Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 397 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:54

Phydomir

Dennis

McMiGHtY schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:20:

Ik ben wel heel erg benieuwd naar de nieuwe Pirelli 4S, maar die is er nog niet in tubeless versie (en tanwall heb ik ook nog niet gezien).
De P ZERO Race 4S banden worden vakkundig vervaardigd in Italië en hebben geen milieuvervuilende reis afgelegd om hier te komen.
Ook lekker dat ze alvast een beetje zijn ingereden vanuit Italië :+

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Whieee schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:21:
[...]

Hier idem maar dan bij Specialized banden. De S-Works Turbo band is soepeler dan de Turbo Pro band, en de Turbo Cotton staat daar weer een heel eind boven qua souplesse. Maar een Turbo Pro band koop je voor pakweg 35EUR, en voor een Turbo Cotton komt 60 EUR eerst (en dan heb je nog een goede prijs ;) )

De Turbo Pro banden lijken wel absurd lang mee te gaan, ongeacht de ellende waar ik ze overheen trek.

Rolweerstand (of nog erger - aerodynamica van een band) zijn overigens niet echt primaire factoren voor mij. Het grootste aerodynamische nadeel is nog altijd die homp vlees óp de fiets, en hoewel rolweerstand niet geheel onbelangrijk is geldt doorgaans wel dat een bredere band meer trillingen wegfiltert. En aangezien het wegdek hier nogal matig is, rijd ik dus het grootste deel van mijn ritten op 38mm banden. En dat gaat kennelijk hard genoeg :+
Ja die S-Works banden moet ik ook maar weer eens een keer naar gaan kijken misschien. Ik heb een Tarmac dus ze mogen op mijn fiets >:) en ik hoor er inderdaad veel goede dingen over. Ik neem aan dat ze inmiddels ook in TL versie zijn?

Edit: Ja dus, maar gelijk 2 keer zo duur :o :(

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 19-04-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartmanz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 15:47
Sinds een paar weken een nieuw wielset met tubeless banden in mijn fiets. Helaas vorige week al een klein scheurtje in de wand (ongeveer 3 mm lang) die niet door het sealant gedicht wil worden.
Voor nu heb ik er maar een binnenbandje ingedaan.

Ben benieuwd of mensen ervaring hebben met het plakken van tubeless banden (ervaring met scheurtje in de wand zou helemaal mooi zijn). Is het een tijdelijke oplossing of kun je er nog vele kilometers mee door rijden? En met welk materiaal om te plakken hebben jullie goede ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:08
Bartmanz schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:01:
Sinds een paar weken een nieuw wielset met tubeless banden in mijn fiets. Helaas vorige week al een klein scheurtje in de wand (ongeveer 3 mm lang) die niet door het sealant gedicht wil worden.

Ben benieuwd of mensen ervaring hebben met het plakken van tubeless banden (ervaring met scheurtje in de wand zou helemaal mooi zijn). Is het een tijdelijke oplossing of kun je er nog vele kilometers mee door rijden? En met welk materiaal om te plakken hebben jullie goede ervaring?
Welke banden heb je?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Poenzkie

Just being Hendrick

Iemand nog een tip om te zorgen dat het zadel van een Velobuild frame niet meer blijft zakken?

Ben begonnen met vastzetten op 5nm, maar toen zat ik vrij snel al helemaal beneden.

Toen 6nm geprobeerd maar hij blijft zakken. Veel carbonpasta, weinig carbonpasta. Na elke rit zit ik toch meestal weer een cm lager.

Dus heeft iemand nog een gouden tip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18
Poenzkie schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:11:
Iemand nog een tip om te zorgen dat het zadel van een Velobuild frame niet meer blijft zakken?

Ben begonnen met vastzetten op 5nm, maar toen zat ik vrij snel al helemaal beneden.

Toen 6nm geprobeerd maar hij blijft zakken. Veel carbonpasta, weinig carbonpasta. Na elke rit zit ik toch meestal weer een cm lager.

Dus heeft iemand nog een gouden tip?
Op 1 frame van mij was paar laagjes haarlak op zadelpen voldoende.
Ander frame heb ik cola blikje verknipt en als opvulling/shim gebruikt.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Poenzkie

Just being Hendrick

DDX schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:13:
[...]

Op 1 frame van mij was paar laagjes haarlak op zadelpen voldoende.
Interessante oplossingen :D Haarlak dan nog wel in combinatie met carbonpasta of? En ik zal is kijken of er ruimte is voor een shim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
ondanks dat het een prima oplossing is.. vind ik het wel een ernstige afwijking als er een blikje tussen past...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Poenzkie schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:20:
[...]

Interessante oplossingen :D Haarlak dan nog wel in combinatie met carbonpasta of? En ik zal is kijken of er ruimte is voor een shim.
Enkel haarlak, maar andere carbonpasta zou denk ik ook kunnen.
Gewoon laagje erop spuiten, beetje laten drogen en 2e laagje erop en daarna erin en niet geen last mee gehad van zakken.

[ Voor 17% gewijzigd door DDX op 19-04-2022 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Prulleman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:22:
ondanks dat het een prima oplossing is.. vind ik het wel een ernstige afwijking als er een blikje tussen past...
Geen volledig blikje he.
Enkel aan de achterkant als opvulling en blik is 0.1mm dik dus zo veel ruimte vult het ook niet op.
En die ruimte is er normaal ook al om te zorgen dat je zadelpen omhoog/omlaag kan bewegen, je hoeft daarna de bout gewoon wat minder strak aan te draaien. (heb ook wel eens gehoord dat mensen hem op advies van Chris (communicatiepersoon van Velobuild) gewoon nog wat vast zetten)

Heb voor dat frame toen ook bij Chris geklaagd en ze hebben toen nieuwe zadelpen opgestuurd maar toen had ik het al opgelost met stukje blik en ruim 40k km zit het al goed.
Zadelpen ligt nu als reserve hier. (vraag is of het wat opgelost had, want hoor nogsteeds mensen met dit probleem)

[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 19-04-2022 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Ik heb wel eens geplakt met een Parktool zelfklevende biba plakker, daar heb ik vervolgens nog wel meer dan 1000 km mee rond gereden maar dit was wel op het loopvlak dus minder stress dan op de wang. Er zijn ook specifieke tubeless plakkers verkrijgbaar, daar zou ik zo'n kwetsbaardere plek als de wang eerder mee doen.

@havana gaf laatst op een ander forum de tip voor TipTop plakkers en die heb ik momenteel zelf ook in de bestelling staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 14:34

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Kluus schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:14:
[...]

Ja die S-Works banden moet ik ook maar weer eens een keer naar gaan kijken misschien. Ik heb een Tarmac dus ze mogen op mijn fiets >:) en ik hoor er inderdaad veel goede dingen over. Ik neem aan dat ze inmiddels ook in TL versie zijn?

Edit: Ja dus, maar gelijk 2 keer zo duur :o :(
Euh ja.. de RapidAir variant. Maar die valt wat mij betreft wel onder 'prohibitively expensive'. Nu ben ik nog niet overtuigd door TL op de weg dus dat scheelt. Maar Cottons (met latex biba) kan ik je wel aanraden. Niet goedkoop, maar significant soepeler dan de andere Turbo varianten. Het is dat de wegen in mijn omgeving 75% van de tijd vol zitten met scheuren, of vol liggen met grind en/of klei :+

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Whieee schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:07:
[...]

Euh ja.. de RapidAir variant. Maar die valt wat mij betreft wel onder 'prohibitively expensive'. Nu ben ik nog niet overtuigd door TL op de weg dus dat scheelt. Maar Cottons (met latex biba) kan ik je wel aanraden. Niet goedkoop, maar significant soepeler dan de andere Turbo varianten. Het is dat de wegen in mijn omgeving 75% van de tijd vol zitten met scheuren, of vol liggen met grind en/of klei :+
Ja klopt maar ik ben zelf al wel sinds enkele jaren helemaal overtuigd van TL op al mijn fietsen, ook op de weg, dus zo lang ik top-end TL bandjes voor de helft van die prijs kan krijgen bij de andere grote merken valt de S-Works Turbo voorlopig weer even af helaas.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Over banden/wielen gesproken, ik heb het prachtige weer gebruikt om eens een projectje aan te pakken.

Vorig jaar een fietsje via MP gekocht (bedoeld als tweede fiets in de studentenstad die iets hardhandiger gebruikt kan worden, i.e. minder goed schoonmaken e.d.), technisch in goede staat alleen cosmetisch wat mindere kanten.

Een van de cosmetische puntjes waren de vergane stickers op de velgen. Lang getwijfeld ze er af te peuteren maar gisteren toch aan de slag gegaan met een verfkrabbertje, terpentine en een sopje. Resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SxmRInEengsEWcEow20OYZEHYig=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4LYI0rXCvjCOUO0LhlazbY58.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGUwDy6zZ8ngZkNFNgcVQ8yNuXI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xcsHnqxDSCXTzlElZW7Itf5T.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7TOV5EAXXnkXwgSuNOtD9QIJyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2hb227C4kghIsMuBbTiYuACB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartmanz
  • Laatst online: 28-08 15:47
Schwalbe Pro One, 28mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 17:29
DDX schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:13:
[...]

Heb ik ook een keer gedaan. Werkt perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 15-09 19:29

Een standaard binnenband reparatiesetje van de action heeft voor mij al drie van dergelijke gaatjes gedicht. Er is slechts eentje losgekomen toen ik de binnenkant van de band met de hogedrukreiniger van oude sealant heb proper gemaakt. Nieuw plakkertje er op en nergens last van. Eerst goed proper maken (zeker goed ontvetten), wat opschuren, lijm er op, laten drogen, dan plakker er op en gaan. Doordat de buitenband stugger is dan een binnenband is het heel wat makkelijker dan een binnenband. (Buiten het gedoe let de sealant dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ik ben even benieuwd, hoe zijn de ervaringen met Join tot dusver? Ik hoor collega's er ook steeds meer over dus ik heb wel het idee dat het bij de gemiddelde wielertoerist ook bekend is.

Maar zijn hier mensen die het al enkele maanden gebruiken en ervaring hebben met Join? Positief/ Negatief? Ben wel nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:24
pier87 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:59:
Ik ben even benieuwd, hoe zijn de ervaringen met Join tot dusver? Ik hoor collega's er ook steeds meer over dus ik heb wel het idee dat het bij de gemiddelde wielertoerist ook bekend is.

Maar zijn hier mensen die het al enkele maanden gebruiken en ervaring hebben met Join? Positief/ Negatief? Ben wel nieuwsgierig.
Ik heb er weinig lol in gehad, op het vlakke kan ik niet prettig buiten gestructureerd intervallen, zeker niet de langere blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:35

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Ik heb net het eerste trainingsblok van 16 (dacht ik?) weken afgerond. Ik heb er fijne ervaringen mee. Wellicht heeft dit ermee te maken dat ik graag niet zomaar een rondje fiets maar ook gestructureerd aan het trainen ben. Ik heb zelf de kennis niet om zelf een trainingsschema in elkaar te draaien en andere 'rigide' trainingsschema's die uitgaan van bijvoorbeeld 3x per week trainen sluiten niet altijd aan bij het leven.

Positief:
- Trainen naar een doel toe
- Het schema past zich aan naar het leven (soms kan je een keer niet, daar wordt de rest van het schema op aangepast)
- Voldoende afwisseling
- Zelf aangeven wat je beschikbaarheid is en op deze beschikbaarheid wordt een trainingsschema gemaakt
- Trainingen kunnen shuffelen zodat je iets anders kan doen als je een keer geen zin hebt in bijvoorbeeld een cadanstraining
- Aangeven dat je een rit gaat doen zonder dat het een training is, bijvoorbeeld als je een rondje met vrienden gaat

Negatief:
- Met de neus op de feiten worden gedrukt als je te vaak skipt of niet voldoende beschikbaarheid hebt O-)

Overigens is het dan ook een aanrader om de beter worden podcast (met onder andere de ontwikkelaar van Join) te luisteren, daar krijg je ook een hoop achtergrondinformatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Yakolev schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:57:
[...]

Ook leuk is wellicht om wat Belgische (Voerstreek) klimmetjes mee te pakken. Bovenste Bos bij Teuven, Vaalserberg vanaf Gemmenich of wat klimmetjes doen richting Aubel.

Het asfalt is best prima, maar bovenal is het veel rustiger aan de Belgische kant.
Sttt hou dat nou een beetje stil :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 21:16

joker1977

Tweakert

Requiem19 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:00:
[...]

Ik heb er weinig lol in gehad, op het vlakke kan ik niet prettig buiten gestructureerd intervallen, zeker niet de langere blokjes.
Wat ik me afvroeg, het is mogelijk om "work-outs" ed. in je Garmin in te laden. Kan Join de work-outs ook naar je Garmin toe 'pushen' of kan dat niet?

Leuk als Join mij vertelt dat ik (bijvoorbeeld) 40/20's moet gaan doen, maar als ik daarna nog zelf die work-out moet maken en daarna in de Garmin moet zetten dan is me dat eigenlijk te weinig toegevoegde waarde. Is het mogelijk dat Join het als workout in de Garmin frut ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:53

Mij bevalt het erg goed! Disclaimer: ik trainde hiervoor al gestructureerd obv TrainerRoad, dus het concept an zich is niet nieuw voor mij.
Wat mij vooral erg goed bevalt (en wat TrainerRoad op het laatste moment ook als functionaliteit kreeg) is het adaptieve aspect. Als ik een keer wel/niet kan of langer/korter wil trainen dan past m'n schema zich daarop aan.
Natuurlijk kan je een gemiste training niet vervangen, maar ik heb daardoor wel het idee dat de impact beperkt blijft.

Daarnaast zijn m.i. de trainingen ook gevarieerder t.o.v. TrainerRoad, wat voor mij het plezier ook wel ten goede komt.

Tel daarbij ook op dat de kosten voor Join een stuk lager liggen dan voor TrainerRoad.. We blijven toch Hollanders! :)F

@joker1977 Je kunt inderdaad de workouts naar Garmin Connect sturen, via de app kan ik ze vervolgens inplannen op een bepaalde dag. Vervolgens synced mijn Edge 1030 met de app en tadaa!

[ Voor 7% gewijzigd door Fanatix op 20-04-2022 10:55 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
loyske schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:48:
[...]

Sttt hou dat nou een beetje stil :X ;)
Ondertussen zijn wij toch al ver genoeg in het seizoen dat we in omgeving Spa fietsen. ;)

Het Heuvelland en de Voerstreek zijn alleen maar plekken om het gemiddelde langs de doorgaande weg tussen Henri-Chapelle en Margraten omhoog te krikken.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
joker1977 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:53:
[...]

Wat ik me afvroeg, het is mogelijk om "work-outs" ed. in je Garmin in te laden. Kan Join de work-outs ook naar je Garmin toe 'pushen' of kan dat niet?

Leuk als Join mij vertelt dat ik (bijvoorbeeld) 40/20's moet gaan doen, maar als ik daarna nog zelf die work-out moet maken en daarna in de Garmin moet zetten dan is me dat eigenlijk te weinig toegevoegde waarde. Is het mogelijk dat Join het als workout in de Garmin frut ?
Join synchroniseert met Garmin Connect. Daarna synchroniseer ik vanaf mijn mobiel met mijn Garmin om hem er op te zetten. Stelt echt niks voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Fanatix schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:54:
[...]

Tel daarbij ook op dat de kosten voor Join een stuk lager liggen dan voor TrainerRoad.. We blijven toch Hollanders! :)F
Als je NTFU lid bent is het nog goedkoper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjyime_cOtHjvjLIdxLbv5kLh_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4n8LdCj3Ian9slpBxsvTggjp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Yakolev schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:55:
[...]

Ondertussen zijn wij toch al ver genoeg in het seizoen dat we in omgeving Spa fietsen. ;)

Het Heuvelland en de Voerstreek zijn alleen maar plekken om het gemiddelde langs de doorgaande weg tussen Henri-Chapelle en Margraten omhoog te krikken.
Haha maandag nog naar Banneux geweest inderdaad. Maar met 2 kleine kids is het soms fijn om even de voerstreek in te duiken en niet het heuvelland ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
mhr-zip schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:06:
[...]

Als je NTFU lid bent is het nog goedkoper.

[Afbeelding]
Awesome, meteen even ingevuld!

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:11
Iemand nog een tip voor een goede fietsendrager voor op de trekhaak. Liefst niet te duur en opvouwbaar tot een klein pakket (in verband met ruimte in de schuur), kantelbaar is pre en lichtgewicht idem. Zelf kwam ik de Spinder Xplorer tegen, die lijkt aan alle wensen te voldoen. Op marktplaats zag ik nog een Uebler F24, die is lichtgewicht en compact op te vouwen alleen niet kantelbaar.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
joker1977 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:53:
[...]

Yes, je Garmin zal dan dus ook gaan piepen ‘nu 5 min 240-270 watt’.

Dat stukje werkt wel goed genoeg. Maar dan kwam ik op mn rondje net aan in een stad als die interval begon, of midden in je interval kwam ik dan ineens op een druk kruispunt af etc.

Ik denk dat dit veel fijner werkt als in bergachtig gebied woont.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Requiem19 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:43:
[...]

Dat stukje werkt wel goed genoeg. Maar dan kwam ik op mn rondje net aan in een stad als die interval begon, of midden in je interval kwam ik dan ineens op een druk kruispunt af etc.

Het is een beetje een workaround maar ik doe het als volgt. Ik heb een gratis account op trainingpeaks. Daar kan je je training naar exporteren. In trainingpeaks kan je vervolgens je rustintervallen op 'lap button' zetten waarmee je zelf bepaalt wanneer je rustinterval eindigt en je dus niet midden in de stad je VO2-max effort moet gaan doen. Daarna exporteer je hem naar je garmin.

Overigens via gratis trainingpeaks ook eenvoudig je workout naar Zwift te exporteren, scheelt weer je eigen workout bouwen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Guusjee schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:47:
[...]

Het is een beetje een workaround maar ik doe het als volgt. Ik heb een gratis account op trainingpeaks. Daar kan je je training naar exporteren. In trainingpeaks kan je vervolgens je rustintervallen op 'lap button' zetten waarmee je zelf bepaalt wanneer je rustinterval eindigt en je dus niet midden in de stad je VO2-max effort moet gaan doen. Daarna exporteer je hem naar je garmin.

Overigens via gratis trainingpeaks ook eenvoudig je workout naar Zwift te exporteren, scheelt weer je eigen workout bouwen!
Nice! Dat ga ik zeker proberen 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:54

Phydomir

Dennis

Als ik TrainerRoad outside workouts doe dan pauzeert hij ook automatisch voor de interval start (als het een langere interval is) (Edge 530). Bijvoorbeeld 5x5 Vo2 werk, dan pauzeert hij voordat de nieuwe vo2 interval begint, gaat wel direct door naar recovery enz.
Ik dacht dat dit een Garmin ding was maar als ik het zo hoor heeft dat dus ook te maken met hoe de workouts worden gemaakt. In dat geval misschien eens contact opnemen met Join of ze de workouts ook op die manier kunnen exporteren.

Hetzelfde als wat @Guusjee dus zegt hoe TP werkt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Requiem19 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:43:
[...]

Je kan in je interval scherm op je garmin van onder naar boven swipen. Dan kan je een interval opnieuw opstarten, overslaan etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Ja TP en TR hebben tussen de intervallen een losse stap gemaakt welke je moet doordrukken om verder te gaan. Als je zelf een workout maakt via Connect, dan zie je die opties ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l38Tcgih2TytucAUMT3TfquXMaw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bsYKS9mIyzIzA3Ljl8VFY9is.png?f=fotoalbum_large

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
loyske schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:15:
[...]

Haha maandag nog naar Banneux geweest inderdaad. Maar met 2 kleine kids is het soms fijn om even de voerstreek in te duiken en niet het heuvelland ;)
Nice, om in Banneux te zijn heb ik ook een mooie rit van 150km. Ben je de Trassenter opgeklommen om er te komen?
https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/trasenster-ouest
https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/trasenster-nord/

[ Voor 6% gewijzigd door Yakolev op 20-04-2022 15:18 ]

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Heeft iemand ervaring met deze bagagedrager? Ik ben aan het kijken naar iets om mijn tas aan vast te maken voor woon-werk verkeer en wat gemakkelijk te demonteren is.

https://www.futurumshop.n...r-rack-bagagedrager.phtml

Afbeeldingslocatie: https://www.futurumshop.nl/img/Products/6160-0388-001-N1702/large/1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 12:21
mhr-zip schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:00:
[...]

Join synchroniseert met Garmin Connect. Daarna synchroniseer ik vanaf mijn mobiel met mijn Garmin om hem er op te zetten. Stelt echt niks voor.
Bedankt voor de tip over de korting. NTFU lid en sinds kort Join gebruiker, de korting kende ik niet.
Join trainingen syncen via GarminConnect "zelfs" nog naar mijn oude trouwe Edge810.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
mhr-zip schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:00:
[...]

Kan de app inmiddels de trainer aansturen?
En kan de training op de wahoo gezet worden zonder dat ik eerst langs 3 diensten moet met mijn fit bestand?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

ElGreco schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:31:
[...]

Kan de app inmiddels de trainer aansturen?
En kan de training op de wahoo gezet worden zonder dat ik eerst langs 3 diensten moet met mijn fit bestand?
Nope en nope!

Join--->trainingspeaks--->trainer/wahoo/garmin

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Laatst online: 16-09 20:49
Mistraller schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:54:
[...]

Goed: Dit is dus de kop van het remklauw boutje van mijn vrouw. Iemand een idee hoe ik de rest uit de klauw kan krijgen?
Met een linkse tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:30
Binnenkort ga ik met twee vrienden de Twaalfstedentocht fietsen. Ons plan is om te overnachten op campings langs de route.
Een klein tentje heb ik. Nu nog een slaapmat en slaapzak. Kan iemand uit ervaring wat modellen aanraden? Ben niet van plan om de hoofdprijs te betalen maar wil gewoon goede prijs/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
NoepZor schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:24:
Iemand nog een tip voor een goede fietsendrager voor op de trekhaak. Liefst niet te duur en opvouwbaar tot een klein pakket (in verband met ruimte in de schuur), kantelbaar is pre en lichtgewicht idem. Zelf kwam ik de Spinder Xplorer tegen, die lijkt aan alle wensen te voldoen. Op marktplaats zag ik nog een Uebler F24, die is lichtgewicht en compact op te vouwen alleen niet kantelbaar.
Deze bevalt mij heel goed. Klein, licht en werkt prima: https://www.thule.com/nl-...s/thule-xpress-2-_-970000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:40
De Pro-User Diamant SG2/3 (vroeger verkocht als de Bosal Traveller 2/3) is een prima - hollandse - fietsendrager.

Ik zou absoluut afraden om een niet-kantelbare fietsendrager te nemen. Ik gebruik dat meerdere keren bij elk gebruik van de fietsendrager. Je hebt nooit alles de eerste keer in je koffer liggen. Een Uebler zou ik dus nooit nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Nu online
Bij deze zie je de achterlichten en kenteken toch niet? Lijkt me sterk dat t zo op de weg mag.. hoe heb jij dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
DutX schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:35:
[...]

Bij deze zie je de achterlichten en kenteken toch niet? Lijkt me sterk dat t zo op de weg mag.. hoe heb jij dat dan?
Ja klopt.. ik weet niet of er een gedoogbeleid hierop is, maar wettelijk moeten zowel je kenteken als verlichting duidelijk te zien zijn. Als deze geblokkeerd worden kan je een boete krijgen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 22:19
Denk dat dat niet eens nodig zou zijn, nu de kop toch is afgebroken zou je hem helemaal naar binnen kunnen draaien volgens mij, rechtse tap heb ik. Maar ga toch eerst de blokken eruit halen en van binnenuit eens proberen om wat kracht te zetten, met wat warmte erop. Zal wel van het weekend worden. Als het dan weer breekt kan ik altijd nog gaan boren.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Dit is meer een fietsdrager die je in de kofferbak legt en gebruikt op het moment dat dochterlief midden in de nacht belt en zegt ik heb een lekke band 5km verderop, kom je me halen? Is niet geschikt voor lange afstanden om de hierboven genoemde redenen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
HansPatat050 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:38:
Heeft iemand ervaring met deze bagagedrager? Ik ben aan het kijken naar iets om mijn tas aan vast te maken voor woon-werk verkeer en wat gemakkelijk te demonteren is.

https://www.futurumshop.n...r-rack-bagagedrager.phtml

[Afbeelding]
Dan zit wel alle gewicht op je seatstays, lijkt me voor carbon geen aanrader?

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb vorig jaar de Yakima Foldclick 3 gekocht. Misschien niet zo'n bekend merk maar hij bevalt erg goed. Compact op te bergen en snel op de auto te zetten.

(Niet super goedkoop maar dat ben je een week later weer vergeten. Daarna heb je er alleen maar plezier van)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Die hadden wij heel vroeger inderdaad al. En dan je fiets met een lullig spinnetje vastmaken... En na een tijd was ie zo soepel dat het fietswiel na de rit altijd tegen de achterbumper was gedraaid. :X
Ik dacht dat die tegenwoordig alleen met lichtbakje/nummerplaathouder verkocht werden.
Ik heb zelf een oude spinder. Die kan je niet zo klein invouwen als de nieuwe modellen die onder de oude naam worden geproduceerd. Is wel kantelbaar, en ik vind het wel een prettig idee dat ie op de zadelpen kan met onze carbon frames. Geen idee of die nieuwe ook zo'n lange stang hebben.
Hier staat er eentje op MP:
https://www.marktplaats.n...ietsdrager-perfecte-staat
De manier van monteren op de haak is alleen minder fijn als bv een Thule, maar daar is de prijs ook naar.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 20-04-2022 23:01 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 15-09 13:47
Kluus schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:04:
[...]

Deze werd zojuist bezorgd, dat viel dus wel mee met de levertijd! Het lijkt me wel een degelijk setje, al heb ik "helaas" voorlopig niets om hem op uit te proberen. Hij gaat hier lekker op de plank :D.
Hmm dat gaat allemaal wel heel snel, ik heb die BB tool + EZMTB bleed kit besteld op 12 April en beide worden morgen schijnbaar al afgeleverd... Ruim voor de verwachte levering, schijnbaar zaten ze in hetzelfde vliegtuig ofzo. Ben benieuwd hoe het me af gaat met die tool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 23:22:
[...]

Hmm dat gaat allemaal wel heel snel, ik heb die BB tool + EZMTB bleed kit besteld op 12 April en beide worden morgen schijnbaar al afgeleverd... Ruim voor de verwachte levering, schijnbaar zaten ze in hetzelfde vliegtuig ofzo. Ben benieuwd hoe het me af gaat met die tool!
Nice, het is even zoeken welke verloopjes je nodig hebt, met name welke op de spuit moet, vond ik. Verder zou het prima moeten gaan. Als je Shimano hebt is het gele lipje wat er bij zit bedoeld om het slangetje op de caliper te klemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
CyberThijs schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:19:
[...]

De Pro-User Diamant SG2/3 (vroeger verkocht als de Bosal Traveller 2/3) is een prima - hollandse - fietsendrager.

Ik zou absoluut afraden om een niet-kantelbare fietsendrager te nemen. Ik gebruik dat meerdere keren bij elk gebruik van de fietsendrager. Je hebt nooit alles de eerste keer in je koffer liggen. Een Uebler zou ik dus nooit nemen.
Deze is prijstechnisch wel interessant en biedt in principe alles wat ik wil. Maar grijpt deze het frame wel hoog genoeg? Ibm bidonhouder en het feit dat het deel waar de zadelbuis in zit het stevigst is.
Mistraller schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:58:
[...]

Die hadden wij heel vroeger inderdaad al. En dan je fiets met een lullig spinnetje vastmaken... En na een tijd was ie zo soepel dat het fietswiel na de rit altijd tegen de achterbumper was gedraaid. :X
Ik dacht dat die tegenwoordig alleen met lichtbakje/nummerplaathouder verkocht werden.

[...]

Ik heb zelf een oude spinder. Die kan je niet zo klein invouwen als de nieuwe modellen die onder de oude naam worden geproduceerd. Is wel kantelbaar, en ik vind het wel een prettig idee dat ie op de zadelpen kan met onze carbon frames. Geen idee of die nieuwe ook zo'n lange stang hebben.
Hier staat er eentje op MP:
https://www.marktplaats.n...ietsdrager-perfecte-staat
De manier van monteren op de haak is alleen minder fijn als bv een Thule, maar daar is de prijs ook naar.
Ik heb nu een multidrager oid, lijkt op die spinder. Alleen loeizwaar en een sta in de weg in mn kleine schuurtje. Vandaar aan het kijken naar een inklapbare.

[ Voor 45% gewijzigd door NoepZor op 21-04-2022 07:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:09

McMiGHtY

- burp -

ThijsM schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:54:
Binnenkort ga ik met twee vrienden de Twaalfstedentocht fietsen. Ons plan is om te overnachten op campings langs de route.
Een klein tentje heb ik. Nu nog een slaapmat en slaapzak. Kan iemand uit ervaring wat modellen aanraden? Ben niet van plan om de hoofdprijs te betalen maar wil gewoon goede prijs/kwaliteit.
Ik wilde gaan typen dat je ook daar op leeg kan lopen..maar dat had je al door.

Qus slaapzak heb ik er eentje van de decathlon, laatste twee jaar in Nederland gebruikt, en het nooit koud gehad, slaapmatje kan ik je niet mee op weg helpen, geen ervaring mee, maar ik zou gewoon even langs een Bever (of een ander soort buiten winkel) gaan, om te gaan proefliggen. Obelink heeft voorzover ik weet ook een afdeling matrassen waar ook de meer bikepackvriendelijke varianten bij zitten. In Roden heb je er ook een soortgelijke zitten waarvan ik zeker weet dat ze diverse lichtgewicht varianten hebben.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 09:12
Ik heb om ruimte te kunnen besparen deze aan de wand gemonteerd, daar kun je de fietsendrager makkelijk aan ophangen (mijn Thule dan in ieder geval) en neemt daardoor echt wel minder ruimte in O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

scraemus schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:48:
[...]

Ik heb om ruimte te kunnen besparen deze aan de wand gemonteerd, daar kun je de fietsendrager makkelijk aan ophangen (mijn Thule dan in ieder geval) en neemt daardoor echt wel minder ruimte in O-)
Ja zoiets zou ik ook eerder kiezen denk ik, dan kan je ook een goede stevige fietsendrager nemen verder, geen ervaring met de inklapbare fietsendragers hoor, maar ergens doe je toch consessies lijkt mij. Op huidige Thule Velocompact staan de fietsen alweer een heel stuk steviger dan op mijn oude Thule Euroride, en op papier verschillen die twee nog niet eens zo heel veel.

Zelf trouwens twee wandhaken (even zoeken naar de juiste maat, die ik hier link zijn waarschijnlijk te klein) aan de muur hangen waarmee ik de drager aan de dwarsbalk van de trekhaakbevestiging kan ophangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 21-04-2022 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Kluus schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:16:
[...]

Ja zoiets zou ik ook eerder kiezen denk ik, dan kan je ook een goede stevige fietsendrager nemen verder, geen ervaring met de inklapbare fietsendragers hoor, maar ergens doe je toch consessies lijkt mij. Op huidige Thule Velocompact staan de fietsen alweer een heel stuk steviger dan op mijn oude Thule Euroride, en op papier verschillen die twee nog niet eens zo heel veel.

Zelf trouwens twee wandhaken aan de muur hangen waarmee ik de drager aan de dwarsbalk van de trekhaakbevestiging kan ophangen.
ja, hoewel de prijs van die muurkogel me nog meevalt, weet ik niet of het uberhaubt praktischer is..
ik heb zelf ook van die simpele haken en de (lompe grote) hapro atlas 3 zit redelijk flush tegen de muur met ingeklapte beugel (de extra stang waar de frame klemmen aan zitten zeg maar).

voor racefietsen niet echt van toepassing, maar als je ook 2 moderne MTB's wilt vervoeren is het echt een gouden tip om een drager voor 3 te nemen.. met de enorme wielbasis, boost naven, boost chainlines etc is alles zo lang en breed geworden dat je vaak met puzzelen ook niet meer goed uitkomt met 2 fietsen (tenzij je sturen en zadels gaat verwijderen).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb mijn fiets al aan de wand hangen.... :P en aan de andere zijde hangt nu een legplank. Dan zou die aan de kant moeten. Vandaar ook de zoektocht voor een inklapbaar modelletje. Gebruik zal incidenteel zijn, maar wel langere afstanden (vakantie of andere plek in NL).

Acties:
  • +57 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 09:18
Gisteren mijn nieuwe fiets opgehaald. Enorm blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARHAvRfoMZ0II5SMpx5t-V4SYl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5zoIJEEXQX9BBwWX4yu6UpC.jpg?f=fotoalbum_large
Felt AR Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
NoepZor schreef op donderdag 21 april 2022 @ 07:06:

Ik heb nu een multidrager oid, lijkt op die spinder. Alleen loeizwaar en een sta in de weg in mn kleine schuurtje. Vandaar aan het kijken naar een inklapbare.
Mijn vrouw kan hem tillen dus dan is het goed ;)
Sta in de weg is het ook in een loeigrote garage, dus ik heb zo'n wandhaak gekocht.

Bij zwaardere fietsen vind ik overigens mijn spinder wat wiebelig, heel star is het niet.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
DutX schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:35:
[...]

Hoort inderdaad deze bij: https://www.thule.com/nl-...hule-light-board-_-976000

Is nu ca. 90 euro (duurder dan de drager zelf). Heb ik er toen niet voor betaald. Eerder de helft.

Maar het is wel klein en flexibel. De wielen vastzetten met klittenband. Ben er al meerdere keren mee naar het buitenland geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
Vraagje, ik heb nieuwe bandjes besteld, afgelopen week lek gereden en bij het vervangen van de binnenband merkte ik dat het rubber wel heel dun werd, mag ook wel na 3500 kilometer..

Dus een nieuw setje banden besteld, maat 700x25, dezelfde maat als de vorige band. Geen enkel probleem..

Maar ik had ook nieuwe binnenbanden besteld, ook maat 700x25, maar het lijkt alsof deze veel te groot zijn, als ik deze erin wil stoppen dan hou ik een stuk over, en krijg ik het alleen maar erin als ik iets dubbelvouw, en dat lijkt mij niet de bedoeling..
Toen ik keek ik nog even naar de maat van de vorige binnenband, en die was 622x25...
Ligt het aan mij dat ik die 700x25 binnenband er niet in kreeg?
Heb voor nu de oude binnenbanden opnieuw erop gelegd, geen idee of ik de nieuwe binnenbanden moet retourneren voor een andere maat?

Betreft deze binnenband: https://www.futurumshop.n...sta-ventiel-5-stuks.phtml

Als buitenband heb ik: Continental Grand Prix 5000 Race vouwband

[ Voor 7% gewijzigd door verstappen33 op 21-04-2022 14:30 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
verstappen33 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:24:
Vraagje, ik heb nieuwe bandjes besteld, afgelopen week lek gereden en bij het vervangen van de binnenband merkte ik dat het rubber wel heel dun werd, mag ook wel na 3500 kilometer..

Dus een nieuw setje banden besteld, maat 700x25, dezelfde maat als de vorige band. Geen enkel probleem..

Maar ik had ook nieuwe binnenbanden besteld, ook maat 700x25, maar het lijkt alsof deze veel te groot zijn, als ik deze erin wil stoppen dan hou ik een stuk over, en krijg ik het alleen maar erin als ik iets dubbelvouw, en dat lijkt mij niet de bedoeling..
Toen ik keek ik nog even naar de maat van de vorige binnenband, en die was 622x25...
Heb voor nu de oude binnenbanden opnieuw erop gelegd, geen idee of ik de nieuwe binnenbanden moet retourneren voor een andere maat?

Betreft deze band: https://www.futurumshop.n...sta-ventiel-5-stuks.phtml

25-622 is de ETRTO aanduiding, 700x25c de Franse (waarbij de c voor 622 staat en de 700 betrekking heeft op het loopvlak)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:20

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

verstappen33 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:24:

Betreft deze binnenband: https://www.futurumshop.n...sta-ventiel-5-stuks.phtml

Doe je wel een beetje lucht in de binnenband voordat je deze monteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
ohno_nl schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:36:
[...]

Doe je wel een beetje lucht in de binnenband voordat je deze monteert?
Ja had ik gedaan, net nog even de lengte vergeleken met een andere binnenband die ik nog had liggen, de lengtes komen wel overeen, waarschijnlijk heb ik iets niet goed gedaan en te snel de conclusie getrokken dat de maat niet goed zou zijn en de oude binnenband maar heb hergebruikt..

Scheelt weer dat ik ze niet hoef om te ruilen.. :)

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:40
NoepZor schreef op donderdag 21 april 2022 @ 07:06:
[...]

Maar grijpt deze het frame wel hoog genoeg? Ibm bidonhouder en het feit dat het deel waar de zadelbuis in zit het stevigst is.
Ja hoor. Je kan prima fietsen aan de bovenbuis vastmaken. Voor de 2e fiets moet je soms wat zoeken ivm de eerste fiets die wat in de weg kan zitten. 3e fiets maak je in principe bovenaan enkel vast aan de 2e fiets, en niet aan het fietsrek zelf. Je krijgt hiervoor een verbindingsstuk met een klauw aan elke kant. Werkt goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Laatst online: 16-09 20:49
verstappen33 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:47:
[...]

Ja had ik gedaan, net nog even de lengte vergeleken met een andere binnenband die ik nog had liggen, de lengtes komen wel overeen, waarschijnlijk heb ik iets niet goed gedaan en te snel de conclusie getrokken dat de maat niet goed zou zijn en de oude binnenband maar heb hergebruikt..

Scheelt weer dat ik ze niet hoef om te ruilen.. :)
Binnenbanden hoef je niet te vervangen tenzij ze lek zijn (en zelfs dat hoeft niet als je ze plakt). Je kunt probleemloos met binnenbandjes van 5 jaar oud rijden. 10 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:52
Hi, ik heb het voor elkaar gekregen om het schroefdraad kapot te draaien van m’n linker crankarm. Iemand die toevallig een crankarm heeft liggen (175mm) en ‘m wil verkopen?

Just do it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Rednas_N schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:54:
Hi, ik heb het voor elkaar gekregen om het schroefdraad kapot te draaien van m’n linker crankarm. Iemand die toevallig een crankarm heeft liggen (175mm) en ‘m wil verkopen?
Powermeter links vind je niets O-)
Beste excuus ever.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
mhr-zip schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 21:06:
[...]

Powermeter links vind je niets O-)
Beste excuus ever.
Goed argument, maar er zijn natuurlijk ook een hoop gasten hier die een gewone linkerarm over hebben omdat ze een pm hebben

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Rednas_N schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:54:
Merk & type?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Prulleman schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 21:44:
[...]

Goed argument, maar er zijn natuurlijk ook een hoop gasten hier die een gewone linkerarm over hebben omdat ze een pm hebben
Dat weet ik ook wel, dat hoeft je partner echter niet te weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7kzPckkx63MD_wfbdmK2YlmAUM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s7uiIyumZfNGyCQHHelESsw3.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Zit nu een Shimano 105 zilver op, maar hecht eigenlijk geen waarde aan de kleur en type (als in ultegra of 105). Wil gewoon weer kunnen fietsen 😀

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-09 16:53
Rednas_N schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 22:39:
[...]

Zit nu een Shimano 105 zilver op, maar hecht eigenlijk geen waarde aan de kleur en type (als in ultegra of 105). Wil gewoon weer kunnen fietsen 😀
Ik heb thuis een tiagra en een 105 liggen maar weet van beide de lengte zo niet. Ben een weekendje weg maar kan daarna wel even voor je kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Rednas_N schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 22:39:
[...]

De vraag van @Keezx is wel relevant want verschillende merken en typen hebben verschillende bevestigingen, binnen Shimano 105 zitten ook nog wel wat lijnen die van elkaar verschillen. Als je wat foto’s van de crank en de trapas waar hij op moet hebt zou dat ook helpen waarschijnlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 23-04-2022 07:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 21:44:
[...]

En ook gasten die er inmiddels achter zijn gekomen dat het wel handig is om deze als reserve te bewaren! O-) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Kluus schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 07:18:
[...]

De vraag van @Keezx is wel relevant want verschillende merken en typen hebben verschillende bevestigingen, binnen Shimano 105 zitten ook nog wel wat lijnen die van elkaar verschillen. Als je wat foto’s van de crank en de trapas waar hij op moet hebt zou dat ook helpen waarschijnlijk.
Dat wist ik niet, op de arm staat in ieder geval dit:
- Shimano crank arm for FC-5700/5750/5703 175.0mm.

Dus als ik het goed begrijp zou het zomaar kunnen dat een andere (nieuwere) 105 of ultegra crankarm niet past.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Rednas_N schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 07:31:
[...]

Dat wist ik niet, op de arm staat in ieder geval dit:
- Shimano crank arm for FC-5700/5750/5703 175.0mm.

Dus als ik het goed begrijp zou het zomaar kunnen dat een andere (nieuwere) 105 of ultegra crankarm niet past.
Ok, die 5700 is in ieder geval al Hollowtech II geloof ik, dan heb je wel een goede kans (maar geen garantie) dat andere hollowtech II inclusief nieuwere en Ultegra ook passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rednas_N
Kluus schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 07:45:
[...]

Het zou kunnen maar die 5700 is in ieder geval al Hollowtech II geloof ik, dan heb je goede kans (maar geen garantie) dat andere hollowtech II inclusief nieuwere en Ultegra ook passen.
Goed om te weten, ook nog twee foto’s.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhCrnM9hK1p5A4juyeSWfBJAURg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4HpKynffEtm0FOgQFXlUdIi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDL9-WuSOwlVwTQBZOD4inn03vs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChwywJ1tGJyaErZSAgAjrPit.jpg?f=fotoalbum_large

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Rednas_N schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 07:46:
[...]

Goed om te weten, ook nog twee foto’s.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Yes, dat is Hollowtech 2, al is de interface gelijk de dimensies kunnen alsnog iets afwijken, zelf al mee gemaakt met M8000 vs M8100 (beide hollowtech en boost) die alsnog niet goed op elkaar passen omdat de as van M8100 een paar mm langer is. Maar voor zo ver ik weet is dat bij de race groepen geen probleem. Deze hebben veel mensen wel liggen denk ik ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 23-04-2022 07:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rednas_N
Kluus schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 07:49:
[...]

Yes, dat is Hollowtech 2, al is de interface gelijk de dimensies kunnen alsnog iets afwijken, zelf al mee gemaakt met M8000 vs M8100 (beide hollowtech en boost) die alsnog niet goed op elkaar passen omdat de as van M8100 een paar mm langer is. Maar voor zo ver ik weet is dat bij de race groepen geen probleem. Deze hebben veel mensen wel liggen denk ik ;).
Heb er inmiddels een gevonden met powermeter, vanmiddag even kijken (FC-R7000). Een Shimano 105. Wel gebruikt maar daar is de prijs ook naar.

[ Voor 3% gewijzigd door Rednas_N op 23-04-2022 12:48 ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
CyberThijs schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:38:
[...]

Ja hoor. Je kan prima fietsen aan de bovenbuis vastmaken. Voor de 2e fiets moet je soms wat zoeken ivm de eerste fiets die wat in de weg kan zitten. 3e fiets maak je in principe bovenaan enkel vast aan de 2e fiets, en niet aan het fietsrek zelf. Je krijgt hiervoor een verbindingsstuk met een klauw aan elke kant. Werkt goed!
Is de drager voor 3 fietsen aan te bevelen? Ik neig nu zelf naar de Spinder Xplorer of de Pro user diamant TG, in basis dezelfde drager. Beide zetten de fietsen vast met een strap ipv klem en er zit relatief veel ruimte tussen de wielgoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
NoepZor schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:06:
[...]

Is de drager voor 3 fietsen aan te bevelen? Ik neig nu zelf naar de Spinder Xplorer of de Pro user diamant TG, in basis dezelfde drager. Beide zetten de fietsen vast met een strap ipv klem en er zit relatief veel ruimte tussen de wielgoten
Volgens mij kan die Pro niet op de zadelpen.

Daarnaast pas de Pro drager van mijn vader geleend. GEEN FAN!

Stond ik op locatie ging de (stads)fiets er niet meer vanaf. Drager was niet op slot gesloten ofzo, kwam door kwaliteit materiaal! Die drager was echt niet oud ofzo.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mistraller
Remklauw update.

Vandaag eens lekker klussen. Eerst de voorbereiding. (Stond al een dagje in de kruipolie)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9G3CB-bZbpksCzleIlajHzaQr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9lZWfNuQmONRj5JU1MfNaPE5.png?f=fotoalbum_large
Klauw van de fiets losgemaakt. Remcilinders zo ver mogelijk naar binnen gedrukt (met schroevendraaier tussen de blokken, blokken zijn toch afgeschreven) en daarna gefixeerd met 2 knijpers zodat ik er met de dremel nog net tussen kon. Frame en klauw ingepakt voor eventueel wegspringende vonkjes, gebroken slijpschijf of andere ongein.
Daarna de veer opzij geduwd en met een slijpschijfje de pin doorgefreesd.

Toen kon ik een stukje pin wegpakken en de remblokken en de veer eruit halen. Hiermee kwam een mooi stukje pin vrij wat ik met een waterpomptang stevig vast kon pakken. Uiteraard vooraf even gemeten of mijn tang smal genoeg was :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UdfnArhUJ23KdPvfkf65f007ajE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/anLAEklbBKjZD5YZse0blJDV.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna met de heatgun rustigaan de klauw opgewarmd. Daarna snel de tang erbij, klauw met een doek vastgepakt en voorzichtig gaan draaien. En ja hoor, daar kwam de rotzak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kiKPgmz6KJn2CJiVhj_o6c0bTOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PKVsTmzOGV8OImtueVGjV0Lf.jpg?f=fotoalbum_large
Echt heel vies was ie niet eens. .
Enfin, alles heel goed olievrij gemaakt, alles gemonteerd, nieuwe blokken, pin erin (met beetje montagevet), schijf gereinigd, blokken gericht, ingeremd...en vrouwlief kan weer fietsen.
Op naar het volgende klusje.... "ze hoort een tik". 8)7

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:53
Binnenkort een midweek Landal met het gezin. Iemand tips voor een route (+- 65km) in de omgeving Putten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
mhr-zip schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:20:
[...]

Volgens mij kan die Pro niet op de zadelpen.

Daarnaast pas de Pro drager van mijn vader geleend. GEEN FAN!

Stond ik op locatie ging de (stads)fiets er niet meer vanaf. Drager was niet op slot gesloten ofzo, kwam door kwaliteit materiaal! Die drager was echt niet oud ofzo.
Ik heb enkel wat youtube gekeken en mij lijken de genoemde dragers meer solide dan de “normale” Diamant SG, vooral het klik/schuifsysteem van de lampen en kentekenhouder zien er fragieler uit. De TG en de Spinder zijn hetzelfde qua basis (lampen vouwen mee uit op vaste plek), idem voor vergrendeling (is pro user systeem), maar die spinder heeft als bonus dan de verstelbare stangen waaraan de fiets vastgezet wordt. En nog enigzins betaalbaar, ik heb geen zin om 700 euro uit te geven aan iets wat incidenteel gebruikt wordt, als er iets is wat de boxes tickt voor 250 minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:07

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Heeft iemand nog een Futurumshop kortingscode? Mijne was niet meer geldig nadat ik een fout had gemaakt tijdens het afrekenen ...

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 15-09 13:47
Tjebakka schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:08:
Heeft iemand nog een Futurumshop kortingscode? Mijne was niet meer geldig nadat ik een fout had gemaakt tijdens het afrekenen ...
https://www.futurumshop.n...va-challenge-claim-reward

Claim je toch gewoon een nieuwe? Even in incognito etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:07

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Moet je maar net weten :) dank

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik heb ooit (lang geleden) van iemand een link gekregen naar een pdf van een soort ultieme handleiding voor de fiets. Waarin alle (veel) onderdelen, hun werking en montage beschreven staat. Helaas ben ik de link kwijt.

Is er iemand die dit iets zegt en de link met mij delen kan? Of de titel van het boek zodat ik het kan kopen als een braven burger 🙂

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Michaelg
  • Laatst online: 13-09 10:03
2 weken geleden werd koers uit gesteld vanwege de wind (windkracht 7). Vorige week wederom uit gesteld vanwege wegwerkzaamheden.
Afgelopen donderdag avond was het dan weer zover. Eindelijk weer koers!

YouTube: DAC1 - 21-04-22

Al vrij snel in het begin moest ik wat gaatjes dichten maar het gaatje wat de kopgroep maakte kon ik net niet overbruggen. Daarna nog wel geprobeerd wat aan te vallen maar ik was veel te naief. Probeerde alles dicht te rijden en ook nog eens mee te gaan in de aanval, dat was misschien iets teveel van het goede 😅😅. Maar weer een heerlijke avond gehad en op naar volgende week!!

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Miyamoto schreef op zondag 24 april 2022 @ 07:58:
Binnenkort een midweek Landal met het gezin. Iemand tips voor een route (+- 65km) in de omgeving Putten?
Samen een rondje doen? :+
(Wij gaan van 2~6mei)
Al plan ik vaak lastminute, ik weet vooraf toch niet wanneer ik ga, hoe de wind staat en hoe ver ik kan gaan...
Soms zelfs een random route met strava, of even snuffelen in routeyou.
Die drie komoot routes zou ik nog wel ff goed checken want ik zag bij eentje al een heleboel bochten dwars door Ermelo, en wat foutgereden stukjes.
En aanpassen moet je toch omdat jij vermoedelijk ook op een park onder Putten zit :)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:41
SirLenncelot schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:26:
Ik heb ooit (lang geleden) van iemand een link gekregen naar een pdf van een soort ultieme handleiding voor de fiets. Waarin alle (veel) onderdelen, hun werking en montage beschreven staat. Helaas ben ik de link kwijt.

Is er iemand die dit iets zegt en de link met mij delen kan? Of de titel van het boek zodat ik het kan kopen als een braven burger 🙂
Misschien deze: https://www.fiets.nl/fiets-onderhoud-en-reparatiespecial/
Geen pdf helaas, dus braaf bestellen. Altijd handig om als naslagwerk bij de hand te hebben voor de niet-alledaagse klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
ejsp schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:06:
[...]

Misschien deze: https://www.fiets.nl/fiets-onderhoud-en-reparatiespecial/
Geen pdf helaas, dus braaf bestellen. Altijd handig om als naslagwerk bij de hand te hebben voor de niet-alledaagse klusjes!
Het is niet de versie die ik bedoelde, dat is een Engelstalig boek. Maar wellicht een goed alternatief, bedankt.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 21:16

joker1977

Tweakert

SirLenncelot schreef op maandag 25 april 2022 @ 07:01:
[...]

Het is niet de versie die ik bedoelde, dat is een Engelstalig boek. Maar wellicht een goed alternatief, bedankt.
Deze misschien? https://shop.globalcyclin...guide-to-bike-maintenance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-08 08:35
Nadat ik op mijn MTB de SLX groepset heb aangevuld met een Sram AXS shifter + derailleur (Sramano drivetrain, ik weet het, maar fiets super!), wil ik nu graag de 105 groep op mijn Giant TCR Advanced Pro upgraden naar elektronisch schakelen. Ik zie echter door het bos de bomen niet meer! Wie kan mij adviseren welke upgrade kit het gemakkelijkste is te installeren/de beste prijs-kwaliteit upgrade is? Sram of Shimano maakt mij niet uit, ik verwacht echter op Shimano uit te komen omdat ik dan de brake callipers niet hoef te vervangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 16-09 22:35

Roozzz

Plus ultra

Mevrouw Roozzz heeft bedacht om dit jaar een hele triathlon te doen, dus inmiddels zijn wij een echte triathlon fiets rijker. Nog een leuk avondje zitten knutselen om de bikefitting te ontcijferen en hem helemaal correct af te stellen (iets langere stuurpen, spacers ertussenuit, andere aerobars, shifters omzetten). Op een plaatje vind ik zulke fietsen al indrukwekkend, maar in het echt helemaal :*)

De hoge velgen (62 en 80mm...) zijn aerodynamisch ongetwijfeld erg leuk, maar met de wind van afgelopen week misschien net iets minder praktisch :+ De invloed van de wind merk je vooral op het voorwiel. Dus ik zit nu maar even te kijken naar een (setje?) trainingswiel(en). Aldus haar coach zou alleen het vervangen van het voorwiel al genoeg zijn. Maar optisch wordt dat uiteraard nogal vreemd (om nog maar niet te beginnen over de wielerpolitie en mismatch van merken :+ , dus ik twijfel :P Iemand die dit kan onderschrijven?

Zijn er nog gouden tips voor de juiste hoogte van de velgen en een enigszins betaalbaar setje wielen? Ik zat zelf al een beetje te gluren naar de Zipp 303s (die kan ik uiteraard ook goed gebruiken op een aankomende (?) gravelbike...). Maar 45mm voelt alsnog vrij hoog.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:09

McMiGHtY

- burp -

trainingwielsetje?

https://www.mantel.com/ma...isc-racefiets-wielen&spec[]=17111

En dan gewoon gatorskins erop zetten, heb je gelijk het psycholighsche effect als Jongedame Roozzz d'r racewielen erin zet.

En als ze een hele triathtlon gaat doen..zou ik is kijken naar een dicht achterwiel.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Pagina: 1 ... 397 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).