Volgens mijis heen en weer naar Boekelo al 500km haha.McMiGHtY schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:39:
[...]
Heen naar Boekelo op de fiets, BRM en op de fiets terug?
Nee ik had zelf een rondje in gedachte maar dan moet het niet opeens gaan vriezen, naja maar even kijken had hem voor volgend weekend ofzo bedacht.
hahahahahahahahaDDX schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:40:
[...]
Tijdslimiet is vrij ruim dus voor meeste mensen prima te doen.
Oh sorry, dat was hard op.
40 uur voor 600km moet toch wel lukken ?ElGreco schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:41:
[...]
hahahahahahahaha
Oh sorry, dat was hard op.
Als 500 in 20 uur lukt.. En je dus ook nog onderweg kan slapen
Doe ik ook 1 keer per week; ik kom dan fitter en uitgeruster op kantoor dan de filerijdersDDX schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:51:
[...]
Tja sommige mensen verklaren mij al voor gek als ik vertel dat ik woon-werk 40km fiets
Hoe zit het eigenlijk met de 400 km BRMs, ik zat daar afgelopen jaar eens naar te kijken maar zag dat die vaak om 20:00 op de vrijdag ervoor vertrekken, waarom is dit en niet gewoon om 6 uur smorgens ofzo? Hoe gaan de meesten hier mee om? Ik neem aan dat ze gewoon die hele nacht doorhalen maar dat lijkt mij ook weer zonde omdat je dan het grootste deel van de tocht in het donker doet... Of wordt er dan toch ergens overnacht?
Die BRM's zijn een soort oefen ritten om in het donker te rijden.
Om de verlichting (op de fiets) te testen zeg maar?
Ook, maar ook voor jezelf, hoe ga je om met fietsen door de nacht, zijn er zaken waar je op moet gaan letten. Alles in voorbereiding naar de heilige graal der brm rijder.. Parijs-Brest-Parijs
De route's zijn vaak wel te downloaden en gaan in principe over de openbare weg, je krijgt echter geen homologatie van de BRM. (Belangijrk voor bepaalde zaken)
Ik heb tien van die emotioneeltjes aan de voeten zitten en die zijn zeker bij kou erg emotioneel. De fiets hangt ook al op zolder en ik verder op hometrainer.
Zoals @McMiGHtY aangaf oefenen voor rijden in de nacht.Kluus schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 13:58:
[...]
Hoe zit het eigenlijk met de 400 km BRMs, ik zat daar afgelopen jaar eens naar te kijken maar zag dat die vaak om 20:00 op de vrijdag ervoor vertrekken, waarom is dit en niet gewoon om 6 uur smorgens ofzo? Hoe gaan de meesten hier mee om? Ik neem aan dat ze gewoon die hele nacht doorhalen maar dat lijkt mij ook weer zonde omdat je dan het grootste deel van de tocht in het donker doet... Of wordt er dan toch ergens overnacht?
Maar ook dat organisators vaak geen zin hebben in aankomsttijden van mensen als start om 6u 's ochtends is.
Dit jaar waren er 2 brm's van 400 die wel ochtendstart hadden volgens mij.
Iig eentje vanuit Vlaardingen.
En in Belgie is het vrij gebruikelijk, al starten die dan vaak weer midden in de nacht, ook niet heel handig als je van ver komt en voor de start bij een b&b ofzo wilt overnachten.
Ja, en als je helemaal sportief bent geef je de organisator dan nog even bedankje voor maken route al is dat niet verplicht natuurlijk.Webgnome schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 14:19:
Kun je die BRM's eigenlijk ook op eigen houtje doen? AKA zijn er gpx'n beschikbaar voor wanneer je het zelf een keer wil proberen ?
ik vraag dit voor een vriend
Ahja zo had ik er nog niet tegenaan gekeken, ik dacht, lekker lange toertocht waarom zou je dat 's-nachts doen, maar dat is dus onderdeel van de ervaring en het ultieme eindoel (waar ik ook nog niet aan gedacht heb)
Valt me trouwens recent bij BRM's wel op dat er altijd paar mensen mopperen als route onlogisch is dat het opeens door een centrum langs winkels ed gaat.
Ik leg dan altijd uit:
-de route moet bepaalde afstand zijn, dus een brm200 kan niet opeens een brm240 worden.
-de route is bedacht op basis van een doel, dus de brm200 naar dom van keulen zou het gek zijn als die met grote boog om keulen heengaat
-de organisator houdt rekening met mensen die onderweg bij een winkel/restaurant willen stoppen en niet bekend zijn in de buurt, dan is het handig als je op 100km door een centrum heen rijd bijvoorbeeld.
en ja soms mopper ik ook wel een beetje dat het logischer had gekund zoals afgelopen week zigzag straatjes in de buurt van Amersfoort
Maar dan denk ik maar altijd mensen die 20km/u fietsen hebben er minder last van
En de BRM400 vanuit Amsterdam van Mei dit jaar ging midden in de nacht dwars door Arnhem en Nijmegen, rond die tijd uitgestorven had ook wel wat
Ik leg dan altijd uit:
-de route moet bepaalde afstand zijn, dus een brm200 kan niet opeens een brm240 worden.
-de route is bedacht op basis van een doel, dus de brm200 naar dom van keulen zou het gek zijn als die met grote boog om keulen heengaat
-de organisator houdt rekening met mensen die onderweg bij een winkel/restaurant willen stoppen en niet bekend zijn in de buurt, dan is het handig als je op 100km door een centrum heen rijd bijvoorbeeld.
en ja soms mopper ik ook wel een beetje dat het logischer had gekund zoals afgelopen week zigzag straatjes in de buurt van Amersfoort
Maar dan denk ik maar altijd mensen die 20km/u fietsen hebben er minder last van
En de BRM400 vanuit Amsterdam van Mei dit jaar ging midden in de nacht dwars door Arnhem en Nijmegen, rond die tijd uitgestorven had ook wel wat
[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 19-12-2025 14:36 ]
Na tig jaar watersporten in de winter vind ik het fietsen in de winter echt een verademing.
Heerlijk zonnetje en allemaal blije mensen op de weg!
Geen last van koude handen en voeten, alleen wel vieze fietspaden...
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Als zonnetje erbij is (zoals vorige week zaterdag) is het best leuk fietsen in de winter ja.
Maar vaak is het gewoon natte/grauwe bende.
Deze week wel het voordeel dat het niet echt winterse temperaturen zijn, dus handschoenen niet echt nodig.
Maar vaak is het gewoon natte/grauwe bende.
Deze week wel het voordeel dat het niet echt winterse temperaturen zijn, dus handschoenen niet echt nodig.
Daar hoef je toch geen BRM route voor te rijden? Je maakt gewoon een route van 200/300 etc en rijden maar.Webgnome schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 14:19:
Kun je die BRM's eigenlijk ook op eigen houtje doen? AKA zijn er gpx'n beschikbaar voor wanneer je het zelf een keer wil proberen ?
ik vraag dit voor een vriend
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
https://www.instagram.com...ink&igsh=NTc4MTIwNjQ2YQ==Mistraller schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:51:
[...]
Daar hoef je toch geen BRM route voor te rijden? Je maakt gewoon een route van 200/300 etc en rijden maar.
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic