Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:15
ik ben in het bezit van een mio discover connect en kom twee problemen tegen
de eerste is dat ik mioschare app niet kan downloaden uit de android appstore op mijn smsung, krijg melding dat de app verouderd is voor mijn telefoon.
de tweede is dat ik geen verbinding kan krijgen via de usb kabel op mijn pc ,ik gebruik windows 11 .
internet al afgezocht maar kan niets daar over vinden , ook niet op de mio site
wie kan mij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orlok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:16
pa3fap schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:18:
ik ben in het bezit van een mio discover connect en kom twee problemen tegen
de eerste is dat ik mioschare app niet kan downloaden uit de android appstore op mijn smsung, krijg melding dat de app verouderd is voor mijn telefoon.
de tweede is dat ik geen verbinding kan krijgen via de usb kabel op mijn pc ,ik gebruik windows 11 .
internet al afgezocht maar kan niets daar over vinden , ook niet op de mio site
wie kan mij helpen ?
https://support.mio.com/Mio.htm

Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa3fap
Daar had ik al gekeken maar niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Nu online

Reginas

Queen of Core Stability

@pa3fap Ik heb het gevraagd aan ChatGPT en die kwam aan met de onderstaande suggesties.

*knip*. Goed bedoeld, maar volledige ChatGPT copy/pastes zonder verdere controle voegt niet zoveel toe.

[ Voor 96% gewijzigd door rens-br op 04-06-2025 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 16:12

Flipmo

OMG !!

Nu nog trauma's aan cycloagent... mijn eerste fietscomputer was een mio cyclo HC315
Werkte een paar jaar prima... maar steeds aan de computer hangen na een rit was drama.
En nog erger dat hij vast liep als je een afslag miste.. dan hele ding weer opnieuw opstarten.
Wat een feest was dat op vakantie in Oostenrijk..

Bij thuiskomst direct een wahoo bolt V1 gekocht en geen seconde spijt van gehad.
(nu de bolt V2 in gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orlok
  • Registratie: Februari 2014
pa3fap schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:32:
Daar had ik al gekeken maar niets gevonden.
Dan heb ik dit gevonden op hun site:

Bel ons Tech Support team
Maandag tot Vrijdag
9:00~13:00
14:00~17.00
Belgie: +32 (0) 787 99 588 (lokale kosten)
Nederland: +31 (0) 207946978 (lokale kosten)
* Telefonische oproepen worden alleen in het Engels beantwoord. Voor communicatie in het Nederlands, stuur ons dan een e-mail.

Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
Het probleem met de usb is opgelost , kabel wat er bij is stuk .
Ik heb ook al gebeld maar dat duurt echt lang .
De li k naar een mail werkt op moment niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:05
Vraagje aan Garmin Edge eigenaren: is het noodzakelijk om een Komoot Premium account te nemen om de routes (bijv. die je kan vinden op de site van Futurum) te downloaden / gebruiken op je Garmin edge ? Of zijn er andere manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Morales79 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:32:
Vraagje aan Garmin Edge eigenaren: is het noodzakelijk om een Komoot Premium account te nemen om de routes (bijv. die je kan vinden op de site van Futurum) te downloaden / gebruiken op je Garmin edge ? Of zijn er andere manieren?
als je de desbetreffende regio heb kan je gewoon de gpx downloaden -> inladen in Connect als koers -> sturen naar je Edge -> voila

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 12:36
Hopjesvla79 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:41:
[...]

als je de desbetreffende regio heb kan je gewoon de gpx downloaden -> inladen in Connect als koers -> sturen naar je Edge -> voila
Jep, dit werkt zelfs op mijn telefoon.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:05
Hopjesvla79 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:41:
[...]

Ok ik begrijp dus dat je 1 specifieke regio gratis krijgt bij Komoot maar als je vervolgens een route uit een andere regio wil downloaden dan moet je een betaalde abbo nemen.
En ik vermoed dat voor het downloaden van gpx routes uit Strava dat je hiervoor ook een betaald abbo moet hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Morales79 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:56:
[...]

Ok ik begrijp dus dat je 1 specifieke regio gratis krijgt bij Komoot maar als je vervolgens een route uit een andere regio wil downloaden dan moet je een betaalde abbo nemen.
En ik vermoed dat voor het downloaden van gpx routes uit Strava dat je hiervoor ook een betaald abbo moet hebben?
Normaal kocht je altijd kaarten voor het leven.
Een abonnement unlockte andere dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
Morales79 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:56:
[...]

abbo is niet nodig, je kan ook alleen de kaarten kopen (wereldpakket, maar per regio kan geloof ik ook) eenmalig. Strava gebruik ik niet dus dat weet ik niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Hopjesvla79 op 05-06-2025 23:14 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Maar zijn er anno 2025 geen alternatieven voor Komoot? De voorwaarden verslechteren steeds.
Dus om er nu vol in te zetten op dit platform.

En als je van een site een GPX kan downloaden, kan je ze altijd makkelijk op een Garmin krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:28
Hopjesvla79 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 23:12:
[...]

abbo is niet nodig, je kan ook alleen de kaarten kopen (wereldpakket, maar per regio kan geloof ik ook) eenmalig. Strava gebruik ik niet dus dat weet ik niet.
Helaas is het niet zo simpel.

Als je voor feb 2025 de wereldkaarten hebt aangeschaft of de regio waar je route in begint, dan heb je geen Komoot abonnement nodig om tours naar een extern apparaat te sturen.

Maar als je dat niet hebt, dan heb je sinds feb 2025 wel een Komoot abonnement nodig om routes naar externe apparaten (zoals de Edge) te sturen.

Zie ook Komoot products and pricing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
JungleJim schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 23:24:
[...]

Als je voor feb 2025 de wereldkaarten hebt aangeschaft of de regio waar je route in begint, dan heb je geen Komoot abonnement nodig om tours naar een extern apparaat te sturen.

Maar als je dat niet hebt, dan heb je sinds feb 2025 wel een Komoot abonnement nodig om routes naar externe apparaten (zoals de Edge) te sturen.

Bedoel je betaald via de Komoot app (op je Garmin)?

Ik had beetje problemen met die app op mijn Garmin. Dus tegenwoordig doe ik vaak die GPX downloaden van Komoot en laden in mijn Garmin Connect dat is net zo snel. Een GPX downloaden dat zal ook tegenwoordig toch nog wel kunnen?

Ik vind eigenlijk dat Komoot best een grote broek aantrekt als niet dominant platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:30
[...]

Sturen niet, maar GPX downloaden zou zonder abbo gewoon moeten werken als je een regio ofzo koopt. Ook in de nieuwe situatie bij Komoot;
vergelijking maps vs premium
Dus dan kan je de GPX gewoon in connect inladen.

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-06 21:52
mhr-zip schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 23:56:
[...]

Ik vind eigenlijk dat Komoot best een grote broek aantrekt als niet dominant platform.
Komoot is dat ook overgenomen door een bedrijf dat vooral uit is op winstmaximalisatie en heeft 85% van het personeel ontslagen.

https://www.dcrainmaker.com/2025/05/komoot-team-goodbye.html

Voorlopig blijf ik het wel gebruiken, maar een goed alternatief zou welkom zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:28
mhr-zip schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 23:56:
Bedoel je betaald via de Komoot app (op je Garmin)?

Ik had beetje problemen met die app op mijn Garmin. Dus tegenwoordig doe ik vaak die GPX downloaden van Komoot en laden in mijn Garmin Connect dat is net zo snel. Een GPX downloaden dat zal ook tegenwoordig toch nog wel kunnen?
Zoals @tabaqui terecht aangeeft kan GPX downloaden zonder premium, je moet dan wel de regio hebben waar de tour start (of Premium).

Voor de andere manieren om rechtstreeks vanuit Komoot een tour op je Edge te krijgen heb je dan wel Premium nodig, tenminste als je na feb 2025 een account hebt aangemaakt bij Komoot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
[...]

ik heb het dan ook niet over rechtstreeks sturen he. Ik bedoel gewoon de gpx downloaden, die in Connect laden en dan synchroniseren met je Edge, Fenix etc. Dat is wat anders dan een directe koppeling tussen Komoot en Edge.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 23:12:
[...]
Strava gebruik ik niet dus dat weet ik niet.
Strava routes bekijken/bewaren is geen premium voor nodig, nieuwe routes, aanpassen,.. heb je wel premium voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:36
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:23:
[...]

ik heb het dan ook niet over rechtstreeks sturen he. Ik bedoel gewoon de gpx downloaden, die in Connect laden en dan synchroniseren met je Edge, Fenix etc. Dat is wat anders dan een directe koppeling tussen Komoot en Edge.
Ja, maar dat is weer zo'n gedoe.

Ik heb gelukkig nog die wereldkaarten en als ik in komoot een route plan (kan ook op telefoon of ipad), dan is die na een korte synch ook op mijn garmin terug te vinden.

Dat is makkelijk als je op vakantie even een ritje wil maken 's avonds in de zetel. Dan neem ik geen computer mee, en die gpx en downloaden is toch een miserie op een handheld toestel. In elk geval is het een pak meer gedoe.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
Tommie12 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:57:
[...]

Ja, maar dat is weer zo'n gedoe.

Ik heb gelukkig nog die wereldkaarten en als ik in komoot een route plan (kan ook op telefoon of ipad), dan is die na een korte synch ook op mijn garmin terug te vinden.

Dat is makkelijk als je op vakantie even een ritje wil maken 's avonds in de zetel. Dan neem ik geen computer mee, en die gpx en downloaden is toch een miserie op een handheld toestel. In elk geval is het een pak meer gedoe.
gokje, je hebt een iPhone? Zo veel 'gedoe' is het downloaden van de gpx op een Android niet: klik download gpx en zodra die gedownload is vraagt die al hoe je hem wil openen, kan je meteen Connect voor gebruiken en dan staat die er al in. Natuurlijk, itt. direct syncen is het een handeling meer, maar TS vraagt hoe die van Komoot naar z'n Garmin kan zonder abbo, en dan is dit de eenvoudigste oplossing.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:36
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:01:
[...]

gokje, je hebt een iPhone? Zo veel gedoe is het downloaden van de gpx op een Android niet: klik download gpx en zodra die gedownload is vraagt die al hoe je hem wil openen, kan je meteen Connect gebruiken en dan staat die er al in. Natuurlijk, itt direct syncen is het een handeling meer, maar TS vraagt hoe die van Komoot naar z'n Garmin kan zonder abbo, en dan is dit de eenvoudigste oplossing.
Dat kan ik ook, maar het zijn toch 2-3 stappen meer.

Nu maak ik een route in komoot, sla die op, en als ik dan de GPS aan de telefoon koppel staat die route er al in...
No way dat ik Komoot elke maand geld ga betalen...
Dan liever knooppuntfietsen...

[ Voor 5% gewijzigd door Tommie12 op 06-06-2025 10:05 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
Tommie12 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:05:
[...]

Dat kan ik ook, maar het zijn toch 2-3 stappen meer.

Nu maak ik een route in komoot, sla die op, en als ik dan de GPS aan de telefoon koppel staat die route er al in...
klopt, fijn. Maar de vraag van TS ging of je een abbo nodig had of niet. Het antwoord is dus niet. Niet of syncen fijner is dan het 'gedoe' van downloaden, dat is een andere discussie...( maar wil je dat dus wel, dan is het inderdaad nu maandelijks betalen)

[ Voor 6% gewijzigd door Hopjesvla79 op 06-06-2025 10:07 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:00
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:01:
[...]

gokje, je hebt een iPhone? Zo veel 'gedoe' is het downloaden van de gpx op een Android niet: klik download gpx en zodra die gedownload is vraagt die al hoe je hem wil openen, kan je meteen Connect voor gebruiken en dan staat die er al in. Natuurlijk, itt. direct syncen is het een handeling meer, maar TS vraagt hoe die van Komoot naar z'n Garmin kan zonder abbo, en dan is dit de eenvoudigste oplossing.
Zo werkt het op een iPhone ook. Downloaden, openen en opslaan in Connect, synchroniseren en klaar. Drie seconde werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
La1974 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:01:
[...]

Zo werkt het op een iPhone ook. Downloaden, openen en opslaan in Connect, synchroniseren en klaar. Drie seconde werk.
Jep.

En als je Komoot koppelt aan je Garmin zijn op eens al je 324 routes gesynchroniseerd. Dat wil je ook niet.

Dan heb je nog een Komoot app voor Garmin, daar kan je ze wel per stuk mee doen. Maar die geeft steeds iets aan met beschikbaar geheugen. Al heel Google afgestruind, maar dat is alleen op te lossen met volledige reset naar fabrieksinstellingen. Dus ik doe het ook downloaden en dan in je Connect zetten. Werkt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
La1974 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:01:
[...]

Alleen bloedirritant dat tegenwoordig Garmin Connect elke geïmporteerde gpx zelf wil hernoemen naar een default stramien en mijn zorgvuldig gekozen naam voor de rit telkens overboord gooit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
PaulC schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:00:
[...]

Alleen bloedirritant dat tegenwoordig Garmin Connect elke geïmporteerde gpx zelf wil hernoemen naar een default stramien en mijn zorgvuldig gekozen naam voor de rit telkens overboord gooit :(
Zegt me niets. Bij mij neemt die de naam out Komoot gewoon over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
ik heb nog 1 probleem op te lossen voor mijn mio discover connect .
en dat is dat ik geen wifi verbinding kan maken met mijn navigatie apparaat.
hij ziet het netwerk wel en als ik mijn wachtwoord in vul krijg ik de melding van kan geen verbinding maken .
heeft iemand een oplossing hier voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:41
pa3fap schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:56:
ik heb nog 1 probleem op te lossen voor mijn mio discover connect .
en dat is dat ik geen wifi verbinding kan maken met mijn navigatie apparaat.
hij ziet het netwerk wel en als ik mijn wachtwoord in vul krijg ik de melding van kan geen verbinding maken .
heeft iemand een oplossing hier voor ?
2.5 of 5ghz? 2.4 is the safe bet. Kanaal 11 vermijden op 2.4ghz. En sommige apparaten kunnen niet goed omgaan met spaties in wachtwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
[...]

Is dat de naam van het bestand of de naam van het spoor(track)?

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat is niet mijn ervaring, zowel op de Edge 1040 als FR970 heb ik de volledige naam op het device staan.

Ik weet dat een GPX tracknaam max 20 karakters mag hebben, maar dit wordt compleet genegeerd, had speciaal één lange naam gekozen om dit te testen.
Zelfs in de tag (als je de GPX met notepad opent) staat de volledige naam, voor zowel het bestand als tracknaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
RigolleM schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:36:
[...]

Dat is niet mijn ervaring, zowel op de Edge 1040 als FR970 heb ik de volledige naam op het device staan.

Ik weet dat een GPX tracknaam max 20 karakters mag hebben, maar dit wordt compleet genegeerd, had speciaal één lange naam gekozen om dit te testen.
Zelfs in de tag (als je de GPX met notepad opent) staat de volledige naam, voor zowel het bestand als tracknaam.
In de GPX-standaard is geen beperking op de lengte van de naam.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
418O2 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 17:15:
[...]

2.5 of 5ghz? 2.4 is the safe bet. Kanaal 11 vermijden op 2.4ghz. En sommige apparaten kunnen niet goed omgaan met spaties in wachtwoorden
Ik kan niet zien welk kanaal de Navigatie gebruikt en ook niet of het op 2,4 of 5Ghz zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
pa3fap schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:19:
[...]

Ik kan niet zien welk kanaal de Navigatie gebruikt en ook niet of het op 2,4 of 5Ghz zit
Kan je het in je router zien? En anders in je router 5Ghz uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
mhr-zip schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:43:
[...]

Kan je het in je router zien? En anders in je router 5Ghz uitzetten.
Ik kan dat proberen om 5Ghz uit te zetten .
Zolang er geen verbinding is geweest kan ik volgens mij niet zien in het modem welke frequentie de Mio gebruikt .
Het vreemde is dat ik wel op de display van de Mio het netwerk kan zien .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Nu online
JaVaWa schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:02:
[...]

Is dat de naam van het bestand of de naam van het spoor(track)?
Gpx export uit Komoot zoals de route noemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
PaulC schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:18:
[...]

Gpx export uit Komoot zoals de route noemt
Dat is niet het antwoord op mijn vraag...

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JaVaWa schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:04:
[...]

In de GPX-standaard is geen beperking op de lengte van de naam.
Klopt, zie ik nu ook.. dacht dit een beperking was in Mapsource maar dat is ook niet het geval. Ik lees dat er wel op een device beperking was zoals de de Edge 705, maar dat waren 13 karakters. Dus ergens wist ik wel de klepel hangen. Ik lees ook dat de oudere GPSmaps een track name van max. 20 karakters hadden.

Ik ben er in het verleden vaak op gebotst en gevloekt om deftige naamgevingen te gebruiken zodoende het duidelijk bleef voor mezelf. Dan spreken we nog niet over waypoints (max. 10 karakters), dat was nog een grotere ramp als je een MTB parcours van 140km uitstippelt voor een organisatie met 10-tallen waypoints ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Nu online
JaVaWa schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:21:
[...]

Dat is niet het antwoord op mijn vraag...
Importeren van volgende (vanuit Komoot geexporteerde file) in Garmin Connect (Mobile)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTC0F40oof2kY3iJiWQifQ7k0po=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SYGrf13wvqfaoIbbf4hDyXJ0.png?f=fotoalbum_large

Geeft volgende rename:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pPybrv8Rr_gFMEyymwSOJWib7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u7ZCZYEkXpTlder0L4lj8Zx7.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan je inbeelden als ik "Vaals naar Monschau via Aken" en "Vaals naar Monschau via Eupen" gpx'n heb, dat het eindresultaat (los van het startpunt) weinig zeggend gaat zijn ivgl met de oorspronkelijke naam.

[ Voor 4% gewijzigd door PaulC op 07-06-2025 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Is er nog een andere manier om met Garmin in contact te komen?

Als ik netjes hun stappen volg moet ik m’n 840 aanmelden voor retour/reparatie, maar dat kan dan weer niet voor Nederland ^^.

https://support.garmin.co...eType=P&exchangeId=403930

Product is buiten garantie, dus kan niet naar de verkoper en moet vlgs mij gewoon regelen dat ik van Garmin met korting een nieuwe krijg oid, maar hoe kun je hen mailen /bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
PaulC schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:08:
[...]

Importeren van volgende (vanuit Komoot geexporteerde file) in Garmin Connect (Mobile)
[Afbeelding]

Geeft volgende rename:
[Afbeelding]

Je kan je inbeelden als ik "Vaals naar Monschau via Aken" en "Vaals naar Monschau via Eupen" gpx'n heb, dat het eindresultaat (los van het startpunt) weinig zeggend gaat zijn ivgl met de oorspronkelijke naam.
Ik herken dit nog steeds niet. Ik doe dit op m’n iPhone.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLs7eW76j3dpDWeB8uFwdS2Uk0U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Tnrn8Ysr6MAJIJz8eZ20FUws.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3MxZ0V9BPuaV0b0j3SoSzP4Ok0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XUDcHYzijgq9CZ8XtwjhbX05.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door La1974 op 07-06-2025 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaulC schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:08:
[...]

[Afbeelding]

Geeft volgende rename:
[Afbeelding]

Idem dito, zowel op PC als op iPhone uitgevoerd en ik krijg de volledige naam "460 Landal Hoog Vaals via Aken en Vennbahn naar Monschau .de #DE" te zien in Garmin Connect.

Dit waren mijn stappen:

- in Komoot via webinterface (op MacBook met Chrome) een nieuwe tour aangemaakt en opgeslagen als "460 Landal Hoog Vaals via Aken en Vennbahn naar Monschau .de #DE"
- gekozen voor GPX-bestand downloaden
- Download dit bestand handmatig (opgeslagen op mijn iCloud drive)
- Naar bestanden op de iPhone en het bestand gekozen en delen via Garmin Connect
- Kiezen voor wegwielrennen, sla op en nog eens sla op en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Nu online
La1974 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:57:
[...]

Ik herken dit nog steeds niet. Ik doe dit op m’n iPhone.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Link naar de tour:
https://www.komoot.nl/tou...K8oQ9ZA5luER1dIyUCZW4pt4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En Connect:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/691_qF08kNq3yKUzdejrvzxTt-Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7yLy0NGGL2BCyrJe5iPi6jAR.png?f=fotoalbum_large

Hetzelfde via iPhone:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBfGtq-Uv3k8sBJQdM6n9nDK0pk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DCfgyYWORijJNa7kgZsTu3Yn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door RigolleM op 07-06-2025 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Nu online
Hmm, :?
Heeft dan misschien met de Android versie te maken ? #vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaulC schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:02:
[...]

Hmm, :?
Heeft dan misschien met de Android versie te maken ? #vreemd
Kan inderdaad de reden zijn... op MacOS en iOS geen issues met naamgeving, probeer het anders eens als je achter een PC zit.

Ik zie nu pas dat Connect via webinterface en Connect via iOS andere hoogtemeters weergeven |:(

[ Voor 13% gewijzigd door RigolleM op 07-06-2025 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
  • Nu online
RigolleM schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:05:
[...]

Kan inderdaad de reden zijn... op MacOS en iOS geen issues met naamgeving, probeer het anders eens als je achter een PC zit.

Ik zie nu pas dat Connect via webinterface en Connect via iOS andere hoogtemeters weergeven |:(
Net op PC (Linux + Chrome) geprobeerd > die doet het wel correct zoals het moet.
Moet dus ergens in de Android App van Garmin Connect zitten :'(
NB: werkte tot (vorig jaar?) nog wel correct.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-vZjwXxTiURoWbW1Nc8Zdwy3g4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OdBZ4SwAksCGePTMfPY3o6Lk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLhPV8OhYoacxbmyV5RUBaezblU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AfyIaTWiLt5ZFxN7o87qySWJ.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
Requiem19 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:41:

Als ik netjes hun stappen volg moet ik m’n 840 aanmelden voor retour/reparatie, maar dat kan dan weer niet voor Nederland ^^.

Product is buiten garantie, dus kan niet naar de verkoper en moet vlgs mij gewoon regelen dat ik van Garmin met korting een nieuwe krijg oid, maar hoe kun je hen mailen /bellen?
Kies bij Garmin support jouw toestel. Naast keuzemogelijkheden voor je vraag en wat standaard antwoorden zie je dan onderaan ook opties om contact op te nemen, waaronder een telefoonnummer.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Nu online
RigolleM schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:05:
[...]

Idd, ik zie dat ik op PC (Linux) zelfs nog meer hoogtemeters (905) haal dan in jouw screenshots.
Kan toch niet dat elke import telkens verschillend is 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:41
Requiem19 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:41:

Ik heb onlangs een nieuwe charge cover gekregen voor mijn 530 (gratis). Bij de vragen staat onderaan: Neem contact met ons op voor meer hulp
chat / Bel / email

hier dus.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
PaulC schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:25:
[...]

Net op PC (Linux + Chrome) geprobeerd > die doet het wel correct zoals het moet.
Moet dus ergens in de Android App van Garmin Connect zitten :'(
NB: werkte tot (vorig jaar?) nog wel correct.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb hetzelfde hier. Via Komoot en Garmin (Android) apps op de telefoon. Dit is ergens in de laatste maanden veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
RigolleM schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 08:47:
[...]

Klopt, zie ik nu ook.. dacht dit een beperking was in Mapsource maar dat is ook niet het geval. Ik lees dat er wel op een device beperking was zoals de de Edge 705, maar dat waren 13 karakters. Dus ergens wist ik wel de klepel hangen. Ik lees ook dat de oudere GPSmaps een track name van max. 20 karakters hadden.

Ik ben er in het verleden vaak op gebotst en gevloekt om deftige naamgevingen te gebruiken zodoende het duidelijk bleef voor mezelf. Dan spreken we nog niet over waypoints (max. 10 karakters), dat was nog een grotere ramp als je een MTB parcours van 140km uitstippelt voor een organisatie met 10-tallen waypoints ;)
Bij TCX-bestanden mag de naam van koersen max. 15 tekens bevatten, die van koerspunten inderdaad 10.
Maar goed, op mijn oudste toestel mag een waypointnaam maar max. 5 tekens bevatten, en bij het model erna slechts 4...

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
pa3fap schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:15:
[...]

Ik kan dat proberen om 5Ghz uit te zetten .
Zolang er geen verbinding is geweest kan ik volgens mij niet zien in het modem welke frequentie de Mio gebruikt .
Het vreemde is dat ik wel op de display van de Mio het netwerk kan zien .
Opgelost , blijkbaar kan de Mio niet met sybolen omgaan .
Pagina: 1 ... 97 98 Laatste