Gebruik deze indoor en outdoor, specifiek voor hardlopen en fietsen ontworpen en het verkeer is goed te horen.
https://www.jbl.nl/ENDURANCE-PACE.html
https://www.jbl.nl/ENDURANCE-PACE.html
Ik heb al te veel ear buds versleten. Uiteindelijk valt er altijd een uit, of laden ze niet meer op. Zal wel door het zweet komen. Ik zweet best veel tijdens het indoor racen. Ik heb 2 vacmaster cadio's voor me en de vochtbalans in de ruimte wordt geregeld via een split airco.crimby schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:03:
Wellicht een beetje gekke vraag zo met dit lekkere weer, maar welke headphones gebruiken jullie voor indoor cycling. Voor muziek, films, series, podcasts.
Ik gebruik nu of een speakertje of mijn airpods pro. Speakertje is savonds niet handig, want als ik het goed kan horen dankzij de trainer, dan kan de hele buurt het horen. De airpods pro vallen na genoeg zweten uit.
Dus ik zoek ANC headphones die heel erg goed zweetbestendig zijn. Ik las dat de Zwift headphones zouden voldoen, maar dat de geluidskwaliteit erg tegenvalt voor headphones van €250. Sowieso vind ik dat behoorlijk aan de prijs. Shokz hebben alleen de earphones, dat zou kunnen. Al heeft mijn voorkeur headphones.
Ik zag in dit topic niet heel veel andere opties besproken.
Stil ga ik ook niet zeggen dat het van mij is, maar ik kom oorspronkelijk van een onwheeltrainer naar dit uiteindelijk en dat is wel gigantisch verschil.crimby schreef op zondag 12 april 2026 @ 21:55:
Thanks, veel reacties! Ik ga hier eens in duiken.
@fdees ik heb een elite suito met zwift cog, wellicht compleet anders maar ik wil het niet stil noemen.
@Mistraller ik heb nu ook een speakertje, maar ik fiets praktisch onder het raam van mijn 1,5 jarig zoontje én mijn buren kunnen meegenieten. Ik fiets in de garage met de achterdeur open :-)
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
/f/image/D5M6hfYgdakD9Z9obGPUp3K9.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Koelman87 op 13-04-2026 21:12 ]
Even als snelle workaround kan je Zwift op een ander device installeren; een telefoon of tablet oid.Koelman87 schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:28:
Ik ga het hier eens proberen, gezien de hoeveelheid knappe koppen op dit forum.
Ik wil weer gaan beginnen met Zwiften, dus in alle enthousiasme alles geïnstalleerd qua hard- en software. Maar dan... Blijft onderstaande error verschijnen:
[Afbeelding]
Ik heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd... Router resetten, netwerkinstellingen nalopen, virusscanner gedeïnstalleerd (ik gebruikte eerst Avast, daarna AVG, die gebruiken een soort VPN die tussen je verbonden netwerken staat), firewall uit/aan, 1000x opnieuw opstarten... Zo ongeveer.
Het heeft gewerkt. Ik kan alleen niet meer precies reproduceren onder welke voorwaarden. Sowieso na opnieuw installeren een keer en volgens mij ook op een ander netwerk.
Ik gebruik WiFi. Dit is een voorwaarde, omdat ik in de garage, waar ik ga trainen, geen bedraad netwerk heb. Even een kabeltje tussen router en laptop heb ik dus (nog) niet geprobeerd.
Ergens dacht ik dat het aan de VPN lag... Dit zorgde ook voor bijzonder traag internet. Als ik de verbinding hiermee verbrak, werd het internet sneller, maar Zwift werkte nog steeds niet. Erg vaag allemaal. Nu reikt mijn kennis nu ook weer niet echt heel ver, dus dat helpt ook niet.
Ik draai Zwift op een MacBook Pro met het meest recente MacOS.
Ben benieuwd of iemand mij hieruit kan helpen! Dan kan ik eindelijk gaan fietsen...
[ Voor 16% gewijzigd door mountainbiker op 14-04-2026 21:51 ]
mountainbiker
Dat is idd wel jammer, Rouvy was echt een ander systeem dan Zwift.Webgnome schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:03:
Dit -> zwift accelerates mission to make more people, more active, more often with acquisition of Rouvyis best een dingetje in indoor cycling land..
Het is natuurlijk koffiedik kijken echter moet ik zeggen dat ik als Rouvy gebruiker hier een beetje sceptisch over ben. Wat Rouvy nou juist zo goed maakt is zijn de real world ritjes die je er mee kan maken en het iets goedkoper zijn van het account. We gaan zien waar dit heen gaat echter op dit moment zoals gezegd, niet echt een leuke stap.
Volgens mij zijn er in indoor cycling land ook niet heel veel systemen toch?
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Dit ja, en dat een sportschool, zelfs de goedkope, heel wat meer voorzien buiten toestellen alleen. Ook douchegelegenheden, de infrastructuur zelf. Dat Zwift echt énkel software aanlevert en dat je zelf nog héél wat kosten hebt om alle randartikelen te voorzien. Een fiets, rollen, computer, ventilator, de nodige ruimte.D-Ed schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:21:
Volgens mij bedoelt @Joindry qua prijzen dat je voor Zwift net zoveel betaald als voor een sportschool?
Ja klopt.. Ze moeten oppassen dat de ‘casual’ leden niet afschrikken met een nog hoger bedrag. Als Tweaker heb ik hier natuurlijk een redelijke set met smartfan, beamer en Vacmaster achter m’n Zwift ride staanJoindry schreef op donderdag 30 april 2026 @ 10:22:
[...]
Dit ja, en dat een sportschool, zelfs de goedkope, heel wat meer voorzien buiten toestellen alleen. Ook douchegelegenheden, de infrastructuur zelf. Dat Zwift echt énkel software aanlevert en dat je zelf nog héél wat kosten hebt om alle randartikelen te voorzien. Een fiets, rollen, computer, de nodige ruimte.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Dan nog zijn dat toch twee totaal verschillende zaken? Je kan het gebruiken , dat hoeft natuurlijk niet. Het voordeel van een thuis rig is dat je 100% zeker weet hoe het is ingesteld, dat je er gebruik van kan maken wanneer jij wil. Dat is in een sportschool toch niet altijd even handig. Dat je geld kan schelen, ja zo heeft iedereen zijn eigen redenen om het wel/niet te doen.Joindry schreef op donderdag 30 april 2026 @ 10:22:
[...]
Dit ja, en dat een sportschool, zelfs de goedkope, heel wat meer voorzien buiten toestellen alleen. Ook douchegelegenheden, de infrastructuur zelf. Dat Zwift echt énkel software aanlevert en dat je zelf nog héél wat kosten hebt om alle randartikelen te voorzien. Een fiets, rollen, computer, ventilator, de nodige ruimte.
Gewoon z2 ritten doen, meer op gevoel letten en met je arts overleggenD-Ed schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 15:04:
Even in een members only tag ivm privacy. Lang verhaal maar ik hoop dat iemand inzichten kan/wil delen.
***members only***
Thx! De huidige 150 is dus Z2/Z3 voor ik aan de blokkers begon.. Dat is dus nieuw om aan te wennen. Wat is nu z2? Maar zeker waar, ik ga zeker in overleg met de (sport)arts.Prulleman schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 21:19:
[...]
Gewoon z2 ritten doen, meer op gevoel letten en met je arts overleggen
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Sportscholen verdienen ook heel veel geld aan leden die zich aanmelden maar (bijna) nooit gaan. Overigens betaalt mijn vrouw volgens mij wel veel meer dan 20 euro voor de fitness.Joindry schreef op donderdag 30 april 2026 @ 10:22:
[...]
Dit ja, en dat een sportschool, zelfs de goedkope, heel wat meer voorzien buiten toestellen alleen. Ook douchegelegenheden, de infrastructuur zelf. Dat Zwift echt énkel software aanlevert en dat je zelf nog héél wat kosten hebt om alle randartikelen te voorzien. Een fiets, rollen, computer, ventilator, de nodige ruimte.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
Ik kan me voorstellen dat Zwift in het lente/zomer seizoen ook een stuk minder gebruikt wordt en er veel 'slapende' leden blijven hangen.. Dan voelt die 20 euro iedere maand toch wat duurder dan in de winterSport_Life schreef op maandag 4 mei 2026 @ 15:18:
[...]
Sportscholen verdienen ook heel veel geld aan leden die zich aanmelden maar (bijna) nooit gaan. Overigens betaalt mijn vrouw volgens mij wel veel meer dan 20 euro voor de fitness.
En ik denk dat ontwikkelkosten bij Zwift ook hoog zijn, maar ben het wel eens dat 20 euro per maand vrij fors is..
Daarom kan je beter in één keer een jaar abonnement aftikken 🙂D-Ed schreef op maandag 4 mei 2026 @ 16:55:
[...]
Ik kan me voorstellen dat Zwift in het lente/zomer seizoen ook een stuk minder gebruikt wordt en er veel 'slapende' leden blijven hangen.. Dan voelt die 20 euro iedere maand toch wat duurder dan in de winter
[ Voor 21% gewijzigd door oNo op 04-05-2026 23:30 ]
48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric
Mag ik vragen hoe dit bevalt?Cloclo100 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:25:
Jetblack, producent van de goed onthaalde Victory trainer, heeft imo iets heel interessants uitgebracht. Er zijn al rocker feet in de vorm van tennisballen, die ik ook onder mijn Zwift Ride / Kickr Core set-up heb, maar nu hebben zij een soort opblaasbare voetjes uitgebracht. Ik heb al vaak zelf gedacht dat ze eens iets moesten uitvinden wat de luchtdruk in de banden benadert maar helaas ben ik een slechte uitvinder. GPLama heeft ze getest en is positief, ik heb ze gisteren besteld en krijg net melding dat ze al in de brievenbus zitten. Bij de tennisbal-opstelling heb ik altijd het gevoel dat het net niet genoeg "rockt" en ik blijf na anderhalf uur toch vaak met pijntjes zitten. Voor iemand die door die pijntjes het indoor fietsen vaak haat, zou dit wel eens een gamechanger kunnen zijn. Ik kom er natuurlijk op terug met een eerlijke review.
[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 18-05-2026 08:58 ]
Ik weet het je pas over een paar maanden te zeggen na een lange rit, lig nog een tijdje plat met een serieuze breuk. Heb er nu enkel één rit van anderhalf uur op gereden en dat ging echt goed. Met de tennisbal opstelling merkte ik vaak na een uur toch wat irritatie en opkomende pijntjes , hier had ik echt 0,0 last. (Beware of placebo effect maar mijn lichaam liegt niet snel vanwege prinses-erwt syndroom) Wel wat meer bouncy maar heb nog niet kunnen spelen met verschillende druk-afstellingen. Ik vond bouncy alleszins niet storend en ik merkte geen krachtverlies. Meer nog, ik zag een soort rocking effect(wat ze zelf ook adverteren en dus geen hoax is) wat je dus ook bij veel duurdere rocking plates ziet. Ik denk dat de grote verschillen met de tennisballen continuïteit en die afstelling zijn. Hier heb je altijd dezelfde ervaring en bij de eerdere opstelling had ik na een paar weken vierkante tennisballen en een toch wel ander effect dan bij new balls.
Ahja, shit. Sterkte! Ik herken nu pas de username uit het wielrentopic.Cloclo100 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:33:
[...]
Ik weet het je pas over een paar maanden te zeggen na een lange rit, lig nog een tijdje plat met een serieuze breuk. Heb er nu enkel één rit van anderhalf uur op gereden en dat ging echt goed. Met de tennisbal opstelling merkte ik vaak na een uur toch wat irritatie en opkomende pijntjes , hier had ik echt 0,0 last. (Beware of placebo effect maar mijn lichaam liegt niet snel vanwege prinses-erwt syndroom) Wel wat meer bouncy maar heb nog niet kunnen spelen met verschillende druk-afstellingen. Ik vond bouncy alleszins niet storend en ik merkte geen krachtverlies. Meer nog, ik zag een soort rocking effect(wat ze zelf ook adverteren en dus geen hoax is) wat je dus ook bij veel duurdere rocking plates ziet. Ik denk dat de grote verschillen met de tennisballen continuïteit en die afstelling zijn. Hier heb je altijd dezelfde ervaring en bij de eerdere opstelling had ik na een paar weken vierkante tennisballen en een toch wel ander effect dan bij new balls.
Eén minpuntje toch al gezien; er zat wel een paar dagen tussen installatie en eerste rit en daarin was de druk toch ongeveer gehalveerd. Je gaat ze dus regelmatig moeten oppompen , geen idee of ze tubeless gaan 🤪.
Ik hoop dat je hier alvast wat aan hebt. De uitgebreide review volgt nog.
Dat was ook mijn gedachte(onbalans/wobbly) maar dat is gewoon omdat het verschil met de tennisballen zo immens groot was denk ikmavamal schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:32:
Ik heb ze zelf ook gekocht recent en nu een paar harde races (voor mijn niveau dan) gereden. Ze geven wat extra vering aan de achterkant en dat geeft veel meer comfort. Mijn vermogen is niets anders. In eerste instantie voelde ik wat onbalans en was ik daar bezorgd over, maar ook bij goed aanzetten voor een sprint uit het zadel blijft het goed staan.
Oppompen is iets van 5 seconden werk per hoek, afhankelijk van hoe makkelijk je er bij kan. Er was een pomp meegeleverd bij mij, maar anders is het gewoon een balpomp opzetstukje.
Thanks! En dat pompen is echt maar 20-30 seconden werk hoor.Stevie-P schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:56:
[...]
Ahja, shit. Sterkte! Ik herken nu pas de username uit het wielrentopic.
Ik kan me wel voorstellen dat iets later in je herstel je er goed gebruik van kan maken!
Dat regelmatig oppompen lijkt me wel vervelend, een van de redenen dat ik ook binnen train is toch de tijdswinst tov buiten trainen, ik wacht de uitgebreide review geduldig af.
Ik had echt het gevoel dat ik veel natuurlijker op mijn fiets zat, door de wobbel aan beide assen en zelfs wat schuins naar voor/achter. Het comfort is dus zoals gezegd de hoofdreden voor deze aankoop en ik lees dat je zelfs probleemloos kunt racen. Voor mij was het om in de winter/slecht weer lange Z2 ritten te kunnen rijden ipv (mentaal) af te haken na een dik uur.oNo schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:59:
Voor mij is het doel van rockerplate achtig iets, om lekker te kunnen fietsen zonder last te krijgen van je zitvlak en zonder performance verlies. Het hoeft niet het buitenfietsen te imiteren.
Wat vind jij van het laatste? Performance?
Het is zo dat als je langer goed kan fietsen dat het ook performance scheelt, maar ik bedoel een kort tijdsframe.
Stel je niet te veel voor van mijn "racen", ik heb een FTP van ~180. In de sprint dit jaar een keer 900 watt geklokt, maar dat was fris.Cloclo100 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 14:18:
[...]
Ik had echt het gevoel dat ik veel natuurlijker op mijn fiets zat, door de wobbel aan beide assen en zelfs wat schuins naar voor/achter. Het comfort is dus zoals gezegd de hoofdreden voor deze aankoop en ik lees dat je zelfs probleemloos kunt racen. Voor mij was het om in de winter/slecht weer lange Z2 ritten te kunnen rijden ipv (mentaal) af te haken na een dik uur.
Ja no shit, dan kan het wel uit idd.oNo schreef op maandag 4 mei 2026 @ 23:26:
Even m'n log bekeken. Afgelopen jaar, 2025, heb ik ongeveer 200 uur Zwift gebruikt. Abonnement jaarlijks is 200 euro.
Dat is een makkelijke rekensom 🙂
Ik Zwift het hele jaar door.
Van begin 2026 tot nu heb ik inmiddels 93 uur. Grote kans dat ik dit jaar ruim over de 200 uur kom.
Voor mij telt ongeveer hetzelfde inderdaad, onlangs trouwens een airco unit laten installeren op de kamer waar ik sport (tevens werk kamer dus multi functionele ruimte) dus ik kan nu als het goed is ook in de zomer als het slecht weer is (maar wel warm) door met Zwiften hopelijk.Ypuh schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 15:28:
[...]
Ja no shit, dan kan het wel uit idd.
Ik vind Zwift ook duur, maar gebruik het vrij veel en de voordelen die het oplevert (fysieke/mentale gezondheid, sociale contacten etc.) zijn veel meer waard dan €20. Ik durf wel te stellen dat Zwift alleen bij mij goed is voor +0.5 W/Kg year round.
Ook ben ik onderdeel van een Zwift team/community waarmee we ZRL/FRR en af en toe in het echt rondjes rijden, een BBQ organiseren of afspreken op events (Marmotte, AGR etc). Vrienden uit het echte leven zijn ook lid, en op Zwift is het vele malen makkelijker om een wedstrijdje te doen of uitdaging te vinden vergeleken met buiten. Zo kom ik @Kluus regelmatig online tegen in wedstrijden, en volgens mij jou ook @oNo(?)
Kortom, Zwift is voor mij meer dan een app of trainingstool. Van maart tot september zeg ik m'n abbo op, dus betaal zo'n 6-7 maanden per jaar.
48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric
Ja die four by four series moet ik eens bekijken dat klinkt inderdaad wel goed.mavamal schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:44:
@Kluus Bij de nieuwe Four by Four serie races zit in ieder geval een "Epic" race van bijna 50 kilometer, elke week een andere. De SISU Pinkki gaat weer van start, dat zijn ook behoorlijke races. Buiten deze series om zie ik een aantal langere races staan de komende paar dagen.
Of zijn die afstanden dan weer net teveel van het goede?
Jazeker, dat is ook gewoon erg persoonlijk. Ik had al enige tijd voor de opkomst van Join een redelijk trainings stramien opgebouwd met afwisselend snelle en minder snelle ritten (afhankelijk van het seizoen Zwift wedstrijden of snelle groepsritten kop-over-kop buiten) gedurende de week en dan op zondag een lange (en vaak ook redelijk intensieve) groepsrit. Hier heb ik destijds veel vooruitgang mee geboekt.Webgnome schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 07:38:
@Kluus heb je ook enig idee waardoor het komt dat je van Join slechter word? Ik kan mij daar namelijk niet echt in vinden? Nu moet ik wel toegeven dat ik geen races doe op Rouvy/Join want dat heeft toch niet heel veel zin ( lees: handbiker denkt dat ie te langzaam is)
Je kan meerdere races doen. Even goed kijken welke er zijn. Dan kan je best wel wat stress op je lichaam creëren. En als je qua ZRS range in 2 groepen mag rijden, kan je dat combineren. Eerst de hoge range, dan in de tussentijd een robopacer en vervolgens de lage range.Kluus schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 07:18:
Wat mij bevalt aan Zwift is ook vooral de races, al trek ik workouts ook wel tussendoor, maar een heel plan is niets voor mij. Afgelopen maanden weer (voor de zoveelste keer) Join geprobeerd maar ik merk gewoon dat dat echt niet werkt voor mij, ik wordt daar gewoon echt slechter van en ik merk dat zeker in de snelheid (ook buiten).
Wel jammer dat die Zwift wedstrijdjes steeds korter worden, de meesten die ik vind zijn rond de 20 virtuele kilometers dus dan ben je na een halfuur vaak wel klaar. Vroeger waren de races naar mijn idee een stuk langer en kwam je op een uur tot anderhalf uur inspanning, dat beviel mij echt veel beter.
Ik zou als eerste optie Wahoo eens bericht doen.coelho schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 01:16:
Ik heb jarenlang, sinds 2019, op een Kickr Core gereden. Helaas begint deze de laatste weken veel geluid te maken, gezoem vanuit het vliegwiel. Zo erg dat de familie er over klaagt. Omdat openen geen optie lijkt over weeg ik een nieuwe aan te schaffen. Mede omdat ik in bijna 100 trainingen per jaar rijd.
Het gaat waarschijnlijk de Kickr Core v2 worden, maar nu moet ik de overweging maken of ik weer voor een groep ga (waarbij ik evt mijn huidige groep ga overzetten), of dat ik voor de cog ga. 90% rijd ik in ERG mode en schakel ik niet. Die keren dat ik race maakt het schakelen inderdaad geluid maar het is niet onoverkomelijk. Zit er buiten het schakelen een geluidsverschil tussen de cassette en de cog in ERG modus? Dat zou namelijk nog wel een overweging kunnen zijn. En zijn er wat jullie betreft andere zaken die de doorslag kunnen geven om voor het een of het ander te gaan?