Een moeder die per se de was moet doen, maar dan wel volgens haar spelregels. No way dat mijn kleding direct gewassen wordt. En nee, ik kan niet mijn eigen kleding wassen. De wasmachine is heilig en met de hand wassen zou teveel wasmiddel kosten.D.deJong schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:09:
Mijn fietsen hangen naast de wasmachine in de bijkeuken dus na een ritje hang ik de fiets op en gaat de kleding gelijk in de wasmachine, ik zie het probleem niet helemaal.
Wat is daar zo gek aan? Dat doe ik ook. Een 15 minuten wasje op 30 graden, apart programma. De fietskleding gaat niet met andere kleding in de wasmachine of vice versa. Enige uitzondering is mijn voetbaltenue, maar dat is ook sportkleding. Die combineer ik alleen als er maximaal een dag tussen zit, anders niet. Ook de voetbalkleding gaat overigens altijd apart.La1974 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:28:
[...]
Dus jij draait alleen voor je fietskleding een wasje?
Of je fietst zo weinig dat er altijd genoeg was is als jij klaar bent met fietsen?
[ Voor 10% gewijzigd door MaSw85 op 23-10-2020 21:51 ]
Ik was alleen de fietskleding op een kort wasje van 30 min, geen enkel probleem.La1974 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:28:
[...]
Dus jij draait alleen voor je fietskleding een wasje?
Of je fietst zo weinig dat er altijd genoeg was is als jij klaar bent met fietsen?
Hoe lang duurde het leveren?hulkie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:01:
[...]
Ik zou gewoon even de maattabel (borst, taille, heup) erbij pakken, en centimeters omrekenen naar inches. Heb ik ook gedaan en klopt behoorlijk goed.
- De mouwen zijn voor mij de perfecte lengte.
- De voorkant is relatief kort, achter iets langer
- De kraag ik lekker hoog en sluit goed aan.
Op dit moment draag ik er alleen een t-shirt onder, maar op de fiets zal dat een ondershirt (met korte of lange mouwen) worden. Twee laagjes past denk ik ook nog wel, maar wordt al iets krapper!
Al eerder gezegt, maar nogmaals:Reynouts schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:33:
[...]
Wat bevalt jou niet aan de perfetto? Net eentje besteld (wel RoS light, korte mouwen dus en nanoflex armwarmers).
- Castelli zit mij gewoon niet lekker. Ik heb ook een winterbroek van ze en het zeem zit gewoon niet op de goede plek (te veel naar achteren) en de benen zijn te kort.
Specifiek voor dit jack:
- Er zitten twee zakken op de rug, ipv 3. Daardoor zakt alles wat in de zakken zit naar de zijkant;
- Het jack is te wijd. Ik voel me een luchtbalon;
- Het elastiek aan de onderzijde is te los, waardoor het jack te ver naar beneden zakt. Ik hou van shirts/jacks die redelijk kort zijn;
- Het jack is zweterig. Ik ervaar amper ademend vermogen;
Positieve is de kleur (ik heb een oranje) goed fel en daardoor opvallend.
Maar zoals eerder gezegt; ik moet geen Castelli meer kopen. Het merk past blijkbaar gewoon niet bij mijn lichaamsbouw en voorkeuren. Gelukkig heb ik inmiddels voldoende alternatieven gevonden (La Passione, Le Col, X-Bionic, Morvelo).
Voor het wassen kunnen we je op dit forum van advies voorzien. Met je moeder, succes!hoi1234 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:44:
[...]
Een moeder die per se de was moet doen, maar dan wel volgens haar spelregels. No way dat mijn kleding direct gewassen wordt. En nee, ik kan niet mijn eigen kleding wassen. De wasmachine is heilig en met de hand wassen zou teveel wasmiddel kosten.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Ik dacht juist in oplossingen voor jehoi1234 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:41:
[...]
Blijft mijn probleem nog steeds dat de wasmachine zeker met slecht weer niet iedere dag draait. Handwas is hier helemaal uit den boze. Maar ik kan nog altijd proberen om alleen met soda/azijn te wassen. Of ik koop zelf een emmer wasmiddel, is dat gedoe dat voor een setje kleding teveel wasmiddel nodig is, ook van de baan.
Maar om heel eerlijk te zijn nooit stinkende kleding gehad eigenlijk. Ook niet na 2 maanden in de garage gelegen te hebben tot wassen.
Verder droog ik mijn kleding binnen aan een rekje, dat gaat vrij snel met sportkleding.
Een wasmachine laten draaien voor een broek, shirt, ondershirt en sokken. Tja, ieder zijn ding.D.deJong schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:29:
[...]
Ik was alleen de fietskleding op een kort wasje van 30 min, geen enkel probleem.
is wel beter. Maar ja, dar krijg ik hier nooit voor elkaar.La1974 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:53:
[...]
Een wasmachine laten draaien voor een broek, shirt, ondershirt en sokken. Tja, ieder zijn ding.
Kort programma van 30 min en er ligt altijd wel iets wat er nog bij kan maar bij ons thuis is de wasmachine dan ook niet alleen van de vrouw des huizes.La1974 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:53:
[...]
Een wasmachine laten draaien voor een broek, shirt, ondershirt en sokken. Tja, ieder zijn ding.
Als je deze tijd van het jaar met zowel die broek als dat shirt en die jas fietst dan denk ik dat je je veel te warm aankleed. Ik deed dat aanvankelijk ook en daardoor werd m'n kleding nat van het zweet en dan krijg je het zeker koud. Dan kan je het beste de kortste weg naar huis nemen.DR!5EQ schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:04:
Hi,
Ik heb een vraag mbt fietsen in de herfst/winter. Heb je hier geen enkele ervaring mee, reageer dan niet.
Onlangs heb ik de volgende kleding aangeschaft:
Ondershirt: https://www.decathlon.nl/...301746?mc=8502412&c=ZWART
Shirt: https://www.decathlon.nl/...544785?mc=8544785&c=ZWART
Jack: https://www.decathlon.nl/...551824?mc=8551824&c=ZWART
Broek: https://www.decathlon.nl/...150137?mc=8523353&c=ZWART
Smultie in "Het grote fietskleding topic" lijkt me op basis van mijn ervaringen een goede richtlijn. (Zelf heb ik geen driekwart broek maar dunne beenwarmers)
Afgelopen tijd (midden oktober) reed ik met een korte zomerbroek met dunne beenstukken, kort ondershirt, lang shirt en een gilet die ik makkelijk open of uit kan doen. De stap van een shirt met lange mouwen (niet wind/waterdicht) naar een winterjasje is naar mijn idee vrij groot en kan je met een gilet erbij mooi overbruggen. Ook met verschillende ondershirts kan je die stappen kleiner maken.
Mijn devies is vooral om ervoor te zorgen dat je makkelijk iets meer of minder aan kan trekken wat je in je jersey-pocket mee kan nemen. Afhankelijk van de tijd van het jaar zijn dat (in mijn geval) arm/been stukken, een buff, een gilet, en handschoenen met korte of juist lange vingers.
En het is al gezegd, maar het is naar mijn idee nodig om het het eerste kwartier van je rit koud te hebben. Als dat niet zo is heb je je waarschijnlijk te de dik aangekleed
[ Voor 12% gewijzigd door Jesse op 24-10-2020 10:18 ]
Ik ben 185 bij 85 kg en XL past perfect. Zit prima. Armen lang genoeg, voldoende bewegingsruimte rond de schouders, goed sluitend rond de hals. Lang genoeg, en kruipt niet omhoog.baronruud schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:53:
[...]
Hier ook veel interesse in de Galibier Mistral Foul.
Ik ben zelf 1.79m en weeg 77kg en vraag me af of dan L de juiste maat is? Hoe zit die? En wat draag je eronder als ik vragen mag?
De zakjes op de rug zijn behoorlijk strak. Het veroorzaakt drukpunten als je er iets hards in stopt.
Hij is veel warmer dan verwacht. Met windkracht 5 en 13 graden drijfnat geworden vanbinnenuit, met alleen een dun wielershirt eronder. Geen wind gevoeld op de huid van mijn armen. Volgende keer een hemd proberen.
Bij echte tijdsnood stap ik met fietskleding en al onder de douche na een rit. Spoel de kleding uit en was met een beetje shampoo. Goed uitspoelen, zo goed mogelijk uitwringen, laten drogen en klaar.hoi1234 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:44:
[...]
Een moeder die per se de was moet doen, maar dan wel volgens haar spelregels. No way dat mijn kleding direct gewassen wordt. En nee, ik kan niet mijn eigen kleding wassen. De wasmachine is heilig en met de hand wassen zou teveel wasmiddel kosten.
Nou ja, m'n vader wast ook weleens. Maar no-way dat ik even mijn kleren mag wassen. Alles moet nokvol zitten. Dus ja, zelfs als ik zelf ga wassen, moet ik alsnog op een volle wasmachine wachten.D.deJong schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 05:53:
[...]
Kort programma van 30 min en er ligt altijd wel iets wat er nog bij kan maar bij ons thuis is de wasmachine dan ook niet alleen van de vrouw des huizes.
Galibier valt best mee qua prijzen als ik zo kijk, ik ga die site is even een keertje doorspitten.AlterEgo schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:05:
[...]
Ik ben 185 bij 85 kg en XL past perfect. Zit prima. Armen lang genoeg, voldoende bewegingsruimte rond de schouders, goed sluitend rond de hals. Lang genoeg, en kruipt niet omhoog.
De zakjes op de rug zijn behoorlijk strak. Het veroorzaakt drukpunten als je er iets hards in stopt.
Hij is veel warmer dan verwacht. Met windkracht 5 en 13 graden drijfnat geworden vanbinnenuit, met alleen een dun wielershirt eronder. Geen wind gevoeld op de huid van mijn armen. Volgende keer een hemd proberen.
Voor mij is het dan ook al weer 30 jaar geleden dat moeders voor mij een wasje draaide.hoi1234 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:23:
[...]
Nou ja, m'n vader wast ook weleens. Maar no-way dat ik even mijn kleren mag wassen. Alles moet nokvol zitten. Dus ja, zelfs als ik zelf ga wassen, moet ik alsnog op een volle wasmachine wachten.
@MrBarBarian
Het merk Morvelo waar jij het over hebt is dat hetzelfde als de Morvelo van onze vrienden van ome Ali?
Op Ali staat mooie kleding van dit merk maar twijfel aan de maatvoering, ik ben 180 en weeg 94 kilo wat voornamelijk in de torso zit.
Het merk Morvelo waar jij het over hebt is dat hetzelfde als de Morvelo van onze vrienden van ome Ali?
Op Ali staat mooie kleding van dit merk maar twijfel aan de maatvoering, ik ben 180 en weeg 94 kilo wat voornamelijk in de torso zit.
Nope.. De morvelo die ik bedoel komt uit Tsjechië geloof ik..D.deJong schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:51:
@MrBarBarian
https://www.morvelo.com/
Kwalitatief zit het iets onder de andere merken die ik noemde, maar het kan nog prima.
Ik heb een broek, shirt en vest van ze. Alleen de broek vind ik iets minder. Pasvorm is net niet perfect en het seem vereist wat gewenning. Maar ik kan er prima een dag of meer in rijden.
Ik heb een keer iemand gezien met een morvelo shirt van Ali. Die past vorm was niet best..
De Morvelo.ali is dan wel een foute rip-of van het origineel.
Heb wat smeer van ketting op mijn handschoenen gekregen, iemand een tip om dat er makkelijk uit te krijgen? Reguliere was heeft weinig uitgehaald. Laten weken in azijn of iets dergelijks?
Insmeren met Margarinerolandos582 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:11:
Heb wat smeer van ketting op mijn handschoenen gekregen, iemand een tip om dat er makkelijk uit te krijgen? Reguliere was heeft weinig uitgehaald. Laten weken in azijn of iets dergelijks?
Gister een fietsshirt gepast, langs de rits bobbelt het shirt ook als ik in fietshouding zit, lengte en mouwen zaten wel goed, betekend dit dat het shirt te groot is en ik een maatje kleiner moet
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Uurtje in laten trekken en dan met een beetje zeeppoeder en warm water zou je het zo weg moeten kunnen wrijven.
Vraagje, ik wil een nieuw wielren shirt kopen, ik ben 1.82 lang en 66 kilo, zou dan een m goed passen of adviseren jullie wat anders?
Ligt aan het merk. De Italianen (bijv. Castelli en Sportful) baseren hun maatvoering op kleine Italiaantjes. Deze moet je minimaal een maat groter nemen (soms twee).racoon schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:32:
Vraagje, ik wil een nieuw wielren shirt kopen, ik ben 1.82 lang en 66 kilo, zou dan een m goed passen of adviseren jullie wat anders?
De 'West-Europese' merken (Rapha, Craft, Vermarc, Assos, ja is Zwitsers maar heeft geen Italiaanse maatvoering) kan je prima in je normale maat nemen.
Vaak staat er bij de online shop waar je voor het betreffende merk rekening mee moet houden. Anders kan je bij het merk altijd nog een maattabel vinden, kan je zelf meten.
Bedankt gister een shirt van maap in maat l gepast, langs de rits kroop hij omhoog, denk daardoor dat hij te groot is.La1974 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:59:
[...]
Ligt aan het merk. De Italianen (bijv. Castelli en Sportful) baseren hun maatvoering op kleine Italiaantjes. Deze moet je minimaal een maat groter nemen (soms twee).
De 'West-Europese' merken (Rapha, Craft, Vermarc, Assos, ja is Zwitsers maar heeft geen Italiaanse maatvoering) kan je prima in je normale maat nemen.
Vaak staat er bij de online shop waar je voor het betreffende merk rekening mee moet houden. Anders kan je bij het merk altijd nog een maattabel vinden, kan je zelf meten.
Ik hoor veel mensen over de futurumshop 4 season jacket, deze is alleen vandaag nog in de aanbieding
https://www.futurumshop.n...eRange%5B0%5D%5Bto%5D=170
[ Voor 5% gewijzigd door racoon op 25-10-2020 20:47 ]
En volgende week is de Craft LMTD jersey in de aanbieding, die leek mij uitermate geschikt voor dit weer... Twijfel twijfelracoon schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:46:
Ik hoor veel mensen over de futurumshop 4 season jacket, deze is alleen vandaag nog in de aanbieding
[ Voor 56% gewijzigd door DutX op 25-10-2020 21:02 ]
Goed wrijven met monteurszeep als je dat hebt (of anders koffieprut mengen met afwasmiddel), mits de stof daar tegen kan zonder pillen/verruwen. De andere genoemde tips ken ik niet, waarschijnlijk veiliger om dat eerst te proberenrolandos582 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:11:
[ Voor 8% gewijzigd door Eddey op 25-10-2020 21:09 ]
Vrij vervelend als je eigen moeder je hierin tagt:

Er wordt online gehoopt dat dit een nieuwe trend wordt

[ Voor 9% gewijzigd door Ypuh op 26-10-2020 13:31 ]
@Ypuh Ik heb die foto nu ook al diverse keren mijn Feestboek tijdlijn zien bevuilen... Ik hoop dat die trend heel ver hier weg blijft.... That's all I'm sayin'.
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Weer een bevestiging dat ik ver weg moet blijven van Facebook, Insta, TikTok etc.Ypuh schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:30:
[Afbeelding]

Heeft iemand ervaring met de Eroe CC lange broek? Ik wil graag een lange broek aanschaffen en evt. een long sleeve shirt. Ik hink op twee gedachten: een hoopje maten laten komen en voor ééns en altijd mijn maat bepalen, mocht het goed bevallen. Neem dan de retourkosten op de koop toe. Of ik probeer het in één keer qua maat te nailen.
Ik ben 186 en 84 kilo (op het moment
) en denk dat ik dus een maat M moet hebben van zowel broek als shirt. Andere Eroe kopers die hun ervaringen qua maatvoering kunnen delen?
Ik ben 186 en 84 kilo (op het moment
Hier gaat het al mis; moeders op social media zou verboden moeten worden.Ypuh schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:30:moeder... tagt
Probeer hun account op alle mogelijke manieren onklaar te maken. Of verspreid half geloofwaardige geruchten over hoe hackers via sociale media bankrekeningen plunderen.
Alles is geoorloofd in deze strijd. Sterkte!

Ik denk wel dat zoiets mij goed zou staan..
Wel een goede methode tegen wieltjesplakkersElectricHead schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:28:
Ik hoop dat die trend heel ver hier weg blijft.... That's all I'm sayin'.
Aanrader voor dhb overschoenen van nylon en neopreen
Gebruik ze nu ongeveer maandje, ideaal. Geen last meer van koude voeten, mooie pasvorm en totaal geen issues!
https://www.wiggle.nl/dhb...rders&utm_content=product
Voor die prijs al helemaal
Gebruik ze nu ongeveer maandje, ideaal. Geen last meer van koude voeten, mooie pasvorm en totaal geen issues!
En hoe valt de maat?rolandos582 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:57:
Aanrader voor dhb overschoenen van nylon en neopreen
Hij ziet er tof uit - maar ik kijk ook met een schuin oog naar de Gripgrab Raceaqua. Die lijkt wel iets strakker, terwijl die dhb voor zowel mtb als racefiets geschikt is (volgens de specs). Dat zou wel een pré zijn.
Is daar een verschil tussen dan? Ik heb 2 paar overschoenen (Gripgrab Orca en Hammerhead) en die gebruik ik beiden zowel op de racefiets als op de MTB.
Ik heb beide, gribgrab zijn wel leuk maar heel dun en ik krijg koude voeten met dit weer. Zitten inderdaad veel strakker om je voet heen, dhb zit normaler en wat ruimer. Dat vind ik zelf wel prettig, scheur je ze veel minder snel kapot.Worsteneter schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:21:
[...]
En hoe valt de maat?
Hij ziet er tof uit - maar ik kijk ook met een schuin oog naar de Gripgrab Raceaqua. Die lijkt wel iets strakker, terwijl die dhb voor zowel mtb als racefiets geschikt is (volgens de specs). Dat zou wel een pré zijn.
Ik heb de dhb overschoenen van nylon en neopreen & GripGrab RaceAqua X overschoenen voor mijn northwave mtb schoenen
Als ik het goed begrijp heb je de Gripgrab Raceaqua (voor de racefiets) en Raceaqua X (voor mtb). Het verschil zit 'm er volgens mij in de pasvorm, vooral bij de strakkere overschoenen. MTB schoenen hebben nopjes, waardoor de schoen iets hoger is (om de spd cleat te verzinken).BreadFan schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:13:
Is daar een verschil tussen dan? Ik heb 2 paar overschoenen (Gripgrab Orca en Hammerhead) en die gebruik ik beiden zowel op de racefiets als op de MTB.
Hmm dat klinkt goed. Ben je vrij koel aangelegd dan? Ik fiets nu namelijk nog zonder overschoen met die weer en een iets dikkere sok, maak ik begin na 2 uur wel koude voeten te krijgen - voornamelijk doordat ze nat worden. Als de Raceaqua ze droog zou houden, dan zou dat voor deze temperaturen nog prima zijn. Maar ik begrijp dat jij de Raceaqua X hebt - zou de gewone (niet X) ook om een mtb schoen passen? Anders bestel ik denk ik de dhb om te proberenrolandos582 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:15:
[...]
Ik heb beide, gribgrab zijn wel leuk maar heel dun en ik krijg koude voeten met dit weer. Zitten inderdaad veel strakker om je voet heen, dhb zit normaler en wat ruimer. Dat vind ik zelf wel prettig, scheur je ze veel minder snel kapot.
Ik heb de dhb overschoenen van nylon en neopreen & GripGrab RaceAqua X overschoenen voor mijn northwave mtb schoenen
Normaal gesproken rij ik op een Bianchi Oltre, de fiets die ik had gekocht als mijn "opvolger" voor mijn Koga Roadwinner. Prima fiets, maar eigenlijk niet voor dit weer. Nu heb ik nog een mooie Gazelle Playa in de schuur staan, veel gebruikt, maar de laatste tijd bijna niet. Toen had ik het idee om een gravel bike te kopen, of iets dergelijks, maar waarom niet die Gazelle Playa een kleine update geven?
Ik kocht spd pedalen (want ja, er zaten nog normale trappers op), en had het idee dat mijn oude Rockrider 6 schoenen hierop wel voorbereid waren. Kreeg vandaag alles binnen, onderkantje van de schoenen af, en nu...
:strip_exif()/f/image/JLBCQwNiF51f3R4qOLaNvzOk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qPHi8WPseOp5KAqrZNwQc2jJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb ik soms jaren terug (denk toch al snel een jaartje of 15) iets te veel weg gegooid? Ik krijg hier nooit die klikkertjes op gemonteerd? Iemand enig idee?
edit: Shimano cleat nut. Al snel een tientje kwijt p/s, mogelijk niet echt waard voor deze schoenen, maar goed om te weten.
Ik kocht spd pedalen (want ja, er zaten nog normale trappers op), en had het idee dat mijn oude Rockrider 6 schoenen hierop wel voorbereid waren. Kreeg vandaag alles binnen, onderkantje van de schoenen af, en nu...
:strip_exif()/f/image/JLBCQwNiF51f3R4qOLaNvzOk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qPHi8WPseOp5KAqrZNwQc2jJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb ik soms jaren terug (denk toch al snel een jaartje of 15) iets te veel weg gegooid? Ik krijg hier nooit die klikkertjes op gemonteerd? Iemand enig idee?
edit: Shimano cleat nut. Al snel een tientje kwijt p/s, mogelijk niet echt waard voor deze schoenen, maar goed om te weten.
[ Voor 3% gewijzigd door Raznov op 29-10-2020 11:04 ]
Valt wel mee, heb het altijd enorm warm. Maar met schoenen idk, heb het overal lekker warm, zelfs weten etc. Maar voeten, blijft koud op de weg. Schoen is natuurlijk enorm open voor wind, die raceaqua doet weinig. Is ook vrij dun, houd alleen wat regen/wind regen maar uiteindelijk na 2 uur toch weer koud. Die dhb is wat dikker ook, en dat helpt wel een hoop. Kan alleen die DHB aanraden, denk dat raceaqua meer voor 15+ is.Worsteneter schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:16:
[...]
Als ik het goed begrijp heb je de Gripgrab Raceaqua (voor de racefiets) en Raceaqua X (voor mtb). Het verschil zit 'm er volgens mij in de pasvorm, vooral bij de strakkere overschoenen. MTB schoenen hebben nopjes, waardoor de schoen iets hoger is (om de spd cleat te verzinken).
[...]
Hmm dat klinkt goed. Ben je vrij koel aangelegd dan? Ik fiets nu namelijk nog zonder overschoen met die weer en een iets dikkere sok, maak ik begin na 2 uur wel koude voeten te krijgen - voornamelijk doordat ze nat worden. Als de Raceaqua ze droog zou houden, dan zou dat voor deze temperaturen nog prima zijn. Maar ik begrijp dat jij de Raceaqua X hebt - zou de gewone (niet X) ook om een mtb schoen passen? Anders bestel ik denk ik de dhb om te proberen
Ik heb mijn laatste twee ritten (10-15 graden) mijn toe covers weer gebruikt. dat is (voor mij in ieder geval) voldoende in combinatie met mijn relatief dunne schoenen (S-Works Sub 6).rolandos582 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:01:
[...]
Valt wel mee, heb het altijd enorm warm. Maar met schoenen idk, heb het overal lekker warm, zelfs weten etc. Maar voeten, blijft koud op de weg. Schoen is natuurlijk enorm open voor wind, die raceaqua doet weinig. Is ook vrij dun, houd alleen wat regen/wind regen maar uiteindelijk na 2 uur toch weer koud. Die dhb is wat dikker ook, en dat helpt wel een hoop. Kan alleen die DHB aanraden, denk dat raceaqua meer voor 15+ is.
Zeer slechte aanbieding. Zoals wel vaker bij Futurumshop. Je gelooft toch niet dat 12.5% ook maar in de buurt komt van wat je er uit kunt slepen? Overigens krijg je al meer korting met de 25 euro kortingsbonnen die regelmatig terugkomen.racoon schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:46:
Nou ja, als het een mooie dame is die voor je rijdt...Eddey schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:20:
[...]
Wel een goede methode tegen wieltjesplakkers![]()
Voor zij die nog base layers zoeken. Heel tevreden van en staan mooi afgeprijsd.
Heb deze laatst besteld en ook zeer tevreden mee.plong schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:22:
Voor zij die nog base layers zoeken. Heel tevreden van en staan mooi afgeprijsd.
Vraagje, ik heb een maap shirt in kleur sapphire, nu wil ik er ook een bibshort bij kopen, iemand die kan adviseren welke, en welke kleur past het er het beste bij, dacht zelf navy
Zijn die niet een beetje koud voor nu? Ik heb ze ook, maar zelf ik (persoon die het snel warm heeft) heb het toch best frisjes met korte mouwen op het moment.racoon schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:33:
[...]
Heb deze laatst besteld en ook zeer tevreden mee.
De eerste indruk van de merinoshirts is goed. Vallen alleen wat groot, maar misschien een keertje wassen.
Hier heb je 4 craft cool shirts voor net geen 50 euro inclusief BTW en verzending:
https://beschermkleding-s..._info.php?products_id=753
Inderdaad meer voor voor / najaar of op de trainer. Voor de winter beter wat warmers halen.
https://beschermkleding-s..._info.php?products_id=753
Inderdaad meer voor voor / najaar of op de trainer. Voor de winter beter wat warmers halen.
[ Voor 24% gewijzigd door Morrar op 29-10-2020 18:52 ]
Ik fiets met dit weer niet, gebruik ze met mooi weer en dan is het prima te doenhoi1234 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:43:
[...]
Zijn die niet een beetje koud voor nu? Ik heb ze ook, maar zelf ik (persoon die het snel warm heeft) heb het toch best frisjes met korte mouwen op het moment.
De eerste indruk van de merinoshirts is goed. Vallen alleen wat groot, maar misschien een keertje wassen.
Eergisteravond voor het eerst een ritje in de regen gehad met mijn Gore spul. Half uurtje in 10 graden en een redelijke regenbui gefietst.
De Infinium handschoenen waren na ~25 minuten doorweekt bij de wijsvingers. Gezien het toch een redelijke bui was vind ik dat ze het nog best goed vol gehouden hebben. Ik had eerlijk gezegd niet direct verwacht dat ze dit vol zouden houden omdat het alleen maar waterafstotende handschoenen zijn en geen waterdichte.
De broek heeft de test met een dikke voldoende doorstaan. Het enige minpuntje was dat op een gegeven moment een straaltje water van de windstopper stof precies in mijn knieholte liep, dat was wel even koud.
Toen ik thuis de boel uittrok zag ik dat de rits van de jas het water niet goed tegen kon houden. Aan de binnenkant was de bovenste helft van de rits en de stof er naast wat vochtig geworden. Op het ondershirt had ik ook een vochtige plek zitten. Tijdens het fietsen heb ik er niets van gemerkt.
Ik heb nu een aantal ritjes in de wind en regen gedaan bij temperaturen van 8-12 graden en dit zijn mijn conclusies:
Gore-Tex Infinium Stretch Mid Gloves (€49,95):
Uitstekend winddicht en redelijk goed waterdicht. Wat mij betreft ideale handschoenen voor in de herfst. Bij deze temperaturen houden ze de handen prima warm, maar ik denk dat het voor echt in de winter te koud is. Verder kunnen ze prima tegen een bui, maar echt lang constant regen, daar kunnen ze niet tegen.
Bouwkwaliteit lijkt prima, ik ben nog geen losse draadjes of iets dergelijks tegengekomen. Wel zijn er in de vingertoppen duidelijke naden te voelen. Dat kan als vervelend ervaren worden. Van handschoenen van 50 euro had ik wel iets meer verwacht.
De pasvorm is prima, ik heb de maattabel aangehouden waarbij ik op maat S uitkwam. Uiteindelijk zijn die iets te klein, maar ik denk dat maat M weer net iets te groot is.
Winddichtheid: 9/10
Waterdichtheid: 7.5/10
Bouwkwaliteit: 6/10
Pasvorm: Normaal
C7 Gore Windstopper Pro Jacket: (€259,95):
Eerlijk gezegd vind ik dit jasje tegenvallen, ik had er echt meer van verwacht. Het is in principe een uitstekende jas, maar hij heeft echt één punt waar hij behoorlijk hard onderuit gaat. Dat puntje maakt bijna direct de hele jas nutteloos. De rits is namelijk niet goed winddicht, tijdens het fietsen merk je echt een tocht door de rits komen. Nu is dat niet zo'n probleem als de wind niet heel koud is, maar berg je als er een snijdende wind is. Met een winddicht ondershirt er onder is het prima te doen, maar bij een jas van ruim 250 mag ik verwachten dat de rits goed winddicht gemaakt is, helemaal al omdat Gore Wear claimt "Totally windproof". Naja, niet dus. Ik vermoed dat dit komt doordat de achterkant van de rits maar net bedekt wordt door een strook stof. Als dit stuk breder was geweest was er denk ik een stuk minder wind doorheen gekomen.
Wat ik wel echt een geniale toevoeging vind zijn de ritjes aan de mouwen en de oksels. Die aan de mouwen heb ik nog niet gebruikt, maar die aan de oksels zijn echt briljant. Doordat het niet een volledig open rits is (er zit nog stof achter de rits) komt niet de wind vol gas naar binnen maar wordt het nog gedempt door een laag stof. Hierdoor kan je heel goed de temperatuur reguleren zonder dat je het ineens koud krijgt als je de rits iets te ver open zet.
Qua waterdichtheid houd de stof zelf het best lang vol, langer dan de handschoenen. Maar ook hier is het de rits die afbreuk doet aan het geheel. Waar de stof de regen prima tegen houd, doet de rits dat niet. Na een ritje van een half uur in de regen was de jas aan de binnenkant naast de rits toch nat geworden. Tijdens het fietsen heb ik het niet gemerkt, maar een dag later kan ik wel merken dat mijn borst nat is geweest. Dus als je een redelijk waterdichte jas verwacht, maak dan je borst maar nat. (Ja hoor, ik maak um gewoon
)
Verder heeft de jas een hoge kraag, ik had verwacht dat deze mij flink zou gaan irriteren omdat hij zo hoog is. Echter is de kraag van zacht materiaal gemaakt waardoor je hem praktisch niet voelt zitten. Vorig herfst fietste ik met een nekwarmer, nu doe ik zonder, puur omdat die kraag z'n werk goed doet.
Mocht deze jas een goede rits krijgen is het echt een puike jas voor gebruik in rukweer, maar nu is het zijn geld echt niet waard.
Winddichtheid: 6/10
Waterdichtheid: 6/10
Bouwkwaliteit: 8/10
Pasvorm: Strak, maar niet aero-strak. (Je kantoorbuikje is wel te zien, mocht je die hebben)
C7 Partial Gore Windstopper Pro Bib Tights+ (€199,95):
Ik moet eerlijk toegeven, ik heb deze bibs gekocht juist vanwege een min-punt wat in veel andere reviews genoemd werd. Er zijn veel klachten over dat de bretels te lang zijn en dat de zeem daardoor niet goed aansluit maar een beetje losjes onder het kruis hangt. Laat ik nu net een lange rug hebben dus lange bretels leek mij juist ideaal. Echter zijn deze bretels wel érg lang. Zelfs met mijn lange rug heb ik nog het idee dat de zeem net wat te veel ruimte heeft. Maar dat is vooral tijdens het rondlopen, tijdens het fietsen heb ik nog niet gehad dat de zeem verschoof.
Een ander veel genoemd min-punt is dat de broek bij de enkels veel te los zit. Hij sluit inderdaad niet helemaal strak aan, maar ik heb tijdens het fietsen niets gemerkt van flapperende stof. Ik kan me voorstellen dat wanneer je relatief lange benen hebt je er meer last van hebt. De pasvorm van deze broek is wat dat betreft een beetje vreemd.
Wat betreft de wind- en waterdichtheid kan ik best kort zijn. Hij is erg goed winddicht, de windstopper stof loopt van onder de knieën helemaal door tot voor het kruis en een paar stukken lopen door tot naast de heupen. Hij doet wat dat betreft precies wat je van de broek verwacht.
De waterdichtheid heeft mij positief verrast. Ik had hier eerlijk gezegd weinig van verwacht. Net als bij de handschoenen en de jas noemt Gore Wear de broek waterafstotend, maar van de drie geteste dingen houdt de broek het water het beste tegen. Het enige wat ik van de regen merkte was dus dat er op een gegeven moment een stroompje water van de windstopper stof af liep. En dat stroompje water liep precies mijn knieholte in, wat best ongemakkelijk aanvoelde ineens. Behalve dat heb ik nergens gemerkt dat er water door de broek is gekomen.
Winddichtheid: 10/10
Waterdichtheid: 9/10
Pasvorm: ...raar.
Moraal van het verhaal: Ik heb tijd over.
De Infinium handschoenen waren na ~25 minuten doorweekt bij de wijsvingers. Gezien het toch een redelijke bui was vind ik dat ze het nog best goed vol gehouden hebben. Ik had eerlijk gezegd niet direct verwacht dat ze dit vol zouden houden omdat het alleen maar waterafstotende handschoenen zijn en geen waterdichte.
De broek heeft de test met een dikke voldoende doorstaan. Het enige minpuntje was dat op een gegeven moment een straaltje water van de windstopper stof precies in mijn knieholte liep, dat was wel even koud.
Toen ik thuis de boel uittrok zag ik dat de rits van de jas het water niet goed tegen kon houden. Aan de binnenkant was de bovenste helft van de rits en de stof er naast wat vochtig geworden. Op het ondershirt had ik ook een vochtige plek zitten. Tijdens het fietsen heb ik er niets van gemerkt.
Ik heb nu een aantal ritjes in de wind en regen gedaan bij temperaturen van 8-12 graden en dit zijn mijn conclusies:
Gore-Tex Infinium Stretch Mid Gloves (€49,95):
Uitstekend winddicht en redelijk goed waterdicht. Wat mij betreft ideale handschoenen voor in de herfst. Bij deze temperaturen houden ze de handen prima warm, maar ik denk dat het voor echt in de winter te koud is. Verder kunnen ze prima tegen een bui, maar echt lang constant regen, daar kunnen ze niet tegen.
Bouwkwaliteit lijkt prima, ik ben nog geen losse draadjes of iets dergelijks tegengekomen. Wel zijn er in de vingertoppen duidelijke naden te voelen. Dat kan als vervelend ervaren worden. Van handschoenen van 50 euro had ik wel iets meer verwacht.
De pasvorm is prima, ik heb de maattabel aangehouden waarbij ik op maat S uitkwam. Uiteindelijk zijn die iets te klein, maar ik denk dat maat M weer net iets te groot is.
Winddichtheid: 9/10
Waterdichtheid: 7.5/10
Bouwkwaliteit: 6/10
Pasvorm: Normaal
C7 Gore Windstopper Pro Jacket: (€259,95):
Eerlijk gezegd vind ik dit jasje tegenvallen, ik had er echt meer van verwacht. Het is in principe een uitstekende jas, maar hij heeft echt één punt waar hij behoorlijk hard onderuit gaat. Dat puntje maakt bijna direct de hele jas nutteloos. De rits is namelijk niet goed winddicht, tijdens het fietsen merk je echt een tocht door de rits komen. Nu is dat niet zo'n probleem als de wind niet heel koud is, maar berg je als er een snijdende wind is. Met een winddicht ondershirt er onder is het prima te doen, maar bij een jas van ruim 250 mag ik verwachten dat de rits goed winddicht gemaakt is, helemaal al omdat Gore Wear claimt "Totally windproof". Naja, niet dus. Ik vermoed dat dit komt doordat de achterkant van de rits maar net bedekt wordt door een strook stof. Als dit stuk breder was geweest was er denk ik een stuk minder wind doorheen gekomen.
Wat ik wel echt een geniale toevoeging vind zijn de ritjes aan de mouwen en de oksels. Die aan de mouwen heb ik nog niet gebruikt, maar die aan de oksels zijn echt briljant. Doordat het niet een volledig open rits is (er zit nog stof achter de rits) komt niet de wind vol gas naar binnen maar wordt het nog gedempt door een laag stof. Hierdoor kan je heel goed de temperatuur reguleren zonder dat je het ineens koud krijgt als je de rits iets te ver open zet.
Qua waterdichtheid houd de stof zelf het best lang vol, langer dan de handschoenen. Maar ook hier is het de rits die afbreuk doet aan het geheel. Waar de stof de regen prima tegen houd, doet de rits dat niet. Na een ritje van een half uur in de regen was de jas aan de binnenkant naast de rits toch nat geworden. Tijdens het fietsen heb ik het niet gemerkt, maar een dag later kan ik wel merken dat mijn borst nat is geweest. Dus als je een redelijk waterdichte jas verwacht, maak dan je borst maar nat. (Ja hoor, ik maak um gewoon
Verder heeft de jas een hoge kraag, ik had verwacht dat deze mij flink zou gaan irriteren omdat hij zo hoog is. Echter is de kraag van zacht materiaal gemaakt waardoor je hem praktisch niet voelt zitten. Vorig herfst fietste ik met een nekwarmer, nu doe ik zonder, puur omdat die kraag z'n werk goed doet.
Mocht deze jas een goede rits krijgen is het echt een puike jas voor gebruik in rukweer, maar nu is het zijn geld echt niet waard.
Winddichtheid: 6/10
Waterdichtheid: 6/10
Pasvorm: Strak, maar niet aero-strak. (Je kantoorbuikje is wel te zien, mocht je die hebben)
C7 Partial Gore Windstopper Pro Bib Tights+ (€199,95):
Ik moet eerlijk toegeven, ik heb deze bibs gekocht juist vanwege een min-punt wat in veel andere reviews genoemd werd. Er zijn veel klachten over dat de bretels te lang zijn en dat de zeem daardoor niet goed aansluit maar een beetje losjes onder het kruis hangt. Laat ik nu net een lange rug hebben dus lange bretels leek mij juist ideaal. Echter zijn deze bretels wel érg lang. Zelfs met mijn lange rug heb ik nog het idee dat de zeem net wat te veel ruimte heeft. Maar dat is vooral tijdens het rondlopen, tijdens het fietsen heb ik nog niet gehad dat de zeem verschoof.
Een ander veel genoemd min-punt is dat de broek bij de enkels veel te los zit. Hij sluit inderdaad niet helemaal strak aan, maar ik heb tijdens het fietsen niets gemerkt van flapperende stof. Ik kan me voorstellen dat wanneer je relatief lange benen hebt je er meer last van hebt. De pasvorm van deze broek is wat dat betreft een beetje vreemd.
Wat betreft de wind- en waterdichtheid kan ik best kort zijn. Hij is erg goed winddicht, de windstopper stof loopt van onder de knieën helemaal door tot voor het kruis en een paar stukken lopen door tot naast de heupen. Hij doet wat dat betreft precies wat je van de broek verwacht.
De waterdichtheid heeft mij positief verrast. Ik had hier eerlijk gezegd weinig van verwacht. Net als bij de handschoenen en de jas noemt Gore Wear de broek waterafstotend, maar van de drie geteste dingen houdt de broek het water het beste tegen. Het enige wat ik van de regen merkte was dus dat er op een gegeven moment een stroompje water van de windstopper stof af liep. En dat stroompje water liep precies mijn knieholte in, wat best ongemakkelijk aanvoelde ineens. Behalve dat heb ik nergens gemerkt dat er water door de broek is gekomen.
Winddichtheid: 10/10
Waterdichtheid: 9/10
Pasvorm: ...raar.
Moraal van het verhaal: Ik heb tijd over.
Ik denk dat wij onszelf overschatten.Ypuh schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:30:
[Afbeelding]
Er zijn vast een paar waar dit bij staat. Een paar vrouwen komt ook weg door een legging als een broek te dragen. Voor de rest: leggings are not pants
[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 01-11-2020 08:42 ]
Dat dingetje is toch gewoon het beschermkapje voor als je geen SPD plaatjes monteert? De moertjes zitten verzonken in de schoen (vaak wel te bereiken onder de binnenzool). Als je die weggegooid hebt, dan heb je idd teveel weggegooid maar lijkt me sterk.Raznov schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:34:
[Afbeelding]
Ik heb geen cleat nut plaatje kunnen vinden iid, dus of toen iets te veel weggegooid, of heeft er mogelijk nooit bij gezeten. Denk namelijk dat de schoenen al snel 20 jaar oud zijn en het zal mij niet verbazen als het de goedkoopste set was. Gisteren in ieder geval een goedkoop setje bij decathlon gehaald waar de spd schroeven er gewoon al in zitten.gewicht en zo speelt voor mij bij deze fiets geen rol, anders had ik wel een nieuwe fiets gekocht :-).Ypuh schreef op zondag 1 november 2020 @ 08:49:
[...]
Dat dingetje is toch gewoon het beschermkapje voor als je geen SPD plaatjes monteert? De moertjes zitten verzonken in de schoen (vaak wel te bereiken onder de binnenzool). Als je die weggegooid hebt, dan heb je idd teveel weggegooid maar lijkt me sterk.
[ Voor 6% gewijzigd door Raznov op 01-11-2020 08:57 ]
Iemand ervaring met iets van regenbroeken?
Ik breng regelmatig mijn kinderen naar school. Het probleem is dat wanneer het regent, je echt je auto niet kwijt kan. Dus meestal fiets ik gewoon door de regen, alleen worden je bovenbenen daar zo ontzettend nat van (maar ik heb wel liever een beetje nat, dan helemaal waterdicht en je dan helemaal kapot zweet).
Nu dacht ik, als ik iets koop wat ik kan combineren met het racefietsen, dan is het win-win (nu is woon-school het belangrijkste aspect voor de aanschaf).
Iemand ervaring met onderstaande of andere ideeën? (Ik weet dat die Castelli Tempesta niet meer leverbaar is).

Ik breng regelmatig mijn kinderen naar school. Het probleem is dat wanneer het regent, je echt je auto niet kwijt kan. Dus meestal fiets ik gewoon door de regen, alleen worden je bovenbenen daar zo ontzettend nat van (maar ik heb wel liever een beetje nat, dan helemaal waterdicht en je dan helemaal kapot zweet).
Nu dacht ik, als ik iets koop wat ik kan combineren met het racefietsen, dan is het win-win (nu is woon-school het belangrijkste aspect voor de aanschaf).
Iemand ervaring met onderstaande of andere ideeën? (Ik weet dat die Castelli Tempesta niet meer leverbaar is).

[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 01-11-2020 23:08 ]
Een wielrenbroek is natuurlijk niet geschikt? De Sportfull NoRain serie is volgens mijn zwager geweldig. Zit z'n waterafstotende coating op, dus zeer geschikt voor lichte regen. Nadeel is wel de prijs. Maar als je ook iets voor de racefiets wilt hebben, kom je bijna niet om een wielrenbroek heen. Een echte regenbroek heb je al voor een paar euro bij de HEMA of zo. De Aldi of Lidl hebben ook soms goedkope regenpakken. Maar deze zijn allemaal veel te wijd voor op de racefiets.mhr-zip schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:05:
Iemand ervaring met iets van regenbroeken?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tussen de moeders op het schoolpleinhoi1234 schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:12:
[...]
Een wielrenbroek is natuurlijk niet geschikt?

Ik zeg doen!
* sapphire stond ooit lang geleden toen hij nog afgetraind was in zijn boxer op het schoolplein vóór alle moeders. Was stagair en hingen drie kleuters aan m'n broek die toen afzakte. Aan aandacht geen gebrek die stage
*ontopic
Mijn Castelli Nanoflex bibshort begint slecht te worden merkte ik, perfect ding waar ik echt verliefd op ben/was met als enige nadeel dat hij vrij lang is voor een short en dus continue in mijn knieholte zit
Maargoed ik was al aan het kijken naar een Castelli Tutto nano maar ik kan niet echt vinden of die ook 'gevoerd' is net als mijn 'originele' nanoflex bibshort. Die heeft dun fleece aan de binnenkant waardoor hij met beestukken tot nét boven het vriespunt inzetbaar is en als los short zelfs tot vrij warm als er bv harde wind staat
Iemand ervaring met de Tutto nano of iets vergelijkbaars zoals de NoRain ofzo ?
Tja, dan moet je natuurlijk wel een beetje scheit hebben, maar dan heb je ook een goed excuus om dure wielrenkleding te kopen.
Ik ben trouwens wel benieuwd wat je dan uiteindelijk koopt, want ik ben niet op de hoogte van regenkleding voor wielrenners die je veilig over je bestaande broek doet.
Ik heb er echt scheit aan hoor. Ik ben zelfs weleens heel de dag in wielrenkleding op school rondgelopen. Moest 's avonds naar een verjaardag en had niet zo heel veel tijd, maar wou wel graag fietsen. Uiteindelijk ben ik toch maar met de trein gegaan, maar dat is een ander verhaal.
Gelukkig dat je onderbroek het wel uithield.sapphire schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:26:toon volledige bericht
[...]
Ik zeg doen!
* sapphire stond ooit lang geleden toen hij nog afgetraind was in zijn boxer op het schoolplein vóór alle moeders. Was stagair en hingen drie kleuters aan m'n broek die toen afzakte. Aan aandacht geen gebrek die stage
*ontopic
Mijn Castelli Nanoflex bibshort begint slecht te worden merkte ik, perfect ding waar ik echt verliefd op ben/was met als enige nadeel dat hij vrij lang is voor een short en dus continue in mijn knieholte zit
Maargoed ik was al aan het kijken naar een Castelli Tutto nano maar ik kan niet echt vinden of die ook 'gevoerd' is net als mijn 'originele' nanoflex bibshort. Die heeft dun fleece aan de binnenkant waardoor hij met beestukken tot nét boven het vriespunt inzetbaar is en als los short zelfs tot vrij warm als er bv harde wind staatIdeaal ding dus.
Iemand ervaring met de Tutto nano of iets vergelijkbaars zoals de NoRain ofzo ?
[ Voor 41% gewijzigd door hoi1234 op 01-11-2020 23:39 ]
Wat is budget ? (volgens mij is(/was) die Castelli ook niet echt goedkoop)
Zag deze laatst langskomen :
https://7mesh.com/thunder-pant
Ik heb nooit een excuus nodig, maar als ik het maar echt ga gebruiken/het waard vind.hoi1234 schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:34:
[...]
maar dan heb je ook een goed excuus om dure wielrenkleding te kopen.
Ik denk niet dat je dit heel makkelijk even over je spijkerbroek heen trekt.DDX schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:40:
Wat is budget ? (volgens mij is(/was) die Castelli ook niet echt goedkoop)
Die Rainlegs die ik post kost 30 euro ofzo. In 1 jaar tijd heb ik 2 keer een natte spijkerbroek gehad (ook wel eens toch met de auto gegaan) dus 300 euro is misschien wat aan de dure kant.
@mhr-zip Hoe er is het ritje naar school en welk tempo? Ik kreeg meestal pas na een paar KM last van zweten in mijn regenpak en dan bij mijn benen vaak omdat ik dan ook nog shoecovers had en dan dus effectief 4 lagen tot onderkant kuit had 
Gewoon nette fietsbroek geen optie? En dan bedoel ik geen Hema oid want dat zijn ondingen!
Gewoon nette fietsbroek geen optie? En dan bedoel ik geen Hema oid want dat zijn ondingen!
Wat is daar precies mee dan? Ik heb eigenlijk altijd regenpakken van de HEMA/Aldi/Lidl gehad, maar het is me nooit opgevallen dat het ondingen zijn. Misschien simpelweg, omdat ik nooit iets anders gehad heb.sapphire schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:57:
@mhr-zip Hoe er is het ritje naar school en welk tempo? Ik kreeg meestal pas na een paar KM last van zweten in mijn regenpak en dan bij mijn benen vaak omdat ik dan ook nog shoecovers had en dan dus effectief 4 lagen tot onderkant kuit had
@Microkid misschien een idee om aan TS een lijstje met websites toe te voegen voor kleding?
https://www.bike-discount.de/
beetje hoge verzendkosten (10tje) maar soms erg voordelig:
https://www.bike-mailorder.de
https://shop.zweirad-stadler.de/
www.hibike.nl
Overigens als tip voor veel van de duitse shops (zoals een Rose, bike discount, bike24 etc.) vaak leveren ze voor minder geld in duitsland, zeker met de tijdelijk verlaagde BTW. Als je meerdere dingen/duurder spul wilt hebben kan een doorstuur service een idee zijn. Als bonus kun je dan ook shops gebruiken die niet naar NL versturen natuurlijk (https://www.bruegelmann.de bijvoorbeeld).
Toevoeging die niet mag ontbreken imho, zeker voor mountainbike spul:mhr-zip schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:30:
[...]
https://www.hopmansfietsgigant.nl
https://www.futurumshop.nl
https://www.salden.nl
https://www.bakkerracingproducts.nl
https://www.mantel.com
https://www.wiggle.nl
https://www.bike24.com
https://www.rosebikes.nl
https://www.bike-components.de/en/
https://www.bike-discount.de/
beetje hoge verzendkosten (10tje) maar soms erg voordelig:
https://www.bike-mailorder.de
https://shop.zweirad-stadler.de/
www.hibike.nl
Overigens als tip voor veel van de duitse shops (zoals een Rose, bike discount, bike24 etc.) vaak leveren ze voor minder geld in duitsland, zeker met de tijdelijk verlaagde BTW. Als je meerdere dingen/duurder spul wilt hebben kan een doorstuur service een idee zijn. Als bonus kun je dan ook shops gebruiken die niet naar NL versturen natuurlijk (https://www.bruegelmann.de bijvoorbeeld).
[ Voor 24% gewijzigd door GoldenSample op 02-11-2020 00:51 ]
Sowieso zijn regenpakken ondingen maar dat terzijdehoi1234 schreef op maandag 2 november 2020 @ 00:09:
[...]
Wat is daar precies mee dan? Ik heb eigenlijk altijd regenpakken van de HEMA/Aldi/Lidl gehad, maar het is me nooit opgevallen dat het ondingen zijn. Misschien simpelweg, omdat ik nooit iets anders gehad heb.
En alle waar naar geld...maar.
Regenpak zijn primaire doel is om je droog te houden en uiteindelijk zijn die goedkope pakken vaak gemaakt van een stugge stof die na een tijdje scheurtjes krijgt en/of de naden gaan lekken.
Pasvorm is uiterst bijzonder, of in de breedte goed maar te kort of lang genoeg maar breed genoeg zodat je een half zeil bent en de boel als een gek flappert. Een extreem generieke pasvorm dus.
Dan zijn alle verstelbare delen vaak van klittenband wat sowieso na een tijdje slecht word, zeker bij je benen door opspattend zand tijdens het fietsen.
Uiteindelijk een Agu pak van 70~80 euro gekocht dus grofweg 3x zo duur als een HEMA pak van €25.
Dunne soepele stof en houd het nu al langer uit dan mijn HEMA pakken deden maar goed moet prijs technisch ook 3x langer mee
Pasvorm is veel normaler, geen klittenband, meer en betere verstel mogelijkheid bij je benen/voeren. Flapje over je schoenen zodat het niet direct bij je enkels je schoen in loopt (nu iets verder over je schoen maar toch
Dubbele rits én flapje over de rits. Overal goede drukknopen ipv klittenband of rotte kunststof knoopjes. Voert warmte iets beter af door ventilatie op je rug, nog steeds ven je zeiknat van het zweet maar nu pas na 5 km ofzo.
Dus het is een pak meer geld maar in de praktijk is het zó veel fijner en scheelt me een pak frustratie en irritatie en kon ik van de fiets dus echt mijn dagelijks vervoer maken ipv. dagelijks behalve als het regent
Ik heb deze van Decathlon: https://www.decathlon.nl/...169380?mc=8402040&c=ZWART. Voor die paar keer per jaar dat ik naar mijn werk wilde fietsen en het regende in de ochtend voldeed hij prima. Beetje reflectie, wat fluogeel, en flapjes over de schoenen, prima. Hield mij wel droog tijdens mijn fietsritje van 5 minuten 
Ik praat in de verleden tijd want #thuiswerken
Ik praat in de verleden tijd want #thuiswerken
Die Rainlegs heb ik zelf. Zijn aardig voor lichte regen, maar bij zware buien worden je benen toch drijfnat.[b]mhr-zip in "Het grote fietskleding topic"
Mijn regenbroek is ook van De decathlon, miscchien precies dezelfde. De fijnste regenbroek die ik ooit heb gehad. Nog niet getest op een racefiets.BreadFan schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:11:
Ik heb deze van Decathlon: https://www.decathlon.nl/...169380?mc=8402040&c=ZWART.
Goedenavond,
Ik ben door de Corona beperkingen gaan mountainbiken, omdat voetballen helaas niet kan. Dit is zo goed bevallen dat ik inmiddels een mountainbike heb aangeschaft en van plan ben dit zeker 1x per week te doen.
In het voorjaar wil ik waarschijnlijk gaan wielrennen in België. Nu ben ik op zoek naar kleding. Ik heb op dit moment nog helemaal niks en heb geen idee wat qua prijs kwaliteit aan te raden is. Ik moet van top tot teen een outfit kopen en hoop dat jullie mij kunnen helpen
Ik ben door de Corona beperkingen gaan mountainbiken, omdat voetballen helaas niet kan. Dit is zo goed bevallen dat ik inmiddels een mountainbike heb aangeschaft en van plan ben dit zeker 1x per week te doen.
In het voorjaar wil ik waarschijnlijk gaan wielrennen in België. Nu ben ik op zoek naar kleding. Ik heb op dit moment nog helemaal niks en heb geen idee wat qua prijs kwaliteit aan te raden is. Ik moet van top tot teen een outfit kopen en hoop dat jullie mij kunnen helpen
Koop als beginner niet meteen het duurste. Ga naar de Decathlon oid, haal daar spul met een goede prijs/kwaliteitverhouding. Cyclewear.eu heeft ook vaak goed geprijsde spullen.
Koop wel een broek met een degelijke zeem. Die hoeft echt geen 100 euro of meer te kosten, maar check even de reviews van een broek die je op het oog hebt.
1 ding mag niet ontbreken in je outfit: een helm.
Koop wel een broek met een degelijke zeem. Die hoeft echt geen 100 euro of meer te kosten, maar check even de reviews van een broek die je op het oog hebt.
Je kunt ook weleens redelijk slagen bij de Lidl of Aldi. Mijn moeder heeft vorig jaar een broek meegenomen voor mij en die zit eigenlijk best aardig. Met shirts heb ik geen ervaring. De ondershirts moet je daar niet kopen. Die worden binnen no-time drijfnat en plakkerig.
https://www.futurumshop.n...r-long-sleeve-black.phtml
https://www.futurumshop.n...tights-pepijn-black.phtml
Als je direct goed spul wilt. Ik zou trouwens voor een Merino ondershirt gaan. Iets duurder maar ook heel prettig. Shirt maakt niet zoveel uit. Koop iets dat je mooi vindt.
https://www.futurumshop.n...r-long-sleeve-black.phtml
https://www.futurumshop.n...tights-pepijn-black.phtml
Als je direct goed spul wilt. Ik zou trouwens voor een Merino ondershirt gaan. Iets duurder maar ook heel prettig. Shirt maakt niet zoveel uit. Koop iets dat je mooi vindt.
[ Voor 5% gewijzigd door hoi1234 op 04-11-2020 22:10 ]
Sterker nog, ik heb eens een broek gehad van 100 euro. Die begon me een partij te schuren in m'n Lies. Daarna eentje van 70 gekocht en die is prima. Waren trouwens beide broeken van Futurum.BreadFan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:07:
Koop als beginner niet meteen het duurste. Ga naar de Decathlon oid, haal daar spul met een goede prijs/kwaliteitverhouding. Cyclewear.eu heeft ook vaak goed geprijsde spullen.
Bedankt voor de reacties! Hebben jullie tips wat betreft merken? Het ondershirt staat genoteerd.
Ik zag het merk 21 virages. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik zag het merk 21 virages. Heeft iemand daar ervaring mee?
[ Voor 45% gewijzigd door rubenvvs1999 op 05-11-2020 08:06 ]
Iemand ervaring met cleat protectors en de werking daarvan?
Bijvoorbeeld : https://www.wiggle.co.uk/lifeline-essential-cleat-covers
Daardoor zouden je cleats veel minder snel slijten.
En dan op je kont gaan zitten om die dingen eronder te krijgen en er weer onder weg te krijgen als je gaat fietsen? Lijkt mij alleen handig als je altijd een heel eind moet lopen. Voor die paar meter naar je fiets hoef je het niet te doen, dan kun je 't geld beter investeren in een setje cleats.rolandos582 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:15:
Iemand ervaring met cleat protectors en de werking daarvan?
Ik gebruik zelf wel cleat covers voor mijn Speedplay X. Die zijn relatief gevoelig voor vuil. In het begin had ik nog geen covers, en toen ik een stukje moest klunen toen de weg open lag moest ik eerst mijn cleats uitspoelen om in te kunnen klikken.
Dat was wel een extreme situatie, normaal zal het zonder ook wel gaan. Maar sindsdien gebruik ik covers. Kleine moeite, het houdt de cleats schoon en scheelt wat slijtage, beschermt de vloer thuis, geeft wellicht iets meer grip.
Je hoeft echt niet te gaan zitten. Je tilt één voet op, en drukt met één hand de cover eronder. Met je andere hand hou je je fiets vast (ook voor je evenwicht).
Dat was wel een extreme situatie, normaal zal het zonder ook wel gaan. Maar sindsdien gebruik ik covers. Kleine moeite, het houdt de cleats schoon en scheelt wat slijtage, beschermt de vloer thuis, geeft wellicht iets meer grip.
Worsteneter schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:34:
En dan op je kont gaan zitten om die dingen eronder te krijgen en er weer onder weg te krijgen als je gaat fietsen?
Wat gebruiken jullie liever? Een lange mouwen wielershirt of een korte mouwen wielershirt met een thermoshirt eronder?
Ik ben ook beginner en ben steeds meer gaan fietsen. Deze set is prima, best goede zeem ook: https://www.fietskledingv...rce-focus-zwart-fluo.html
Ik heb ook nog een dikker shirt van de decathlon, allemaal niet heel duur maar prima om mee te beginnen. https://www.decathlon.nl/...544785?mc=8544785&c=ZWART
Ik heb ook nog een dikker shirt van de decathlon, allemaal niet heel duur maar prima om mee te beginnen. https://www.decathlon.nl/...544785?mc=8544785&c=ZWART
rubenvvs1999 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:19:
Goedenavond,
[ Voor 6% gewijzigd door dano_nl op 06-11-2020 07:03 ]
Meh
Ik heb tijdens het fietsen met koudere dagen eigenlijk alleen last van koude tenen, dus hebben hier mensen ervaring met Toe covers? want die lijken mij een stuk makkelijker aantrekken dan ovenschoenen of valt dat wel mee? zit nu naar zoiets te kijken.
Ligt vooral aan de (gevoels)temperatuur wanneer je wilt gaan fietsen. Een thermoshirt is voor mij overkill bij bijv. 10-15 graden, maar dat is voor iedereen anders. Volgens mij postte je dat je net bent begonnen of wilt gaan beginnen. Dan is mijn tip: Kijk ook eens naar armstukken (deze heb je ook in zomer-, voor-/najaar- en winteruitvoeringen). Zo bespaar je je de kosten van een shirt met lange mouwen en ben je een stuk flexibeler.rubenvvs1999 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 00:03:
Wat gebruiken jullie liever? Een lange mouwen wielershirt of een korte mouwen wielershirt met een thermoshirt eronder?
Ik heb inmiddels wel een goede voor-/najaarshirt met lange mouwen (Sportful Fiandre) die ook waterafstotend is. Dat is voor mij, met een gewoon ondershirt, warm genoeg met 10-15 graden.
Jazeker, ik heb hier onlangs nog een reactie over geplaatst. Ik heb toe covers van Assos, maar merk maakt niet zoveel uit. Ik vind ze zeker een meerwaarde met de huidige temperaturen. Voor als het echt kouder is, heb ik ook 'gewone' neopreen overschoenen van BBB. Beide trek je overigens makkelijk aan.Tinusvolkel schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:37:
Ik heb tijdens het fietsen met koudere dagen eigenlijk alleen last van koude tenen, dus hebben hier mensen ervaring met Toe covers? want die lijken mij een stuk makkelijker aantrekken dan ovenschoenen of valt dat wel mee? zit nu naar zoiets te kijken.
De gewone overschoenen die ik heb, hebben een rits die je tot aan de onderkant bij de hak kan openritsen en de onderkant is zo goed als open en achter de schoenplaatjes zit nog een stuk met klittenband.
Ik heb nogal slechte ervaringen met alleen een ondershirt. Dat is nu echt te koud. Een Thermoshirt is waarschijnlijk dan weer wat warmer, maar ik zou altijd een shirtje eroverheen doen.
Dan moet je harder fietsenhoi1234 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:12:
Ik heb nogal slechte ervaringen met alleen een ondershirt. Dat is nu echt te koud. Een Thermoshirt is waarschijnlijk dan weer wat warmer, maar ik zou altijd een shirtje eroverheen doen.
Heeft er iemand ervaring met dit ondershirt met windstopper van Decathlon?
Werkt de zweetafvoer een beetje?
En zit de windstopper functie zo eigenlijk niet op de verkeerde laag als onderste laag? Maw moet de windstopper niet al in je jack of buitenste laag zitten?
En zit de windstopper functie zo eigenlijk niet op de verkeerde laag als onderste laag? Maw moet de windstopper niet al in je jack of buitenste laag zitten?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Dat laatste icm armwarmers. Dat vind ik veel flexibeler, je kan je shirt open zetten en je armstukken uitdoen. Ik had in mijn begintijd altijd één thermoshirt zonder en één met windstopper, prima om te variëren.rubenvvs1999 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 00:03:
Ik heb wel een paar shirts met lange mouwen, maar draag ze eigenlijk nooit (in de winter wel Castelli Perfetto etc., die bevallen wel goed).
Geen ervaring met die van Decathlon, wel met die van Craft. Die bevallen goed, maar zijn ook iets duurder:Tacoos schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:20:
Heeft er iemand ervaring met dit ondershirt met windstopper van Decathlon?
[Afbeelding]
https://www.bakkerracingp...per-longsleeve-zwart.html
Ik zie wel wat je bedoelt. Om je borst lijkt het shirt een beetje te bollen. Probeer eens om in fietshouding te gaan staan. Dan zie je goed of het shirt teveel bolt/flappert. Een beetje bollen/flapperen is op zich niet erg, maar het mag niet hinderlijk zijn bij het fietsen. Uiteindelijk is het ook een stuk eigen voorkeur. Sommige vinden strakke shirts (dan bedoel ik niet aansluitende shirts, maar echt strakke shirts) verschrikkelijk. Andere zweren erbij. Als je liever een strak shirt hebt, zou ik het niet houden, als aansluitend voldoende is, zou ik het dus laten afhangen van de "fietshouding-test".racoon schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:07:
Vraagje, vinden jullie dit shirt te groot of goed zitten?
[Afbeelding]
Volgens mij is dat niet je vraag maar de mouwen zijn goed. Die sluiten netjes aan. Over de lengte durf ik niks te zeggen. Kijk ook even goed of het shirt op je rug goed aansluit. Persoonlijk vind ik het geen gezicht als een shirt als een vuilniszak om je rug heen zit.
Ik zou trouwens niet direct een kort shirt in de winter kopen. Als je nou veel korting krijgt is het iets anders, maar op shirts wordt altijd wel korting gegeven. Het is dus niet de moeite om shirts op voorraad te kopen.
Bedankt voor je reactie, na mijn mening zit het shirt verder goed, een maat kleiner zi mij te strakhoi1234 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:11:
[...]
Ik zie wel wat je bedoelt. Om je borst lijkt het shirt een beetje te bollen. Probeer eens om in fietshouding te gaan staan. Dan zie je goed of het shirt teveel bolt/flappert. Een beetje bollen/flapperen is op zich niet erg, maar het mag niet hinderlijk zijn bij het fietsen. Uiteindelijk is het ook een stuk eigen voorkeur. Sommige vinden strakke shirts (dan bedoel ik niet aansluitende shirts, maar echt strakke shirts) verschrikkelijk. Andere zweren erbij. Als je liever een strak shirt hebt, zou ik het niet houden, als aansluitend voldoende is, zou ik het dus laten afhangen van de "fietshouding-test".
Volgens mij is dat niet je vraag maar de mouwen zijn goed. Die sluiten netjes aan. Over de lengte durf ik niks te zeggen. Kijk ook even goed of het shirt op je rug goed aansluit. Persoonlijk vind ik het geen gezicht als een shirt als een vuilniszak om je rug heen zit.
Ik zou trouwens niet direct een kort shirt in de winter kopen. Als je nou veel korting krijgt is het iets anders, maar op shirts wordt altijd wel korting gegeven. Het is dus niet de moeite om shirts op voorraad te kopen.
Lijkt mij prima te zitten, niet helemaal strak op wat plekken maar zeker als je op je fiets zit denk ik dat dit goed zit. Maarja, jij moet het natuurlijk aan en voelt hoe het zit.
Ik zou hem zelf houden, cool shirt, prima fit.
Thnx, vind hem zelf ook prettig zittenReynouts schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:47:
Lijkt mij prima te zitten, niet helemaal strak op wat plekken maar zeker als je op je fiets zit denk ik dat dit goed zit. Maarja, jij moet het natuurlijk aan en voelt hoe het zit.
Mag ik vragen wat eigenlijk de reden is dat je voor deze kleding gekozen hebt? Ik vind het subtiele patroontje heel mooi, maar ik vind de prijzen een beetje hoog. Waarom is dit shirt nou beter dan eentje van 60 euro?
Om dezelfde reden dat mensen fietsen van 6000-8000 kopen. Kwaliteit, merk en omdat het kan. €60 vind ik wel erg goedkoop. Gemiddeld sportful/castelli shirt betaal je wel meer voor. Ik vind die sportful TEAM BORA-HANSGROHE nice. In de winter denk ik maar ff halen. Kleuren ook erg nice!hoi1234 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:18:
[...]
Mag ik vragen wat eigenlijk de reden is dat je voor deze kleding gekozen hebt? Ik vind het subtiele patroontje heel mooi, maar ik vind de prijzen een beetje hoog. Waarom is dit shirt nou beter dan eentje van 60 euro?
Waarom hij beter is geen idee nog, ik vind de kleur en het shirt gewoon erg mooihoi1234 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:18:
[...]
Ik zag later wel dat alles in AUD is. Dus gaat er nog een heleboel vanaf als je in euro's betaalt. Dan is het al wat beter te doen.racoon schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:32:
[...]
Waarom hij beter is geen idee nog, ik vind de kleur en het shirt gewoon erg mooi
Het probleem is alleen dat ze geen opvallende kleuren hebben en ik eigenlijk al voldoende kleding voor de zomer heb. Nu dus hopen dat ik snel nieuwe kleding nodig heb.
Iemand trouwens ervaring met https://www.lapassione.cc/? Ook erg mooie kleding. Als ze nou met BF een leuke aanbieding hebben koop ik misschien wat.
Ik heb die van mij uit België en op maap.cc staan de prijzen in euro’shoi1234 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:47:
[...]
Ik zag later wel dat alles in AUD is. Dus gaat er nog een heleboel vanaf als je in euro's betaalt. Dan is het al wat beter te doen.
Het probleem is alleen dat ze geen opvallende kleuren hebben en ik eigenlijk al voldoende kleding voor de zomer heb. Nu dus hopen dat ik snel nieuwe kleding nodig heb.
Iemand trouwens ervaring met https://www.lapassione.cc/? Ook erg mooie kleding. Als ze nou met BF een leuke aanbieding hebben koop ik misschien wat.
Oh dat is wel handig dat ze uit België komen. Dat. Betaal je natuurlijk ook geen invoerrechten.racoon schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:58:
[...]
Ik heb die van mij uit België en op maap.cc staan de prijzen in euro’s