Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 335 ... 699 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47
Arend_Akelig schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:09:
Even een vraagje:
ik heb een oude Gazelle Modano 3x10 shimano ultegra op marktplaats gezet (mét carbon achtevork :P )
Wat kan zoiets tegenwoordig opbrengen/ wat is marktconform?
Krijg biedingen van 100 euro, is dat realistisch? Kan weinig vergelijkbaars vinden vandaar.
Ding schakelt en remt goed.
Je zet er ook niet heel veel info bij.

Maar diep in Corona was deze fiets goud waard, ik denk dat het wel flink is afgenomen door dat de sportscholen open zijn en het weer van de laatste tijd.

Maar 100 euro is wel te laag lijkt mij.

Welke maat frame is het? Maat M

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-01 14:08
mhr-zip schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:15:
[...]

Lijnen doe je op de dagen dat je niet sport.
Tuurlijk kan je keto leven. Tuurlijk kan je sporten op vetverbranding, je kan dit ook trainen en dan wordt je er ook beter in.

Is dat de weg naar de aller beste prestaties? Dat denk ik niet.
Er niks mis mee als iemand keto leeft, maar het is niet de weg naar de beste prestaties. Het is de weg naar de beste prestaties die je kan leveren op vetverbranding.
Voor mij was het niet voor de prestaties maar om 30 kg kwijt te raken O-) (indirect natuurlijk wel prestatie bevorderend >:) ) en zal toch moeten blijven opletten om niet weer veel te zwaar te worden. Overigens laat ik de 200g max per dag varen wanneer ik langere en intensievere tochten maak want dan heb ik dat gewoon nodig (en verbrand ik meestal ook wel weer).

https://www.strava.com/athletes/5891551

• scraemus
Even een vraagje:
ik heb een oude Gazelle Modano 3x10 shimano ultegra op marktplaats gezet (mét carbon achtevork :P )
Krijg biedingen van 100 euro, is dat realistisch? Kan weinig vergelijkbaars vinden vandaar.
100 euro is inderdaad wel weinig. Persoonlijk zou ik voordat ik de foto's zou hebben gemaakt wel de ketting en cassette even goed schoon gemaakt hebben O-) (scheelt toch in aanzien en indirect ook in hoeveel je ervoor kunt vragen imo)

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:04
scraemus schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:34:
[...]

100 euro is inderdaad wel weinig. Persoonlijk zou ik voordat ik de foto's zou hebben gemaakt wel de ketting en cassette even goed schoon gemaakt hebben O-) (scheelt toch in aanzien en indirect ook in hoeveel je ervoor kunt vragen imo)
Klopt, verdient meer aandacht, wellicht morgen ff fixen en nieuwe foto's maken :).

Thanx.

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:43
Frenz64 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:19:
[...]

Volgens mij nuanceer ik het voldoende daarna, maar we kunnen ook nog wel ff doorgaan en kijken hoe slakken reageren op suiker i.p.v. zout?

Lang verhaal kort: het verbaast mij keer op keer hoe consumenten ingepakt worden door reclame prietpraat, marketing bullshit & n=1 meningen en wij op fora daar ellenlange verhalen over blijven produceren (waar ik vervolgens ook braaf aan meedoe).
:) Ach, misschien neem ik het wat serieus, maar wilde wel even reageren op het verwijt woorden in de mond te leggen en je initiële opmerking waarop het leek dat je de aanname deed dat ik een duurdere reep per definitie beter vond dan een goedkope variant. Zonder nuance is Ultegra inderdaad net zo goed als Dura Ace....;)

We denken overigens, in ieder geval gedeeltelijk, hetzelfde over de moderne voedingsindustrie en -marketing (laat staan de regelgeving daarom heen en het gebrek aan interesse bij de gewone man). Voor mij betekent het dat ik me ook regelmatig verdiep in wat voor ingedriënten producten bevatten en soms ben ik dan bereid een (flinke) meerprijs te betalen en soms ook niet. Ik word in ieder geval niet ingepakt, maar maak dan gewoon een bewuste keuze.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-01 10:37
Luuk741 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:15:
[...]

Zou het kunnen dat deze rijstijl afhankelijk is van je bouw? Mijn vriendin en ik zitten beide net onder een gezond gewicht (BMI-wise dan), maar komen ook niet aan. Het percentage vet is nooit gemeten, maar ik kan me niet voorstellen dat dat bijster veel is. Tijdens langere ritjes met een lage intensiteit moeten we vrij veel energie binnenkrijgen om geen 'leeg' gevoel te hebben. Zou dat betekenen dat we, omdat we minder lichaamsvet hebben, ook minder onze vetverbrandingsmotor gebruiken?
Zelfs mensen met een extreem lage BMI hebben nog voor een marathon aan vetreserve (zit ook tussen de organen). Dat 'leeg gevoel' zit voor een gedeelte in je hoofd, disclaimer: dat is mijn ervaring. Ik heb het op meerdere lange trips ervaren, ook bijvoorbeeld 3 uur suppen. Hetzelfde geldt voor "je moet de dag beginnen met een goed ontbijt". Ik eet om 12 uur en om 6 -7 uur en verder niet, niet snacken (die behoefte verdwijnt na een dikke maand) en ik heb me nog nooit zo fit gevoeld. For the record, ik ben 1.98 en weeg nu 83 kilo.

@GerbenBK we zijn het wel eens, denk ik

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-01 23:13
Even een vraagje:
Is het belangrijk voor je dat je er maximaal geld voor krijgt?

Anders zou je kunnen overwegen de fiets weg te geven aan iemand die kennis wil maken met wielrennen in je vriendenkring, in de buurt of onder collega's. Is een leuk gebaar, goed voor de sportieve verbroedering en je eigen karma, en je houdt er misschien nog een appeltaart aan over.

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:07
Nutterd schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:29:
[...]

ik heb hier geleerd dat het misschien wel kan, maar of je het moet doen is een tweede!

Ik probeer in de winter wel eens voor het werk op de Tacx te kruipen met alleen een dubbele espresso vooraf en dan een uurtje in een hele lage intensiteit fietsen (Team Ineos style :+ ) dat schijnt wel goed te zijn voor de vetverbranding.
Yep, kreeg dit ook als tip van de sportarts. Is goed voor het trainen van je vetverbranding in je lage zones. Het is geen aan/uit-schakelaar, overgang van vet- naar koolhydraatverbranding gaat geleidelijk maar kan je wel trainen/wat verleggen/optimaliseren. Doe je dus dmv de door jou benoemde methode :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
Even een vraagje:
In deze markt zeker wel €450,- misschien meer wanneer in goede staat

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:00

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vanavond voorwiellagers (enduro 6903 abec3) vervangen van de Fulcrum Racing 5. Ging verrassend makkelijk moet ik zeggen! :*)
Tools wat ik heb gebruikt, M10 draadeind, 2 washers (35mm) en 2 M10 bouten. Heb de oude lager gebruikt om de nieuwe lager erin te persen.

Wat mij opviel is dat de linkerkant helemaal geen afdichting heeft, enkel het zwarte plastic kapje aan de buiten kant. Iemand een idee of dit normaal is? Heb alles voorzien van genoeg lagervet, vermoedelijk oxideert de linkerkant van de regen en wordt deze lager rauw. :/

edit, na wat zoekwerk een exploded view gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/K148dxkcPcO2KssCiD5GrJga.png

Iemand een idee waar ik zoiets kan krijgen? R5-022

[ Voor 15% gewijzigd door Harmen op 12-08-2021 20:57 ]

Whatever.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:28:
[...]

Ja, weet ik. ;)

Nee in 3 ritten.

Slechte hoek ik weet het, maar zo zit ik erbij.

[Afbeelding]

Hoe ziet dat eruit op het oog?
Als ik het zo zie (ik had deze post finaal gemist zie ik) dan moet je zadel inderdaad flink omhoog en dan kan je volgens mij goed uit de voeten met deze fiets. 300 euro voor een stuurpen? Dan haal je hem van een buitenlandse webshop of alsnog van marktplaats toch? Verzendkosten NL naar Denemarken zijn een tientje....als iemand mij op marktplaats vraagt of het naar het buitenland kan, geen probleem hoor, als er maar betaald wordt ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:31
Los van de hele voedingsdiscussie. Al gezien dat we op de 1337-e pagina zitten? Heugelijk moment dus :)

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-01 21:36
Pffff het begint alweer vroeg te schemeren...
Gisteren iets later dan gepland op de fiets gestapt (rond 19:15) en wilde 2 uurtjes fietsen, maar rond 21:00 had ik toch wel het idee dat ik verlichting moest gaan voeren om goed gezien te worden.
Helaas had ik dat niet bij me, lesje voor de volgende keer..

Ik heb nog wel een vraag voor de echte training liefhebbers hier..
Over 2 weken ga ik de elfstedentocht fietsen, ik heb hem al 4x eerder gefietst, maar dan met 15.000 man om mij heen en een betere conditie dan dat ik vandaag heb..

Dit jaar maar 1x 100+ gefietst en dat is inmiddels alweer 3-4 maanden geleden, en dat ging redelijk..
Verder eigenlijk alleen maar ritjes van 50-70km die mij ook wel goed afgaan.

Ik zal hem wel uit kunnen fietsen puur op karakter, maar misschien dat jullie toch nog wat tips hebben om de komende 2 weken nog even mijn conditie iets te boosten..

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:23

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

verstappen33 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:30:
Gisteren iets later dan gepland op de fiets gestapt (rond 19:15) en wilde 2 uurtjes fietsen, maar rond 21:00 had ik toch wel het idee dat ik verlichting moest gaan voeren om goed gezien te worden.

Ik heb nog wel een vraag voor de echte training liefhebbers hier..
Over 2 weken ga ik de elfstedentocht fietsen, ik heb hem al 4x eerder gefietst, maar dan met 15.000 man om mij heen en een betere conditie dan dat ik vandaag heb..

Dit jaar maar 1x 100+ gefietst en dat is inmiddels alweer 3-4 maanden geleden, en dat ging redelijk..
Verder eigenlijk alleen maar ritjes van 50-70km die mij ook wel goed afgaan.

Ik zal hem wel uit kunnen fietsen puur op karakter, maar misschien dat jullie toch nog wat tips hebben om de komende 2 weken nog even mijn conditie iets te boosten..
Er bestaan geen shortcuts, helaas. Dit weekend en volgend weekend nog een lange duurrit maken en nog een paar avondritjes met wat duurblokken (3x 10 minuten verhoogd tempo, 10 minuten duurtempo bijvoorbeeld). En zorgen dat je goed uitgerust aan de tocht begint, dus 2 dagen rust nemen van te voren.

[ Voor 3% gewijzigd door ohno_nl op 13-08-2021 08:38 ]

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-01 21:36
ohno_nl schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:36:
[...]

Er bestaan geen short cuts, helaas. Dit weekend nog een lange duurrit maken en nog een paar avondritjes met wat duur blokken. En een zorgen dat je goed uitgerust aan de tocht begint, dus 2 dagen rust nemen van te voren.
Komende week wil ik inderdaad nog 2x een duurtocht van 100km zien te fietsen.. Ben wel een beetje afhankelijk van mijn werk hiervoor, maar dit weekend zal het wel moeten lukken.
Verder zat ik wel te denken om elke dag minimaal een uur te fietsen, lekker in D1, met af en toe een blokje D2.
Afgelopen maanden maximaal 2, soms 3x per week gefietst.. Door de frequentie misschien iets op te voeren, maar de intensiteit wat lager te houden en zo ook het herstel te minimaliseren tot 12-18 uur.
Beetje zadelvlees kweken zeg maar.. :)

En enkele dagen rust voor de tocht zit zeker in de planning, voorgaande jaren nam ik 3-4 dagen rust voor de tocht en dat voelde prima om "opgeladen" aan de tocht te beginnen.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32

Kluus

Gang is alles

Harmen schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:36:
Vanavond voorwiellagers (enduro 6903 abec3) vervangen van de Fulcrum Racing 5. Ging verrassend makkelijk moet ik zeggen! :*)
Tools wat ik heb gebruikt, M10 draadeind, 2 washers (35mm) en 2 M10 bouten. Heb de oude lager gebruikt om de nieuwe lager erin te persen.

Wat mij opviel is dat de linkerkant helemaal geen afdichting heeft, enkel het zwarte plastic kapje aan de buiten kant. Iemand een idee of dit normaal is? Heb alles voorzien van genoeg lagervet, vermoedelijk oxideert de linkerkant van de regen en wordt deze lager rauw. :/

edit, na wat zoekwerk een exploded view gevonden:
[Afbeelding]

Iemand een idee waar ik zoiets kan krijgen? R5-022
Ik ken de shop niet maar:
https://www.probikeshop.c...s-road-r5-022/195649.html

Door die washer heb je nog meer afdichting dan ik tot nu toe op de goedkopere (non-cupconus) Fulcrum naven heb gezien (Racing Quattro, zelfs Racing Quattro carbon...), daar zat achter dat plastic randje gewoon rechtstreeks de lager.

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 13-08-2021 09:12 ]

• ElGreco
  • Laatst online: 06-01 12:12
Probikeshop is een betrouwbare winkel. Iets duurder en duurt iets langer dan wat wij in NL gewend zijn, maar verder prima.

www.vanspeykwheels.nl

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:00

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kluus schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:12:
[...]

Ik ken de shop niet maar:
https://www.probikeshop.c...s-road-r5-022/195649.html

Door die washer heb je nog meer afdichting dan ik tot nu toe op de goedkopere (non-cupconus) Fulcrum naven heb gezien (Racing Quattro, zelfs Racing Quattro carbon...), daar zat achter dat plastic randje gewoon rechtstreeks de lager.
Merci, zojuist even een andere wiel gecontroleerd. (Quattro van mn vader)
Die heeft enkel het plastic kapje aan de buitenkant en dan gelijk de lager.... denk kwestie van schoonhouden en goed invetten. Zal eens op zoek gaan naar die washer.

Ff mailtje naar pobikeshop gestuurd, ff kijken of ze ook apart geleverd kunnen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Harmen op 13-08-2021 10:00 ]

Whatever.

• DeVliegendeNLer
  • Laatst online: 17:51
Mistraller schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:05:
[...]

Als ik het zo zie (ik had deze post finaal gemist zie ik) dan moet je zadel inderdaad flink omhoog en dan kan je volgens mij goed uit de voeten met deze fiets. 300 euro voor een stuurpen? Dan haal je hem van een buitenlandse webshop of alsnog van marktplaats toch? Verzendkosten NL naar Denemarken zijn een tientje....als iemand mij op marktplaats vraagt of het naar het buitenland kan, geen probleem hoor, als er maar betaald wordt ;)
Bikefit van 300 euro he, maar begrijp wat je bedoelt. Ik heb mijn zadel een paar cm omhoog gezet en zal van het weekend even testen hoe en wat. Hopelijk bevalt het meer :)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
De trapas is vervangen hoor :)

Was wel even een rotklusje. Ik had een tooltje van mijn zwager geleend. Vervolgens met de momentsleutel de oude losgedraaid en de nieuwe vastgedraaid. Vond het heel lastig om de sleutel goed recht op de trapas te zetten, waardoor ik ook flink uitgeschoten ben en de schroefdraad wat beschadigingen heeft.

In ieder geval trapt de fiets weer als nooit tevoren. Echt ik wist niet dat m'n fiets zoveel beter zou trappen. Het trapt nu veel lichter en het rare "Chrrr, chrr"-geluid bij stevig trappen is ook weg.

En tja, over 6 maanden heb ik een andere fiets, hele kleine kans dat die trapas er nog ooit uit moet. En zelfs als dat moet, volgens mij lukt dat nog prima. Het leek wel alsof er een heel stuk schroefdraad weg was. 't zat helemaal onder de bruin/grijze slurrie doe ik niet wegkreeg.

Oja, protip: ga NOOIT proberen om met een Lidl montagestandaard een trapas te vervangen. De fiets is niet goed genoeg geklemd om echt kracht te kunnen zetten. Daardoor heb je eigenlijk 3 handen nodig. 1, om frame tegen te houden, 1 voor de momentsleutel en 1 om de momentsleutel op z'n plaats te houden. Uiteindelijk heb ik het afgemaakt op de grond. Dat lukte echt veel beter.

[ Voor 18% gewijzigd door hoi1234 op 13-08-2021 10:22 ]

• Mistraller
DeVliegendeNLer schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

Bikefit van 300 euro he, maar begrijp wat je bedoelt. Ik heb mijn zadel een paar cm omhoog gezet en zal van het weekend even testen hoe en wat. Hopelijk bevalt het meer :)
lol. Tijd voor vakantie 8)7

---------------

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:43

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32

Kluus

Gang is alles

Harmen schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:30:
[...]

Merci, zojuist even een andere wiel gecontroleerd. (Quattro van mn vader)
Die heeft enkel het plastic kapje aan de buitenkant en dan gelijk de lager.... denk kwestie van schoonhouden en goed invetten. Zal eens op zoek gaan naar die washer.

Ff mailtje naar pobikeshop gestuurd, ff kijken of ze ook apart geleverd kunnen worden.
Ja klopt, overigens heb ik zelf wel 20000 kilometers op deze naven zitten zonder er iets aan te hebben moeten vervangen, dus kennelijk kan het wel wat hebben. Ik heb ze wel af en toe van een vers laagje vet voorzien inderdaad.

Wat wel vaak stuk gaat bij Fulcrm wielen bij mij is de buitenste lager van het body, die zit vaak ook zonder enige afdichting terwijl daar meer meuk komt, en ook water in blijft staan wat niet weg kan door de lockring van de cassette.

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:52
verstappen33 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:30:
Ja daar kwam ik gister ook achter! Het was een stuk eerder donker dan woensdag!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:31
hoi1234 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:20:

Was wel even een rotklusje. Ik had een tooltje van mijn zwager geleend. Vervolgens met de momentsleutel de oude losgedraaid en de nieuwe vastgedraaid. Vond het heel lastig om de sleutel goed recht op de trapas te zetten, waardoor ik ook flink uitgeschoten ben en de schroefdraad wat beschadigingen heeft.

In ieder geval trapt de fiets weer als nooit tevoren. Echt ik wist niet dat m'n fiets zoveel beter zou trappen. Het trapt nu veel lichter en het rare "Chrrr, chrr"-geluid bij stevig trappen is ook weg.

En tja, over 6 maanden heb ik een andere fiets, hele kleine kans dat die trapas er nog ooit uit moet. En zelfs als dat moet, volgens mij lukt dat nog prima. Het leek wel alsof er een heel stuk schroefdraad weg was. 't zat helemaal onder de bruin/grijze slurrie doe ik niet wegkreeg.

Oja, protip: ga NOOIT proberen om met een Lidl montagestandaard een trapas te vervangen. De fiets is niet goed genoeg geklemd om echt kracht te kunnen zetten. Daardoor heb je eigenlijk 3 handen nodig. 1, om frame tegen te houden, 1 voor de momentsleutel en 1 om de momentsleutel op z'n plaats te houden. Uiteindelijk heb ik het afgemaakt op de grond. Dat lukte echt veel beter.
Ik had m in de Tacx staan toen ik het deed:) dat is wel een tip.

• DeVliegendeNLer
Aan de kwaliteit zal het niet liggen denk ik. 8)7

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:59
Kluus schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:26:
Wat wel vaak stuk gaat bij Fulcrm wielen bij mij is de buitenste lager van het body, die zit vaak ook zonder enige afdichting terwijl daar meer meuk komt, en ook water in blijft staan wat niet weg kan door de lockring van de cassette.
Buitenste body lager is vrijwel altijd de eerste die sneuvelt en ook een veelvoorkomende bron van kraakjes. Standaard lagers hebben meestal niet zo'n goede afdichting en dit lager ziet het meeste (stilstaand) water, o.a. tijdens en na het schoonmaken.

Anderzijds; het is een vrij simpel/goedkoop onderdeel om te vervangen. Verschillende merken (o.a. Zipp, DT, Fulcrum) raden aan een volledig nieuwe body aan te schaffen a €60-90, maar dat zit je alsnog met dezelfde (goedkope) lagers en een body an sich slijt niet zoveel aan. Beter vervang je de lagers gewoon zelf voor SKF/FAG/NTN. Die kosten ca. €7-8 per stuk en de 2RS varianten zijn een stuk beter bestand tegen water. Met wat geimproviseerde tools (schroevendraaier, snelspanner + oude lager) kom je een heel eind.

Heb toevallig net weer een stapeltje wiellagers besteld en ga volgende week eens aan de slag om mijn klimwielen van nieuwe lagers te voorzien. Zal wel een paar foto's maken voor de geïnteresseerde.

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:27
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de dubbelzijdige powermeters van Stages of 4IIII? ik overweeg om eind dit jaar begin volgend jaar een dubbelzijdige vermogensmeter aan te schaffen.

De Favero's staan ook op mn lijstje, wat me hierbij tegenstaat is dat je vast zit aan het pedaal systeem. Mooi voordeel is dat je de pedalen makkelijk kunt switchen tussen je winter en zomerfiets.

De stages dubbelzijdige heb je de keuzevrijheid voor je eigen pedaalsysteem, daarnaast wissel je deze minder snel of in mijn geval niet vanwege Sram op de winterfiets.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 09:37
pier87 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:39:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de dubbelzijdige powermeters van Stages of 4IIII? ik overweeg om eind dit jaar begin volgend jaar een dubbelzijdige vermogensmeter aan te schaffen.

De Favero's staan ook op mn lijstje, wat me hierbij tegenstaat is dat je vast zit aan het pedaal systeem. Mooi voordeel is dat je de pedalen makkelijk kunt switchen tussen je winter en zomerfiets.

De stages dubbelzijdige heb je de keuzevrijheid voor je eigen pedaalsysteem, daarnaast wissel je deze minder snel of in mijn geval niet vanwege Sram op de winterfiets.
Ik heb op mijn vorige fiets toen ook naar dual stages gekeken, maar uiteindelijk ook vanwege kosten gekozen voor een QUARQ SRAM DZero DUB Power. Deze is niet volledig dual sided, maar kan wel balans berekenen.
De prijzen zijn hier een stuk gunstiger van en je hebt ook nog geluk dat momenteel de beschikbaarheid ook een stuk beter is (al had jij het over volgend jaar). Nadeel is wel dat je bottom bracket moet wisselen, maar dat is ook het geld niet (4 tientjes ofzo).

Nu op de nieuwe fiets AXS Force, dus eigenlijk weer hetzelfde maar dan vanuit de groep.

• ElGreco
  • Laatst online: 06-01 12:12

De Favero's zijn met Look, sinds kort met Shimano SPD-SL (wel met een grotere q factor) en ze zijn ook simpel om te bouwen naar SPD. Valt wel mee denk ik qua vast zitten aan een systeem.

www.vanspeykwheels.nl

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-01 22:51

Favero, quarq of P2M zijn wel je vrienden. Zou ver weg blijven van stages of 4III. Misschien enkelzijdig als je wat goedkoops zoekt maar dat zoek je niet. Pak ook even wat reviews van DCrainmaker en GPlama erbij :)

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:27
Nee zoek niet direct iets goedkoops, wil ook geen goedkoop/duurkoop. Heb alles in overweging, maar je kunt jarenlang plezier hebben van een vermogensmeter dus wil liever 200 euro meer betalen en direct klaar zijn.

• Galois
  • Laatst online: 06-01 08:47

Galois

1811 - 1832

Hmmm… op vakantie heb ik mijn fietsschoenen buiten laten staan. In de regen :(

Sindsdien stinken ze enorm! Heb ze goed laten drogen en luchten. Dan valt het weer mee en zit het qua stank op een acceptabel niveau. Als ze dus goed droog zijn.

Na gebruik, dan worden ze dus weer wat ‘vochtig/nat/…’ van het zweet en stinken ze weer!

Iemand een tip? De schoenen in een sopje laten weken? Of is dat geen goed idee?
Het liefst zou ik ze in de wasmachine doen (heb ik ook wel eens gedaan met hardloopschoenen), maar met deze schoenen van 300€ durf ik dat toch niet aan…

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:23

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Ik heb een Stages Dual (ooit voor weinig op MP op de kop getikt). Ben er best tevreden over, en ja ik ken de reviews die eerder genoemd zijn. Ik gebruikt hem om gericht op vermogen te trainen en dus is mijn referentiekader hetzelfde. Het zou kunnen dit met een andere PM hogere of lagere waardes trap en dat neem ik dan maar voor lief.

Batterij duur is beter dan op eerdere generaties Stages, heb ook nog een Gen2 single op mijn gravelbike.
Vebinding met mijn Garmin is stabiel

• WaSteiL
Galois schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:33:

Sindsdien stinken ze enorm! Heb ze goed laten drogen en luchten. Dan valt het weer mee en zit het qua stank op een acceptabel niveau. Als ze dus goed droog zijn.

Na gebruik, dan worden ze dus weer wat ‘vochtig/nat/…’ van het zweet en stinken ze weer!

Het liefst zou ik ze in de wasmachine doen (heb ik ook wel eens gedaan met hardloopschoenen), maar met deze schoenen van 300€ durf ik dat toch niet aan…
Laten weken in een badje van biotex zou ik wel aandurven.. iets van een uurtje of 2. En dan goed laten drogen. Misschien wat kranten erin om ze daar ook goed te kunnen laten drogen.

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-01 13:06
WaSteiL schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:36:
[...]

Laten weken in een badje van biotex zou ik wel aandurven.. iets van een uurtje of 2. En dan goed laten drogen. Misschien wat kranten erin om ze daar ook goed te kunnen laten drogen.
ik wilde inderdaad ook biotex voorstellen. Spul is echt goud. Daarna kranten erin proppen om het drogen te versnellen.

• mhr-zip

Dompelen/ff laten liggen in (aangelengde(koud water!)) gewone azijn? (Geen schoonmaak azijn!)
En daarna ff omspoelen.

Je zou denken dat dingen dan juist gaan stinken van azijn, maar het dood de bacteriën.
Ik doe bij sportkleding ook altijd een scheutje azijn in het wasverzachter bakje.

Je kan ff googlen op wassen met azijn.

• DieAnder
mhr-zip schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:51:
Je zou denken dat dingen dan juist gaan stinken van azijn, maar het dood de bacteriën.
Of je neemt alcohol. Dat doodt bacteriën ook en stinkt minder :+

• WaSteiL
DieAnder schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:54:
[...]

Nu stinken mijn schoenen naar Pisang Ambon, volgende keer graag betere instructies.. :+

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-01 22:40
En voor het sneller drogen van je schoenen zou je zoiets kunnen gebruiken. Eventueel een tijdschakelaar ervoor en je hebt er geen omkijken naar.

Blaast warme (geen hete) lucht en je schoenen zijn binnen een mum van tijd droog.
Werkt ook goed voor natte snowboardschoenen en motorlaarzen kan ik je vertellen. :)
Ook handig als je kletsnat terugkomt van een regenrit en de volgende dag droge schoenen wilt hebben.

• mhr-zip
DieAnder schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:54:
[...]

Alcohol kan ook weer dingen oplossen.

Edit: ik lees dit net terug. En ja, het kan meerdere dingen "oplossen".

[ Voor 14% gewijzigd door mhr-zip op 13-08-2021 13:05 ]

• scraemus

Ik heb toevallig vandaag net de Favero Assioma Duo-shi besteld O-) Morgen even de pedaal bodies overzetten en klaar is het (kost een paar minuten volgens de reviewers en lijkt mij ook niet heel erg moeilijk) en dan is dat ook weer klaar. Voordeel van de Assioma's vind ik de oplaadbare batterij ipv een knoopcel.

• Ypuh
pier87 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:16:
Nee zoek niet direct iets goedkoops, wil ook geen goedkoop/duurkoop. Heb alles in overweging, maar je kunt jarenlang plezier hebben van een vermogensmeter dus wil liever 200 euro meer betalen en direct klaar zijn.
Zou voor Quarq of P2M gaan ivm: Shimano Based Crankset Power Meters: Not As Accurate As You Might Think.

• mhr-zip
NewbieNeo schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:01:
En voor het sneller drogen van je schoenen zou je zoiets kunnen gebruiken. Eventueel een tijdschakelaar ervoor en je hebt er geen omkijken naar.

Blaast warme (geen hete) lucht en je schoenen zijn binnen een mum van tijd droog.
Werkt ook goed voor natte snowboardschoenen en motorlaarzen kan ik je vertellen. :)
Ook handig als je kletsnat terugkomt van een regenrit en de volgende dag droge schoenen wilt hebben.
Ik heb niet deze, maar andere van Decathlon. Uiteindelijk heb ik toch maar een Shoefresh. Bij mij was goedkoop = duurkoop.

Als je (kleine) kinderen hebt, dan heb je nog een andere troef voor de WAF. Natte laarzen en sneeuwboots enzo zijn ook zo droog op dat ding.

• rolandos582

In de toekomst ook gebruik maken van cederhouten schoenspanners, dat voorkomt geurtjes en blijven ze ook langer mooi. Water trekt daar ook goed in.
scraemus schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:02:
[...]
Ik heb toevallig vandaag net de Favero Assioma Duo-shi besteld O-) Morgen even de pedaal bodies overzetten en klaar is het (kost een paar minuten volgens de reviewers en lijkt mij ook niet heel erg moeilijk) en dan is dat ook weer klaar. Voordeel van de Assioma's vind ik de oplaadbare batterij ipv een knoopcel.
Welkom bij team power O-)

• Galois

Galois

1811 - 1832

mhr-zip schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:51:
[...]

Dompelen/ff laten liggen in (aangelengde(koud water!)) gewone azijn? (Geen schoonmaak azijn!)
En daarna ff omspoelen.

Ik doe bij sportkleding ook altijd een scheutje azijn in het wasverzachter bakje.

Je kan ff googlen op wassen met azijn.
Tnx allen!!

Ik ga eerst proberen in emmer met natuurazijn en als dat onvoldoende resultaat oplevert, met biotex.

Haal ik gelijk dat droogmaakding van de Decathlon! (moest er nog waterschoenen bestellen ) Die Shoefresh is wat aan de prijs…

Tnx!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• WaSteiL
Gisteren maar eens aangemeld bij JOIN om wat variaties te brengen in mijn trainingen. Vaak pakte ik de traininsplannen van Garmin, maar echt denderend zijn die niet. Dus nu dit maar eens proberen.
Iemand al wat ervaring ermee?

• mhr-zip
Galois schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:28:
[...]

Tnx allen!!

Ik ga eerst proberen in emmer met natuurazijn en als dat onvoldoende resultaat oplevert, met biotex.

Haal ik gelijk dat droogmaakding van de Decathlon! (moest er nog waterschoenen bestellen ) Die Shoefresh is wat aan de prijs…

Tnx!
Ja, ik had er eerst een van de Decathlon. Nu niet meer....

• rolandos582
Die Shoefresh heb ik wel vaker gezien maar dat schijnt allemaal toch niet zo goed te zijn voor je schoenen. Het is niet de bedoeling dat dat zo snel droogt etc. Anders had ik ook wel zo'n ding gekocht. Maarja voor schoenen van €300,- durf ik dat niet aan.

• NewbieNeo
mhr-zip schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:36:
[...]

Ja, ik had er eerst een van de Decathlon. Nu niet meer....
Net als met de meeste dingen van Decathlon moet je nooit voor de goedkoopste variant gaan zoals bijv deze droger.

Begon zelf bijv ook eerst met de wat goedkopere bibs van Decathlon, die wel ok waren maar niet super.
Maar de Van Rysel bibs bevallen mij gelukkig perfect (heb er 4 van :) ) en weerhouden mij ervan om duurdere bibs te proberen.

• Galois

Galois

1811 - 1832

rolandos582 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:44:
Die Shoefresh heb ik wel vaker gezien maar dat schijnt allemaal toch niet zo goed te zijn voor je schoenen. Het is niet de bedoeling dat dat zo snel droogt etc. Anders had ik ook wel zo'n ding gekocht. Maarja voor schoenen van €300,- durf ik dat niet aan.
Waarom zou snel drogen niet goed zijn? In de zon kan ik het mij voorstellen, maar met warme (geen hete) lucht, snap ik niet goed waarom dat slecht zou zijn. Het water verdampt gewoon snel en de bacteriën krijgen geen tijd om zich te vermenigvuldigen. Niet?

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-01 14:27

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

WaSteiL schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:33:
Gisteren maar eens aangemeld bij JOIN om wat variaties te brengen in mijn trainingen. Vaak pakte ik de traininsplannen van Garmin, maar echt denderend zijn die niet. Dus nu dit maar eens proberen.
Iemand al wat ervaring ermee?
helaas nog niet! ben wel heel benieuwd maar weet niet of dit het juiste topic is of het indoor cycling topic.

maar als je er wat meer ervaring mee hebt zou ik het wel tof vinden om jouw bevindingen te lezen! Ik ben er nog steeds niet over uit welke "digitale coach" ik dadelijk moet gaan gebruiken omdat ze allemaal voor en nadelen lijken te hebben...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:01
Ik heb sinds een tijdje twee Elite bidons (500 ml) en op de fiets twee Elite Custom Race bidonhouders. Dit pas allemaal perfect (kan ook niet anders) en de bidons "klikken" als het ware in deze houders. So far so good.

Voor de warmere dagen heb ik ook twee Camelbak Podium 710 ml bidons. Maar die %$# dingen hebben dus een grotere diameter (77 mm na opmeten i.p.v. de gebruikelijke 74 mm).

Het gevolg is dat ze maar voor een gedeelte in de bidonhouders gestoken kunnen worden. Hoewel ik nog geen één keer door de Stijl-politie ( :+ ) ben betrapt en de bidons nog geen enkele keer uit de houders zijn gestuiterd, had ik toch graag een andere oplossing.

Volgens verschillende reviews zouden de Tacx Deva bidonhouders geschikt moeten zijn voor de Camelbak Podiums. Nou weet ik dat er verschillende Podiums lijken te zijn (diameters mij niet bekend) en allemaal breder zijn dan gebruikelijk. Vanmorgen werden de twee Tacx Deva's afgeleverd en dus de twee Podiums er bijgepakt om ze vol verwachting in de Deva's te plaatsen. Zucht ... na slechts 2 cm en die Podiums zitten al klemvast in de Deva :'( . En echt veel speling in de Deva zit er ook niet in als ik zou doordrukken.

Kortom. Wie heeft er arvaring met bidonhouders in combinatie met deze Podiums ?

[ Voor 1% gewijzigd door EdwinW op 13-08-2021 14:55 . Reden: Elite Custom Race, diamtervermelding ]

• WaSteiL
Nutterd schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:52:
[...]

helaas nog niet! ben wel heel benieuwd maar weet niet of dit het juiste topic is of het indoor cycling topic.

maar als je er wat meer ervaring mee hebt zou ik het wel tof vinden om jouw bevindingen te lezen! Ik ben er nog steeds niet over uit welke "digitale coach" ik dadelijk moet gaan gebruiken omdat ze allemaal voor en nadelen lijken te hebben...
Nu het nog lekker weer is doe ik mijn trainingen ook gewoon buiten, in de winter ga ik naar binnen en fiets ik buiten nog door op de gravel. Dus dit is niet echt exclusief voor binnen of buiten fietsen naar mijn mening.

Grootste nadeel sofar vond ik iets heel simpels en dat is dat je geen prijzen kunt vinden voordat je een account hebt aangemaakt. De prijzen die ik zo snel heb onthouden is 6,99 per maand en 17,99 voor 3 maanden. Persoonlijk heb ik altijd een beetje een hekel aan apps/websites die dit trucje flikken.
Maar goed.. toch maar verder gegaan.

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
EdwinW schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:53:
Ik heb sinds een tijdje twee Elite bidons (500 ml) en op de fiets twee Elite bidonhouders. Dit pas allemaal perfect (kan ook niet anders) en de bidons "klikken" als het ware in deze houders. So far so good.

Voor de warmere dagen heb ik ook twee Camelbak Podium 710 ml bidons. Maar die %$# dingen hebben dus een grotere diameter.

Het gevolg is dat ze maar voor een gedeelte in de bidonhouders gestoken kunnen worden. Hoewel ik nog geen één keer door de Stijl-politie ( :+ ) ben betrapt en de bidons nog geen enkele keer uit de houders zijn gestuiterd, had ik toch graag een andere oplossing.

Volgens verschillende reviews zouden de Tacx Deva bidonhouders geschikt moeten zijn voor de Camelbak Podiums. Nou weet ik dat er verschillende Podiums lijken te zijn (diameters mij niet bekend) en allemaal breder zijn dan gebruikelijk. Vanmorgen werden de twee Tacx Deva's afgeleverd en dus de twee Podiums er bijgepakt om ze vol verwachting in de Deva's te plaatsen. Zucht ... na slechts 2 cm en die Podiums zitten al klemvast in de Deva :'( . En echt veel speling in de Deva zit er ook niet in als ik zou doordrukken.

Lees ff mee!
Heb ook de podium chill 710ml, bevallen erg goed omdat je water niet zo pislauw wordt.
Enige probleem is dat wanneer ze leeg zijn ze makkelijk uit de houders trillen, vooral die op de seattube.
Testterrein zijn de "prachtige" klinkerwegen die Drenthe rijk is....

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-01 14:27

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

WaSteiL schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:57:
[...]

Nu het nog lekker weer is doe ik mijn trainingen ook gewoon buiten, in de winter ga ik naar binnen en fiets ik buiten nog door op de gravel. Dus dit is niet echt exclusief voor binnen of buiten fietsen naar mijn mening.

Grootste nadeel sofar vond ik iets heel simpels en dat is dat je geen prijzen kunt vinden voordat je een account hebt aangemaakt. De prijzen die ik zo snel heb onthouden is 6,99 per maand en 17,99 voor 3 maanden. Persoonlijk heb ik altijd een beetje een hekel aan apps/websites die dit trucje flikken.
Maar goed.. toch maar verder gegaan.
dat is wel raar inderdaad van die prijzen, terwijl je zou zeggen dat ze voor die prijzen er geen geheim van hoeven te maken want het is een stuk goedkoper dan hun concurrenten volgens mij?

maakt Join dan gewoon een schema voor je zoals bijvoorbeeld trainerroad dat ook doet? ik vind zelf trainingen buiten niet heel prettig dus als ik het ga doen wil ik het vanaf de winter op de tacx gaan doen en dan 3x 1 uur per week en dan in het weekend een langere rit (+- 3 uur buiten op hartslag aangezien ik op de gravel raket geen (nog) geen powermeter heb) maar wil dan wel gewoon dat mijn schema klaar is en niet dat ik zelf de trainingen moet kiezen.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-01 08:46
Ik heb sinds een tijdje twee Elite bidons (500 ml) en op de fiets twee Elite bidonhouders. Dit pas allemaal perfect (kan ook niet anders) en de bidons "klikken" als het ware in deze houders. So far so good.

Voor de warmere dagen heb ik ook twee Camelbak Podium 710 ml bidons. Maar die %$# dingen hebben dus een grotere diameter.

Ik heb de Tacx Deva en de Camelbak Podium Chill (710ml), in mijn ervaring blijven ze prima zitten? Aan de schuine framebuis gaat hij er (leeg) wel makkelijk in, maar heb niet het ide dat ze eruit gaab trillen.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• WaSteiL
Nutterd schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:00:
[...]

dat is wel raar inderdaad van die prijzen, terwijl je zou zeggen dat ze voor die prijzen er geen geheim van hoeven te maken want het is een stuk goedkoper dan hun concurrenten volgens mij?

maakt Join dan gewoon een schema voor je zoals bijvoorbeeld trainerroad dat ook doet? ik vind zelf trainingen buiten niet heel prettig dus als ik het ga doen wil ik het vanaf de winter op de tacx gaan doen en dan 3x 1 uur per week en dan in het weekend een langere rit (+- 3 uur buiten op hartslag aangezien ik op de gravel raket geen (nog) geen powermeter heb) maar wil dan wel gewoon dat mijn schema klaar is en niet dat ik zelf de trainingen moet kiezen.
De schema's zoals ik die ken van Trainerroad en bijvoorbeeld Garmin zijn aardig statisch. Het geheim van JOIN zou zijn dat ze AI toepassen op je trainingen en daarmee ook zaken aanpassen. Het past het ook aan als je een keer niet of wel kan. Ik kan momenteel ook maar alleen deze week en volgende week inzien. Mogelijk omdat ze dus nog dynamisch gaan bepalen wat goed voor me is. Dat is dan even vooral hoe je het marketing technisch gezien kunt zien. ;)

Ik heb voor vandaag een 4 keer 10 minuten tempo ritje in de planning staan. Ik heb gekozen voor het LSRF trainingsplan. Die duurt 3 maanden en heeft verder geen specifiek doel dan lol hebben en geen bepaalde aspiraties voor een race op een specifiek moment.

Voor zondag een tempo steigerung. Ik ben vooral benieuwd hoe de trainingen in mijn Garmin zich gaan verhouden. Ik houd jullie wel op de hoogte.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:34

Fisico

by Fabian

scraemus schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:02:
[...]

Heel benieuwd hoe die gaan bevallen en dan met name met de grotere q-factor.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• scraemus
Fisico schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:22:
[...]

Heel benieuwd hoe die gaan bevallen en dan met name met de grotere q-factor.
Ik rijd ook wel op een MTB en heb nog een andere racert, allemaal met een andere q-factor dus zal vast wel meevallen

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16
scraemus schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:24:
[...]

Ik rijd ook wel op een MTB en heb nog een andere racert, allemaal met een andere q-factor dus zal vast wel meevallen
Lijkt me ook wel meevallen, gaat om 6mm per kant toch?

• EdwinW
Maarten_E schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:02:
[...]

Ik heb de Tacx Deva en de Camelbak Podium Chill (710ml), in mijn ervaring blijven ze prima zitten? Aan de schuine framebuis gaat hij er (leeg) wel makkelijk in, maar heb niet het ide dat ze eruit gaab trillen.
Volgens de specificaties op internet heeft de Chill een diameter van 74 mm. De Camelbak die ik heb, heeft een gemeten diameter van 77 mm (omtrek 242 mm). Zelfs leeg krijg ik ze niet goed in de Elite of de Tacx.

Op de andere fiets met een (minstens) 10 jaar oude metalen bidenhouder, past de Camelbak er wel in :/
Ik denk dat ik anders maar eens een midagje bidons moet gaan kijken en passen bij 010-Mantel.

[ Voor 15% gewijzigd door EdwinW op 13-08-2021 15:04 ]

• rolandos582

Ik gebruik Elite Vico Carbon Bidonhouder + Camelbak Podium 710ml & Camelbak Podium chill 710ml en heb 0,0 problemen tbh. Werkt goed! _/-\o_

• mhr-zip
Ik heb sinds een tijdje twee Elite bidons (500 ml) en op de fiets twee Elite Custom Race bidonhouders. Dit pas allemaal perfect (kan ook niet anders) en de bidons "klikken" als het ware in deze houders. So far so good.

Voor de warmere dagen heb ik ook twee Camelbak Podium 710 ml bidons. Maar die %$# dingen hebben dus een grotere diameter (77 mm na opmeten i.p.v. de gebruikelijke 74 mm).

Elite bidon's heb je ook in 750 en 950 ml. Die bevallen mij prima.

• EdwinW
@mhr-zip De Camelbaks bevallen mij op zich ook goed, Als ik nu op de website van Camelbak kijk, dan hebben ze nu allemaal een diameter van 73 of 74 mm. Dat lijkt ook de standaardmaat te zijn van de bidonhouders zoals van de Elite Custom Race of Elite Vico Carbon. Die Podiums van enkele jaren geleden hebben blijkbaar een diameter van 77 mm.

• scraemus
418O2 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:30:
[...]

Lijkt me ook wel meevallen, gaat om 6mm per kant toch?
Ja volgens de specs +64mm aan beide kanten

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16
scraemus schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:18:
[...]

Ja volgens de specs +64mm aan beide kanten
En de keo variant 54mm

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:46
EdwinW schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:02:
@mhr-zip De Camelbaks bevallen mij op zich ook goed, Als ik nu op de website van Camelbak kijk, dan hebben ze nu allemaal een diameter van 73 of 74 mm. Dat lijkt ook de standaardmaat te zijn van de bidonhouders zoals van de Elite Custom Race of Elite Vico Carbon. Die Podiums van enkele jaren geleden hebben blijkbaar een diameter van 77 mm.
Heb hier ook een paar Podiums liggen van enkele jaren geleden en ééntje meet 72mm en de andere (recenter) 74mm.

• Bartmanz
  • Laatst online: 12-12-2025
hoi1234 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:20:

Volgende keer kun je beter de momentsleutel alleen gebruiken voor het aandraaien en een gewone sleutel gebruiken voor het losdraaien.

Verwijderd

Bartmanz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:35:
[...]

Volgende keer kun je beter de momentsleutel alleen gebruiken voor het aandraaien en een gewone sleutel gebruiken voor het losdraaien.
Zo lang je een momentsleutel na de klik niet verder doorduwt is er niets aan de hand en kan je hem prima gebruiken om iets los te halen.
Staat hij op het maximum moment ingesteld en klikt hij al voordat je het schroefdraad los hebt, dan kan je inderdaad beter een andere sleutel/ratel pakken.

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 16:44
Iemand toevallig recent nog bij de nieuwe Amstel Gold Experience geweest?

Is er mogelijkheid tot douchen (Covid 19)?

Last minute waarschijnlijk die kant op maar vrouwlief gaat mee en willen mogelijk in de middag nog wat in de omgeving kijken.

• Mistraller
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:54:
[...]

Zo lang je een momentsleutel na de klik niet verder doorduwt is er niets aan de hand en kan je hem prima gebruiken om iets los te halen.
Staat hij op het maximum moment ingesteld en klikt hij al voordat je het schroefdraad los hebt, dan kan je inderdaad beter een andere sleutel/ratel pakken.
Dit is dus niet waar. Als je weet hoe een momentsleutel werkt dan kan je dus gewoon losdraaien en vastdraaien. Ook al is het na de klik.

De veer wordt niet harder ingedrukt ná de klik als je doorduwt.

Bekijk het onderstaande plaatje eens goed en realiseer je dat het mechaniek voor het klikken dus niet zwaarder belast wordt ook al heeft de sleutel geklikt!

Wat je echter wel altijd moet doen is de veer ontspannen na gebruik.
En omdat dát vaak vergeten wordt, is dát de voornaamste reden om een ander stukje gereedschap te gebruiken, want het blijft tenslotte wel meet-gereedschap.

Wil je je sleutel dus gebruiken (omdat bijv. een autosleutel zo lekker lang is) en de veer niet belasten, dan laat je hem gewoon in ontspannen toestand. Niks aan het handje.

Afbeeldingslocatie: https://d3heg8p4kr6m9p.cloudfront.net/app/uploads/2019/06/MomensleutelPrincipe.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Mistraller op 13-08-2021 18:02 ]

---------------

• NewbieNeo
Vrijwel de meeste momentsleutels kunnen alleen rechtsom op moment zetten.
Voor links- en rechtsdraaiende momentsleutels ben je al gauw meer dan €100 kwijt, zoals bijv deze.

• DrAMetElfeNd
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
NewbieNeo schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:19:
Vrijwel de meeste momentsleutels kunnen alleen rechtsom op moment zetten.
Voor links- en rechtsdraaiende momentsleutels ben je al gauw meer dan €100 kwijt, zoals bijv deze.
Het hangt er vanaf waarvoor je je momentsleutel wil gebruiken maar heb je hier een relatief goedkope die twee kanten op draait. :)

• Ypuh
DrAMetElfeNd schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:50:
[...]

Het hangt er vanaf waarvoor je je momentsleutel wil gebruiken maar heb je hier een relatief goedkope die twee kanten op draait. :)
Zie nergens aan dat deze ook tegendraads klikt? Niet dat dat echt aan de orde is bij momenten van <30 Nm. Naar mijn weten zijn alleen BSA bottom brackets en pedalen in tegengestelde richting en die hebben iets van 30-40 Nm nodig.

• NewbieNeo
DrAMetElfeNd schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:50:
[...]

Zoals @Ypuh al aangaf heeft die momentsleutel inderdaad wel een ratelfunctie zowel links- als rechtsdraaiend, maar op moment zetten kan ie alleen maar rechtsom. ;)

Heb zelf ook zo'n goedkope momentsleutel en is makkelijk te testen.
Zet em op 2Nm oid en je zult zien dat je de kop met de hand wel rechtsom kan klikken, maar niet de andere kant op.

• rolandos582
Pedalen op 30Nm? Dat is mij nog niet gelukt, sowieso heel lastig om echt goed kracht te zetten want je zit zo tegen het frame aan etc. Vast = vast en die draaien zichzelf wel vaster als je hem gebruikt dacht ik zo.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:15
Nieuwe schoenen gekocht, reed nog met mijn MTB schoenen maar dan moet ik ook overstappen naar SPD SL. Na een snelle zoekactie kwam ik nogal wat tegenstrijdige posts tegen mbt welk segment van Shimano te pakken.
  • rs500 +- €40
  • rs550 +- €55
  • 105 pd R7000 +- €90
Segmenten daarboven vind ik gewoon te duur voor hetgeen waar ik het voor gebruik, stiekem vind ik de €90 voor de 105’s al duur.. Nu is mijn fiets afgemonteerd met 105 dus ik denk dat ik daar toch voor ga of adviseren jullie mij anders?

Voor mijn MTB (en dus ook de racefiets) heb ik gewoon de goedkoopste SPD pedalen van Shimano gepakt en die bevallen mij prima. Voor het gewicht hoeft ik het denk ik ook niet te doen maar ik had gelezen dat de 105’s net wat soepeler draaide.

O ja gisteren toch eens mogen ervaren wat snelheid is. Had op een lege dijk met strak asfalt meewind vanuit zee. Toch even de 57 kilometer per uur aangetikt.. voor sommige van jullie natuurlijk een snelheid van niets maar ik vond het wel tof! :9

• rolandos582
R0y. schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:06:
Nieuwe schoenen gekocht, reed nog met mijn MTB schoenen maar dan moet ik ook overstappen naar SPD SL. Na een snelle zoekactie kwam ik nogal wat tegenstrijdige posts tegen mbt welk segment van Shimano te pakken.
  • rs500 +- €40
  • rs550 +- €55
  • 105 pd R7000 +- €90
Segmenten daarboven vind ik gewoon te duur voor hetgeen waar ik het voor gebruik, stiekem vind ik de €90 voor de 105’s al duur.. Nu is mijn fiets afgemonteerd met 105 dus ik denk dat ik daar toch voor ga of adviseren jullie mij anders?

Voor mijn MTB (en dus ook de racefiets) heb ik gewoon de goedkoopste SPD pedalen van Shimano gepakt en die bevallen mij prima. Voor het gewicht hoeft ik het denk ik ook niet te doen maar ik had gelezen dat de 105’s net wat soepeler draaide.

O ja gisteren toch eens mogen ervaren wat snelheid is. Had op een lege dijk met strak asfalt meewind vanuit zee. Toch even de 57 kilometer per uur aangetikt.. voor sommige van jullie natuurlijk een snelheid van niets maar ik vond het wel tof! :9
Zou de R7000 pakken, lopen wat soepeler en gaan langer mee. De goedkopere varianten zijn het niet heb ik gehoord. https://www.futurumshop.n...-race-pedalen-zwart.phtml eventueel nog met een kortingscode van strava actie + wat bijstellen.

57 km/u is nog steeds gewoon snel en een solid effort. Als ik kijk naar mijn effort vandaag, kost gewoon kracht en energie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AG05kIUk8GPPTVgQfNbpp442uRI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g30W5sz6AbGOQQA1qV03e8YX.png?f=user_large

• DieAnder
R0y. schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:06:
Mijn advies: ga passen in een winkel waar ze verschillende merken en types hebben en probeer uit wat je het beste zit.
Zo weet ik dat Giro's me allemaal goed zitten, terwijl er geen enkel paar Shimano schoenen is waar mijn voeten blij in zijn.

Ik heb Giro's in verschillende prijsklassen. Ze zitten allemaal goed, maar met de goedkopere schoenen krijg ik bij langere ritten last van branderige voeten.

edit:
oh het gaat over pedalen :o 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door DieAnder op 14-08-2021 14:29 ]

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:15
DieAnder schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:26:
[...]

Mijn advies: ga passen in een winkel waar ze verschillende merken en types hebben en probeer uit wat je het beste zit.
Zo weet ik dat Giro's me allemaal goed zitten, terwijl er geen enkel paar Shimano schoenen is waar mijn voeten blij in zijn.

Ik heb Giro's in verschillende prijsklassen. Ze zitten allemaal goed, maar met de goedkopere schoenen krijg ik bij langere ritten last van branderige voeten.

edit:
oh het gaat over pedalen :o 8)7
Goedemorgen _O-

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-01 22:20
Holk schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:52:
Ik ben van plan volgende week door de weeks naar de VAM te fietsen, daar wat te klimmen en dan naar huis terug. Zijn er routes op de VAM die ik ‘moet’ gedaan hebben? Zou zonde zijn dat bij terugkomst mensen roepen “heb je niet de Noordelijke lus genomen?”

En 10 keer de berg op staat niet op de planning ;)
Oké, dat was best grappig. Had een lekkere duurrit heen van ongeveer 62 kilometer en een iets meer dan duur terug ivm hartslag, maar die Col is best leuk om een keer te doen. Het zijn relatief korte klimmen die je op de macht kunt doen als je niet in de vedergewichtsklasse uit komt. De ‘zuid’ lus vond ik zelf het pittigste, voor me was iemand aan het laveren en dat begreep ik wel (maar was me m’n eer te na). Zeker aanrader als je in de buurt bent, of je er speciaal naar toe moet vind ik persoonlijk wat overdreven want behalve die klimmetjes is er niet veel in de omgeving

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
ik heb net een nieuwe helm gekocht. Nu past hij qua maat wel als ik het binnenwerk strakker draai met de stel-knop maar ik heb het gevoel dat de helm verder losjes zit. Als of er ruimte zit tussen het binnenwerk en de helm zelf. En ook wel alsof hij niet helemaal aansluit aan de zijkant van het hoofd.

Mijn vorige Giro-helm zit beduidend strakker. Betekent dit dat de helm niet past of is dat een soort van veiligheidsding dat ik gemist heb. De helm heeft geen MIPS-systeem.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• EdwinW
Probleem met de te grote/brede Camelbak Podium bidons opgelost.
Uiteindelijk twee nieuwe Chille Camelbaks gekocht en deze in de winkel in de Tacx Deva bidonhouder uitgeprobeerd. Bij zowel de Tacx Deva als de Elite Custom Race (die reeds op de fiets waren gemonteerd) passen ze nu helemaal in de houders, _/-\o_

(Nu nog wachten op warm zomerweer)

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-01 20:50
Dix0r schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:59:
Iemand toevallig recent nog bij de nieuwe Amstel Gold Experience geweest?

Is er mogelijkheid tot douchen (Covid 19)?

Last minute waarschijnlijk die kant op maar vrouwlief gaat mee en willen mogelijk in de middag nog wat in de omgeving kijken.
Yes, ik ben er afgelopen woensdag geweest, douchen is mogelijk!
In principe heb je het like a pro plus arrangement nodig als je wil douchen, maar er valt wel wat te regelen als je de rest niet hoeft te hebben ;). Gewoon even vragen aan de balie.
Of je stapt gewoon rechtstreeks naar de douches, want dat is een zijingang van het gebouw waar er eigenlijk geen controle oid is.

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 16:44
CedricD schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:27:
[...]

Yes, ik ben er afgelopen woensdag geweest, douchen is mogelijk!
In principe heb je het like a pro plus arrangement nodig als je wil douchen, maar er valt wel wat te regelen als je de rest niet hoeft te hebben ;). Gewoon even vragen aan de balie.
Of je stapt gewoon rechtstreeks naar de douches, want dat is een zijingang van het gebouw waar er eigenlijk geen controle oid is.
Thx! Ben gewoon gegaan. Na ritje van 4 uur door de heuvels op het terras een radler gedronken en stuk vlaai gegeten. Voor 8,50 was ik content en gedouched.

Jammer wel dat de oude experience weg is. Vond dat café mooier en dichterbij het centrum.

• Galois

Galois

1811 - 1832

EdwinW schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:13:
Probleem met de te grote/brede Camelbak Podium bidons opgelost.
Uiteindelijk twee nieuwe Chille Camelbaks gekocht en deze in de winkel in de Tacx Deva bidonhouder uitgeprobeerd. Bij zowel de Tacx Deva als de Elite Custom Race (die reeds op de fiets waren gemonteerd) passen ze nu helemaal in de houders, _/-\o_

(Nu nog wachten op warm zomerweer)
Hé? Ik heb voor de zomer nog twee van deze bidons teruggestuurd omdat ze juist te los zaten in mijn carbon bidonhouders. Elke willekeurige andere bidon heb ik nooit problemen mee gehad.

• NewbieNeo
Heb ook een chill Camelbak Podium gehad, maar vond em wat te lomp en niet de juiste kleur. :P
Daarna 2 gewone Podiums gehaald en deze blijven ook goed vastzitten in de carbon bottlecages van Ali.

Vandaag nog een rondje Ijmuiden gedaan en toch een paar leuke nieuwe gravelstukjes ontdekt tussen Bloemendaal aan Zee en Ijmuiden. Het gravelstukje tussen Zandvoort en Noordwijk kende ik al wel. :)
Op de zuidpier midden in zee in Ijmuiden nog een plens zeewater over me heen gekregen, dus bij thuiskomst de fiets maar weer gewassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pY2y6JcthR_-FTUWANRXxLYVfSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLA8pJccfj94HENDv0qQejYx.jpg?f=fotoalbum_large

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-01 10:16
Microkid schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:53:
[...]

Ter info: met mijn 100+ kilo gebruik ik zelfs een 36T achter, dat past prima op een lange kooi. Shimano heeft zelf geen 36T, maar SRAM wel en die past er gewoon op. (type PG-1130, o.a. https://www.mantel.com/sram-pg-1130-11s-cassette). De PG-1170 moet ook passen, maar is wat duurder.
Resultaat: 105 7000 derrie met lange kooi en een 11-36 cassette. Schakelt wel net iets minder strak dan een korte kooi met een 11-28, maar hopelijk heb ik er wat aan straks in de bergen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzlyVklV0NLSDrrWNGJlANySefA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2FgoaLL2xBW4c84ObjzcUF7W.jpg?f=user_large

De wijzen komen uit het Oosten!

• mhr-zip
NoepZor schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 00:13:
[...]

Resultaat: 105 7000 derrie met lange kooi en een 11-36 cassette. Schakelt wel net iets minder strak dan een korte kooi met een 11-28, maar hopelijk heb ik er wat aan straks in de bergen :)

[Afbeelding]
Ik hoop dat je kan zeggen dat je de 36 niet gebruikt heb.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-01 08:23

McMiGHtY

- burp -

Z'n 11 was nog schoon..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• DeVliegendeNLer
Alles voorbereid voor deze ochtend. Begin ik op mijn fiets te stappen en dacht: "Hee, wat een hobbels in de weg." Kijk ik naar mijn achterband, is ie lek. En dat na mijn fiets voor een week te hebben. Lekker begin, haha.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-01 10:16
Bultaf, bergop gebruiken er niet veel de 11 gok ik :+
mhr-zip schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:06:
[...]

Ik hoop dat je kan zeggen dat je de 36 niet gebruikt heb.
Dat is even afwachten, beter mee verlegen zitten dan om verlegen zitten.

De wijzen komen uit het Oosten!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:52

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vanmorgen ruim 80 kilometer gefietst was iets zwaarder dan gedacht alleen.

Ook ben ben ik de berm beland toen er opeens een stuk duin overstak :p fysiek geen schade alleen mijn shifter had wat zand gehapt en dat vond hij niet leuk. Dat is ondertussen ook wel weer verholpen.

Ook weer een lekke band daar heb ik geen geluk mee so far :(

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

TrailBlazer schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:10:
Vanmorgen ruim 80 kilometer gefietst was iets zwaarder dan gedacht alleen.

Ook ben ben ik de berm beland toen er opeens een stuk duin overstak :p fysiek geen schade alleen mijn shifter had wat zand gehapt en dat vond hij niet leuk. Dat is ondertussen ook wel weer verholpen.

Ook weer een lekke band daar heb ik geen geluk mee so far :(
Wees blij dat dat alles is, bij mij stak er een stukje gras oid over.. gekneusde ribben en hoogstwaarschijnlijk eentje gebroken.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

McMiGHtY schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:14:
[...]

Wees blij dat dat alles is, bij mij stak er een stukje gras oid over.. gekneusde ribben en hoogstwaarschijnlijk eentje gebroken.
Ooef sterkte

Wel fijn om te lezen dat ook ervaren fietsers dit ook hebben.

• mhr-zip
TrailBlazer schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:17:
[...]

Ooef sterkte

Lees eens terug wat je gezegd hebt....

O-)

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

TrailBlazer schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:17:
[...]

Ooef sterkte

Ik kan je melden.. het is niet fijn hoor...zelfs niet als je al een paar jaar fietst.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mhr-zip schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:28:
[...]

Lees eens terug wat je gezegd hebt....

O-)
Ik bedoel te zeggen dat ik me iets minder n00b voel omdat ik niet de enige ben die van zijn fiets stuitert.

Gedeelde smart enzo

Ik vind het uiteraard niet fijn dat mcmighty van zijn fiets is gevallen

[ Voor 11% gewijzigd door TrailBlazer op 15-08-2021 16:33 ]

Pagina: 1 ... 335 ... 699 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).