+1 heeft lekkere lange batterijduur, dus met bikepacking o.i.d. hoef je je niet snel druk te maken dat je batterij leeg is.
Hmms geen idee of dit nou echt positief nieuws is :
https://www.bikeradar.com...ortful-owners-buy-tailfin
Prima lijkt me. Zijn sterke kwalitatieve merken en kunnen tailfin vooruit helpen. Beter dan durfinvesteerdersDDX schreef op donderdag 24 september 2026 @ 21:03:
Hmms geen idee of dit nou echt positief nieuws is :
Het patent op SPD-SL is verlopen, dus Favero kan deze bodies de komende jaren zelf maken als ze willen. Anders zal er vast wel een goed alternatief komen op de webwinkels.Tjebakka schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:42:
Ik wil rond black friday/week/maand Assioma Pro RS-2 pedalen kopen maar nu is natuurlijk net Shimano SPD SLR op de markt gekomen. Verwachten jullie een update voor de Assioma's of blijft SPD SL de komende jaren nog wel beschikbaar?
Maar moet tailfin vooruit geholpen worden ?418O2 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 21:04:
[...]
Prima lijkt me. Zijn sterke kwalitatieve merken en kunnen tailfin vooruit helpen. Beter dan durfinvesteerders
Heb het idee (en dat staat eigenlijk ook in het artikel) dat ze het zelf ook prima redden.
Straks bij iedere mantel/futurumshop winkel te koop en garantie gewoon 2 jaar.
Maargoed we gaan het merken.
Maken ze die body's niet al zelf ?Pimorez schreef op donderdag 24 september 2026 @ 21:05:
[...]
Het patent op SPD-SL is verlopen, dus Favero kan deze bodies de komende jaren zelf maken als ze willen. Anders zal er vast wel een goed alternatief komen op de webwinkels.
Wellicht willen ze opschalen. Dat kost veel geldDDX schreef op donderdag 24 september 2026 @ 21:08:
[...]
Maar moet tailfin vooruit geholpen worden ?
Heb het idee (en dat staat eigenlijk ook in het artikel) dat ze het zelf ook prima redden.
Straks bij iedere mantel/futurumshop winkel te koop en garantie gewoon 2 jaar.
Maargoed we gaan het merken.
Ik zou niet meer zonder mijn radar willen. Woon in the middle of nowhere dus komt hier wel van pas.Sissors schreef op donderdag 24 september 2026 @ 14:38:
Afgelopen week in Frankrijk met familie gefietst, en dit was de eerste keer voor mij met radar. Of nou ja, verbonden met de radar van degene met wie ik fietsen was.
Ik heb nog niet het idee om direct naar de winkel te rennen om zelf ook een radar voor hier te kopen, je zal veel meldingen op fietspaden krijgen vermoed ik die je vervolgens kan negeren. En als je wel op de fiets in je eentje rijdt dan is het leuk als je weet dat er iets aankomt (als je geluid uit hebt staan, merk je het dan nog?), maar ik vraag me wel een beetje af hoeveel het toevoegt.
Maar in Frankrijk was het wel echt heel ideaal voor een specifiek iets imo: Met zijn tweeën naast elkaar fietsen op een wat kleinere weg, die je daar nogal veel hebt. Je krijgt ruim op tijd waarschuwing voor auto's van achter, en dus kan je netjes achter elkaar gaan fietsen op dat moment zonder steeds over je schouder te kijken. En zou hij om wat voor reden dan ook de auto missen, dan is er niks aan de hand, en moet die auto alleen net wat langer wachten.
Gisteren de Coospo TR70 binnen gekregen en doet perfect zijn werk voor €65 (wielerkoopjes.nl).
Had al de Magene L508, die gaat nu verhuizen naar de gravelbike.
Vorige week regen toen ik tijd had om te fietsen, dit weekend gewoon écht niet fit tot gisteren …..dus vanavond weer op de fiets voor een klein rondje
Half 8 zonsondergang, 8 uur donker en best fris alweer in het donker. Wahoo gaf 10 graden aan, dat was wel even wennen!
Half 8 zonsondergang, 8 uur donker en best fris alweer in het donker. Wahoo gaf 10 graden aan, dat was wel even wennen!
@WVL_KsZeN Het zijn trekkrachten die daar optreden.
Nood breekt wet.
Ja, goed punt. Ik zat eigenlijk in m'n hoofd dat je gewoon de standaard Shimano body erop had, maar dat was natuurlijk de 'Shi' versie.
Nog een reden om geen zorgen te maken, want ook van de originele Assioma's worden nog steeds vervangende onderdelen verkocht.
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic