Ik ga het hier eens proberen, gezien de hoeveelheid knappe koppen op dit forum.
Ik wil weer gaan beginnen met Zwiften, dus in alle enthousiasme alles geïnstalleerd qua hard- en software. Maar dan... Blijft onderstaande error verschijnen:
Ik heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd... Router resetten, netwerkinstellingen nalopen, virusscanner gedeïnstalleerd (ik gebruikte eerst Avast, daarna AVG, die gebruiken een soort VPN die tussen je verbonden netwerken staat), firewall uit/aan, 1000x opnieuw opstarten... Zo ongeveer.
Het heeft gewerkt. Ik kan alleen niet meer precies reproduceren onder welke voorwaarden. Sowieso na opnieuw installeren een keer en volgens mij ook op een ander netwerk.
Ik gebruik WiFi. Dit is een voorwaarde, omdat ik in de garage, waar ik ga trainen, geen bedraad netwerk heb. Even een kabeltje tussen router en laptop heb ik dus (nog) niet geprobeerd.
Ergens dacht ik dat het aan de VPN lag... Dit zorgde ook voor bijzonder traag internet. Als ik de verbinding hiermee verbrak, werd het internet sneller, maar Zwift werkte nog steeds niet. Erg vaag allemaal. Nu reikt mijn kennis nu ook weer niet echt heel ver, dus dat helpt ook niet.
Ik draai Zwift op een MacBook Pro met het meest recente MacOS.
Ben benieuwd of iemand mij hieruit kan helpen! Dan kan ik eindelijk gaan fietsen...
Edit: Na een volledige, harde reset van mijn Wifi-instellingen (configuratiebestanden), lijkt het nu weer te werken. Afwachten of dit ook zo blijft...
[
Voor 4% gewijzigd door
Koelman87 op 13-04-2026 21:12
]