Dit werkt voor mij ook het beste. Ik heb een 10-tal van deze dingen in de kast liggen. Sommige 'echte' BUFF's sommige 'neppe' of namaak vanuit een evenement. Ik doe er voor een lange sessie ééntje op m'n hoofd als hoofdband. De andere om m'n pols. Als je merkt dat hij verzadigd raakt, kun je nog een kwartslag draaien. Uiteindelijk is hij natuurlijk helemaal zeiknat en dan wissel ik ze om. Zo kan ik ca 1,5 uur zonder druppels op m'n stuur fietsen.Webgnome schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:19:
Ik gebruik geen banden, echter zoiets: https://www.bol.com/nl/nl...t-blauw/9300000113245532/. die kun je gewoon over je hoofd doen en dan houd dat erg veel vocht tegen.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Buff is een merk, vooral bekend van de multifunctionele nekwarmers (of hoe je het ook noemt).
https://www.buff.com/nl_e...onele-cols-en-snoods.html
Er zijn natuurlijk 101 vergelijkbare/neppe producten.
dan weet je dat je het als merk goed hebt gedaanWebgnome schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:53:
ah, ik wist niet dat t een merk was. Ik noem ze altijd zo ongeacht t merk.
Ja dit is toch weer knap hoe zo'n merk dit voorelkaar krijgt. Het is een beetje zoals vroeger iedereen een navigatie unit 'TOMTOM' noemdeWebgnome schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:53:
ah, ik wist niet dat t een merk was. Ik noem ze altijd zo ongeacht t merk.
De marges op die dingen moeten wel enorm zijn. Desalniettemin; er zitten wel wat leuke designs tussen van Buff. Sommigen hebben emotionele waarde, zo heb ik er eentje van de Mont Blanc met 4809m ALT. erop.
Ik heb dus het hoofd zweet probleem wel getackeld maar mijn handen zweten juist heel erg op de indoor trainer. Door verschillende mensen er al op gewezen dat zweer op je handlebars/tape heel slecht samengaat als je dit laat opdrogen. Dus ik probeer het elke keer wel netjes af te nemen.
Iemand nog andere HAND(ige) tips wellicht? Ik zit veel in aero positie op mijn tri bars en probeer nu vooral ontspannen te zitten en m'n handen open te houden richting de ventilator.. maar dit werkt niet als je op een gegeven moment toch wat meer inspanning moet leveren.
SOIT We moeten maar eens rap weer naar buiten met dat spul
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Ik leg gewoon 2 kleine handdoeken op het stuur. Een gewone kan natuurlijk ook, maar dat belemmert de airflow van de ventilator. En je hebt meteen iets bij de hand (letterlijk) om het zweet van je hoofd te vegen.dreameater schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:13:
[...]
Iemand nog andere HAND(ige) tips wellicht? Ik zit veel in aero positie op mijn tri bars en probeer nu vooral ontspannen te zitten en m'n handen open te houden richting de ventilator.. maar dit werkt niet als je op een gegeven moment toch wat meer inspanning moet leveren.
Ik gebruik hydrofiele doeken. VInd ze top. Absorberen goed, licht, zacht en stinken tot dusver niet naar zweet.Vedett. schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:00:
[...]
Ik leg gewoon 2 kleine handdoeken op het stuur. Een gewone kan natuurlijk ook, maar dat belemmert de airflow van de ventilator. En je hebt meteen iets bij de hand (letterlijk) om het zweet van je hoofd te vegen.
En vind buffjes echt op. Heb altijd een dunne onder m'n bretel (op m'n sleutelbeen/litteken tegen schuren) en met de kou sowieso 1 maar ook weleens 2 om. Heb er een sloot eens gekregen
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Same, maar dan gewoon één handdoek over het stuur. Fan staat niet recht voor me dus de luchtstroom gaat daar gewoon omheen. Wellicht wel iets minder handig met een ligstuur.Vedett. schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:00:
[...]
Ik leg gewoon 2 kleine handdoeken op het stuur. Een gewone kan natuurlijk ook, maar dat belemmert de airflow van de ventilator. En je hebt meteen iets bij de hand (letterlijk) om het zweet van je hoofd te vegen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik weet dat hartslag door div. zaken word beïnvloed en dat je dus misschien wel zonder dat je het weet te makkelijk / te moeilijk bezig bent. Het verschil vond ik wel erg groot eigenlijk. ( training met hartslag kan ik goed volhouden 2 uur, op vermogen met geen mogelijkheid )
Hoe bepaalde je op welk vermogen je moest trainen dan?Webgnome schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:36:
Ff een andere vraag tussendoor. Ik train nu vooral op hartslag ( want geen powermeter ). Mijn on-wheel kickr snap heeft erg mode en kan ook met de juiste calibratie power levels inschatten. Nu dacht ik gisteren eens even te testen op power ipv hartslag en dat ws mij toch een partij zwaar. Voor de mensen die geswitched zijn van hartslag -> power. Klopt het dat de laatste een stuk zwaarder aan kan voelen?
Ik weet dat hartslag door div. zaken word beïnvloed en dat je dus misschien wel zonder dat je het weet te makkelijk / te moeilijk bezig bent. Het verschil vond ik wel erg groot eigenlijk. ( training met hartslag kan ik goed volhouden 2 uur, op vermogen met geen mogelijkheid )
ja, bij gelijke power zie je vaak wel dat je HR oploopt naar verloopt van tijd. Hoeveel dat is.. dat is van een hele hoop factoren afhankelijk:Webgnome schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:36:
Ff een andere vraag tussendoor. Ik train nu vooral op hartslag ( want geen powermeter ). Mijn on-wheel kickr snap heeft erg mode en kan ook met de juiste calibratie power levels inschatten. Nu dacht ik gisteren eens even te testen op power ipv hartslag en dat ws mij toch een partij zwaar. Voor de mensen die geswitched zijn van hartslag -> power. Klopt het dat de laatste een stuk zwaarder aan kan voelen?
- intensiteit van de workout (bij hogere zones kan je dit wat sterker zien)
- hoeveel recovery (duur en intensiteit van de recovery blokken), minder recovery zal een hogere stijging van HR opleveren
- fitness, hoe fitter je bent, hoe minder je een verloop in HR zal zien (mooie metric om je duurvermogen te meten, begint bij een duurritje de stijging na 1.5 uur al, of pas na 3 uur bv
- hydratatie, drink je niet genoeg bij een lange rit, dan kan het gebrek aan vocht ook voor een flinke stijging in HR zorgen.
1* (maar wat wellicht ook kan, is dat de power van je trainer door opwarmen niet stabiel is.. misschien een keer kijken of je het verschil kan meten bij een koude en opgewarmde trainer..)
2*(kan me ook voorstellen dat armspieren sneller klaar zijn dan beenspieren. Toch gemiddeld genomen minder spiermassa, dan kan wellicht ook voor een snellere decoupling zorgen)
leuke tool in intervals.icu is de decoupling (https://join.cc/nl/cycling-tips/heartrate-decoupling) grafiek
/f/image/KNFRz7mKhvenJQgsIc5k5J4u.png?f=fotoalbum_large)
hier kan je bv zien (onderste lijntje) dat na een uur of 2 een lichte stijging start, maar alles nog onder de 1%, na ruim 3 uur loopt het op naar 3% decoupling, want voor mijn doen best OK is.
/f/image/wJsNkbdPHtkvkp6XhpBkc8iZ.png?f=fotoalbum_large)
Bij een sweet spot training is de decoupling over een korte tijd een stuk hoger
/f/image/8dzNrBfhfxOu6Y4yJSIMq1zV.png?f=fotoalbum_large)
en gek genoeg bij een tempo ritje zie ik dit niet, hoewel dat misschien kwam omdat het laatste stuk vooral wind tegen was, en ik eerder sweet spot aan het trappen was dan tempo.. als de power (totaal of bij interval blokken) niet gelijk is, dan wordt het wat meer appels en peren
[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 17-02-2025 12:04 ]
Niet heel gek. Want eigenlijk zal je hartslag altijd stijgen bij gelijk vermogen. Afhankelijk van het vermogen kan dat na enkele minuten, of na enkele uren. Als je dus netjes op hartslag blijft rijden, zal je wattage inzakken.Webgnome schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:04:
Zal er eens induiken. Waar het mij om ging is dat bij een bepaald wattage wat een tijdje bepaald is dezelfde training bijna niet doen is op wattage t.o.v. hartslag. Dat vind ik ergens gek. Misschien weer eens een medische test laten doen en dan van daaruit verder
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Bij sweet spot, threshold en vo2max workouts is een accuraat FTP wel belangrijk... Mogelijk werken de testprotocollen minder goed voor een handbike.. en kan je beter een 20 minuten, of een echte uur test doen.. (of gewoon via trial en error je FTP bijstellen, tot het wel werkt).Webgnome schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:04:
Zal er eens induiken. Waar het mij om ging is dat bij een bepaald wattage wat een tijdje bepaald is dezelfde training bijna niet doen is op wattage t.o.v. hartslag. Dat vind ik ergens gek. Misschien weer eens een medische test laten doen en dan van daaruit verder
mijn FTP is ~300, dat betekend dat alles daaronder relatief lang vol te houden is.. (hoewel een uur op 90% toch ook al wel behoorlijk zwaar en niet aan te raden is als training, te zwaar, te lang herstel etc).
Maar alles boven de 300 watt is behoorlijk snel eindig.. 5 minuten 110% is is een paar blokjes vol te houden, maar 5 minuten 115% eigenlijk (voor mij) al niet meer. Laat staan langere blokken zoals 10 of 20 minuten.
in theorie zou 20 minuten 105% all out moeten zijn ... (20 minuten FTP test).
Maar als je dus werkt met een FTP die 10% afwijkt.. en je trainer blijft in ERG mode bv een interval rond of boven je daadwerkelijke FTP aan sturen.. dan is dat niet te doen als het eigenlijk 10 minuten sweet spot op 90% moet zijn..
Als je daarintegen een HR zone voorgeschreven krijgt, dan zal je mogelijk qua power wat hoger starten om sneller in de juiste zone te zitten, maar als je dan in die zone zit, zal de power waarschijnlijk geleidelijk afnemen zondat dat je dit doorhebt, de RPE blijft nagenoeg gelijk.
Bij een interval op power, zal je (verwacht ik) meer een opbouw zien in HR en RPE, dan bij een interval op HR (daar zie je daarintegen een negatief verloop in power)
of samengevat ditPhydomir schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:17:
[...]
Niet heel gek. Want eigenlijk zal je hartslag altijd stijgen bij gelijk vermogen. Afhankelijk van het vermogen kan dat na enkele minuten, of na enkele uren. Als je dus netjes op hartslag blijft rijden, zal je wattage inzakken.

stel 150bpm zou gelijk staan aan 200Watt. doe je een blok van 10min trap je op vermogen ook echt 10 min 200W. Op hartslag doe je 2 minuten 205W totdat je hartslag oploopt tot 152 daarna zak je iets af naar 180W zodat je hartslag weer daalt onder de 150 en vervolgens probeer je zo een evenwicht te vinden.
Die korte stukjes herstel kunnen heel veel doen voor het gevoel van intensiteit.
Bij deze is het ook nog wel grappig dat je zones/fitness per type workout ook nog kunt trainen; ik heb veel vo2max workouts gedaan de afgelopen jaren en ik kan behoorlijk pittige vo2max workouts trappen zonder problemen; laat me vervolgens threshold trappen op een wat minder pittig niveau en je ziet dat mijn hr omhoog blijft gaan (en ik ga zweten als een otter):Prulleman schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:59:
[...]
ja, bij gelijke power zie je vaak wel dat je HR oploopt naar verloopt van tijd. Hoeveel dat is.. dat is van een hele hoop factoren afhankelijk:
- intensiteit van de workout (bij hogere zones kan je dit wat sterker zien)
- hoeveel recovery (duur en intensiteit van de recovery blokken), minder recovery zal een hogere stijging van HR opleveren
- fitness, hoe fitter je bent, hoe minder je een verloop in HR zal zien (mooie metric om je duurvermogen te meten, begint bij een duurritje de stijging na 1.5 uur al, of pas na 3 uur bv
- hydratatie, drink je niet genoeg bij een lange rit, dan kan het gebrek aan vocht ook voor een flinke stijging in HR zorgen.
1* (maar wat wellicht ook kan, is dat de power van je trainer door opwarmen niet stabiel is.. misschien een keer kijken of je het verschil kan meten bij een koude en opgewarmde trainer..)
2*(kan me ook voorstellen dat armspieren sneller klaar zijn dan beenspieren. Toch gemiddeld genomen minder spiermassa, dan kan wellicht ook voor een snellere decoupling zorgen)
leuke tool in intervals.icu is de decoupling (https://join.cc/nl/cycling-tips/heartrate-decoupling) grafiek
[Afbeelding]
hier kan je bv zien (onderste lijntje) dat na een uur of 2 een lichte stijging start, maar alles nog onder de 1%, na ruim 3 uur loopt het op naar 3% decoupling, want voor mijn doen best OK is.
[Afbeelding]
Bij een sweet spot training is de decoupling over een korte tijd een stuk hoger
[Afbeelding]
en gek genoeg bij een tempo ritje zie ik dit niet, hoewel dat misschien kwam omdat het laatste stuk vooral wind tegen was, en ik eerder sweet spot aan het trappen was dan tempo.. als de power (totaal of bij interval blokken) niet gelijk is, dan wordt het wat meer appels en peren
:strip_exif()/f/image/eaS5GvVxiub1Qss1lFLVbhYf.jpg?f=fotoalbum_large)
* Webgnome gaat weer eens nadenken over de aanschaf van een powermeter..
Gokje: dat je het voor maandag 23.59 gedaan moet hebben?wolterious schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:23:
In Zwift heb je bij een training plan steeds staan: do by ma Night. Weet iemand wat dat inhoudt?
Nou, dan moet ik wat aanvullende info geven wellicht. Ik ga een 8 weeks schema volgen, 4 trainingen per week gemiddeld, en het staat bij elke training vermeldt... Wat jij dacht leek mij ook logisch, maar kan natuurlijk niet alle trainingen op 1 avond doen.LTTFF schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:27:
[...]
Gokje: dat je het voor maandag 23.59 gedaan moet hebben?
Ik ben zelf niet zo bekend met zwift, maar het is het niet zo dat je 7 dagen de tijd hebt om die 4 trainingen af te werken? En dat je die dus uiterlijk op maandag voltooid moet hebben?wolterious schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:32:
[...]
Nou, dan moet ik wat aanvullende info geven wellicht. Ik ga een 8 weeks schema volgen, 4 trainingen per week gemiddeld, en het staat bij elke training vermeldt... Wat jij dacht leek mij ook logisch, maar kan natuurlijk niet alle trainingen op 1 avond doen.
Dat zou best wel eens kunnen jah, goeie. Evengoed, ik ga die 4 trainingen wel inplannen binnen een week, met af en toe een rustdagje ertussen. Bedankt voor het meedenken!LTTFF schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:51:
[...]
Ik ben zelf niet zo bekend met zwift, maar het is het niet zo dat je 7 dagen de tijd hebt om die 4 trainingen af te werken? En dat je die dus uiterlijk op maandag voltooid moet hebben?
Ik ben benieuwd naar ervaringen maar ook met name maar de mogelijkheden tot verstellen van de zadel en stuur, oftewel is dit echt in alle mogelijke maten te verstellen?
En kun je met die accessoirehouder ook een triatlonstuur monteren?
Heb sinds oktober een Zwift Ride. Zadelhoogte, stuurhoogte en stuurdiepte zijn in te stellen. Op de site van Zwift is ook wat info te vinden over de geometrie. Daar kun je ook de min en max maten uit aflezen. Voor mij (179cm) en mijn vriendin (165cm) zijn de afstelmogelijkheden ruim voldoende. Ik geloof dat met name voor lange mensen de stack en reach te beperkt gaan zijn.sanger1981 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:06:
Volgens mij zijn er hier een aantal die een Zwift Ride hebben toch?
Ik ben benieuwd naar ervaringen maar ook met name maar de mogelijkheden tot verstellen van de zadel en stuur, oftewel is dit echt in alle mogelijke maten te verstellen?
Maar je zit dus wel vast aan een bepaalde geometrie danwel stack en reach? Dus het is niet zo uitgebreid verstelbaar als een smartbike?hutch schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:56:
[...]
Heb sinds oktober een Zwift Ride. Zadelhoogte, stuurhoogte en stuurdiepte zijn in te stellen. Op de site van Zwift is ook wat info te vinden over de geometrie. Daar kun je ook de min en max maten uit aflezen. Voor mij (179cm) en mijn vriendin (165cm) zijn de afstelmogelijkheden ruim voldoende. Ik geloof dat met name voor lange mensen de stack en reach te beperkt gaan zijn.
Volgens mij heeft een smart bike iets meer verstelmogelijkheid maar praktisch gezien kun je door de stuurhoogte (y-as) en stuurdiepte (x-as) een aardige range aan stack/reach mogelijkheden kan benaderen.sanger1981 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 23:55:
[...]
Maar je zit dus wel vast aan een bepaalde geometrie danwel stack en reach? Dus het is niet zo uitgebreid verstelbaar als een smartbike?
Ik weet niet welke accessoirehouder je bedoelt, maar een ligstuurtje kun je er eenvoudig op zetten. Ik heb het stuurlint er even afgehaald, die stekkertjes wat anders gepositioneerd, stuurlint stukje afknippen en er weer op en je kan een ligstuurtje erop zetten. Vrij eenvoudig. Staat me bij dat je verder nog iets moest modificeren maar weet even niet meer wat. Was iig prima te doen.sanger1981 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:06:
Volgens mij zijn er hier een aantal die een Zwift Ride hebben toch?
Zeg maar dat plateau wat je op de foto's ziet. aar DCRainmaker zijn donut test op gedaan heeft.Giel schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:51:
[...]
Ik weet niet welke accessoirehouder je bedoelt, maar een ligstuurtje kun je er eenvoudig op zetten. Ik heb het stuurlint er even afgehaald, die stekkertjes wat anders gepositioneerd, stuurlint stukje afknippen en er weer op en je kan een ligstuurtje erop zetten. Vrij eenvoudig. Staat me bij dat je verder nog iets moest modificeren maar weet even niet meer wat. Was iig prima te doen.
Oh dat tafeltje bovenop die verstelrail voor de diepteafstelling van je stuur (ik ken die hele DCRainmaker niet..). Mijn beugels van het ligstuur zitten daar tegenaan. In het ergste geval zou je de dremel in dat kunststof tafeltje kunnen zetten om het stuur nog smaller te kunnen stellen. Ik wilde alleen de boel wel heel laten dus heb dat niet gedaan en het gaat prima zo.sanger1981 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:34:
[...]
Zeg maar dat plateau wat je op de foto's ziet. aar DCRainmaker zijn donut test op gedaan heeft.
Ah ok, thanks!Giel schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:59:
[...]
Oh dat tafeltje bovenop die verstelrail voor de diepteafstelling van je stuur (ik ken die hele DCRainmaker niet..). Mijn beugels van het ligstuur zitten daar tegenaan. In het ergste geval zou je de dremel in dat kunststof tafeltje kunnen zetten om het stuur nog smaller te kunnen stellen. Ik wilde alleen de boel wel heel laten dus heb dat niet gedaan en het gaat prima zo.
Hoe is je ervaring met deze spinfiets? Het lijkt me een mooie optie maar heb wat twijfels over de Zwift ervaring met deze fiets. Ik lees hier en daar dat bijvoorbeeld ERG niet gesupport wordt in Zwift, wat me wel essentieel lijkt om in Zwift goed de trainingsprogrammas te kunnen volgen.Duclaasie schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:36:
Afhankelijk van je eisen zou je een Virtufit Etappe 2.0i kunnen overwegen. Die communiceert met Zwift maar verwacht qua afstelling niet hetzelfde als van je fiets. Voordeel is wel dat je makkelijk aanpassing kan maken in de afstelling per persoon.
Ik zelf fiets op een Wahoo Kickr Snap in compbinatie met mn eigen fiets, wat prima werkt. Alleen nu het weer mooi weer is zal ik veel meer buiten gaan fietsen, en om telkens die fiets naar zolder te tillen lijkt me niet zo heel handig, vandaar een vaste spinfiets voor op zolder!
Voor zijn geld is het prima, maar Zwift integratie is primitief zou ik zeggen. Daarbij maakt hoofdzakelijk mijn vriendin er in de winter gebruik van, omdat ik nog liever verkleum dan binnen fiets 😝bgeijsen schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:35:
[...]
Hoe is je ervaring met deze spinfiets? Het lijkt me een mooie optie maar heb wat twijfels over de Zwift ervaring met deze fiets. Ik lees hier en daar dat bijvoorbeeld ERG niet gesupport wordt in Zwift, wat me wel essentieel lijkt om in Zwift goed de trainingsprogrammas te kunnen volgen.
Ik zelf fiets op een Wahoo Kickr Snap in compbinatie met mn eigen fiets, wat prima werkt. Alleen nu het weer mooi weer is zal ik veel meer buiten gaan fietsen, en om telkens die fiets naar zolder te tillen lijkt me niet zo heel handig, vandaar een vaste spinfiets voor op zolder!
ERG modus zal ik eens checken, maar volgens mij werkt dat niet. Daarnaast is de vermogensmeting en weerstand niet altijd accuraat is ons idee. Als je naar de nieuwprijs kijkt, dan zou ik iets anders kopen. Een Tacx Flux S of een Kickr Core bijvoorbeeld.
Overigens is hij wel vrij stil vergeleken met bijvoorbeeld de Kickr Core
maar afhankelijk wat je nu met de snap doet , moet je bepalen of je een spin bike wilt of een indoor trainer..
Na jaren trouwe dienst is mijn oude Elite Drivo vervangen. Hoewel de Drivo 1 een fijne trainer was, had hij een trage weerstandsaanpassing, waardoor HIIT-trainingen in ERG-modus een ramp waren. Destijds beloofde Elite een update, maar in plaats daarvan brachten ze simpelweg de Drivo II uit met het probleem verholpen terwijl de eerste kopers in de kou bleven staan.
Dat was voor mij de laatste keer Elite. Tijd voor iets nieuws!
:strip_exif()/f/image/2sdIkZkVZHSI5YjfTkM4Axxe.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Greybeard op 19-03-2025 13:21 ]
Every battle is won before it is fought
Nice! Veel plezier ermee. Ik ben benieuwd naar je ervaring. Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Kickr v5 en de JetBlack Victory + Zwift Frame lijkt me een erg mooie en relatief betaalbare optie.Greybeard schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:49:
Na 3 maanden is mijn kerstcadeau eindelijk binnen!
Na jaren trouwe dienst is mijn oude Elite Drivo vervangen. Hoewel de Drivo 1 een fijne trainer was, had hij een trage weerstandsaanpassing, waardoor HIIT-trainingen in ERG-modus een ramp waren. Destijds beloofde Elite een update, maar in plaats daarvan brachten ze simpelweg de Drivo II uit met het probleem verholpen terwijl de eerste kopers in de kou bleven staan.
Dat was voor mij de laatste keer Elite. Tijd voor iets nieuws![Afbeelding]
Bedankt, ik zal over een maandje hitt trainen een update/review achterlaten op tweakers:). Qua het Zwift frame kan ik alleen maar zeggen, lees er wat reddit posts over want de ervaringen met de bouwkwaliteit zijn gemengd hoewel het mij ook een super set lijk!Torgo schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:46:
[...]
Nice! Veel plezier ermee. Ik ben benieuwd naar je ervaring. Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Kickr v5 en de JetBlack Victory + Zwift Frame lijkt me een erg mooie en relatief betaalbare optie.
Ik hou het in de gaten. Ik kan nog even door op de Kickr v5 + mijn fiets al loopt zowel de Kickr als de fiets richting het einde van hun levensduur. Maar nu eerst een nieuwe buitenfiets en dan na de zomer eens kijken wat we gaan upgraden voor de indoor setupGreybeard schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:25:
[...]
Bedankt, ik zal over een maandje hitte trainer een update/review achterlaten op tweakers:). Qua het Zwift frame kan ik alleen maar zeggen, lees er wat reddit posts over want de ervaringen met de bouwkwaliteit zijn gemengd hoewel het mij ook een super set lijk!
Nou op zich niet, maar ben er wel mee omgevallen tijdens een sprint en hij is een beetje afgeschuurd maar lijkt verder ok. Het grootste minpunt is dat hij geen update krijgt om schakelen met de Zwift Cog te ondersteunen en dat is wel iets wat ik graag zou willen. Ook omdat de fiets voor Zwift al redelijk oud aan het worden is en de versnellingen afgesteld moeten worden en uiteindelijk ook nieuwe ketting enzo dus wil op een gegeven moment overstappen naar een combo met minder componenten.pier87 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:28:
@Torgo hoe weet jij dat je Kickr V5 aan het eind van zn levensduur is? Krijgt ie kuren?
Je start gewoon zwift / Rouvy en verbind je click met zwift / rouvy en je kan fietsen
Zeker? Want lange tijd zou Wahoo de v5 niet updaten om dat te ondersteunen. Is dat ondertussen anders?Flipmo schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:41:
@Torgo Als je een cog koopt, met de click dan hoeft je Kickr niet geupdate te worden hoor.
Je start gewoon zwift / Rouvy en verbind je click met zwift / rouvy en je kan fietsen
De Kickr is natuurlijk none the wiser als jij die Cog installeert, maar moet wel de signalen van de Click verwerken om de weerstand aan te passen.
ja, dat dacht ik dus ook, dus ik zat even te lezen, maar er vallen toch heel wat mensen over het feit dat wahoo geen update uitbrengt voor de kickr v5 (en wel voor goedkopere core van zelfs een oudere generatie).Flipmo schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:41:
@Torgo Als je een cog koopt, met de click dan hoeft je Kickr niet geupdate te worden hoor.
ik zou ook denken.. je schakelt met extra knopjes toch niet met je eigen shifters (of het nou elektronisch is of mechanisch). wat doet de trainer dan nog ertussen, de knopjes vertellen zwift toch gewoon hoe de weerstand aangepast moet worden...? Maar het lijkt toch anders te werken..
ik snap het eigenlijk niet meer.. ik dacht dat de (cog/)click alleen met zwift werkt, maar als het rechtstreeks de weerstand van de trainer aanpast, dan zou het ook in andere apps moeten werken...RappeDoper schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:46:
[...]
Zeker? Want lange tijd zou Wahoo de v5 niet updaten om dat te ondersteunen. Is dat ondertussen anders?
De Kickr is natuurlijk none the wiser als jij die Cog installeert, maar moet wel de signalen van de Click verwerken om de weerstand aan te passen.
ik zie niet hoe het via de trainer alleen in zwift werkt..
Ik ben benieuwd of iemand dat kan uitleggen
het werkt natuurlijk prima als je gewoon iets in ERG mode doet en niet hoeft te schakelen. Zelf rij ik eigenlijk alles in ERG mode, voorheen TR workouts, nu eigen workouts vanaf mijn garmin. Daarvoor zou een cog op een een kickr v5 zonder click ook werken, dan is het gewoon een dom enkel kransje ipv een complete cassette
[ Voor 19% gewijzigd door Prulleman op 31-03-2025 15:53 ]
Maar dat hij vlekkeloos werkt met de cog en click zonder iets gedaan te hebben.
Dit is niet supported, zie:Flipmo schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:41:
https://support.wahoofitn...with-Wahoo-smart-trainers
Alleen de v6 is supported, ondanks eerdere berichten dat dit wél supported zou zijn. De reden zou zijn dat de v5 niet genoeg memory heeft voor deze functionaliteit.
Will virtual shifting be available on other KICKR models?
We have reviewed the hardware and firmware capabilities of KICKR v5 (2020) and preceding KICKR versions. Unfortunately, these older models are unable to support the required protocols for Zwift Virtual Shifting and will not be receiving a future update for this functionality.
[ Voor 22% gewijzigd door Torgo op 31-03-2025 17:05 ]
Dit is hoe ik het begrijp:Prulleman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:51:
[...]
ik snap het eigenlijk niet meer.. ik dacht dat de (cog/)click alleen met zwift werkt, maar als het rechtstreeks de weerstand van de trainer aanpast, dan zou het ook in andere apps moeten werken...
ik zie niet hoe het via de trainer alleen in zwift werkt..
Ik ben benieuwd of iemand dat kan uitleggen
het werkt natuurlijk prima als je gewoon iets in ERG mode doet en niet hoeft te schakelen. Zelf rij ik eigenlijk alles in ERG mode, voorheen TR workouts, nu eigen workouts vanaf mijn garmin. Daarvoor zou een cog op een een kickr v5 zonder click ook werken, dan is het gewoon een dom enkel kransje ipv een complete cassette
Click-->Zwift-->Commando-->trainer
De trainer moet firmware hebben die deze specifieke commando’s van Zwift begrijpt, zolang je trainer niet de update krijgt werkt het dus niet.
Persoonlijk denk ik dat het een marketing technisch iets is met het "Zwift Ready" certificaat te willen reserveren voor nieuwere modellen.
ERG kan je denk ik idd met de COG doen, want dan shift je niet virtueel tijdens een training.
[ Voor 4% gewijzigd door Greybeard op 31-03-2025 23:02 ]
Het is ook wat je wil geloven.Torgo schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:03:
[...]
Dit is niet supported, zie:
https://support.wahoofitn...with-Wahoo-smart-trainers
Alleen de v6 is supported, ondanks eerdere berichten dat dit wél supported zou zijn. De reden zou zijn dat de v5 niet genoeg memory heeft voor deze functionaliteit.
[...]
Wahoo heeft een samenwerking met Zwift. De Zwift Hub One moest er uit, te veel concurrentie voor de Kickr Core.
De Kickr Core is van 2018. Het instapmodel.
De Kickr v5 is van 2020, ondersteunt oa race mode en auto calibration.
De Kickr Core krijgt wel ondersteuning voor virtueel schakelen.
Inderdaad, ben er ook niet blij mee. Is best bizar dat een high end trainer van destijds 1.299 EUR geen update krijgt waardoor hij minder relevant wordt. Mede daarom overweeg ik over te stappen naar een Jetblack Victory tzt.oNo schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:11:
[...]
Het is ook wat je wil geloven.
Wahoo heeft een samenwerking met Zwift. De Zwift Hub One moest er uit, te veel concurrentie voor de Kickr Core.
De Kickr Core is van 2018. Het instapmodel.
De Kickr v5 is van 2020, ondersteunt oa race mode en auto calibration.
De Kickr Core krijgt wel ondersteuning voor virtueel schakelen.
Kluus schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:19:
Ojee, Zwift heeft de troef gevonden om mijn abbonnement aan te houden in de zomer… Buitenritten tellen nu voor xp en je streak! Alleen even in de gaten houden, mijn streak zou deze week verlopen dus misschien een heel klein ritje om deze te overbruggen tot de change in gaat…

Is het een trainingstool of een spelletje?Kluus schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:19:
Ojee, Zwift heeft de troef gevonden om mijn abbonnement aan te houden in de zomer… Buitenritten tellen nu voor xp en je streak! Alleen even in de gaten houden, mijn streak zou deze week verlopen dus misschien een heel klein ritje om deze te overbruggen tot de change in gaat…
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Dit is nu een stap om je training load in Zwift te krijgen, ipv enkel je indoor data te hebben. De volgende stap is natuurlijk betere en adaptieve trainingsschema's.
Ik ben benieuwd hoe het er over half jaar voorstaat. Als ze goede trainingsprogramma's hebben en je die trainingen naast Zwift ook buiten kunt uitvoeren kan ik me best voorstellen dat er veel meer mensen in de zomer hun abonnement aanhouden.
Spelletje, maar dat is buiten fietsen ook, ik ben nog steeds geen prof namelijk.
Ja dit maar ik vind het een redelijk geniale zet ook om te zorgen dat mensennzoals ik die vanaf ongeveer nu tot oktober niet meer op zwift zitten toch hun abbo aanhouden. Op mij werkt het in ieder gevalStevie-P schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:11:
[...]
Dit is nu een stap om je training load in Zwift te krijgen, ipv enkel je indoor data te hebben. De volgende stap is natuurlijk betere en adaptieve trainingsschema's.
Ik ben benieuwd hoe het er over half jaar voorstaat. Als ze goede trainingsprogramma's hebben en je die trainingen naast Zwift ook buiten kunt uitvoeren kan ik me best voorstellen dat er veel meer mensen in de zomer hun abonnement aanhouden.
Trainingsgeneuzel kan me gestolen worden want ik fiets voor mijn plezier en dit zie ik al in genoeg andere apps. Ik hoop wel dat ze de data van het buitenseizoen straks gebruiken om direct een betere indeling te maken voor de zwift wedstrijdjes.
Dus je bent bereid 20 euro per maand te betalen voor je streak? Wauw!Kluus schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:40:
[...]
Spelletje, maar dat is buiten fietsen ook, ik ben nog steeds geen prof namelijk.
En xp. Het is wel minder want ze hebben een jaar abbo met een maand of twee korting.La1974 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:47:
[...]
Dus je bent bereid 20 euro per maand te betalen voor je streak? Wauw!
Edit: Gaan we het nou in een fietstopic over rationele uitgaven hebben trouwens? Ik ben denk ik verkeerd verbonden.
En ja misschien wordt het nog wel eens slecht weer komende maanden, het is nu even moeilijk voor te stellen maar goed…
[ Voor 30% gewijzigd door Kluus op 05-04-2025 13:53 ]
Want het blijft natuurlijk een nadeel dat hun omzet zo fluctueert door het jaar heen. Dus slim om zo verschillende behoeftes te bespelenbvan ze. Zou nog slimmer zijn om de mensen die doorbetalen en XP blijven rijden toegang te geven tot nog meer extra dingen dan iedereen die z’n abbo stilzet.
Normaal had ik denk ik netto 2 volle maanden per jaar mijn abbo op inactief dus dan scheelt het niets voor een jaarabbo tot hooguit een maand. Zo zal dat voor meer zijn.
Eerder was het echter niet voldoende voor mij om me een jaar op zwift te committen, nu wel.
[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 05-04-2025 14:59 ]
Helaas moet ik mezelf nogmaals quoten in de kwestie van mijn Suito...schilderstape schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:37:
[...]
Nu een jaar later ben ik maar weer in contact met de helpdesk. De Suito heeft het een jaar prima gedaan na vervanging van het moederbord, maar nu weer problemen met de weerstand..
De magneten die de weerstand regelen, bewegen nog maar heel beperkt, het schroefdraad waarover ze bewegen lijkt beschadigd. Iemand ervaring hier mee?
De nieuwe printplaat heeft een paar maanden goed gewerkt, maar vorige week stond het apparaat weer vast. Nu in de laagste weerstand.
Wederom goed en snel contact met de helpdesk van Elite, maar nu blijkt de elektromotor die de weerstand moet aansturen defect en dit mag je niet zelf repareren. Het apparaat mag opgestuurd worden en wordt dan in Italie gerepareerd voor €200,-. Er wordt niks vermeld over garantie o.i.d. Ik ga dus maar op zoek naar een alternatief voor komende winter. Waarschijnlijk iets van Wahoo of Garmin
Balen...schilderstape schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:45:
[...]
Helaas moet ik mezelf nogmaals quoten in de kwestie van mijn Suito...
De nieuwe printplaat heeft een paar maanden goed gewerkt, maar vorige week stond het apparaat weer vast. Nu in de laagste weerstand.
Wederom goed en snel contact met de helpdesk van Elite, maar nu blijkt de elektromotor die de weerstand moet aansturen defect en dit mag je niet zelf repareren. Het apparaat mag opgestuurd worden en wordt dan in Italie gerepareerd voor €200,-. Er wordt niks vermeld over garantie o.i.d. Ik ga dus maar op zoek naar een alternatief voor komende winter. Waarschijnlijk iets van Wahoo of Garmin
Na m'n Elite sprookje ben ik erg tevreden met de Tacx Neo 2
De aankoop was wel een investering, maar sinds dag 1 geen enkel issue gehad.
Hopelijk kun je het goed oplossen
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
De garantie is al lang en breed verlopen, dus dit wordt even doorbijten en een nieuwe kopen. Ik verwacht geen coulance o.i.d.raymondw schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:59:
[...]
Balen...
Na m'n Elite sprookje ben ik erg tevreden met de Tacx Neo 2![]()
De aankoop was wel een investering, maar sinds dag 1 geen enkel issue gehad.
Hopelijk kun je het goed oplossen
Het zal wel een Tacx Flux S worden of een Kickr Core
Ik werk in Dubai maar hier is de Zwift Ride niet te koop en de Wahoo Kickr Core is uitverkocht en ook nog eens 2 keer zo duur als in Nederland.
Ik vlieg elke 4 weken heen en weer naar Nederland. Klm rekent ongeveer 100 euro voor het vervoeren van een fiets. Dat is nog minder als 1 stuks ruimbagage.
Ik heb elke keer 3 stuks ruimbagage bij mijn ticket. Het stuur en dergelijke past wel in een koffer.
Maar hoe ga ik die Kickr Core meenemen?
Als ik plaatjes kijk vouwt het geheel zich nog enigzins op. Is er iemand die eens zou willen meten wat de maximale breedte is van dit ding? En de hoogte zonder de poten?
Zou zomaar eens kunnen passen.
Ik zie nu trouwens dat een ruimbagage max 158 cm mag zijn. B+H+D bij elkaar ogpeteld. De doos van de Kicker core 153 cm bij elkaar opgeteld en 18 kilo. Dus dit valt binnen de marges.
Ik heb eigenlijk nog nooit een gewone kartonnen doos meegenomen in het vliegtuig. Ook even navragen dus. Maar het liefst neem ik het "gedemonteerd" mee in een koffer en goed opvullen tegen schuiven.
Mijn Kickr 2018 past ingeklapt in een normale koffer (die wel diep genoeg is), cassette even er afhalen scheelt ook. Dus ik vermoed dat de Core dat ook wel red. De doos is voorzien van piepschuim etc dus stuk meer volume dan de Core zelfGuido7619 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:30:
vraag betreffende de Zwift Ride. Wellicht al ter sprake gekomen maar ik kom net kijken in deze indoor fietswereld en het topic is al 630 pagina's lang.
Ik werk in Dubai maar hier is de Zwift Ride niet te koop en de Wahoo Kickr Core is uitverkocht en ook nog eens 2 keer zo duur als in Nederland.
Ik vlieg elke 4 weken heen en weer naar Nederland. Klm rekent ongeveer 100 euro voor het vervoeren van een fiets. Dat is nog minder als 1 stuks ruimbagage.
Ik heb elke keer 3 stuks ruimbagage bij mijn ticket. Het stuur en dergelijke past wel in een koffer.
Als ik plaatjes kijk vouwt het geheel zich nog enigzins op. Is er iemand die eens zou willen meten wat de maximale breedte is van dit ding? En de hoogte zonder de poten?
Ik zie nu trouwens dat een ruimbagage max 158 cm mag zijn. B+H+D bij elkaar ogpeteld. De doos van de Kicker core 153 cm bij elkaar opgeteld en 18 kilo. Dus dit valt binnen de marges.
Ik heb eigenlijk nog nooit een gewone kartonnen doos meegenomen in het vliegtuig. Ook even navragen dus. Maar het liefst neem ik het "gedemonteerd" mee in een koffer en goed opvullen tegen schuiven.
Everytime I suffer I become a better man because of it
Ik gebruik Apple producten. Mijn drivetrain & Kickr maakt behoorlijk wat lawaai, en ik wil graag serie kijken tijdens het fietsen. Dus ik zoek prima, niet te dure, noise cancelling headphones die via bluetooth verbinding maakt. Denk zelf een beetje rond de 100-150 euro. Wat gebruiken jullie?
Tot nu toe gebruikte ik oude ANC over-the-ears, maar die zijn door de zweet echt helemaal verrot.. en eerlijk gezegd ook wel aan vervanging toe.
Tot nu toe dacht ik altijd aan over-the-ears, omdat dat het geluid beter buiten houdt (het ANC gedeelte van m'n huidige over-the-ears werkt al een tijdje niet meer). Maar noise cancelling is ook wel goed genoeg, misschien, om de herrie buiten te houden?
Nooit eigenlijk aan gedacht om die te gebruiken... zijn die zweetbestendig genoeg? En de noise cancelling is ook goed genoeg?KW25 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:22:
Airpods Pro
Dacht altijd: die zijn te duur, stel je voor dat ze kapot gaan door al dat gezweet... misschien toch maar eens proberen. Thanks voor de suggestie!
Ik gebruik deze, ANC en waterbestendig. Bovendien blijven ze goed zitten bij mij.ChrisM schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:19:
Heeft iemand nog een suggestie voor een goede koptelefoon?
Ik gebruik Apple producten. Mijn drivetrain & Kickr maakt behoorlijk wat lawaai, en ik wil graag serie kijken tijdens het fietsen. Dus ik zoek prima, niet te dure, noise cancelling headphones die via bluetooth verbinding maakt. Denk zelf een beetje rond de 100-150 euro. Wat gebruiken jullie?
Tot nu toe gebruikte ik oude ANC over-the-ears, maar die zijn door de zweet echt helemaal verrot.. en eerlijk gezegd ook wel aan vervanging toe.
Tot nu toe dacht ik altijd aan over-the-ears, omdat dat het geluid beter buiten houdt (het ANC gedeelte van m'n huidige over-the-ears werkt al een tijdje niet meer). Maar noise cancelling is ook wel goed genoeg, misschien, om de herrie buiten te houden?
Ik gebruik ze eigenlijk altijd en zweet ook wel hard binnen. Noise canceling is voor mij goed genoeg. Heb een kickr core en hoor eigenlijk niks.ChrisM schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:40:
[...]
Nooit eigenlijk aan gedacht om die te gebruiken... zijn die zweetbestendig genoeg? En de noise cancelling is ook goed genoeg?
Dacht altijd: die zijn te duur, stel je voor dat ze kapot gaan door al dat gezweet... misschien toch maar eens proberen. Thanks voor de suggestie!
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
ShokzChrisM schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:19:
Heeft iemand nog een suggestie voor een goede koptelefoon?
Zijn er hier ervaringen/tips om de ketting van de Zwift Ride te smeren? Zijn er specifieke middelen die eenvoudig en zonder al te veel gedoe kunnen worden aangebracht op een ketting van een indoorfiets?
Bij mij maakt eigenlijk alleen de ketting over de kettingtensioner en ratelgeluid, hij piept of kraakt verder niet na meer dan 8k km.hutch schreef op zondag 25 mei 2025 @ 14:24:
Mijn Zwift Ride heeft inmiddels de nodige kilometers gemaakt. Ik merk dat de ketting wat minder stil is en wat begint te piepen en te kraken.
Zijn er hier ervaringen/tips om de ketting van de Zwift Ride te smeren? Zijn er specifieke middelen die eenvoudig en zonder al te veel gedoe kunnen worden aangebracht op een ketting van een indoorfiets?
Na het lezen van je berichtje heb ik er maar wel eens wat kettingolie op gedaan, maar ik hoor niet echt verschil.
Ben ook wel benieuwd deze ketting lijkt wel hotwaxed, iig geen olie zit erop.hutch schreef op zondag 25 mei 2025 @ 14:24:
Mijn Zwift Ride heeft inmiddels de nodige kilometers gemaakt. Ik merk dat de ketting wat minder stil is en wat begint te piepen en te kraken.
Zou het geen betere oplossing zijn om een Gates aandrijfriem te gebruiken? https://www.gatescarbondrive.com/#
Op mijn stadsfiets zit zo’n soort aandrijfriem en dat is echt onderhoudsvrij. Nou ja af en toe wat siliconenspray als hij piept.
Een riem mag je absoluut niet smeren, ook niet als hij piept!! Daarnaast gaat een riem pas piepen als er iets aan de hand is, zoals vervuiling, slijtage of slechte uitlijning.Torgo schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:49:
Eigenlijk is het wel jammer dat er voor een indoor fiets die niet hoeft te schakelen er gebruik gemaakt wordt voor een ketting + tandwiel.
Zou het geen betere oplossing zijn om een Gates aandrijfriem te gebruiken? https://www.gatescarbondrive.com/#
Op mijn stadsfiets zit zo’n soort aandrijfriem en dat is echt onderhoudsvrij. Nou ja af en toe wat siliconenspray als hij piept.
Het smeren verergert het alleen maar en tast mogelijk ook nog je riem aan. Vuil hecht weer aan het smeermiddel, waardoor het ook nog sneller slijt.
Duclaasie schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:08:
[...]
Een riem mag je absoluut niet smeren, ook niet als hij piept!! Daarnaast gaat een riem pas piepen als er iets aan de hand is, zoals vervuiling, slijtage of slechte uitlijning.
Het smeren verergert het alleen maar en tast mogelijk ook nog je riem aan. Vuil hecht weer aan het smeermiddel, waardoor het ook nog sneller slijt.
/f/image/KWte5rtUmT0ECVgj6FJhw1KN.png?f=fotoalbum_large)
https://nl.gatescarbondrive.com/resources/faqs
Mijn Zwift Ride staat inmiddels in Dubai en heb de eerste 5 ritjes er al op zitten.Guido7619 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:30:
vraag betreffende de Zwift Ride. Wellicht al ter sprake gekomen maar ik kom net kijken in deze indoor fietswereld en het topic is al 630 pagina's lang.
Goed om bezig te zijn hier want ik deed helaas niet veel meer dan op de bank hangen en af en toe s'avonds wat zwemmen. Ging voorheen nog wel regelmatig buiten Padellen maar de temperaturen hier zijn ondertussen alweer dusdanig opgelopen dat dit tot november ook niet echt meer leuk is om te doen.
Het is nog best pittig. Heb nog geen fan en gebruik het originele zadel en trappers en een waardeloos goedkoop fietsbroekje van de Lidl.
Volgende reis neem ik mooi mijn klikfietsschoenen mee en mijn goede fietsbroek. Andere pedalen erop en ik twijfel nog even of ik het zadel op mijn gravelfiets ga vervangen en dat zadel dan hier op de Zwift zet.
Het transport met KLM ging meer dan prima. Gewoon de originele doos gebruikt van de Zwift Ride en dit mocht voor 100 euro mee in het vliegtuig. De Kickr Core in zijn doos en al in een koffer gedaan. Moest dit wel een beetje bijsnijden om het passend te krijgen maar zat ie in ieder geval goed vast in de koffer en kon geen kant op.
:strip_exif()/f/image/9JkVibea0StY4VBcunWxtlzz.jpg?f=fotoalbum_large)
Die zag ik net ook voorbij komen in mijn feed.. Ik wist niet dat het mogelijk was om die Zwift Ride op de Tacx te zetten..
Nu deze het eindelijk volledig ondersteunt met virtual shifting zit ik wel te kijken om straks in het najaar een Zwift Frame te kopen, en deze op zolder neer te gaan zetten.
Zijn er al mensen die ervaring hebben met de Zwift Bike op de Tacx (even afgezien van het virtuele schakelen wat nu wel mogelijk is)?
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Want de Tacx trainers zijn beter dan de Wahoo versies?verstappen33 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:08:
[...]
Die zag ik net ook voorbij komen in mijn feed.. Ik wist niet dat het mogelijk was om die Zwift Ride op de Tacx te zetten..
Nu deze het eindelijk volledig ondersteunt met virtual shifting zit ik wel te kijken om straks in het najaar een Zwift Frame te kopen, en deze op zolder neer te gaan zetten.
Zijn er al mensen die ervaring hebben met de Zwift Bike op de Tacx (even afgezien van het virtuele schakelen wat nu wel mogelijk is)?
Edit: oprechte vraag, want zelf geen ervaring en ik twijfel welke aan te kopen...
[ Voor 6% gewijzigd door Robbynho op 30-06-2025 17:36 ]
Misschien heeft hij gewoon al een Tacx die hij nu met zijn "buiten fiets" gebruikt... ?Robbynho schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:03:
[...]
Want de Tacx trainers zijn beter dan de Wahoo versies?
Ik wil dit najaar toch een meer permanente plek hebben voor mijn Tacx en mijn vrouw ook gebruik ervan te laten maken.
Met The Zwift Ride is dit mogelijk, maar zag in de filmpje van GPLama dat het niet echt lekker past en de voorpoot niet op de grond komt en je dus een extra blokje eronder moet zetten..
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Scoor nu tijdelijk een Zwift Cog and Click Upgrade Kit voor een speciale prijs met de code TOUR2025 . Zo vieren we de overwinning en geven we jou de kracht om te rijden als de profs.
Maar wacht niet, want deze aanbieding vervalt morgen om 16:00 uur
En interessant werd het idd...raymondw schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:40:
[...]
Hmm, dat word interessant ipv een echte fiets...
Vanavond maar eens updaten
Na de update wile de trainer niet meer connecten met de PC software via BT.
Aangezien ik liever buiten fiets, gisteren pas tijd en zin gehad er naar te kijken.
BT werkt niet ivm myWhoosh, ANT nog wel, alleen heb ik dan last van drops.
Ticket gelogged in de myWhoosh software, maar even afwachten hoe dat verder uitpakt.
Tot de winter periode ben ik niet van plan veel binnen te fietsen
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Gister tijdens F1 uurtje gezeten en via Zwift gefietst (fiets op wattage, en gaat me niet om het ''wedstrijd'' gedeelte. al was het wel geinig om te zien.)
Had hem midden in de slaapkamer neergezet, maar merk toch wel ventilatie fijn is. dus vanavond onder de airco zetten
Iemand nog suggesties voor andere (gratis) apps?
[ Voor 4% gewijzigd door basvn op 07-07-2025 16:04 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org