Ik heb zelf 2 stuks Zwift Ride staan. Fiets 1 in Dubai met de Kickr 1 trainer en de andere in Nederland met de Kickr 2.
Op fiets 1 heb ik nu het probleem dat er een tik in de rechtercrank zit bij het bovenste punt. Cranks al eens helemaal eruit gehaald en goed vastgezet enz maar de tik blijft. Dus nog maar eens loshalen.
Fiets 2 met de Kickr 2 rijdt en voelt toch anders dan fiets 1.
Fiets 1 rijdt ik met mijn Macbook Pro M1 laptop op ultra Graphics. En Fiets 2 rijdt ik met een Mac Mini M4 op 4K ultra Graphics met een LG Oled tv 55 inch. Ik gebruik dus niet de wifi functie van de Kickr 2 daar ik genoeg bleutooth verbindingen tot mijn beschikking heb.
Ik rijdt dus met hetzelfde account op 2 verschillende fietsen op 2 verschillende computers. Het gekke is dat, hoewel de instellingen identiek zijn ik op fiets 2 maar 1x12 versnellingen beschikbaar heb en op fiets 1 1x24 versnellingen. Beide in SRAM stye mode. In Shimano style heb ik 2x12 beschikbaar.
Het virtueel schakelen vindt ik erg fijn, maar geheel geruisloos is een Zwift ride niet. Mijn buitenfiets draait toch soepeler en stiller rond.
Dus initieel zeer tevreden over de Zwift Ride, langzaam aan heb ik toch wel het gevoel dat het ook niet je van het is.
Uiteraard is de verstelbaarheid een pluspunt, maar ook dit gaat niet super soepeltjes. Als jij de enige bent die er op rijdt, en je hebt nog een frame over wat je als permanente setup kunt gebruiken ben je beter af lijkt mij.
De cranks en dat wieltje met veer zijn toch wel wat zwakkere punten van een Zwift Ride frame.
Anderzijds, voor 999 heb je wel een complete fiets met Cog en smart trainer wat naar mijn idee toch best een scherpe prijs is. Voor mij is het ook de 1e indoor fiets en wist niet goed hoe en waar te beginnen met al die verschillende cassettes en opties e.d., en ik had geen frame liggen. Steeds je fiets erop en eraf zetten vindt ik maar niks.
999 euro is ex 100 verzendkosten en een aanbiedingsprijs maar ik zie die aanbiedingen nog met enige regelmaat voorbij komen. Verder kun je veel kortingscodes vinden bij de diverse youtube influencers. Zo heb ik fiets 1 gekocht met 15% korting dacht ik. BikewithRoy. Fiets 2 was een aanbieding en was dus nog zelfs ietsje goedkoper als fiets 1.
Hou er gewoon rekening mee dat het kwalitatief niet hetzelfde is als een mooie carbon fiets van 5000 euro ofzo.
Ik heb er wel andere trappers opgezet zodat ik met mijn fietsschoenen erop kan. Van die duo trappers dus 1 kant nog normale schoen. En ik gebruik gek genoeg nog steeds het originele zadel. Heb niet de moeite genomen mijn specialized zadel erop te zetten terwijl die er gewoon klaar voor ligt. Vooralsnog geen klachten over het zadel, behalve bij ritten langer dan een uur maar na een uur statisch Zwiften kan een ongemakje vele oorzaken hebben dan enkel het zadel. Dus het zadel is eigenlijk best ok, de trappers zijn de goedkoopste kinderfiets trappers die er zijn omdat toch iedereen direct zijn eigen pedalen erop zet.
Op fiets 1 heb ik er van die tennisballen onder zitten, Fiets 2 nog niet. Een rockerplate zelfbouw is de wens maar geen tijd.
Dus lang verhaal kort: Heb je al een fiets waar je goed op zit zou je prima enkel een smart trainer kunnen aanschaffen. Meestal zit daar al een zwift cog bij en ik denk dan ook van die controllers? Anders valt er nog niks te schakelen.
En voorzover ik kan zien en voelen doet een Kickr Core 1 niet onder voor de 2.
[
Voor 22% gewijzigd door
Guido7619 op 13-01-2026 13:22
]