Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 169 170 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:52
Torgo schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:51:
Als je een beetje ventileert lijkt me de relatieve luchtvochtigheid in de zomer niet zo’n probleem en de co2 ook niet. In de winter ook niet mits het niet te koud is om te ventileren.

Je kan natuurlijk overwegen een airco te installeren dan kan je temperatuur, luchtvochtigheid en co2 reguleren.
Ik DACHT ook dat ter wel mee viel, tot je gaat meten. Zomers in NL zijn zeer vochtig. Met een beetje ventileren zit de CO2 binnen een paar minuten sky high.

Een hardnekkig misverstand is inderdaad dat airco's ventileren. Ze recirculeren en koelen daarbij. Ontvochtigen gaat daarbij vanzelf.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:34

McMiGHtY

- burp -

Louislouislouis schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:26:
Beetje twijfelachtig of dit het goede topic is maar we proberen het gewoon.

Wij hebben vandaag de sleutels van ons nieuwe huis gekregen en daar ga ik na 5 jaar zweten op zolder een huisje in de tuin bouwen om aan mijn fietsen te werken en om binnen te fietsen.

Is er hier iemand die iets soortgelijks heeft gedaan en daar goede lessen uit heeft gehaald? zijn er aspecten naast ventilatie en isolatie die ik absoluut mee moet nemen?
Stroom, netwerkaansluiting, slot op je deur, ruimte voor je pc/monitor/tv, opslagruimte voor je handdoeken, wellicht een wateraansluiting voor een klein waterpuntje om bidons te vullen, afdakje zodat er geen regen je bakkes inwaait als je het raam open hebt staan, en als je er aan je fietsen gaat knutselen, genoeg ruimte voor een verwarmingkie zodat het 's winters ook leuk is..

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:39
Stillekracht schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:38:
[...]

Ik DACHT ook dat ter wel mee viel, tot je gaat meten. Zomers in NL zijn zeer vochtig. Met een beetje ventileren zit de CO2 binnen een paar minuten sky high.

Een hardnekkig misverstand is inderdaad dat airco's ventileren. Ze recirculeren en koelen daarbij. Ontvochtigen gaat daarbij vanzelf.
Goh, dat is inderdaad een hardnekkig misverstand. Ik dacht echt dat Aircos de lucht verversen.

Ik heb ook een co2/luchtvochtigheid/temperatuur sensor in bijna alle kamers. Valt bij mij wel mee hoor als ik goed ventileer.

• Kluus
  • Laatst online: 23:35

Kluus

Gang is alles

Torgo schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:12:
[...]

Goh, dat is inderdaad een hardnekkig misverstand. Ik dacht echt dat Aircos de lucht verversen.

Ik heb ook een co2/luchtvochtigheid/temperatuur sensor in bijna alle kamers. Valt bij mij wel mee hoor als ik goed ventileer.
Nope, mobiele (non-split) airco’s misschien wel (onbedoeld), die creëren een onderdruk door lucht naar buiten te pompen en daardoor komt er weer verse (maar warme) lucht naar binnen waardoor ze dan weer een stuk minder efficiënt koelen.

Maar goed ik heb nu ook een airco binnen unit praktisch boven mijn indoor setup hangen, daarmee hou ik de temperatuur prima laag én de lucht droog, voor de verse lucht dan toch maar raampje er bij over, voor dat uurtje sporten is dat ook weer niet zo erg.

Al heb ik er zelf ook nog niet veel gebruik van gemaakt omdat ik gewoon buiten fiets, maar mijn vrouw fietst wel altijd binnen en die is al zeer tevreden.

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-08 14:46
Ik ga na de zomer een Zwift Ride aanschaffen om op mijn Tacx te gaan zetten (wil niet meer mijn fiets telkens erop/eraf halen).

Weet iemand of er ook een 13" Ipad past op de Zwift Ride Tablet Holder??

Volgens de specs zou het precies wel of net niet moeten passen, tablet is 21.55cm breed, en de houder zou tot 21.5cm gaan.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:10

fdees

Trust me I'm an Engineer

verstappen33 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:24:
Ik ga na de zomer een Zwift Ride aanschaffen om op mijn Tacx te gaan zetten (wil niet meer mijn fiets telkens erop/eraf halen).

Volgens de specs zou het precies wel of net niet moeten passen, tablet is 21.55cm breed, en de houder zou tot 21.5cm gaan.
Ik geloof niet dat dit een probleem moet zijn. Heb zelf er een Oneplus Pad 3 op staan die vergelijkbare maatvoering is en dat gaat zonder enige moeite of probleem.

Je hebt het over 0,5 mm en het is een elastische band die je kan verstellen.

[ Voor 6% gewijzigd door fdees op 13-08-2026 13:41 ]

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-08 00:18

Zonder overdreven hard te trekken aan het klemmetje gaat die makkelijk tot 23cm

Als je hem met 1 pinnetje vast klemt gaat die zelfs tot 25cm hoog dus ik zou mij er niet druk om maken

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-08 10:59

Ik gebruik een 13" ipad met de tablet houder, gaat prima! Het klemmetje kan inderdaad uitrekken en doet dat op dit formaat maar een klein beetje.

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17:39
Hallo allemaal,
Op dit moment gebruik ik een Wahoo Kickr v2 in combinatie met Zwift voor mijn indoortrainingen. Daarnaast upload ik mijn MTB-ritten via de Garmin-koppeling, zodat al mijn trainingen op één plek samenkomen in Intervals.icu.

Ik ben op zoek naar een goede AI-coach die gebruik kan maken van deze data om persoonlijke trainingsadviezen of zelfs complete trainingsschema's op te stellen. Idealiter houdt zo'n oplossing rekening met mijn trainingshistorie, FTP, trainingsbelasting, herstel, voortgang en eventuele doelen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een AI-coach in combinatie met Intervals.icu?

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
toevallig had GCN over een AI coach gisteren een video. Nu is de vraag of dat daadwerkelijk gaat werken, want dat weten we dus nog niet.

Je kan ook Join.cc proberen. Of het echt 100% AI is weet ik niet. Er is echter wel connectie mogelijk met intervals.icu. En volgens mij sinds de laatste update van Join pushed die automatisch de eerst volgende training? Althans, dat weet ik niet 100% zeker want ik gebruik geen intervals. Bij Garmin doet ie dat wel in ieder geval

Strava | AP | IP | AW

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:55
JL-IP(!) schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:37:
Hallo allemaal,
Op dit moment gebruik ik een Wahoo Kickr v2 in combinatie met Zwift voor mijn indoortrainingen. Daarnaast upload ik mijn MTB-ritten via de Garmin-koppeling, zodat al mijn trainingen op één plek samenkomen in Intervals.icu.

Ik ben op zoek naar een goede AI-coach die gebruik kan maken van deze data om persoonlijke trainingsadviezen of zelfs complete trainingsschema's op te stellen. Idealiter houdt zo'n oplossing rekening met mijn trainingshistorie, FTP, trainingsbelasting, herstel, voortgang en eventuele doelen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een AI-coach in combinatie met Intervals.icu?
*knip*
Referrals zijn niet toegestaan.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 17-08-2026 23:15 ]

• Webgnome
even een referal link er in sneaken ;)

Strava | AP | IP | AW

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:10

fdees

Trust me I'm an Engineer

:'( I see what you did their :O

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 17-08-2026 23:15 . Reden: quote aangepast ]

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• JL-IP(!)
aanvulling; het moet gratis zijn :)

[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 17-08-2026 23:16 . Reden: quote aangepast ]

• Webgnome
dat bestaat volgens mij niet..

Strava | AP | IP | AW

• JL-IP(!)
ook niet als je 'iets' via claude iets maakt? Zag wel een export functie in intervals maar dan moet je dit iedere keer handmatig exporteren

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:48
https://ridecave.com/
ai plannen/workouts nooit getest, maar workouts syncen (vanuit intervals) en de workout player icm een kickr core werkte prima

/edit, de ai plannen kan je wel proberen, maar beperkt, daarna zitten die ook achter een abo
wellicht is het met de uitgebreide sync mogelijkheden wel te doen via intervals en claude

[ Voor 33% gewijzigd door Prulleman op 14-08-2026 12:58 ]

Strava

• Webgnome
Je kunt je wel afvragen hoe goed dat dat soort tools werken (en voor hoe lang die gratis blijven).. Dat is natuurlijk een andere discussie..

[ Voor 15% gewijzigd door Webgnome op 14-08-2026 12:58 ]

Strava | AP | IP | AW

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:52
Ik gebruik hiervoor Claude. Daarvoor Gemini.
Ik upload een .tcx file van de rit die ik heb gereden. Dan vraag ik om het te analyseren en eventueel te vergelijken met een voorgaande (zelfde) rit.

Je moet eerst wat data geven (.tcx files). Daarnaast je fietshistorie, type renner, doel wat je wilt bereiken etc.
Daarna vraag je bijv om een 4 weeks programma. Daarbij opgeven hoeveel tijd je hebt per week en of je binnen of buiten gaat trainen.

Uiteindelijk krijg je trainingen aangeleverd. Claude levert .mrg bestanden op die ik direct kan inlezen (Ik lees in in Trainerday en stuur de training dan direct naar mijn Garmin Edge 830)
Je kan ook het gratis GoldenCheetah gebruiken. Daar kan je de trainingen ook direct inlezen. GoldneCheetah kan ook direct je trainer aansturen.

Ik upload mijn nachtregistraties. Dan komt er advies of de voorgenomen training voor die dag gevolgd kan worden (ben je voldoende uitgerust)

Verder kan je vragen om drink- en eetstrategie voor de rit.

Mij bevalt het goed. Het is eenvoudig en effectief en specifiek op mijn persoon.

Het enige dat wat puzzelen was, was om mijn zones goed in te stellen. Ik had wat te goed gescoord in een FTP Ramp test. Hierdoor ging ik in sweetspot trainingen in het rood. Het is dus wel heel belangrijk om je zones goed in te stellen. Maar daar kan AI je ook goed bij helpen.

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
JL-IP(!) schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:54:
[...]

aanvulling; het moet gratis zijn :)
https://polarized.cc/

Ik probeer het nu net een paar weekjes, en het is behoorlijk buggy. Hopelijk wordt het in de toekomst wel wat.

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 15:03
De Zwift-club waar ik in zit heeft op discord een aantal mensen die er veel mee bezig zijn. Toevallig is deze week een 12-weeks trainingsschema opgesteld door een voormalige ultrarunner, waar ook gezamenlijke (of aparte) workouts bij zitten.
Anders is er ook Road to A die in de discord een aantal mensen hebben zitten die veel met Claude werken, en volgens mij ook een paar gecertificeerde trainers als je toch behoefte hebt aan meer duiding en schema.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:34

McMiGHtY

- burp -

Pssst

Inschrijven voor de SR Salland van eind augustus, is nu mogelijk op het GoT Social Rides topic!

Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride - Topic!!!

• Martin.ddv
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-08 10:31
Op dit moment gebruik ik een oude Windows 10 PC voor mijn indoorritten op Rouvy en MyWhoosh. Nu merk ik dat deze applicaties eigenlijk te zwaar zijn voor deze PC, en upgraden lijkt niet meer mogelijk. Als alternatief denk ik nu aan een AppleTV. Echter loop ik dan met mijn Zwift Ride tegen het beperkte aantal Bluetooth-verbindingen aan.

Is er iemand die de combinatie Zwift Ride + MyWhoosh + Apple TV al naar tevredenheid gebruikt? En wat heb ik daar nog meer bij nodig? Is een oude iPhone met de app BikeControl (Pro-licentie) voldoende om ervoor te zorgen dat ik kan schakelen met de fysieke knoppen van de Ride?

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Martin.ddv schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:59:
Op dit moment gebruik ik een oude Windows 10 PC voor mijn indoorritten op Rouvy en MyWhoosh. Nu merk ik dat deze applicaties eigenlijk te zwaar zijn voor deze PC, en upgraden lijkt niet meer mogelijk. Als alternatief denk ik nu aan een AppleTV. Echter loop ik dan met mijn Zwift Ride tegen het beperkte aantal Bluetooth-verbindingen aan.

Is er iemand die de combinatie Zwift Ride + MyWhoosh + Apple TV al naar tevredenheid gebruikt? En wat heb ik daar nog meer bij nodig? Is een oude iPhone met de app BikeControl (Pro-licentie) voldoende om ervoor te zorgen dat ik kan schakelen met de fysieke knoppen van de Ride?
Ik heb geen apple tv, maar volgens mij is het mogelijk om al je apparaten met je telefoon te verbinden met de officiele Zwift Companion app, en dat die dan alle data naar Zwift doorstuurt.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Stevie-P schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:44:
[...]

Ik heb geen apple tv, maar volgens mij is het mogelijk om al je apparaten met je telefoon te verbinden met de officiele Zwift Companion app, en dat die dan alle data naar Zwift doorstuurt.
Klopt, een kameraad van mij heeft dat ook zo geregeld 👍

• Martin.ddv
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-08 10:31
Stevie-P schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:44:
[...]

In Zwift geloof ik wel dat het allemaal werkend te krijgen is. Maar ik kijk nu specifiek naar MyWhoosh, vooral omdat mijn kinderen ook regelmatig even willen fietsen. Omdat Zwift geen kinder-accounts meer heeft, is dan MyWhoosh een goedkoop alternatief.

• Kluus
  • Laatst online: 23:35

Kluus

Gang is alles

Stillekracht schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:00:
Ik gebruik hiervoor Claude. Daarvoor Gemini.
Ik upload een .tcx file van de rit die ik heb gereden. Dan vraag ik om het te analyseren en eventueel te vergelijken met een voorgaande (zelfde) rit.

Je moet eerst wat data geven (.tcx files). Daarnaast je fietshistorie, type renner, doel wat je wilt bereiken etc.
Daarna vraag je bijv om een 4 weeks programma. Daarbij opgeven hoeveel tijd je hebt per week en of je binnen of buiten gaat trainen.

Uiteindelijk krijg je trainingen aangeleverd. Claude levert .mrg bestanden op die ik direct kan inlezen (Ik lees in in Trainerday en stuur de training dan direct naar mijn Garmin Edge 830)
Je kan ook het gratis GoldenCheetah gebruiken. Daar kan je de trainingen ook direct inlezen. GoldneCheetah kan ook direct je trainer aansturen.

Ik upload mijn nachtregistraties. Dan komt er advies of de voorgenomen training voor die dag gevolgd kan worden (ben je voldoende uitgerust)

Verder kan je vragen om drink- en eetstrategie voor de rit.

Mij bevalt het goed. Het is eenvoudig en effectief en specifiek op mijn persoon.

Het enige dat wat puzzelen was, was om mijn zones goed in te stellen. Ik had wat te goed gescoord in een FTP Ramp test. Hierdoor ging ik in sweetspot trainingen in het rood. Het is dus wel heel belangrijk om je zones goed in te stellen. Maar daar kan AI je ook goed bij helpen.
Ik ben van plan om zoiets binnenkort met ChatGPT te gaan opzetten ook. Volgens mij moet het mogelijk zijn om deze met strava te laten praten dia de developer api, zodat je geen tcx files meer hoeft te uploaden. Een collega van mij heeft zoiets al aan de praat.

Edit: Ik was hier net mee bezig maar dit is nog niet zo heel voor de hand liggend als ik hierboven beschrijf helaas. Ik ben nu bezig met lokale scripts bouwen die tegen de api van gpt en intervals.icu gaan praten.

Het mooie is dat gpt uiteindelijk ook zegt workouts op intervals.icu te kunnen zetten die dan via intervals.icu weer gesynced kunnen worden naar zwift en Garmin. Ik ben benieuwd..

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 20-08-2026 07:52 ]

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 15:03
Zijn er meer mensen die meedoen met de dit weekend startende Sisu Punainen? 3e 'grote ronde' van het jaar voor mij, ik merk dat ik dat wel een prettig format vind.

• Webgnome
@Kluus als je claud gebruikt en je hebt een strava premium dan kun je via mcp direct laten koppelen. Dat werkt aardig goed al heb ik al wel gemerkt dat de data die strava deelt via MCP niet heel erg secuur is? Ik heb meerdere malen gehad dat Claud klaagde dat de data niet specifieek genoeg was zodat bepaalde zaken binnen een interval niet te achterhalen zijn. Via de Garmin data kan ik die info wel zien. Maar die is dan weer niet te koppelen met Claud zover ik weet

Strava | AP | IP | AW

• Fyodor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:19
mavamal schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 15:09:
Zijn er meer mensen die meedoen met de dit weekend startende Sisu Punainen? 3e 'grote ronde' van het jaar voor mij, ik merk dat ik dat wel een prettig format vind.
Dat niet, maar ik doe mee met de ECRO World Tour, vanaf zaterdag start "Chasing Red". 11 races, verspreid over de komende vier weekenden.

Vorig jaar FRR gedaan, dat was toen 8 races in 9 dagen (!). Zwaar, maar ook erg leuk 🙂

Vind het zelf ook een leuk format, i.p.v. elke week 1 a 2 losse races (wat ik normaal gesproken doe).

Succes!

• Webgnome
Zo vandaag weer de eerste indoor na lange tijd. Het zou heel hard gaan regenen hier. Blijkt achteraf niet te kloppen. Deze keer voor het eerst ook een ventilator uit de berging gehaald. En dat maakt een wereld van verschil.

Rouvy aan en gaan.

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1 ... 169 170 Laatste