Donderdagavond competitie race 4 - Net niet gehaald
Gister avond mochten we weer. Dit keer niet alleen maar toegankelijk voor leden dus ook mensen van buitenaf konden inschrijven. Helaas niet een hele grote groep. Denk dat het weer voor vele toch niet zo aantrekkelijk was

. Tot het begin van de middag heeft het flink geregend en dat was nog wel te merken.
Een deel van de baan ligt redelijk beschut en daar was het dan ook echt nog flink nat.
Net zoals voorgaande keren ging het vanaf de start weer flink hard eraan toe. Wel had ik het idee dat het mij minder moeite kosten om uit de bochten bij te blijven. Toch iets beter het wiel gevolgd dan voorgaande keren en ook wat minder "last" gehad van de stuurkunsten van sommige. Na 5 rondjes volle back kwam het peleton weer wat op adem en kon ik goed meekomen. Langzaam geprobeerd iets naar voren te rijden zonder energie te verspillen. Dit gedaan door bijvoorbeeld bij benaderen van sommige bochten net even een paar slagen extra te geven terwijl de andere al de benen stil hadden.
Op deze manier kon ik bij iedere bocht wel een plek of soms 2 opschuiven. Verder geprobeerd om vooral goed de wielen te houden en geen onnodig werk te doen. Dit ging tot een half uur erg goed.
-Binnen 10 seconde gedropt worden.
Halverwege de wedstrijd reed ik lekker voorin. Ik probeerde op plek 5 / 10 te rijden zodat ik wel mooi de snelheid door de bochten kon houden, maar geen kopwerk hoefde te doen. En toen maakte ik een fout welke direct afgestraft werd. Er werd een aanval ingezet en ik probeerde te volgen. Het koste me een paar tellen tot ik het wiel had maar ik zat erbij. Een paar seconde leken we echt weg te rijden bij het peleton en achter me zag ik dat er flink wat gaten vallen. Mooi dacht ik.... tot de voorste 2 de benen stil hielden en we tegen de wind in compleet stil vielen. Op dat moment dacht ik nog...ah nu zal er wel direct een tegenaanval gaan plaatsvinden. Voordat ik het eigenlijk doorhad werden we door een flinke groep met een waanzinnig snelheidsverschil gepasseerd. De jongens waarmee ik op kop reed hadden het ook te laat door en binnen 10 seconde tijd werden we compleet gelost.
Met de wind tegen en een snelheidsverschil van een kilometer of 5 per uur was niet tegenaan te werken. Ik probeerde nog met alle macht aan te haken maar het was kansloos. Die jongens rijden dan al met gemak tegen de 50 aan en ik moet in me eentje proberen het gat dan dicht te rijden terwijl ik een ronde daarvoor nog vol gas aan het geven was... nee dat gaat niet gebeuren ^^.
Uithuilen en opnieuw aanpikken bij de volgende ronde. Toen de kopgroep voorbij kwam bleek ook wel dat het redelijk flink uit elkaar getrokken was die ronde. De groep was totaal versplinterd. Ik haakte aan bij iets wat op een peleton leek met een man of 8 a 10. Samen geprobeerd het tempo dan maar hoog te houden en een beetje samen te werken. Helaas werkte niet iedereen echt lekker mee en was het kop over kop rijden niet altijd een succes. Ondanks dat de gemiddelde power van eerste helft en tweede helft gelijk was, reden we het tweede gedeelte wel anderhalve km per uur langzamer.
Al met al weer een super geslaagde avond. Verbazingwekkend hoe snel die 70 minuten voorbij vliegen

Op naar de volgende!
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913