Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 337 ... 700 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-01 17:29

Phydomir

Dennis

verstappen33 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:35:
@NoepZor @Phydomir

Dit voorjaar ook behoorlijk op mijn gewicht gelet en weer begonnen met fietsen..

Wat goed voor mij gewerkt heeft is je calorie inname en verbruik te meten..
Het hoeft niet op de calorie nauwkeurig.. maar het is wel goed te weten of je meer verbrand dan dat je eet..
En let goed op je eiwit inname, ik heb het zonder shakes gedaan maar wel extra zuivel en kwark.

Ikzelf zat 5-10% onder mijn verbruik wat ik aanhield wat ik kon eten die dag..
Op dagen zonder training was dat ongeveer 2200 verbruik tov 2000 inname
en op trainingdagen 3000 vs 2600.. calorieeen..

En ik heb mij niet aan een dieeet gehouden, gewoon 3 maaltijden met 1-2 gezonde tussendoortjes of een extra hapje na een training.
De chips en koek etc heb ik wel grotendeels laten staan en vervangen door gezonde dingen.

Zo ben ik in 2 maanden tijd 6 kilo afgevallen en is mijn vet percentage van 26 naar 17-18% gegaan..
Ik doe het nu op een zelfde manier. Kroop weer langzaam richting de 90 en dus tijd om er weer op te letten. Door alles weer in Myfitnesspal te gooien word je weer goed bewust van wat je eet. Probeer ook per dag rond de 1800cal in te nemen als ik niet fiets. Alles wat ik op de fiets verbrand wordt aangevuld en probeer 120+ gram aan eiwit per dag binnen te krijgen. Zie daarmee zelfde resultaten als jij. Zit nu weer rond de 82 en wil zo rond de 80 uitkomen. Heb tot nu toe nog geen vermindering in fiets prestaties gezien dus dat gaat de goede kant op.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35
pier87 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:55:
[...]

Ja maar klinkt heel wat, maar stelt niet zoveel voor hoor, ben er regelmatig geweest en was er vorige week ook nog, je kunt mooi meewaaien samen met nog een man of 100 wat er aan de start staat.

Langelo is ook een mooi afgelegen ronde, en laagdrempelig. 25 augustus en 1 sept zie ik!
En dan ook nog op de fiets heen en terug vanuit Friesland. Man man man is maar goed dat ik naast corpus woon O-)

Langelo sla ik over, Ready2Race Omloop van de Melkfabriek heb ik wel zin in en de komende races. Werd uit uitgenodigd voor A.S. zondag in Delfzijl maar weer ziet er niet heel goed uit voor zo'n stratencircuit ;w

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Joindry schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:14:

tl;dr
imho telt correcte voeding op dagen van (zware) inspanning dubbel. Pintelieren na het fietsen is uit den boze voor mij. Zeurdagen zijn niet op dagen van ritten. Mijn lichaam lijkt met die keuzes wel te kunnen leven. Ik herstel beter na inspanning en ik lijk minder snel te verzwaren na zeurdagen (periodes).
Ik zeg daarom altijd dat voeding op dagen van inspanning dubbel telt.
Leuke discussie!

Alleen het bovenstaande snap ik niet. Wat bedoel je met "voeding op dagen van inspanning dubbel telt."?

Verder is mijn ervaring ook dat loggen via (bijv) MFP enorm goed werkt. Ik doe het een-keer-in-de-zoveel tijd een weekje. Vervolgens gebruik ik die output weer om mijn voedingspatroon aan te passen. Vandaag ben ik voor het eerst onder de 77 kilo gedoken (76.9 :)), terwijl ik vrijwel het hele voorjaar rond de 80 heb gehangen.

Mijn FTP komt daardoor net iets boven de 4.8 w/kg. En aangezien er de komende 3 weken veel hoogte meters op het programma staan wordt ik daar wel gelukkig van :P

iRacing Profiel

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:57

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

MrBarBarian schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:25:
[...]

Leuke discussie!

Alleen het bovenstaande snap ik niet. Wat bedoel je met "voeding op dagen van inspanning dubbel telt."?
Ik bedoel "gezonde en correcte hoeveelheden en verhoudingen voeding is op dagen van zware inspanning dubbel zo belangrijk dan op luie dagen".

en 4,8 W/kg :9~
2,9 W/kg hier, de 3 is altijd het doel. Maar lijkt vooral een net niet verhaal te zijn. :+

[ Voor 27% gewijzigd door Joindry op 18-08-2021 10:42 ]

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:38
[...]

Leuke discussie!

Verder is mijn ervaring ook dat loggen via (bijv) MFP enorm goed werkt. Ik doe het een-keer-in-de-zoveel tijd een weekje. Vervolgens gebruik ik die output weer om mijn voedingspatroon aan te passen. Vandaag ben ik voor het eerst onder de 77 kilo gedoken (76.9 :)), terwijl ik vrijwel het hele voorjaar rond de 80 heb gehangen.

Mijn FTP komt daardoor net iets boven de 4.8 w/kg. En aangezien er de komende 3 weken veel hoogte meters op het programma staan wordt ik daar wel gelukkig van :P
Dat is wel echt een nette FTP! Ik zit zelf rond de 3.4w/kg nu. Kunnen nog wel een paar kilootjes (vet) af, maar ga nog iets teveel naar de sportschool om echt een hoge w/kg ratio te krijgen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:54
Requiem19 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:10:
[...]
Hoe lang ben jij bij 110 kg?
Ik ben 1.87 meter lang.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
[...]

Leuke discussie!

370 watt FTP, dan doe je serieus mee ;).

Grootste winst zal voor jou nu dan denk ik zitten in nog een lager gewicht (weet niet hoe lang je bent?).

Ik had dit jaar een beetje een wisselend fietsjaar zelf qua FTP:

- Januari/februari veel Trainerroad gedaan, maar dat hielp me weinig vooruit omdat m'n ftp te hoog wordt ingeschat en mn blokken te zwaar zijn (duurt even voordat ik dit doorhad)
- Knieblessure doordat ik m'n zadel iets verzet had (dom). Pees aan de zijkant was overbelast en kon niet langer fietsen dan 30 minuten zonder pijn
- Bikefitting gedaan en volledig fysio traject
- Vanaf april - juni niet meer dan 1 uur per week kunnen fietsen
- In juni naar de dolomieten met een knie die nog niet helemaal hersteld was
- Rustig begonnen in dolomieten en ging elke dag iets beter met de knie. Uiteindelijk ritten van 6 uur+ kunnen maken met 2500hm

En opeens na die twee weken in dolomieten schoot m'n FTP omhoog van 225watt naar 255 watt. Dan zie je dus wat omvang, simpelweg VAAK fietsen, met je ftp doet.

In Nederland heb ik maximaal tijd om 2x per week te fietsen, omdat ik ook nog wat meer sport naast de fiets doe. En dan zie je dus dat ik weer blijf hangen op die 255watt. Vind ik overigens prima (3.4 w/kg).

Bottom line, als je maar meer uren op de fiets kunt besteden ga je relatief eenvoudig vooruit...

• MrBarBarian
Joindry schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:39:
[...]

Ik bedoel "gezonde en correcte hoeveelheden en verhoudingen voeding is op dagen van zware inspanning dubbel zo belangrijk dan op luie dagen".

en 4,8 W/kg :9~
2,9 W/kg hier, de 3 is altijd het doel. Maar lijkt vooral een net niet verhaal te zijn. :+
Ah! Deels mee eens. Fietsen/training zorgt voor een disbalans in je lichaam. Je lichaam streeft juist naar een balans. De dag (dagen) na je inspanning is je lichaam bezig het belans te herstellen. Om dat mogelijk te maken zijn de juiste stoffen nodig. Dus de dagen na je inspanning is voeding ook belangrijk.

Ik ben overigens 1.94m lang. Heel veel ruimte in mijn gewicht heb ik niet meer. Ooit (20 jaar geleden) kon ik met de nodige moeite rond de 70kg komen. Maar dat zal nu wel moeilijker zijn.

Voor mij zal er winst te behalen zijn door meer uurtjes in de sportschool door te brengen, verwacht ik. Spiermassa bouwen (schijnt ook belangrijker te worden als je de 40 bent gepasseerd).

Zoals @Requiem19 zegt: consistency is key ;)

iRacing Profiel

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-01 09:51
Haha @rolandos582 was een dikke rit… maar altijd wel leuk die lange ritjes met een intensief tussenstuk.

Ik kijk even of dit weekend het me past. Delfzijl is wel een mooi rondje, maar iedereen kreeg die uitnodiging ivm te weinig deelname denk ik.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:17
[...]

Leuke discussie!

4,8... Jezus! Ik ben blij met 3,9 :') maar we schelen dan ook wel 14 kilo. Weeg zelf maar 63 kilo. Hoop nog wel boven de 4 uit te komen.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:54
tiswat schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:49:
[...]

4,8... Jezus! Ik ben blij met 3,9 :') maar we schelen dan ook wel 14 kilo. Weeg zelf maar 63 kilo. Hoop nog wel boven de 4 uit te komen.
Kun je dat benodigde vermogen niet halen dan? Is 252 watt. Lijkt me niet overdreven hoog, vooral niet vergeleken met wat @MrBarBarian wegtrapt. Geen idee eigenlijk hoeveel verschil in rauwe wattage er zit tussen renner A van 60 kilo en 1.70 en renner B van 75 kilo en 1,90 bij een gelijke fitness level (BMI is gelijk bij deze voorbeelden).

Edit: dit verhaal is ook mijn vraagstuk/opmerking
https://www.trainerroad.c...g-vs-small-riders/10173/4

[ Voor 8% gewijzigd door NoepZor op 18-08-2021 15:18 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-01 21:52
Hebben jullie nog bepaalde tips voor de FTP test? Ik heb sinds kort een wahoo kickr core en moet nog een zwift abbo afsluiten.
Ben afgelopen jaar ook behoorlijk afgevallen (van 92-79). Voornamelijk vet 😏. Eerst door 3 maand al het bier te laten staan (en daarbij ook alle vreterij), en sinds half mei 3-4 x pw 1-2 uur op de fiets. Heb dus geen enkel idee wat m'n FTP is. Ik draai zo'n 30-31 kmpu gemiddeld op 't vlakke (solo).

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
StecaGrid schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:25:
Hebben jullie nog bepaalde tips voor de FTP test? Ik heb sinds kort een wahoo kickr core en moet nog een zwift abbo afsluiten.
Ben afgelopen jaar ook behoorlijk afgevallen (van 92-79). Voornamelijk vet 😏. Eerst door 3 maand al het bier te laten staan (en daarbij ook alle vreterij), en sinds half mei 3-4 x pw 1-2 uur op de fiets. Heb dus geen enkel idee wat m'n FTP is. Ik draai zo'n 30-31 kmpu gemiddeld op 't vlakke (solo).

Wel eerst even goed warmfietsen :)

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:17
NoepZor schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:06:
[...]

Kun je dat benodigde vermogen niet halen dan? Is 252 watt. Lijkt me niet overdreven hoog, vooral niet vergeleken met wat @MrBarBarian wegtrapt. Geen idee eigenlijk hoeveel verschil in rauwe wattage er zit tussen renner A van 60 kilo en 1.70 en renner B van 75 kilo en 1,90 bij een gelijke fitness level (BMI is gelijk bij deze voorbeelden).
Dat klopt wel, ik denk dat het wel haalbaar is hoor. Er moet nog iets bij. Maar ben zelf 1,81, dus er moet wat spierkracht bij.

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-01 11:38

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

NoepZor schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:06:
[...]

gezien de wattages die hier voorbij komen lijkt 252 watt niet zo heel veel, maar ik ben zelf een stuk zwaarder en na een goed half jaar fietsen (gewoon wat doen zonder idee van hartslag zones of wat dan ook) kwam ik niet voorbij de 252 watt hoor...en nog steeds zit ik "maar" op +- 300 watt (laatste test was 292 maar ben iets sterker geworden voor mijn gevoel) bij 85kg

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:41
Net weer terug van 3 weken fietsen in de Vercors, blijft genieten en lekker rustig kwa fietsers en verkeer.

Tunnel du Mortier is dit jaar niet echt te bereiken, weer een deel van een berg ingestort en stuk weg/bos weggeslagen.

Al zag ik wel dat andere mensen er overheen geklauterd zijn met hun fiets.
Mij iets te riskant/weinig zin om schoenen te slopen.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/BEj4AGClDCXsYQPsrprK84_m0TAQedfzQSzicyYatxU-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/62wJnT1t9rOUV_Drw4rl2xXHFpqKXZ6rmt34dbbEFA0-1152x2048.jpg

Lijkt minder heftig op de foto's maar vergelijk de blokken steen eens met de bomen die er nog staan ;)

Verder veel bekende klimmtjes gereden, nog paar nieuwe stukken in de Ardeche.
En Col de la Charmette aan de andere kant van de Vercors bij Grenoble.
Die was ook erg leuk, oude weg die al 30 jaar niet meer onderhouden wordt/stukken gravel en brokken steen in donkere tunnels :)

Profiel plaatje van eerste helft van de klim, is in totaal 11km met 8% gemiddeld :
Afbeeldingslocatie: https://climbfinder.com/CDN/col-de-la-charmette-saint-laurent-du-pont.png
https://climbfinder.com/e...tte-saint-laurent-du-pont

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/6Hy40bKt-HkkxoVLXq2kTFKvkm9rtR3tC6n1PbnyMww-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/A1RciBtKpTz9xhxVCJoyg5X15E4heKY10SDtrYq0b3U-2048x1152.jpg

En die stukken van 15%+ waren best pittig met 39x30.

[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 18-08-2021 20:14 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-01 15:03
joint_me schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:32:
Zijn er nog mensen die in September de LBL gaan fietsen?
Ja, die stond nog op het misschien-lijstje hier… (althans, de 135km versie).

Niks

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-01 11:49
KW25 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:48:
[...]

Dat is wel echt een nette FTP!
Sommige hier zijn ook echt de fiets waard, waar ze op rijden. In tegenstelling tot anderen.

* mhr-zip zucht nog eens diep. Kijkt nog eens naar zijn fiets, buikvet en FTP -O-

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-12-2025
mhr-zip schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:01:
[...]

Sommige hier zijn ook echt de fiets waard, waar ze op rijden. In tegenstelling tot anderen.

* mhr-zip zucht nog eens diep. Kijkt nog eens naar zijn fiets, buikvet en FTP -O-
Van alleen naar je fiets kijken word je als gewone sterveling vaak een stuk vrolijker. Kan ik je van harte aanraden :P

• Nutterd

Nutterd

mhr-zip schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:01:
[...]

met zo een benen had ik echt geen dikke fiets nodig, wat heb je eraan als je zo snel voorbij fietst dat niemand je fiets van 10K+ kan zien :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:39
Nutterd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:17:
[...]

met zo een benen had ik echt geen dikke fiets nodig, wat heb je eraan als je zo snel voorbij fietst dat niemand je fiets van 10K+ kan zien :+
Precies, zo moet je maar weer denken. Liever een fiets van 10k en langzame benen, dan goede benen en geen fiets!

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LNpUF2mQpnkSiZ7fckoqU3-1200-80.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Ypuh op 19-08-2021 08:57 ]

• DDX
W/kg is leuk maar heb je hier in Nederland niet echt wat aan met kleine bultjes.
Zelfs op klimmetjes in Limburg heb je meer aan korte krachtsexplosies.

Nu terug in Nederland mis ik de bergen wel weer, zoveel makkelijker om ff lekker diep te gaan.
En FTP zegt ook niet alles, die van mij is niet extreem hoog. (4.7w/kg / 320w volgens intervals.icu) maar dat kan ik ook wel redelijk trappen na paar dagen diep gaan/halvewege een rit van 200km.

Leuke stats van ritje in Frankrijk ;
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/j82VRny/1.jpg

En fitness grafiek gaat vanaf nu alleen maar weer naar beneden, na lekkere piek na 3 weken Frankrijk ;Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6nJXF1b/2.jpg

Niet hoog te houden in Nederland als je ook weer aan het werk bent.
En op het vlakke is het lastig om zware rit te maken in 4 uurtjes.

[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 19-08-2021 10:09 ]

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:43
Ypuh schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:56:
[...]

Precies, zo moet je maar weer denken. Liever een fiets van 10k en langzame benen, dan goede benen en geen fiets!

[Afbeelding]
Dan kun je toch ook hardloper worden :+ *rent weg

• mhr-zip
wisselwerking schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:07:
[...]

Dan kun je toch ook hardloper worden :+ *rent weg
Hardlopers hebben het altijd over 10k of hm, dat is volgens mij pas een dure hobby.

Hm = half miljoen!?

• Ypuh
DDX schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:03:
Fitness 215 *O*

Loop ik te spartelen met mijn waardes tussen de 70 en 85. Om die een beetje op te krikken zijn al een goede 100-200+ fietsuren nodig.

• DDX
Ypuh schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:20:
[...]

Fitness 215 *O*

Loop ik te spartelen met mijn waardes tussen de 70 en 85. Om die een beetje op te krikken zijn al een goede 100-200+ fietsuren nodig.
En die 215 is al na paar dagen naar beneden storten ;)

• Bacchus
  • Laatst online: 08-01 15:13
Is het dan vooral het "in Nederland" of het "als je aan het werk bent" dat dwars zit? Of specifiek de combinatie?

• Nutterd

Nutterd

tijd om fietsfluencer te worden en te verhuizen naar Frankrijk, Italie of Spanje :+

• ErnstMid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-12-2025

ErnstMid

Xbox GT: Capitalbully

StecaGrid schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:25:
De eerste keer zou ik in ieder geval de ramp test doen - dan kun je veel makkelijker een idee krijgen wat je ftp ongeveer gaat zijn. Dat getal kun je dan in een 'originele' ftp (20 min.) test gebruiken om op te mikken. Maar welke je ook doet - pijn doet het per definitie. Anders doe je het niet goed :9

Gemiddelde snelheden alleen zeggen niet zoveel over je ftp. Spelen teveel andere factoren mee om daar echt iets zinnigs over te zeggen.

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Over intervals.icu, ik heb op mijn MTB een paar ritten met een kapotte powermeter rond gereden en daardoor is mijn (e)FTP niet meer echt realistisch bijgesteld. Weet iemand of er een manier is om powerdata in intervals te verwijderen van specifieke ritten zonder de rit zelf?

• Ypuh
Kluus schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:38:
Over intervals.icu, ik heb op mijn MTB een paar ritten met een kapotte powermeter rond gereden en daardoor is mijn (e)FTP niet meer echt realistisch bijgesteld. Weet iemand of er een manier is om powerdata in intervals te verwijderen van specifieke ritten zonder de rit zelf?
Ja, er is ergens een 'Ignore power data' setting in Intervals.icu.

• DDX
Bacchus schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:30:
[...]

Is het dan vooral het "in Nederland" of het "als je aan het werk bent" dat dwars zit? Of specifiek de combinatie?
Vooral het eerste, zou zoveel makkelijker zijn als je hier een bultje zou hebben van 1000m hoog waar je even half uurtje kan afzien.
(Maargoed die bult zou natuurlijk super druk zijn.)

Maar werk kost ook energie/iets minder tijd om te fietsen ;)

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:39:
[...]

Ja, er is ergens een 'Ignore power data' setting in Intervals.icu.
Yes, gevonden, thanks! Maar nu heeft een rit op de racer mijn eFTP nog eens licht bijgesteld op basis van een korte effort, die klopt nu ook niet omdat de basis op dat moment te hoog was, eens kijken hoe ik dat allemaal laat herberekenen.

Edit: Hmm beetje met de instellingen spelen en hij stelt het gewoon bij als ik power aan of uit zet. Kennelijk vind intervals.icu inderdaad dat hij aan de hand van een goed 3min interval (wat eerst altijd mijn zwakste punt was, dus dat is wel weer mooi!) een eFTP met 22 omhoog kan gooien. Nu geloof ik niet direct dat mijn FTP zo veel verbeterd is, maar misschien eens tijd voor een FTP test.

[ Voor 31% gewijzigd door Kluus op 19-08-2021 11:07 ]

• ErnstMid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-12-2025

ErnstMid

Xbox GT: Capitalbully

DDX schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:43:
[...]

Vooral het eerste, zou zoveel makkelijker zijn als je hier een bultje zou hebben van 1000m hoog waar je even half uurtje kan afzien.
(Maargoed die bult zou natuurlijk super druk zijn.)

Maar werk kost ook energie/iets minder tijd om te fietsen ;)
Alles tegen de wind in en dan met de trein terug naar huis om de wind mee over te slaan? :+

• DDX
ErnstMid schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:56:
[...]

Alles tegen de wind in en dan met de trein terug naar huis om de wind mee over te slaan? :+
Tegen de wind in fietsen is toch anders.
Ja als je hem vol tegen hebt kan je lekker stampen.

Maar meeste wegen lopen niet recht en wind van zijkant is het soms meer stuur vasthouden en vaak heb je ook wat beschutting.

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-01 15:02
Ik ga je teleurstellen, ik kreeg net een mailtje van iemand van Absoluteblack.cc dat ik er een gewonnen heb O+ ben benieuwd wanneer hij binnenkomt! Ik ben voor de unicorn vomit rainbow kleur gegaan, dan valt hij in ieder geval zeker op.

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-01 17:03
Johlo schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:27:
[...]

Ik ga je teleurstellen, ik kreeg net een mailtje van iemand van Absoluteblack.cc dat ik er een gewonnen heb O+ ben benieuwd wanneer hij binnenkomt! Ik ben voor de unicorn vomit rainbow kleur gegaan, dan valt hij in ieder geval zeker op.
nou van harte! ben enorm benieuwd haha dus gooi vooral met foto's als je heb erop hebt zitten

• mhr-zip
Kluus schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:38:
Kan je van die ritten in strava niet de power verbergen, en dan opnieuw synchroniseren?

• MrBarBarian
[...]

We zien de foto's graag tegemoed :)

en een Campy versie natuurlijk

iRacing Profiel

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:50

Stufferdt

doet ook maar wat.

DDX schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:23:
[...]

En die 215 is al na paar dagen naar beneden storten ;)
Damn, bizarre getallen eigenlijk. Ik zit max op 74 met een fatique van 106. Maar met jouw ritten tijdens je vakantie zit je qua trainingsload ook bizar natuurlijk. Afstand + hoogtemeters is wedstrijdwaardig en je trapt serieuze vermogens bergop. Wat doet een weekje klimmen aan trainingsload?

Hier begint m'n FTP tegen de 4,0 aan te komen langzaam. Zit nu op een FTP van 271 geschat (laatste keer 20m voluit was in maart op de kickr) met een gewicht van ~70. Ben afgelopen november begonnen met een FTP van 210 op 76kg, dus prima stappen gemaakt :) Ik denk dat FTP omhoog sneller gaat, maar zou qua gewicht nog wel wat lager mogen, in ieder geval vetpercentage kan nog wel wat omlaag.

😀😀😀

• Nutterd

Nutterd

Stufferdt schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:42:
[...]

Damn, bizarre getallen eigenlijk. Ik zit max op 74 met een fatique van 106. Maar met jouw ritten tijdens je vakantie zit je qua trainingsload ook bizar natuurlijk. Afstand + hoogtemeters is wedstrijdwaardig en je trapt serieuze vermogens bergop. Wat doet een weekje klimmen aan trainingsload?

Hier begint m'n FTP tegen de 4,0 aan te komen langzaam. Zit nu op een FTP van 271 geschat (laatste keer 20m voluit was in maart op de kickr) met een gewicht van ~70. Ben afgelopen november begonnen met een FTP van 210 op 76kg, dus prima stappen gemaakt :) Ik denk dat FTP omhoog sneller gaat, maar zou qua gewicht nog wel wat lager mogen, in ieder geval vetpercentage kan nog wel wat omlaag.
netjes hoor!

4.0 is ook mijn doel voor volgend "seizoen" en wil dat bewerkstelligen door richting de 80kg te gaan en naar een FTP van 320 watt...ik weet niet hoe realistisch dat gaat zijn maar we zullen zien :+

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-01 20:13

McMiGHtY

- burp -

[...]

Ik zeg nog..niet meedoen en dan toch meedoen. Zo jammer dit.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-01 18:04

Galois

1811 - 1832

Stufferdt schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:42:
[...]

Ik heb nu een geschat FTP van 269 W (ook rond de 70 kg). Begin dit jaar heb ik een FTP test gedaan (buiten, 20 min, op een dijk zonder verkeer van 15 km) met Garmin en daar kwam 288 W uit.

Ik ben nu zeker fitter dan begin dit jaar... dus ik verwacht wel minstens de prestatie van begin dit jaar te kunnen evenaren (288 W). Weet dus niet goed hoe 'betrouwbaar' die 'geschatte FTP' is.

Binnenkort maar weer eens een 20 min FTP-test doen (buiten, over dezelfde dijk). Want ik wil toch wel een FTP van boven de 4 W/kg O-)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:46
Eindelijk tik vrij!!

Toen ik begin dit jaar weer op de fiets stapte werd ik er aan herinnerd dat ik een tik in mijn trappers had zitten..
Alles wees op een kapotte trapas en deze heb ik ook vervangen waardoor de tik weg was.. *O*

Echter was het van korte duur, na 2-3 maanden fietsen kwam het geluid terug, maar de tik was niet voelbaar zoals dat wel het geval was met de kapotte trapas..

Voor de zomer al enkele pogingen gedaan om het te verhelpen door het volgende te proberen
- trapas+crankstal demonteren, schoonmaken en opnieuw monteren
- nieuwe trappers gemonteerd.
- zadelpen eruit gehaald en opnieuw gemonteerd
- zadel los gemaakt en opnieuw vast gemaakt
- wielen eruit gehaald, assen schoongemaakt
- stuur, stuurpen, balhoofd los gemaakt en opnieuw gemonteerd.

Niet leek te helpen..

Tijdens de zomervakantie niet teveel aandacht aan besteed en sinds vorige week toch maar weer op onderzoek gegaan aangezien ik er wel aardig getikt van werd. 8)7

Na enkele uren sleutelen en opnieuw dingen goed bekijken heb ik eindelijk het euvel gevonden (zo lijkt het)..

Het zadel zelf is kapot, er zit een kleine (bijna niet zichtbare breuk) aan de achterkant waar de rails in zit.
Als je er snel naar kijkt zie je het niet, maar als je er wat kracht op zet dan zie je dat er toch beweging in de breuk zat..

Na een ander zadel gemonteerd te hebben was het geluid weg en de fiets weer tik vrij _/-\o_

Echt ongelovelijk hoe een geluidje door het frame kan gaan en je totaal op het verkeerde been kan zetten qua zoekrichting..

Komende dagen hoop ik dat de tik weg blijft, maar de eerst 40km waren in ieder geval tik vrij d:)b

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
verstappen33 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:23:
Eindelijk tik vrij!!

Toen ik begin dit jaar weer op de fiets stapte werd ik er aan herinnerd dat ik een tik in mijn trappers had zitten..
Alles wees op een kapotte trapas en deze heb ik ook vervangen waardoor de tik weg was.. *O*

Echter was het van korte duur, na 2-3 maanden fietsen kwam het geluid terug, maar de tik was niet voelbaar zoals dat wel het geval was met de kapotte trapas..

Voor de zomer al enkele pogingen gedaan om het te verhelpen door het volgende te proberen
- trapas+crankstal demonteren, schoonmaken en opnieuw monteren
- nieuwe trappers gemonteerd.
- zadelpen eruit gehaald en opnieuw gemonteerd
- zadel los gemaakt en opnieuw vast gemaakt
- wielen eruit gehaald, assen schoongemaakt
- stuur, stuurpen, balhoofd los gemaakt en opnieuw gemonteerd.

Niet leek te helpen..

Tijdens de zomervakantie niet teveel aandacht aan besteed en sinds vorige week toch maar weer op onderzoek gegaan aangezien ik er wel aardig getikt van werd. 8)7

Na enkele uren sleutelen en opnieuw dingen goed bekijken heb ik eindelijk het euvel gevonden (zo lijkt het)..

Het zadel zelf is kapot, er zit een kleine (bijna niet zichtbare breuk) aan de achterkant waar de rails in zit.
Als je er snel naar kijkt zie je het niet, maar als je er wat kracht op zet dan zie je dat er toch beweging in de breuk zat..

Na een ander zadel gemonteerd te hebben was het geluid weg en de fiets weer tik vrij _/-\o_

Echt ongelovelijk hoe een geluidje door het frame kan gaan en je totaal op het verkeerde been kan zetten qua zoekrichting..

Komende dagen hoop ik dat de tik weg blijft, maar de eerst 40km waren in ieder geval tik vrij d:)b
Ik heb ook een tik op een bepaald punt van mijn linkerpedaal, inderdaad ook al veel opnieuw gemonteerd, was een tijdje weg maar nu is het sinds gisteren weer terug. Het is ook altijd op hetzelfde punt, dus het leek aan het pedaal of de trapas te liggen, maar het kan natuurlijk ook de zitpositie zijn die net op dat punt een kritiek punt heeft bereikt.

Ik was al op zoek naar een nieuw zadel in verband met comformt, nu ga ik er maar even wat haast achter zetten. Dank voor het bericht :)

Informaticus of vakkundig Googler?

• verstappen33
TheTinusNL schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:28:
[...]

Ik heb ook een tik op een bepaald punt van mijn linkerpedaal, inderdaad ook al veel opnieuw gemonteerd, was een tijdje weg maar nu is het sinds gisteren weer terug. Het is ook altijd op hetzelfde punt, dus het leek aan het pedaal of de trapas te liggen, maar het kan natuurlijk ook de zitpositie zijn die net op dat punt een kritiek punt heeft bereikt.

Ik was al op zoek naar een nieuw zadel in verband met comformt, nu ga ik er maar even wat haast achter zetten. Dank voor het bericht :)
Bij mij was de tik ook telkens op hetzelfde punt bij een pedaalslag (rechterbeen op 2 uur), het punt wanneer je het meest kracht zet met dat been..

Het geluid veranderde ook als ik meer of minder kracht zette, bij minder kracht was het meer een tikje, en bij veel kracht een kraak.

Het werd dus in mijn geval veroorzaakt door het zadel, het geluid was ook vaak weg als je uit het zadel kwam, maar dan belast je de fiets ook op een hele andere manier, dus niet echt een goede indicator.

Maar ik zou het zeker niet uitsluiten.

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11-2025

dano_nl

Meh

W/kg is leuk maar heb je hier in Nederland niet echt wat aan met kleine bultjes.
Zelfs op klimmetjes in Limburg heb je meer aan korte krachtsexplosies.

Nu terug in Nederland mis ik de bergen wel weer, zoveel makkelijker om ff lekker diep te gaan.
En FTP zegt ook niet alles, die van mij is niet extreem hoog. (4.7w/kg / 320w volgens intervals.icu) maar dat kan ik ook wel redelijk trappen na paar dagen diep gaan/halvewege een rit van 200km.

Leuke stats van ritje in Frankrijk ;
[Afbeelding]

En fitness grafiek gaat vanaf nu alleen maar weer naar beneden, na lekkere piek na 3 weken Frankrijk ;[Afbeelding]

Had even gespiekt op je strava, man wat rij jij veel en ver! Mag ik vragen hoe je tot dit niveau gekomen ben?

Meh

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Goh ja, estimated FTP van intervals.icu zegt niet zoveel. Hij schat hem nu op 251 bij mij, maar ik heb afgelopen maandag al 248 (3.48w/kg) getrapt ondanks dat ik gelost ben tijdens een groepsritje (is normaal samen uit, samen thuis maar het verschil was te groot dus heb ik ze maar weggestuurd) en in de eerste 10min al 3min in het rood heb gefietst. Die 251 is dus te laag geschat en later deze week (als het weer meezit) ga ik een nieuwe 20min test doen om te kijken waar ik sta na een eerste trainingschema te hebben afgerond.

Als ik dan de tabel erbij pak waarmee je wordt vergeleken met andere intervals.icu gebruikers dan is duidelijk dat mijn profiel er een beetje apart uitziet denk ik? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXv9qWYgztTV4tJymiv711G_y7A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wwNJHV7PDTyPjMF5zOyPjK84.png?f=user_large

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-01 18:53
Het volgende hoofdstuk in het bijna oneindige verhaal van mijn nieuwe fiets. De wielen zijn klaar!

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LqZB9FCK/CIMG2150.jpg

Nou ja, klaar, het logo van de vel zit omgekeerd. dat kan ik toch oplossen door het voorwiel om te keren?
En de powermeter in de achternaaf werd niet herkend door mijn Garmin. Eerst wel, daarna niet meer.
En de plastic kap schroeft niet goed meer.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:06
Ik had gisteren een kracht training op de fiets. 15 minuten opwarmen, 1 minuut op hoog vermogen met een lage cadans (rond de 60, zover je dat kan halen met de casette die je hebt), gevolgd door 4 minuten herstel, dat 4 keer herhalen, 15 minuten langer herstel en dan het blokje met de lage cadans nog een keer herhalen, gevolgd door 15 minuten actieve cooldown. Dan moest die 1 minuut met lage cadans ook nog eens zittend gedaan worden.

Dat ging allemaal goed en zonder problemen, tot ik halverwege was in de actieve cooldown. Ik kreeg toch last van wat leek mijn zitbotjes. Thuis van de fiets afgestapt en dat ging niet echt van harte. Het leek niet echt de zitbotjes zelf, maar meer de aanhechting die dichtbij de zitbotjes zit aan de binnen/achterkant van je dij. Bewegingen zoals opstaan en gaan zitten op een stoel e.d. waren zeker voor een uurtje alles behalve prettig.

Op mijn fiets heb ik nu sind Juni zo'n 1500km gereden zonder problemen. Dus het zadel kan het probleem bijna niet zijn. Het moet dan bijna wel de training zijn aangezien dit een inspanning is die ik normaal nooit doe. Als ik dan al op een cadans van 60 zit zou het uit het zadel zijn en niet zittend.
Iemand die dit probleem herkend en ook wel eens heeft gehad?

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Geen last van maar doe ook nooit dit soort trainingen. Klinkt ook als een training die beter werkt in de sportschool, op apparatuur die daarvoor gemaakt is dan op een fiets.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• verstappen33
dano_nl schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:09:
[...]

Had even gespiekt op je strava, man wat rij jij veel en ver! Mag ik vragen hoe je tot dit niveau gekomen ben?
Hij fietst al 40km gemiddeld enkele reis naar zijn werk elke dag, dat is dus al 80 per dag aan woon-werk verkeer..
Lijkt me wel een goede basis :+
En als je het verder aanvult met andere langere ritjes dan gaat je uithoudingsvermogen verder omhoog..

Maar vergis je niet in wat dagelijks naar je werk fietsen aan basis conditie oplevert.. Ook al doe je het op de normale fiets en is het maar 10km per ritje..

• MrBarBarian
@WaSteiL

Euh... Na sommige trainingen heb ik echt wel meer dan een uurtje erna last van mijn benen. Dat is toch ook een beetje het idee?

Je zal wat spieren en/of pezen hebben gebruikt die dat niet gewend waren. Zo lang het hersteld is er niks aan de hand lijkt me..

Je lichaam streeft naar balans. Training verstoord die balans....

iRacing Profiel

• WaSteiL
MrBarBarian schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:47:
@WaSteiL

Euh... Na sommige trainingen heb ik echt wel meer dan een uurtje erna last van mijn benen. Dat is toch ook een beetje het idee?

Je zal wat spieren en/of pezen hebben gebruikt die dat niet gewend waren. Zo lang het hersteld is er niks aan de hand lijkt me..

Je lichaam streeft naar balans. Training verstoord die balans....
Je hebt misschien ook wel gelijk. Ik zei ook al dat vooral dit soort trainingen normaal niet de normale manier van fietsen is, die bij mij veel meer op souplesse gaat. Het was alleen maar dat de pijn niet zozeer in mijn benen zat waar je het logisch verwacht maar dus meer de aanhechtingen leek te zijn.
Maar ja.. het is dan ook compleet iets anders, dus kan je ook op andere plekken "pijn" verwachten.. :9

@Joindry dit was buiten.. Maar de training was dat je tijdens die momenten juist moest blijven zitten. Dus jouw verhaal gaat nog steeds wel op.

[ Voor 7% gewijzigd door WaSteiL op 20-08-2021 09:57 ]

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:57

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

WaSteiL schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:29:
Ik had gisteren een kracht training op de fiets. 15 minuten opwarmen, 1 minuut op hoog vermogen met een lage cadans (rond de 60, zover je dat kan halen met de casette die je hebt), gevolgd door 4 minuten herstel, dat 4 keer herhalen, 15 minuten langer herstel en dan het blokje met de lage cadans nog een keer herhalen, gevolgd door 15 minuten actieve cooldown. Dan moest die 1 minuut met lage cadans ook nog eens zittend gedaan worden.

Dat ging allemaal goed en zonder problemen, tot ik halverwege was in de actieve cooldown. Ik kreeg toch last van wat leek mijn zitbotjes. Thuis van de fiets afgestapt en dat ging niet echt van harte. Het leek niet echt de zitbotjes zelf, maar meer de aanhechting die dichtbij de zitbotjes zit aan de binnen/achterkant van je dij. Bewegingen zoals opstaan en gaan zitten op een stoel e.d. waren zeker voor een uurtje alles behalve prettig.

Op mijn fiets heb ik nu sind Juni zo'n 1500km gereden zonder problemen. Dus het zadel kan het probleem bijna niet zijn. Het moet dan bijna wel de training zijn aangezien dit een inspanning is die ik normaal nooit doe. Als ik dan al op een cadans van 60 zit zou het uit het zadel zijn en niet zittend.
Iemand die dit probleem herkend en ook wel eens heeft gehad?
Ik heb indoor ook veel vaker en sneller last van zitbeentjes. Of een peesje/spiertje dat in de buurt ligt. Das omdat die langdurig, zonder onderbreken, samengedrukt werden) Deze zomer toch makkelijk 3000 kilometer afegelegd. Maar garantie als ik deze herfst de rollen bovenhaal dat ik binnen 45 min last ondervind.
Dat heeft gewoon te maken met je fixed indoor positie. Buiten beweeg je veel meer, je fiets kantelt ook in bochten. kasseien, hellingen...
Enige wat helpt bij mij is wat frequenter uit het zadel te gaan indoor. Het is bovendien niet slecht voor je training ook. Een oplossing kan ik wel niet bieden vrees ik.

• Bacchus
verstappen33 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:41:
[...]
Maar vergis je niet in wat dagelijks naar je werk fietsen aan basis conditie oplevert.. Ook al doe je het op de normale fiets en is het maar 10km per ritje..
Stiekem is dagelijks twee keer een half tot een heel uur woon-werk-fietsen met je laptop op de bagagedrager waarschijnlijk effectiever voor je basisconditie dan twee keer per week anderhalf uur knallen op je racemonster. Is nog goedkoper en kost waarschijnlijk nog minder tijd ook.

• Requiem19
  • Nu online
Bacchus schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:35:
[...]

Stiekem is dagelijks twee keer een half tot een heel uur woon-werk-fietsen met je laptop op de bagagedrager waarschijnlijk effectiever voor je basisconditie dan twee keer per week anderhalf uur knallen op je racemonster. Is nog goedkoper en kost waarschijnlijk nog minder tijd ook.
Dit is één van de hoofdredenen waarom ik probeer 2 a 3 keer per week naar kantoor te gaan. Gratis trainen, als zuinige Hollander moet je alles wat gratis is meepakken natuurlijk ;).

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Requiem19 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:39:
[...]

Dit is één van de hoofdredenen waarom ik probeer 2 a 3 keer per week naar kantoor te gaan. Gratis trainen, als zuinige Hollander moet je alles wat gratis is meepakken natuurlijk ;).
Als je thuis werkt kan je alsnog een rondje voor en na je werkdag doen ;)

Witte trainingen tijdens woon-werk, zwart als je gaat 'trainen', prima idee

• Requiem19
  • Nu online
418O2 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:41:
[...]

Ja maar dat rondje voor/na werk is niet 'gratis'. Als in, dat is dan bewust 'sporten', mentaal gezien ;). Dat ritje naar werk is functioneel (ik moet naar werk) ;-). Maakt natuurlijk niet uit hoe je het doet, als je maar beweegt.

Mijn week ziet er qua bewegen nu zo uit:

Maandag: high intensity Crossfit
Dinsdag: fietsen naar werk heen en weer (+/- 50 minuten totaal)
Woensdag: fietsen naar werk + korte rit op de racefiets met intervallen
Donderdag: fietsen naar werk + low intensity Olympic Weightlifting
Vrijdag: rust / kort ritje op de indoor trainer
Za of zondag: 100km + ritje in Zone 1

Voor mij een mooie afwisseling qua sporten en qua intensiteitsniveaus en tot nu toe werkt dit 'regime' erg goed. Hoogste waardes op de fiets ooit (ook dankzij 2 weken Dolomieten), namelijk 57 VO2 Max en FTP van 255 watt.

Maar ook met high intensity Crossfit merk ik dat de toegenomen Aerobe conditie helpt: sneller herstel in intervallen en waar ik voorheen in CF gelijk naar hartslag 190 schoot, is dat nu iets lager en kan ik dus wat langer door.

Mooi hoe die energysystemen elkaar lijken te complementeren.

• DDX
[...]

Succes met motivatie om met slechter weer 's ochtends dan een rondje te gaan doen.
Als je naar je werk 'moet' gaat dat een stuk makkelijker.
In de herfst/winter heb ik wel eens dat ik op een weekenddag minder km's maak dan doordeweeks met 'verplichte' woon/werk km's.

• WaSteiL
[...]

Ik kende dit fenomeen niet, maar bij in de laatste "Beter Worden" podcast (LSRF samen met Jim van den Berg) leggen ze gepolariseerd trainen uit. Erg interessant voor de mensen die hier meer over willen weten.

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:38
Requiem19 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

Ja maar dat rondje voor/na werk is niet 'gratis'. Als in, dat is dan bewust 'sporten', mentaal gezien ;). Dat ritje naar werk is functioneel (ik moet naar werk) ;-). Maakt natuurlijk niet uit hoe je het doet, als je maar beweegt.

Mijn week ziet er qua bewegen nu zo uit:

Maandag: high intensity Crossfit
Dinsdag: fietsen naar werk heen en weer (+/- 50 minuten totaal)
Woensdag: fietsen naar werk + korte rit op de racefiets met intervallen
Donderdag: fietsen naar werk + low intensity Olympic Weightlifting
Vrijdag: rust / kort ritje op de indoor trainer
Za of zondag: 100km + ritje in Zone 1

Voor mij een mooie afwisseling qua sporten en qua intensiteitsniveaus en tot nu toe werkt dit 'regime' erg goed. Hoogste waardes op de fiets ooit (ook dankzij 2 weken Dolomieten), namelijk 57 VO2 Max en FTP van 255 watt.

Maar ook met high intensity Crossfit merk ik dat de toegenomen Aerobe conditie helpt: sneller herstel in intervallen en waar ik voorheen in CF gelijk naar hartslag 190 schoot, is dat nu iets lager en kan ik dus wat langer door.

Mooi hoe die energysystemen elkaar lijken te complementeren.
Mooi schema wel! Ziet er bij ongeveer zo uit

Maandag: sportschool, aan de gewichten hangen
Dinsdag: fietsen, meestal interval training
Woensdag: sportschool
Donderdag: fietsen
Vrijdag: sportschool
Weekend: langere ronde

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• Requiem19
  • Nu online
KW25 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:27:
[...]

Mooi schema wel! Ziet er bij ongeveer zo uit

Maandag: sportschool, aan de gewichten hangen
Dinsdag: fietsen, meestal interval training
Woensdag: sportschool
Donderdag: fietsen
Vrijdag: sportschool
Weekend: langere ronde
Vrij vergelijkbaar als mijn schema denk ik?

Ik neem aan dat je dan op maandag er wel voor zorgt dat je geen benen traint, want je haalt dan de dag erna in de interval training op de fiets niet de hoogste intensiteit denk ik.

Dat is wel de moeilijkheid van meerdere sporten combineren, vaak zit er toch wel een deel in dat elkaar tegenwerkt qua herstel / training...

• Bacchus
Requiem19 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:30:
[...]
Dat is wel de moeilijkheid van meerdere sporten combineren, vaak zit er toch wel een deel in dat elkaar tegenwerkt qua herstel / training...
Als je ze los van elkaar ziet zeker. Ik vind het persoonlijk veel makkelijker lopend diep te gaan en kan goed ontspannen langere tijd fietsen. Zo kan ik me goed voorstellen dat je zoiets in je voordeel gebruikt en zware intervallen vaker in een looptraining pakt om de dag erna lekker ontspannen een paar uurtjes te fietsen. Andersom zou me snel jeuken: intervallen op de fiets gaat wel maar vind ik lastiger en twee uur lopend op lage intensiteit wordt een vlot wandeltempo voor mij.

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01 13:49
Bacchus schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:35:
[...]

Sterker nog: ik fiets op een electrische fiets naar mijn werk. Pre-Corona 5 x per week, nu 2-3 per week, 26 km retour, ruim een uur fietsen per dag. Ik fiets wel flink door, altijd op de begrenzer ca. 26km/h. Gemiddelde hartslag tijdens zo'n rit is ~120bpm (mijn maximale hartslag is ~190). Intensiteit is op niveau van een rustige hersteltraining, prima om de basis te onderhouden.

Voor de critici van electrische fietsen: Ik wil gewoon vlot, zonder zweet, verkleden, douchen naar m'n werk. Scheelt 20 minuten per dag t.o.v. een gewone fiets.

Daarnaast 2-3 keer per week hardlopen en in het seizoen 2-3 keer per week op de racefiets.Genoeg variatie in intensiteit.

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 18:39
bert74 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:49:
[...]

Sterker nog: ik fiets op een electrische fiets naar mijn werk. Pre-Corona 5 x per week, nu 2-3 per week, 26 km retour, ruim een uur fietsen per dag. Ik fiets wel flink door, altijd op de begrenzer ca. 26km/h. Gemiddelde hartslag tijdens zo'n rit is ~120bpm (mijn maximale hartslag is ~190). Intensiteit is op niveau van een rustige hersteltraining, prima om de basis te onderhouden.

Voor de critici van electrische fietsen: Ik wil gewoon vlot, zonder zweet, verkleden, douchen naar m'n werk. Scheelt 20 minuten per dag t.o.v. een gewone fiets.

Daarnaast 2-3 keer per week hardlopen en in het seizoen 2-3 keer per week op de racefiets.Genoeg variatie in intensiteit.
Erg herkenbaar. Hier zelfde. Helemaal niets mis mee. Zeker niet gezien je overwegingen.

En als je altijd in je begrenzer rijdt, rij je effectief op een zware fiets zonder ondersteuning. Allen ipv 15 km/h nu 25 km/h.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:51

Crazy D

I think we should take a look.

[...]

Helemaal niks mis met elektrisch fietsen, Ik heb een week een speed pedelec getest (maar uiteindelijk niet gedaan omdat 1 uur enkele reis, in de praktijk meer, nog steeds best aardig wat tijd is en dan moet ik niet teveel tegenwind hebben), maar met hartslag meter wat rondjes gemaakt en het grooste verschil was dat ik gewoon flink harder reed op dat ding. Bij hartslag waarmee ik op de racer 25 of zo reed, ging dat op die fiets dus met 35-40 oid. Bij een normale e-bike zit je wel sneller op de 25 die het maximum is, maar het is geen scooter, je moet nog steeds trappen.... Ik vind het een perfecte optie zeker als je op kantoor niet lekker ff kunt douchen en zo, om toch te fietsen met een beetje tempo.

Exact expert nodig?

• Bacchus
Crazy D schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:59:
[...]
Helemaal niks mis met elektrisch fietsen,
Mwah, ik vind het een vergezochte oplossing. (als we hetzelfde probleem voor ons hebben)
Het is veel logischer wat aan de dramatische aerodynamica van de gemiddelde fietser te doen.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Bacchus schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:14:
[...]

Mwah, ik vind het een vergezochte oplossing. (als we hetzelfde probleem voor ons hebben)
Het is veel logischer wat aan de dramatische aerodynamica van de gemiddelde fietser te doen.

Denk dat dit vooral de overweging is.

• MrBarBarian
WaSteiL schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:54:
[...]

Je hebt misschien ook wel gelijk. Ik zei ook al dat vooral dit soort trainingen normaal niet de normale manier van fietsen is, die bij mij veel meer op souplesse gaat. Het was alleen maar dat de pijn niet zozeer in mijn benen zat waar je het logisch verwacht maar dus meer de aanhechtingen leek te zijn.
Maar ja.. het is dan ook compleet iets anders, dus kan je ook op andere plekken "pijn" verwachten.. :9

@Joindry dit was buiten.. Maar de training was dat je tijdens die momenten juist moest blijven zitten. Dus jouw verhaal gaat nog steeds wel op.
Krachttrainingen, zoals deze, zorgen voor een andere belasting. Logisch dus dat je lichaam daar op reageert.

iRacing Profiel

• Bacchus
Phydomir schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:17:
Denk dat dit vooral de overweging is.
Met een betere aerodynamica verlies je minder energie aan het opwarmen van de lucht, dus hoef je minder hard te trappen voor dezelfde snelheid. Ik zie niet waarom je dan meer zou moeten zweten en dus ook niet dat omkleden en douchen nodig is.

• Requiem19
  • Nu online
Bacchus schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:24:
[...]

Met een betere aerodynamica verlies je minder energie aan het opwarmen van de lucht, dus hoef je minder hard te trappen voor dezelfde snelheid. Ik zie niet waarom je dan meer zou moeten zweten en dus ook niet dat omkleden en douchen nodig is.
De winst met aerodynamica begint neemt pas echt significant toe bij hogere snelheden. Je zal in een aerodynamische positie toch nog redelijk wat watt (vanuit het oogpunt van de modale fietser) moeten trappen om 20-25 te gaan.

Daarnaast is niet iedereen gezegend met voldoende mobiliteit om ook echt aerodynamisch op de fiets te zitten voor langere periodes.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:51

Crazy D

I think we should take a look.

Bacchus schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:14:
[...]

Als jij je Aero van 25-30 km/u naar 45 km/u weet te verbeteren, knappe jongen |:( tot die tijd is een e-bike een uitstekende optie in plaats van met de auto/brommer, als fatsoenlijk douchen na een zweet-rit geen optie is op het werk.

Exact expert nodig?

• DieAnder
  • Laatst online: 03-01 23:13
Crazy D schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:29:
Als jij je Aero van 25-30 km/u naar 45 km/u weet te verbeteren, knappe jongen |:( tot die tijd is een e-bike een uitstekende optie in plaats van met de auto/brommer, als fatsoenlijk douchen na een zweet-rit geen optie is op het werk.
45 km/h rijden zonder al te grote inspanning is geen enkel probleem met een velomobiel (overkapte ligfiets).

V.w.b. zweten en douchen: het kost natuurlijk geen extra tijd als je dochet na het fietsen i.p.v. na het opstaan. Er moeten natuurlijk wèl faciliteiten zijn op je bestemming (fietsenstalling, douche, ruimte om natte (zweet / regen) kleding en handdoek te drogen.

En zoals eerder gezegd onderschrijf ik ook: het is een uitstekende manier om een basisconditie op te bouwen en te onderhouden. Ik forens niet meer sinds corona en het is droef gesteld met mijn conditie.

• Requiem19
  • Nu online
Met 100watt doe je op een ligfiets 'maar 27,5 kmh' jongens ;).

Afbeeldingslocatie: https://files.fietsersbond.nl/app/uploads/2011/04/18104156/wind_mee-tegen_illustr_titel_en.jpg

En hier nog even de 'kruissnelheden'

Kruissnelheid verschilende type fietsen

Vermogen 75 100 150 200 250
Stadsfiets 16,5 18,8 22,4 25,2 27,6
Sportieve fiets 19,4 21,9 25,9 29,0 31,6
Racefiets 21,8 24,8 29,4 33,1 36,2
Lage ligfiets 24,3 28,4 34,6 39,5 43,6
Quest 24,9 30,3 38,9 45,5 51,2

[ Voor 45% gewijzigd door Requiem19 op 20-08-2021 14:15 ]

• mhr-zip
DieAnder schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:42:
[...]

45 km/h rijden zonder al te grote inspanning is geen enkel probleem met een velomobiel (overkapte ligfiets).

V.w.b. zweten en douchen: het kost natuurlijk geen extra tijd als je dochet na het fietsen i.p.v. na het opstaan. Er moeten natuurlijk wèl faciliteiten zijn op je bestemming (fietsenstalling, douche, ruimte om natte (zweet / regen) kleding en handdoek te drogen.

En zoals eerder gezegd onderschrijf ik ook: het is een uitstekende manier om een basisconditie op te bouwen en te onderhouden. Ik forens niet meer sinds corona en het is droef gesteld met mijn conditie.
Probleem van een velomobiel is, dat je ook voor vol aangezien wil worden door je collega's niet als die weirdo.

Maar ff serieus, een speedelec is wel makkelijker in de schuur te zetten en zie er nog wel een paar voordelen aan ten opzichte van een velomobiel. Ik zie speedelec's hier best veel in de randstad, en geef ze groot gelijk. Als je iedere dag de Brienenoord over moet of de A15 uit, kan je veel tijd besparen door files te mijden.

• Bacchus
@Requiem19 Dat illustreert wel mooi je eerdere stelling dat "winst met aerodynamica begint neemt pas echt significant toe bij hogere snelheden." +/- 25 km/u kost op een racefiets 33% extra tov de Quest, 35 km/u kost al het dubbele.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:18
mhr-zip schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:30:
[...]

Probleem van een velomobiel is, dat je ook voor vol aangezien wil worden door je collega's niet als die weirdo.

Maar ff serieus, een speedelec is wel makkelijker in de schuur te zetten en zie er nog wel een paar voordelen aan ten opzichte van een velomobiel. Ik zie speedelec's hier best veel in de randstad, en geef ze groot gelijk. Als je iedere dag de Brienenoord over moet of de A15 uit, kan je veel tijd besparen door files te mijden.
Een velomobiel staat eigenlijk nog altijd stiekum op een verlanglijstje.
Niet zozeer om hard mee te gaan, maar vooral de efficiëntie. Nu is mijn woon/werk slechts 20 minuten dus daar doe je het niet voor. Maar als vervanging van OV/Auto op middellange afstanden vind ik het wel gaaf. Waarschijnlijk wel een Mango, alhoewel ik mij afvraag hoeveel bagage er nog in een Mango kan. Een Quest zou wat praktischer zijn, maar wel weer een heel stuk duurder.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01 13:49
Requiem19 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:14:
Met 100watt doe je op een ligfiets 'maar 27,5 kmh' jongens ;).

[Afbeelding]

En hier nog even de 'kruissnelheden'

Kruissnelheid verschilende type fietsen

Vermogen 75 100 150 200 250
Stadsfiets 16,5 18,8 22,4 25,2 27,6
Sportieve fiets 19,4 21,9 25,9 29,0 31,6
Racefiets 21,8 24,8 29,4 33,1 36,2
Lage ligfiets 24,3 28,4 34,6 39,5 43,6
Quest 24,9 30,3 38,9 45,5 51,2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQLepx2iNCS8ruO6bXdUTvXqJQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GCcDcwnGvzrpTAfLOEXomSie.jpg?f=fotoalbum_large

Plaatje klopt wel aardig bij een electrische fiets. Weinig verschil in gemiddelde bij tegen/mee wind. Bij mee-wind is electrische ondersteuning nihil, bij tegenwind veel meer.

Ik had vanochtend een gemiddelde van 23,8 bij een gemiddelde hartslag van 119bpm.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 21:36
Morgen fietsen met iemand die zwakker is dan mij, wilde graag eens mee om de omgeving te leren kennen. Route is ietwat heuvelachtig (was ook het verzoek) maar hoe ga je om met iemand die minder snel naar boven kan? In elk geval ieder eigen tempo en wachten op elkaar.
Maar verder? Stap je direct weer op zodra de ander bij je is, geef je de ander wel/geen rusttijd? Of rij je bovenaan (een stuk) terug naar beneden om alsnog samen de rest te fietsen?

• Requiem19
  • Nu online
Ramon 73 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:54:
Morgen fietsen met iemand die zwakker is dan mij, wilde graag eens mee om de omgeving te leren kennen. Route is ietwat heuvelachtig (was ook het verzoek) maar hoe ga je om met iemand die minder snel naar boven kan? In elk geval ieder eigen tempo en wachten op elkaar.
Maar verder? Stap je direct weer op zodra de ander bij je is, geef je de ander wel/geen rusttijd? Of rij je bovenaan (een stuk) terug naar beneden om alsnog samen de rest te fietsen?
Mijn ervaring is dat de langzame fietser gaat proberen jouw tempo te halen en dan doorgaans ook zegt 'dit is ok', maar eigenlijk denkt 'dit gaat te hard'. Dan moeten ze vaak toch te lang boven hun drempel fietsen en is het opeens helemaal klaar en staan ze stil.

Ik zou de langzamere fietser het tempo laten bepalen in het begin, dan kun je beetje inschatten wat haar/zijn eigen snelheid is en dan dat tempo zoveel mogelijk aanhouden.

Als je constant bergop wegrijdt en dan bovenop wacht etc, is dat doorgaans niet goed voor het zelfvertrouwen van de ander en gaan ze toch proberen harder dan normaal te rijden.

Maar iedereen is anders natuurlijk...

• DieAnder
  • Laatst online: 03-01 23:13
mhr-zip schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:30:
[...]

Probleem van een speedelec is, dat je ook voor vol aangezien wilt worden door andere fietsers niet als die looser.

Collega's kun je uitkiezen, medefietsers niet. Net zoals het een keuze is om de Brienenoord over of de A15 uit te moeten.

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:50

Stufferdt

doet ook maar wat.

Wat is ietwat heuvelachtig? In Limburg gaat het wellicht om minuten, maar Veluwe/Posbank/Heuvelrug is het hooguit een half minuutje, waardoor je prima even kan freewheelen of drinken en dan ben je weeral ingehaald. Ik zou het gewoon op dat soort momenten even vragen, of hij wil verder fietsen of even wil stoppen. Vaak gaat de langzamere ook wat dieper en dus harder kapot, waardoor diegene meestal ook wel even pauze wil. Je kan natuurlijk ook gewoon naast hem blijven fietsen en 'm tips geven of motiveren en hier/daar een segmentje uitkiezen om te knallen zelf en dan boven te wachten.

Ik doe bovenstaande ook altijd met @Fisico. Bovenaan de Posbank drink ik bijvoorbeeld even een kopje koffie terwijl ik op 'm wacht :+

😀😀😀

• Nutterd

Nutterd

Requiem19 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:57:
[...]

Mijn ervaring is dat de langzame fietser gaat proberen jouw tempo te halen en dan doorgaans ook zegt 'dit is ok', maar eigenlijk denkt 'dit gaat te hard'. Dan moeten ze vaak toch te lang boven hun drempel fietsen en is het opeens helemaal klaar en staan ze stil.

Ik zou de langzamere fietser het tempo laten bepalen in het begin, dan kun je beetje inschatten wat haar/zijn eigen snelheid is en dan dat tempo zoveel mogelijk aanhouden.

Als je constant bergop wegrijdt en dan bovenop wacht etc, is dat doorgaans niet goed voor het zelfvertrouwen van de ander en gaan ze toch proberen harder dan normaal te rijden.

Maar iedereen is anders natuurlijk...
normaal zou ik het hier mee eens zijn maar heuvel/berg op (ik ga ervanuit dat hij in zuid-limburg gaat fietsen) zou ik persoonlijk zeggen ieder eigen tempo naar boven. ben zelf absoluut geen klimmer maar heb ook wel eens geprobeerd om in zuid-limburg rustig een klimmetje te doen (niet dat ik normaal naar boven vlieg hoor :+ ) en dat was echt gewoon K*T.

wel zou ik dan boven nog even blijven wachten voordat je weer verder fietst en op het vlakke gedeelte dan wel gewoon lekker rustig aan peddelen.

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Stap je direct weer op zodra de ander bij je is, geef je de ander wel/geen rusttijd?
Natuurlijk, vol gas naar boven, al track standing hem/haar bovenaan op wachten en vervolgens als hij/zij net naast je achterwiel is vol gas in super tuck de heuvel af en in het volgende dal dit weer herhalen om te laten zien wat een massieve benen je wel niet hebt. :+

Of als je die persoon ooit nog eens recht in de ogen wil kunnen kijken wacht je bovenaan totdat die ook weer op adem en een slok drinken heeft gehad en ga je rustig weer naar beneden. Of je gaat inderdaad bovenaan weer terug totdat je de andere weer voorbij bent en ga je weer omhoog totdat je samen boven komt. Of je fiets gewoon met 2 vingers in je neus samen op. Stem dit gewoon bij de start met elkaar af. ligt echt aan de relatie die je met elkaar hebt en waar de andere zich het prettigst bij voelt.

Flickr - Strava

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

Superster

Normaal gesproken ga ik op hetzelfde tempo naar boven als mijn langzamere mede-rijder, behalve als we vooraf hebben afgesproken dat ik een PR wil halen. Andersom doen mijn snellere fietsmaten dat ook met mij.

Voor je gemiddelde hoef je toch sowieso al niet meer te gaan, behalve als je nog op de Spaubeekseberg naar onder een kilometertje kan pakken.

Men weet niet wat een primaire bron is.. Olé Olé

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:57
Wanneer je samen naar boven fietst, kun je jezelf ook nog iets uitdagen door je zelf een opdracht te geven. Bijv. veel lichter verzet dan normaal, of juist tandje zwaarder of van de hele klim staan op de pedalen.

Verder zou ik vooral samen afstemmen wat jullie beide fijn vinden. Belangrijk aspect is vooral hoe goed kent de langzamere zichzelf (gaat hij/zij zich over de kop fietsen of niet) en in hoeverre laat hij zich "gek" maken door iemand die sneller fietst. Voor de minder snelle is het meestal dubbel zo zwaar. De inspanning is groter en het herstel tijdens het fietsen is meestal minder/korter.

Zolang je maar beide accepteert dat er niveau verschil is, moet het best goed komen.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

• Ramon 73
GWBoes schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:35:
[...]

Natuurlijk, vol gas naar boven, al track standing hem/haar bovenaan op wachten en vervolgens als hij/zij net naast je achterwiel is vol gas in super tuck de heuvel af en in het volgende dal dit weer herhalen om te laten zien wat een massieve benen je wel niet hebt. :+

Of als je die persoon ooit nog eens recht in de ogen wil kunnen kijken wacht je bovenaan totdat die ook weer op adem en een slok drinken heeft gehad en ga je rustig weer naar beneden. Of je gaat inderdaad bovenaan weer terug totdat je de andere weer voorbij bent en ga je weer omhoog totdat je samen boven komt. Of je fiets gewoon met 2 vingers in je neus samen op. Stem dit gewoon bij de start met elkaar af. ligt echt aan de relatie die je met elkaar hebt en waar de andere zich het prettigst bij voelt.
Dat eerste deed een toenmalige fietsmaat vaak. Nu gingen we 1-2x per jaar samen erop uit en dan kan ik er nog wel tegen. Als ik wil rusten dan zeg ik dat wel en stop op een gunstig moment.
Nu was dat steeds mannen onder elkaar. Degene die met mij meegaat morgen is een vrouw, en de relatie is buurvrouw (paar deuren verderop). Ik ken haar niet eens zo goed, van af en toe een kletspraatje op straat of in de supermarkt. Heb ietwat het vermoeden dat ze niet zal vertellen dat het zwaar gaat, vorige keer reden we tegelijk weg in dezelfde richting, stukje samen gereden vanwege zelfde aanrijroute. Bleef lekker doorfietsen en kletsen, dus ik had niet in de gaten dat het voor haar te snel ging.
Andersom lijkt het een redelijk stoere vrouw (geen shag, baard of tattoos) die misschien niet graag de zachtere kant laat zien.
Onder mannen is dat toch ietsje anders....

• Requiem19
  • Nu online
@Verwijderd Wellicht ook van belang voor de juiste strategie voor morgen: is het nou een 'date' morgen, of is het gewoon een buurvrouw die je als kennis ziet? :P.

• Ramon 73
Stufferdt schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:59:
[...]

Wat is ietwat heuvelachtig? In Limburg gaat het wellicht om minuten, maar Veluwe/Posbank/Heuvelrug is het hooguit een half minuutje, waardoor je prima even kan freewheelen of drinken en dan ben je weeral ingehaald. Ik zou het gewoon op dat soort momenten even vragen, of hij wil verder fietsen of even wil stoppen. Vaak gaat de langzamere ook wat dieper en dus harder kapot, waardoor diegene meestal ook wel even pauze wil. Je kan natuurlijk ook gewoon naast hem blijven fietsen en 'm tips geven of motiveren en hier/daar een segmentje uitkiezen om te knallen zelf en dan boven te wachten.

Ik doe bovenstaande ook altijd met @Fisico. Bovenaan de Posbank drink ik bijvoorbeeld even een kopje koffie terwijl ik op 'm wacht :+
Limburg idd, en stukje Voerstreek omdat ze dat graag wilde zien.

Maar dan zal ik maar de voorzichtige aanpak hanteren en het gewoon vragen.
Moet ik niet te vaak doen, met een vrouw gaan fietsen. Kunt er ook niet achter blijven hangen (zit je nou naar mijn billen te kijken?)
Requiem19 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:21:
@Verwijderd Wellicht ook van belang voor de juiste strategie voor morgen: is het nou een 'date' morgen, of is het gewoon een buurvrouw die je als kennis ziet? :P.
Hallo! Absoluut geen date! Leeftijdsverschil is aanzienlijk, makkelijk 20 jaar. Daarnaast beide bezet en heb 0,0 behoefte aan een wissel of reservespeler.

[ Voor 16% gewijzigd door Ramon 73 op 20-08-2021 16:25 ]

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-01 19:56
Ramon 73 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:22:
[...]

Moet ik niet te vaak doen, met een vrouw gaan fietsen. Kunt er ook niet achter blijven hangen (zit je nou naar mijn billen te kijken?),
Als die billen de moeite zijn.....

• Nutterd

Nutterd

Requiem19 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:21:
dan zou ik sowieso heel rustig fietsen in de hoop dat ze nog wat energie over heeft :+

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-01 21:46

Fisico

by Fabian

Elke keer gelijk doorgaan is de langzamere heel langzaam helemaal slopen.Jij kan steeds herstellen en de andere niet. Is er boven een mooi punt dan zou ik daar even stoppen en wachten, maar soms is beneden wachten fijner. Dat hangt een beetje van de ruimte af en persoonlijk ga ik liever in een flow door de afdaling in, zeker wanneer die gelijk steil is. Probeer vooral je eigen cadans te rijden, dat is fijner voor je knieën.
[...]

Moet ik niet te vaak doen, met een vrouw gaan fietsen. Kunt er ook niet achter blijven hangen (zit je nou naar mijn billen te kijken?)
dat zou @Stufferdt zeker doen ;)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-01 20:13

McMiGHtY

- burp -

Ik ga ook wel is fietsen met iemand... Die kan ik helemaal stuk fietsen als het vlak is..komt er een heuveltje aan..fietst ze mij helemaal naar de vaantjes...

Weet je zeker dat ze niet klimmen kan?

En anders gewoon je testosteron thuislaten..en aardig zijn.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:43
[...]

[...]

Hallo! Absoluut geen date! Leeftijdsverschil is aanzienlijk, makkelijk 20 jaar. Daarnaast beide bezet en heb 0,0 behoefte aan een wissel of reservespeler.
Geen wissel of reservespeler. Misschien een extra speler?

Maar ik zou gewoon lekker gaan fietsen. Check onderweg ook hoe het gaat. Gaat het te snel, gaat het te langzaam. Oftewel communiceren.

• Ramon 73
McMiGHtY schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:32:
Ik ga ook wel is fietsen met iemand... Die kan ik helemaal stuk fietsen als het vlak is..komt er een heuveltje aan..fietst ze mij helemaal naar de vaantjes...

Weet je zeker dat ze niet klimmen kan?

En anders gewoon je testosteron thuislaten..en aardig zijn.
Ik heb nergens gezegd dat ze wel of niet kan klimmen. We hebben 1x een stuk samen op gereden, km of 5.Daarvan vertelde ze dat dat best hard ging voor haar doen. Ik had de indruk dat ze het prima kon bijhouden, kletste nog volop door.

En gaat niet om testosteron, is niet de persoon, het type of de gelegenheid waarop of waarmee ik indruk wil maken. Enige reden om de vraag te stellen was om de ander niet zó op de tenen te laten rijden dat ze nooit meer mee wil. Ik zoek in de buurvrouw geen fietsmaat, daarvoor liggen we te ver uit elkaar qua verwachtingen van sport. Leuk voor soms, maar ga toch liefst alleen. Maar rij ik de ander onbewust helemaal stuk, dan blijft het bij 1 keer. Ik wl ook wel eens iemand mee voor iets rustiger te rijden, kletspraatje, terrasje.

• MrBarBarian
We snappen het @Ramon 73 . Je wil graag een rondje op je buurvrouw :+

iRacing Profiel

• Ramon 73
Fisico schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:55:
[...]

Elke keer gelijk doorgaan is de langzamere heel langzaam helemaal slopen.Jij kan steeds herstellen en de andere niet.
Zo heb ik dat ook ervaren als ik met snellere fietsmaat in de Ardennen ging rijden. Hij is zeker 1 kop kleiner en 20kg lichter, dat scheelt.

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-01 17:51
Verkeerde topic..

[ Voor 95% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 20-08-2021 19:48 ]

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35
DeVliegendeNLer schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:36:
Ik zit een beetje met een dilemma. Hopelijk kunnen jullie helpen. Voor het eerst een fietsbroek gehaald, en zit tussen twee maten in, een S en een M. Ze passen allebei, maar bij een S staat er net wat meer spanning op. Omdat ik er nog nooit een heb gedragen weet ik niet hoe strak het zou moeten zijn.

Als jullie tussen twee maten zitten, kiezen jullie dan een maatje kleiner of een maatje groter? Het is namelijk erg elastisch waardoor een maatje kleiner ook tot de optie behoort.

Het graag trouwens om deze, mocht dat wat helpen: https://www.mantel.com/rogelli-econ-bibshort
Het grote fietskleding topic
Pagina: 1 ... 337 ... 700 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).