Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 160 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
Cloclo100 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:11:
[...]

Ja dat dacht ik ook maar als ik gewoon uit de doos zou installeren, dan zou de zadel meer dan 5 graden met de neus omhoog staan(ook het stuur zou ik dan wat moeten aanpassen of ik krijg polspijn). Aangezien de voet ingesteld staat op de Kickr-core bij levering, vind ik dit gewoon een rare benadering.
een hoop aannames...

(dat je zadel out of de box level staat, en dat de voet correct is ingesteld..)

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 11-09-2025 10:19 ]

Strava

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-09 17:27
@Webgnome Mooi te zien dat je zo je sport ook kan beoefenen.

Wat moet ik mij erbij voorstellen hoeveel vermogen je met je armen kan genereren?
Als ik naar je ritten kijk (afstand + tijd) dan schat ik dat je toch nog op 100 a 150W zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:08
Mijn max bij een Vo2max test was 170watt.
Aangezien ik geen vermogensmeter heb op de handbike weet ik niet wat mijn wattages daar zijn. Al vermoed ik als ik kijk naar wat ik binnen weg trap dat het inderdaad rond de 100 ~ 120 zal zitten op kruissnelheid.
De indoor trainer ( kickr snap ) daar kan ik met gemak 80 watt doen dus misschien dat dat een indicatie is van bovenstaande. Het is natuurlijk natte vingerwerk op dat punt. Boven de 200 ligt het iig zeker niet.
offtopic:
Aantal jaren terug een eerste v02max gedaan en de sportarts al daar kon mij vertellen dat zelfs Jetse plat aan de onderkant zit van wat een prof aan wattages doet. Het is simpelweg een compleet ander speelveld

[ Voor 67% gewijzigd door Webgnome op 11-09-2025 11:21 ]

Strava | AP | IP | AW

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
@Webgnome Ik zie op je strava dat je een uur zone 2 in ERG mode lijkt te hebben gedaan (gezien de geringe variatie in vermogen. Ikzelf zou dat enkel doen als ik dan een serie aan het kijken ben oid (omdat je anders wellicht te afgeleid bent en niet de juiste vermogens trapt), maar anders is het oersaai.
Als ik binnen een zone 2 rit wil doen, dan doe ik op zwift een groupride of ga ik met een robopacer rijden, dan heb je nog kleine variaties in vermogen om in het peleton te blijven en doordat er een hobbeltje in de weg zit, maar zit je gedurende de rit wel 95% van de tijd in je zone 2.

Voor interval trainingen vind ik ERG overigens wel heel handig.

edit: Ik vind ERG mode overigens ook veel zwaarder, omdat je geen enkel even de druk van je benen kan halen. Een uur gemiddeld een bepaald vermogen trappen (laat staan normalized) voelt voor mij veel lichter dan een uur exact dat vermogen leveren in ERG mode.

[ Voor 22% gewijzigd door Stevie-P op 11-09-2025 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Je hebt inderdaad goed gezien dat ik gisteren z2 in ERG mode heb gedaan. Dat is wat ik nu aan het proberen bent hoe dat bevalt. Dat dat saai is, daar was ik al achter. Dat is het probleem ook niet zozeer. Ik kan een podcast luisteren en dat maakt het iets beter.

Zwift/Rouvy is nog wel iets wat in de pijplijn zit echter moet ik daar nog een extra scherm voor regelen etc en dat gaat nog niet gebeuren. Wat je zegt over intervallen vind ik het ook super. Als ik naar de training van Dinsdag kijk wat een interval was dan zie ik daar heel netjes de vermogens en zie dus nu ook meteen wat het voordeel is van een vermogensmeter. Het is gewoon veel zuiverder ( en dat is nog maar via de kickr ).

Vanavond heb ik krachttraining en dan ga ik in de sportschool met de handbike die ze daar hebben ( zoiets als dit) eens kijken hoe dat bevalt qua vermogen. Die ga ik dus ooki op een bepaald vermogen zetten ~ 90 watt en kijk hoe dat valt. Ik hoop dat ik er geen verschil qua moeite in merk want dan is mijn thuis opstelling gewoon goed en moet ik gewoon meer trainen :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Ik heb 10" tablet (plus powerbank in het zadeltasje) op een houder zitten aan de fiets en dan zit die dan voor het stuur. Daar draait dan Zwift (ofline) en zo kan ik naar het landschap kijken, De radio ook aan zodat er wat muziek is.

Water in de buurt, handdoek en zweetband om mijn hoofd zodat de zweetdruppel niet lekken.

ERG gebruik ik niet omdat ik daar ook een ovaal kettingblad en en waarschijnlijk en mijn vermogen gaat constant op en neer op het scherm. Never the same, zeg maar. Ja ik heb aangeven dat het over een langere periode berekend moet worden, verschil zie ik niet. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door esphome op 11-09-2025 12:01 ]

• Webgnome
Een 10" tablet is wel een idee eigenlijk. Even kijken wat we daarmee gaan doen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:39
Prulleman schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:17:
[...]

een hoop aannames...

(dat je zadel out of de box level staat, en dat de voet correct is ingesteld..)
Dat is volledig uit hun eigen documentatie gegrepen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iu0goDHsim0R4Z0PI8eUI8-BMYQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OnBtflTTRFT9pz7iGQGrAYGL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Webgnome schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:52:
Je hebt inderdaad goed gezien dat ik gisteren z2 in ERG mode heb gedaan. Dat is wat ik nu aan het proberen bent hoe dat bevalt. Dat dat saai is, daar was ik al achter. Dat is het probleem ook niet zozeer. Ik kan een podcast luisteren en dat maakt het iets beter.

Zwift/Rouvy is nog wel iets wat in de pijplijn zit echter moet ik daar nog een extra scherm voor regelen etc en dat gaat nog niet gebeuren. Wat je zegt over intervallen vind ik het ook super. Als ik naar de training van Dinsdag kijk wat een interval was dan zie ik daar heel netjes de vermogens en zie dus nu ook meteen wat het voordeel is van een vermogensmeter. Het is gewoon veel zuiverder ( en dat is nog maar via de kickr ).

Vanavond heb ik krachttraining en dan ga ik in de sportschool met de handbike die ze daar hebben ( zoiets als dit) eens kijken hoe dat bevalt qua vermogen. Die ga ik dus ooki op een bepaald vermogen zetten ~ 90 watt en kijk hoe dat valt. Ik hoop dat ik er geen verschil qua moeite in merk want dan is mijn thuis opstelling gewoon goed en moet ik gewoon meer trainen :+
Heb vandaag in de sportschool ook even op vermogen gespeeld en dat voelde vergelijkbaar. Dus het is gewoon gevoelsmatig zwaarder. Ik kon wel met gemak dit keer 100 wat volhouden voor een half uur.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-09 17:27
Webgnome schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:17:
Mijn max bij een Vo2max test was 170watt.
Aangezien ik geen vermogensmeter heb op de handbike weet ik niet wat mijn wattages daar zijn. Al vermoed ik als ik kijk naar wat ik binnen weg trap dat het inderdaad rond de 100 ~ 120 zal zitten op kruissnelheid.
De indoor trainer ( kickr snap ) daar kan ik met gemak 80 watt doen dus misschien dat dat een indicatie is van bovenstaande. Het is natuurlijk natte vingerwerk op dat punt. Boven de 200 ligt het iig zeker niet.
offtopic:
Aantal jaren terug een eerste v02max gedaan en de sportarts al daar kon mij vertellen dat zelfs Jetse plat aan de onderkant zit van wat een prof aan wattages doet. Het is simpelweg een compleet ander speelveld
Ik ga jou niet uitdagen om armpje te drukken.

Respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:54
Vandaag de tacx versie van de cog binnen gekregen en die komt met een freehub body voorgemonteerd. Geen idee waarom maar de instructies geven ook aan om hem volledig te verwisselen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcOnPvgN92d9Q5mMsUOSjuaBNZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E916lhyI01fKoFdYkxTH4clk.jpg?f=fotoalbum_large

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plag
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:49
GWBoes schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:12:
Vandaag de tacx versie van de cog binnen gekregen en die komt met een freehub body voorgemonteerd. Geen idee waarom maar de instructies geven ook aan om hem volledig te verwisselen.
[Afbeelding]
Hier ook de Elite versie binnengekregen ook met freehub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:05
Ik zie hier en daar dat de Zwift Ride nu qua schakelen ook zou werken in Rouvy. Kan iemand dat bevestigen? Ik ben me aan t oriënteren op indoor fietsen en wil best zwift proberen, maar Rouvy spreekt me visueel meer aan. Als bij beide platforms het elektronisch schakelen werkt met de Zwift Ride dan kan die ook op de shortlist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fyodor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 15:07
JulesvH schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:40:
Ik zie hier en daar dat de Zwift Ride nu qua schakelen ook zou werken in Rouvy. Kan iemand dat bevestigen? Ik ben me aan t oriënteren op indoor fietsen en wil best zwift proberen, maar Rouvy spreekt me visueel meer aan. Als bij beide platforms het elektronisch schakelen werkt met de Zwift Ride dan kan die ook op de shortlist.
DC Rainmaker is een betrouwbare bron en heeft er een artikel aan gewijd. Zelf geen ervaring mee trouwens (ik heb een Zwift Ride, maar gebruik alleen Zwift).

https://www.dcrainmaker.c...battle-royale-begins.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:59
[Afbeelding]
Kun je dan de Taxc of Elite versie ook op bijv. Een Kickr kunnen gebruiken?

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:05
Fyodor schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:56:
[...]
.... (ik heb een Zwift Ride, maar gebruik alleen Zwift).....
Bedankt voor je antwoord en link.

Welke ventilator gebruik je? Het lijkt me dat bij de wahoo headwind veel van de luchtstroom tegengehouden wordt door t plateau (of eventuele tablethouder) op t stuur. Heb je daar nog tips voor of ervaring mee die je kunt delen?

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11
The Fops schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 19:02:
[...]

Kun je dan de Taxc of Elite versie ook op bijv. Een Kickr kunnen gebruiken?
Je kan de meegeleverde hub er gewoon afhalen, dan past het prima op een Kikr.
Het is gewoon een standaard HG compatibel Cog.

Net even voor een vriend gekeken, die had dezelfde vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door raymondw op 13-09-2025 16:51 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:54
[Afbeelding]
Even in de Zwift fora gedoken en blijkbaar leveren ze hem met een freehub zodat je hem kan monteren zonder kettingzweep en cassette tool. Om het makkelijker te maken om te installeren en het instapniveau te verlagen. Werkt dus helemaal prima op de standaard Garmin freehub en was voorheen blijkbaar ook een optie om hem met of zonder te bestellen.

De 18 tands tandwiel is ook specifiek nodig voor de Elite omdat die het drempelvermogen lager heeft, andere trainers zouden dus met beide om moeten kunnen gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door GWBoes op 13-09-2025 20:38 ]

Flickr - Strava

Pagina: 1 ... 160 161 Laatste