Toon posts:

Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 92 93 94 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01:29
Voor de Wahoo Kickr ‘18 is nieuwe firmware beschikbaar:

Ook voor de Kickr v5 is deze beschikbaar. Oudere Kickr modellen : helaas niet

[Voor 8% gewijzigd door NielsTn op 14-10-2021 23:18]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• BartNL
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:26
Simbob schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:13:
Zojuist een Leeze Boom Board besteld. Een rockerplate, maar dan met veren ipv luchtballen.
heb deze nu bijna een jaar onder mijn Tacx Neo. Bevalt mij goed en binnen fietsen is er comfortabeler op geworden. Rijd nu zonder problemen 100km binnen. Voorheen was dat door statische zit binnen veel meer een uitdaging dan buiten en nu vergelijkbaar.

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:06
NielsTn schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:16:
Voor de Wahoo Kickr ‘18 is nieuwe firmware beschikbaar: [Afbeelding]

Ook voor de Kickr v5 is deze beschikbaar. Oudere Kickr modellen : helaas niet
ook de kickr core!
( Net geïnstalleerd)

Strava

• k1978
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-10 13:13
HeleBoel schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:58:
[...]

Dank voor de tip! Ik was al wat langer aan het zoeken naar iets dergelijks, maar het was of te duur, of het kwam uit Engeland. Deze is schappelijk(er) O-) geprijsd en met euro's betaald, dus ik heb hem ook gelijk besteld.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Twijfel zelf nog of ik er 1 bestel.

• WaSteiL
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22-10 15:20
Waar ik heel naar benieuwd ben met de Leeze Boom hoe makkelijk je hem even verplaatst. Ik gebruik mijn setup nu op mijn werk kamer. Is het werk over dan schuif ik mijn stoel aan de kant, rol mijn kleedje op en trek mijn fiets op de Tacx die weer op een mat van de decathlon staat naar mijn bureau. Dat werkt echt super.
Maar gaat dat ook lekker met de Leeze?

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
WaSteiL schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:46:
Waar ik heel naar benieuwd ben met de Leeze Boom hoe makkelijk je hem even verplaatst. Ik gebruik mijn setup nu op mijn werk kamer. Is het werk over dan schuif ik mijn stoel aan de kant, rol mijn kleedje op en trek mijn fiets op de Tacx die weer op een mat van de decathlon staat naar mijn bureau. Dat werkt echt super.
Maar gaat dat ook lekker met de Leeze?
Je maakt je Tacx vast aan de rocker, dus nee, dat gaat niet lekker

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Smotske
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 22-10 15:39
Of die plank in 2 delen. Een waar je je trainer en fiets op hebt, en een klein plankie voor je voorwiel. Dan is íe al een stuk behendiger.

• WaSteiL
Catch22 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:58:
[...]

Je maakt je Tacx vast aan de rocker, dus nee, dat gaat niet lekker
Er zal wel iets van anti-slip onder zitten? Maar ik kan hem altijd nog op diezelfde mat zetten en hopen dat ik de hele constructie in zijn geheel kan verschuiven. Al zal het extra gewicht van de rocker plate waarschijnlijk niet helpen.

• Catch22
  • Nu online
WaSteiL schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:05:
[...]

Er zal wel iets van anti-slip onder zitten? Maar ik kan hem altijd nog op diezelfde mat zetten en hopen dat ik de hele constructie in zijn geheel kan verschuiven. Al zal het extra gewicht van de rocker plate waarschijnlijk niet helpen.
In die review maken ze hem vast met tie-wraps oid. Anti slip heb ik niet gezien en zou ik ook niet op vertrouwen persoonlijk

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• WaSteiL
Catch22 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:07:
[...]

In die review maken ze hem vast met tie-wraps oid. Anti slip heb ik niet gezien en zou ik ook niet op vertrouwen persoonlijk
Ik doelde meer op de onderkant van de rocker plate. Ik zie staan '10x felt gliders' dus de combinatie van de rocker plate, tacx en fiets zou misschien wel kunnen schuiven over de laminaat vloer.

• Catch22
  • Nu online
WaSteiL schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:11:
[...]

Ik doelde meer op de onderkant van de rocker plate. Ik zie staan '10x felt gliders' dus de combinatie van de rocker plate, tacx en fiets zou misschien wel kunnen schuiven over de laminaat vloer.
Ah zo, ja dat zou wel dan wel kunnen lijkt me. Hoewel je alsnog wel een zweetkleed wil denk ik.

• JJJ
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 00:03
Prulleman schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:07:
[...]

Hmm.. ik heb ook wel eens gekke dingen gezien toen bv TrainerRoad op de laptop beneden nog open stond en ik vanaf mijn telefoon een workout had gestart. De laptop probeert dan ook de trainer aan te sturen met allerlei gekke off target wisselingen.. lijkt anders dan jou screenshot, maar check voor de zekerheid ook of je niet meerdere devices met je trainer actief hebt.

Zo'n powerband plaatje heb ik voor andere trainers nooit kunnen vinden.. maar het lijkt hier toch een ander issue.. ik heb bij @Michaelg met een flux de limiet gezien bijna een ramptest in TrainerRoad, die ging gewoon netjes, maar na ~400 ging de volgende stap niet meer omhoog.
Als je net buiten de powerband zit, dan zou een paar versnellingen hoger of lager gewoon moeten helpen.

Ik zou ook eens contact opnemen met support, zou ook zomaar stuk kunnen zijn..

Verder nog wat stomme dingen, zit je fiets er recht op, is de boel gekalibreerd, maakt de trainer geen gek geluid?

Een vergelijkbare workout in erg mode ziet hoort er zo uit te zien[Afbeelding]

Probeer anders ook eens resistance mode
Dank voor het referentieplaatje, dat geeft een heel ander beeld inderdaad! De trainer had ik op deze locatie al wel eens gekalibreerd maar moet bekennen dat ik dat gisteren voor de workout niet gedaan heb. Dan nog zou ik bij geen kalibratie een onzekerheid verwachten maar geen power cap (eerder "gewoon" onnauwkeurige hoge readings). Voor een volgende keer zal ik de trainer expliciet kalibreren en kijken of dat uitmaakt.
De fiets zit er verder recht in en de trainer maakt geen raar geluid (al is dit mijn eerste indoor trainer dus ik heb wat dat betreft geen referentiekader).
Hoe kan ik eigenlijk checken of er meerdere devices verbinding willen maken met de trainer? Ik kan wel alle electronica wegleggen (behalve de telefoon) en kijken of dat uitmaakt.
Zal resistance mode ook eens proberen voor de gein. Ik blijf wel van mening dat erg mode "gewoon" hoort te werken maar ik kan zo iig valideren of hij überhaupt hoger in de weerstand kan.
Stufferdt schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:24:
[...]

Ik had een soortgelijk issue met Zwift en mijn kickr core. Zwift zei “geen idee” en Wahoo “ligt aan Zwift” want andere apps functioneren wel gewoon. Toen overgestapt naar o.a. TR en Sufferfest/Systm zonder problemen. Heb je niks aan, maar weet dat je niet de enige bent.

Heb je overigens al eens gekeken naar alle oplossingen die op internet worden aangeraden? Ik zal morgen even zoeken naar het “uitsluitprotocol” dat Wahoo me stuurde. Daarmee kan je al wat zaken gaan testen.
Het kan dus verschillen per app... :) Gek genoeg heb ik dus "problemen" met TR (maar ik krijg het gevoel dat het niet aan TR ligt, eerder de trainer).
Phydomir schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:56:
[...]

Ik neem aan dat je wel in TrainerRoad je trainer hebt gekalibreerd? Enige keer wanneer ik zo'n fluctuerende power output heb gezien was toen ik mijn Kickr Core van de ene naar de andere kamer had verplaatst en hem op de nieuwe plek niet had gekalibreerd. Mocht dat het niet zijn kan je ook altijd eens contact opnemen met de support van TrainerRoad. Zij kunnen veel meer zien dan jij zo aan de hand van die training. Misschien dat zij een idee hebben.
Nee, niet gekalibreerd (maar zou dan wel hoge onnauwkeurige waarden verwachten).

Iedereen bedankt voor het meedenken iig! Ik heb met zowel de TR als Elite supportdesk contact opgenomen. Even afwachten waar zij mee komen (mogelijk uitsluitprotocol of andere kalibratiestappen? We'll see).

• Prulleman
JJJ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:54:
[...]

Hoe kan ik eigenlijk checken of er meerdere devices verbinding willen maken met de trainer? Ik kan wel alle electronica wegleggen (behalve de telefoon) en kijken of dat uitmaakt.
Zal resistance mode ook eens proberen voor de gein. Ik blijf wel van mening dat erg mode "gewoon" hoort te werken maar ik kan zo iig valideren of hij überhaupt hoger in de weerstand kan.

[...]
voor de volledigheid kan je bij alles ff bluetooth uitzetten, maar in principe zou apps afsluiten ook voldoende moeten zijn. Je moet dan denken aan bv je telefoon waar je de elite app op hebt staan, je tablet met Zwift, je laptop met trainerroad, je apple tv met applicatie x, je garmin edge, je horloge, je wahoo bolt, .. etc,
connectie mogelijkheden (bluetooth / ANT+ voor zover beschikbaar) uitschakelen, Apps aflsuiten, devices volledig uitschakelen, ..

ERG moet uiteraard werken, maar in resistance mode zou je wel een meer constante power moeten hebben als je gearing en cadans gelijk blijft. Bij de kickr heb ik bij resistance mode in TrainerRoad ook een slider, daarmee kan ik eigenlijk in elke gearing de boel licht of zwaar forceren, daarmee zou je dus in theorie je powerband van een bepaalde versnelling/cadans kunnen bepalen (minimale en maximale weerstand bij die vliegwiel speed).

(laatste stukje in mijn screeshot hierboven is overigens ook in resistance mode)

Strava

• Willie Warempel
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 22:44
[...]

Als je hem een beetje kantelt en een handdoek eronder krijgt, kan je ´m als snel verplaatsen.

• BartNL
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:26
[...]
hij staat bij mij permanent maar is t.b.v. schoonmaken goed te verschuiven. Plaat staat hier op een Tacx mat. Het is wat zwaarder maar doordat het een stabiel geheel is gaat het verplaatsen makkelijker dan bij een Tacx zonder de rocker plaat.

• Stancke
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22-10 14:20
Daarnet m'n tweede rit op Zwift gemaakt, had wel wat zin om de routes te verkennen 😅 De woonkamer had ook de ideale temperatuur, direct op 18gr gezet de airco en 3u nooit te warm gehad. Geen nood aan extra ventilator.

[Voor 21% gewijzigd door Stancke op 17-10-2021 14:37]

• DutX
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:22
Stancke schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:36:
Daarnet m'n tweede rit op Zwift gemaakt, had wel wat zin om de routes te verkennen 😅 De woonkamer had ook de ideale temperatuur, direct op 18gr gezet de airco en 3u nooit te warm gehad. Geen nood aan extra ventilator.

[Afbeelding]
Direct ook 3 uur... Dat is niet niets... :)
Maar als je tegen je FTP gaat fietsen is de situatie wel wat anders dan een duurritje natuurlijk

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:43

Sport_Life

Solvitur ambulando

Geen idee of het al gemeld is, maar Zwift heeft een update gehad waardoor het nu eindelijk mogelijk is de knoppen van de afstandsbediening te gebruiken bij Apple tv.

Edit: Ah spuit 11 , sorry mannen :+

[Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 18-10-2021 20:12]

• defusion
  • Niet online
Hier nu sinds een paar dagen de tacx uit de ing rentepuntenwinkel staan. Fijn ding, zeker voor die prijs!
En ook hier (nog) geen ventilator maar wel een airco.

Nog geen hele lange ritjes gedaan, sowieso nog geen gestructureerde training ofzo maar gewoon even wat aankloten.
Voor de duidelijkheid; ik ben vrij nieuw met 'serieus' fietsen.
Ik merk dat ik me ga vervelen als ik niet push, dus even een duurritje van 3 uur in zwift zie ik me niet zo snel doen. Mijn sessies zijn tot nog toe steeds rond de 30-45min en wel toch vrij intensief. Althans, hartslag valt mee, in zone 3 steeds (sprintjes daargelaten), maar benen vinden het dan wel genoeg geweest. Moet dus vooral nog wat kracht in de benen krijgen denk ik.
Zweet wel aanzienlijk meer binnen dan buiten met dergelijke inspanningen, maar valt binnen die tijdsduur nog wel te overzien. En binnen natuurlijk ongegeneerd met bloot bovenlijf zitten hijgen ;)

[Voor 12% gewijzigd door defusion op 18-10-2021 20:12]

• Mistraller
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:38
Ff een vraagje over die 14dgn promo code; weet iemand hier of je die perse in Oktober moet activeren? Ik ben nog altijd niet in de mood om het zwift seizoen voor geopend te verklaren... Maar anders gooi ik hem de 31ste nog snel ff actief. #hollander

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:22
De donkere dagen komen er weer aan en ik als mooi weer fietser wil toch graag in beweging blijven. Daarnaast verwachten wij een dochter in februari en zullen mijn schema's er dus iets anders uit komen te zien.

Ik zit daarom ook naar een fietstrainer te kijken. Ik zou geen wheel on trainer willen, een direct drive met een cassette er op lijkt mij ideaal. Wiel er uit en zo op de trainer en gaan. Kan de trainer ook een vast plekje in de garage of op zolder geven. Wil er uiteindelijk in Zwift mee gaan fietsen.

Momenteel zit ik naar onderstaande modellen te kijken, moet ik hier nog modellen aan toevoegen die in dezelfde prijs/kwaliteit categorie zitten?

- Tacx Flux S
- Elite Suito T

• GerbenBK
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16:22
R0y. schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:27:
De donkere dagen komen er weer aan en ik als mooi weer fietser wil toch graag in beweging blijven. Daarnaast verwachten wij een dochter in februari en zullen mijn schema's er dus iets anders uit komen te zien.

Ik zit daarom ook naar een fietstrainer te kijken. Ik zou geen wheel on trainer willen, een direct drive met een cassette er op lijkt mij ideaal. Wiel er uit en zo op de trainer en gaan. Kan de trainer ook een vast plekje in de garage of op zolder geven. Wil er uiteindelijk in Zwift mee gaan fietsen.

Momenteel zit ik naar onderstaande modellen te kijken, moet ik hier nog modellen aan toevoegen die in dezelfde prijs/kwaliteit categorie zitten?

- Tacx Flux S
- Elite Suito T
Bij DCRainmaker kun je alles wel lezen wat er over te lezen valt denk ik.

• R0y.
GerbenBK schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:30:
[...]

Bij DCRainmaker kun je alles wel lezen wat er over te lezen valt denk ik.
Helder stuk, bedankt. Het gaat dus waarschijnlijk één van die twee worden.

• Stancke
R0y. schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:27:

- Tacx Flux S
- Elite Suito T
Ik heb 2 weken geleden voor dezelfde keuze gestaan en voor de Suito T gekozen:

- Goedkoper, 507€ betaald (tegenwoordig altijd zonder cassette)
- Opbergbaar (was een hele belangrijke voor mij gezien dit in de woonkamer staat)
- Zou iets steviger op z'n poten staan dan de Flux
- Geluid lijkt mij even goed/stil te zijn

• Michaelg
  • Laatst online: 22:28
Alleen al vanwege de matige betrouwbaarheid (data is zeer discutabel) van de flux s zou ik deze overslaan en voor de suito kiezen.

• Ylly
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 22-10 16:08
Misschien ook intressant als je bij ING zit om de flux 2 te kopen. 570 euro maar je krijgt ook nog tegoed bon voor accesoires van 100 euro.
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1009486

Kan wel zijn dat hij snel uitverkocht is. Heb hem zelf deze ochtend besteld, maar voorgaande keren viste ik elke keer achter het net.

• R0y.
Zit ook Marktplaats een beetje in de gaten te houden, veel "goedkope" trainers in de uithoeken van het land.. Groot deel daarvan zullen wel weer oplichters zijn. Oppassen dus.
Ylly schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:36:
Misschien ook intressant als je bij ING zit om de flux 2 te kopen. 570 euro maar je krijgt ook nog tegoed bon voor accesoires van 100 euro.
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1009486

Kan wel zijn dat hij snel uitverkocht is. Heb hem zelf deze ochtend besteld, maar voorgaande keren viste ik elke keer achter het net.
Geen ING hier maar goede tip :)

• bobeshome
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 20-10 18:39
Ik heb de Flux 2 gekocht bij ING, maar ik zag net dat deze niet certified is door Zwift, wel supported, maar geen certification. Weet iemand of dit nog gevolgen heeft? De Flux 1 en S hebben wel een certification. Zijn er bijvoorbeeld races waar alleen certified trainers worden ondersteund? Alvast bedankt.

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:03
bobeshome schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:23:
Ik heb de Flux 2 gekocht bij ING, maar ik zag net dat deze niet certified is door Zwift, wel supported, maar geen certification. Weet iemand of dit nog gevolgen heeft? De Flux 1 en S hebben wel een certification. Zijn er bijvoorbeeld races waar alleen certified trainers worden ondersteund? Alvast bedankt.
https://support.zwift.com...t-certified-faq-HJtHlMpD8

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• steel123
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21-10 21:14

steel123

Cryman9

Zelf heb ik ook de elite suito T gekocht afgelopen week. Gister mijn eerste ritje gedaan in zwift. Het was de eerste keer dat ik een fietstrainer gebruikte en was wel leuk om de vulkaan te beklimmen.
Echter heb ik 0 mensen ingehaald en ben ik 100 keer kansloos voorbij gefietst. Dat was dan wel raar.

Ik weet niet of het scheelt dat ik een MTB geselecteerd heb. Fiets dan ook op een extreem oude 26 inch MTB op de trainer. Gemiddeld 141 Watt een uur lang.

• Prulleman
steel123 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:25:
Zelf heb ik ook de elite suito T gekocht afgelopen week. Gister mijn eerste ritje gedaan in zwift. Het was de eerste keer dat ik een fietstrainer gebruikte en was wel leuk om de vulkaan te beklimmen.
Echter heb ik 0 mensen ingehaald en ben ik 100 keer kansloos voorbij gefietst. Dat was dan wel raar.

Ik weet niet of het scheelt dat ik een MTB geselecteerd heb. Fiets dan ook op een extreem oude 26 inch MTB op de trainer. Gemiddeld 141 Watt een uur lang.
Ken de exacte metrics niet, maar je hebt wel efficiënte en minder efficiënte fietsen in zwift. Een MTB zal zeker niet bij de efficiënte fietsen horen, tenzij je een offroad route kiest.

Met 141 watt voor een uur zal ook niet met de top meerijden, maar je bericht gewicht trekt telt ook mee, zeker ben berg op. Dan draait het meer om w/kg dan pure watts. Trap je dus met 120 kg 141 watt bergop ... Dan gaat het niet hard. Met 60 kg zal je al een stuk harder gaan

Strava

• Kluus
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:53
steel123 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:25:

Dat scheelt zeker, een MTB is op zwift wel veel sneller op de onverharde wegen maar zeker niet op verhard. Zwiftinsider doet regelmatig metingen, voor een simpel overzicht van snelste frames/wielen beschikbaar per level zie: https://zwiftinsider.com/fastest-bikes-at-each-level/

En begin maar vast hoogtemeters te sparen voor de tron bike ;).

Strava | PVOutput

• Mistraller
Prulleman schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:36:
[...]

maar je bericht trekt ook mee, zeker ben op.
Dit moest ik twee keer lezen. :P

---------------

• Mistraller
Kluus schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:15:
[...]

Dat scheelt zeker, een MTB is op zwift wel veel sneller op de onverharde wegen maar zeker niet op verhard. Zwiftinsider doet regelmatig metingen, voor een simpel overzicht van snelste frames/wielen beschikbaar per level zie: https://zwiftinsider.com/fastest-bikes-at-each-level/

En begin maar vast hoogtemeters te sparen voor de tron bike ;).
Ik moet nog een keer of 2 de alp op en dan heb ik hem 8)

---------------

• Prulleman
Mistraller schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:38:
[...]

Dit moest ik twee keer lezen. :P
Zo... Snap ik.. 3x autocorrect / typefouten.. :X :
maar je bericht gewicht trekt telt ook mee, zeker ben berg op.

Strava

• Stillekracht
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 19:38
Ik ben gisteren gestart met een trial op Zwift. Ik rij al meer dan 20 jaar veel indoor (>5k/jaar) op een onverwoestbare Computrainer.

Zaterdag de eerste wat langere rit gepland op Zwift (80Km).

Wat ik na 1 rit heb gemerkt is volgens mij de uitdaging om niet elke keer te intensief te gaan rijden, je op te laten n@@ien.

Iemand nog tips voor een newbie op Zwift?

• Kluus
Mistraller schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:39:
[...]

Ik moet nog een keer of 2 de alp op en dan heb ik hem 8)
Haha, dat werd tijd!

Ik kan eindelijk in Zwift met dezelfde frame/wiel combinatie rijden die ik in het echt ook rij (alleen de kleurtjes anders en Zipp 404 FC in Zwift tegenover 303 FC IRL). Maar ik krijg de smaak voor binnen fietsen tot nu toe nog niet echt te pakken...

Misschien vandaag dan, want het gaat hier op dit moment wel heel erg tekeer buiten... O-)

Strava | PVOutput

• Kluus
Stillekracht schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 07:12:
Ik ben gisteren gestart met een trial op Zwift. Ik rij al meer dan 20 jaar veel indoor (>5k/jaar) op een onverwoestbare Computrainer.

Zaterdag de eerste wat langere rit gepland op Zwift (80Km).

Wat ik na 1 rit heb gemerkt is volgens mij de uitdaging om niet elke keer te intensief te gaan rijden, je op te laten n@@ien.

Iemand nog tips voor een newbie op Zwift?
Op de link die ik eerder aanhaalde, www.zwiftinsider.com staan veel beginner tips inclusief de speed tests en een handige Shopping Guide.

Strava | PVOutput

• Catch22
  • Nu online
@Stillekracht pacing op vermogen. Dus probeer uit te vinden hoeveel watt je langdurig kan trappen en ga daar niet boven zitten. Ook geen sprints (althans, niet in het begin)

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20:28
Kluus schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 07:59:
[...]

Op de link die ik eerder aanhaalde, www.zwiftinsider.com staan veel beginner tips inclusief de speed tests en een handige Shopping Guide.
Wie houdt hier daadwerkelijk rekening mee? Zelf inmiddels bijna level 30 en rijdt vooral rond op wat het dichtste bij mij eigen fiets in de buurt komt terwijl ik ook prima een sneller frame/wielset kan rijden. Ik snap dat je het mogelijk doet bij races maar als je gewoon zelf rondjes maakt/traint/groepsritten doet? In hoeverre ben je je zelf daarmee dan nog extra voor de gek aan het houden?

Ik vergelijk het meestal met de trainer difficulty. Die staat bij mij ook op 50% om het allemaal net wat eenvoudiger te houden bij gewone rondjes om de pieken die er in sommige werelden zijn eruit te halen maar weet ook dat ik bij de Alpe in het echt toch wel iets anders op de trappers moet gaan staan dan in Zwift ondanks dat het totaal geleverde vermogen hetzelfde is.

• Kluus
la_fusion schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:24:
[...]

Wie houdt hier daadwerkelijk rekening mee? Zelf inmiddels bijna level 30 en rijdt vooral rond op wat het dichtste bij mij eigen fiets in de buurt komt terwijl ik ook prima een sneller frame/wielset kan rijden. Ik snap dat je het mogelijk doet bij races maar als je gewoon zelf rondjes maakt/traint/groepsritten doet? In hoeverre ben je je zelf daarmee dan nog extra voor de gek aan het houden?

Ik vergelijk het meestal met de trainer difficulty. Die staat bij mij ook op 50% om het allemaal net wat eenvoudiger te houden bij gewone rondjes om de pieken die er in sommige werelden zijn eruit te halen maar weet ook dat ik bij de Alpe in het echt toch wel iets anders op de trappers moet gaan staan dan in Zwift ondanks dat het totaal geleverde vermogen hetzelfde is.
Je zegt het zelf al een beetje maar in races (en overal waar het een beetje compititief wordt in Zwift) houd iedereen daar rekening mee (daarom rijdt iedereen ook met de Tron Bike daar), natuurlijk maakt het allemaal weinig uit en kun je voor free rides gewoon op een fiets rijden die dicht bij je eigen fiets is.

Maar ik mis een beetje hoe het "jezelf voor de gek houden" is als je wel voor de snelste fiets zou willen kiezen, relatief voor waar de rest mee rondrijd. Kijk jij dan naar je snelheid in Zwift (en verbind je daar conclusies aan)? Want in dat geval hou je jezelf sowieso al voor de gek ;).

Zelfde met trainer difficulty, als jij op de echte alpe hebt moeten harken kan je je ook afvragen of je dan wel met het juiste verzet die berg op bent gereden.

Strava | PVOutput

• WaSteiL
Ik heb nou sinds gisteren de Leeze Boom Board en ben er wel tevreden over. Op zich mag er van mij wel een beschrijving bij voor monteren. Op zich is het allemaal geen rocket science, maar toch. Vooral over plaatsing veren moet je nu maar een beetje gokje wagen en zou wat extra informatie geen kwaad kunnen.

Wat betreft het fietsen had ik gisteren anderhalf uur training gedaan met hoge en lage cadans oefeningen, dus perfect om het zittend deel te testen. Ik kwam na die anderhalf uur met een stuk minder spanning op mijn lichaam vanaf. Geen last van mijn handen of zitvlak. Geen sprintjes gedaan, maar wat ik wel snel voelde met kort stukje staan dat het niet is zoals buiten. Maar als je dat ook gewoon niet verwacht is er niets aan de hand.

• la_fusion
Kluus schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:56:
[...]

Je zegt het zelf al een beetje maar in races (en overal waar het een beetje compititief wordt in Zwift) houd iedereen daar rekening mee (daarom rijdt iedereen ook met de Tron Bike daar), natuurlijk maakt het allemaal weinig uit en kun je voor free rides gewoon op een fiets rijden die dicht bij je eigen fiets is.

Maar ik mis een beetje hoe het "jezelf voor de gek houden" is als je wel voor de snelste fiets zou willen kiezen, relatief voor waar de rest mee rondrijd. Kijk jij dan naar je snelheid in Zwift (en verbind je daar conclusies aan)? Want in dat geval hou je jezelf sowieso al voor de gek ;).

Zelfde met trainer difficulty, als jij op de echte alpe hebt moeten harken kan je je ook afvragen of je dan wel met het juiste verzet die berg op bent gereden.
Er is natuurlijk verschil tussen harken en soepel naar boven rijden ;-) Maar om het voorbeeld te pakken van de Alpe. Ik kan in Zwift met een 50% trainer difficulty langer op het buitenblad blijven rijden met een relatief goede cadans. Ook kan ik in Zwift wel met 6 km/h per uur een berg op fietsen met een relatief goede cadans. In het echt, ben ik dan echt wel aan het harken en ook bezig om niet om te vallen. In Zwift is het gewoon door blijven trappen en je komt vanzelf boven.

Hetzelfde als met een supersonische fiets rijden in Zwift is natuurlijk anders dan in het echt omdat ik er geen 10k aan uit ga geven. Of bijvoorbeeld races in Zwift waar je in het echt moet vechten om je plek, is dat in Zwift wat minder spannend omdat je niet zomaar van je fiets af wordt gereden door wielen die tegen elkaar komen of waarbij stuurmanskunsten in bochten bepalen hoe goed je de bocht doorkomt.

Ik ben mij er bewust van dat die verschillen er zijn tussen Zwift en de echte wereld en vind daarom het stukje om nog een 'betere' fiets te hebben in Zwift niet de moeite waard voor de gewone rondes. Ik snap het wel voor races om het beste materiaal te hebben. Maar die drang naar het echte te simuleren is er voor mij niet omdat het gewoon niet vergelijkbaar is.

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:02
la_fusion schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:12:
[...]

Er is natuurlijk verschil tussen harken en soepel naar boven rijden ;-) Maar om het voorbeeld te pakken van de Alpe. Ik kan in Zwift met een 50% trainer difficulty langer op het buitenblad blijven rijden met een relatief goede cadans. Ook kan ik in Zwift wel met 6 km/h per uur een berg op fietsen met een relatief goede cadans. In het echt, ben ik dan echt wel aan het harken en ook bezig om niet om te vallen. In Zwift is het gewoon door blijven trappen en je komt vanzelf boven.

Hetzelfde als met een supersonische fiets rijden in Zwift is natuurlijk anders dan in het echt omdat ik er geen 10k aan uit ga geven. Of bijvoorbeeld races in Zwift waar je in het echt moet vechten om je plek, is dat in Zwift wat minder spannend omdat je niet zomaar van je fiets af wordt gereden door wielen die tegen elkaar komen of waarbij stuurmanskunsten in bochten bepalen hoe goed je de bocht doorkomt.

Ik ben mij er bewust van dat die verschillen er zijn tussen Zwift en de echte wereld en vind daarom het stukje om nog een 'betere' fiets te hebben in Zwift niet de moeite waard voor de gewone rondes. Ik snap het wel voor races om het beste materiaal te hebben. Maar die drang naar het echte te simuleren is er voor mij niet omdat het gewoon niet vergelijkbaar is.
Maar met goede cadans op buitenblad een berg op te rijden, hoe nuttig is dat voor het moment dat je echt in de bergen rijdt?

• rolandos582
Kluus schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 07:59:
[...]

Goede info! Die kende ik nog niet, maar even die DT Swiss ARC 62 wheels set kopen dus! O-)

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• Kluus
la_fusion schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:12:
[...]
Maar die drang naar het echte te simuleren is er voor mij niet omdat het gewoon niet vergelijkbaar is.
Welke drang om het echte te simuleren bedoel je dan? Want volgens mij heeft niemand dat hier... Je bent zelf degene die dingen in Zwift (Trainer Difficulty op de Alpe vs echt, fietskeuze voor high end fietsen die je in het echt niet zou kopen) zit te vergelijken met de echte wereld.

Ik speel gewoon het spelletje wat me tegelijk wat fitness oplevert, dat hoeft verder niet op de echte wereld te lijken en de leukste manier om dat spelletje te spelen vind ik de races. In een ander spelletje kies je toch ook de best beschikbare gear binnen het spel en niet per se de strijdbijl waar je dagelijks mee over straat gaat? 8)7

Strava | PVOutput

• la_fusion
Kluus schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:01:
[...]

Welke drang om het echte te simuleren bedoel je dan? Want volgens mij heeft niemand dat hier... Je bent zelf degene die dingen in Zwift (Trainer Difficulty op de Alpe vs echt, fietskeuze voor high end fietsen die je in het echt niet zou kopen) zit te vergelijken met de echte wereld.

Ik speel gewoon het spelletje wat me tegelijk wat fitness oplevert, dat hoeft verder niet op de echte wereld te lijken en de leukste manier om dat spelletje te spelen vind ik de races. In een ander spelletje kies je toch ook de best beschikbare gear binnen het spel en niet per se de strijdbijl waar je dagelijks mee over straat gaat? 8)7
Ik zeg ook niet hier maar dat idee krijg ik wel bij de makers van het spel en een hoop enthousiastelingen online die zelfs voor hun eigen ritjes een zo hoog mogelijke snelheid willen noteren met zo min mogelijk effort. Dat is iets wat in mijn ogen niet logisch is.

Zelf zie ik het meer als training en is Zwift een visuele prikkel om het interessant te houden. Dat is denk ik het verschil vooral.
Requiem19 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:18:
[...]

Maar met goede cadans op buitenblad een berg op te rijden, hoe nuttig is dat voor het moment dat je echt in de bergen rijdt?
Dat is ook niet nuttig maar dat is niet wat ik bedoel te zeggen. Ik bedoel alleen te zeggen dat het niet 1 op 1 vergelijkbaar is met de echte wereld hoewel dat door sommige wel zo wordt gezien/gedacht.

• Stancke
Iemand die weet of de ELITE Suito T in standby modus gaat na x-aantal tijd niet in gebruik? Kan het niet direct terugvinden via Google.

• Kluus
@la_fusion mja die enthousiastelingen moeten zichzelf maar voor de gek houden dan inderdaad, die weten duidelijk niet hoe het werkt.

Met je opmerking over de makers van het spel ben ik het niet eens. Kijk naar de powerups die er puur in zitten om wat speldynamiek toe te voegen. Volgens mij staat Zwift als bedrijf echt wel 100% achter de gamification en dus niet voor volledige simulatie. Juist de andere virtuele-wereld platforms zoals RGT schermen er mee dat zij realistischer zijn omdat ze geen powerups hebben, remmen voor bochten etc. Allemaal dingen die Zwift juist bewust wel doet of achterwege laat om het spelletje leuk te houden.

Dat de fietsen verschillende eigenschappen hebben voegt ook gewoon een spel element toe, je kan hierdoor namelijk per parcours kiezen voor een specifieke setup (nog steeds voor marginal gains maar goed, heb je ooit serieus een spel als WoW gespeelt dan weet je hoe hard gamers gaan op die optimalisatie ;)). Verder is daar naar verloop van tijd een commercieel aspect bij gekomen omdat fietsmerken Zwift ervoor betalen zodat gebruikers voor hun nieuwste fiets kiezen (zie het Canyon Aeroad 2020 vs Tarmac SL7 debakel van vorig seizoen). Dit alles heeft echt helemaal niets met realisme te maken hoor, gewoon met fiets- en wielfabrikanten die betalen zodat Zwift bepaalde specs aan de virtuele versie van hun product hangt.

Anyway, het is een spelletje en dat is wat mij betreft dikke prima en moet vooral zo blijven. Als ik volledige simulatie wilde of als ik een serieus trainingsprogramma wilde volgen zijn er veel betere alternatieven dan Zwift.

Strava | PVOutput

• buddow
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21-10 16:04
Stancke schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:21:
Iemand die weet of de ELITE Suito T in standby modus gaat na x-aantal tijd niet in gebruik? Kan het niet direct terugvinden via Google.
Volgens mij wel, ik heb de gewone Suito (zonder T), die is helemaal gelijk voor zover ik weet behalve dan dat er een cassette meegeleverd wordt. Hij hangt bij mij altijd aan de netvoeding maar gaat vanzelf uit. En weer aan als de pedalen bewegen.

[Voor 34% gewijzigd door buddow op 21-10-2021 10:39]

• Requiem19
la_fusion schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:18:
[...]

Ik zeg ook niet hier maar dat idee krijg ik wel bij de makers van het spel en een hoop enthousiastelingen online die zelfs voor hun eigen ritjes een zo hoog mogelijke snelheid willen noteren met zo min mogelijk effort. Dat is iets wat in mijn ogen niet logisch is.

Zelf zie ik het meer als training en is Zwift een visuele prikkel om het interessant te houden. Dat is denk ik het verschil vooral.

[...]

Dat is ook niet nuttig maar dat is niet wat ik bedoel te zeggen. Ik bedoel alleen te zeggen dat het niet 1 op 1 vergelijkbaar is met de echte wereld hoewel dat door sommige wel zo wordt gezien/gedacht.
Ben ik zeker met je eens, zoals @Kluus zegt zit Zwift tussen realisme en gamification in. En ik heb ook niet het idee dat ze zich heel anders profileren.

Zwift biedt ook de optie aan om die trainerdifficulty aan te passen, wat het eigenlijk nog meer spel maakt dan realisme. Maar het is aan de gebruiker wat hij dan precies zoekt in de software.

Als je de trainer difficulty op 100% zal de ervaring bergop iig dichter bij de werkelijkheid liggen en bereidt het je beter voor als je een keer de echte Ventoux beklimt denk ik. Met de kanttekening dat het in het echt nog steeds heel anders zal zijn.

Om het on topic te brengen, ik ben zondag de Ventoux opgereden in 1:52. 196 watt gemiddeld volgens m'n Wahoo Kickr, maar 206 watt volgens m'n Favero Assioma pedalen :P. Voor mij wel leuke benchmark zo aan het begin van het indoor seizoen. Wil dit ritje nog wel een paar keer gaan doen om te vergelijken of er progressie in zit.

• Morrar
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:07
@Requiem19 Ik gebruik liever de Alpe voor dat soort benchmarking; minder saaie berg en bovenop nog kans op nieuwe items :) Oh ja en vergeet niet de climbing challenge aan te zetten voor je begint; telt het ook meteen mee voor de Tron bike.

Tot zover de optimimalisatie qua gamification :P

[Voor 40% gewijzigd door Morrar op 21-10-2021 11:25]

• Requiem19
Morrar schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:24:
@Requiem19 Ik gebruik liever de Alpe voor dat soort benchmarking; minder saaie berg en bovenop nog kans op nieuwe items :) Oh ja en vergeet niet de climbing challenge aan te zetten voor je begint; telt het ook meteen mee voor de Tron bike.

Tot zover de optimimalisatie qua gamification :P
Haha, goede tips, thanks :).

Ik vond de Ventoux wel leuk, zat de hele tijd te wachten op wanneer Challet Reynard kwam. En die overgang naar het maanlandschap was ook wel goed gedaan, ook met de mist etc.

De Alpe is natuurlijk wel een stuk korter, dus dan is het leiden ook minder lang. Moet ik die deze week ook maar even doen eigenlijk....

• Simbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:03
WaSteiL schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:58:
Ik heb nou sinds gisteren de Leeze Boom Board en ben er wel tevreden over. Op zich mag er van mij wel een beschrijving bij voor monteren. Op zich is het allemaal geen rocket science, maar toch. Vooral over plaatsing veren moet je nu maar een beetje gokje wagen en zou wat extra informatie geen kwaad kunnen.

Wat betreft het fietsen had ik gisteren anderhalf uur training gedaan met hoge en lage cadans oefeningen, dus perfect om het zittend deel te testen. Ik kwam na die anderhalf uur met een stuk minder spanning op mijn lichaam vanaf. Geen last van mijn handen of zitvlak. Geen sprintjes gedaan, maar wat ik wel snel voelde met kort stukje staan dat het niet is zoals buiten. Maar als je dat ook gewoon niet verwacht is er niets aan de hand.
Gisteren ook in elkaar gezet. Het is allemaal erg logisch, bouten gaan er ook maar 1 kant goed in.
Een beschrijving staat op de site dmv een Youtube animatie.

De eerste rit ging prima. Beetje wennen in het begin, maar geen pijn aan de kont na een uur. Wat voorheen wel het geval was.
De veren staan nu nog allebei naar buiten. Dit weekend nog testen met andere standen.

• Kluus
Requiem19 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:26:
[...]

Haha, goede tips, thanks :).

Ik vond de Ventoux wel leuk, zat de hele tijd te wachten op wanneer Challet Reynard kwam. En die overgang naar het maanlandschap was ook wel goed gedaan, ook met de mist etc.

De Alpe is natuurlijk wel een stuk korter, dus dan is het leiden ook minder lang. Moet ik die deze week ook maar even doen eigenlijk....
De alpe is inderdaad wat leuker klimmen omdat iedere stretch van bocht naar bocht zijn eigen thema heeft, dus visueel blijft het iets meer boeien. Het heeft een wat hoger carnaval-festival-gehalte. :D

[Voor 4% gewijzigd door Kluus op 21-10-2021 12:33]

Strava | PVOutput

• Holk
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23:54
Als je Zwift op 50% moet zetten omdat je op buitenblad naar boven wilt fietsen, moet je je afvragen of je wel Zwift op die manier moet gebruiken. Gebruik je het als game, train je niet echt maar is het meer onderhouden gedurende de wintermaanden dan is die 50% op zich wel een optie. Train je echt blokken of wil je bijvoorbeeld de echte bergen in, dan ga je meer hebben aan gewoon 100% realiteit en dan maar op 39-30 naar boven harken want dan is de teleurstelling in de zomer iets minder ;)

Lees dat meerdere mensen ook de rocker plates aanschaffen. Overweeg ook zo'n set te kopen en hoor graag de bevindingen, tips en welke de beste bang-for-buck is want de prijzen zijn echt van mega tot te doen.

[Voor 17% gewijzigd door Holk op 21-10-2021 12:38]

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01:03
Holk schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:37:
Als je Zwift op 50% moet zetten omdat je op buitenblad naar boven wilt fietsen, moet je je afvragen of je wel Zwift op die manier moet gebruiken. Gebruik je het als game, train je niet echt maar is het meer onderhouden gedurende de wintermaanden dan is die 50% op zich wel een optie. Train je echt blokken of wil je bijvoorbeeld de echte bergen in, dan ga je meer hebben aan gewoon 100% realiteit en dan maar op 39-30 naar boven harken want dan is de teleurstelling in de zomer iets minder ;)

Lees dat meerdere mensen ook de rocker plates aanschaffen. Overweeg ook zo'n set te kopen en hoor graag de bevindingen, tips en welke de beste bang-for-buck is want de prijzen zijn echt van mega tot te doen.
Volgens mij is de 50%/100% discussie al meerdere malen gevoerd hier :)

Conclusie is dat het in te leveren vermogen niks uitmaakt. 50% zorgt er alleen voor dat je wat minder hoeft te schakelen. Zwift heeft nogal wat routes die van bijvoorbeeld -3% naar +12% hellingen gaan, waarbij je dus van buitenblad en klein kransje in 100 meter naar binnenblad en groot kransje moet wil je het realistisch houden. Om dat een beetje af te vlakken, zet je 'm op 50%.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• k1978
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-10 13:13
Zowiezo zijn de stijging percentages bij Zwift niet realistisch toch? Bv bij Ventoux. Dan kan je bijvoorbeeld beter Fullgaz doen.

• RR46
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 19:52
blauwester schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:27:
[...]

zou je tekeningen/ lijstje met benodigdheden willen delen. ik krijg van zwiften altijd behoorlijk last van mijn achterste / onderrug. dus een zelfbouw rocker plate staat bij mij ook hoog op t lijstje.
Kleine update, nalv bovenstaande reactie en enkele PB's.

Afgelopen week e.e.a. in elkaar gezet en gisteren de eerste rit (warming up en een ramp test in TR) gedaan. Eerste indruk is positief, het statische is compleet weg en voelt prettiger. Moet misschien alleen nog even spelen met de luchtdruk in de binnenbandjes...

Winkelmandje:
- Multiplex plaat 22m dik / 820*610mm - 2x
- Multiplex plaat 22mm dik / 350*250mm (uit mijn hoofd) - 2x
- Trillingsdemper 50mm (M10) - 6x (aan 3 stuks zou je ook voldoende moeten hebben, maar heb de resterende 3 bij het voorwiel gebruikt)
- Kruiwagen binnenband - 2x
- Verzonken schroef met binnenzeskant M10x25mm - 12x (6 stuks bij gebruik van 3 trillingsdempers)
- Martens eindkap PVC grijs 40 mm - 4x (momenteel heb ik er pas 2 gemonteerd, eerste indruk lijkt dat dit voldoende is...)
- Schroef 3*15mm (of iets wat hier op lijkt, om de eindkapjes vast te zetten) - 2/4x

Enige ''nadeel'' van dit alles is dat je dus (22*2+50mm) hoger komt te zitten.. Misschien nog opstapje oid knutselen. Bovenstaande is gemaakt voor een Tacx Neo 2T, realtief low budget (kan natuurlijk altijd goedkoper!) en welke ook te realiseren is voor iemand die niet een heel machinepark ter beschikking heeft.

Vanavond staat ''Tray Mountain'' (TR) op de planning. Let's rock! 8)

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Kostenindicatie?

• Requiem19
coelho schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:01:
[...]

Volgens mij is de 50%/100% discussie al meerdere malen gevoerd hier :)

Conclusie is dat het in te leveren vermogen niks uitmaakt. 50% zorgt er alleen voor dat je wat minder hoeft te schakelen. Zwift heeft nogal wat routes die van bijvoorbeeld -3% naar +12% hellingen gaan, waarbij je dus van buitenblad en klein kransje in 100 meter naar binnenblad en groot kransje moet wil je het realistisch houden. Om dat een beetje af te vlakken, zet je 'm op 50%.
Ik denk dat iedereen wel begrijpt ondertussen dat het qua te leveren vermogen niets uitmaakt.

Maar als je een keer echt op steile passen hebt gefietst, weet je dat 12% opfietsen met een cadans van 95 heel anders aanvoelt dan hetzelfde stuk op 65 cadans.

Dat laatste is gewoon een stuk zwaarder omdat het meer kracht kost en je bijv ook meer uit je onderrug gaat halen.

Als je de hele winter traint om met 95 cadans een berg op te rijden en je gaat komend jaar voor het eerst naar de Stelvio, dan gaat het flink tegenvallen denk ik :).

Ik en vriendin overwegen om de Kickr Bike te kopen, oa omdat je dan wat makkelijker schakelt. Binnen schakelen geeft flink wat herrie, zeker als je veel moet schakelen zoals jij zegt.

• blauwester
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:29
RR46 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:10:
[...]

Kleine update, nalv bovenstaande reactie en enkele PB's.

Afgelopen week e.e.a. in elkaar gezet en gisteren de eerste rit (warming up en een ramp test in TR) gedaan. Eerste indruk is positief, het statische is compleet weg en voelt prettiger. Moet misschien alleen nog even spelen met de luchtdruk in de binnenbandjes...

Winkelmandje:
- Multiplex plaat 22m dik / 820*610mm - 2x
- Multiplex plaat 22mm dik / 350*250mm (uit mijn hoofd) - 2x
- Trillingsdemper 50mm (M10) - 6x (aan 3 stuks zou je ook voldoende moeten hebben, maar heb de resterende 3 bij het voorwiel gebruikt)
- Kruiwagen binnenband - 2x
- Verzonken schroef met binnenzeskant M10x25mm - 12x (6 stuks bij gebruik van 3 trillingsdempers)
- Martens eindkap PVC grijs 40 mm - 4x (momenteel heb ik er pas 2 gemonteerd, eerste indruk lijkt dat dit voldoende is...)
- Schroef 3*15mm (of iets wat hier op lijkt, om de eindkapjes vast te zetten) - 2/4x

Enige ''nadeel'' van dit alles is dat je dus (22*2+50mm) hoger komt te zitten.. Misschien nog opstapje oid knutselen. Bovenstaande is gemaakt voor een Tacx Neo 2T, realtief low budget (kan natuurlijk altijd goedkoper!) en welke ook te realiseren is voor iemand die niet een heel machinepark ter beschikking heeft.

Vanavond staat ''Tray Mountain'' (TR) op de planning. Let's rock! 8)
super bedankt aanstaande maandag vrij dus genoeg te knutselen.
ik snap nog alleen niet helemaal waarvoor je de martens eindkap nodig hebt.

• Mistraller
Yup, ik heb de benodigde hoogtemeters al wel verreden maar ik heb eerst die andere challenges gedaan, ik wist nog niet dat je hiermee een gratis lichtfiets kreeg toen ik het eerste jaar op zwift zat :+ .

[Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 21-10-2021 13:45]

---------------

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01:03
Requiem19 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:17:
[...]

Ik denk dat iedereen wel begrijpt ondertussen dat het qua te leveren vermogen niets uitmaakt.

Maar als je een keer echt op steile passen hebt gefietst, weet je dat 12% opfietsen met een cadans van 95 heel anders aanvoelt dan hetzelfde stuk op 65 cadans.

Dat laatste is gewoon een stuk zwaarder omdat het meer kracht kost en je bijv ook meer uit je onderrug gaat halen.

Als je de hele winter traint om met 95 cadans een berg op te rijden en je gaat komend jaar voor het eerst naar de Stelvio, dan gaat het flink tegenvallen denk ik :).

Ik en vriendin overwegen om de Kickr Bike te kopen, oa omdat je dan wat makkelijker schakelt. Binnen schakelen geeft flink wat herrie, zeker als je veel moet schakelen zoals jij zegt.
Ben ik met je eens, dan valt de echte berg tegen. Op een echte berg heb je echter ook uitzichten, de mogelijkheid om links/rechts te gaan, goed op je pedalen gaan staan met een meebewegende fiets, rijwind, je ziet wat de weg voor je doet qua stijging, dus mijns inziens ook een aantal zaken die in meer of mindere mate een echte berg makkelijker maken dan de indoor klim.

Kortom, voors en tegens. En als je het vermogen gedurende de duur van de klim kunt leveren, is het alleen een kwestie van genoeg tandjes meenemen om het rijden comfortabel te houden.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Prulleman
lijstje waarom het op een (echte) berg allemaal net wat anders is
https://www.cyclingapps.n...0w-is-there-a-difference/

met name de pedal dynamics spelen volgens mij een grote rol, die kan je overigens prima simuleren door met een lichte versnelling en hoge weerstand indoor te trappen, dan pak je ook gelijk een aantal van de andere punten mee, namelijk de afremmende werking van de helling / gebrek aan momentum. Hierdoor -moet- je blijven trappen (constante druk op de pedalen), anders val je stil en omver

Strava

• Requiem19
Prulleman schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:15:

met name de pedal dynamics spelen volgens mij een grote rol, die kan je overigens prima simuleren door met een lichte versnelling en hoge weerstand indoor te trappen, dan pak je ook gelijk een aantal van de andere punten mee, namelijk de afremmende werking van de helling / gebrek aan momentum. Hierdoor -moet- je blijven trappen (constante druk op de pedalen), anders val je stil en omver
Komt ook leuk terug in de Beter Worden podcast. Bergop lever je veel eerder in de pedaalomwenteling kracht.

Dat schijnt ook een verklaring te zijn waarom sommige hardrijders bergop minder vermogen kunnen leveren en andersom ook waarom sommige klimmers mindere tijdrijders zijn.

EDIT: weet iemand eigenlijk of de smart trainers dit effect ook simuleren? Dat je dus bergop hoger in de pedaalomwenteling tegendruk krijgt en dat de weerstand op het vlakke wat meer in het midden van de pedaalomwenteling zit?

[Voor 10% gewijzigd door Requiem19 op 21-10-2021 14:29]

• Prulleman
Requiem19 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:22:
[...]

Komt ook leuk terug in de Beter Worden podcast. Bergop lever je veel eerder in de pedaalomwenteling kracht.

Dat schijnt ook een verklaring te zijn waarom sommige hardrijders bergop minder vermogen kunnen leveren en andersom ook waarom sommige klimmers mindere tijdrijders zijn.

EDIT: weet iemand eigenlijk of de smart trainers dit effect ook simuleren? Dat je dus bergop hoger in de pedaalomwenteling tegendruk krijgt en dat de weerstand op het vlakke wat meer in het midden van de pedaalomwenteling zit?
naja, het is met name de vliegwielsnelheid icm weerstand.

Even los van Zwift, want ik doe enkel TrainerRoad, maar bv 2 cases in ERG mode met bv 300 watt, waarbij je in het ene geval de lichtste versnelling gebruikt en in het andere geval de zwaarste.. In de lichtste versnelling moet je trainer dan veel weerstand leveren om je 300 watt te laten trappen. Door het kleine verzet gaat je vliegwiel maar langzaam rond, icm met de hoge weerstand staat ie halverwege je pedalstroke al weer bijna stil en moet je dus extra aan de bak om de boel rond te krijgen, (vergelijkbaar met bergop). Ga je 300 watt in een zware versnelling trappen, dan maakt je vliegwiel overuren en kan je rustig even je trappers stilhouden en je vliegwiel zal nog flink wat power doorknallen door het momentum.

Dit 2e effect is dus bij duurdere Direct Drives beter (vaak een zwaarder vliegwiel) maar voor klim training heb je dat niet nodig.

Gooi er nog een Kickr Climb tegenaan en je kan ook trainen met je fiets/lichaam onder een andere hellingshoek, dat maakt voor je spieren ook nog wel een verschil.

In Zwift heb je dus niet de keuze om 300 watt in een lichte of zware versnelling te trappen (tenzij je een ERG mode workout start), maar in vrij rijden merk je dus hetzelfde effect bij gesimuleerd bergop en bergaf rijden. Voor bergaf heb je ook een lichte versnelling en hoge weerstand --> lage vliegwielsnelheid --> minder momentum --> meer tegendruk van de berg

/edit, zie nu eigenlijk was wat je precies bedoelt, maar nee, je trainer zal geen verschil maken in weerstand afhankelijk van je pedalstroke

[Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 21-10-2021 14:41]

Strava

• Requiem19
Ik bedenkt me nu dat dit misschien één van de redenen is dat ik Trainerroad altijd als zwaar ervaar.

Ik deed / doe TR altijd in ERG (uiteraard), maar wel op binnenblad en best wel licht op de casette omdat dit het stilste is. Dat simuleert dus onbedoeld bergop rijden, aangezien het vliegwiel weinig momentum heeft en dus heel snel afremt :P.

• Stufferdt
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 02:40

Stufferdt

Oe ist?

Zondr de discussie te laten ontsporen or me er actief in te mengen:

Als ik m’n voorwiel ophoog door er simpelweg iets onder te leggen (saaie studieboeken zat), gebruik ik dan ookal automatisch andere (klim?)spieren? Ik zou nooit een climb kopen, maar het concept van toch weer andere spieren trainen als je de virtuele Alpe opbuffelt lijkt me wel wat.

Maar God es van ons p'rochie en riedt met de fiets"

• Requiem19
Stufferdt schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:50:
Zondr de discussie te laten ontsporen or me er actief in te mengen:

Als ik m’n voorwiel ophoog door er simpelweg iets onder te leggen (saaie studieboeken zat), gebruik ik dan ookal automatisch andere (klim?)spieren? Ik zou nooit een climb kopen, maar het concept van toch weer andere spieren trainen als je de virtuele Alpe opbuffelt lijkt me wel wat.
Enerzijds wel, want je zal dan ook de houding op de fiets veranderen. Het draaipunt is dan echter je voorwiel, wat niet helemaal klopt, aangezien het draaipunt in principle midden onder je zou moeten zitten in het echt (de Kickr Bike doet dit dus goed, terwijl de Kickr Climb het eigenlijk niet goed doet).

Maar het is wel een leuk experiment, ritje doen op je indoor trainer met je voorwiel op stapel boeken, ben benieuwd hoe je dat zal ervaren.

• Michaelg
  • Laatst online: 22:28
Nee dit kun je beter benadrukken door dus met een lagere vliegwielsnelheid te rijden (dus in Zwift hem op 100% te zetten en in TR gebruik te maken van een lagere versnelling).

• Stillekracht
Maar het is wel een leuk experiment, ritje doen op je indoor trainer met je voorwiel op stapel boeken, ben benieuwd hoe je dat zal ervaren.
Ik heb na het verhogen van mijn zadelstand een tijd last gehad van mijn nek. 15mm onder mijn voorwiel was een groot verschil!

• Stillekracht
Prulleman schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:15:

Afgelopen zondag heb ik geluisterd op BNR naar een interview met een NL fabrikant van een fietstrainer (TrueBike van TrueKinetix). Volgens hun hebben zij juist met hun technologie dit probleem aangepakt en een trainer gemaakt die qua pedal dynamics realistisch is. Ik overweeg om een testritje te gaan doen.

Een citaat van hun site:
"How did we make the TrueBike feel like magic?
We replaced the flywheel with a smart robot and strong motor. It can fully simulate the right pedal force, calculated for your body weight and length. That’s why the TrueBike feels very smooth!"

• Stufferdt
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 02:40

Stufferdt

Oe ist?

Requiem19 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:54:
[...]

Enerzijds wel, want je zal dan ook de houding op de fiets veranderen. Het draaipunt is dan echter je voorwiel, wat niet helemaal klopt, aangezien het draaipunt in principle midden onder je zou moeten zitten in het echt (de Kickr Bike doet dit dus goed, terwijl de Kickr Climb het eigenlijk niet goed doet).

Logisch inderdaad, zo had ik er nog niet naar gekeken.
Ik zal het eens uitproberen!
Michaelg schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:54:
Nee dit kun je beter benadrukken door dus met een lagere vliegwielsnelheid te rijden (dus in Zwift hem op 100% te zetten en in TR gebruik te maken van een lagere versnelling).
Rij structureel op 100% in Zwift en in TR gebruikte ik ook altijd het binnenblad (meen te hebben gelezen hier dat dat het beste/nauwkeurigste is?). Maar ook weer nooit bij stilgestaan dat dit dus het meeste lijkt nog op klimmen.

Thanks beiden voor het vlotte antwoord :)
Requiem19 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:49:
Ik bedenkt me nu dat dit misschien één van de redenen is dat ik Trainerroad altijd als zwaar ervaar.

Ik deed / doe TR altijd in ERG (uiteraard), maar wel op binnenblad en best wel licht op de casette omdat dit het stilste is. Dat simuleert dus onbedoeld bergop rijden, aangezien het vliegwiel weinig momentum heeft en dus heel snel afremt :P.
Dit verklaart wel wat ja. Opzich wil ik op de trainer toch altijd wel blijven trappen, maar dit had ik dus ook.

Maar God es van ons p'rochie en riedt met de fiets"

• Gebanned
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 22:06
@Requiem19 Draaipunt maakt, behalve voor de beleving niets uit voor de houding. Die wordt bepaald door het hoogteverschil tussen voor- en achterwiel; daarbij maakt het niet uit of je je voorwiel 10cm omhoog zet, je achterwiel 10cm omlaag, of een combinatie van beiden.

(10cm klinkt extreem veel, maar de wielbasis van de meeste fietsen is iets minder dan een meter; 10 cm is dus net iets meer dan 10%)

Voor je houding betekent het dat door de andere hellingshoek je reach kleiner wordt, je Stack en setback toenemen. Ergo, je krijgt een meer "endurance achtige" geometrie.

In combinatie met een lagere cadans ga je dit compenseren door meer voor op je zadel te zitten omdat je anders je bovenlichaam van de fiets duwt.

• Kluus
Hoe het met een vliegwiel aanvoelt weet ik inderdaad ook niet, ik ben een Neo gewend die toch wel anders aanvoelt vanwege het virtuele (elektronische) vliegwiel. Is het dus niet zo dat dat systeem van Truebike al lang gebruikt wordt door Tacx in de Neo en Neo bike, of doen ze bij truebike nog iets wezenlijk anders?

Ik vind het klimmen met 50% in Zwift in ieder geval niet echt anders aanvoelen op zich behalve dan dat je dus minder snel hoeft te schakelen en met minder versnellingen toe kan. En ik ben op zich echt wel wel wat echte bergen gewend.

[Voor 4% gewijzigd door Kluus op 21-10-2021 15:27]

Strava | PVOutput

• Requiem19
@Gebanned mijn opmerking is gebaseerd op DCRainmakers comment over de Kickr Bike:
Wahoo KICKR Bike Integrated Climb – Incline/Decline Simulation: The Wahoo KICKR Bike replicates that of the KICKR+CLIMB, which means that it can tilt you upwards to 20% incline, and downwards to -15% decline. Though, the bike will automatically limit you to lesser angles if the FIT is in certain configurations. The sensation is different on the KICKR Bike than a KICKR+CLIMB because the pivot point is different. On the KICKR+CLIMB combo, it’s simply lifting your front fork upwards (or downwards). Whereas on the KICKR Bike the pivot point is roughly below your crotch, so the feeling is actually greater. Here’s what it looks like on a KICKR Bike:

• Requiem19
Ander Zwift news over aankomende updates

- Nieuwe maps
- Nieuwe user interface
- CLUBS

Vooral dat laatste lijkt me een super leuke toevoeging. Vooral voor 'ons tweakers'. Tijd voor een eigen cluppie? :)

https://www.dcrainmaker.c...-clubs-public-launch.html

[Voor 23% gewijzigd door Requiem19 op 21-10-2021 15:28]

• Kluus
Requiem19 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:27:
Ander Zwift news over aankomende updates

- Nieuwe maps
- Nieuwe user interface
- CLUBS

Vooral dat laatste lijkt me een super leuke toevoeging. Vooral voor 'ons tweakers'. Tijd voor een eigen cluppie? :)

https://www.dcrainmaker.c...-clubs-public-launch.html
Zeker, vooral die nieuwe maps! Misschien krijgen ze me toch weer aan het Zwiften dan. Vandaag uiteindelijk toch weer een rondje buiten gemaakt waar ik werd beloond met prachtige wolkenpartijen ;).

Edit: wel jammer dat die nieuwe maps in de Makuri Islands lijkt te zijn. Dat is niet echt mijn favoriete wereld.

[Voor 9% gewijzigd door Kluus op 21-10-2021 15:33]

Strava | PVOutput

• la_fusion
Gebanned schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:19:
@Requiem19 Draaipunt maakt, behalve voor de beleving niets uit voor de houding. Die wordt bepaald door het hoogteverschil tussen voor- en achterwiel; daarbij maakt het niet uit of je je voorwiel 10cm omhoog zet, je achterwiel 10cm omlaag, of een combinatie van beiden.

(10cm klinkt extreem veel, maar de wielbasis van de meeste fietsen is iets minder dan een meter; 10 cm is dus net iets meer dan 10%)

Voor je houding betekent het dat door de andere hellingshoek je reach kleiner wordt, je Stack en setback toenemen. Ergo, je krijgt een meer "endurance achtige" geometrie.

In combinatie met een lagere cadans ga je dit compenseren door meer voor op je zadel te zitten omdat je anders je bovenlichaam van de fiets duwt.
Het enige waar je met 10 cm hoger voor en 10 cm lager achter op moet letten is dat je wel recht vooruit kijkt ten opzichte van je voorwiel. Als je je scherm op dezelfde plek laat staan, zul je verder naar beneden kijken dan zonder je voorwiel 10cm omhoog te zetten.

• rolandos582
Ik ga zo maar even een ritje maken, zijn er eigenlijk maps zonder al teveel HM? Bedoeling is wel een D1/D2 ritje namelijk, kan je daarop filteren in Zwift?

• Kluus
rolandos582 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:34:
Ik ga zo maar even een ritje maken, zijn er eigenlijk maps zonder al teveel HM? Bedoeling is wel een D1/D2 ritje namelijk, kan je daarop filteren in Zwift?
Ja, in Watopia heb je de route Tempus Fugit, die is bijna helemaal vlak. Ik weet niet wat je FTP is maar voor mij komen D1/D2 ritjes mooi op het tempo uit van de pacemaker bot "C. Cadance", die houdt iets van 2,5W/kg aan. Dan kan je toch in een soort van groep fietsen en je verdiend ook nog eens extra drops via een multiplier die oploopt zo lang je bij de pacemaker blijft (en tot 2x, daarna begint 'ie weer opnieuw).

Eerst Watopia selecteren en dan kan je in de "Join another Zwifter" lijst de pacemakers zien, als je daar op klikt krijg je een popup waarin je een pacemaker kan kiezen, als je daarna je rit start wordt je gelijk in het wiel van de gekozen pacemaker gedropt.

[Voor 26% gewijzigd door Kluus op 21-10-2021 15:43]

Strava | PVOutput

• rolandos582
Kluus schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:37:
[...]

Ja, in Watopia heb je de route Tempus Fugit, die is bijna helemaal vlak. Ik weet niet wat je FTP is maar voor mij komen D1/D2 ritjes mooi op het tempo uit van de pacemaker bot "C. Cadance", die houdt iets van 2,5W/kg aan. Dan kan je toch in een soort van groep fietsen en je verdiend ook nog eens extra drops.

Eerst Watopia selecteren en dan kan je in de "Who's Zwifting" lijst de pacemakers zien, dat kan je open klikken en dan de pacemaker kiezen, als je daarna je rit start wordt je gelijk in het wiel van die pacemaker gedropt.
Ahh! Dat is een goede tip! Nu zie ik het inderdaad, je kunt filteren op elevation

En dan die pace partners, goeie! Met al die regen van buiten helemaal geen zin in schoonmaken etc. En elke dinsdag heb ik een zwift race vanuit de WTRL competitie. De afgelopen race van 47km was wel bijzonder pittig...

• RR46
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 19:52
blauwester schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:32:
[...]

super bedankt aanstaande maandag vrij dus genoeg te knutselen.
ik snap nog alleen niet helemaal waarvoor je de martens eindkap nodig hebt.
Ik heb deze ingekort (schuin afgezaad) en hier vallen exact de voetjes van een Tacx Neo 2T in (wellicht ook andere versies?).

Veelal zie je bij rocker plates dat ze trainer met een bandje/beugel vast maken op de plaat... ik heb het meer preventief gedaan zodat de trainer niet kan schuiven op de plaat. Of het noodzakelijk is...? Voor € 0,40 per eindkap ga ik niet de proef op de som nemen ;-)

• Prulleman
Stillekracht schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:10:
[...]

Afgelopen zondag heb ik geluisterd op BNR naar een interview met een NL fabrikant van een fietstrainer (TrueBike van TrueKinetix). Volgens hun hebben zij juist met hun technologie dit probleem aangepakt en een trainer gemaakt die qua pedal dynamics realistisch is. Ik overweeg om een testritje te gaan doen.

Een citaat van hun site:
"How did we make the TrueBike feel like magic?
We replaced the flywheel with a smart robot and strong motor. It can fully simulate the right pedal force, calculated for your body weight and length. That’s why the TrueBike feels very smooth!"
zit er nog eens over na te denken, maar de ondergrond van een berg weet ook niet waar ik in mijn pedalstroke zit, het gaat puur om momentum van je vliegwiel vs momentum van je rijdende fiets, een fiets bergop of met wind tegen zal eerder momentum verliezen, net zoals een trainer met een klein/licht vliegwiel of lage vliegwielsnelheid. Dit staat echt los van je positie in je pedal stroke

Strava

• rolandos582
[...]

Ja, in Watopia heb je de route Tempus Fugit, die is bijna helemaal vlak. Ik weet niet wat je FTP is maar voor mij komen D1/D2 ritjes mooi op het tempo uit van de pacemaker bot "C. Cadance", die houdt iets van 2,5W/kg aan. Dan kan je toch in een soort van groep fietsen en je verdiend ook nog eens extra drops via een multiplier die oploopt zo lang je bij de pacemaker blijft (en tot 2x, daarna begint 'ie weer opnieuw).

Eerst Watopia selecteren en dan kan je in de "Join another Zwifter" lijst de pacemakers zien, als je daar op klikt krijg je een popup waarin je een pacemaker kan kiezen, als je daarna je rit start wordt je gelijk in het wiel van de gekozen pacemaker gedropt.
Die pacemaker C is inderdaad lekker, op de grens van D1 voor mij. Lekker uurtje meegetrapt en daarna nog 2 andere vlakke ritten afgevinkt voor de XP. Je verdiend ook lekkere druppels op die manier, dus gelijk mijn DT swiss wielset maar even gekocht. Hoe hard gaat het bij die A/B pacemakers?

• Kluus
rolandos582 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:57:
[...]

Die pacemaker C is inderdaad lekker, op de grens van D1 voor mij. Lekker uurtje meegetrapt en daarna nog 2 andere vlakke ritten afgevinkt voor de XP. Je verdiend ook lekkere druppels op die manier, dus gelijk mijn DT swiss wielset maar even gekocht. Hoe hard gaat het bij die A/B pacemakers?
Top, voor mij zit die C ook precies op de grens van 1 en 2 ja. Met de druppels gaat het even hard, de W/kg is voor B 3,2 (beetje grijze temporit dus voor mij, voor jou dan ook waarschijnlijk) en A is 4,2 dat is een beetje too much voor mij om lekker mee te fietsen, die heeft trouwens ook nooit zo’n grote groep om zich heen. ;)

Strava | PVOutput

• rolandos582
Kluus schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 19:40:
[...]

Top, voor mij zit die C ook precies op de grens van 1 en 2 ja. Met de druppels gaat het even hard, de W/kg is voor B 3,2 (beetje grijze temporit dus voor mij, voor jou dan ook waarschijnlijk) en A is 4,2 dat is een beetje too much voor mij om lekker mee te fietsen, die heeft trouwens ook nooit zo’n grote groep om zich heen. ;)
Ja precies, 3,2w/kg trap ik in races ook wel. 4,2 dat lukt me nog wel maar daar rijd ik ook niet lang mee. Dat is dan al 370W. Binnen trap ik dat een stukje minder lekker weg als buiten. De druppels gaan wel sneller door die multiplier en thumbs ups toch? Maximaal 2.5x

• Simbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:03
Komt er een Zwift Tweakers Club met eigen pakje?

• la_fusion
rolandos582 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:07:
[...]

Ja precies, 3,2w/kg trap ik in races ook wel. 4,2 dat lukt me nog wel maar daar rijd ik ook niet lang mee. Dat is dan al 370W. Binnen trap ik dat een stukje minder lekker weg als buiten. De druppels gaan wel sneller door die multiplier en thumbs ups toch? Maximaal 2.5x
Ik vind het vaak lastig om met zo'n groep mee te blijven rijden, het schommelt nogal met voorin/achterin de groep. Daar geen last van gehad?

Om nog even terug te komen op de fietsen en velgen in Zwift. Zojuist even gekeken wat ik allemaal kon kopen en zonder iets te kopen in de drop shop maar wel iets te selecteren en daarna terug te keren in het menu zorgt ervoor dat je het bovenste item van dat merk alsnog ziet tijdens je rit. Geen idee of je ook de effecten hebt en of het ook al een bekende bug is maar wel interessant als je het mij vraagt.

Je blijft het geselecteerde frame en wielen zien, totdat je Zwift herstart.

• rolandos582
la_fusion schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:29:
[...]

Ik vind het vaak lastig om met zo'n groep mee te blijven rijden, het schommelt nogal met voorin/achterin de groep. Daar geen last van gehad?
Nahh want die multiplier werkt alleen als je binnen 30 meter van die bot rijd, dus je moet gewoon in de buurt blijven. Het reed allemaal constant maar er waren ook mensen voorin die wat harder gingen. Heb me wel vermaakt eigenlijk. Het nadeel is dat het volgens mij altijd hetzelfde parcours is, die bot rijd natuurlijk gewoon allemaal maar rondjes en je kunt altijd instappen.

• Kluus
rolandos582 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:07:
[...]

Klopt ja die gaan wel sneller met die twee dingen. Inderdaad een nadeel dat ze steeds hetzelfde rondje doen, dat gaat wel een beetje vervelen op den duur. Het was vroeger lastiger om in de multiplier range te blijven, toen stond die op 15 meter ongeacht de grootte van de groep. Tegenwoordig neemt de afstand toe met de groepsgrootte zodat je hem overal in de groep wel houd.

Strava | PVOutput

• kwiebus
  • Laatst online: 19:26
[...]

Ja, in Watopia heb je de route Tempus Fugit, die is bijna helemaal vlak. Ik weet niet wat je FTP is maar voor mij komen D1/D2 ritjes mooi op het tempo uit van de pacemaker bot "C. Cadance", die houdt iets van 2,5W/kg aan.
Vandaag nog met C.Cadence meegereden maar vond hem een beetje traag, kwam maar op 2.04 W/kg ofwel 192W gemiddeld uit.

• Catch22
  • Nu online
kwiebus schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:53:
[...]

Vandaag nog met C.Cadence meegereden maar vond hem een beetje traag, kwam maar op 2.04 W/kg ofwel 192W gemiddeld uit.
Misschien even zoeken waar D1/D2 voor staat :)

• kwiebus
  • Laatst online: 19:26
Catch22 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:59:
[...]

Misschien even zoeken waar D1/D2 voor staat :)
Wat heeft dat te maken met het tempo wat C.Cadence aanhoudt?

Ik zou verwachten dat hij met 2.5W/kg rijdt, maar kwam zelf maar op 2.0W/kg uit.

• Kluus
@kwiebus zou kunnen, heb zelf al een tijdje niet meer gereden. Daarnaast is het een vlakke route, en daarin heeft gewicht ook effect in het nadeel van de lichtere, laatste keer dat ik keek stond die bot redelijk statisch ingesteld op 165 Watt inderdaad, en blijkbaar “weegt” ze maar 65kg, op een redelijk vlakke route, als je zwaarder bent kom je dan al snel wat lager uit.

Daarnaast zit er ook nog altijd een grote groep omheen wat spelingsruimte geeft.

Maar zoals @Catch22 zegt, @rolandos582 en ik gebruiken die bot ook juist om rustig uit te trappen…

Strava | PVOutput

• rolandos582
Ja bij mij was er echt een grote groep, zeker wel 100 renners. 1e 15min zat ik vooraan en reden we te ver weg van de bot. Multiplier weg dus daarna wat meer midden/achteraan. 207W gemiddeld dus 2.3w/kg vind ik dikke prima. Als je harder wilt A/B zijn er ook nog 😂 ook veel interacties in de chat, dat is wel lachen. Beetje sociaal erbij etc.

• Unito
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18:11
Is het ook mogelijk om in de Zwift app zelf beter je workout te bekijken (vergelijkbaar met hoe dit in de companion app is?). Dit zou voor mij fijn zijn zodat ik slechts 1 apparaat hoef te gebruiken ipv de companion app en de computer. Is er een instelling in Zwift waar meet dit kan? (ik heb zelf gezocht maar het lijkt niet te bestaan?)

• Stancke
Simbob schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:13:
Komt er een Zwift Tweakers Club met eigen pakje?
Is voorzien maar komt pas in latere updates van Zwift.

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01:29
Nieuwe update voor Wahoo Kickr Climb beschikbaar:

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Pagina: 1 ... 92 93 94 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee