I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Werkt ook inderdaad, €93,- . Ik twijfel nog, hoe vallen die maten van Le Col doorgaans?Stufferdt schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:49:
[...]
Indien het ook werkt op een Pro long Sleeve Jersey: deze dus klikkerdeklilk is het best een mooie actie. Ik heb geen ervaring met Le col, maar lijkt me best mooi spul?
Oh huh, 130 pond - 65 euro is nog steeds 93 euro? Ik hoopte op een wat interessantere wisselkoersrolandos582 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:56:
[...]
Werkt ook inderdaad, €93,- . Ik twijfel nog, hoe vallen die maten van Le Col doorgaans?

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Stufferdt schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:00:
[...]
Oh huh, 130 pond - 65 euro is nog steeds 93 euro? Ik hoopte op een wat interessantere wisselkoersIk kan overigens niet vinden waar ik euro kan kiezen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/SK8wTBnGaPiWZ6S1lRT93dAl.png?f=user_large)
Bij mij gaat hij automatisch naar euro? Longsleeve €150,- , order is onder €110 dus €6 verzending. Korting is vgm €55. Met mijn strava giro challenge in ieder geval
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik daar geen specifieke reden toe had. Ik ben niet zo van de bijzondere kleurtjes, dus had in de zoekcriteria op voorraad, mijn maat en zwart ingeveven.rolandos582 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:16:
Haha, ja dat gebeurd nog wel eens! Waarom heb je specifiek voor de ME502's gekozen?
Toen leek me dit wel wat en heb ik ze gemakshalve gewoon besteld.
Zojuist een maatje groter binnengekregen. Die passen perfect. Morgen maar eens een poging doen om voor de eerste keer klikkers op de pedalen te stellen. Vriend van me heeft zo'n sjabloon liggen. Ben benieuwd. Zal vast niet in een keer perfect zijn...
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
Ik heb maar een XL besteld, mss iets te groot. Op de een of andere manier kan ik geen 2 verschillende maten bestellen met op beide korting...rolandos582 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:56:
[...]
Werkt ook inderdaad, €93,- . Ik twijfel nog, hoe vallen die maten van Le Col doorgaans?
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Nou ik zit met een schuin oog naar de 4 seasons bib te kijken (ervaringen?), dus dit zou me wel over de streep kunnen trekken!racoon schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:51:
Iemand nog een futurumshop kortingscode van €20,- bij besteding vanaf €100,- nodig?
Helaas al vergevenHot Pixel schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:26:
[...]
Nou ik zit met een schuin oog naar de 4 seasons bib te kijken (ervaringen?), dus dit zou me wel over de streep kunnen trekken!
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Gelukkig nog wel een bak wind! Tijdens de rit zie ik wel een hele regenbui op de route zitten, maar om 1 of andere reden geen regen gehad. Blijkt dat ik echt precies om de regenbui heen ben gefietst, thuis hadden ze een flinke bui gehad.

C3 of C7? Geen ervaring met Gore, hoe zou je de kwaliteit omschrijven?User schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:18:
Gister spul van Gore Wear binnen gekregen en vandaag even een rondje gedaan. Gewacht op een regenbui zodat ik beide wind en regen zou hebben. Kleed ik me om, stap ik naar buiten, schijnt de zon...![]()
Gelukkig nog wel een bak wind! Tijdens de rit zie ik wel een hele regenbui op de route zitten, maar om 1 of andere reden geen regen gehad. Blijkt dat ik echt precies om de regenbui heen ben gefietst, thuis hadden ze een flinke bui gehad.![]()
Ik heb eerst naar C3 zitten kijken, maar ben uiteindelijk toch voor C7 gegaan. Bij Bikeinn hadden ze net aardig wat korting, scheelde me toch 100 euro.rolandos582 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:47:
[...]
C3 of C7? Geen ervaring met Gore, hoe zou je de kwaliteit omschrijven?
Ik heb ze nog niet heel uitvoerig bekeken qua bouwkwaliteit, maar wat me wel opviel is dat de broek geen platgestikte naden heeft. Ik vermoed dat het komt doordat ze dat (nog) niet kunnen met de windstopper stof. Ik heb een rondje van 50 minuten gedaan maar geen last van de naden gehad, terwijl de broek verder goed strak aansloot.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Ik had een C7 Partial Windstopper bib (maat M), de C7 Windstopper Pro jas (maat M) en de Gore-Tex Infinium handschoenen (maat S).
Gisteravond de boel al even gepast en het leek allemaal goed te passen. Andere reviews van de C7 bib hadden als klacht dat de broek bij de onderbenen losjes zat. Ik had daar geen last van, bij de benen sloot alles netjes aan. Bij het kruis sloot het niet helemaal goed aan, ik vermoed dat het komt doordat de windstopper stof geen echte stretch stof is. Tijdens het fietsen heb ik er geen moment last van gehad.
De jas kroop mij iets omhoog bij de buik, maar dat ligt niet aan de jas of stof maar aan mijn atletisch gevormde kantoorbuik. Hierdoor kroop de jas tijdens het fietsen ook iets omhoog aan de achterkant, ondanks een overvloed aan grippers.
De handschoenen waren voor mijn idee iets aan de kleine kant, maar sloten wel goed aan. Op de fiets bleek dat het stukje tussen de duim en de wijsvinger net iets te klein was waardoor ik het stuur niet helemaal lekker op mijn standaard manier vast kon houden. Ben alleen bang dat en maat groter weer net te groot is.
Het rondje wat ik gefietst heb is een 'speciaal' rondje om het dorp. Het is speciaal in de zin dat je zo'n beetje het hele rondje tegenwind hebt. Geen idee hoe, maar de wind waait aan de ene kant van het dorp een andere kant op dan aan de andere kant van het dorp. Van de 22 kilometer zo'n 16 km tegenwind gehad, windkracht 4 met stoten naar 6-7. Goeie mogelijkheid dus om de winddichtheid te testen!
Het was verder een graad of 10-11 met af en toe wat zon. Helaas dus zoals al gezegd net om de regenbui heen gefietst.
De broek heeft een zeem met wat Gore een 'cup' noemt. Dat is eigenlijk niet meer dan een stuk winddichte stof wat vooraan de zeem vast zit. De winddichte stof loopt zo van vlak onder de knieën helemaal door tot en met het kruis. Aan de zijkanten loopt het ook iets naar achteren door, maar dat lijkt meer van "We moeten ergens met dit lapje stof heen" dan echt doelgericht de dijen winddicht maken. Ik had tijdens de rit één keer het gevoel dat er wat wind bij het kruis door de broek heen kwam, maar dat kan ook een toevalstreffer van een windvlaag zijn geweest. Ik heb tijdens de rit verder echt geen moment last gehad van de wind. Broek was verder ook gewoon prima warm.
Bij de jas had ik aan het begin van de rit het idee dat de wind iets door de rits heen kwam, maar dat kan mijn fout zijn geweest. Er zit zo'n flap achter de rits en het kan zijn dat ik die niet goed had zitten. Verder hield de jas de wind prima tegen. Op momenten dat ik het te warm had kon ik de ritsen onder de oksels open ritsen om zo toch iets wind binnen te laten. Dat werkt echt ideaal! De ritsen zijn onder het rijden goed te vinden en te verzetten. Ik had verwacht dat het een gimmick zou zijn, maar het werkt echt goed om tijdens het fietsen de temperatuur te reguleren. Bij de onderarmen heb je ook een rits, die heb ik nog niet gebruikt. Het lijkt er op dat wanneer je je handschoenen over je mouwen heen trekt dat dan de rits niet goed te bereiken is omdat de handschoenen er dan overheen vallen.
Qua handschoenen kreeg ik eerst koude handen, maar na een minuutje of 10 was ik opgewarmd en heb ik de rest van de rit nergens last van gehad. De handschoenen zijn best dun en compleet winddicht. Ze doen dus precies wat ze moeten doen.
Na een rit heb ik er altijd last van dat ik ineens ontzettend ga zweten wanneer ik stil sta. Ik moet helm en handschoenen altijd zo snel mogelijk uit doen, en het shirt een eind open zetten. En dan nog kan het zijn dat het zweet met straaltjes van mijn hoofd begint te lopen. Ik had nu flink doorgetrapt en had het goed warm toen ik thuis kwam. Ik was dus heel benieuwd hoe erg ik zou gaan zweten. Tot mijn verrassing merkte ik dat ik maar heel ietsjes warmer werd, ik heb in alle rust de fiets in de garage kunnen zetten, radar er af, fietscomputer er af, bril af en helm af kunnen doen. Normaal moet ik dat heel snel doen en dan direct het shirt een eindje open zetten om af te koelen. Dat was nu gelukkig niet nodig!
Helaas kan ik nog niet zeggen hoe ze overweg kunnen met regen omdat ik, naast een paar spetters, nog geen regen heb gehad.
Jazeker, al ziet ie er iets anders uit (nog mooier imho)Ypuh schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:18:
@havana Heb je ook zo'n Le Col jersey gekregen bij Haute Route? Ziet er mooi uit!
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8rNYbWtYnhPEdkL4LziB0geN.jpg?f=user_large)
Zelf nog nooit van gehoord en kan er ook weinig over vinden dus ben benieuwd naar de kwaliteit.
PSN ID = Jorco
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Kreeg net een mailtje, ziet er allemaal leuk uit. Maar €320.- ?

Je kan beter voor deze van Castelli gaan IMHO. https://www.castelli-cycl...g-sleeve/p/451950020A-034. Zit echt perfect en heeft dezelfde Gore-Tex techniek. Wel gebruik ik deze pas met minder dan 5 graden. Ik heb deze voor 129,- op de kop kunnen tikken. Is minder dan de helft! Is nu op veel plekken in de aanbieding.rolandos582 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:23:
Wat vinden jullie hier nou van : https://www.rapha.cc/nl/e...2%80%99S&utm_medium=email
Kreeg net een mailtje, ziet er allemaal leuk uit. Maar €320.- ?![]()
(De perfetto heb ik al en bevalt goed. Met de temperatuur zoals die nu is, zo rond de 12 graden hoef je er alleen een ondershirt onder te doen en warm genoeg)
Ik heb deze ook. Voor mij is ie te wijd (algemeen Castelli probleem voor mij). Maar het irritantste is wel dat hij slechts twee vakken heeft op de rug. Blijkbaar heeft niemand bedacht bij Castelli dat alles wat je in die zakken stopt dan naar de zijkant zakt. En dat vind ik rete irritant.seeKo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:55:
[...]
Je kan beter voor deze van Castelli gaan IMHO. https://www.castelli-cycl...g-sleeve/p/451950020A-034. Zit echt perfect en heeft dezelfde Gore-Tex techniek. Wel gebruik ik deze pas met minder dan 5 graden. Ik heb deze voor 129,- op de kop kunnen tikken. Is minder dan de helft! Is nu op veel plekken in de aanbieding.
Met andere woorden; die van mij gaat binnenkort op Marktplaats...
Hoe lang en zwaar ben je?
Deze is inderdaad ideaal. Ik heb de Blackout versie dus zonde rode Castelli logo's :-). Heerlijke jas. Met alleen een ondershirt ook prima zo rond de 10 graden.seeKo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:55:
[...]
Je kan beter voor deze van Castelli gaan IMHO. https://www.castelli-cycl...g-sleeve/p/451950020A-034. Zit echt perfect en heeft dezelfde Gore-Tex techniek. Wel gebruik ik deze pas met minder dan 5 graden. Ik heb deze voor 129,- op de kop kunnen tikken. Is minder dan de helft! Is nu op veel plekken in de aanbieding.
Ik gebruik nu https://www.sportful.com/.../jackets/p/111950020A-434 welke ik ideaal vind ik deze temperaturen. Zo rond de 9-10C met alleen een merino wol longsleeve. Maar wat voor laag voeg je toe als het kouder word?
Mij was maat Large aangeraden, ik ben 1m86 lang en weeg 70 kilo met een borstkas van zo'n 94 centimeter.
Het shirt zit strak en is vooral heel kort. De stof is mooi en voelt degelijk aan. Doet wel denken aan mijn Under Armour thermoshirt.
Toevallig wilde ik net een stuk gaan fietsen, dus ik kon het meteen testen. Het zat heel comfortabel, maar een volgende neem ik een XL.
Foto:

[ Voor 11% gewijzigd door nogeeninlog op 15-10-2020 21:00 ]
Ik ben net zo lang en een paar kilo lichter. Als je een alternatief zoekt kan ik je het Futurum 4 seasons jack in maat L van harte aanbevelenMrBarBarian schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:15:
1.94m en 80 kilo
Op mijn shortlist staan nu:
1. Castelli Perfetto
2. Futurum 4-seasons
3. ?
Ik zoek iets dat tussen de -2 (droog en zonnig) & +12 (met pech een bui) comfortabel warm is.
Wat is het verschil tussen deze twee jacks? En is er een beter alternatief in ongeveer dezelfde prijsklasse?
Misschien is dit wat voor je https://www.biehler-cycli...jacket-burnt-orange?c=327hulkie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:25:
Ik ben ook aan het kijken voor een warm winddicht jack dat tegen een buitje kan. Ik vind het ontzettend lastig vergelijken en zie door alle bomen het bos dus niet meer.... Naar aanleiding van vooral dit topic heb ik twee jacks gezien die mogelijk aan mijn wensen voldoen.
1. Castelli Perfetto
2. Futurum 4-seasons
3. ?
Ik zoek iets dat tussen de -2 (droog en zonnig) & +12 (met pech een bui) comfortabel warm is.
Wat is het verschil tussen deze twee jacks? En is er een beter alternatief in ongeveer dezelfde prijsklasse?
Ik heb de perfetto van een paar jaar terug maar die draag ik niet meer bij temperaturen onder 0, daar heb ik dikkere jassen voor (ik heb dan ook wel meer last van kou dan van hitte). Dan zou ik er te veel onder moeten dragen denk ik. Voor mij is het een perfecte optie tussen de 2 en 10 graden. Ik ken de futurum niet, maar hoor er goede verhalen over. Aan beide zul je je geen buil vallen denk ik.hulkie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:25:
Ik ben ook aan het kijken voor een warm winddicht jack dat tegen een buitje kan. Ik vind het ontzettend lastig vergelijken en zie door alle bomen het bos dus niet meer.... Naar aanleiding van vooral dit topic heb ik twee jacks gezien die mogelijk aan mijn wensen voldoen.
1. Castelli Perfetto
2. Futurum 4-seasons
3. ?
3. Galibier Mistral foul weather (www.galibier.cc)hulkie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:25:
1. Castelli Perfetto
2. Futurum 4-seasons
3. ?
Volgens mij eentje die makkelijk in het rijtje kan voor quasi de helft van de prijs. Iemand heeft dat merk hier onlangs eens opgenoemd.
Dat zijn de 3 jacks waartussen ik zelf nog twijfel want ik zoek iets gelijkaardig zoals jij.
Castelli is meer gericht op de smalle Italiaantjes, bij een kleinere maat zijn de armen tekort en/of de buik te strak, bij een grotere maat zitten de schouders vaak weer te ruim zoals hierboven genoemd. Ik heb zelf nog nooit iets gehad van Castelli wat lekker zat.
Rapha is gewoon overpriced. Zelfs voor de helft van de prijs is het vaak nog relatief duur. Prima als je geld hebt waar je vanaf moet, maar rationele argumenten zijn er niet.
Assos is top. Nog steeds extreem geprijsd, maar vaak nog steeds een niveautje beter dan Rapha en met korting (betaal nooit meer dan 60% van de adviesprijs) ook nog gunstiger geprijsd. Blijft dan veel geld, maar de value for money ratio is een stuk hoger en maatvoering altijd perfect.
In theorie is ie goed voor range -5 tot 15°C.
Ik heb zojuist de Galibier besteldDrwho1 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:10:
[...]
3. Galibier Mistral foul weather (www.galibier.cc)
Volgens mij eentje die makkelijk in het rijtje kan voor quasi de helft van de prijs. Iemand heeft dat merk hier onlangs eens opgenoemd.
Dat zijn de 3 jacks waartussen ik zelf nog twijfel want ik zoek iets gelijkaardig zoals jij.
@Djiee @GerbenBK @Drwho1@McMiGHtY @Ypuh @plong Dank voor de input!
Ik zal hier laten weten hoe het jack bevalt. Uiteindelijk heb ik op basis van gevoel, prijs en reviews gekozen.
Op internet vind je ontzettend veel positieve reacties op de Perfetto.Reviews over de Galibier zijn lastiger te vinden, maar als je ze leest zijn ze allemaal positief (op de hoog geplaatste zakken op de rug na). Over de 4seasons lees je ook overwegend positieve dingen, overmatig zweten wordt wel te vaak genoemd als nadeel! Over de Biehler vond ik te weinig om een goed oordeel te vellen, wel strak design!
Volgens mij zul je met alle jacks prima het koudere weer in kunnen. Het gaat voor mij een flinke stap vooruit zijn ten opzicht van m'n BTWIN longsleeve.
Deze zit helaas veel te strak. Heb met de meeste merken L/XL, maar dit zit toch echt te strak rond mijn borst en schouders. Helaas, is wel een mooi shirtje.KW25 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:58:
[...]
Ik heb maar een XL besteld, mss iets te groot. Op de een of andere manier kan ik geen 2 verschillende maten bestellen met op beide korting...
Goede keuze! Ik heb de mistral zelf ook.hulkie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:23:
[...]
Ik heb zojuist de Galibier besteld(Maatje L in het grijs. Tip: als currency ponden aanhouden - scheelt weer 8 euro op het geheel)
Ik zal hier laten weten hoe het jack bevalt. Uiteindelijk heb ik op basis van gevoel, prijs en reviews gekozen.
Op internet vind je ontzettend veel positieve reacties op de Perfetto.Reviews over de Galibier zijn lastiger te vinden, maar als je ze leest zijn ze allemaal positief (op de hoog geplaatste zakken op de rug na). Over de 4seasons lees je ook overwegend positieve dingen, overmatig zweten wordt wel te vaak genoemd als nadeel! Over de Biehler vond ik te weinig om een goed oordeel te vellen, wel strak design!
Volgens mij zul je met alle jacks prima het koudere weer in kunnen. Het gaat voor mij een flinke stap vooruit zijn ten opzicht van m'n BTWIN longsleeve.
Enorm tevreden over! Tot bijna aan het vriespunt volstaat enkel een ondershirt eronder.
Ja, maar heb je ook een fiets geïnspireerde tattoo?McMiGHtY schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:07:
Ik ben een baard aan het laten staan dus
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Ik heb een superman logo tussen m'n schouderbladen, en m'n oudste dochter op m'n rechterschouder.mhr-zip schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:30:
[...]
Ja, maar heb je ook een fiets geïnspireerde tattoo?
(littekens op de knieen, tellen die dubbel?)
Maar even serieus, ik zag vanmorgen reclame langskomen, en de "core" lijn van Rapha vind ik er
a) netjes uitzien
b) prijstechnisch ook nog wel okayisch (onder het niveau van Assos)
c) komen goed uit de testen
Toch maar is een keer hip naar 020 en daar de store in om te voelen en te passen (Al vind ik het momenteel een niet essentiele reis, dus we doen het niet)
[ Voor 36% gewijzigd door McMiGHtY op 17-10-2020 10:38 ]
Ik ben voor de L gegaan (mijn normale maat) maar de 'pro' fit is voor mij oncomfortabel strak. Wel een lekker stofje, maar hij gaat retour.KW25 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:30:
[...]
Deze zit helaas veel te strak. Heb met de meeste merken L/XL, maar dit zit toch echt te strak rond mijn borst en schouders. Helaas, is wel een mooi shirtje.
daag
Ik denk dat het zeiknat worden in je kleren zit. Ik heb twee ondershirts van de Lidl. Ondanks dat die ondershirts gemaakt zijn van een synthetische stof (dus sneldrogend) veranderen ze al vrij snel in een natte vaatdoek. Ik denk dus dat er een stofsoort gebruikt wordt die weliswaar goedkoop is, maar minder goed transpiratievocht afvoert. De ondershirts van futurumshop voelen al heel anders aan. Ze worden wel iets klam, maar gaan niet plakken wat die van de Lidl wel doen. Ook voel je bij de van de Lidl het zweet van je rug lopen.DR!5EQ schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:28:
Hi,
Ik heb een vraag mbt fietsen in de herfst/winter. Heb je hier geen enkele ervaring mee, reageer dan niet.
Onlangs heb ik de volgende kleding aangeschaft:
Ondershirt: https://www.decathlon.nl/...301746?mc=8502412&c=ZWART
Shirt: https://www.decathlon.nl/...544785?mc=8544785&c=ZWART
Jack: https://www.decathlon.nl/...551824?mc=8551824&c=ZWART
Broek: https://www.decathlon.nl/...150137?mc=8523353&c=ZWART
Achtergrond:
Ik fiets regelmatig op een fitness fiets. Dit jaar bijna 2500km gefietst. Gemiddelde afstand is rond de 60km. Gemiddelde hartslag ligt meestal tegen de 160bpm aan. Gemiddelde snelheid over de gehele rit zo'n 25km/u. Ik heb last van overmatig zweten door medicamenten. Mij zie je rondrijden als het buiten 17-20 graden is in een katoenen t-shirt omdat ik zo snel transpireer. Dit zijn korte afstanden, dus ik heb geen problemen met de kou.
Probleem:
Nu is dit mijn eerste jaar op de fiets in de herfst/winter. Ik heb inmiddels 3 ritjes in deze kleding achter de rug. Op internet lees je voornamelijk dat je veel moet werken met laagjes en dat probeer ik dan ook, maar ik heb met al die ritjes het op een gegeven moment gewoon koud en dat komt door het zweten.
Gisteren, heb ik alles aangetrokken en de winterjack (windstopper) losgelaten. Wat er gebeurde is dat ik rond de 40km het gewoon koud had en 30 km heb moeten overleven. Winterjack dicht gedaan en gas geven om zsm naar huis te komen. Eenmaal thuis gekomen direct onder de douche gedoken. Mijn 1e en 2e laag waren compleet doorweekt.
Ik ben op zoek naar iemand die wat meer ervaring heeft met het fietsen met dit weer in de buitenlucht. Is mijn keuze in kleding wel goed genoeg? Hoe kan ik verbetering brengen in mijn kledingkeuze? Tips? truucs? Ik hou ervan om met dit weer eens in de week/2 weken een flink stuk te fietsen. Een hele winter thuis zitten zie ik heel somber in.
Ik transpireer ook vrij snel. Ik heb eens met 7 graden in een T-shirt gefietst. Ja, de eerste 3 minuten is het frisjes, maar als je daarna gewoon normaal kunt fietsen, is het wel een optie.
Conclusie:
Ik zou andere ondershirts uitproberen en proberen of je met minder laagjes overweg kunt. Het advies om laagjes te combineren is natuurlijk een generiek advies. Als je overweg kunt met korte shirts, vind ik die van Craft Stay cool zelfs iets beter dan die van Futurumshop. Persoonlijk vind ik korte shirts momenteel op het randje zitten. Het kan, maar je moet wel doortrappen, anders krijg je het koud. Je zal het sowieso nooit warm krijgen, maar mijns inziens is dat ook niet de bedoeling. Als je het snel warm hebt, is meer lagen absoluut niet nodig. Je moet voorkomen dat je gaat zweten. Dat doe je niet door je warm aan te kleden. Als het te koud is als je begint (daar heb ik veel last van), dan zou je eens kunnen proberen om gewoon wat harder te fietsen. Als dat niet voldoende werkt, zou ik eens arm- en beenstukken proberen. Geen idee of het werkt, maar je wilt eigenlijk kleding hebben die je makkelijk aan en uit doet tijdens de rit.
Ik heb een vraag mbt fietsen in de herfst/winter. Heb je hier geen enkele ervaring mee, reageer dan niet.
Onlangs heb ik de volgende kleding aangeschaft:
Ondershirt: https://www.decathlon.nl/...301746?mc=8502412&c=ZWART
Shirt: https://www.decathlon.nl/...544785?mc=8544785&c=ZWART
Jack: https://www.decathlon.nl/...551824?mc=8551824&c=ZWART
Broek: https://www.decathlon.nl/...150137?mc=8523353&c=ZWART
Achtergrond:
Ik fiets regelmatig op een fitness fiets. Dit jaar bijna 2500km gefietst. Gemiddelde afstand is rond de 60km. Gemiddelde hartslag ligt meestal tegen de 160bpm aan. Gemiddelde snelheid over de gehele rit zo'n 25km/u. Ik heb last van overmatig zweten door medicamenten. Mij zie je rondrijden als het buiten 17-20 graden is in een katoenen t-shirt omdat ik zo snel transpireer. Dit zijn korte afstanden, dus ik heb geen problemen met de kou.
Probleem:
Nu is dit mijn eerste jaar op de fiets in de herfst/winter. Ik heb inmiddels 3 ritjes in deze kleding achter de rug. Op internet lees je voornamelijk dat je veel moet werken met laagjes en dat probeer ik dan ook, maar ik heb met al die ritjes het op een gegeven moment gewoon koud en dat komt door het zweten.
Gisteren, heb ik alles aangetrokken en de winterjack (windstopper) losgelaten. Wat er gebeurde is dat ik rond de 40km het gewoon koud had en 30 km heb moeten overleven. Winterjack dicht gedaan en gas geven om zsm naar huis te komen. Eenmaal thuis gekomen direct onder de douche gedoken. Mijn 1e en 2e laag waren compleet doorweekt.
Ik ben op zoek naar iemand die wat meer ervaring heeft met het fietsen met dit weer in de buitenlucht. Is mijn keuze in kleding wel goed genoeg? Hoe kan ik verbetering brengen in mijn kledingkeuze? Tips? truucs? Ik hou ervan om met dit weer eens in de week/2 weken een flink stuk te fietsen. Een hele winter thuis zitten zie ik heel somber in.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik kan me vinden in je advies en ga eerst eens proberen met wat minder kleding te fietsen en anders eens wat andere kleding aan te schaffen zoals je schrijft.hoi1234 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:03:
[...]
Ik denk dat het zeiknat worden in je kleren zit. Ik heb twee ondershirts van de Lidl. Ondanks dat die ondershirts gemaakt zijn van een synthetische stof (dus sneldrogend) veranderen ze al vrij snel in een natte vaatdoek. Ik denk dus dat er een stofsoort gebruikt wordt die weliswaar goedkoop is, maar minder goed transpiratievocht afvoert. De ondershirts van futurumshop voelen al heel anders aan. Ze worden wel iets klam, maar gaan niet plakken wat die van de Lidl wel doen. Ook voel je bij de van de Lidl het zweet van je rug lopen.
Ik transpireer ook vrij snel. Ik heb eens met 7 graden in een T-shirt gefietst. Ja, de eerste 3 minuten is het frisjes, maar als je daarna gewoon normaal kunt fietsen, is het wel een optie.
Conclusie:
Ik zou andere ondershirts uitproberen en proberen of je met minder laagjes overweg kunt. Het advies om laagjes te combineren is natuurlijk een generiek advies. Als je overweg kunt met korte shirts, vind ik die van Craft Stay cool zelfs iets beter dan die van Futurumshop. Persoonlijk vind ik korte shirts momenteel op het randje zitten. Het kan, maar je moet wel doortrappen, anders krijg je het koud. Je zal het sowieso nooit warm krijgen, maar mijns inziens is dat ook niet de bedoeling. Als je het snel warm hebt, is meer lagen absoluut niet nodig. Je moet voorkomen dat je gaat zweten. Dat doe je niet door je warm aan te kleden. Als het te koud is als je begint (daar heb ik veel last van), dan zou je eens kunnen proberen om gewoon wat harder te fietsen. Als dat niet voldoende werkt, zou ik eens arm- en beenstukken proberen. Geen idee of het werkt, maar je wilt eigenlijk kleding hebben die je makkelijk aan en uit doet tijdens de rit.
Als ik eerlijk ben, vind ik dat je inderdaad best dik ingepakt op weg gaat.DR!5EQ schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:07:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik kan me vinden in je advies en ga eerst eens proberen met wat minder kleding te fietsen en anders eens wat andere kleding aan te schaffen zoals je schrijft.
Afhankelijk van de staat van mijn kledingkast doe ik een lange broek, met kort ondershirt en lang shirt aan of wissel ik het korte ondershirt met een lang ondershirt. Ik heb over het gehele jaar altijd 2 lagen aan.
De enige situatie waarin ik het echt koud heb, is als ik compleet doorweekt ben. Maar dat zal je in meer of mindere maten altijd houden.
[ Voor 10% gewijzigd door hoi1234 op 18-10-2020 14:42 ]
Hoe valt de maat uit qua grootte?Drossie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:42:
[...]
Goede keuze! Ik heb de mistral zelf ook.
Enorm tevreden over! Tot bijna aan het vriespunt volstaat enkel een ondershirt eronder.
[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 18-10-2020 15:04 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/uJLrzgFajTMRU9NewGqGOiMv.png?f=user_large)
Ik hou dit schema aan, en dat werkt voor mij perfect.
Overigens onderschrijf ik de mening dat je fietskleding van te lage kwaliteit is. Heb zelf goede ervaring met Decathlon kleding, maar dan wel de 900 (duurste) range.
Shirt: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.51654c4ddtdLBe
Broek: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.51654c4ddtdLBe
De mouwen van m'n short zijn 1-2cm te kort, maar gezien ik deze enkel draag bij kouder weer en bijgevolg een long sleeve shirt eronder draag, valt dit niet op en heb er ook geen last van. Denk volgende week nog eens dezelfde te bestellen in een ander kleur en eens een maatje groter te bestellen, kan ik even kijken welke het beste past. De broek is ook goed qua pasvorm, de pijpen iets te lang maar maatje kleiner zou niet lukken gezien ik best wat massa moet meeslepen in m'n benen. Zou te klein uitvallen.
:strip_exif()/f/image/xZRNx3gBkUwOkdaHWR2CiZTY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UXPqsOfhfAlBDelrq3W3211T.jpg?f=fotoalbum_large)
Korte sokken zijn not-done. Dan weet je dat ook weer.Smultie schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:07:
[Afbeelding]
Ik hou dit schema aan, en dat werkt voor mij perfect.
Overigens onderschrijf ik de mening dat je fietskleding van te lage kwaliteit is. Heb zelf goede ervaring met Decathlon kleding, maar dan wel de 900 (duurste) range.
Fijn, die heb ik ook niet.hoi1234 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:45:
[...]
Korte sokken zijn not-done. Dan weet je dat ook weer.
"Verder gewone korte sokken". Ze adviseren korte sokken. Dat is dus seq gezien geen goed advies.
Vind je dit een nuttige discussie?hoi1234 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:59:
[...]
"Verder gewone korte sokken". Ze adviseren korte sokken. Dat is dus seq gezien geen goed advies.
P.s. het is 'sec gezien'
Ik heb niks tegen kleding uit China. Alleen jammer dat het namaak van een ander merk is.Stancke schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:43:
Hier mij ook gewaagd aan nog eens een Chinese bestelling
Shirt: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.51654c4ddtdLBe
Broek: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.51654c4ddtdLBe
De mouwen van m'n short zijn 1-2cm te kort, maar gezien ik deze enkel draag bij kouder weer en bijgevolg een long sleeve shirt eronder draag, valt dit niet op en heb er ook geen last van. Denk volgende week nog eens dezelfde te bestellen in een ander kleur en eens een maatje groter te bestellen, kan ik even kijken welke het beste past. De broek is ook goed qua pasvorm, de pijpen iets te lang maar maatje kleiner zou niet lukken gezien ik best wat massa moet meeslepen in m'n benen. Zou te klein uitvallen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
M'n truitje dan? Wist ik niet, nog nooit van dit merk gehoord. Dat is inderdaad wel niet de bedoeling, wist ik niet.mhr-zip schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:19:
[...]
Ik heb niks tegen kleding uit China. Alleen jammer dat het namaak van een ander merk is.
Rij btw ook niet op een Chinarello
Blijkbaar zweet jij zoveel dat je al je kledinglagen doorweekt van het zweet hebt waar de wind vat op krijgt. Met een regenjas erover heb je daar geen last van. Het kan in jouw geval wel een geweldige broeikas onder die jas worden, maar je hebt het in ieder geval niet koud (als het goed is
Zou ik eerder wat minder lagen aandoen. Ik zou het zweet namelijk niet afsluiten. Het heeft een reden dat je zweet. Als je een windjack aandoet, neemt het afkoelende vermogen van jouw lichaam ook af.Oelske schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:07:
@DR!5EQ Wat ik altijd deed als het koud was (voordat ik een tacx had) was een zweetshirt met lange mouwen met daarover een thermoshirt (van die lekkere warme die je ook voor het skiën gebruikt) en vervolgens een regenjasje.
Blijkbaar zweet jij zoveel dat je al je kledinglagen doorweekt van het zweet hebt waar de wind vat op krijgt. Met een regenjas erover heb je daar geen last van. Het kan in jouw geval wel een geweldige broeikas onder die jas worden, maar je hebt het in ieder geval niet koud (als het goed is)
Persoonlijk vind ik z'n broeierig klimaat onder mijn kleding echt verschrikkelijk. Dat gaat lekker plakken en het zweet gaat zo heerlijk over je rug stromen. Gewoon minder lagen dus. Blijkbaar heeft zijn lichaam minder bescherming tegen de kou nodig.
Zoals ik het lees heeft DR!5EQ last van overmatig zweten door z'n medicijnen, niet omdat ie het per se warm heeft. Tenzij ik het dus verkeerd lees heeft hij er geen baat bij om minder kleding aan te trekken, omdat deze vroeg of laat toch wel doorweekt van het zweet zijn.hoi1234 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:52:
[...]
Zou ik eerder wat minder lagen aandoen. Ik zou het zweet namelijk niet afsluiten. Het heeft een reden dat je zweet. Als je een windjack aandoet, neemt het afkoelende vermogen van jouw lichaam ook af.
Persoonlijk vind ik z'n broeierig klimaat onder mijn kleding echt verschrikkelijk. Dat gaat lekker plakken en het zweet gaat zo heerlijk over je rug stromen. Gewoon minder lagen dus. Blijkbaar heeft zijn lichaam minder bescherming tegen de kou nodig.
Daarom ook het afsluiten mbv een regenjas. Het is inderdaad minder prettig, maar het is nog altijd fijner dan als een ijslolly op de fiets rondrijden.
Hij kan beide opties proberen en dan horen we het wel
bedankt voor je reactie. Je gedachte is inderdaad wat ik dus ook had. Het zweet koelt echter je lichaam af, waardoor het warm krijgen met de 10 graden buitentemperatuur gewoon niet lukt. Het vocht moet eigenlijk verdampen. Hoewel ik me bij @hoi1234 aansluit, ben ik wel benieuwd hoe dat in de wind of met ietswat vochtige weersinvloeden het mogelijk is dat je met zo weinig kleding het alsnog warm gaat krijgen op de fiets. Ik ga eerst eens een wat korter rondje fietsen met wat minder kleding, kijken hoe dat bevalt.Oelske schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:07:
@DR!5EQ Wat ik altijd deed als het koud was (voordat ik een tacx had) was een zweetshirt met lange mouwen met daarover een thermoshirt (van die lekkere warme die je ook voor het skiën gebruikt) en vervolgens een regenjasje.
Blijkbaar zweet jij zoveel dat je al je kledinglagen doorweekt van het zweet hebt waar de wind vat op krijgt. Met een regenjas erover heb je daar geen last van. Het kan in jouw geval wel een geweldige broeikas onder die jas worden, maar je hebt het in ieder geval niet koud (als het goed is)
Ik heb een XL. Ik ben 1,97m groot en weeg 82kg.
Je kan altijd advies vragen. Ze reageren heel snel op vragen. Terugsturen is ook geen enkel probleem. Zeer goede service!
Lastig probleem idd. Mijn eerste reactie zou ook zijn: minder aan doen. Maar als je sowieso zweet door medicatie en niet zozeer warmte, vermoed ik dat minder kleding niet gaat helpen of juist averechts.DR!5EQ schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:31:
[...]
Het vocht moet eigenlijk verdampen.
[...]
Ik ga eerst eens een wat korter rondje fietsen met wat minder kleding, kijken hoe dat bevalt.
Sportkleding moet zo werken dat het vocht van de huid naar buiten wordt getransporteerd en daar verdampt. Je schrijft dat laag 1 en 2 doorweekt zijn. Dat kan betekenen dat óf je laag 3 vocht tegen houdt waardoor het ophoopt, óf je zweet dusdanig veel dat de verdamping het niet bij kan houden (zeker bij koeler en evt vochtiger weer wanneer verdamping minder snel gaat).
Heb je meerdere exemplaren van je wielershirt (of evt. ondershirt)? Dan zou je nog kunnen experimenteren om er 2 van aan te doen i.p.v. je jack. Of evt extra lagen onder je jack, in de hoop dat je onderste laag dan droger blijft?
Als minder kleding of andere laag 3 niet helpt, zou je merino-wol kunnen overwegen. Is (relatief) warm ook als het nat is. Bevalt me zelf goed bij wandelen met rugzak, waarbij je rugpand nogal eens bezweet wil raken wat koud kan zijn als je de rugzak afdoet. Mijn tante gebruikt het in de zomer onder haar medisch korset wat heel zweterig kan zijn, bevalt haar goed volgens mij. Is alleen niet het goedkoopste experiment...
Maar dan weet ik het ook niet meer hoor
Dit is mijn schouder na de val (niet heel bloederig hoor, maar uit beleefdheid niet als miniatuur).
Dit is het shirt na afloop :

Die vlek was weg na een wasbeurt, er is nu niets meer van te zien. Het kan dus tegen een stootje.
[ Voor 29% gewijzigd door nogeeninlog op 19-10-2020 11:11 ]
Bedankt voor je reactie Eddey. Klopt. Laag 3 was een windstopper, dus daardoor ging er niks naar buiten. Ik had gewoon teveel aan. Ik vrees ervoor dat ik dusdanig veel zweet dat verdamping het niet kan bijhouden.Eddey schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:02:
[...]
Dat kan betekenen dat óf je laag 3 vocht tegen houdt waardoor het ophoopt, óf je zweet dusdanig veel dat de verdamping het niet bij kan houden (zeker bij koeler en evt vochtiger weer wanneer verdamping minder snel gaat).
Ik denk inderdaad dat ik meerdere ondershirts moet gaan dragen. Het is inderdaad zoeken naar de juiste combinatie die ervoor zorgt dat je het A. niet te koud krijgt door verplaatsing in de wind en B. de juiste hoeveelheid kleding die ervoor zorgt dat het zweet goed afgevoerd kan worden.Eddey schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:02:
[...]
Heb je meerdere exemplaren van je wielershirt (of evt. ondershirt)? Dan zou je nog kunnen experimenteren om er 2 van aan te doen i.p.v. je jack. Of evt extra lagen onder je jack, in de hoop dat je onderste laag dan droger blijft?
Precies, dat is de reden dat ik kleding heb aangeschaft bij decathlon, stukken betaalbaarder en zodat het maar even gezegd is; de kleding voelt niet goedkoop aan, maarja, ik heb dan ook geen enkele ervaring met duurdere kleding.Eddey schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:02:
[...]
Mijn tante gebruikt het in de zomer onder haar medisch korset wat heel zweterig kan zijn, bevalt haar goed volgens mij. Is alleen niet het goedkoopste experiment...
Ik zou eventueel dit kunnen proberen:
https://www.futurumshop.n...long-sleeve-black-w.phtml
en dan experimenteren met de volgende laag; een polyester shirt of vest oid.
Goeie tip in ieder geval.
Nee. Overmatig zweten en het heel warm hebben moet je los van elkaar zien. Ik heb het op mijn stadsfiets soms totaal niet warm en toch zweet ik. Dat is niet afhankelijk van hoe snel ik fiets. Voor de duidelijkheid, ik kan prima zweten en zo traag fietsen als de gemiddelde brugklasser zonder elektrische fiets.hoi1234 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:15:
Ik dacht eigenlijk dat @DR!5EQ bedoelde dat hij het gewoon snel warm heeft door de medicatie. Als je gewoon veel zweet en het eigenlijk helemaal niet warm hebt, is dat wat anders. Mij lijkt het niet verstandig om je "te koud" te kleden (dat is wat je doet als zweet het probleem is en niet hitte waardoor je gaat zweten), dan kun je ook allerlei blessures krijgen volgens mij.
Maar dan weet ik het ook niet meer hoorIk heb gewoon mijn ervaring gedeeld en mijn ervaring is dat ik het snel warm heb op de fiets. Dus ik kan prima minder lagen aantrekken. Ik heb geen ervaring met veel zweten, maar het eigenlijk gewoon "koud" hebben.
Hey, no hard feelings, bedankt voor je input, zoals je ziet ben ik toch ergens gekomen d.m.v. de input die is geleverd, waarvoor dank.
Als je de 2-pack koopt, krijg je 20 euro korting momenteel (is overigens niet een hele goede aanbieding volgens mij), maar wil je toch deze tip geven.DR!5EQ schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:16:
Precies, dat is de reden dat ik kleding heb aangeschaft bij decathlon, stukken betaalbaarder en zodat het maar even gezegd is; de kleding voelt niet goedkoop aan, maarja, ik heb dan ook geen enkele ervaring met duurdere kleding.
Ik zou eventueel dit kunnen proberen:
https://www.futurumshop.n...long-sleeve-black-w.phtml
en dan experimenteren met de volgende laag; een polyester shirt of vest oid.
Goeie tip in ieder geval.
Als je wat ervaringen heb opgebouwd, zou je die dan willen delen? Ik ben benieuwd of deze shirts wat voor mij zijn. Ik heb nu één lang shirt van Futurum (de goedkoopste), maar die loopt toch wel een beetje in, in de was. Ook vind ik hem niet heel comfortabel zitten. De korte extra cool is echter dikke prima.
1. Ik raad aan om te testen op een rondje dat geen 60 km is cq. niet te ver van huis.DR!5EQ schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:31:
[...]
Ik ga eerst eens een wat korter rondje fietsen met wat minder kleding, kijken hoe dat bevalt.
2. Minder kleden is "nooit" een probleem, alleen niks bij je hebben voor het geval je het toch koud krijgt een uur vanaf je huis of dat de omstandigheden veranderen (pech, vallen, regen) dat je het toch koud krijgt is wel een probleem. Hiervoor heb je bijv. dunne winddichte bodywarmers.
Ik zou ook minder kleding proberen en een goede kwaliteit ondershirt. Die zijn er in meerdere soorten/varianten. Zelf heb ik goede ervaring met Craft, vandaar dat ik deze aanraad. Als iemand anders je goede shirts kan aanraden, be my guest. Ook Merino wol is iets waarvan je kan kijken of het voor jouw geschikt is.
Bijv. deze:

https://www.hopmansfietsg...-rn-sl-1000000317381.html

https://www.hopmansfietsg...-cn-ss-1000000276510.html
Welke ik persoonlijk fijn vindt:

https://www.hopmansfietsg...sleeve-7318573418898.html
Namelijk hierom: Mijn borst/buik en omstreken zweten veel minder dan mijn rug en armen (althans voor mij gevoel). Als je relatief koud gekleed gaat en je vangt wind vol op je borst vind ik dat vaak koud, terwijl het wel lekker is als het zweet van je rug verdampt. Daarvoor vind ik dit shirt ideaal. Ook doordat je dan gewoon een goed dampende buitenste laag aan kan doen, ipv iets wat (ook op je rug) winddicht is.
Ik heb de website van hopmans even genomen als voorbeeld, maar er zijn tal van andere sites waar je kan proberen om een goede deal te scoren.
https://www.hopmansfietsgigant.nl
https://www.futurumshop.nl
https://www.salden.nl
https://www.bakkerracingproducts.nl
https://www.mantel.com
https://www.wiggle.nl
https://www.bike24.com
https://www.rosebikes.nl
https://www.bike-components.de/en/
[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 19-10-2020 13:35 ]
Zijn korte mouwen nu niet koud dan? Ik heb ook ondershirts met korte mouwen, maar ondanks een lang shirt dat er overheen gaat, vind ik het toch nog wel een beetje frisjes.mhr-zip schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:30:
[...]
1. Ik raad aan om te testen op een rondje dat geen 60 km is cq. niet te ver van huis.
2. Minder kleden is "nooit" een probleem, alleen niks bij je hebben voor het geval je het toch koud krijgt een uur vanaf je huis of dat de omstandigheden veranderen (pech, vallen, regen) dat je het toch koud krijgt is wel een probleem. Hiervoor heb je bijv. dunne winddichte bodywarmers.
Ik zou ook minder kleding proberen en een goede kwaliteit ondershirt. Die zijn er in meerdere soorten/varianten. Zelf heb ik goede ervaring met Craft, vandaar dat ik deze aanraad. Als iemand anders je goede shirts kan aanraden, be my guest. Ook Merino wol is iets waarvan je kan kijken of het voor jouw geschikt is.
Bijv. deze:
[Afbeelding]
https://www.hopmansfietsg...-rn-sl-1000000317381.html
[Afbeelding]
https://www.hopmansfietsg...-cn-ss-1000000276510.html
Welke ik persoonlijk fijn vindt:
[Afbeelding]
https://www.hopmansfietsg...sleeve-7318573418898.html
Namelijk hierom: Mijn borst/buik en omstreken zweten veel minder dan mijn rug en armen (althans voor mij gevoel). Als je relatief koud gekleed gaat en je vangt wind vol op je borst vind ik dat vaak koud, terwijl het wel lekker is als het zweet van je rug verdampt. Daarvoor vind ik dit shirt ideaal. Ook doordat je dan gewoon een goed dampende buitenste laag aan kan doen, ipv iets wat (ook op je rug) winddicht is.
Ik heb de website van hopmans even genomen als voorbeeld, maar er zijn tal van andere sites waar je kan proberen om een goede deal te scoren.
https://www.hopmansfietsgigant.nl
https://www.futurumshop.nl
https://www.salden.nl
https://www.bakkerracingproducts.nl
https://www.mantel.com
https://www.wiggle.nl
https://www.bike24.com
https://www.rosebikes.nl
https://www.bike-components.de/en/
Persoonlijk heb ik het volgens mij gewoon niet zo op lange mouwen. Dus als ik volsta met één van bovenstaande shirts, zou dat fijn zijn.
Ik weet niet of je het koud vind. De onderste 2 opties zijn er ook met lange mouwen.hoi1234 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:37:
[...]
Zijn korte mouwen nu niet koud dan? Ik heb ook ondershirts met korte mouwen, maar ondanks een lang shirt dat er overheen gaat, vind ik het toch nog wel een beetje frisjes.
Persoonlijk heb ik het volgens mij gewoon niet zo op lange mouwen. Dus als ik volsta met één van bovenstaande shirts, zou dat fijn zijn.
Maar ben je kouwelijk? Heb je dikke, dunne, windstopper armwarmers of heb je een jack met lange mouwen?
Je kan met een ondershirt niet spelen tijdens een rit, hoogstens aan of uit trekken. Met armwarmers kan je nog wel wat spelen, dus als je ondershirt met lange mouwen aan trekt, kan je altijd nog je armwarmers laten zakken of uit doen. Kost ongetwijfeld style punten, maar de style politie zit toch op zwift op het moment. Het is vooral testen wat voor jouw werkt en met laagjes kan je meer spelen dan met enkele dikke kledingstukken.
Ik gebruik deze icm sportful fiandre pro medium/pro jacks en is voor mij top. Fijne shirts met strakke pasvorm. Erg blij mee, zou er zo nog een paar bestellen.hoi1234 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:48:
[...]
Als je de 2-pack koopt, krijg je 20 euro korting momenteel (is overigens niet een hele goede aanbieding volgens mij), maar wil je toch deze tip geven.
Als je wat ervaringen heb opgebouwd, zou je die dan willen delen? Ik ben benieuwd of deze shirts wat voor mij zijn. Ik heb nu één lang shirt van Futurum (de goedkoopste), maar die loopt toch wel een beetje in, in de was. Ook vind ik hem niet heel comfortabel zitten. De korte extra cool is echter dikke prima.
Vermoedelijk nog wat snel, maar heb je deze toevallig al binnen? Ik heb hier nog een korting van -10% liggen bij futurum tem vandaag. De 4 Seasons Jacket II ligt in de winkelmand te blinken, maar ik heb ook nog een tab met de Galibier Mistral Foul weather geopend staan...pak-em-beet 100€ prijsverschil dusja...ik wil mijn Decathlon jacket echt wel vervangen nu.hulkie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:23:
[...]
Ik heb zojuist de Galibier besteld(Maatje L in het grijs. Tip: als currency ponden aanhouden - scheelt weer 8 euro op het geheel)
je kunt via deze link https://www.futurumshop.nl/strava-autumn240-challenge 25,- korting krijgen vanaf 125,-, plus je hebt nog tot 19 november om ervan gebruik te maken.Drwho1 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:02:
[...]
Vermoedelijk nog wat snel, maar heb je deze toevallig al binnen? Ik heb hier nog een korting van -10% liggen bij futurum tem vandaag. De 4 Seasons Jacket II ligt in de winkelmand te blinken, maar ik heb ook nog een tab met de Galibier Mistral Foul weather geopend staan...pak-em-beet 100€ prijsverschil dusja...ik wil mijn Decathlon jacket echt wel vervangen nu.
Hij is toevallig net een uurtje geleden bezorgd. Eerste indruk is erg goed!Drwho1 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:02:
[...]
Vermoedelijk nog wat snel, maar heb je deze toevallig al binnen? Ik heb hier nog een korting van -10% liggen bij futurum tem vandaag. De 4 Seasons Jacket II ligt in de winkelmand te blinken, maar ik heb ook nog een tab met de Galibier Mistral Foul weather geopend staan...pak-em-beet 100€ prijsverschil dusja...ik wil mijn Decathlon jacket echt wel vervangen nu.
Er zat een handgeschreven kaartje bij 'Ride safe Hulkie' en als extraatje een dunne buff. Helemaal prima dus!
Pasvorm is erg goed (maat L - ik ben 1,83 en weeg ongeveer 78kg). Voelt en ziet er uit als iets van hoge kwaliteit! Ik ga hem donderdag buiten uitproberen
Hier ook veel interesse in de Galibier Mistral Foul.hulkie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:10:
[...]
Hij is toevallig net een uurtje geleden bezorgd. Eerste indruk is erg goed!
Er zat een handgeschreven kaartje bij 'Ride safe Hulkie' en als extraatje een dunne buff. Helemaal prima dus!
Pasvorm is erg goed (maat L - ik ben 1,83 en weeg ongeveer 78kg). Voelt en ziet er uit als iets van hoge kwaliteit! Ik ga hem donderdag buiten uitproberen
Ik ben zelf 1.79m en weeg 77kg en vraag me af of dan L de juiste maat is? Hoe zit die? En wat draag je eronder als ik vragen mag?
Ik zou gewoon even de maattabel (borst, taille, heup) erbij pakken, en centimeters omrekenen naar inches. Heb ik ook gedaan en klopt behoorlijk goed.baronruud schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:53:
[...]
Hier ook veel interesse in de Galibier Mistral Foul.
Ik ben zelf 1.79m en weeg 77kg en vraag me af of dan L de juiste maat is? Hoe zit die? En wat draag je eronder als ik vragen mag?
- De mouwen zijn voor mij de perfecte lengte.
- De voorkant is relatief kort, achter iets langer
- De kraag ik lekker hoog en sluit goed aan.
Op dit moment draag ik er alleen een t-shirt onder, maar op de fiets zal dat een ondershirt (met korte of lange mouwen) worden. Twee laagjes past denk ik ook nog wel, maar wordt al iets krapper!
Ze geven altijd een kadootje bij je bestelling.hulkie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:10:
[...]
Hij is toevallig net een uurtje geleden bezorgd. Eerste indruk is erg goed!
Ik heb al een buff en 2x een paar sokken gekregen.
Tot aan het vriespunt volstaat een ondershirt zonder meer.
Goed dat je het zegt, ik wou vanavond precies net wat bestellen!hoi1234 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:41:
@DR!5EQ ik zou nog even wachten met bestellen van de ondershirts! Ik krijg net een folder in de bus dat dit weekend het prijzenfestival bij FS begint. Van vrijdag tot maandag dus 20% korting op ondershirts.
Met €25,- kortingscode nog 'redelijk' geprijsd. Is dus niet de Unique.
Het scheelt toch aanzienlijk (50-75%). Ook vind ik het wel mooie handschoenen om te zien. Ik denk dat ik handschoenen zoek die niet te warm zijn. Wanten bijvoorbeeld willen nog weleens gaan zweten na 20 minuten. Dat wil ik dus niet. Wel lange handschoenen, want door de wind kun je best koude handen krijgen anders.
Thanks, had t al gezien ja. Ben zelf niet zo'n fan van dat Dyneema langs je bovenbenen; alsof je als recreant zwaar voorbereid moet zijn op een eventuele crash. Beetje overdreven, en maakt de broek er niet mooier op.Ypuh schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:51:
@Stoffa Het vorige topmodel is nu in de aanbieding, de Elite: https://www.futurumshop.n...ek-kort-zwart-heren.phtml
Met €25,- kortingscode nog 'redelijk' geprijsd. Is dus niet de Unique.
Bij de Dottore X hebben ze het correct gedaan: onder je kont zodat de stof niet gaat pillen door contact met het zadel. Daar vind ik Dyneema daadwerkelijk wat toevoegen.
Nou ja, ik neem aan dat een simpele recreant geen broek van 315 euro koopt.Stoffa schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:17:
[...]
Thanks, had t al gezien ja. Ben zelf niet zo'n fan van dat Dyneema langs je bovenbenen; alsof je als recreant zwaar voorbereid moet zijn op een eventuele crash. Beetje overdreven, en maakte de broek er niet mooier op.
Bij de Dottore X hebben ze het correct gehad: onder je kont zodat de stof niet gaat pillen door contact met het zadel. Daar vind ik Dyneema daadwerkelijk wat toevoegen.
Vind bij nader inzien de Unique ook wel iets technischer/vooruitstrevender. Mocht die nog een keer voor een vergelijkbare prijs komen (zal nog wel een jaartje duren, maar daarna vast wel), dan wil ik nog wel eens een gokje wagen. Stille hoop is dat jij me voor bent natuurlijkStoffa schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:17:
[...]
Thanks, had t al gezien ja. Ben zelf niet zo'n fan van dat Dyneema langs je bovenbenen; alsof je als recreant zwaar voorbereid moet zijn op een eventuele crash. Beetje overdreven, en maakte de broek er niet mooier op.
Bij de Dottore X hebben ze het correct gehad: onder je kont zodat de stof niet gaat pillen door contact met het zadel. Daar vind ik Dyneema daadwerkelijk wat toevoegen.
Heb dit jaar 2 nieuwe korte broeken en 2 nieuwe shirts gekocht, dus die gaan nog wel ff mee.
Ik heb ze sinds kort, 3 keer meegefietst en vind ze echt prima. Niet te warm, met deze temperaturen voor mij in ieder geval en ik heb het snel warm. Maatje van me heeft ze ook en vind ze ook echt chill. Scheelt veel iig met de bekende merken.hoi1234 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:06:
Iemand ervaring met https://www.decathlon.nl/...hoenen-rr500/_/R-p-166034 of überhaupt ervaring met handschoenen van de decathlon?
Het scheelt toch aanzienlijk (50-75%). Ook vind ik het wel mooie handschoenen om te zien. Ik denk dat ik handschoenen zoek die niet te warm zijn. Wanten bijvoorbeeld willen nog weleens gaan zweten na 20 minuten. Dat wil ik dus niet. Wel lange handschoenen, want door de wind kun je best koude handen krijgen anders.
Ik heb die handschoenen al 2j denk ik. Ik ben er zeer tevreden over!hoi1234 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:06:
Iemand ervaring met https://www.decathlon.nl/...hoenen-rr500/_/R-p-166034 of überhaupt ervaring met handschoenen van de decathlon?
Ik wil niet direct z'n duur jack kopen, omdat ik weet dat het goedkoper kan. Maar ben bang dat ik op het moment dat ik een waterdicht jack heb, deze van Craft niet meer gebruik. Gooi je z'n windjack nog in de was? Dat duurt namelijk vaak even (student die nog bij ouders woont), dus dan zou het wel weer handig zijn.
@DR!5EQ zou nu trouwens die ondershirts bestellen. Helaas is 25 euro korting niet mogelijk, maar ze kosten nu met korting 80 euro. Dat is 40 per stuk. Persoonlijk heb ik die 10 euro extra tov de de goedkoopste futurum ondershirts wel over.
[ Voor 29% gewijzigd door hoi1234 op 23-10-2020 00:09 ]
De toepassing is toch volledig anders?hoi1234 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 00:06:
Ik twijfel heel erg of ik https://www.futurumshop.n...ck-geel-zwart-heren.phtml moet kopen. Wat is jullie ervaring? Het windjack is lekker goedkoop nu, maar kan ik niet beter een iets duurder jack kopen, zoals de futurum 4 seasons die ook direct waterdicht is.
Als je van de winter blijft fietsen zou ik futurum/perfetto/sportfull/Gore/etc jack op de kop zien te tikken.
Je kleding lang laten liggen is nooit aan te raden, maar Google eens op sportkleding wassen met (natuur) azijn.Dat duurt namelijk vaak even (student die nog bij ouders woont), dus dan zou het wel weer handig zijn.
Dingen kunnen altijd wel goedkoper en ergens lever je dan in op gebruiksgemak of kwaliteit. Als je niet van plan bent met slecht weer (regen) te fietsen is een waterdicht jack overbodig. Anderzijds kan het natuurlijk voorkomen dat je verrast wordt door slecht weer. Ik zou afvragen wat mis je nu, waar wil je op voorbereid zijn en wat heb je daar financieel voor over.hoi1234 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 00:06:
Ik twijfel heel erg of ik https://www.futurumshop.n...ck-geel-zwart-heren.phtml moet kopen. Wat is jullie ervaring? Het windjack is lekker goedkoop nu, maar kan ik niet beter een iets duurder jack kopen, zoals de futurum 4 seasons die ook direct waterdicht is.
Ik heb geen specifieke ervaring met beide jacks. Maar de craft is een dunne windjack en de 4 seasons is een winterjack waar je alleen nog een base layer onder hoeft te dragen. Als je al warme winterkleding hebt is zo'n 4 seasons ook overbodig.
Ik zie dat de 25,- kortingscode + 20% op onderkleding inderdaad niet stapelbaar is. Je kunt dan ook gewoon 2 verschillende bestellingen plaatsen mocht je bij beide bestellingen aan het minimum bedrag komen.
Om mijzelf even te quoten. Hij is er, maar dan is geupdate versie (die helaas wel wat duurder is).MrBarBarian schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:36:
Ik hoop dat deze back in stock komt..
https://www.lapassione.cc...st?variant=19680004276293
Hopelijk gaat deze beter bevallen dat de Castelli Perfetto...
https://www.lapassione.cc...new-arrivals/products_men
Nou ja, ik neem aan dat je met een jack het ook warm genoeg houdt en die kun je vaak ook wel in opvallende kleurtjes kopen. Waar zit het verschil dan precies in?mhr-zip schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:41:
[...]
De toepassing is toch volledig anders?
Als je van de winter blijft fietsen zou ik futurum/perfetto/sportfull/Gore/etc jack op de kop zien te tikken.
[...]
Je kleding lang laten liggen is nooit aan te raden, maar Google eens op sportkleding wassen met (natuur) azijn.
Waarom moet je kleding niet laten liggen dan? Gaat dat stinken dan of zo? Vind ik namelijk best meevallen. De paddenstoelen zitten ook nog niet in mijn kleding. Het is nu minder, maar witte kleding blijft soms 2 maanden liggen, omdat we zo weinig hebben. En nu met het slechte weer kun je ook moeilijker drogen, dus wacht m'n moeder vaak op beter weer. En waar dient 't azijn voor dan?
Het probleem is dat ik best zelf wil wassen, maar de wasmachine is heilig en met de hand wassen kost teveel water + wasmiddel volgens m'n moeder.
[ Voor 15% gewijzigd door hoi1234 op 23-10-2020 11:11 ]
Oh, Nice dat je bij een jack geen derde laag nodig hebt. Dat maakt het psychologisch een stuk goedkoper. Immers moet ik anders ook een derde laag kopen.Djiee schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:49:
[...]
Dingen kunnen altijd wel goedkoper en ergens lever je dan in op gebruiksgemak of kwaliteit. Als je niet van plan bent met slecht weer (regen) te fietsen is een waterdicht jack overbodig. Anderzijds kan het natuurlijk voorkomen dat je verrast wordt door slecht weer. Ik zou afvragen wat mis je nu, waar wil je op voorbereid zijn en wat heb je daar financieel voor over.
Ik heb geen specifieke ervaring met beide jacks. Maar de craft is een dunne windjack en de 4 seasons is een winterjack waar je alleen nog een base layer onder hoeft te dragen. Als je al warme winterkleding hebt is zo'n 4 seasons ook overbodig.
Ik zie dat de 25,- kortingscode + 20% op onderkleding inderdaad niet stapelbaar is. Je kunt dan ook gewoon 2 verschillende bestellingen plaatsen mocht je bij beide bestellingen aan het minimum bedrag komen.
Ja, vind de jacks te duur. 12.5% kan echt beter. Even wachten tot BF. Ik wil deze winter in ieder geval wel blijven fietsen, want op de trainer is het ook niet helemaal. Ik heb geen plek voor een nieuwe en de oude is semi-kapot. De weerstand doet het niet meer. Dus zonder moeite fiets je dan 45km/h.
Gelukkig heeft de jas ritsjes onder de oksels zodat je extra ventilatie kan regelen, ideaal!
Als je gebruikte (sport) kleding langer laat liggen blijven en groeien de bacteriën die de zweetlucht veroorzaken in je kleding. Als je dit niet neutraliseert trekt die zweetlucht meer en meer in je kleding en is dan later lastiger te verwijderen. Een oplossing hiervoor is om je sportkleding direct te wassen na het sporten of even in de buitenlucht te laten hangen om dit proces tegen te gaan. Azijn of Soda helpt de bacteriën los te weken/doden en daarmee dus de zweetgeur eruit te krijgen.hoi1234 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:09:
[...]
Waarom moet je kleding niet laten liggen dan? Gaat dat stinken dan of zo? Vind ik namelijk best meevallen. De paddenstoelen zitten ook nog niet in mijn kleding. Het is nu minder, maar witte kleding blijft soms 2 maanden liggen, omdat we zo weinig hebben. En nu met het slechte weer kun je ook moeilijker drogen, dus wacht m'n moeder vaak op beter weer. En waar dient 't azijn voor dan?
Het probleem is dat ik best zelf wil wassen, maar de wasmachine is heilig en met de hand wassen kost teveel water + wasmiddel volgens m'n moeder.
Als je niet direct kunt wassen is het een goed idee om je kleding in wat koud water te laten weken met een scheut azijn of soda. Je kunt dan eventueel nog met een kleine scheut wasmiddel nawassen. Al met al houd je zo je kleding ook langer goed en bespaar je daarmee waarschijnlijk ook geld
Dat zal ik eens proberen, elke keer nadat je hebt gefietst het gelijk in de was gooien is ook zoiets. Zeker omdat ik hem op een ander programma was, meestal was ik dan bij 2 fietsritten 2 setjes kleding. Ik zal ze eens in een emmer gooien met natuurazijn.Djiee schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:34:
[...]
Als je gebruikte (sport) kleding langer laat liggen blijven en groeien de bacteriën die de zweetlucht veroorzaken in je kleding. Als je dit niet neutraliseert trekt die zweetlucht meer en meer in je kleding en is dan later lastiger te verwijderen. Een oplossing hiervoor is om je sportkleding direct te wassen na het sporten of even in de buitenlucht te laten hangen om dit proces tegen te gaan. Azijn of Soda helpt de bacteriën los te weken/doden en daarmee dus de zweetgeur eruit te krijgen.
Als je niet direct kunt wassen is het een goed idee om je kleding in wat koud water te laten weken met een scheut azijn of soda. Je kunt dan eventueel nog met een kleine scheut wasmiddel nawassen. Al met al houd je zo je kleding ook langer goed en bespaar je daarmee waarschijnlijk ook geld.
Hoe doe je dat dan? Gewoon in water laten staan? Soms duurt het dus 5 dagen eer iets gewassen wordt. Gaat het water dan niet stinken? En om kleren nou nat weg te leggen, gaan ze ook van stinken.Djiee schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:34:
[...]
Als je gebruikte (sport) kleding langer laat liggen blijven en groeien de bacteriën die de zweetlucht veroorzaken in je kleding. Als je dit niet neutraliseert trekt die zweetlucht meer en meer in je kleding en is dan later lastiger te verwijderen. Een oplossing hiervoor is om je sportkleding direct te wassen na het sporten of even in de buitenlucht te laten hangen om dit proces tegen te gaan. Azijn of Soda helpt de bacteriën los te weken/doden en daarmee dus de zweetgeur eruit te krijgen.
Als je niet direct kunt wassen is het een goed idee om je kleding in wat koud water te laten weken met een scheut azijn of soda. Je kunt dan eventueel nog met een kleine scheut wasmiddel nawassen. Al met al houd je zo je kleding ook langer goed en bespaar je daarmee waarschijnlijk ook geld.
Wasbak of emmer vullen met koud water en een halve kop azijn of lepel soda. Kleding 15/20min laten staan. Dan goed uitspoelen met lauw water.hoi1234 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:36:
[...]
Hoe doe je dat dan? Gewoon in water laten staan? Soms duurt het dus 5 dagen eer iets gewassen wordt. Gaat het water dan niet stinken? En om kleren nou nat weg te leggen, gaan ze ook van stinken.
Als je denkt dat dit voldoende is omdat de kleding niet zo vies en bezweet is geweest dan kun je het voorzichtig uitwringen of eventueel kort centrifugeren op lage toeren (net zoals bij een delicaat/fijn wasprogramma) en te drogen hangen.
Mocht de kleding echt vies en flink bezweet zijn geweest dan kun je ook nog ervoor kiezen om te wassen met een scheutje wasmiddel (via handwas of wasmachine). De stap met azijn/soda direct na het sporten is eigenlijk om je kleding zo fris mogelijk te houden en de bacteriën te neutraliseren.
Overigens is het ook een goed idee om je kleding apart van elkaar in waszakken te stoppen als je de wasmachine gebruikt. Dit voorkomt grotendeels slijtage door ritssluitingen/wastrommel.
Ik ben verder geen wasexpert mocht je dat inmiddels denken, ook ik moet soms nog even mijn moeder bellen voor advies of internet raadplegen
Wat bevalt jou niet aan de perfetto? Net eentje besteld (wel RoS light, korte mouwen dus en nanoflex armwarmers).MrBarBarian schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:28:
[...]
Om mijzelf even te quoten. Hij is er, maar dan is geupdate versie (die helaas wel wat duurder is).
Hopelijk gaat deze beter bevallen dat de Castelli Perfetto...
https://www.lapassione.cc...new-arrivals/products_men
Dus jij draait alleen voor je fietskleding een wasje?D.deJong schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:09:
Mijn fietsen hangen naast de wasmachine in de bijkeuken dus na een ritje hang ik de fiets op en gaat de kleding gelijk in de wasmachine, ik zie het probleem niet helemaal.
Of je fietst zo weinig dat er altijd genoeg was is als jij klaar bent met fietsen?
Oké, teiltje water met azijn en 20 minuten laten weken. Dan meteen in de wasmachine. Blijft mijn probleem nog steeds dat de wasmachine zeker met slecht weer niet iedere dag draait. Handwas is hier helemaal uit den boze. Maar ik kan nog altijd proberen om alleen met soda/azijn te wassen. Of ik koop zelf een emmer wasmiddel, is dat gedoe dat voor een setje kleding teveel wasmiddel nodig is, ook van de baan.Djiee schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:16:
[...]
Wasbak of emmer vullen met koud water en een halve kop azijn of lepel soda. Kleding 15/20min laten staan. Dan goed uitspoelen met lauw water.
Als je denkt dat dit voldoende is omdat de kleding niet zo vies en bezweet is geweest dan kun je het voorzichtig uitwringen of eventueel kort centrifugeren op lage toeren (net zoals bij een delicaat/fijn wasprogramma) en te drogen hangen.
Mocht de kleding echt vies en flink bezweet zijn geweest dan kun je ook nog ervoor kiezen om te wassen met een scheutje wasmiddel (via handwas of wasmachine). De stap met azijn/soda direct na het sporten is eigenlijk om je kleding zo fris mogelijk te houden en de bacteriën te neutraliseren.
Overigens is het ook een goed idee om je kleding apart van elkaar in waszakken te stoppen als je de wasmachine gebruikt. Dit voorkomt grotendeels slijtage door ritssluitingen/wastrommel.
Ik ben verder geen wasexpert mocht je dat inmiddels denken, ook ik moet soms nog even mijn moeder bellen voor advies of internet raadplegen.
Maar om heel eerlijk te zijn nooit stinkende kleding gehad eigenlijk. Ook niet na 2 maanden in de garage gelegen te hebben tot wassen.