@
Frenz64 Hoe ging het?
Men zegt altijd een goed begin is het halve werk, is een moeizaam begin dan dubbel werk
Begon al vrijdag, nét op tijd mijn ass saver binnen, in de auto gegooid en gaan rijden. 5 uur over de rit gedaan omdat er blijkbaar bijzonder veel ongevallen en weg werkzaamheden waren. Zoveel politie emt sirene voorbij zien komen dat de gemiddelde vlog van Politie vlogger Jan-Willem er niks bij is

Vervolgens ontspannen in een hotel alles even klaarzetten enzo blijkt de as saver niet compleet, foutje van Mantel maar ik kon hem daar dus niet monteren.....
Zaterdagochtend zag de voorspelling er OK-ish uit, er was een flinke bui voorspeld met onweer tussen 8 en 9 dus veel mensen bleven het even aankijken in het hotel. Ik ook dus relatief laat gestart. Helaas na 13km begon het toch te spetteren, steeds harder tot het begon te hozen. Onder een paar flinke bomen staan schuilen met wat mensen en even gezellig staan kletsen.
Na de ergste bui weer verder gegaan en overal aan de kant mensen die lek reden want enorm veel troep op de weg, helaas ikzelf ook 2x net over de grens in Duitsland op een rot plek waar steeds enorme tractoren langs moesten en je daardoor helemaal de berm in moest (met gras tot je oksels

). Toen was ik er wel klaar mee, ben je nog geen 30km onderweg en al 2x in de zeikregen met 16 graden en onder de bagger een bandje staan vervangen

Nouja wel meerdere vriendelijke mensen die kwamen vragen of ik hulp nodig had (band wilde er niet af, erop ging makkelijk). En ja waarschijnlijk had ik dit niet gehad als ik tubeless had gereden

Na nog geen kilometer na mijn 2e lek kwam ik mensen tegen waar mee ik had staan kletsen onder de grote boom, ook wéér lek en geen bandjes meer en niemand had bandjes met 80mm ventiel, wachttijd voor de pechhulp van de organisatie was 1,5u

Ik gelukkig door kunnen rijden tot de eerste stop op de Vaalserberg, dit keer vanaf de Duitse kant, weet ook gelijk waarom ik die nog niet kende want was meer een modderige weg met stenen dan een verharde weg maargoed....
Bij de eerste stop weer kunnen schuilen voor een hoosbui en bij Shimano even 2 bandjes gekocht. Was ook mooi, pinapparaat had geen bereik dus ze zijn maar aan mensen gaan vragen of ze bij de volgende stop wilde pinnen

Ik had cash maar ze hadden te weinig wisselgeld dus het waren goedkope bandjes, er stond één iemand continue bandjes te pakken voor mensen en die was er gewoon klaar mee dus was niet zo moeilijk

Afdaling vanaf de Vaalserberg was de langste van de tocht en niet zo fijn als je zeiknat bent en het eigenlijk net te koud is....
Volgend punt op mijn persoonlijk agenda was Eyserbosweg en de Gulpenerberg, daar had ik nog een appeltje mee te schillen nadat ik daar vorig jaar moest afstappen ivm kramp op de 12% stukken

Tegen de tijd dat ik daar kwam was de regen gestopt en begon de zon flink te schijnen en de temperatuur te stijgen!
En beide klimmetjes gingen eigenlijk goed, niet zo snel maar wel soepel dus tevreden mee
Boven op de Gulpenerberg was stop 2, met zon dit keer dus en schitterende plek is het dan zeg! Even kunnen opdrogen en de zon branden genoeg dat ik de zonnebrand maar te tevoorschijn gehaald heb

Op naar post 3 in/op Sibbe, flink lopen tanken want het werd echt warm en eigenlijk ging dat ook vrij soepel allemaal. Wahoo heeft nog even de 30+ graden aangetikt daar en inmiddels ook weer droge voeten en nat van het zweet

.
Daar even goed gedronken en beide bidons gevuld, die ook beide helemaal nodig gehad de laatste 50km want wat een weertje was het! Lichaam trok het prima, wel 2x na een klimmetje even kort in de schaduw gestaan om af te koelen en daar was ik zeker niet de enige in. Is wel even gezellig om dan wat mensen te spreken

Uiteindelijk afgetikt op 157km en voelde me best prima eigenlijk. Had dorst en trek dus dat zijn in principe goede tekenen. Daar mijn fiets nog even afgespoten maar was geen redden aan. Fiets in de auto gelegd, even wat gedronken, douche gepakt en terug naar huis. Onderweg wat gegeten en met 2,5u alweer thuis

S'avonds toch nog de fiets schoongemaakt en kleren gewassen want ik kan gewoon niet tegen vieze gear.
Was op het einde nog weggezakt in de modder op het veld wat jammer is want ik krijg mijn schoenen niet mooi zwart meer
Omdat mijn kinderen meer selfies wilden mogen jullie mee genieten:
In de eerste zonnestralen van de dag, word een mens blij van
Voor wie wil raden tot hoe hoog mijn sokken zaten....Voor @
Frenz64 Ik had gewoon kort-kort aan hoor