Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 165 166 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Het Zwift scherm zit bij mij wel voor mijn neus tijdens het binnenfietsen en ik gebruik die een beetje als afleiding en voor het eenvoudig zien van de cadans en hartslag. Naast het tablet heb mijn Sigma fietscomputer op het stuur zitten die direct gekoppeld zit aan de Kickr Core zit en ik gebruik die voor de grafiek van de hartslag, cadans en wattage. Die laatste grafiek zegt mij weinig, waarschijnlijk omdat ik ovale kettingbladen heb en de grafiek schommelt constant tussen de 130 en 210 Watt.

De fietscomputer zendt ook de statistieken door na de rit naar de APP waar ik mijn ritten in bij hou. Ik kan ook het fit bestand importeren uit Zwift maar die laat ik dan niet meetellen in de statistieken. Dit omdat de snelheid en afstand daar meer kan variëren dan direct van de hometrainer.

Ik heb ook eens geprobeerd met de App van Wahoo en dat heeft mij nooit een plezier gedaan omdat die het steeds vertikt om de trainer en HR sensor te vinden als ik het wil.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:49
@Guido7619 allemaal niet zo druk om maken. Ik Zwift vooral voor de lol.

Kilometers, uren, wattages, ik vind ze wel boeiend, maar wat een ander er van vindt boeit me dan weer niet zo. Samen Zwiften in competitie verband of community rides motiveren om meer te doen dan ik solo uit mijzelf doe, en zie ook direct resultaat in toegenomen wattages en het 'spelletje' brengt plezier/voldoening.

Zwift is ook écht beter geworden met alle Racing Scores, vELO ranking en competities als Zwift Racing League en Flamme Rougue Racing.

Kom zelfs regelmatig nog Tweakers tegen onderweg!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:44
Guido7619 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 18:12:
[...]

Dat zegt julile wellicht helemaal niks. Maar ik fiets voor de lol, de ontspanning, het in beweging zijn en het hele Zwift gebeuren werkt er aan mee om het leuk te maken. En kilometers maken, of routes voltooien, of lang genoeg aan de robopacer blijven plakken is daar allemaal een onderdeel van.

Ik ben totaal niet trainings of prestatiegericht bezig met fietsen. Enkel dan uithoudingsvermogen vergroten wellicht.

Verder interesseert het mij niet hoe mijn cijfers overkomen bij een ander dus ik heb mijn gewicht gewoon ingesteld wat het werkelijk is, andere trucjes zou ik niet weten. Heb ooit 1 keer een training gedaan op Zwift welke ik na 5 minuten al heb stopgezet. Doodsaai en is niet waar ik het plezier uit haal.

Ik zit zo goed als elke dag op Zwift, gewoon voor de lol, maar jullie nemen het wel allemaal erg serieus geloof ik. Alsof het een godspe is als iemand het langer kan volhouden omdat je deels gebruik maakt van de draft en van het rijden in de groep. Alsof dat valsspelen is. Of dat je er iemand of jezelf mee voor de gek houdt.
IS gewoon ieders eigen keus, helemaal prima. Enige wat ik zelf gek vind, is als mensen indoor ritjes (en dan vooral de meest makkelijke variant) laten meetellen met een best pittige challenge die ooit alleen outdoor meetelde. (Rapha 500 dus). Zo zou het ook gek zijn als je met de Alp d'Huzes mee gaat rijden en dat in Zwift gaat doen.

Knopjes en foefjes in Zwift worden ook niet altijd gewaardeerd trouwens. Als ik echt ff naar het toilet moet, dan pak ik nog wel eens een koffiestop. En al meerdere keren meegemaakt dat ik dan terugkwam, en de rider waar Zwift me aan gekoppeld heeft, is stil gaan staan :P Of je bent aan het draften en je wordt er steeds af gereden. Het is net de echte wereld haha.

Dit soort worteltjes, net als XP scoren, werkt voor heel veel mensen goed om gemotiveerd te blijven, en commercieel gezien slim, omdat mensen dan bij Zwift blijven.
En dat is prima. :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Mistraller
esphome schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 19:07:
Die laatste grafiek zegt mij weinig, waarschijnlijk omdat ik ovale kettingbladen heb en de grafiek schommelt constant tussen de 130 en 210 Watt.
Met ovalen kettingbladen kan je absoluut niet zulke absurde afwijkingen krijgen. Je wattage schommelt altijd een beetje, daar haalt je trainer immers je cadans meting uit, doordat je op het dode punt minder vermogen omzet. Dat zal met ovals iets grotere variatie zijn, maar het zal echt niet zo zijn dat elke pedaalslag in die grafiek zichtbaar is over het complete bereik. De trainer zend helemaal niet uit met zo'n hoge meetfrequentie. Bovendien compenseert de hardware (vliegwiel etc) ontzettend voor die variatie; daarop zit immers ook de meting, niet in het aandrijfwiel.

---------------

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:35

Kluus

Gang is alles

Ik doe rapha 500 ook altijd nog buiten, maar eigenlijk is die challenge toch al behoorlijk “das-war-einmahl”. Vroeger kreeg je er ook nog een fysieke badge voor thuis gestuurd. Nu doe ik het nog een beetje voor mezelf maar als een ander het binnen wil doen, prima toch.

Eigenlijk is dat ook best weer pittig op zichzelf denk ik zo lang binnen (en mijn binnenritjes worden meestal automatisch best wel intensief). Ik doe ze veel liever buiten in ieder geval.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:50

Phydomir

Dennis

Mistraller schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 23:40:
IS gewoon ieders eigen keus, helemaal prima. Enige wat ik zelf gek vind, is als mensen indoor ritjes (en dan vooral de meest makkelijke variant) laten meetellen met een best pittige challenge die ooit alleen outdoor meetelde. (Rapha 500 dus).
Het komt de laatste dagen door de "festive 500" wel weer vaker naar voren. Maar ik bedenk me dan alleen maar dat indoor fietsen tegelijk moeilijker en makkelijker is dan buiten. Het ligt er maar net aan wat de persoon die het zegt gunstig uit vind komen op dat moment :+

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:58
Als het motiveert om te fietsen maakt het niet uit hoe je jezelf voor de gek houdt toch?

• Torgo
  • Laatst online: 13:38
Mistraller schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 23:40:
[...].
Enige wat ik zelf gek vind, is als mensen indoor ritjes (en dan vooral de meest makkelijke variant) laten meetellen met een best pittige challenge die ooit alleen outdoor meetelde. (Rapha 500 dus). Zo zou het ook gek zijn als je met de Alp d'Huzes mee gaat rijden en dat in Zwift gaat doen.
Wat maakt dat nou uit? Het is een Strava badge en je doet dit toch voor jezelf?

Ook buiten is het geen gelijk speelveld en dat hoeft ook niet. Het is geen wedstrijd.

• Requiem19
Torgo schreef op zondag 28 december 2025 @ 10:07:
[...]

Ook buiten is het geen gelijk speelveld en dat hoeft ook niet. Het is geen wedstrijd.
Precies, iemand die in heuvelachtig gebied woont moet harder werken voor 500km dan iemand in de polder (op een windstille dag 😉).

• esphome
  • Niet online
Mistraller schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 23:48:
[...]

Met ovalen kettingbladen kan je absoluut niet zulke absurde afwijkingen krijgen. Je wattage schommelt altijd een beetje, daar haalt je trainer immers je cadans meting uit, doordat je op het dode punt minder vermogen omzet. Dat zal met ovals iets grotere variatie zijn, maar het zal echt niet zo zijn dat elke pedaalslag in die grafiek zichtbaar is over het complete bereik. De trainer zend helemaal niet uit met zo'n hoge meetfrequentie. Bovendien compenseert de hardware (vliegwiel etc) ontzettend voor die variatie; daarop zit immers ook de meting, niet in het aandrijfwiel.
Ik zit ook te kijken naar de nieuwe Kickr Core die niet elke seconde de waarde meet maar 10 keer per seconde. Nu weet ik niet meer of het in de Zwift APP of Wahoo heb aangezet dat de waarde over drie seconden moet worden berekend. Ik heb dat ook geprobeerd maar ik blijft die schommelingen houden terwijl de cadans en snelheid gelijk blijven.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:49
Hij meet sowieso veel vaker, maar hij toont gewoon het 10s of 3s gemiddelde. Anders word je knettergek van de fluctuaties.

• Mistraller
Torgo schreef op zondag 28 december 2025 @ 10:07:
[...]

Dat is ook weer zo. Moet wel zeggen dat ik niet over de grenzen heen kijk, en ik nu denk qua NL; als je nu met die kou 500km buiten rijdt vind ik dat een grotere prestatie dan indoor :)
En ik tel al helemaal niet mee want ik heb het voor dit jaar al aan de wilgen gehangen ;)
#indekken: ik ben standby tot 5 januari :+

---------------

• Mistraller
esphome schreef op zondag 28 december 2025 @ 11:55:
[...]

Ik zit ook te kijken naar de nieuwe Kickr Core die niet elke seconde de waarde meet maar 10 keer per seconde. Nu weet ik niet meer of het in de Zwift APP of Wahoo heb aangezet dat de waarde over drie seconden moet worden berekend. Ik heb dat ook geprobeerd maar ik blijft die schommelingen houden terwijl de cadans en snelheid gelijk blijven.
jij had toch ook een powermeter op je fiets? Dan doe je even zo'n vergelijking met twee vermogensmeters tegelijk.

---------------

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Mistraller schreef op zondag 28 december 2025 @ 12:44:
[...]

jij had toch ook een powermeter op je fiets? Dan doe je even zo'n vergelijking met twee vermogensmeters tegelijk.
Via de site van DC Rainmaker kun je alles zo aan elkaar plakken voor een vergelijk.
GP Lama heeft af en toe leuke dingen die hij test met powermeters en dat inzichtelijk maakt op deze manier.

/Edit
Was bedoeld als reactie op @esphome

[ Voor 5% gewijzigd door raymondw op 28-12-2025 12:58 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• esphome
  • Niet online
Mistraller schreef op zondag 28 december 2025 @ 12:44:
Ik heb op beide fietsen geen powermeter(s) en de Kickr Core geeft een waarde. Ik heb een +40 jaar oude fiets en een +20 jaar oude fiets en daar kan ik op de cranks/bladen geen powermeters voor kopen.

Ik heb gisteravond in Zwift de drie seconden gemiddelde weer aangezet en zie op het tablet scherm elke seconde een nieuwe waarde. Het kan natuurlijk een "moving window" gemiddelde zijn.

Op de Sigma fietscomputer kan de waarde 3 tot 4 keer per seconde de waarde wisselen en dan updated die ineens ook weer per seconde. Ik geeft het voorlopig op de powermeters en hun waarden.

Wel weer stappen gemaakt op het gebied van cardio, dat is erg belangrijk voor mij. En hier helpt ook het dat ik een tandje lichter (78-85 RPM) rij dan voorheen deed.

Update: in de Sigma ROX 11.1 fietscomputer heb een veelvoud aan extra instellingen en kan de getoonde power waarde ook per 3/10/30 seconden middelen en dat heb ik nu aangezet en morgen kijken of dat ook werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door esphome op 29-12-2025 15:03 . Reden: fietcomputer aangepast ]

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:44
Als je power erg fluctueert dan fluctueert je 3s moving average ook natuurlijk. Het is sowieso uiterst moeilijk om power constant te houden, daarvoor heb je ERG mode en zelfs dan fluctueert het behoorlijk als je je cadans niet constant houdt.
Het zou ook niet geen doel moeten zijn om het constant te houden. Ga lekker fietsen, soms harder, soms zachter.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:07
Je kan nog steeds elke seconde een nieuwe 10s waarde laten zien. Dat is wat er normaal op een Garmin gebeurt. Die ververst elke seconde het display en de 10s waarde is dan die van de laatste 10s voor de update uiteraard. Als je een redelijk gelijke cadans in erg mode trapt of op een vlakke weg een gelijke cadans, dan moet de 10s power niet meer dan 5 watt afwijken. 3s. Power uiteraard wat meer en sec waardes gaan nog steeds alle kanten op (kan wel 30 watt schelen elke sec)

Strava

• esphome
  • Niet online
MrAngry schreef op maandag 29 december 2025 @ 11:48:
Als je power erg fluctueert dan fluctueert je 3s moving average ook natuurlijk. Het is sowieso uiterst moeilijk om power constant te houden, daarvoor heb je ERG mode en zelfs dan fluctueert het behoorlijk als je je cadans niet constant houdt.
Het zou ook niet geen doel moeten zijn om het constant te houden. Ga lekker fietsen, soms harder, soms zachter.
Zelf vind ik de ERG mode niet zo fijn en rij dan zonder die en dan virtueel schakelen, dat lijkt het meer hoe ik buiten ook rij. Het is hier helemaal vlak en het enige wat varieert is de wind en af en toe een viaduct waar je over gaat. Gat dicht rijden en demarreren, dat laatste doe ik nu binnen erbij.

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-01 19:59
esphome schreef op zondag 28 december 2025 @ 11:55:
[...]
Ik heb dat ook geprobeerd maar ik blijft die schommelingen houden terwijl de cadans en snelheid gelijk blijven.
Ik weet niet hoe lang je problemen al voordoen, maar op het Zwift forum zijn er sinds de laatste update veel resistance issues.

Edit: niet ver genoeg teruggekeken, ik zie dat Mistraller dit twee pagina's geleden al gepost heeft. Excuus.

[ Voor 15% gewijzigd door HappyPinguin op 30-12-2025 00:40 . Reden: Al vermeld ]

• esphome
  • Niet online
HappyPinguin schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 00:38:
[...]

Ik weet niet hoe lang je problemen al voordoen, maar op het Zwift forum zijn er sinds de laatste update veel resistance issues.

Edit: niet ver genoeg teruggekeken, ik zie dat Mistraller dit twee pagina's geleden al gepost heeft. Excuus.
Geen probleem en alle input is welkom. Het zit niet in Zwift, want de andere devices laten ook die fluctuaties zien. De fietscomputer heeft veel meer mogelijkheden om gegevens te middelen en zelfs IF, NP en TSS.

Die kan ik ook achteraf zien in het Data Center van Sigma zonder dat op de fietscomputer te hebben geactiveerd. Altijd leuk om achteraf te grasduinen en te vergelijken in de trainingsritjes.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:05

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik kwam die "aanbieding" van de zwift bike tegen en na wat onderzoek (wat zwift etc is) leek mij dat voor dit nieuwe jaar toch wel interessant om is naast mn hardloop 'hobby' te doen, het gamified gedeelte, en dat je de trainingen dus gewoon tijdens bijv. thuiswerken mooi tussendoor kan plannen, dat is met (buiten) hardlopen toch lastiger.

Enfin, 1100euro is niet niks, dus ben het konijnenhol in gedoken om uit te zoeken wat alles is (de apps, de trainers, het virtueel schakelen, het "frame", de protocollen met bijbehorende controllers etc.) en heb nu dus eea. besteld deze eerste dag v/h jaar. Maar geen zwift :)

De Thinkrider XXPro incl. de VS200 (zwift cog&click tegenhanger van thinkrider), incl alle kortingen nu ben je minder dan 300euro lichter, dat kan ik voor een eerste kennismaking met een nieuwe hobby nog wel ophoesten itt 1100euro. (al is die 1100 wel incl. een frame, dus moet een simpele fiets erbij regelen).

Vanwege de weinig reviews of ervaringen met deze setup dacht ik ik meld (mij) hier alvast mochten er vragen over zijn. Er zijn uiteraard wel een paar korte reviews te vinden, die gematigd positief zijn, anders had ik het natuurlijk niet gekocht, je wilt niet direct afhaken omdat je troep gebruikt, maar met name over het virtueel schakelen is nog niks te vinden, alleen wat kort geschreven product reviews, die geven wel aan dat het goed compatible is.

we gaan het meemaken :+

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:40
CT schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 09:04:
Ik kwam die "aanbieding" van de zwift bike tegen en na wat onderzoek (wat zwift etc is) leek mij dat voor dit nieuwe jaar toch wel interessant om is naast mn hardloop 'hobby' te doen, het gamified gedeelte, en dat je de trainingen dus gewoon tijdens bijv. thuiswerken mooi tussendoor kan plannen, dat is met (buiten) hardlopen toch lastiger.

Enfin, 1100euro is niet niks, dus ben het konijnenhol in gedoken om uit te zoeken wat alles is (de apps, de trainers, het virtueel schakelen, het "frame", de protocollen met bijbehorende controllers etc.) en heb nu dus eea. besteld deze eerste dag v/h jaar. Maar geen zwift :)

De Thinkrider XXPro incl. de VS200 (zwift cog&click tegenhanger van thinkrider), incl alle kortingen nu ben je minder dan 300euro lichter, dat kan ik voor een eerste kennismaking met een nieuwe hobby nog wel ophoesten itt 1100euro. (al is die 1100 wel incl. een frame, dus moet een simpele fiets erbij regelen).

Vanwege de weinig reviews of ervaringen met deze setup dacht ik ik meld (mij) hier alvast mochten er vragen over zijn. Er zijn uiteraard wel een paar korte reviews te vinden, die gematigd positief zijn, anders had ik het natuurlijk niet gekocht, je wilt niet direct afhaken omdat je troep gebruikt, maar met name over het virtueel schakelen is nog niks te vinden, alleen wat kort geschreven product reviews, die geven wel aan dat het goed compatible is.

we gaan het meemaken :+
Als je zelf nog geen frame hebt snap ik je logica niet echt om voor deze optie te kiezen..
Desalniettemin veel plezier met je aankoop!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:05

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

YLMOSE schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:33:
[...]
Als je zelf nog geen frame hebt snap ik je logica niet echt om voor deze optie te kiezen..
Desalniettemin veel plezier met je aankoop!
Mja er zijn eindeloos veel parameters om rekening mee te houden, maar je wilt ook niet in een soort keuze 'void' vallen en er dan maar helemaal niet aan beginnen.

Wat achtergrond, in mijn specifieke geval hebben we (mijn vriendin) al 1 frame in de schuur, en ze had ook wel oren naar dit indoor gebeuren, aangezien ze die fiets incl van alles wel fanatiek had gekocht jaren terug voor deze in de schuur belanden.

Nu kan het zwift frame ook makkelijk worden afgesteld voor multi-use, maar stel dat ik zelf toch ook buiten wil gaan fietsen, dan hebben we een binnen frame + 2 fietsen in de schuur. En dit is dan het scenario dat alles bevalt.

Wat ik nu ga doen (en doe) is dus die 300 stuk gooien, en leen tijdelijk frame (niet alleen mn vriendin is prooi gevallen aan het kopen van een mooie fiets die verder niks doet). Dan is de uitkomst: vriendin is verslaafd en gebruikt het uiteindelijk of ik ben hooked en koop mooie fiets of beide zijn hooked of niemand is hooked en kan op marktplaats de 300 nog schade vrij stellen 8)

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:52
CT schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:06:
[...]

Mja er zijn eindeloos veel parameters om rekening mee te houden, maar je wilt ook niet in een soort keuze 'void' vallen en er dan maar helemaal niet aan beginnen.

Wat achtergrond, in mijn specifieke geval hebben we (mijn vriendin) al 1 frame in de schuur, en ze had ook wel oren naar dit indoor gebeuren, aangezien ze die fiets incl van alles wel fanatiek had gekocht jaren terug voor deze in de schuur belanden.

Nu kan het zwift frame ook makkelijk worden afgesteld voor multi-use, maar stel dat ik zelf toch ook buiten wil gaan fietsen, dan hebben we een binnen frame + 2 fietsen in de schuur. En dit is dan het scenario dat alles bevalt.

Wat ik nu ga doen (en doe) is dus die 300 stuk gooien, en leen tijdelijk frame (niet alleen mn vriendin is prooi gevallen aan het kopen van een mooie fiets die verder niks doet). Dan is de uitkomst: vriendin is verslaafd en gebruikt het uiteindelijk of ik ben hooked en koop mooie fiets of beide zijn hooked of niemand is hooked en kan op marktplaats de 300 nog schade vrij stellen 8)
Ik snap ook uw redenering niet, ...
Als je met Zwift Cog-achtig iets gaat rijden, moet je achterwiel nog voorzien van een K7 als je er buiten wilt mee rijden.

Voor die prijs zou ik zelfs niet twijfelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOHtu_v90A6l92cvOf35M3snwk4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LObhtYo0EX0WtnqKMxCiXtvj.png?f=fotoalbum_large

• esphome
  • Niet online
RigolleM schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:59:
[...]

Ik snap ook uw redenering niet, ...
Als je met Zwift Cog-achtig iets gaat rijden, moet je achterwiel nog voorzien van een K7 als je er buiten wilt mee rijden.

Voor die prijs zou ik zelfs niet twijfelen:
[Afbeelding]
Daar komt dan nog 100 euro bij, om hem in huis te krijgen.

• RigolleM
esphome schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:50:
[...]

Dat is er inderdaad wat over... had ik niet gezien, voor die prijs mogen ze hem gratis verzenden...

• Torgo
CT schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:06:
[...]

Prima toch. Gewoon lekker samen zsm beginnen en kijken hoe het bevalt. Je kan altijd je setup upgraden tzt. Veel fiets plezier!

• Mistraller
esphome schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:50:
[...]

Ik wilde de core ook bij zwift bestellen maar toen zag ik dat futurum was meegegaan in de black friday actie; voor de core vroegen ze ook 40 euro verzendkosten, dus bij futurum besteld. Ook fijner qua garantie.

---------------

• Mistraller
Wat betreft mijn aankoop van de Kickr Core; en de voucher voor 2 maanden nog een mooi voordeeltje gescoord; als Hollander ga je voor maximaal voordeel nietwaar?

Ik had mijn subscription laten aflopen. Daarna ingelogd op de zwift site en de redeemcode ingediend.
Dan komt er een scherm dat de code geaccepteerd is en dat je 2 maanden promo krijgt en alleen nog even je betaalgegevens hoeft in te dienen.
Dat dus gedaan en bij het accepteren staat er dan ineens dat je 14 dagen gratis mag zwiften.
Van het geheel screenshots gemaakt en aan de servicedesk van Zwift gemaild dat ze me blij maakten met een dood vogeltje.
Ik had verwacht dat ze zouden zeggen : Nee het is alleen voor nieuwe zwift leden (Want zo is het eigenlijk bedoeld volgens mij), maar nee, ze hebben de redeemcode ongeldig gemaakt en handmatig 2x een maandcode toegevoegd aan mijn account.

Dus toch weer mooi 40 euro voordeel gepakt ;)

Gisteren ging alles weer helemaal goed met de Core, al heb ik hem natuurlijk ook niet meer via BT gekoppeld, dit keer via wifi. (En ook mijn HR band over de connectie van de core laten lopen, dat ging ook goed)

Ik ga de Tacx Bushido maar eens inpakken en op MP zetten :)

---------------

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18

Tacoos

i am i

Na een paar jaar afwezigheid kan ik me hier weer melden *O*

Nadat ik om redenen een maand of 3 niet heb kunnen fietsen, ben ik half december weer op de fiets gesprongen. Maar toen dook de temperatuur naar beneden en werd het ook nog eens miezerig vies weer ;(

Om toch in de winter alvast de conditie wat op peil te brengen, heb ik besloten om het indoor fetsen weer op te pakken, maar niet op mij oude wheel-on Elite Qubo Diital smart B+

Daarom heb ik deze week mijn wheel-on trainer ingeruild voor een Saris H3.

Vandaag een eerste ritje gedaan in Zwift en dat ging best prima, behalve dat ik mijn 40cm fan nog niet uit de schuur had gehaald, poeh dan wordt t warm!
Zwift aan de praat krijgen was alleen nog niet zo makkelijk, aangezien ik net een maand of 2 geleden windows 10 van mijn oude laptopje had gegooid en had ingeruild voor Ubuntu.
Uiteindelijk draai ik nu Zwift in een docker container en verbind de trainer met Zwift via de companion app en dat werkt best ok

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:25
Een heads up voor wie nog aan het twijfelen is voor een Kickr Core 2 met COG en Click, bij Zwift nu nog 10% extra korting op de korting die al loopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Vogels60 op 02-01-2026 21:59 ]

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

• Mistraller
Vogels60 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 21:58:
Een heads up voor wie nog aan het twijfelen is voor een Kickr Core 2 met COG en Click, bij Zwift nu nog 10% extra korting op de korting die al loopt.
Futurumshop is ook mee met de decemberdeal. 449, en als je nog een geldige voucher hebt ergens kan je er 429 van maken. Shipping vanuit Zwift kost 40 euro, futurum is gratis, en je hebt garantie uit NL.

De voucher (ik kreeg nog een 2mnd) heb ik actief weten te maken (zie eerdere post). Dat scheelt ook nog. En als je niet klaagt bij support dan heb je nog altijd die 14 dagen denk ik als je al Zwift account hebt. (al zou ik me voor kunnen stellen dat dat nu ook maar 7 dagen zijn; maar is alsnog beetje korting)

---------------

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Net een mailtje dat ik de rapha500 kit verdiend heb in Zwift, ondanks dat ik de hele rapha500 buiten heb gedaan. Bevalt me wel dat Zwift ook je buiten kilometers bij houdt. :)

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:25
Mistraller schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 22:41:
[...]

Futurumshop is ook mee met de decemberdeal. 449, en als je nog een geldige voucher hebt ergens kan je er 429 van maken. Shipping vanuit Zwift kost 40 euro, futurum is gratis, en je hebt garantie uit NL.

De voucher (ik kreeg nog een 2mnd) heb ik actief weten te maken (zie eerdere post). Dat scheelt ook nog. En als je niet klaagt bij support dan heb je nog altijd die 14 dagen denk ik als je al Zwift account hebt. (al zou ik me voor kunnen stellen dat dat nu ook maar 7 dagen zijn; maar is alsnog beetje korting)
Die shipping heb ik niet gezien want ik heb niks in m'n mandje gedaan, ik ging er eigenlijk van uit dat dit gratis zou zijn.
Sowieso zou garantie uit NL ook prefereren ook al zou dit iets meer kosten (zonder voucher)
Ik had inderdaad gelezen dat ze je na wat reclameren toch gewoon de twee maanden hebt gekregen.

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

• Mistraller
Vogels60 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 09:12:
[...]

Die shipping heb ik niet gezien want ik heb niks in m'n mandje gedaan, ik ging er eigenlijk van uit dat dit gratis zou zijn.
Sowieso zou garantie uit NL ook prefereren ook al zou dit iets meer kosten (zonder voucher)
Ik had inderdaad gelezen dat ze je na wat reclameren toch gewoon de twee maanden hebt gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AN432A_kMVu4Sra57XFAVXX0kug=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MAtQkH14A0kPU4f4rF7ZKrdE.png?f=user_large

---------------

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
Ter controle zodat ik niet de fout in ga maandag. Na wat excuses om niet te fietsen weer in gang geschoten om de conditie enigzins weer op te peppen. Martelwerktuig hiervoor is het trio Zwift, Join en een kickr core met een zwift cog.

Laatste keer, paar maanden terug, gebruikte ik Zwift niet en ging m'n FTP-test (20 min FTP-test) finaal de mist in omdat ik niet kon schakelen. Ik heb immers maar 1 versnelling achter fysiek.

Los ik dit op door de combinatie Join export naar Zwift te gebruiken? Of moet ik toch gewoon een ramptest doen?

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:15
Ben 1 januari begonnen met Storytell. Technisch gezien niet 'lezen' al reken ik het goed aangezien dit al er voor heeft gezorgd dat ik twee boeken heb gelezen dit jaar.
  • Steve Cavenagh - De verdediging
  • Steve Cavenagh - Het pleidooi
Niet heel complexe materie, gewoon leuk :) Het helpt om de tijd te doden op de indoor

[ Voor 6% gewijzigd door Webgnome op 04-01-2026 12:00 ]

Strava | AP | IP | AW

• Requiem19
Stufferdt schreef op zondag 4 januari 2026 @ 07:22:
Ter controle zodat ik niet de fout in ga maandag. Na wat excuses om niet te fietsen weer in gang geschoten om de conditie enigzins weer op te peppen. Martelwerktuig hiervoor is het trio Zwift, Join en een kickr core met een zwift cog.

Laatste keer, paar maanden terug, gebruikte ik Zwift niet en ging m'n FTP-test (20 min FTP-test) finaal de mist in omdat ik niet kon schakelen. Ik heb immers maar 1 versnelling achter fysiek.

Los ik dit op door de combinatie Join export naar Zwift te gebruiken? Of moet ik toch gewoon een ramptest doen?
Ik zit niet zo in die Zwift cog, maar kun je niet gewoon de Alpe du Zwift of de Mont Ventop opfietsen en 20m volgas blok doen?

Ramptest is uiteraard wel veel makkelijker. Heeft beide voor- en nadelen.

Als je wat ervanerer bent heeft zo’n 20m test wel meer voordelen IMO.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Als je nu wel kan schakelen dan kan je gewoon de join export doen, die heb ik geloof ik ook al eens gedaan. Maar Zwift heeft zelf ook gewoon een werkende 20 minuten test dus die kan je ook gebruiken.

• The Fops
  • Laatst online: 17:34

Je kan oom The Grade opfietsen, Zwift equivalent van een FTP test. Ik vond het erg leuk om te doen. Misschien wel iets minder betrouwbaar, daar is veel discussie over..

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

sebasd

rijdt op espresso

Met tegenzin vandaag ook maar op de Tacx. Vind er eigenlijk niks aan, maar nu buiten fietsen ga ik niet aan beginnen. Dan maar een serie of film op de monitor en dom doortrappen.. Hopelijk is de sneeuw en gladheid gauw weer weg zodat ik weer buiten mijn kilometers kan maken.

• raymondw
  • Nu online
Ach... Liever buiten, maar nu liever binnen.
Om toch de motivatie te houden heb ik vaste events in mijn agenda gezet.
Maandag met een UK groep blokken doen Woensdag en/of Donderdag met BE of NL, wat er uit komt qua tijd.
Zaterdag met BE team 💯 km

Merk dat het fietsen met een agenda en wat "bekende" mensen het acceptabel maakt.
Maar dat zal voor iedereen verschillen

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Torgo

Zoals anderen aangeven zijn er verschillende manieren om een FTP test te doen. Maar volgens mij is je vraag wat je moet doen om te zorgen dag je wél (virtueel) kan schakelen. Daarvoor hoef je in principe niets te doen, behalve Zwift gebruiken, natuurlijk.

Persoonlijk zou ik niet na een langere tijd niet fietsen als eerste rit een FTP test doen. Ik zou je FTP (aan de lage kant) inschatten en voordat je begint in Zwift zetten. Vervolgens zou ik in je eerste week gewoon lekker gaan fietsen. Kies een leuke route en begin solo op je eerste rit. Kijk hoe dat gaat en wat je gemiddelde Watt en Watt/kg is over de hele rit.

Daarna zou ik een rit met een ride pacer doen (kies degene met een gelijke watt/kg).

Als het goed is, zal Zwift zelf wel aangeven als je een hogere FTP behaald dan ingesteld en dit aanpassen.

De FTP test zou ik bewaren voor begin week 2 of 3.

Totdat je je juiste FTP hebt gevonden en ingesteld (na een FTP) test zou ik nog geen workouts in ERG mode doen, want daarvoor is het belangrijk dat je de juiste FTP hebt ingesteld.

Veel fiets plezier!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:48
Webgnome schreef op zondag 4 januari 2026 @ 08:44:
Ben 1 januari begonnen met Storytell. Technisch gezien niet 'lezen' al reken ik het goed aangezien dit al er voor heeft gezorgd dat ik twee boeken heb gelezen dit jaar.
  • Steve Cavenagh - De verdediging
  • Steve Cavenagh - Het pleidooi
Niet heel complexe materie, gewoon leuk :)
Geen fan van luisterboeken, wel groot fan van Steve Cavannagh. Supergoeie boeken.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Eens met @Torgo eerst lekker fietsen.

Hier vandaag ook binnen bezig. Heb nog even getwijfeld om het bos is te gaan maar ben vrijdag ook al met sneeuw het bos in gegaan dus de sneeuw rit is al afgevinkt en echt beter wordt je er niet van volgens mij…

• Webgnome
Guido7619 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 11:10:
[...]

Geen fan van luisterboeken, wel groot fan van Steve Cavannagh. Supergoeie boeken.
Zag dat ik het per ongeluk in het verkeerde topic had gezet ;) even de post aangepast zodat het toch nog 'goed' staat :+

Strava | AP | IP | AW

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:48
Webgnome schreef op zondag 4 januari 2026 @ 12:01:
[...]

Zag dat ik het per ongeluk in het verkeerde topic had gezet ;) even de post aangepast zodat het toch nog 'goed' staat :+
Desondanks nog steeds erg goede boeken. Kijk er elk jaar weer naar uit wanneer de nieuwe Eddi Flynn
uitkomt.

• esphome
  • Niet online
Kluus schreef op zondag 4 januari 2026 @ 11:51:
Eens met @Torgo eerst lekker fietsen.

Hier vandaag ook binnen bezig. Heb nog even getwijfeld om het bos is te gaan maar ben vrijdag ook al met sneeuw het bos in gegaan dus de sneeuw rit is al afgevinkt en echt beter wordt je er niet van volgens mij…
Ik ben niet verder gekomen dan, de auto sneeuwvrij te maken voor het geval ik die onverhoopt nodig mocht hebben. Als het goed staat nu de zon erop om het laatste restje te laten smelten.

Vanavond weer op de fiets, maar dan met uitzicht op een bewegend warm oord op het tablet en een frisse wind in het gezicht. Dan met 10s middeling van de power en de 30s middeling was wat traag maar wel heel stabiel met max 5 watt verschil.

De Zwift Clicks zijn weer geactiveerd en een kijken hoeveel dagen het duurt voordat ik dat weer moet activeren. Eigenlijk heb ik ze al verbannen naar het doosje waar ze in kwamen want ik vind het maar teveel gedoe zo. Ik zag dat er zowel voor de Cliks en de oude Click firmware updates zijn. Die laat ik mooie voor wat het is en ik vertrouw het niet en voordat je het weet zit er iets in waardoor je niet meer kunt activeren en de oude ook moet gaan activeren. 8)

Update: De power middelen per tien seconden geeft wat grotere schommelingen maar ik ben er content mee. Vandaag een uur gefietst en dat ga ik stap voor stap uitbreiden, en ik probeer onder of een hartslag van 130 te blijven en zo heb ik 20 slagen extra voor versnellingen. Belangrijk ik is dat ik weer snel op een lagere hartslag kan komen, desnoods even de benen stil houden en/of een versnelling lager schakelen. Daarna kan weer de gang erin.

[ Voor 15% gewijzigd door esphome op 04-01-2026 21:52 ]

• Stufferdt
Allereerst, thanks voor de input :) Maakt toch wat los zo'n FTP-test blijkbaar. Ben overigens wel 10 weken uit de running geweest maar kom niet helemaal van nul af. Zat begin augustus rond de 270 FTP op 68kg.

Ramptest in zwift ging overigens prima. Blokje van 345 net niet afgemaakt dus 325w * 75% is 240ish. Heb m'n twijfels dus toch maar eens valideren bergop met een 20min inspanning.
Requiem19 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 08:47:
[...]

Ik zit niet zo in die Zwift cog, maar kun je niet gewoon de Alpe du Zwift of de Mont Ventop opfietsen en 20m volgas blok doen?

Ramptest is uiteraard wel veel makkelijker. Heeft beide voor- en nadelen.

Als je wat ervanerer bent heeft zo’n 20m test wel meer voordelen IMO.
Ja zou accurater zijn inderdaad, maar weet niet of ik het momenteel mentaal kan opbrengen :+
Eind februari als ik weer wat kilometers heb gemaakt toch maar even ergens inderdaad een virtuele helling op :)
The Fops schreef op zondag 4 januari 2026 @ 08:57:
[...]

Je kan oom The Grade opfietsen, Zwift equivalent van een FTP test. Ik vond het erg leuk om te doen. Misschien wel iets minder betrouwbaar, daar is veel discussie over..
Deze had ik gemist! Thanks.
Torgo schreef op zondag 4 januari 2026 @ 10:51:
[...]

Zoals anderen aangeven zijn er verschillende manieren om een FTP test te doen. Maar volgens mij is je vraag wat je moet doen om te zorgen dag je wél (virtueel) kan schakelen. Daarvoor hoef je in principe niets te doen, behalve Zwift gebruiken, natuurlijk.

Persoonlijk zou ik niet na een langere tijd niet fietsen als eerste rit een FTP test doen. Ik zou je FTP (aan de lage kant) inschatten en voordat je begint in Zwift zetten. Vervolgens zou ik in je eerste week gewoon lekker gaan fietsen. Kies een leuke route en begin solo op je eerste rit. Kijk hoe dat gaat en wat je gemiddelde Watt en Watt/kg is over de hele rit.

Daarna zou ik een rit met een ride pacer doen (kies degene met een gelijke watt/kg).

Als het goed is, zal Zwift zelf wel aangeven als je een hogere FTP behaald dan ingesteld en dit aanpassen.

De FTP test zou ik bewaren voor begin week 2 of 3.

Totdat je je juiste FTP hebt gevonden en ingesteld (na een FTP) test zou ik nog geen workouts in ERG mode doen, want daarvoor is het belangrijk dat je de juiste FTP hebt ingesteld.

Veel fiets plezier!
Wil toch graag weten waar ik sta. Heb inmiddels een aardige hekel aan binnenfietsen dus wil efficient gebruikmaken van de motivatie die er is. Dus liever accurate blokjes dan net te eenvoudig tbh. Had Join afgelopen week nog op 260 FTP staan blijkbaar en kreeg het laatste blok dus niet meer rond.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• Requiem19
@Stufferdt Je moet het gemiddelde van je laatste minuut tot failure gebruiken als FTP.

Dus als je bijna je blokje van 345 hebt afgemaakt zal je laatste minuut iets van 340 (?) zijn.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 17:34:
@Stufferdt Je moet het gemiddelde van je laatste minuut tot failure gebruiken als FTP.

Dus als je bijna je blokje van 345 hebt afgemaakt zal je laatste minuut iets van 340 (?) zijn.
Op zich rekent zwift dat inderdaad zelf uit op die manier en zet daarna duidelijk je berekende ftp in beeld als ik het goed heb. Dus was dat niet het geval @Stufferdt ?

• Stufferdt
Requiem19 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 17:34:

48 seconde a 345 + 12 seconde van het blok ervoor op 325 geeft een FTP van 255 (net geen 256). Dat klinkt wel erg positief moet ik zeggen :)
Kluus schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:37:
[...]

Op zich rekent zwift dat inderdaad zelf uit op die manier en zet daarna duidelijk je berekende ftp in beeld als ik het goed heb. Dus was dat niet het geval @Stufferdt ?
Ik was afgeleid op dat moment dus heb de pop-up niet goed gezien moet ik bekennen. En kom 'm ook nergens meer tegen helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-7EqmE4BnEvXccVtFG8JY1pJ5vs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/X7M4t8PgEyQrVIJOt4eDqegv.png?f=user_large

To make things complicated: ik lijk last te hebben van deze bug op android waardoor screenshots zwart zijn. Dus lijk het ook niet te kunnen terughalen. Kan de melding van Zwift niet uit de acitivteit halen verder geloof ik.

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:10
Ik fiets nu, zo nu en dan (1 a 2x in de week max 1,5 uur per keer) in de wintertijd nov-maart op rouvy of zwift.

Dat doe ik op de volgende fiets verbonden met de pc. https://senzsports.nl/spinningfietsen

De Senz S5000.

Ik kan daar alleen ERG sturende workouts doen. Races werken niet lekker met de weerstand.

Hoeveel beter / of is het waard om voor de zwiftbike €999 te gaan?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Stufferdt schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:06:
[...]

48 seconde a 345 + 12 seconde van het blok ervoor op 325 geeft een FTP van 255 (net geen 256). Dat klinkt wel erg positief moet ik zeggen :)

[...]

Ik was afgeleid op dat moment dus heb de pop-up niet goed gezien moet ik bekennen. En kom 'm ook nergens meer tegen helaas.

[Afbeelding]

To make things complicated: ik lijk last te hebben van deze bug op android waardoor screenshots zwart zijn. Dus lijk het ook niet te kunnen terughalen. Kan de melding van Zwift niet uit de acitivteit halen verder geloof ik.
Je kan de maximale waarde over een minuut toch zien op de power curve? Die staat op Strava of Intervals.icu laten die gewoon zien.

• raymondw
  • Nu online
Oggy schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:13:
Ik fiets nu, zo nu en dan (1 a 2x in de week max 1,5 uur per keer) in de wintertijd nov-maart op rouvy of zwift.

Dat doe ik op de volgende fiets verbonden met de pc. https://senzsports.nl/spinningfietsen

De Senz S5000.

Ik kan daar alleen ERG sturende workouts doen. Races werken niet lekker met de weerstand.

Je hebt nu iets wat je handmatig moet aanpassen, flexibiliteit 0.
Een Zwift bike is een volledig digitaal product met aansturing vanuit software.
Alles is via software te tweaken, top qua flexibiliteit.
Het blijft binnen fietsen, maar ik kan er m'n ei in kwijt.

Of je het waard vind is je eigen keuze... ;)

Je kan bij Mantel, futurum of 12Go ook testen

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:49
Of de volledige Tour de Zwift fietsen en hopen op de loting :).

Zijn er hier fietsers die ze alle 18 gaan doen?
Van de week 2x de Alp de Zwift op gefietst, maar in mn eentje is ook maar so-so.

• esphome
  • Niet online

De Senz S5000.

Daar komt dan nog 140 euro aan verzendkosten (bike+Kickr Core2) bij als ik het goed heb. Kijk eens lokaal en dan is de verzending gratis.

Waarom niet de wegfiets op een Kickr Core 2 zetten, doe ik ook maar dan met de reserve fiets die ik heb.

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:42
[...]

[...]

[Afbeelding]

Ik heb dit eens aan Join support gevraagd en zij zeggen de laatste volledige minuut. :+

• Torgo
Deshmir schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:21:
Of de volledige Tour de Zwift fietsen en hopen op de loting :).

Zijn er hier fietsers die ze alle 18 gaan doen?
Van de week 2x de Alp de Zwift op gefietst, maar in mn eentje is ook maar so-so.
Ja zeker! Vorig jaar ook gedaan en toen was er nog niet zo’n mooie XP bonus. Met elk uur een rit is het redelijk makkelijk om het met groepsritten te doen, dat vind ik wel het leukste. Je kan vaak de Standard en Short rit ook wel combineren zodat je ze achter elkaar rijdt en er een lange rit van maakt. :)

• Mistraller

De Senz S5000.

Als het budget moet, koop dan een fiets en een trainer op marktplaats. Met een Zwift Cog heb je niet eens versnellingen nodig, maar wel een direct drive trainer. Maar qua fiets volstaat dan min of meer alles.
Wheelon kan ook prima (wel een wiel en versnellingen nodig), maar als je echt competitief wilt meekomen in een race is een Direct Drive beter want je wil nog wel eens wat vermogen verliezen door wielslip bij een aanzet zoals een (eind)sprintje op een WheelOn trainer.

---------------

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[...]

[...]

Ik dacht dat hij ook gewoon je ingestelde ftp automatisch aanpast.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:35

Niellie41

[object Object]

Gisteravond wilde ik even fietsen, maar de Kickr Core gaf geen vermogen door naar de Garmin Edge. Cadans en snelheid zag ik wel. Ik zag een gids op de support site (power cycle, opnieuw koppelen met de garmin en/of app, etc.). Na een power cycle kreeg ik een paar seconde vermogen door en dan valt die weer weg.

Herkennen anderen misschien dit?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:45

McMiGHtY

- burp -

Mensen ervaring met IcTrainer?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:41
[b]

Update: De power middelen per tien seconden geeft wat grotere schommelingen maar ik ben er content mee. Vandaag een uur gefietst en dat ga ik stap voor stap uitbreiden, en ik probeer onder of een hartslag van 130 te blijven en zo heb ik 20 slagen extra voor versnellingen. Belangrijk ik is dat ik weer snel op een lagere hartslag kan komen, desnoods even de benen stil houden en/of een versnelling lager schakelen. Daarna kan weer de gang erin.
@esphome TrainerDay heeft hier een mooie oplossing voor. Die maakt van de mens een machine :)

Je kan hem instellen op je HR. Hij regelt dan het vermogen. In jouw geval stel je hem dus in op een HR van 130 en dan trappen maar en nergens meer naar omkijken. Bijregelen van je HR kan je simpel door + en - op je scherm.

https://www.youtube.com/watch?v=xYBr2IhILUE

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:59
Torgo schreef op maandag 5 januari 2026 @ 21:58:
[...]

Je kan vaak de Standard en Short rit ook wel combineren zodat je ze achter elkaar rijdt en er een lange rit van maakt. :)
Zodat je het op Strava als 1 lange rit ziet? Hoe doe je dat precies?

• Mistraller
rodiee schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:09:
[...]

Zodat je het op Strava als 1 lange rit ziet? Hoe doe je dat precies?
Je fietst in Zwift gewoon 2 routes. En dan heb je er ook twee in Strava. En als je die wilt samenvoegen dan prak je de fit files even samen met fitfiletools.com. Krijg je wel een rechte streep tussen eindpunt rit1 en beginpunt rit2. (Maar die telt verder niet mee in de stats)

---------------

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:59
Mistraller schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:13:
[...]

Je fietst in Zwift gewoon 2 routes. En dan heb je er ook twee in Strava. En als je die wilt samenvoegen dan prak je de fit files even samen met fitfiletools.com. Krijg je wel een rechte streep tussen eindpunt rit1 en beginpunt rit2. (Maar die telt verder niet mee in de stats)
Ah oke thanks. Ik dacht dat ik een optie had gemist in Zwift waarbij je meerdere events als 1 rit kan registreren, maar dat is dus niet het geval.

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Kluus schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 06:55:
[...]

Ik dacht dat hij ook gewoon je ingestelde ftp automatisch aanpast.
In Zwift past ie het idd automatisch aan. Bij mij pas wel iig.

Hij wil.

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:49
Je kan aan het einde toch teleporten naar de nieuwe route en dan pas opslaan?

• Mistraller
Deshmir schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:43:
Je kan aan het einde toch teleporten naar de nieuwe route en dan pas opslaan?
Dan telt je route niet toch

---------------

• Torgo
rodiee schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:20:
[...]
Ah oke thanks. Ik dacht dat ik een optie had gemist in Zwift waarbij je meerdere events als 1 rit kan registreren, maar dat is dus niet het geval.
Dit inderdaad. Je joined beide evenementen (Zwift companion app) waarbij het tweede event één uur na het eerste begint en zorgt dan dat je het eerste event onder de 60 minuten finished. 5 minuten voordat het tweede event begint zal Zwift je al naar de start willen teleporteren, dat negeer je tot 1 minuut voor de start en dan join je het nieuwe evenement en rijdt die ook uit.

Op Strava zullen het twee losse ritten zijn en de tijd in de startblokken telt niet mee.

• derx666
  • Laatst online: 17:03

derx666

mecker ende blaet

Niellie41 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 08:18:
Gisteravond wilde ik even fietsen, maar de Kickr Core gaf geen vermogen door naar de Garmin Edge. Cadans en snelheid zag ik wel. Ik zag een gids op de support site (power cycle, opnieuw koppelen met de garmin en/of app, etc.). Na een power cycle kreeg ik een paar seconde vermogen door en dan valt die weer weg.

Herkennen anderen misschien dit?
Heb dat de laatste tijd ook regelmatig. Kwestie van de sensor even uitzetten in het sensor scherm, dan weer aan, en opnieuw connecten. Power cycle is niet nodig.
Welke Edge heb je? Ik heb het idee dat o[ mijn 1040 het gebeurd sinds beta v30.11, en ik zie dat net 3u geleden 30.12 uitgekomen is. Geen idee of het daarmee gefixt is.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:35

Niellie41

[object Object]

derx666 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 23:01:
[...]

Heb dat de laatste tijd ook regelmatig. Kwestie van de sensor even uitzetten in het sensor scherm, dan weer aan, en opnieuw connecten. Power cycle is niet nodig.
Welke Edge heb je? Ik heb het idee dat o[ mijn 1040 het gebeurd sinds beta v30.11, en ik zie dat net 3u geleden 30.12 uitgekomen is. Geen idee of het daarmee gefixt is.
Zal het eens proberen. Ik heb een 830.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:53

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik heb een Van Rysel D100 die met BT FTMS verbonden is met m'n laptop.
Deze beperking wist ik voordat ik 'm kocht, maar de rest van het apparaat is zo'n vooruitgang dat het geen twijfel bracht. Voorheen had ik m'n trainer ook aan m'n Garmin Edge 530 gekoppeld (ant+).
Dat is dus niet mogelijk nu, maar wellicht kent iemand een tooltje die via de Ant+ dongle het signaal kan uitzenden. Zeg maar net zoals FortiusAnt doet om oude Tacx trainters te kunnen gebruiken met Zwift.
Ik heb wel deze Github gevonden, maar die heeft het specifiek over tempo en afstand en koppelt als stride sensor, dus bedoeld voor (hard)lopen. Ik zou dus juist Power willen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Webgnome
Wat doen jullie wanneer je hartslagmeter begint te bokken? Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat mijn HRM dual denkt dat ik dood ben. De batterij heb ik al een aantal keren vervangen en de contactpunten goed schoon/nat gemaakt zoals het zou moeten en toch gaat het vaker mis. Om nou elk jaar een nieuwe te kopen vind ik toch wel een dure actie?

Ik heb ook een ForeRunner 55 om mijn pols, die zou ik ook kunnen gebruiken ( denk ik ) al doe ik dat liever niet omdat die gewoon wat afwijkt ( dat maakt op dit punt natuurlijk niet uit :+ ) Nu is binnen trainen op de wahoo kickr snap natuurlijk vooral op wattages en is hartslag minder belangrijk. Toch is het zo'n metric die mijn autistische brein moet hebben..

[ Voor 13% gewijzigd door Webgnome op 07-01-2026 08:47 ]

Strava | AP | IP | AW

• Requiem19
Webgnome schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 08:47:
Wat doen jullie wanneer je hartslagmeter begint te bokken? Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat mijn HRM dual denkt dat ik dood ben. De batterij heb ik al een aantal keren vervangen en de contactpunten goed schoon/nat gemaakt zoals het zou moeten en toch gaat het vaker mis. Om nou elk jaar een nieuwe te kopen vind ik toch wel een dure actie?

Ik heb ook een ForeRunner 55 om mijn pols, die zou ik ook kunnen gebruiken ( denk ik ) al doe ik dat liever niet omdat die gewoon wat afwijkt ( dat maakt op dit punt natuurlijk niet uit :+ ) Nu is binnen trainen op de wahoo kickr snap natuurlijk vooral op wattages en is hartslag minder belangrijk. Toch is het zo'n metric die mijn autistische brein moet hebben..
In mijn ervaring kun je wat levensverlengende operaties uitvoeren, zoals idd een uitgebreide reiningsprocedure, maar vaak is palliatieve sedatie uiteindelijk de enige optie.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:53

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik had ook een hartslagband naast m'n Garmin horloge.
Heb een tijdje allebei geactiveerd, een gekoppeld aan Zwift de ander aan de Edge voor m'n neus.
Er zal zeker afwijking zijn en reactiesnelheid is misschien anders, maar ik zag geen verschillen in de waardes. Zou gewoon lekker het horloge pakken die dat als waarheid aanhouden.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• raymondw
  • Nu online
@Webgnome Vorig jaar hier zelf ook problemen mee gehad.
Heb op AE een aantal nieuwe banden gekocht wat al een oplossing was, maar niet DE oplossing.
Wat bij mij uiteindelijk de beste oplossing was, was de plaatsing van de band zelf.
Achteraf gezien had ik mijn band iets te hoog zitten waardoor deze niet correct werkte.

Dit is de correcte positie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mti7gsjLJBfLWI4E4zy6hOaHO3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pzsAP5ihNWFha1yJz7v2WAM2.jpg?f=fotoalbum_large

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:55
@Webgnome Ligt wel aan de kwaliteit van de sensor op het horloge. Mijn vorige Garmin (vivoactive 4) met Elevate v3 sensor (die heeft de forerunner 55 ook) was heel onnauwkeurig en liep vaak achter op de inspanning. De Venu 2 met nieuwere sensor is in mijn beleving een stuk nauwkeuriger en sneller.
Maar ik slinger ook regelmatig de hrm broadcast op het horloge aan als de band niet wil.

Ik weet alleen niet in hoeverre het constant bewegen en draaien van de polsen bij een handbike voor invloed heeft op de nauwkeurigheid.

Flickr - Strava

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:37
Helaas hebben hartslagmeters niet het eeuwige leven. Heb er meerdere versleten en heb nu een Polar H10 die al meerdere jaren meegaat, die lijkt het wat beter te doen dan de goedkopere modellen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:43

_Z3

Was je de band zelf ook uit? Ik gooi hem af en toe mee in de wasmachine met een 30 graden was, daar zou die tegen moeten kunnen.

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
Weet iemand waarom die indelingen op basis van racing points bij Tour de Zwift per uur lijken te verschillen?

Als ik om 11:10 wil meedoen moet ik in de 570-725 groep en om 12:10 is het een 510-650 groep. Dit wisselt zo elk uur.

• Webgnome
_Z3 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:36:
[...]

Was je de band zelf ook uit? Ik gooi hem af en toe mee in de wasmachine met een 30 graden was, daar zou die tegen moeten kunnen.
Ja dat doe ik inderdaad. Heb hem vanmorgen er ook even in gegooid samen met de standaard woensdag was. Even kijken wat dat vanavond doet.

Strava | AP | IP | AW

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Weigert hij aan het begin van je ritten of na een tijdje fietsen? Indien aan het begin; natter maken met speeksel. Indien na een tijdje fietsen, zorgen dat je harder zweet 8)
Mijn hrm-dual doet het nog steeds prima, maar ik ben ook een 'zoute zweter' (ik krijg snel zoutkringen in kleding), wellicht heeft dat er nog mee te maken.

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Louislouislouis schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:38:
Weet iemand waarom die indelingen op basis van racing points bij Tour de Zwift per uur lijken te verschillen?

Als ik om 11:10 wil meedoen moet ik in de 570-725 groep en om 12:10 is het een 510-650 groep. Dit wisselt zo elk uur.
Zodat je keuze hebt met welke tegenstanders je rijdt als je op de grens zit? Op deze pagina over ZRacing staat er iets over, maar niet echt over de motivatie erachter: https://zwiftinsider.com/zracing/

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Volgens mij simpelweg om de kans te vergroten dat er voldoende deelnemers in de categorieën zijn. Naar mate je hoger komt wordt de spoeling dunner. Dus waarschijnlijk niet genoeg om ieder uur te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Roozzz op 07-01-2026 10:17 ]

If you can see, look. If you can look, observe

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja klopt wat @Roozzz zegt, volgens mij hebben ze dat afgekeken van de oude TFC events waar je al een high end en low end onderverdeling had. Toen ik nog onder 650 zat was ik hier wel blij mee want toen kon ik redelijkerwijs kiezen uit beide. Nu zit ik op 654 en is mijn enige alternatief de advanced groep maar dat lijkt me echt zinloos voor mij... 8)7

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:13
Ha mede-tweakers,

Ik gebruik al een aantal jaar Zwift via mijn Apple TV 4K (2017) in combinatie met deze Philips 27 inch monitor. Nu moet ik een nieuw scherm kopen omdat de huidige monitor voor ander gebruik nodig is.

Mijn voorkeur gaat uit naar een goedkope oplossing (< €150), en ik twijfel tussen een monitor of een tv (max. 32”).

Ik wil graag weten:
  1. Zwiften jullie liever met een monitor of een tv i.c.m. Apple TV?
  2. Hebben jullie suggesties voor een instap-monitor of kleinere tv die wat jaartjes mee kan gaan in deze prijsklasse? (Mocht ik in de toekomst upgraden naar een Apple TV 2025 of nieuwer, waar moet ik dan qua scherm op letten zodat dit geen bottleneck wordt voor resolutie / Zwift ervaring?)
Alvast bedankt!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

DoubleP38 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:29:
Ha mede-tweakers,

Ik gebruik al een aantal jaar Zwift via mijn Apple TV 4K (2017) in combinatie met deze Philips 27 inch monitor. Nu moet ik een nieuw scherm kopen omdat de huidige monitor voor ander gebruik nodig is.

Mijn voorkeur gaat uit naar een goedkope oplossing (< €150), en ik twijfel tussen een monitor of een tv (max. 32”).

Ik wil graag weten:
  2. Hebben jullie suggesties voor een instap-monitor of kleinere tv die wat jaartjes mee kan gaan in deze prijsklasse? (Mocht ik in de toekomst upgraden naar een Apple TV 2025 of nieuwer, waar moet ik dan qua scherm op letten zodat dit geen bottleneck wordt voor resolutie / Zwift ervaring?)
Alvast bedankt!
Ik heb geen Apple TV maar gewoon een Windows Laptop, maar uiteindelijk is een scherm een scherm natuurlijk. Ik heb een paar jaar geleden voor 10,- een oude 42" LCD TV op MP gescoord. Waren issues met de afstandbediening, en nog een van de HDMI aansluitingen die niet meer werkte. De andere werkte wel gewoon, en nu doet de TV al een paar seizoenen dienst als Zwift TV. Ik vind het heerlijk om een groot scherm voor m'n neus te hebben.
Oftewel mijn advies: koop een tweedehandse TV op MP. Ga hem ophalen, neem je AppleTV mee, en check even ter plekke of het werkt. Dan ben je vaak voor een prikkie verder, en heb je een lekker groot scherm.

Cube Nuroad Race (2022)

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Dat is alleen bij de races. De group rides (op het hele uur) zijn gewoon op basis van afstand.
voor de races zijn er 2 category ranges:
CATEGORY RANGE 1 = 0-159 | 160-269 | 270-389 | 390-509 | 510-649
CATEGORY RANGE 2 = 0-209 | 210-329 | 330-449 | 450-569 | 570-724
Die worden om en om gebruikt, dus het ene uur Cat range 1, het andere uur Cat range 2.
Dit is denk ik voornamelijk gedaan zodat sommigen niet de hele tijd onderaan in de Categorie zitten, maar dus een alternatief hebben om minimaal ergens in het midden van de range te zitten.
Stel je hebt een ZRS van 400. In Range 1 zit je dan onderaan in het B veld, maar in range 2 zit je lekker middenin het C veld. Dat maakt het racen voor de meesten leuker.

Cube Nuroad Race (2022)

• derx666

derx666

mecker ende blaet

9 van de 10 keer is het de band die problemen gaat geven naar verloop van tijd. Door de wasmachine halen kan evt helpen, maar op een gegeven moment is het gewoon klaar en moet je een nieuwe band hebben.
Of het nou Polar, Garmin of een cheape van de Ali is, die banden gaan er allemaal aan op een gegeven moment.
Ik spoel m'n Polar band na elke rit af onder de douche, en nog steeds gaat het na verloop van tijd mis.

Cube Nuroad Race (2022)

• Webgnome
Stevie-P schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:14:
[...]

Weigert hij aan het begin van je ritten of na een tijdje fietsen? Indien aan het begin; natter maken met speeksel. Indien na een tijdje fietsen, zorgen dat je harder zweet 8)
Mijn hrm-dual doet het nog steeds prima, maar ik ben ook een 'zoute zweter' (ik krijg snel zoutkringen in kleding), wellicht heeft dat er nog mee te maken.
Hij weigert gedurende de ritten. Althans, hij 'knippert'. En soms neemt ie de hartslag niet goed over. Dan ben ik helemaal stuk aan het gaan en dan geeft ie rustig 60bpm. Nee sorry, mijn lichaam is het daar dan echt niet mee eens

Strava | AP | IP | AW

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
Thanks voor de toelichting! Ik zat nu lekker laag in de range met mijn 614, meer dan een plekje in de middenmoot zat er niet in :+

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Louislouislouis schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:19:
Thanks voor de toelichting! Ik zat nu lekker laag in de range met mijn 614, meer dan een plekje in de middenmoot zat er niet in :+
614 is niks om je voor te schamen :) Dat is minimaal hoog B-cat, maar waarschijnlijk A-cat....

Cube Nuroad Race (2022)

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:00
Webgnome schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:49:
[...]

Hij weigert gedurende de ritten. Althans, hij 'knippert'. En soms neemt ie de hartslag niet goed over. Dan ben ik helemaal stuk aan het gaan en dan geeft ie rustig 60bpm. Nee sorry, mijn lichaam is het daar dan echt niet mee eens
Grote kans dat dit het begin van het einde is. Mijn Garmin band gaat over het algemeen lang mee(7-8 jaar) door hem na iedere rit onder de douche af te spoelen en zo nu en dan mee in de wasmachine.

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:51
derx666 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:14:
[...]

Dat is alleen bij de races. De group rides (op het hele uur) zijn gewoon op basis van afstand.
voor de races zijn er 2 category ranges:
CATEGORY RANGE 1 = 0-159 | 160-269 | 270-389 | 390-509 | 510-649
CATEGORY RANGE 2 = 0-209 | 210-329 | 330-449 | 450-569 | 570-724
Die worden om en om gebruikt, dus het ene uur Cat range 1, het andere uur Cat range 2.
Dit is denk ik voornamelijk gedaan zodat sommigen niet de hele tijd onderaan in de Categorie zitten, maar dus een alternatief hebben om minimaal ergens in het midden van de range te zitten.
Stel je hebt een ZRS van 400. In Range 1 zit je dan onderaan in het B veld, maar in range 2 zit je lekker middenin het C veld. Dat maakt het racen voor de meesten leuker.
Hebben jullie het toevallig over mij 8) ?
Ik heb net dus deze betreffende race gedaan in de Cat range 2 met een ZRS van net boven de 400 en net aan top 40 van 80 geworden.

Ik ben opzich tevreden, maar net als al eens eerder bericht kan ik op het vlakke in het peleton blijven, maar in de eerste de beste klim moet ik echt volle bak en dan kan ik nog niet bij de kopgroep blijven en val ik terug in de 2e groep.

Wat kan ik doen om volgende keer wel bij een klim bij te blijven?
Ik zoek een luie manier :o , dus niet meer trainen, onnodige ledematen amputeren, e-bike op de trainer of iets dergelijks, maar andere tips en tricks.

Ik heb al een fiets en wielen die niet zozeer aero zijn, maar voornamelijk licht (Dacht, Canyon Ultimate met Meilensteins)

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:00
silencedead schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:51:
[...]

Ik heb net dus deze betreffende race gedaan in de Cat range 2 met een ZRS van net boven de 400 en net aan top 40 van 80 geworden.

Ik ben opzich tevreden, maar net als al eens eerder bericht kan ik op het vlakke in het peleton blijven, maar in de eerste de beste klim moet ik echt volle bak en dan kan ik nog niet bij de kopgroep blijven en val ik terug in de 2e groep.

Ik zoek een luie manier :o , dus niet meer trainen, onnodige ledematen amputeren, e-bike op de trainer of iets dergelijks, maar andere tips en tricks.

Ik heb al een fiets en wielen die niet zozeer aero zijn, maar voornamelijk licht (Dacht, Canyon Ultimate met Meilensteins)
Ben jezelf een lichtgewicht of niet? In Zwift heb je bergop een behoorlijk voordeel als je een lichtgewicht bent, bergaf is het voordeliger om zwaarder te zijn. Vergelijkbaar met in het echt maar dan nog wat meer uitvergroot.

Wat je kan doen is al wat voor de klim goed aan te zetten zodat je vooraan de groep of iets ervoor aan de klim begint maar uiteindelijk zul je toch ook gewoon goed hard omhoog moeten gaan om bij te blijven.

Zelf ben ik relatief licht en moet vooral bergaf flink doorwerken om niet uit de groep te vallen. Net als op het vlakke overigens maar dat is vooral omdat mijn maximale vermogen relatief beperkt is.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:55

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

la_fusion schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:00:
[...]

Ben jezelf een lichtgewicht of niet? In Zwift heb je bergop een behoorlijk voordeel als je een lichtgewicht bent, bergaf is het voordeliger om zwaarder te zijn. Vergelijkbaar met in het echt maar dan nog wat meer uitvergroot.

Wat je kan doen is al wat voor de klim goed aan te zetten zodat je vooraan de groep of iets ervoor aan de klim begint maar uiteindelijk zul je toch ook gewoon goed hard omhoog moeten gaan om bij te blijven.

Zelf ben ik relatief licht en moet vooral bergaf flink doorwerken om niet uit de groep te vallen. Net als op het vlakke overigens maar dat is vooral omdat mijn maximale vermogen relatief beperkt is.
Of (volgens mij) zoals de meesten in de lagere categorieën gewoon staalhard liegen over je gewicht... :|

• derx666

derx666

mecker ende blaet

silencedead schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:51:
[...]

De Turf 'n Surf route heeft 2 klimmetjes. Beide zijn relatief snel, en dan wint Aero het al snel van lichtgewicht. Zeker als je zelf 80kg of meer weegt (hoe zwaarder je zelf bent, hoe minder negatief effect een zwaardere fiets heeft, want relatief scheelt het gewoon minder op totaal gewicht). In 90% van de gevallen is de S-works SL8 + DT disc wielen het snelst. Evt de Enve 4.5 Pro wielen. Deze zijn een stuk lichter en nog steeds redelijk aero.
Aangezien Zwift afgelopen jaar bike upgrades heeft aangezet is het belangrijk om continu op dezelfde fiets te rijden, en deze maximaal (lvl 5) te upgraden. Dat scheelt een grote berg in snelheid.

Verder is die eerste klim iets van 3 min met 4wkg, en de 2e langere klim ong 4min op 4wkg. Dat zijn waardes die de top van C-cat (de oude C-cat met een FTP tot 3.3wkg ofzo) gewoon trapt.
Ik ben enorm C-cat met FTP van ~285 op 92kg (3.1wkg), en heb Turf 'n Surf in een race gedaan eind september. Daar werd ik 2e in C-cat in 41:05: https://zwiftpower.com/events.php?zid=5117324
Groep was niet zo groot, en zie dat in deze Zwift races echt serieus een stuk harder gereden wordt.

Cube Nuroad Race (2022)

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
DoubleP38 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:29:
Ha mede-tweakers,

Ik wil graag weten:
Alvast bedankt!
Afgelopen oktober heb ik een kleine beamer (HY260pro Smart Beamer, iets van €80,- via Amazon) gekocht en zeer blij mee. Kan 4K signaal verwerken maar gooit er 1080P uit, goed voor je ATV lijkt mij. Ik heb wel het geluk dat ik een eigen kamer heb (staat alleen een grote kast en m’n Zwift ride) en de beamer staat een kleine twee meter van de muur. Ik kan ook een monitor voor m’n neus zetten, heb ik net wat mooier beeld maar zo lekker groot op de muur is wel erg tof en fijn 🤘
Pagina: 1 ... 165 166 Laatste