Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 315 ... 648 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:52
guysp schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:11:
[...]

Zeker een goed punt, misschien moet mijn lichaam wennen. Er is natuurlijk ook een enorm verschil met 100km vlak fietsen of 100km heuvels (zoals waar ik woon). Voor mij alles onder de 50km hoef ik niet echt bij op te letten qua eten van tevoren, meer dan dat moet ik echt al pasta bunkeren de avond van tevoren :9~
Ik ben in februari begonnen en deed in Mei ritten van 100km (wel zo vlak als maar kan, hier in Groningen), maar wel structureel opgebouwd. Steeds 10-20km meer. Daar moet je gewoon aan wennen.

Volgens mij zou je 100km ook zonder carbstacking moeten kunnen, helemaal in NL.

Persoonlijke update voor wie het boeit: sleutelbeenoperatie is nu 2 weken geleden en heb geen last gehad, wel wat andere fysieke klachten helaas. Maar hoop een dezer dagen weer op de tacx te zitten

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 30-06-2021 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
418O2 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:14:
[...]

Ik ben in februari begonnen en deed in Mei ritten van 100km (wel zo vlak als maar kan, hier in Groningen), maar wel structureel opgebouwd. Steeds 10-20km meer. Daar moet je gewoon aan wennen.

Volgens mij zou je 100km ook zonder carbstacking moeten kunnen, helemaal in NL
Vergelijkbaar met mij dus, ik ben eind Maart begonnen en in mei was mijn eerste 100km rit. Netjes opgebouwd van 60-70-85-100 met daartussenin ook kortere/rustigere ritten. Maar een vlakke rit is hier vrijwel onmogelijk, dus denk dat daar ook toch wat extra verbranding in zit.

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
guysp schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:17:
[...]

Vergelijkbaar met mij dus, ik ben eind Maart begonnen en in mei was mijn eerste 100km rit. Netjes opgebouwd van 60-70-85-100 met daartussenin ook kortere/rustigere ritten. Maar een vlakke rit is hier vrijwel onmogelijk, dus denk dat daar ook toch wat extra verbranding in zit.
Absoluut :) En elk lichaam is ook anders en ik ging vaak wel 3-4x per week, dat scheelt ook.

Denk dat je het eerder in trainingsfrequentie moet zoeken dan in voeding. Let je erg op je cadans bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-05 13:11
Requiem19 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:13:
Deze week een nieuwe ervaring:

Ik schakel bergop naar de lichtste versnelling, hoor een hoop geratel en voel opeens dat ik in het luchtledige trap en val dus gelijk bergop om (7% ofzo).

Lig op de grond nog ingeklikt en zie dat mn derailleur ontploft is. Tandwieltjes overal op de weg en wat over is van mn derailleur zit helemaal in m’n wiel 😄.

Terug naar het dorpje gelopen en een single speed laten maken van mn fiets op de een na lichtste versneling zodat ik nog bergop het laatste pasje kon fietsen. Met de auto laten ophalen was geen optie omdat de Sella Ronda dicht was voor auto’s.

Ging 1e km (vd 4) nog goed, maar daarna liep de ketting telkens eraf (hij zakte tandwieltjes naar beneden). Moest ik elke paar honderd meten stoppen om hem weer goed te leggen ^^.

Gelukkig had de fietsenwinkel Campa spullen en zit er nu weer een nieuw derailleur op.

Heb in de tussentijd wel een dag een Tarmac S-Works gehuurd met Red eTap. Fietst goed, maar ik zie de meerwaarde echt niet als je naar de nieuwprijs kijkt (12.799?). Dan fietst mijn Canyon Ultimate uit jaar nul echt nog prima genoeg.
Goed verhaal, lekker kort ook :P :P

Ach ja zoveel mensen, zoveel wensen. Merk soms ook weinig verschil tussen fietsen, maar kan het ook niet direct zeggen na een dagje fietsen op een huurfiets.

Hier wordt op het forum ook vaak gesproken over stack, reach stijfheid etc. Maar wanneer je gewoon een rondje gaat fietsen met een gemiddelde van 30 km over een paar uurtjes, met weinig bochten... wat zegt dit dan?

Volgens mij gaat het toch echt wat uitmaken als je in koers bent bijvoorbeeld, uiteraard zeggen sommige zaken veel over je houding en wat voor jou een comfortabele zit is etc. Maar voor de gemiddelde renner...

Overigens, prachtig daar he, Sella Ronda. Wintersport ook een aanrader, Canazei, Campitello, Arraba etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Nu online
418O2 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:19:
[...]

Absoluut :) En elk lichaam is ook anders en ik ging vaak wel 3-4x per week, dat scheelt ook.

Denk dat je het eerder in trainingsfrequentie moet zoeken dan in voeding. Let je erg op je cadans bijvoorbeeld?
In het begin ging ik ook zo vaak, nu maar max twee keer per week (klimhallen zijn weer open, en dat vind ik net wat leuker dan fietsen). Ik let wel op mijn cadans, al zit ik vanzelf altijd rond de 85 en bergop 90-95.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-06 09:19
guysp schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:59:
Hebben jullie tips voor energie voorziening? Ik heb een hoog metabolisme en krijg het rond de 80km heel zwaar als ik een lange tocht van 100km maak. De dag vooraf en ochtend zelf eet ik pasta voor zo'n ritjes, en tijdens de ritten drink ik isostar spul en eet ik altijd één of twee banenen en een hele rits aan reepjes (twee per uur) die qua koolhydraten voldoende zouden zijn. Pas ook een gelletje meegenomen om te kijken of dit helpt, maar had ook niet veel effect.
Mijn benen lijken rond de 80km gewoon leeg, alsof er niks van energie meer in mijn lichaam zit.
Nu kan dit natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat ik pas 3 maanden fiets :')
Wat voor mij altijd goed werkte (nu niet meer aangezien ik op een koolhydraat arm dieet zit [nu weer langzaam aan het opbouwen in koolhydraten], maar dan maakte ik zelf koolhydraat arme brownies) waren de mini brownies van de Lidl. Makkelijk weg te krijgen en voor mij in ieder geval honger stillend voor een 30-40 km. Daarnaast heb ik ook een tijd een sport drank gehad waar proteine aan toegevoegd zaten om het hongerig gevoel uit te stellen (zoiets al dit) maar ook dat tegenwoordig eigenlijk niet meer nodig.

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:59
pier87 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:20:
[...]

Goed verhaal, lekker kort ook :P :P

Ach ja zoveel mensen, zoveel wensen. Merk soms ook weinig verschil tussen fietsen, maar kan het ook niet direct zeggen na een dagje fietsen op een huurfiets.

Hier wordt op het forum ook vaak gesproken over stack, reach stijfheid etc. Maar wanneer je gewoon een rondje gaat fietsen met een gemiddelde van 30 km over een paar uurtjes, met weinig bochten... wat zegt dit dan?

Volgens mij gaat het toch echt wat uitmaken als je in koers bent bijvoorbeeld, uiteraard zeggen sommige zaken veel over je houding en wat voor jou een comfortabele zit is etc. Maar voor de gemiddelde renner...

Overigens, prachtig daar he, Sella Ronda. Wintersport ook een aanrader, Canazei, Campitello, Arraba etc
Yes, heel cool hier! Al vind ik Bormio nog wel stuk leuker. Iets rustigere klimmetjes en minder toeristisch.

Rondje op de Specialized was de hele dag, 2300hm, 3 beklimmingen, 3 afdalingen (70 aangetikt 😜). Dus dat gaf wel een duidelijke indruk vond ik.

Ik had vooraf gedacht dat de schijfremmen een groot verschil zouden geven, maar voelde qua remkracht niet heel anders dan m’n ouderwetse remblokjes. Grootste verschil was het elektronisch schakelen, het comfort (bredere banden / beter frame). Geometrie hadden we voor zover redelijk hetzelfde afgesteld als m’n eigen fiets die gebikefit is.

De looks zijn wel echt heel gaaf van deze fiets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhiKyPCgADbrPbGYxVZxhf4Iu9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFdWVsN5fNJsm1svyFJiq9dC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:54
Requiem19 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:46:
[...]

Yes, heel cool hier! Al vind ik Bormio nog wel stuk leuker. Iets rustigere klimmetjes en minder toeristisch.

Rondje op de Specialized was de hele dag, 2300hm, 3 beklimmingen, 3 afdalingen (70 aangetikt 😜). Dus dat gaf wel een duidelijke indruk vond ik.

Ik had vooraf gedacht dat de schijfremmen een groot verschil zouden geven, maar voelde qua remkracht niet heel anders dan m’n ouderwetse remblokjes. Grootste verschil was het elektronisch schakelen, het comfort (bredere banden / beter frame). Geometrie hadden we voor zover redelijk hetzelfde afgesteld als m’n eigen fiets die gebikefit is.

[Afbeelding]
Wohh, toch wel een dikke bak hoor. Ik zou het wel weten O+

Maar balen van je eigen fiets, gelukkig heeft de gemiddelde fietsenmaker in Italie nog wel ergens een verstofte tweedehands derrie van campa liggen lijkt me :)

Ondanks dat ik nog niet echt heb geklommen (en gok dat ik er slecht in ben), begint het toch wel te kriebelen als ik alle mooie foto's hier en op strava zie.

edit:
Wat zijn dat overigens voor hoge sokken? Zit je op voetbal ofzo :o :+ +1 weer verwijderd.

[ Voor 3% gewijzigd door Stufferdt op 30-06-2021 12:51 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 23:19
guysp schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:11:
[...]

Ik probeer mezelf wel te pacen, op 100km ritjes doe ik ~24km per uur (ik woon in het heuvelland, dus reken op 1000hm). Maar misschien moet ik nog rustiger aandoen. Edit: net mijn laatste 100km rit gechecked op strava: daar deed ik 22,5 gemiddeld op 100km met 1100hm.

Het is niet zozeer dat ik krampen krijg ofzo, het is gewoon echt leeg. Kracht is gewoon weg. Misschien duurtraining serieuzer gaan nemen :9
Een auto met een volle tank kan ook stranden, de volle tank is geen garantie om het eindpunt te behalen ;)
Jouw voeding is niet je probleem denk ik, al kan je ook teveel eten natuurlijk, naar mijn idee krijg je wel heel veel binnen nu voor 100km. Lees eens wat over aerobe trainingen wellicht?

Verder; slaap je genoeg? Uitgerust beginnen rijdt echt zoveel lekkerder!

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 30-06-2021 13:00 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 17:27
418O2 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:14:
[...]

Volgens mij zou je 100km ook zonder carbstacking moeten kunnen, helemaal in NL.
Dit is toch echt helemaal afhankelijk van het tempo en je eigen lactaatdrempel. Als je maar hard genoeg gaat voor lang genoeg, fiets je je vanzelf een keer leeg.
Uiteindelijk is het een combinatie van intensiteit * duur wat bepaald wanneer je door je carbs heen bent (en dus bonkt). Overigens is het nog steeds een misconseptie welke bij velen leeft, maar bonken (hongerklop) is iets anders als gewoon te hard hebben gereden.
Een hongerklop ontstaat pas als de voorraad suikers in je spieren en lever een dusdanig dieptepunt heeft bereikt dat het geen energie meer kan leveren (dit is overigens nooit 0, anders zou je dood zijn :) ).
Hebben jullie tips voor energie voorziening? Ik heb een hoog metabolisme en krijg het rond de 80km heel zwaar als ik een lange tocht van 100km maak. De dag vooraf en ochtend zelf eet ik pasta voor zo'n ritjes, en tijdens de ritten drink ik isostar spul en eet ik altijd één of twee banenen en een hele rits aan reepjes (twee per uur) die qua koolhydraten voldoende zouden zijn. Pas ook een gelletje meegenomen om te kijken of dit helpt, maar had ook niet veel effect.
Mijn benen lijken rond de 80km gewoon leeg, alsof er niks van energie meer in mijn lichaam zit.
Nu kan dit natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat ik pas 3 maanden fiets :')
Lekker blijven trainen. Op de langere ritjes niet te hard willen gaan. Je voeding is wel op orde, maar als je constant op een erg hoog percentage van je omslagpunt rijdt, dan ga je dit nog niet 3 uur volhouden zonder dat je de kilometers in de benen hebt :).

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Michaelg schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:56:
[...]

Dit is toch echt helemaal afhankelijk van het tempo en je eigen lactaatdrempel. Als je maar hard genoeg gaat voor lang genoeg, fiets je je vanzelf een keer leeg.
Uiteindelijk is het een combinatie van intensiteit * duur wat bepaald wanneer je door je carbs heen bent (en dus bonkt). Overigens is het nog steeds een misconseptie welke bij velen leeft, maar bonken (hongerklop) is iets anders als gewoon te hard hebben gereden.
Een hongerklop ontstaat pas als de voorraad suikers in je spieren en lever een dusdanig dieptepunt heeft bereikt dat het geen energie meer kan leveren (dit is overigens nooit 0, anders zou je dood zijn :) ).
Ik zeg er vrij expliciet bij dat het over 100km in nederland gaat. En natuurlijk kan je heel flauw extreme uitzonderingen gaan noemen, maar bij normale ritten in nederland zou je niet hoeven te stacken. Als je gewoon normaal eet moet je dat wel kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Stufferdt schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:51:
[...]

Wohh, toch wel een dikke bak hoor. Ik zou het wel weten O+

Maar balen van je eigen fiets, gelukkig heeft de gemiddelde fietsenmaker in Italie nog wel ergens een verstofte tweedehands derrie van campa liggen lijkt me :)

Ondanks dat ik nog niet echt heb geklommen (en gok dat ik er slecht in ben), begint het toch wel te kriebelen als ik alle mooie foto's hier en op strava zie.

edit:
Wat zijn dat overigens voor hoge sokken? Zit je op voetbal ofzo :o :+ +1 weer verwijderd.
Ik ben ook niet goed in klimmen, maar dat maakt niet zoveel uit! Ben zelf ook helemaal geen fietser, doe dit er een beetje bij naast Crossfit. Vandaar ook de hoge sokken.. het was of benen scheren of hoge sokken 😜.

Als je de hele dag tussen de 2-3 watt/kg kan trappen kom je bijna alles wel boven. Belangrijkste is om beetje lichte gearing te hebben (34-32 werkt voor mij, maar ik zou nog lichter willen voor steilere stukken).

Kortom, wees niet te bang voor de bergen en probeer het eens in bijv de Vogezen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
418O2 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:58:
[...]

Ik zeg er vrij expliciet bij dat het over 100km in nederland gaat. En natuurlijk kan je heel flauw extreme uitzonderingen gaan noemen, maar bij normale ritten in nederland zou je niet hoeven te stacken. Als je gewoon normaal eet moet je dat wel kunnen.
Zeker weten hoor. Carbloaden heeft zeker zijn plek, maar in principe niet voor je duurritje van 100K. Dan is het geen duurritje meer te noemen :). Mijn punt was meer om duidelijk te maken dat als je vooraf en tijdens goed gegeten hebt, en toch nog " leeg" bent na 80km, dat je dan waarschijnlijk te hard gereden hebt voor die periode.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:05
Nog even inhaken op verschillende voor/achterband.
Mijn Enve ses 5.6 wielen zijn voor 1mm breder, intern en extern. (maar voor beide geven ze wel 25mm banden advies)

https://support.enve.com/...ched-Wheels-SES-Explained
The front wheel is wider and shallower to improve stability and reduce drag in any wind condition.
The rear wheel is deeper to reduce drag where stability is less affected.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:52
[...]

[Afbeelding]
Damn! Lekker fietsje om even te huren en mee te klimmen! Wat kost zo'n grapje eigenlijk per dag? En wat leg je voor borg neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Requiem19 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:03:
[...]

Ik ben ook niet goed in klimmen, maar dat maakt niet zoveel uit! Ben zelf ook helemaal geen fietser, doe dit er een beetje bij naast Crossfit. Vandaar ook de hoge sokken.. het was of benen scheren of hoge sokken 😜.

Als je de hele dag tussen de 2-3 watt/kg kan trappen kom je bijna alles wel boven. Belangrijkste is om beetje lichte gearing te hebben (34-32 werkt voor mij, maar ik zou nog lichter willen voor steilere stukken).

Kortom, wees niet te bang voor de bergen en probeer het eens in bijv de Vogezen etc.
Vraag me dus altijd af of ik het dan wel leuk zou vinden. Heb een lange kooi derrie liggen (helaas niet zo handig geweest om een 11-32 erbij te kopen toen deze nog massaal op marktplaats te vinden waren).

Amerongse berg is qua lengte net leuk genoeg, die kom ik op de turbo tegenwoordig redelijk omhoog.

En dan is benen scheren natuurlijk het enige juiste antwoord. Die voetbalsokjes vloeken wel heel erg bij die dikke s-works :'(

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:57
Stufferdt schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:19:
[...]

Vraag me dus altijd af of ik het dan wel leuk zou vinden. Heb een lange kooi derrie liggen (helaas niet zo handig geweest om een 11-32 erbij te kopen toen deze nog massaal op marktplaats te vinden waren).

Amerongse berg is qua lengte net leuk genoeg, die kom ik op de turbo tegenwoordig redelijk omhoog.

En dan is benen scheren natuurlijk het enige juiste antwoord. Die voetbalsokjes vloeken wel heel erg bij die dikke s-works :'(
Zijn "gewoon" Castelli aero sokken hoor. Maw: wielrensokken en geen voetbalsokken.

Niet dat ik ze mooi vind overigens :+

[ Voor 3% gewijzigd door Stoffa op 30-06-2021 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:54
rolandos582 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:12:
[...]

Damn! Lekker fietsje om even te huren en mee te klimmen! Wat kost zo'n grapje eigenlijk per dag? En wat leg je voor borg neer?
En controleren ze je adresgegevens? >:)
418O2 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:58:
[...]
Probleem is hier de definitie van normaal; ik kan een normale Z2 training van 100 km rijden zonder te hoeven eten omdat ik bij die intensiteit nagenoeg alleen vetten verstook.
Voor veel mensen is een duurritje echter vooral: zo hard als je kan alleen dan over een wat grotere afstand., wat neerkomt op Z3/4 intensiteit waarbij je afhankelijk van je getraindheid na 2-3 uur je complete glycogeen voorraad hebt weggestookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Nu online
Mistraller schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:55:
[...]

Een auto met een volle tank kan ook stranden, de volle tank is geen garantie om het eindpunt te behalen ;)
Jouw voeding is niet je probleem denk ik, al kan je ook teveel eten natuurlijk, naar mijn idee krijg je wel heel veel binnen nu voor 100km. Lees eens wat over aerobe trainingen wellicht?

Verder; slaap je genoeg? Uitgerust beginnen rijdt echt zoveel lekkerder!
Heb je een goeie bron om me eens in te lezen over aerobe trainingen?

Lange ritten doe ik altijd vroeg in het weekend als ik goed heb geslapen ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gebanned schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:28:
[...]

Probleem is hier de definitie van normaal; ik kan een normale Z2 training van 100 km rijden zonder te hoeven eten omdat ik bij die intensiteit nagenoeg alleen vetten verstook.
Voor veel mensen is een duurritje echter vooral: zo hard als je kan alleen dan over een wat grotere afstand., wat neerkomt op Z3/4 intensiteit waarbij je afhankelijk van je getraindheid na 2-3 uur je complete glycogeen voorraad hebt weggestookt.
Nou dat idee heb ik bij hem niet. En als jij er een beetje bij eet heb je die energie wel bijgegeten als het goed is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
guysp schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:29:
[...]

Heb je een goeie bron om me eens in te lezen over aerobe trainingen?

Lange ritten doe ik altijd vroeg in het weekend als ik goed heb geslapen ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-06 09:46
Het lijkt me niet aan jouw voeding te liggen dat je na 80km leeg bent.

Sterker, als je pasta vooraf meemt, isostar, 2 bananen, 6-7 reepjes dan is jouw calorien inname waarschijnlijk hoger dan je verbruik tijdens het fietsen. Normaal gesproken heb je ook mag je best wat glycoceen reserves aanspreken tijden een rit, als je maar zorgt dat je na de rit weer aanvult.

Ik vermoed dat de combinatie intensiteit en lengte van de inspanning nog wat te hoog voor je is.

Je hart/ademhaling kan een bottleneck zijn;
of je benen zijn nog niet ontwikkeld genoeg.

Ik zou proberen de inentsiteit wat te verlagen, gewoon rustig, maar gestaag fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Nu online
bert74 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Het lijkt me niet aan jouw voeding te liggen dat je na 80km leeg bent.

Sterker, als je pasta vooraf meemt, isostar, 2 bananen, 6-7 reepjes dan is jouw calorien inname waarschijnlijk hoger dan je verbruik tijdens het fietsen. Normaal gesproken heb je ook mag je best wat glycoceen reserves aanspreken tijden een rit, als je maar zorgt dat je na de rit weer aanvult.

Ik vermoed dat de combinatie intensiteit en lengte van de inspanning nog wat te hoog voor je is.

Je hart/ademhaling kan een bottleneck zijn;
of je benen zijn nog niet ontwikkeld genoeg.

Ik zou proberen de inentsiteit wat te verlagen, gewoon rustig, maar gestaag fietsen.
Thanks voor je antwoord, ik heb de video hierboven net eens bekeken en nog wat gezocht. Denk inderdaad dat ik meer duurtraining op hartslag moet gaan doen om het op te bouwen, en dus ritjes moet zoeken met minder hoogtemeters. Al mijn langere ritjes zitten qua hartslag vrij veel in de 'Z3' zone in Strava ('Tempo') wat voor mij 148-166bpm is. Ik ga dit weekend al eens een rustige rit doen van rond de 60km en proberen deze voornamelijk onder de 148bpm te houden. Dit zie ik mooi op mijn fietscomputer dus moet lukken :)

edit: met een audiobook op ofzo, want dat zal qua snelheid wel saai zijn haha

[ Voor 3% gewijzigd door guysp op 30-06-2021 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
rolandos582 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:12:
[...]

99€ voor een dag, nul euro borg. Vanaf vlg seizoen ook S-works met 12 speed Dura Ace :-).

Kan midden in Corvara, een van de beste uitvalsplekjes. Tip: Camping Colfosco verhuurt prima berghutjes voor 90€ p/d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Stufferdt schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:19:
[...]

Castelli Sokken he 😉. Benen scheren is voor echte wielrenners en dat ben ik niet.

Waarom heb je de turbo nodig voor de Amerongse berg? Kan je die niet rustiger op rijden?

Lange (echte) klimmen moet je vooral rustig oprijden. Dus dat klimt anders dan zo’n korte rustigere klimmals de Amerongse berg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:31

_Z3

Joindry schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Ook ik zal even happen,
1. het is niet wettelijk
2. het is makkelijker even te bellen dan iedere keer te moeten roepen

Maar ik ben dan ook iemand met een fietsbel, zadeltasje én toptube tasje waar mijn gsm(als gps) en eten inzit. Maar wat weet ik ervan met mijn 16 jaar ervaring.
Ik ben zelfs iemand die reflecterende spray (onzichtbaar wel) heeft aangebracht op mijn wielen om ook daar wettelijk in orde te zijn. Geen idee of dat ook zo is in NL, maar in België moeten je wielen voorzien zijn van reflectoren.
Reflecterende spray? Dat ken ik niet, wat is dat precies / waar heb je dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Laatst online: 03-06 09:46
guysp schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:09:
[...]

Thanks voor je antwoord, ik heb de video hierboven net eens bekeken en nog wat gezocht. Denk inderdaad dat ik meer duurtraining op hartslag moet gaan doen om het op te bouwen, en dus ritjes moet zoeken met minder hoogtemeters. Al mijn langere ritjes zitten qua hartslag vrij veel in de 'Z3' zone in Strava ('Tempo') wat voor mij 148-166bpm is. Ik ga dit weekend al eens een rustige rit doen van rond de 60km en proberen deze voornamelijk onder de 148bpm te houden. Dit zie ik mooi op mijn fietscomputer dus moet lukken :)

Een signaal op je hartslag instellen is een hele praktische. Ik doe dat vaak bij zowel hardlopen als wielrennen.

In het begin zal je vinden dat je veel te langzaam gaat, maar juist die training is heel waardevol. Snelheid gaat vanzelf weer omhoog bij diezelfde hartslag als je beter wordt.

Verder is het wel even goed om te checken hoe de zones zijn bepaald. De default zones bij Garmin/strava staan lang niet in alle gevallen goed. Het beste is een onderzoen in een SMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:00

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

_Z3 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:18:
[...]

Reflecterende spray? Dat ken ik niet, wat is dat precies / waar heb je dat vandaan?
https://www.amazon.de/s?k...ef=nb_sb_ss_ts-doa-p_1_16
(correctie via amazon.de)

[ Voor 27% gewijzigd door Joindry op 30-06-2021 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Nu online
bert74 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:19:
[...]

Een signaal op je hartslag instellen is een hele praktische. Ik doe dat vaak bij zowel hardlopen als wielrennen.

In het begin zal je vinden dat je veel te langzaam gaat, maar juist die training is heel waardevol. Snelheid gaat vanzelf weer omhoog bij diezelfde hartslag als je beter wordt.

Verder is het wel even goed om te checken hoe de zones zijn bepaald. De default zones bij Garmin/strava staan lang niet in alle gevallen goed. Het beste is een onderzoen in een SMA.
Ik heb op een aantal verschillende manieren de hartslagzones uitgerekend toen ik mijn hartslag meter gekocht heb en die kwamen allemaal ongeveer op hetzelfde uit dus heb dat gewoon aangehouden. Dat zal ook wel kloppen (ook mijn max hartslag tijdens een heftige klim, de eyserbosweg, kwam overeen met wat ik met die formules gokte)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 18:10

Galois

1811 - 1832

Requiem19 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:16:
[...]

Castelli Sokken he 😉. Benen scheren is voor echte wielrenners en dat ben ik niet.
Afgelopen weekend een ander voordeel van 'benen scheren' opgemerkt.

Ik kreeg een lekke band en de latex dichtte het lek niet. Was te groot. Dus latex spoot alle kanten op en onder andere tegen mijn benen.

Thuis onder de douche voelde ik allemaal 'stukjes' tussen mijn beenhaartjes... kreeg ik niet makkelijk weg in ieder geval :D

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:23
Hoe hoger de sok hoe harder de snok. :+

Ben wel van team hoge sokken.. onderste deel van gespierde kuiten mag net geraakt worden zeg maar. Overigens komt niet iedereen er mee weg. Zelfde idee wanneer ik een 100KG+ wielertoerist zie in volledige aerosuit op een fiets van 10k+. Moet daar toch altijd wel beetje om gniffelen. Verder moet iedereen natuurlijk zelf weten wat ie doet.

@Requiem19
Thanks voor de tip. Nog (steeds) geen vakantieplanning hier maar rond Sella Ronda staat hier al erg lang hoog op de bucketlist (overigens ook om nog eens te skiën). Ik word altijd helemaal wild wanneer ik de plaatjes zie van die omgeving wetende dat het in het echt nog meer impressive moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:54
guysp schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:24:
[...]

Ik heb op een aantal verschillende manieren de hartslagzones uitgerekend toen ik mijn hartslag meter gekocht heb en die kwamen allemaal ongeveer op hetzelfde uit dus heb dat gewoon aangehouden.
Dat is knap, de geleerden zijn et er namelijk ook niet ltijd over eens :) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gshv5hnkCyAQlATZ6NGClqT1Toc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HMPXEvRkiAWC1tvsCGu82KjT.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Gebanned op 30-06-2021 14:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:23
[...]

M.i. ook kwestie van (ervaring op) doen. Het is geen exacte wetenschap of kwestie van absolute getallen. Vergeet de factor rust, voeding, mentale staat en 'benen' van de dag niet.

Kijk ook eens naar de verschillende trainingsmethodieken en kies er een welke bij je past, want lijkt erop dat je risico loopt op over training bij een teveel aan trainingsprikkels. Supercompensatie krijgt geen kans. Ben overigens zelf voorstander van polarized training. Maar eea is wel afhankelijk van uren die je maakt op de fiets.

Wel belangrijk is om te weten waar je maximale waarde liggen (sport medische test) of Eyserbosweg bijv maximaal opknallen.

Na een tijdje fietstraining en wat richtlijnen waar je zones liggen krijg je wel een gevoel wanneer je 'juist' in je zone traint. Of dat nu op hartslag of wattage is.

Voorbeeld.
Dag 1: Z3/Z4/Z5 rit (2 uur)
Dag 2: Z2 rit (3 uur plus)
Dag 3: Z1 rit (1 uur)

Dag 2 fiets ik veelal laag of gemiddeld in zone 2. Terwijl wanneer ik uitgerust zou zijn op het randje van Z2/3 zou fietsen.

Ik maak ook met enige regelmaat mee dat m'n hartslag niet in lijn is met de wattage (wat ik normaal trap). Verandering van weer /rust/aankomend griepje/of langere rustperiode kan dan bijv. weer oorzaak zijn. Dus het is vaak een combi van metrics.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
Stoffa schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:22:
[...]

Zijn "gewoon" Castelli aero sokken hoor. Maw: wielrensokken en geen voetbalsokken.

Niet dat ik ze mooi vind overigens :+
Fijn dat we het eens zijn :+
Requiem19 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:16:
[...]

Waarom heb je de turbo nodig voor de Amerongse berg? Kan je die niet rustiger op rijden?

Lange (echte) klimmen moet je vooral rustig oprijden. Dus dat klimt anders dan zo’n korte rustigere klimmals de Amerongse berg.
Hmm, dan keur ik het met tegenzin goed. Ik scheer m'n benen overigens ook niet hoor, ben ik te langzaam voor + fiets (nog) geen wedstrijden dus veto van vrouwdevriendin.

Hoe sneller je klimt, hoe sneller je ook weer boven én er vanaf bent :) Snap inderdaad wel dat dat soort pukkels niet te vergelijken zijn qua tempo en hoe je ze oprijdt met een col, maar zie mezelf ondanks huidige conditie en kilometers in de benen nog niet een uur lang met constante druk op m'n benen ergens boven komen.

Maar moet het gewoon maar eens ervaren denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 05:23
[...]
Ik ben zelfs iemand die reflecterende spray (onzichtbaar wel) heeft aangebracht op mijn wielen om ook daar wettelijk in orde te zijn. Geen idee of dat ook zo is in NL, maar in België moeten je wielen voorzien zijn van reflectoren.
In Nederland geldt het volgende:

Artikel 5.9.51 Fietsen op twee wielen moeten zijn voorzien van:

a. één rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig;
b. witte of gele retroreflectoren aan de wielen, en
c. vier ambergele of gele retroreflectoren aan de trappers.
Wijze van keuren Onderdelen a tot en met c: visuele controle.

Artikel 5.9.71 Fietsen moeten zijn voorzien van een goed werkende bel.
Wijze van keuren Visuele en auditieve controle, waarbij de bel in werking wordt gesteld.

Op overtreding staat een boete van €40 (exclusief €9,- administratiekosten)

Zie ook: https://boetebase.om.nl/?...lissingpad226002196021912

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Waarbij wel gezegd moet worden dat boetes voor die zaken wel erg spaarzaam zijn (ik heb nog nooit gehoord dat iemand er een boete voor kreeg iig)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-06 20:15
Op aanraden van enkelen vandaag bij bikeshoe4you geweest.

Prettige ervaring, en eigenlijk de eerste schoen die ik aandeed zat als gegoten.

Ter vergelijking nog enkele andere geprobeerd maar eigenlijk zat er niets beters dan de eerste schoen.

Het zijn de Lake cx238 wide geworden.

Ik had zelf ook al voorkeur voor dit type schoen maar volgens mij eigen meetkunde die ik thuis heb gedaan zou ik een half maatje kleiner en op de normale versie uit komen, en dus niet de wide.
Als ik ze dus gewoon online had besteld dan had ik de verkeerde schoen die net niet lekker zou zitten.

Ik had vooraf geen voorkeur aangegeven bij hem,
Hij pakte gelijk deze schoenen aan de hand van de metingen.

Hij heeft dus zeker goede kijk op welke schoenen bij welke voeten horen. Chapeau!!

Verder nog wel de inlegzooltjes vervangen, hiermee is de pasvorm nog beter en zitten ze nog lekkerder.

Al met al een half uurtje binnen geweest terwijl het 4 uur rijden was (retour) maar het was het waard.

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kster
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik ben een beginnende wielrenner (sinds begin mei mijn eerste racefiets gekocht) en ik wil vaker langere fietstochten doen (100+ km). Ik heb wat spullen aangeschaft voor in mijn zadeltas voor onverwachte reparaties langs de weg, zoals binnenband, CO2 pomp + gaspatronen, multitool inclusief kettingpons, etc. Ik heb ook thuis geoefend om bijvoorbeeld een binnenband te vervangen (ik ben totaal geen klusser).

Ik heb nu redelijk zelfvertrouwen dat ik de meeste zaken zelf kan oplossen langs de weg, maar er kan altijd iets geks gebeuren natuurlijk. Ik kijk er niet naar vooruit om met de auto naar Flevoland of Limburg te gaan om daar een dag te fietsen en daar fietspech te krijgen dat ik niet kan oplossen. Ik zat dus te denken om daarbovenop ook een ANWB-abonnement te nemen voor pech met de fiets. Heeft iemand hier daar misschien ervaring mee? Het gaat mij er vooral om dat ik in het ergste geval thuisgebracht kan worden zonder dat ik anderen hoef te bellen in geval van pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:19
[...]

[Afbeelding]
Mooie fiets ja. Maar zo'n S-Works is in principe alleen voor de profs interessant. Die halen er uit wat er in zit. De gewone sterveling haalt denk ik niet eens 30% van wat zo'n fiets kan.

Als je vandaag leest dat Mathieu van der Poel perse de beste wielen wil hebben (en dat geregeld krijgt ondanks dat alleen Ineos met deze wielen rijdt) dan snap je het nut van marginal gains (hij rijdt nog in het geel!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
3kster schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:36:
Ik ben een beginnende wielrenner (sinds begin mei mijn eerste racefiets gekocht) en ik wil vaker langere fietstochten doen (100+ km). Ik heb wat spullen aangeschaft voor in mijn zadeltas voor onverwachte reparaties langs de weg, zoals binnenband, CO2 pomp + gaspatronen, multitool inclusief kettingpons, etc. Ik heb ook thuis geoefend om bijvoorbeeld een binnenband te vervangen (ik ben totaal geen klusser).
Heb je ook met CO2 geoefend?
Ik heb nu redelijk zelfvertrouwen dat ik de meeste zaken zelf kan oplossen langs de weg, maar er kan altijd iets geks gebeuren natuurlijk. Ik kijk er niet naar vooruit om met de auto naar Flevoland of Limburg te gaan om daar een dag te fietsen en daar fietspech te krijgen dat ik niet kan oplossen. Ik zat dus te denken om daarbovenop ook een ANWB-abonnement te nemen voor pech met de fiets. Heeft iemand hier daar misschien ervaring mee? Het gaat mij er vooral om dat ik in het ergste geval thuisgebracht kan worden zonder dat ik anderen hoef te bellen in geval van pech.
Heb ik ook wel eens over nagedacht. Maar in 7 jaar heb ik me 1 keer op moeten laten halen.

Mijn backup is taxi bellen (+ OV) als niemand mij op kan halen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 18:41
Jeetje, in mijn naïviteit dacht ik wel even een nieuwe racefiets bij Canyon te kunnen kopen, is alles uitverkocht tot nadere orde :'(. De LBS's in mijn buurt hebben ook niets meer te koop en eentje meldde zelfs dat er in Thailand waar een grote Shimanofabriek staat waar nu weer een lockdown is. Ze verwachtte dat de boel weer een beetje op orde is ergens in 2023!

Nog even volhouden op m'n huidige bak dus..

Edit: weet iemand hoe deze situatie was voordat de Corona toesloeg? Kon je dan elk moment een fiets bestellen en deze ontvangen of was er altijd een wachtlijst van een aantal maanden?

[ Voor 18% gewijzigd door Belecthor op 30-06-2021 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kster
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
mhr-zip schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:57:
[...]

Heb je ook met CO2 geoefend?
Jazeker. Was wel goed ook, want de eerste keer verspilde ik de helft...
[...]

Heb ik ook wel eens over nagedacht. Maar in 7 jaar heb ik me 1 keer op moeten laten halen.

Mijn backup is taxi bellen (+ OV) als niemand mij op kan halen.
Ja, ik verwacht ook dat dat maar heel zelden het geval zal zijn. Taxi is zeker ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:15

Phydomir

Dennis

3kster schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:32:
[...]

Jazeker. Was wel goed ook, want de eerste keer verspilde ik de helft...

[...]

Ja, ik verwacht ook dat dat maar heel zelden het geval zal zijn. Taxi is zeker ook een optie.
Heb zelf zoiets via Allianz, wat onderdeel van mijn fietsverzekering is. Is een paar euro per maand. Nog nooit gebruik van gemaakt maar het geeft wel een prettig gevoel. Een hoop kleine dingen kan je zelf nog wel oplossen, maar als er echt iets stuk gaat heb je in ieder geval een stok achter de deur.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:48

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:05:
Nog even inhaken op verschillende voor/achterband.
Mijn Enve ses 5.6 wielen zijn voor 1mm breder, intern en extern. (maar voor beide geven ze wel 25mm banden advies)

https://support.enve.com/...ched-Wheels-SES-Explained

[...]
Maar ook hier dus: voor breder dan achter, dat heeft wel nut denk ik. Bovendien rijden de meesten ook voor met iets minder druk en theoretisch kun je voor dan nog iets lager gaan (al kan je je af vragen hoe veel verschil die milimeter daarin maakt).

Over fietsen als die S-Works Tarmac SL7 die @Requiem19 gehuurd heeft. Super gaaf om dat zo een dagje te kunnen proberen en zeker in zo'n prachtgebied als de Dolomieten! Maar als het mijn eigen fiets zou zijn zou ik er amper op durven rijden, laat staan koersen. Ook al denk ik zelf dat er best *iets* van te merken is (en ik ben natuurlijk ook verre van pro) maar als 'ie altijd in een hoekje van de kamer staat heb je daar alsnog weinig aan... :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Phydomir schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:47:
[...]
het geeft wel een prettig gevoel.
Uit principe "verzeker" ik geen dingen waarvan de kosten (makkelijk) te dragen zijn. Dat geeft mij weer een prettig gevoel :P

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:50
[...]

Geen idee of dat ook zo is in NL, maar in België moeten je wielen voorzien zijn van reflectoren.
In België maken we toch het onderscheid tussen een gewone fiets en een koersfiets? Enkel remmen en een bel zijn verplicht voor ons carbonnen ros.

Bron: https://www.politie.be/54...mijn-fiets-uitgerust-zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartmanz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-05 11:30
Herkenbaar dit. Zelf fiets ik nu een jaar en mijn eerste 80+ rondjes vorig jaar waren echt slopend. Ik kon eten wat ik wilde maar ik was echt leeg.

Een tip die ik vorig jaar kreeg: bouw het rustig op. Zorg dat je eerst de 60 km met gemak rijdt, dan 80 km, etc..
En vergeet niet dat je echt genoeg drinkt.

Nu een jaar en 4500 kilometers verder rijdt ik 100km op een ontbijt van kwark met havermout en na 60 kilometer een banaan. In de bidon wat Roosvicee. Al blijft genoeg drinken nog steeds lastig, meestal kom ik niet verder dan een bidon per 2 uur.

[ Voor 5% gewijzigd door Bartmanz op 30-06-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:09

Fisico

by Fabian

Kluus schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:40:

Over fietsen als die S-Works Tarmac SL7 die @Requiem19 gehuurd heeft. Super gaaf om dat zo een dagje te kunnen proberen en zeker in zo'n prachtgebied als de Dolomieten! Maar als het mijn eigen fiets zou zijn zou ik er amper op durven rijden, laat staan koersen. Ook al denk ik zelf dat er best *iets* van te merken is (en ik ben natuurlijk ook verre van pro) maar als 'ie altijd in een hoekje van de kamer staat heb je daar alsnog weinig aan... :+
Gewoon lekker op rijden en eventueel verzekeren als je bang voor dure schade bent. Het is en blijft toch een gebruiksproduct. Of je in alle gevallen zo'n fiets ergens mee naar toe moet nemen is wel de vraag. Als ik mijn zaterdagclubritjes met near misses zie dan twijfel ik wel.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:48

Kluus

Gang is alles

Fisico schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:42:
[...]

Gewoon lekker op rijden en eventueel verzekeren als je bang voor dure schade bent. Het is en blijft toch een gebruiksproduct. Of je in alle gevallen zo'n fiets ergens mee naar toe moet nemen is wel de vraag. Als ik mijn zaterdagclubritjes met near misses zie dan twijfel ik wel.
Gewoon lekker onbezorgd op een iets minder prijzige (maar nog steeds dikke) fiets rijden. Don’t race what you can’t replace.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller

Tja bandenpech...ik heb naast een biba altijd 2 co2 patronen, zelfklevende plakkers en een stuk ductape mee. En als het nog niet lukt; er fietsen zoveel mensen, helpend handje is snel gevonden.
Ik heb vroeger taxi gereden als bijbaantje, en ik heb wel gekkere dingen in de kofferbak moeten leggen dan ook ooit een racefiets. (Al was dat omdat de renner in kwestie gewoon te lang op het terras was blijven zitten, kerel was stomdronken :P )
Heel eerlijk; het grootste gevaar om echt te stranden lijkt me nog eerder een ongeval of valpartij.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:19
CyberThijs schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:22:
[...]

In België maken we toch het onderscheid tussen een gewone fiets en een koersfiets? Enkel remmen en een bel zijn verplicht voor ons carbonnen ros.

Bron: https://www.politie.be/54...mijn-fiets-uitgerust-zijn
'Hoe te herkennen?
Een racefiets is uitgerust met een koersstuur. De banden hebben een doorsnede van ten hoogste 2,5 cm. Een racefiets heeft geen bagagedrager achteraan.
'

Ik heb 2,8 cm banden. Moet ik toch een bel hebben als ik in België fiets (heb ik ook) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
La1974 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:59:
[...]

'Hoe te herkennen?
Een racefiets is uitgerust met een koersstuur. De banden hebben een doorsnede van ten hoogste 2,5 cm. Een racefiets heeft geen bagagedrager achteraan.
'

Ik heb 2,8 cm banden. Moet ik toch een bel hebben als ik in België fiets (heb ik ook) 8)
Enige verschil in België is dat reguliere fietsen allerhande reflectoren moeten hebben, ten opzichte van racefietsen. Dus als jij je zo graag als racefiets met brede banden wil identificeren moet je maar gauw wat reflecterende tape of spray gaan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Zelfs grote merken houden zich in Nederland niet meer aan de wet. De kinderfiets van mijn zoon (Batavus) heeft 1 achterlicht dat ook reflector is. Ook ledjes in z'n trappers mogen eigenlijk niet. En die reflectiestrook op de band; die is na een half jaar zo vies dat het ook niks meer doet.
Als je maar zichtbaar bent, met de juiste kleur licht voor en achter als het donker is, dan heb je niks te vrezen van oom agent.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Gewoon basic spul mee, multitooltje,1 biba, bandenlichtertjes, 2 patroontjes en een co2 pompje kom je een aardig eind..

En als je een beetje leuke routes uitkiest waar ook vaak andere wielrenners langs fietsen dan kan je bijna niets gebeuren..
Vorig jaar ook een langere tocht gefietst (130km), halverwege een lekke band.. Vervangen en door..
Nog geen 20km verderop knalt mijn andere band omdat ik een gat in de weg over het hoofd zag..
Sta je dan 30km van huis af....

Binnen 5 minuten zag ik een andere wielrenner aankomen en die even staande gehouden om te vragen of die een binnenbandje bij zich had..
ff met een tikkie wat euro's overgemaakt en ik kon weer door...

Waar ik wel op let is de kans dat je anderen tegenkomt, ga je ver van huis met slecht en koud weer dan is de kans dat je hulp onderweg tegenkomt een stuk kleiner..
Daarom blijf ik met slecht weer of in de winter dicht bij huis en rij ik rondjes om mijn woonplaats...

En anders inderdaad OV, taxi, of gewoon de duim opsteken voor een lift..
Een fietsdienst via de ANWB etc klinkt leuk, maar het komt ook wel eens voor dat je een uur staat te wachten op hulp..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:22
[...]

[Afbeelding]
Vette foto hoor! En wat een machine! Krijg instant nog meer zin in weekje Ardennen volgende week en drie weken italie in September.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 16:06
verstappen33 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:52:
Vorig jaar ook een langere tocht gefietst (130km), halverwege een lekke band.. Vervangen en door..
Nog geen 20km verderop knalt mijn andere band omdat ik een gat in de weg over het hoofd zag..
Nu is het al duizenden kilometers geleden dat ik lek ben gereden maar bij een tocht van gepland 130 km zou ik ook al nadenken over een tweede reservebandje. Rond de 180 km gaat die zeker mee. :)
Waar ik wel op let is de kans dat je anderen tegenkomt, ga je ver van huis met slecht en koud weer dan is de kans dat je hulp onderweg tegenkomt een stuk kleiner..
Daarbovenop: met nat weer is de kans op lekrijden ook richting een orde van grootte groter ten opzichte van droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
Bacchus schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:26:
[...]

Nu is het al duizenden kilometers geleden dat ik lek ben gereden maar bij een tocht van gepland 130 km zou ik ook al nadenken over een tweede reservebandje. Rond de 180 km gaat die zeker mee. :)
Ik neem inderdaad bij 100+ km een tweede BiBa mee voor de zekerheid, anders altijd eentje bij me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 14:05
Ik heb altijd 2 biba's bij me. Ook al enkele keren gebruik van gemaakt. Of voor mijn eigen fiets of om iemand anders (kosteloos) uit te helpen. Natuurlijk is de kans op gebruik van beide groter bij een grotere afstand maar dat kan net zo goed dicht bij huis nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:04
nomar109 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:55:
Ok, wie was het? |:( :(

"Wielrenner rijdt dwars over blind hondje Sem (12) heen en racet gewoon door: ‘Echt 'n laffe streek’"
https://www.gelderlander....-n-laffe-streek~a73ac374/
ik heb geloof ik alle reacties gelezen omtrent deze discussie, maar wat ik mis is de opmerking dat de eigenaar van het dier verantwoordelijk is. Dus vluchten/doorrijden uit angst voor verantwoordelijkheid is geen reden. Ik heb het even opgezocht voor de zekerheid, mocht ik zelf in een situatie als deze terecht komen. Maar niets staat je dus in de weg (behalve wellicht de manier waarop de tegenpartij het nieuws gaat ontvangen) om even aan te bellen bij het huis van het slachtoffer.

https://www.anwb.nl/jurid.../aansprakelijkheid/dieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
la_fusion schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:11:
Ik heb altijd 2 biba's bij me. Ook al enkele keren gebruik van gemaakt. Of voor mijn eigen fiets of om iemand anders (kosteloos) uit te helpen. Natuurlijk is de kans op gebruik van beide groter bij een grotere afstand maar dat kan net zo goed dicht bij huis nodig zijn.
Dat klopt, maar dan heb ik de neiging om even te bellen of zelf terug te wandelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
pannekoek schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:51:
[...]

ik heb geloof ik alle reacties gelezen omtrent deze discussie, maar wat ik mis is de opmerking dat de eigenaar van het dier verantwoordelijk is. Dus vluchten/doorrijden uit angst voor verantwoordelijkheid is geen reden. Ik heb het even opgezocht voor de zekerheid, mocht ik zelf in een situatie als deze terecht komen. Maar niets staat je dus in de weg (behalve wellicht de manier waarop de tegenpartij het nieuws gaat ontvangen) om even aan te bellen bij het huis van het slachtoffer.

Klopt, ik heb in het verleden ook een ongelukje gehad met een loslopende hond die ineens het fietspad op rende, ik reed zelf op een normale fiets (geen racefiets)..
Ik reed de hond aan en maakte zelf een salto eroverheen..

Flinke kneuzingen aan overgehouden en wat schaafwonden, hond had geen letsel..
Eigenaar aansprakelijk gesteld voor letselschade en schade aan fiets.. (via rechtsbijstand).
Ik stond 100% in mijn gelijk en heb een schadevergoeding gekregen.
Ik had zelf natuurlijk ook medelijden met de hond, maar uiteindelijk had het baasje de hond onder controle moeten houden en zelfs aangelijnd moeten houden ivm overige weg gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 16:06
[...]
ik heb geloof ik alle reacties gelezen omtrent deze discussie, maar wat ik mis is de opmerking dat de eigenaar van het dier verantwoordelijk is.
In dit soort gevallen vind ik verantwoordelijk en aansprakelijk nogal verschillend. Aansprakelijk (wie betaalt eventuele schade) is in dit geval duidelijk, dat is Van Burk als bezitter van de hond. Verantwoordelijk (wie doet er ethisch iets fout) is voor mij een stuk minder uitgesproken.

Eigenlijk is het vooral schrijnend, en helaas tekenend voor een deel van de journalistiek tegenwoordig, dat de redacteur in dat stuk een uitgesproken eenzijdig verhaal vertelt, geen enkele kennis van de wet lijkt te hebben of moeite heeft gedaan daar iets over op te zoeken en kritiekloos het verhaal van Van Burk kopieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 00:23
Bacchus schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:26:
Ik heb normaliter één binnenbandje in mijn saddle roll en een setje ParkTool plakkers+solutie. Daar kan ik nog iets van 6 gaatjes mee te lijf. Met zelfklevende plakkers heb ik louter slechte ervaringen dus ik houd het bij solutie. Ik ben niet afhankelijk van een beperkt aantal CO2 capsules want ik gebruik een pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:33

McMiGHtY

- burp -

nomar109 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:11:
[...]

Wat hartslag betreft had ik vorige week een ervaring die voor mij nieuw was. Ik reed een tocht van 6-7 uur en ik merkte dat mijn hartslag in de laatste anderhalf uur of zo begon te dalen. Rij ik normaal op kruissnelheid met hartslag 140-143; nu na uren fietsen zakte hij (bij min of meer gelijke inspanning) naar 130 en lager. Ik had niet ineens de wind in de rug of zo, de omstandigheden waren min of meer gelijk. Gezien de toenemende vermoeidheid na al die kilometers zou ik eerder verwachten dat het wat omhoog zou gaan. Ik heb regelmatig gegeten tijdens de tocht; terug thuis merkte ik wel dat ik wat te weinig gedronken had.
Maar ik snap het niet; hoezo een dalende hartslag tijdens de inspanning en wat betekent dit?
Volgens mij is dit heel erg gewoon. Je bent vermoeid en je lichaam kan de hartslag niet meer hoger krijgen.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

MrBarBarian schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:05:
Leuk hoor, die leveringsproblemen van fietsonderdelen. Inmiddels moet ik gaan toegeven dat mijn schuur een hamsterplek aan het worden is:

- 3 kettingen
- 6 banden
- 5+ binnenbanden
- 1.5 kabelsets
- 3 cassettes (+ de nodige incomplete)
- Reserve smeermiddel

En ben bang dat het alleen nog maar meer wordt. Ik heb gewoon geen zin om straks langs de kant te staan omdat spul echt niet meer te krijgen is.. :(
Word tijd dat je dan gaat vertellen waar je woont.. weet ik waar ik spullen moet scoren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik vond de filmpjes vorig jaar een stuk leuker dan tot nu toe, maar dat zal komen doordat ze redelijk vercommercialiseerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:50

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

McMiGHtY schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:04:
[...]

Ik vond de filmpjes vorig jaar een stuk leuker dan tot nu toe, maar dat zal komen doordat ze redelijk vercommercialiseerd zijn.
vond het spandoek filmpje inderdaad iets minder vermakelijk maar wel vet wat ze weer voor elkaar krijgen, maar de bidons vangen vond ik weer een "ouderwets" filmpje...

overigens probeer ik wel alles te volgen maar het word wel veel op dit moment:

-in het wiel podcast - 2x per dag
-rode lantaarn
-Tour de tietema filmpje,podcast, teambus
-LTD die met een filmpje op youtube komt over zijn amerika trip
-de avondetappe

oow en dan vergeet ik nog dat ik de tour zelf ook nog kijk + in een poule mee doe: voske in "[Tour de France] GoT's Cyclingmaster 2021"

maarja dan moet er maar even wat werk blijven liggen :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Mijn vrouw heeft deze genomen toen ze begon met alleen fietsen. Ze is niet van de "ploegjes" of "toerclubjes" maar ook niet handig genoeg om een lekke band te verwisselen. Ik ga d'r vanuit dat ze wel geholpen zal worden door een collega-wielrenner (m/v) maar voor d'r eigen gemoedrust kan ze nu dus ook gewoon de ANWB bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

[...]

Dat is opzich wel fijne info, al hoop ik dan als je aanbelt bij de eigenaar van het hondje wat net onder je wielen vermalen is tot <insert iets> dat deze normaal reageert of je ook nog een aanklacht tot mishandeling kan gaan indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nutterd schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:09:
[...]

vond het spandoek filmpje inderdaad iets minder vermakelijk maar wel vet wat ze weer voor elkaar krijgen, maar de bidons vangen vond ik weer een "ouderwets" filmpje...

-rode lantaarn
-de avondetappe

oow en dan vergeet ik nog dat ik de tour zelf ook nog kijk + in een poule mee doe: voske in "[Tour de France] GoT's Cyclingmaster 2021"

De "100 bidons" was wel weer leuk idd.
LtD in de States was leuk om te zien (Geen Stevie...die vond ik wel redelijk irritant aanwezig in Rwanda).

Ik zit momenteel eigenlijk niet in de auto, waar ik normaal gesproken een boel podcastst luister, maar de Eurosport Player maakt wel weer een boel goed, met 's avonds even een rondje Youtube met analyzes e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

[...]

Ik zou eigenlijk gewoon beginnen met een boel duurtraining ( en dan echt duurtraining).. Afgewisselt met een interval training in de week.

Door de duurtraining leer je je lichaam om niet sec op suikers te draaien, wen je aan de houding op de fiets en leer je je omgeving gelijk een beetje op de fiets kennen, Met het intervallen verhoog je vrij vlot je fitness (en je ftp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:01
Stufferdt schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:45:
[...]

oosterhout/21501746/"]Wim de Vos in Oosterhout[/url] prima aan te rijden gok ik. Zijn voorraad is ook redelijk beperkt als ik zijn marktplaats moet geloven, maar wellicht heeft hij wat staan. Ik zou zeker even bellen.
Helaas Wim de Vos heeft geen voorraad wat binnen mijn budget valt (begint bij €2400). Heb via Sensa zelf nog een adres gehad (de Vos in Zwanenburg) die mogelijk nog de Sensa heeft die ik op het oog had. Verder lijkt de spoeling in mijn maat erg dun op het moment in fietsland. Toch ook maar de alert bij Canyon aangezet.

Als iemand nog adressen weet die ik kan benaderen graag! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

De Vos in Zwanenburg heeft vaak wel Sensa op voorraad, Theo Schilder leek vanochtend ook nog wel een paar fietsen te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:26
R0y. schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:56:
[...]

Helaas Wim de Vos heeft geen voorraad wat binnen mijn budget valt (begint bij €2400). Heb via Sensa zelf nog een adres gehad (de Vos in Zwanenburg) die mogelijk nog de Sensa heeft die ik op het oog had. Verder lijkt de spoeling in mijn maat erg dun op het moment in fietsland. Toch ook maar de alert bij Canyon aangezet.

Mijn ervaring met de alert van Canyon is dat deze niet of te laat komt. Heel stom af en toe de pagina F5'en heeft er in mijn geval in geresulteerd dat ik wel een fiets te pakken heb gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
McMiGHtY schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:00:
De Vos in Zwanenburg heeft vaak wel Sensa op voorraad, Theo Schilder leek vanochtend ook nog wel een paar fietsen te hebben staan.
Naar de Vos heb ik net een bericht gestuurd, ook naar Theo Schilder. Bedankt :)
WaSteiL schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:10:
[...]

Mijn ervaring met de alert van Canyon is dat deze niet of te laat komt. Heel stom af en toe de pagina F5'en heeft er in mijn geval in geresulteerd dat ik wel een fiets te pakken heb gekregen.
Klinkt als de testuitslagen van testen voor toegang 8)7 Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
[...]

Eens met @WaSteiL dat Canyon momenteel vrij kansloos is om aan een fiets te komen. Maar de Vos in Zwanenburg is wel vrij groot volgens mij, dus wie weet :) Als zelfs Wim de Vos niet meer aan mooie aanbiedingen weet te komen, is de spoeling wel erg dun :+

Vanavond voor de tweede keer meefietsen met een lokale tourclub. Dinsdag een wat rommelig ritje gehad doordat alle aanwezigen in 1 groep reden (15 man) ipv 2 groepen (1x 5 en 1x 10). De combinatie snel en langzaam gaf wat chaos. Dus vanavond ervaren (hopelijk) hoe dat gaat als het niveau wat gelijker is binnen de groep :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
McMiGHtY schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:00:
De Vos in Zwanenburg heeft vaak wel Sensa op voorraad
Ik heb geen ervaring uit eerste hand, maar deze zaak had niet een bijzonder goede naam. Misschien dat het beter is geworden dus ik raad je aan wat recente reviews te vinden voor je er met je klandizie naar toe gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:32
[...]

De andere (sluwe) Vos (die uit Zwanenburg) staat er om bekend in deze omgeving als een notoire dozenschuiver. Hij verkoopt ook auto's. Het is een handelaartje. Het maakt niets uit wat het is, als hij het maar kan verkopen. Als je niet heel goed weet wat je wilt, kun je zomaar thuis komen met een maat wat totaal niet bij je past of krijg je iets anders aangesmeerd wat ook goed zou zijn, wat er "toevallig" staat. Het laatste komt vaak voor omdat hij regelmatig niet heeft staan wat hij belooft.

Kortom: weet je exact wat je wilt en staat het er? Dan kun je een goede koop doen. Laat je je om lullen of zoek je advies, is dit nou niet echt de eerste zaak waar ik heen zou gaan.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
DieAnder schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:34:
[...]

Ik heb geen ervaring uit eerste hand, maar deze zaak had niet een bijzonder goede naam. Misschien dat het beter is geworden dus ik raad je aan wat recente reviews te vinden voor je er met je klandizie naar toe gaat.
Verdorie, je bent me een halve minuut voor

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja klopt, je moet weten wat je wilt hebben.

Bedenk me net, Kroone Liefting (Limmen) heeft ook van alles staan in diverse maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
ElGreco schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:35:
[...]
Verdorie, je bent me een halve minuut voor
Great minds, etc. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
McMiGHtY schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:37:

Bedenk me net, Kroone Liefting (Limmen) heeft ook van alles staan in diverse maten.
Goed idee! Kan hij het direct combineren met een bezoek aan Castricum! >:)

Ik ben een week langsgereden en ik zag nog redelijk veel staan. Ik weet niet of hij ook uit de showroom verkoopt of alles nabestelt (kinderfiets van mijn dochter moest nabesteld worden terwijl er 2 stuks in de winkel stonden en het antwoord was nee ze zijn niet verkocht).

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Geen idee, moest even wat sealant hebben, en gelijk even gekeken hoe de showroom erbij stond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

R0y. schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:32:
De zoektocht is begonnen. De fiets die ik pas tweedehands had gekocht is verkocht. Opgeknapt en wat winst op gepakt. Nu dus op zoek naar een instap fiets.

Heb zelf al het e.e.a. gezocht wat mij fijn lijkt maar ik ben al tot de conclusie gekomen dat ik ergens op zal moeten gaan bezuinigen:
  • Shimano 105
  • Schijfremmen
  • Voorkeur gaat uit naar de mogelijkheid voor 28mm banden, geen must maar bij de meeste fietsen met schijfremmen lijkt dit geen probleem te zijn
Mijn budget is ongeveer 1300,-.
Wat is de reden om niet weer een tweedehands fiets te kopen?
Zelf binnen jouw budget wel gedaan en daardoor een wat oudere full carbon trek madone; maar wel een nieuwe ultegra groepset erop (zag er nieuw of heel goed onderhouden uit en bon was ook erbij).
Aangezien ik graag wel probeer 30 gemiddeld te halen maar m'n leven er niet vanaf hangt, heb ik de remblokjes dan weer voor lief genomen.

Mijn vorige fiets was een trek 1.7 met 105 set (carbon/alu) en ik heb de full carbon met ultegra wel echt als een dikke upgrade ervaren, dat gevoel had ik niet gehad als ik op de 105 was gebleven en schijfremmen had genomen denk ik :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:46
McMiGHtY schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:37:

Als je in die regio gaat kijken ga dan ook langs bij Piet de Wit in Wormerveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Paitor schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:49:
[...]

Zelf binnen jouw budget wel gedaan en daardoor een wat oudere full carbon trek madone; maar wel een nieuwe ultegra groepset erop (zag er nieuw of heel goed onderhouden uit en bon was ook erbij).
Aangezien ik graag wel probeer 30 gemiddeld te halen maar m'n leven er niet vanaf hangt, heb ik de remblokjes dan weer voor lief genomen.

Mijn vorige fiets was een trek 1.7 met 105 set (carbon/alu) en ik heb de full carbon met ultegra wel echt als een dikke upgrade ervaren, dat gevoel had ik niet gehad als ik op de 105 was gebleven en schijfremmen had genomen denk ik :)
Als er wat in de regio staat zou ik dat eventueel wel willen overwegen maar ik ga daar niet het land voor door rijden. Zo te horen heb jij geluk gehad met de fiets! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 21:19
Paitor schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:49:
[...]

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Jouw Trek 1.7 uit 2009 is een compleet andere 105 groep dan de huidige 105 groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

T7D_Sneezy schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:53:
[...]

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Jouw Trek 1.7 uit 2009 is een compleet andere 105 groep dan de huidige 105 groep.
Ja daar heb je ook wel weer een goed punt, dat zal ook niet helemaal eerlijk vergelijken zijn.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:08
Nutterd schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:09:
[...]

-rode lantaarn
-de avondetappe

Kan je niet (tijdelijk) een dag minder gaan werken? Je moet er natuurlijk wat voor over hebben. Je kent de tekst “de fiets de fiets en verder niets”

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:14

Stoney3K

Flatsehats!

K-Toppah schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:12:
[...]

Ik heb een Grail met Tiagra en een Ultimate met 105. 105 schakelt zeker wat lekkerder, maar ook Tiagra doet gewoon goed wat het moet doen. Bovendien geeft Tiagra me nog meer het gevoel dat het wel een stootje kan hebben. Meerwaarde van schijfremmen t.o.v. velgremmen is voor mij als toerist groter.
Voor mij is Tiagra/Sora toch net minder want die ene versnelling meer is toch wel heel prettig als je hem nodig hebt. Maar dan neig ik gelijk naar GRX, want een derailleur met clutch is toch wel fijn voor het wat ruigere werk.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

stevens20 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:05:
[...]

Kan je niet (tijdelijk) een dag minder gaan werken? Je moet er natuurlijk wat voor over hebben. Je kent de tekst “de fiets de fiets en verder niets”
Werk sinds kort al 4 dagen...maar 3 zou me nog beter passen idd...

Ach wie weet heb ik gisteren de staatsloterij gewonnen, heb nog niet gekeken :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Michaelg
Donderdagavond competitie race 4 - Net niet gehaald

Gister avond mochten we weer. Dit keer niet alleen maar toegankelijk voor leden dus ook mensen van buitenaf konden inschrijven. Helaas niet een hele grote groep. Denk dat het weer voor vele toch niet zo aantrekkelijk was :). Tot het begin van de middag heeft het flink geregend en dat was nog wel te merken.
Een deel van de baan ligt redelijk beschut en daar was het dan ook echt nog flink nat.

Net zoals voorgaande keren ging het vanaf de start weer flink hard eraan toe. Wel had ik het idee dat het mij minder moeite kosten om uit de bochten bij te blijven. Toch iets beter het wiel gevolgd dan voorgaande keren en ook wat minder "last" gehad van de stuurkunsten van sommige. Na 5 rondjes volle back kwam het peleton weer wat op adem en kon ik goed meekomen. Langzaam geprobeerd iets naar voren te rijden zonder energie te verspillen. Dit gedaan door bijvoorbeeld bij benaderen van sommige bochten net even een paar slagen extra te geven terwijl de andere al de benen stil hadden.
Op deze manier kon ik bij iedere bocht wel een plek of soms 2 opschuiven. Verder geprobeerd om vooral goed de wielen te houden en geen onnodig werk te doen. Dit ging tot een half uur erg goed.

-Binnen 10 seconde gedropt worden.
Halverwege de wedstrijd reed ik lekker voorin. Ik probeerde op plek 5 / 10 te rijden zodat ik wel mooi de snelheid door de bochten kon houden, maar geen kopwerk hoefde te doen. En toen maakte ik een fout welke direct afgestraft werd. Er werd een aanval ingezet en ik probeerde te volgen. Het koste me een paar tellen tot ik het wiel had maar ik zat erbij. Een paar seconde leken we echt weg te rijden bij het peleton en achter me zag ik dat er flink wat gaten vallen. Mooi dacht ik.... tot de voorste 2 de benen stil hielden en we tegen de wind in compleet stil vielen. Op dat moment dacht ik nog...ah nu zal er wel direct een tegenaanval gaan plaatsvinden. Voordat ik het eigenlijk doorhad werden we door een flinke groep met een waanzinnig snelheidsverschil gepasseerd. De jongens waarmee ik op kop reed hadden het ook te laat door en binnen 10 seconde tijd werden we compleet gelost.
Met de wind tegen en een snelheidsverschil van een kilometer of 5 per uur was niet tegenaan te werken. Ik probeerde nog met alle macht aan te haken maar het was kansloos. Die jongens rijden dan al met gemak tegen de 50 aan en ik moet in me eentje proberen het gat dan dicht te rijden terwijl ik een ronde daarvoor nog vol gas aan het geven was... nee dat gaat niet gebeuren ^^.

Uithuilen en opnieuw aanpikken bij de volgende ronde. Toen de kopgroep voorbij kwam bleek ook wel dat het redelijk flink uit elkaar getrokken was die ronde. De groep was totaal versplinterd. Ik haakte aan bij iets wat op een peleton leek met een man of 8 a 10. Samen geprobeerd het tempo dan maar hoog te houden en een beetje samen te werken. Helaas werkte niet iedereen echt lekker mee en was het kop over kop rijden niet altijd een succes. Ondanks dat de gemiddelde power van eerste helft en tweede helft gelijk was, reden we het tweede gedeelte wel anderhalve km per uur langzamer.

Al met al weer een super geslaagde avond. Verbazingwekkend hoe snel die 70 minuten voorbij vliegen :D Op naar de volgende!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkRgi8OZE5JC3rM7wEpSJ_56ZS0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XaxNSG3VldJTqbcgNvbigW8W.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Het grote - Tweakers Gravel-Ride-Topic

Ik ga hem nog een keer spammen! volgende week zaterdag is de gravelrit, mocht je het nog niet gelezen hebben is dit je kans om je nog aan te melden. het is bijna uitverkocht dus zorg dat je er snel bij bent!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:24

Poenzkie

Just being Hendrick

R0y. schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:12:
[...]

Naar de Vos heb ik net een bericht gestuurd, ook naar Theo Schilder. Bedankt :)

[...]

Klinkt als de testuitslagen van testen voor toegang 8)7 Bedankt voor de tip :)
Zoals door andere ook al gezegd heeft Vos in Zwanenburg niet echt een goede naam. En ik weet het uit eerste hand want me fietsmaat heeft zijn eerste fiets daar gekocht een paar maanden geleden. De zaak was vrij leeg toen wij er waren, maar me maat is wel netjes opgemeten en daar is een framemaat uitgekomen. Hij had hem niet staan en ging hem bestellen. Zou 5 weken duren maar werd 3 dagen voordat hij hem binnen had. Tot zover was er eigenlijk niets mis. Behalve dat het een beetje een aggenebes zaakje is.

Maar bij het ophalen was alleen zijn poolse fietsenmaker aanwezig om de fiets "op maat te maken". En hier ging het eigenlijk wel mis. Dit is zo snel gebeurd (hij leek weinig tijd te hebben voor ons) dat het zadel veels te hoog stond en me maat uiteindelijk naar de fysio moest.

Dus conclusie, als je aan een fiets kan komen via Vos zeker doen. Maar laat hem ergens anders afstellen. (of doe het zelf als je dat kan uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 08:33
Hallo, ik ga even het risico lopen om een vraag te stellen die wellicht al vaker is gesteld.. Maar het online zoeken geeft dusdanig veel resultaten dat ik het gevoel krijg dat de vraag hier snel beantwoord kan worden.

Ik maak gebruik van de garmin edge 830.. Nu kon ik vanuit mn werk een fitbit inspire 2 aanschaffen en ben ik benieuwd of het mogelijk is om de fitbit met de garmin zodanig te koppelen dat ik tijdens de rit ook op het scherm van mijn Garmin de hartslag kan zien. Iemand enig idee? Ik heb het idee dat het niet kan.. Maar wellicht is er een (technische) mogelijkheid om het alsnog voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:46
Dirrukje schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:35:
Hallo, ik ga even het risico lopen om een vraag te stellen die wellicht al vaker is gesteld.. Maar het online zoeken geeft dusdanig veel resultaten dat ik het gevoel krijg dat de vraag hier snel beantwoord kan worden.

Ik maak gebruik van de garmin edge 830.. Nu kon ik vanuit mn werk een fitbit inspire 2 aanschaffen en ben ik benieuwd of het mogelijk is om de fitbit met de garmin zodanig te koppelen dat ik tijdens de rit ook op het scherm van mijn Garmin de hartslag kan zien. Iemand enig idee? Ik heb het idee dat het niet kan.. Maar wellicht is er een (technische) mogelijkheid om het alsnog voor elkaar te krijgen.
Ik verwacht meer succes op resultaat in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 08:33
Ah lol, dank! 🤡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nutterd schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:13:
Het grote - Tweakers Gravel-Ride-Topic

Ik ga hem nog een keer spammen! volgende week zaterdag is de gravelrit, mocht je het nog niet gelezen hebben is dit je kans om je nog aan te melden. het is bijna uitverkocht dus zorg dat je er snel bij bent!
En nog een keer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik zag dat @DDX weer een leuk ritje gepland had staan..

Ik had begrepen dat je een half uur van te voren wat grenspaalnummers te horen kreeg en dan even snel je route moest gaan maken.

Zoals het nu is, vind ik het al een stuk leuker, al vind ik het opzich nog kort dag. Had van mij wel een weekje eerder gemogen, maar wie weet, schrijf ik me volgend jaar gewoon in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Doen er trouwens nog mensen mee met de Rapha Compass Challenge?

Pagina: 1 ... 315 ... 648 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).