henri86 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:40:
[...]
Sorry, maar als fietser zeg ik dan toch dat als jij niet in staat bent te fietsen waar je hoort en de auto's daarom maar zouden moeten wachten, je maar een andere route (of fiets) had moeten uitzoeken of maar gewoon even stil moet gaan staan aan de kant van de weg om de auto's er langs te laten ipv de weg te blokkeren..
Ik fiets op de weg waar ik hoor op een dijkweggetje, dat jij je in allerlei bochten gaat wringen om automobilisten te pleasen moet je zelf weten. Ik fiets gewoon rechts alleen ga ik niet suïcidaal extreem rechts fietsen met hoge velgen en zijwind zodat ik bij een windvlaag de dijk af lazer of in een hek beland.
Als fietser heb je net zoveel recht om op zo’n dijk te rijden als die automobilist dus nee ik ga niet in de berm staan, die er waar ik vandaag reed overigens kilometers lang niet eens was.
Wat een waanzin dat iedere fietser, rolstoel, scootmobiel, etc maar aan de kant moet springen als er een auto aan komt
En een andere route nemen, top dat jij alle wegen van Nederland kent, ik niet. Alsof ik kan weten wat de verkeerssituatie van een dijkweggetje 50km van huis is als ik een kaartje zie en dan ‘even’ de route daarop aanpas. Wat is dus ook niet doe want ik mag daar gewoon fietsen