Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 699 ... 714 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:38
Predator schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 18:49:
[...]

Dat is een rondje hoor, een hele platte uitgerekte lus… :P

Strava | AP | IP | AW

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:21
Bedenken jullie dan halverwege hoe lang/ver je wilt rijden? Ik maak (of kies een eerder gemaakt/gereden) een rondje van te voren afhankelijk van de beschikbare tijd en zin. Dus als ik 3 uur tijd heb, pak ik een rondje van 90-95 km, liefst met wind tegen heen en wind mee de 2e helft. Komt eigenlijk nooit voor da ik daarvan af wijk🙃

Strava

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:57
Laat het vaak wel afhangen van hoe het gaat kwa wind/temperatuur/zin of ik rondje inkort tov wat ik vooraf bedacht heb.
(En vaak later vertrekken dan ik bedacht heb omdat ik treuzel met vertrekken als het weekend is)

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 30-12-2025 19:20 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:10
Ik bepaal van tevoren vaak of het bijv 60/90/120 wordt, waar de wind vandaan waait en open dan m'n historie van gereden ritten, sorteer op afstand (Komoot) en kies dan voor de 'route opnieuw plannen' en pas meestal wat afslagen aan zodat ik wat meer op de nog ongereden straten (Statshunters) kom. Zo committeer ik mezelf enigszins aan het zelfgekozen lot.
Het is in de afgelopen jaren denk ik pas 1 keer voorgekomen dat ik halverwege de route afbrak en terugreed omdat de motivatie helemaal weg was.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:18

PeaceNlove

Deugleuter

Ik doe gewoon maar wat, vandaag kwam ik op een kruispunt aangereden, wilde eigenlijk rechtdoor, maar er kwam een stoet auto’s van rechts, dus toen maar rechtsaf gegaan.
Ik bedenk wel van te voren wat ik ongeveer wil gaan fietsen qua afstand zodat ik voldoende eten en drinken mee kan nemen. Vandaag vond ik het me 44 km wel mooi, het zonnetje er bij was niet verkeerd :)

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:53

Stufferdt

doet ook maar wat.

Op de weg is het vaag een richting (vaak wind mee op de terugweg) en een globaal aantal uur/km. Kan er eens 15km/half uurtje naast zitten. Plan solo nooit routes als ik vanaf huis vertrek. En bij routes niet vanaf huis gap ik ergens een route of volg ik iemand die wel een route heeft gemaakt.

😀😀😀

• Webgnome
Ik heb de vervelende eigenschap dat wanneer ik routes uitstippel het vaak toch iets anders word omdat ik toch geen zin heb in die ene route :+

Strava | AP | IP | AW

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-04 22:04
lochtejans schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:51:
Gisteren onderuit gegaan en een gat in mijn nieuwe broek gevallen. Precies op m’n knie een gat ter grootte van een euro munt. Is zoiets nog redelijk te herstellen en zo ja hoe?
Kan je zelf overweg met een naaimachine of ken je iemand die daar een beetje handig mee is, dan is het vrij makkelijk te repareren met een stukje stof van een oude wielerbroek.
Lukt dat niet loop er dan eens mee een naaiatelier binnen.

Gr
Hans

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 12:57

Fisico

by Fabian

Voor bijna alles heb ik standaardrondjes. En mijn basisoptie is makkelijk iets te verlengen of in te korten tijdens de rit. Een beetje afhankelijk van de zin en de weersomstandigheden pas ik het tijdens de rit aan. Daarmee ben ik altijd tussen de 2,5 uur en 3 uur onderweg. Langer heb ik vaak ook geen zin. Mocht de zin er wel zijn dan ga ik gelijk voor een langere ronde en heb ik keuze uit drie rondjes. Alleen in de zomer wil nog weleens afwijken voor een avondrit, vanwege de eikenrups of teveel noordenwind.

Voor vakanties zoek ik vaak routes op websites, van bekenden of klus ik zelf iets naar een bepaalde berg. Dat is ook de enige keer dat ik met een route op het scherm rij.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Ik heb een keer een route gemaakt door een lijn te teken op de navigatie en die plande dan een route. Wel een verrassende route omdat ik daar nog nooit was geweest.

Ik fiets altijd heen tegen de wind en dan is het gemakkelijker terug. Dat hoeft dan niet dezelfde route te zijn zolang het maar wind mee en naar huis gaat.

Dit jaar ga ik eens de fiets achterin de auto te leggen om dan naar een locatie te rijden en dan van daaruit te gaan fietsen. Koelbox mee met plastic flesjes bevroren water, dat lijkt mij wel fijn als ik weer bij auto terug ben en die zijn dan zeker al weer ontdooit.

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:13
esphome schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 23:41:
Ik heb een keer een route gemaakt door een lijn te teken op de navigatie en die plande dan een route. Wel een verrassende route omdat ik daar nog nooit was geweest.
Ik teken op Strava regelmatig een route in de vorm van een cirkel of vierkant en volg die dan.
Erg verfrissend waar je soms uitkomt.
De auto optie is ook leuk, maar dan moet je iets meer zekerheid over het startpunt hebben.
Voor mij pakte dat afgelopen jaar goed uit :+ erg leuke routes d:)b

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:04
esphome schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 23:41:

Ik fiets altijd heen tegen de wind en dan is het gemakkelijker terug. Dat hoeft dan niet dezelfde route te zijn zolang het maar wind mee en naar huis gaat.

Dit jaar ga ik eens de fiets achterin de auto te leggen om dan naar een locatie te rijden en dan van daaruit te gaan fietsen. Koelbox mee met plastic flesjes bevroren water, dat lijkt mij wel fijn als ik weer bij auto terug ben en die zijn dan zeker al weer ontdooit.
Nog een optie: met de fiets in de trein zo goed als mogelijk tegen de wind in en dan met de wind mee naar huis fietsen. Kom je zomaar meer dan 2x zo ver van huis en je bent altijd, met de wind in de rug, op de ‘terugweg’.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• sapphire
  • Registratie: November 2002

sapphire

Die-hard pruts0r

@blb4 Dat heb ik ook al meer dan eens overwogen maaaaar als je een beetje leuke afstanden wilt doen dan word de trein een flink gedoe en vrij prijzig.

Heb al eens zitten kijken om met de trein naar Den Helder te gaan zodat ik dan 110km noordenwind mee zou hebben.
Kost al €20,60 enkele reis +€6? voor de fiets? Mag alleen buiten de spits dus op tijd vertrekken zit er niet in. Overstappen dus 2x zoeken naar een plekje waar je fiets mag/past.

Voor €26 kan ik leukere tochten bedenken :+

Om nog op routes terug te komen, vroegâh ging ik gewoon fietsen aan de hand van de windrichting en de tijd die ik had en zag het wel. Tegenwoordig ben ik een stuk planmatiger omdat het thuisfront het gewoon fijn vind om te weten hoe laat ik ongeveer terug ben :)
Veel vaste rondjes die je kunt verlengen, inkorten of aanpassen aan de windrichting, behalve naar het westen natuurlijk :(
Merk wel dat sinds ik dit jaar meer 100km rondjes ben gaan rijden het wel wat lastiger word om verassende routes te vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door sapphire op 31-12-2025 08:14 ]

Gabriël AM5

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:09

Kluus

Gang is alles

In het weekend is het altijd buiten de spits en met een groepsticket is het een pak goedkoper. Afgelopen zondag nog gedaan (maar dan andersom, wind mee heen, trein terug) 200km wind mee (en nog 10 km tegen om van zee naar station middelburg te komen). Geloof dat we een tientje de man kwijt waren aan enkeltje Middelburg -> Oss terug met een groepsticket (maar de tikkie moet nog komen :+ )

[ Voor 26% gewijzigd door Kluus op 31-12-2025 09:14 ]

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 17:55
Ik verkondig altijd tegen voetballers dat wielrenners echte harde mannen/vrouwen zijn, maar als ik dit zo lees....

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:31
Als je van te voren je kaartje online koopt, is er ook (bijna) altijd korting tijdens daluren (weekend dus ook).
Zo ben ik eens naar Breda gegaan voor een SR vanuit Noord Holland. Kaartje kostte 10,-, iets van 65% korting. Zonder abonnement, groepsreiskorting of andere geintjes. Kaartje had ik op maandag gekocht voor de daaropvolgende zaterdag, je hoeft het dus niet maaaaaanden vooraf te regelen.

Het kan dus wel "goedkoper". Fietskaartje is tegenwoordig 7.95 en daar ontkom je niet aan helaas. Ik vind deze prijs niet echt in verhouding staan tot de service maar goed, dat is een andere discussie.

Overstappen kan bij sommige stations icm overstaptijd wel een uitdaging zijn. Of als de machinist opeens besluit om op deel B van het perron te stoppen en niet op deel A waar jij staat te wachten. Dan wordt het rennen op je klik-klaks.

Weer en fietskleding advies: tempelo.app | Custom wielen: www.vanspeykwheels.nl

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19:15
Dat wind tegen heen gaat bij mij helaas zelden op, we wonen vlakbij de kust en westen / zuidwestenwind lijkt toch de dominante windrichting.

Dat had ik helaas niet meegenomen in onze overweging deze kant op te gaan 8)7 .

• Marcel a
@Louislouislouis Dan moet je een waterfiets kopen!

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Als veel moet lopen dan kun deze om een buis van de fiets doen. Zit al klittenband in en desnoods maak je de zool dunner door een stuk weg te snijden.

Afbeeldingslocatie: https://media.atlasformen.com/webmedia/1080by1242/5f/05/e1/5f05e1d2f5312b4ebe3f38afe9220c21.jpg

• sapphire
  • Registratie: November 2002

sapphire

Die-hard pruts0r

Louislouislouis schreef op woensdag 31 december 2025 @ 09:34:
Dat wind tegen heen gaat bij mij helaas zelden op, we wonen vlakbij de kust en westen / zuidwestenwind lijkt toch de dominante windrichting.

Dat had ik helaas niet meegenomen in onze overweging deze kant op te gaan 8)7 .
Zuid-west is langs het grootste deel van de kustlijn prima te doen toch? Heb je hem van voor of schuin van voor.
Kijkduin naar Hoek van Holland met zuid-Wester storm O+
Dat je 300w ofzo trapt en nog bijna omvalt qua snelheid :9

Gabriël AM5

• DDX
Interessant stukje fietsen vanmorgen, minst koude dag van de week maar code geel dus spike voorwiel gemonteerd en vertrokken.
Eingelijk was het in het dorp al spannend, maar merkte dat spike voorband wel z'n werk deed, achter voelde ik soms beetje glijden/schuiven.
Maar na de pont werd het wel heel spannend, auto's die echt heel langzaam aan het rijden waren en de weg leek wel een ijsbaan.
Stukje verderop (in een bocht) lagen 2 auto's in de sloot.
En paar honderd meter verder was een auto bij afrijden van de dijk (naar weg ernaast) doorgegleden een greppel in.
Stukken gelopen want grens opzoeken van spikeband had ik ook geen zin in icm achterband die nul grip had.
Eigenlijk was dit dag voor full spike setup, maarja had niet verwacht dat het zo erg zou zijn.

Stukje verderop besloten maar om te keren, want met deze snelheid zou het nog wel even duren voordat ik op m'n werk zou aankomen.
En temperatuur rond Amsterdam lag stuk lager.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/ulBV1jRf3J_le5fz0H6msHkbiQ0GfHrgHPfJ-OzhDvQ-1152x2048.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/OVcAqZnqXOVA1e-rQxuxd3KLuwZAQeI_spPy_Cynl_M-1152x2048.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/SmGdxUeQ0AB5hmFlDI-C3tCSHj0ihHr-w6efwfWsroM-1152x2048.jpg

Tankwagen was wel aangekomen bij punt waar hij gastank moest vullen, dus dat was hij wel aan het doen :)

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19:15
sapphire schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:31:
[...]

Zuid-west is langs het grootste deel van de kustlijn prima te doen toch? Heb je hem van voor of schuin van voor.
Kijkduin naar Hoek van Holland met zuid-Wester storm O+
Dat je 300w ofzo trapt en nog bijna omvalt qua snelheid :9
Ja dat is ook zo hoor! Rij vaak door de duinen vanaf Bloemendaal naar Noordwijk en terug via de Leidsevaart, dan kan je met wind mee aardig vaart maken. Herfst t/m voorjaar fiets ik dat wekelijks.

Als het echter een beetje zonnig is zijn de duinen vaak te druk om lekker te fietsen.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Vandaag weer een mooi experimentje: wat gebeurt er nu écht met je conditie als je nauwelijks/niet sport?

Situatie meting 14 augustus
- 6-8 uur per week fietsen (3 a 4 ritten pw)
- intervals.icu fitness level net onder de 50
- gewicht 70

Situatie meting 31 december
- 0-2 uur per week
- intervals.icu fitness score van 17
- gewicht 73 kg

FTP: 240 -> 207
V02 max relatief: 52 -> 44
V02 max absoluut (liter/minuut): 3,69 -> 3,19
Aerobe drempel: +- 160w -> 120-130w

Kortom - en dat wisten we natuurlijk al, trainen maakt echt een verschil :).

Ter referentie: piek vorm (10-14 uur pw trainen)
FTP 285 bij 65kg
Intervals.icu fitness level rond de 90
Helaas toen nog niet de mooie meetapparatuur…

[ Voor 11% gewijzigd door Requiem19 op 31-12-2025 14:33 ]

• DDX
Zomer/winter maat ook een best verschil.
Na de zomer duikt mijn fitness altijd zo mooi omlaag, gewoon niet naar kijken.
Fitness in augustus 220
Fitness nu : 146
Week geleden 133, maar met festive1000 toch weer wat omhoog. (en garmin zegt sinds lange tijd dat ik weer productive ben)

Al is dat getal zo nietszeggend want een rit van 600km krikt het enorm op terwijl je niet direct zoveel beter bent.
En FTP kijk ik helmaal niet naar eigenlijk, test het ook nooit.
Alleen in Frankrijk tijdens lange klimmen hoor ik dan van m'n garmin dat het weer omhoog gaat, in augustus was het 340 volgens intervals.icu. (bij 68kg)
Geschatte ftp is nu 296.
Gewoon lekker fietsen :)

• Requiem19
  • Nu online
DDX schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:54:
Zomer/winter maat ook een best verschil.
Na de zomer duikt mijn fitness altijd zo mooi omlaag, gewoon niet naar kijken.
Fitness in augustus 220
Fitness nu : 146
Week geleden 133, maar met festive1000 toch weer wat omhoog. (en garmin zegt sinds lange tijd dat ik weer productive ben)

Al is dat getal zo nietszeggend want een rit van 600km krikt het enorm op terwijl je niet direct zoveel beter bent.
En FTP kijk ik helmaal niet naar eigenlijk, test het ook nooit.
Alleen in Frankrijk tijdens lange klimmen hoor ik dan van m'n garmin dat het weer omhoog gaat, in augustus was het 340 volgens intervals.icu. (bij 68kg)
Geschatte ftp is nu 296.
Gewoon lekker fietsen :)
Absoluut, in de winter is het lastiger om evenveel te fietsen als in de zomer.

Uiteindelijk is ‘fitness’ in intervals.icu simpelweg je trainingsvolume/intensiteit tov je ingestde ftp. En die wordt logischerwijs lager als je minder veel fietst 😄.

Ik was/ben uit nieuwsgierigheidsoogpunt benieuwd wat voor veranderingen dit geeft binnen je lichaam.

Een veelgehoord (ouderwets) idee is bijv dat V02 max niet te trainen is. Dat hoor je tegenwoordig gelukkig veel minder en 1 simpel n=1 testje laat al zien hoeveel je V02 max kan fluctueren binnen een paar maanden.

• Webgnome
fitness van 146.. ik ben blij als ik net de 100 aantik in de zomer :+ Zit nu overigens op 74 ondanks indoor fietsen.

[ Voor 25% gewijzigd door Webgnome op 31-12-2025 16:19 ]

Strava | AP | IP | AW

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Marcel a schreef op woensdag 31 december 2025 @ 09:26:
Ik verkondig altijd tegen voetballers dat wielrenners echte harde mannen/vrouwen zijn, maar als ik dit zo lees....
Ja? Want 200km+ doe jij natuurlijk binnen die twee uur die je hierboven als max voor een fietsritje stelt ;)

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:10
Webgnome schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:19:
fitness van 146.. ik ben blij als ik net de 100 aantik in de zomer :+ Zit nu overigens op 74 ondanks indoor fietsen.
Bij intervals.icu? Dat is nog steeds gigantisch. Zit hier momenteel met een trainingload van rond de 7,5 uur per week op 65.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:34
Webgnome schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:19:
Als dat getal je wat waard is kan je aanraden niet teveel te hardlopen, daar snapt intervals niet zoveel van (als je het combineert met fietsen). Had een conditie van 34 toen ik mijn marathon liep dit jaar, nog nooit zo fit geweest :+

WoT stats

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:28
@Requiem19 maar het hele interieur staat nu wel weer strak in de lak?

• Marcel a
Kluus schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:34:
[...]

Ja? Want 200km+ doe jij natuurlijk binnen die twee uur die je hierboven als max voor een fietsritje stelt ;)
Waarom je nu ineens over 200 km+ spreekt is mij een raadsel. Ik fiets nog wel eens tegen de wind in! Zoals echte bikkels betaamd. 8)

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Marcel a schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 08:47:
[...]

Waarom je nu ineens over 200 km+ spreekt is mij een raadsel. Ik fiets nog wel eens tegen de wind in! Zoals echte bikkels betaamd. 8)
Omdat dat de afstand was waarop je (volgens mij) reageerde, het ging natuurlijk niet om de normale rondjes om de kerk.

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 01-01-2026 10:30 ]

• Marcel a
@Kluus Ik reageerde op de fietscollega's die zich 100 km verderop laten afzetten om vervolgens met de wind in de rug naar huis te fietsen....

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Marcel a schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:53:
@Kluus Ik reageerde op de fietscollega's die zich 100 km verderop laten afzetten om vervolgens met de wind in de rug naar huis te fietsen....
Ok net een ander bericht dus, maarja voor een ander is dat weer veel natuurlijk. ;)

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:07

sebasd

rijdt op espresso

Zo, eerste (korte) ritje van 2026 zit er ook op. Einde van de ochtend naar buiten geweest voor een kort rondje met wat tempoblokjes. Nat, koud, wind, het was lekker rustig op de weg. Mooi begin van hopelijk een fietsjaar met veel mooie lange ritten en één zonder onderbrekingen door gebrek aan motivatie.

Fiets ook meteen maar schoongemaakt want die zag er niet uit.

[ Voor 9% gewijzigd door sebasd op 01-01-2026 15:47 ]

• derx666
  • Laatst online: 14:16

derx666

mecker ende blaet

Bloody hell... 146... Ik heb vorig jaar November 1x de 95 aangeraakt, en dat was na een hard trainingsblok van 4 weken, en daarna meteen 10 dagen Zwift races achter elkaar (Flamme Rouge Tour). Daarna ook behoorlijk gecrashed, en eigenlijk December 2024 nauwelijks gefietst.
Dit jaar lange vakantie in Februari, ziek + crash in Juni, en nog een keer een weekje ziek in Oktober. Mijn fitness is nu op het hoogste punt van het afgelopen jaar :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZpXRsTzp/2026-01-02-10-50-02-Het-grote-wielrenervaringtopic-Deel-21-Sport-Go-T-Mozilla-Firefox.png

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Requiem19
  • Nu online
guapper schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 00:51:
@Requiem19 maar het hele interieur staat nu wel weer strak in de lak?
Helaas helaas… positieve is wel dat kind 1 van drie goed gegroeid is en kind 2 van 10 maanden het ook nog doet ;-).

En, vriendin was ook weer even blij want die kon een week gravelen in Girona terwijl ik de twee mormels hier gevoed heb. Wat een zaligheid.

En.. op de achtergrond bezig geweest om een heel kleine eigen onderneming te starten in de fietswereld (naast m’n normale werk). Waarover binnenkort meer … 8)

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:42
Swedish_Chef schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 21:18:
[...]

Kan je zelf overweg met een naaimachine of ken je iemand die daar een beetje handig mee is, dan is het vrij makkelijk te repareren met een stukje stof van een oude wielerbroek.
Lukt dat niet loop er dan eens mee een naaiatelier binnen.

Gr
Hans
Repair cafe hebben ook vaak wel een paar naaisters zitten. (Bij mij wel iig)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Requiem19
  • Nu online
derx666 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:04:
Bloody hell... 146... Ik heb vorig jaar November 1x de 95 aangeraakt, en dat was na een hard trainingsblok van 4 weken, en daarna meteen 10 dagen Zwift races achter elkaar (Flamme Rouge Tour). Daarna ook behoorlijk gecrashed, en eigenlijk December 2024 nauwelijks gefietst.
Dit jaar lange vakantie in Februari, ziek + crash in Juni, en nog een keer een weekje ziek in Oktober. Mijn fitness is nu op het hoogste punt van het afgelopen jaar :)

[Afbeelding]
Er is wel een grote kanttekening bij die fitness score: je FTP setting.

Je ‘fitness’ is een gewogen gemiddelde van je TSS van de afgelopen 42 dagen.

Training Stress Score formule:
TSS = ((Seconds × NP × IF) / (FTP × 3600)) × 100, where NP is Normalized Power and IF is Intensity Factor.
Als bijv je echte FTP 250 is en je stelt hem in op 200 (of je update hem nooit), krijg je een onrealistisch hoge TSS voor elke rit en daarmee ook een hoge fitness score.

Je moet eig elke 2 weken je ftp updaten als je een zuivere fitness score wilt.

Overigens voor context: ‘fatigue’ is eig hetzelfde als ‘fitness’ (!!), met als verschil dat het gemeten wordt over 7 dagen.

Voor een groot doel wil je dus een hoge fitness (langdurige consistent trainingload) en een laag ‘fatigue’ (uitgerust omdat je de afgelopen 7 dagen je trainingsload verlaagd hebt).

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-03 14:53

McMiGHtY

- burp -

Requiem19 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:21:
[...]

En.. op de achtergrond bezig geweest om een heel kleine eigen onderneming te starten in de fietswereld (naast m’n normale werk). Waarover binnenkort meer … 8)
Spann0nd!

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:10
Requiem19 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:21:
[...]

Helaas helaas… positieve is wel dat kind 1 van drie goed gegroeid is en kind 2 van 10 maanden het ook nog doet ;-).

En, vriendin was ook weer even blij want die kon een week gravelen in Girona terwijl ik de twee mormels hier gevoed heb. Wat een zaligheid.

Heel herkenbaar! Het is een groot goed dat je je vriendin een week hebt losgelaten in Girona. Dat verdient zich later altijd terug.

https://www.strava.com/athletes/38143282

• bwernsen
Net even buitengespeeld in winter wonderland. Wat een voorrecht om in de vallende sneeuw een rondje te mogen fietsen. Helaas was mijn fietspartner een beetje een miepneus..

Ik had m op rule 5 moeten wijzen..

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Requiem19 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:40:
[...]

Er is wel een grote kanttekening bij die fitness score: je FTP setting.

Je ‘fitness’ is een gewogen gemiddelde van je TSS van de afgelopen 42 dagen.

Training Stress Score formule:

[...]

Als bijv je echte FTP 250 is en je stelt hem in op 200 (of je update hem nooit), krijg je een onrealistisch hoge TSS voor elke rit en daarmee ook een hoge fitness score.

Je moet eig elke 2 weken je ftp updaten als je een zuivere fitness score wilt.

Overigens voor context: ‘fatigue’ is eig hetzelfde als ‘fitness’ (!!), met als verschil dat het gemeten wordt over 7 dagen.

Voor een groot doel wil je dus een hoge fitness (langdurige consistent trainingload) en een laag ‘fatigue’ (uitgerust omdat je de afgelopen 7 dagen je trainingsload verlaagd hebt).
Klopt helemaal. Ik heb hem begin maart na 1 maand nauwelijks fietsen naar beneden gezet naar 250, en toen elke keer als intervals vond dat ik een FTP bump had hem gelijk gezet. Heb in april een bergop 20min test gedaan in de Eifel waar ik op 290w (oftewel ronde 275 FTP) uitkwam.
Op zich hou ik dat redelijk strak bij, en zal het misschien niet 100% kloppen, maar wel in de buurt zitten.
En ach, uiteindelijk zijn het ook maar nummertjes die niet zo heel veel zeggen. FTP is voor mij meer een leidraad waarmee ik de zwaarte van m'n intervallen zet, de rest zal me een grote worst wezen :)
Het fitness getal is uiteindelijk ook maar gewoon een nummertje. Het enige wat ik daarmee doe is achteraf trends bekijken, en zo evt lering halen uit het verleden om het in de toekomst misschien anders/beter te doen.

Cube Nuroad Race (2022)

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:27
In 2024 had ik het idee om gemiddeld op 1u per dag uit te komen qua sporten, los van de km's dus. Dat is uiteindelijk toch gestrand op 325 uur maar was alsnog een vrij succesvol jaar met iets van 5 nieuwe maandrecords.
Afgelopen jaar gewoon lekker bezig geweest en weinig doelen nagestreefd maar met 2 behoorlijke goede maanden toch nog aan de 322 uur gekomen met ook in juni/juli en dus november/december nieuwe maandrecords.
Ik heb mezelf voor dit jaar toch nog maar eens voorgenomen om te kijken of ik het kan halen om dus minstens 365 uur te gaan sporten dit jaar. De teller staat momenteel op bijna 7u45m met tot het einde van de week nog wel wat geplande activiteiten. Het begin is er! Nu nog even volbrengen! Nog maar 360 dagen :+

Na vanavond ook even de nieuwe fiets weer uit elkaar halen. Deze gaat vrijdag naar de spuiter en zal dit weekend voorzien worden van een extra laklaag om de decals te beschermen. Hopelijk ergens volgende week weer ophalen om alles definitief op te bouwen. Met nog wat ruimte in de stuurbuis laten om nog 1cm omhoog te kunnen. Moet zeggen dat, ondanks het statische zitten op de Tacx, het al aardig in de goede richting is mbt de afstelling. Dit moet dan ook nog blijken tijdens de wegritten maar heb goede hoop dat het helemaal goed gaat komen.

Nog wat WIPjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxa99QklDkxMctHcr1lk6befqG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPbYw4njil7evJTBOynI9zBM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5OSfAydlorpr4QNTXzL5XR1dEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GKmvi4J9ApiSmQuPbBdfbSJN.jpg?f=fotoalbum_large
(Cassette op achterwiel op de foto is niet degene die er uiteindelijk opkomt, deze zit nu op de Tacx, vandaar dat de ketting ook al behoorlijk strak staat en nog niet op de lichtste achter. Komt een 10-28 op.)

Ik heb ook nog wat gespeeld met van die loodtapejes om te kijken of ik de wielen (achterwiel in 1e instantie) gebalanceerd zou kunnen krijgen en moet zeggen dat het verschil in doorwerken in het frame wel echt groot is.

Voor, met camera in de hand nog: (geluidswarning, maakt nogal herrie!)
https://onderdegrond.nl/meuk/exp-01-voor.mp4

Na, camera voor het idee even op een kast gezet:
https://onderdegrond.nl/meuk/exp-02-na.mp4

En met deze tapjes aan beide kanten op de velg geplakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaqslEpK6GwHEf3IQZayjstp__0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmnkiN3sBbKxVcYdu9LiOZzA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga voorlopig met TPU binnenbandjes testen, dat maakt het balanceren wel een stuk makkelijker. Moet deze alleen nog even aan de binnenkant monteren en dan met een klein beetje tape afschermen. Voorwiel zal waarschijnlijk ongeveer hetzelfde nodig hebben alleen kan je die iets minder goed testen omdat je het niet zo'n zwieper kan geven zoals het achterwiel :P

@Webgnome Een kennis van mijn broertje werkt bij een spuiterij, dus dit gaat "er naast" zeg maar op de zaterdaguurtjes. Het ging er even vanaf hangen hoeveel laagjes er nodig waren, waarschijnlijk 2 en de kosten zouden ergens tussen de €100-150 komen. Dat is dan met ontvetten, licht opschuren, spuiten. Dat dan 2x en ik denk daarna ook wel iets van polijsten ofzo.

[ Voor 35% gewijzigd door orange.x op 06-01-2026 10:43 ]

• Webgnome
waar laat je zoiets spuiten? (en belangrijker, wat kost dat)

[ Voor 36% gewijzigd door Webgnome op 06-01-2026 10:32 ]

Strava | AP | IP | AW

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:53

Stufferdt

doet ook maar wat.

@orange.x Leuk om te zien! Thanks voor het delen.

Lijkt me een prima prijs, via/via onze Stokke stoel laten schuren/stralen whatever en spuiten ging al 120 kosten. Dus denk dat je een prima prijs hebt hiervoor :)

😀😀😀

• Requiem19
  • Nu online
Webgnome schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:32:
waar laat je zoiets spuiten? (en belangrijker, wat kost dat)
Ik heb mijn gravel frame bij Beca laten spuiten. Prijs was iets van 650 euro uit m'n hoofd.

Als zij ook nog je fiets moeten demonteren (want ze willen alleen het kale frame hebben uiteraard) komt daar nog iets van 300 euro bij voor demonteren en weer opbouwen geloof ik.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-03 14:53

McMiGHtY

- burp -

@DDX Leef je nog?

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• bwernsen
Wat een kak weer! Ik staar al een paar dagen uit het raam. Wachtend op een moment dat ik zonder schouderbreuk thuis kom als ik ga fietsen..

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:07

sebasd

rijdt op espresso

bwernsen schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:44:
Wat een kak weer! Ik staar al een paar dagen uit het raam. Wachtend op een moment dat ik zonder schouderbreuk thuis kom als ik ga fietsen..
Zelfde hier, wil graag weer naar buiten. Heb wel een Tacx op mijn kantoortje staan, maar dat is echt. heel. saai.

• DDX
Ja vanmorgen het er maar niet op gewaagd met de sneeuw die viel icm de opgevroren zooi waar ik doorheen had moeten gaan.
Vanmiddag maar rondje door de buurt :)

• orlok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:05
DDX schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:54:
[...]

Ja vanmorgen het er maar niet op gewaagd met de sneeuw die viel icm de opgevroren zooi waar ik doorheen had moeten gaan.
Vanmiddag maar rondje door de buurt :)
Rustig rijden en met spijkerbanden onder je fiets kom je overal doorheen (geen klikpedalen 🫨)

Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

• DDX
half gesmolten met platgereden sporen was best een uitdaging gisteravond door Amstelveen

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Vind het al bizar dat je uberhaupt nog zoveel gereden hebt DDX. Met dit weer ga ik echt niet de fiets op. Denk dat m'n skills ook niet goed genoeg zijn om zonder botbreuken thuis te komen. Spijkerbanden of niet...

Voor mij is deze tijd van het jaar gewoon Zwift tijd. Afgelopen 2 weken ruim 23 uur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPBt06-X2nt43WZ4nM0WffDOIYA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fxJebaCz4LbP6cXTup5tzZZh.png?f=fotoalbum_large

Cube Nuroad Race (2022)

• orlok
DDX schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:15:
half gesmolten met platgereden sporen was best een uitdaging gisteravond door Amstelveen
Zeker als het ook nog is opgevroren, dan glijd je alle kanten op en wordt het lopen.

• orange.x
sebasd schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:54:
Zelfde hier, wil graag weer naar buiten. Heb wel een Tacx op mijn kantoortje staan, maar dat is echt. heel. saai.
Nou, saai. Ieder zijn mening :) Maar het is echt heel handig omdat je op ieder moment ZO aan de slag kan. Ideaal met deze weersomstandigheden. En met een koptelefoon op met lekker muziekje trap je de tijd zo weg hoor.

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:24
Waar is Verstappen eigenlijk gebleven? Was toch een heel actief lid van deze groep?

• blb4
Cloclo100 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:11:
Waar is Verstappen eigenlijk gebleven? Was toch een heel actief lid van deze groep?
Sinds die verloren heeft ;)?

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• Cloclo100
blb4 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:28:
[...]

Sinds die verloren heeft?
met? :)

edit: oh!

[ Voor 4% gewijzigd door Cloclo100 op 07-01-2026 12:35 ]

• dfbt
  • Laatst online: 08:57
derx666 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:31:
Vind het al bizar dat je uberhaupt nog zoveel gereden hebt DDX. Met dit weer ga ik echt niet de fiets op. Denk dat m'n skills ook niet goed genoeg zijn om zonder botbreuken thuis te komen. Spijkerbanden of niet...

Voor mij is deze tijd van het jaar gewoon Zwift tijd. Afgelopen 2 weken ruim 23 uur:
[Afbeelding]
Respect met die duur ritten op de Zwift. Bij mij houd t na 1.5 uur echt op voor indoor.. _/-\o_

• Webgnome
blb4 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:28:
[...]

Sinds die verloren heeft ;)?
?

Strava | AP | IP | AW

• dfbt
Verstappen was 2e geworden in de Formule 1. Klein mini grapje hier tussendoor :+

• Webgnome
dfbt schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:40:
[...]

Respect met die duur ritten op de Zwift. Bij mij houd t na 1.5 uur echt op voor indoor.. _/-\o_
Voor mij in het begin ook. Het is uiteindelijk een kwestie van wennen. Het maximale is voor mij nu 3 uur. Dan ben ik er echt helemaal klaar mee. Afleiding helpt. Denk aan rouvy, een film, serie etcetera.

Strava | AP | IP | AW

• dfbt
Webgnome schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:44:
[...]

Voor mij in het begin ook. Het is uiteindelijk een kwestie van wennen. Het maximale is voor mij nu 3 uur. Dan ben ik er echt helemaal klaar mee. Afleiding helpt. Denk aan rouvy, een film, serie etcetera.
Ik krijg gewoon flink last van alles en nog wat. Overal kleine pijntjes, heel veel zweten, nat pak. Om tussendoor mijn fietskleding te wisselen en hele tijd te gaan verzitten is ook niet echt fijn. Gewoon op de zelfde fiets als buiten, dus weet niet precies waar t vandaan komt. Maar vind t zelfs met afleidingen/series/films etc gewoon na 1.5 uur wel prima. De duurritten komen dan buiten wel weer.
Heb oprecht nog eens nagedacht over zo'n Rocker plate, maar nooit geprobeerd.

• blb4
dfbt schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:48:
[...]

Ik krijg gewoon flink last van alles en nog wat. Overal kleine pijntjes, heel veel zweten, nat pak. Om tussendoor mijn fietskleding te wisselen en hele tijd te gaan verzitten is ook niet echt fijn. Gewoon op de zelfde fiets als buiten, dus weet niet precies waar t vandaan komt. Maar vind t zelfs met afleidingen/series/films etc gewoon na 1.5 uur wel prima. De duurritten komen dan buiten wel weer.
Binnen is toch wel heel anders dan buiten. Je zit veel statischer, geen afleiding van alles om je heen incl. verkeer, je zweet blijft plakken etc. Dus ook op dezelfde fiets is de ervaring heel anders dan buiten. Ik gebruik binnen een hometrainer met mogelijkheid routes via video inclusief vermogensaanpassing, daarmee is ‘t enigszins te doen maar ‘t houd voor mij na een uurtje wel op. Veel liever buiten maar ja…..

• Cloclo100
[...]

idem hier, exact dezelfde bikefit maar toch altijd wat pijntjes etc. Anderhalf uur is het max wat ik kan uithouden. Heb een rocker plate gehad onder een tacx Neo bike en heb nooit echt veel verschil gevoeld. Nu heb ik een Zwift Ride met de tennisbalvoetjes en dat valt eigenlijk nog het beste mee. Een goedkope en redelijk efficiënte oplossing en als je dan van die zachtere trainingsballen koopt dan heb je best nog wat flex op het geheel.

• orange.x
Ik heb een zijwaartse rockerplate gehad. Dit was wel iets relaxter maar het luistert weer heel nauw met de druk in de ballen aan de verschillende kanten en je wilt niet voor je gevoel scheef zitten.
Daarnaast werd het hele systeem ook weer een heel stuk zwaarder om te verplaatsen. Ik moet het hier een kwart slag draaien om ook nog gewoon achter de computer te kunnen zitten. Dus nu zit ik weer statisch gewoon op de Tacx en dat bevalt eigenlijk ook wel prima. Doorgaans doe ik richting 1,5u standaard. Soms wat langer, pas een rit van iets meer dan 2u en een van ongeveer 2,5u gedaan wat prima ging. Het is ook echt wennen.

In het begin had ik een wheelon trainer en daar heb ik ook wel eens 100km op gezwift dat was echt hel. En het is alsnog best pittig om 100km te fietsen omdat het maar door blijft gaan. Gewoon amper rust. Maar dat maakt het ook wel juist lekker uitdagend. De uberpretzels en echt lange routes moet ik nog gaan doen in Zwift, daar wil ik de komende maanden nog wel een keer wat van gaan rijden. Heb wat uurtjes op werk gespaard met onbetaald werken die ik dan mooi in kan zetten om een hele dag vrij te nemen. Ben benieuwd naar zo'n 5 uur rit. Doorgaans doe ik wel alles op water, maar ik zal naast meer bidons ook wel even wat eten neer moeten gaan zetten dan heheh 8)

@Webgnome Nou, zo'n wheelontrainer leek veel zwaarder ofzo trappen. Goed, dat was wel aan het begin van mijn Zwift-carriere. Nu ben ik een doorgewinterde pro natuurlijk :*) Twee ventilatoren ipv 1 of geen enzo.
Heb mijn Tacx wel eens uitgeleend aan iemand die het ook niet gewend was. Die had er ook als goed getrainde buitenfietser behoorlijk moeite mee. Dus ik denk hoofdzakelijk gewenning!

[ Voor 9% gewijzigd door orange.x op 07-01-2026 13:28 ]

• Webgnome
orange.x schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:13:
[...]

Ik heb een zijwaartse rockerplate gehad. Dit was wel iets relaxter maar het luistert weer heel nauw met de druk in de ballen aan de verschillende kanten en je wilt niet voor je gevoel scheef zitten.
Daarnaast werd het hele systeem ook weer een heel stuk zwaarder om te verplaatsen. Ik moet het hier een kwart slag draaien om ook nog gewoon achter de computer te kunnen zitten. Dus nu zit ik weer statisch gewoon op de Tacx en dat bevalt eigenlijk ook wel prima. Doorgaans doe ik richting 1,5u standaard. Soms wat langer, pas een rit van iets meer dan 2u en een van ongeveer 2,5u gedaan wat prima ging. Het is ook echt wennen.

In het begin had ik een wheelon trainer en daar heb ik ook wel eens 100km op gezwift dat was echt hel. En het is alsnog best pittig om 100km te fietsen omdat het maar door blijft gaan. Gewoon amper rust. Maar dat maakt het ook wel juist lekker uitdagend. De uberpretzels en echt lange routes moet ik nog gaan doen in Zwift, daar wil ik de komende maanden nog wel een keer wat van gaan rijden. Heb wat uurtjes op werk gespaard met onbetaald werken die ik dan mooi in kan zetten om een hele dag vrij te nemen. Ben benieuwd naar zo'n 5 uur rit. Doorgaans doe ik wel alles op water, maar ik zal naast meer bidons ook wel even wat eten neer moeten gaan zetten dan heheh 8)
is een wheelon dan echt zoveel zwaarder dan een direct drive?
[...]

Zeer herkenbaar. Die pijntjes heb ik in het begin ook gehad. Mijn ervaring is echter dat die pijntjes na verloop van tijd gewoon weg gaan omdat je lichaam er aan went. Althans, als je het structureel doet. Doe je 1x in de 2 weken een keertje binnen fietsen dan zal dat niet gebeuren denk ik zo. En dat natte pak, ja ook dat kan ik beamen en heb mij daar uiteindelijk overheen gezet. Dan maar heel erg nat kun je wel meteen de douch in.

Het is inderdaad wat iedereen wil / kan. Gelukkig is het niet het hele jaar winter :+

Strava | AP | IP | AW

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:21
orange.x schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:13:
[...]

ik zou geen 5 uur gaan fietsen op water... dat zou ik echt 3 dagen naar de klote zijn met hoofdpijn etc.
je hebt een hoop zout nodig als je een wat zweet, en als je een beetje vermogen trapt, dan zit je ook zo aan de 3-4000 kCal, dan mag je wel wat naar binnen werken tijdens die rit.. anders lig je gelijk 1,5 dag achter met eten..

verder heb ik het eerder gezegd.. het is gewoon een kwestie van wennen en opbouwen. Vanochtend ook 3 uur gedaan, goede serie opzetten en trappen :P

Strava

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik gebruik sinds 2020 Zwift. Eerst met een Wheel-on trainer van Elite (wat een K*T ding was dat). Toen in najaar 2021 een Kickr Core gekocht, en dat was al 1000x beter. Ongeveer 2 jaar geleden deze geupgrade naar een Kickr V6 vanwege een goeie aanbieding, en ik kon de Core goed verkopen. De Kickr v6 is iets minder statisch dan de Kickr Core. De zijpoten hebben wat zachter rubber, en als ik aan het fietsen ben denk ik dat in wel een paar cm naar links en rechts kan bewegen (niet gemeten).
Verder heb ik voor 2 ventilators (1x honeywell turbo nogiets, en een grote staande 50w ventilator met een doorsnee van zo'n 45cm) en achter me nog een kleinere tafel ventilator.
Nu het zo koud is heb ik achter meestal niet aan staan, en de andere 2 op standje 1 of 2, maar bij normale temperaturen draaien ze alle 3 voluit.
Koeling is extreem belangrijk indoor.
Verder gebruik ik m'n "oude" Colnago tegenwoordig als dedicated indoor fiets. Ik heb wel indoor het zadel iets lager staan dan buiten omdat dat gewoon beter voelt.
Voor de rest het ik Zwift op een grote 42" TV vlak voor m'n neus, en staat daar naast m'n laptop met evt YT, een CX race die ik nog niet gezien had, Netflix of gewoon alleen muziek (dit met name tijdens vo2 intervallen).
Langste rit indoor is een jaar of 2 geleden de Full PRL (173km met 11x Box Hill in Zwift), wat net geen 7 uur was toen. De Zwift Uber Pretzel was iets van 6 uur (ook iets meer dan 2jr geleden volgens mij voor het laatst).
Recentelijk nog een poging gedaan om de Full PRL onder de 6 uur te doen. Helaas bonkte ik gigantisch na de 10e keer Box Hill (dat was na net geen 5 uur fietsen, dus de sub 6 had ik makkelijk gehaald met rondjes van ong 30min). Snap nog niet helemaal waarom het mis ging, want kwa voeding zat ik rond de 90-100gr koolhydraten per uur, maar ineens ging het licht uit. Nja... over een tijdje nog een poging.

Cube Nuroad Race (2022)

• orange.x
@Prulleman Er zal inderdaad ook wel wat poeder dan in de bidons gaan voor zo'n 5u sessie hoor. Dat zou ik voor buiten ook doen. Maar doorgaans doe ik voor buiten ritjes van 2-2,5u ook niet echt veel bijzonders meenemen. Geen idee nog wat voor gemiddeld vermogen er uit gaat komen al wil ik niet inzetten op te hoog. Lekker goed op die fat-burn zitten want er mag nog wel wat vanaf!

• Cloclo100
Prulleman schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:26:
[...]

verder heb ik het eerder gezegd.. het is gewoon een kwestie van wennen en opbouwen. Vanochtend ook 3 uur gedaan, goede serie opzetten en trappen :P
Wat voor de één werkt, werkt niet noodzakelijk (goed) voor de ander :). Ik heb al echt alles geprobeerd maar meer dan 1,5 hou ik (vooral mentaal) niet vol. Wat wel helpt voor de pijntjes is om het half uur even af te stappen en wat te strekken. Mijn lijf reset dan even en het statische is er dan meteen vanaf.

Voorts het jaar slecht begonnen, sukkel al bijna 3 weken met een zitvlakblessure en je weet hoe het gaat; conditie komt te voet en gaat te paard. Road to Marmotte is hobbelig begonnen :|

• dfbt
derx666 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:29:
Ik gebruik sinds 2020 Zwift. Eerst met een Wheel-on trainer van Elite (wat een K*T ding was dat). Toen in najaar 2021 een Kickr Core gekocht, en dat was al 1000x beter. Ongeveer 2 jaar geleden deze geupgrade naar een Kickr V6 vanwege een goeie aanbieding, en ik kon de Core goed verkopen. De Kickr v6 is iets minder statisch dan de Kickr Core. De zijpoten hebben wat zachter rubber, en als ik aan het fietsen ben denk ik dat in wel een paar cm naar links en rechts kan bewegen (niet gemeten).
Verder heb ik voor 2 ventilators (1x honeywell turbo nogiets, en een grote staande 50w ventilator met een doorsnee van zo'n 45cm) en achter me nog een kleinere tafel ventilator.
Nu het zo koud is heb ik achter meestal niet aan staan, en de andere 2 op standje 1 of 2, maar bij normale temperaturen draaien ze alle 3 voluit.
Koeling is extreem belangrijk indoor.
Verder gebruik ik m'n "oude" Colnago tegenwoordig als dedicated indoor fiets. Ik heb wel indoor het zadel iets lager staan dan buiten omdat dat gewoon beter voelt.
Voor de rest het ik Zwift op een grote 42" TV vlak voor m'n neus, en staat daar naast m'n laptop met evt YT, een CX race die ik nog niet gezien had, Netflix of gewoon alleen muziek (dit met name tijdens vo2 intervallen).
Langste rit indoor is een jaar of 2 geleden de Full PRL (173km met 11x Box Hill in Zwift), wat net geen 7 uur was toen. De Zwift Uber Pretzel was iets van 6 uur (ook iets meer dan 2jr geleden volgens mij voor het laatst).
Recentelijk nog een poging gedaan om de Full PRL onder de 6 uur te doen. Helaas bonkte ik gigantisch na de 10e keer Box Hill (dat was na net geen 5 uur fietsen, dus de sub 6 had ik makkelijk gehaald met rondjes van ong 30min). Snap nog niet helemaal waarom het mis ging, want kwa voeding zat ik rond de 90-100gr koolhydraten per uur, maar ineens ging het licht uit. Nja... over een tijdje nog een poging.
De pro's zijn intussen alweer richting 150-180 koolhydraten per uur :D er is nog ruimte :+
Althans dit hoorde ik dan vorige week in die nog beter podcast toevallig. Verbaasde mij wel, want voor mijn geval zaten we een beetje tussen 90-120 maar dat blijkt alweer achterhaald.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Cloclo100 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:31:
[...]

Wat voor de één werkt, werkt niet noodzakelijk (goed) voor de ander :). Ik heb al echt alles geprobeerd maar meer dan 1,5 hou ik (vooral mentaal) niet vol. Wat wel helpt voor de pijntjes is om het half uur even af te stappen en wat te strekken. Mijn lijf reset dan even en het statische is er dan meteen vanaf.

Voorts het jaar slecht begonnen, sukkel al bijna 3 weken met een zitvlakblessure en je weet hoe het gaat; conditie komt te voet en gaat te paard. Road to Marmotte is hobbelig begonnen :|
Nog een Marmotte ganget hier, ik heb me dit jaar ook weer eens ingeschreven, in 2017 was dit mijn eerste cyclo en we gaan de week vooraf met ons fietsgroepje op fietsvakantie in de buurt (Annecy) dus met een paar man van ons groepje pikken we deze weer eens mee.

Over het fietsen maak ik me niet zo'n zorgen, mijn voorbereiding wordt meer off-the-bike (eten/drinken). :+

Overigens vind ik 1,5 uur meestal ook wel genoeg voor binnen.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:25

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Mijn langste ritten waren de PRL full, die deed ik 2*. En deed ik net geen 7,5u over.
Pijntjes jazeker. Maar mijn DIY rockerplate (gewoon paar matten harde geluidsisolatie eronder) maakte heel veel verschil. Dan halverwege de bib vervangen opdat alles weer mooi droog zit...
Mentaal, gewoon films en serie kijken. Per rondje, tijdens de afdaling van box hill, ging ik wat wandelen, toiletbezoekje, drinkbus vullen oid. Mooi schema van 500ml vocht per uur, en 60 gram koolhydraten.
Ik had eigenlijk niet meer last van 2u te rijden dan +5u. De pijntjes blijven dezelfde, even intensief. Enkel het mentale speelt mee. Als je die kan uithouden, was mijn zelfvertrouwen direct in orde om erna de volledige afstand Ronde van Vlaanderen te rijden...

• Cloclo100
Kluus schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:37:
[...]

Nog een Marmotte ganget hier, ik heb me dit jaar ook weer eens ingeschreven, in 2017 was dit mijn eerste cyclo en we gaan de week vooraf met ons fietsgroepje op fietsvakantie in de buurt (Annecy) dus met een paar man van ons groepje pikken we deze weer eens mee.

Over het fietsen maak ik me niet zo'n zorgen, mijn voorbereiding wordt meer off-the-bike (eten/drinken). :+
Nee klopt het is nog meer dan 6 maanden dus ik maak me niet echt zorgen. Alleen is er nu weer veel weg wat opgebouwd is en dat is nooit leuk om in te halen. Tegelijk wou ik mijn ftp nog flink verbeteren dus heb nog wel wat werk. Plus als ik nu terug met mijn fietsgroepje terug aanhaak zit ik in zones te fietsen die mijn lichaam eigenlijk niet willen :). Ben nu wel weer gestopt met alcohol en binnenkort trek ik myfitnesspal nog eens aan de gang, komt wel goed!

• KW25
  • Nu online
Cloclo100 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:11:
Dat vroeg ik me ook af, zo was er ook @hoi1234 met mooie verhalen, @verstappen33 was streng in de leer met trainingschema’s en the ride. Benieuwd waar die nu rondhangt.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:32

fdees

Trust me I'm an Engineer

dfbt schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:34:
[...]

De pro's zijn intussen alweer richting 150-180 koolhydraten per uur :D er is nog ruimte :+
Althans dit hoorde ik dan vorige week in die nog beter podcast toevallig. Verbaasde mij wel, want voor mijn geval zaten we een beetje tussen 90-120 maar dat blijkt alweer achterhaald.
En dan is er nog een verschil tussen inname en opname. Als je kijkt naar triathleten en dan vooral wat ik mee krijg vanuit de podcast The Norwegian Method. Daar hebben ze al getest onder gecontroleerde omstandigheden met een inname van meer dan 300 g per uur. Cameron Wurf had tijdens Ironman Texas een inname van meer dan 200+ g per uur.

In het hardlopen spreken ze nu als je jezelf goed voed, dus dat is toch wel richting de 120 g voor een gemiddelde getrainde sporter dat je hierin een prestatie verbetering op de marathon kan verwachten van 2,5% dat is vergelijkbaar met wat carbonschoenen hebben gebracht.

Het nuchter trainen is eigenlijk ook wel al achterhaald zeker voor de wat intensere sessies. Je berooft jezelf dan eigenlijk van progressie. Het hoeven geen gelletjes te zijn, voor sessie waarin ik intervallen doe durf ik ook gewoon snoep naast me te hebben staan. Dit zou wat trager opgenomen worden, maar is wel een stuk goedkoper.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Joindry schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:40:
Mijn langste ritten waren de PRL full, die deed ik 2*. En deed ik net geen 7,5u over.
Pijntjes jazeker. Maar mijn DIY rockerplate (gewoon paar matten harde geluidsisolatie eronder) maakte heel veel verschil. Dan halverwege de bib vervangen opdat alles weer mooi droog zit...
Mentaal, gewoon films en serie kijken. Per rondje, tijdens de afdaling van box hill, ging ik wat wandelen, toiletbezoekje, drinkbus vullen oid. Mooi schema van 500ml vocht per uur, en 60 gram koolhydraten.
Ik had eigenlijk niet meer last van 2u te rijden dan +5u. De pijntjes blijven dezelfde, even intensief. Enkel het mentale speelt mee. Als je die kan uithouden, was mijn zelfvertrouwen direct in orde om erna de volledige afstand Ronde van Vlaanderen te rijden...
PRL full heb ik ook gedaan in 5:05 dat is ook mijn langste binnen rit. Inderdaad fysiek geen probleem (en persoonlijk heb ik ook geen rocker plate ofzo nodig) en als ik zo'n specifiek doel heb wat fiets gericht is (zoals die PRL full route rijden) trek ik het nog wel. Maar ik zie mezelf niet zo snel een robopacer ritje van 2 uur of meer afwerken bijvoorbeeld en film/series kijken tijdens het fietsen is sowieso niets voor mij.

Maar het is prima zo, ik klaag niet, normaal gesproken maak ik het hele jaar door toch nog wel mijn lange buiten ritten. Alleen nu met al die sneeuw even niet maar hopelijk is dat snel voorbij... ;)

• DDX
Had een remklauw waarvan zuigers niet meer lekker bewogen, krijg je met fietsen in troep.
Heb maar nieuwe klauw gekocht, 40 euro voor een rival axs klauw, inclusief setje remblokken.
Je zal het vast weer gangbaar kunnen krijgen (kan ik iemand nog blij maken met de oude klauw?) maar tijd/frustratie die dat kost vs paar tientjes uitgeven....

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:57:
Had een remklauw waarvan zuigers niet meer lekker bewogen, krijg je met fietsen in troep.
Heb maar nieuwe klauw gekocht, 40 euro voor een rival axs klauw, inclusief setje remblokken.
Je zal het vast weer gangbaar kunnen krijgen (kan ik iemand nog blij maken met de oude klauw?) maar tijd/frustratie die dat kost vs paar tientjes uitgeven....
Vind je het dan geen gedoe om die nieuwe klauw te installeren, nieuwe DOT troep vullen, uitlijnen? Ik zou daar eigenlijk meer tegenop zien dan even de zuigers uit te laten komen, schoonmaken en terugduwen, waar het tot nu toe bij mij op neer kwam als de zuigers niet lekker gelijk liepen.

Overigens heb ik dit ook alleen nog maar zo bij SRAM Rival gehad (en in iets mindere zake SRAM Level TL (MTB remmen)), ook bij relatief nieuwe klauwen, en nooit met Shimano. Dus vraag me af of dit sowieso niet weer eens een SRAM euvel is.

• DDX
1 zuiger wilde maar minimaal bewegen, geen idee hoe ik die los zou kunnen krijgen.
Heb er wd40 op gespoten maar ook dat hielp niet.
Nieuwe klauw erop en ontluchten was 15 minuten werk.

Ik heb ook zoiezo meer gedoe met sram remmen met wisselen blokken dan bij shimano ja.
Bij shimano nog nooit tools nodig gehad om zuigers terug te duwen.
En bij sram ook soms wel eens ontluchting op shifter moeten openzetten daarvoor.
Ontluchten gaat bij sram wel stuk makkelijker omdat je de spuiten er gewoon vast op draait.
Shimano wel eens gehad dat slangetje losschoot van de klauw.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:07:
1 zuiger wilde maar minimaal bewegen, geen idee hoe ik die los zou kunnen krijgen.
Heb er wd40 op gespoten maar ook dat hielp niet.
Nieuwe klauw erop en ontluchten was 15 minuten werk.

Ik heb ook zoiezo meer gedoe met sram remmen met wisselen blokken dan bij shimano ja.
Bij shimano nog nooit tools nodig gehad om zuigers terug te duwen.
En bij sram ook soms wel eens ontluchting op shifter moeten openzetten daarvoor.
Ontluchten gaat bij sram wel stuk makkelijker omdat je de spuiten er gewoon vast op draait.
Shimano wel eens gehad dat slangetje losschoot van de klauw.
Ja precies dat eerste heb ik ook continue met mijn Rival remmen, de buitenste zuiger beweegt dan nauwelijks en de binnenste wel waardoor deze ook helemaal versteld raakt. Wat ik dan tot nu toe doe is:

- Beide zuigers terugduwen (hiervoor heb ik inmiddels overigens een zeer fijn tooltje van aliexpress, wat volgens mij een kopie is van de nieuwe dure SRAM tool, als je de blauwe besteld zou die ook geschikt moeten zijn voor de Shimano road groepen).
- Daarna voorzichtig uit laten komen met de rem waarbij je de zuiger die normaal wel beweegt tegen houd met iets (in mijn geval steek ik een schroevendraaier door de klauw die ik tegen de zuigen aanduw). Uiteindelijk lukt het me tot nu toe dan wel om beweging te krijgen in de zuiger die vast zit.
- Ff schoonmaken en weer terugduwen met de tool.

Tot nu toe lukt het me steeds met bovenstaande stappen, maar irritant is het wel inderdaad, vooral ook omdat je dit scheef lopen op den duur ook echt gaat merken in het remmen.

• DDX
Ja ik heb de originele sram tool daarvoor, werkt echt goed ja.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Joindry schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:40:
2x de PRL Full in 7.5 uur? Bloody hell... Wat was je gemiddelde power dan?
Ik zat op een gemiddeld vermogen van ~200w (2.2wkg) op het vlakke en ~250 (2.7wkg) op de klim. Op het steile klimmetje op de top en de roltrap even 10-15s 400-500w.
Daarmee deed ik dus rondes van 30 minuten. Aangezien het 11 rondes zijn, en dan nog ong 15min naar de finish ofzo zat ik ruim onder de 6 uur wat m'n doel was.
Jij moet dan continu rondjes van 20 minuten gedraaid hebben... 🤯

Cube Nuroad Race (2022)

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:25

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

derx666 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:26:
[...]

2x de PRL Full in 7.5 uur? Bloody hell... Wat was je gemiddelde power dan?
Ik zat op een gemiddeld vermogen van ~200w (2.2wkg) op het vlakke en ~250 (2.7wkg) op de klim. Op het steile klimmetje op de top en de roltrap even 10-15s 400-500w.
Daarmee deed ik dus rondes van 30 minuten. Aangezien het 11 rondes zijn, en dan nog ong 15min naar de finish ofzo zat ik ruim onder de 6 uur wat m'n doel was.
Jij moet dan continu rondjes van 20 minuten gedraaid hebben... 🤯
Ik heb hem twee keer gedaan. Iedere keer 7.5u. My bad... :9
Op verschillende datums. Ik had 155W gemiddeld

• orange.x
De London Pretzel is dus een stuk minder aantrekkelijk om te rijden dan die in Watopia als ik het zo hoor :)

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Joindry schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:29:
[...]
Ik heb hem twee keer gedaan. Iedere keer 7.5u. My bad... :9
Op verschillende datums. Ik had 155W gemiddeld
Denk maar zo: 7.5 uur is zwaarder dan iemand die het in 5u kan :)
Mijn eerste Full PRL eind 2021 was in ~6:40 met gemiddeld 165w, waar ik wel echt de hele tijd draft gehad heb van een aantal teamgenoten.
Mijn poging van een paar weken geleden zat ik na 4:55 op een gemiddelde van 210w en NP 231w 😬
Misschien waren die 90gr koolhydraten per uur toch te weinig 😂

Cube Nuroad Race (2022)

• derx666

derx666

mecker ende blaet

orange.x schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:55:
De London Pretzel is dus een stuk minder aantrekkelijk om te rijden dan die in Watopia als ik het zo hoor :)
De Uber Pretzel is zwaarder imho. Vooral mentaal. Het lijkt allemaal geweldig te gaan, de kilometers tikken lekker af, en op een gegeven moment denk je: ahhh nog maar 20km... Da's minder dan een uur....

Even later besef je dan de laatste 12km de Alpe is........

Cube Nuroad Race (2022)

• DDX
Gaan julie eens naar het indoortopic...
'Lekker' buiten fietsen :

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/oCs6fNH86QE7-F9YUoXaELpIp376z1wjrB2jc5QG0TY-2048x1152.jpg

Goed hier ligt niet zoveel sneeuw, zelfs regen onderweg. (en daardoor zijn stukken waar 'sneeuw' ligt ook best lastig)

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:51:

[Afbeelding]

Goed hier ligt niet zoveel sneeuw, zelfs regen onderweg. (en daardoor zijn stukken waar 'sneeuw' ligt ook best lastig)
Wow gewoon nog groen te zien... Dat ziet er inderdaad heel anders uit dan hier in het oosten van Brabant. ;)

• orlok

[Afbeelding]

Gisteren in Almere Muziekwijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVTfPIngTPaPTg1mbj12hxCh_Pg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QC6RXkMt2jO4BVmaQ27iFRJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door orlok op 07-01-2026 19:19 ]

• DDX
Ja dat lijkt meer op wat ik ook in Amstelveen en Amsterdam zag gisteren.

• Mistraller

[Afbeelding]

Die spikes zijn wel echt heel leuk :) Vooral bij gladde bochten dat mensen al staan te kijken "Die gaat vallen 8) " en dat je dan niet valt :+

Blijft wel uitkijken natuurlijk want er ligt echt heel veel sneeuw hier. (Foto van gisteren, en vandaag weer 5 tot 10 cm erbij)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-4CXl5anCAmGf3WEQ2cuPrKFRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzTKa2Yr35ekNPrDoGEDrmN0.jpg?f=fotoalbum_large

---------------

• DDX
Ja spikes hebben vooral nut op wegen waar klein laagje ligt en je moet remmen/bochten door.
En je moet goed oppassen voor andere mensen op het fietspad want die doen nog gekkere dingen als normaal .

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:52

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mistraller schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 20:04:
[...]

Die spikes zijn wel echt heel leuk :) Vooral bij gladde bochten dat mensen al staan te kijken "Die gaat vallen 8) " en dat je dan niet valt :+

Blijft wel uitkijken natuurlijk want er ligt echt heel veel sneeuw hier. (Foto van gisteren, en vandaag weer 5 tot 10 cm erbij)
[Afbeelding]
Rijdt het ook een beetje fatsoenlijk/comfortabel op asfalt/tegels/betonbanen die niet bedekt zijn met ijs/sneeuw/drap?

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:09
KW25 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:43:
[...]

Dat vroeg ik me ook af, zo was er ook @hoi1234 met mooie verhalen, @verstappen33 was streng in de leer met trainingschema’s en the ride. Benieuwd waar die nu rondhangt.
Ik leef nog wel..
Afgelopen half jaar alleen niet veel meer gefietst..

In de persoonlijke sfeer ging het niet echt lekker in 2025 met als gevolg een scheiding die we in december ingezet hebben, dus nu even heel druk met andere zaken regelen..
Hopelijk straks in mei/juni alles weer een beetje in rustig vaarwater en in het voorjaar ook weer het fietsen oppakken.
Maar voor 2026 geen concrete doelen, gewoon relaxed fietsen met de fietsclub en af en toe een tourtochtje of een social ride.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• dfbt
verstappen33 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 08:28:
[...]

Ik leef nog wel..
Afgelopen half jaar alleen niet veel meer gefietst..

In de persoonlijke sfeer ging het niet echt lekker in 2025 met als gevolg een scheiding die we in december ingezet hebben, dus nu even heel druk met andere zaken regelen..
Hopelijk straks in mei/juni alles weer een beetje in rustig vaarwater en in het voorjaar ook weer het fietsen oppakken.
Maar voor 2026 geen concrete doelen, gewoon relaxed fietsen met de fietsclub en af en toe een tourtochtje of een social ride.
Sterkte in de strijd kerel! Privé alles weer in orde brengen is stuk belangrijker dan fietsen en wat online neuzen op tweakers.

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:09
dfbt schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 08:45:
[...]

Sterkte in de strijd kerel! Privé alles weer in orde brengen is stuk belangrijker dan fietsen en wat online neuzen op tweakers.
Tnx, het gaat goed met mij hoor, en lurk af en toe nog wel mee hier, maarja als je stil staat of geen concrete doelen hebt dan heb je hier ook weinig te melden...

Maarja dit jaar de boel weer op orde brengen, er is gelukkig geen ruzie of sprake van een vechtscheiding, en hoeven we ook niets gedwongen te verkopen/verhuizen, ik blijf hier wonen en mijn vrouw kan straks ook een leuke woning weer kopen en een fijne plek creeeren voor haar en de kinderen.

En daarnaast elk nadeel heeft ook weer zijn voordeel. Ik hoef straks geen toestemming meer te vragen voor een echte paincave of een nieuwe (extra) fiets of leuke upgrade.. :+

Maarja eerst alle administratie en financiele aspecten afwikkelen en dan zien we in maart/april wel hoe de vlag erbij hangt.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• Mistraller
Polariteit schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 07:18:
[...]

Rijdt het ook een beetje fatsoenlijk/comfortabel op asfalt/tegels/betonbanen die niet bedekt zijn met ijs/sneeuw/drap?
Ja hoor, dan hoor je de spikes wel een beetje knerpen natuurlijk maar ze zitten in het rubber en worden dus gewoon naar binnen gedrukt dan. Wat overigens wel een behoorlijke rolweerstand geeft.
Het rubber heeft verder ook sipes (van die microgroefjes) die je ook op een auto-winterband ziet.

Bij het stallen wel een beetje opletten, omdat je natuurlijk makkelijk krassen maakt.

Ik heb ze destijds (Schwalbe Marathon Plus) bij Bike24 gekocht voor ca 22,50 per bandje, dat vond ik nog wel een leuke prijs.
Ik heb de 30mm versie, het zijn draadbanden en zitten er goed strak op; lekrijden is denk wel vervelend met deze want met koude handen is het wel een uitdaging onderweg ;)

@DDX heeft bredere bandjes (35mm) met een dubbele rij spikes aan weerszijden.
De plaatjes die je bij veel webshops ziet staan bij de bandenmaten komen niet goed overeen met de werkelijkheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfASvLLEdJhVr364ldCULNrZmyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8WVVBB5RmHq72wK6bq9zm1E6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 08-01-2026 10:23 ]

---------------

Pagina: 1 ... 699 ... 714 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).