Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 604 ... 699 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:53
verstappen33 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:02:
[...]

Je zit natuurlijk niet in de ideale tijd van het jaar, ik weet niet of je van MTB/Gravel houdt. voor die mensen begint het seizoen nu pas echt..
Nee, nee en nee. MTB is een zomersport.

Hij wil.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:08
Ugchel schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:51:
Ik heb even getwijfeld of dit in een eigen topic moest (en of ik het uberhaupt moet vragen), maar aangezien fietsen (met focus op wielrennen) mijn primaire sport is plaats ik hem hier. Vanwege prive omstandigheden heb ik een driekwart jaar nauwelijks gesport. Mijn conditie is erg verslechterd en aan de kilo-kant van watt/kg is er ook weer werk aan de winkel. In geen van mijn fietsclubjes kom ik nog mee. 'Men' houdt zeker rekening en wacht gewoon netjes, maar je voelt aan jezelf dat het niet lekker loopt. Ik moet op vol vermogen rijden om anderen bij te houden die kalm aan doen, en zelfs dat lukt niet. Ik vind voor mezelf/alleen fietsen matig leuk, zeker omdat ik merk hoe veel ik heb ingeleverd. Kortom ik merk dat ik een enorme motivatiedip heb: ik kom niet mee met m'n fietsmaatjes, ik weet waar ik vandaan kom conditioneel en ik weet eigenlijk niet goed hoe ik nu weer moet gaan opbouwen.

Jaren geleden toen ik ook geen conditie had ben ik 'gewoon' gaan fietsen, heb ik dat opgebouwd en had ik succeservaringen. Nu als ik opstap zit ik niet verdrietig op de fiets, maar ik merk dat ik het erg lastig vind om de knop weer om te zetten, om gewoon te genieten van het fietsen/buiten zijn, om trots te zijn als ik een rit gedaan heb (hoe klein ook). Rationeel begrijp ik wel wat ik moet doen om dit om te keren: 'ga weer lekker buiten fietsen, geniet ervan', 'bouw rustig op en wees blij met elke progressie' etc. etc. Mentaal vind ik dat echter heel erg lastig.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het terugkeren uit stevige onttraining en mogelijk tips? (Los van de rationele tips die ik zelf al benoemd heb?)
Wintertje Zwiften? Speels veel instap niveau wedstrijden rijden en wat socials rides. Als je eens begint met 2 a 3 ritjes per week schiet je niveau omhoog.

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:30
klaaas schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:03:
[...]

Nee, nee en nee. MTB is een zomersport.
akkoord.

On topic: ik zou eigenlijk eerst proberen zelf wat beter te worden in plaats van je meteen te willen meten met een fietsgroepje. Terug het plezier vinden door solo te fietsen en eventueel een wat gestructureerd schema via Join te volgen, daar krijg je bv. altijd wel een gratis inloopperiode. Zo ga je zelf vorderingen zien/voelen en lig je niet constant te vergelijken met anderen.

• BravoWhiskyAlfa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-05 10:12
Zijn er mensen die ervaring hebben met het terugkeren uit stevige onttraining en mogelijk tips? (Los van de rationele tips die ik zelf al benoemd heb?)
In jouw situatie lijkt het me het belangrijkst om het plezier in het fietsen (terug) te vinden, het gericht trainen komt (eventueel) later wel. Dus gezellige koffieritjes, mooie routes etc..

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:12
Ik heb even getwijfeld of dit in een eigen topic moest (en of ik het uberhaupt moet vragen), maar aangezien fietsen (met focus op wielrennen) mijn primaire sport is plaats ik hem hier. Vanwege prive omstandigheden heb ik een driekwart jaar nauwelijks gesport. Mijn conditie is erg verslechterd en aan de kilo-kant van watt/kg is er ook weer werk aan de winkel. In geen van mijn fietsclubjes kom ik nog mee. 'Men' houdt zeker rekening en wacht gewoon netjes, maar je voelt aan jezelf dat het niet lekker loopt. Ik moet op vol vermogen rijden om anderen bij te houden die kalm aan doen, en zelfs dat lukt niet. Ik vind voor mezelf/alleen fietsen matig leuk, zeker omdat ik merk hoe veel ik heb ingeleverd. Kortom ik merk dat ik een enorme motivatiedip heb: ik kom niet mee met m'n fietsmaatjes, ik weet waar ik vandaan kom conditioneel en ik weet eigenlijk niet goed hoe ik nu weer moet gaan opbouwen.

Jaren geleden toen ik ook geen conditie had ben ik 'gewoon' gaan fietsen, heb ik dat opgebouwd en had ik succeservaringen. Nu als ik opstap zit ik niet verdrietig op de fiets, maar ik merk dat ik het erg lastig vind om de knop weer om te zetten, om gewoon te genieten van het fietsen/buiten zijn, om trots te zijn als ik een rit gedaan heb (hoe klein ook). Rationeel begrijp ik wel wat ik moet doen om dit om te keren: 'ga weer lekker buiten fietsen, geniet ervan', 'bouw rustig op en wees blij met elke progressie' etc. etc. Mentaal vind ik dat echter heel erg lastig.

Klinkt bijna zoals een goede maat van mij, je heet geen Bas toevallig :D ? :+
Je zit in een spiraal naar beneden, ritten overslaan betekend dat de andere groeien in progressie en beter worden of conditie behouden, en niet mee gaan betekend dat je zelf inlevert. 2 kanten op waardoor t voor je zelf ook niet echt leuker wordt. Ik kan alleen maar meegeven dat je echt t plezier in fietsen moet krijgen voordat je kan denken over trainingen, met club opstap enzovoort.

Een doel bepalen waar je wilt voor gaan hielp mij vooral op het motivatie stukje. Of dat nou gezond zijn is, afvallen, bepaalde koers of rit rijden, persoonlijke doelen zoals bijvoorbeeld op 1 dag 100 of 150 of 200 km fietsen. Wellicht helpt een nieuw fiets, of rijden met Zwift in wedstrijden en op ''podium komen''.

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-12 09:21
Cloclo100 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:14:
[...]

akkoord.

On topic: ik zou eigenlijk eerst proberen zelf wat beter te worden in plaats van je meteen te willen meten met een fietsgroepje. Terug het plezier vinden door solo te fietsen en eventueel een wat gestructureerd schema via Join te volgen, daar krijg je bv. altijd wel een gratis inloopperiode. Zo ga je zelf vorderingen zien/voelen en lig je niet constant te vergelijken met anderen.
Het ligt er ook aan wat een club kan aanbieden..
De club waar ik lid van ben heeft genoeg groepen waarbij het tempo echt laag ligt, dit zijn de zogenoemde koffieritjes en hier ligt de nadruk op gezellig samen fietsen..
Gemiddelde snelheid ligt hier rond de 26-27km/u.

Dus informeren bij een club zou ik zeker niet uitsluiten wanneer je weer op de fiets wilt stappen.
Maar het belangrijkste is inderdaad plezier en misschien een doel zien te vinden waar je aan vast kunt houden..

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:21

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Requiem19 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:09:
[...]

Wintertje Zwiften? Speels veel instap niveau wedstrijden rijden en wat socials rides. Als je eens begint met 2 a 3 ritjes per week schiet je niveau omhoog.
Helaas gaat conditie te paard en komt het te voet. En met de winter voor de deur wordt het er niet makkelijker op om lekker te trainen. Stel kleine doelen, zorg voor consistentie in je trainingen - minimaal 3x per week- en met bijvoorbeeld een powermeter kan je je progressie meetbaar maken op sites als intervals.icu. Het laatste helpt mij altijd als ik in een opbouwfase zit en als je niet kan fietsen... moet je er gewoon niet naar kijken, 'ignorance is bliss'.

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-12 09:42
@Ugchel

Lastig Lastig, ik zou vooral variëren en doen waar je energie van krijgt. Wat je ook kunt doen, ga spinnen. 1 of 2 keer in de week. Dit is vaak ook een sociaal gebeuren, je zit met een groepje in de zaal te spinnen en iedereen fietst op zijn eigen niveau, maar je fietst toch met zn allen in een zaal. Weekends nog een langere rit van 2+ uren en je conditie gaat vanzelf beter worden.

Thuis op een smart-trainer is natuurlijk ook niks mis mee, maar het sociale vind ik hierbij ver te zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door pier87 op 07-10-2024 13:09 ]

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-12 11:22

Eind 2022 ook zo'n dip gehad, veel ziek geweest in de herfst, andere dingen aan het hoofd, druk hier druk daar en als toetje COVID op nieuwjaarsdag na de dag ervoor eindelijk weer eens op een fiets te hebben gezeten. Conditie in het putje, zin er naast. In de eerste maanden van 2023 weer de zin gevonden. Ritje buiten, ritje op de MTB, ritje binnen op de Tacx. Als je buiten bent gaat die conditie wel weer iets omhoog, krijg je gratis. In maart 2023 weer begonnen met structuur, binnen 2 dagen in de week een pittige rit van een uur en in het weekend met vrienden een rondje op de MTB. Dat kunnen uitbouwen en conditie opbouwen tot juni dat jaar. Toen de sleutel van onze nieuwbouw woning gekregen en dan doe je ook wat minder, maar zin en motivatie bleven wel. In de nazomer weer wat meer leuke dingen gedaan, MTB op andere paden, nieuwe ritjes op de racer in de buurt maar ook op andere plekken. Nu zit ik eindelijk weer op m'n niveau waarbij ik de rest bij kan houden en de sprintjes kan winnen, maar dat kost gewoon veel tijd

Belangrijkste is eerst je zin terugvinden. Conditie geeft je minder snel een goed gevoel, naar buiten willen en lekker trappen is de grootste winst

• verstappen33
pier87 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:07:
@Ugchel

Thuis op een smart-trainer is natuurlijk ook niks mis mee, maar het sociale vind ik hierbij ver te zoeken.
Indoor kun je het ook wel leuk maken, via onze club starten we binnenkort met gezamenlijke training sessies in Zwift..
Elke week 2 trainingen van 1 a 1,5 uur met een leuke workout, doordat iedereen een ander FTP heeft kan iedereen het op hun eigen niveau uitvoeren en blijf je als groep ook bij elkaar fietsen.

Om het verder "sociaal" te maken wordt er ingebeld in een teams meeting, zo kun je nog een beetje met elkaar vocaal communiceren ipv de chat.

Geen idee of het echt van de grond komt, maar we hebben van meerdere leden deze suggestie gekregen om de winter te overbruggen en toch een beetje het clubgevoel te houden, anders zie je elkaar bijna een half jaar niet.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38
pier87 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:07:

Halve volksstammen leven op bij de Zwiftraces die nu weer druk(ker) bezocht worden.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:00

Grappig... je verwoord vrijwel precies mijn eigen situatie...

Vorig jaar begonnen met wielrennen. Fiets is een oud krijgertje, omstreeks 15 jaar oud, "ge-erft" van m'n vader wiens lichaamsbouw redelijk gelijk was aan die van mij.

Zomer en nazomer heerlijk gefietst en nadat het weer te wisselvallig werd, direct knoop doorgehakt en een Kickr Core aangeschaft! Heel de winter 2 a 3 dagen per week gezwift, progressie gemaakt en voelde me heerlijk toen het buitenseizoen weer startte..

Maar door persoonlijke omstandigheden waardoor m'n algehele energie per TGV vertrok en het feit dat ik bij de start van het buitenseizoen bedacht nieuwe 25mm bandjes te steken (ipv de 23mm die erop lagen) had ik een enorme valse start van het seizoen en heb ik eigenlijk geen rit lekker gereden...

De 25mm bandjes bleken aan te lopen.. Niet extreem en ook niet als m'n fiets in het onderhoudsstandaard hing, maar blijkbaar fietsende weg wel.. Uiteindelijk weer 23mm bandjes gestoken, maar eigenlijk te laat en plezier was, samen de energie.. al vertrokken.

En m'n fietsmaatjes die heel de winter op de bank hadden gezeten reden als een zonnetje...
Inmiddels hebben m'n fietsmaatjes allemaal een nieuwe racefiets gekocht, wat het verschil alleen nog maar groter maakt en de wil om gezellig samen te fietsen voor mij alleen maar verminderde. Ondanks ze echt wel inhouden en we rekening houden met elkaar.

Inmiddels staat de fiets weer op de trainer... Zwiften was niet echt m'n ding dus wil ik van de winter wat anders proberen.. maar aangezien ik cum laude geslaagd ben voor het vak Procrastineren... is de beslissing over wat dan wel nog niet genomen..

Ook hier dus iemand die de winter wil gebruiken om weer energieker te worden.. en weer in de vorm te komen om volgende buitenseizoen weer te kunnen genieten van de ritten en hopelijk weer aan te haken bij de anderen!

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

• mhr-zip

Waarom ben je jaren geleden gaan sporten? Fietsen soms is het leuk, maar vaak is het ook gewoon klote met regen en wind. Dus als je je originele motivatie weer kan oppeppen of nieuwe kan vinden.

Zoals conditie, gezondheid, gewicht, mentale ontspanning etc.
Bij sommige mensen is het sociale element heel erg nodig, dus iedere maandagavond om 19:30 bij de club is geen probleem. Want gezellig en sociale druk. Maar ff zomaar rondje fietsen kan ook morgen, en dan blijft het dus morgen.

Wat voor mijzelf altijd werkt:
In het weekend besluit ik welke dagen ik volgende week wil gaan fietsen, met als uitgangspunt 3 dagen*.
Dus dat worden de dagen met minste regen en wat privé beste uitkomt. Her en der ff wat schuiven evt.
Als je weet welke dagen je gaat fietsen, dan weet je ook dat je fiets gereed moet zijn. Je kleding gewassen etc. Als je weinig tijd hebt, moet je het zelfs even klaar zetten zodat je er zo op kan springen.

Als je het van de dag zelf af laat hangen of je na een lange dag werken nog zin hebt....... Kan je nu al vertellen dat ik dat ook niet heb. Maar als het al soort van gepland staat, dan kan ik er toch een soort van naar uit kijken. Zeker omdat je weet dat het daarna altijd lekker voelt.

Edit:

Daarnaast helpt een doel, dat kan van alles zijn. Zolang het jou maar motiveert.

- Toertocht rijden dit voorjaar.
- Zelf uitgestippelde route van x km rijden over x tijd.
- Bepaalde FTP waarde halen.
- Reeds genoemde "tegeltjes": https://www.statshunters.com
- Alle wegen bij jou in de regio rijden: https://wandrer.earth (in de winter ook makkelijker, hoe je niet zo ver. En nee ik neem niet de woonwijken, maar toch veel onbekende paden op deze manier ondekt).
- Nieuwe fiets werkt altijd.
- En als je het doet voor het sociale, dan moet je dat op tuigen.

*Ik ben ook een mens en heb een gezin. Dus het lukt ook vaak zat niet, maar dan ga ik de week er na gewoon weer beginnen. Het maakt niet uit hoe vaak je stopt of opgeeft, als je daarna maar gewoon weer gaat beginnen *O*

[ Voor 11% gewijzigd door mhr-zip op 07-10-2024 14:39 ]

• Edwin987
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-12 17:27
Naast alle goede tips die je al vind, misschien nog een aanvullende praktische tip: verwijder het data veld met de (gemiddelde) snelheid.

Dan gaat je focus op iets anders tijdens het fietsen, bijvoorbeeld hartslag of vermogen. Of nog leuker: op je omgeving.

Een tip die hier al eerder is gegeven en voor mij heel goed werkt is statshunters. Je gaat ritjes maken om tegels te scoren en daarmee kom je buiten je eigen gebaande paadjes. Dan zie je eigenlijk hoeveel mooie weggetjes er zijn. Verandering van spijs doet eten

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:20
Heeft iemand toevallig een goede aanbieding voor Zwift? Ik heb al een Join-abonnement, maar volgens mij heb ik ook Zwift nodig om de trainingen te kunnen laden.

• Requiem19
jostefa schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:40:
Heeft iemand toevallig een goede aanbieding voor Zwift? Ik heb al een Join-abonnement, maar volgens mij heb ik ook Zwift nodig om de trainingen te kunnen laden.
Nee, is niet nodig. Join heeft eigen workout player.

Verwijderd

Ik zou graag weer willen gaan fietsen.
Ik heb veel gefietst, 2x per week 50-80km.

Heeft iemand ideeën voor welke racefiets goed zou zijn?

Ik zoek endurance achtige fiets.
Ook mogelijkheid om iets grotere band te monteren voor een bospaadje meepakken.
Tot €2000 euro.

• jostefa
Verwijderd schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:07:

Tot €2000 euro.
Ik heb een Canyon Endurance AL waar ik erg tevreden mee ben. Het is afgemonteerd met Shimano 105, en deze zomer heb ik er carbon wielen op gemonteerd. Er kunnen banden op tot 35mm.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
klaaas schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:56:
Ik denk dat je het verkeerd leest. Tiagra 4700 heeft voor zowel voor als achter dezelfde cable pull als 11 speed. Er staat dus niet dat 11 speed en Tiagra 4700 zoveel van elkaar verschillen. Je FD gaat gewoon werken met een Tiagra shifter, Sterker nog, je RD ook. Alleen zou je er dan een 10 speed cassette op moeten zetten. (Voor het geval je toch beide shifters gelijk zou willen hebben).
Zo lang de hydrauliek van de achterkant het nog doet, laat ik dat lekker.
Voor de voorkant begrijp ik uit jouw reacties dat Tiagra 4700 sowieso een veilige optie is. d:)b
O ja, GRX cranks zijn afwijkend van road, dat klopt. Veel mensen krijgen een road FD echter wel werkend op een GRX crankset. Maar als je voor zeker wilt gaan dan kun je het beter bij een Tiagra 4700 houden.

Let trouwens wel op dat de compatibiliteit met 11 speed alleen Tiagra 4700 betreft. 4600 en eerder zijn niet compatibel met 11 speed.
Check.
Mochten mijn GRX voorbladen het eerder begeven dan dat mijn nieuwe-fiets-voor-woonwerk-plan uitgewerkt wordt, wissel ik tegen die tijd veilig naar 4700 50/34.
Zit je trouwens vast aan de 2x setup? Als het een dedicated commuter is zou je ook 1x kunnen gaan rijden lijkt me. Dan maakt het (bijna) helemaal niet uit wat voor shifter je gebruikt.
Nee zeker niet:
TheTinusNL schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:01:
Plan C zou zijn om complete voorderailleur-setup vaarwel te zeggen en over te stappen op 1by. Twijfelde ik al over toen het nog een gravelbike was, maar zeker sinds degradatie naar woonwerkfiets heb ik die 2*11 versnellingen lang niet allemaal nodig. Dan zou ik gewoon de simpelste/goedkoopste/goedwerkende mechnische schijfrem-combi kunnen installeren?
Dus dat is wel mooi, en daar neig ik ook naar, maar ook iets waar ik nog over moet beslissen. Komt wel wat nauwer met voorblad- en cassettekeuze dan, maar ik heb denk ik al een heel goed beeld van de snelheden/meestgebruikte gear ratio's die ik haal met woonwerk.
Huidige FD en kettingbladen zijn vast wel verkoopbaar voor "extra korting" op 1by.

@klaaas nogmaals thanks voor de bijdragen d:)b
GWBoes schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 07:50:
Bedenk je wel dat de vorm van mechanische en hydraulische shifters ook compleet anders is. Helemaal als je ook nog grx met een weggroep gaat combineren. Dat lijkt mij verre van comfortabel.
Dat had ik al meegenomen in mijn overweging.
Aesthetisch boeit het mij echt helemaal niets dus dat scheelt :+
Qua comfort vind ik mechanische brifters eigenlijk lekkerder. Ik denk dat zo'n combi wel went en zo niet dan kan ik mij altijd nog troosten met de flinke zak geld die ik bespaard heb :P

Informaticus of vakkundig Googler?

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-12 18:35

_Z3

jostefa schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:40:
Tegenwoordig sync ik de trainingen naar TrainingPeaks en kan ik met Mywhoosh de trainingen doen, dan kun je naar een viruteel mannetje op een fiets kijken. :) Je kunt de training ook in de Garmin agenda zetten en dan kun je de training met de Tacx Training desktop doen. Ik vind de aansturing via de Join app niet fijn omdat ik ook met de telefoon met Spotify bezig ben, vandaar dat ik uitgezocht heb ik hoe ik via een laptop de trainingen kan doen.

• klaaas
jostefa schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:16:
[...]

Ik heb een Canyon Endurance AL waar ik erg tevreden mee ben. Het is afgemonteerd met Shimano 105, en deze zomer heb ik er carbon wielen op gemonteerd. Er kunnen banden op tot 35mm.
Hier dezelfde fiets. Achter kun je ook 38mm wel kwijt en voor is 40mm geen enkel probleem. Proefondervindelijk vastgesteld.

Hij wil.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:58
Verwijderd schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:07:

Tot €2000 euro.
Elke endurance fiets kan dan wel, de keuze is in dat segment echt reuze. Ik zou vast wat opties op een shortlist zetten en kijken welke er met black friday het best geprijsd is/marktplaats in de gaten houden. Ik was zelf initieel ook de Canyon endurace aan het bekijken omdat iedereen in mijn omgeving een canyon endurace heeft, maar na wat proefrijden matchte een scott addict beter bij mijn postuur/houding (en dat scheelde ook ongeveer 1500 euro in het voordeel van de scott bij gelijke specs), plus dan is mijn fiets iets makkelijker te vinden na een rondje fietsen in groepsverband :+ .

[ Voor 23% gewijzigd door Bastard op 08-10-2024 07:53 ]

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-12 11:22
@Verwijderd Giant Contend AR 1 kan ook tot 38mm hebben, ik fiets al 7 jaar met veel plezier op zijn oudere velgrem broertje.
Maar de meeste Endurance modellen kunnen wel tot 35mm hebben en zelfs op de meer sportieve modellen is 32mm al niet vreemd, dus als je dat al breed vindt zit je altijd wel goed.

Flickr - Strava

• mhr-zip
GWBoes schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:52:
@Verwijderd Giant Contend AR 1 kan ook tot 38mm hebben, ik fiets al 7 jaar met veel plezier op zijn oudere velgrem broertje.
Maar de meeste Endurance modellen kunnen wel tot 35mm hebben en zelfs op de meer sportieve modellen is 32mm al niet vreemd, dus als je dat al breed vindt zit je altijd wel goed.
Giant Contend zou ik inderdaad ook op het lijstje zetten.

• jostefa
klaaas schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:31:
[...]

Hier dezelfde fiets. Achter kun je ook 38mm wel kwijt en voor is 40mm geen enkel probleem. Proefondervindelijk vastgesteld.
Oh dan kan ik toch gaan gravelen met die fiets haha

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-12 17:16
In de Giant Contend past zelfs 40mm met veilige ruimte over (maar dan is het ook klaar).
Niets mis met die fiets.

www.vanspeykwheels.nl

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01:55
Geen idee of iemand hier de oplossing heeft, maar ik wil met het oog op toekomstige triatlon vast een opzetstuur kopen om enigzins aan de houding te wennen. Oog is nu gevallen op Deda parabolica of Pro missile s-bend, alleen ik vraag me af hoe ik daar m'n Edge 1040 tussen monteer. Zijn vast mensen die eerder met dit bijltje gehakt hebben, iemand een idee?

• klaaas
ElGreco schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:15:
In de Giant Contend past zelfs 40mm met veilige ruimte over (maar dan is het ook klaar).
Niets mis met die fiets.
Dan hebben we het over de Contend AR, neem ik aan. In de Contend SL passen volgens Giant 34mm banden.
En zo'n AR gaat dan weer richting de 10kg. Vond ik niet heel concurrerend.

Hij wil.

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:17
jasperz89 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:33:
Oog is nu gevallen op Deda parabolica of Pro missile s-bend, alleen ik vraag me af hoe ik daar m'n Edge 1040 tussen monteer.
Bij mij staan de handlebars ver genoeg uit elkaar dat de Edge er tussen past. De Edge zit op het standaard meegeleverde houdertje

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-12 21:30

McMiGHtY

- burp -

Geen idee of iemand hier de oplossing heeft, maar ik wil met het oog op toekomstige triatlon vast een opzetstuur kopen om enigzins aan de houding te wennen. Oog is nu gevallen op Deda parabolica of Pro missile s-bend, alleen ik vraag me af hoe ik daar m'n Edge 1040 tussen monteer. Zijn vast mensen die eerder met dit bijltje gehakt hebben, iemand een idee?
https://76projects.com/co...cts/tt-computer-mount-3-0

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12 21:20

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• mhr-zip
Heb je net als ons OCD en zoek je symmetrisch, of mag het ook een functionele zijn?

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:06
stevens20 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:20:
[...]

€62,- !??? is dat een typefout?
Dat vraag ik mij ook af. Hoe is dit 62 euro?

Strava | AP | IP | AW

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01:55
mhr-zip schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:12:
Heb je net als ons OCD en zoek je symmetrisch, of mag het ook een functionele zijn?
Moet eigenlijk wel symmetrisch idd, echter heb ik op de woorden “tt computer mount” ook wat Ali versies gevonden van wat er eerder gelinkt is. Daar zit vast wel wat tussen, het is maar een stukje plastic.

• mhr-zip
jasperz89 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:05:
[...]

Moet eigenlijk wel symmetrisch idd, echter heb ik op de woorden “tt computer mount” ook wat Ali versies gevonden van wat er eerder gelinkt is. Daar zit vast wel wat tussen, het is maar een stukje plastic.
Mee eens!
Symmetrisch boven ethiek!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-12 18:58
Vanmorgen sloeg mijn hartslagmeter op hol, terwijl deze in mijn rugzak zat. Een groot deel van de rit naar werk is geregistreerd met een hartslag tegen de 220 bpm.

Vervolgens ontvang ik van intervals.icu en Trainingpeaks een mail dat mijn HRdrempel aanzienlijk is gestegen. Ik heb de hartslag van een jonge God!

Na deze lekkere oppepper om de dag mee te beginnen vraag ik me af hoe ik dit het handigst corrigeer. Kan ik het beste de rit uit Strava verwijderen?

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:42
@guapper Dit kan je (vziw) in intervals.ciu met actions -> settings -> ignore HR

[ Voor 8% gewijzigd door MrAngry op 09-10-2024 09:54 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-12 17:48

Dacht misschien een leuk stukje over (het WK) Gravelen (deze post had misschien bij de buren in het forum gemoeten maar ik kom daar zelf nooit O-) )
Verder leuk om te zien wat voor bourgondiër join evangelist ten Dam is.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:00
Ik heb een mount van een paar euro van ali op mijn Shiv.

Meteen een goede reden om ff een plaatje van de nieuwe aanwinst te spammen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wze1LYe9MPRi9QBjmau85zF6ZbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DF7FEW7Y6SkhCgn4Mlunv08e.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wilde al heel lang een Shiv hebben, maar die waren niet leverbaar en recent was er eindelijk een frame in mijn maat beschikbaar. Nu lekker op zoek naar de juiste afstelling waarin ik ook mijn vermogen een beetje kwijt kan op deze fantastische machine.

[ Voor 34% gewijzigd door StevenK op 09-10-2024 10:51 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• verstappen33
Zoals de meesten wel weten heb ik dit jaar The Ride gefietst, ook voor 2025 heb ik mij ingeschreven..
Bij de vorige editie heb ik niet echt een blog of iets dergelijks bijgehouden..
Ik weet van sommigen dat ze dit een beetje jammer vonden, en ik vind het zelf ook wel jammer dat ik niet zoveel naslagwerk heb vastgelegd.

Voor de komende editie ben ik dit wel van plan, en zal ik mijn "reis" naar de Stelvio op 1 Juni 2025 gaan beschrijven en bijhouden.

De planning is om wekelijks, of om de week een update te gaan plaatsen hoe het gaat, daarnaast misschien nog een uitstapje naar wat tips&tricks/training waar ik mee bezig ben.

De link naar mijn blog staat ook onder elke post die ik vanaf nu maak, maar misschien zijn er toch mensen die een bookmark willen maken, of later dit bericht terug hebben gevonden in de search.

Bij deze de link: https://oudeelferink.com/

Vragen/feedback zijn natuurlijk welkom.. Ik ben geen profi blogger/vlogger maar ik ga mijn best doen om de reis ook voor de volgers zo leuk mogelijk te maken.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
guapper schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:36:
Vanmorgen sloeg mijn hartslagmeter op hol, terwijl deze in mijn rugzak zat. Een groot deel van de rit naar werk is geregistreerd met een hartslag tegen de 220 bpm.

Vervolgens ontvang ik van intervals.icu en Trainingpeaks een mail dat mijn HRdrempel aanzienlijk is gestegen. Ik heb de hartslag van een jonge God!

Na deze lekkere oppepper om de dag mee te beginnen vraag ik me af hoe ik dit het handigst corrigeer. Kan ik het beste de rit uit Strava verwijderen?
Voor intervals.icu als alternatief op @MrAngry: als je een schatting hebt wat ongeveer je HR zou moeten zijn, kun je ook in de activiteit zelf dat corrigeren naar de gewenste HR.
Actions > Fix Data > Fix Heartrate > schaal op 0 en offset op <je HR>.
Doe ik ook regelmatig om rare pieken van mijn hartslagband er uit te halen.

Informaticus of vakkundig Googler?

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-12 16:25
verstappen33 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:05:
Zoals de meesten wel weten heb ik dit jaar The Ride gefietst, ook voor 2025 heb ik mij ingeschreven..
Ik weet van sommigen dat ze dit een beetje jammer vonden, en ik vind het zelf ook wel jammer dat ik niet zoveel naslagwerk heb vastgelegd.
...
Mooi plan, en een strak schema _/-\o_
Afgelopen zondag de aansluting naar de Ride groep een beetje gemist door een verlate start maar wel de 150 kunnen fietsen (en nog redelijk gemakkelijk ook :P )

Ik ga je vlog in de gaten houden en ongetwijfeld komen we elkaar onderweg nog wel eens tegen.. Veel succes alvast met de voorbereiding :w

• KW25
  • Laatst online: 22:29

Voor de komende editie ben ik dit wel van plan, en zal ik mijn "reis" naar de Stelvio op 1 Juni 2025 gaan beschrijven en bijhouden.

De planning is om wekelijks, of om de week een update te gaan plaatsen hoe het gaat, daarnaast misschien nog een uitstapje naar wat tips&tricks/training waar ik mee bezig ben.

De link naar mijn blog staat ook onder elke post die ik vanaf nu maak, maar misschien zijn er toch mensen die een bookmark willen maken, of later dit bericht terug hebben gevonden in de search.

Vragen/feedback zijn natuurlijk welkom.. Ik ben geen profi blogger/vlogger maar ik ga mijn best doen om de reis ook voor de volgers zo leuk mogelijk te maken.
Leuk om te volgen! En goed dat de link in je website staat, ik ga hem in de gaten houden.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12 21:20
StevenK schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:46:
[...]

Ik heb een mount van een paar euro van ali op mijn Shiv.

Meteen een goede reden om ff een plaatje van de nieuwe aanwinst te spammen.
[Afbeelding]

Ik wilde al heel lang een Shiv hebben, maar die waren niet leverbaar en recent was er eindelijk een frame in mijn maat beschikbaar. Nu lekker op zoek naar de juiste afstelling waarin ik ook mijn vermogen een beetje kwijt kan op deze fantastische machine.
Gaaf! Je gaat ook wedstrijdjes fietsen?(gezien de sensor aan de voorvork). Ligt het aan mij of staat je zadel op de foto nog erg hoog?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• StevenK
stevens20 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:34:
[...]

Gaaf! Je gaat ook wedstrijdjes fietsen?(gezien de sensor aan de voorvork). Ligt het aan mij of staat je zadel op de foto nog erg hoog?
Ja, ik heb al bij het NCK meegedaan. De eerste 10 km. Nee, zadel staat op de juiste hoogte, ik ben vorige week redelijk aan het zoeken geweest naar de afstelling, maar zondag bleek wel dat ik er redelijk op kan liggen.

Vanwege een beperking in mijn heup rij ik met relatief korte cranks. Op de weg rij ik 170mm, op deze heb ik nu 160mm. Moet alleen nog een nieuw kettingblad bestellen. 56T ovaal aero :)

En bij de Shiv zijn de frames van alle maten even hoog; alleen de lengte verschilt en daarom rijdt iemand van 1m93 met een best lange zadelpen.

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12 13:11

Leuk! Benieuwd hoe je ervaringen zijn met Trainerroad. Heb het de afgelopen 2 jaar gebruikt, maar vooral deze winter (laag volume, 3-4u per week). Toch aardig progressie gemaakt in die 2 jaar - van +- 280W of 3,2W/kg naar 320W of 3,75 W/kg. Moeten bij mij vooral kilo's af als ik boven de 4 wil komen.

Ik had nu wel moeite om zelf een programma te vinden voor het winterseizoen dat bij mij van 1 oktober t/m 31 maart loopt: ik voetbal nog 2-2,5u per week (1x training, 1x wedstrijd) en wil eigenlijk ook hardlopen (helpt bij voorkomen voetbalblessures, ik denk een betere balans in de benen dan alleen de combi met fietsen?).

Daarom nu een triatlonprogramma gestart, het zwemmen verwijderd en combineer het met voetbal. T/m half januari zit ik dan op 8-9u per week, exclusief een kleine winterstop.

Wel last van motivatieproblemen om daarna echt te gaan pushen: ergens tussen de Ronde van Vlaanderen cyclo en de AGR cyclo komt een nieuw kleintje, dus vrijwel het hele voorjaarsseizoen en zomerseizoen is qua evenementen daarmee naar de prullenbak verwezen :D. Kan dan wel focussen op het kwijtraken van die kilo's, hopelijk met behoud van wat spieren ;).

Voor 2026 maar een mooie planning maken denk ik.

• Webgnome
Zijn er hier mensen die Join.cc , Trainerroad, Fondo of andere aps hebben getest voor langere tijd ( langer dan een maand ) en kunnen vertellen welke ze het beste vinden op gebied van getainedheid, gebruikersgemak etc.

Gebruik zelf Fondo maar wil naar een andere overstappen omdat Fondo de trainingen niet aanpast op basis van je daadwerkelijke situatie. Een echte trainer in de hand nemen is natuurlijk te duur :+

Strava | AP | IP | AW

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-12 14:34
Webgnome schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:04:
Zijn er hier mensen die Join.cc , Trainerroad, Fondo of andere aps hebben getest voor langere tijd ( langer dan een maand ) en kunnen vertellen welke ze het beste vinden op gebied van getainedheid, gebruikersgemak etc.

Gebruik zelf Fondo maar wil naar een andere overstappen omdat Fondo de trainingen niet aanpast op basis van je daadwerkelijke situatie. Een echte trainer in de hand nemen is natuurlijk te duur :+
Ik heb Fondo een maand of 3 gebruikt: vond het veel te statisch, als in houdt geen rekening met veranderend schema, of jouw eigen progressie. Zou het nooit meer gebruiken.

Join gebruik ik nu ongeveer een halfjaar. Een heel stuk fijner in gebruikersgemak en adaptie ivm Fondo. De workouts zijn vrij basic (doet Zwift bijvoorbeeld veel leuker), maar dat is persoonlijk.

TR nog nooit uitgeprobeerd.

Mijn overall conclusie is dat een app met schema zorgt voor motivatie, en uiteraard het beste werkt als je gewoon domweg exact doet wat in het schema staat. Vind ik persoonlijk lastig en saai, zeker als je ook af en toe gezellige ritjes wil maken. Ik heb nu redelijk wat opgestoken tav trainingsschema's en denk dat ik ook mijn abbo op Join weer (voor nu) stop zet.

• BravoWhiskyAlfa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-05 10:12

Ik fiets nu ongeveer 1,5 jaar (met hier en daar korte pauzes) met JOIN en bevalt heel goed. Trainingen worden afgestemd op beschikbaarheid, en als je op zondagochtend toch liever met vrienden gaat fietsen worden de daaropvolgende trainingen weer netjes aangepast. Vind het zelf enerzijds een prettige stok achter de deur om op van die twijfelachtige dagen tóch te gaan fietsen in combinatie met de wetenschap dat de afwisseling van verschillende trainingen voor vooruitgang zorgt.

Daarnaast "gebruik" ik intervals.icu om m'n ritten bij te houden en mee in de gaten te houden of de trainingsbelasting daar hoog/laag genoeg is om in het groen uit te komen.

• mhr-zip

Ik heb zowel Join als TR gebruikt. Voor mij is Join de budget* en TR de premium variant. Maar beide zijn adaptief qua training.

*Als NTFU-lid betaal je via fietssport €67,49 voor een jaarabonnement. Voor mijn gevoel is dat 3,5 maand TR.

[ Voor 8% gewijzigd door mhr-zip op 10-10-2024 10:19 ]

• verstappen33
Giku schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:01:
[...]

Leuk! Benieuwd hoe je ervaringen zijn met Trainerroad. Heb het de afgelopen 2 jaar gebruikt, maar vooral deze winter (laag volume, 3-4u per week). Toch aardig progressie gemaakt in die 2 jaar - van +- 280W of 3,2W/kg naar 320W of 3,75 W/kg. Moeten bij mij vooral kilo's af als ik boven de 4 wil komen.

Ik had nu wel moeite om zelf een programma te vinden voor het winterseizoen dat bij mij van 1 oktober t/m 31 maart loopt: ik voetbal nog 2-2,5u per week (1x training, 1x wedstrijd) en wil eigenlijk ook hardlopen (helpt bij voorkomen voetbalblessures, ik denk een betere balans in de benen dan alleen de combi met fietsen?).

Daarom nu een triatlonprogramma gestart, het zwemmen verwijderd en combineer het met voetbal. T/m half januari zit ik dan op 8-9u per week, exclusief een kleine winterstop.

Wel last van motivatieproblemen om daarna echt te gaan pushen: ergens tussen de Ronde van Vlaanderen cyclo en de AGR cyclo komt een nieuw kleintje, dus vrijwel het hele voorjaarsseizoen en zomerseizoen is qua evenementen daarmee naar de prullenbak verwezen :D. Kan dan wel focussen op het kwijtraken van die kilo's, hopelijk met behoud van wat spieren ;).

Voor 2026 maar een mooie planning maken denk ik.
Ik gebruik het nu 8 weken, zit nu net aan het einde van het 2e trainingsblok..
TrainerRoad is best veranderd volgens mij met trainingschema's t.o.v. van vorig jaar en/of de jaren ervoor..
Ik kon gewoon een tijdspanne aangeven en een doel (in dit geval eind maart en als doel FTP verhogen) en TrainerRoad vult je agenda met allerlei blokken, eerst 12 weken Base, daarna build en dan speciality trainingen.

Schema werkt per blok van 4 weken, en past deze realtime aan op je beschikbare tijd/inspanning en progressie..

Inmiddels 2x een FTP bump gekregen en 12W omhoog gegaan (van 250 naar 262), maar dat kwam vooral omdat ik hem ietsjes lager had ingesteld dan de werkelijkheid omdat ik vaak eerst nog moet wennen aan het indoor trainen.
Ik zit nu denk ik op mijn werkelijke FTP te trainen, en ben benieuwd naar de progressie de komende maanden..
De workouts zijn goed te doen, maar je moet natuurlijk zelf ook goed na blijven denken over je planning, beschikbare tijd, en ook je vermoeidheid in de gaten houden (niet overtraind raken)..

Ik zie TrainerRoad dus ook meer als een coach die tips/suggesties geeft en soms ook hard laat werken, maar uiteindelijk moet je zelf in de gaten houden of de trainingsbalans goed is..

@Webgnome welk programma voor jou het beste werkt is lastig, Fondo is heel statisch en houdt nergens rekening mee, Join en TrainerRoad zijn wat adaptiever als het gaat om trainingen.. Maar beide hebben een eigen methode..
Neem gewoon een proef abo van een maandje op beide en speel er een beetje mee, je komt er snel achter welke methode je wel of niet goed ligt.
Daarnaast is de eerste maand op proef en is het daarna maandelijks opzegbaar, dus in het ergste geval kost je het 10-20 euro als je het nog een maandje langer wil proberen.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12 13:13

joker1977

Tweakert

Heb wel ervaring met Join - het is een prima stok achter de deur maar ik vind het lastig om de "sociale ritjes", zeker in de zomer, te combineren met de oefeningen. Ik had het gevoel dat ik 80% van mijn fiets-tijd social-rides deed en me daarin ook aanpas aan de rit ipv. een schema te volgen. Daardoor bleef er m.i. te weinig tijd voor Join over om daar effectief iets mee te doen.

Ik zou je ook nog de Garmin coaching willen meegeven als optie. Tegenwoordig zit daar ook een adaptieve fiets-coach in, die je work-outs geeft op basis van je doel en je huidige staat. Heeft nog wat ruwe kantjes, maar is "gratis" als je al een Garmin-device hebt!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-12 12:42

djfrankel

It's a trap!

Ik gebruik nu bijna een jaar Join. Vorig jaar heb ik een half jaar met een daadwerkelijke trainer gewerkt om me voor te bereiden op de Marmotte. Vanaf december vorig jaar ben ik met Join begonnen met het idee om te trainen en me eventueel te kwalificeren voor het WK gravel. Dat laatste is niet gelukt, dat eerste wel. Ik zit qua fitheid en FTP zeker op het niveau wat ik had toen ik aan de Marmotte deelnam. Het gemak van Join ligt wat mij betreft vrij hoog. Je vult op zondag in wanneer je de komende week tijd denkt te hebben en Join maakt een schema voor je. Mocht je op een van de dagen toch wat anders gaan doen, of je doet ergens nog een extra training tussendoor, dan wordt je schema daar ook op aangepast. Hetzelfde geldt voor het invullen hoe jij je training hebt ervaren, zou Join verwachten dat het een RPE van 5 zou moetn hebben en jij zegt 8, dan wordt je volgende training waarschijnlijk wat minder zwaar. Daarnaast kun je ook nog opgeven hoe je je voelt, qua vermoeidheid en spierpijn. Ook hier wordt je schema op aangepast.

Zeker als je NTFU lid bent is het met 67eu per jaar niet heel duur.

• Requiem19
Voor mij is het heul simpel samen te vatten:

1. Zodra ik overwegend buiten gaan fietsen => Join
2. Zodra ik overwegend binnen ga fietsen => Trainerroad

Buitenfiets schema's zijn 'simpeler' dan binnenfiets schema's. Inmiddels kan ik deze ook prima zelf maken en bereik ik dezelfde (of zelfs betere) resultaten als Join. Het is geen rocketscience.

Binnenfietsen heeft een paar grotere verschillen waardoor het complexer wordt om een goed schema te maken:

- Variatie in een workout is voor mij belangrijker om het mentaal leuk te houden. Join heeft straightforward blokken, TR varieert heel goed
- Binnen doe je vooral meer intensiteit, omdat lange duur mentaal (voor mij) niet echt inspirerend is. Bij meer intensiteit wil je ook sneller ingrijpen als het te zwaar wordt. TR doet dit misschien nog net iets beter dan Join imo.
- Binnen werkt een reward mechanisme voor mij beter om het mentaal vol te houden. TR doet dit beter met de gedetailleerde progressielevels
- Een heel goede workout app is belangrijk voor de user experience voor mij: TR is hier verder in dan Join.

Ik vind het overigens ook mooi om te zien hoe TR geevolueerd is van pak hem beet 4 jaar terug naar nu. 'Vroeger' was TR veel simplistischter. Ze denken dus echt na over hoe ze stappen kunnen maken en voeren dat ook heel netjes uit.

Voor nu tik ik dus met liefde 22euro p/m af aan TR. Vanaf pak hem beet maart volgend jaar gaat hij weer op stop en maak ik zelf een custom schema via Intervals.icu wat geautomatiseerd linkt met m'n Garmin.

• Webgnome
thanks allen voor de informatie. Ik ga maar eens met Join klooien. Kijken of dat wat is. Werkt dat ook een beetje voor als je alleen maar binnen fietst? Ik krijg de indruk van niet eigenlijk. Komende periode zal vooral binnen zijn ivm donker en zo.
joker1977 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:03:
[...]

Heb wel ervaring met Join - het is een prima stok achter de deur maar ik vind het lastig om de "sociale ritjes", zeker in de zomer, te combineren met de oefeningen. Ik had het gevoel dat ik 80% van mijn fiets-tijd social-rides deed en me daarin ook aanpas aan de rit ipv. een schema te volgen. Daardoor bleef er m.i. te weinig tijd voor Join over om daar effectief iets mee te doen.

Ik zou je ook nog de Garmin coaching willen meegeven als optie. Tegenwoordig zit daar ook een adaptieve fiets-coach in, die je work-outs geeft op basis van je doel en je huidige staat. Heeft nog wat ruwe kantjes, maar is "gratis" als je al een Garmin-device hebt!
Garmin tegenwoordig adaptief? Dat wel mooi. Ik heb in een grijs verleden Garmin gebruikt voor hardlopen ( dont ask) en daar zat totaal geen adaptatie whatsoever in. Althans zo voelde het niet.

Strava | AP | IP | AW

• joker1977

joker1977

Tweakert

Webgnome schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:01:
thanks allen voor de informatie. Ik ga maar eens met Join klooien. Kijken of dat wat is. Werkt dat ook een beetje voor als je alleen maar binnen fietst? Ik krijg de indruk van niet eigenlijk. Komende periode zal vooral binnen zijn ivm donker en zo.
Join werkt ook prima indoor. Je kutn workouts syncen met Training-peaks wat je vaak wel kunt importeren. Zolang het platform kan exporteren naar Strava/Garmin/Wahoo oid. zit je prima met Join. Zwift en MyWhoosh werken, indieVelo ook.

Ook kun je de trainer aansturen met de mobiele app van Join.
Garmin tegenwoordig adaptief? Dat wel mooi. Ik heb in een grijs verleden Garmin gebruikt voor hardlopen ( dont ask) en daar zat totaal geen adaptatie whatsoever in. Althans zo voelde het niet.
Wat ik zag bij de laatste update (maandje geleden) is dat er nu ook een deel van de fiets coaches adaptief zijn. Dus op basis van je vorige inspanningen en mate van uitgerustheid krijg je andere trainingen cq. rust.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

Phydomir

Dennis

Webgnome schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:01:
thanks allen voor de informatie. Ik ga maar eens met Join klooien. Kijken of dat wat is. Werkt dat ook een beetje voor als je alleen maar binnen fietst? Ik krijg de indruk van niet eigenlijk.
Dat kan prima. Maar qua variatie is TR veel uitgebreider. Hierdoor krijg je vaak net even een iets andere workout, wat binnen wel lekker kan zijn. Daarnaast is een vrij groot verschil dat, in de basis, TR veel meer op sweetspot trainingen focust en Join is wat meer richting polarized. Daarom zou ik voor iedereen die minder dan 8 uur maakt toch eerder TR aanraden dan Join. Al zijn beide prima platforms en is Join ook zeker niet alleen maar polarized.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Webgnome
@Phydomir ik zit nu gemiddeld tussen de 8 en de 10 uur. Ik ga join een kans geven :)

Strava | AP | IP | AW

• Requiem19
Proberen is sws goed :-).

En uiteindelijk maakt het ook geen drol uit, als het programma er maar voor zorgt dat je lekker regelmatig binnen fietst.

• Webgnome
@Requiem19 Ja in den beginnen wel natuurlijk al is goed in vorm blijven en misschien verbeteren wel handig :+

Strava | AP | IP | AW

• Requiem19
Webgnome schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:34:
@Requiem19 Ja in den beginnen wel natuurlijk al is goed in vorm blijven en misschien verbeteren wel handig :+
Goed in vorm blijven en verbeteren bereik je voor 90% met consistent de uren maken op de fiets. De laatste 10% (of 15 of 5, whatever) bereik je met de details.

ENIGE echte risico van binnen fietsen is té hard trainen. En zowel Join als TR schroeven gelukkig de intensiteit wel terug als je aangeeft dat het (te) zwaar is.

• verstappen33
Requiem19 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:44:
[...]

ENIGE echte risico van binnen fietsen is té hard trainen. En zowel Join als TR schroeven gelukkig de intensiteit wel terug als je aangeeft dat het (te) zwaar is.
TR zeurt al wel vrij snel over te hoge intensiteit, als je een schema bouwt dan krijg je al snel een warning dat je teveel wilt, er wordt niet echt rekening gehouden met wat een individu echt aankan, een goed getraind persoon kan een hogere load aan dan een beginner, maar TR leunt toch veel richting een beginner..

Ook door het Red Light - Green Light systeem krijg je snel een simpeler workout voor de kiezen als je zelf niet nadenkt..

Zolang je maar van jezelf weet/voelt wat je aankunt dan kun je soms de suggesties van TR gewoon negeren en je plan gewoon doorzetten.

Ik heb onlangs een 1-1 sessie gehad met iemand van TR om wat issues te bespreken met mijn schema, ik wil namelijk de komende maanden snel meer uren gaan maken per week.. Hier is TR nog niet echt goed in om vanuit AI of adaptieve training in mee te denken.

Ze werken wel achter de schermen eraan om bijvoorbeeld een opbouwend schema (qua uren/getraindheid) te implementeren, maar voor nu is het nog handmatig en soms de suggesties van TR maar negeren en de AI / adaptieve training te overtuigen dat je de load toch aankunt.

Als je namelijk enkele weken een bepaalde TSS goed kunt verwerken dan zal AI daar ook rekening mee houden.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-12 21:30

McMiGHtY

- burp -

Wisten jullie dat er een apart topic is voor het hele indoor gebeuren? Het grote indoor cycling topic

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• verstappen33
McMiGHtY schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:54:
Wisten jullie dat er een apart topic is voor het hele indoor gebeuren? Het grote indoor cycling topic
Trainingsprogramma's zoals Fondo, Join en TrainerRoad zijn zowel voor buiten als binnen.. ;)

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:54:
JOIN vs TR is toch niet indoor?
Ik gebruik het meer out dan indoor.

Apart trainingstopic, dat is er dan nog niet.

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:40

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Apart trainingstopic +1

• verstappen33
Ik vind af en toe hier de discussie niet erg.
Of gaan we ook aparte topics maken over tubeless, voeding of welke fiets moet ik nemen??

Gewoon lekker centraal houden is denk ik het makkelijkste..

• Webgnome
mhr-zip schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:34:
[...]

JOIN vs TR is toch niet indoor?
Ik gebruik het meer out dan indoor.

Apart trainingstopic, dat is er dan nog niet.
Apart trainings topic +1

En ben zelf wel van plan ze ookk indoor te gebruiken. Het lukt mij in de winter niet om altijd maar buiten te fietsen. Als het ff kan wel natuurlijk

Strava | AP | IP | AW

• StevenK
Trainings- en voedingsleer is het voor het grootste deel natuurlijk sport-specifiek. In dat opzicht zou een apart topic wel bestaansrecht kunnen hebben.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:13
Misschien een apart fiets forum ? Oh wacht 😁

https://www.strava.com/athletes/2323035

• wibblemoo
  • Laatst online: 00:08
Slaat het niet een beetje door met de aparte topics?gravel/mountain/indoor/kleding/reis/computer

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:30
Ik vind het ook totaal niet nodig eerlijk gezegd.

• Requiem19
Ik ben sws tegen het hebben van een mening over dit soort dingen.

Laat de dictatuur maar beslissen hoe het forum ingericht moet worden :-).

• mhr-zip
wibblemoo schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:59:
Slaat het niet een beetje door met de aparte topics?gravel/mountain/indoor/kleding/reis/computer
Van mij hoeft er ook geen apart trainingstopic, maar ook omdat mijn intresse er niet heel erg licht.

Maar wat er wel voor pleit, toen ik het Het grote Bikepacking Topic opende kwamen er heel veel reacties op, ook van personen die ik nooit zie reageren in de topics waar ik vaak kom. En dat geeft best leuke inzichten.

Dat geldt natuurlijk ook voor een trainingstopic, mensen in het Het grote mountainbike topic (deel 14), Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21, Het grote gravelbike topic (Deel 1), Het grote indoor cycling topic en Het Triatlontopic - Deel 2 trainen natuurlijk ook.

Nadeel van al die verschillende topics is dat als je een keer een crosspost maakt, er gelijk een auti dit meldt bij een modje "omdat er iets in het verkeerde vakje topic staat".

Dus ik ga het niet aanmaken O-), maar wie wil. Mijn zegen heb je.

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Trainen is sowieso voor talentlozen. :X O-)

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:28
Iemand toevallig aan het kijken voor een nieuwe Canyon fiets? Ik heb er pas één aangeschaft en heb een kan 5 mensen een korting code geven voor 100 euro korting op aanschaf van een nieuwe fiets. Mocht je interesse hebben, geef me een DM

• StevenK
Vandaag voor het eerst een koppeltijdrit gereden, nadat ik vorige week bij het NCK mijn eerste ploegentijdrit reed, met iemand die veel sterker is dan ik. Zelf in het wiel zitten lukte nauwelijks, ondanks dat die Shiv echt briljant stuurt. Het vermogen over de tijdrit (33 minuten) was het hoogste van de afgelopen vijf jaar, maar da's dus niet genoeg,. #werkaandewinkel

[ Voor 9% gewijzigd door StevenK op 13-10-2024 14:28 ]

• joker1977

joker1977

Tweakert

StevenK schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:27:
Vandaag voor het eerst een koppeltijdrit gereden, nadat ik vorige week bij het NCK mijn eerste ploegentijdrit reed, met iemand die veel sterker is dan ik. Zelf in het wiel zitten lukte nauwelijks, ondanks dat die Shiv echt briljant stuurt. Het vermogen over de tijdrit (33 minuten) was het hoogste van de afgelopen vijf jaar, maar da's dus niet genoeg,. #werkaandewinkel
Je bent de Strava-link vergeten, dus geen kudos ;)

• StevenK
joker1977 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 18:49:
[...]

Je bent de Strava-link vergeten, dus geen kudos ;)
https://www.strava.com/activities/12642795415 O-) O-)
Dan ook maar een plaatje erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhtvrMrylH9sVfiu5ryQxo6znmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWgQmDp0P8Xoy2cD12AHMPyk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door StevenK op 13-10-2024 20:00 ]

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:33
Ah ik zie het al, je kan de volgende keer in ieder geval nog drie Watt besparen door meer aerodynamische (over)schoenen te dragen ;)

Maar zonder gekheid sowieso veel kudo's dat je dit doet en hier deelt. Moet er zelf niet aan denken.

• StevenK
marcel3 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 21:55:
[...]

Ah ik zie het al, je kan de volgende keer in ieder geval nog drie Watt besparen door meer aerodynamische (over)schoenen te dragen ;)

Maar zonder gekheid sowieso veel kudo's dat je dit doet en hier deelt. Moet er zelf niet aan denken.
Dit is mijn midlife crisis: mooie fietsen en me dan ook nog gek laten maken om er wedstrijden mee te rijden. Wat voor mij wel meespeelt is dat ik ruim twee jaar geleden stevig in elkaar zat na een MTB ongeval en dat ik daar nog steeds last van heb. Op deze Shiv heb ik veel minder, eigen geen, last van mijn rug. Op de MTB en racefiets krijg ik na verloop van tijd toch echt wel last van mijn rug en als volgende week het veldrijden weer begint zeg ik na elke wedstrijd: dit is niks voor mijn rug.
Dus naast een midlife crisis is het voor mij ook elke dag kijken hoe ver ik kan komen nadat ik zo ver in elkaar heb gezeten.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:32

sapphire

Die-hard pruts0r

Dat voorblad van die kerel voor je :X

Gisteren toch even op de iets gestapt ondanks dat ik me niet top voel(de). Eigenlijk sinds het weer omgeslagen is heb ik bijna elke dag hoofdpijn en veel dagen enorm moe. Voorbeeld, normaal slaap ik +/-6~7u per nacht maar vorige week zondag 9u geslapen, overdag nog 1,5u en om 10u s'avonds weer naar bed en maandag nog/weer moe :z.

Toevallig was net mijn nieuwe Ali HR band binnen gekomen na tips uit dit topic dus die heb ik gelijk geprobeerd. Simpel knal oranje dingetje waar mijn Garmin HR ding prima op past. Geen links of rechts aanduiding of labeltje hoe het werkt maar hij lijkt prima te werken en dat voor €3,91 :o

En tegelijk binnen kwam een Rockbros pouch voor telefoon en/of andere spullen. Ik wilde al zoiets eens proberen maar voor de bedragen die ik rond zag gaan....niet echt. Nu voor €8 wil ik het wel eens proberen. iPhone 11 met hoesje past met gemak, pasjes, zakdoekje en briefje van €10 ook zonder problemen en nog geen buitje gehad maar qua zweet aan de rugkant lijkt het prima waterdicht. Qua maat past het perfect in een Gabba achterzakje en met een gewone jersey past er nog een pompje naast.

Ik ga denk nog een extra huissleutel laten bijmaken en een kopie van rijbewijs er in (ik vergeet steeds te wisselen :( ) en dan hoef ik alleen nog telefoon er in te doen en klaar :)

Eventueel ook eens kijken of zoiets ook geen zadeltasje kan vervangen op termijn O-)

Gabriël AM5

• StevenK
sapphire schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:37:
[...]

Dat voorblad van die kerel voor je :X
Zo voelde het ook :'( Maar ik heb ook een 56 in bestelling staan, want die 52 is te klein voor wind mee.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:36
Valt me op dat je ondanks dat je alleen in het wiel hebt gehangen wel ongeveer 25 watt gemiddeld meer hebt moeten trappen dan je collega voorop. Hebben jullie allebei met vermogensmeter gereden, of is dit een foute schatting van Strava?

Als het echt zoveel scheelt toont het wel aan hoeveel verschil aero zitten kan maken, bizar.

WoT stats

• StevenK
ElPaco schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:00:
[...]

Valt me op dat je ondanks dat je alleen in het wiel hebt gehangen wel ongeveer 25 watt gemiddeld meer hebt moeten trappen dan je collega voorop. Hebben jullie allebei met vermogensmeter gereden, of is dit een foute schatting van Strava?

Als het echt zoveel scheelt toont het wel aan hoeveel verschil aero zitten kan maken, bizar.
Mijn collega twijfelt al een paar weken aan zijn Power2Max, voor zijn gevoel geeft hij 25W te weinig aan. Maar hij zit ook meer aero dan ik, dus ik zit ook in het wiel nog behoorlijk in de wind. Daarnaast ben ik ook groter en zwaarder en zit ik door die korte cranks ook behoorlijk hoog. Maar ik denk ook dat er een behoorlijk verschil zit in efficient vermogen leveren: hij traint volledig op tijdritten gericht, voor mij is het maar één van de varianten op een thema.

• Requiem19
StevenK schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:18:
[...]

Mijn collega twijfelt al een paar weken aan zijn Power2Max, voor zijn gevoel geeft hij 25W te weinig aan. Maar hij zit ook meer aero dan ik, dus ik zit ook in het wiel nog behoorlijk in de wind. Daarnaast ben ik ook groter en zwaarder en zit ik door die korte cranks ook behoorlijk hoog. Maar ik denk ook dat er een behoorlijk verschil zit in efficient vermogen leveren: hij traint volledig op tijdritten gericht, voor mij is het maar één van de varianten op een thema.
Ik zag dat jullie 40 per uur reden 30 minuten lang, netjes hoor :). Met die snelheden speelt aero echt een veel grotere rol dan in de gemiddelde amateur rit van 30 per uur.

Als jij voor een paar tientjes nette aero overschoenen koopt (zodat je niet met (flapperende?) veters rondrijdt en je ook gelijk aerosokken hebt, win je al snel 5-10 watt met deze snelheden. Verder zijn de helmen verschillend, maar jouw helm is ook een aero/tijdrit helm toch? Dan zal het meeste verschil wel in de houding zitten denk ik ook.

Als jij 75% van de tijd bij hem in het wiel zit zou je iig qua vermogen verwachten dat jij 25-50watt minder trapt over zo'n afstand.

Maar idd, vermogensmeters onderling zijn altijd lastig te vergelijken.

• Biohazzard21
ElPaco schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:00:
[...]

aero=everything :*)

• Biohazzard21
Requiem19 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:40:
[...]

Ik zag dat jullie 40 per uur reden 30 minuten lang, netjes hoor :). Met die snelheden speelt aero echt een veel grotere rol dan in de gemiddelde amateur rit van 30 per uur.

Als jij voor een paar tientjes nette aero overschoenen koopt (zodat je niet met (flapperende?) veters rondrijdt en je ook gelijk aerosokken hebt, win je al snel 5-10 watt met deze snelheden. Verder zijn de helmen verschillend, maar jouw helm is ook een aero/tijdrit helm toch? Dan zal het meeste verschil wel in de houding zitten denk ik ook.

Als jij 75% van de tijd bij hem in het wiel zit zou je iig qua vermogen verwachten dat jij 25-50watt minder trapt over zo'n afstand.

Maar idd, vermogensmeters onderling zijn altijd lastig te vergelijken.
in de powermeters zal ook wel een paar % verschil zitten soms ja, maar ook vooral variatie in de rijder die de powermeter gebruikt maakt het (nog) lastiger te vergelijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Biohazzard21 op 14-10-2024 11:24 ]

• joker1977

joker1977

Tweakert

Mijn ervaring is dat vermogensmeters onderling een veel grotere spreiding hebben dan je zou verwachten op basis van hun specs.

Zodra je dan ook nog enkelzijdige (crank/spindle) gebaseerde meters erbij gooit is het eind zoek.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-12 14:08
Aangezien ik nu toch al weer tegen het probleem loop dat ik een aantal routes in Komoot vind en geen zin heb om ze exact na te tekenen in Strava wil ik de Komoot wereldregio aanschaffen. Met 30 euro niet veel maar zijn er wellicht actieve kortingscodes in omloop of kan het makkelijk goedkoper?

Wil vooral makkelijk een GPX opslaan van een route om die te kunnen rijden/bewerken.

• dfbt
  • Laatst online: 22:12
Minder aero zitten, wat spullen zoals schoenen/helm, fiets zelf, en dan nog gewicht rijder maakt t al niet makkelijk om uberhaupt iets te vergelijken.
Als je maatje 70 kg weegt en jij ben 85, is t niet gek dat je meer watts moet trappen.

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:40

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Ik vind Komoot ideaal om GPX'en te maken/bewerken/... Ik sync die dan naar mijn Garmin GPS.
Kortingcodes heb ik geen weet van. Als je die vindt zoveel te beter maar ik vind 30 euro een no brainer voor het gemak en het plezier dat ik ermede ervaar.

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-12 18:58
la_fusion schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:25:
Aangezien ik nu toch al weer tegen het probleem loop dat ik een aantal routes in Komoot vind en geen zin heb om ze exact na te tekenen in Strava wil ik de Komoot wereldregio aanschaffen. Met 30 euro niet veel maar zijn er wellicht actieve kortingscodes in omloop of kan het makkelijk goedkoper?

Wil vooral makkelijk een GPX opslaan van een route om die te kunnen rijden/bewerken.
Er zijn wel kortings acties waarbij je 30% korting ontvangt op de wereldkaart. Ik zie die meestal rond de zomervakanties. (Dit jaar van april tot juli.)

• joker1977

joker1977

Tweakert

dfbt schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:36:
Minder aero zitten, wat spullen zoals schoenen/helm, fiets zelf, en dan nog gewicht rijder maakt t al niet makkelijk om uberhaupt iets te vergelijken.
Als je maatje 70 kg weegt en jij ben 85, is t niet gek dat je meer watts moet trappen.
Onwaarschijnlijk dat je daardoor 10% meer vermogen moet trappen terwijl je meer in het wiel zit. Bij dat soort snelheden is luchtweerstand zoveel dominanter dat je in het wiel rustig 25-40% minder hoeft te doen

• verstappen33
joker1977 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:16:
[...]

Onwaarschijnlijk dat je daardoor 10% meer vermogen moet trappen terwijl je meer in het wiel zit. Bij dat soort snelheden is luchtweerstand zoveel dominanter dat je in het wiel rustig 25-40% minder hoeft te doen
Ik denk dat cranklengte en ook het verschil in voorblad ook best significant is..
Bij kortere cranks zul je wat meer power moeten zetten om de pedalen rond te krijgen.
Hoeveel dit bijdraagt aan meer/minder watts durf ik niet te stellen, maar het is er wel.
Ook de vertanding van de bladen speelt een kleine rol, zeker op hogere snelheden wil je de cadans zo efficient mogelijk hebben t.o.v. de snelheid die je fietst.

[ Voor 11% gewijzigd door verstappen33 op 14-10-2024 12:26 ]

• Requiem19
verstappen33 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:25:
[...]

Ik denk dat cranklengte en ook het verschil in voorblad ook best significant is..
Bij kortere cranks zul je wat meer power moeten zetten om de pedalen rond te krijgen.
Hoeveel dit bijdraagt aan meer/minder watts durf ik niet te stellen, maar het is er wel.
Ook de vertanding van de bladen speelt een kleine rol, zeker op hogere snelheden wil je de cadans zo efficient mogelijk hebben t.o.v. de snelheid die je fietst.
Die kortere crank maakt in dat opzicht niet uit: je zult ws iets zwaarder schakelen om met dezelfde RPM dezelfde output te creëren. Het gaat meer om de mechanische efficientië van de beweging die je moet maken. EN: je kunt makkelijker dieper zitten met een kortere krank doordat je heuphoek relatief kleiner wordt.

• Requiem19
dfbt schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:36:
Eens met het eerste deel van je post, maar gewicht maakt echt heel weinig uit als er geen HM's in het parcours zitten en het weinig start/stop is.

Wel zijn lichtere mensen doorgaans wat meer aero simpelweg omdat ze een lager frontaal oppervlak hebben. En met dit soort snelheden is er maar 1 ding dat telt. Aerrooooooooooo

• Requiem19
Biohazzard21 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:44:
[...]

in de powermeters zal ook wel een paar % verschil zitten soms ja, maar ook vooral variatie in de rijder die de powermeter gebruikt maakt het (nog) lastiger te vergelijken.
Die volg ik niet?

Wat bedoel je met de variate in de rijder?

• verstappen33
Requiem19 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:32:
[...]

Die kortere crank maakt in dat opzicht niet uit: je zult ws iets zwaarder schakelen om met dezelfde RPM dezelfde output te creëren. Het gaat meer om de mechanische efficientië van de beweging die je moet maken. EN: je kunt makkelijker dieper zitten met een kortere krank doordat je heuphoek relatief kleiner wordt.
Niet super veel nee, wat wel kan is dat hij de powermeter niet goed ingesteld heeft? Bij Assiomas (en evt andere merken?) moet je namelijk wel de cranklengte goed instellen anders berekent die de power te hoog..
Power = Torque * rotational speed
Torque = Force (what the power meter measures) * distance (crank length)
Power = Pedal force * crank length * rotational speed

So since you lied to the power meter and told it to use a longer crank length than actual in the power equation, it was inflating your power numbers (reading higher than reality).

Pagina: 1 ... 604 ... 699 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).