Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 168 169 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05 09:56
Door het mooie weer de afgelopen weken nog niet binnen gefietst met de cog. Vanavond of vrijdag eens ervaren of dat bevalt.

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49
Over die Cog. Ik heb de Zwift Cog + Click gisteren geïnstalleerd en de eerste indruk is dat het een prima en goed doordacht product is. Moet wel even wennen aan de clicks die je met rubber riempjes aan je stuur moet binden en die voor mij niet meteen helemaal intuïtief aanvoelen. Het schakelen werkt snel en geluidsloos en je kunt hem ook instellen in SRAM style waarmee je virtueel van voorblad kunt wisselen + 12 achter. De standaard instelling is 24 versnellingen en je ziet in beeld ook netjes in welke versnelling je zit. De clicks worden gevoed door een knoopcel. Ik weet niet hoe lang die meegaan, maar het is altijd slim om reserve batterijtjes binnen handbereik in huis te hebben. Zonder die clicks kun je helemaal niks.
Zwift heeft de set in de aanbieding voor 25 euro en wat verzendkosten, wat mij betreft een absolute nobrainer.

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
De nieuwe Click's beperken wel het gebruik van software anders van Zwift zelf. Als de Click's nier "naar huis kan bellen" houden ze op met werken. De vorige, enkele Click doet dit niet zover ik weet.

Verder is het een mooie set, maar er is een reden dat Zwift de nieuwe Click's zo pushen.

• nomar109
@esphome Dat is inderdaad wel een belangrijke toevoeging. Nu vind ik het zelf niet zo erg om bij Zwift te blijven maar als je dat niet wil, of verschillende apps afwisselt, dan moet je dit niet doen.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57
esphome schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:17:
De nieuwe Click's beperken wel het gebruik van software anders van Zwift zelf. Als de Click's nier "naar huis kan bellen" houden ze op met werken. De vorige, enkele Click doet dit niet zover ik weet.

Verder is het een mooie set, maar er is een reden dat Zwift de nieuwe Click's zo pushen.
Je kan de Cog meer dan prima in bijv. MyWhoosh gebruiken; daar hebben ze virtual shifting middels keystrokes gekoppeld. De letter I en K.

Ultragoedkope oplossing: een programmeerbaar "toetsenbord" met 2 key's kopen, de 2 letters programmeren en keypadje op je stuur maken met een elastiek. Je hebt ze met BT maar ik heb gewoon USB, kon de background color van de key zelfs ook nog instellen. Nog niet gebruikt want mijn zwift abbo loopt nog.

Die clicks ben ik niet heel kapot van in elk geval, knoppen zijn relatief stug, en -hoewel het went- vind ik fijner om up én down te schakelen met rechts.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:07

aerofreak

Steve Jobs

Veel nieuws voor Zwift, oa. uitbreiding voor Parijs en nieuwe levels.
https://www.endurancespor...m-this-season-with-zwift/]
New Roads, Planning Tools and Deeper Outdoor Integration Set to Help You Get More from This Season with Zwift

An expanded Paris map, gravel galore, new bikes and so much more to benefit Zwifters this coming season

Zwift, the global online fitness platform, today lifts the lid on many of the exciting new product developments and content experiences planned to launch this coming season. From planning in Zwift Companion, more levels to chase in both running and cycling as well as a dedicated event map for gravel, there is something for every Zwifter to explore This Season on Zwift.

Personalized Recommendations Go Outdoors

Launching in April

Personalized Recommendations recently launched in Zwift, helping Zwifters spend less time thinking and more time doing. Based on a combination of your recent ride history, and preferred activity types, every Zwifter now receives a recommended next activity in the ‘Next Up’ card in Zwift Companion. Personalized Recommendations will serve a variety of content, including workouts, Robopacer Rides, Routes, and workouts. The first recommendation is the one we think you will enjoy most but Zwifters have the flexibility to adjust activity type to suit their needs.

As we move towards the Northern hemisphere summer season, Zwifters now have the option to view an Outdoor Recommendation in Zwift Companion. This will be a basic guide to advise how to get the most from your next activity. Simplicity is the name of the game here, giving Zwifters the space to make the most of those sunny summer miles!

Plan Your Week in Zwift Companion

Coming this April

For those who prefer to plan out their weeks, and hold themselves accountable through scheduling, Zwift is now giving Zwifters the ability to plan their week within Zwift Companion. At launch, Zwifters will be able to schedule bike workouts, bike routes, bike and run events, Robopacer Rides and challenge tasks (e.g. Route of the Week) for the days ahead. As activities are added to the weekly calendar, the fitness graph on the Zwift Companion app homescreen will automatically show all future planned activities so Zwifters can see what’s ahead at a glance. For Zwifters with third party training connections, planned workouts will automatically populate.

Don’t want to plan your full week? No problem. Planning a few events or activities ahead will have the added benefit of improving your personalized recommendations, so if you have a race scheduled for tomorrow, we can give you something to prime those legs.

Zwift Camp: Breakthrough

April 6th – May 17th

The final Zwift Camp of this winter season arrives with Zwift Camp: Breakthrough. Beginning April 6th, Zwift Camp: Breakthrough is designed to support Zwifters in their transition to the summer season. The five workouts will focus not only on fitness but also features drills to improve technique, stability and control. The end result should be strong, smoother outdoor miles for Zwifters.

Configure your HUD for workouts

Launching May

Whether participating in Zwift Camp: Breakthrough, or completing any one of Zwift’s 1,000+ workouts, the ability to customise data fields in workout mode is sure to level up the experience. Four configurable data fields can be illustrated on the central workout screen. Zwifters can pick from 13 biometric data points ranging from Cadence (RPM) to Core Temperature or power to weight ratio (W/KG). This update will allow Zwifters to tailor their data inputs, so they can focus on what’s best for them and get the most out of their training.

Gravel Mountain

Ride it from April 6th

Zwift’s first gravel only map comes to Zwift on April 6th. An event-only map, Gravel Mountain will be the fastest, most exciting way to experience gravel on Zwift – expect dust, speed and loose lines.

Set in a red rock environment with new route features including red rock medians, corner berms and ultra-wide roads. The full gravel surface means gravel bikes will be optimal, so why not pay the Zwift Drop Shop and enjoy a new virtual bike day to celebrate the launch of Gravel Mountain.

PAS Racing Series

April 6th – May 3rd

The fastest and most dynamic racing experience on Zwift starts with the PAS Racing Series which brings the performance and style of Pas Normal Studios to a new kind of gravel racing on Zwift: tough, competitive and refined. The four stage gravel series includes the new routes in Gravel Mountain and a new gravel route in Makuri Islands. Races will run hourly, and of course there will be a custom Pas Normal kit to unlock.

More Levels for Running and Cycling

Coming April

Every Zwifter knows how compelling it is to round up their rides to the nearest mile or kilometre – not for bragging rights, but for that extra XP. Chasing levels is incredibly rewarding and now there’s more to chase than ever before, no matter your Zwift level. The level 100 cap has been lifted, giving Zwifter hundreds of new levels to chase. And for those Zwifters who have hit that century milestone, there is a new status stripe, visible in the rider name list and in Zwift Companion. Runners on Zwift will also see the level cap lifted from 30 to 50.

Tour Fever Challenge

July 2nd – August 16th

Zwift is the official software platform for the Tour de France and Tour de France Femmes avec Zwift, and to celebrate there will be six weeks of festivity as we all get swept up in Tour Fever. Running July 2nd – August 16th, the Tour Fever Challenge celebrates the summer of racing with five stages of rides and races to enjoy. The Tour Fever Challenge includes five new badges to chase in the Paris Map.

Paris Expansion

Launching June 26th

The Paris map, created for the Virtual Tour de France, is set to become even more iconic with the addition of the famous Montmartre climb. Mimicking the new finishing circuit of the Tour de France, which has proven popular with fans since it was introduced for the Paris Olympics, Zwifters will now be able to ride up the cobbled climb to the Basilique du Sacré-Coeur de Montmartre. Short but punchy, this will be sure to put a sting in the legs.

Drop Shop Update

Spring / Summer

The Zwift Drop Shop is the destination for Zwifters to spend their well-earned Drops on the latest bikes and wheels. This year, the Drop Shop is getting its biggest overhaul yet, with a wealth of new bikes and wheels arriving over the next 12 months. This Spring and Summer, 18 new bikes and 13 new wheelsets are set to hit the virtual shelves. The first two ‘Drops’ land in March and April with a distinct gravel focus, giving Zwifters the chance to kit themselves out with the latest tech for the launch of Gravel Mountain and Pas Normal Racing Series.

Zwift Challenges Go Outdoors

Coming this Summer

Zwift Challenges, with their bonus rewards for completion, have proven to be immensely popular experiences on the Zwift platform. This summer, the fun doesn’t have to stop as cyclists enjoy the great outdoors, as Zwift plans to launch its first indoor/outdoor challenges. To complete, Zwifters will need to have connected their Wahoo, Garmin, or Hammerhead accounts.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:18
Hebben anderen dat ook dat ze sinds gebruik van Zwift of Rouvy of andere tools minder geneigd zijn om buiten te fietsen na het werk? Ik denk vaker, die lange ritten doe ik in het weekend wel ( en dat doe ik dan ook ). Interessante gewaarwording

Strava | AP | IP | AW

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 07:23
Webgnome schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 09:16:
Hebben anderen dat ook dat ze sinds gebruik van Zwift of Rouvy of andere tools minder geneigd zijn om buiten te fietsen na het werk? Ik denk vaker, die lange ritten doe ik in het weekend wel ( en dat doe ik dan ook ). Interessante gewaarwording
Gemak denk ik, even snel fietsbroek aan en op de fiets binnen springen voor een uurtje. Naar buiten is toch allemaal wat meer werk. Het slaat nergens op, scheelt maar een paar minuten, maar ik betrap mezelf er ook op. Komt mogelijk ook door het weer, want maar niet echt lekker wil worden.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:08
Yes, soms zit ik binnen op de fiets en dan denk ik, dit kon ik makkelijk buiten doen :)

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:35
Haha ja.

Het is natuurlijk ook een beetje de periode van het jaar, maar ik vind onze clubritten die om 19u starten vaak al 'te laat'. Komt ook een beetje door woon-werk fietsen, of op een thuiswerkdag rond 15-17u even een uurtje op Zwift te springen. Pre-corona had ik werkdagen van 8 uur op kantoor plus 3 uur reistijd, om vervolgens nog 2.5u buiten te fietsen.

Uiteindelijk maak ik nog braaf mijn ritjes met net zoveel plezier, maar wat vaker alleen, binnen op Zwift, korter of neem ik s'middags een paar uur vrij. Zaterdag/zondag reserveer ik dan voor de langere ritten met de club of vrienden.

• Webgnome
Gelukkig ben ik niet de enige. Voor mij is het vaak een keuze. Ga ik mijn ding doen buiten tussen het spits verkeer heen of niet? Gevoelsmatig is spits verkeer in de avond toch net iets gevaarlijker dan op een luie zaterdag/zondag verkeer.

* Webgnome had even een steuntje nodig zodat het binnen fietsen niet gek is ondanks dat het langer licht is ;)

Strava | AP | IP | AW

• Ypuh
Webgnome schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 09:47:
Gelukkig ben ik niet de enige. Voor mij is het vaak een keuze. Ga ik mijn ding doen buiten tussen het spits verkeer heen of niet? Gevoelsmatig is spits verkeer in de avond toch net iets gevaarlijker dan op een luie zaterdag/zondag verkeer.

* Webgnome had even een steuntje nodig zodat het binnen fietsen niet gek is ondanks dat het langer licht is ;)
Tussen 17-19u buiten fietsen vind ik ronduit gevaarlijk. Woon niet in een heel druk bevolkt gebied (tussen de Lek en Linge), maar met name sluipverkeer is een issue en mensen die uit hun werk komen rijden doorgaans asociaal hard. Een wielrenner op een smal dijkweggetje is in Nederland geen reden meer om van je gas af te gaan.

Kom net terug uit Calpe in Spanje. De mensen daar moeten ook knettergek worden van de wielrenners, maar die kunnen nog steeds het fatsoen opbrengen even in te houden als er een tegenligger of blinde bocht aankomt.

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:16
Dat is voor mij ook een reden om meer binnen te rijden. De drukte en met name de agressiviteit van mede weggebruikers en het niet respecteren van de verkeersregels (dat ze bijvoorbeeld fietsers geen voorrang geven).
Nu realiseer ik mij heel goed dat het gedrag van wielrenners en met name groepen ook wat over de groep afroept.

In de weekenden lekker gravellen waar je weinig verkeer tegen komt :-)

• Kempenaer
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20-05 09:04
Guilty!
probleem is ook 3-ledig
- echt trainen / intensiteit lukt me beter op Zwift dan buiten in het donker; uurtje Zwift doet voor mij wonderen om een beetje in vorm te blijven
- daarbij vind ik events/races ook zeker zo leuk als een solo buitenritje in het donker/koude/regen
- mooi moment om Netflix series te volgen
Maar nu het langer licht is gaan vanaf vanavond de clubritten weer beginnen en dan gaan alle argumenten hierboven toch wel het raam uit. Gelukkig hebben we enkele rustige rondes qua verkeer voor die ritten

• pier87
  • Laatst online: 15:05
Stillekracht schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 10:00:
Dat is voor mij ook een reden om meer binnen te rijden. De drukte en met name de agressiviteit van mede weggebruikers en het niet respecteren van de verkeersregels (dat ze bijvoorbeeld fietsers geen voorrang geven).
Nu realiseer ik mij heel goed dat het gedrag van wielrenners en met name groepen ook wat over de groep afroept.

In de weekenden lekker gravellen waar je weinig verkeer tegen komt :-)
Ja dit begint bijna weer op de ''eeuwenoude'' discussie te lijken omtrent wielrenners, het is ook 9 van de 10 keer hand in eigen boezem steken. Afgelopen weekend fietste ik op het fietspad (samen met mijn 3 kleine kinderen), achterop kwam een groep wielrenners, ik had ze al gespot. Maar op ruimt 50 meter werd er hard schreeuwend aangekondigd dat ze in aantocht waren. Nu had ik ze al aanzien komen (met 3 kleine kinderen is dat wel handig dat je het verkeer wat ingeschat wat er gaat komen) maar ik vond het zelfs ''vervelend'' hoe ze ons passeerden ondanks dat ik zelf de sport beoefen. Het roepen, de snelheid behouden etc.

Het is dus een wisselwerking van beide partijen, dat neemt niet weg dat ik het verhaal van @Ypuh helemaal beaam, op sommige momenten kun je beter bepaalde plekken meiden, ook omdat het gros tegenwoordig al rijdend op de telefoon zit, en als je dan op een polderweggetje fietst is het vragen om ongelukken. Zo fiets ik al jaren niet meer op zondag na 11 uur, want dan is menig fietspad hier in het noorden bezet met breed uitgewaaierde e-bikes.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:14
aerofreak schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:55:
Veel nieuws voor Zwift, oa. uitbreiding voor Parijs en nieuwe levels.

[...]
Ik vind het wel grappig, "experience gravel on zwift", persoonlijk heb ik helemaal niks met dit soort initiatieven en vind ik het zonde van de IT-tijd dat dit soort initiatieven worden ingezet. Zelfde als het moeten sturen om zo een "mountainbike" gevoel te hebben. Maar misschien ben ik de enige hierin.

Parijs wat extra wegen is denk ik welkom, want nu stelt het echt niks voor. Idealiter zouden ze eigenlijk de Parijs en France map samen moeten voegen als 1 wereld, want eigenlijk is het heel onlogisch dat het 2 aparte werelden zijn.

• Ypuh
Blik1984 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:57:
[...]

Ik vind het wel grappig, "experience gravel on zwift", persoonlijk heb ik helemaal niks met dit soort initiatieven en vind ik het zonde van de IT-tijd dat dit soort initiatieven worden ingezet. Zelfde als het moeten sturen om zo een "mountainbike" gevoel te hebben. Maar misschien ben ik de enige hierin.

Parijs wat extra wegen is denk ik welkom, want nu stelt het echt niks voor. Idealiter zouden ze eigenlijk de Parijs en France map samen moeten voegen als 1 wereld, want eigenlijk is het heel onlogisch dat het 2 aparte werelden zijn.
Vind die gravel en mtb shit ook onzin op Zwift, zonde van de development capaciteit. Een gravelkoers in Zwift is toch exact hetzelfde als een wegkoers?

Ik zie liever dat ze hun tijd steken in verbetering van de races. Iets als club ranking, rider ranking, makkelijker meedoen aan ZRL-competities etc. Het is al wel flink verbeterd (o.a. zRacing score en Velo), maar meeste van die initiatieven komen vanuit de community.

Kijk gewoon naar CS:GO of andere games en kopieer die game mechanismes.

• Stillekracht
pier87 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:51:
[...]

Ja dit begint bijna weer op de ''eeuwenoude'' discussie te lijken omtrent wielrenners, het is ook 9 van de 10 keer hand in eigen boezem steken. Afgelopen weekend fietste ik op het fietspad (samen met mijn 3 kleine kinderen), achterop kwam een groep wielrenners, ik had ze al gespot. Maar op ruimt 50 meter werd er hard schreeuwend aangekondigd dat ze in aantocht waren. Nu had ik ze al aanzien komen (met 3 kleine kinderen is dat wel handig dat je het verkeer wat ingeschat wat er gaat komen) maar ik vond het zelfs ''vervelend'' hoe ze ons passeerden ondanks dat ik zelf de sport beoefen. Het roepen, de snelheid behouden etc.

Het is dus een wisselwerking van beide partijen, dat neemt niet weg dat ik het verhaal van @Ypuh helemaal beaam, op sommige momenten kun je beter bepaalde plekken meiden, ook omdat het gros tegenwoordig al rijdend op de telefoon zit, en als je dan op een polderweggetje fietst is het vragen om ongelukken. Zo fiets ik al jaren niet meer op zondag na 11 uur, want dan is menig fietspad hier in het noorden bezet met breed uitgewaaierde e-bikes.
Het is ook best wel een lastig onderwerp. Als de wielrenners elkaar waarschuwen kunnen omstanders dat ervaren als schreeuwen. Dit kan agressief over komen.
Een beetje begrip naar elkaar toe vanuit alle partijen zou prettig zijn.

• nomar109
Ik vind het ook intimiderend als ik mijn rustige rondje rij en er komt zo'n schreeuwende meute van achterop. Je hoort ze van verre al aankomen. Ook al weet ik wat er gaat gebeuren en weet ik dat dit zonder problemen verloopt als je voorspelbaar bent en gewoon je lijn vasthoudt, ik word er toch nerveus van. De groep schreeuwt niet naar mij maar naar elkaar, maar ik kan me goed voorstellen dat er veel andere weggebruikers zijn die dat niet weten en denken dat die wielrenners roepen dat je aan de kant moet of zo. Vaak zijn de groepen zijn ook echt groot en dan duurt het best een tijdje voordat de hele meute weer voorbij is. Dus alle begrip en zo hoor, en ik fiets zelf ook regelmatig in een (klein) groepje, maar op welke wijze tonen de grotegroepswielrenners begrip voor de andere weggebruikers?

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
nomar109 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 14:01:
Ik vind het ook intimiderend als ik mijn rustige rondje rij en er komt zo'n schreeuwende meute van achterop. Je hoort ze van verre al aankomen. Ook al weet ik wat er gaat gebeuren en weet ik dat dit zonder problemen verloopt als je voorspelbaar bent en gewoon je lijn vasthoudt, ik word er toch nerveus van. De groep schreeuwt niet naar mij maar naar elkaar, maar ik kan me goed voorstellen dat er veel andere weggebruikers zijn die dat niet weten en denken dat die wielrenners roepen dat je aan de kant moet of zo. Vaak zijn de groepen zijn ook echt groot en dan duurt het best een tijdje voordat de hele meute weer voorbij is. Dus alle begrip en zo hoor, en ik fiets zelf ook regelmatig in een (klein) groepje, maar op welke wijze tonen de grotegroepswielrenners begrip voor de andere weggebruikers?
Dat verschilt per type groep denk ik.

Wat ik zelf ervaar als ik - solo - met hogere snelheid op langzamer verkeer af kom is dat het voor mij als fietser overzichtelijk voelt. Ik zie lang van te voren dat er iemand voor mij wandelt of fietst. Ik zie hoe de weg gaat. En ik heb al land bedacht dat ik er veilig links langs kan.

Het 'probleem' is dat de langzame fietser of wandelaar pas 1 of 2 seconden voordat je aankomt jou hoort (if at all). Hij ziet niks, hij hoort alleen een geluid of een zzzmmmm door de lucht (doe dat maar eens na). Dat voelt ontzettend veel enger dan als je het overzicht hebt.

Daarvan bewust zijn helpt al vind ik... even lang van te voren de benen stil houden om de freehub te laten ratelen en maar hopen dat de mensen voor je geen gehoorproblemen hebben (gebeurt ook vaak met bepaald type weggebruiker op e-bikes :D).

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:14
Blij toe dat ik net weer een ritje op de Ride heb kunnen maken. Gisteren vol goede moed erop gestapt, zat er geen leven meer in de wahoo Kickr. Nu heb ik last van lekkage hier omdat er veel regen is gevallen in een land wat geen regen gewend is en alle daken dus zo lek als een mandje zijn.

En dan net de pech dat er letterlijk xact op de plek van de trainer een paar druppels naar beneden zijn gekomen die precies in het gedeelte zijn gelopen waar de printkaart zit. Hele ding uit elkaar gehaald, printplaatje zat wat waterschade op. Balen natuurlijk want de stroom stond er ook nog op dus de print zal wel naar de klote zijn gefrituurd. Volgende dag printje schoon gespoten met elektra cleaner. Stroom er weer op en wonder boven wonder gingen de lampjes weer aan en knipperen.

Hele ding weer in elkaar gezet en rijden maar. Denk alleen de snaar iets te strak gespannen.

Het uit elkaar halen was eigenlijk best makkelijk. Niks zat mega vast. Viel mij wel op dat het een ratjetoe aan engelse en metrische imbus boutjes is, en schroefjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxWPKkmHbwH3B-bBv9jAHQmjofM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1p0Yj9nrL7oazTFO0TyZb92I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mITdZxeErZvNXRuiwWg0ylDj7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYyUoA5ochkVevsQJFayekFH.jpg?f=fotoalbum_large

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:55
Beetje lastig te zien, maar die module die erop zit er wel heel slecht op geplaatst. De kap op de shielding op de module zowaar nog slechter. Volgens fabricage standaard mag dit normaliter niet zo de deur uitgaan (IPC-A-610 class 1). De soldering van de D2Pak is o.a. ook ondermaats.

• Mistraller
Guido7619 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:11:
Blij toe dat ik net weer een ritje op de Ride heb kunnen maken. Gisteren vol goede moed erop gestapt, zat er geen leven meer in de wahoo Kickr. Nu heb ik last van lekkage hier omdat er veel regen is gevallen in een land wat geen regen gewend is en alle daken dus zo lek als een mandje zijn.

En dan net de pech dat er letterlijk xact op de plek van de trainer een paar druppels naar beneden zijn gekomen die precies in het gedeelte zijn gelopen waar de printkaart zit. Hele ding uit elkaar gehaald, printplaatje zat wat waterschade op. Balen natuurlijk want de stroom stond er ook nog op dus de print zal wel naar de klote zijn gefrituurd. Volgende dag printje schoon gespoten met elektra cleaner. Stroom er weer op en wonder boven wonder gingen de lampjes weer aan en knipperen.

Hele ding weer in elkaar gezet en rijden maar. Denk alleen de snaar iets te strak gespannen.

Het uit elkaar halen was eigenlijk best makkelijk. Niks zat mega vast. Viel mij wel op dat het een ratjetoe aan engelse en metrische imbus boutjes is, en schroefjes.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vond het inderdaad ook al opvallend dat die print zo onbeschermd in dat huis zit. Bidonnetje, zweetdruppels, allemaal water wat best in de buurt is. Wat kost nou een kleine plastic housing.

---------------

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:37
Jetblack, producent van de goed onthaalde Victory trainer, heeft imo iets heel interessants uitgebracht. Er zijn al rocker feet in de vorm van tennisballen, die ik ook onder mijn Zwift Ride / Kickr Core set-up heb, maar nu hebben zij een soort opblaasbare voetjes uitgebracht. Ik heb al vaak zelf gedacht dat ze eens iets moesten uitvinden wat de luchtdruk in de banden benadert maar helaas ben ik een slechte uitvinder. GPLama heeft ze getest en is positief, ik heb ze gisteren besteld en krijg net melding dat ze al in de brievenbus zitten. Bij de tennisbal-opstelling heb ik altijd het gevoel dat het net niet genoeg "rockt" en ik blijf na anderhalf uur toch vaak met pijntjes zitten. Voor iemand die door die pijntjes het indoor fietsen vaak haat, zou dit wel eens een gamechanger kunnen zijn. Ik kom er natuurlijk op terug met een eerlijke review :).

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:24
Cloclo100 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:25:
Jetblack, producent van de goed onthaalde Victory trainer, heeft imo iets heel interessants uitgebracht. Er zijn al rocker feet in de vorm van tennisballen, die ik ook onder mijn Zwift Ride / Kickr Core set-up heb, maar nu hebben zij een soort opblaasbare voetjes uitgebracht. Ik heb al vaak zelf gedacht dat ze eens iets moesten uitvinden wat de luchtdruk in de banden benadert maar helaas ben ik een slechte uitvinder. GPLama heeft ze getest en is positief, ik heb ze gisteren besteld en krijg net melding dat ze al in de brievenbus zitten. Bij de tennisbal-opstelling heb ik altijd het gevoel dat het net niet genoeg "rockt" en ik blijf na anderhalf uur toch vaak met pijntjes zitten. Voor iemand die door die pijntjes het indoor fietsen vaak haat, zou dit wel eens een gamechanger kunnen zijn. Ik kom er natuurlijk op terug met een eerlijke review :).
Fijn dat ze nu eindelijk leverbaar zijn in de Eu store _/-\o_. Ik had een tijdje geleden een video gezien van Shane Miller waarin deze aan bod kwamen. YouTube: JetBlack Freedom Rocker Feet // More Movement for your Smart Trainer. Op dat moment waren ze enkel leverbaar in de USA en down under.

• fdees
  • Laatst online: 16:15

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik vind het ook wel heel interessant die voeten, heb nu tennisballen op de kickr core. Maar aan de voorkant van de zwiftride zou ik wel wat meer willen hebben qua beweging.

Dus binnenkort de reviews maar eens zien

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Cloclo100
fdees schreef op donderdag 2 april 2026 @ 20:16:
Ik vind het ook wel heel interessant die voeten, heb nu tennisballen op de kickr core. Maar aan de voorkant van de zwiftride zou ik wel wat meer willen hebben qua beweging.

Dus binnenkort de reviews maar eens zien
Ik kom er zsm op terug :)💪

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:14
Wellicht een beetje gekke vraag zo met dit lekkere weer, maar welke headphones gebruiken jullie voor indoor cycling. Voor muziek, films, series, podcasts.

Ik gebruik nu of een speakertje of mijn airpods pro. Speakertje is savonds niet handig, want als ik het goed kan horen dankzij de trainer, dan kan de hele buurt het horen. De airpods pro vallen na genoeg zweten uit.

Dus ik zoek ANC headphones die heel erg goed zweetbestendig zijn. Ik las dat de Zwift headphones zouden voldoen, maar dat de geluidskwaliteit erg tegenvalt voor headphones van €250. Sowieso vind ik dat behoorlijk aan de prijs. Shokz hebben alleen de earphones, dat zou kunnen. Al heeft mijn voorkeur headphones.

Ik zag in dit topic niet heel veel andere opties besproken.

• Webgnome
Ik gebruik al een hele tijd de Sony WH-1000XM4's De geluidskwaliteit is goed en ze kunnen aardig goed tegen zweet. Soms moet ik, bij zware oefeningen even met een doekje er langs gelukkig valt dat mee.

Ben overigens zelf aan het twijfelen om in-ears aan te schaffen misschien dat die dat probleem minder hebben. Immers de wh-1000xm4 is een over-ear dus je hele oor is bedekt en dat zweet gewoon.

Strava | AP | IP | AW

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:46
@crimby de Beats Fit Pro zijn toch voor dit soort dingen gemaakt?
Die kan je in je oorschelp draaien. Kwaliteit ligt volgens mij net iets achter de reguliere AirpodsPro

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 10:08
Ik heb een paar JBL Endurance Peak 4 oordoppen. Die kunnen niet uitvallen, hebben een soort twist/lock om je oorschelp deel. De kwaliteit van het geluid zal voor een audiofiel vast tegenvallen, maar voor fietsen in de schuur prima. ANC en waterdicht waren mijn primaire eisen

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik heb gewoon mijn Shokz binnen op. Heb met zwift ride beste wel een stille setup en de fan valt ook wel mee.

Vind het persoonlijk gewoon heel prettig dat mijn zweet gewoon overal loopt zonder dat het in pads van de koptelefoon worden getrokken

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:27
Hier ook meestal de Shokz, Beyerdynamic on ears een paar keer tijdens een z1/2 duurrit en een film maar heb al snel dat met hogere inspanning dat over-ears te warm worden en in ears irritant.

Flickr - Strava

• Mistraller
crimby schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:03:
Wellicht een beetje gekke vraag zo met dit lekkere weer, maar welke headphones gebruiken jullie voor indoor cycling. Voor muziek, films, series, podcasts.

Ik gebruik nu of een speakertje of mijn airpods pro. Speakertje is savonds niet handig, want als ik het goed kan horen dankzij de trainer, dan kan de hele buurt het horen. De airpods pro vallen na genoeg zweten uit.

Dus ik zoek ANC headphones die heel erg goed zweetbestendig zijn. Ik las dat de Zwift headphones zouden voldoen, maar dat de geluidskwaliteit erg tegenvalt voor headphones van €250. Sowieso vind ik dat behoorlijk aan de prijs. Shokz hebben alleen de earphones, dat zou kunnen. Al heeft mijn voorkeur headphones.

Ik gebruik indoor mijn laptop, en op de grond staat een setje goeie grote (wel oude) computerspeakers. Dan schrik ik ook niet als er ineens iemand achter me komt staan :)

---------------

• Ypuh
Heb die Zwift koptelefoon. Prima ding. Niet bijzonder, maar doet precies waar die voor bedoeld is en werkt een stuk beter dan de in-ear Samsung buds die ik hiervoor had.

Nee, is niet te warm. Voor wat betreft geluidskwaliteit; beter dan je verwacht en minder goed dan Bose/Sony koptelefoons die al 20 jaar zulke dingen maken, duurder zijn, miljoenen units verkopen en niet waterdicht hoeven te zijn. Als je even rondkijkt hebben ze altijd wel 20-30% kortingscodes, maar het blijft een vrij dure oplossing voor een specifiek probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSdBUM8UWG2teAxNDHOdrQok1vs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pWp8IpADBtMTGNoxPizifZ64.jpg?f=fotoalbum_large

• Mastasjoerd
  • Laatst online: 17:54
Gebruik deze indoor en outdoor, specifiek voor hardlopen en fietsen ontworpen en het verkeer is goed te horen.

https://www.jbl.nl/ENDURANCE-PACE.html

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 06:39

oNo

crimby schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:03:

Ik heb al te veel ear buds versleten. Uiteindelijk valt er altijd een uit, of laden ze niet meer op. Zal wel door het zweet komen. Ik zweet best veel tijdens het indoor racen. Ik heb 2 vacmaster cadio's voor me en de vochtbalans in de ruimte wordt geregeld via een split airco.

Inmiddels al een hele tijd deze, zonder microfoon. Die bevallen me erg goed, ik heb nu 2 reservesetjes liggen. MEt een zweetband er bij zitten die dingen strak in je oren. ANC had ik op de meeste andere, dat mis ik niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGrraAVOH9PPOGMrXMsUk9k1kK8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4mbCBFKSkEoL9110RZJQfZVX.png?f=fotoalbum_large

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:14
Thanks, veel reacties! Ik ga hier eens in duiken.
@fdees ik heb een elite suito met zwift cog, wellicht compleet anders maar ik wil het niet stil noemen.
@Mistraller ik heb nu ook een speakertje, maar ik fiets praktisch onder het raam van mijn 1,5 jarig zoontje én mijn buren kunnen meegenieten. Ik fiets in de garage met de achterdeur open :-)

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

crimby schreef op zondag 12 april 2026 @ 21:55:
Thanks, veel reacties! Ik ga hier eens in duiken.
@fdees ik heb een elite suito met zwift cog, wellicht compleet anders maar ik wil het niet stil noemen.
@Mistraller ik heb nu ook een speakertje, maar ik fiets praktisch onder het raam van mijn 1,5 jarig zoontje én mijn buren kunnen meegenieten. Ik fiets in de garage met de achterdeur open :-)
Stil ga ik ook niet zeggen dat het van mij is, maar ik kom oorspronkelijk van een onwheeltrainer naar dit uiteindelijk en dat is wel gigantisch verschil.

Sta ook op een tennisballen en heb rubber matten er onder liggen dat zal het geluid ook dempen. Ik hoor eigenlijk alle nog mijn ketting.

• Koelman87
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-05 03:19
Ik ga het hier eens proberen, gezien de hoeveelheid knappe koppen op dit forum.

Ik wil weer gaan beginnen met Zwiften, dus in alle enthousiasme alles geïnstalleerd qua hard- en software. Maar dan... Blijft onderstaande error verschijnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wiB8mRDxSOE27Qb0TWDkDpJIKg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D5M6hfYgdakD9Z9obGPUp3K9.png?f=fotoalbum_large

Ik heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd... Router resetten, netwerkinstellingen nalopen, virusscanner gedeïnstalleerd (ik gebruikte eerst Avast, daarna AVG, die gebruiken een soort VPN die tussen je verbonden netwerken staat), firewall uit/aan, 1000x opnieuw opstarten... Zo ongeveer.

Het heeft gewerkt. Ik kan alleen niet meer precies reproduceren onder welke voorwaarden. Sowieso na opnieuw installeren een keer en volgens mij ook op een ander netwerk.

Ik gebruik WiFi. Dit is een voorwaarde, omdat ik in de garage, waar ik ga trainen, geen bedraad netwerk heb. Even een kabeltje tussen router en laptop heb ik dus (nog) niet geprobeerd.

Ergens dacht ik dat het aan de VPN lag... Dit zorgde ook voor bijzonder traag internet. Als ik de verbinding hiermee verbrak, werd het internet sneller, maar Zwift werkte nog steeds niet. Erg vaag allemaal. Nu reikt mijn kennis nu ook weer niet echt heel ver, dus dat helpt ook niet.

Ik draai Zwift op een MacBook Pro met het meest recente MacOS.

Ben benieuwd of iemand mij hieruit kan helpen! Dan kan ik eindelijk gaan fietsen... |:(

Edit: Na een volledige, harde reset van mijn Wifi-instellingen (configuratiebestanden), lijkt het nu weer te werken. Afwachten of dit ook zo blijft...

[ Voor 4% gewijzigd door Koelman87 op 13-04-2026 21:12 ]

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Koelman87 schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:28:
Ik ga het hier eens proberen, gezien de hoeveelheid knappe koppen op dit forum.

Ik wil weer gaan beginnen met Zwiften, dus in alle enthousiasme alles geïnstalleerd qua hard- en software. Maar dan... Blijft onderstaande error verschijnen:

[Afbeelding]

Ik heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd... Router resetten, netwerkinstellingen nalopen, virusscanner gedeïnstalleerd (ik gebruikte eerst Avast, daarna AVG, die gebruiken een soort VPN die tussen je verbonden netwerken staat), firewall uit/aan, 1000x opnieuw opstarten... Zo ongeveer.

Het heeft gewerkt. Ik kan alleen niet meer precies reproduceren onder welke voorwaarden. Sowieso na opnieuw installeren een keer en volgens mij ook op een ander netwerk.

Ik gebruik WiFi. Dit is een voorwaarde, omdat ik in de garage, waar ik ga trainen, geen bedraad netwerk heb. Even een kabeltje tussen router en laptop heb ik dus (nog) niet geprobeerd.

Ergens dacht ik dat het aan de VPN lag... Dit zorgde ook voor bijzonder traag internet. Als ik de verbinding hiermee verbrak, werd het internet sneller, maar Zwift werkte nog steeds niet. Erg vaag allemaal. Nu reikt mijn kennis nu ook weer niet echt heel ver, dus dat helpt ook niet.

Ik draai Zwift op een MacBook Pro met het meest recente MacOS.

Ben benieuwd of iemand mij hieruit kan helpen! Dan kan ik eindelijk gaan fietsen... |:(
Even als snelle workaround kan je Zwift op een ander device installeren; een telefoon of tablet oid.

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:30
Aankomend weekend ga ik kijken naar een gebruikte Kickr Core 1 op Marktplaats. Aanschafdatum is november 2024 en volgens de eigenaar is er maar een paar keer op gefietst.

Is het mogelijk om via een Wahoo-app de staat of het gebruik te controleren? Ik zag in een filmpje van DC Rainmaker iets over het uitlezen van kilometers, maar daar werd niet duidelijk welke app daarvoor gebruikt werd.

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:43
Ik denk niet dat dat mogelijk is. Gebruiksuren oid uitlezen, bij de oude core (non WiFi versie).
Ik heb het nergens gezien in de wahoo app.

Bij de kickr v6, het duurder model en de nieuwe core wel schijnbaar.

Vraag de eigenaar naar zijn strava en of zwift historie indoor, dan heb je op die manier een idee.
Of whatever welke training software gebruikt wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door mountainbiker op 14-04-2026 21:51 ]

mountainbiker

• Webgnome
Dit -> zwift accelerates mission to make more people, more active, more often with acquisition of Rouvyis best een dingetje in indoor cycling land..

Het is natuurlijk koffiedik kijken echter moet ik zeggen dat ik als Rouvy gebruiker hier een beetje sceptisch over ben. Wat Rouvy nou juist zo goed maakt is zijn de real world ritjes die je er mee kan maken en het iets goedkoper zijn van het account. We gaan zien waar dit heen gaat echter op dit moment zoals gezegd, niet echt een leuke stap.

Volgens mij zijn er in indoor cycling land ook niet heel veel systemen toch?

Strava | AP | IP | AW

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21
Webgnome schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:03:
Dit -> zwift accelerates mission to make more people, more active, more often with acquisition of Rouvyis best een dingetje in indoor cycling land..

Het is natuurlijk koffiedik kijken echter moet ik zeggen dat ik als Rouvy gebruiker hier een beetje sceptisch over ben. Wat Rouvy nou juist zo goed maakt is zijn de real world ritjes die je er mee kan maken en het iets goedkoper zijn van het account. We gaan zien waar dit heen gaat echter op dit moment zoals gezegd, niet echt een leuke stap.

Volgens mij zijn er in indoor cycling land ook niet heel veel systemen toch?
Dat is idd wel jammer, Rouvy was echt een ander systeem dan Zwift.
Persoonlijk vond ik het niet denderend, maar dat was meer de refresh rate.
Gok dat er met AI andere producten gaan opstaan om het gat te vullen...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Webgnome
Het is een heel ander systeem. Op dit moment is het nog niet weg en het zal nog wel als apart platform beschikbaar blijven ( volgens de mensen van Rouvy ). Ik ben heel benieuwd hoe lang dat zo gaat blijven

Strava | AP | IP | AW

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00
Interessante ontwikkeling. Wat een enorme consolidatieslag is er gaande, want bkool en fulgaz waren al van Rouvy en nu dus van Zwift? Het lijkt me voor Zwift wel interessant om een bundel subscriptie aan te bieden, maar niet om alles te killen en te verhuizen naar Zwift. Als je ondertussen niet zwift heb je daar een reden voor. Prijs of antipathie of allebei of iets er tussenin. Dus die gebruikers krijg je toch niet.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• M@cer
Slechte zaak, er blijven weinig zelfstandige platformen over op deze manier, dus de prijs zal nog verder stijgen.
Mooie tekst om als 2 aparte bedrijven te blijven functioneren, maar uiteindelijk gaat het consequenties hebben die meer geld gaan kosten.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:17

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Dan blijft enkel MyWhoosh over, wat nog steeds gratis is en toch nog altijd niet van de grond lijkt te komen.

Maar ja, ook ik kijk met heimwee terug op een tijdperk waar Zwift geen 10 euro per maand kostte. (maar de slimme rollen nog duur waren in aanschaf)
En ik zie niet direct verbetering komen ook. Ik vind het een compleet vertekende marktpositie dat je voor iets meer een jaarabbo in basic gym kan hebben dan een jaar Zwift. Het ene voorziet alles qua logistiek en toestellen, het andere een softwarepakket...

• Webgnome
@M@cer zoals ik al schreef is dat natuurlijk koffiedik kijken. Ik hoop ten zeerste dat je ongelijk hebt. We gaan zien hoe het loopt, zoals anderen ook al aanstipte (en oa DCRainmaker ook zegt) dienen ze wel twee totaal verschillende kanten van indoor markt. Zwift zit veel meer op de gamification kant terwijl Rouvy het vooral moet hebben van zijn real life video's (en de door de community gemaakte routes ). Dat zijn denk ik toch echt twee verschillende klantgroepen.

Voor nu, is het dus afwachten wat er gaat gebeuren. Wel fijn voor de mensen die zwift spul hebben, dat die nu 100% compatible is / gaat worden met Rouvy.

@Joindry wat betreft je tweede alinea dat zijn natuurlijk twee verschillende zaken. Basic Gym of een eigen zwift/indoor rig met een stukje software. Die vergelijking snap ik niet helemaal?

Strava | AP | IP | AW

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Volgens mij bedoelt @Joindry qua prijzen dat je voor Zwift net zoveel betaald als voor een sportschool?

Die overname klinkt niet zo goed inderdaad. Laatste zes weken heb ik slechts twee keer op de Zwift gezeten en voor de rest lekker op de MTB het bos in. Binnenkort Biketerra eens installeren en kijken wat dat is om te proberen.

• M@cer
Ik gebruik Rouvy omdat het gewoon veel geld scheelt.. Ik kan met een (oud) jaarabonnement 4 man laten fietsen voor hetzelfde geld als ik 1 Zwift account heb. En dan kan je ook je abonnement nog eens een half jaar op pauze zetten.

Ben bang dat dit soort voordelen allemaal snel zullen gaan verdwijnen.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:17

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

D-Ed schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:21:
Volgens mij bedoelt @Joindry qua prijzen dat je voor Zwift net zoveel betaald als voor een sportschool?
Dit ja, en dat een sportschool, zelfs de goedkope, heel wat meer voorzien buiten toestellen alleen. Ook douchegelegenheden, de infrastructuur zelf. Dat Zwift echt énkel software aanlevert en dat je zelf nog héél wat kosten hebt om alle randartikelen te voorzien. Een fiets, rollen, computer, ventilator, de nodige ruimte.

• D-Ed
  • Niet online
Joindry schreef op donderdag 30 april 2026 @ 10:22:
[...]

Dit ja, en dat een sportschool, zelfs de goedkope, heel wat meer voorzien buiten toestellen alleen. Ook douchegelegenheden, de infrastructuur zelf. Dat Zwift echt énkel software aanlevert en dat je zelf nog héél wat kosten hebt om alle randartikelen te voorzien. Een fiets, rollen, computer, de nodige ruimte.
Ja klopt.. Ze moeten oppassen dat de ‘casual’ leden niet afschrikken met een nog hoger bedrag. Als Tweaker heb ik hier natuurlijk een redelijke set met smartfan, beamer en Vacmaster achter m’n Zwift ride staan _/-\o_ ik heb dat er wel voor over maar Zwift moet het natuurlijk hebben van de massa dus hopelijk houden ze zich in met deze overname..

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21
In mijn vriendengroep is er een project gestart om zelf smart trainer aansturing te gebruiken.
Icm bv UE en AI zie ik nog wel een alternatief komen voor online fietsen.

Maar zoals bij veel overnames zie ik het somber in voor Rouvy.
Het idee van een overname is ROI...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Webgnome
[...]

Dit ja, en dat een sportschool, zelfs de goedkope, heel wat meer voorzien buiten toestellen alleen. Ook douchegelegenheden, de infrastructuur zelf. Dat Zwift echt énkel software aanlevert en dat je zelf nog héél wat kosten hebt om alle randartikelen te voorzien. Een fiets, rollen, computer, ventilator, de nodige ruimte.
Dan nog zijn dat toch twee totaal verschillende zaken? Je kan het gebruiken , dat hoeft natuurlijk niet. Het voordeel van een thuis rig is dat je 100% zeker weet hoe het is ingesteld, dat je er gebruik van kan maken wanneer jij wil. Dat is in een sportschool toch niet altijd even handig. Dat je geld kan schelen, ja zo heeft iedereen zijn eigen redenen om het wel/niet te doen.

Persoonlijk heb ik het omdat het gewoon veel makkelijker is. Ik hoef niet eerst naar de sportschool en dan te hopen dat de apparaten niet bezet zijn.

Strava | AP | IP | AW

• D-Ed
  • Niet online
Even in een members only tag ivm privacy. Lang verhaal maar ik hoop dat iemand inzichten kan/wil delen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:17
D-Ed schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 15:04:
Even in een members only tag ivm privacy. Lang verhaal maar ik hoop dat iemand inzichten kan/wil delen.

***members only***
Gewoon z2 ritten doen, meer op gevoel letten en met je arts overleggen ;)

Strava

• D-Ed
  • Niet online
Prulleman schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 21:19:
[...]

Gewoon z2 ritten doen, meer op gevoel letten en met je arts overleggen ;)
Thx! De huidige 150 is dus Z2/Z3 voor ik aan de blokkers begon.. Dat is dus nieuw om aan te wennen. Wat is nu z2? Maar zeker waar, ik ga zeker in overleg met de (sport)arts.

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:15
Zones kan je dan misschien best bepalen door een lactaattest. Als het voor je hart geen probleem is tenminste, daarvoor best eens overleggen met een huisarts of cardioloog.

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-05 07:46
disclaimer; voor medisch advies altijd je arts raadplegen :D

Betablokkers zetten een rem op de maximale hartslag en daarmee dus ook een rem op de totale bloedtoevoer richting je spieren. Het strokevlume (per slag) blijft gelijk, maar je hart zal niet meer zo snel gaan kloppen. In praktijk zul je gaan merken dat je prestaties flink achteruit gaan.

Aantal studies hierover:
Kaiser (1984, PMID 6151777) - Comprehensive study: beta-blockade reduces VO2max, aerobic endurance, and to some extent anaerobic endurance. Non-selective beta-blockers are worse than selective beta-1 blockers.
Van Baak & Mooij (1994, PMID 8002509) - Propranolol significantly reduced cycling endurance time (from ~53 min to ~26 min at 67% max load).

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• oNo

oNo

Het is verstandig om je mindset aan te passen aan je nieuwe mogelijkheden. Racen, online en buiten tegen je maatjes, moet je voorlopig vermijden. Je rijdt nu niet meer zoals voorheen, je wordt er af gereden.

Ga lekker alleen rijden en zoek een omgeving waar je van kan genieten.

• D-Ed
  • Niet online
Buiten fietsen we met meerdere niveaus door elkaar dus lekker sportief maar ook sociaal, dat komt goed. Dank voor de tips heren.

• Stillekracht
Heeft iemand de tip hoe de Tacx Motion Plates kraakvrij te krijgen?
(de voetjes met het magneetje heb ik al met wax ingesmeerd)

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:45

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Sportscholen verdienen ook heel veel geld aan leden die zich aanmelden maar (bijna) nooit gaan. Overigens betaalt mijn vrouw volgens mij wel veel meer dan 20 euro voor de fitness.

En ik denk dat ontwikkelkosten bij Zwift ook hoog zijn, maar ben het wel eens dat 20 euro per maand vrij fors is..

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• D-Ed
  • Niet online
Sport_Life schreef op maandag 4 mei 2026 @ 15:18:
[...]

Sportscholen verdienen ook heel veel geld aan leden die zich aanmelden maar (bijna) nooit gaan. Overigens betaalt mijn vrouw volgens mij wel veel meer dan 20 euro voor de fitness.

En ik denk dat ontwikkelkosten bij Zwift ook hoog zijn, maar ben het wel eens dat 20 euro per maand vrij fors is..
Ik kan me voorstellen dat Zwift in het lente/zomer seizoen ook een stuk minder gebruikt wordt en er veel 'slapende' leden blijven hangen.. Dan voelt die 20 euro iedere maand toch wat duurder dan in de winter ;)

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:01
D-Ed schreef op maandag 4 mei 2026 @ 16:55:
[...]

Ik kan me voorstellen dat Zwift in het lente/zomer seizoen ook een stuk minder gebruikt wordt en er veel 'slapende' leden blijven hangen.. Dan voelt die 20 euro iedere maand toch wat duurder dan in de winter ;)
Daarom kan je beter in één keer een jaar abonnement aftikken 🙂

• oNo

oNo

Even m'n log bekeken. Afgelopen jaar, 2025, heb ik ongeveer 200 uur Zwift gebruikt. Abonnement jaarlijks is 200 euro.

Dat is een makkelijke rekensom 🙂
Ik Zwift het hele jaar door.

Van begin 2026 tot nu heb ik inmiddels 93 uur. Grote kans dat ik dit jaar ruim over de 200 uur kom.

[ Voor 21% gewijzigd door oNo op 04-05-2026 23:30 ]

• EdwinC
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:21
@oNo Nice, dat zijn nog eens uren zeg. Ik zit dit jaar nu op 42 uur, en dacht dat ik al aardig wat tijd in Zwift had gespendeed.

48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Natuurlijk mag het altijd goedkoper maar het sportschool argument doet mij persoonlijk ook niets, ik ging daar nog niet heen al krijg ik er geld bij. ;)

Volgens mij kan ik als bhv-er zelfs gratis naar de fitness bij ons op het bedrijfsterrein, maar mij trekt dat echt niet.

• Webgnome
@oNo 200 uur dit jaar dat is fors. Moet zeggen dat ik er nu 57 uur indoor op heb zitten en nu de dagen langer zijn, temperatuur hoger zijn er eigenlijk geen dagen dat ik echt weer binnen ga spelen. Tenzij het, zoals gister avond bijvoorbeeld keihard regent dan is de keus snel gemaakt.

Voor wat betreft sportschool, ieder zijn ding he. Het is niet een moetje. Je kan het ook perfect thuis als je alleen halters / dumbels nodig hebt. Zelf vind ik de mix wel fijn. Dan indoor, dan thuis en dan weer wat gewicht verplaatsen in de sportschool.

Strava | AP | IP | AW

• oNo

oNo

@Webgnome en @EdwinC , het komt mede doordat ik buiten minder fiets, ik doe graag andere dingen (o.a. suppen, woon naast het water) En omdan enigszins nog wat uren bij de familie thuis te zijn, zit ik op zolder op de fiets :*)

Daarnaast was ik afgelopen jaar erg gemotiveerd. Een van mijn doelen was om weer op het niveau te komen van voor m'n hartoperatie. En dat is gelukt :) En de bonus heb ik er ook bij gepakt, een ZRL race winnen. En mijn vorm hou ik nog even vast door de 21-daagse FRR te rijden. Die is nu bezig, dus de Zwift uren gaan hard!

Voor sommige is Zwift alleen fietsen. Voor mij is het meer, net zoiets als een racing simulator voor sommige.

• Stevie-P
  • Niet online
Cloclo100 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:25:
Mag ik vragen hoe dit bevalt?

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 11:55
*knip*
Laat gezien, maar verkoop is alleen toegestaan in V&A.

Ik verkoop mijn Tacx Neo bike 8000 graag aan een Tweaker. Zie bovenstaande advertentie. Ik gebruik 'm weinig meer sinds ik ook in de winter veel buiten fiets (woon-werk verkeer).

Eventueel verkrijgbaar met Dell 24" FHD scherm met verlengkabel.

[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 18-05-2026 08:58 ]

• Cloclo100
Stevie-P schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 10:05:
[...]

Mag ik vragen hoe dit bevalt?
Ik weet het je pas over een paar maanden te zeggen na een lange rit, lig nog een tijdje plat met een serieuze breuk. Heb er nu enkel één rit van anderhalf uur op gereden en dat ging echt goed. Met de tennisbal opstelling merkte ik vaak na een uur toch wat irritatie en opkomende pijntjes , hier had ik echt 0,0 last. (Beware of placebo effect maar mijn lichaam liegt niet snel vanwege prinses-erwt syndroom) Wel wat meer bouncy maar heb nog niet kunnen spelen met verschillende druk-afstellingen. Ik vond bouncy alleszins niet storend en ik merkte geen krachtverlies. Meer nog, ik zag een soort rocking effect(wat ze zelf ook adverteren en dus geen hoax is) wat je dus ook bij veel duurdere rocking plates ziet. Ik denk dat de grote verschillen met de tennisballen continuïteit en die afstelling zijn. Hier heb je altijd dezelfde ervaring en bij de eerdere opstelling had ik na een paar weken vierkante tennisballen en een toch wel ander effect dan bij new balls.

Eén minpuntje toch al gezien; er zat wel een paar dagen tussen installatie en eerste rit en daarin was de druk toch ongeveer gehalveerd. Je gaat ze dus regelmatig moeten oppompen , geen idee of ze tubeless gaan 🤪.

Ik hoop dat je hier alvast wat aan hebt. De uitgebreide review volgt nog.

• Stevie-P
  • Niet online
Cloclo100 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:33:
[...]

Ik weet het je pas over een paar maanden te zeggen na een lange rit, lig nog een tijdje plat met een serieuze breuk. Heb er nu enkel één rit van anderhalf uur op gereden en dat ging echt goed. Met de tennisbal opstelling merkte ik vaak na een uur toch wat irritatie en opkomende pijntjes , hier had ik echt 0,0 last. (Beware of placebo effect maar mijn lichaam liegt niet snel vanwege prinses-erwt syndroom) Wel wat meer bouncy maar heb nog niet kunnen spelen met verschillende druk-afstellingen. Ik vond bouncy alleszins niet storend en ik merkte geen krachtverlies. Meer nog, ik zag een soort rocking effect(wat ze zelf ook adverteren en dus geen hoax is) wat je dus ook bij veel duurdere rocking plates ziet. Ik denk dat de grote verschillen met de tennisballen continuïteit en die afstelling zijn. Hier heb je altijd dezelfde ervaring en bij de eerdere opstelling had ik na een paar weken vierkante tennisballen en een toch wel ander effect dan bij new balls.

Eén minpuntje toch al gezien; er zat wel een paar dagen tussen installatie en eerste rit en daarin was de druk toch ongeveer gehalveerd. Je gaat ze dus regelmatig moeten oppompen , geen idee of ze tubeless gaan 🤪.

Ik hoop dat je hier alvast wat aan hebt. De uitgebreide review volgt nog.
Ahja, shit. Sterkte! Ik herken nu pas de username uit het wielrentopic.
Ik kan me wel voorstellen dat iets later in je herstel je er goed gebruik van kan maken!
Dat regelmatig oppompen lijkt me wel vervelend, een van de redenen dat ik ook binnen train is toch de tijdswinst tov buiten trainen, ik wacht de uitgebreide review geduldig af.

• oNo

oNo

Voor mij is het doel van rockerplate achtig iets, om lekker te kunnen fietsen zonder last te krijgen van je zitvlak en zonder performance verlies. Het hoeft niet het buitenfietsen te imiteren.

Wat vind jij van het laatste? Performance?
Het is zo dat als je langer goed kan fietsen dat het ook performance scheelt, maar ik bedoel een kort tijdsframe.

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:36
Ik heb ze zelf ook gekocht recent en nu een paar harde races (voor mijn niveau dan) gereden. Ze geven wat extra vering aan de achterkant en dat geeft veel meer comfort. Mijn vermogen is niets anders. In eerste instantie voelde ik wat onbalans en was ik daar bezorgd over, maar ook bij goed aanzetten voor een sprint uit het zadel blijft het goed staan.
Oppompen is iets van 5 seconden werk per hoek, afhankelijk van hoe makkelijk je er bij kan. Er was een pomp meegeleverd bij mij, maar anders is het gewoon een balpomp opzetstukje.

• Cloclo100
mavamal schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:32:
Ik heb ze zelf ook gekocht recent en nu een paar harde races (voor mijn niveau dan) gereden. Ze geven wat extra vering aan de achterkant en dat geeft veel meer comfort. Mijn vermogen is niets anders. In eerste instantie voelde ik wat onbalans en was ik daar bezorgd over, maar ook bij goed aanzetten voor een sprint uit het zadel blijft het goed staan.
Oppompen is iets van 5 seconden werk per hoek, afhankelijk van hoe makkelijk je er bij kan. Er was een pomp meegeleverd bij mij, maar anders is het gewoon een balpomp opzetstukje.
Dat was ook mijn gedachte(onbalans/wobbly) maar dat is gewoon omdat het verschil met de tennisballen zo immens groot was denk ik :). Het comfort is idd gigantisch en zo een logge rockerplate die een hoop herrie maakt, plus totaal niet uitziet, moet ik niet meer in huis hebben. Daarnaast moest je daar ook om de 4 voet die ballen oppompen dus ja..

• Cloclo100
Stevie-P schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:56:
[...]

Ahja, shit. Sterkte! Ik herken nu pas de username uit het wielrentopic.
Ik kan me wel voorstellen dat iets later in je herstel je er goed gebruik van kan maken!
Dat regelmatig oppompen lijkt me wel vervelend, een van de redenen dat ik ook binnen train is toch de tijdswinst tov buiten trainen, ik wacht de uitgebreide review geduldig af.
Thanks! En dat pompen is echt maar 20-30 seconden werk hoor.

• Cloclo100
oNo schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:59:
Voor mij is het doel van rockerplate achtig iets, om lekker te kunnen fietsen zonder last te krijgen van je zitvlak en zonder performance verlies. Het hoeft niet het buitenfietsen te imiteren.

Wat vind jij van het laatste? Performance?
Het is zo dat als je langer goed kan fietsen dat het ook performance scheelt, maar ik bedoel een kort tijdsframe.
Ik had echt het gevoel dat ik veel natuurlijker op mijn fiets zat, door de wobbel aan beide assen en zelfs wat schuins naar voor/achter. Het comfort is dus zoals gezegd de hoofdreden voor deze aankoop en ik lees dat je zelfs probleemloos kunt racen. Voor mij was het om in de winter/slecht weer lange Z2 ritten te kunnen rijden ipv (mentaal) af te haken na een dik uur.

• mavamal
Cloclo100 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 14:18:
[...]

Ik had echt het gevoel dat ik veel natuurlijker op mijn fiets zat, door de wobbel aan beide assen en zelfs wat schuins naar voor/achter. Het comfort is dus zoals gezegd de hoofdreden voor deze aankoop en ik lees dat je zelfs probleemloos kunt racen. Voor mij was het om in de winter/slecht weer lange Z2 ritten te kunnen rijden ipv (mentaal) af te haken na een dik uur.
Stel je niet te veel voor van mijn "racen", ik heb een FTP van ~180. In de sprint dit jaar een keer 900 watt geklokt, maar dat was fris.

Wel donderdagavond mijn eerste TTT op zwift, ik kom een kleine 50 watt tekort van de anderen dus dat gaat pijn doen 8)7

• Ypuh
oNo schreef op maandag 4 mei 2026 @ 23:26:
Even m'n log bekeken. Afgelopen jaar, 2025, heb ik ongeveer 200 uur Zwift gebruikt. Abonnement jaarlijks is 200 euro.

Dat is een makkelijke rekensom 🙂
Ik Zwift het hele jaar door.

Van begin 2026 tot nu heb ik inmiddels 93 uur. Grote kans dat ik dit jaar ruim over de 200 uur kom.
Ja no shit, dan kan het wel uit idd.

Ik vind Zwift ook duur, maar gebruik het vrij veel en de voordelen die het oplevert (fysieke/mentale gezondheid, sociale contacten etc.) zijn veel meer waard dan €20. Ik durf wel te stellen dat Zwift alleen bij mij goed is voor +0.5 W/Kg year round.

Ook ben ik onderdeel van een Zwift team/community waarmee we ZRL/FRR en af en toe in het echt rondjes rijden, een BBQ organiseren of afspreken op events (Marmotte, AGR etc). Vrienden uit het echte leven zijn ook lid, en op Zwift is het vele malen makkelijker om een wedstrijdje te doen of uitdaging te vinden vergeleken met buiten. Zo kom ik @Kluus regelmatig online tegen in wedstrijden, en volgens mij jou ook @oNo(?)

Kortom, Zwift is voor mij meer dan een app of trainingstool. Van maart tot september zeg ik m'n abbo op, dus betaal zo'n 6-7 maanden per jaar.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 15:28:
[...]

Ja no shit, dan kan het wel uit idd.

Ik vind Zwift ook duur, maar gebruik het vrij veel en de voordelen die het oplevert (fysieke/mentale gezondheid, sociale contacten etc.) zijn veel meer waard dan €20. Ik durf wel te stellen dat Zwift alleen bij mij goed is voor +0.5 W/Kg year round.

Ook ben ik onderdeel van een Zwift team/community waarmee we ZRL/FRR en af en toe in het echt rondjes rijden, een BBQ organiseren of afspreken op events (Marmotte, AGR etc). Vrienden uit het echte leven zijn ook lid, en op Zwift is het vele malen makkelijker om een wedstrijdje te doen of uitdaging te vinden vergeleken met buiten. Zo kom ik @Kluus regelmatig online tegen in wedstrijden, en volgens mij jou ook @oNo(?)

Kortom, Zwift is voor mij meer dan een app of trainingstool. Van maart tot september zeg ik m'n abbo op, dus betaal zo'n 6-7 maanden per jaar.
Voor mij telt ongeveer hetzelfde inderdaad, onlangs trouwens een airco unit laten installeren op de kamer waar ik sport (tevens werk kamer dus multi functionele ruimte) dus ik kan nu als het goed is ook in de zomer als het slecht weer is (maar wel warm) door met Zwiften hopelijk.

@oNo zit inderdaad in dezelfde categorie als ons te racen (volgens mij nog steeds voor TFC?) dus die komen we inderdaad regelmatig tegen ja.

• oNo

oNo

Inderdaad heb ik weleens in dezelfde race gereden als jij Ypuh. Echter rij je nu wat meer Wkg en dus een klasse hoger, of meer.
Ik rij al langere tijd voor Team NL, eerst een tijdje hybride met ook TFC. Dat is denk ik al ruim een jaar Team NL only.
En net zoals Ypuh, het sociale deel van Zwift is niet te onderschatten.

• Ypuh
Als we TeamNL zien doen we een trapje harder ;)

Sinds afgelopen week zit onze ZWB-jersey ook in-game!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDWk7fugUfspnW2O7irOcWy6vGk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/DZ1p0FU5ctNJxQJLfXgBh0hr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qzzzx_N8JbeNWl6bT0GZ-oe8Rss=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QHVWycpyeKyOxbxqClOtL4jh.png?f=fotoalbum_tile

• oNo

oNo

Mooi hoor! Het werd ook wel tijd voor een eigen shirt.

En ook mooi dat een TeamNL Rider motiveert als rode lap bij een stier 😆 Dat is ook Zwift, alles wat je maar enigszins motiveert is goed. Lekker op de fiets! De sfeer bij Team NL is leuk, en ik kan best wel van veel verliezen, zonder moeite. Maar er zijn er een paar waar je altijd even wat harder door trapt 😁

Voor mij werkt de FRR heel goed, een enorme fitness booster is dat. Workouts zijn aan mij niet besteed. Races en ladder races, ik heb het spelelement nodig.

• EdwinC
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:21
Grappig hoe iedereen Zwift op zijn eigen manier gebruikt, ik gebruik juist primair de workouts en bijna niet de races etc. Wellicht dat ik volgend binnen seizoen de races wat meer ga verkennen. (Ik was nu heel specifiek voor de AD6 aan het trainen dus vandaar de focus op workouts).

48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric

• mavamal
Welke Team NL club moet ik daarvoor hebben? Ben nu lid van the Fellowship en RtB, maar daar kan vast nog een clubje bij.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Wat mij bevalt aan Zwift is ook vooral de races, al trek ik workouts ook wel tussendoor, maar een heel plan is niets voor mij. Afgelopen maanden weer (voor de zoveelste keer) Join geprobeerd maar ik merk gewoon dat dat echt niet werkt voor mij, ik wordt daar gewoon echt slechter van en ik merk dat zeker in de snelheid (ook buiten).

Wel jammer dat die Zwift wedstrijdjes steeds korter worden, de meesten die ik vind zijn rond de 20 virtuele kilometers dus dan ben je na een halfuur vaak wel klaar. Vroeger waren de races naar mijn idee een stuk langer en kwam je op een uur tot anderhalf uur inspanning, dat beviel mij echt veel beter.

• Webgnome
@Kluus heb je ook enig idee waardoor het komt dat je van Join slechter word? Ik kan mij daar namelijk niet echt in vinden? Nu moet ik wel toegeven dat ik geen races doe op Rouvy/Join want dat heeft toch niet heel veel zin ( lees: handbiker denkt dat ie te langzaam is ;) )

Strava | AP | IP | AW

• mavamal
@Kluus Bij de nieuwe Four by Four serie races zit in ieder geval een "Epic" race van bijna 50 kilometer, elke week een andere. De SISU Pinkki gaat weer van start, dat zijn ook behoorlijke races. Buiten deze series om zie ik een aantal langere races staan de komende paar dagen.

Of zijn die afstanden dan weer net teveel van het goede?

• Torgo
  • Laatst online: 23:01
Het grote probleem met Zwift dat ik heb is dat ik eigenlijk het liefste groepsritten doe en dan alle sprint segmenten mee pak enzo en dat er ook vaak een laatste 15 minuten full push aan het eind is waardoor ik veel belasting krijg en dat dan weer resulteert in vermoeidheid en overtrainen waardoor mijn voortgang nogal stagneert. Ik ben nu heel gediciplineerd met welke ritten ik doe in een week en gebruik Zwift op dit moment alleen voor workouts (threshold / sweet-spot / vo2Max) en buiten doe ik duur ritten / Z2.

Ik gebruik nu ook Chat GPT die ik data geef van intervals.icu ipv luisteren naar mijn Garmin. Die Garmin pushed gewoon elke dag hard met zijn aanbevelingen en nu ook, zit ik volgens mijn Garmin in 'maintaining' ipv productive. :?.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

mavamal schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:44:
@Kluus Bij de nieuwe Four by Four serie races zit in ieder geval een "Epic" race van bijna 50 kilometer, elke week een andere. De SISU Pinkki gaat weer van start, dat zijn ook behoorlijke races. Buiten deze series om zie ik een aantal langere races staan de komende paar dagen.

Of zijn die afstanden dan weer net teveel van het goede?
Ja die four by four series moet ik eens bekijken dat klinkt inderdaad wel goed.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Webgnome schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 07:38:
@Kluus heb je ook enig idee waardoor het komt dat je van Join slechter word? Ik kan mij daar namelijk niet echt in vinden? Nu moet ik wel toegeven dat ik geen races doe op Rouvy/Join want dat heeft toch niet heel veel zin ( lees: handbiker denkt dat ie te langzaam is ;) )
Jazeker, dat is ook gewoon erg persoonlijk. Ik had al enige tijd voor de opkomst van Join een redelijk trainings stramien opgebouwd met afwisselend snelle en minder snelle ritten (afhankelijk van het seizoen Zwift wedstrijden of snelle groepsritten kop-over-kop buiten) gedurende de week en dan op zondag een lange (en vaak ook redelijk intensieve) groepsrit. Hier heb ik destijds veel vooruitgang mee geboekt.

Als ik aan Join begin merk ik gewoon dat hij me erg probeert te beperken in mijn ritten waardoor het uiteindelijk er op uit draait dat Join mij vooral duurritten (of rust) toewijst waar ik dat voor mijn gevoel niet wil. Dit wordt ook in de hand gewerkt doordat bepaalde ritten in mijn agenda (zoals die op zondag) gewoon vaste prik zijn.

Verder merk ik gewoon dat de trainingen die ik voorgeschreven krijg van Join mij niet echt motiveren dus dat helpt ook niet echt. Dat is natuurlijk erg persoonlijk maar waarschijnlijk de voornaamste reden dat het voor mij niet werkt.

• oNo

oNo

Kluus schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 07:18:
Wat mij bevalt aan Zwift is ook vooral de races, al trek ik workouts ook wel tussendoor, maar een heel plan is niets voor mij. Afgelopen maanden weer (voor de zoveelste keer) Join geprobeerd maar ik merk gewoon dat dat echt niet werkt voor mij, ik wordt daar gewoon echt slechter van en ik merk dat zeker in de snelheid (ook buiten).

Wel jammer dat die Zwift wedstrijdjes steeds korter worden, de meesten die ik vind zijn rond de 20 virtuele kilometers dus dan ben je na een halfuur vaak wel klaar. Vroeger waren de races naar mijn idee een stuk langer en kwam je op een uur tot anderhalf uur inspanning, dat beviel mij echt veel beter.
Je kan meerdere races doen. Even goed kijken welke er zijn. Dan kan je best wel wat stress op je lichaam creëren. En als je qua ZRS range in 2 groepen mag rijden, kan je dat combineren. Eerst de hoge range, dan in de tussentijd een robopacer en vervolgens de lage range.

• coelho
  • Laatst online: 15-05 17:35
Ik heb jarenlang, sinds 2019, op een Kickr Core gereden. Helaas begint deze de laatste weken veel geluid te maken, gezoem vanuit het vliegwiel. Zo erg dat de familie er over klaagt. Omdat openen geen optie lijkt over weeg ik een nieuwe aan te schaffen. Mede omdat ik in bijna 100 trainingen per jaar rijd.

Het gaat waarschijnlijk de Kickr Core v2 worden, maar nu moet ik de overweging maken of ik weer voor een groep ga (waarbij ik evt mijn huidige groep ga overzetten), of dat ik voor de cog ga. 90% rijd ik in ERG mode en schakel ik niet. Die keren dat ik race maakt het schakelen inderdaad geluid maar het is niet onoverkomelijk. Zit er buiten het schakelen een geluidsverschil tussen de cassette en de cog in ERG modus? Dat zou namelijk nog wel een overweging kunnen zijn. En zijn er wat jullie betreft andere zaken die de doorslag kunnen geven om voor het een of het ander te gaan?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:52

Flipmo

OMG !!

coelho schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 01:16:
Ik heb jarenlang, sinds 2019, op een Kickr Core gereden. Helaas begint deze de laatste weken veel geluid te maken, gezoem vanuit het vliegwiel. Zo erg dat de familie er over klaagt. Omdat openen geen optie lijkt over weeg ik een nieuwe aan te schaffen. Mede omdat ik in bijna 100 trainingen per jaar rijd.

Het gaat waarschijnlijk de Kickr Core v2 worden, maar nu moet ik de overweging maken of ik weer voor een groep ga (waarbij ik evt mijn huidige groep ga overzetten), of dat ik voor de cog ga. 90% rijd ik in ERG mode en schakel ik niet. Die keren dat ik race maakt het schakelen inderdaad geluid maar het is niet onoverkomelijk. Zit er buiten het schakelen een geluidsverschil tussen de cassette en de cog in ERG modus? Dat zou namelijk nog wel een overweging kunnen zijn. En zijn er wat jullie betreft andere zaken die de doorslag kunnen geven om voor het een of het ander te gaan?
Ik zou als eerste optie Wahoo eens bericht doen.
Grote kans dat ze met je meedenken en een goede aanbieding doen.

Al diverse malen meegemaakt dat een kapotte wahoo bolt / roam werd vervangen (zelfs door een nieuwer type) als het toestel kapot gaat. Ook buiten de garantie periode.
Zo is mijn bolt v1 na 5 jaar kapot gegaan, en kostenloos vervangen door een V2.
maand geleden nog een fietsvriend, waarvan de bolt v2 kapot ging (ook dog ear), en die is ook kostenloos vervangen naar een V3, ook buiten de garantie periode.
Pagina: 1 ... 168 169 Laatste