Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 724 725 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• dingbat
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
@Harribo Herkenbaar. De eerste keer met klikpedalen ben ik meteen onderuit gegaan, nog niet eens de straat uit. Gelukkig zonder schade of blessures. Ik oefende eerst een tijdje in de gang waar ik mezelf kon opvangen aan de wanden, zonder problemen. Daarna de weg op gegaan, maar ik zag wat aan mijn stuur ofzo en begon daar natuurlijk aan te pielen, aandacht kwijt en vergeten dat ik niet zomaar kon afstappen. De beste en meest veilige les die ik kon krijgen! Sindsdien niet weer gebeurd en het gaat tegenwoordig veel meer instinctief. Ik vind het fijner dan gewone pedalen, maar het is altijd opletten.

[ Voor 17% gewijzigd door dingbat op 27-05-2026 13:17 ]

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:23

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Reginas schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:58:
[Afbeelding]

Ik heb het vervangen van mijn schoenplaatjes ‘iets’ te lang uitgesteld. Normaal doe ik dat om de 5000 km, maar nu kwam het er steeds niet van. Het zijn trouwens (onherkenbare) grijze Look Keo plaatjes en ze verslijten wat sneller omdat ik op hellingen soms spontaan vergeet dat het geen wandelschoenen zijn.
Had je beter de Look plaatjes met Vibram loopzool kunnen kopen. :P

https://www.vibram.com/si/cycling/vibram-xs-road-cleat/Z211_Grey.html

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• BeTristan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:38
Komende zaterdag zou ik meedoen aan Limburgs mooiste, maar helaas gooit een blessure roet in 't eten :'( Erg balen, want het was het rood-omcirkelde event van dit voorjaar. Nu maar de verplichte rust van de fysio uitzitten, en dan kijken naar iets leuks deze zomer.

Anyway, mocht ik iemand blij kunnen maken met een kaartje, stuur maar een DM.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:45
Reginas schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:58:
[Afbeelding]

Ik heb het vervangen van mijn schoenplaatjes ‘iets’ te lang uitgesteld. Normaal doe ik dat om de 5000 km, maar nu kwam het er steeds niet van. Het zijn trouwens (onherkenbare) grijze Look Keo plaatjes en ze verslijten wat sneller omdat ik op hellingen soms spontaan vergeet dat het geen wandelschoenen zijn.

Dat de slijtage zo heftig zou zijn dat zelfs het boutje mee zou zijn gesleten met het plaatje had ik dan weer niet verwacht. Hoe dan ook, ik kan er weer even tegenaan en inklikken bij het stoplicht gaat vast ook sneller.

Ik grap vaak dat als je denkt dat je niet meer kan, je pas op 20% bent, maar met schoenplaatjes moet je dat eigenlijk niet willen. Iets met veiligheid enzo.😅
Hoe krijg je die plaatjes zover versleten!? Of heb je stiekem Froome ambities? :+ Zelfs mijn plaatjes waar ik 20k mee gedaan heb zien er niet zo uit.

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18:02

Reginas

Queen of Core Stability

@la_fusion Chris Froome is mijn spirit animal. :+

Ik vind het vooral knap dat jouw plaatjes erna 20.000 kilometer niet zo afgekloven uitzien! Nu moet ik ook wel bekennen dat ik vrij gemakkelijk ben met stukjes lopen op mijn fietsschoenen, misschien juist wel omdat ze er vrij snel gaar uitzien. Misschien toch maar eens kijken naar een fijne SPD-schoen, want die zijn daar toch wat meer opgemaakt.

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Nog terugkomend over dat bij warm weer het hart veel harder aan het werk is. Vandaag was het zo'n tien graden minder warm dan een vergelijkbare vorige rit. De zon was vandaag ook ongenadig maar omdat de lucht temperatuur lager is geen zo'n enorme factor meer.

Bij meer dan 30 graden lucht temperatuur:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BjCXCt_XdLo8RP43-FbBxlZh1Kc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbsINknxBpOGbOiMgCJRdEGX.jpg?f=fotoalbum_large

Rond de 20 graden lucht temperatuur:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACApkhKqvEn59FRTIIdZ5okN0iY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ElKWL5WJDP9jDvejkoZuzwRd.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 724 725 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:

Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).