Yep, probeer om je ‘Cadence’ in de buurt van de target RPM te houden en als er geen target is niet teveel te laten terugvallen. Als je voelt dat het niet lukt, schaal dan de training een paar % af, dat kan tot 10% tijdens je work-out.Webgnome schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 11:16:
mmm iemand een idee hoe het volgende kan? Ik had vandaag een training op de indoor gepland staan (kickr snap) . Alles ging goed en de wattages / resistance was volgens mij goed. En opeens vloog de resistance omhoog terwijl er in de training niks veranderde en kreeg ik het wiel bijna niet meer rond.
Ik moest even stoppen tot stilstand en daarna stabiliseerde het zich weer. Dit heb ik wel eens vaker gehad bij de snap en dat is best irritant als je iets goed probeert te doen.
Ah blijkbaar is het een dingetje bij een indoor die op ERG mode staat:
[...]
bron
Als het structureel niet lukt, doe dan (weer eens) een FTP test. Het kan ook zijn dat het bij een bepaald type workout niet lukt, bijv met Threshold training of Sprint training. Als je dat weet, train dat type workout juist wat meer maar start op 90-95% totdat je het onder de knie hebt.