Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 398 ... 655 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
SirLenncelot schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:26:
Ik heb ooit (lang geleden) van iemand een link gekregen naar een pdf van een soort ultieme handleiding voor de fiets. Waarin alle (veel) onderdelen, hun werking en montage beschreven staat. Helaas ben ik de link kwijt.

Is er iemand die dit iets zegt en de link met mij delen kan? Of de titel van het boek zodat ik het kan kopen als een braven burger 🙂
"barnett's manual" misschien? Google zelf even voor download links aangezien ik niet weet of het wel toegestaan is om hier een link achter te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:32

joker1977

Tweakert

Roozzz schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:47:
De hoge velgen (62 en 80mm...) zijn aerodynamisch ongetwijfeld erg leuk, maar met de wind van afgelopen week misschien net iets minder praktisch :+ De invloed van de wind merk je vooral op het voorwiel. Dus ik zit nu maar even te kijken naar een (setje?) trainingswiel(en). Aldus haar coach zou alleen het vervangen van het voorwiel al genoeg zijn. Maar optisch wordt dat uiteraard nogal vreemd (om nog maar niet te beginnen over de wielerpolitie en mismatch van merken :+ , dus ik twijfel :P Iemand die dit kan onderschrijven?

Zijn er nog gouden tips voor de juiste hoogte van de velgen en een enigszins betaalbaar setje wielen? Ik zat zelf al een beetje te gluren naar de Zipp 303s (die kan ik uiteraard ook goed gebruiken op een aankomende (?) gravelbike...). Maar 45mm voelt alsnog vrij hoog.
Hangt er af van hoe windgevoelig je wielen zijn of 45 mm. alsnog "te" hoog is voor de wind. Ik rij zelf met 50 mm. en dat is prima te doen tot windkracht 6 aan toe. Als je wat minder zwaar bent kan ik me voorstellen dat het lastiger is, maar heel eerlijk: Hoe vaak train je in dat soort omstandigheden?

Het verschil tussen achter- en voorwiel hoogte zie je uiteraard wel, maar vind je de 80 en 62. mismatch nu al te erg? Ik zie constant TT-fietsen ed. met een mismatch, zou me daar niet te druk om maken. Deel van de training is ook leren omgaan met hoge velgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-06 15:47
Yakolev schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:14:
[...]

Nice, om in Banneux te zijn heb ik ook een mooie rit van 150km. Ben je de Trassenter opgeklommen om er te komen?
https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/trasenster-ouest
https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/trasenster-nord/
Yep die vanuit Nessonvaux 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
pdukers schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:20:
[...]

"barnett's manual" misschien? Google zelf even voor download links aangezien ik niet weet of het wel toegestaan is om hier een link achter te laten.
Yes dat is m!

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:09
Mistraller schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:28:
[...]

Samen een rondje doen? :+
(Wij gaan van 2~6mei)
Al plan ik vaak lastminute, ik weet vooraf toch niet wanneer ik ga, hoe de wind staat en hoe ver ik kan gaan...
Soms zelfs een random route met strava, of even snuffelen in routeyou.
Die drie komoot routes zou ik nog wel ff goed checken want ik zag bij eentje al een heleboel bochten dwars door Ermelo, en wat foutgereden stukjes.
En aanpassen moet je toch omdat jij vermoedelijk ook op een park onder Putten zit :)
haha, wij gaan pas in juni. Maar ik hoor wel of je nog iets moois tegengekomen bent. Komoot natuurlijk al bekeken, volgens mij ook niet bijster veel highlights in de omgeving. Wil iig een stukje Flevoland meenemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:06
...
De invloed van de wind merk je vooral op het voorwiel. Dus ik zit nu maar even te kijken naar een (setje?) trainingswiel(en). Aldus haar coach zou alleen het vervangen van het voorwiel al genoeg zijn. Maar optisch wordt dat uiteraard nogal vreemd (om nog maar niet te beginnen over de wielerpolitie en mismatch van merken :+ , dus ik twijfel :P Iemand die dit kan onderschrijven?
...
Ik denk dat de coach gelijk heeft. Door de sprong in de voorvork zit er 'meer' voorwiel vóór de balhoofd-as dan er achter. Een windvlaag van de zijkant doet daardoor hetzelfde als een ruk aan je stuur en de daarbij behorende onbalans.

Over de stijlpolitie hoef je je niet druk te maken, die gaan alleen over wielrennen. En triathlon != wielrennen, daar zijn de velominati heel duidelijk over. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 15:12

red bull

Keeps me awake !

Michaelg schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:29:
2 weken geleden werd koers uit gesteld vanwege de wind (windkracht 7). Vorige week wederom uit gesteld vanwege wegwerkzaamheden.
Afgelopen donderdag avond was het dan weer zover. Eindelijk weer koers!

YouTube: DAC1 - 21-04-22

Al vrij snel in het begin moest ik wat gaatjes dichten maar het gaatje wat de kopgroep maakte kon ik net niet overbruggen. Daarna nog wel geprobeerd wat aan te vallen maar ik was veel te naief. Probeerde alles dicht te rijden en ook nog eens mee te gaan in de aanval, dat was misschien iets teveel van het goede 😅😅. Maar weer een heerlijke avond gehad en op naar volgende week!!
Cool filmpje! Waar heb je mee gemaakt? Cam + software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb een Canyon Aeroad met hoge Reynolds wielen/velgen van een paar jaar geleden (2018), het is deze wielset: https://hayesbicycle.com/products/ar-58-62-db

Hoe kan ik de naaf daarvan (veel) stiller maken? Vind het een beetje asociaal/opdringerig voor andere fietsers (als ik er langs wil bel ik). Daarnaast zit mijn zoontje soms achter in de fietskar en het maakt óp de fiets al teveel lawaai, laat staan als je er achter zit... :)

Zelf uiteraard ook al even gezocht en het lijkt erop dat je met dikker vet veel kunt bereiken. Iemand tips, do's/don'ts?

[ Voor 12% gewijzigd door MrAcid op 25-04-2022 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:36
Mevrouw Roozzz heeft bedacht om dit jaar een hele triathlon te doen, dus inmiddels zijn wij een echte triathlon fiets rijker. Nog een leuk avondje zitten knutselen om de bikefitting te ontcijferen en hem helemaal correct af te stellen (iets langere stuurpen, spacers ertussenuit, andere aerobars, shifters omzetten). Op een plaatje vind ik zulke fietsen al indrukwekkend, maar in het echt helemaal :*)

De hoge velgen (62 en 80mm...) zijn aerodynamisch ongetwijfeld erg leuk, maar met de wind van afgelopen week misschien net iets minder praktisch :+ De invloed van de wind merk je vooral op het voorwiel. Dus ik zit nu maar even te kijken naar een (setje?) trainingswiel(en). Aldus haar coach zou alleen het vervangen van het voorwiel al genoeg zijn. Maar optisch wordt dat uiteraard nogal vreemd (om nog maar niet te beginnen over de wielerpolitie en mismatch van merken :+ , dus ik twijfel :P Iemand die dit kan onderschrijven?

Zijn er nog gouden tips voor de juiste hoogte van de velgen en een enigszins betaalbaar setje wielen? Ik zat zelf al een beetje te gluren naar de Zipp 303s (die kan ik uiteraard ook goed gebruiken op een aankomende (?) gravelbike...). Maar 45mm voelt alsnog vrij hoog.
Moet het een set zijn? Heb je niet zelf nog een voorwiel liggen met schijfremmen?

Je kan ook alleen een voorwiel kopen. Denk dat als je set laat spaken het niet zo veel uit maakt of je ze allebei tegelijk besteld of als set (kan je altijd het achterwiel nog laten maken).

Je kan uiteraard een set bestellen, maar ik zou te lui zijn om allebei de wielen te wisselen als ik toch niet met een groepsrit mee zou rijden (en dat doe je meestal toch niet met een TT-bike).

Hoogte is beetje afhankelijk van gewicht. Daarnaast, wil je altijd 24/7/365 er mee kunnen trainen? Of moet hij perfect zijn als je een wedstrijd hebt, maar er staat nog wel windkracht 4 ofzo?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:49
MrAcid schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:59:
Ik heb een Canyon Aeroad met hoge Reynolds wielen/velgen van een paar jaar geleden (2018), het is deze wielset: https://hayesbicycle.com/products/ar-58-62-db

Hoe kan ik de naaf daarvan (veel) stiller maken? Vind het een beetje asociaal/opdringerig voor andere fietsers (als ik er langs wil bel ik). Daarnaast zit mijn zoontje soms achter in de fietskar en het maakt óp de fiets al teveel lawaai, laat staan als je er achter zit... :)

Zelf uiteraard ook al even gezocht en het lijkt erop dat je met dikker vet veel kunt bereiken. Iemand tips, do's/don'ts?
Tenzij je er een andere naaf in wilt gaan spaken, zijn de enige opties dikker en meer vet.
let wel op, teveel en of te dik vet kan er weer voor zorgen dat de pallen (aan de specs te zien is het een tradioneel systeem met 3 pallen) blijven "hangen", dat trap je dus, maar grijpt de naaf niet aan en kom je niet vooruit. Dit kan ook ineens komende winter voorkomen als de temperatuur lager is en het vet nog stugger... of als er wat vuil bij komt kijken.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:18
Mevrouw Roozzz heeft bedacht om dit jaar een hele triathlon te doen, dus inmiddels zijn wij een echte triathlon fiets rijker. Nog een leuk avondje zitten knutselen om de bikefitting te ontcijferen en hem helemaal correct af te stellen (iets langere stuurpen, spacers ertussenuit, andere aerobars, shifters omzetten). Op een plaatje vind ik zulke fietsen al indrukwekkend, maar in het echt helemaal :*)

Leuk! Welke gaat ze doen?
Over de hoge velgen, ik vind het erg mee vallen hoor. Heb zelf ook een speedmax met hoge velgen, maar niet echt heel veel last van de wind. Gewoon af en toe een beetje oefenen, dat moet toch wel omdat de houding op de fiets heel anders is. Ik weet niet wat ze voor eindtijd in gedachten heeft, maar een dicht achterwiel staat heel stoer, maar op amateur niveau is er met hetzelfde geld wel andere tijdwinst te behalen, denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 18:39
red bull schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:57:
[...]

Cool filmpje! Waar heb je mee gemaakt? Cam + software?
Gefilmd met een GoPro Hero 10 (chestmounted). Overlays komen vanuit Garmin Virb. Daarmee kun je Fit file data over videomateriaal leggen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-06 19:49

Ik heb de Reynolds Strike in m'n Canyon en vind die luide ratel juist wel heel fijn. Geen bel nodig 8) Vind het eigenlijk ook kwaliteit uitstralen.

Maar zoals Prulleman zegt is het enige wat de ratel zachter kan maken de body eraf halen en de palletjes en kartels waar die invallen invetten. En dan inderdaad ook weer opletten dat je niet teveel vet of te dik vet gebruikt, omdat de pallen anders blijven hangen en je dan dus geen aandrijving meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:31
Miyamoto schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:34:
[...]

haha, wij gaan pas in juni. Maar ik hoor wel of je nog iets moois tegengekomen bent. Komoot natuurlijk al bekeken, volgens mij ook niet bijster veel highlights in de omgeving. Wil iig een stukje Flevoland meenemen.
Flevoland...als je van windbeuken houdt... >:) Heb al eens eerder in die regio gezeten, maar ik vond die polders weinig inspirerend. Ik rij liever door de bossen dan.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:58

Roozzz

Plus ultra

Dank allen voor de reacties :)
Ze staat nu ingeschreven voor de Gelreman. Met als echte doel om volgend jaar een XTRI te doen, zoals de Swissman.
DieAnder schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:43:
[...]

Ik denk dat de coach gelijk heeft. Door de sprong in de voorvork zit er 'meer' voorwiel vóór de balhoofd-as dan er achter. Een windvlaag van de zijkant doet daardoor hetzelfde als een ruk aan je stuur en de daarbij behorende onbalans.

Over de stijlpolitie hoef je je niet druk te maken, die gaan alleen over wielrennen. En triathlon != wielrennen, daar zijn de velominati heel duidelijk over. 8)
Dank voor de bevestiging en de uitleg, snap ik ook meteen de logica :)
mhr-zip schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:26:
[...]

Moet het een set zijn? Heb je niet zelf nog een voorwiel liggen met schijfremmen?

Je kan ook alleen een voorwiel kopen. Denk dat als je set laat spaken het niet zo veel uit maakt of je ze allebei tegelijk besteld of als set (kan je altijd het achterwiel nog laten maken).

Je kan uiteraard een set bestellen, maar ik zou te lui zijn om allebei de wielen te wisselen als ik toch niet met een groepsrit mee zou rijden (en dat doe je meestal toch niet met een TT-bike).

Hoogte is beetje afhankelijk van gewicht. Daarnaast, wil je altijd 24/7/365 er mee kunnen trainen? Of moet hij perfect zijn als je een wedstrijd hebt, maar er staat nog wel windkracht 4 ofzo?
Probleem is een beetje dat mijn Aeroad niet substantieel lagere velgen heeft en de andere racer nog -heel ouderwets- velgremmen heeft.
De gedachte is wel om hier zoveel mogelijk mee te kunnen trainen. Uurtjes maken in deze positie schijnt belangrijk te zijn. Voor de wedstrijd is het dan wel overkomelijk lijkt me, mits er geen windkracht 6 of meer is :P Maar dat is dan meer als back-up.
Over de hoge velgen, ik vind het erg mee vallen hoor. Heb zelf ook een speedmax met hoge velgen, maar niet echt heel veel last van de wind. Gewoon af en toe een beetje oefenen, dat moet toch wel omdat de houding op de fiets heel anders is. [...]
joker1977 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:22:
[...]
Hangt er af van hoe windgevoelig je wielen zijn of 45 mm. alsnog "te" hoog is voor de wind. Ik rij zelf met 50 mm. en dat is prima te doen tot windkracht 6 aan toe. Als je wat minder zwaar bent kan ik me voorstellen dat het lastiger is, maar heel eerlijk: Hoe vaak train je in dat soort omstandigheden?

Het verschil tussen achter- en voorwiel hoogte zie je uiteraard wel, maar vind je de 80 en 62. mismatch nu al te erg? Ik zie constant TT-fietsen ed. met een mismatch, zou me daar niet te druk om maken. Deel van de training is ook leren omgaan met hoge velgen ;)
Tja, de afgelopen weken waren misschien niet heel representatief qua wind. Maar in de basis is het plan om zoveel mogelijk uren te maken op de TT, dus als het zo blijft waaien is het al snel de moeite waard. Met ~65 kg is windkracht 5/6 vanaf de zijkant in het open veld niet optimaal. Dus dit is net ff iets te veel van het goede.
McMiGHtY schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:17:
trainingwielsetje?

https://www.mantel.com/ma...isc-racefiets-wielen&spec[]=17111

En dan gewoon gatorskins erop zetten, heb je gelijk het psycholighsche effect als Jongedame Roozzz d'r racewielen erin zet.

En als ze een hele triathtlon gaat doen..zou ik is kijken naar een dicht achterwiel.
Ik weet niet wat ze voor eindtijd in gedachten heeft, maar een dicht achterwiel staat heel stoer, maar op amateur niveau is er met hetzelfde geld wel andere tijdwinst te behalen, denk ik.
Men is het nog wat oneens over de eindtijd :+ Zij lijkt eigenlijk al tevreden met gewoon finishen en denkt worst case aan 11,5u (gebaseerd op haar normale racefiets). De coach ziet wat meer potentie en denkt aan sub10... De werkelijkheid zal wel ergens in het midden liggen.

Disc kan ze zo lenen, dus ze mag binnenkort maar eens kijken hoe dat bevalt. Voorlopig is ze niet erg enthousiast van het idee. Dus ik ga er niet vanuit dat ze daarmee gaat rijden.

En voor het geld ziet dat er uit als een keurig setje. Hmm aanlokkelijk...

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stokmeister
Roozzz schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:12:
Dank allen voor de reacties :)

[...]

Ze staat nu ingeschreven voor de Gelreman. Met als echte doel om volgend jaar een XTRI te doen, zoals de Swissman.

[...]

Dank voor de bevestiging en de uitleg, snap ik ook meteen de logica :)

[...]

Probleem is een beetje dat mijn Aeroad niet substantieel lagere velgen heeft en de andere racer nog -heel ouderwets- velgremmen heeft.
De gedachte is wel om hier zoveel mogelijk mee te kunnen trainen. Uurtjes maken in deze positie schijnt belangrijk te zijn. Voor de wedstrijd is het dan wel overkomelijk lijkt me, mits er geen windkracht 6 of meer is :P Maar dat is dan meer als back-up.

[...]

[...]

Tja, de afgelopen weken waren misschien niet heel representatief qua wind. Maar in de basis is het plan om zoveel mogelijk uren te maken op de TT, dus als het zo blijft waaien is het al snel de moeite waard. Met ~65 kg is windkracht 5/6 vanaf de zijkant in het open veld niet optimaal. Dus dit is net ff iets te veel van het goede.

[...]

[...]

Men is het nog wat oneens over de eindtijd :+ Zij lijkt eigenlijk al tevreden met gewoon finishen en denkt worst case aan 11,5u (gebaseerd op haar normale racefiets). De coach ziet wat meer potentie en denkt aan sub10... De werkelijkheid zal wel ergens in het midden liggen.

Disc kan ze zo lenen, dus ze mag binnenkort maar eens kijken hoe dat bevalt. Voorlopig is ze niet erg enthousiast van het idee. Dus ik ga er niet vanuit dat ze daarmee gaat rijden.

En voor het geld ziet dat er uit als een keurig setje. Hmm aanlokkelijk...
Gelreman heb ik vorig jaar gedaan! Leuk evenement! Niet een heel snel loopparcours dus een sub 10 zou wel een knappe tijd zijn. Als je een dicht wiel kan lenen dan kan ze het altijd proberen. Mijn coach reed Lanzarote met een dicht achterwiel dus dan zou het overal moeten kunnen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-06 19:51

McMiGHtY

- burp -

Heb je een indoor trainer? Zorg dat die ook daar op kan, dan kan ze uren maken in de houding zonder nog "bang" te moeten zijn om te sturen.

Qua dichte achterwielen, wat ik altijd hoor en lees, is dat met veel wind eigenlijk het voorwiel daar het meeste last van heeft.

Is mevrouw Roozzz al bekend met zo lang te sporten? Anders heb je ook nog wel iets aan mooi voedingsplan :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 11:58

Roozzz

Plus ultra

McMiGHtY schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:33:
Heb je een indoor trainer? Zorg dat die ook daar op kan, dan kan ze uren maken in de houding zonder nog "bang" te moeten zijn om te sturen.

Qua dichte achterwielen, wat ik altijd hoor en lees, is dat met veel wind eigenlijk het voorwiel daar het meeste last van heeft.

Is mevrouw Roozzz al bekend met zo lang te sporten? Anders heb je ook nog wel iets aan mooi voedingsplan :)
Jup, mevrouw is een fanatieke zwiftracer (EMEA DIV A voor de liefhebbers). Het raceseizoen is bijna voorbij, dus binnenkort inderdaad maar even de qr omzetten naar een steekas, kan deze fiets er ook op. Onze sport achtergrond zit hem in het hardlopen van ultratrails (denk 100km plus door de bergen), dus 10-12 uur onderweg is niet vreemd :)
stokmeister schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:31:
[...]

Gelreman heb ik vorig jaar gedaan! Leuk evenement! Niet een heel snel loopparcours dus een sub 10 zou wel een knappe tijd zijn. Als je een dicht wiel kan lenen dan kan ze het altijd proberen. Mijn coach reed Lanzarote met een dicht achterwiel dus dan zou het overal moeten kunnen :)
Ah tof! Meteen maar even je verslagje erbij gezocht, mooie prestatie :)
Tijd zullen we wel gaan zien. Het is de eerste hele, dus dat maakt het onbekend terrein en lastig in te schatten.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Iemand hier ervaring met de DT Swiss ERC 1400 Dicut 45mm wielen? En dan de laatste versie van 2021?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stokmeister
Roozzz schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:42:
[...]

Jup, mevrouw is een fanatieke zwiftracer (EMEA DIV A voor de liefhebbers). Het raceseizoen is bijna voorbij, dus binnenkort inderdaad maar even de qr omzetten naar een steekas, kan deze fiets er ook op. Onze sport achtergrond zit hem in het hardlopen van ultratrails (denk 100km plus door de bergen), dus 10-12 uur onderweg is niet vreemd :)

[...]

Ah tof! Meteen maar even je verslagje erbij gezocht, mooie prestatie :)
Tijd zullen we wel gaan zien. Het is de eerste hele, dus dat maakt het onbekend terrein en lastig in te schatten.
Als je het hebt over tijden onder de 10uur, ga ik er al een beetje vanuit dat ze weet waar ze aan begint. En met ervaring in ultra trails al helemaal. De wil om 10+ uur trainen per week zal dan geen probleem zijn. Het creatief omgaan met tijd is vaak het moeilijkst. Maar ik ben er achter gekomen dat er heel wat loze uurtjes in een dag zitten waarin je toch ff een training kan doen. :). Al met al is het niet zo heel spannend allemaal, kwestie van uit de blessures blijven en je niet laten aanrijden door een auto :X. Wens haar veel succes en zorg dat het eten klaar staat ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06 13:13

Niet stoppen met trappen >:)

Oppassen met vet. In koude omstandigheden kan dat maken dat de palletjes niet goed meer pakken. In principe gebruik je daar olie voor. Wat meer/stroperige olie kan dan soms helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

loyske schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:08:
Iemand hier ervaring met de DT Swiss ERC 1400 Dicut 45mm wielen? En dan de laatste versie van 2021?
Niet met die specifieke set, maar wel met andere courante DT Swiss systeemwielen, concreet PR1400 Dicut Oxic en CR1600 Spline. In beide gevallen geldt dat het an sich prima wielen zijn. Goed recht, weinig flex, naven lopen goed, etc.

Wat mij wel opvalt bij beide sets is dat, zeker in contrast met andere wielsets die ik heb (diverse sets van Fulcrum en Roval), de spaken nogal makkelijk noisy worden. De wielen gaan dan tikken, zonder dat er noemenswaardig iets mis lijkt met de spaakspanning, al sluit ik niet uit dat daar wel de oorzaak ligt. De workaround is een klein beetje vet op/in de spaaknippels en het geheel een nachtje laten staan. Niet het eind van de wereld, maar wel suf dat het alleen met die 2 wielsets gebeurt, en met alle andere wielsets niet :+

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 13:53

mymind*

A Beautiful Mind

Daarnet heb ik lek gereden en het blijkt best een flinke scheur te zijn. Omdat ik tubeless rijd ben ik begonnen met dynaplugs er in te schieten.

Nu moet ik er waarschijnlijk 3 naast elkaar knallen om het een echt dicht te krijgen (er zitten er nu 2 in en nog niet lekker dicht).

Dit lijkt me geen goede/permanente fix. Hoe kan ik een tubeless band het beste permanent repareren? Zijn daar kitjes voor om van binnenuit een reparatie te doen? Zoals bij een autoband.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-06 17:28

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

mymind* schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:23:
Daarnet heb ik lek gereden en het blijkt best een flinke scheur te zijn. Omdat ik tubeless rijd ben ik begonnen met dynaplugs er in te schieten.

Nu moet ik er waarschijnlijk 3 naast elkaar knallen om het een echt dicht te krijgen (er zitten er nu 2 in en nog niet lekker dicht).

Dit lijkt me geen goede/permanente fix. Hoe kan ik een tubeless band het beste permanent repareren? Zijn daar kitjes voor om van binnenuit een reparatie te doen? Zoals bij een autoband.
Ik denk dat je afscheid moet nemen van deze band :'(

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Nutterd schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:24:
[...]

Ik denk dat je afscheid moet nemen van deze band :'(
Dat zou heel zuur zijn. Is een GP5000S TR skinwall, Die zijn niet zo heel makkelijk te vinden. :|

Pas 1200km op gereden. :'(

[ Voor 7% gewijzigd door mymind* op 25-04-2022 21:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
mymind* schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:26:
[...]

Die zijn niet zo heel makkelijk te vinden. :|
Toch nog te makkelijk schijnbaar.

Sorry not a fan O-)

Even on topic:
Je hebt speciale reparatie sets om tubeless banden te plakken zoals deze.
Heb het wel liggen, weet niet of het werkt, want nog nooit nodig gehad.

[ Voor 34% gewijzigd door mhr-zip op 25-04-2022 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

mymind* schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:26:
[...]

Dat zou heel zuur zijn. Is een GP5000S TR skinwall, Die zijn niet zo heel makkelijk te vinden. :|

Pas 1200km op gereden. :'(
Dit zou ik als een voordeel zien :+

/edit: weer te laat!

Maar on a serious note: denk niet dat je deze band nog goed krijgt...dus weinig keus ben ik bang...misschien even een foto plaatsen zodat het duidelijker is?

[ Voor 23% gewijzigd door Nutterd op 25-04-2022 21:45 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Nutterd schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:44:
[...]

Dit zou ik als een voordeel zien :+

/edit: weer te laat!

Maar on a serious note: denk niet dat je deze band nog goed krijgt...dus weinig keus ben ik bang...misschien even een foto plaatsen zodat het duidelijker is?
Helemaal vergeten om foto’s te plaatsen. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhS-e1RHrySusAiMWUVSuD3yboQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U01rrdD47KrcU3eBl8GDRPwK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7v8W4SQX-tO6VIWfvRrjiLEy4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uOpn7KxwCHjXezdAnIfTIjzx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/syeVrO0885dV399yxjcJLdhY2qM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEWDCDJwDns5EfvPkXZ9sczj.jpg?f=fotoalbum_large

De proppen zijn er overigens weer uit.

Is het trouwens zo erg om met skinwall banden te rijden? Waarom is er blijkbaar niemand fan?

[ Voor 3% gewijzigd door mymind* op 25-04-2022 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
mymind* schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:55:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is het trouwens zo erg om met skinwall banden te rijden? Waarom is er blijkbaar niemand fan?
Skinwall is prima. De GP5000 is alleen de meest overrated band op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

mhr-zip schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:02:
[...]

Skinwall is prima. De GP5000 is alleen de meest overrated band op de markt.
Aha. :)
Nu wilde ik toch eigenlijk al 28mm banden nemen (die vallen beter op m’n wielen)
Wat zijn een beetje goede, lekbestendige :) , alternatieven? Ze moeten wel hookless compatible zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

mymind* schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:06:
[...]

Nu wilde ik toch eigenlijk al 28mm banden nemen (die vallen beter op m’n wielen)
Wat zijn een beetje goede, lekbestendige :) , alternatieven? Ze moeten wel hookless compatible zijn.
Zelf ben ik heel erg tevreden over pirelli p zero's en de michelin power road (die is alleen minder mooi)...of ze hookless compatible zijn weet ik even niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 21:32
Hier iig een tevreden gebruiker van 32mm GP5000's. (met binnenband)
Zitten er al zo'n 4900km onder zonder lek te rijden. O-)

[ Voor 7% gewijzigd door NewbieNeo op 25-04-2022 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
NewbieNeo schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:11:
Hier iig een tevreden gebruiker van 32mm GP5000's. (met binnenband)
Zitten er al zo'n 4900km onder zonder lek te rijden. O-)
Continental heeft een goede naam opgebouwd toen er nog geen tubeless markt was. Toen zijn ze (te) laat ingestapt en in mijn ogen de kinderziektes nog niet te boven.

Maar met biba waren ze altijd prima.

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 25-04-2022 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:30
Inmiddels een maandje in bezit van mijn mooie Giant. Erg blij mee en fietst lekker!

Ik ben nou aan het kijken voor een GPS aangezien ik anders toch wel snel verdwaal. Voor mijn e-bike gebruik ik SP Connect en dus mijn telefoon. Dat werkt erg fijn, maar hoe zit dat op een racefiets?

Wat zijn jullie ervaringen? Telefoon of losse GPS zoals bv Garmin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
mymind* schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:06:
[...]

Aldus banden fetisjist @ElGreco zijn alle 28 mm op dit moment slecht te leveren.

Ik weet niet of je schijf of velgremmen hebt, maar er zijn er hier genoeg die met 30 of 32 mm nog steeds de stenen uit de straat rijden. Dus houdt je horizon breed (en je banden O-) )

Persoonlijk ben ik fan van de Hutchinson stal. Dus Pirelli, Hutchinson en Mavic.

Als die niet te leveren zijn zou ik bij Schwalbe (pro) one gaan rond kijken.

Bij alle merken geldt, het ene model is het andere niet. Dus vraag nog een keer hier als je iets tegen het lijf loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

mhr-zip schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:26:
[...]

Aldus banden fetisjist @ElGreco zijn alle 28 mm op dit moment slecht te leveren.

Ik weet niet of je schijf of velgremmen hebt, maar er zijn er hier genoeg die met 30 of 32 mm nog steeds de stenen uit de straat rijden. Dus houdt je horizon breed (en je banden O-) )

Persoonlijk ben ik fan van de Hutchinson stal. Dus Pirelli, Hutchinson en Mavic.

Als die niet te leveren zijn zou ik bij Schwalbe (pro) one gaan rond kijken.

Bij alle merken geldt, het ene model is het andere niet. Dus vraag nog een keer hier als je iets tegen het lijf loopt.
Thanks voor de info. Ik ga proberen een tubeless reparatie setje tegenaan gooien en zo’n plakker aan de binnenkant prutsen. Desnoods weer een biba er in. Ik heb ze nu eenmaal en kan ze beter opmaken.

Dan moet ik maar meer gaan fietsen om ze sneller te verslijten. :)

Ik had trouwens eerder wel de Pirelli P Zero Race Classic op het oog. Maar toen in die gp5000s ergens had gevonden heb ik die gekocht.

[ Voor 6% gewijzigd door mymind* op 25-04-2022 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
crimby schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:23:
Inmiddels een maandje in bezit van mijn mooie Giant. Erg blij mee en fietst lekker!

Ik ben nou aan het kijken voor een GPS aangezien ik anders toch wel snel verdwaal. Voor mijn e-bike gebruik ik SP Connect en dus mijn telefoon. Dat werkt erg fijn, maar hoe zit dat op een racefiets?

Ik gebruik zelf de Komoot app voor route-navigatie en daarnaast de Wahoo app voor mijn powermeter.
Werkt prima op mijn goedkope telefoon zonder fancy stabiliserende camera, die volgens sommigen kapot kan trillen.
Het enige nadeel van een telefoon is dat je bij een rit van 4+ uur een powerbank moet meenemen, maar die heb ik toch altijd bij me.
Als ik een fietscomputer zou kopen, dan zou ik waarschijnlijk voor de Karoo2 gaan of misschien voor de nog uit te komen nieuwe Roam.

Enige voordeel dat ik met een fietscomputer zou hebben is:
- power kunnen zien tijdens navigatie ipv 2 verschillende apps (Wahoo en Komoot)
- gemiddelde power kunnen zien, aangezien Wahoo alleen instant power laat zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:27
mymind* schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:35:
[...]

Ik had trouwens eerder wel de Pirelli P Zero Race Classic op het oog. Maar toen in die gp5000s ergens had gevonden heb ik die gekocht.
Fout.

Of niet @mhr-zip ?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
loyske schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:08:
Ze zijn rond, van DT en veel te duur. En ze gebruiken t-head spaken. Bij spaakbreuk word je, met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, niet direct geholpen omdat niemand die spaken zomaar in zijn lades heeft liggen.

Hoe zwaar ben jij eigenlijk?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:06
[...]

binnenbandje er in en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DieAnder schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:34:
[...]

binnenbandje er in en gaan.
Druppie seconde lijm.

@mymind* als je besluit om met die band te gaan rijden zou ik wel zoiets bij je reserve spullen stoppen.

Stukje oude buitenband of al aan elkaar geplakt ducktape kan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Teun_2 schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:20:
[...]

Niet stoppen met trappen >:)

Oppassen met vet. In koude omstandigheden kan dat maken dat de palletjes niet goed meer pakken. In principe gebruik je daar olie voor. Wat meer/stroperige olie kan dan soms helpen.
Ik vond mijn chinese naaf ook luid, heb toen geprobeerd met kogellager vet, maar dat scheelde amper. Wel het idee dat de pallen dan soms misten, maar dat kan ook de goedkope chinese naaf geweest zijn. Dus nu maar gewoon aan het geluid gewend. Maar nog steeds de bel hard nodig hoor ;)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

Ik zou gewoon eens netjes opruwen aan de binnenkant en dan kijken wat een gewone plakker doet. Wel zo'n knipding pakken uit zo'n op maat te knippen lapje.
En inderdaad zoals al gezegd; je kan altijd nog een biba steken. Die heb je immers toch al bij je ;)

En wat let je, ga gewoon eens bij een bandenboer langs. Voor een autoband betaalde ik onlangs 17,50 en dat is met demontage en montage erbij. Op een rustig uurtje, en als de monteur ook fietser is, matst ie je misschien wel. :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
NewbieNeo schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:43:
[...]

Ik gebruik zelf de Komoot app voor route-navigatie en daarnaast de Wahoo app voor mijn powermeter.
Werkt prima op mijn goedkope telefoon zonder fancy stabiliserende camera, die volgens sommigen kapot kan trillen.
Het enige nadeel van een telefoon is dat je bij een rit van 4+ uur een powerbank moet meenemen, maar die heb ik toch altijd bij me.
Als ik een fietscomputer zou kopen, dan zou ik waarschijnlijk voor de Karoo2 gaan of misschien voor de nog uit te komen nieuwe Roam.

Enige voordeel dat ik met een fietscomputer zou hebben is:
- power kunnen zien tijdens navigatie ipv 2 verschillende apps (Wahoo en Komoot)
- gemiddelde power kunnen zien, aangezien Wahoo alleen instant power laat zien
Dat klinkt prima, behalve een kapot trillende telefoon?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 07:49
crimby schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:19:
[...]

Dat klinkt prima, behalve een kapot trillende telefoon?
Waarom zou die kapot trillen? Telefoons kunnen wel wat hebben hoor. Met MTB ook al vaak gevallen met telefoon in shirt en nog nooit iets mee gehad. Vriend van mij heeft telefoon zelfs op het stuur van de MTB. En die heeft afgelopen weekend nog in de Belgische Ardennen gefietst.
Bovendien zou dat trillen een fietscomputer ook nadelig moeten beïnvloeden.

Dus ik denk dat het wel wat meevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10:41
crimby schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:23:

Een telefoon is hier niet voor gemaakt, behalve budget zijn er geen goede redenen om een telefoon te gebruiken als fietscomputer.

Het is een beetje als een muntje gebruiken om een schroef aan te draaien, het werkt wel maar het is er duidelijk niet voor ontworpen.

Daarnaast vind ik het er zelf ook nog eens behoorlijk bejaard uitzien op een racefiets, dat is natuurlijk persoonlijk.

Een fietscomputer hoeft echt de wereld niet te kosten en met een relatief simpel exemplaar kom je er wel (Garmin 530/Wahoo Bolt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:07
@crimby misschien is kijken in het onderstaande topic ;)
Het grote fietscomputer topic
Maar het geld wat je in een telefoonhouder zou stoppen kan je beter meteen investeren in een fietscomputer, want uiteindelijk werkt dat gewoon prettiger aangezien die ervoor gemaakt is.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 20-06 13:13
mymind* schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:23:

Binnenband plakker aan de binnenkant van je buitenband plakken. Goed proper maken en opschuren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Tinusvolkel schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:43:
Maar het geld wat je in een telefoonhouder zou stoppen kan je beter meteen investeren in een fietscomputer, want uiteindelijk werkt dat gewoon prettiger aangezien die ervoor gemaakt is.
Ik heb flink wat spullen/upgrades/kleding voor het fietsen gekocht sommige zinvol en andere minder zinvol maar mijn Garmin Edge 530 (inmiddels ook geupgrade) is zonder twijfel op de fiets na de beste aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Tinusvolkel schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:43:
Thanks! Wist niet dat er een topic voor was, excuses.
Overigens is niet alles wat er speciaal voor gemaakt is beter dan een multifunctioneel apparaat. Ik gebruik bv ook geen losse TomTom 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:22
mhr-zip schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:17:
[...]

Continental heeft een goede naam opgebouwd toen er nog geen tubeless markt was. Toen zijn ze (te) laat ingestapt en in mijn ogen de kinderziektes nog niet te boven.

Maar met biba waren ze altijd prima.
Ik rij toch alweer 7.000 km (waarvan 2.000 km binnen) tevreden rond op mijn GP 5000 TL. Zonder een keer lek te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Louislouislouis schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:37:
[...]

Een telefoon is hier niet voor gemaakt, behalve budget zijn er geen goede redenen om een telefoon te gebruiken als fietscomputer.

Het is een beetje als een muntje gebruiken om een schroef aan te draaien, het werkt wel maar het is er duidelijk niet voor ontworpen.
Ik snap dit niet zo goed, maar ik ben dus ook niet bekend met de huidige goede fietscomputers. Afhankelijk van je telefoon, bevat deze super geavanceerde sensoren, goede connectiviteit en goed scherm. Omdat er een point solution voor is gemaakt, is deze niet altijd beter of de enige optie.
Ik herinner me deze discussie nog van 15 jaar geleden toen we nog een dedicated tomtom of mio hadden in de auto :-)

maargoed, ik heb mijn vraag nu in de fietscomputer topic gezet. Dat past beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:49
crimby schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:34:
[...]

Ik snap dit niet zo goed, maar ik ben dus ook niet bekend met de huidige goede fietscomputers. Afhankelijk van je telefoon, bevat deze super geavanceerde sensoren, goede connectiviteit en goed scherm. Omdat er een point solution voor is gemaakt, is deze niet altijd beter of de enige optie.
Ik herinner me deze discussie nog van 15 jaar geleden toen we nog een dedicated tomtom of mio hadden in de auto :-)

maargoed, ik heb mijn vraag nu in de fietscomputer topic gezet. Dat past beter.
Ik een wahoo elemnt bolt en vind dit eigenlijk 1 van de beste items voor een beginnend fietser. Zat hiervoor met een telefoonhouder, maad op de een of andere manier vind ik zo’n gps device vele malen prettiger.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
wisselwerking schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:35:
[...]

Waarom zou die kapot trillen? Telefoons kunnen wel wat hebben hoor. Met MTB ook al vaak gevallen met telefoon in shirt en nog nooit iets mee gehad. Vriend van mij heeft telefoon zelfs op het stuur van de MTB. En die heeft afgelopen weekend nog in de Belgische Ardennen gefietst.
Bovendien zou dat trillen een fietscomputer ook nadelig moeten beïnvloeden.

Dus ik denk dat het wel wat meevalt.
Camera stabilisator kan ervan kapot gaan; met name door de microtrillingen continu. Juist die hardere stuiters zijn niet zo'n issue.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
ElGreco schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:32:
[...]

Ze zijn rond, van DT en veel te duur. En ze gebruiken t-head spaken. Bij spaakbreuk word je, met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, niet direct geholpen omdat niemand die spaken zomaar in zijn lades heeft liggen.

Hoe zwaar ben jij eigenlijk?
Ik kan ze stuk goedkoper dan de adviesprijs krijgen ;)
Ik weeg rond de 70kg. Op mijn huidige fiets heb ik Duke Baccara 45mm met Hope Mono RS naven. Wil nu eens wat anders voor de nieuwe fiets. Vandaar dat ik naar deze DT zat te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 18-06 13:10
loyske schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:20:
[...]

Ik kan ze stuk goedkoper dan de adviesprijs krijgen ;)
Ik weeg rond de 70kg. Op mijn huidige fiets heb ik Duke Baccara 45mm met Hope Mono RS naven. Wil nu eens wat anders voor de nieuwe fiets. Vandaar dat ik naar deze DT zat te kijken.
Dat zie ik dan wel weer als een downgrade 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
rolandos582 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:22:
[...]

Dat zie ik dan wel weer als een downgrade 8)7
Je vindt de Duke's beter dan de DT Swiss ERC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
loyske schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:24:
[...]

Je vindt de Duke's beter dan de DT Swiss ERC?
Zeker, DT Swiss is toch een fabrieksset, zit ook vaak op Canyon's en andere fietsen. Het is prima voor wat het doet, maar alles behalve bijzonder.
Ypuh schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:29:
[...]

Wielen zijn tegenwoordig bijna allemaal één pot nat. Je hebt in carbon-land grofweg 3-4 categorieën:
1) No name Chinees (Aliexpress)
2) Named Chinees (Farsports, Yoeleo, Lightbicycle etc.)
3) Tussen/eigen merken (Bontrager, Roval, Cadex, Black Inc, Supra, FFWD, Reynolds)
4) Wielfabrikanten (Zipp, Enve, Campagnolo, Corima, DT Swiss, Mavic etc.)

Prijsklasse 1) zou ik per definitie overslaan. De middelste groep is lastiger. Roval maakt bijvoorbeeld wel écht goede wielen die iets unieks bieden, maar zijn dan ook net zo duur als DT Swiss/Zipp. FFWD is praktisch een Farsports wiel, maar dan in NL gespaakt en lokale garantie. Supra, Cadex, Reserve zijn op hun beurt weer basic wielen waar een bekende merknaam aan verbonden is (resp. Sensa/Giant/Cervelo).

Dat gezegd hebbende; van alle categorieën zijn wel voors- en tegens te bedenken, maar ik zou zeker geen €1.399 voor een 'eigen merk' wielset van Wilier neertellen als je voor €200 meer een setje Zipp's kopen kunt (of voor de helft een setje Zipp 303S's).
Ligt uiteraard volledig aan je budget, die ERC1400's gaan toch al vrij snel voor 1400. Kom je ook in een Zipp range ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
rolandos582 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:33:
[...]

Zeker, DT Swiss is toch een fabrieksset, zit ook vaak op Canyon's en andere fietsen. Het is prima voor wat het doet, maar alles behalve bijzonder.

[...]

Ligt uiteraard volledig aan je budget, die ERC1400's gaan toch al vrij snel voor 1400. Kom je ook in een Zipp range ofzo
Ik snap je punt ;)

Zit inderdaad ook naar Zipp te kijken, maar nadeel is weer dat ze hookless zijn.
Heb het dan over de 303s, die zijn weer wat goedkoper wel. En even geen idee hoe goed de naven van Zipp zijn.

Misschien toch maar weer een setje zelf laten spaken. Keuzes, keuzes |:( >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
loyske schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:42:
[...]

Ik snap je punt ;)

Zit inderdaad ook naar Zipp te kijken, maar nadeel is weer dat ze hookless zijn.
Heb het dan over de 303s, die zijn weer wat goedkoper wel. En even geen idee hoe goed de naven van Zipp zijn.

Misschien toch maar weer een setje zelf laten spaken. Keuzes, keuzes |:( >:)
Wie rijdt er anno 2022 nou niet tubeless, ik heb zelfs horen zeggen dat tubeless niet lek kan. Dan ga je toch niet meer met butyl rijden. Je moet jezelf vooral afvragen op welk vlak je winst wil behalen, gewicht, aero of puur om wat anders te hebben. Dan kun je je duke's ook gewoon laten omspaken met andere naven/spaken. Er is echt wel keuze genoeg, DT swiss is echt niet slecht, maar ik vind het veel geld voor fabriekswielen.

Gewoon eens contact opnemen met @ElGreco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
rolandos582 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:46:
[...]

Wie rijdt er anno 2022 nou niet tubeless,
euhhhh..... ik

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:29
Same here. Ik zag overigens wel dat mijn wielen op de racefiets wel TLR zijn, die op de gravel bike niet 8)7

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
[...]

Wie rijdt er anno 2022 nou niet tubeless, ik heb zelfs horen zeggen dat tubeless niet lek kan.
Tubeless kan zeker lek en dan sta je alsnog te kloten met een biba die je door de smerige pasta moet halen.

Ik heb zelf geen TL maar in mijn fietskring zijn een aantal er weer vanaf gestapt. Te veel gedoe met schoonmaken, plakken etc.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Prulleman
@rolandos582 misschien de volgende x een smiley toevoegen :X :>

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-06 11:29

KipCurreh

Nightcrawler

[...]

Wie rijdt er anno 2022 nou niet tubeless, ik heb zelfs horen zeggen dat tubeless niet lek kan.
:*)
Ik rijd GP5000 met binnenband en moet nog lek rijden na 4000km, terwijl mijn WW mederijder TL rijdt en al enkele keren aan de kant heeft gestaan.
In de Amstel nog heeft het zichzelf kunnen dichten, onlangs hier in de haven zat er gewoon een nagel los door. Brute pech heb je toch niet in de hand, dan mag je nog met weetikveel welke band rijden

Ben niet zo voor de melk, al moet ik toegeven dat het wel mooi werkt als het minimale gaatjes zijn
Maar hier in de haven van A'pen kan je wel es wat rommel in je wiel/band verwachten :X

ik heb ook nog eens DT Swiss PR1400 Dicut Oxic 32 wielen, wat een rebel ben ik zeg ;) 8)

[ Voor 13% gewijzigd door KipCurreh op 26-04-2022 11:52 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rolandos582
Prulleman schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:46:
@rolandos582 misschien de volgende x een smiley toevoegen :X :>
Oh ik dacht dat het wel duidelijk was O-) Deze ligt toch wel in de lijn met zadeltasjes enzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
rolandos582 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:50:
[...]

Oh ik dacht dat het wel duidelijk was O-) Deze ligt toch wel in de lijn met zadeltasjes enzo?
ergens heb je gelijk en zou het niet nodig moeten zijn.. de praktijk blijkt anders ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Prulleman schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:50:
[...]

ergens heb je gelijk en zou het niet nodig moeten zijn.. de praktijk blijkt anders ;)
Mooi man, zouden ze ook met skinwalls rijden? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 10:17
rolandos582 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:53:
[...]

Mooi man, zouden ze ook met skinwalls rijden? O-)
Ik rijd skinwalls en tubeless. Wat een identititeiscrisis :+

Maar even voor diegenen die niet zo lang in dit topic zitten. Iets met running gags en terugkerende onderwerpen zoals tubes vs tubeless, wielen, voeding/drinken, zadeltasjes, skinwalls, Canyon flames, powermeters, FTP verwijzingen naar het Fietscomputer of -kleding (zie topic warning!) etc. :)

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
MaSw85 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:59:
[...]

Maar even voor diegenen die niet zo lang in dit topic zitten. Iets met running gags en terugkerende onderwerpen zoals tubes vs tubeless, wielen, voeding/drinken, zadeltasjes, skinwalls, Canyon flames, powermeters, FTP verwijzingen naar het Fietscomputer of -kleding (zie topic warning!) etc. :)
Wat je eigenlijk wil zeggen is "lees het topic van A tot Z en pas als jouw vraag er echt niet tussen staat mag je posten". :P

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

KipCurreh schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:49:
[...]

:*)
Ik rijd GP5000 met binnenband en moet nog lek rijden na 4000km, terwijl mijn WW mederijder TL rijdt en al enkele keren aan de kant heeft gestaan.
In de Amstel nog heeft het zichzelf kunnen dichten, onlangs hier in de haven zat er gewoon een nagel los door. Brute pech heb je toch niet in de hand, dan mag je nog met weetikveel welke band rijden
Dit verhaal is duidelijk verzonnen. Zoals @rolandos582 al aangeeft kan tubeless helemaal niet lek.

Die verhalen zijn een complot en fake-news van mensen die de tubeless-industrie kapot willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:08:
[...]

Wat je eigenlijk wil zeggen is "lees het topic van A tot Z en pas als jouw vraag er echt niet tussen staat mag je posten". :P
Dat zou voor sommige mensen helemaal nog niet zo'n gek idee zijn! :X

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

maar even een serieuze vraag...stel ik koop nu tubeless banden en ze gaan toch lek...kan ik dan garantie claimen of hoe zit dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 06:18

Kluus

Gang is alles

MaSw85 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:59:
[...]

Over “tubes” hebben we het trouwens nog niet gehad! :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Nutterd schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:24:
maar even een serieuze vraag...stel ik koop nu tubeless banden en ze gaan toch lek...kan ik dan garantie claimen of hoe zit dat?
Tubeless gaat niet lek, dus dat is een hypothetische vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Mocht je toch in de situatie terecht komen dat die prachtige band, het helaas begeeft. Dan kun je proberen om garantie te verhalen

''succes niet gegarandeerd'' :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 13:34
Nee lijkt me niet, dan moet je de gemeente aansprakelijk stellen waar het voorval heeft voorgedaan. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 10:17
Kluus schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:25:
[...]

Over “tubes” hebben we het trouwens nog niet gehad! :+
O, dan blijf ik nog even plakken :P

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

HAHAHAHA>.plakken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Precies, zuinig gedoe, koop gewoon een nieuwe fiets krijg je ook geen vieze handen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
Ankona schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:07:
[...]

Precies, zuinig gedoe, koop gewoon een nieuwe fiets krijg je ook geen vieze handen.
Wat maakt het mij nou uit dat mijn personeel vieze handen krijgt. Daar betaal ik toch ook voor?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja..of je vader in het geval van Hoi1234..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 12:00
Zoek even een aantal post terug, deze vraag heb ik hier ook durven stellen.. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 13:34
MartijnMartijn schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:17:
[...]

Zoek even een aantal post terug, deze vraag heb ik hier ook durven stellen.. :+
Klopt volgens mij maakte ik hierop een snedige opmerking ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Er zijn wel coureurs die nooit lek rijden. Die vind je vooral hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

SirLenncelot schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:06:
Er zijn wel coureurs die nooit lek rijden. Die vind je vooral hier.
Binnen heb ik ook een paar keer lek gereden, maar toen reed ik nog niet tubeless

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
McMiGHtY schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:07:
[...]

Binnen heb ik ook een paar keer lek gereden, maar toen reed ik nog niet tubless
ah, ja wij hebben sowieso alleen een douche.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:07:
[...]

Binnen heb ik ook een paar keer lek gereden, maar toen reed ik nog niet tubless
Inderdaad, ik heb ook wel eens lek gereden op de indoor. Maar ja, geen tubeless.

Direct-drive schijnt ook goed te helpen, heb je geen last meer van lekke banden! Binnenkort maar eens proberen op een rondje ronde hoep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Binnen zit ik op de spinningbike, dan lek ik zelf aan alle kanten (het zweet spuit dan alle kanten op)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Deze tubeless band heb ik gisteren lekgereden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcHZDj0lOTbyuH7Jb0h5QUKtVms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6eK2p65tLyBUlfyHPNOeIN40.jpg?f=fotoalbum_large
Heb er even een biba in gedaan. Het is best wel een jaap en ik zie ook wat canvas vezels.

Nog een laatste bevestiging: weggooien? Of is er nog iets aan te doen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
mymind* schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:41:
Deze tubeless band heb ik gisteren lekgereden:

[Afbeelding]
Heb er even een biba in gedaan. Het is best wel een jaap en ik zie ook wat canvas vezels.

Nog een laatste bevestiging: weggooien? Of is er nog iets aan te doen?
Zorgeloos rond kunnen rijden zonder mij continu druk te maken of ik nu wel of niet thuis kom:

Onbetaalbaar

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10:41
ElGreco schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:21:
[...]

Zorgeloos rond kunnen rijden zonder mij continu druk te maken of ik nu wel of niet thuis kom:

Onbetaalbaar
Tsja dit is weer een GP5000 he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Tja, je kunt 'm nog plakken, zou ik waarschijnlijk wel proberen.
Gewoon zo'n standaard plaksetje en dan van binnenuit plakken.
Dat heb ik gedaan met een iets kleiner gat, wat niet dicht wilde met de sealant.
Met hoe die rubberlijm of wat het is het materiaal haast fuseert maak ik me er niet teveel zorgen om. En so far so good.

Voor de ruige mountainbike jongens stelt dit waarschijnlijk niks voor/is dit dagelijkse kost, en repareren ze zoiets waarschijnlijk terplekke met een geknipt stukje binnenband en wat shoe goo ofzo. Zelfde principe.

Maar goed, als je morgen een verre tocht gepland hebt, dan wellicht niet riskeren.
Morgen rondje om de kerk, en noodvervoer een belletje en max 30min verder? Gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

[...]

Onbetaalbaar
Daar heb je helemaal gelijk in. Toch maar een nieuwe setje halen.
defusion schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:22:Tja, je kunt 'm nog plakken, zou ik waarschijnlijk wel proberen.
Gewoon zo'n standaard plaksetje en dan van binnenuit plakken.
Dat heb ik gedaan met een iets kleiner gat, wat niet dicht wilde met de sealant.
Met hoe die rubberlijm of wat het is het materiaal haast fuseert maak ik me er niet teveel zorgen om. En so far so good.

Voor de ruige mountainbike jongens stelt dit waarschijnlijk niks voor/is dit dagelijkse kost, en repareren ze zoiets waarschijnlijk terplekke met een geknipt stukje binnenband en wat shoe goo ofzo. Zelfde principe.

Maar goed, als je morgen een verre tocht gepland hebt, dan wellicht niet riskeren.
Morgen rondje om de kerk, en noodvervoer een belletje en max 30min verder? Gewoon proberen.
Er is een plaksetje om tubeless banden te plakken onderweg om het eens te proberen. Dan gooi ik deze gefixte wel op m’n sportfiets.

Morgen gaan we best een eindje dus ik gooi de slicks van de fiets van een andere fiets wel ff op m’n gravel-wielset. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

Je bedoelt dat je voor en achter gelijk zou vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:46:
[...]
Zeker, en uit voorzorg ook gelijk 2 nieuwe wielen O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
[...]

Onbetaalbaar
Ik voel mij overal thuis. Dat is ook handig. Hoef je je ook niet druk te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
mhr-zip schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:46:
[...]

In dit geval zeker!

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 06:18

Kluus

Gang is alles

Dit lijkt mij het juiste moment om houten banden te herintroduceren. Die kunnen niet lek en waarschijnlijk rijden je concurrenten wel lek op de splinters. Win!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
Gewoon deze banden eronder gooien. Rijd je nooit meer lek. :+
Pagina: 1 ... 398 ... 655 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).