Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 8 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 15:26

racoon

mooowwww

hoi1234 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:58:
[...]

Oh dat is wel handig dat ze uit België komen. Dat. Betaal je natuurlijk ook geen invoerrechten.
Zelfs in Nederland te koop maar mijn maat was overal uitverkocht

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
Iemand een goede aanrader voor een nekwarmer/buff? Temperaturen worden straks kouder en wil goed voorbereid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:59
rolandos582 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:29:
Iemand een goede aanrader voor een nekwarmer/buff? Temperaturen worden straks kouder en wil goed voorbereid zijn.
Ik heb een skibuff van de decathlon van ~6 euro. Onderste stuk is van fleece, bovenstuk van andere stof, zodat je een dubbele laag hebt en veel kan combineren. Onderste stuk houdt je warm, bovenste houdt wind tegen lijkt het.

Deze volgens mij:
https://www.decathlon.nl/...?mc=8549138&c=VEELKLEURIG

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 10:53
Ik heb deze van Grib Grab. €25, en van merino wol. Best een fijn ding.

Komoot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Oké. Ik ben er eindelijk achter waarom veel mensen iets tegen de broeken van de Aldi/Lidl hebben.

Vandaag heb ik maar een broek van de Lidl aangedaan, omdat ik morgen mogelijk 3 uur wil gaan fietsen en ik nog maar 1 broek heb, omdat de rest in de was zit. De stof is veel dunner, de pijpen sluiten voor geen meter aan, dus slaat de wind er onder en de broekspijpen kruipen ook nog eens naar boven. De zeem is helemaal verschrikkelijk. M'n kontje voelde zich niet meer echt comfortabel na 1.5 uur fietsen.

Als je niet beter weet zijn het prima broeken. Sinds ik de futurum Pepijn en een agu premium Line van de wielrenvereniging heb, merk ik toch wel het enorme verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Maravilla
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb deze van Futurum, kan 'm bij echte kou nog met gemak omhoog trekken over mn oren zodat ook die lekker warm blijven. Ze hebben een aantal verschillende, ook kortere geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:07
hoi1234 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:47:
[...]

Ik zag later wel dat alles in AUD is. Dus gaat er nog een heleboel vanaf als je in euro's betaalt. Dan is het al wat beter te doen.

Het probleem is alleen dat ze geen opvallende kleuren hebben en ik eigenlijk al voldoende kleding voor de zomer heb. Nu dus hopen dat ik snel nieuwe kleding nodig heb.

Iemand trouwens ervaring met https://www.lapassione.cc/? Ook erg mooie kleding. Als ze nou met BF een leuke aanbieding hebben koop ik misschien wat.
Paar maanden terug een bibshort gekocht in de aanbieding. Wat mij betreft erg mooie kwaliteit en heel fijne zeem ymmv.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Dag allemaal. Ik ben op zoek naar een goed passende lange fietsbroek. Qua maat zit ik standaard rond XL, afhankelijk van het merk (Craft bijv. een L, meer slim fit zal richting XXL gaan). Ik heb nu bijvoorbeeld een goed zittende Sportful lange broek in de maat XL. Het enige vervelende is, is dat ik niet zo lang ben (1.77m, inseem ongeveer 80 cm) en al die broekspijpen zijn dus veel te lang. Zo ook die van mijn huidige Sportful. Nu los ik dat op door het twee keer om te slaan of door het onderste gedeelte wat te vouwen en onder mijn sokken te stoppen maar ideaal is anders. Heeft iemand tips (behalve afvallen :P)?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb op het moment een liner van Endura (deze), maar ben niet echt te spreken over de zeem. Met name de naden zijn vrij aanwezig en gaan zeer doen. Ik ben geen liefhebber van bib shorts en draag het liefst m'n baggy broek, maar ik kom er niet echt in uit wat nu echt een goede liner is. Iemand tips?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 13:31
Iemand nog tips voor een langer winter (of 4-season)-jack voor op de MTB?
Heb een lang bovenlichaam en de meeste jacks zijn toch echt (veel!) te kort.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 00:43
hoi1234 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:46:
Oké. Ik ben er eindelijk achter waarom veel mensen iets tegen de broeken van de Aldi/Lidl hebben.

Vandaag heb ik maar een broek van de Lidl aangedaan, omdat ik morgen mogelijk 3 uur wil gaan fietsen en ik nog maar 1 broek heb, omdat de rest in de was zit. De stof is veel dunner, de pijpen sluiten voor geen meter aan, dus slaat de wind er onder en de broekspijpen kruipen ook nog eens naar boven. De zeem is helemaal verschrikkelijk. M'n kontje voelde zich niet meer echt comfortabel na 1.5 uur fietsen.

Als je niet beter weet zijn het prima broeken. Sinds ik de futurum Pepijn en een agu premium Line van de wielrenvereniging heb, merk ik toch wel het enorme verschil.
Herkenbaar, ik heb een paar weken terug ook direct de kleren die ik had besteld bij de Lildl webshop terug gestuurd, het zat allemaal wat minder qua pasvorm. Nu zijn er (van wat ik gelezen heb) regelmatig goede kleren in de aanbieding bij de Lidl, maar wat ze in het standaard online assortiment hebben vond ik echt tegenvallen.

Ik koop mijn spullen nu bij een Outlet, vooral Rogelli. €20,- voor een korte broek o.i.d. maar het zit (voor mij) beter als een duurdere broek van de Decathlon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 19:20

Daan_

Alles op zijn tijd !!

-Muncky- schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:57:
Iemand nog tips voor een langer winter (of 4-season)-jack voor op de MTB?
Heb een lang bovenlichaam en de meeste jacks zijn toch echt (veel!) te kort.....
Ben zelf content met de Fox Racing Flexair Pro Fire Alpha (winterjas). Maar deze is redelijk getailleerd, maar vind ik persoonlijk prettig dragen.... Kleding kan men beste zelf passen...

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
R0y. schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:59:
[...]

Herkenbaar, ik heb een paar weken terug ook direct de kleren die ik had besteld bij de Lildl webshop terug gestuurd, het zat allemaal wat minder qua pasvorm. Nu zijn er (van wat ik gelezen heb) regelmatig goede kleren in de aanbieding bij de Lidl, maar wat ze in het standaard online assortiment hebben vond ik echt tegenvallen.

Ik koop mijn spullen nu bij een Outlet, vooral Rogelli. €20,- voor een korte broek o.i.d. maar het zit (voor mij) beter als een duurdere broek van de Decathlon.
https://www.futurumshop.n...tights-pepijn-black.phtml <3. Iets duurder, maar helemaal nog niet echt duur. Is een geweldige broek gewoon. Bovendien mag je de broeken van Futurum gewoon 14 dagen testen. Eigenlijk weet je pas hoe een broek bevalt als je een paar langere ritten hebt gedaan en dat kan gewoon met deze broek, omdat je ook een gedragen broek mag retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
GerbenBK schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:56:
[...]

Paar maanden terug een bibshort gekocht in de aanbieding. Wat mij betreft erg mooie kwaliteit en heel fijne zeem ymmv.
Maar hoe zit het met invoerrechten? En weet je ook hoe de aftersales zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Hoop dit najaar weer wat leuke kortingen op leuke korte kits!

Persoonlijk vind ik de GCN Castelli set nice, mooi kleurtje ook! Rood/zwart mijn fav. Maar nadeel is dat die Aero 6.0 + Aero 4.0 toch €280 kost.

Wel leuk achter de schermen kijken : YouTube: Inside Castelli Cycling - The Making Of GCN’s Aero Jersey

Heeft iemand ervaring met de hogere segment castelli/sportful kleding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
hoi1234 schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:48:
[...]

Maar hoe zit het met invoerrechten? En weet je ook hoe de aftersales zijn?
Invoerrechten in de EU? Ze komen uit Italië.

Nee ik heb geen ervaring van de aftersales. Ik kreeg wel netjes een berichtje toen het wat lang duurde voordat ik bericht kreeg van verzending. Ze gaven aan dat ze nog een relatief klein bedrijf waren en dat het druk was tijdens de Sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
GerbenBK schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:18:
[...]

Invoerrechten in de EU? Ze komen uit Italië.

Nee ik heb geen ervaring van de aftersales. Ik kreeg wel netjes een berichtje toen het wat lang duurde voordat ik bericht kreeg van verzending. Ze gaven aan dat ze nog een relatief klein bedrijf waren en dat het druk was tijdens de Sale.
Ik heb ondertussen een antwoord per mail op mijn vragen ontvangen. Ik wist niet dat ze vanuit Italië versturen. Maar invoerrechten zijn dus gelukkig niet van toepassing.

Het staat me wel tegen dat broeken niet geretourneerd mogen worden als ze gebruikt zijn, je krijgt zelfs geen deel van de aankoopsom terug. Ik vind 150+ best veel geld. Als een broek niet lekker blijkt te zitten heb je 150+ verspild. Dan koop ik liever eentje van Futurumshop. 80 euro voor een prima broek die ook nog eens 14 dagen uitgeprobeerd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 10:09
Waus26 schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:15:
al die broekspijpen zijn dus veel te lang. Zo ook die van mijn huidige Sportful. Nu los ik dat op door het twee keer om te slaan of door het onderste gedeelte wat te vouwen en onder mijn sokken te stoppen maar ideaal is anders. Heeft iemand tips (behalve afvallen :P)?
Je zou een kleermaker kunnen vragen om de pijpen in te korten. De kleermaker moet wel een lockmachine hebben die met zulke stof om kan gaan. En de anti-sliprand aan het uiteinde kan te kort worden omdat het uiteinde ruimer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
hoi1234 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:52:
[...]

Ik heb ondertussen een antwoord per mail op mijn vragen ontvangen. Ik wist niet dat ze vanuit Italië versturen. Maar invoerrechten zijn dus gelukkig niet van toepassing.

Het staat me wel tegen dat broeken niet geretourneerd mogen worden als ze gebruikt zijn, je krijgt zelfs geen deel van de aankoopsom terug. Ik vind 150+ best veel geld. Als een broek niet lekker blijkt te zitten heb je 150+ verspild. Dan koop ik liever eentje van Futurumshop. 80 euro voor een prima broek die ook nog eens 14 dagen uitgeprobeerd mag worden.
Ik kocht een bib short prestige van € 150 voor € 113 en qua maat was ik vrij zeker door hier in het forum topic wat navraag te doen. Voor mij persoonlijk was het dus niet zo'n risico op verspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
GerbenBK schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:58:
[...]

Ik kocht een bib short prestige van € 150 voor € 113 en qua maat was ik vrij zeker door hier in het forum topic wat navraag te doen. Voor mij persoonlijk was het dus niet zo'n risico op verspilling.
Het is volgens mij best persoonlijk wat een goede zeem is. Dat de broek niet past, ben ik niet zo bang voor, maar ik heb al eens gehad dat ik een broek van 97 euro niet fijn vond. Ik kreeg ontzettend veel last van mijn lies. Deze kon gelukkig terug. Overigens zat de broek prima. Maar tijdens het fietsen merkte ik pas dat die broek niet aan mij besteed was.

Oja, die broek krijgt gewoon prima reviews. Iedereen is er hartstikke tevreden over.

Ik vind het op zich niet erg om een goede broek te kopen die wat meer kost, maar ik vind het wel iets te ver gaan om een dure broek op de gok te kopen. Het heeft een reden dat ze de broek niet terugnemen... Een broek zal dus ook niet zo snel tweedehands gevraagd worden.

[ Voor 21% gewijzigd door hoi1234 op 09-11-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
hoi1234 schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:11:
[...]

Het is volgens mij best persoonlijk wat een goede zeem is. Dat de broek niet past, ben ik niet zo bang voor, maar ik heb al eens gehad dat ik een broek van 97 euro niet fijn vond. Ik kreeg ontzettend veel last van mijn lies. Deze kon gelukkig terug. Overigens zat de broek prima. Maar tijdens het fietsen merkte ik pas dat die broek niet aan mij besteed was.

Oja, die broek krijgt gewoon prima reviews. Iedereen is er hartstikke tevreden over.

Ik vind het op zich niet erg om een goede broek te kopen die wat meer kost, maar ik vind het wel iets te ver gaan om een dure broek op de gok te kopen. Het heeft een reden dat ze de broek niet terugnemen... Een broek zal dus ook niet zo snel tweedehands gevraagd worden.
Ah dat snap ik wel.

Ik heb (behalve bij mn eerste broek van de Lidl) zelf nooit last gehad van een zeem die me niet bevalt of andere onprettigheden. Er zijn wel broeken die ik liever draag op langere ritten. In combinatie met de prijs was het voor mij niet zo'n gok.Ik heb ook een paar castelli's met die kiss zeem en die vind ik ook prima, kostten ook zo rond de 80 a 100. Die van de lapassione bevalt me nog wat beter. Zowel de stof, pasvorm als zeem.

[ Voor 5% gewijzigd door GerbenBK op 09-11-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
GerbenBK schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:46:
[...]

Ah dat snap ik wel.

Ik heb (behalve bij mn eerste broek van de Lidl) zelf nooit last gehad van een zeem die me niet bevalt of andere onprettigheden. Er zijn wel broeken die ik liever draag op langere ritten. In combinatie met de prijs was het voor mij niet zo'n gok.Ik heb ook een paar castelli's met die kiss zeem en die vind ik ook prima, kostten ook zo rond de 80 a 100. Die van de lapassione bevalt me nog wat beter. Zowel de stof, pasvorm als zeem.
Oh dat is wel fijn om te horen. Misschien had ik de broek ook niet goed opgetrokken hoor (te ver of juist niet ver genoeg), maar ik kreeg al binnen een uur een schurend gevoel. Dat maakt een dergelijke broek eigenlijk totaal onbruikbaar voor mij.

Ergens wil ik een bedrijf dat geen retourpolicy heeft, ook niet belonen. Ik bedoel Futurumshop heeft er wel één. Dat zie ik echt als voordeel en als goede service, dat mag dan wel weer beloond worden wat mij betreft.

Ik zie trouwens dat futurumshop ook prima korte broeken heeft die i.c.m. beenstukken tot -15 te gebruiken zouden moeten zijn. Kosten tussen de 125 en 180 euro en dan heb je een 2-in-1 broek. Hoe is de prijs eigenlijk van futurum? Zijn dit een beetje redelijke prijzen, of leveren ze echt slechtere kwaliteit/slechtere zemen voor dezelfde prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:25
@rolandos582 Zag volgens mij dat de oude Assos GCN kit in de aanbieding was bij Bike24. Assos vind ik toch net altijd even een niveautje hoger dan Castelli, dus win-win lijkt me.

Voor kleding geldt over het algemeen you get what you pay for, als je de uitschieters er even afhaalt (oftewel de hele goedkope Lidl broeken en de hele dure Pas Normal Studios. De sweetspot zit zo'n beetje rond de €100, waar je met een leuke aanbieding nog wel eens voor €70 een goede koop kunt doen (Vermarc PR.R bijvoorbeeld) of het hogere segment met een hele goede aanbieding zoals de Q36.5 Dottore L1 i.c.m. de €25 Strava code. Moet je wel net de mazzel hebben dat jouw maat niet uitverkocht is (M/L zijn als eerste weg natuurlijk).

Een duurdere broek wil niet automatisch zeggen dat dit ook de meest geschikte broek is voor jou. De Q36.5 heeft bijvoorbeeld een relatief dunne zeem, waar ik zelf op langere/meerdaagse ritten een wat dikkere zeem ook wel kan waarderen. Als je iets zwaarder bent of een oncomfortabel zadel hebt ook denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:24

Fisico

by Fabian

rolandos582 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:47:
Hoop dit najaar weer wat leuke kortingen op leuke korte kits!

Persoonlijk vind ik de GCN Castelli set nice, mooi kleurtje ook! Rood/zwart mijn fav. Maar nadeel is dat die Aero 6.0 + Aero 4.0 toch €280 kost.

Wel leuk achter de schermen kijken : YouTube: Inside Castelli Cycling - The Making Of GCN’s Aero Jersey

Heeft iemand ervaring met de hogere segment castelli/sportful kleding?
De bib vind ik altijd heel persoonlijk, voor mij is ie het net niet als ik langer op de fiets zit. Dan heb ik toch liever mijn Rapha aan. Verder valt alles klein bij Castelli dus ik zou zeker passen. De shirts zijn wel strak maar toch ook lang. Die van Rapha zijn loei strak en wat aan de korte kant. Of eigenlijk ze zitten perfect op de fiets maar als je staat dan zitten ze wat hoog als een naveltruitje. Ik heb twee Aero-shirts maar pak toch eerder de wat ruimere shirts uit de Castelli-collectie.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:04:
@rolandos582 Zag volgens mij dat de oude Assos GCN kit in de aanbieding was bij Bike24. Assos vind ik toch net altijd even een niveautje hoger dan Castelli, dus win-win lijkt me.

Voor kleding geldt over het algemeen you get what you pay for, als je de uitschieters er even afhaalt (oftewel de hele goedkope Lidl broeken en de hele dure Pas Normal Studios. De sweetspot zit zo'n beetje rond de €100, waar je met een leuke aanbieding nog wel eens voor €70 een goede koop kunt doen (Vermarc PR.R bijvoorbeeld) of het hogere segment met een hele goede aanbieding zoals de Q36.5 Dottore L1 i.c.m. de €25 Strava code. Moet je wel net de mazzel hebben dat jouw maat niet uitverkocht is (M/L zijn als eerste weg natuurlijk).

Een duurdere broek wil niet automatisch zeggen dat dit ook de meest geschikte broek is voor jou. De Q36.5 heeft bijvoorbeeld een relatief dunne zeem, waar ik zelf op langere/meerdaagse ritten een wat dikkere zeem ook wel kan waarderen. Als je iets zwaarder bent of een oncomfortabel zadel hebt ook denk ik.
Al nog ''S'jes'' helaas. Ik hoop op wat leuke Black Friday aanbiedingen, ik kijk naar :
- Q36.5
- Maap
- Rapha
- Eventueel sportful/castelli pro setje.

Bben benieuwd wat er langs komt! Hoe zit het met Maap/Rapha en dikkere zemen? Of zijn die ook relatief dun? Zat bijvoorbeeld te kijken naar de Ralpha Men's pro team jersey + bib of Maap team bib short 3.0 + echo pro jersey. Maar waar herken je de dikkere zemen aan zonder ervaring met de betreffende zemen/merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Mijn referentie gaat ook niet veel verder dan N=1. Heb denk ik ervaring met een 10-tal broeken, waarvan de helft verschillende Assos modellen zijn. Die vind eigenlijk iedereen altijd wel goed en terecht (mits je ze niet te groot koopt).

Q36.5 is een fractie dunner, Assos heeft zelf de Cento serie die weer een fractie dikker is, de Total Comfort van Sportful is vergelijkbaar met de Cento. De Team Bib 3.0 is ook 'iets' dikker, maar weer niet zo erg als de Cento/Total Comfort die dus echt verkocht worden als dik/lange afstand.

Hoe dan ook vind ik bovenstaande allemaal heerlijke broeken (als ze niet fijn zijn verkoop ik ze meestal na 2-4 ritjes weer). Toch kon ik de iets dikkere zeem van de Maap bib wel waarderen na een weekje van 750km/15.000hm in de Dolomieten. 9 van de 10x doe ik niet zulke ritten/weken en vind ik de Q36.5 dus ook prima.

Overigens zijn er maar iets van 2 gerenommeerde zeem fabrikanten in de wereld. Net als dat een PC vol met Intel/AMD/Nvidea onderdelen zit, kopen merken als Assos en Castelli hun zemen ook gewoon bij die bedrijven. Zo heb ik ook een setje van een wat onbekender merk Lawi, die gewoon een identieke zeem heeft als de wat oudere Assos S5 modellen (wat nog steeds mijn favoriet is). Je wilt dus gewoon een zeem die lekker zit, met daar omheen een broek van een merk wat aansluit bij jouw pasvorm en de materialen/features (gippers, ventilatie, straps etc.) die jij wil.

[ Voor 7% gewijzigd door Ypuh op 09-11-2020 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equalrock
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 15:30
racoon schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:51:
Iemand nog een futurumshop kortingscode van €20,- bij besteding vanaf €100,- nodig?
Heb je deze toevallig nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equalrock
Ja die heb ik al, maar ik heb eigenlijk maar voor 100 euro aan items nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:52

Crazy D

I think we should take a look.

hoi1234 schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:40:
[...]

Oh dat is wel fijn om te horen. Misschien had ik de broek ook niet goed opgetrokken hoor (te ver of juist niet ver genoeg), maar ik kreeg al binnen een uur een schurend gevoel. Dat maakt een dergelijke broek eigenlijk totaal onbruikbaar voor mij.

Ergens wil ik een bedrijf dat geen retourpolicy heeft, ook niet belonen. Ik bedoel Futurumshop heeft er wel één. Dat zie ik echt als voordeel en als goede service, dat mag dan wel weer beloond worden wat mij betreft.

Ik zie trouwens dat futurumshop ook prima korte broeken heeft die i.c.m. beenstukken tot -15 te gebruiken zouden moeten zijn. Kosten tussen de 125 en 180 euro en dan heb je een 2-in-1 broek. Hoe is de prijs eigenlijk van futurum? Zijn dit een beetje redelijke prijzen, of leveren ze echt slechtere kwaliteit/slechtere zemen voor dezelfde prijs?
Ik heb een dure broek van Futurum zelf (150+ euro), n=1 natuurlijk maar vind die wel gelijkwaardig aan de dure Sportful broeken die ik heb. Heb dus het idee dat hun zeem dus ook goed is. Moeite waard lig van het uitproberen denk ik.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Toevallig niet, ik heb hem gebruikt O-)

Ik lees wel goede ervaringen over de men's pro team bib & men's classic bib. Tuurlijk blijft uiteindelijk allemaal persoonlijk maar er zijn wel veel mensen tevreden over.

Zo ook bijvoorbeeld : https://racefietsblog.nl/...sbroek-welke-is-voor-jou/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equalrock
rolandos582 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:24:
[...]

Toevallig niet, ik heb hem gebruikt O-)

Ik lees wel goede ervaringen over de men's pro team bib & men's classic bib. Tuurlijk blijft uiteindelijk allemaal persoonlijk maar er zijn wel veel mensen tevreden over.

Zo ook bijvoorbeeld : https://racefietsblog.nl/...sbroek-welke-is-voor-jou/
Ik heb de Core Bib Shorts ooit gehad, die was na 1 jaar helemaal doorschijnend en verkleurd. Volgens Rapha was het geen materiaalfout maar het gevolg van de combinatie van warmte en zon. Ze hebben het netjes opgelost met een voucher, maar als dat de standaard is bij Rapha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
@Ypuh Zijn alle Assos broeken zo laag aan de voorkant?

Ik heb een Mille GT, omdat ik Assos wel eens wilde proberen. De voorkant is alleen zo laag, dat hij onder mijn shirt vandaan komt (ik hou van strakke en korte shirts) en flubbert ook nog eens.

Ik vind de pijpen overigens ook erg kort. Wat wel fijn is aan de broek is dat hij goed 'aan' zit aan de achterkant en het zeem bevalt me wel...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
MrBarBarian schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:32:
@Ypuh Zijn alle Assos broeken zo laag aan de voorkant?

Ik heb een Mille GT, omdat ik Assos wel eens wilde proberen. De voorkant is alleen zo laag, dat hij onder mijn shirt vandaan komt (ik hou van strakke en korte shirts) en flubbert ook nog eens.

Ik vind de pijpen overigens ook erg kort. Wat wel fijn is aan de broek is dat hij goed 'aan' zit aan de achterkant en het zeem bevalt me wel...
Njah, helaas wel. Ik ben inmiddels ook overgestapt naar andere merken vooral vanwege de korte broekspijpen. Ook de lage cut aan de voorkant is 'nieuw'.

Zal wel iets met de focus op gewicht te maken hebben, maar door dat soort simpele dingen zijn ze wel een goede klant kwijt geraakt (alsof dat nog niet genoeg was, de prijzen van de nieuwste collectie zijn zelfs voor de meest enthousiaste materiaalfreaks wel even slikken).

Ik ga er vanuit dat ze die problemen wel weer oplossen. Lees overal dezelfde klachten tegenwoordig en de concurrentie heeft ook niet stil gestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:07

sapphire

Die-hard pruts0r

R0y. schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:59:
[...]

Ik heb een Decathlon broek nog eens op mijn probeer-lijstje staan. Tot nu toe prima prijs-kwaliteit ervaring met meerdere kleding stukken.

Rogelli daarentegen, ik ken meerdere mensen waarbij het spul gewoon *kapot* ging. Kennis van me ( stapte op zijn fiets en zet aan (gelukkig voor zijn huis) en het broekje scheurde de naad volledig van uit, later gebeurde dit ook met zijn shirt :X Nou kon dat absoluut door zijn postuur komen maar een fietsmaatje en mijn vader hebben het ook gehad dat de naden vrij snel loslieten. Binnen 1 seizoen naden los en randjes die lelijk werden :(

Lidl broeken (Crivit) tja, of ik krijg de broek niet over mijn bovenbenen (M) of het lubbert aan alle kanten (L), naden waar al stukjes uitstaken uit de verpakking, ect. Direct terug gebracht.

Verder kan ik wel gaan roepen wat fijn zit maar dat is hoogst persoonlijk natuurlijk :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
sapphire schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:05:
[...]

Ik heb een Decathlon broek nog eens op mijn probeer-lijstje staan. Tot nu toe prima prijs-kwaliteit ervaring met meerdere kleding stukken.

Rogelli daarentegen, ik ken meerdere mensen waarbij het spul gewoon *kapot* ging. Kennis van me ( stapte op zijn fiets en zet aan (gelukkig voor zijn huis) en het broekje scheurde de naad volledig van uit, later gebeurde dit ook met zijn shirt :X Nou kon dat absoluut door zijn postuur komen maar een fietsmaatje en mijn vader hebben het ook gehad dat de naden vrij snel loslieten. Binnen 1 seizoen naden los en randjes die lelijk werden :(

Lidl broeken (Crivit) tja, of ik krijg de broek niet over mijn bovenbenen (M) of het lubbert aan alle kanten (L), naden waar al stukjes uitstaken uit de verpakking, ect. Direct terug gebracht.

Verder kan ik wel gaan roepen wat fijn zit maar dat is hoogst persoonlijk natuurlijk :)
Oh daar durf ik nog niets over te zeggen, ik heb het nog geen seizoen namelijk.. Ik sta er nu wel zo in, als een broek van €20,- een seizoen mee gaat en het zit mij verder ok vind ik dat wel prima. Je koopt er voor zulke bedragen ook sneller wat extra's bij wat ik met duurdere kleren dan niet zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 08:02
R0y. schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:41:
[...]

Oh daar durf ik nog niets over te zeggen, ik heb het nog geen seizoen namelijk.. Ik sta er nu wel zo in, als een broek van €20,- een seizoen mee gaat en het zit mij verder ok vind ik dat wel prima. Je koopt er voor zulke bedragen ook sneller wat extra's bij wat ik met duurdere kleren dan niet zou doen.
Duurzaam is anders natuurlijk. Als je dan een broek van 70 euro koopt en hij gaat 4/5 seizoenen mee ben je én goedkoper uit én duurzamer bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ypuh schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:52:
[...]

Njah, helaas wel. Ik ben inmiddels ook overgestapt naar andere merken vooral vanwege de korte broekspijpen. Ook de lage cut aan de voorkant is 'nieuw'.

Zal wel iets met de focus op gewicht te maken hebben, maar door dat soort simpele dingen zijn ze wel een goede klant kwijt geraakt (alsof dat nog niet genoeg was, de prijzen van de nieuwste collectie zijn zelfs voor de meest enthousiaste materiaalfreaks wel even slikken).

Ik ga er vanuit dat ze die problemen wel weer oplossen. Lees overal dezelfde klachten tegenwoordig en de concurrentie heeft ook niet stil gestaan.
Tnx! Dan hou ik het bij deze ene broek, die ik nu alleen nog maar op de indoor trainer gebruik ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Worsteneter schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:24:
[...]

Duurzaam is anders natuurlijk. Als je dan een broek van 70 euro koopt en hij gaat 4/5 seizoenen mee ben je én goedkoper uit én duurzamer bezig.
Eens al hoop ik natuurlijk dat ze langer mee gaan als een seizoen. Nu is dit ook pas mijn eerste fietseizoen en dan zijn zulke prijzen wel interessant om uit te zoeken wat je wel en niet fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Ypuh schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:52:
[...]

Schoonvader heeft mij zijn assos-broek cadeau gedaan laatst, omdat hij ook niet meer tevreden was over de korte broekspijpen van de huidige/nieuwe modellen. Ik gebruik 'm eigenlijk puur binnen, daar bevalt de broek for some reason prima. Buiten was ik er niet zo content over. Voor een uurtje/anderhalf is het prima :)

WIl eigenlijk nog eens een high-end broek, heb meerdere sportful, dus 1 assos (maar korte pijpjes en wat te korte bretels eigenlijk) en een bioracer van de club. Benieuwd of ik helemaal verkocht ben van een high-endbroek. Mag alleen even geen fietsrommel meer kopen ivm verhuizen

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met Vermarc SPL bibshorts? Ben even benieuwd hoe deze vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Helaas niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:24

Fisico

by Fabian

rolandos582 schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:20:
[...]

Al nog ''S'jes'' helaas. Ik hoop op wat leuke Black Friday aanbiedingen, ik kijk naar :
- Q36.5
- Maap
- Rapha
- Eventueel sportful/castelli pro setje.

Bben benieuwd wat er langs komt! Hoe zit het met Maap/Rapha en dikkere zemen? Of zijn die ook relatief dun? Zat bijvoorbeeld te kijken naar de Ralpha Men's pro team jersey + bib of Maap team bib short 3.0 + echo pro jersey. Maar waar herken je de dikkere zemen aan zonder ervaring met de betreffende zemen/merken?
Volgens mij hebben Castelli en Rapha allebei een zeem van 15 mm in het midden en wordt deze dunner naar buiten. Ik vind die van Rapha mooier op de broek zitten. Wat strakker dan bij Castelli en ook de stof over de zeem lijkt gladder. Ik heb een paar pro-broeken en een normale van Rapha. In prijs scheelt het weinig maar ik vind de gewone net fijner. De banden zijn iets minder strak en de zeem lijkt ook net anders te zijn. Zeg maar iets fijner voor de renner die niet 100 km onderin de beugel zit.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ypuh schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:04:

Bedankt voor de tip over de Dottore met de strava code. Hij stond al op mijn wenslijstje.

Heb 'm meteen besteld, gisteren binnengekregen, gepast (lijkt OK) en gewassen. Vandaag hopelijk een eerste testje met deze bijzondere broek. Heel boekwerk erbij met de geschiedenis van de koersbroek. Grappig, maar wel een beetje overdreven allemaal. Maar voor 110 euro een mooie kans om eens aan het echte "premium" te voelen.

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJptOWu7U74RwBJmr7sq2LfPSBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VUku2eOiIS4HKrJDfp3crYj.jpg?f=fotoalbum_large Heeft er iemand ervaring met deze bib short?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 20:57

McMiGHtY

- burp -

Zelf begonnen met broeken van de Decathlon, en toen een keer overgestapt naar een Assos met een S7 zeem, (nu 2stuks in gebruik) die bevalt goed en een maand terug een S9 erbij gekocht. Stevige prijzen, maar ze bevallen goed.

Daarnaast heb ik er nog 1 van theblackbibs (https://www.facebook.com/theblackbibs/ ) en 1 van https://www.redwhite.cc/

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Jimmy-time1 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:40:
[Afbeelding] Heeft er iemand ervaring met deze bib short?
Nee, helaas geen ervaring mee. Wat me wel opvalt is dat de maattabel van Bioracer is gepikt....

Verder afgelopen jaar 1 broek van de Decathlon gekocht. Een Triban, deze een paar keer aan gehad maar na 40 kilomter krijg ik al last van mijn kont. Nu inmiddels al diverse andere broeken er bij. Assos/Craft/Castelli/Nalini en moet zeggen dat ik daar zeker meer kilometer comfortabel in het zadel zit.

[ Voor 23% gewijzigd door ElectricHead op 13-11-2020 09:05 ]

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 10:59

Sherlock

No Shit

Ik heb inmiddels mijn derde Spexcel bib besteld, ben echt enorm goed te spreken over de eerste twee exemplaren die ik heb, en voor <€18 kan ik er best eentje in de kast leggen als reserve.
Ik heb ook nog een setje beenwarmers (van Craft) gekocht, en dat zit voor deze periode prima. Daarnaast nog een lange broek (van het Cyclewear huismerk) gekocht. Die is eigenlijk iets te lang voor me (in maat L) maar ja, hij is zo goedkoop dat het de moeite van terugsturen niet waard is. Hij zit verder wel heel erg lekker, maar ik moet goed opletten dat er niet ergens plooien ontstaan. Wellicht dat ik bij een volgende bestelling een maat M erbij bestel.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Jimmy-time1 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:40:
[Afbeelding] Heeft er iemand ervaring met deze bib short?
Ken de broek of de webshop niet, maar waarom ben je specifiek benieuwd naar deze broek?
Voor 90 euro heb je best wel wat keus al tussen prima merken en dito broeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:21
https://www.wielrenner.eu/beste-fietsbroek/

@Stufferdt Ik was aan het zoeken naar wat testen mbt beste bibshort en kwam op deze site terecht. Daar staat dit model op nr 2. Maar er zijn online zeer weinig reviews van te vinden. Dus ik was benieuwd of er toevallig Tweakers zijn die ervaring hebben met die bibshorts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:05
Jimmy-time1 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:46:
https://www.wielrenner.eu/beste-fietsbroek/

@Stufferdt Ik was aan het zoeken naar wat testen mbt beste bibshort en kwam op deze site terecht. Daar staat dit model op nr 2. Maar er zijn online zeer weinig reviews van te vinden. Dus ik was benieuwd of er toevallig Tweakers zijn die ervaring hebben met die bibshorts.
Ik heb broek nr1, zit er prettig, zeem is comfortabel ook bij 100+ km. Maar ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, deze week komt als t goed is voor de koudere ritten de Galibier Mistral binnen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Chriztiaan op 13-11-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabachata
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-07 08:00
Prulleman schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:57:
Hier het topic op mountainbike.nl: http://www.mountainbike.n...iewtopic.php?f=9&t=139942
ik heb dit shirt besteld: https://www.brynje-shop.c...ermo-shirt-10200300-p6950
(in de super thermo serie is ook een shirt met korte mouwen beschikbaar, of een bv een broek)

Als je kijkt naar de specs zou het een ideaal shirt moeten zijn:
[Afbeelding]
enorme temp range + voor alle intensiteiten geschikt.

voor de volledigheid, ik heb er nog een ervaring mee, maar heb heel veel extreem positieve dingen gelezen, ik ik merkte dat ik zelf bij de wat langere ritten aan het einde af begon te koelen door de hoeveelheid vocht in onderlaag.
De super thermo Brynje shirts lijken magisch droog te blijven, vergelijkbaar met merino, maar dan met een bredere temp range, dus niet zo snel TE warm (denk ik)

anyway, ik ben zelf erg benieuwd naar hoe het in de praktijk is, en zal het zeker posten na mijn eerste ritje (waarschijnlijk dit weekend)
Ik heb nu 1 Brynje Super Thermo Sleeveless in gebruik. Wil er meer kopen, ook met lange mouwen en misschien voor benen ook 1. Het werkt namelijk echt heel goed.
Brynje Super Thermo in combinatie met een Merino of non-mesh Thermo shirt werkt bij mij echt super goed bij de wat lagere temperaturen. Eerst de open mesh van Brynje voor breathability, en strak daarover een laagje dat de warmte vast houd zonder dat t direct op je huid zit.

Iemand ervaring met Brynje Super Micro, voor de hogere temperaturen in de zomer, of iets anders dat je zomers al ondershirt koel en droog houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 15:21
MartijnGizmo schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:04:
Een kleine tip qua dun regenjack voor de medemens met lange armen: AGU ESSENTIAL PRIME RAIN JKT - nu in de aanbieding bij Bever. :)

Mouwen die lang genoeg zijn vormen een algemeen probleem voor mijn lichaamsbouw, maar door de bukhouding op m'n racers/gravelbike wordt dit nog wat meer benadrukt. Met 1,97m en 89kg vind ik mezelf niet zo extreem raar voor een Hollander, maar waar mijn t-shirts in L zijn, zou ik qua mouwlengte vaak een XXL moeten hebben bij truien/jassen.

Overigens ook goede ervaringen qua mouwlengte met Craft en de 4Seasons van Futurum.
Mag ik vragen welke maat jij dan hebt?
Ik ben iets langer (2.00m) en tien kg lichter, maar aan die maattabel heb ik eigenlijk niks.
Qua borst zou ik een S of M hebben, maar dan weet ik zeker dat ie te kort is.
Jammer dat er geen lengtes bij staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 15:48

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik ben voor XL gegaan. Heb inmiddels ook een MTB-jack van AGU in die maat, zit me ook prima! M'n borstomvang weet ik zo niet, maar voor een echt snelle fietser ben ik wel wat te breed. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 10:19
hulkie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:10:
[...]

Hij is toevallig net een uurtje geleden bezorgd. Eerste indruk is erg goed!
Er zat een handgeschreven kaartje bij 'Ride safe Hulkie' en als extraatje een dunne buff. Helemaal prima dus!

Pasvorm is erg goed (maat L - ik ben 1,83 en weeg ongeveer 78kg). Voelt en ziet er uit als iets van hoge kwaliteit! Ik ga hem donderdag buiten uitproberen :)
Inmiddels heb ik de Galibier Mistral foul weather Jacket meerdere keren aangehad... ik kan er dus iets meer over zeggen!

Ik heb het jack nu ongeveer 5-6 keer gebruikt, elke keer met alleen een Craft (active extreme 2.0) thermoshirt er onder. De temperatuur bij deze ritjes varieerde tussen de 3 graden met waterkou tot 13 graden met een klein najaarszonnetje.

Ik heb het (op de eerste 5 - 10 minuten van de koude ritten na) nooit koud gehad, ook is het jack inclusief de mouwen goed winddicht. Boven de 10-12 graden vind ik dit jack wel aan de warme kant. Ik durf dit jack ook aan te trekken als de temperatuur onder het vriespunt ligt.

De pasvorm is in fietshouding ook goed en ik vind dat je prima bij de zakken kunt (op internet is dit een punt van kritiek in veel reviews). Ik heb slechts hele lichte regen meegemaakt met dit jack, daar is dit jack zeer goed tegen bestand. Zware/ langdurige regen moet ik nog ervaren...

Na een rit is mijn thermoshirt behoorlijk nat. De thermoshirts zijn gemaakt om vocht op te nemen, maar ik had toch meer ademend vermogen - en dus minder natte shirts - verwacht van het jack.
Disclaimer: Ik heb geen ervaring met warme en winddichte jacks om een goede vergelijking te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

Is er iemand die iets kan roepen over de maatvoering van Q36.5? Ik heb van Castelli XL en Craft een L voor mijn fietsbroek. De aanbieding bij Bakkersport lijkt me de moeite waard?

Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dabachata
rolandos582 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:28:
[...]

Ja ik ben eigenlijk opzoek naar een jersey met lange mauwen voor wind/regen ritjes. Waar onder je een lange of korte base layer draagt. Gewoon voor de hele rit van maximaal 3-4 uurtjes. Niet om los mee te nemen ofzo. Dat vind ik persoonlijk erg onhandig.
Lijkt er op dat niemand hier nog op heeft gereageerd.

De Perfetto RoS heeft lange mouwen. Veel mensen geven aan dat ze m weinig gebruiken omdat ie voor koudere temperaturen geschikt is in vergelijking met de Gabba. De lange mouwen van de Perfetto RoS zijn niet goed op te rollen.
De Perfetto Convertible heeft afritsbare lange mouwen. Rits je die mouwen er af dan komen er korte mouwen onder tevoorschijn (dus géen vest, maar korte mouwen) Meningen over hoe fijn/praktisch dit shirt is verschillen nogal.
De Gabba heeft korte mouwen. Veel mensen combineren dit met Castelli Nano Flex armstukken. Zit naar verluidt beter dan de Convertible. Breder inzetbaar qua temperatuur en Rain or Shine dan de Perfetto met z'n lange mouwen.

Dan is er nog de Perfetto RoS Light. Shirt met korte mouwen, Gore Windstopper à la Gabba (ook waterafstotend) aan de voorkant en op de schouders (maar iets dunner als bij Gabba) en achterpand van Nano Flex Light (dun, goed ademend en waterafstotend) Hierin raak je eerder doorweekt bij regen als de Gabba, maar bij hogere temperaturen geschikt want dunner en beter ademend. Ook dit shirt is prima te combineren met Castelli Nano Flex armstukken.

Ter indicatie, veel mensen lijken Gabba met ondershirt boven de 10°C/12°C te warm te vinden.

Veel andere merken hebben iets vergelijkbaars; Alternatieven voor Gabba:

Endura FS260 Pro SL
Bioracer Tempest
AGU Poggia
Pearl Izumi PI Dry
Alé Hexa (Er zijn volgens mij nog meer modellen à la Gabba van Alé)
Windtex membraan (Lusso, Parentini, DHB, Vermarc, Endura, Giordana, Specialized)
Galibier Sentinel / Galibier Mistral Lite
4Seasons Futurumshop
Shimano Evolve Wind en Shimano S-Phyre Wind
Northwave Extreme H2O
Doltcini (???)
Rapha Shadow?
Assos?
Sportful NoRain / Sportful Fiandre (in reviews waar de reviewers de foul weather jerseys van Sportful en Castelli beide hadden getest bleek Castelli steeds weer de betere koop.. Sportful foul weather Jersey flink afgeprijsd is echter prima koop lijkt mij)

Iemand nog met iets anders vergelijkbaars met Gabba bekend?

En mocht iemand iets vergelijkbaars met Perfetto RoS Light weten, graag een reactie, daarvan wil ik ook graag een overzichtje maken :)

[ Voor 6% gewijzigd door dabachata op 22-11-2020 10:52 . Reden: Meer alternatieven voor Gabba Jersey toegevoegd, en tekst iets aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
dabachata schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:25:
[...]

Lijkt er op dat niemand hier nog op heeft gereageerd.

De Perfetto RoS heeft lange mouwen. Veel mensen geven aan dat ze m weinig gebruiken omdat ie voor koudere temperaturen geschikt is in vergelijking met de Gabba. De lange mouwen van de Perfetto RoS zijn niet goed op te rollen.
De Perfetto Convertible heeft afritsbare lange mouwen. Rits je die mouwen er af dan komen er korte mouwen onder tevoorschijn (dus géen vest, maar korte mouwen) Meningen over hoe fijn/praktisch dit shirt is verschillen nogal.
De Gabba heeft korte mouwen. Veel mensen combineren dit met Castelli Nano Flex armstukken. Zit naar verluidt beter dan de Convertible. Breder inzetbaar qua temperatuur en Rain or Shine dan de Perfetto met z'n lange mouwen.

Dan is er nog de Perfetto RoS Light. Shirt met korte mouwen, Gore Windstopper à la Gabba (ook waterafstotend) aan de voorkant en op de schouders (maar iets dunner als bij Gabba) en achterpand van Nano Flex Light (dun, goed ademend en waterafstotend) Hierin raak je eerder doorweekt bij regen als de Gabba, maar bij hogere temperaturen geschikt want dunner en beter ademend. Ook dit shirt is prima te combineren met Castelli Nano Flex armstukken.

Ter indicatie, veel mensen lijken Gabba met ondershirt boven de 10°C/12°C te warm te vinden.

Veel andere merken hebben iets vergelijkbaars; Alternatieven voor Gabba:

Endura FS260 Pro SL
Bioracer Tempest
AGU Poggia
Pearl Izumi PI Dry
Windtex membraan (Lusso, Parentini, DHB, Vermarc, Endura, Giordana, Specialized)
4Seasons Futurumshop
Shimano Evolve Wind en Shimano S-Phyre Wind
Northwave Extreme H2O
Doltcini (???)
Rapha Shadow?
Assos?
Sportful NoRain (maar reviews zijn niet laaiend..)

Iemand nog met iets anders vergelijkbaars meg Gabba bekend?

En mocht iemand iets vergelijkbaars met Perfetto RoS Light weten, graag een reactie, daarvan wil ik ook graag een overzichtje maken :)
Ik gebruik nu de SportFul Fiandre Pro & Pro Medium erg tevreden over! Evenals de Sportful Fiandre norain pro bibtight.

Jacket : https://www.sportful.com/.../fiandre/p/111950020A-434
Jacket 2 : https://www.sportful.com/.../fiandre/p/111950220A-002
Tights : https://www.sportful.com/.../fiandre/p/110193520A-013
Handschoenen : https://www.sportful.com/.../fiandre/p/111954620A-850

Zeker fijn spul! Helemaal in deze tijd van het jaar

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Mijn Gabba heeft lange afritsbare mouwen, misschien is het een ouder model? Ik vind het in ieder geval een van mijn betere aankopen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 17:54
Hier ook een fervent gebruiker van de Sportful Fiandre Pro Medium long sleeve, Fiandre Pro short sleeve (eventueel met Castelli nano flex armstukken) en van een paar jaar geleden nog een Sportful Fiandre jack wat mijn meest gebruikte jack ooit is.

Ook benieuwd naar waar Dabachata die slechte reviews van Sportful vandaan haalt. Zie voornamelijk (zeer) positieve reviews. Daarnaast komen Sportful en Castelli letterlijk uit dezelfde fabrieken want het is hetzelfde moederbedrijf. Gebruikte stoffen zijn ook vrijwel hetzelfde:Gore Tex Infinium, Gore Tex Windstopper en Polartec Neoshell.

Heb zelf ook een Perfetto Ros light maar zie de meerwaarde behalve in de prijs echt niet tov mijn Fiandre Pro Medium (en voor wat het waard is, de originaliteitsprijs win je al helemaal niet met Castelli, iedereen fietst er mee).

[ Voor 25% gewijzigd door Franciscus7000 op 20-11-2020 08:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

DeFeCt schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:56:
Is er iemand die iets kan roepen over de maatvoering van Q36.5? Ik heb van Castelli XL en Craft een L voor mijn fietsbroek. De aanbieding bij Bakkersport lijkt me de moeite waard?
maattabel op de site van Q36.5 gevonden en voor een L gegaan.. ben erg benieuwd, dit wordt mijn eerste "premium" bib

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Futurum Black Friday is begonnen met kleding en accesoires.

Ben wel toe aan nieuwe winterhandschoenen. Heb nu een paar neopreen handschoenen van Castelli (Diluvio) waar een gat in zit door een val. Zit nu te kijken naar de GripGrab Ride winter, evt icm de merino liner handschoenen, ook van GripGrab. Heeft iemand ervaring met een van beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 10:18
BreadFan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:13:
Futurum Black Friday is begonnen met kleding en accesoires.

Ben wel toe aan nieuwe winterhandschoenen. Heb nu een paar neopreen handschoenen van Castelli (Diluvio) waar een gat in zit door een val. Zit nu te kijken naar de GripGrab Ride winter, evt icm de merino liner handschoenen, ook van GripGrab. Heeft iemand ervaring met een van beiden?
De GribGrab Ride Winter heb ik, maar vindt ze erg warm en heb ze afgelopen winter bijna niet gedragen. Ik zou je iig aanraden ze eerst een keer aan te trekken in een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabachata
DeFeCt schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:34:
Mijn Gabba heeft lange afritsbare mouwen, misschien is het een ouder model? Ik vind het in ieder geval een van mijn betere aankopen.
Met afritsbare mouwen is waarschijnlijk de Perfetto Convertible, of een oudere versie daarvan (misschien toen nog genaamd Gabba)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:43
Weet iemand of dit shirt "hetzelfde" qua stof is als een Castelli Perfetto Light?

https://www.salden.nl/spo...elershirt-korte-mouw.html

Afbeeldingslocatie: https://www.salden.nl/media/catalog/product/cache/d3f5f303f44eb0dece9acf8420ddf1e5/1/1/1101884-091_7.jpg

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dabachata
Franciscus7000 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:54:
Hier ook een fervent gebruiker van de Sportful Fiandre Pro Medium long sleeve, Fiandre Pro short sleeve (eventueel met Castelli nano flex armstukken) en van een paar jaar geleden nog een Sportful Fiandre jack wat mijn meest gebruikte jack ooit is.

Ook benieuwd naar waar Dabachata die slechte reviews van Sportful vandaan haalt. Zie voornamelijk (zeer) positieve reviews. Daarnaast komen Sportful en Castelli letterlijk uit dezelfde fabrieken want het is hetzelfde moederbedrijf. Gebruikte stoffen zijn ook vrijwel hetzelfde:Gore Tex Infinium, Gore Tex Windstopper en Polartec Neoshell.
Sportful gebruikt voor Fiandre Light Sportful Windshield 3L en Sportful NoRain, Castelli gebruikt voor Perfetto Light Gore Infinium en Nano Flex Light

Sportful gebruikt voor Fiandre Pro (Fiandre Extreme in eerdere versies) Polartec Neoshell, Castelli gebruikt voor Gabba Gore Infinium (Eerdere versies Gore Windstopper)

Sportful gebruikt in Jackets wel Gore Infinium, maar Gabba en Perfetto Light zijn nu juist Jerseys, dus Sportful Jackets (dikker, warmer, zwaarder) reviews heb ik er juist niet bij betrokken.

Heb een hoop gebruikerservaringen (op fora en websites), tests en reviews gelezen. In de gevallen waarbij zowel Sportful als Gabba gedragen waren (om en om, ter vergelijk), was de ervaring meestal Sportful iets minder ademend, Sportful iets sneller doorweekt, prijzen op ongeveer hetzelfde niveau. Dus als alternatief voor een Gabba niet de beste optie. Andere alternatieven zijn namelijk meestal goedkoper, waarvan sommige met gelijke of in enkele opzichten betere prestaties als de Gabba. Vooral de Jerseys met Windtex membraan en de Galibier Mistral Lite lijken met lagere aanschafprijs een prima alternatief, alsook de Endura en Northwave foul weather Jerseys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
dabachata schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:36:
[...]

Sportful gebruikt voor Fiandre Light Sportful Windshield 3L en Sportful NoRain, Castelli gebruikt voor Perfetto Light Gore Infinium en Nano Flex Light

Sportful gebruikt voor Fiandre Pro (Fiandre Extreme in eerdere versies) Polartec Neoshell, Castelli gebruikt voor Gabba Gore Infinium (Eerdere versies Gore Windstopper)

Sportful gebruikt in Jackets wel Gore Infinium, maar Gabba en Perfetto Light zijn nu juist Jerseys, dus Sportful Jackets (dikker, warmer, zwaarder) reviews heb ik er juist niet bij betrokken.

Heb een hoop gebruikerservaringen (op fora en websites), tests en reviews gelezen. In de gevallen waarbij zowel Sportful als Gabba gedragen waren (om en om, ter vergelijk), was de ervaring meestal Sportful iets minder ademend, Sportful iets sneller doorweekt, prijzen op ongeveer hetzelfde niveau. Dus als alternatief voor een Gabba niet de beste optie. Andere alternatieven zijn namelijk meestal goedkoper, waarvan sommige met gelijke of in enkele opzichten betere prestaties als de Gabba. Vooral de Jerseys met Windtex membraan en de Galibier Mistral Lite lijken met lagere aanschafprijs een prima alternatief, alsook de Endura en Northwave foul weather Jerseys.
Thx!!

Ik heb allemaal van dat Castelli spul, maar heb het altijd met veel korting kunnen kopen (ondanks dat ik maat L heb).

Echter steeds meer mensen zijn opzoek naar Outlet kleding, dus de kans dat je wat interessants tegenkomt in de opruiming/black-friday is steeds kleiner. Vandaar de vraag.

Want ik ben eigenlijk nog opzoek naar (alternatief voor) een 2de perfetto-light en een dun windvestje.
Die Galibier Mistral Lite kon ik trouwens niet vinden op de site.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dabachata
mhr-zip schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:57:
[...]

Thx!!

Ik heb allemaal van dat Castelli spul, maar heb het altijd met veel korting kunnen kopen (ondanks dat ik maat L heb).

Echter steeds meer mensen zijn opzoek naar Outlet kleding, dus de kans dat je wat interessants tegenkomt in de opruiming/black-friday is steeds kleiner. Vandaar de vraag.

Want ik ben eigenlijk nog opzoek naar (alternatief voor) een 2de perfetto-light en een dun windvestje.
Die Galibier Mistral Lite kon ik trouwens niet vinden op de site.
In een eerdere post heb ik allemaal alternatieven voor Gabba genoemd, en gevraagd of iemand nog andere alternatieven weet, plus alternatieven voor Perfetto Light/Sportful Fiandre NoRain.

Galibier Mistral Lite is de oude versie van Galibier Foul Weather Jersey. Onder die benaming kan je reviews vinden. Nieuwe naam/versie? is Sentinel. Of er qua materiaalgebruik of op ander vlak ook iets veranderd is dat zou je Galibier even moeten vragen.
Naar verluidt zijn ze heel goed bereikbaar en krijg je snel en eerlijk antwoord.

Op t vlak van waterafstotendheid/voorkomen dat water het shirt intrekt zijn er tegenwoordig een aantal alternatieve approaches:
- Waterdicht hardshell membraan (Gore Tex onder andere) Bij Gore Redelijk goed Ademend vermogen, vooral de Active en Pro versies. ShakeDry extreem goed ademend maar heel er kwetsbaar. Andere merken hardshell membraan hebben meestal beduidend minder ademend vermogen.
- Bijna Waterdicht softshell membraan (Polartec Neoshell, Polartec Shield (Pro)); Naar verluidt neemt 'waterdichtheid' flink af na een aantal keer wassen) Beter ademend vermogen dan Hardshell Membraan, maar minder Waterproof.
- Winddicht softshell membraan (dat meestal ook behoorlijk goed water tegenhoud gedurende enige tijd (Gore Infinium, Gore Windstopper, Windtex, Sportful Windshield en andere; hoe het met wassen zit weet ik niet) Behoorlijk goed ademend vermogen.
- DWR coating op buitenkant stof (veel toegepast, vele benamingen. Waterafstotendheid neemt af bij wassen, moet vaak ge-reproofed worden maar wordt nooit zo waterafstotend als nieuw) Heel goed ademend vermogen.
- DWR op elke vezel voordat het tot een stof wordt verwerkt. Nieuwste aanpak op vlak van coatings. Zou beter voorkomen dat stof doorweekt raakt (omdat elke vezel het water terug duwt) en zou ook deze eigenschappen beter behouden na veelvuldig wassen t.o.v. coating op buitenkant stof. Rapha Shadow, Pearl Izumi PI Dry en nog 1 andere fabrikant die me ontschoten is. Heel goed ademend vermogen.
- Nano Structuur op buitenkant stof. Castelli Nano Flex, Sportful NoRain onder andere. Kan goed tegen wassen volgens mij, minder tegen abraision lijkt mij. Beste ademend vermogen volgens mij.

In de outdoor wereld is er nu nog weer 1 nieuwere techniek (nog niet toegepast in Wielerkleding want vooralsnog heel erg duur) Electrospun Nano Fibers. North Face Futurelight onder andere. In plaats van een membraan met allemaal gaatjes (Gore Tex en afgeleiden) zijn t nu allemaal nano vezels heel random door elkaar gesponnen die waterdamp (zweet) doorlaat maar waterdruppels niet.

[ Voor 54% gewijzigd door dabachata op 22-11-2020 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Vandaag de https://maats.cc/collecti...bib-shorts-3-0-navy-white binnengekregen scheelde en €70,- gelijk gepast, zoals ze aangeven een maat groter bestellen was voor mij niet nodig, wat mij opvalt is dat de zeem erg groot is, ben benieuwd hoe dit in de praktijk bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 13:32
Ik heb nu 2 weken terug een mooie val gemaakt. Met ergens 25 a 30 op de grond geklapt, op mijn schouder. Flink veel last van (gehad) en nu nog aan het herstellen. Tijdje even niet naar de fiets gekeken, maar mijn (werkelijk 4 km oude Decathlon RC500 softshell winter jack, ) heeft nu dus al een scheurtje bij de mouw. Heeft er hier iemand ervaring met de reparatie van dergelijke soft shell jacks? 70 euro is de wereld niet (even relativerend, niet kijkend naar deze dure maanden), maar ik zou het liever gewoon willen repareren.
Het gaat hier overigens om een schuurtje van ongeveer 2 a 3 cm.

[ Voor 5% gewijzigd door Raznov op 25-11-2020 13:50 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:32

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Raznov schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:29:
Ik heb nu 2 weken terug een mooie val gemaakt. Met ergens 25 a 30 op de grond geklapt, op mijn schouder. Flink veel last van (gehad) en nu nog aan het herstellen. Tijdje even niet naar de fiets gekeken, maar mijn (werkelijk 4 km oude Decathlon RC500 softshell winter jack, ) heeft nu dus al een scheurtje bij de mouw. Heeft er hier iemand ervaring met de reparatie van dergelijke soft shell jacks? 70 euro is de wereld niet (even relativerend, niet kijkend naar deze dure maanden), maar ik zou het liever gewoon willen repareren.
Het gaat hier overigens om een schuurtje van ongeveer 2 a 3 cm.
Balen, hopelijk ben je er snel weer boven op, vallen het minst leuke onderdeel van fietsen. Ik zou met je jas naar een kleermaker gaan. Waarschijnlijk kunnen zij het wel maken voor een paar euro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Worsteneter
Ik heb sinds kort kleding van Eroe in huis. De lange broek, langmouw shirt, sokken en ondershirt. Ik ben erg te spreken over alle kleding.

Waar ik met mijn bioracer bib na 3u toch mijn zitvlak begon te voelen, is de Eroe bib dan nog heerlijk comfortabel. Ook perfect voor de huidige temperaturen en erg comfortabel door de zachte stof en afwezigheid van veel naden. Want comfort staat wel op één, er is geen compressie.

Shirt zit ook erg fijn en is voor mij de perfecte dikte. Wel zijn de mouwen wat aan de korte kant voor mijn lange armen, komt nét boven de pols. Met een lange handschoen gaat dat goed. Ik heb LS pure navy en de kleur is echt fantastisch mooi, maar je kijkt er wel iets 'metallic' op. Ik vind het echt een prachtig shirt. Zakken ook fijn en er zit een soort elastiek band aan de bovenzijde van de zakken, zodat ze niet gaan hangen. Ondershirt gewoon prima, zeker voor de prijs - sokken idem.

Ik heb ze nu een paar keer gewassen dus over de lange termijn kwaliteit kan ik niets zeggen. Ik heb een lange broek M gehouden en ik heb mijn vader enthousiast gemaakt die en lange broek L heeft gehouden. Die heb ik ook een keer gedragen en toen kreeg ik wat pluisjes op de broek, waarschijnlijk omdat deze dus te groot was en daardoor iets is gaan schuren. Geen noemenswaardige schade, maar iets geruwd naast het zeem lijkt het. De M ziet er na wat fietsritten nog als nieuw uit en deze past ook veel beter qua maat. Shirt ziet er ook prima uit. Ondershirt is wat blauw gekleurd, omdat het LS shirt dus wat afgaf bij de eerste keer wassen en ik geen zin had om apart te wassen. Gewaarschuwd mens telt voor twee ;)

Ik kan wél wat zeggen over de klantenservice van Eroe. Ik nam contact op voor maatadvies en er werd gelijk aangegeven dat ik waarschijnlijk tussen de M en L zat. Advies was om beiden te bestellen en goed te passen. Retourkosten naar Polen komen normaal voor eigen rekening, maar zij gaven gelijk aan de retourkosten voor hun rekening te nemen. De M kwam met een los naadje onderaan de broek. Deze hebben ze gelijk omgeruild toen bleek dat deze maat mij het beste zat (vandaar dat ik een keer met de L heb gefietst). Na het doorgeven van het verzoek om die om te ruilen en welke producten ik wilde houden, retour gingen en welke ik nog bij wilde bestellen, werd er gelijk een pickup geregeld en werden de nieuwe spullen vrij vlot afgestuurd. Je moet wel even wachten op de bezorging (6 a 10 dagen met GLS) vanuit Polen, maar ik ben erg tevreden tot nu toe. Snelle en vriendelijke reacties en top service.

Ik heb gebruik gemaakt van de vaak circulerende code voor 20%, maar ik kreeg net een nieuwbrief binnen dat je nu 30% krijgt met de code FRIDAY30. Misschien een mooie deal!

Ter referentie: ik ben 186 en tussen de 83 en 85kg afhankelijk van hoeveel ik eet en ik heb lange broek M, korte broek past L beter (alvast gepast voor het voorjaar), shirt L, ondershirt L/XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Voor de mensen die ING hebben: momenteel heeft de webshop van Adidas flinke kortingen. Middels rentepunten kun je nog eens 30% korting kopen. Als je je ook abonneert op de nieuwsbrief krijg je nog eens 20% korting,

Ik sla maar over, ik weet niet of het goede kleding is en vind de kleding eigenlijk niet zo mooi, maar misschien dat het iets voor iemand anders is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 11-10 08:55
Worsteneter schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:12:
Ik heb sinds kort kleding van Eroe in huis. De lange broek, langmouw shirt, sokken en ondershirt. Ik ben erg te spreken over alle kleding.

Waar ik met mijn bioracer bib na 3u toch mijn zitvlak begon te voelen, is de Eroe bib dan nog heerlijk comfortabel. Ook perfect voor de huidige temperaturen en erg comfortabel door de zachte stof en afwezigheid van veel naden. Want comfort staat wel op één, er is geen compressie.

Shirt zit ook erg fijn en is voor mij de perfecte dikte. Wel zijn de mouwen wat aan de korte kant voor mijn lange armen, komt nét boven de pols. Met een lange handschoen gaat dat goed. Ik heb LS pure navy en de kleur is echt fantastisch mooi, maar je kijkt er wel iets 'metallic' op. Ik vind het echt een prachtig shirt. Zakken ook fijn en er zit een soort elastiek band aan de bovenzijde van de zakken, zodat ze niet gaan hangen. Ondershirt gewoon prima, zeker voor de prijs - sokken idem.

Ik heb ze nu een paar keer gewassen dus over de lange termijn kwaliteit kan ik niets zeggen. Ik heb een lange broek M gehouden en ik heb mijn vader enthousiast gemaakt die en lange broek L heeft gehouden. Die heb ik ook een keer gedragen en toen kreeg ik wat pluisjes op de broek, waarschijnlijk omdat deze dus te groot was en daardoor iets is gaan schuren. Geen noemenswaardige schade, maar iets geruwd naast het zeem lijkt het. De M ziet er na wat fietsritten nog als nieuw uit en deze past ook veel beter qua maat. Shirt ziet er ook prima uit. Ondershirt is wat blauw gekleurd, omdat het LS shirt dus wat afgaf bij de eerste keer wassen en ik geen zin had om apart te wassen. Gewaarschuwd mens telt voor twee ;)

Ik kan wél wat zeggen over de klantenservice van Eroe. Ik nam contact op voor maatadvies en er werd gelijk aangegeven dat ik waarschijnlijk tussen de M en L zat. Advies was om beiden te bestellen en goed te passen. Retourkosten naar Polen komen normaal voor eigen rekening, maar zij gaven gelijk aan de retourkosten voor hun rekening te nemen. De M kwam met een los naadje onderaan de broek. Deze hebben ze gelijk omgeruild toen bleek dat deze maat mij het beste zat (vandaar dat ik een keer met de L heb gefietst). Na het doorgeven van het verzoek om die om te ruilen en welke producten ik wilde houden, retour gingen en welke ik nog bij wilde bestellen, werd er gelijk een pickup geregeld en werden de nieuwe spullen vrij vlot afgestuurd. Je moet wel even wachten op de bezorging (6 a 10 dagen met GLS) vanuit Polen, maar ik ben erg tevreden tot nu toe. Snelle en vriendelijke reacties en top service.

Ik heb gebruik gemaakt van de vaak circulerende code voor 20%, maar ik kreeg net een nieuwbrief binnen dat je nu 30% krijgt met de code FRIDAY30. Misschien een mooie deal!

Ter referentie: ik ben 186 en tussen de 83 en 85kg afhankelijk van hoeveel ik eet en ik heb lange broek M, korte broek past L beter (alvast gepast voor het voorjaar), shirt L, ondershirt L/XL.
Thx voor de review! Ik was afgelopen week al naar Eroe.cc aan het kijken voor nog een zomersetje te bestellen. Mijn mandje was al gevuld maar uiteindelijk niet besteld. :+ Het wordt wel nog aantrekkelijker met 30% korting maar zit zelf ook een beetje met de maatvoering (1,89m/70kg) dus ik ga de klantenservice maar eens contacteren. Bij spoedige reactie misschien toch maar een setje bestellen. Ondanks dat ik afgelopen zomer eigenlijk wel voldoende kledij had...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
bal130 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:30:
[...]

Thx voor de review! Ik was afgelopen week al naar Eroe.cc aan het kijken voor nog een zomersetje te bestellen. Mijn mandje was al gevuld maar uiteindelijk niet besteld. :+ Het wordt wel nog aantrekkelijker met 30% korting maar zit zelf ook een beetje met de maatvoering (1,89m/70kg) dus ik ga de klantenservice maar eens contacteren. Bij spoedige reactie misschien toch maar een setje bestellen. Ondanks dat ik afgelopen zomer eigenlijk wel voldoende kledij had...
Hun contactformulier lijkt niet te werken, maar als je ze mailt heb je snel reactie. Ik kreeg echt op elke mail binnen een paar uur reactie, was top. En ze boden dus bij navraag over de maatvoering aan de retourkosten te dragen zodat ik zowel de M als L kon passen. Die kans ook gegrepen om gelijk ook wat zomerkleding mee te bestellen om alvast te passen.

Al met al erg tevreden met dit setje (shirt L, broek M), maar ik heb verder alleen ervaring met Bioracer en Decathlon spul - dan weet je mijn referentiekader een beetje. Het is echter netjes afgewerkt, goed doordacht design (weinig naden, handige zakken, ritsgarages etc), goed zeem van EI, mooi en de goede service zover geeft mij ook vertrouwen. Overigens sowieso goede ervaringen met pools maakwerk (bijv. Cumulus - slaapzakken).
Ik heb ook wat korte shirts gepast voor de zomer en die zijn wel écht aerofit. De lange kleding is meer 'slim fit'. Dus waar de lange net een L was ipv M, is de korte sowieso een L maar misschien wel een XL met mijn 186 en toentertijd 84kg.

De 30% is overigens alleen op het 'zwarte' assortiment, daar vallen de bibs natuurlijk ook onder. Anders werkt de 20% code natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Heb ook wel een aantal producten,
- Instant Slimmer Knit Arm & Leg
- Instant Slimmer Longsleeve
- Logo British Racing Green
- Logo air base layer
- Lightweight socks white/black
- World's best bib shorts

Geen verkeerd spul, voor de prijs zeker met discount wel goed inderdaad. Zou die pure navy misschien nog overwegen voor de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 11-10 08:55
Eroe.cc is echt snel met antwoorden, ik had binnen 10 minuten antwoord. Ze gaven aan dat ik zowel voor jersey als bibshort voor de small kon gaan. Ondanks hun advies de jersey toch maar in maat M besteld. Ik heb al een soort van naveltruitje van La Passione. De bibshort heb ik wel besteld in maat S maar dan de lange versie. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
rolandos582 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:39:
Heb ook wel een aantal producten,
- Instant Slimmer Knit Arm & Leg
- Instant Slimmer Longsleeve
- Logo British Racing Green
- Logo air base layer
- Lightweight socks white/black
- World's best bib shorts

Geen verkeerd spul, voor de prijs zeker met discount wel goed inderdaad. Zou die pure navy misschien nog overwegen voor de zomer.
Ik vind de pure navy echt mooi. Beetje metallic wat ik zei, wat je niet per se op de foto's ziet... Maar prachtig diepblauw. Donkerder dan op de foto's trouwens. Hopelijk komen ze nog met wat nieuwe designs voor de zomer. Mag van mij wel iets meer dan enkel effen, maar die printjes kunnen mij dan weer niet bekoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Ik heb ook de pure navy, erg mooie diepblauwe kleur inderdaad! En gewoon een fijn shirt voor de zomer.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
dabachata schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:36:

Naar verluidt zijn ze heel goed bereikbaar en krijg je snel en eerlijk antwoord.
Niet via Instagram iig.

• hoi1234
Hoe kun je je het beste kleden met dit weer? De meeste jerseys houden eigenlijk op bij +10 graden. Echter is dat een beetje mager naar mijn mening.

Moet je dan maar met laagjes werken en zo ja, welke? Ik gebruik nu een Merino ondershirt van Futurumshop met daar overheen een jersey met lange mouwen. Jack zou ook kunnen natuurlijk, maar die zijn vaak niet te gebruiken als het warm wordt.

• rolandos582
Ik gebruik mijn https://www.sportful.com/...ibitight/p/110193520A-013 samen met merino ondershirt en https://www.sportful.com/...o-jacket/p/111950020A-434 of https://www.sportful.com/...m-jacket/p/111950220A-002

Merinowollen sokken, overschoenen en handschoenen en kun je prima fietsen zonder kou.

• Worsteneter
hoi1234 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:28:
Hoe kun je je het beste kleden met dit weer? De meeste jerseys houden eigenlijk op bij +10 graden. Echter is dat een beetje mager naar mijn mening.

Moet je dan maar met laagjes werken en zo ja, welke? Ik gebruik nu een Merino ondershirt van Futurumshop met daar overheen een jersey met lange mouwen. Jack zou ook kunnen natuurlijk, maar die zijn vaak niet te gebruiken als het warm wordt.
Ligt eraan of je 't snel koud hebt. Ik red het prima met een ondershirt, dunne jersey, lange broek, handschoenen/overschoenen op dit moment. 1e minuut wat fris en daarna begint het zweten. Maar vooral in jersey's is veel verschil in dikte, ik heb ook ééntje van een soort geborsteld fleece van Bioracer. Die is echt warm. Evt. kun je inderdaad in lagen gaan werken door een extra shirt eronder te doen.

Wat denk ik van belang is (vanuit mijn outdoor ervaring) is het warmhouden van je romp. Een winddicht gilet is daarom ook niet gek. Zolang je romp warm is en je bloedcirculatie goed, houd je je uiteinden en ledematen ook warmer. Uiteraard moet je die ook beschermen, maar een warme romp doet meer dan een dikke donzen handschoen. Andere tip zou zijn je hoofd: een bandana of petje onder de helm helpt, want je verliest veel warmte door je hoofd. In die lijn helpen buffjes etc. ook natuurlijk :*)

• hoi1234
En hoeveel jacks heb je nodig? Ik gooi alles (handschoenen niet altijd) meteen in de was als ik klaar ben. Maar moet dat ook met een jack? Of wordt vooral de binnenste laag vies?

• rolandos582
@hoi1234 Ik gebruik alleen merino base layer en jacket. Is prima, pas als het 0-5C zou worden zou ik wellicht nog meer overwegen (armstukken/thermo shirt/extra jacket ofzo). Voor nu meer dan prima.

Ik was alles wel gewoon als ik het 1x heb gebruikt, zeker omdat de achterkant ook behoorlijk vies word etc. Maar ik was ze als ik 3 setjes heb gebruikt.

Gewoon harder trappen krijg je het warm genoeg.

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 19:27
hoi1234 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:28:

Ik ben het eens met vorige bericht van Worsteneter. Hangt af of je snel koud hebt of niet. Ik denk dat ik wat dat redelijk gemiddeld tot koud ben.

Met merino ondershirt en een lange mouw shirt plus windvest was het gisteren in het zonnetje goed te doen. Ik deed dan wel een intervalsessie, als het bewolkt was geweest en ik had een lange duur training gedaan had ik het wel te koud had gehad. Alternatief was dan een softshell jas geweest.

Onder had ik een Castelli Meno Wind lange broek aan, die vind ik superfijn als het onder 8 graden is en een beetje waait.

Verder merino sokken met toe thingies (teenwarmers) van castelli een sjaaltje (maar die maakte het iets te zweterig) en een petje onder helm tegen de wind. En relatief dunne handschoenen met lange vingers.

Echt veel was ik het niet. Onderhsirts wel, maar buitenste laag wordt ook niet echt vies tenzij het geregend heeft, maar met een asssaver is al veel te voorkomen.

• Worsteneter
Ik zie overigens dat die jacks die hier genoemd worden óf hardshells of softshells zijn (gore-tex, shakedry, polartec neoshell, windstopper etc). Deze zou je eigenlijk met een technisch wasmiddel moeten wassen en om de zoveel keer impregneren om de DWR coating te vernieuwen. Ik zou zeggen dat deze niet per se gemaakt zijn om na elke rit te wassen... laat staan met regulier wasmiddel.

• Saturate
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk hier, waarvoor alvast excuus, maar ik ben voor mijn woon-werk verkeer een half uur enkele rit onderweg op de e-bike. Ik merk echter dat tijdens de koudere temperaturen mijn benen nogal koud worden. Als ik hier op google vind ik voornamelijk kniestukken. De wens is wel dat dit over of onder mijn "reguliere" werkbroek/jeans kan.

Hebben jullie nog tips?

• rolandos582
Worsteneter schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:05:
Ik zie overigens dat die jacks die hier genoemd worden óf hardshells of softshells zijn (gore-tex, shakedry, polartec neoshell, windstopper etc). Deze zou je eigenlijk met een technisch wasmiddel moeten wassen en om de zoveel keer impregneren om de DWR coating te vernieuwen. Ik zou zeggen dat deze niet per se gemaakt zijn om na elke rit te wassen... laat staan met regulier wasmiddel.
Waaruit blijkt dat? Op het label staat :
- Max 30 graden wassen
- Geen wasverzachter/bleek
- Niet strijken
- Niet in de wasdroger
- Niet stomerij
- Drogen in de schaduw

Dat doe ik allemaal, gewoon speciaal programma. Half uurtje in de was en laten drogen op een rek. Nog nooit gehoord van impregneren om de coating te vernieuwen. Heb je een artikel?

Ik ben overigens heel erg gecharmeerd van https://www.spatzwear.com/
Met name hun Neoz gloves, overschoenen en baselayer met hoge nek en speciale grip voor handschoenen zijn er echt ideaal uit. Wel wat duurder maar de reviews zijn echt top spul. Iemand ervaring met spatzwear?

• mhr-zip
Saturate schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:11:
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk hier, waarvoor alvast excuus, maar ik ben voor mijn woon-werk verkeer een half uur enkele rit onderweg op de e-bike. Ik merk echter dat tijdens de koudere temperaturen mijn benen nogal koud worden. Als ik hier op google vind ik voornamelijk kniestukken. De wens is wel dat dit over of onder mijn "reguliere" werkbroek/jeans kan.

Hebben jullie nog tips?
Een gewone regenbroek van Agu.

Ik ga ervanuit dat je toch niet echt heel erg zweet op die e-bike.

Als het echt koud wordt is iets als een Craft thermobroek aan te raden (neem er dan gelijk één met windstopper bij je kruis), maar die moet je wel onder je normale broek aantrekken.

[ Voor 13% gewijzigd door mhr-zip op 26-11-2020 14:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Worsteneter
rolandos582 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:20:
[...]

- Max 30 graden wassen
- Niet strijken
- Niet in de wasdroger
- Niet stomerij
- Drogen in de schaduw

Dat doe ik allemaal, gewoon speciaal programma. Half uurtje in de was en laten drogen op een rek. Nog nooit gehoord van impregneren om de coating te vernieuwen. Heb je een artikel?

Met name hun Neoz gloves, overschoenen en baselayer met hoge nek en speciale grip voor handschoenen zijn er echt ideaal uit. Wel wat duurder maar de reviews zijn echt top spul. Iemand ervaring met spatzwear?
Haha, daar was ik al bang voor - technische stoffen die als 'jacks' worden verkocht.
Ik ben een lange afstandswandelaar, en in de outdoor scene zijn dit soort technische stoffen gemeengoed. Hoewel het waslabel klopt qua temperatuur en wasprogramma, staat er niets over wasmiddelen en impregneren.

Gewone wasmiddelen en wasprogramma's zijn te agressief voor stoffen met membranen (gore-tex etc) en getapede naden. Denk aan parfum, bleekmiddelen etc. Gevolg is bijv. dat het membraan kan verstoppen, dat de DWR coating wordt afgebroken, dat tape loslaat.

Waterdichte (hardshell - gore-tex etc) en waterbestendige (softshell - neoshell, windstopper) jassen hebben beiden een DWR- een dual water repellent - coating. Daardoor parelt het water af. Een beetje wat een broccoli doet als je deze onder de kraan houdt. Waarom is dat belangrijk? Omdat een verzadigde jas niet ademt. Je hebt dan feitelijk weinig aan je membraan. Want hoewel waterdicht, word je van binnen nat door zweet. De DWR coating houdt de buitenstof zo lang mogelijk droog. Bij een softshell - meer geschikt voor korte buitjes - nog belangrijker, want die lekt door als die eenmaal verzadigd is.

Een technisch wasmiddel (zoals Nikwax's met de groene dop) breekt de DWR coating niet af. Desondanks slijt die coating met het gebruik. Die kan je dan weer opnieuw aanbrengen met een impregneermiddel (zoals Nikwax's met de paarse dop). Kortom; alleen met het juiste onderhoud heb je blijvend plezier van je dure, technische jas. Anders kun je net zo goed een niet-ademende plastic regenjas kopen en/of vuilniszak. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Worsteneter schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:37:
[...]

Haha, daar was ik al bang voor - technische stoffen die als 'jacks' worden verkocht.
Ik ben een lange afstandswandelaar, en in de outdoor scene zijn dit soort technische stoffen gemeengoed. Hoewel het waslabel klopt qua temperatuur en wasprogramma, staat er niets over wasmiddelen en impregneren.

Gewone wasmiddelen en wasprogramma's zijn te agressief voor stoffen met membranen (gore-tex etc) en getapede naden. Denk aan parfum, bleekmiddelen etc. Gevolg is bijv. dat het membraan kan verstoppen, dat de DWR coating wordt afgebroken, dat tape loslaat.

Waterdichte (hardshell - gore-tex etc) en waterbestendige (softshell - neoshell, windstopper) jassen hebben beiden een DWR- een dual water repellent - coating. Daardoor parelt het water af. Een beetje wat een broccoli doet als je deze onder de kraan houdt. Waarom is dat belangrijk? Omdat een verzadigde jas niet ademt. Je hebt dan feitelijk weinig aan je membraan. Want hoewel waterdicht, word je van binnen nat door zweet. De DWR coating houdt de buitenstof zo lang mogelijk droog. Bij een softshell - meer geschikt voor korte buitjes - nog belangrijker, want die lekt door als die eenmaal verzadigd is.

Een technisch wasmiddel (zoals Nikwax's met de groene dop) breekt de DWR coating niet af. Desondanks slijt die coating met het gebruik. Die kan je dan weer opnieuw aanbrengen met een impregneermiddel (zoals Nikwax's met de paarse dop). Kortom; alleen met het juiste onderhoud heb je blijvend plezier van je dure, technische jas. Anders kun je net zo goed een niet-ademende plastic regenjas kopen en/of vuilniszak. :+
Nog nooit van gehoord maar is hier research naar gedaan? Opzicht een plausibel verhaal maar uiteindelijk slijt het door gebruik natuurlijk sowieso wel.

Qua prijs https://www.bever.nl/p/ni...twin-pack-LBABD52007.html niet eens zo heel duur maar natuurlijk in vergelijking met regulier wasmiddel een stuk prijziger.

https://www.sportful.com/...itioners%20or%20softeners.

''SPECIAL FABRIC CARE

Sportful waterproof and water resistant jackets or vests (products using Superleggera DWR, NoRain, Softshell, Gore-Tex, Windstopper etc.) should be cleaned with a specialist detergent that cleanse the membrane fabric without damaging the fabrics functionality. Detergents for this purpose can be purchased in outdoor shops, large cycle retailers and online. Look for brands like Nikwax and Grangers which will be labeled with the type of product they are suitable & often endorsed by the fabric manufacturer.
Some of these garments have also been treated with a Durable Water-Repellant finish (DWR) keeping the outer fabric from becoming saturated so that breathability is not affected. This coating should be replenished periodically. Follow the specific product instructions for best results with the treatment, recommended brands include - Grangers, Nikwax TX-Direct and Tectron DWR Treatment. DWR can also be applied to NoRain products to increase the water repellency.''

Okay ik bestel het dan toch maar 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door rolandos582 op 26-11-2020 14:51 ]

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 10:59

Sherlock

No Shit

Wij gebruiken dat soort wasmiddel al jaren, ook voor bijvoorbeeld skibroeken e.d. Ik dacht dat dat al wel algemeen bekend was eigenlijk.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Sherlock schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:07:
Wij gebruiken dat soort wasmiddel al jaren, ook voor bijvoorbeeld skibroeken e.d. Ik dacht dat dat al wel algemeen bekend was eigenlijk.
Dat is natuurlijk het nadeel van online business, dan krijg je geen voorlichting over onderhoud ofzo. Ik zoek hier niet specifiek op, achteraf eigenlijk misschien wel logisch maarja. Luiheid dient de mens

• hoi1234
rolandos582 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:20:
[...]

- Max 30 graden wassen
- Niet strijken
- Niet in de wasdroger
- Niet stomerij
- Drogen in de schaduw

https://www.futurumshop.n...in-topconditie-met-nikwax

Maar is dus niks voor mij. No way dat mijn moeder mijn was apart gaat wassen. Ik heb ook weinig zin in een duur jack dat niet meer ademend is na een paar keer. Ik wist overigens niet dat het ook de membraan aantast. Met iets mindere waterafstotende kwaliteiten kan ik nog wel leven.

Zouden ze bij een wasserette de kleren kunnen wassen, of zouden ze dat verkeerd doen? Niet dat dat echt een optie is, daar het onbeschoft duur is.

[ Voor 16% gewijzigd door hoi1234 op 26-11-2020 15:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Worsteneter
Sherlock schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:07:
Het zal je verbazen!
Het probleem is ook dat gore-tex als 'ademende stof' wordt gebruikt met voornamelijk een marketing doeleinde. Een dure jas, dus het zal wel goed zijn en werken. Het zijn echter hartstikke technische stoffen, met bijkomend specialistisch onderhoud. Vrijwel allemaal hebben ze een DWR coating, die gewoon verdwijnt als je de jas met regulier wasmiddel wast, laat staan niet af en toe impregneert. De beloofde werking geldt zo alleen voor je eerste ritje...

Maar ook in de technische stoffen staat de ontwikkeling niet stil en er zijn ook al technische stoffen zonder coating (zoals columbia outdry). Je hebt verschil in duurzaamheid en gewicht wat betreft 2, 2.5 en 3 laags constructies, al zal het meeste in de fietskleding 2laags zijn omdat je geen tas draagt en vanwege het gewicht/compactheid. Maar mocht je een 3laags jas hebben, dan kun je beter niet impregneren met een 'wasmiddel' maar met een spray. Kortom, er kan het nodige bij komen kijken.

In grote lijnen (geen rechten aan te ontlenen!) komt het neer op:
- Technische stoffen (hardshell en softshell met membranen en dwr coatings) wassen met technisch wasmiddel volgens label
- op lage temperatuur in de droogtrommel kan de dwr coating heractiveren na het wassen
- als de jas niet meer afparelt, impregneren
rolandos582 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:11:
[...]

Dat is natuurlijk het nadeel van online business, dan krijg je geen voorlichting over onderhoud ofzo. Ik zoek hier niet specifiek op, achteraf eigenlijk misschien wel logisch maarja. Luiheid dient de mens
Ja dat is deel van het probleem. Maar de kennis en kunde in de winkel en zelfs in outdoorwinkels wat betreft membranen is tegenwoordig ook slecht. Met verhalen als 'impregneren maakt een jas waterdicht' die pertinent onwaar zijn. Maar de kans dat je online goede voorlichting krijgt is natuurlijk wel klein. Terwijl het een gemiste kans is, want het is de perfecte koppelverkoop én ook nog een tevreden klant omdat z'n jas blijft ademen en werken zoals bedoeld.

• hoi1234
Worsteneter schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:39:
[...]

Het zal je verbazen!
Het probleem is ook dat gore-tex als 'ademende stof' wordt gebruikt met voornamelijk een marketing doeleinde. Een dure jas, dus het zal wel goed zijn en werken. Het zijn echter hartstikke technische stoffen, met bijkomend specialistisch onderhoud. Vrijwel allemaal hebben ze een DWR coating, die gewoon verdwijnt als je de jas met regulier wasmiddel wast, laat staan niet af en toe impregneert. De beloofde werking geldt zo alleen voor je eerste ritje...

Maar ook in de technische stoffen staat de ontwikkeling niet stil en er zijn ook al technische stoffen zonder coating (zoals columbia outdry). Je hebt verschil in duurzaamheid en gewicht wat betreft 2, 2.5 en 3 laags constructies, al zal het meeste in de fietskleding 2laags zijn omdat je geen tas draagt en vanwege het gewicht/compactheid. Maar mocht je een 3laags jas hebben, dan kun je beter niet impregneren met een 'wasmiddel' maar met een spray. Kortom, er kan het nodige bij komen kijken.

In grote lijnen (geen rechten aan te ontlenen!) komt het neer op:
- Technische stoffen (hardshell en softshell met membranen en dwr coatings) wassen met technisch wasmiddel volgens label
- op lage temperatuur in de droogtrommel kan de dwr coating heractiveren na het wassen
- als de jas niet meer afparelt, impregneren

[...]

Ja dat is deel van het probleem. Maar de kennis en kunde in de winkel en zelfs in outdoorwinkels wat betreft membranen is tegenwoordig ook slecht. Met verhalen als 'impregneren maakt een jas waterdicht' die pertinent onwaar zijn. Maar de kans dat je online goede voorlichting krijgt is natuurlijk wel klein. Terwijl het een gemiste kans is, want het is de perfecte koppelverkoop én ook nog een tevreden klant omdat z'n jas blijft ademen en werken zoals bedoeld.
Weet jij of er ook goede kleding zonder deze technische stoffen is? Als ik lees dat z'n beetje alle kleding die je in de winter wilt gebruiken dergelijke technische stoffen gebruiken, zakt de moed in mijn schoenen. Want als ik jouw verhaal mag geloven zit het zelfs in windstoppers en gilets.

• rolandos582
Worsteneter schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:39:
Er zit natuurlijk ook gewoon een commerciele gedachte achter, als je de klant niet voorlicht en hij wast hem gewoon normaal gaat hij sneller kapot en kopen ze sneller een nieuwe O-)

Heb de mijne hier besteld : https://www.bol.com/nl/p/...ion2008093611&language=nl

€45 voor een setje, niet duur voor 2x l. Ben benieuwd!

• BreadFan
  • Niet online
hoi1234 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:34:
[...]

Maar is dus niks voor mij. No way dat mijn moeder mijn was apart gaat wassen. Ik heb ook weinig zin in een duur jack dat niet meer ademend is na een paar keer. Ik wist overigens niet dat het ook de membraan aantast. Met iets mindere waterafstotende kwaliteiten kan ik nog wel leven.

Zouden ze bij een wasserette de kleren kunnen wassen, of zouden ze dat verkeerd doen? Niet dat dat echt een optie is, daar het onbeschoft duur is.
Ik heb het 4 seasons jack, en buiten de wasinstructie die je noemt geven ze ook aan dat je het jack door het 20 minuten in de droger te doen de DWR laag weer 'activeert'.
Lizz 1 jaar geleden

Er zijn 3 manieren om de DWR laag te reactiveren: 1. Doe het droge jack op een lage temperatuur voor 20 minuten in de droger. 2. Strijk het droge jack (warm, zonder stoom) met een handdoek er tussen. 3. Mocht dit beide niet meer werken omdat de DWR-laag er volledig af is kan je een nieuwe DWR laag aanbrengen met de Nikwax TX.Direct Spray-on.
Zelf nog nooit geprobeerd, is ook al wel een ppos geleden dat ik met het jack in de regen heb gereden dus weet niet of hij momenteel nog waterdicht is :)

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 19:27
hoi1234 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:34:
[...]

Wasserette zou ik niet doen. Waarom niet gewoon zelf een wasje draaien?

Mijn gabba was ik niet na elke rit, maar bijvoorbeeld pas na een uur of 4 gebruik (wat soms dus wel na 1 keer is, maar soms pas na 4 ritten) of als hij echt vies is geworden door regen/modder. Samen met de nanoflex arm- en beenwarmers en de Sportful NoRain bibs is dat al een "volle" was, wat betreft NikWax Techwash. Daar kan je in principe maar 1-2 kledingstukken per keer kunnen wassen (volgens de beschrijving). Uurtje op delicaat syntetisch en 30graden en klaar is kees.

Wat Worsteneter zegt geldt trouwens ook in grote mate voor ondershirts en reguliere wielerkleding. Dat is allemaal technisch kledij en dien je goed te wassen. Ondershirts en mijn echt goede zomershirts was ik met Nikwax Basewash, is ook zonder parfum e.d. maar zorgt er wel voor dat er niks op de vezels blijft hangen zodat ze goed blijven ademen e.d. Althans, dat is dan het idee.
Pagina: 1 ... 8 ... 63 Laatste