Ik vind er weinig nuchter en weinig objectief aan. Ja je wattage dat is objectief maar de rest…..
Het komt op mij over alsof je even wilt showen dat jij wel een binkie bent die anderen er af rijd die wellicht nooit in heuvels rijden.
Wat dat met piemeltjes en tenen te maken heeft geen idee maar blijkbaar houd het je bezig
Hier overigens nog zo’n kneusje die LM gereden heeft én niet eens een FTP van 300w heeft. Zal volgende keer ook tegen mijn vrouw zeggen hoe ze het in haar hoofd durft te halen om me zoiets kado te geven want dat kan ik prima zelf rijden.
Ik adviseer je dan ook om mijn post vanaf hier niet verder te lezen want het is geheel subjectief en gaat niet over piemels, wel even over tenen.
Dus voor diegene die zich wel een ander kunnen verplaatsen, ik heb vandaag LM 150 geel gereden, langste rit voor mij ooit en meeste hoogtemeters in één rit ooit (en wss meer dan ik afgelopen 4 jaar bij elkaar gereden heb ofzo ) met 2645hm

Een ervaring rijker en een illusie armer want ik heb geen klimgenen bleek

2x moeten afstappen wegens kramp, op het stijle stukje van de Eyserbosweg en Gulperberg vlak onder de top. Rechterbeen dacht opeens ‘ik span je bovenbeen spier lekker aan ookal wil jij je been juist krom’ en met een gestrekt been trapt wat lastig

Vermoeden was zout tekort en gezien ik nogal zout zweet was ik licht voorbereid en had ORS mee dus even een zout shot en de rest van de rit ging prima. Keutenberg wil ik nog wel even noemen want daar gewoon max hartslag aangetikt
Verder vond ik het best waaien zeker op de open stukken en met name de rukwinden vond ik wel flink en niet heel relaxed met 50mm velgen in een afdaling want ben al niet zo’n held
Ook lekker bijna de halve route in de regen gereden dus was verkleumd en alles was drijfnat en onder de bagger
Heb nog even overwogen om gewoon de kortste route terug te nemen maar had ook zoiets van f*ck it nou wil ik hem uitrijden ook!
Afstand viel me ergens mee, je stelt je er toch op in en had rustig gereden dus de laatste paar km nog wat energie om wat gaatjes dicht te rijden voor Heerlen. Door de wind rijden ben ik namelijk wel gewend
Qua organisatie vond ik het top! Mooie opzet van de start/finish, redelijk veel verkeersregelaars alleen op het einde minder. Veel motards zien rijden, die weer wel op het einde van de dag.
Paar kleine puntjes van kritiek maar mag de pret niet drukken

Voor mij persoonlijk vond ik het een geslaagde uitdaging + al aardig wat uurtjes van de fiets en nog geen migraine
Eens kijken wat ik kan verbeteren qua trainen voor mezelf en slachtoffers zoeken die volgend jaar mee willen want alleen is wel wat saai

Ow en ik moest het nog over tenen hebben, die heb ik vandaag een paar uur niet gevoeld want natte sokken en wind is koud!
[
Voor 6% gewijzigd door
Outerspace op 25-05-2025 14:40
. Reden: Quote aangepast ]