Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 740 741 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:38
Fietspad aan de zuidzijde is erg smal (en twee richtingen ook nog), als je 'clubje' zegt, zeg ik: niet doen.

Blij dat ik Inpeak PM's heb met oplaadbare accuutjes, heb m'n fiets nu 1,5 jaar en 1 keer moeten laden (maak ook niet zo heel veel km's, datdanweetniet)

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:12
Ik zou de rode lijn volgen. Er zit een los fietspad, maar dat zou ik links laten liggen. Je rijdt dan langs het water. Verkeer valt mee en je ontloopt meeste bebouwing. Starten jullie in Bodegraven of komen jullie erdoorheen?

Edit: Je komt wel door Woerden, dat is niet ideaal. Ik zal eens kijken hoe ik zou rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWkN_ePIL7cH0Wu3al_CwdrrQIc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VqNiHiuaQknP5Wx3iWkFQADT.png?f=fotoalbum_large
Ik vanuit Bodegraven richting Nieuwerbrug rijden, zoals eerder gezegd zou ik het fietspad links laten liggen. Dat doe ik zelf ook altijd als ik solo rijd. Dan afbuigen richting the snelweg. Weinig verkeer en brede weg. Je passeert Woerden aan de zuidkant. Dat is het minst druk en allemaal redelijk brede fietspaden. Via de Cattenbroekerdijk, langs het water en dan min of meer binnendoor naar De Meern. Dit zou met een groepje renners meeste doorrijden en minste overlast zijn denk ik.

Je zou Harmelen nog kunnen "ontlopen" door via Reijerscop te rijden. Dan ga je de snelweg over (lekker sprintje) en dan parallel aan de snelweg over een weg waar bijna nooit verkeer is. Je komt dat uit bij de La Place. Daar kan je onder de snelweg door, langs de Azotod, naar De Meern.

[ Voor 83% gewijzigd door wackmaniac op 11-09-2026 11:12 ]

Read the code, write the code, be the code!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:31
Microkid schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:44:
Wie is er bekend in de omgeving Bodegraven? Ik wil van Bodegraven met een clubje naar De Meern fietsen. Ik zie 3 opties:
1) Het fietspad aan de noorzijde
2) Het fietspad LF4 aan de zuidzijde
3) de doorgaande weg aan de zuidzijde (witte weg bij Molenbrug)

Welke is voor een clubje het meest relaxt en praktisch?

[Afbeelding]
Dit is wat wij als recreatief clubje meestal doenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SH3GeC1n79K0_g_4i0g3UdmOPxY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RhqckHSmmpWbOT34h8uwimv9.png?f=fotoalbum_large

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+MT GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, IONIQ5 84kWh PE MY26, gasloos '23

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

wackmaniac schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:57:
Ik zou de rode lijn volgen. Er zit een los fietspad, maar dat zou ik links laten liggen. Je rijdt dan langs het water. Verkeer valt mee en je ontloopt meeste bebouwing. Starten jullie in Bodegraven of komen jullie erdoorheen?

Edit: Je komt wel door Woerden, dat is niet ideaal. Ik zal eens kijken hoe ik zou rijden.

[Afbeelding]
Ik vanuit Bodegraven richting Nieuwerbrug rijden, zoals eerder gezegd zou ik het fietspad links laten liggen. Dat doe ik zelf ook altijd als ik solo rijd. Dan afbuigen richting the snelweg. Weinig verkeer en brede weg. Je passeert Woerden aan de zuidkant. Dat is het minst druk en allemaal redelijk brede fietspaden. Via de Cattenbroekerdijk, langs het water en dan min of meer binnendoor naar De Meern. Dit zou met een groepje renners meeste doorrijden en minste overlast zijn denk ik.

Je zou Harmelen nog kunnen "ontlopen" door via Reijerscop te rijden. Dan ga je de snelweg over (lekker sprintje) en dan parallel aan de snelweg over een weg waar bijna nooit verkeer is. Je komt dat uit bij de La Place. Daar kan je onder de snelweg door, langs de Azotod, naar De Meern.
Verkeerslichten bij La Place zijn echt vervelend, dan liever door Harmelen....

Mijn opties:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95QduA6pWh6qXbFfEZ0Q0UkziB8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FPsRIVVwv5fDxYlz01tgxxkh.png?f=fotoalbum_large Bij Harmelen onderlangs via de Paarse lijn, mooi stukje asfalt tot Harmelen, brede weg. De rode route door Harmelen heeft druk verkeer en geen fietspad, tenzij je goed oplet en rechts houd zuidelijk van de leidsche rijn.

In bruin de noordkant, maar dat is wel een smal fietspad tot Woerden. Stuk in Woerden is te doen, je gaat al vrij snel bovenlangs Woerden en dan pak je daarna langs de zuidkant de leidsche rijn weer op. tot Harmelen

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:38
Ik zou een hele ander route nemen, eerst noordwaarts en via de Meije, Zegveld, Kamerik, Harmelen en dan naar De Meern, prachtige route, geen verkeer en door geen enkele groot centrum

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Frenz64 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:38:
Ik zou een hele ander route nemen, eerst noordwaarts en via de Meije, Zegveld, Kamerik, Harmelen en dan naar De Meern, prachtige route, geen verkeer en door geen enkele groot centrum
Ik niet, laatst nog bijna bij Kamerik de sloot in gereden door een vrachtwagen die veel te hard reed en overduidelijk geen zin had rekening te houden met een zwakke verkeersdeelnemer. Meije is wel leuk, maar heel toeristisch, dus kan druk zijn doordat auto's voor je de boel ophouden.
Pagina: 1 ... 740 741 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:

Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).