenkleding past ook niet meer helemaal lekker. Opzicht valt het mij nog aardig mee qua beschikbaarheid. En met black friday kunnen we vast nog wel een leuke tacx aanschaffen 8)7

Zal mij eens verdiepen in de Sportful Fiandre range - Castelli Perfetto (Opvolger Gabba?)
De Perfetto Light RoS staat nog op mijn lijstje, lekker veelzijdig, maar zoals jullie ook zeggen: slechte tijd om die nu te kopen ("maar ik wil m zo graag!!", let maar op, ligt volgende week toch gewoon hier in huis.. :X ).

Prima te combineren met een onder/thermoshirt naar gelang het weer en nanoflex armwarmers om het compleet te maken. Kan je in veel situaties mee fietsen, in de kou icm met een goed thermoshirt (of 2) en goede/warme broek, maar ook nu in deze regenachtige omstandigheden of in het voorjaar als je een rit gepland hebt waar regen voorspeld is. Lange mouwen jack vind ik zelf juist altijd wat minder fijn, zit vaak minder strak om de armen en zo een convertible is het ook net niet.

Volgens mij is de Gabba RoS beter gevoerd, dus iets warmer. Maar dan misschien ook weer te warm in het voorjaar of zoals nu. Denk dat de Perfetto RoS veelzijdiger is wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:59
Ypuh schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:02:
Eens met dit. Ik heb een perfetto (dus Gabba) convertible, dus met afritsmouwen. In de praktijk komt het eigenlijk nooit voor dat ik afrits.Ik ben nog geen scenario tegengekomen dat ik m'n mouwen wou afritsen omdat ik het te warm had en wel body warm wou houden maar niet de mouwen nodig had.

Voorraden zijn inderdaad ver op. Banierhuis heeft er nog een paar, net als Wiggle.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djiee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden hier geïnformeerd naar advies over kleding, inmiddels ben ik een aantal weken verder en heb ik mijn eerste outfit redelijk compleet. Ondanks mijn geringe ervaring met de verschillende merken heeft er misschien toch iemand wat aan als ik dit deel.

Als ondershirt heb ik uiteindelijk gekozen voor een Gripgrap Ride thermal shirt. Deze zit erg comfortabel en sluit goed aan rondom het lichaam.

Na een post over het merk Gobik heb ik de gok gewaagd en de K10 bibtights besteld met een paar winter merino sokken.

Na 2-3 dagen was de broek al bezorgd. De stof voelt en ziet er kwalitatief uit, heeft een goede compressie rondom de benen en kan tegen wat regen en kou. De zeem is comfortabel en loopt iets hoger door bij het kruis en geeft daardoor wat meer bescherming tegen de wind en kou. Daarbij zitten de bretels niet te strak rondom de schouders wat ook bijdraagt aan het comfort. Ik heb ook broeken van o.a. Castelli en Agu geprobeerd, daar vond ik de zeemen en met name de bretels bij Castelli erg oncomfortabel zitten.

Omdat ik erg gecharmeerd ben van het design heb ik ook de Gobik Cobble Jersey besteld bij een Nederlandse webshop. Helaas zat deze dusdanig strak rondom de oksel en schouder dat het irriteerde, deze heb ik weer retour gestuurd. Een maat groter was er helaas niet meer waardoor ik heb besloten verder te kijken.

Uiteindelijk ben ik bij Rapha uitgekomen en de Core jersey besteld en nog een paar sokken. Na een week wachten heb ik deze vandaag gekregen. De core lijn zou ruimer vallen volgens reviews, dit vind ik erg meevallen. Het shirt sluit goed aan rondom het lichaam, zit niet te strak maar ook niet zo ruim als beschreven word. Er zit een lichte fleece voering in maar is minder dik en warm dan bijv het Cobble shirt van Gobik. Al met al een mooi shirt maar verwacht dat deze voor de echte winterdagen te koud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Hebben jullie wel eens kleding besteld bij bikeinn.com? Ze hebben daar goeie prijzen, maar tis zo'n typische dozenschuiver site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
User schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:10:
Hebben jullie wel eens kleding besteld bij bikeinn.com? Ze hebben daar goeie prijzen, maar tis zo'n typische dozenschuiver site.
Ja, een aantal keer. Komt gewoon aan je moet alleen een tijdje wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:24:
Ook veelal alleen zwart, waarom zijn veel van die jerseys alleen maar in het zwart 8)7
'

Die Gore-tex stof waar het van gemaakt is, is maar in een paar kleuren te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Djiee schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:50:
Uiteindelijk ben ik bij Rapha uitgekomen en de Core jersey besteld en nog een paar sokken. Na een week wachten heb ik deze vandaag gekregen. De core lijn zou ruimer vallen volgens reviews, dit vind ik erg meevallen. Het shirt sluit goed aan rondom het lichaam, zit niet te strak maar ook niet zo ruim als beschreven word. Er zit een lichte fleece voering in maar is minder dik en warm dan bijv het Cobble shirt van Gobik. Al met al een mooi shirt maar verwacht dat deze voor de echte winterdagen te koud is.
Zat er ook naar te kijken! Zeker ook niet duur voor € 85,- Heb je uiteindelijk je normale maat besteld?
User schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:10:
Toevallig zat ik vandaag daar te kijken vanwege aanbiedingen op Sportful. Opeens ten tijden van bestellen stopte de aanbieding en gingen de prijzen veranderen? 8)7

Contact via chat verliep bijzonder matig tot slecht, die vrouw snapte er niks van en kwam met zinloze vragen/antwoorden. Ook reviews op internet zijn niet al te best. Hopelijk komt mijn aanbieding nog wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Djiee schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:50:
Ik had twee jaar gelede een Core Jersey gekocht, maat L. Deze zomer twee stuks van de nieuwe Core Jersey besteld. Compleet andere maatvoering (L is nu te klein) en de stof voelde veel goedkoper aan dan mijn Core Jersey van twee jaar geleden.

Ben bang dat ze beknibbeld hebben op de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
rolandos582 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:01:
[...]

Zat er ook naar te kijken! Zeker ook niet duur voor € 85,- Heb je uiteindelijk je normale maat besteld?
Ik heb gewoon mijn eigen maat besteld ja en dat past goed. Heb mijn omvang opgemeten en de maatvoering gevolgd op de site. Daarbij ook even de maten vergeleken met mijn eerder bestelde Gobik shirt. De rapha viel iets ruimer uit, dus ging ervan uit dat deze beter zou zitten en dat is zo gebleken.
Ik had twee jaar gelede een Core Jersey gekocht, maat L. Deze zomer twee stuks van de nieuwe Core Jersey besteld. Compleet andere maatvoering (L is nu te klein) en de stof voelde veel goedkoper aan dan mijn Core Jersey van twee jaar geleden.

Ben bang dat ze beknibbeld hebben op de kwaliteit.
Vreemd dat je de maatvoering zo anders ervaart bij deze. Ik heb gewoon mijn eigen maat aangehouden en dat past prima. De kwaliteit moet nog blijken, gevoelsmatig vond ik de Gobik kwalitatiever aanvoelen. Daarbij vind ik de foto's ook een iets ander beeld geven op de site dan in de werkelijkheid. Op de foto's lijkt de stof wat dikker en minder glanzend dan het daadwerkelijk is.

Neemt niet weg dat het shirt wel mooi is en dat is eigenlijk ook wel de reden dat ik het kocht.

Voor de winter ben ik erg gecharmeerd van het gravel shirt van CafeduCyclist. Maar 185,- gaat wel wat ver voor 1 jersey 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Djiee schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:26:
Voor de winter ben ik erg gecharmeerd van het gravel shirt van CafeduCyclist. Maar 185,- gaat wel wat ver voor 1 jersey 8)7
Haha sjezus, ze hebben het ook gewoon gedaan ook. Ik dacht dat houthakkersblousen voor gravel fietsers alleen een grap was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Ypuh schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:39:
[...]

Haha sjezus, ze hebben het ook gewoon gedaan ook. Ik dacht dat houthakkersblousen voor gravel fietsers alleen een grap was.
Haha zal zeker niet voor iedereen zijn maar ik vind het erg tof en ook eens wat anders dan de dingen die ik allemaal voorbij zie komen. Alleen wat aan de dure kant om het ook daadwerkelijk aan te schaffen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Ypuh schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:39:
[...]

Het kan nog veel erger. Het nieuwe shirt van EF Education voor de Giro al gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJ9XbsrKmQCDpoSRFLe16TA38Z0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xYWw5ZYZfg1vVksSx2Biksc5.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:04
@Ypuh Als je serieuze kleding wilt dragen, kun je altijd nog met het shirt van EF Education (Giro Edition) met Duck-Palace design gaan rijden (made by Rapha!):

https://www.hln.be/sport/...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb even geen linkje, maar zoek even de TT helm van EF ook op :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
BreadFan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:21:
Heb even geen linkje, maar zoek even de TT helm van EF ook op :D
Dat Disney dit goed vindt 7(8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFERvytS4dnwpPPy63xSQs7KeXQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4QGD3NjF2WfAvGRRTIiEOm5E.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Die van EF is juist weer super gaaf! De shirts in het prof peloton zijn nooit bijzonder mooi, goed idee om ze dan maar gewoon weer leuk/opvallend te maken. Leuk voor de sponsor ook om op deze manier aandacht te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Ypuh op 02-10-2020 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 23:50
Zie dat Galibier (.cc) nog niet genoemd is. Heb daar een uitstekende set arm- en beenstukken van. Tot van het voorjaar nog zonder verzendkosten, maar dat is ondertussen veranderd zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Eddey schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:53:
Zie dat Galibier (.cc) nog niet genoemd is. Heb daar een uitstekende set arm- en beenstukken van. Tot van het voorjaar nog zonder verzendkosten, maar dat is ondertussen veranderd zie ik.
Deze toevallig?

https://galibier.cc/product/lightlegwarmer/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Iemand nog een futurumshop kortingscode van €20,- bij besteding vanaf €100,- nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
La1974 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:37:
[...]

Het kan nog veel erger. Het nieuwe shirt van EF Education voor de Giro al gezien?

[Afbeelding]
Ben jij ooit ongelukkig geworden van de Donald Duck lezen?

DD altijd +1

https://www.ad.nl/geheim-...ige-donald-duck~a519ec50/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Iemand een idee waar ik kleding van het merk maap kan passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
racoon schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:12:
Iemand een idee waar ik kleding van het merk maap kan passen?
Maats.cc midden in Amsterdam en John Koops in Mierlo zijn de enige 2 die ik ken. Verder kun je rechtstreeks online bestellen en retourneren. Ze hebben gewoon een Europees/Nederlands adres waaruit ze versturen.

Zou het wel even passen inderdaad. De maatvoering is voor mij perfect, maar als broek heb ik een M en shirt een L als ik me niet vergis (bij Assos was het eerder andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ypuh schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:38:
[...]

Maats.cc midden in Amsterdam en John Koops in Mierlo zijn de enige 2 die ik ken. Verder kun je rechtstreeks online bestellen en retourneren. Ze hebben gewoon een Europees/Nederlands adres waaruit ze versturen.

Zou het wel even passen inderdaad. De maatvoering is voor mij perfect, maar als broek heb ik een M en shirt een L als ik me niet vergis (bij Assos was het eerder andersom).
Bedankt heb ze inmiddels gemaild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-07 13:39
Geen duur spul. Deze lijkt me wel wat:
https://galibier.cc/product/tourmalet/

Hoe ging de bestelling en bezorging destijds met hun?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddey
Jep. 50% kans met je gok ;) . Zijn heerlijk vind ik. Dun en comfortabel. Heb ze tot nu toe gebruikt tot ongeveer 8 graden, denk dat dat voor mij zo'n beetje de ondergrens is. Als het harder waait bij dat soort temperaturen voel je het er dwars doorheen komen; geen koude benen gehad maar niet helemaal behagelijk. Maar perfect bij iets warmere temperaturen totdat het blote-benen weer is.

Niet een te kleine maat kopen, dan wordt het een panty vermoed ik :o . Op basis van beenomtrek en de opgegeven maten kun je het aardig inschatten denk ik.

Komende winter zien of er nog iets warmere beenstukken bij moeten komen. Mijn oude lange broek ging tot 5 graden, waarna ik overschakelde op mijn winterbroek. Ik vermoed dat mijn winterbroek te warm is bij 5-8 graden, maar dat moet ik nog iets uitgebreider proberen.
baronruud schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:13:
[...]Hoe ging de bestelling en bezorging destijds met hun?
Goed. Op zondag besteld, zelfde avond nog bevestiging dat het verstuurd was. Twee weken later in huis (wellicht gaat dat nu sneller met tracked post). Alleen zaten tot mijn verbazing de armstukken er niet bij. Mailtje gestuurd en binnen 2u korte reaktie met verontschuldiging en dat ze dezelfde dag nog verstuurd zouden worden. Dus prima opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-07 11:09
Gisteren een heerlijk ritje wind mee gedaan, rijrichting NNW wind kwam uit het OZO.
Hoewel het een heerlijk windje was betekende het dus dat mijn linkerkant grotendeels uit de wind zat en mijn rechter bovenbeen/bil vol in de wind. Na een uurtje rijden kreeg ik wat last van mijn rechterbovenbeen, later was dit wel beter.

Kan dit met kou te maken gehad hebben? Reed met mijn overheerlijke castelli competizione (ben zo'n fan van die broek haha) zomerbroek en beenwarmers waardoor mijn bil een redelijk dunne laag had. Voor de winter maar ergens een oude studentensok uitkloppen voor een goede winterbroek denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Iemand ervaring met Rapha broeken? Hoe vallen die qua maat? En hoe is de core qua kwaliteit vergeleken met de pro/classic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Iemand in het bezi van dit shirt?

https://maats.cc/collecti...-pro-base-jersey-sapphire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:04
Ypuh schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:59:
Die van EF is juist weer super gaaf! De shirts in het prof peloton zijn nooit bijzonder mooi, goed idee om ze dan maar gewoon weer leuk/opvallend te maken. Leuk voor de sponsor ook om op deze manier aandacht te krijgen.
Zou je lid zijn van de Rapha club (of iemand kennen), vanaf 9 oktober wordt deze kit in een gelimiteerde oplage verkocht.
(Ben wel bang dat je nog meer geld moet meebrengen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
rolandos582 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:24:
Iemand ervaring met Rapha broeken? Hoe vallen die qua maat? En hoe is de core qua kwaliteit vergeleken met de pro/classic?
Ik heb vorig jaar een classic zomerset gekocht. Maat is voor mij gewoon "normaal", dat is voor mij S. Alles zit goed, broek is niet te kort (in tegenstelling tot de standaard Eroe) en ik hoef ook geen maat M te bestellen zoals bij Castelli. Voelt ook goed aan, pasvorm voor mij is netjes. Ik heb het toen met 50% korting kunnen kopen, anders was ik er niet zo snel aan begonnen.

Qua stof: fijne stof, wel redelijk dun, ook de zeem. Op warme dagen vind ik hem wat snel "vochtig" van het zweet aan voelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Reynouts op 06-10-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Reynouts schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:03:
[...]

Ik heb vorig jaar een classic zomerset gekocht. Maat is voor mij gewoon "normaal", dat is voor mij S. Alles zit goed, broek is niet te kort (in tegenstelling tot de standaard Eroe) en ik hoef ook geen maat M te bestellen zoals bij Castelli. Voelt ook goed aan, pasvorm voor mijn netjes.

Qua stof: fijne stof, wel redelijk dun, ook de zeem. Op warme dagen vind ik hem wat snel "vochtig" van het zweet aan voelen.
Klinkt goed! Zal er eens naar kijken. Hoop wel dat er binnenkort nog een leuke korting etc. komt. €200+ voor een bib tight blijft toch redelijk wat geld.

Ik zat voor de regen ook eens te kijken naar een 2e paar schoenen. Mijn huidige Northwave schoenen zijn redelijk open, daardoor komt er veel vocht naar binnen. Overschoenen maken weinig verschil. Nu zijn er ook winterschoenen, die zijn meer waterdicht en bieden dus meer comfort. Wat is jullie ervaring daarmee?
Bijvoorbeeld de NorthWave Raptor GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:17
Kende ik nog niet, als ik de reviews van sommige producten mag geloven uitstekend spul. Moet ik eens verder bekijken...shipping is misschien wel wat prijzig. 1 item in mand €10, tweede item (handschoenen) nog eens 4,40€ erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-07 13:40

BrammT

The one and only!

Naar aanleiding van het stiekem hier meelezen heb ik vorige week al een bestelling gedaan. Had de laatste tijd op lange ritten last van zadelpijn. Na diverse malen met het zadel geschoven te hebben toch maar mijn enkele jaren oude fietsbroekje van de LBS als schuldige aan te wijzen..

Dat was een succes! Besloten om direct maar diep in de buidel te tasten en het volgende te bestellen bij Futurumshop:
ASSOS MILLE GT WINTER FIETSBROEK LANG MET ZEEM
ENDURA SINGLETRACK FLEECE MTB FIETSSHIRT LANGE MOUWEN ZWART
Bovenstaande reeds geprobeerd, onderstaande komt pas weer zodra het warm wordt:
FUTURUM PROFORMANCE BIB SHORTS JORIS ORIGINAL BLACK

Heb zondag met nul pijn de route afgemaakt. (afgezien van dat ik een beetje last had van de biergriep van zaterdagavond...)

Nu ben ik eigenlijk alleen nog op zoek naar goede klikschoen. Ik heb pedalen dubbele functie. Tot nu toe altijd met normale schoenzolen gefietst, maar nu wil ik graag over op de klikkers. Ik heb het Shimano spd systeem.

Ik heb niet echt een hard budget maar normaal gesproken zou ik denken dat ik voor max €150,00 toch best een leuk setje aan kan schaffen.

Een van mijn vrienden heeft ook schoenhoezen, heb op dit moment nog niet echt het idee dat ik daar gebrek aan heb.. Wat is jullie idee / ervaring?

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
BrammT schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:19:
Nu ben ik eigenlijk alleen nog op zoek naar goede klikschoen. Ik heb pedalen dubbele functie. Tot nu toe altijd met normale schoenzolen gefietst, maar nu wil ik graag over op de klikkers. Ik heb het Shimano spd systeem.

Ik heb niet echt een hard budget maar normaal gesproken zou ik denken dat ik voor max €150,00 toch best een leuk setje aan kan schaffen.

Een van mijn vrienden heeft ook schoenhoezen, heb op dit moment nog niet echt het idee dat ik daar gebrek aan heb.. Wat is jullie idee / ervaring?
Gebruik zelf naar tevredenheid : https://www.mantel.com/northwave-razer-mtb-schoenen
Fijne schoen met goede zool maar inmiddels wel wat kouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Zijn er hier mensen die een Kask Protone helm hebben?

Ik heb deze gisteren binnen gekregen en heb na het testen van de helm de padding bekeken.
Deze zou vervangbaar en wasbaar moeten zijn.

Nieuwsgierig als ik ben heb ik dit even willen testen door de padding voorzichtig proberen los te halen. Daarbij viel op dat meerdere stukken padding niet goed vastgelijmd zitten: https://imgur.com/7bGy6eG https://imgur.com/6QWyk7h. En nog vervelender, de lange strip padding (https://imgur.com/c8q6mWA) is bijna helemaal losgekomen, dus zowel de padding met klittenband als het stuk dat aan de helm bevestigd zou moeten zitten. Daarbij zie je ook dat er een stukje kunststof van de helm mee is gekomen waar de lijm zit https://imgur.com/AYh5gpC. Dit bevestigd ook dat de lijm maar op spaarzame stukjes is aangebracht. Al met al heb ik niet het idee dat de padding dus makkelijk te verwijderen is zonder ook de stukken mee te trekken die aan de binnenkant vast zouden moeten zitten. De klittenband zit vrij stevig aan elkaar geplakt, terwijl de strips die aan de helm bevestigd zitten dus niet goed gelijmd zijn.

Zit nu een beetje in twijfel wat te doen. Ik kan het zelf wel lijmen, alleen voor een helm van 200,- mag ik toch wel verwachten dat dit gewoon fatsoenlijk gemaakt is :?. Ik had daarvoor ook al de stickers en label van de helm gehaald en een envelopje uit de doos weggegooid. Dus of ruilen nog een optie is weet ik niet.

Daarom mijn vraag of dit bij andere mensen met deze helm ook zo is of dat die van mij gewoon niet goed gemaakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Ik heb even gekeken bij mijn helm (protone, 2 jaar oud). Heb eerlijk gezegd die padding nooit losgehaald, maar zie bij de lange stukken ook dat de klittenband mee komt als ik het rustig los probeer te maken. Ik heb het idee dat het vergelijkbaar is met jouw exemplaar, het zit niet super vast overal. Echter heb ik er nooit wat van gemerkt omdat ik ze nog nooit losgehaald heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Reynouts schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:36:
Ik heb even gekeken bij mijn helm (protone, 2 jaar oud). Heb eerlijk gezegd die padding nooit losgehaald, maar zie bij de lange stukken ook dat de klittenband mee komt als ik het rustig los probeer te maken. Ik heb het idee dat het vergelijkbaar is met jouw exemplaar, het zit niet super vast overal. Echter heb ik er nooit wat van gemerkt omdat ik ze nog nooit losgehaald heb..
Ok duidelijk, fijn dat je even hebt willen kijken.

Achteraf dacht ik ook bij mezelf waarom heb ik er überhaupt aangezeten, maar moest toch even kijken van mezelf hoe het in elkaar zat gezien het vervang- en wasbaar zou zijn. Wel vreemd dat dit dan zo matig vast zit gelijmd.

Ga er toch maar eens naar informeren bij de winkel en horen wat zij ervan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
Drwho1 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:27:
[...]shipping is misschien wel wat prijzig. 1 item in mand €10, tweede item (handschoenen) nog eens 4,40€ erbij.
Huh? Dat zie ik niet; ik zie alleen 10 pond of €12 voor international tracked, ook bij meerdere items in mandje.

Maar dat is idd een nadeel van deze simpele flatrate; voor mensen uit andere continenten pakt dit waarschijnlijk gunstig uit, voor Europa is het wellicht relatief hoog t.o.v. de daadwerkelijke verzendkosten.
BrammT schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:19:

Met SPD moet je mountainbike schoenen hebben (2 sleufgaten onder de schoen). Binnen je budget moet je zeker wat goeds kunnen vinden (ook even kijken wanneer de huidige collectie in de aanbieding wordt gegooid?). Overweeg of je er goed een langer stuk op moet kunnen lopen of dat dat irrelevant is. Soort sluiting is ook wel even goed om over na te denken (veters is simpel, maar ratel/klik kun je onderweg makkelijk strakker/losser finetunen. Stijfheid van de zool is ook een belangrijke overweging; slap loopt fijn maar fietst niet lekker als je wat harder op de pedalen drukt, extreem stijf is precies tegengesteld en vooral heel duur, dus redelijk stijf is waarschijnlijk prima.. En verder: pasvorm pasvorm pasvorm :)

Overschoenen gebruik ik zelf alleen bij (flinke) vrieskou of regen. Ze worden ook nog voor aerodynamica gebruikt (vooral in tijdritten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Reynouts schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:36:
Ik heb ook een Kask helm (Mojito) en al regelmatig de padding losgemaakt om te wassen. Geen centje pijn. Wat jij beschrijft zou niet moeten kunnen. Lijkt mij een kwestie van garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Iemand ervaring met de Shimano RX800 MTB Schoenen?
Ben gecharmeerd van de zilveren variant : https://bike.shimano.com/...es-lsg-2020/SH-RX800.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33
rolandos582 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:27:
Iemand ervaring met de Shimano RX800 MTB Schoenen?
Ben gecharmeerd van de zilveren variant : https://bike.shimano.com/...es-lsg-2020/SH-RX800.html
Ik heb de zwarte en vind ze super, ze zitten heerlijk en de kwaliteit is hoog. Ze zijn vrij zacht en soepel. Boa systeem werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
unex154 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:55:
[...]

Ik heb de zwarte en vind ze super, ze zitten heerlijk en de kwaliteit is hoog. Ze zijn vrij zacht en soepel. Boa systeem werkt ook goed.
Goed om te horen! Heb je ze ook al gebruikt in de regen/slecht weer? En gebruik je ze alleen voor gravel/atb of ook voor de reguliere wegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
rolandos582 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:53:
[...]

Goed om te horen! Heb je ze ook al gebruikt in de regen/slecht weer? En gebruik je ze alleen voor gravel/atb of ook voor de reguliere wegen?
Laatst een rondje op de MTB met aan het begin regen, ze worden uiteraard wel nat, maar droogden ook weer redelijk snel op. Zooltje kan er ook makkelijk uit om ze goed op te laten drogen.

Zelf heb ik alleen SPD op mijn gravelbike. Op mijn racefiets nog SPD-SL, maar vind deze schoenen zo fijn dat ik zeker zal overwegen ook SPD te installeren op mijn racefiets als die onderdelen/schoenen versleten zijn.

Ik had trouwens meerdere type schoenen besteld om te passen, deze eigenlijk alleen om eens te kijken hoe een duurdere schoen nou zat en niet met het idee ze te kopen, uiteindelijk was het echt een groot verschil in comfort dat ik ze toch gekocht heb 😅

[ Voor 16% gewijzigd door unex154 op 08-10-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
unex154 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:36:
[...]
Laatst een rondje op de MTB met aan het begin regen, ze worden uiteraard wel nat, maar droogden ook weer redelijk snel op. Zooltje kan er ook makkelijk uit om ze goed op te laten drogen.

Zelf heb ik alleen SPD op mijn gravelbike. Op mijn racefiets nog SPD-SL, maar vind deze schoenen zo fijn dat ik zeker zal overwegen ook SPD te installeren op mijn racefiets als die onderdelen/schoenen versleten zijn.

Ik had trouwens meerdere type schoenen besteld om te passen, deze eigenlijk alleen om eens te kijken hoe een duurdere schoen nou zat en niet met het idee ze te kopen, uiteindelijk was het echt een groot verschil in comfort dat ik ze toch gekocht heb 😅
Haha dat is altijd goed natuurlijk! Welke had je nog meer geprobeerd? Het probleem met Shimano is altijd at ze zo smal vallen. Als je wat bredere voeten hebt, is het vrij snel kansloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
rolandos582 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:52:
[...]

Haha dat is altijd goed natuurlijk! Welke had je nog meer geprobeerd? Het probleem met Shimano is altijd at ze zo smal vallen. Als je wat bredere voeten hebt, is het vrij snel kansloos
Een schoen van Northwave en Fizik geloof ik. Ik heb zelf ook redelijk brede voeten in verhouding, maar bij deze schoen dus geen last van. Heb geen ervaring met andere Shimano schoenen.

Trouwens net deze code voor 15% korting bij Futurum op alle schoenen in de mail: FS-SCH15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-07 11:09
Momenteel rijd ik vaak met een wat meer casual/tour fit jersey van Rogelli.
Nou heb ik de typerende bouw van een hardloper dus denk ik gesoigneerder op de fiets te kunnen zitten in een kekke racefit jersey :+

Het enige probleem is dat ik van mijn huidige jersey erg blij ben met een groot vakje met rits voor mijn telefoon. Ligt het aan mij of zijn deze lastig te vinden op racefit jerseys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

[...]

Shimano heeft vaak ook speciale brede uitvoeringen van hun schoenen. Zo ook bij die jij linkte, bij de maten heb je een rij normale maten en een rij brede maten. :)

Ik heb zelf de brede variant van de XC701 en die zitten mij echt perfect. Vaak moet ik met gewone schoenen een maat (of 2...) groter omdat ik anders met de breedte niet helemaal lekker uitkom. De XC701 komt precies goed uit qua breedte en lengte.

[ Voor 20% gewijzigd door User op 08-10-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
unex154 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:11:
[...]
Een schoen van Northwave en Fizik geloof ik. Ik heb zelf ook redelijk brede voeten in verhouding, maar bij deze schoen dus geen last van. Heb geen ervaring met andere Shimano schoenen.

Trouwens net deze code voor 15% korting bij Futurum op alle schoenen in de mail: FS-SCH15
Ah zo! Leuke korting maar zowel de XC701 als RX800 hebben ze niet in 45 of 46. :X
User schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:23:
[...]
Shimano heeft vaak ook speciale brede uitvoeringen van hun schoenen. Zo ook bij die jij linkte, bij de maten heb je een rij normale maten en een rij brede maten. :)

Ik heb zelf de brede variant van de XC701 en die zitten mij echt perfect. Vaak moet ik met gewone schoenen een maat (of 2...) groter omdat ik anders met de breedte niet helemaal lekker uitkom. De XC701 komt precies goed uit qua breedte en lengte.
Oh dat heb ik nog niet gezien! Is dat een speciale maat of vallen ze gewoon breder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

rolandos582 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:48:
[...]

Ah zo! Leuke korting maar zowel de XC701 als RX800 hebben ze niet in 45 of 46. :X

[...]

Oh dat heb ik nog niet gezien! Is dat een speciale maat of vallen ze gewoon breder?
Speciale maat, ik heb mijn paar via 12gobiking en daar stond hij als "XC701 Breed" in de webshop. Ik dacht dat Shimano zelf ze als XC701W in de catalogus had, maar die kan ik nergens zo vinden. XC701M wel, maar geen idee of dat misschien nog weer wat anders is...

Edit: De W lijkt gewoon voor women te staan bij de meeste webshops. :+

[ Voor 6% gewijzigd door User op 08-10-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-07 13:40

BrammT

The one and only!

[...]

Daar ben ik vandaag ook achter gekomen, hoopte dat 1 maat groter het op zou lossen. Heb zelf de Shimano ME502 ENDURO's besteld in maat 43. Die gaan morgen retour terwijl er al weer een maat 44 onderweg is. Hopen dat ik morgen met mijn platvoeten niet weer voor (in) dezelfde teleurstelling sta... -O-

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@havana Heb je ook zo'n Le Col jersey gekregen bij Haute Route? Ziet er mooi uit!

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1096/9584/products/Le_Col_Haute_Route_Ventoux_F.png?v=1599478507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
User schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:57:
[...]
Speciale maat, ik heb mijn paar via 12gobiking en daar stond hij als "XC701 Breed" in de webshop. Ik dacht dat Shimano zelf ze als XC701W in de catalogus had, maar die kan ik nergens zo vinden. XC701M wel, maar geen idee of dat misschien nog weer wat anders is...

Edit: De W lijkt gewoon voor women te staan bij de meeste webshops. :+
Ja dat idee had ik al. Zal er eens naar kijken! Kon ze namelijk zo snel niet vinden.
Ah, https://www.12gobiking.nl...-breed-mountainbikeschoen ik zie het inderdaad! Wel bibjna allemaal uitverkocht hier 8)7
BrammT schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:34:
[...]
Daar ben ik vandaag ook achter gekomen, hoopte dat 1 maat groter het op zou lossen. Heb zelf de Shimano ME502 ENDURO's besteld in maat 43. Die gaan morgen retour terwijl er al weer een maat 44 onderweg is. Hopen dat ik morgen met mijn platvoeten niet weer voor (in) dezelfde teleurstelling sta... -O-
Haha, ja dat gebeurd nog wel eens! Waarom heb je specifiek voor de ME502's gekozen?

Vind die XC701's wel mooi maar dan is weer alles zwart. Wil eigenlijk wel een ander kleurtje, vandaar dat ik die RX800's wel hoog heb staan.

Overigens, heb mijn Sportful Fiandre Pro Bibtight + Sportful Fiandre Pro fietsjack gisteren even getest in een ritje van 50km met wat regen onderweg! Geweldig, zit echt heel fijn. Totaal droog gebleven terwijl het ook nog wel redelijk regende. Ook niet doorweekt van zweet. Echt top!

Uiteindelijk beetje zoeken naar goede aanbieding want retail 150+230 betalen zou ik niet doen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heeft er nog iemand behoefte aan een kortingscode voor een Le Col jersey?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9YVB8KF.png

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Pagina: 1 ... 5 ... 62 Laatste