Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 169 170 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:05
Torgo schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:51:
Als je een beetje ventileert lijkt me de relatieve luchtvochtigheid in de zomer niet zo’n probleem en de co2 ook niet. In de winter ook niet mits het niet te koud is om te ventileren.

Je kan natuurlijk overwegen een airco te installeren dan kan je temperatuur, luchtvochtigheid en co2 reguleren.
Ik DACHT ook dat ter wel mee viel, tot je gaat meten. Zomers in NL zijn zeer vochtig. Met een beetje ventileren zit de CO2 binnen een paar minuten sky high.

Een hardnekkig misverstand is inderdaad dat airco's ventileren. Ze recirculeren en koelen daarbij. Ontvochtigen gaat daarbij vanzelf.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:33

McMiGHtY

- burp -

Louislouislouis schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:26:
Beetje twijfelachtig of dit het goede topic is maar we proberen het gewoon.

Wij hebben vandaag de sleutels van ons nieuwe huis gekregen en daar ga ik na 5 jaar zweten op zolder een huisje in de tuin bouwen om aan mijn fietsen te werken en om binnen te fietsen.

Is er hier iemand die iets soortgelijks heeft gedaan en daar goede lessen uit heeft gehaald? zijn er aspecten naast ventilatie en isolatie die ik absoluut mee moet nemen?
Stroom, netwerkaansluiting, slot op je deur, ruimte voor je pc/monitor/tv, opslagruimte voor je handdoeken, wellicht een wateraansluiting voor een klein waterpuntje om bidons te vullen, afdakje zodat er geen regen je bakkes inwaait als je het raam open hebt staan, en als je er aan je fietsen gaat knutselen, genoeg ruimte voor een verwarmingkie zodat het 's winters ook leuk is..

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:27
Stillekracht schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:38:
[...]

Ik DACHT ook dat ter wel mee viel, tot je gaat meten. Zomers in NL zijn zeer vochtig. Met een beetje ventileren zit de CO2 binnen een paar minuten sky high.

Een hardnekkig misverstand is inderdaad dat airco's ventileren. Ze recirculeren en koelen daarbij. Ontvochtigen gaat daarbij vanzelf.
Goh, dat is inderdaad een hardnekkig misverstand. Ik dacht echt dat Aircos de lucht verversen.

Ik heb ook een co2/luchtvochtigheid/temperatuur sensor in bijna alle kamers. Valt bij mij wel mee hoor als ik goed ventileer.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Torgo schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:12:
[...]

Goh, dat is inderdaad een hardnekkig misverstand. Ik dacht echt dat Aircos de lucht verversen.

Ik heb ook een co2/luchtvochtigheid/temperatuur sensor in bijna alle kamers. Valt bij mij wel mee hoor als ik goed ventileer.
Nope, mobiele (non-split) airco’s misschien wel, die creëren een onderdruk door lucht naar buiten te pompen en daardoor komt er weer verse (maar warme) lucht naar binnen waardoor ze dan weer een stuk minder efficiënt koelen.

Maar goed ik heb nu ook een airco binnen unit praktisch boven mijn indoor setup hangen, daarmee hou ik de temperatuur prima laag én de lucht droog, voor de verse lucht dan toch maar raampje er bij over, voor dat uurtje sporten is dat ook weer niet zo erg.

Al heb ik er zelf ook nog niet veel gebruik van gemaakt omdat ik gewoon buiten fiets, maar mijn vrouw fietst wel altijd binnen en die is al zeer tevreden.
Pagina: 1 ... 169 170 Laatste