Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 334 ... 699 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-01 17:51
418O2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:46:
@DeVliegendeNLer Ik zou een bikefit doen :) Stuurpen kan je goedkoop op marktplaats halen. 2cm kan al genoeg zijn
Ja, ik woon in Denemarken en hier kost het al snel 300 euro haha.

Ik heb even een plaatje gemaakt.

Normaal gesproken heb ik mijn ringvinger en pink voor de brakes (rode cirkel, hoe het normaal is), maar als ik mijn wijs- en middelvinger vóór de brakes doe (handen waar groene cirkel is), fietst dat net wat lekkerder.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fr0rMeKF3ksLkdp5DzpFSa8KL6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rvSFI5FrpMnfumy38FjGG5G5.jpg?f=fotoalbum_large

Ook heeft mijn stuurpen twee spacers, in totaal 2-3 cm. Heeft het nog nut om deze eraf te halen? Moet je op je racefiets minimaal 1 spacer of kan je er ook 0 hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 11-08-2021 12:58 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:54:
[...]

Ja, ik woon in Denemarken en hier kost het al snel 300 euro haha.

Ik heb even een plaatje gemaakt.

Als je fietst houd je je handen normaal gesproken op het rode gedeelte. Ik vind het lekkerder wanneer ik mijn handen vlak daarvoor, op het groene gedeelte houd: [Afbeelding]
Je zit in principe met het deel tussen je wijsvinger en duim tussen die 2 cirkels
Ook heeft mijn stuurpen twee spacers, in totaal 2-3 cm. Heeft het nog nut om deze eraf te halen? Moet je op je racefiets minimaal 1 spacer of kan je er ook 0 hebben?
Als je last hebt van een gebrek aan flexibiliteit zou ik geen spacers weg gaan halen.

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 11-08-2021 12:59 ]

• DeVliegendeNLer
418O2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:57:
[...]

Je zit in principe met het deel tussen je wijsvinger en duim tussen die 2 cirkels
[YouTube: How To Hold Your Handlebars Like A Pro | GCN Pro Tips]

[...]

Als je last hebt van een gebrek aan flexibiliteit zou ik geen spacers weg gaan halen.
Ja, precies. En ik zit meer vlak achter de bocht/hoek als het ware, qua comfortabelere houding.

Oké, spacers zal ik niet weghalen.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-01 14:42

Phydomir

Dennis

DeVliegendeNLer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:54:
Normaal gesproken heb ik mijn ringvinger en pink voor de brakes (rode cirkel, hoe het normaal is), maar als ik mijn wijs- en middelvinger vóór de brakes doe (handen waar groene cirkel is), fietst dat net wat lekkerder.[Afbeelding]
Toen ik 3 jaar geleden begon op de race fiets had ik mijn handen ook altijd op die bocht (in jouw groene cirkel). Fietste prima. Nu ik wat meer getraind ben rij ik eigenlijk altijd op de hoods, dus dat kan vanzelf goed gaan komen.

Met YouTube "bikefit" filmpjes kan je al een heel eind komen met dingen die jezelf kan proberen zonder dat je direct 300 euro kwijt bent aan een echte bikefit. Zeker in het begin is dat gewoon een kwestie van uitproberen. Wat lastig kan zijn want alles staat met elkaar in verbinding. Bijvoorbeeld last van je knie kan veroorzaakt worden door hoe je stuurt staat, maar ook door hoe je schoenplaatjes staan. Maar dat is gewoonten kwestie van proberen.

Geef jezelf ook voldoende tijd om te herstellen. Als je gisteren met rugklachten bent thuis gekomen, dan zullen die een dag later met andere instellingen niets ineens weg zijn.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11-2025
Als ik vanuit mijn eigen perspectief mag spreken, dan zou ik even eerst even een paar honderd km rijden om te wennen aan de fiets. Ik merkte na een poos pas dat een paar dingen puur gewenning waren en andere irritaties juist opkwamen. Pas toen ben ik gaan aanpassen met zadels, posities en andere dingen om te kijken wat fijn is.

Trouwens zou ik je als het op kleding aankomt niet teveel zorgen maken, als je een loose fit bestelt en de juiste maat toepast dan valt dat allemaal wel mee. Zeker op 169/70

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-01 14:27

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

dano_nl schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:34:
[...]

Beetje off topic maar welk dieet was dat?
ik kom af van behoorlijk overgewicht (110kg bij 1.80M) toen ben ik ruim 25kg afgevallen door het fietsen maar sinds ik harder ga fietsen ben ik alweer 3-4kg bijgekomen door flinke honger cravings en het gevoel dat je zo hard gesport hebt dat je alles kan eten :+

voor zover ik kan beoordelen en advies kan geven (van iemand die er zelf ook moeite mee heeft :+) gaat het gewoon vooral om een goeie eiwit-koolhydraat-vet verhouding en zijn een aantal dingen belangrijk:

Genoeg (koolhydraten) tijdens het sporten, koolhydraat na het sporten en weer ff later eiwit voor het herstel.

verder zou je natuurlijk je calorieën bij kunnen houden en kijken naar je standaard behoefte (onderhoud) + wat je verbrand door je beweging en hier een klein percentage onder gaan zitten en wel rekening houden met de macro's die je binnenkrijgt (E(iwit) K(oolhydraat) V(et) verhouding. maar dit zorgt natuurlijk wel dat je heel de dag door met eten bezig moet zijn en dit kan je snel tegen gaan staan.

correct me if i am wrong

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• DeVliegendeNLer
Phydomir schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:18:
[...]

Toen ik 3 jaar geleden begon op de race fiets had ik mijn handen ook altijd op die bocht (in jouw groene cirkel). Fietste prima. Nu ik wat meer getraind ben rij ik eigenlijk altijd op de hoods, dus dat kan vanzelf goed gaan komen.

Met YouTube "bikefit" filmpjes kan je al een heel eind komen met dingen die jezelf kan proberen zonder dat je direct 300 euro kwijt bent aan een echte bikefit. Zeker in het begin is dat gewoon een kwestie van uitproberen. Wat lastig kan zijn want alles staat met elkaar in verbinding. Bijvoorbeeld last van je knie kan veroorzaakt worden door hoe je stuurt staat, maar ook door hoe je schoenplaatjes staan. Maar dat is gewoonten kwestie van proberen.

Geef jezelf ook voldoende tijd om te herstellen. Als je gisteren met rugklachten bent thuis gekomen, dan zullen die een dag later met andere instellingen niets ineens weg zijn.
Ik ben mij gelukkig al aan het 'inlezen' over bikefit. Ja, ik was al van plan even twee dagen niet te fietsen en kijken hoe ik mij van het weekend voel.

Wat ik wel helemaal vergeten ben te zeggen is dat ik ook last heb van mijn perineum. Wellicht dat jullie hier nog wat aan hebben.

Ook heb ik na het fietsen geen last meer van mijn rug en nek, alleen mijn knieën.

• 418O2
  • Nu online
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:37:
[...]

Ik ben mij gelukkig al aan het 'inlezen' over bikefit. Ja, ik was al van plan even twee dagen niet te fietsen en kijken hoe ik mij van het weekend voel.

Wat ik wel helemaal vergeten ben te zeggen is dat ik ook last heb van mijn perineum. Wellicht dat jullie hier nog wat aan hebben.
Zadel met een sleuf, heb ik ook als oplossing gebruikt
Ook heb ik na het fietsen geen last meer van mijn rug en nek, alleen mijn knieën.
dat kunnen heel goed je schoenplaatjes zijn, of je zadel die wat naar voor/achter/omhoog/omlaag moet

• DeVliegendeNLer
418O2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:49:
[...]

[...]

dat kunnen heel goed je schoenplaatjes zijn, of je zadel die wat naar voor/achter/omhoog/omlaag moet
Bedankt, en alle anderen die mij hebben geholpen.

Als iemand nog tips heeft, graag! _/-\o_

• 418O2
  • Nu online
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:07:
[...]

Bedankt, en alle anderen die mij hebben geholpen.

Als iemand nog tips heeft, graag! _/-\o_
Kijk een paar bikefit videos, zet je zadel goed, stel je schoenplaatjes af en ga lekker fietsen :)

En ga dan al het geld dat je hebt uitgeven aan elektronica en kleding want dat hoort zo

Overigens doet deze opmerking mij denken dat je te hoog zit
Ook heb ik enigszins last van mijn onderrug wanneer ik aanzet. Soms moeten mijn nek/boven + dijbeen, vlak boven de knie, het ook bezien.
Je zou idealiter moeten trappen uit je bovenbenen en je onderrug moet stil zitten. En als je zadel op zijn laagst staat is dat dus wel een probleempje

[ Voor 30% gewijzigd door 418O2 op 11-08-2021 14:15 ]

• Frenz64
  • Laatst online: 03-01 10:37
418O2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:49:
[...]

Of stand van je zadel (hellingshoek), dat kan ook te veel druk op je perineum opleveren @DeVliegendeNLer

Maar vlgs mij heb je nog niet al te veel kilometers 'under the belt', dus eht is ook lastig inschatten wat simpelweg gewenning nodig heeft of wat echt verkeerde houding is.

• DeVliegendeNLer
418O2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:13:
[...]

Kijk een paar bikefit videos, zet je zadel goed, stel je schoenplaatjes af en ga lekker fietsen :)

En ga dan al het geld dat je hebt uitgeven aan elektronica en kleding want dat hoort zo

Overigens doet deze opmerking mij denken dat je te hoog zit

[...]

Je zou idealiter moeten trappen uit je bovenbenen en je onderrug moet stil zitten. En als je zadel op zijn laagst staat is dat dus wel een probleempje
Nee, kan nog een cm of 5 omlaag hoor, maar voor een racefiets staat de zadel al vrij laag t.o.v hoe het ‘normaal’ hoort.
Frenz64 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:15:
[...]

Of stand van je zadel (hellingshoek), dat kan ook te veel druk op je perineum opleveren @DeVliegendeNLer

Maar vlgs mij heb je nog niet al te veel kilometers 'under the belt', dus eht is ook lastig inschatten wat simpelweg gewenning nodig heeft of wat echt verkeerde houding is.
Ik had mijn zadel vanochtend zo horizontaal mogelijk proberen te zetten, voelde het een beetje in het begin maar daarna werd het al een stuk beter. Momenteel gebruik ik nog een trainingsbroek een geen dempende wielrenbroek. :p

Om precies te zijn ongeveer 120 km achter de rug, mijn eerste 120 km op een racefiets ooit, haha!

[ Voor 8% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 11-08-2021 14:28 ]

• 418O2
  • Nu online
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:25:
[...]

Nee, kan nog een cm of 5 omlaag hoor, maar voor een racefiets staat de zadel al vrij laag t.o.v hoe het ‘normaal’ hoort.

[...]
Je moet je knieen net niet strekken als je trapper onderaan is
Om precies te zijn ongeveer 120 km achter de rug, mijn eerste 120 km op een racefiets ooit, haha!
in 1 rit? Dat is vrij veel hoor, logisch dat je last hebt

• DeVliegendeNLer
418O2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:26:
[...]

Je moet je knieen net niet strekken als je trapper onderaan is

[...]

in 1 rit? Dat is vrij veel hoor, logisch dat je last hebt
Ja, weet ik. ;)

Nee in 3 ritten.

Slechte hoek ik weet het, maar zo zit ik erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LK1yPek367OggPsu_UTqs8cOPps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwtRuUnIv6IuSry3WAvK2ZDB.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe ziet dat eruit op het oog?

[ Voor 44% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 11-08-2021 14:31 ]

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-01 13:55
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:28:
[...]

Ja, weet ik. ;)

Nee in 3 ritten.

Slechte hoek ik weet het, maar zo zit ik erbij.

Hoe ziet dat eruit op het oog?
Zo op het oog zit je denk ik aan de lage kant en misschien met je zadel iets te ver naar achter. Maar dat is mijn oog, ik ben ook zeker geen expert. Als je wil is het misschien handiger om even een foto te posten waarbij je cranks horizontaal staan, dus net voordat je aan gaat zetten. En dan, als je vanaf de drive side een foto maakt, met je rechter been naar voren.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/nyvYFuiavmjbSVGMma_giiVnZhV8FNoawFgw3XeQ-X8Jx7rYqaRsSB86K18u1DjPxh9DwqQbPl56tdZ829NARMnE5XhEtWazfQ-nW_xB5BSBZd9x2jNIkGqatFP9J8R0FV_7NUCBTRkjtN61mItM

Zoiets, en dan ook nog eentje waar je wel met je rechterbeen onderaan de beweging zit.

• DeVliegendeNLer
Johlo schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:46:
[...]

Zo op het oog zit je denk ik aan de lage kant en misschien met je zadel iets te ver naar achter. Maar dat is mijn oog, ik ben ook zeker geen expert. Als je wil is het misschien handiger om even een foto te posten waarbij je cranks horizontaal staan, dus net voordat je aan gaat zetten. En dan, als je vanaf de drive side een foto maakt, met je rechter been naar voren.

[Afbeelding]

Zoiets, en dan ook nog eentje waar je wel met je rechterbeen onderaan de beweging zit.
Bedankt! Ik heb mijn zadel juist omlaag gezet omdat hij volgens mijn berekening en gevoel te hoog zat.

Ik heb wel het gevoel dat ik mijn armen volledig moet uitstrekken om helemaal aan de voorkant te komen. Ik weet niet of dat aan mij ligt omdat ik inflexibel ben, of dat de fiets echt te lang is. :P

Wanneer ik weer ga fietsen, waarschijnlijk van het weekend, zal ik proberen een foto te posten.

[ Voor 9% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 11-08-2021 14:51 ]

• 418O2
  • Nu online
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:50:
[...]

Bedankt! Ik heb mijn zadel juist omlaag gezet omdat hij volgens mijn berekening en gevoel te hoog zat.

Wanneer ik weer ga fietsen, waarschijnlijk van het weekend, zal ik proberen een foto te posten.
je hebt een helm neem ik aan?

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-01 13:55
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:50:
[...]

Gevoel is ook zeker belangrijk, maar je moet ook wijzigingen wel eventjes de tijd geven om aan te wennen voordat je weer iets nieuws probeert. Probeer ook niet te veel dingen tegelijk te veranderen.

Nog een andere tip: Ik krijg zelf, persoonlijk, ook last van van alles en nog wat als ik tegenwoordig op slappe sneakers fiets. Ongeacht de fiets. Probeer schoenen te vinden die een iets stuggere zool hebben zodat de druk iets meer over je voet verspreid wordt, in plaats van alle druk op het pedaal te hebben omdat je sneaker gewoon meebuigt. Zorgt ook voor stabiliteit, kan ook helpen.

• DeVliegendeNLer
418O2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:51:
[...]

je hebt een helm neem ik aan?
Ja, tuurlijk haha. Dit stukje fietste ik hooguit 15 km/u ;)
Johlo schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:52:
[...]

Gevoel is ook zeker belangrijk, maar je moet ook wijzigingen wel eventjes de tijd geven om aan te wennen voordat je weer iets nieuws probeert. Probeer ook niet te veel dingen tegelijk te veranderen.

Nog een andere tip: Ik krijg zelf, persoonlijk, ook last van van alles en nog wat als ik tegenwoordig op slappe sneakers fiets. Ongeacht de fiets. Probeer schoenen te vinden die een iets stuggere zool hebben zodat de druk iets meer over je voet verspreid wordt, in plaats van alle druk op het pedaal te hebben omdat je sneaker gewoon meebuigt. Zorgt ook voor stabiliteit, kan ook helpen.
Bedankt! Voor zadelhoogte heb ik deze link en dan methode 2 gebruikt, los van mijn gevoel: https://www.wielersportinfo.nl/fietsafstelling.htm

Hierbij kwam ik uit op een zadelhoogte van 10.8 cm. Deze heb ik vanochtend juist van ongeveer 14 cm (gisteren was ie naar mijn gevoel te hoog) omlaag gebracht naar ongeveer 11.5 cm. Vandaag een stuk minder last van o.a. mijn rug.

[ Voor 71% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 11-08-2021 14:56 ]

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik gebruik wat ze op die pagina methode drie noemen. Hak op het pedaal wat naar beneden staat en da moet je been gestrekt zijn. Werkte voor mij goed. Al is dat wel met een klikpedaal waardoor je alsnog iets hoger zit. Wel iets om even rekening mee te houden als je normale, platte pedalen hebt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:06
Johlo schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:52:
[...]
@DeVliegendeNLer In lijn hiervan valt het mij op dat (in de foto) je je voet vrij centraal op het pedaal hebt staan op de foto. Normaal zou ik verwachten dat je de bal van je voet op het pedaal zet. Dat verschil heeft een vrij groot effect op euh.. alles.

• DeVliegendeNLer
Bacchus schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:10:
[...]

@DeVliegendeNLer In lijn hiervan valt het mij op dat (in de foto) je je voet vrij centraal op het pedaal hebt staan op de foto. Normaal zou ik verwachten dat je de bal van je voet op het pedaal zet. Dat verschil heeft een vrij groot effect op euh.. alles.
Misschien moet ik weer even op fietsles, haha. Ik zal er proberen op te letten, maar als ik natuurlijk mijn voeten verkeerd zat, kan dat dan inhouden dat mijn zadel verkeerd staat?

• Chiron
  • Laatst online: 06-01 11:17

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:37:
[...]

In een keer 120 km rammen dan zou het me verbazen als je geen last had :o

Ik zou kortere 'testritjes' pakken of gereedschap mee zodat je eea. kan stellen onderweg.

Wat je kan doen is het zadel lager (te laag) zetten, en dan steeds met 3mm omhoog en 15-20 minuutjes fietsen totdat het 'goed' begint te voelen. Na 20 minuten heb je echt wel al door of iets goed voelt of niet.

Als je last hebt van je knieen wordt het even nagaan op welke plek dat is. Als het aan de voorkant is, staat je zadel meestal te laag, achterkant kniepijn is zadel te hoog.

Als je zadel te hoog is zal je ook eerder balansproblemen krijgen en meer last aan een kant kunnen ontwikkelen, omdat je met je bekken en onderlichaam mee gaat bewegen in de trapbeweging. Als de zadelhoogte goed is horen alleen je benen te bewegen.

En verder natuurlijk de schoenplaatjes goed afstellen (moeten op de lijn zitten van de gewrichten in de voorvoet), meestal worden plaatjes te ver naar voren gemonteerd wat ook ellende geeft.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-01 10:16
Ik ga zoals eerder gezegd binnenkort op vakantie, de fietsen gaan mee op de drager. Echter waarmee kan ik de fietsen het beste op slot zetten? Is een kabelslot voldoende? Het gaat vooral om langs de snelweg tijdens stops dat men niet ff de fiets van de drager trekt. Voor de overnachting hebben we een hotel met een fietsenstalling. Bijv: https://www.mantel.com/axa-resolute-12015-kabelslot ?

De wijzen komen uit het Oosten!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-01 13:42
NoepZor schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:38:
Ik ga zoals eerder gezegd binnenkort op vakantie, de fietsen gaan mee op de drager. Echter waarmee kan ik de fietsen het beste op slot zetten? Is een kabelslot voldoende? Het gaat vooral om langs de snelweg tijdens stops dat men niet ff de fiets van de drager trekt. Voor de overnachting hebben we een hotel met een fietsenstalling. Bijv: https://www.mantel.com/axa-resolute-12015-kabelslot ?
Lijkt mij voldoende in een pauze,
Enige wat sloten doen is tijd kopen, wat je wil voorkomen is het verdwijnen van je fiets achterin een anoniem wit busje oid.

Gelegenheidsdieven zullen zelden gereedschap bij zich hebben.
Dat is in de stad wel anders, daar zijn professionals actief die de straten afgaan mét gereedschap.

• DeVliegendeNLer
Chiron schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:29:
[...]

In een keer 120 km rammen dan zou het me verbazen als je geen last had :o

Ik zou kortere 'testritjes' pakken of gereedschap mee zodat je eea. kan stellen onderweg.

Wat je kan doen is het zadel lager (te laag) zetten, en dan steeds met 3mm omhoog en 15-20 minuutjes fietsen totdat het 'goed' begint te voelen. Na 20 minuten heb je echt wel al door of iets goed voelt of niet.

Als je last hebt van je knieen wordt het even nagaan op welke plek dat is. Als het aan de voorkant is, staat je zadel meestal te laag, achterkant kniepijn is zadel te hoog.

Als je zadel te hoog is zal je ook eerder balansproblemen krijgen en meer last aan een kant kunnen ontwikkelen, omdat je met je bekken en onderlichaam mee gaat bewegen in de trapbeweging. Als de zadelhoogte goed is horen alleen je benen te bewegen.

En verder natuurlijk de schoenplaatjes goed afstellen (moeten op de lijn zitten van de gewrichten in de voorvoet), meestal worden plaatjes te ver naar voren gemonteerd wat ook ellende geeft.
Ja, dat ga ik zeker doen. Bedankt!

Ik heb last van mijn linker dijbeen ongeveer 10 cm boven mijn knie. Vooral als ik hier met mijn vinger druk voel ik het. Met mijn rechter knie/been is niets mis.

Voor nu heb ik nog flat padels omdat klikpedalen net ff té is. Ook wilde ik nog geen wielrenschoenen aanschaffen, dus gebruik ik voor nu mijn hardloopschoenen/sneakers. Indien je eventuele aanraders hebt qua schoenen om te gebruiken ter betere vervanging dan wat ik nu heb, zonder dat ik klikpedalen moet gebruiken, dan hoor ik het graag!

• Nutterd

Nutterd

ik heb na een paar fiets (nieuwe wielen voor de gravelbike) en niet fiets gerelateerde (F1 bezoek in Abu Dhabi als het doorgaat :+ ) besloten om dit jaar geen nieuwe fiets te kopen en nog een jaar op mijn Giant door te fietsen maar hier word ik wel hebberig van:
https://www.cube.eu/nl/20...c62-slt-liquidredncarbon/

ondanks dat het geen "speciaal" merk is word ik hier wel heel vrolijk van...ga hem maar niet in het echt bekijken :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-01 12:39
Ook echt die versie? Met de 12 speed Ultegra Dura-Ace Di2? :) :9~

(edit: foutje.. Ultegra is deze fiets natuurlijk https://www.cube.eu/nl/20...ee-c62-race-carbonnblack/)

[ Voor 63% gewijzigd door Salteh op 11-08-2021 16:24 ]

BetterShifting.com | Strava

• Nutterd

Nutterd

Salteh schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:16:
Ook echt die versie? Met de 12 speed Ultegra Di2? :) :9~
Daar keek ik wel naar toen ik nog iets wou gaan kopen :+ maar ik keek ook naar SRAM (sorry niet boos zijn :+ ) maar electrisch schakelen is bij mijn volgende fiets wel een must...

/edit: nu kijk ik nog steeds...maar dan met een schuinoog 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Nutterd op 11-08-2021 16:19 ]

• Salteh
Iedereen mag van mij fietsen op het merk dat hem/haar bevalt hoor ;-). Ik heb op vakantie ook vaak genoeg SRAM huurfietsen gehad.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-01 10:16
Nutterd schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:13:
ik heb na een paar fiets (nieuwe wielen voor de gravelbike) en niet fiets gerelateerde (F1 bezoek in Abu Dhabi als het doorgaat :+ ) besloten om dit jaar geen nieuwe fiets te kopen en nog een jaar op mijn Giant door te fietsen maar hier word ik wel hebberig van:
https://www.cube.eu/nl/20...c62-slt-liquidredncarbon/

ondanks dat het geen "speciaal" merk is word ik hier wel heel vrolijk van...ga hem maar niet in het echt bekijken :+
Wel een beetje vaag welke groep er nu precies op zit :+

De wijzen komen uit het Oosten!

• Chiron

Chiron

DeVliegendeNLer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:11:
[...]

Ja, dat ga ik zeker doen. Bedankt!

Ik heb last van mijn linker dijbeen ongeveer 10 cm boven mijn knie. Vooral als ik hier met mijn vinger druk voel ik het. Met mijn rechter knie/been is niets mis.

Voor nu heb ik nog flat padels omdat klikpedalen net ff té is. Ook wilde ik nog geen wielrenschoenen aanschaffen, dus gebruik ik voor nu mijn hardloopschoenen/sneakers. Indien je eventuele aanraders hebt qua schoenen om te gebruiken ter betere vervanging dan wat ik nu heb, zonder dat ik klikpedalen moet gebruiken, dan hoor ik het graag!
Ah pijn aan een kant, ja daar ga je al :) Dat kan komen omdat het zadel te laag staat (dan ga je vaak ook met je knieen "naar buiten" fietsen). Door de te lage stand gaat je quad (boven dijbeenspier) meer kracht uit oefenen dan de hamstring en dat zorgt voor pijn rondom de knieschijf aan de voorkant.

Of het zadel is te hoog, en dan ga je met een kant zakken en de andere overstrekken. Maar dan zit de pijn in/rondom de knieholte.

Het fijne van plaatjes is dat het je voet 'forceert' om op de goede plek te zetten. Vanuit mijn eigen ervaring schoof ik teveel met mijn voeten op de pedalen waardoor ik echt moest blijven nadenken om mn voeten 'goed' op de flats te houden. Overigens is mijn 'snelle' fiets ook geen full blown racer, ik heb er Shimano EH-500 pedaaltjes op die aan een kant SPD klikkers heeft en aan de andere kant flat, dan kan ik 'm ook nog als bierfiets gebruiken ;)

Ik weet niet of die hardloopschoenen wel zo ideaal zijn, met flexibele zool; Kijk voor flat pedal schoenen vooral naar schoenen met een platte stugge zool, zodat de krachten over je hele voetzool worden verdeeld. Meestal kom je dan uit bij MTB schoenen, Adidas Five Ten bijvoorbeeld.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• DeVliegendeNLer
Chiron schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:26:
[...]

Ah pijn aan een kant, ja daar ga je al :) Dat kan komen omdat het zadel te laag staat (dan ga je vaak ook met je knieen "naar buiten" fietsen). Door de te lage stand gaat je quad (boven dijbeenspier) meer kracht uit oefenen dan de hamstring en dat zorgt voor pijn rondom de knieschijf aan de voorkant.

Of het zadel is te hoog, en dan ga je met een kant zakken en de andere overstrekken. Maar dan zit de pijn in/rondom de knieholte.

Het fijne van plaatjes is dat het je voet 'forceert' om op de goede plek te zetten. Vanuit mijn eigen ervaring schoof ik teveel met mijn voeten op de pedalen waardoor ik echt moest blijven nadenken om mn voeten 'goed' op de flats te houden. Overigens is mijn 'snelle' fiets ook geen full blown racer, ik heb er Shimano EH-500 pedaaltjes op die aan een kant SPD klikkers heeft en aan de andere kant flat, dan kan ik 'm ook nog als bierfiets gebruiken ;)

Ik weet niet of die hardloopschoenen wel zo ideaal zijn, met flexibele zool; Kijk voor flat pedal schoenen vooral naar schoenen met een platte stugge zool, zodat de krachten over je hele voetzool worden verdeeld. Meestal kom je dan uit bij MTB schoenen, Adidas Five Ten bijvoorbeeld.
Bedankt! En sorry voor mijn vragen. Zie door de bomen het bos niet meer soms. Even gekeken naar de schoenen en het lijkt bijna op zaalvoetbalschoenen. Zou dit wat zijn, of? https://www.unisportstore...zial-in-navyblauw/194647/

Mocht ik voor klikkers gaan, hoe zit het met de maatvoering? Vallen ze kleiner/groter uit dan normale sneakers of?

• Salteh
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:31:
[...]

Mocht ik voor klikkers gaan, hoe zit het met de maatvoering? Vallen ze kleiner/groter uit dan normale sneakers of?
Ja! Ze vallen kleiner / groter uit dan normale sneakers ;-)

Het verschilt nogal per merk. Over het algemeen zijn Sidi schoenen smal en Lake/Northwave wat breder... maar er zijn natuurlijk meer merken. Ga vooral passen in een winkel met veel voorraad :).

En ja... ik had vroeger Sidi schoenen.. maar die waren aan de buitenkant gemeten smaller dan m'n voet zelf. Maandag heb ik wat Lake schoenen opgehaald bij BikeShoe4U :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gH1Rs7bET1qbGh914OEkbUEV7zk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TdvFmbUKwYN4Vbn7fDjWPJuA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Salteh op 11-08-2021 16:34 ]

• DeVliegendeNLer
Salteh schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:33:
[...]

Ja! Ze vallen kleiner / groter uit dan normale sneakers ;-)

Het verschilt nogal per merk. Over het algemeen zijn Sidi schoenen smal en Lake/Northwave wat breder... maar er zijn natuurlijk meer merken. Ga vooral passen in een winkel met veel voorraad :).
Haha, ja, bij voetbalschoenen is het bijvoorbeeld zo dat ze kleiner uitvallen dan sneakers. Wellicht dat dat hier ook het geval was.

Thanks! _/-\o_

• Chiron

Chiron

Ga vooral passen, en dan ook vooral in een zaak waar ze verstand hebben van.. in vergelijking met "gewone" sneakers zullen klikschoenen sowieso veel strakker/nauwsluitender zitten dan je gewend bent.

Ik zat zelf te azen op een paar Adidas Velosamba's, maar die dingen zijn nog steeds standaard uitverkocht.

• 418O2
  • Nu online
Chiron schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:38:
Ga vooral passen, en dan ook vooral in een zaak waar ze verstand hebben van.. in vergelijking met "gewone" sneakers zullen klikschoenen sowieso veel strakker/nauwsluitender zitten dan je gewend bent.

Ik zat zelf te azen op een paar Adidas Velosamba's, maar die dingen zijn nog steeds standaard uitverkocht.
@wisselwerking kan ook alles beter dan iedereen!

Die heeft wel een paartje gehosselt

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:39
Zijn toch gewoon beschikbaar? Zelfs in meerdere kleuren: https://www.adidas.nl/the...fietsschoenen/H04706.html

• rvdlo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-07-2025

De meeste maten zijn op dit moment op voorraad op adidas.nl

• Chiron

Chiron

Oh nice, laatste keer dat ik keek hadden ze alleen donkerblauw bordeaux en geel en alle 3 uitverkocht of in maat 38 ofzo :P

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:47
Zit ik hier in het korfbal topic?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Nutterd

Nutterd

mhr-zip schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:55:
daar douchen de mannen en vrouwen toch gezamenlijk? :+

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:55
Nee, het 'klikpedaal overal en altijd, maar toch er als een "normale" fietser uitzien' topic. Heerlijke schoenen die Velosamba. En inmiddels weer goed verkrijgbaar.

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11-2025

dano_nl

Meh

Is al eens eerder langsgekomen maar even een check; wat drinken jullie naast water als je een langere tocht maakt? Ik lees dat het handig is om een sportdrank erbij te combineren (zoals hier: https://www.ingeklikt.com/blog/voeding-wielrennen/) maar het is wat lastig zoeken tussen alle merken. Is er iemand bekend met bijvoorbeeld deze?

https://www.futurumshop.n...drank-poeder-400-gr.phtml

Meh

• Salteh

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-01 20:50
Voldaan na een dagje 'Amstellen' d:)b

Onderstaande route is het uiteindelijk geworden.
Zeker aan te bevelen. En zoals jullie kunnen zien heb ik het Keutenbergprobleem vakkundig kunnen oplossen :9

https://strava.app.link/zFVpcovCDib

• Phydomir

Phydomir

Dennis

dano_nl schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:04:
Is al eens eerder langsgekomen maar even een check; wat drinken jullie naast water als je een langere tocht maakt? Ik lees dat het handig is om een sportdrank erbij te combineren (zoals hier: https://www.ingeklikt.com/blog/voeding-wielrennen/) maar het is wat lastig zoeken tussen alle merken. Is er iemand bekend met bijvoorbeeld deze?

Mijn flessen zijn standaard gevuld met 20gr fructose en 40gr maltodextrine aangevuld met wat zeezout. Daarvan gaat er één per uur op. Beetje afhankelijk van wat voor een route het is kan er ook halve hoeveelheid in de fles en de rest aanvullen met vast voedsel. Zolang ik maar richting de 60gr koolhydraat per uur uit kom.

• 418O2
  • Nu online
Dat born spul is prima, gaat alleen wel snel op als je veel fietst/drinkt

• Xanderk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Nog even terugkomend op @DeVliegendeNLer.

https://torger.se/anders/bikefit/ hier kan je zelf ook nog wat informatie uit plukken

Overigens kan je beter even gewoon op je fiets gaan zitten terwijl je tegen de muur leunt. Laat dan die twee foto's maken zodat we kunnen zien hoe je werkelijk op de fiets zit. Dit gaat wat makkelijker dan als je op de weg rijd.

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-01 11:47

Stoney3K

Flatsehats!

Wordt de lijst van wielrenners in de TS trouwens nog bijgehouden?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Ypuh
  • Laatst online: 09:23
CedricD schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:46:
Voldaan na een dagje 'Amstellen' d:)b
Een dagje Amstellen ziet er bij mij vaak anders uit, maar mooie rit!

• Stoney3K
  • Laatst online: 02-01 11:47

Stoney3K

Flatsehats!

Ypuh schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:05:
[...]

Een dagje Amstellen ziet er bij mij vaak anders uit, maar mooie rit!
Dat doe ik over het algemeen in de omgeving van Arcen. :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dano_nl schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:04:

Born heb ik jaren gebruikt en is prima. Ik was op een moment wel klaar met de smaken en ben nu over op Bye! Vooral de lemon vind ik lekker.

https://www.futurumshop.n...tlesser-citroen-1kg.phtml

En met voorsprong de lekkerste reep die ik ken:

https://www.futurumshop.n...epen-kokos-30-stuks.phtml

Daarnaast bij een rit van 80 km heb ik twee gelletjes mee waarvan er meestal maar één wordt genuttigd.

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-01 22:40
rdluca schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:42:

Daarnaast bij een rit van 80 km heb ik twee gelletjes mee waarvan er meestal maar één wordt genuttigd.
En voor de gierige mensen (mijzelf included) zijn er voor 1/5 van de prijs deze repen. O-)

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39
Wouden zijn uitgestrekte bossen B)

Toen ik overigens eerder dit jaar mijn eerste tubeless bandjes ging kopen, wat het in vele reviews over schalbe pro one een-en-al geklaag. Daarom toen voor hutchinson gegaan, die band omleggen, en tubeless maken was bijzonder eenvoudig. Ben wat dat betreft blij dat ik de Schwalbe's links heb laten liggen. Het "leed" uit fase 1 herken ik in elk geval totaal niet, ook al moest ik mijn Chinese wielen zelf nog tapen, en steken er ook nog eens Chinese ventielen in. Bandjes vielen keurig op de velg en bleven daar ook, geen booster nodig, ze zijn met de hand op de velg te leggen. Meestverkochte band is natuurlijk ook een kwestie van goede marketing. ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:09:
Heb altijd een racefiets gewild, maar was ruim te zwaar hiervoor. Nadat ik 30 kg ben afgevallen was het moment daar en heb ik vorige week, na een paar weken bij te hebben ingelezen, een racefiets gehaald voor een bedrag waar ik 'm niet voor kon laten gaan.

De framemaat is 54 cm (170-183 cm), waarbij ik volgens het matentabel 52 cm zou moeten hebben, ben zelf 169,5 cm. Mijn zadel staat bijna op het laagst mogelijke punt (stuur ongeveer op gelijke hoogte)

Wanneer ik op de fiets zit merk ik dat mijn stuur iets te ver weg staat. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik erg inflexibel ben en wellicht dat ik hieraan moet wennen.

Ook heb ik enigszins last van mijn onderrug wanneer ik aanzet. Soms moeten mijn nek/boven + dijbeen, vlak boven de knie, het ook bezien.

Info:

Fiets: Scott Speedster 10 2017, 54 cm / maat M;

Binnenbeenlengte en lengte: 76 / 169. Iets ondergemiddelde benen, dus iets bovengemiddelde romp, zou je zeggen;

Ervaring qua wielrennen: geen. Sinds zaterdag voor het eerst (op) een racefiets (gezeten). Hiervoor alleen een stadsfiets gebruikt.

Iemand tips voor mij en mocht je extra info nodig hebben, dan hoor ik het graag.
Tja, ik vraag me wel af of je met een 52 toch niet wat beter zou zitten. Ik heb een BBL van 89 en rij op een 56 scott addict. Voor je zadelhoogtes zijn diverse berekeningen, zelf hou ik min of meer aan dat je met een hak op het pedaal, een gestrekt been moet hebben. Als je zadel dan zo laag zit, dan mis je wel een stuk comfort die deels uit de zadelpen komt.
Verder kan je je zadel naar voren halen, met het zadel zelf of een zadelpen met of zonder offset. Zero offset is meestal niet standaard.
Qua houding, je kunt je stuur eenvoudig hoger zetten, weet niet of er nog spacers boven de stuurpen zitten, die je kunt verplaatsen, en ook kan je je stuurpen omdraaien zodat je een positieve hoek krijgt.
Ik denk dat je ook eerst moet wennen aan de zit.
Een 54 is natuurlijk ook een langere fiets dan een 52. Al moet ik zeggen dat ik op mijn 56 de reach ook te groot vond, (maar ik heb juist lange benen dus ik vermoed een korter bovenlijf) dus ik ben van 11 naar 9 cm gegaan. Dus een kortere pen is het proberen waard.
Voor de rest, de pijntjes is vermoedelijk gewoon training. En hou je cadans een beetje hoger dan je op een toerfiets gewend bent, dat scheelt.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:10
NewbieNeo schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:06:
[...]

En voor de gierige mensen (mijzelf included) zijn er voor 1/5 van de prijs deze repen. O-)
En check je als gierig mens dan ook even de gebruikte ingrediënten? Niet alles dat hetzelfde lijkt, is ook hetzelfde :r

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-01 22:51
rdluca schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:42:
[...]

Born heb ik jaren gebruikt en is prima. Ik was op een moment wel klaar met de smaken en ben nu over op Bye! Vooral de lemon vind ik lekker.

https://www.futurumshop.n...tlesser-citroen-1kg.phtml

Ben zelf fan van Isostar, redelijk vaak in 1+1 bij de AH of bij decathlon etc. Die repen : Energierepen Energy Sport Bar chocolade zijn ook erg lekker maar gezien prijs wat minder interessant.

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:18
Hebben we die hier dan? linkje? :o

Flickr - Strava

• Frenz64
Da's de generieke respons om een duurdere uitgave te rechtvaardigen @GerbenBK

Suiker = suiker = suiker, hoeveel mooie marketing termen je eromheen verzint.

Er was hier ook ooit eens een link naar een mooie verhandeling over Himalaya zout met mineralen, pure marketing en slimme mark-up strategieën.

• mhr-zip
Frenz64 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:15:

Er was hier ook ooit eens een link naar een mooie verhandeling over Himalaya zout met mineralen, pure marketing en slimme mark-up strategieën.
Inderdaad het is gewoon bewerkt voedsel.

Als je gezond wil eten moet je iets nemen dat niet in plastic verpakt zit.

Voor de slimpies onder ons; dat is natuurlijk niet altijd letterlijk zo.

• mhr-zip
rolandos582 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:14:
[...]

Ben zelf fan van Isostar, redelijk vaak in 1+1 bij de AH of bij decathlon etc. Die repen : Energierepen Energy Sport Bar chocolade zijn ook erg lekker maar gezien prijs wat minder interessant.
Ik hoorde in de cycloworld podcast dat veel mensen buikpijn krijgen van Isostar (geen ervaring met Isostar verder).

Aanrader trouwens die cycloworld podcast, ook als je geen cyclo's gaat rijden.

• rolandos582
mhr-zip schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

Ik hoorde in de cycloworld podcast dat veel mensen buikpijn krijgen van Isostar (geen ervaring met Isostar verder).

Aanrader trouwens die cycloworld podcast, ook als je geen cyclo's gaat rijden.
Oh ik gebruik het al zeker een jaar. De sinaasappel & citroen, vind het erg prettig qua smaak en werkt voor mij prima. Qua prijs krijg je bijna niet beter. Alternatieven wel naar gekeken maar die zitten qua prijs per bidon allemaal vele malen hoger. Tenzij zelf maken maarja... Lui O-)

• Frenz64
Relevante info uit het buurtopic, weliswaar hardloopgerelateerd, maar zinvolle bijdrages aan de "wat werk ik naar binnen"-discussie:
Rudedadude schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:30:
Nog even als spuit 11 over eten en drinken en hardlopen. Er zijn volgens mij 3 dingen:

1/ electrolyten
2/ vocht
3/ energie

1/ isotoon drinken heet volgens mij isotoon omdat er ook electrolyten in zitten overeenkomend met de vochthuishouding van de mens: oftewel: door dat te drinken blijft dat in balans, terwijl als je alleen water drinkt dit kan verslechteren met mogelijk slechte afloop. Daarnaast kan isotoon drinken natuurlijk ook nog wat koolhydraten bevatten, maar veel minder dan een gel.

2/ Vochtverlies tijdens het lopen kan prima, maar tot een bepaalde grens. Daarom kun je vaak makkelijk 1,5 uur lopen, maar ga je bijvoorbeeld met 2,5 uur over die grens van vochtverlies, met prestatieverlies als gevolg. Met name is het ook temperatuurafhankelijk hoeveel vocht je verliest.

3/ Energie: vanaf stap 1 in de warming up begin je met verbranden, dus als je weet dat je verder moet dan je glycogeenvoorraad, is het zinvol om zo snel mogelijk te beginnen met aanvullen. Blijf je hierbinnen is eten ook redelijk zinloos (los van wat herstelvoordelen). En ook een glycogeenvoorraad gaat zo'n 1,5 tot 2 uur mee. Enige jammer is dat er geen metertje op je buik zit.
En niets rent zo fijn als glycogeen, dus hoe langer je daarmee kunt doen, aangevuld met koolhydraten onderweg, des te beter. Er valt vast te trainen om beter op vet te kunnen lopen. Alleen: hoe vaak loop je nu langer dan 2 uur. Ik normaal gesproken 4 keer per maand, maar dan vind ik het nog niet de moeite. Liever zorg ik ervoor dat ik onderweg van alles naar binnen kan stoppen. En door veel te lopen train je je lichaam ook om meer glycogeenvoorraden aan te leggen.

Met wat je naar binnen stopt aan enegie is het vaak de bedoeling om er zo snel mogelijk gebruik van te kunnen maken en er zo min mogelijk last van te hebben in je maag. En daar bestaan allerlei soorten gel en koolhydraatverbindingen voor en magische shizle voor, waar Maurten een goed voorbeeld van is. Er zit een max aan wat je per uur kunt opnemen, dus normaal gesproken probeer je daar bij in de buurt te komen.
Loop je echt langere afstanden en duur dan wil je niet meer alleen koolhydraten, maar ook vet en eiwitten. Wanneer die behoefte komt zal per persoon verschillen. Ik heb de 60 van Texel zonder problemen gelopen met elke 5km een bekertje cola en verder zelfgemaakte gel van onder andere Agavesyroop en Rijstsiroop. Tijdens trails, waar de duur langer is en de intensiteit lager eet ik onderweg nog wel eens iets hartigs, maar niet vaak.

Qua gel maak ik gebruik van Hammer producten. Voor zo'n 25 euro heb je een fles gel met 26 porties (ik heb een hekel aan losse verpakkingen onderweg) en dat stop ik in een 150ml softflask en leng ik aan met nog wat water en citroensap. Minder dan een euro per portie is een best goede deal en ik heb een variant met cafeine en espressosmaak. Wat wil een mens nog meer.
Voor langere afstanden maak ik gebruik van Perpetuem van Hammer en daar ben ik echt fan van. Het is een poeder en valt dik (tot gel-achtig) of dun te mengen (ik doe het meestal in de waterzak of bidons van m'n trailvesten). Het bevat koolhydraten, eiwitten en vet en is bedoeld voor inspanningen van 2-3 uur of langer. Ik loop er eigenlijk altijd goed op. Het is niet echt zoet (ik gebruik dan ook de Cafe latte smaak) en een beetje melkachtig. M'n self-supported marathon PR heb ik op 1,2 liter van dat spul gelopen.
Verder heb ik ook nog maltodextrine, Vitargo en zeer vertakte cyclische dextrine van bulkpowders en dat gooi ik soms ook door m'n water als ik dat onderweg meeneem tijdens wat langere (of warmere) lopen.

Nou, dat is volgens mij de grote lijn, de rest is detaillering :P
Krylinck schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:01:
Ter aanvulling op @Rudedadude:
Je hebt hypotoon, isotoon en hypertoon. Isotoon is zoals hij zegt op het gebied van de mineralen vergelijkbaar met de samenstelling van het bloed. Denk aan natrium, kalium, calcium, magnesium, etc. Hypotoon heeft minder van die mineralen bij zich dan het bloed (denk aan water) en hypertoon juist meer.

99% van ons hardlopers heeft geen iso- of hypertone aanvulling nodig. Tenzij je bij tropentemperaturen loopt of langer dan een uur of 3, kun je prima met een relatief zouttekort lopen. Ik drink zelf tijdens het lopen überhaupt al nooit, omdat ik niet verder kom dan max 1,5 à 2 uur. Dan gooi ik thuis wat water achterover en in het geval het heel warm was of ik een lange trainingsweek heb, vul ik vooral mijn kalium en magnesium aan om krampen voor te zijn. Natrium corrigeer ik nooit actief, omdat wij als Westerlingen al veel te veel zout binnen krijgen.

Ander nadeel van die iso- of hypertone dranken is dat er vaak overmatig veel suiker in zit. Na de activiteit heb je dat gewoon niet (meer) nodig en zijn het loze calorieën. Er is bewijs dat inname van zo'n 15 gram koolhydraten ongeveer een half uur na de inspanning (vooral intervallen) in combinatie met een afdoende hoeveelheid eiwitten voordelig is voor het spierherstel. Maar verder red je het prima met gewoon water.

NB: we hoeven niet zo snel bang te zijn voor een tekort aan natrium in het bloed. En ook niet voor een relatief overschot vanwege uitdroging. Als het natrium te snel op- of afloopt bestaat het risico op hersenoedeem, maar je moet wel echt extreem bezig zijn om dat te bewerkstelligen.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Alleen zit er nogal verschil in wat er in dit geval in de duurdere zit en in de goedkope reep. Als ik op de fiets iets neem dan is dat voor energie. Dan heb ik liever iets met meer koolhydraten en minder vet dan andersom.

• Bacchus
  • Laatst online: 09:06
@Frenz64 Zeker relevant maar houd er rekening mee dat een gemiddelde hardloper korter traint en daardoor minder vocht verliest (en dus aanvult) tijdens een training dan een fietser.

Als ik ga lopen (40 à 60 min) dan neem ik niets mee en drink ik grofweg drie glazen water (en later iets lekkers :)) als ik terug ben. Als ik ga fietsen ben ik al snel tegen de twee uur op pad en gaat er altijd minstens één bidon sportdrank mee. Ik moet wel toegeven dat ik iets minder (ongeveer 1 water plus lekkers) neig te drinken na het fietsen. (Beetje duh natuurlijk)

• 418O2
  • Nu online
rolandos582 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:23:
[...]

Oh ik gebruik het al zeker een jaar. De sinaasappel & citroen, vind het erg prettig qua smaak en werkt voor mij prima. Qua prijs krijg je bijna niet beter. Alternatieven wel naar gekeken maar die zitten qua prijs per bidon allemaal vele malen hoger. Tenzij zelf maken maarja... Lui O-)
Ik heb nu 5kg maltodextrine in huis. Nog even ergens 2.5kg fructose halen en dan ben ik er wel. Als je dan per kilo de boel mengt is het niet zoveel werk

• GerbenBK

Ik rechtvaardig niets. Tuurlijk is suiker suiker, maar bij mij werkt een energy bar van Bye of Clif beter dan een reep waarbij suiker verpakt in melkchocolade mijn lichaam in komt, zeker als ik een flinke inspanning wil doen. Los van het smelten is dat ook een reden dat ik niet met een Verkade melkchocoladereep rond fiets.

Ook in een sinaasappel en een oreo zit dezelfde suiker, maar dat betekent niet dat de producten voor mij dezelfde uitwerking hebben.

• joint_me
  • Laatst online: 02-01 17:02
Stoney3K schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:00:
Wordt de lijst van wielrenners in de TS trouwens nog bijgehouden?
Soms krijg ik een PM om iemand toe te voegen en dan doe ik dat, maar gebeurt niet vaak.

Hello fellow humans

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Frenz64 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:26:
Relevante info uit het buurtopic, weliswaar hardloopgerelateerd, maar zinvolle bijdrages aan de "wat werk ik naar binnen"-discussie:

[...]

[...]
Enige wat hierin niet meegenomen wordt is het prestatie aspect. Zelfs als je onder een uur blijft is er al een voordeel om koolhydraten naar binnen te werken (ook al hebben je spieren in principe genoeg voorraad voor een uur). Heck, zelfs het spoelen in je mond heeft al een positief effect. De theorie nu dan ook is dat het niet zozeer je metabolisme is welke voor de prestatie verhoging zorgt (bij inspanning tot een uur) maar je centraal zenuwstelsel. Fascinerend is je lichaam in ieder geval :D

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Verwijderd

GerbenBK schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:32:
[...]

Ook in een sinaasappel en een oreo zit dezelfde suiker, maar dat betekent niet dat de producten voor mij dezelfde uitwerking hebben.
Dat heeft dan weer te maken met de vezels en vitaminen die wel in fruit zitten en niet in een koekje. :+

• DeVliegendeNLer
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:09:
Heb altijd een racefiets gewild, maar was ruim te zwaar hiervoor. Nadat ik 30 kg ben afgevallen was het moment daar en heb ik vorige week, na een paar weken bij te hebben ingelezen, een racefiets gehaald voor een bedrag waar ik 'm niet voor kon laten gaan.

De framemaat is 54 cm (170-183 cm), waarbij ik volgens het matentabel 52 cm zou moeten hebben, ben zelf 169,5 cm. Mijn zadel staat bijna op het laagst mogelijke punt (stuur ongeveer op gelijke hoogte)

Wanneer ik op de fiets zit merk ik dat mijn stuur iets te ver weg staat. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik erg inflexibel ben en wellicht dat ik hieraan moet wennen.

Info:

Fiets: Scott Speedster 10 2017, 54 cm / maat M;

Binnenbeenlengte en lengte: 76 / 169. Iets ondergemiddelde benen, dus iets bovengemiddelde romp, zou je zeggen;

Ervaring qua wielrennen: geen. Sinds zaterdag voor het eerst (op) een racefiets (gezeten). Hiervoor alleen een stadsfiets gebruikt.

Iemand tips voor mij en mocht je extra info nodig hebben, dan hoor ik het graag.
Hmm ik heb net voor de grap weer een boek gepakt en zo hard mogelijk tegen mijn kruis gedaan, tot ik het boek tegen het botje voelde als het ware. Het lijkt er nu op dat ik 79 cm heb.

In dat geval, mocht ik 79 cm ipv 76 cm hebben, is dat een voordeel of een nadeel (wat betreft o.a. de reach) op een fiets met 54 cm framemaat? er vanuit gaande dat mijn romp dan korter is dan ik dacht.

In ieder geval moet op basis van deze gegevens mijn zadel een centimeter of 4 omhoog. >:)

• Ypuh
  • Laatst online: 09:23
Zadelhoogte zegt in principe niet zoveel. Niet voor niets wordt vrijwel iedere fiets geleverd met een verstelbare zadelpen die je -binnen een zekere range van 5-30cm- verstellen kunt. Zadelhoogte is dus vrijwel nooit een reden om een frame maat hoger of lager te gaan, misschien dat de combinatie met een slooping frame (sterk aflopende bovenbuis) en hele lange benen je dwingt om naar een ander frametype te kijken.

De verhouding beenlengte/lichaamslengte en je flexibiliteit zijn belangrijker. Die bepalen hoe gestrekt je kunt zitten en welke drop je aan kunt.

• GerbenBK
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:14:
[...]

Dat heeft dan weer te maken met de vezels en vitaminen die wel in fruit zitten en niet in een koekje. :+
Precies, dus om te zeggen 'Suiker = suiker dus het boeit niet wat je neemt, neem de goedkoopste variant' klopt niet helemaal.

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-01 20:07
Bacchus schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:21:
@Frenz64 Zeker relevant maar houd er rekening mee dat een gemiddelde hardloper korter traint en daardoor minder vocht verliest (en dus aanvult) tijdens een training dan een fietser.

Als ik ga lopen (40 à 60 min) dan neem ik niets mee en drink ik grofweg drie glazen water (en later iets lekkers :)) als ik terug ben. Als ik ga fietsen ben ik al snel tegen de twee uur op pad en gaat er altijd minstens één bidon sportdrank mee. Ik moet wel toegeven dat ik iets minder (ongeveer 1 water plus lekkers) neig te drinken na het fietsen. (Beetje duh natuurlijk)
Deels eens. Voor loopjes tot 10km heb je m.i. geen water/sportdrank nodig, na afloop kan je prima weer bijtanken.

Hardlopen (ik doe aan fietsen en harlopen) is over het algemeen wel intensiever qua hartslag zones waardoor je je suiker voorraden sneller uitput. Bij een 10-mijl (16km) of een halve marathon gebruiken de meeste lopers wel 1-2 gelletjes omdat ze anders de man met de hamer tegenkomen.

Of je veel extra koolhydraten nodig hebt tijdens fietsen hangt naast duur veel van de intensiteit af. Voor een rustig duurritje van 3 uur kan ik toe met een normaal ontbijt en water in de bidon. Als ik in de bergen ga voor een rit voor 3 uur zorg ik voor sportdrank, repen en gels.

• mhr-zip
joint_me schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:33:
[...]

Soms krijg ik een PM om iemand toe te voegen en dan doe ik dat, maar gebeurt niet vaak.
Volgens de TS moet je @Makkelijk een berichtsturen als je het wil updaten.

Misschien is het niet zo erg als dat stuk met al die fietsen gewoon uit de TS gehaald wordt. 90% van de fietsen is verouderd en de meeste posten hier ook niet meer.

Het voegt in mijn ogen ook weinig toe om het nieuw leven in te blazen.
Ik heb zelf weinig behoefte om er tussen te gaan staan en als je mijn Strava of foto van m'n fiets wil hebben stuur je maar een DM.

[ Voor 18% gewijzigd door mhr-zip op 12-08-2021 13:04 ]

• mhr-zip
Ypuh schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:33:
Zadelhoogte zegt in principe niet zoveel. Niet voor niets wordt vrijwel iedere fiets geleverd met een verstelbare zadelpen die je -binnen een zekere range van 5-30cm- verstellen kunt. Zadelhoogte is dus vrijwel nooit een reden om een frame maat hoger of lager te gaan, misschien dat de combinatie met een slooping frame (sterk aflopende bovenbuis) en hele lange benen je dwingt om naar een ander frametype te kijken.

De verhouding beenlengte/lichaamslengte en je flexibiliteit zijn belangrijker. Die bepalen hoe gestrekt je kunt zitten en welke drop je aan kunt.
200% mee eens.

• Frenz64
GerbenBK schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:44:
[...]

Precies, dus om te zeggen 'Suiker = suiker dus het boeit niet wat je neemt, neem de goedkoopste variant' klopt niet helemaal.
Allicht zit daar een nuance in, maar deze discussie is in mijn ogen dezelfde als iemand die beweert dat hij het verschil tussen Dura Ace en Ultegra zo goed merkt.

Overigens is fructose dus wel altijd fructose, of het nou in een appel of in een goedkope of dure reep zit, daar zal hooguit een fractioneel verschil in zitten qua opname in je bloed.

Een Verkade reep is sowieso af te raden :+ (vaak genoeg onderweg een choco reepje uit z'n wikkeltje 'gelikt', yuk.

En om mijn low carb leefwijze (het woord dieet gebruik ik niet meer) nog maar eens onder de aandacht te brengen: mits ik geen D3/4 prestaties lever, rijd ik probleemloos toertochten van 3 à 4 uur zonder additionele koolhydraten. Ik rijd op vetverbranding, no problemo (wel drinken uiteraard).

• GerbenBK
Frenz64 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:05:
[...]

Allicht zit daar een nuance in, maar deze discussie is in mijn ogen dezelfde als iemand die beweert dat hij het verschil tussen Dura Ace en Ultegra zo goed merkt.

Overigens is fructose dus wel altijd fructose, of het nou in een appel of in een goedkope of dure reep zit, daar zal hooguit een fractioneel verschil in zitten qua opname in je bloed.

Een Verkade reep is sowieso af te raden :+ (vaak genoeg onderweg een choco reepje uit z'n wikkeltje 'gelikt', yuk.

En om mijn low carb leefwijze (het woord dieet gebruik ik niet meer) nog maar eens onder de aandacht te brengen: mits ik geen D3/4 prestaties lever, rijd ik probleemloos toertochten van 3 à 4 uur zonder additionele koolhydraten. Ik rijd op vetverbranding, no problemo (wel drinken uiteraard).
Idem hier...maar nogmaals, het gaat me dus niet om de discussie of suiker in al zn verschijningsvormen steeds hetzelfde is. De conclusie uit dat feit dat het dan dus niets uitmaakt wat je in je mond stopt, slaat nergens op.

• joint_me
  • Laatst online: 02-01 17:02
mhr-zip schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:47:
[...]

Volgens de TS moet je @Makkelijk een berichtsturen als je het wil updaten.

Misschien is het niet zo erg als dat stuk met al die fietsen gewoon uit de TS gehaald wordt. 90% van de fietsen is verouderd en de meeste posten hier ook niet meer.

Het voegt in mijn ogen ook weinig toe om het nieuw leven in te blazen.
Ik heb zelf weinig behoefte om er tussen te gaan staan en als je mijn Strava of foto van m'n fiets wil hebben stuur je maar een DM.
Geen idee, heb destijds een nieuwe topic geopend, omdat de oude gesloten werd. Niet veel aandacht verder aan besteed, volgens mij sta ik er zelf ook niet tussen.

Hello fellow humans

• Nutterd

Nutterd

bert74 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:16:
[...]

Deels eens. Voor loopjes tot 10km heb je m.i. geen water/sportdrank nodig, na afloop kan je prima weer bijtanken.

Hardlopen (ik doe aan fietsen en harlopen) is over het algemeen wel intensiever qua hartslag zones waardoor je je suiker voorraden sneller uitput. Bij een 10-mijl (16km) of een halve marathon gebruiken de meeste lopers wel 1-2 gelletjes omdat ze anders de man met de hamer tegenkomen.

Of je veel extra koolhydraten nodig hebt tijdens fietsen hangt naast duur veel van de intensiteit af. Voor een rustig duurritje van 3 uur kan ik toe met een normaal ontbijt en water in de bidon. Als ik in de bergen ga voor een rit voor 3 uur zorg ik voor sportdrank, repen en gels.
ik heb hier geleerd dat het misschien wel kan, maar of je het moet doen is een tweede!

Ik probeer in de winter wel eens voor het werk op de Tacx te kruipen met alleen een dubbele espresso vooraf en dan een uurtje in een hele lage intensiteit fietsen (Team Ineos style :+ ) dat schijnt wel goed te zijn voor de vetverbranding.

• Frenz64
GerbenBK schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:11:
[...]

....De conclusie uit dat feit dat het dan dus niets uitmaakt wat je in je mond stopt, slaat nergens op.
Waar trek ik die conclusie dan? Je moet me geen woorden in de mond leggen, laat staan suiker..... 8)

• GerbenBK
Daarmee zeg je toch eigenlijk dat het niet gerechtvaardigd is om een duurdere uitgave te doen, ondanks dat het wellicht totaal andere ingrediënten bevat, maar alleen omdat suiker =/= suiker?

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01 17:27
joint_me schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:33:
[...]

Lijst met wielrenners? Mis ik iets?

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-01 18:30
[...]

...

Ik rijd op vetverbranding, no problemo (wel drinken uiteraard).
Zou het kunnen dat deze rijstijl afhankelijk is van je bouw? Mijn vriendin en ik zitten beide net onder een gezond gewicht (BMI-wise dan), maar komen ook niet aan. Het percentage vet is nooit gemeten, maar ik kan me niet voorstellen dat dat bijster veel is. Tijdens langere ritjes met een lage intensiteit moeten we vrij veel energie binnenkrijgen om geen 'leeg' gevoel te hebben. Zou dat betekenen dat we, omdat we minder lichaamsvet hebben, ook minder onze vetverbrandingsmotor gebruiken?

• Frenz64
GerbenBK schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:56:
[...]

Daarmee zeg je toch eigenlijk dat het niet gerechtvaardigd is om een duurdere uitgave te doen, ondanks dat het wellicht totaal andere ingrediënten bevat, maar alleen omdat suiker =/= suiker?
Volgens mij nuanceer ik het voldoende daarna, maar we kunnen ook nog wel ff doorgaan en kijken hoe slakken reageren op suiker i.p.v. zout?

Lang verhaal kort: het verbaast mij keer op keer hoe consumenten ingepakt worden door reclame prietpraat, marketing bullshit & n=1 meningen en wij op fora daar ellenlange verhalen over blijven produceren (waar ik vervolgens ook braaf aan meedoe).

• rolandos582
pier87 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:01:
[...]

Schijnbaar is er een OP met lijst renners + foto van de fiets. Maarja dat lees ik toch nooit

• scraemus
  • Laatst online: 05-01 14:08
[...]
Ik zit ook aan de low carb (max 200 g koolhydraten per dag, was eerst max 80 g) leeftstijl, maar merk zeker tijdens wat intensievere ritten (en eigenlijk fiets ik altijd in de hogere zones) na 45 minutes echt wel glucose/fructose nodig heb omdat anders de benen ontzettend pijn gaan doen. Zolang ik dan elke ca. 20 km even iets eet met rond de 30 g koolhydraten blijft het wel goed gaan.

Voor dat ik aan KHA begon at ik vaak mini brownies tijdens het fietsen, eet makkelijk weg en niet te droog.

https://www.strava.com/athletes/5891551

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Luuk741 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:15:
[...]

Zou het kunnen dat deze rijstijl afhankelijk is van je bouw? Mijn vriendin en ik zitten beide net onder een gezond gewicht (BMI-wise dan), maar komen ook niet aan. Het percentage vet is nooit gemeten, maar ik kan me niet voorstellen dat dat bijster veel is. Tijdens langere ritjes met een lage intensiteit moeten we vrij veel energie binnenkrijgen om geen 'leeg' gevoel te hebben. Zou dat betekenen dat we, omdat we minder lichaamsvet hebben, ook minder onze vetverbrandingsmotor gebruiken?
Hoeveel van dit soort kilometers heb je al gemaakt? Een gemiddelde, gezonde man met een goede conditie heeft nog steeds makkelijk 15% lichaamsvet. Voldoende om tijdens die paar uurtjes te op te teren. Dus wat waarschijnlijker is is dat jouw lichaam gewoon op een andere manier werkt. Voor mij persoonlijk werkt 60gr koolhydraat per uur goed en zorgt er bij mij ook voor dat als ik na 4 uur weer thuis kom ik niet leeg ben. Maar dat verschilt van persoon tot persoon en kan ook heel verschillend zijn afhankelijk van je doelen.

• scraemus
pier87 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:01:
[...]

Ik ben even terug gegaan naar pagina 1 en daar is inderdaad een lijst met renners en bijbehorende fietsen (van destijds in ieder geval), had ik ook volledig gemist to be honest O-)

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01 17:27
Ah dat is mij ook ontgaan, maar veel van die lijst zie ik de laatste maanden nooit meer voorbij komen...

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-01 18:30
Phydomir schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:30:
[...]

Hoeveel van dit soort kilometers heb je al gemaakt? Een gemiddelde, gezonde man met een goede conditie heeft nog steeds makkelijk 15% lichaamsvet. Voldoende om tijdens die paar uurtjes te op te teren. Dus wat waarschijnlijker is is dat jouw lichaam gewoon op een andere manier werkt. Voor mij persoonlijk werkt 60gr koolhydraat per uur goed en zorgt er bij mij ook voor dat als ik na 4 uur weer thuis kom ik niet leeg ben. Maar dat verschilt van persoon tot persoon en kan ook heel verschillend zijn afhankelijk van je doelen.
Ik fiets nu een paar jaar, zo'n 5000km per jaar. Het gaat ook meer om de langere ritten inderdaad, daar merk ik dat ik veel profijt heb van zo'n 60gr koolhydraten per uur om niet leeg thuis te komen. Maar het verschilt natuurlijk per persoon, ik was gewoon even benieuwd of verschil in lichaamsbouw kan verklaren waarom sommige mensen gemakkelijker dan anderen uren zonder extra koolhydraten op de fiets zitten. Uiteindelijk moet je gewoon achterhalen wat voor jou prettig werkt :Y

• rolandos582
pier87 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:38:
Ah dat is mij ook ontgaan, maar veel van die lijst zie ik de laatste maanden nooit meer voorbij komen...
Je moet even een recente foto van je fiets posten :)

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-01 22:20
Ik ben van plan volgende week door de weeks naar de VAM te fietsen, daar wat te klimmen en dan naar huis terug. Zijn er routes op de VAM die ik ‘moet’ gedaan hebben? Zou zonde zijn dat bij terugkomst mensen roepen “heb je niet de Noordelijke lus genomen?”

En 10 keer de berg op staat niet op de planning ;)

• scraemus
Holk schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:52:
Ik ben van plan volgende week door de weeks naar de VAM te fietsen, daar wat te klimmen en dan naar huis terug. Zijn er routes op de VAM die ik ‘moet’ gedaan hebben? Zou zonde zijn dat bij terugkomst mensen roepen “heb je niet de Noordelijke lus genomen?”

Er zijn volgens mij 3 mogelijke routes omhoog op de racefiets en een van de routes splitst vlak voor de top nog in 2 routes naar de top (wel of geen kasseien), voor MTB weet ik het niet precies.

• rolandos582
Holk schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:52:

Alle 3 1 keer omhoog. Kan prima.

https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/vam-berg
https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/vam-berg-noord
https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/vam-berg-zuid

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:04
Even een vraagje:
ik heb een oude Gazelle Modano 3x10 shimano ultegra op marktplaats gezet (mét carbon achtevork :P )
Wat kan zoiets tegenwoordig opbrengen/ wat is marktconform?
Krijg biedingen van 100 euro, is dat realistisch? Kan weinig vergelijkbaars vinden vandaar.
Ding schakelt en remt goed.

• mhr-zip
scraemus schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:30:
[...]

Ik ben even terug gegaan naar pagina 1 en daar is inderdaad een lijst met renners en bijbehorende fietsen (van destijds in ieder geval), had ik ook volledig gemist to be honest O-)
En er staat dan weer niet in de TS hoe goed tubeless, zadeltasjes en schijfremmen zijn.

• mhr-zip
scraemus schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:29:
[...]

Ik zit ook aan de low carb (max 200 g koolhydraten per dag, was eerst max 80 g) leeftstijl, maar merk zeker tijdens wat intensievere ritten (en eigenlijk fiets ik altijd in de hogere zones) na 45 minutes echt wel glucose/fructose nodig heb omdat anders de benen ontzettend pijn gaan doen. Zolang ik dan elke ca. 20 km even iets eet met rond de 30 g koolhydraten blijft het wel goed gaan.

Voor dat ik aan KHA begon at ik vaak mini brownies tijdens het fietsen, eet makkelijk weg en niet te droog.
Lijnen doe je op de dagen dat je niet sport.
Tuurlijk kan je keto leven. Tuurlijk kan je sporten op vetverbranding, je kan dit ook trainen en dan wordt je er ook beter in.

Is dat de weg naar de aller beste prestaties? Dat denk ik niet.
Er niks mis mee als iemand keto leeft, maar het is niet de weg naar de beste prestaties. Het is de weg naar de beste prestaties die je kan leveren op vetverbranding.

Pagina: 1 ... 334 ... 699 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).