Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 735 736 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:09

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Gisteren voor het eerst in jaren mijn derailleurpadje moeten vervangen. Niet vanwege een valpartij of tik tegen de pad maar omdat mijn achterwiel ineens (na 65km fietsen) los zat. Bleek dat het schroefdraad van de pad, waarmee de boel tegen het frame wordt geklemd, zo goed als versleten was.

Tijdens het fietsen overigens niet veel last van gehad, anders dan wat gekraak gevoeld en af en toe wel een heel luid schakelgeluid horen. Overigens nog steeds verbaasd dat het deel aan de buitenkant gewoon in mijn fiets is blijven zitten. Dat zat praktisch los in het frame.

Foto niet van mij maar zelfde frame:

De 'ring' met het schroefje bevat zelf geen schroefdraad, ook niet voor de steekas. Het schroefje had geen houvast meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0v1Yia9ATVglRaOhllhsEwXjp4c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YrZqr3Au267BoWt1NMWYLAVN.png?f=fotoalbum_large

If it aint fixed, it's broken.

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:17
Dat is wel bijzonder @Tjebakka wat merk fiets heb je?

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:09

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

pier87 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 09:01:
Dat is wel bijzonder @Tjebakka wat merk fiets heb je?
Velobuild VB-R-177 frame. Inmiddels ook al bijna 5 jaar oud maar hij doet het nog! Er zit nog een 11 speed Shimano Ultegra Di2 groepset op die ik grotendeels van mijn oude fiets heb overgezet. Onlangs is de voorderailleur overleden, die heb ik vervangen door een Dura Ace variant (FD-R9150). De bottom bracket shell is inmiddels ook wel op. Dat is opgelost met een thread together bottom bracket.

Volgend jaar komt er sowieso een nieuwe fiets. Ik zit sterk te denken aan de XMCS VRT (die Requiem hier al eens showde).

If it aint fixed, it's broken.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07
Ouch... Vandaag 50+ koers, onverwacht een mooie voorsprong gekregen met één ander renner, rij ik tegen zijn achterwiel aan. #asfalteczeem.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1 ... 735 736 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:

Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).