Gisteren voor het eerst in jaren mijn derailleurpadje moeten vervangen. Niet vanwege een valpartij of tik tegen de pad maar omdat mijn achterwiel ineens (na 65km fietsen) los zat. Bleek dat het schroefdraad van de pad, waarmee de boel tegen het frame wordt geklemd, zo goed als versleten was.
Tijdens het fietsen overigens niet veel last van gehad, anders dan wat gekraak gevoeld en af en toe wel een heel luid schakelgeluid horen. Overigens nog steeds verbaasd dat het deel aan de buitenkant gewoon in mijn fiets is blijven zitten. Dat zat praktisch los in het frame.
Foto niet van mij maar zelfde frame:
De 'ring' met het schroefje bevat zelf geen schroefdraad, ook niet voor de steekas. Het schroefje had geen houvast meer.
Tijdens het fietsen overigens niet veel last van gehad, anders dan wat gekraak gevoeld en af en toe wel een heel luid schakelgeluid horen. Overigens nog steeds verbaasd dat het deel aan de buitenkant gewoon in mijn fiets is blijven zitten. Dat zat praktisch los in het frame.
Foto niet van mij maar zelfde frame:
De 'ring' met het schroefje bevat zelf geen schroefdraad, ook niet voor de steekas. Het schroefje had geen houvast meer.
If it aint fixed, it's broken.