Iemand trouwens ervaring met het gebruik van een horloge (Wahoo Rival bijv) i.p.v. een echte fietscomputer op je stuur? Zit nog een beetje in de twijfel. Ergens vind ik geen fietscomputer voor mijn neus ook wel prettig, maar laatste keer dat ik dat niet had, is denk ik 8 jaar geleden toen ik nog deed veldrijden. Dan let je er wat minder op (aanname).
Gebruik nu mijn forerunner 955 als fietscomputer maar dat is, vooral met navigeren, enorm behelpen. Ga, als ik komende zomer nog steeds fiets, dan ook wel een fietscomputer kopen gok ik zo...tiswat schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:46:
Iemand trouwens ervaring met het gebruik van een horloge (Wahoo Rival bijv) i.p.v. een echte fietscomputer op je stuur? Zit nog een beetje in de twijfel. Ergens vind ik geen fietscomputer voor mijn neus ook wel prettig, maar laatste keer dat ik dat niet had, is denk ik 8 jaar geleden toen ik nog deed veldrijden. Dan let je er wat minder op (aanname).
Het is te doen, maar blijft een mini schermpje... Moet af en toe echt heel goed turen.
Misschien met andere horloges of een amoled scherm beter te doen.
Gebruik zelf overigens 9/10 keer geen navigatie, dus daar heb ik niet zoveel last van. Maar voor navigeren is een normale fietscomputer natuurlijk veel fijner.m0ridin schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:38:
[...]
Gebruik nu mijn forerunner 955 als fietscomputer maar dat is, vooral met navigeren, enorm behelpen. Ga, als ik komende zomer nog steeds fiets, dan ook wel een fietscomputer kopen gok ik zo...
Het is te doen, maar blijft een mini schermpje... Moet af en toe echt heel goed turen.
Misschien met andere horloges of een amoled scherm beter te doen.
Nou ja, dan lijkt het me prima te doen? Heb zelf een mount gekocht om het horloge op te klikken. Verder werkt het prima, maar is maar net wat je ermee wil natuurlijk.tiswat schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:41:
[...]
Gebruik zelf overigens 9/10 keer geen navigatie, dus daar heb ik niet zoveel last van. Maar voor navigeren is een normale fietscomputer natuurlijk veel fijner.
Hoe is jullie ervaring met de garantie afhandeling van garmin edge fietscomputers?
Mijn 1040 is na 2 jaar en een paar manden zo goed als onbruikbaar doordat de accu gaar is. Terwijl ik er altijd voorzicht mee geweest ben(opladen als ie 20% bereikt en tot zon 80% opladen, niet in de vrieskou bewaren etc etc).
Nu gaat ie ontzettend snel leeg sinds een tijdje:
24-08: volledig opgeladen (100%)
25-08: rit van 3,5 uur gemaakt
26-08: batterij al teruggelopen naar 57%
11-09: batterij volledig leeg 0%
Tussen die ene rit door stond ie echt zeker uit.
Heb vanbon-sport al gecontacteerd waar ie gekocht is. Hij is van mei 2023...
Mijn 1040 is na 2 jaar en een paar manden zo goed als onbruikbaar doordat de accu gaar is. Terwijl ik er altijd voorzicht mee geweest ben(opladen als ie 20% bereikt en tot zon 80% opladen, niet in de vrieskou bewaren etc etc).
[ Voor 4% gewijzigd door kadooosh op 11-09-2025 13:10 ]
Mijn ervaring met garmin is dat als je ze direct contact ze altijd erg coulant zijn, heb zo meerdere keren buiten garantie nieuwe bandjes voor mijn horloges toegestuurd gekregen. Succes!kadooosh schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:09:
Hoe is jullie ervaring met de garantie afhandeling van garmin edge fietscomputers?
Oke hoop dat het goed komt, wacht even wat vanbon zegt.iklucas schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:18:
[...]
Mijn ervaring met garmin is dat als je ze direct contact ze altijd erg coulant zijn, heb zo meerdere keren buiten garantie nieuwe bandjes voor mijn horloges toegestuurd gekregen. Succes!
Wist niet dat je daar 3 jaar extra garantie kon bijkopen anders had ik dat zeker gedaan