Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 161 162 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:32
Webgnome schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 11:16:
mmm iemand een idee hoe het volgende kan? Ik had vandaag een training op de indoor gepland staan (kickr snap) . Alles ging goed en de wattages / resistance was volgens mij goed. En opeens vloog de resistance omhoog terwijl er in de training niks veranderde en kreeg ik het wiel bijna niet meer rond.

Ik moest even stoppen tot stilstand en daarna stabiliseerde het zich weer. Dit heb ik wel eens vaker gehad bij de snap en dat is best irritant als je iets goed probeert te doen :+.

Ah blijkbaar is het een dingetje bij een indoor die op ERG mode staat:

[...]

bron
Yep, probeer om je ‘Cadence’ in de buurt van de target RPM te houden en als er geen target is niet teveel te laten terugvallen. Als je voelt dat het niet lukt, schaal dan de training een paar % af, dat kan tot 10% tijdens je work-out.

Als het structureel niet lukt, doe dan (weer eens) een FTP test. Het kan ook zijn dat het bij een bepaald type workout niet lukt, bijv met Threshold training of Sprint training. Als je dat weet, train dat type workout juist wat meer maar start op 90-95% totdat je het onder de knie hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 23:20

oNo

Gurby schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:57:
Ik heb de VACmaster, en inderdaad, de straal precies goed krijgen komt wel een beetje nauw. Moet ik wel zeggen dat hij bij mij schuin voor/naast me staat vanwege een krap zweethok. Maar, hij geeft wel significant meer koeling dan deze 40cm staande ventilator die ik daarvoor had. Ik heb de VACmaster nooit op de maximale stand, en het raam kan zelfs dichtblijven terwijl dat eerst geen optie was (scheelt binnenslaande regen). Hij maakt wel meer lawaai.
Maar, ik zou m dus ondanks de minpunten toch aanraden, want waar je m voor koopt doet ie beter dan alternatieven :)
De VACmaster cardio is zeker een aanrader. Helemaal als je er 2 gebruikt. Ik heb deze op een plankje geplaatst. Daar onder een paar schroeven waar het voorste deel van de VACmaster op leunt, zo kan ik de ideale hoogte instellen.
Links op de foto zie je de remotes. Deze heb ik met wat lijm en gopro mount onderdelen op de vorkbuis onder m'n stuur geknutseld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BSN_1Kk31RMCxpyAGXPoD-kDW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHiHyIQowVmDVKQgobhCkkbo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
Vanmorgen een training van 2,5 uur op het programma. Heb het uiteindelijk iets minder dan 2 uur vol gehouden .Dus dat is al een vorm van progressie. Daar gaat deze post niet over ;). Die gaat over Kinomap. Heb deze eens geprobeerd in combinatie met een join training en dat werkt eigenlijk verdacht goed. Nu nog wel op mijn telefoon en dat geeft al de nodige afwisseling.

Wat ik wel vervelend vond is dat Kinomap vervolgens alle ritjes die ik had gedaan op strava plempte. Dat is namelijk totaal niet relevantie informatie.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Voor de geïnteresseerden. join begint weer met een Zwift programma

https://join.cc/cycling-t...classes-are-back-on-zwift

[ Voor 27% gewijzigd door Webgnome op 30-09-2025 09:08 . Reden: url gefixed ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 12:52
oNo schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:42:
[...]

De VACmaster cardio is zeker een aanrader. Helemaal als je er 2 gebruikt. Ik heb deze op een plankje geplaatst. Daar onder een paar schroeven waar het voorste deel van de VACmaster op leunt, zo kan ik de ideale hoogte instellen.
Links op de foto zie je de remotes. Deze heb ik met wat lijm en gopro mount onderdelen op de vorkbuis onder m'n stuur geknutseld.

[Afbeelding]
Even 160 eu aan ventilatoren neerzetten :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
Sosua schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:14:
[...]

Een schijntje vergeleken met wat dat beeldscherm nieuw heeft gekost O-)
Hobby mag geld kosten toch :9

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:54
Kwam er dit weekend achter dat Zwift niet meer de gratis 25 kilometer aanbiedt voor mensen zonder abonnement. Toch jammer, gebruikte dat altijd voor mijn incidentele rondje binnen als het tijdens de lente/zomer wat slechter weer was.

Maar even MyWhoosh geprobeerd, en dat was toch een teleurstelling qua graphics maar ook qua drukte en interactie. Wel prima gefietst overigens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:56
Sosua schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:14:
[...]

Wahoo kost meer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:42
GWBoes schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:58:
[...]
Hobby mag geld kosten toch :9
haha zeker! In mijn geval gaat er wel het minste geld naar het indoor gedeelte van mijn hobby.

Nu ben ik ook geen superzweter en staat mijn setup in een onverwarmde schuur, dus gelukkig kan ik met een normale ventilator wel af. Kan ik voor het restant wat Schmolke onderdelen gaan sourcen voor mijn klimfiets. ;)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:01

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Blik1984 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:40:
Kwam er dit weekend achter dat Zwift niet meer de gratis 25 kilometer aanbiedt voor mensen zonder abonnement. Toch jammer, gebruikte dat altijd voor mijn incidentele rondje binnen als het tijdens de lente/zomer wat slechter weer was.

Maar even MyWhoosh geprobeerd, en dat was toch een teleurstelling qua graphics maar ook qua drukte en interactie. Wel prima gefietst overigens
Dezelfde ervaring gehad dit weekend. Ik rijd nog één keer per week. En ik kon 2*1u gratis op zwift :P (altijd Alpe de zwift op met de standaardfiets)
20 euro voor 4 ritjes vind ik erover.

Voor Mywhoosh moet je echt al een deftige pc neerzetten eer je deftige grafics kan weergeven. De HD versie kan echt wel mooie dingen weergeven.
Ik heb een oude dell werkpc met een low profile 1650 GTX, zwift gaat perfect. De niet HD versie van myWhoosh ook. Maar de HD versie is absoluut een no go. Nog eens 1.000 euro gaan uitgeven heb ik geen zin in.
Het zal toch Mywhoosh worden bij mij deze winter. Zwift heeft zichzelf uitgeschakeld met hun prijszetting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

GerbenBK schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:58:
[...]

haha zeker! In mijn geval gaat er wel het minste geld naar het indoor gedeelte van mijn hobby.

Nu ben ik ook geen superzweter en staat mijn setup in een onverwarmde schuur, dus gelukkig kan ik met een normale ventilator wel af. Kan ik voor het restant wat Schmolke onderdelen gaan sourcen voor mijn klimfiets. ;)
Tja indoor is misschien het minst leuke deel van de hobby, maar de QoL verbeteringen die je daar kan doorvoeren in je setup merk je doorgaans wel veel beter dan nog een paar gram besparen op je zadelpen... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:54
Joindry schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:30:
[...]

Dezelfde ervaring gehad dit weekend. Ik rijd nog één keer per week. En ik kon 2*1u gratis op zwift :P (altijd Alpe de zwift op met de standaardfiets)
20 euro voor 4 ritjes vind ik erover.

Voor Mywhoosh moet je echt al een deftige pc neerzetten eer je deftige grafics kan weergeven. De HD versie kan echt wel mooie dingen weergeven.
Ik heb een oude dell werkpc met een low profile 1650 GTX, zwift gaat perfect. De niet HD versie van myWhoosh ook. Maar de HD versie is absoluut een no go. Nog eens 1.000 euro gaan uitgeven heb ik geen zin in.
Het zal toch Mywhoosh worden bij mij deze winter. Zwift heeft zichzelf uitgeschakeld met hun prijszetting.
Ik rij altijd op de ipad en soms op de telefoon, met Zwift werkt dat prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 15:42
Kluus schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:44:
[...]

Tja indoor is misschien het minst leuke deel van de hobby, maar de QoL verbeteringen die je daar kan doorvoeren in je setup merk je doorgaans wel veel beter dan nog een paar gram besparen op je zadelpen... ;)
Dan ga je wel voorbij aan de invloed op je QoL van dat dopamineshot dat je elke keer krijgt als je verlekkerd naar je zadelpen kijkt...

Then again, die kun je in de winter dan ook op je Tacx fiets monteren :*)

[ Voor 6% gewijzigd door GerbenBK op 30-09-2025 15:17 ]

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:24
Ik heb toevallig recent een beetje getest met Mywoosh HD, welke grafische kaart aanvaardbare kwaliteit en FPS geeft.

Een RTX 4060 werkt perfect (met alles op ultra), maar is ook al redelijk high end.
RTX 2070 draait goed met alles op ultra, FPS zakt soms ff onder de 30 FPS, naar 26-28, mijns inzien aanvaardbaar. (30 FPS is de max. (tijdelijk?!)). Zet je grafische settings iets lager dan blijft de FPS wel 30.
GTX 1060 met Mywoosh HD is No Go. Maar ik vind de normale Mywoosh met de GTX 1060 er echt wel ok uitzien en FPS is gewoon max out 30.

Conclusie een RTX 2070 lijkt het minimum voor Mywoosh HD met ultra settings.
Tweedehands is zo'n kaart niet zo duur.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:01

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

mountainbiker schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:25:
Ik heb toevallig recent een beetje getest met Mywoosh HD, welke grafische kaart aanvaardbare kwaliteit en FPS geeft.

Een RTX 4060 werkt perfect (met alles op ultra), maar is ook al redelijk high end.
RTX 2070 draait goed met alles op ultra, FPS zakt soms ff onder de 30 FPS, naar 26-28, mijns inzien aanvaardbaar. (30 FPS is de max. (tijdelijk?!)). Zet je grafische settings iets lager dan blijft de FPS wel 30.
GTX 1060 met Mywoosh HD is No Go. Maar ik vind de normale Mywoosh met de GTX 1060 er echt wel ok uitzien en FPS is gewoon max out 30.

Conclusie een RTX 2070 lijkt het minimum voor Mywoosh HD met ultra settings.
Tweedehands is zo'n kaart niet zo duur.
Ik heb gemerkt dat het ook nog behoorlijk CPU intensief is. Ik loop vooral aan tegen 100% CPU usage bij MyWhoosh in mijn workout-pc.
Het een small form factor, dus ik moet een low profile kaart hebben én de voeding is beperkt tot een GPU met enkel voeding langs de PCI-E lane. (75W irc)
Zwift werkt er perfect op, maar de upgrade voor een goede ervaring met Mywhoosh HD is heel wat kostelijker dan enkel een ander GPU'tje erin.

De niet HD draait meestal ok, al lijken de gekozen werelden het systeem heel anders te belasten. "Vlaanderen" lijkt met voorsprong de zwaarste te zijn. Die krijg ik niet stabiel draaiende op 30 fps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Vorig jaar heb ik deze setup gemaakt met mijn gamepc
raymondw in "Het grote indoor cycling topic"

Dit draait nog steeds tot volle tevredenheid.
Inmiddels maak ik ook gebruik van virtual shifting en ook hierin merk ik eigenlijk geen vertraging.
Qua configuratie heeft het ook geen onderhoud nodig, alles draait eigenlijk zonder issues.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mountainbiker
Aanvulling, ik heb met twee cpu's/mobo combis getest:

1. Intel Xeon E3-1270 v3, socket 1150 (intel gen. 4)
2. Intel Core i5-12400F, socket 1700 (intel gen. 12)

Bij beide heb ik niet het idee dat de cpu een bottle neck is.

Belangrijkste bij Zwift en Mywoosh (HD) wat betreft de cpu, is de single thread performance.
De passmark cpu single thread performance van de xeon is 2378 en van de i5-12400F is 3484.

Ik heb eerder een i3-4130 in het mobo vd de xeon gehad en deze heeft een passmark cpu single thread performance van 1883.
Dat ging ok, maar je merkt wel dat het minder krachtig is.

Een cpu met een passmark cpu single thread performance van boven de 2000 is aan te bevelen, voor Mywoosh en Zwift.

info:
https://www.cpubenchmark.net/single-thread/page3
https://zwiftinsider.com/zwift-pc-guide-2/

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Nu online
Ik heb op dit moment een oude (Sensa) racefiets op mijn Tacx Neo 2 staan (dus niet de 'T') versie.
Omdat mijn vrouw er ook steeds meer op rijdt (en de fiets voor haar net te groot is), zit ik met een schuin oog naar een Zwift Ride te kijken zodat we hem steeds voor ons beiden comfortabel kunnen instellen.

Nu zie ik dat de Zwift Ride volgens zwift wel past op de Neo 2T, maar niet op de gewone Neo 2.
Weet iemand waar het verschil in zit? In mijn beleving zijn ze qua formfactor zo goed als hetzelfde, en zou het gewoon moeten passen?

De Zwift Cog werkt overigens zowel op de Neo 2 als Neo2T (recent een sofwareupdate voor ontvangen), dus daar zou het verschil niet in moeten zitten.

Dank!

[ Voor 4% gewijzigd door pieter81! op 01-10-2025 11:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Een handige Tweaker knutselt een privé omgeving in elkaar: https://github.com/zoffline/zwift-offline _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plag
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:23
pieter81! schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:05:
Ik heb op dit moment een oude (Sensa) racefiets op mijn Tacx Neo 2 staan (dus niet de 'T') versie.
Omdat mijn vrouw er ook steeds meer op rijdt (en de fiets voor haar net te groot is), zit ik met een schuin oog naar een Zwift Ride te kijken zodat we hem steeds voor ons beiden comfortabel kunnen instellen.

Nu zie ik dat de Zwift Ride volgens zwift wel past op de Neo 2T, maar niet op de gewone Neo 2.
Weet iemand waar het verschil in zit? In mijn beleving zijn ze qua formfactor zo goed als hetzelfde, en zou het gewoon moeten passen?

De Zwift Cog werkt overigens zowel op de Neo 2 als Neo2T (recent een sofwareupdate voor ontvangen), dus daar zou het verschil niet in moeten zitten.

Dank!
Volgens dit werkt het
https://www.reddit.com/r/...yy/zwift_bike_tacx_neo_2/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Nu online
Top, die was ik nog niet tegengekomen. Het past dus, ware het niet dat je een andere Cog nodig hebt (omdat die van de 2T anders is dan van de 2) en de voorkant wat omhoog moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
esphome schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:13:
Een handige Tweaker knutselt een privé omgeving in elkaar: https://github.com/zoffline/zwift-offline _/-\o_
Knap dat ie het voor elkaar heeft gekregen, maar ik vraag me af voor hoe lang dit online zal staan. Zwift zal hier niet blij mee zijn, en terecht.

Ik moet zeggen dat ik Zwift ook wel aan de prijs vind, ik ben 400 euro per jaar voor 2 gebruikers.
Het vergroot wel enorm mijn plezier in binnenshuis trainen en ook de koppeling met intervals.icu vind ik geweldig; traininkje in elkaar knallen, inplannen en in Zwift staat deze gelijk klaar om te starten op je dashboard.

Op zo'n eigen private server zal dat plezier wel iets minder groot zijn als je in een lege wereld rondfietst, dan kan je wellicht beter mywoosh gebruiken, al heb je dan weer geen koppeling met intervals.icu.

Ik zal voorlopig nog braaf betalen aan zwift en de ontwikkeling op die manier sponsoren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Het bestaat al een jaar of 3 als ik naar de git repo kijk dus denk niet dat Zwift hier heel moeilijk over doet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 16:27

mvds

Totally awesome!

Ik vergelijk het met een sportschool abonnement, en die is vaak duurder dan die 2 tientjes van Zwift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Stevie-P schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:41:
[...]

Knap dat ie het voor elkaar heeft gekregen, maar ik vraag me af voor hoe lang dit online zal staan. Zwift zal hier niet blij mee zijn, en terecht.

Ik moet zeggen dat ik Zwift ook wel aan de prijs vind, ik ben 400 euro per jaar voor 2 gebruikers.
Het vergroot wel enorm mijn plezier in binnenshuis trainen en ook de koppeling met intervals.icu vind ik geweldig; traininkje in elkaar knallen, inplannen en in Zwift staat deze gelijk klaar om te starten op je dashboard.

Op zo'n eigen private server zal dat plezier wel iets minder groot zijn als je in een lege wereld rondfietst, dan kan je wellicht beter mywoosh gebruiken, al heb je dan weer geen koppeling met intervals.icu.

Ik zal voorlopig nog braaf betalen aan zwift en de ontwikkeling op die manier sponsoren :)
Precies mijn gedachten. Rijden in Watopia tijdens races, groepsritjes en (groeps)trainingen is voor mij een groot deel van de toffe beleving.

Het scheelt wel dat ik nu een eigen kamer heb kunnen inrichten (okay, er staat ook een grote kleding kast ;) ) met een 27 inch monitor, Zwift ride inclusief de tennisballen voetjes en twee ventilatoren (Vacmaster en sinds vorige week de Cycplus smartfan die reageert op hartslag/vermogen of snelheid _/-\o_ ).

Dit najaar en winter heerlijk kilometers maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

mountainbiker schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:32:
...
Belangrijkste bij Zwift en Mywoosh (HD) wat betreft de cpu, is de single thread performance.
De passmark cpu single thread performance van de xeon is 2378 en van de i5-12400F is 3484.
...
Om dan een beetje te optimaliseren. Zorg dat het proces, Zwift of MyWhoosh, een dedicated core (of 2) toegewezen krijgt. Even googlen op "set cpu affinity for process" en dan kan je inlezen hoe dat te doen.

Zelf gebruik ik Process Lasso daarvoor. Als zwiftapp.exe actief is activeert deze een profiel waarbij het process een hogere prioriteit krijgt en de laatste 2 fysieke cores toegewezen. SMT/hyperthreading staat dan ook "uit" (enkel de even of oneven selecteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre82
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:09
Duclaasie schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:41:
Wij hebben om de winter door te komen een tweedehands Virtufit Etappe 2i aangeschaft en dat gaat voor wat wij er mee doen goed genoeg met Zwift. Je hebt geen terugkoppeling qua weerstand, maar verder werkt het prima. Op deze manier is het een stuk minder saai fietsen in ieder geval.

Overigens vraag ik mij wel af hoe betrouwbaar de vermogens zijn die dit soort fietsen aangeven. De Virtufit heeft een kabel die met behulp van een stappenmotor de weerstand versteld. Als de kabel rekt, dan klopt de weerstand niet meer met het gecalculeerd vermogen. Hoe betrouwbaar Tacx, Wahoo e.d. zijn weet ik eerlijk gezegd niet
Ik ben naar deze Virtufit Etappe 2 aan het kijken om komende winter binnen te kunnen fietsen. Is het aanrader wat jou betreft? Deze omdat hij makkelijk te verstellen is voor twee gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
Het is de vraag of het toewijzen van slechts een core aan zwift een goed idee is.

Lees hiervoor de reactie (in de comments) van de schrijver van het artikel (bijna helemaal onderin), onder het door mij gelinkte Zwiftinsider artikel:
"..
It’s a common misconception that Zwift only uses one core/thread. This has never been the case, and in fact over three years ago the game engine was changed to benefit further from threaded optimisation, via the Nvidia driver. This feature offloads some of the CPU load to a separate thread if possible, and benefits were seen most on CPUs with four physical cores (over dual core CPUs with four threads via hyperthreading). However, having any more physical cores than four doesn’t improve performance any further. The main game engine – which gets tied up when it’s busy with other riders, starving the GPU – benefits most from the CPU being able to do a high rate of work (IPC) in the shortest amount of time. The easiest way to measure this is by comparing the single thread performance of any given CPU.

..."

Zwift gebruikt dus niet alleen maar één core, dat is een verkeerde conclusie.
Single thread perfomance is belangrijk omdat het een maat is voor de ruwe cpu power.

mountainbiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
Andre82 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:42:
[...]

Ik ben naar deze Virtufit Etappe 2 aan het kijken om komende winter binnen te kunnen fietsen. Is het aanrader wat jou betreft? Deze omdat hij makkelijk te verstellen is voor twee gebruikers.
Dat hangt er vanaf wat je verwacht. Ik heb er zo weinig voor betaald dat je voor dat geld moeilijk kan klagen. Het is een simpel apparaat wat niet bijster accuraat is. Bij een gebruikt exemplaar zou ik de verstelling van de weerstand sowieso controleren en indien nodig afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:22
[...]

Betaal jij het hele jaar voor Zwift? Is toch meer een winterding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
[...]

Ik heb geen probleem met een lege wereld want ik fiets zelf ook altijd in mijn uppie in de echte wereld. ;)

Vorige winter alleen vlak gereden om de ademhaling goed te krijgen wat mij daarna super geholpen heeft. Komende winter ook de rit realistisch maken opdat ik ook zwaarder moet trappen als de berg op fiets. Dat is het mooi je kunt alles zo instellen dat je goed specifieke eigenschappen kunt trainen zonder meteen op de max hoeft te gaan als de route dat vereist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre82
Duclaasie schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:39:
[...]

Dat hangt er vanaf wat je verwacht. Ik heb er zo weinig voor betaald dat je voor dat geld moeilijk kan klagen. Het is een simpel apparaat wat niet bijster accuraat is. Bij een gebruikt exemplaar zou ik de verstelling van de weerstand sowieso controleren en indien nodig afstellen.
Vooral om de avond rondjes in de schuur te kunnen doen als het buiten donker is, of als er iemand thuis moet blijven bij slapende kinderen. Om even bezig te zijn. Bedankt voor je reactie en tip! Is er inderdaad één met een aantrekkelijke prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
La1974 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:50:
[...]

Ik doe ook in de zomer nog regelmatig ritjes in Zwift. Zeker fanatieke intervals vind ik fijn om binnen te doen, dan kan ik me goed houden aan m'n geplande training ipv sprints moeten skippen door ander verkeer.
Van de 12k km die ik in het afgelopen jaar heb gefietst was bijna de helft op Zwift. Qua tijd is het snel Zwift kleiner, omdat ik mijn rustige duurritten vooral buiten doe.

Edit: ook doe ik regelmatig een rit de Alpe du Zwift op als soort benchmark/ftp test. Al moet ik die misschien gaan vervangen door de Ven Top nu ik deze onder de 50min rij.

[ Voor 13% gewijzigd door Stevie-P op 01-10-2025 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
Andre82 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:25:
[...]

Vooral om de avond rondjes in de schuur te kunnen doen als het buiten donker is, of als er iemand thuis moet blijven bij slapende kinderen. Om even bezig te zijn. Bedankt voor je reactie en tip! Is er inderdaad één met een aantrekkelijke prijs.
Was je van plan om hem aan Zwift te koppelen, of puur stand alone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre82
Duclaasie schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:48:
[...]

Was je van plan om hem aan Zwift te koppelen, of puur stand alone?
Zal het vast een proberen, maar nog niet perse. Al weer ik misschien niet wat ik mis ;) Kwam al wel tegen dat uit de doos de weerstand niet automatisch wordt aangepast bij hellingen. Wat bij Kinomap wel zou moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo

oNo

[...]
Dat ligt er aan. Als enkel fietsen je hobby is, rij je meer buiten. Heb je nog andere activiteiten, dan kan je prima het hele jaar door Zwift. Het staat altijd aan en er is altijd wat te beleven. Bij veel teams zijn er riders die het hele jaar actief zijn, dan vooral races rijden in teamverband.

Zwift is een game voor sommigen, met een community, dat houdt je online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

[...]

Hier ook het hele jaar hoor, buiten de winter gebruik ik het veel minder maar af en toe spring ik er toch even (slecht weer, geen tijd) op dus zo staat het altijd stand-by.

Verder ook hier een abbo voor mijn vrouw, die maakt er wel het hele jaar volop gebruik van in plaats van spinning wat ze vroeger deed.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 02-10-2025 07:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
Ik Zwift ook het hele jaar door. Buiten doe ik geen workouts zoals vo2max of threshold training. Dat doe ik liever in Zwift. En als het waait of regent ga ik ook niet naar buiten. Zwift heeft recentelijk ook wel iets slims gedaan. Je outdoor rides genereren ook (een beetje) experience points in Zwift als je een actief abonnement hebt. Dus dat is ook wel een voordeel als je het door laat lopen. Ben je eerder level 100 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Ik probeer het toch wel te minimaliseren in de zomer/lente dagen. Voor mij is vooral zichtbaarheid een dingetje. Merk tch wel dat wanneer de zon weer laag begint te hangen dat een handbike (hoe geel / opvallend die ook is ) niet echt zichtbaar is. Dan ga ik liever binnen spelen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:11
Ja ik zwift ook het gehele jaar. Uiteraard wel iets minder in het buitenseizoen. Juist de langere blokken (bijv. 2x15, 2x20 etc) zijn ideaal om binnen te doen omdat je vlak kunt rijden zonder vervelende stoplichten of andere verkeerssituaties die je training verstoren.

Toen ik in augustus mijn sleutelbeen brak was het ook weer een welkome uitkomst. Kortom, die 200 euro meer dan waard imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin987
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:19
Torgo schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:58:
En als het waait of regent ga ik ook niet naar buiten.
T waait altijd wel, dus jij fietst altijd binnen 😂😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
Edwin987 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:30:
[...]
T waait altijd wel, dus jij fietst altijd binnen 😂😉
:P Nou, het waait inderdaad vaak best stevig hier in de Noord Hollandse polder. 30km/u+ wind is zo’n beetje mijn max. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgqIYBQfMTMGFE-kBv0uczW4P74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ijuXoXNcjcsJWDTsMSXEak5.jpg?f=fotoalbum_large

Komende dagen lekker Zwiften :D

[ Voor 39% gewijzigd door Torgo op 02-10-2025 17:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torgo
Er is dit weekend uitverkoop bij Zwift. Je kan de Zwift ride kopen voor 999,- EUR.

https://www.zwift.com/eu/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
Torgo schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:31:
Er is dit weekend uitverkoop bij Zwift. Je kan de Zwift ride kopen voor 999,- EUR.

Hoe langer ik er naar kijk hoe slechter de pagina eruit ziet.
En uitverkoop is het ook niet echt, alleen de combo is goedkoper, maar de Ride zelf is niet goedkoper.
Laatste modellen van de oude unit waarschijnlijk.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:29

Heel Veel Dank hiervoor. Scheelt weer 200 euro.

Ik heb er al 1 hier op het werk(Dubai) staan en zit er bijna elke dag op. Wilde er 1 van marktplaats halen voor thuis in Nederland.

Had er bijna ook al 1 gekocht voor 975 euro. Dat was wel met mat en tablethouder erbij, maar met de oude Kickr en op het laatst zag ik dat er nog een Zwift Cog V1 op zat. Dus die maar geannuleerd met het idee dan maar gewoon een nieuwe te bestellen. Maar hou niet elke dag bij wat de prijzen zijn gezien ik komende 4 weken toch niet thuis ben.

Deze mooie aanbieding dus direct besteld. Mijn membership ook gelijk maar omgezet van maandelijks naar jaarlijks.

Buurman vindt het geen probleem om het even tijdelijk in zijn garage te stallen tot ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
raymondw schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:58:
[...]

En uitverkoop is het ook niet echt, alleen de combo is goedkoper, maar de Ride zelf is niet goedkoper.
Er staat toch duidelijk dat het met de Kickr Core 2 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:41
Vanmorgen sinds lange tijd weer eens een race gedaan op Zwift en zag dat het tegenwoordig ingedeeld wordt op racescore. In mijn geval bleek dat 340 te zijn en werd ik ingedeeld in een categorie waarbij ik aan de onderkant zou zitten (weet niet de exacte indeling meer), en dat bleek ook.
Ik kon meekomen tot de eerste klim, maar viel op die eerste klim 10+ seconde terug en kon daarna ook niet meer aanhaken. Verschil werd ook alleen maar groter en eindigde uiteindelijk ook op bijna 2 minuten in een race van 24km 200hm op p17 van 22.
Daarna zag ik dat mijn racescore zelfs omhooggevallen ging naar 400, hoe dan, hoe kan ik volgende keer wel meekomen? Harder kon ik niet met 3.1 watt/kg gemiddeld over bijna 40minuten.

(77kg, ftp op zwift 262watt = 3,4w/kg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:55
raymondw schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:58:
[...]

Op de foto's is wel degelijk de nieuwe Kickr te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

silencedead schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:02:
Vanmorgen sinds lange tijd weer eens een race gedaan op Zwift en zag dat het tegenwoordig ingedeeld wordt op racescore. In mijn geval bleek dat 340 te zijn en werd ik ingedeeld in een categorie waarbij ik aan de onderkant zou zitten (weet niet de exacte indeling meer), en dat bleek ook.
Ik kon meekomen tot de eerste klim, maar viel op die eerste klim 10+ seconde terug en kon daarna ook niet meer aanhaken. Verschil werd ook alleen maar groter en eindigde uiteindelijk ook op bijna 2 minuten in een race van 24km 200hm op p17 van 22.
Daarna zag ik dat mijn racescore zelfs omhooggevallen ging naar 400, hoe dan, hoe kan ik volgende keer wel meekomen? Harder kon ik niet met 3.1 watt/kg gemiddeld over bijna 40minuten.

Ik denk dat het systeem zich nog wat moet instellen nu iedereen terug komt, geef het even wat tijd. Ikzelf zat eerst op score 640 vanuit de resultaten van vorig seizoen en ben inmiddels ook terug gevallen naar 504 ofzo, nog geen idee of dat een passende categorie is voor mij want ik heb tot nu toe alleen nog ZRL races en WTRL TTT gedaan, die nog niet naar deze score kijken.

Als het goed is kijkt die score ook naar de punten van degenen achter je en voor je, dus dan zouden degenen die voor je zijn geeindigd in theorie nog harder omhoog moeten zijn gegaan met hun scores en heb je waarschijnlijk toch wat mensen met een score van 340 en hoger achter je hebben gelaten gezien je upgrade.

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 03-10-2025 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
@silencedead Ik heb hetzelfde gevoel....
Kan in een race echt niet harder en ging van 330 richting 400, na 4 weken en 5 races zit ik rond de 380.
Gisteren reed de top10 zonder problemen net geen 2min weg.

Nu deed ik de races alleen voor de Enve wielen O-)
Meedoen is belangrijker dan winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
In het vorige systeem (op wat/kg) zat ik aan de bovenkant van de groep en kon ik op vlakke rondjes bij blijven en deed ik echt mee, maar ook toen was ik op klimmetjes echt kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
zijn dan ook twee verschillende disciplines ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52

Dat lijkt een hele mooie deal!
Komt eigenlijk 3 weken te vroeg voor mij ivm cashflow.

Toch even over nadenken dit weekend.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fyodor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:51
Jan_V schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:09:
[...]

Dat lijkt een hele mooie deal!
Komt eigenlijk 3 weken te vroeg voor mij ivm cashflow.

Toch even over nadenken dit weekend.
Zelf geen fan van, maar je mag hem ook in drie termijnen betalen tegen 0% rente (Klarna). Denk dat dat in jouw geval dan wel een optie kan zijn? Of anders een credit card als je die hebt, die einde maand geïncasseerd wordt?

Ik heb de Zwift Ride sinds december en de nieuwe Kickr core sinds die uitkwam, zeer tevreden met beiden 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52
Fyodor schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:17:
[...]

Zelf geen fan van, maar je mag hem ook in drie termijnen betalen tegen 0% rente (Klarna). Denk dat dat in jouw geval dan wel een optie kan zijn? Of anders een credit card als je die hebt, die einde maand geïncasseerd wordt?

Ik heb de Zwift Ride sinds december en de nieuwe Kickr core sinds die uitkwam, zeer tevreden met beiden 8)
Ik zag het ja, daar ga ik even over nadenken. De dikke bonus komt namelijk deze maand als het goed is en anders pas volgende...

Is toch 200 euro korting, wat best veel geld is.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Ja 200 korting is best fors op een bedrag van 1199.

Het vorige model Zwift Ride met Kickr 1 gaat nog steeds vlot voor 950,- op marktplaats. Vaak binnen 1 a 2 dagen al weg zo'n advertentie.

Die prijs zal na dit weekend wel moeten dalen. Blij toe dat ik niet die 2ehandse heb gekocht voor 975,-. Dan had ik er behoorlijk van gebaald.

Anderzijds heb ik geen enkele klacht over de Kickr 1 en verder is alles hetzelfde gebleven. Ik heb daar nog 1300 voor betaald maar kreeg wel 10% korting met zo'n code. Die werkte helaas niet nog een keer.

999,- is echt een goede deal. Hou er rekening mee dat er nog 100,- aan verzendkosten bijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
Leuke aanbieding van Zwift. Het enige probleem is dat hun betalingswijzes helemaal gericht zijn op abonnementen. Ik zie zie geen iDeal of bankoverschrijving er tussen staan. Of komen die verderop tijdens het afreken tevoorschijn?

Update: ik zag hier Klarna en daar zou het wel mee moeten lukken.

[ Voor 13% gewijzigd door esphome op 03-10-2025 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeerkeezz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:22
2 weken geleden helaas voor de hoofdprijs een los frame besteld, nu met de klantenservice aan het mailen wat ze met de prijs kunnen.
Kunnen ze er niets mee dan stuur ik het frame terug en bestel ik een frame incl kickr.
Omgerekend kost de kickr dan 250 euro.
Lijkt me de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
Smeerkeezz schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:06:
2 weken geleden helaas voor de hoofdprijs een los frame besteld, nu met de klantenservice aan het mailen wat ze met de prijs kunnen.
Kunnen ze er niets mee dan stuur ik het frame terug en bestel ik een frame incl kickr.
Omgerekend kost de kickr dan 250 euro.
Lijkt me de moeite waard
Neem in jouw berekening ook mee de leveringskosten van € 100 als ik het hier goed heb gelezen en retour kosten voor een frame is € 40.

Als je dan retour aanvraag en op nieuw besteld dan zijn totale verzendkosten dan €240 i.p.v. nu € 100.

Het mooist zou zijn dat ze een Kick Core 2 met COG zenden tegen een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:22
esphome schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:30:
Leuke aanbieding van Zwift. Het enige probleem is dat hun betalingswijzes helemaal gericht zijn op abonnementen. Ik zie zie geen iDeal of bankoverschrijving er tussen staan. Of komen die verderop tijdens het afreken tevoorschijn?

Update: ik zag hier Klarna en daar zou het wel mee moeten lukken.
Je zou ook PayPal kunnen gebruiken. Werkt ook met een Nederlandse betaalpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
La1974 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 23:51:
[...]

Je zou ook PayPal kunnen gebruiken. Werkt ook met een Nederlandse betaalpas.
Hier zeer slechte ervaringen met PayPal in het verleden. Het aanvragen van een nieuwe bankpas is ook een optie voor langere termijn omdat dat dan een Visa Debit Card is. Een soort kredietkaart maar dan zonder krediet en geen toereikend saldo, dan geen aankoop. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:37
Kluus schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:34:
[...]
Als het goed is kijkt die score ook naar de punten van degenen achter je en voor je, dus dan zouden degenen die voor je zijn geeindigd in theorie nog harder omhoog moeten zijn gegaan met hun scores en heb je waarschijnlijk toch wat mensen met een score van 340 en hoger achter je hebben gelaten gezien je upgrade.
Ik heb gisteren een race gedaan van 87 km met 462 hm en ben op plaats 29 van 37 geëindigd op 16m18s van de winnaar. De winnaar deed 4.6w/kg@185W en zelf deed ik 2.7w/kg@258W. De winnaar steeg 10 punten naar 554 en zelf daalde ik 4 punten naar 450. Een rijder die op plaats 9 eindigde op 4m31s met 3.4w/kg@269W daalde 132 punten naar 412. Dan vraag ik mij toch wel af hoe dat werkt met die scores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Vandaag weer een training met Join in de sportschool ( op de handbike daar ) en het viel mij weer eens op dat de RPE die ik invulde en stuk lager was dan wat er verwacht werd. Verwacht was 5 en ik dacht eerder aan 3. Voor de mensen die join gebruiken, hoe gaan jullie daar mee om? Het voelt altijd een beetje 'raar' omdat dan de workout score ook naar beneden gaat.
offtopic:
Als dit beter in het algemene fietstopic kan hoor ik het wel

[ Voor 9% gewijzigd door Webgnome op 05-10-2025 16:46 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 20:47
Webgnome schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:46:
Vandaag weer een training met Join in de sportschool ( op de handbike daar ) en het viel mij weer eens op dat de RPE die ik invulde en stuk lager was dan wat er verwacht werd. Verwacht was 5 en ik dacht eerder aan 3. Voor de mensen die join gebruiken, hoe gaan jullie daar mee om? Het voelt altijd een beetje 'raar' omdat dan de workout score ook naar beneden gaat.
offtopic:
Niet teveel naar die scores kijken zou ik zeggen? Heb je lekker getraind en ben je er zelf blij mee?

Heb zelf ook weleens een training waar de score onvoldoende is, maar kan me er eigenlijk niet heel druk om maken.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
Webgnome schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:46:
offtopic:
Join schat het vaak te laag in qua gevoel, dat hoor je wel vaker.
Ze gaan meer voor de langdurige lage hartslag, lang en langzaam etc.
Je kan er voor kiezen je FTP hoger te zetten en uitdagender te trainen.

Aan de andere kant, Join is meer gericht op de "gemiddelde persoon" en daar val jij net niet in :+
Dus misschien Join nemen als leidraad en zelf wat meer invulling er aan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:03
kwiebus schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:39:
[...]

Ik heb gisteren een race gedaan van 87 km met 462 hm en ben op plaats 29 van 37 geëindigd op 16m18s van de winnaar. De winnaar deed 4.6w/kg@185W en zelf deed ik 2.7w/kg@258W. De winnaar steeg 10 punten naar 554 en zelf daalde ik 4 punten naar 450. Een rijder die op plaats 9 eindigde op 4m31s met 3.4w/kg@269W daalde 132 punten naar 412. Dan vraag ik mij toch wel af hoe dat werkt met die scores?
Afgezien van die scores, de winnaar woog dus net iets meer dan 40 kg? Zegt dat niet al genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:04
Join, ik heb daar ook een abonnementje op genomen dit jaar... maar eigenlijk weggegooid geld. Ben er gewoon niet zo tevreden over, weinig variatie, veel gericht op lange duurritten...
Als je het vergelijk met bijvoorbeeld Trainerroad dan was ik daar veel meer tevreden over dan Join, meer variatie en ook betere resultaten na trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Is trainer road niet heel specifiek voor binnen en doen ze eigenlijk niks met hartslag meters?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Nee kun je ook heel mooi exporteren naar je wahoo-garmin etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 20:47
pier87 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:32:
Join, ik heb daar ook een abonnementje op genomen dit jaar... maar eigenlijk weggegooid geld. Ben er gewoon niet zo tevreden over, weinig variatie, veel gericht op lange duurritten...
Als je het vergelijk met bijvoorbeeld Trainerroad dan was ik daar veel meer tevreden over dan Join, meer variatie en ook betere resultaten na trainen.
Ben het er opnzich wel mee eens. Join is meer voo buiten, Trainerroad meer voor binnen. Dit voegen wat meer variatie toe.

Heb zelf geen zin om langer dan 2 uur binnen te fietsen, dus pak dan vooral (gedownloade) workouts van Zwifts. 40/20s, over/unders en SST, die zijn toch wel top.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Moet toch zeggen dat ik de variatie niet heel verkeerd vind eigenlijk. HEt hangt heel erg af van het schema. HEt kan altijd erger, heb een tijdje fondo gebruikt en daar weet je aan het begin van het schema al wat je aan het eind van het schema moet doen. En daar is de variatie van trainingen echt niet goed te noemen. Bij Join zit er, naar mijn inziens, gewoon veel meer variatie in. En ja ze maken gebruik van polarized dus veel in z2. En dat is niet erg wat mij betreft

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silencedead
silencedead schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:02:

Zojuist dezelfde race weer gedaan en kon met heel veel pijn en moeite met de eerste klim dichtbij genoeg blijven om het gat op de top en begin van de afdaling weer te dichten. Bij de 2e klim werd ik echt helemaal weggereden en kon ik niet meer terugkomen. Uiteindelijk op iets van 1:30 achter de winnaar gefinisht.
Totaal tijd was ook iets van 1 minuut sneller dan vorige keer en kwam nu op 3.2 watt/kg gemiddeld uit.

Ging dus al een heel stuk beter, maar ik zie het nog niet gebeuren in een zelfde wedstrijd meerdere van dit soort klimmen te overleven en in de kopgroep te blijven.

Racescore is blijkbaar iets gedaald van 400 naar 394 en lijkt nu dus stabiel te blijven en ik zat dus in de juiste categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Ja het blijft natuurlijk lastig en ook hier heb je wel met verschillende specialismen te maken ook. Eigenlijk heb je dat in de echte wereld ook, een pure sprinter op worldtour niveau moet ook in die "categorie" races maar kan in een klimkoers ook niet meedoen, net als de andere kant op een vlieggewicht in een vlakke koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
offtopic:
Is een apart topic over training apps een idee? Of is die er al?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:11
marcel3 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 22:28:
[...]

Afgezien van die scores, de winnaar woog dus net iets meer dan 40 kg? Zegt dat niet al genoeg?
Er zitten genoeg kinderen op hoor.. zeker op bepaalde 'kindertijden' :P. Een jochie van een jaar of 12-13 kan makkelijk 40 kilo wegen.

Uiteraard heb je ook weer sneuneuzen die zich voordoen als mager kind, maar dat is weer een ander verhaal. Als je echt wat serieuzer gaat racen moet je ook wegen en video's daarvan uploaden. Jammer dat zoiets niet heel gemakkelijk voor iedereen te implementeren valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Biohazzard21 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 16:40:
[...]

Er zitten genoeg kinderen op hoor.. zeker op bepaalde 'kindertijden' :P. Een jochie van een jaar of 12-13 kan makkelijk 40 kilo wegen.

Uiteraard heb je ook weer sneuneuzen die zich voordoen als mager kind, maar dat is weer een ander verhaal. Als je echt wat serieuzer gaat racen moet je ook wegen en video's daarvan uploaden. Jammer dat zoiets niet heel gemakkelijk voor iedereen te implementeren valt.
Ja aan die weigh-ins heb ik ook een tijdje mee gedaan maar dat vond ik toch ook niet echt een heel gezond fenomeen eigenlijk. Je stimuleert daarmee wel heel erg op de focus op gewicht en we weten waar dat toe kan leiden.

Ik hou het gewoon maar lekker op hobby en een leuke wortel voor mijn neus tijdens het binnen trainen en als er dan nog valsspelers tussen zitten waarvan ik verlies, so what? Ik heb een goede workout gedaan en mezelf weer lekker moe gemaakt.

Ik heb in het echt ook best wat (trainings)koersjes en criteriums gereden en dan eindigde ik ook maar als pelotonvulling en haalde ik er al voldoening uit als ik de hele rit mee had kunnen spelen. Dus waarom op Zwift niet? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 06-10-2025 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
Webgnome schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:05:
offtopic:
Is een apart topic over training apps een idee? Of is die er al?
Ik ben nieuwsgierig wat je er van maakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:36
Had een HR-band, een Tacx Flux en vind de Tacx Desktop App wel leuk om routes te rijden. Nu ik een Fenix8 heb, wil ik alles centraal hebben en merk ik gisteren na een ritje dat bij een Tacx Desktop App ritje, de fenix8 alleen HR doorgeeft. Een veredelde HR-band, zonde ;-)

Heeft iemand anders deze setup? Ik vind de video's van Tacx wel leuk als afleiding, heb geen zin om alleen een workout via de Fenix af te werken. Zijn er tips of alternatieven waardoor ik de kracht van de fenix8 icm. de Flux met een online abo kan maximaliseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

dnhelle schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:23:
Had een HR-band, een Tacx Flux en vind de Tacx Desktop App wel leuk om routes te rijden. Nu ik een Fenix8 heb, wil ik alles centraal hebben en merk ik gisteren na een ritje dat bij een Tacx Desktop App ritje, de fenix8 alleen HR doorgeeft. Een veredelde HR-band, zonde ;-)

Heeft iemand anders deze setup? Ik vind de video's van Tacx wel leuk als afleiding, heb geen zin om alleen een workout via de Fenix af te werken. Zijn er tips of alternatieven waardoor ik de kracht van de fenix8 icm. de Flux met een online abo kan maximaliseren?
Maar, je gebruikt toch je pc/laptop om alle data te verzamelen via ANT+ of bluetooth? Waarom zou dat via een horloge moeten gaan. Daarnaast is een hartslagband veel accurater dan eeen horloge.

Het praktisch nut ontgaat me een beetje.

[ Voor 3% gewijzigd door Tjebakka op 07-10-2025 14:32 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:36
Klopt, ik snap je punt. Nu is het zo dat de Tacx Desktop App richting Garmin Connect alle details deelt.
Op je Fenix zie je vervolgens alleen afstand, tijd & gem. Snelheid inzichtelijk. Ik mis daar gegevens zoals HR in HS-zones, cal-verbruik of training-effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
dnhelle schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:00:
Klopt, ik snap je punt. Nu is het zo dat de Tacx Desktop App richting Garmin Connect alle details deelt.
Op je Fenix zie je vervolgens alleen afstand, tijd & gem. Snelheid inzichtelijk. Ik mis daar gegevens zoals HR in HS-zones, cal-verbruik of training-effect.
Die zie je die wel in garmin connect toch..?

Als je meer details op je Fenix wil, zal je de trainer met de Fenix moeten connecten en een workout vanaf de Fenix starten (die dan de trainer aanstuurt, ERG of anders). Dan neem je een volledige activiteit met je Fenix op en heb je alles beschikbaar

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Prulleman schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 18:31:
[...]

Die zie je die wel in garmin connect toch..?

Als je meer details op je Fenix wil, zal je de trainer met de Fenix moeten connecten en een workout vanaf de Fenix starten (die dan de trainer aanstuurt, ERG of anders). Dan neem je een volledige activiteit met je Fenix op en heb je alles beschikbaar
Ik vraag me af of dat goed genoeg blijft werken. Een horloge maakt veel minder goed connectie met een trainer dan een laptop met ANT+ dongel bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Tjebakka schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:42:
[...]

Ik vraag me af of dat goed genoeg blijft werken. Een horloge maakt veel minder goed connectie met een trainer dan een laptop met ANT+ dongel bijvoorbeeld.
Is dat zo? Ik run mijn kickr core vanaf mijn edge 840... Zonder problemen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:35
Bij mij gaat de aansturing van de Tacx Neo 2T met de Edge 830 ook probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Dat vind ik wel wat anders dan een horloge. Laat ik het zo zeggen, mijn Garmijn horloge vertikt het om een stabiele verbinding met mijn hartslagmeter te houden. Dus ik kan me voorstellen dat dat ook voor een fietstrainer niet lekker werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Dan moet ik je teleurstellen, mijn hartslagmeter heeft een hele goed band met mijn horloge..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Tjebakka schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:30:
Dat vind ik wel wat anders dan een horloge. Laat ik het zo zeggen, mijn Garmijn horloge vertikt het om een stabiele verbinding met mijn hartslagmeter te houden. Dus ik kan me voorstellen dat dat ook voor een fietstrainer niet lekker werkt.
Gebruik je ook Ant+ voor de verbinding met je horloge of BT? Dat wil ook nog wel eens verschil maken. (bij mijn horloge en ook edge kan beide geloof ik maar ik kies standaard voor ant+ en dat geeft nooit problemen).

[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 08-10-2025 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Ook hier al jaren een rocksolid connectie met vele ANT+ devices en horloges, goedkope Aliexpress dongles etc.

Ik heb al jaren een Magene HR band, werkt altijd.

Tijdens indoor ritjes pikt mijn Fenix de Tacx, en HR gewoon op, geen enkel probleem. (Buiten overigens ook maar dan geen tacx maar een pwr sensor en spd sensor)

Ik zet de fenix indoor ook altijd aan omdat ie anders in de daggrafiek de HR band niet laat zien, maar de polsHR. (Fenix moet als het ware wel weten dat je in activity modus wilt recorden). Na de workout zelf sla ik de activity op het horloge overigens niet op, want dat doe ik in zwift. (met een koppeling naar garmin)

My 2 cents is dat je gewoon interferentie op de 2.4Ghz band hebt. Aangezien ANT+ broadcast doet, is er geen retransmit en moet het ontvangende apparaat gewoon wachten op de volgende dataset. Meerdere failures achter elkaar kan mogelijk een disconnect geven.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 19:37
Kluus schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:34:
[...]

Ik denk dat het systeem zich nog wat moet instellen nu iedereen terug komt, geef het even wat tijd. Ikzelf zat eerst op score 640 vanuit de resultaten van vorig seizoen en ben inmiddels ook terug gevallen naar 504 ofzo, nog geen idee of dat een passende categorie is voor mij want ik heb tot nu toe alleen nog ZRL races en WTRL TTT gedaan, die nog niet naar deze score kijken.
Het systeem doet wel rare dingen met rijders die terug komen. Vandaag een race gedaan waarbij de winnaar 4.1 w/kg reed en zijn score daalde met 115 punten naar 533. Zelf eindigde ik met 3.2 w/kg op plaats 11 van de 16 die de race uit reden (waren 25 gestart) en mijn score steeg met 1 punt naar 451. Als ik naar de eerder resultaten van de winnaar kijk dan reed hij in februari van dit jaar zijn races in de A cat. Bij slechts 3 van de finishers daalde de score waaronder dus die van de winnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:28

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Met een beperkt budget, en als doel om reguliere trainingsprogramma's te doen, wetende dat ik geen Mathieu van der Poel ben...
Wat denken jullie van deze fietstrainer?
Momenteel heb ik een 'omgebouwde' non-smart trainer die daardoor smart is geworden. Maar wel wheelon met regelmatig wat slip als gevolg.
Daarom zou ik graag naar directdrive willen, zonder al te veel uit te geven.

https://www.decathlon.nl/...y/_/R-p-355194?mc=8883242

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
@magic_nl
Volgens mij is het een prima oplossing.
Als je gaat voor de unit icm Zwift dat is het een kwestie van kopen en gaan.
Wil je MyWhoosh of iets anders gebruiken, dan is een cassette wel een vereiste.

DC Rainmaker heeft er een review van gemaakt, ik zou er even goed naar kijken, vooral de missende cadans is wel een ding imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:28

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

raymondw schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:47:
@magic_nl
Volgens mij is het een prima oplossing.
Als je gaat voor de unit icm Zwift dat is het een kwestie van kopen en gaan.
Wil je MyWhoosh of iets anders gebruiken, dan is een cassette wel een vereiste.

DC Rainmaker heeft er een review van gemaakt, ik zou er even goed naar kijken, vooral de missende cadans is wel een ding imho.
[YouTube: Decathlon Van Rysel D100 In-Depth Review: What's the catch?]
Als ik naar deze review kijk voldoet ie aan al m'n wensen.
Cadans haalde ik toch al van een aparte sensor.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinC
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:25
Ik wil volgend jaar graag meedoen aan de Alpe D'Huzes en wil langs mijn buitenritjes op mijn gravelbike ook graag indoor trainingen meepakken en dan metname het klimmen simuleren.

Nu heb ik de Elite Direct XR-T en de Kickr Core hiervoor op het oog. Heeft er iemand van jullie nog andere aanbevelingen hiervoor of een sterke voorkeur voor een van beide? Het platform heb ik nog niet besloten maar waarschijnlijk Rouvy of Zwift.

48x 315WP (oost-west orientatie), 9kw Pana Bi-bloc, All-electric

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
EdwinC schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:46:
Ik wil volgend jaar graag meedoen aan de Alpe D'Huzes en wil langs mijn buitenritjes op mijn gravelbike ook graag indoor trainingen meepakken en dan metname het klimmen simuleren.

Nu heb ik de Elite Direct XR-T en de Kickr Core hiervoor op het oog. Heeft er iemand van jullie nog andere aanbevelingen hiervoor of een sterke voorkeur voor een van beide? Het platform heb ik nog niet besloten maar waarschijnlijk Rouvy of Zwift.
kickr core is voor zover ik weet het meest betrouwbaar (hoewel die van mij een keer vervangen is, maar dat ging dan ook zonder gedoe, zelfs net buiten de garantie termijn).

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
@EdwinC kickr!
Mijn Elite is na meerdere problemen retour genomen, daarna een Tacx gekocht.
Ik was niet de enige met issues.....

Qua software vind ik Zwift lekkerder dan Rouvy, maar dat is geheel persoonlijk.
Heb Alpe du Zwift (AdH) inmiddels +10x gefietst indoor, Road to Sky heet de route.
Erg leuk om te doen d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
Ik sluit mij aan bij @Prulleman ik maak al jaren gebruik van de Kickr Core zonder problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
raymondw schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:49:
@EdwinC kickr!
Mijn Elite is na meerdere problemen retour genomen, daarna een Tacx gekocht.
Ik was niet de enige met issues.....

Qua software vind ik Zwift lekkerder dan Rouvy, maar dat is geheel persoonlijk.
Heb Alpe du Zwift (AdH) inmiddels +10x gefietst indoor, Road to Sky heet de route.
Erg leuk om te doen d:)b
Bij 25+ krijg je een badge ;)

Er zijn nog veel meer routes met de AdZ erin, al dan niet met andere bulten erbij.

Route Length Elevation Lead-In
Accelerate to Elevate 41 km (25.5 miles) 1153 m (3,783‘) 2.3 km (1.4 miles)
Four Horsemen 88.7 km (55.1 miles) 2113 m (6,932‘) 0.5 km (0.3 miles)
Quatch Quest 46.7 km (29.0 miles) 1710 m (5,610‘) 0 km ( miles)
Road to Sky 17.3 km (10.7 miles) 1045 m (3,428‘) 0.1 km (0.1 miles)
The Über Pretzel 128.3 km (79.7 miles) 2335 m (7,661‘) 0.5 km (0.3 miles)
Tour of Fire and Ice 25.3 km (15.7 miles) 1167 m (3,829‘) 2.7 km (1.7 miles)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
Mistraller schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:52:
[...]

Bij 25+ krijg je een badge ;)

Er zijn nog veel meer routes met de AdZ erin, al dan niet met andere bulten erbij.

Route Length Elevation Lead-In
Accelerate to Elevate 41 km (25.5 miles) 1153 m (3,783‘) 2.3 km (1.4 miles)
Four Horsemen 88.7 km (55.1 miles) 2113 m (6,932‘) 0.5 km (0.3 miles)
Quatch Quest 46.7 km (29.0 miles) 1710 m (5,610‘) 0 km ( miles)
Road to Sky 17.3 km (10.7 miles) 1045 m (3,428‘) 0.1 km (0.1 miles)
The Über Pretzel 128.3 km (79.7 miles) 2335 m (7,661‘) 0.5 km (0.3 miles)
Tour of Fire and Ice 25.3 km (15.7 miles) 1167 m (3,829‘) 2.7 km (1.7 miles)
Ja, doe mijn best :+
Maar aangezien ik maar paar maanden per jaar binnen fiets en niet altijd Zwift, schiet het niet op....
Pak meestal Road to Sky, btje infietsen en dan ben ik met 1h30 wel weer beneden.
Tegen die tijd ben ik wel weer klaar met mijn enthousiasme :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Pff ja, ik Zwift genoeg en al best lang maar ik zit ook pas op 21x. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 09-10-2025 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
raymondw schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:02:
[...]

Ja, doe mijn best :+
Maar aangezien ik maar paar maanden per jaar binnen fiets en niet altijd Zwift, schiet het niet op....
Pak meestal Road to Sky, btje infietsen en dan ben ik met 1h30 wel weer beneden.
Tegen die tijd ben ik wel weer klaar met mijn enthousiasme :$
12x :X . Die 25x Masochist badge komt er ooit nog wel eens, maar de LiftOff badge (onder het uur) dat heb ik wel een beetje opgegeven haha

---------------

Pagina: 1 ... 161 162 Laatste