Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 730 731 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:15

sapphire

Die-hard pruts0r

@Wicked-Game Je wilde toch een wat relaxtere racer? De Propel is de meest racy lijn van Giant :+

Vanmiddag hoorde ik een verhaal, had het via Strava al deels meegekregen maar hoorde vanmiddag de details.
Vriend van m’n zwager (die ik ook al sinds het een jochie is ken) zijn Trek Emonda ARL 5 2015 is de zadelbuis op de aanhechting met de bovenbuis helemaal doorgescheurd :?
Waarschijnlijk stond de zadelpen zo hoog dat het een hefboom werd met te weinig pen nog in de zadelbuis. En dat waarschijnlijk omdat de winkel hem gewoon een verkeerde maat verkocht heeft.
Nou staat die winkel hier al bekend als dozenschuivende toko die verkeerde maten verkoopt dus dat verbaasde me niet….
Nou heeft hij alleen weer een fiets daar gekocht 8)7

Gabriël AM5


  • Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:05

Polariteit

Fietsende fotografeur

AMD1800 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 19:07:
[...]

Je geeft zelf eerder dit aan aan: "alleen de reach is vrij ver (hoe ik dat ooit lekker heb gevonden, geen idee :D) resulteert nu dus ook in handen die doof aanvoelen op een rit, en houding is wat te ver naar voren"

Dus dan moet op de een of andere manier toch iets aan de afmetingen van je fiets veranderen.

Buiten dat:

- Ik zou niet 1by nemen, want dan kan je gelijk je fiets niet meer gebruiken als je toch wel een keer in het buitenland wil klimmen.
1x rijder hier, en ik kan uit eigen ervaring vertellen dat deze opmerking nergens op slaat. Ik kom prima de steilste bergen en hellingen op...

  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Polariteit schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:14:
[...]

1x rijder hier, en ik kan uit eigen ervaring vertellen dat deze opmerking nergens op slaat. Ik kom prima de steilste bergen en hellingen op...
Dat ligt er inderdaad maar net aan. Met 52t en 10-25 zal het lastig worden inderdaad

  • Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:05

Polariteit

Fietsende fotografeur

418O2 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:17:
[...]

Dat ligt er inderdaad maar net aan. Met 52t en 10-25 zal het lastig worden inderdaad
eens, dan moet je idd wel stevig trappen.

Met mijn 42t en 10-51 echter een stuk makkelijker :)


Oftewel de genoemde stelling is redelijk kort door de bocht ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Polariteit op 21-06-2026 21:20 ]


  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Polariteit schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:19:
[...]

eens, dan moet je idd wel stevig trappen.

Met mijn 42t en 10-51 echter een stuk makkelijker :)


Oftewel de genoemde stelling is redelijk kort door de bocht ;)
Inderdaad. Ik vind 1x op de mtb wel prima, maar als ik op de weg kom met de fiets dan wil ik wel 2x, vind een bak versnellingen wel fijn, dan kan ik altijd een goede cadans houden

  • Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:10

Hoogie2004

Whohooooo

Het was vanavond nog goed warm, laatste uurtje voor zonsondergang was het wel lekker. Toch nog ~60 km weggetrapt.

Ik had voor de rit al de (4e keer) lekke achterband, nu is die band (Continental Archetype) niet echt bekend als lek-bestendig, maar hij gaat elke keer alleen lek als ie een tijd op het rek hangt. Onderweg lijkt alles prima, paar dagen later na het pompen, lek... Misschien toch eens nadenken over een andere bandenkeuze, maar deze rijdt alleen zo lekker, heb er superveel vertrouwen in. Andersom, een trage amateur als ik, hoeft helemaal niet zo'n snelle band, maar het was een goeie deal toen ik mijn fiets bouwde t.o.v. de GP5000.

Chad: Private Cycling Coach | Strava


  • Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:39
Hoogie2004 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 23:06:
Ik had voor de rit al de (4e keer) lekke achterband, nu is die band (Continental Archetype) niet echt bekend als lek-bestendig, maar hij gaat elke keer alleen lek als ie een tijd op het rek hangt. Onderweg lijkt alles prima, paar dagen later na het pompen, lek...
Gaat hij telkens lek op dezelfde plek?

  • Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:10

Hoogie2004

Whohooooo

Delay schreef op zondag 21 juni 2026 @ 23:31:
[...]

Gaat hij telkens lek op dezelfde plek?
Vandaag toevallig wel hetzelfde plekje als 3 weken geleden (te lui geweest om hem echt te plakken, had gehoopt dat de sealant genoeg was). Dit is het 2e achterbandje, heb de eerste al geplakt met een speciale plakker want daar zat gewoon een flink gat in incl. grote steen (dat die steen bleef zitten was de redding tijdens de rit).

Chad: Private Cycling Coach | Strava


  • Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Die Archetype is geen succesnummer… GP5K TT TR is nu ook in 30mm en lekbestendiger.

  • Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
418O2 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:29:
[...]

Inderdaad. Ik vind 1x op de mtb wel prima, maar als ik op de weg kom met de fiets dan wil ik wel 2x, vind een bak versnellingen wel fijn, dan kan ik altijd een goede cadans houden
1x13 is denk ik voor veel mensen echt prima (en een stuk simpeler).

  • wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:48
Requiem19 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 00:07:
[...]


1x13 is denk ik voor veel mensen echt prima (en een stuk simpeler).
Waar is dat simpele voor nodig dan? Ik heb nog nooit problemen met mijn 2x setup, race en mtb, gehad.

  • Kempenaer
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14:47
Is de GP500 TT TR inmiddels dan aan te bevelen boven de GP5000 S TR?

Wat betreft 1x op de race; zelf vind ik dit met 12 speed toch wel op het randje, zeker met een 48T voor.
in NL kom je buiten Limburg met een 10-28 natuurlijk overal wel weg, en met een 10-36 zijn ook de steile klimmen in Limburg / Ardennen te doen.
Maar als er nog een bail-out 42T bij zou zitten zou dat toch soms beter zijn voor de cadans (zo'n pizzaschijf is dan weer het andere uiterste)
Oftewel: SRAM maak eens een 11-42T cassette voor 12 speed

  • J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:34
Ik heb wat zakjes Betafuel liggen van SIS maar naast 80 gr koolhydraten zitten er geen toevoegingen in zoals electrolyten etc. Ik zou ze wel graag opmaken en bij lange warme ritten wat toevoeging aan doen. Kan ik er nou gewoon een electrolyten tablet bijmikken om het gewenste effect te bereiken?

  • AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:42
Polariteit schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:14:
[...]

1x rijder hier, en ik kan uit eigen ervaring vertellen dat deze opmerking nergens op slaat. Ik kom prima de steilste bergen en hellingen op...
Mooi dat het wel kan, maar het kan mij voorstellen dat je, door het feit dat je minder versnellingen hebt en mogelijk toch wat minder mogelijkheden hebt en mogelijk dus alsnog in je lichtste verzet zwaarder moet trappen dan iemand met de juiste cassette en 2by.

Daarnaast, als je zelf maar een beperkte range aan cadans lekker vindt om te trappen, dan lijkt 1by ook minder geschikt, omdat je qua versnellingen gewoonweg minder opties hebt.

  • Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
AMD1800 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 07:43:
[...]

Mooi dat het wel kan, maar het kan mij voorstellen dat je, door het feit dat je minder versnellingen hebt en mogelijk toch wat minder mogelijkheden hebt en mogelijk dus alsnog in je lichtste verzet zwaarder moet trappen dan iemand met de juiste cassette en 2by.

Daarnaast, als je zelf maar een beperkte range aan cadans lekker vindt om te trappen, dan lijkt 1by ook minder geschikt, omdat je qua versnellingen gewoonweg minder opties hebt.
De range is het probleem niet.

Ik heb net een 46T voor gebouwd met een 10-46 achter. Dat is dezelfde range als een 46-33 met een 10-33, wat een vrij standaard SRAM 2x config is.

Een 10-33 cassette heeft ook praktisch dezelfde stappen als een 10-46, met als enige echte verschil dat hij een 14 heeft, waarbij de 10-46 daar van 13 naar 15 gaat. Verder is het identiek tot de 28.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEd2f5RzIktHiv6nuP9zO4t70xA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7uNMoQqTF1AEvaathLz0dVO.jpg?f=fotoalbum_large

  • Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Kempenaer schreef op maandag 22 juni 2026 @ 06:49:
Is de GP500 TT TR inmiddels dan aan te bevelen boven de GP5000 S TR?
Als allround band niet, toch minder lekbestendig. Conti aero voor is wel een interessante optie (meer grip, lekbestendiger en stuurt stabieler met hoge velgen)

  • McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

McMiGHtY

- burp -

Qua 1x, rij d'r al een tijdje mee rond, zowel in NL als rondom Girona. 46t voor 11-42 achter, tot nu toe geen enkel probleem tegengekomen.

Voor de nieuw op te bouwen fietsen heb ik een tijdlang ook op de 1x gedachte gehinkt, totdat ik Ultegra 12sp di2 aanbieding tegenkwam die behoorlijk scheelde met de sram set die ik ingedachte had, dat ik straks weer op 2x rij.

  • Kempenaer
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14:47
Requiem19 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 08:12:
[...]


Als allround band niet, toch minder lekbestendig. Conti aero voor is wel een interessante optie (meer grip, lekbestendiger en stuurt stabieler met hoge velgen)
aha bedankt, die aero ga ik eens onderzoeken dan.
Zeker stabiliteit zou goed uitkomen; kan met m'n S5 icm 60mm nauwelijks een windjack oid uit/aan doen wat met andere fietsen nooit een issue is |:(

  • DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Requiem19 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 08:12:
[...]
Als allround band niet, toch minder lekbestendig. Conti aero voor is wel een interessante optie (meer grip, lekbestendiger en stuurt stabieler met hoge velgen)
Dat is combi die ik heb op mijn ostro vam.
30mm gp5000 achter en 29mm 111 voor.

https://www.strava.com/athletes/2323035


  • Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:02
sapphire schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:07:
@Wicked-Game Je wilde toch een wat relaxtere racer? De Propel is de meest racy lijn van Giant :+
Tja soms lopen dingen wat anders dan gepland. Ik kreeg het aanbod voor een Giant Propel Advanced Pro 01 (Bouwjaar 2024) die ik gewoon niet kon laten liggen (nog zelfs iets van de 2875 afgekregen, en het op 2800,- rond gemaakt. De propel is mij niet vreemd, zwager rijdt erop en zelf ook er een paar keer op gereden. Op een of andere manier zat die Giant beter qua houding dan bijv. een Aeroad van Canyon voor mijn gevoel. De propel is dus altijd in mijn gedachte gebleven.

En tja nu met dit aanbod de knoop maar gehakt. Hij gaat nog wel langs mijn vaste werkplaats om nog een paar puntjes op de "i" te zetten qua afstelling en even volledige onderhoudscheck (vorige eigenaar had wel alle papieren en onderhoud erbij), maar toch vind ik het fijn als mijn eigen vaste persoon er ook nog even naar kijkt. En dan hopenlijk a.s. zondag de eerste kilometers rijden.


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GR192snrzGaBxvLfQOYlI2JN38c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FwCfzyvMBcXzPfmRd4p2rL8J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7W_nWfjXbWY7zGZlg5ugN9SrO4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VxDI6T3ToYGYSyVKKKcRgPTr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Wicked-Game op 22-06-2026 11:21 ]

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar


  • sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:15

sapphire

Die-hard pruts0r

Wicked-Game schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:19:
[...]

Tja soms lopen dingen wat anders dan gepland. Ik kreeg een aanbod voor een Giant Propel Advanced Pro 01 (Bouwjaar 2024) die ik gewoon niet kon laten liggen. De propel is mij niet vreemd, zwager rijdt erop en op een of andere manier zat die Giant beter qua houding dan bijv. een Aeroad van Canyon voor mijn gevoel. De propel is dus altijd in mijn gedachte gebleven.

En tja nu met dit aanbod de knoop maar gehakt. Hij gaat nog wel langs mijn vaste werkplaats om nog een paar puntjes op de "i" te zetten qua afstelling en even volledige onderhoudscheck (vorige eigenaar had wel alle papieren en onderhoud erbij), maar toch vind ik het fijn als mijn eigen vaste persoon er ook nog even naar kijkt. En dan hopenlijk a.s. zondag de eerste kilometers rijden.


[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn kleurschema O+

Gabriël AM5


  • Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:02
Haha, grappig dit was namelijk voor mijzelf juist het twijfel punt of ik matzwart, mat wat glans delen wel mooi zou vinden. De overige opties die ik op het oog had waren veel kleurrijker. Maar goed dit is in deze stelling wel een hele brute verschijning.

Nog even paar puntjes wat ik wil doen op korte en langer termijn.

- Korte termijn de pedalen vervangen. Zijn nu nog Shimano SPD-SL R550, neig naar Ultegra pedalen te gaan.

- Lange termijn: De cockpit upgraden naar Giant Contact SLR1 of SLR0 Aero stuur.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar


  • Kempenaer
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14:47
DDX schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:04:
[...]


Dat is combi die ik heb op mijn ostro vam.
30mm gp5000 achter en 29mm 111 voor.
Mijn aero 29mm is inmiddels al onderweg; wordt hier ook gecombineerd met 30mm GP5000 S TR achter.
Thanks voor de tip @Requiem19 , ben benieuwd naar zijwind en grip voordeel (en snelheid ;) )

  • Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:47
Zwart is geen kleur...

  • Kempenaer
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14:47
ivm de 1x discussie, nog wel een kleine pre / hack:

PVC plaatje gemaakt dat ipv de fd-mount in het frame kan worden geschroefd; hierin kan ik mijn BBB micropomp en dynaplug netjes verstoppen achter de bidon en tevens snel bij de hand ... afkloppen dat dat niet te vaak nodig gaat zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7PLpFbgLk2IDolG_LnscFCWLxs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fgHxDFX520CMQSlFy7FwzFDy.png?f=fotoalbum_largehopelijk werkt dit plaatje ... eerste keer dat ik dat probeer

[ Voor 4% gewijzigd door Kempenaer op 22-06-2026 12:13 ]


  • Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
wisselwerking schreef op maandag 22 juni 2026 @ 06:21:
[...]

Waar is dat simpele voor nodig dan? Ik heb nog nooit problemen met mijn 2x setup, race en mtb, gehad.
Ik denk ook niet dat iedereen nu opeens z'n 2x moet inwisselen voor een 1x. Er zijn ook concrete voordelen van 2x, met name de kleinere stapjes als je alle combinaties van binnenblad/buitenblad meetelt EN de betere chain line binnenblad/grootste tandwieltjes achter / buitenblad/kleinere tandwieltjes achter.

Waar is de simpliciteit dan voor nodig? Dat hangt af wat belangrijk is voor je. Nooit meer hoeven na te denken over voorblad schakelen, voor derailleur niet hoeven af te stellen, minder kans op chain drops, meer tire clearance achter, een extra apparaat dat kapot kan gaan, met gravel meer kans op schakelissues etc etc.

Ik ga zelf in ieder geval nooit meer 2x rijden, maar begrijp ook dat er mensen zijn die dat wel graag blijven doen. No hard feelings >:)

  • DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Bij sommige gravelbikes vraag ik mij dan soms wel af of je niet beter wel gewoon 2x kan monteren zodat je geen cassette van 300-400 euro nodig hebt.
Hangt er dus echt vanaf waar je fietst en hoeveel want voor veel mensen zal je lang doen met een cassette.

https://www.strava.com/athletes/2323035


  • Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
DDX schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:23:
Bij sommige gravelbikes vraag ik mij dan soms wel af of je niet beter wel gewoon 2x kan monteren zodat je geen cassette van 300-400 euro nodig hebt.
Hangt er dus echt vanaf waar je fietst en hoeveel want voor veel mensen zal je lang doen met een cassette.
ja.. of je koopt geen red cassette, maar een andere 10-46 voor ~150:
https://www.futurumshop.nl/fietsonderdelen/cassettes/cassettes-race/zoeken/v_sram/f11_13%20speed_f59_10-46

Strava


  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wicked-Game schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:27:
[...]

Haha, grappig dit was namelijk voor mijzelf juist het twijfel punt of ik matzwart, mat wat glans delen wel mooi zou vinden. De overige opties die ik op het oog had waren veel kleurrijker. Maar goed dit is in deze stelling wel een hele brute verschijning.

Nog even paar puntjes wat ik wil doen op korte en langer termijn.

- Korte termijn de pedalen vervangen. Zijn nu nog Shimano SPD-SL R550, neig naar Ultegra pedalen te gaan.

- Lange termijn: De cockpit upgraden naar Giant Contact SLR1 of SLR0 Aero stuur.
Ik heb mijn pedalen ook gewisseld naar ultegra en geloof me, daar ga je echt niets van merken.

  • Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:37
Normaal gesproken zou ik aankomend weekend gaan bikepacken, echter door de hitte hebben we een alternatief idee bedacht: een nachttocht doen waarbij ‘de kortste nacht’ fietsen. Ik heb dit nog nooit gedaan, iemand aanbevelingen waar rekening mee te houden? Van soort verlichting, tot verkrijgen van hydratatie, tot kleding etc? Welk type weg te vermijden e.d.?

We willen zo’n 150-180km doen, is een rondje Markermeer hiervoor geschikt? Of iets anders in het Oosten van het land?

  • McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

McMiGHtY

- burp -

Waar wil je starten?


https://onroutemap.de/en/

Gooi je gpx erin, en je weet waar je water kunt scoren.

  • Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:37
McMiGHtY schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:30:
Waar wil je starten?


https://onroutemap.de/en/

Gooi je gpx erin, en je weet waar je water kunt scoren.
Bedankt voor de tip. Als het Markermeer wordt verwacht ik rond Almere. Anders omgeving Deventer-Enschede.

  • tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
McMiGHtY schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:30:
Waar wil je starten?


https://onroutemap.de/en/

Gooi je gpx erin, en je weet waar je water kunt scoren.
En de gpx met toegevoegde waterpunten importeer je dan weer in b.v. Garmin Connect?

  • McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

McMiGHtY

- burp -

Dat zou de truc zijn idd :)

Of je bekijkt van te voren waar je wilt stoppen/waterpakken/ontbijten/etc.

  • Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 20:47
Ik rijd inmiddels alweer mooi wat jaartjes (10+) op deze Cannondale CAAD3 uit 2000:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EaSUK4T1Lyo4kXQPUXibmNhVrV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V3ce2UkfcWa1gPl1Yil8AIj0.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf onderhouden en dat ging tot nog toe altijd prima. Toch vind ik het tijd worden om hem te gaan vervangen, veel onderdelen beginnen toch wel flink te slijten.

Het nieuwe project wordt zelfbouw:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LD2wOcmKWB1ALtzzdwxZtnZbDiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NyFUR2WquB2cl6c2gmPPJezb.jpg?f=fotoalbum_large

Een CAAD14, Rally Red. Ik wil hem gaan opbouwen met o.a.:

SRAM Force XPLR AXS, 1×13 (10-46T)
SRAM Force 1 AXS 50T Aero, 172,5 mm (45 mm kettinglijn)
Reserve 57/64 Turbulent Aero op DT Swiss 240 S naven
Vittoria Corsa PRO TLR 700×30c banden

Ik zal de komende tijd hier wat foto's posten van de progressie, het zal de eerste keer zijn dat ik een fiets in zijn geheel opbouw. Tips en feedback welkom qua volgordelijkheid en opbouw. Tools voor het hyraulisch remsysteem (SRAM bleed kit), plaatsen van de BB e.d. inmiddels aangekocht. Het enige wat ik denk ik wel heb uit te besteden is het afkorten van de stuurbuis.

  • maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:11
Oh wat een lekkere retro kleurstelling!

  • DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
ElGreco schreef op zondag 21 juni 2026 @ 16:55:
[...]

Ik kan het mij voorstellen dat zo'n pontje varen niet het meest enerverend werk op aarde is als je van varen houdt....
Mja al is een nachtbewaker ook niet heel enerverend werk dan met pontje heen en weer varen waar je nog met z'n 2en bent wel wat leuker.

Over pontjes gesproken :
Pontjes varen niet van woensdag tot en met vrijdag
De pontjes voor voetgangers en fietsers in het Gelderse rivierengebied varen niet van woensdag tot en met vrijdag. De vaartuigen worden veelal bestuurd door vrijwillige bemanningsleden die tijdens de hitte vanwege hun leeftijd extra kwetsbaar zijn, en dus vindt uitbater Uiterwaarde het niet verantwoord hen gedurende meerdere uren aan boord te laten werken.
Het gaat om tien pontjes over de Waal, Maas, Linge, Nederrijn en Lek. Op de site van Uiterwaarde staan routes om toch aan de overkant van de rivieren te komen. De organisatie beslist en communiceert later deze week aan de hand van de meest actuele weersverwachtingen over de afvaarten op zaterdag. Uiterwaarde verwacht zondag wel weer te kunnen varen, "tenzij zich onverwachte omstandigheden voordoen".
Uiterwaarde vraagt fietsers en wandelaars om begrip. "De inzet van onze vrijwilligers maakt onze activiteiten mogelijk en hun welzijn staat altijd voorop."

[ Voor 39% gewijzigd door DDX op 23-06-2026 14:09 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035


  • pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
In Zuid-Limburg zijn de vaartijden voor de fietspontjes bij Grevenbicht en Geulle met Belgie aangepast. Ze varen voorlopig maar van 10h tot 14h. Zijn volgens mij hier trouwens betaalde krachten en geen vrijwilligers.

https://www.rondjemethetpontje.nl/

[ Voor 14% gewijzigd door pdukers op 23-06-2026 15:38 ]


  • BravoWhiskyAlfa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:03
Gisteren voor het eerst een koers op de weg (afgesloten club parcours) gereden. De bedoeling was om nog in het kader van The Longest Day 100 kilometer te rijden, maar door twee valpartijen, de bijbehorende neutralisaties en een drinkpauze halverwege werd het pak em beet 80. Best hectisch af en toe, vooral in de bochten en het klimmetje, maar een super leuke ervaring en blij/trots om het in ieder geval uitgereden te hebben.

  • Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:12

Phydomir

Dennis

BravoWhiskyAlfa schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:40:
Gisteren voor het eerst een koers op de weg (afgesloten club parcours) gereden. De bedoeling was om nog in het kader van The Longest Day 100 kilometer te rijden, maar door twee valpartijen, de bijbehorende neutralisaties en een drinkpauze halverwege werd het pak em beet 80. Best hectisch af en toe, vooral in de bochten en het klimmetje, maar een super leuke ervaring en blij/trots om het in ieder geval uitgereden te hebben.
Klinkt als Nedereindse Berg. Echt een mooi clubparcours daar. Paar maanden geleden gereden toen net het nieuwe asfalt erop lag. Super geregeld daar.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky


  • Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:17

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Kaspers schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:23:
Ik rijd inmiddels alweer mooi wat jaartjes (10+) op deze Cannondale CAAD3 uit 2000:

[Afbeelding]

Zelf onderhouden en dat ging tot nog toe altijd prima. Toch vind ik het tijd worden om hem te gaan vervangen, veel onderdelen beginnen toch wel flink te slijten.

Het nieuwe project wordt zelfbouw:

[Afbeelding]

Een CAAD14, Rally Red. Ik wil hem gaan opbouwen met o.a.:

SRAM Force XPLR AXS, 1×13 (10-46T)
SRAM Force 1 AXS 50T Aero, 172,5 mm (45 mm kettinglijn)
Reserve 57/64 Turbulent Aero op DT Swiss 240 S naven
Vittoria Corsa PRO TLR 700×30c banden

Ik zal de komende tijd hier wat foto's posten van de progressie, het zal de eerste keer zijn dat ik een fiets in zijn geheel opbouw. Tips en feedback welkom qua volgordelijkheid en opbouw. Tools voor het hyraulisch remsysteem (SRAM bleed kit), plaatsen van de BB e.d. inmiddels aangekocht. Het enige wat ik denk ik wel heb uit te besteden is het afkorten van de stuurbuis.m
Mooi frame Koos!

If it aint fixed, it's broken.


  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 16:37
Geen idee of iemand al keihard z'n eigen sponsorlinkje gedeponeerd had hiero, maar via Beat in samenwerking met al hun sponsoren kan je een fiets (Ridley Noah Fast) en allerlei dingen winnen dus. Kwam al via Instagram maar als nog niet niet aangemeld was kan dat via onder andere deze link: https://upvir.al/ref/6a3b6a00f35d1M :P

Vandaag de laatste voorbereidingen treffen nog voor de rit van morgen. We zouden met een koppeltje eigenlijk vanaf morgen tm zondag een lang weekend Luxemburg gaan doen maar ging toch niet door vanwege fietsvorm, drukte met vanalles en helaas pindakaas. Zelf had ik de vrije dag nog maar even laten staan omdat het me een mogelijkheid gaf om te gaan fietsen, en laat het morgen nou eens lekker weer worden... Oke, wel een beetje warm :+

Maargoed, ik ga morgen gewoon van start met mijn route, 327km, over de Veluwe van Amersfoort naar Doorn, Arnhem, Nijverdal, Twello, Vierhouten en weer terug. Daartussen zo'n beetje alles wat met klimmen of bekende klimmetjes te maken heeft meepakken. Te beginnen bij Amersfoortse berg, Ruiterberg, Amerongen, Grebbenberg, Italiaanse weg, Posbank, Holterberg en eindigend met wat glooiingen rond Vierhouten. Al met al wel een leuke uitdaging. Enige jammer is dat ik eerst de kinderen nog even naar school moet brengen dus vertrektijd ligt niet al heerlijk vroeg haha.

Gisteren nog nieuwe kleding binnengekregen van Ekoi, die kan ik dus mooi gaan dragen. Fiets nog voorzien van een zadeltasje en klein frametasje om het meeste daar in te proppen zodat ik zelf geen pakezel hoef te worden. Extra poeder voor onderweg mee, gelletjes, 2 bananen, 2 grote krentebollen met suiker, een portemonnee :)

Edit: Ohja, wordt dan ook de 1e echt lange route die ik ga rijden met de BiNavi Air die ik nu een goede week in gebruik heb. Navigeren lukt er prima mee. Tot nu toe is de batterijduur van dat apparaatje ook wel heel erg lekker. Is nu net onder de 40% gedoken gisteren maar met al zeker 12u fietsen en wat uurtjes daarnaast aanstaan voor het testen met schermindeling en wat andere dingen. Dus ook daar ben ik zeer tevreden over al. Vanavond even opladen, ook de SRAM accu's en dan na morgen eens kijken hoeveel % er weer vanaf is gekomen.

[ Voor 13% gewijzigd door orange.x op 24-06-2026 11:14 ]


  • BravoWhiskyAlfa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:03
Phydomir schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:57:
[...]

Klinkt als Nedereindse Berg. Echt een mooi clubparcours daar. Paar maanden geleden gereden toen net het nieuwe asfalt erop lag. Super geregeld daar.
Ja klopt! Ligt er zeker top bij.

In het najaar/winter rijden we de veldritten op/over de berg, maar leuk omdat nu uit te breiden met ook op de weg.

[ Voor 8% gewijzigd door BravoWhiskyAlfa op 24-06-2026 11:08 ]


  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 16:37
@BravoWhiskyAlfa Rij je dan ook mee met de regiowedstrijden MNC? Inderdaad ook dan leuke parcoursen.

  • BravoWhiskyAlfa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:03
orange.x schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:36:
@BravoWhiskyAlfa Rij je dan ook mee met de regiowedstrijden MNC? Inderdaad ook dan leuke parcoursen.
Gisteren was de allereerste keer bij zo'n wedstrijd, dus ik denk dat ik voorlopig met de trainingskoersen op de NEB aan de slag ga, en daarna eens de balans opmaken of ik "klaar" ben voor die competitie. Jij rijdt daar wel al?

  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 16:37
BravoWhiskyAlfa schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:42:Gisteren was de allereerste keer bij zo'n wedstrijd, dus ik denk dat ik voorlopig met de trainingskoersen op de NEB aan de slag ga, en daarna eens de balans opmaken of ik "klaar" ben voor die competitie. Jij rijdt daar wel al?
Afgelopen jaar inderdaad een heel seizoen meegedraaid en is erg leuk om te doen. Hopelijk ben ik volgend seizoen nog iets sterker en of lichter en hoop ik wat hoger in mijn klasse te kunnen komen maar vooralsnog is het uitdagend genoeg en altijd een beetje een wedstrijd met jezelf :)

  • bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:13
Even checken. Leeft iedereen nog? :P

https://www.strava.com/athletes/38143282


  • PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59

PeaceNlove

Deugleuter

bwernsen schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:44:
Even checken. Leeft iedereen nog? :P
Nee, hele dag in een Teams call gezeten. Ik kijk uit naar morgenochtend, wekker gaat om 6 uur, lekker rondje op de fiets gepland tussen half zeven en acht en dan weer de godganse dag in Teams. #ikhebnormaalgeenprobleemmetteamsmaarwelmetdezetemperatuur

  • raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
bwernsen schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:44:
Even checken. Leeft iedereen nog? :P
Yep :+
Vandaag PT op kantoor en Zat of Zondag btje vroeg Rondje Markermeer, prima planning na twee dagen fietsen rond zonsondergang.
Overdag veel te heet....

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Pagina: 1 ... 730 731 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:

Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).