Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 170 171 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:01
Webgnome schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:51:
Het indoor seizoen begint weer langzaam te beginnen. Ik gebruik nu een over-ear koptelefoon en merk toch dat ik daardoor last krijg van de warmte. Ben benieuwd naar jullie ervaringen, wat gebruiken jullie om muziek te luisteren en hoe bevalt dat?
Boxje in de kamer of Shokz Openrun (die gebruik ik ook voor buiten)

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 13:05
Prulleman schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:59:
[...]

hoe oud istie? ik heb na 2.5 jaar (dus buiten garantie) contact opgenomen met wahoo met dezelfde vraag: "hoe/wie/waar kan je dit fixen". En een week later stond er een splinternieuwe "refurb" voor de deur, zonder kosten.

(wat ook aangeeft dat het eigenlijk niet de bedoeling is.. lagers zijn officieel denk ik geen user of dealer replaceble ding) wat ook niet wil zeggen dat het niet kan, ik heb de youtube video's ook bekeken... )
Het is een refurb van een jaar of 5 oud, maar ik kan het natuurlijk proberen. Thanks voor de tip!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Het indoor seizoen begint weer langzaam te beginnen. Ik gebruik nu een over-ear koptelefoon en merk toch dat ik daardoor last krijg van de warmte. Ben benieuwd naar jullie ervaringen, wat gebruiken jullie om muziek te luisteren en hoe bevalt dat?
Over-ears zou ik ook niet trekken met indoor fietsen.
Een speakertje met de ramen open doe ik mijn buren niet aan. Dus ik gebruik noise-canceling in-ears. Voordeel ervan is dat het monotone geluid van je trainer ook wat wordt gedempt waardoor het volume niet zo hard hoeft.
Ik gebruik JBL Live Beam 3's, omdat ik die ooit goedkoop kon krijgen, geen super geluid, maar goed genoeg voor mij. Ik luister ook met name podcasts tijdens het fietsen.

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:03
Ik heb JBL Live beam en Shokz Openrun.
De Shokz zijn echt de beste keuze!

Als ik buiten een rondje ga voor de hoogste resultaten, dan gebruik ik de Shokz ook. (Op een weg waar het kan!)
Net even de extra push met een hardstyle beat.
Je kan ze met het knopje ook met 1 druk helemaal stil hebben.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 13:24
raymondw schreef op donderdag 17 september 2026 @ 13:43:
[...]

Ik heb JBL Live beam en Shokz Openrun.
De Shokz zijn echt de beste keuze!

Als ik buiten een rondje ga voor de hoogste resultaten, dan gebruik ik de Shokz ook. (Op een weg waar het kan!)
Net even de extra push met een hardstyle beat.
Je kan ze met het knopje ook met 1 druk helemaal stil hebben.
same here, shokz met hardstyle :) (tijdens het hardlopen, of binnen op de fiets. Buiten op de fiets heb ik geen muziek op, maar luister ik naar de vogeltjes)

[ Voor 12% gewijzigd door borft op 17-09-2026 14:53 ]

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 22:31
Ik heb sinds kort een Wahoo Kickr Core 2 gekocht met de Zwift cog. Ik vind het echt ontzettend goed werken en omdat het zo eenvoudig is te starten met fietsen en het door minder voorbereiding minder tijd kost, fiets ik eigenlijk veel meer en gestructureerder.

Ik doe vooral de ERG-mode. Zwift is wel leuk, maar ik kijk liever een serie terwijl ik fiets, dus ga over op Garmin trainingen met de ERG-mode.

Qua herrie valt het me ook mee. Ik heb m’n oude racefiets erop gezet met dezelfde geo, zodat ik nog gemakkelijk even met mn betere racefiets een rondje buiten kan doen.

Zijn er naast de Garmin ERG-trainingen nog andere aanraders? Ik ga MyWhoosh ook nog proberen.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:26
dank je wel voor jullie aanbevelingen. Ik ga vanavond even naar de Coolblue :+ voor sony earbuds. Shocks zien er goed uit al ben ik bang dat ik mij ga storen aan dat ik toch de trainer hoor.

@Belecthor Wat voor aanraders wil je hebben? Immers als je Zwift niet leuk vind en liever een serie kijk zou je dat gewoon kunnen blijven doen. Ik ben zelf fan van Rouvy omdat die tochten een stuk realistischer zijn ( en ja er zit micro stuttering in, daar heb ik zelf geen last van )

Strava | AP | IP | AW | SM

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-09 15:41
@Webgnome ik zie je bericht wat later en je gaat vanavond al naar coolblue... ik heb jarenlang Beats powerbeats pro gebruikt, dure dopjes die heel lang meegaan (accuduur). Alleen liep ik net als vele andere gebruikers tegen problemen aan, het opladen werkte niet altijd waardoor de powerbeats pro soms leeg waren wanneer ik ze wilde gebruiken.

Ik maak nu al een tijd gebruik van Earbuds Push® ANC Active, momenteel in de aanbieding zie ik. Gaan lang mee en kun je ook mooi gebruiken bij hardlopen en fietsen. Ik ben er erg tevreden mee.

• Webgnome
Het ging mij even om het algemeen beeld. Wat ik zo zie is vooral in ear vs shockz. Een speaker is niet handig ivm de WAF. Heb natuurlijk ook al verder gezocht en heb nu iets op het oog. Even kijken of dat gaat werken.

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Stufferdt schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:59:
[...]

Ik gebruikte zelf vaak mijn Airpods van Apple. Nadeel: vallen soms uit. Dus toen overgestapt op Aftershokz en die zijn eigenlijk top. Sluiten je oren niet af en ik zweet er zelf niet extra door.

Hier de fiets ook maar eens op de trainer zetten. Moet nog wel nadenken over het platform. Inmiddels geen join meer. Wellicht toch Zwift maar eens proberen weer om het wat aantrekkelijker te maken deze winter.
Hier de Shokz OpenRun in gebruik, een uitstekende oplossing.

• Belecthor
Webgnome schreef op donderdag 17 september 2026 @ 15:49:
dank je wel voor jullie aanbevelingen. Ik ga vanavond even naar de Coolblue :+ voor sony earbuds. Shocks zien er goed uit al ben ik bang dat ik mij ga storen aan dat ik toch de trainer hoor.

@Belecthor Wat voor aanraders wil je hebben? Immers als je Zwift niet leuk vind en liever een serie kijk zou je dat gewoon kunnen blijven doen. Ik ben zelf fan van Rouvy omdat die tochten een stuk realistischer zijn ( en ja er zit micro stuttering in, daar heb ik zelf geen last van )
Ja, Zwift is wel leuk, maar de prijs vind ik wat hoog voor wat het is. Ik ga Rouvy ook even checken. Het liefst doe ik polarized trainings via de ERG-mode.

• Webgnome
@Belecthor om polarized de trainen gebruik zelf een combi van Join en Rouvy. Join geeft mij de training, die exporteer ik naar Rouvy en voer hem dus uit. Quay pricing maakt Rouvy niet heel erg veel verschil volgens mij tov Zwift.

ERG mode zet trouwens ALTIJD uit om te voorkomen dat ERG gaat bepalen dat ik mijn vermogen niet haal of juist te veel doe en daarop gaat anticiperen door dingen zwaarder te maken etc. ( er is een term voor dit verschijnsel, weet alleen niet meer welke ).

ERG mode uit geeft wmb een realistischer beeld over wat je daadwerkelijk kan/doet

--
zelf zit ik nu in dubio. Ik wil aan de ene kant mijn trainingsschema van Join tot in den treure volgen aan de andere kant wil ik ook wel eens mee doen met die chalenges / routes die Rouvy wekelijks aanbied 8)7. First world problems....

[ Voor 25% gewijzigd door Webgnome op 18-09-2026 14:15 ]

• Belecthor
Webgnome schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:14:
@Belecthor om polarized de trainen gebruik zelf een combi van Join en Rouvy. Join geeft mij de training, die exporteer ik naar Rouvy en voer hem dus uit. Quay pricing maakt Rouvy niet heel erg veel verschil volgens mij tov Zwift.

ERG mode zet trouwens ALTIJD uit om te voorkomen dat ERG gaat bepalen dat ik mijn vermogen niet haal of juist te veel doe en daarop gaat anticiperen door dingen zwaarder te maken etc. ( er is een term voor dit verschijnsel, weet alleen niet meer welke ).

ERG mode uit geeft wmb een realistischer beeld over wat je daadwerkelijk kan/doet

--
zelf zit ik nu in dubio. Ik wil aan de ene kant mijn trainingsschema van Join tot in den treure volgen aan de andere kant wil ik ook wel eens mee doen met die chalenges / routes die Rouvy wekelijks aanbied 8)7. First world problems....
Ja ik vind ERG mode perfect, omdat ie precies weet welk wattage je voor z2 moet rijden en je rustig dan een serie kunt kijken. Eens in de 30 dagen een FTP test om te kijken of de wattages nog kloppen

Intervallen idem, maar daar kan ik geen serie bij kijken haha

[ Voor 3% gewijzigd door Belecthor op 18-09-2026 14:34 ]

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:24
Webgnome schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:14:

--
'spiral of death', waarbij je langzaam een steeds lagere cadans krijgt en de trainer de weerstand blijft verhogen en je cadans nog lager wordt (vermogen = toque * cadans).

Maar in een normale workout zou je dat verschijnsel nooit moeten hebben omdat bijna alle intervallen gewoon haalbaal moeten zijn. Alleen bij een ramp test oid zou je dit kunnen hebben.

Meeste mensen gebruiken ERG voor indoorblokken. Maar wel interessant om het zonder ERG te doen, dan leer je beter zelf aan te voelen hoe zwaar een bepaald vermogen is.

• Belecthor
Requiem19 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:35:
[...]

'spiral of death', waarbij je langzaam een steeds lagere cadans krijgt en de trainer de weerstand blijft verhogen en je cadans nog lager wordt (vermogen = toque * cadans).

Maar in een normale workout zou je dat verschijnsel nooit moeten hebben omdat bijna alle intervallen gewoon haalbaal moeten zijn. Alleen bij een ramp test oid zou je dit kunnen hebben.

Meeste mensen gebruiken ERG voor indoorblokken. Maar wel interessant om het zonder ERG te doen, dan leer je beter zelf aan te voelen hoe zwaar een bepaald vermogen is.
Ja FTP test is zonder ERG-mode (kan dat wel met ERG?). Probeer altijd cadans tussen 85-95 te houden, 80 vind ik al vaak wat te zwaar.

• Requiem19
  • Laatst online: 07:24
Belecthor schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:42:
[...]

Ja FTP test is zonder ERG-mode (kan dat wel met ERG?). Probeer altijd cadans tussen 85-95 te houden, 80 vind ik al vaak wat te zwaar.
Een Ramp test doe je in principe met ERG.

Een 20minuten test doe je zonder ERG.

Beide zijn FTP tests :). En beide hebben voor- en nadelen.

• Webgnome
Belecthor schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:31:
[...]

Ja ik vind ERG mode perfect, omdat ie precies weet welk wattage je voor z2 moet rijden en je rustig dan een serie kunt kijken. Eens in de 30 dagen een FTP test om te kijken of de wattages nog kloppen

Intervallen idem, maar daar kan ik geen serie bij kijken haha
elke 30 dagen een FTP test? Dat is wel veel. Of nou, ik doe het misschien te weinig :+

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 20:27
Ik heb al heel lang niet meer getest.. z2 is rond de 200 watt. Sommige dagen eronder, sommige dagen erboven.. ftp staat eigenlijk al heel lang op 300.. zal max 30 watt schommelen (tussen 280 en 310). Heb workouts klaar staan in intervals.icu en dan kan je heel makkelijk percentages aanpassen (en anders nog achteraf tijdens de workout via de Garmin).
Wo bv een 4x10 sweet spot gedaan, normaal zou ik die op 95% doen.. maar sweet spot is al weer even geleden, dus even op 90% gezet. Volgende zou wel op prima op 95 gaan

Strava

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:02
Webgnome schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 15:03:
[...]

elke 30 dagen een FTP test? Dat is wel veel. Of nou, ik doe het misschien te weinig :+
Als elke 30 dagen veel is, wat is dan 3 achter elkaar?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s0qF89O.png

• Webgnome
Waarom zou je dat doen?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 20:27
kwiebus schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 22:14:
[...]

Als elke 30 dagen veel is, wat is dan 3 achter elkaar?

[Afbeelding]
Idioot..?🙃

Strava

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:01
Belecthor schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:08:
[...]

Ja, Zwift is wel leuk, maar de prijs vind ik wat hoog voor wat het is. Ik ga Rouvy ook even checken. Het liefst doe ik polarized trainings via de ERG-mode.
Kijk dan ook eens naar TrainerDay. Kost een paar euro per maand (3 of 4)
Of een personal trainer (bijv Claude). Die maakt dan de trainingen voor je. Afhankelijk van je setup kan je die direct bijv op je Garmin Edge zetten die dan je trainer aanstuurt.

[ Voor 20% gewijzigd door Stillekracht op 19-09-2026 10:32 ]

• Webgnome
Van het weekend stond er een lange duurtraning op het programma. Aangezien het in de ochtend zou gaan regenen en ik een mooi weer fietser ben, toch weer eens binnen gefietst. Het programma uit het raam gegooid en heb in Rouvy eens 3 challenge rides gevolgd. Moet eerlijk toegeven, dit is best grappig om te doen. Het enige dat ik aanhield van mijn trainingsplan ( Join ) was de duur en het gemiddeld vermogen.

Dus in Rouvy een aantal challenge rides (Alpine challenge) in ride later gezet en ben begonnen met fietsen. Omdat mijn pace een stukje langzamer is dan de gemiddelde wielrenner reed ik in volledige eenzaamheid of ik werd ingehaald door diverse. Is dat erg? nope. Gelukkig had ik drie pacers ingesteld dus dan heb je nog een beetje het gevoel dat je een groepsrit aan het doen bent.

Wat ik grappig vind is dat er op bepaalde plekken vlaggetjes etc zijn neer gezet en ook wat publiek staat te juichen. Dat publiek is overduidelijk nep maar dat maakt het niet minder grappig. Wat ook leuk is gedaan zijn wat segmenten waar ze of een sprint segment van hebben gemaakt of waar ze aangeven waar een beklimming begint inclusief welke categorie die zou moeten zijn.

Na 3 routes gevolgd te hebben was de tijd op en heb mij toch aardig goed vermaakt. Als je een challenge route afrond dan krijg je daar ook punten voor en wat extra's zoals virtuele shirts, fiets of iets anders leuks zodat je aan andere kan laten zien wat je al gedaan hebt.

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:38
Wellicht dat iemand ervaring hiermee heeft of in ieder geval een praktische oplossing weet.

In de winter staat mijn racefiets op de Wahoo Kickr. Mijn fiets is een Shimano Ultegra 11 speed. Nu wil mijn vrouw ook in de winter op de Kickr, maar zij heeft een Shimano 12 speed.

Is er een gemakkelijkere oplossing dan iedere keer cassettes wisselen? (Ja, zelf een nieuwe fiets kopen, heb ik al aan gedacht ;) )

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:10

aerofreak

Steve Jobs

Is een zwift cog geen oplossing?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• raymondw
Ja, COG zou ik idd als optie noemen.
Paar Play controllers erbij en je bent klaar.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Edwin987
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08:21
Ik ben ook weer een beetje begonnen met binnen te fietsen. Maak gebruik van kickr core (1) en een oude fiets met triple voor. Alleen krijg ik deze niet meer op t kleinste blad, of niet meer op het grote blad (afhankelijk hoe ik het nu afstel)

om van t probleem af te zijn dacht ik ook aan de swift cog. Wat zijn jullie ervaringen ermee? Met zowel de cog als de clicks.

Waarom wel, waarom niet?

• raymondw
Afstellen hoeft niet meer, 1x alles inregelen en klaar. (op wat afstellen na onderhoud na)
De standaard Click is leuk voor heen en weer schakelen, de Play controllers voegen extra game dimensie toe.
Kijk je alleen naar je stream op de TV, dan is de Click genoeg, ga je actief gaetsen/fiemen, dan zijn de Play controllers een aanrader.

Click is enkel up/down
Play zijn twee units, 5 buttons links en 5 rechts, je dan dan sturen en andere dingen doen via de controllers.

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 19:57
Play controllers kun je niet meer krijgen toch? Kan iig alleen de clicks vinden op de website. Maar deze zijn ook prima in mijn beleving.
Ik vind het veel fijner trainen/fietsen met de cog en clicks dan fysiek schakelen maar je bent wel redelijk gebonden aan Zwift aangezien het met andere programma's niet altijd vlekkeloos werkt.

Flickr - Strava

• Medjai
  • Laatst online: 25-09 14:03
De huidige zwift click is ook niet meer enkel up/down. Al kan sturen en remmen nog steeds niet.

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 09:45
Ben momenteel aan het zien naar de Wahoo Kickr core voor het fietsen te onderhouden in de winter. Het enigste wat me tegen zou houden is mijn fiets twee verdiepen omhoog dragen..

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 19:57
Ik moet ook 2 verdiepingen omhoog over een typisch nederlandse draaitrap en heb daar nooit moeite mee, ook de vriendin lukt dat zonder bandensporen op de muur achter te laten. Achterwiel beneden alvast demonteren helpt ook om de draai wat makkelijker te maken.

Flickr - Strava

• Mistraller
  • Laatst online: 23-09 16:23
Edwin987 schreef op maandag 21 september 2026 @ 20:33:
Ik ben ook weer een beetje begonnen met binnen te fietsen. Maak gebruik van kickr core (1) en een oude fiets met triple voor. Alleen krijg ik deze niet meer op t kleinste blad, of niet meer op het grote blad (afhankelijk hoe ik het nu afstel)

om van t probleem af te zijn dacht ik ook aan de swift cog. Wat zijn jullie ervaringen ermee? Met zowel de cog als de clicks.

Waarom wel, waarom niet?
Cog is prima, ik heb ook een triple (die overigens wel prima werkt)
De clicks; ik heb de v2; vind ik niet geweldig. Ik moet altijd kijken om het knopje te vinden en het rubber is wat stug dus je moet echt duidelijk drukken. Het werkt verder goed, overige zwift knopjes van de v2 gebruik ik zelden.
Verder is virtueel shiften voor de road feel natuurlijk een stapje terug, wen je snel aan, maar toch.
Wat je met manueel shiften met een voorblad kan, dus in een keer flink zwaarder of lichter, dat is met virtueel shiften een knopjes combi onthouden. Ik raak dan zelf vaak de draad kwijt hoe die staat (kunt niet even naar onder kijken) dus ik kies meestal de 1x24 setup dan zijn alle stapjes even groot.
Kortom het went en het werkt prima, maar het is gewoon anders.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Medjai schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 08:38:
De huidige zwift click is ook niet meer enkel up/down. Al kan sturen en remmen nog steeds niet.
Dat is de eerste versie en die kun je nog gebruiken zonder dat je een live verbinding hebt met de servers van Zwift. Versie twee haalt elke keer toestemming op dat je ze kunt gebruiken.

Dat is natuurlijk geen probleem als je een Zwift abonnement hebt. Als je Zwift "offline" gebruikt dan werkt alleen nog de versie die jij hebt.

Nood breekt wet.

• Webgnome
voor de mensen die het willen weten. Join heeft vanaf vandaag ook directe connectie mogelijkheden met Rouvy. Dat was toevallig specifiek mijn setup en vond het altijd irritant dat ik mijn workouts moest exporteren en weer importeren. Dat is dus nu voorbij. Ze worden, net getest, meteen in je huidige kalender gezet. Het enige dat je hoeft te doen is op je fiets gaan zitten en starten ( of eventueel de route die je wil volgen wijzigen).

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
Webgnome schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 13:21:
voor de mensen die het willen weten. Join heeft vanaf vandaag ook directe connectie mogelijkheden met Rouvy. Dat was toevallig specifiek mijn setup en vond het altijd irritant dat ik mijn workouts moest exporteren en weer importeren. Dat is dus nu voorbij. Ze worden, net getest, meteen in je huidige kalender gezet. Het enige dat je hoeft te doen is op je fiets gaan zitten en starten ( of eventueel de route die je wil volgen wijzigen).
Ja wilde ik zeker weten. Zat al te denken om een Duo abbo te nemen bij Rouvy gezien mijn vriendin ook meer gaat fietsen. Daar wordt Zwift wel prijzig voor anders. We gebruiken allebei Join dus top!

• kwiebus
  • Laatst online: 02:02
Vandaag voor het eerst aan een ZRL race in de C cat meegedaan. Dat viel niet bepaald mee. Wat opmerkelijk was dat er een rijder meedeed die even vrolijk 20min 350W reed. Vorig jaar reed hij nog A cat maar kan nu C rijden doordat hij in een jaar 17kg is aangekomen. Tegen zo'n rijder ben je bij voorbaat kansloos.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 15:57

Kluus

Gang is alles

kwiebus schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 23:53:
Vandaag voor het eerst aan een ZRL race in de C cat meegedaan. Dat viel niet bepaald mee. Wat opmerkelijk was dat er een rijder meedeed die even vrolijk 20min 350W reed. Vorig jaar reed hij nog A cat maar kan nu C rijden doordat hij in een jaar 17kg is aangekomen. Tegen zo'n rijder ben je bij voorbaat kansloos.
Mja dat is sowieso altijd het probleem als mensen net terug komen op indoor en dat is met de start van zrl weer een hele wave.

Was ook wel een nieuw concept natuurlijk, die race of truth. Ik heb gisteren ook deelgenomen (gewoon in mijn normale b cat) en continue door alle primes top 3 gereden, toen tussen de laatste sprint en finish moest ik even laten gaan maar uiteindelijk op de finishlijn toch nog weer mijn 3e positie gepakt.

Dit soort inspanningen ligt mij ook wel, dus mij bevalt het concept ook wel. Voel me wel op hoe veel mensen nog niet door hadden dat wtrl uiteindelijk toch besloten hadden tt bikes toe te staan…

Dit soort dingen is wel standaard met wtrl hoor zo’n eerste race loopt vaak nog niet zo soepel, zeker als ze een nieuw concept gaan testen. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 23-09-2026 06:05 ]

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
- Oeps, verkeerd topic, dit is indoor -

[ Voor 97% gewijzigd door PaulBloem op 23-09-2026 07:43 ]

• Stevie-P
  • Niet online
Ik kijk na een race ook altijd nog even op Zwift Power. Met behulp van de ZRS browser plugin kan je tegenwoordig sticky-watts analyseren van je tegenstanders.
Dan voel ik me extra trots als ik boven zo iemand ben geeindigd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0JpJIkr1Dqf6_GcaiT14VrDwuM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I1Sj5ymlUSLApHdPTVYasB9e.png?f=fotoalbum_large

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 09:45
Heb het forum al even doorgelezen, maar zijn er hier nog die gebruik maken van een Zwift Cog samen met SRAM afmontage op de fiets? En wat is je ervaring?

[ Voor 4% gewijzigd door Matuna op 24-09-2026 09:27 ]

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 09:28
Zwift ride met Kick core momenteel in de aanbieding van 1199 voor 999 in de winkel van Zwift zelf

[ Voor 16% gewijzigd door PhrancK op 24-09-2026 10:08 ]

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 18:27
Matuna schreef op donderdag 24 september 2026 @ 09:20:
Heb het forum al even doorgelezen, maar zijn er hier nog die gebruik maken van een Zwift Cog samen met SRAM afmontage op de fiets? En wat is je ervaring?
Ja, dat doe ik met Sram Apex. Gaat gewoon goed hoor. Knopjes op het stuur vind ik ook wel een leuke feature. Merk na dik een jaar wel dat het allemaal wat meer lawaai gaat maken. Daaropvolgend heb ik ook nog wel een vraag. Hoe vaak smeren jullie de ketting van je binnen setup?

• Stevie-P
  • Niet online
wolterious schreef op donderdag 24 september 2026 @ 10:08:
[...]

Ja, dat doe ik met Sram Apex. Gaat gewoon goed hoor. Knopjes op het stuur vind ik ook wel een leuke feature. Merk na dik een jaar wel dat het allemaal wat meer lawaai gaat maken. Daaropvolgend heb ik ook nog wel een vraag. Hoe vaak smeren jullie de ketting van je binnen setup?
Ik heb de ketting van m'n Zwift Ride recent voor de 2e keer gesmeerd, die heeft nu 18K km op de teller.

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
PhrancK schreef op donderdag 24 september 2026 @ 10:07:
Zwift ride met Kick core momenteel in de aanbieding van 1199 voor 999 in de winkel van Zwift zelf
Standaard aanbieding en let op de verzendkosten die honderd euro of hoger is.

Nood breekt wet.

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:16

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

PhrancK schreef op donderdag 24 september 2026 @ 10:07:
En de Zwift Cog en Click is t/m 28 september slechts €12,50 (plus verzending) bij Zwift!

If it aint fixed, it's broken.

• Edwin987
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08:21
Nou zat ik nog steeds te twijfelen, maar nu de Zwift Cog met Click zo in de aanbieding is, heb ik het maar gewoon besteld

Eens kijken hoe goed het werkt
Pagina: 1 ... 170 171 Laatste