Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 645 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:02

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Volledig naast de kwestie (maar eigenlijk is het ook een non-argument om een fiets te kopen). Dat van goed doel sponsoren kan natuurlijk waar zijn maar deze week nog in de Belgische kranten een artikel over zulke truken. Haast alle (uit)verkopen van spullen zogezegd om een ziekte (kanker, etc.) te sponsoren bleken nep te zijn. Van die verhaaltjes trekken natuurlijk kopers aan.
Erg dat daar van geprofiteerd wordt. Maar als je echt een goed doel wil sponsoren zijn er veiligere manieren.

[ Voor 12% gewijzigd door jorrefunk op 23-05-2025 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:18
sapphire schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:03:
Heerlijk weken is het droog en de dag dat je LM wilt rijden voorspellen ze regen.
En een heerlijke 16 graden met windkracht 4 waardoor de gevoelstemperatuur smorgens 5 graden is en smiddags 10 graden :+

Dus een dilemma wat trek ik aan? Nijg naar een gewonen bib, Gabba, ondershirt en eventueel dunne armstukken. Lycra beenstukken vind ik echt niet lekker zitten met klimmetjes.
Gabba is iets warm maar met wind en wat spetters wel erg fijn :)
Ik zit precies met hetzelfde dilemma. Met die regen zal het hopelijk wel meevallen (er wordt heel weinig verwacht en pas later op de middag). De wind is wel stevig. Dus ik ga voor een windstopper, merino shirt, ondershirt, arm- en beenstukken. En dan gaan we het wel zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Let even op de gladheid hier en daar na zo'n lange droge periode, al die neergeslagen uitlaatgassen en rubberdeeltjes et cetera maken er een glad festijn van hier en daar.

Normaal spoelt dat wel weg met een fikse bui maar het regent maar weinig en kort, op sommig plekken is het één groot glad schuimfeest.

Valt op het fietspad misschien mee, maar let even op als je op de weg rijd.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:38
De wind is al weken steving dus tja.
Gladheid viel hier wel mee trouwens gisteren/vandaag, had wel wat schuim op bepaalde plekken verwacht. (je ziet vaak dan zo'n zeepsop achtig liggen)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31
@sapphire @nomar109 ik heb gewoon vanalles in de tas gegooid, de weersvoorspellingen veranderen continu. Nog geen peil op te trekken.

Denk hier zelf aan korte bib, jersey en armstukken en in de ochtend eventueel nog een windvestje. Maar in de tas zit ook nog een jasje en beenstukken. Ondershirt kan ik ook nog wisselen tussen mouwloos of merino met mouwen.

Later deze middag spring ik de auto in en dan kan ik vanavond nog even de fiets markt afspeuren voor goede deals

[ Voor 24% gewijzigd door crimby op 23-05-2025 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 17:27

sapphire

Die-hard pruts0r

@nomar109 @crimby Ja ik heb ook vanalles in de tas gegooid. Het is meer dat ik precies voor dit weer niet lekker uitkom qua kleding, of warme winddichte arm- been stukken of Lycra. Winddicht gilletje heb ik ook niet, pak dan meestal m’n Gabba voor een warme core :)

Mss onderweg naar het zuiden bij Mantel stoppen, je kan niet genoeg kleding hebben O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09 13:55
Je moet niet vergeten dat de zon wel sterk is. De windtemp is laag maar door een felle zon voelt het toch warmer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Daarom ook zo'n verschil als de zon verdwijnt(/het gaat regenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
Morgen schijnt de zon enkel achter de wolken

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

Knoop doorgehakt en het is de Giant Defy Advanced Pro 0 geworden met dus de Ultegra Di2 12 speed groep :) Blij mee, vrijdag kan ik de fiets afhalen (als het goed is) Hopelijk dat we dan het mooie weer ook weer terug hebben ;) (ja, ik ben een goedweer rijder, sue me! :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 18:34
mvds schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:34:
Knoop doorgehakt en het is de Giant Defy Advanced Pro 0 geworden met dus de Ultegra Di2 12 speed groep :) Blij mee, vrijdag kan ik de fiets afhalen (als het goed is) Hopelijk dat we dan het mooie weer ook weer terug hebben ;) (ja, ik ben een goedweer rijder, sue me! :P )
Het 2025 model? Want die is toch nog een 2k duurder dan die Trek of niet? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crimby
sapphire schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:44:
@nomar109 @crimby Ja ik heb ook vanalles in de tas gegooid. Het is meer dat ik precies voor dit weer niet lekker uitkom qua kleding, of warme winddichte arm- been stukken of Lycra. Winddicht gilletje heb ik ook niet, pak dan meestal m’n Gabba voor een warme core :)

Mss onderweg naar het zuiden bij Mantel stoppen, je kan niet genoeg kleding hebben O-)
Ik kwam er achter dat ik mijn winddicht gilletje had gekocht toen ik 15kg zwaarder was 8)7 misschien toch even overwegen hier aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
Met hemelvaart gaan we een paar dagen fietsen in Eiffel, in de omgeving van Bitburg (Malberg). Zijn er nog suggesties voor verborgen pareltjes in de buurt? Op Komoot natuurlijk al wat routes gemaakt, maar wat tips van medefietsers zijn nooit weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

crimby schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 18:34:
[...]

Ik kwam er achter dat ik mijn winddicht gilletje had gekocht toen ik 15kg zwaarder was 8)7 misschien toch even overwegen hier aan te schaffen
Ik moet zeggen dat het me net meeviel maar het was 14 graden en een licht zonnetje nog maar een t shirt en open overhemd was het goed te doen :)

Nu koolhydraten stapelen in de vorm van vlaai op een terrasje Heerlen >:)

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 23-05-2025 19:34 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
sapphire schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 19:33:
[...]

Ik moet zeggen dat het me net meeviel maar het was 14 graden en een licht zonnetje nog maar een t shirt en open overhemd was het goed te doen :)

Nu koolhydraten stapelen in de vorm van vlaai op een terrasje Heerlen >:)
Haha herkenbaar!

Succes morgen en mocht je een blauwe Isaac zien, even zwaaien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Cloclo100 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 18:19:
[...]

Het 2025 model? Want die is toch nog een 2k duurder dan die Trek of niet? :)
2024 ;) Maar idd wel "ietsjes" duurder dan de Trek :+ (maar valt best mee hoor, < 4k iig)

Maar heel eerlijk, ik heb met deze uitgave minder problemen dan met de Trek, deze heeft ook al carbon wielen, dus de Ultegra Di2 groep en een power meter in tegenstelling tot de (zeker niet slechte) 105 Di2 groep, alu wielen en dus zonder power meter

[ Voor 3% gewijzigd door mvds op 23-05-2025 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:16
MochiGohan schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 19:11:
Met hemelvaart gaan we een paar dagen fietsen in Eiffel, in de omgeving van Bitburg (Malberg). Zijn er nog suggesties voor verborgen pareltjes in de buurt? Op Komoot natuurlijk al wat routes gemaakt, maar wat tips van medefietsers zijn nooit weg.
Ik kan je aanraden eens te gaan neuzen in dit topic bij het andere collega-forum, daar vind je een liefhebber die de Eiffel als z'n broekzak kent en allemaal routes uitspuwt vanuit verschillende standplaatsen, ook met updates als wegen (tijdelijk) gesloten zijn bijv.
Ik wil deze zomer ook een keer daar gaan fietsen en heb ik veel inspiratie gekregen door het topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Webgnome schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 06:59:
Wij gaan niet specifiek met de Limburgs mooiste mee. Zijn wel dat weekend in dezelfde omgeving. Dus mocht je een stel handbikers zien waaronder een knal gele. Zwaai even :+
Ik reed net de parking af, maar dacht dat ik net een handbike uitgeladen zag worden hier in hotel in Geleen. Toevallig of moest ik even zwaaien *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
sapphire schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:40:
@crimby 150geel (dacht ik) hier!

Zie er stiekem wel tegenop want a) heuvels b) afstand en c) ik ben een muts :+

@Kluus TPU kan ook goedkoop, ridenow bandjes schijnen amper onder te doen voor bv Tubolito’s maar kosten €6-7 :)
Ik heb ze liggen maar nog niet geprobeerd :+

Waar ligt ongeveer het omslagpunt qua bandendruk dat sealant écht effectief word?
Blijkbaar heb ik toch niet voor rood gekozen maar voor geel haha oeps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:27

Niellie41

[object Object]

Ben benieuwd morgen (150 km geel). Ik voelde me vandaag niet fit. Lichte hoofdpijn en rillingen. Ben in ieder geval in de buurt. Morgenochtend even kijken of ik fit genoeg ben.

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 23-05-2025 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 15:13
mvds schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 19:48:
[...]

2024 ;) Maar idd wel "ietsjes" duurder dan de Trek :+ (maar valt best mee hoor, < 4k iig)

Maar heel eerlijk, ik heb met deze uitgave minder problemen dan met de Trek, deze heeft ook al carbon wielen, dus de Ultegra Di2 groep en een power meter in tegenstelling tot de (zeker niet slechte) 105 Di2 groep, alu wielen en dus zonder power meter
Het 2025 model verschilt volgens mij nauwelijks van het 2024 model, dus goede deal!
Ik sta zelf een beetje voor de zelfde keuze en de Defy is zeker een kanshebber. Kun je me vertellen (mag evt ook in DM) waar je deze deal hebt kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

niels132 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 10:05:
[...]

Het 2025 model verschilt volgens mij nauwelijks van het 2024 model, dus goede deal!
Ik sta zelf een beetje voor de zelfde keuze en de Defy is zeker een kanshebber. Kun je me vertellen (mag evt ook in DM) waar je deze deal hebt kunnen maken?
Wat ik ervan gezien heb is de kleur het enige verschil. De componenten en de geometrie zijn identiek.

https://www.giant-bicycles.com/nl/comparison/gc@3421-gc@3857
In de vergelijking staat bij het 2024 model dat er geen Power Pro op zit, maar dat is dus wel gewoon zo.

Ik heb in DM geantwoord :)

[ Voor 14% gewijzigd door mvds op 24-05-2025 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Niellie41 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:00:
Ben benieuwd morgen (150 km geel). Ik voelde me vandaag niet fit. Lichte hoofdpijn en rillingen. Ben in ieder geval in de buurt. Morgenochtend even kijken of ik fit genoeg ben.
En gestart?

Ik ben nu wel klaar met de wind in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

crimby schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:05:
[...]

En gestart?

Ik ben nu wel klaar met de wind in ieder geval!
Nee, helaas niet. Ik voelde al heel snel dat het geen zin zou hebben. Volgend jaar weer een poging om de 150 km te doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:44
Ik woon in Zuid Limburg en heb bij toeval een rit gedaan waarbij ik veel LM rijders tegenkwam, soms tegenovergestelde richting, soms dezelfde richting.
Het viel op dat het niveau best laag was, alleen maar mensen ingehaald terwijl ik er niet echt moeite voor deed. Mijn FTP is nog onder de 300, dus ik ben heus geen Pogacar of van der Poel.
Diverse mensen zien lopen bergop.
Opvallend weinig begeleiding, ik heb 2x verkeersregelaars gezien en 1x een motard. Een jongedame die lek had gereden werd niet geholpen, ze was al met de reparatie bezig maar dat zag er niet succesvol uit. Maar even gestopt en bandje op de velg gedrukt.

Wind viel mee, zeker de LM routes die oost-west lopen gaan weinig zuidwaarts (tegen de wind in).

Al bij al: wat is het nut van een georganiseerde rit? Voor hetzelfde geld of minder rijd je de route op een leuke dag, stop je paar terrasjes voor koffie, gebak, tosti etc. Minder druk, minder gedoe, ws goedkoper.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon 73 op 24-05-2025 17:04 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• crimby
Wordt die vraag niet elke maand gesteld hier? Al lijkt dit meer een rant dan oprechte vraag.

Maargoed, een tourtocht gaat toch ook helemaal niet per se om je niveau? Sterker nog, je zou respect moet hebben voor ze. Want ondanks hun lagere niveau, doen ze het toch maar! En zo’n finish overkomen voelt dan ook nog meer als een prestatie.

Een tourtocht is verder wat makkelijker, want er zijn goed georganiseerde stopt met eten en drinken, route is bepaald voor je, verkeer wordt wel degelijk geregeld en er is pechhulp als het nodig is. Ook kunnen ze je komen ophalen. Verder de sfeer voor, tijdens en na de tocht en in geval van LM prima massages bij de finish.

Had overigens wel iets meer van de fietsmarkt verwacht.

Ps. Ik had toch aardig wat wind tegen op de route…

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 16:34

derx666

mecker ende blaet

Ramon 73 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 17:03:
Ik woon in Zuid Limburg en heb bij toeval een rit gedaan waarbij ik veel LM rijders tegenkwam, soms tegenovergestelde richting, soms dezelfde richting.
Het viel op dat het niveau best laag was, alleen maar mensen ingehaald terwijl ik er niet echt moeite voor deed. Mijn FTP is nog onder de 300, dus ik ben heus geen Pogacar of van der Poel.
Opvallend weinig begeleiding, ik heb 2x verkeersregelaars gezien en 1x een motard. Een jongedame die lek had gereden werd niet geholpen, ze was al met de reparatie bezig maar dat zag er niet succesvol uit. Maar even gestopt en bandje op de velg gedrukt.

Wind viel mee, zeker de LM routes die oost-west lopen gaan weinig zuidwaarts (tegen de wind in).

Al bij al: wat is het nut van een georganiseerde rit? Voor hetzelfde geld of minder rijd je de route op een leuke dag, stop je paar terrasjes voor koffie, gebak, tosti etc. Minder druk, minder gedoe, ws goedkoper.
Ik ben net terug van de Oranje 180km. Mijn ervaring is wat anders.

Op elke "lastigere" oversteek stond een verkeers regelaar. Er reden continu motards rond. Het niveau is denk ik vergelijkbaar met de Amstel Gold toertocht. Ik heb 3 of 4 man zien lopen. 1 op de Vaalserberg (vanuit Belgie, de mooie kant). Die was nog een maatje zwaarder dan mij, maar kon niet zo snel zien welke afstand hij deed. Evengoed chapeau dat hij voor zichzelf de uitdaging aanging. De overigen waren op de stukken met >14%. Niet iedereen is een klimmer van 60kg...
Laat iedereen toch gewoon in z'n waarde. Je hebt geen idee waarom iemand zo'n tocht doet.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
derx666 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 19:00:
[...]

Ik ben net terug van de Oranje 180km. Mijn ervaring is wat anders.

Op elke "lastigere" oversteek stond een verkeers regelaar. Er reden continu motards rond. Het niveau is denk ik vergelijkbaar met de Amstel Gold toertocht. Ik heb 3 of 4 man zien lopen. 1 op de Vaalserberg (vanuit Belgie, de mooie kant). Die was nog een maatje zwaarder dan mij, maar kon niet zo snel zien welke afstand hij deed. Evengoed chapeau dat hij voor zichzelf de uitdaging aanging. De overigen waren op de stukken met >14%. Niet iedereen is een klimmer van 60kg...
Laat iedereen toch gewoon in z'n waarde. Je hebt geen idee waarom iemand zo'n tocht doet.
@Nutterd had nog een vraag, maar die heb je helaas achterwege gelaten

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 03:52
Reden de mensen die meededen zo’n beetje onder de 35km/h gemiddekd? Dan hoop ik maar dat er niemand een Dogma F8 of S-Works reed….

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• nomar109
Ramon 73 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 17:03:

Dus je hebt vandaag ontdekt dat er bij de >12.000 deelnemers aan Limburgs Mooiste, waarvan er heel veel niet gewend zijn aan fietsen in heuvelland maar toch graag eens samen met heel veel anderen hun grenzen willen verleggen en een persoonlijke prestatie willen neerzetten, ook een aantal mensen waren die helemaal niet kunnen tippen aan jouw niveau.
Nou, en daar vind je dus wat van, en nu weten we dat allemaal. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Goh, is het goede humeur samen met het zonnetje vertrokken hier ofzo? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
nomar109 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:02:
[...]

Dus je hebt vandaag ontdekt dat er bij de >12.000 deelnemers aan Limburgs Mooiste, waarvan er heel veel niet gewend zijn aan fietsen in heuvelland maar toch graag eens samen met heel veel anderen hun grenzen willen verleggen en een persoonlijke prestatie willen neerzetten, ook een aantal mensen waren die helemaal niet kunnen tippen aan jouw niveau.
Nou, en daar vind je dus wat van, en nu weten we dat allemaal. :O
knip

[ Voor 27% gewijzigd door Outerspace op 25-05-2025 14:39 . Reden: Op de man spelen is niet nodig ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 08:47
crimby schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:21:
[...]

Ik reed net de parking af, maar dacht dat ik net een handbike uitgeladen zag worden hier in hotel in Geleen. Toevallig of moest ik even zwaaien *O*
Wij zijn daar niet in de buurt geweest. Ik heb wel op Strava een aantal andere handbikers gezien die hebben mee gedaan. Wij hebben uiteindelijk gister en vandaag twee routes gedaan. De Posbank is vanaf vandaag officieel peanuts

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

knip

[ Voor 97% gewijzigd door Outerspace op 25-05-2025 14:40 . Reden: Dien dan een TR in ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik vind er weinig nuchter en weinig objectief aan. Ja je wattage dat is objectief maar de rest…..

Het komt op mij over alsof je even wilt showen dat jij wel een binkie bent die anderen er af rijd die wellicht nooit in heuvels rijden.
Wat dat met piemeltjes en tenen te maken heeft geen idee maar blijkbaar houd het je bezig :?

Hier overigens nog zo’n kneusje die LM gereden heeft én niet eens een FTP van 300w heeft. Zal volgende keer ook tegen mijn vrouw zeggen hoe ze het in haar hoofd durft te halen om me zoiets kado te geven want dat kan ik prima zelf rijden.
Ik adviseer je dan ook om mijn post vanaf hier niet verder te lezen want het is geheel subjectief en gaat niet over piemels, wel even over tenen.

Dus voor diegene die zich wel een ander kunnen verplaatsen, ik heb vandaag LM 150 geel gereden, langste rit voor mij ooit en meeste hoogtemeters in één rit ooit (en wss meer dan ik afgelopen 4 jaar bij elkaar gereden heb ofzo ) met 2645hm :)
Een ervaring rijker en een illusie armer want ik heb geen klimgenen bleek :+
2x moeten afstappen wegens kramp, op het stijle stukje van de Eyserbosweg en Gulperberg vlak onder de top. Rechterbeen dacht opeens ‘ik span je bovenbeen spier lekker aan ookal wil jij je been juist krom’ en met een gestrekt been trapt wat lastig :(
Vermoeden was zout tekort en gezien ik nogal zout zweet was ik licht voorbereid en had ORS mee dus even een zout shot en de rest van de rit ging prima. Keutenberg wil ik nog wel even noemen want daar gewoon max hartslag aangetikt :+

Verder vond ik het best waaien zeker op de open stukken en met name de rukwinden vond ik wel flink en niet heel relaxed met 50mm velgen in een afdaling want ben al niet zo’n held :+

Ook lekker bijna de halve route in de regen gereden dus was verkleumd en alles was drijfnat en onder de bagger _O-
Heb nog even overwogen om gewoon de kortste route terug te nemen maar had ook zoiets van f*ck it nou wil ik hem uitrijden ook!

Afstand viel me ergens mee, je stelt je er toch op in en had rustig gereden dus de laatste paar km nog wat energie om wat gaatjes dicht te rijden voor Heerlen. Door de wind rijden ben ik namelijk wel gewend :+

Qua organisatie vond ik het top! Mooie opzet van de start/finish, redelijk veel verkeersregelaars alleen op het einde minder. Veel motards zien rijden, die weer wel op het einde van de dag.
Paar kleine puntjes van kritiek maar mag de pret niet drukken :)
Voor mij persoonlijk vond ik het een geslaagde uitdaging + al aardig wat uurtjes van de fiets en nog geen migraine *O*
Eens kijken wat ik kan verbeteren qua trainen voor mezelf en slachtoffers zoeken die volgend jaar mee willen want alleen is wel wat saai :+
Ow en ik moest het nog over tenen hebben, die heb ik vandaag een paar uur niet gevoeld want natte sokken en wind is koud!

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 25-05-2025 14:40 . Reden: Quote aangepast ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 14:01

Nick Name

SinFest!

Was inderdaad prima georganiseerd: mooie route (150km rood) en prima verzorging. Natuurlijk kan het goedkoper en rustiger als je zelf gaat op een andere dag, maar de sfeer eromheen is ook wat waard.
En ja er is niveauverschil, maar zo lang je elkaar niet in de weg zit is dat geen probleem toch?

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crimby
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Outerspace op 25-05-2025 14:40 . Reden: Dien dan een TR in ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Webgnome
@Ramon 73 wat ik er van gezien heb was het erg goed geregeld veel mensen bij moeilijke kruisingen, bezemwagen die reed af en aan en het aantal motoren van de organisatie? Petje af voor de organisatie.

Het enige wat je met jou post hebt aangetoond is dat jij veel in die omgeving rijd, je basisconditie op dit punt dan ook logischerwijs veel beter is dan een groot deel van de deelnemers. Is dat erg? Hangt er vanaf hoe je er naar kijkt. Als je kijkt met een zure blik kun je je inderdaad afvragen waarom je jezelf zo zou pijnigen. Kijk je met een positieve blik dan kun je alleen maar concluderen dat er veel mensen zijn die ongeacht hun conditie toch hun grenzen willen verleggen. Het klinkt een beetje als een boer uit de Franse Alpen die dagelijks bergjes op moet fietsen voor zijn werk, die niet snapt dat Parijzenaren moeite hebben met 1 berg. Je gaat dan aan zoveel factoren voorbij.

Fijn voor jou dat je vind dat je die toertochten niet nodig hebt, laat anderen in hun waarde. Blijkbaar hebben veel mensen een organisatie nodig om dit soort dingen te kunnen/willen doen. So be it.. Geniet van je omgeving en van je dag. Dan doen anderen dat ook

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:11
Ik had de 80km blauw gefietst, kom zelf uit Limburg maar dit was mijn PR qua hoogte meters, zeker bij deze route zag je redelijk veel mensen met kramp en afstappen. Ik ben zelf heel tevreden, in de winter veel op Zwift gefietst (+100u) stiekem had ik verwacht dat ik beter was. Maar ik had ook deze rit een vrij hoge hartslag van 145 (max is 170) een vriend heeft Geel 150km gefietst met avg van 125bpm.

Dit was mijn eerste keer, maar alles was top geregeld, ze moeten alleen in het vervolg een tel nr voor pech op het kaartje zetten, dat hadden ze gedaan bij de Ronde van Nijmegen.

Volgend jaar proberen we iets verder 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

DaYwaLkUr schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:55:
Ik had de 80km blauw gefietst, kom zelf uit Limburg maar dit was mijn PR qua hoogte meters, zeker bij deze route zag je redelijk veel mensen met kramp en afstappen. Ik ben zelf heel tevreden, in de winter veel op Zwift gefietst (+100u) stiekem had ik verwacht dat ik beter was. Maar ik had ook deze rit een vrij hoge hartslag van 145 (max is 170) een vriend heeft Geel 150km gefietst met avg van 125bpm.

Dit was mijn eerste keer, maar alles was top geregeld, ze moeten alleen in het vervolg een tel nr voor pech op het kaartje zetten, dat hadden ze gedaan bij de Ronde van Nijmegen.

Volgend jaar proberen we iets verder 😃
Ik zag 2 nummers op het bordje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
@DaYwaLkUr dar nummer stond achterop het stuurbordje toch? Stonden 2 nummers op

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

knip

[ Voor 97% gewijzigd door Outerspace op 25-05-2025 14:40 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Om even een duit in het zakje te doen.. ik vind het niet eens zo gek wat @Ramon 73 hier benoemd.. misschien wat overdreven en voor veel deelnemers niet van toepassing maar het is vergelijkbaar met een marathon waarbij mensen nog maar net binnen de tijdslimiet binnen komen. Daar zijn allerlei excuses voor natuurlijk maar in sommige gevallen mogen die mensen dan best wel eens bedenken dat het misschien beter is om wat minder hooi op de vork te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
la_fusion schreef op zondag 25 mei 2025 @ 13:22:
Om even een duit in het zakje te doen.. ik vind het niet eens zo gek wat @Ramon 73 hier benoemd.. misschien wat overdreven en voor veel deelnemers niet van toepassing maar het is vergelijkbaar met een marathon waarbij mensen nog maar net binnen de tijdslimiet binnen komen. Daar zijn allerlei excuses voor natuurlijk maar in sommige gevallen mogen die mensen dan best wel eens bedenken dat het misschien beter is om wat minder hooi op de vork te nemen.
Recent gehoord idd van iemand die de kwart marathon had gedaan om eens mee te beginnen, dat hij binnen 2km de eerste was tegengekomen die moesten wandelen. En mooi dat je bent begonnen met hardlopen, maar misschien is dan een kwart marathon niet de juiste plaats. (Al helemaal omdat de hulpdiensten dan weer hun handen vol hebben en de rest moet worden afgeblazen).

En zulke mensen doen vast ook een LM, waarbij je je kan afvragen of dat nou echt een verstandig idee is. Echter hoe hij zijn post stelde was veel meer elitisme imo. Als jij die toertocht gewoon kan volbrengen (voor de handel is afgebroken), dan is het echt niet het einde van de wereld dat een helling dat verzet toch tegenviel en het lopen werd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nomar109
Want? Mensen die het wat moeilijker afgaat, die zijn geen volwaardige deelnemer? Want zij hebben het eigenlijk niet gehaald? Ze hadden eigenlijk niet mee mogen doen? Omdat..., ja waarom eigenlijk? Er zijn geen doden gevallen, de ziekenhuizen liggen niet vol, de dag is voorbij gegaan zonder enige wanklank. Dus voor wie is dit nu eigenlijk een probleem?
Die 12.000 deelnemers op deze toertocht zijn (vrijwel) allemaal weer gefinished en daarna dronken ze samen een biertje. Ze hebben een geweldige gezamenlijke ervaring gehad. Er zullen mensen bij zijn die het te zwaar vonden. Sommigen zullen op de dag zelf die route wat ingekort hebben omdat ze zich verslikt hebben in de zwaarte. Er zullen ook mensen zijn die de volgende keer echt niet meer meedoen. Of het volgend jaar nog eens proberen, maar dan met een kortere route. Anderen zullen zich juist gemotiveerd voelen om harder te gaan trainen zodat het de volgende keer beter gaat. Dat is recreatiesport. Het reguleert zich vanzelf.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Requiem19
Ongetraind hardlopen is vrij link door de kans op oververhitting en de medische (fatale) risico’s daarbij.

Ongetraind fietsen is in ieder geval (medisch) iets minder riskant. Hopelijk is er wel getraind met sturen ooit :-).

Ik fietste in de Traka ook met mensen die bij km 10 al van hun fiets moesten op een stukje van 20%. Vond het vooral mooi dat ze er waren. En dan denk ik (hoop ik?): dit moedigt vast aan om vkg jaar iets harder te trainen.

Alles wat ervoor zorgt dat mensen gaan bewegen ipv alleen bankhangen en ongezond eten moedig ik aan. Goed voor je mentale gezondheid en goed voor de samenleving als geheel als iedereen iets gezonder bezig is.

scheelt ons een hoop geld ook op lange termijn 🤓.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:47
‘t verschil is denk ik wel dat bij die (halve) marathons met een beetje warm weer mensen bij bosjes uitvallen en hulp van EHBO nodig hebben, er afkoelbaden nodig zijn en er regelmatig zelfs een dode valt. Ik heb de indruk dat dit bij de toertochten allemaal een stuk minder heftig is, waarschijnlijk mede omdat bij die hardloop events er redelijk nadrukkelijk een wedstrijdelement inzit en bij de wielertoertochten niet. Er zullen er best wel wat aan de start verschijnen die beter een wat minder veeleisende tocht of een wat kortere route hadden kunnen nemen maar zolang ze geen zwaar beroep op de hulpdiensten hoeven te doen en anderen niet te veel in de weg fietsen/lopen zou ik zeggen laat ze dat dan maar ervaren.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:16
even een hulpvraag uitzetten: er is iets raars met mijn zipp 303FC achterwiel 'opeens'.

Nadat ik het achterwiel verwijderd had om de cassette wat beter schoon te maken, merkte ik net voor het terugplaatsen dat ik weerstand voelde bij het ronddraaien van de naaf / binnenas? (die twee uiteindes die je vasthoudt als je het wiel tussen je handen wilt laten ronddraaien).
elke 1/5e rotatie ong. kan ik die weerstand voelen, het kost maar weinig kracht om er doorheen te gaan, maar met het wiel eenmaal terug en in de montagestandaard is er merkbaar meer vibratie in de fiets bij rotatie. Ook lijkt het alsof het geluid en/of de lengte van de body nu anders is, alsof het wiel langer vrijuit blijft freewheelen oid, wat enigszins tegenstrijdig klinkt ivm de eerder geconstateerde extra weerstand?

Het schoonmaken doe ik overigens met beleid, enkel bevochtigen met de zwakke straal van de douchekop, insprayen met cyclon bionet en borstelen en afspoelen.

Met het wiel is pas 5500km gefietst, enkel in droog weer. Iemand een idee? Ik ben niet zelf in staat de hub/body open te schroeven oid om lagers te inspecteren, maar als dit het probleem is zou ik dat wel zeer snel vinden, en ook raar dat het plotsklaps is gebeurd, ik heb de fiets dagelijks in de standaard dus heb een goed zicht op het moment dat opeens alles anders aanvoelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:37
Requiem19 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 13:53:

Ik fietste in de Traka ook met mensen die bij km 10 al van hun fiets moesten op een stukje van 20%.
Het is natuurlijk ook zo dat bergop voor zwaardere rijders die wellicht ook niet de lichtste/beste fiets hebben en misschien ook niet de optimale versnellingen dat extreem zwaar is, waarbij de rest van de rit waar het vlakker is ze waarschijnlijk prima afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Torgo schreef op zondag 25 mei 2025 @ 14:10:
[...]

Het is natuurlijk ook zo dat bergop voor zwaardere rijders die wellicht ook niet de lichtste/beste fiets hebben en misschien ook niet de optimale versnellingen dat extreem zwaar is, waarbij de rest van de rit waar het vlakker is ze waarschijnlijk prima afgaat.
Zeker, dat geldt voor alles met hoogtemeters binnen het fietsen.

Op het vlakke kan iedereen altijd wel blijven peddelen, al is het met 15 km/h.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik was gisteren op de keuteberg en de Gulpener berg wel blij met 33-36 gearing met mn 100kg. Kon zo gewoon blijven trappen. Eerste stuk op de Keut was 90s aan 400w met een piek van 650w op het 20% stukje. Het stuk na de 20% ging met een cadans van 60rpm (op de 33-36) met ~7km/u en ~3.7wkg (fiets en kleren etc niet meegerekend).
Maar sprak op een gegeven moment ook iemand die met een 42-28 als kleinste versnelling fietste. Scheelt wel dat hij (naar schatting) iets van 70kg woog. Maar toch... Geef mij het voordeel van lage gearing dan maar.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Het testosteronniveau mag wel even inzakken, houdt het gezellig aub

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Dat was inderdaad de insteek. Voor velen niet goed genoeg onder woorden gebracht, maar ik heb toch diverse deelnemers gezien waarvan ik hoop dat ze niet aan de zuurstof of AED hoeven. De sociale druk is misschien wel te hoog, of het klinkt zo mooi tijdens de verjaardag/aan de koffieautomaat "zaterdag Limburgs Mooiste gereden, HA!"

Ik heb niet zoveel met rijden in groepen en tochten/wedstrijden al helemaal niet. Maar ik heb wel eens meegedaan met zoiets, vaak genoeg om te weten dat het niks voor mij is. Op een van de ritten, deels met mountainbike door grotten, werd een kleine "race" gedaan voor de start. En de groep werd in 3 categorieen opgedeeld, race, tour en gezelligheid of iets dergelijks. Ideaal, want vergelijkbare niveaus, niet vak op elkaar hoeven wachten, weinig groepsdruk tot overbelasting. Met 12000 deelnemers gaat dat waarschijnlijk een beetje ver om te organiseren.
Maar goed, enough said, hoop minpiunten gescoord hier. Verder met nuttige dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Ben het er wel mee eens hoor. Dat mensen wel serieus moeten kijken naar wat ze eigenkljik gaan doen. Zoals anderen ook al aangegeven hebben bij hardlopen zie je dat, misschien omdat het vaker in het nieuws komt, vaak fout gaan. Dat is bij wielrennen denk ik niet veel anders alleen zijn de gevolgen veel minder erg. Heb gisteren toch ook wel de nodig ambulances gezien, al denk ik eerder dat die hun rondjes aan het doen waren om zo, mocht het fout gaan, op tijd in de buurt te zijn. Verder niet veel mensen gezien die echt de kantjes er vanaf fietsten. Ach ja, over naar het volgende onderwerp. Een keutenberg is met een handbike 'een dingetje' :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• crimby
Wat een aannames worden er gedaan af en toe. Volgens mij is er vrij weinig fout gegaan. Er deden vast en zeker veel mensen mee die zo’n tocht nog nooit hebben gedaan en die tegen de grenzen van hun kunnen ging. Dat is helemaal niet erg, zelfs goed! Daar wordt je hard van. Ik zie veel liever een mentaliteit a la “ik heb het nog nooit gedaan, dus ik zal het wel kunnen”.

Vaak zat ik heb ik ook die grenzen opgezocht en zelfs eroverheen gegaan. Dat betekent niet dat je dan meteen gevaarlijk bezig bent. Ook met hardlopen, crossfit, vierdaagse. Gewoon het uiterste van jezelf vragen en niet in die comfort zone blijven hangen.

Het feit dat je mensen zag lopen, betekent dus dat je mensen zag die het uiterste van hunzelf vroegen maar wel degelijk grenzen kennen (anders liepen ze niet om hoog). En dan even ademhalen en de volgende klim weer opnieuw proberen. Super knap, mentaal krachtig. En de volgende keer dat ze het proberen komen ze misschien wel weer wat verder!

En ooit, misschien wel ooit, posten ze hier wel dat ze iemand in zuid limburg tegen kwamen die echt maar net 300 watt kon fietsen en dat ze zich afvroegen waarom die uberhaupt fietst ;-)

Ik heb iig alleen maar respect voor mensen die dingen proberen en waarbij het eventueel niet meteen lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:18
[b]crimby in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Ik heb iig alleen maar respect voor mensen die dingen proberen en waarbij het eventueel niet meteen lukt.
Ik woon zelf in de buurt van 't Bloemendaalse Kopje, wat dus de enige beetje klim is in de buurt. Daar heb ik geleerd dat dit klimmetje echt niks voorstelt in vergelijking met bijvoorbeeld de Holleweg. Dus op die laatste had ik een totaal verkeerde aanpak, omdat je dan niet wegkomt met even 2 minuten ver boven je threshold te beunen tot je boven bent. En dan helpt een 11-28 cassette ook niet :+

Daarentegen kan ik wel heel goed doseren op een rondje Ringvaart (70km compleet vlak, met de helft wind tegen en de helft wind mee) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Ja de eerste keer in je leven dat je écht moet klimmen kun je gewoon niet voorstellen hoe rustig je eigenlijk moet rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Alsof je de klimmetjes in Limburg kan vergelijken met echte bergen 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
DDX schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:54:
Alsof je de klimmetjes in Limburg kan vergelijken met echte bergen 😄
Nee het is wel te next best thing als je in het land wil blijvend. En mocht je wel de grens over durven kun je in de ardenne aardig leuk bezig zijn

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:49

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Als je in Limburg alles maar vol gas naar boven gaat houd het natuurlijk ook wel een keer op.

Mensen willen een uitdaging, dus schrijven ze zich in voor iets boven hun niveau, met het idee dat ze iets hebben om naar toe te trainen. Dat dat trainen dan niet altijd lukt..

Of ze gaan met een groepje dat net iets sneller is dan zij en laten ze zich over de kop jagen.

Als je je er wel aan ergert moet je met een cyclo mee gaan doen of op een andere dag gaan fietsen.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Requiem19 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:01:
Ja de eerste keer in je leven dat je écht moet klimmen kun je gewoon niet voorstellen hoe rustig je eigenlijk moet rijden.
Tell me about it :o

De eerste keer dat ik meedeed aan de Alpe d'HuZes en ik Bourg d'Oisans uitreed, de bocht uit kwam en die eerste beklimming zag moest ik echt even slikken. Het was alsof ik tegen een muur omhoog moest rijden. Een andere optie dan langzaam rijden was er voor mij ook gewoon niet. Ik heb het wel gehaald, in 2013 ben ik 1 keer omhoog gegaan, in 2019 was mijn doel 3 keer, maar helaas moest ik door een rugblessure het na 2 keer opgeven. Dus ik moet nog een keer terug, want die 3 keer naar boven wil ik nog wel een keer gehaald hebben.

En nee, ik ben geen geoefende rijder. Ik ben VEEL te zwaar. Ik mag blij zijn als ik 300 Watt kan wegtrappen. En dat ik er de hele dag voor nodig heb om die 3 keer naar boven te gaan zal mij worst wezen. Zoals ik al eens gezegd heb, ik fiets voor mijzelf, niet om mij te vergelijken met iemand anders, niet om te bewijzen hoe goed ik ben (want dat ben ik niet), maar wel om mijzelf te bewijzen dat ik het kan. Al is het maar gewoon puur op wilskracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

1Mark schreef op zondag 25 mei 2025 @ 19:54:
[...]

Ik woon zelf in de buurt van 't Bloemendaalse Kopje, wat dus de enige beetje klim is in de buurt. Daar heb ik geleerd dat dit klimmetje echt niks voorstelt in vergelijking met bijvoorbeeld de Holleweg. Dus op die laatste had ik een totaal verkeerde aanpak, omdat je dan niet wegkomt met even 2 minuten ver boven je threshold te beunen tot je boven bent. En dan helpt een 11-28 cassette ook niet :+

Daarentegen kan ik wel heel goed doseren op een rondje Ringvaart (70km compleet vlak, met de helft wind tegen en de helft wind mee) :)
Ja dat kreng had ik de week voor LM van drie kanten nog gedaan en is peanuts met een Eyserbosweg oid :+
Had die dan 3x en nog wat hobbeltje in de duinen enzo en dan kom je met 110km aan 340hm :+

Uurtje of 2 tegen de wind in kan ik ook prima doseren en dat merkte ik ook gisteren maar die klimmetjes ben ik gewoon niet gewend.
Gisteren op de fiets had ik nog zoiets van 150km prima, klimmen ook maar én én nooit meer! Vandaag zit ik al te kijken of ik niet meer klimtrainning op de sportschool kan doen :p

Maar naar de orde van de dag, het rijwiel heeft liefde nodig. Ketting door de Parktool cleaner gehaald en schuimt een stuk minder dan toen ik nog PFTE spray gebruikte maar komt ook een stuk minder bagger vanaf zeg! Die wax moet ik vaker aanbrengen en het hoopt wat op bij de derailleur maar scheelt een hoop zooi zeg!

En blijkbaar doet 70km met regen en troep wat met je remblokjes dus vervangen. Is zo’n spreider nodig of kan het ook prima wat ik online lees met een bandenlichter?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Webgnome schreef op zondag 25 mei 2025 @ 21:04:
[...]

Nee het is wel te next best thing als je in het land wil blijvend. En mocht je wel de grens over durven kun je in de ardenne aardig leuk bezig zijn
Eifel zou ik dan aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:15
DDX schreef op zondag 25 mei 2025 @ 23:13:
[...]

Vanuit het zuidoosten van de Ardennen zit je zo in de Eiffel en andersom. Win-win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:35
Requiem19 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:01:
Ik heb dat zelfs elke vakantie weer. Dat ik de Posbank naast de deur heb liggen helpt daar niks aan. 'Echt' klimmen is gewoon iets wat we in NL niet kunnen.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 22:45

Kluus

Gang is alles

klaaas schreef op maandag 26 mei 2025 @ 07:43:
[...]

Ik heb dat zelfs elke vakantie weer. Dat ik de Posbank naast de deur heb liggen helpt daar niks aan. 'Echt' klimmen is gewoon iets wat we in NL niet kunnen.
Bij lange klimmen kan ik me daar dan weer niets bij voorstellen, ja ik ken ze ook die zich compleet opblazen bij de eerste klim, wegrijden bij de groep en halverwege de klim kom je ze gerparkeerd tegen, dus ik weet dat het een ding is.

Bij mezelf merk ik dat ik vrij makkelijk vanaf klim 1 een ritme kan vinden rond mijn drempelvermogen en meestal voldoende herstel tijdens de afdaling om volgende klim hetzelfde te doen.

Het is dus ook wel per persoon verschillend denk ik en ligt niet per se alleen aan de trainingsomgeving. Misschien hangt het ook samen met je vermogensprofiel, ik ben echt een type tijdrijder bijvoorbeeld. Dus ik mis al de explosiviteit om mezelf op te kunnen blazen terwijl ik de langere duur relatief goed aan kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 26-05-2025 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Laatst online: 21:49

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik kan mezelf ook goed pacen op een "echte" klim. Sowieso is dat natuurlijk een stuk makkelijker geworden met de techniek van tegenwoordig. Een fietscomputer die je precies zegt hoe lang het nog is en wat er qua percentages aankomt en een hartslag- of vermogensmeter om jezelf in de gaten te houden.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
DDX schreef op zondag 25 mei 2025 @ 23:13:
[...]

Potato / Potato. Is wat mij betreft vergelijkbaar en leuk bovendien. Wat je ook nog kan doen, hebben wij een keertje gedaan is om Zuid Limburg te stationeren en dan naar de Ardenne te fietsen dan zie je weer eens wat anders dan Vaals en kun je ze combineren.

Maw zoveel mogelijkheden
blitzkrieg schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:14:
Ik kan mezelf ook goed pacen op een "echte" klim. Sowieso is dat natuurlijk een stuk makkelijker geworden met de techniek van tegenwoordig. Een fietscomputer die je precies zegt hoe lang het nog is en wat er qua percentages aankomt en een hartslag- of vermogensmeter om jezelf in de gaten te houden.
Techniek is leuk, als je echter niet weet hoe het is om 10+ kilometer te klimmen dan is die informatie op je Garmin/computertje niet anders dan gewoon 'leuk/irritant'. Althans dat was voor mij de eerste keer bij een fatsoenlijke klim toch gewoon meer irritant dan echt nuttig. Want ik weet dat ik veel moet klimmen ( dat is het idee van een berg..) en ja ik weet dat mijn hartslag te hoog is en nee, daar kan ik nu niks aan doen zonder stil te vallen. :+

[ Voor 54% gewijzigd door Webgnome op 26-05-2025 08:20 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
Zo moeilijk / onverwacht is dat (lange) klimmen toch allemaal niet? Als je met een simpele hartslagmeter weet wat je hier in NL een uur of wat kan volhouden (in je eentje) dan zorg je ervoor dat je op die klim niet boven die waarde uitkomt. Punt.

Genoeg manieren waarop je vooraf kan bepalen welke snelheid je dan ongeveer zal fietsen en wel verzet je nodig hebt om met de gereduceerde snelheid nog een beetje cadans over te houden. Als de snelheid zodanig laag wordt dat je omvalt moet je een minder steile klim uitzoeken. Of zijwieltjes monteren 😀

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hulpmotor is ook nog een optie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
blb4 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:37:
Zo moeilijk / onverwacht is dat (lange) klimmen toch allemaal niet? Als je met een simpele hartslagmeter weet wat je hier in NL een uur of wat kan volhouden (in je eentje) dan zorg je ervoor dat je op die klim niet boven die waarde uitkomt. Punt.

Genoeg manieren waarop je vooraf kan bepalen welke snelheid je dan ongeveer zal fietsen en wel verzet je nodig hebt om met de gereduceerde snelheid nog een beetje cadans over te houden. Als de snelheid zodanig laag wordt dat je omvalt moet je een minder steile klim uitzoeken. Of zijwieltjes monteren 😀
Agree, het is uiteindelijk niet heel erg rocket science, echter zit er ook nog een mentaal stukje aan he. Of nu met 30 km/u iets doet of met ~ 5..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zo moeilijk / onverwacht is dat (lange) klimmen toch allemaal niet? Als je met een simpele hartslagmeter weet wat je hier in NL een uur of wat kan volhouden dan zorg je ervoor dat je op die klim niet boven die waarde uitkomt. Punt.

Tof! En hoe calculeer je kramp in je been in?

Verder is een klimmetje niet zó spannend en een uurtje klimmetjes achter elkaar ook nietz elfs met even diep in het rood op een Keutenberg getuigen de eerste paar waar ik tijdens klimmen mij HR kon laten zakken :+
Zaterdag had ik er volgens Wahoo 29 + 150km en dan slaat bij mij iig de vermoeidheid toch wel toe, combineer dat met zeiknat zijn en een windje waardoor ik iig flink afkoelde :(

[ Voor 22% gewijzigd door sapphire op 26-05-2025 09:03 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 12:31

Uiteindelijk heeft het toch allemaal te maken met:

1. Temperatuur tijdens klim/waar je klimt?
2. Hoelang je al gereden hebt en hoelang je nog moet.
3. Mentaal
4. Ik vind persoonlijk een uur lang bijvoorbeeld 200 watt op het vlakke rijden toch makkelijker dan een uur lang 200 watt klimmen. Of dat houding is, snelheid is, hier en daar wat rustmomentjes tijdens bocht/oversteekplaats/stoplicht etc..

Als je het gewoon bijna nooit/nooit doet is klimmen gewoon een heel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Kluus schreef op maandag 26 mei 2025 @ 07:56:
[...]

Bij lange klimmen kan ik me daar dan weer niets bij voorstellen, ja ik ken ze ook die zich compleet opblazen bij de eerste klim, wegrijden bij de groep en halverwege de klim kom je ze gerparkeerd tegen, dus ik weet dat het een ding is.

Bij mezelf merk ik dat ik vrij makkelijk vanaf klim 1 een ritme kan vinden rond mijn drempelvermogen en meestal voldoende herstel tijdens de afdaling om volgende klim hetzelfde te doen.

Het is dus ook wel per persoon verschillend denk ik en ligt niet per se alleen aan de trainingsomgeving. Misschien hangt het ook samen met je vermogensprofiel, ik ben echt een type tijdrijder bijvoorbeeld. Dus ik mis al de explosiviteit om mezelf op te kunnen blazen terwijl ik de langere duur relatief goed aan kan.
Ik bedoel niet dat ik me opblaas, maar dat je na een kwartier klimmen denkt: "O ja, f*ck, zo voelde dat" :)

PM scheelt wel een hele hoop. Toen ik zonder reed had ik wel vaak de neiging om te hard van stapel te gaan. Ik rijd op de MTB vaak ook met behoorlijk hoge hartslag. Maar een hartslag die niet snel zakt als je de benen even stilhoudt is wat anders dan dezelfde hoge hartslag die hoog blijft doordat je steeds bergop moet trappen...

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 09:23
sapphire schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:50:
[...]

Tof! En hoe calculeer je kramp in je been in?
Kramp is vaak overbelasting, vocht/zout tekort of combinatie van factoren..
Ik weet nog goed dat ik mijn eerste klimtocht deed 2 jaar geleden, een dagje naar Tecklenburg, gelijk 130km willen doen..
Na 80km stond ik op elk heuveltje geparkeerd met kramp, te slecht getraind, te hard gefietst, te weinig gedronken (alles zat dicht op zondag)...

Daarna goed bekeken wat er nu verkeerd ging, paar maanden later opnieuw die kant op en probleemloos uitgefietst.

Afgelopen zaterdag ook lekker rustig aan gedaan tijdens LM, alleen op de hele steile heuveltjes kwam ik met mijn hartslag rond mijn omslagpunt, verder gewoon op power gereden en mijn hartslag zo laag mogelijk proberen te houden..

Gevolg, gemiddelde hartslag 129, en op de meeste heuveljtes hooguit tot 150bpm (Z3) gekomen..
Keutenberg en consorten met flinke stukken van 14% en hoger moest ik soms wat dieper, maar zodra het weer wat vlakker werd deed ik het ook gelijk weer rustiger aan en zakte de hartslag alweer..

Was ik de snelste? Zeker niet, maar dat was ook niet mijn insteek.
Heb ik anderen kapot zien gaan op klimmetjes, jazeker, maar ik probeer dan nog wel mensen te motiveren om ze nog even aan te moedigen of naar de top te schreeuwen..

De drukte was echt goed te doen, op elke klim voldoende ruimte, dat is tijdens de AGR wel anders, dus ik had er nu ook totaal geen moeite mee dat mensen van links naar rechts zwalkten op de Keutenberg of de Eyserbosweg..

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22

Phydomir

Dennis

Ik ervaar ook niet heel veel verschil tussen klimmen of vlak. Rijdt al jaren met een een powermeter en weet wat ik aan kan. Berg op ga je alleen minder hard. Mentaal vind ik het juist makkelijker om berg op bv 20min 300w te doen dan 20min vlak 300w.
Vorig weekend trouwens 3 dagen gefietst rond Winterberg. Is ook leuk om hoogtemeters te maken en ook goed aan te rijden vanuit Nederland.

[ Voor 21% gewijzigd door Phydomir op 26-05-2025 09:08 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

klaaas schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:04:
[...]

Ik bedoel niet dat ik me opblaas, maar dat je na een kwartier klimmen denkt: "O ja, f*ck, zo voelde dat" :)

PM scheelt wel een hele hoop. Toen ik zonder reed had ik wel vaak de neiging om te hard van stapel te gaan. Ik rijd op de MTB vaak ook met behoorlijk hoge hartslag. Maar een hartslag die niet snel zakt als je de benen even stilhoudt is wat anders dan dezelfde hoge hartslag die hoog blijft doordat je steeds bergop moet trappen...
Ahja zo, maar goed ik ken wel anderen die dat wel doen, keer op keer. En het is ook niet dat die weinig fietsen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:51
Hier ook weinig moeite met watts aanhouden tijdens klimmen. In de zomervakantie klim ik meestal in zuid Frankrijk en heb de laatste jaren wel steeds meer last van het warme weer. Met 35 graden klimmen is gewoon geen pretje. Eigenlijk sowieso wielrennen met die temperaturen is geen pretje. Als ze nou de temperatuur 10 graden konden verlagen terwijl ik fiets en dan weer terug naar 35 is het helemaal prima :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Phydomir schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:07:
Ik ervaar ook niet heel veel verschil tussen klimmen of vlak. Rijdt al jaren met een een powermeter en weet wat ik aan kan. Berg op ga je alleen minder hard. Mentaal vind ik het juist makkelijker om berg op bv 20min 300w te doen dan 20min vlak 300w.
Vorig weekend trouwens 3 dagen gefietst rond Winterberg. Is ook leuk om hoogtemeters te maken en ook goed aan te rijden vanuit Nederland.
20min 300W op het vlakke vind ik niet te vergelijken met hetzelfde op een klim. Op het vlakke is dat echt iets waar je (ik) naar 'toe moet trappen'. Even extra kracht zetten om van 280 naar 300 te komen, zeg maar. Bij klimmen zit je juist makkelijk boven die 300. Dat houdt je niet lang vol, maar je moet inhouden om er niet boven te gaan trappen. Met een pm kun je dat heel gericht doen, maar het maakt wel dat ik vlak en klimmen wel als heel anders ervaar.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 15:00
Ik ga gewoon even mijn ervaring delen ivm het bestellen van een (relatief) nieuw model Cube
Gewoon voor de geinteresseerden, want ik zocht eigenlijk levertermijnen via de search, maar weinigen delen de exacte gegevens.

- eind oktober 2024 : Bestelling in België van een Cube Attain C:62 SLX cotton´n´grey 2025. Fietsenwinkel had een 30 -tal fietsen in bestelling sinds de release in Duitsland. (ergens in augustus hoorde ik) Daarbij had ik 1 ervan gereserveerd. Voorlopige levertermijn stond op begin december
- In December, gebeld naar de fietsenwinkel, levertermijn opgeschoven met 2 weken -> begin januari
- Midden januari gebeld, levertermijn opgeschoven naar begin februari
- Begin februari gebeld, levertermijn opgeschoven naar midden februari
- Terug gebeld midden februari, opgeschoven naar begin maart
- Terug gebeld opgeschoven naar april
- Terug gebeld, opgeschoven naar mei
- ineens kreeg ik midden mei telefoontje dat hij binnen was.

Blijkbaar heeft de fietshandel nog 15 fietsen niet gekregen die hij besteld had in augustus (ze waren wel allemaal al verkocht), en ben ik 1 van de gelukkigen die hem wel gekregen heeft. Sommige zijn nog steeds aan het wachten sinds augustus.
Op zich ben ik blij van de fiets, maar alles behalve blij met de slechte communicatie bij Cube (fietsenwinkel heeft ook maar gewoon een portaal waar hij erop kan zijn).

Ik had nog een aantal vrienden die geinteresseerd waren in een Cube, maar die zijn afgehaakt na het horen van mijn ervaring. Geen idee hoe het is bij de andere merken, want het is mijn eerste race-fiets :)

[ Voor 7% gewijzigd door beOnt op 26-05-2025 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

verstappen33 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:04:
[...]
of naar de top te schreeuwen..
Drill instructor style? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19

Niet mee eens, want:

1) hartslag in NL kun je makkelijker vlak houden, op een klim kan het blijven oplopen. Want minder rijwindkoeling, en belangrijker nog: geen enkele seconde je benen stil houden.

2) je fietst op stijle stukken snel in een lagere cadans. Dat heeft allerlei fysiologische gevolgen

3) dat punt lees ik zelden, maar op een klim heb je een andere fiets efficiency. De weerstand komt eerder in de pedaalrotatie. Je moet al iets na ‘12 uur’ kracht leveren. Op het vlakke is je krachtmoment later. Niet iedereen past zijn techniek (ongemerkt) even makkelijk aan.

Mensen die overigens weinig moeite hebben met klimmen hebben vaak simpelweg een goede conditie (en laag gewicht). Met een ftp van 4+ w/kg en 1:1 gearing kun je dan veel klimmen goed in midden Z3 rijden met acceptabele cadans. Iemand met 3w/kg ftp zal veel threshold moet rijden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Requiem19 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:43:
[...]

Niet mee eens, want:

1) hartslag in NL kun je makkelijker vlak houden, op een klim kan het blijven oplopen. Want minder rijwindkoeling, en belangrijker nog: geen enkele seconde je benen stil houden.

2) je fietst op stijle stukken snel in een lagere cadans. Dat heeft allerlei fysiologische gevolgen

3) dat punt lees ik zelden, maar op een klim heb je een andere fiets efficiency. De weerstand komt eerder in de pedaalrotatie. Je moet al iets na ‘12 uur’ kracht leveren. Op het vlakke is je krachtmoment later. Niet iedereen past zijn techniek (ongemerkt) even makkelijk aan.

Mensen die overigens weinig moeite hebben met klimmen hebben vaak simpelweg een goede conditie (en laag gewicht). Met een ftp van 4+ w/kg en 1:1 gearing kun je dan veel klimmen goed in midden Z3 rijden met acceptabele cadans. Iemand met 3w/kg ftp zal veel threshold moet rijden…
Klopt allemaal maar zeg bijvoorbeeld 30 min windkracht 4 of 5 tegenwind fietsen in zone 3/4 komt toch redelijk in de buurt van 30 min klimmen met dezelfde wattages.

Weten wat je wattages zijn en daar aan houden scheelt al zoveel met klimmen. Natuurlijk helpt een groot bereik op je casette en je gewicht allemaal maar aan je wattages houden zal voor het gros het belangrijkste zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
aaaido schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:48:
[...]

Klopt allemaal maar zeg bijvoorbeeld 30 min windkracht 4 of 5 tegenwind fietsen in zone 3/4 komt toch redelijk in de buurt van 30 min klimmen met dezelfde wattages.

Weten wat je wattages zijn en daar aan houden scheelt al zoveel met klimmen. Natuurlijk helpt een groot bereik op je casette en je gewicht allemaal maar aan je wattages houden zal voor het gros het belangrijkste zijn.
Met windkracht 4 heb je fantastische rijwindkoeling. Als je datzelfde vermogen trapt de Ventoux op in de zomer gaat het een hele andere ervaring zijn, zeker als je daarvoor weinig in echt warm weer hebt gefietst.

Beetje zoals MvdP op de MTB, theoretisch kan hij het allemaal prima. Maar je moet het wel even een paar keer doen voordat je het goede gevoel erbij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Requiem19 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:03:
[...]

Met windkracht 4 heb je fantastische rijwindkoeling. Als je datzelfde vermogen trapt de Ventoux op in de zomer gaat het een hele andere ervaring zijn, zeker als je daarvoor weinig in echt warm weer hebt gefietst.

Beetje zoals MvdP op de MTB, theoretisch kan hij het allemaal prima. Maar je moet het wel even een paar keer doen voordat je het goede gevoel erbij hebt.
Natuurlijk is het een andere ervaring met al die externe factoren. Maar wat betreft wattages wegtrappen is en kan het vaak wel een soortgelijke ervaring zijn als je je iig maar houdt aan je wattages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
dfbt schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:03:
[...]

Uiteindelijk heeft het toch allemaal te maken met:

1. Temperatuur tijdens klim/waar je klimt?
2. Hoelang je al gereden hebt en hoelang je nog moet.
3. Mentaal
4. Ik vind persoonlijk een uur lang bijvoorbeeld 200 watt op het vlakke rijden toch makkelijker dan een uur lang 200 watt klimmen. Of dat houding is, snelheid is, hier en daar wat rustmomentjes tijdens bocht/oversteekplaats/stoplicht etc..

Als je het gewoon bijna nooit/nooit doet is klimmen gewoon een heel anders.
Ik herken dat, volgens mij zijn 't vooral die rustmomentjes. Op 't vlakke heb je nooit dat je een uur lang constant vermogen aan 't leveren bent, je kan/moet altijd ff je benen stil houden, al is 't maar voor een bocht, een tegenligger, een stoplicht oid. En 't kan ook ff kort ongestraft tussendoor. Bij klimmen moet je constant leveren want anders val je direct stil/om. Je kan natuurlijk bij zo'n lange klim ook gewoon zo af en toe ff stoppen. Daar ga je geen kommetje mee halen maar 't kan natuurlijk wel gewoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 09:23
mvds schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:35:
[...]

Drill instructor style? :+
Nee, gewoon aanmoedigen... "Nog een klein stukje, bijna boven!", "kom op je kunt het!!" "nu niet inzakken, kom op trappen!!"

Vaak zie je ze dan nog wel even de tanden op elkaar zetten en alles op alles zetten..
Gaaf om te zien.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:37

Flipmo

OMG !!

Phydomir schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:07:
Hoe was het asfalt daar?

Ben met vrienden nu paar x weekendje wezen klimmen..
2x Luxemburg is top qua asfalt, alleen pauzeplekken lastig te vinden.
2 weken terug Eifel (omgeving Adenau / Nurburgring) en super slecht asfalt.
Op elke weg wel een bordje Strassen schaden. Dat viel ons echt tegen.

Zijn nu aan het kijken voor volgend jaar.
Qua pauzeplekken is Duitsland wel fijn.. maar asfalt...
Daarom benieuwd naar Winterberg

Evt zuid limburg hebben we ook zin in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 19:13
verstappen33 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:29:
[...]

Nee, gewoon aanmoedigen... "Nog een klein stukje, bijna boven!", "kom op je kunt het!!" "nu niet inzakken, kom op trappen!!"

Vaak zie je ze dan nog wel even de tanden op elkaar zetten en alles op alles zetten..
Gaaf om te zien.
En het werkt echt goed!

Heb mijn fietsmaatje digitaal aangemoedigd op "Road to Sky", hij gaf aan dat het hem enorm heeft geholpen om niet op te geven :*)

En in niet virtuele wereld is het nog beter te zien en makkelijker om te doen :)
Word er zelf ook altijd wel enthousiast van

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:23

Polariteit

Fietsende fotografeur

Flipmo schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:39:
[...]

Hoe was het asfalt daar?

Ik heb vorig jaar juli 3 dagen rond Winterberg gefietst, en was erg blij met het asfalt. Superstrak. Vele malen beter dan bijv. in de Eifel bij de Rursee eerder dit jaar.

In duitsland heb ik sterk de indruk dat de wegkwaliteit nogal eens wil verschillen van landskreis tot landskreis...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 02:04
Qua klimmen weinig ervaring.. ook nog nooit echt lange klimmen gedaan zoals in de alpen, maar in spanje 20-30 minuten heb ik niet zoveel moeite mee, denk dat he took scheelt dat ik relatief veel indoor train in de winter (of met slecht weer) dan wen je (zeker als je op het binnenbkad in erg mode traint) ook goed aan het gebrek aan micro breaks

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22

Phydomir

Dennis

Polariteit schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:42:
[...]

Ik heb vorig jaar juli 3 dagen rond Winterberg gefietst, en was erg blij met het asfalt. Superstrak. Vele malen beter dan bijv. in de Eifel bij de Rursee eerder dit jaar.

In duitsland heb ik sterk de indruk dat de wegkwaliteit nogal eens wil verschillen van landskreis tot landskreis...
Ja, ik heb dezelfde ervaring. Prima wegdek over het algemeen. Eigenlijk maar één keer gehad dat er wat gaten in de weg zaten. Maar dat was een stuk van een paar 100 meter. Op 265KM valt dat reuze mee :+

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 16:49
Iemand wel eens gefietst in het gebied rond de Bodensee in Duistland?
Ik ga deze zomer 2 weken die kant op en neem mijn fiets mee. Dit is mijn eerste vakantie waar ik de fiets mee neem, ik ben pas dit jaar begonnen met wielrennen. Tot nu toe is mijn langste rit 80km met twee korte pauzes tussen Utrecht en Arnhem, dus weinig hoogtemeters.

Heb zelf al wat routes uitgestippeld op Komoot, maar als er hier nog mensen zijn die tips hebben voor dit gebied hoor ik het natuurlijk graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 09:55
Flipmo schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:39:
[...]

Hoe was het asfalt daar?

Zo dat was onze ervaring ook na een weekendje Eifel (rond Heimbach en Hohe Acht). Er zijn stukken mooi asfalt, maar op veel plekken is het erg slecht. Gaten en grind op de op- en afgangen naar weg/fietspad. Plus overal in de dorpjes heb je putdeksels.

We hebben desondanks heerlijk gefietst hoor, maar je moet er wel rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:23

Polariteit

Fietsende fotografeur

Jobius schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:55:
Iemand wel eens gefietst in het gebied rond de Bodensee in Duistland?
Ik ga deze zomer 2 weken die kant op en neem mijn fiets mee. Dit is mijn eerste vakantie waar ik de fiets mee neem, ik ben pas dit jaar begonnen met wielrennen. Tot nu toe is mijn langste rit 80km met twee korte pauzes tussen Utrecht en Arnhem, dus weinig hoogtemeters.

Heb zelf al wat routes uitgestippeld op Komoot, maar als er hier nog mensen zijn die tips hebben voor dit gebied hoor ik het natuurlijk graag!
Ik heb er eigenlijk alleen gefietst tijdens een lange fietstocht door Europa, zowel aan de noord- als aan de zuidkant; maar aan beide kanten zit je vrij dicht op de heuvels; dus die hoogtemeters ga je wel maken denk ik ;)

Weet niet waar je precies zit; maar als je aan de oostkant zit zou ik zelf sowieso een 'vierlandentour' proberen te plannen in 1 rit langs duitsland, oostenrijk, zwitserland en liechtenstein. Gewoon omdat het kan _/-\o_
(kilometers lopen dan wel aardig op, maar is wel redelijk vlak te doen langs het meer en de rijn)

[ Voor 4% gewijzigd door Polariteit op 26-05-2025 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:42:
Qua klimmen weinig ervaring.. ook nog nooit echt lange klimmen gedaan zoals in de alpen, maar in spanje 20-30 minuten heb ik niet zoveel moeite mee, denk dat he took scheelt dat ik relatief veel indoor train in de winter (of met slecht weer) dan wen je (zeker als je op het binnenbkad in erg mode traint) ook goed aan het gebrek aan micro breaks
Ja dat denk ik ook en je leert het goed aanvoelen wat je aan kan denk ik, ik zwift al sinds beta dus voor mij zal dit ook mee spelen dat ik het voor mijn gevoel wel redelijk kan pacen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 15:57

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

beOnt schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:30:
Ik ga gewoon even mijn ervaring delen ivm het bestellen van een (relatief) nieuw model Cube
Gewoon voor de geinteresseerden, want ik zocht eigenlijk levertermijnen via de search, maar weinigen delen de exacte gegevens.

- eind oktober 2024 : Bestelling in België van een Cube Attain C:62 SLX cotton´n´grey 2025. Fietsenwinkel had een 30 -tal fietsen in bestelling sinds de release in Duitsland. (ergens in augustus hoorde ik) Daarbij had ik 1 ervan gereserveerd. Voorlopige levertermijn stond op begin december
- In December, gebeld naar de fietsenwinkel, levertermijn opgeschoven met 2 weken -> begin januari
- Midden januari gebeld, levertermijn opgeschoven naar begin februari
- Begin februari gebeld, levertermijn opgeschoven naar midden februari
- Terug gebeld midden februari, opgeschoven naar begin maart
- Terug gebeld opgeschoven naar april
- Terug gebeld, opgeschoven naar mei
- ineens kreeg ik midden mei telefoontje dat hij binnen was.

Blijkbaar heeft de fietshandel nog 15 fietsen niet gekregen die hij besteld had in augustus (ze waren wel allemaal al verkocht), en ben ik 1 van de gelukkigen die hem wel gekregen heeft. Sommige zijn nog steeds aan het wachten sinds augustus.
Op zich ben ik blij van de fiets, maar alles behalve blij met de slechte communicatie bij Cube (fietsenwinkel heeft ook maar gewoon een portaal waar hij erop kan zijn).

Ik had nog een aantal vrienden die geinteresseerd waren in een Cube, maar die zijn afgehaakt na het horen van mijn ervaring. Geen idee hoe het is bij de andere merken, want het is mijn eerste race-fiets :)
Herkenbaar verhaal.
In sept. 2021 bij fietsenmaker een modeljaar 22 MTB besteld.
Eerste leverdatum zou oktober zijn, werd december en uiteindelijk februari.
Daarom nooit meer Cube nieuw bestellen (hooguit direct ophalen in winkel), los van dat de kwaliteit mij ook wat tegenviel.
Jaar later bij Canyon fiets besteld zodra die beschikbaar was op de site.
Binnen 8 weken stond er een doos in de gang, geheel conform voorspelde levertijd van 8 tot 10 weken.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 16:49
Polariteit schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:13:
[...]
Weet niet waar je precies zit; maar als je aan de oostkant zit zou ik zelf sowieso een 'vierlandentour' proberen te plannen in 1 rit langs duitsland, oostenrijk, zwitserland en liechtenstein. Gewoon omdat het kan _/-\o_
(kilometers lopen dan wel aardig op, maar is wel redelijk vlak te doen langs het meer en de rijn)
Ik zit in Uberlingen in een huisje, dat is aan de noordzijde, 60 km naar Oostenrijk.
Ik heb idd wel naar een 4 landen tour zitten kijken, maar qua km's weet ik niet of ik dat leuk ga vinden.
(4 landen toer kom ik op +-200km. 3 landen toer (zonder Lichtenstein) is +-140km)
Misschien wel als ik echt rustig aan doe, met veel stops en er gewoon een hele dag voor uittrek. Daar heb ik nog weinig ervaring mee, meestal als ik fiets ben ik niet langer dan een halve dag bezig. Ik ga het nog even bekijken.

Qua hoogte meters heb ik al wat leuke klimmetjes opgezocht die ik wil gaan doen. Kijken hoe dat gaat bevallen (of tegenvallen 8)7)

[ Voor 4% gewijzigd door Jobius op 26-05-2025 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:07
Iemand ervaring met restwaarde van een fiets? Komende week mag ik "New Bike Day" vieren, en wordt mijn oude fiets overbodig. In principe heb ik 2 opties voor die fiets:

1. Dit wordt de nieuwe binnenfiets voor Zwiften
2. Verkopen en voor de opbrengst een Zwift Ride fiets kopen.

Optie 2 klinkt mij als muziek in de oren, maar wat zou een fiets uit 2011, Felt F75, alu-frame, standaard wielen, triple 10sp, shimano 105, verder in prima staat qua schakelen e.d. ongeveer op kunnen brengen? Is daar iets van een pijl op te trekken? Ik wil er namelijk niet teveel op bijleggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Blik1984 op 26-05-2025 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 15:08
Denk dat je richting een Zwift ride net 25-30% van de kosten kan dekken bij de verkoop van je fiets. Kijk op marktplaats wat er voor vergelijkbaars te koop staat maar voor een fiets van 14 jaar oud, die nieuw niet (veel) meer dan €1000 heeft gekost ga je niet de hoofdprijs krijgen. Je zit dan toch in een doelgroep die net begint met fietsen of wil proberen en er niet veel geld voor over heeft.

Flickr - Strava

Pagina: 1 ... 645 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).