Guido7619 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:30:
vraag betreffende de Zwift Ride. Wellicht al ter sprake gekomen maar ik kom net kijken in deze indoor fietswereld en het topic is al 630 pagina's lang.
Ik werk in Dubai maar hier is de Zwift Ride niet te koop en de Wahoo Kickr Core is uitverkocht en ook nog eens 2 keer zo duur als in Nederland.
Ik vlieg elke 4 weken heen en weer naar Nederland. Klm rekent ongeveer 100 euro voor het vervoeren van een fiets. Dat is nog minder als 1 stuks ruimbagage.
Ik heb elke keer 3 stuks ruimbagage bij mijn ticket. Het stuur en dergelijke past wel in een koffer.
Maar hoe ga ik die Kickr Core meenemen?
Als ik plaatjes kijk vouwt het geheel zich nog enigzins op. Is er iemand die eens zou willen meten wat de maximale breedte is van dit ding? En de hoogte zonder de poten?
Zou zomaar eens kunnen passen.
Ik zie nu trouwens dat een ruimbagage max 158 cm mag zijn. B+H+D bij elkaar ogpeteld. De doos van de Kicker core 153 cm bij elkaar opgeteld en 18 kilo. Dus dit valt binnen de marges.
Ik heb eigenlijk nog nooit een gewone kartonnen doos meegenomen in het vliegtuig. Ook even navragen dus. Maar het liefst neem ik het "gedemonteerd" mee in een koffer en goed opvullen tegen schuiven.
Mijn Zwift Ride staat inmiddels in Dubai en heb de eerste 5 ritjes er al op zitten.
Goed om bezig te zijn hier want ik deed helaas niet veel meer dan op de bank hangen en af en toe s'avonds wat zwemmen. Ging voorheen nog wel regelmatig buiten Padellen maar de temperaturen hier zijn ondertussen alweer dusdanig opgelopen dat dit tot november ook niet echt meer leuk is om te doen.
Het is nog best pittig. Heb nog geen fan en gebruik het originele zadel en trappers en een waardeloos goedkoop fietsbroekje van de Lidl.
Volgende reis neem ik mooi mijn klikfietsschoenen mee en mijn goede fietsbroek. Andere pedalen erop en ik twijfel nog even of ik het zadel op mijn gravelfiets ga vervangen en dat zadel dan hier op de Zwift zet.
Het transport met KLM ging meer dan prima. Gewoon de originele doos gebruikt van de Zwift Ride en dit mocht voor 100 euro mee in het vliegtuig. De Kickr Core in zijn doos en al in een koffer gedaan. Moest dit wel een beetje bijsnijden om het passend te krijgen maar zat ie in ieder geval goed vast in de koffer en kon geen kant op.