Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
DDX schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:15:
[...]

Ik heb er echt nooit last van, ja heel soms zie je extra icoontje op de kaart maar heb je daar last van ?
ja, als ik fiets en ik me probeer te orienteren dan zijn random zaken in het scherm die ik niet nodig heb vervelend. En het voegt echt helemaal niets toe voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:53

Kluus

Gang is alles

La1974 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:08:
[...]

Ik begrijp van GP Lama dat je hem (op deze hele omslachtige manier) maar een keer uit hoeft te zetten.

Het geldt daarna voor al je ritten in al je profielen.
Ik vind het niet zo omslachtig eigenlijk, je hoeft geen koers te starten ofzo, de optie is zo al aanwezig in de widgets. Net gelijk even uit gezet.

Edit: ik zie wel dat de optie verdwijnt als je een koers eenmaal hebt gestart en weer gestopt, dat is wel verwarrend natuurlijk. Maar voordat ik de route startte was de optie er ook. Er zit dus nog wel een bugje in, maar aangezien je het toch maar 1 keer doet... :)

[ Voor 23% gewijzigd door Kluus op 22-08-2025 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27
418O2 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:26:
[...]

ja, als ik fiets en ik me probeer te orienteren dan zijn random zaken in het scherm die ik niet nodig heb vervelend. En het voegt echt helemaal niets toe voor mij
Tja dan irritieer ik mij meer aan de + en - die je continu op de kaart ziet.
Bij de 830 verdwenen die uit beeld als je het scherm niet aanraakte.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DDX schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:17:
[...]

Tja dan irritieer ik mij meer aan de + en - die je continu op de kaart ziet.
Bij de 830 verdwenen die uit beeld als je het scherm niet aanraakte.
Die zijn statisch en staan in de hoek, vind ik dan minder irritant. Ik wil gewoon mijn route zien, al dat gefrummel erom heen hoeft niet. Zoals "gevaarlijke wegen" en "dieren" (??) voegen niets toe. Fietsen is voor mij ontspanning en de route een noodzakelijk kwaad (anders verdwaal ik of ga ik veel te ver), dus wil zo weinig mogelijk aandacht hoeven besteden aan de computer

[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 22-08-2025 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:15
Het werd tijd dat je die virtual partner kan uit zetten!
Het is me toch al een aantal keren overkomen dat ik een afslag wel/niet nam omdat het icoon van de virtual partner (wat dan nog eens groter is ook dan het positie icoon) al verder op de route was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Update - Aug 22, 5:21 PM ET

Thank you for your continued patience as we work to resolve the GPS time issue on ELEMNT, BOLT 1, and ROAM 1 computers. We know how frustrating this has been, and we truly appreciate your understanding.

We have identified a firmware solution and will be testing it thoroughly this weekend to ensure it's completely stable. We expect the testing to take at least three days.

We will release the fix via a standard firmware update as soon as we have confirmed the solution. Our team is working hard to get you back on the road.
Update vanuit Wahoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:13
ElGreco schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:57:
Hoe weet je richting het einde van een rit dat iemand met Garmin rijdt zonder dat je naar zijn unit hebt gekeken de hele dag.
Garmin heeft iets van Group Ride. Ik dacht dat je daar een code voor moet delen.

Of misschien is er een link via Strava, dat gebruiken veel wielrenners.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:06
Delay schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:26:
[...]

Garmin heeft iets van Group Ride. Ik dacht dat je daar een code voor moet delen.

Of misschien is er een link via Strava, dat gebruiken veel wielrenners.
Mijn commentaar was sarcastisch bedoeld en niet als een vraag. Iedereen om mij heen werd gek van de virtuele rijder op zijn garmin en bij iedere rit met anderen hoor ik dat kenmerkende geluid dat de virtuele rijder gefinisht is.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ElGreco schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:50:
[...]

Mijn commentaar was sarcastisch bedoeld en niet als een vraag. Iedereen om mij heen werd gek van de virtuele rijder op zijn garmin en bij iedere rit met anderen hoor ik dat kenmerkende geluid dat de virtuele rijder gefinisht is.
Ik snapte het sarcamse ervan daarom geen reaktie op gegeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:13
Ah ok, verkeerd begrepen. Ja, ik vond het ook maar vervelend, raak nog steeds in de war van de twee pijltjes in beeld. En dan het geluid als de VP eerder bij de finish is.... Op mijn 1030 kan ik het nog steeds niet uitzetten.

In Garmin Connect kan je bij het bewerken van een route de virtual partner snelheid op 100km/u zetten, dan is hij in ieder geval snel uit beeld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18
[...]

Dat komt omdat ze dat ritje met jouw rijden. Als je sneller bent dan je virtual partner, is er niks aan de hand.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 12:16
Ik zie net een neiuwe mapupdate voor mijn garmin 800.

En nu komt plots een vraag boven

Welke kaarten beter voor MTB'en ; Topoactive of de freizeit kaarten?. Ik hike altijd met de freizeit kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:01
mhr-zip schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:03:
[...]

Dat komt omdat ze dat ritje met jouw rijden. Als je sneller bent dan je virtual partner, is er niks aan de hand.
Speed van de virtual partner op 10km/h zetten _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Update - Aug 23, 6:49 PM ET

We continue to apply all resources to resolve the GPS time issue for all first generation ELEMNT computers. We have now released the fix for BOLT 1 and ROAM 1 computers via firmware update that should resolve the issue going forward* for those models. A firmware update for original ELEMNT computers is currently in development.

The updated firmware versions for ROAM 1 and BOLT 1 are as follows:
ROAM 1 – WR24 - 17055
BOLT 1 – WB17 - 17055

To receive the fix for future rides*, please ensure that your computer is connected to a viable Wi-Fi network and complete a standard firmware update. for more detail on these processes and basic troubleshooting, please review the articles below:

Connect an ELEMNT computer to Wi-Fi
Update firmware on an ELEMNT, BOLT 1, or ROAM 1
Charge an ELEMNT GPS computer

* The firmware update will not change or recover any rides completed between August 17 and when it is updated. For information on recovering or changing ride dates, see Retrieve / change ride files from ELEMNT, BOLT 1, or ROAM 1 from August 2025
Er is nieuwe firmware, heb het zelf nog niet getest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
BreadFan schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:00:
[...]

et geïnstalleerd ga vanmiddag even een rondje om, wel fijn dat ze in ieder geval nog zorgen dat deze computers bruikbaar blijven :) ben er nog prima tevreden mee na 6 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:24

DjVe

Hatsaflats!

haakjesluiten schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:34:
[...]

et geïnstalleerd ga vanmiddag even een rondje om, wel fijn dat ze in ieder geval nog zorgen dat deze computers bruikbaar blijven :) ben er nog prima tevreden mee na 6 jaar
Die van mij blijft hangen in de update. Na x% downloaden reboot de bolt en na een aantal maal proberen zet hij zichzelf terug naar fabrieksinstellingen. Echt top! :-(

Ik kan hem nu helemaal niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouflee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:38
Heb mn bolt v1 even geupdate en getest met een rondje. Hij doet het weer als vanouds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:17
[...]

Bij mij wil die nog niet updaten. Super tevreden met het apparaat, alleen dit is wel ff jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Update duurde best paar minuten, langer dan normaal i.i.g.. lekker laten liggen. Net even gefietst deed het gewoon weer prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:01
[...]

Update prima verlopen, fietsrit met navigatie gelukt, en mijn vrouw terug gelukkig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 08:04
Oh wauw ik was op vakantie en kreeg opeens een mail van Wahoo met berichtgeving dat ze werken aan een fix. Had al een tijdje geen updates meer gedaan dus ik dacht dat ik geen problemen zou hebben, maar lees nu dat mijn irritatie op de GPS fails tijdens mijn fietsrit van afgelopen vrijdag wel degelijk hierdoor veroorzaakt zijn.
Mooi te lezen dat het gefixt is. Wil mijn Bolt v1 wel gaan vervangen binnenkort, maar de directe noodzaak is er nu af.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:11

McMiGHtY

- burp -

ElGreco schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:57:
Hoe weet je richting het einde van een rit dat iemand met Garmin rijdt zonder dat je naar zijn unit hebt gekeken de hele dag.
Als je, als je eindelijk aankomt, op de Strava kijkt?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:00
Zojuist een kaart update gestart op mijn Edge 840, geen probleem mee dat het lang duurt maar twijfel wel over de voortgang als hij automatisch in stand by gaat. Ik heb ingesteld dat het scherm niet uit moet gaan maar toch gaan het scherm na enige tijd uit en moet ik op de aan/uit knop drukken om weer beeld te krijgen. Het lijkt alsof hij in de tussentijd niets doet omdat hij opnieuw gaat 'wachten' & voorbereiden en dan pas aangeeft hoeveel tijd er nog resterend is.

2 vragen:

1. Doet hij wel echt wat? De tijdsinschatting die nog resteert fluctueert van 5:50 -> 7:10
2. Hoe voorkom ik dat de Edge zijn scherm uitzet/danwel in standby gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door la_fusion op 26-08-2025 17:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:02
la_fusion schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:59:
Zojuist een kaart update gestart op mijn Edge 840, geen probleem mee dat het lang duurt maar twijfel wel over de voortgang als hij automatisch in stand by gaat. Ik heb ingesteld dat het scherm niet uit moet gaan maar toch gaan het scherm na enige tijd uit en moet ik op de aan/uit knop drukken om weer beeld te krijgen. Het lijkt alsof hij in de tussentijd niets doet omdat hij opnieuw gaat 'wachten' & voorbereiden en dan pas aangeeft hoeveel tijd er nog resterend is.

2 vragen:

1. Doet hij wel echt wat? De tijdsinschatting die nog resteert fluctueert van 5:50 -> 7:10
2. Hoe voorkom ik dat de Edge zijn scherm uitzet/danwel in standby gaat.
Settings -> Activity Profiles -> je profiel -> Auto sleep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:00
bcome schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:16:
[...]

Settings -> Activity Profiles -> je profiel -> Auto sleep
Ik had dus alleen Systeem -> Scherm -> Time-out van scherm -> Blijft aan. Ik had verwacht dat de activiteitenprofielen enkel actief waren bij een rit maar dat is dus niet het geval. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 13:26
Heb vorige week een Sigma Rox 4.0 (gebruikt) gekocht en in gebruik genomen. Kom van een simpele Sigma BC16.14. Gaat om een racefiets.

Wilde er niet te veel aan uitgeven maar wel een navigatiefunctie hebben. Dus daar is de Rox 4.0 een prima oplossing voor.
Tijdens mijn eerste lange rit wel 2 of 3 keer een afslag gemist en dus 50 meter verder gemerkt. Niet zo heel erg, moet misschien even wenn aan het gebruik.

Iemand anders hier een Rox 4.0 in gebruik toevallig? Wellicht wat tips & tricks?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Malfoi schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:17:
Heb vorige week een Sigma Rox 4.0 (gebruikt) gekocht en in gebruik genomen. Kom van een simpele Sigma BC16.14. Gaat om een racefiets.

Wilde er niet te veel aan uitgeven maar wel een navigatiefunctie hebben. Dus daar is de Rox 4.0 een prima oplossing voor.
Tijdens mijn eerste lange rit wel 2 of 3 keer een afslag gemist en dus 50 meter verder gemerkt. Niet zo heel erg, moet misschien even wenn aan het gebruik.

Iemand anders hier een Rox 4.0 in gebruik toevallig? Wellicht wat tips & tricks?
Ik had een ROX 4.0 Endurance. Sigma waarschuwt in het algemeen laat voor een afslag. Ik zie dan de waarschuwing dat ik de route heb verlaten waarop ik dan omkeer en alsnog de afslag pakt.

Ik heb overigens mijn ROX 4.0 teruggezonden en nu een EVO 11.1 gekocht en daar ben ik nog steeds blij mee. De batterijduur is wel korter dan van de ROX 4.0 Endurance maar ik red mij er goed mee. Grote knoppen en kleurenscherm, echter die is minder leesbaar bij veel zonlicht dan de ROX 4.0.

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 13:26
esphome schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:05:
[...]

Ik had een ROX 4.0 Endurance. Sigma waarschuwt in het algemeen laat voor een afslag. Ik zie dan de waarschuwing dat ik de route heb verlaten waarop ik dan omkeer en alsnog de afslag pakt.

Ik heb overigens mijn ROX 4.0 teruggezonden en nu een EVO 11.1 gekocht en daar ben ik nog steeds blij mee. De batterijduur is wel korter dan van de ROX 4.0 Endurance maar ik red mij er goed mee. Grote knoppen en kleurenscherm, echter die is minder leesbaar bij veel zonlicht dan de ROX 4.0.
Oké, goed om te weten want dan ligt het iig niet aan mijn navigatiekwaliteiten maar aan de ROX. :P

De 11.1 heb ik ook even overwogen. Maar heb er momenteen niet het budget voor (over). Werd ook niets tweedehands aangeboden op dat moment. Misschien iets voor in de toekomst, al kan ik voorlopig wel vooruit met de 4.0.

Qua accuduur, ik rijd meestal 2-3 uur, dus die is niet echt belangrijk voor me.

Bedankt voor je insights!

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:40
Mijn oog is gevallen op de Garmin edge explore 2.

Nu zie ik bij Coolblue het volgende staan: geen off road, alleen on road als eigenschap.

“Zonder off road modus kies je niet voor onverharde wegen zoals bospaden”

Nu gebruik ik de mtb en gravelbike uiteraard voor veel off road en de bossen. Chatgpt geeft aan dat het wel weer off road kan met dit toestel.

Wat is nu waar? Wat zijn de beperkingen in bossen? Off road?

Het is allemaal wat tegenstrijdige informatie.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
henidde schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 10:49:
Mijn oog is gevallen op de Garmin edge explore 2.

Nu zie ik bij Coolblue het volgende staan: geen off road, alleen on road als eigenschap.

“Zonder off road modus kies je niet voor onverharde wegen zoals bospaden”

Nu gebruik ik de mtb en gravelbike uiteraard voor veel off road en de bossen. Chatgpt geeft aan dat het wel weer off road kan met dit toestel.

Wat is nu waar? Wat zijn de beperkingen in bossen? Off road?

Het is allemaal wat tegenstrijdige informatie.
Wat een onzin kramen ze daar bij Coolblue uit 8)7 .. natuurlijk kan je hiermee offroad fietsen. Hij heeft zelfs een standaard profiel voor offroad.
De Garmin Explore 2 gebruikt ook dezelfde kaarten 'TopoActive Maps', en deze zijn meer geschikt voor offroad dan de vorige kaarten, want worden ook gebruikt bij de outdoor GPS toestellen zoals de GPSmap, Etrex,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:40
RigolleM schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:11:
[...]

Wat een onzin kramen ze daar bij Coolblue uit 8)7 .. natuurlijk kan je hiermee offroad fietsen. Hij heeft zelfs een standaard profiel voor offroad.
De Garmin Explore 2 gebruikt ook dezelfde kaarten 'TopoActive Maps', en deze zijn meer geschikt voor offroad dan de vorige kaarten, want worden ook gebruikt bij de outdoor GPS toestellen zoals de GPSmap, Etrex,...
Dus een prima explore 2 is een prima computer voor de bossen en gravelpaden? Ik lever nergens in qua functionaliteit als ik hiervoor kies tov een duurdere variant als het gaat om navigeren, bijsturen etc.?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henidde schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:15:
[...]

Dus een prima explore 2 is een prima computer voor de bossen en gravelpaden? Ik lever nergens in qua functionaliteit als ik hiervoor kies tov een duurdere variant als het gaat om navigeren, bijsturen etc.?
Navigeren is in basis hetzelfde als de duurdere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:38
Ugh, neig hier ook steeds meer naar toch iets van fietsnavigatie aanschaffen... Doe het tot nu toe met mijn forerunner 955 op een mount maar navigeren is wel ERG focussen op het schermpje en even de bril omhoog doen etc.

Aangezien ik nogal in Garmin zit kom ik dan weer snel op een edge 840 uit (touch, denk dat ik de trainingsopties ook wel fijn zal vinden uiteindelijk) maar dat is weer een paar honderd euro.

Denk datik sowieso maar wacht tot het voorjaar, gok dat ik als het weer minder wordt toch meer binnen icm zwift zal gaan fietsen dus daar heb ik t nog niet voor nodig.

En misschien dat ik de tussentijd dan een 970 heb en het daarmee qua navigagie/scherm wat minder lastig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:54
m0ridin schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:22:
Ugh, neig hier ook steeds meer naar toch iets van fietsnavigatie aanschaffen... Doe het tot nu toe met mijn forerunner 955 op een mount maar navigeren is wel ERG focussen op het schermpje en even de bril omhoog doen etc.

Aangezien ik nogal in Garmin zit kom ik dan weer snel op een edge 840 uit (touch, denk dat ik de trainingsopties ook wel fijn zal vinden uiteindelijk) maar dat is weer een paar honderd euro.

Denk datik sowieso maar wacht tot het voorjaar, gok dat ik als het weer minder wordt toch meer binnen icm zwift zal gaan fietsen dus daar heb ik t nog niet voor nodig.

En misschien dat ik de tussentijd dan een 970 heb en het daarmee qua navigagie/scherm wat minder lastig is.
Ik weet niet of je ing rentepunten hebt, of iemand in je kring wellicht, maar dat zijn vaak hele mooie prijzen voor Garmin toestellen. Blijft een hoop geld maar goed.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:48
m0ridin schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:22:

Of je wacht op Black Friday...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Melantrix Thanks. Heb ik idd, dus dat zou dan de 840 solar voor 419 worden...Maar ik vind solar compleet onnodig eerlijk gezegd, had liever de gewone 840 gezien voor 100 euro minder ;)

@HeleBoel Black friday zal ik idd ook wel in de gaten houden ja.

Maar komt er in ieder geval op neer dat met het horloge als navigatie niet bepaald ideaal is, maar ik waarschijnlkijk toch meer richting binnen fietsen zal gaan en gelukkig een fietsnavigatie niet ENORME haast heeft.

Gewoon goed in de gaten houden of er een leuke aanbieding voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:54
m0ridin schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:12:
@Melantrix Thanks. Heb ik idd, dus dat zou dan de 840 solar voor 419 worden...Maar ik vind solar compleet onnodig eerlijk gezegd, had liever de gewone 840 gezien voor 100 euro minder ;)

@HeleBoel Black friday zal ik idd ook wel in de gaten houden ja.

Maar komt er in ieder geval op neer dat met het horloge als navigatie niet bepaald ideaal is, maar ik waarschijnlkijk toch meer richting binnen fietsen zal gaan en gelukkig een fietsnavigatie niet ENORME haast heeft.

Gewoon goed in de gaten houden of er een leuke aanbieding voorbij komt.
Snap ik, was mijn afweging destijds ook, echter kon ik toen kiezen tussen de 840 solar via de rentepuntenwinkel voor ~400 euro, of de 840 normal voor ~450 in de 'normale' shops, tja dan ga ik natuurlijk wel voor de solar versie. Geen idee hoe de prijzen zich nu verhouden, iig de moeite waard om dat in de gaten te houden.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
HeleBoel schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:09:
[...]

Of je wacht op Black Friday...
Of je houdt marktplaats in de gaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
@Melantrix Same, non solar (niet ING) is tegen/rond de 400 en solar (via ING) 419 dus dan idd toch gewoon de solar... Maar had liefst de non-solar in de ING winkel gezien met 100e korting ;)

@418O2 Doe/deed ik ook, maar die 840's gaan voor maar een paar tientjes minder dan de nieuwwaarde weg lijkt het, wordt als een malle op geboden en tja... voor die paar tientjes ga ik dan toch liever gewoon maar voor nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08

PeaceNlove

Deugleuter

Ik heb vliegles genomen met de MTB, echt zwaar episch op mijn plaat gegaan :o
Alleen nou is mijn Garmin houder op mijn Hidemybell helaas wel stuk, verrassend genoeg was dat ook het enige.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGOne2KykrzoUDCAj5d9fH1ltZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdqK8znC3ovfvq8Hfdc1lUXn.jpg?f=fotoalbum_large
Helaas ook een boutje kwijt. Iemand toevallig een Garmin inzetje en wellicht ook boutje over zodat ik de boel kan fixen? Zo ja DM me even…

Ben voorzien. Fijne community hier *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:00
PeaceNlove schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:32:
Alleen nou is mijn Garmin houder op mijn Hidemybell helaas wel stuk, verrassend genoeg was dat ook het enige.
[Afbeelding]
Helaas ook een boutje kwijt. Iemand toevallig een Garmin inzetje en wellicht ook boutje over zodat ik de boel kan fixen? Zo ja DM me even…
heb je een 3d printer? makkelijk te printen, voorbeelden zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

MijnCommentaar schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:43:
[...]

heb je een 3d printer? makkelijk te printen, voorbeelden zat
Nee helaas en ken er in mijn omgeving ook niemand die er 1 heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orlok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:29
[Afbeelding]
Aliexpress

Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Idd ook een optie, maar ik probeer het toch eerst even hier, want toen ik dit ding indertijd kocht zat er een zakje met inzetjes bij van andere merken fietscomputer, en ik hoop gewoon dat iemand die een andere inzet gebruikt en de Garmin niet nodig heeft zijn Garmin inzetje met me kan delen, scheelt toch weer een dom stukje plastic wat uit China moet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orlok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:29
PeaceNlove schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:04:
[...]

Idd ook een optie, maar ik probeer het toch eerst even hier, want toen ik dit ding indertijd kocht zat er een zakje met inzetjes bij van andere merken fietscomputer, en ik hoop gewoon dat iemand die een andere inzet gebruikt en de Garmin niet nodig heeft zijn Garmin inzetje met me kan delen, scheelt toch weer een dom stukje plastic wat uit China moet komen.
'Dan heb je waarschijnlijk nog één voor Wahoo, die is bijna identique aan die van een Garmin en kan je dus ook gebruiken. 😉

Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
[Afbeelding]
Je kunt de adapter los bestellen en je kunt ze via de e-mail vragen of ze er dan ook twee schroefjes erbij willen doen.

Scroll helemaal naar beneden: https://www.closethegap.cc/shop/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DDX
https://www.dcrainmaker.c...th-review-brilliance.html

'As you can see, estimated battery burn puts me at 10-12 hours on the Edge 550 & Edge 850.'

Nee ik hou het wel even op de 840 voorlopig.
10 uur zal voor veel mensen wel genoeg zijn, maar hou er wel rekening mee dat die 10-12 uur over 2 jaar als batterij wat minder is misschien nog maar 6-8 uur is.

[ Voor 64% gewijzigd door DDX op 09-09-2025 13:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:31
Wel een gouden truc van Garmin.

Met een hoop bombarie weer flink wat nieuwe features introduceren (of features die al beschikbaar waren op de 1050 copy pasten..), maar dan wel ten kosten van ongeveer 50% battery life.

Dit geeft ze weer heerlijk de ruimte om bij de 860 over 2 of 3 jaar een flinke upgrade te introduceren voor beter battery life.

Volgens mij is dit gewoon allemaal bewust plan van de roadmap en vertrouwen ze op alle hype gevoelige mensen (voor de verandering sla ik over...).

Voor mij persoonlijk slechte update. Ga ik nu liever voor de 1050 met 19 uur real world battery life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik zou nu nogsteeds de 840 kopen, 1000 serie is mij te groot.
En volgens mij ook geen fysieke buttons gedoe als het regent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Poeh lastig, in alles vind ik het een leuke device, behalve die battery life inderdaad. Aan de andere kant; tot nu toe kan ik de ritten waar ik de 10 uur haal op een hand tellen (if any!) en laad ik toch bijna iedere rit mijn navi wel op... Maar inderdaad met degradatie van de batterij erbij......

Even afwachten nog. Ik vind hem kwa vorm wel een stuk mooier dan de 1050 in ieder geval en de buttons kan ik ook zeer waarderen dat ze die er op gelaten hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 09-09-2025 13:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:54
Ik vind de batterijduur van de 1040 (Solar) echt heerlijk, hoef me zelden zorgen te maken of hij nog vol genoeg is. 4 langere ritten en een paar keer mountainbiken is geen probleem. En als hij dan begint te mekkeren dat de accu bijna leeg is kan ik makkelijk de rit nog afmaken.
Die 10-12 uur is voor mij in ieder geval ook onacceptabel mocht ik iets nieuws moeten.

Flickr - Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Kluus schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:58:
Poeh lastig, in alles vind ik het een leuke device, behalve die battery life inderdaad. Aan de andere kant; tot nu toe kan ik de ritten waar ik de 10 uur haal op een hand tellen (if any!) en laad ik toch bijna iedere rit mijn navi wel op... Maar inderdaad met degradatie van de batterij erbij......

Even afwachten nog. Ik vind hem kwa vorm wel een stuk mooier dan de 1050 in ieder geval en de buttons kan ik ook zeer waarderen dat ze die er op gelaten hebben.
Ja die buttons zijn wel echt top en bijna onmisbaar.

Maar wat @DDX ook zegt. Vandaag 10 uur battery life is over 2-3 jaar ws nog maar 6-7 uur battery life (if not less).

Mallorca312 was ong 11 uur voor mij geloof ik en Traka zal ook iets van 9-10 uur zijn. Zou in zo'n rit best stress krijgen als ik met 2 of 3 uur nog te rijden melding 'battery low' krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja eens, ik blijf ook lekker bij de 840 solar voorlopig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:54
Mijn 830 viel kapot vorige week, een 840 solar gekocht de volgende dag. Komt nu de 850 uit (mijn plan was om een 850 te pakken zodra deze uit zou komen, net niet gelukt dus...)

Maar ik zie weinig voordelen tov de 840 eerlijk gezegd, misschien het display wat wat meer helderheid heeft? Accu is wel een behoorlijk stukje minder dan de 840.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Requiem19 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:36:
Wel een gouden truc van Garmin.

Met een hoop bombarie weer flink wat nieuwe features introduceren (of features die al beschikbaar waren op de 1050 copy pasten..), maar dan wel ten kosten van ongeveer 50% battery life.
Wel eens van trickle down gehoord? Dit doet Garmin volgens mij altijd en is ook niet zo gek.

Ik blijf lekker op mijn 1040. Beast van een accu, touchscreen is top en mooi groot scherm

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 09-09-2025 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
418O2 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:03:
[...]

Wel eens van trickle down gehoord? Dit doet Garmin volgens mij altijd en is ook niet zo gek.

Ik blijf lekker op mijn 1040. Beast van een accu, touchscreen is top en mooi groot scherm
Trickle down is features van high end modellen 1 of 2 jaar later introduceren in lagere ranges. Dat is prima.

Maar hier gaat het om wat anders: batterijduur van een bestaand product meer dan halveren (!)

Battery life 840 non-solar was 26 uur in het 'most demanding scenario'.

Afbeeldingslocatie: https://media.dcrainmaker.com/images/2023/04/Garmin-Edge540-840BatteryChart.png
https://www.dcrainmaker.c...rmin-edge840-cycling.html

Battery life 850: up to 12 hours
Afbeeldingslocatie: https://media.dcrainmaker.com/images/2025/09/BatterySpec.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:19
Requiem19 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:29:
[...]

Trickle down is features van high end modellen 1 of 2 jaar later introduceren in lagere ranges. Dat is prima.

Maar hier gaat het om wat anders: batterijduur van een bestaand product meer dan halveren (!)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is eerder een nieuwe versie uit brengen die nog altijd sterk presteert.... Hoe veel mensen doen ritten van 10 uur en meer?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ja en die 26 uur haal ik soms al niet met de 840.
Lange route in de nacht waar helderheid hoger staat bijvoorbeeld (en hele tijd op kaart scherm omdat je route aan het fietsen bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Requiem19 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:29:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De 1050 had ook een significant kortere accuduur dan de 1040. Features die ze implementeren kosten veel accutijd en blijkbaar is dat het pad dat ze op willen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tommie12 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:31:
[...]

Dat is eerder een nieuwe versie uit brengen die nog altijd sterk presteert.... Hoe veel mensen doen ritten van 10 uur en meer?
Het is prettig als je niet na elke rit je unit hoeft op te laden. Of hoeft te gaan rekenen of je nog een rit kan doen voor elke rit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:56

B64

[...]

Dat niet, maar wel regelmatig meerdaagse tochten met overnachtingen op campings (en niet alle trekkersveldjes hebben stroomaansluitingen). Toch handig als je je fietscomputer niet tussentijds hoeft op te laden, scheelt weer een powerbank meezeulen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:25

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik heb vluchtig gekeken naar de nieuwe x50 Garmins, maar zie geen enkele reden om m'n 530 af te schrijven.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

Ah ja, je koopt een elektrische auto met 800km range en de opvolger heeft opeens 350km range. Gaat nog steeds ver he?

Toch meer dan 50% minder dan de voorganger.

Moet Garmin allemaal zelf weten en zoals @418O2 zegt is dat kennelijk de kant die ze willen opgaan. Maar zoals je ziet in dit topic maakt dit het voor veel mensen minder aantrekkelijk om een varieteit aan redenen.

Mijn mening is dat ze prima de mogelijkheid hebben om de batterijduur langer te krijgen, maar dat ze bewust ruimte creëeren voor een makkelijke upgrade.

'Vandaag presenteren we de Garmin 860. Uit ons consumer onderzoek is gebleken dat veel consumenten waarde hechten aan een ruimte batterijduur, zodat je in alle onvoorziene omstandigheden gebruik kun maken van je Garmin 860. Bijvoorbeeld als je hem vergeet op te laden, of als je een lange rit doet, of een meerdaagse tocht. Scheelt toch weer een kabeltje.

Zoals in ons Garmin DNA zit hebben wij echt geluisterd naar wat onze klanten willen, daarom kan de Garmin 860 met z'n nieuwste generatie low energie led scherm maar liefst 26 uur mee, koop hem nu!'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:56:
[...]

De 1050 had ook een significant kortere accuduur dan de 1040. Features die ze implementeren kosten veel accutijd en blijkbaar is dat het pad dat ze op willen gaan
Fancy features zal iets meer vergen van de accu, maar de grootste verbruiker is toch echt de display. Dat zie je ook in de DCrainmaker review. Helderheid vastzetten op 30% ipv auto scheelt heel veel, maar met zonlicht veel minder goed af te lezen en daardoor niet echt een optie.

Ik vond de accuduur van mijn 840 achteraf toch de killer feature voor mij (afkomstig van een 810 van 9 jaar oud die het nog 10 uur vol hield). Ik rij slechts tochten van max 4-5 uur, maar niet naar iedere rit bedenken of ik het apparaat moet opladen is echt een verademing. Dat ga ik echt niet inleveren voor een mooier scherm, eye candy en nieuwe features die ik sporadisch gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48
De 840 was een tijdje geleden €344,95. Ik wacht even of hij die prijs weer wordt nu de 850 eraan komt. :)

Mooie vervanger voor mijn 820

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Misschien hebben ze nog een flinke lading van die garmin powerbanks die je onder de garmin houder kan klikken waar ze vanaf willen ?

Straks voor 50 euro meer een mooie bundel :)

[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 09-09-2025 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Requiem19 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:19:
[...]

Ah ja, je koopt een elektrische auto met 800km range en de opvolger heeft opeens 350km range. Gaat nog steeds ver he?
Inderdaad echt totaal hetzelfde. Je hebt helemaal gelijk 🫡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
pdukers schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:30:
[...]

Fancy features zal iets meer vergen van de accu, maar de grootste verbruiker is toch echt de display. Dat zie je ook in de DCrainmaker review. Helderheid vastzetten op 30% ipv auto scheelt heel veel, maar met zonlicht veel minder goed af te lezen en daardoor niet echt een optie.

Ik vond de accuduur van mijn 840 achteraf toch de killer feature voor mij (afkomstig van een 810 van 9 jaar oud die het nog 10 uur vol hield). Ik rij slechts tochten van max 4-5 uur, maar niet naar iedere rit bedenken of ik het apparaat moet opladen is echt een verademing. Dat ga ik echt niet inleveren voor een mooier scherm, eye candy en nieuwe features die ik sporadisch gebruik.
Fancy scherm zien ze als feature/upgrade denk ik. Er zullen vast klanten zijn die het er mee eens zijn, ik persoonlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ach die buienradar ziet er wel grappig uit.
Maar volgens mij kan dat op de 840 ook wel met een iqapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
418O2 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:00:
[...]

Inderdaad echt totaal hetzelfde. Je hebt helemaal gelijk 🫡
Tjah, als mensen in de marketing willen trappen dat een nieuw model op sommige features achteruit gaat 'maar het nog steeds een goede feature is', be my guest :-).

Per use case zal het verschillen of een dergelijke reductie in batterijduur impact heeft. Als dat in een N=1 casus niet het geval is, is dat natuurlijk prima en is de 850 een mooi stukje techniek. Maar feit blijft dus dat je voor de nieuwe features (kuch - een ander type scherm) iets anders opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 'killer feature' is toch die bel, daarvoor laat je toch 14u batterijcapaciteit vallen? Ik zou het wel weten... toch niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:05
Ik vind ze mooi iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:06
Wauw. Opeens is de Karoo3 niet eens zo slecht qua accuduur......

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Die Karoo 3 doet ook wel soepel strava segmenten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:38
ElGreco schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 19:22:
Inderdaad! Of mn iPhone 12!

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 12:16
Zolang de batterij van de gps het langer doet dan die van mijn mtb vond ik alles hest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 08:18
ElGreco schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 19:22:
Eens! Tijdens een 8-daagse bikepacking trip door de Eifel was de accuduur met een Karoo 3 totaal geen zorg. Bij normaal gebruik is het verbruik zo'n 6% per uur, met battery save (afhankelijk van het aantal klim segmenten waar het scherm aan blijft) gaat daar nog wat vanaf.

Strava live segmenten werken ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Maar werkt die bel functie nou echt ?
Zo luid zijn die speakertjes toch niet in een garmin ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:57

Appie

F1RST Racing

Requiem19 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 19:28:
Die Karoo 3 doet ook wel soepel strava segmenten toch?
Erg soepel en mooi geintegreerd. Qua map beleving is karoo in mijn opinie voorop.

Ter reference- ik heb een karoo 2, garmin 540 and wahoo bolt v2 (ook een v1) tesamen met een Epix en een Fenix horloge.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:46:
Lange route in de nacht waar helderheid hoger staat bijvoorbeeld (en hele tijd op kaart scherm omdat je route aan het fietsen bent)
Of wanneer het straks weer vriest, benieuwd wat dat met die accuduur doet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
DDX schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:46:
In de nacht kan de helderheid toch juist naar beneden? Ik doe hem.juist omhoog met felle zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
wisselwerking schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:47:
[...]

In de nacht kan de helderheid toch juist naar beneden? Ik doe hem.juist omhoog met felle zon
Oh volgens mij juist wat omhoog op kaart om details/lijntjes goed te zien.
Maar weet het niet zeker.

Iig was laatste brm400 (in mei) uitdaging met batterij van de 840, had even powerbank nodig om het te halen.

• amphora
  • Registratie: December 1999

amphora

Websites & Fotografie

Ik heb sinds kort een Garmin Edge 1050 en ik dacht ik ga Strava Segments eens proberen. In Strava trial abonnement afgesloten, Garmin gekoppeld etc. Maar nu zegt de Garmin Segments Widget dit: "Je hebt een Strava abonnement nodig om Live Segmenten rechtstreeks naar je Edge toestel te downloaden." Maar ik heb een abo? Zie ik iets over het hoofd?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• tiswat
Iemand trouwens ervaring met het gebruik van een horloge (Wahoo Rival bijv) i.p.v. een echte fietscomputer op je stuur? Zit nog een beetje in de twijfel. Ergens vind ik geen fietscomputer voor mijn neus ook wel prettig, maar laatste keer dat ik dat niet had, is denk ik 8 jaar geleden toen ik nog deed veldrijden. Dan let je er wat minder op (aanname).

• m0ridin
tiswat schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:46:
Iemand trouwens ervaring met het gebruik van een horloge (Wahoo Rival bijv) i.p.v. een echte fietscomputer op je stuur? Zit nog een beetje in de twijfel. Ergens vind ik geen fietscomputer voor mijn neus ook wel prettig, maar laatste keer dat ik dat niet had, is denk ik 8 jaar geleden toen ik nog deed veldrijden. Dan let je er wat minder op (aanname).
Gebruik nu mijn forerunner 955 als fietscomputer maar dat is, vooral met navigeren, enorm behelpen. Ga, als ik komende zomer nog steeds fiets, dan ook wel een fietscomputer kopen gok ik zo...

Het is te doen, maar blijft een mini schermpje... Moet af en toe echt heel goed turen.

Misschien met andere horloges of een amoled scherm beter te doen.

• tiswat
m0ridin schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:38:
[...]

Gebruik nu mijn forerunner 955 als fietscomputer maar dat is, vooral met navigeren, enorm behelpen. Ga, als ik komende zomer nog steeds fiets, dan ook wel een fietscomputer kopen gok ik zo...

Het is te doen, maar blijft een mini schermpje... Moet af en toe echt heel goed turen.

Misschien met andere horloges of een amoled scherm beter te doen.
Gebruik zelf overigens 9/10 keer geen navigatie, dus daar heb ik niet zoveel last van. Maar voor navigeren is een normale fietscomputer natuurlijk veel fijner.

• m0ridin
tiswat schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:41:
[...]

Gebruik zelf overigens 9/10 keer geen navigatie, dus daar heb ik niet zoveel last van. Maar voor navigeren is een normale fietscomputer natuurlijk veel fijner.
Nou ja, dan lijkt het me prima te doen? Heb zelf een mount gekocht om het horloge op te klikken. Verder werkt het prima, maar is maar net wat je ermee wil natuurlijk.

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:12
Hoe is jullie ervaring met de garantie afhandeling van garmin edge fietscomputers?
Mijn 1040 is na 2 jaar en een paar manden zo goed als onbruikbaar doordat de accu gaar is. Terwijl ik er altijd voorzicht mee geweest ben(opladen als ie 20% bereikt en tot zon 80% opladen, niet in de vrieskou bewaren etc etc).
Nu gaat ie ontzettend snel leeg sinds een tijdje:
24-08: volledig opgeladen (100%)
25-08: rit van 3,5 uur gemaakt
26-08: batterij al teruggelopen naar 57%
11-09: batterij volledig leeg 0%

Tussen die ene rit door stond ie echt zeker uit.

Heb vanbon-sport al gecontacteerd waar ie gekocht is. Hij is van mei 2023...

[ Voor 4% gewijzigd door kadooosh op 11-09-2025 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:49
kadooosh schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:09:
Hoe is jullie ervaring met de garantie afhandeling van garmin edge fietscomputers?
Mijn 1040 is na 2 jaar en een paar manden zo goed als onbruikbaar doordat de accu gaar is. Terwijl ik er altijd voorzicht mee geweest ben(opladen als ie 20% bereikt en tot zon 80% opladen, niet in de vrieskou bewaren etc etc).

Mijn ervaring met garmin is dat als je ze direct contact ze altijd erg coulant zijn, heb zo meerdere keren buiten garantie nieuwe bandjes voor mijn horloges toegestuurd gekregen. Succes!

• kadooosh
iklucas schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:18:
[...]

Mijn ervaring met garmin is dat als je ze direct contact ze altijd erg coulant zijn, heb zo meerdere keren buiten garantie nieuwe bandjes voor mijn horloges toegestuurd gekregen. Succes!
Oke hoop dat het goed komt, wacht even wat vanbon zegt.
Wist niet dat je daar 3 jaar extra garantie kon bijkopen anders had ik dat zeker gedaan :(

• Tommie12

Dus 40% batterij voor 3.5h fietsen. Dat is toch niet 'onbruikbaar'...

En een batterij vervangen lijkt me niet ondoenbaar.
In elk geval, als je die wil weg gooien, dan wil ik nog wel eens een bod doen...

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57

is dit 1 keer...? En stond ie in standby of echt uit...? Zou eerst even aankijken of er niet toevallig 1 keer een achtergrond update is blijven hangen ofzo... Desnoods nog een keer resetten.
1 keer snel een lege batterij en gelijk een hardware issue concluderen vind ik nogal wat

Strava

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:54
@Tommie12 is duidelijk al gehersenspoeld door de Garmin x50 marketing afdeling. :+
Met 4 sensoren, constante kaart en navigeren zou hij 35 uur moeten halen. Dan is dit 4x zoveel. Als dit structureel is zou dat na 2-3 jaar niet acceptabel zijn.

@kadooosh probeer hem eens wel helemaal tot 100% op te laden en dan helemaal tot leeg te gebruiken. Ik heb ook zoiets gehad met de 1040 en dan was dit een goede oplossing.

Flickr - Strava

• Tommie12
GWBoes schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:05:
@Tommie12 is duidelijk al gehersenspoeld door de Garmin x50 marketing afdeling. :+
Met 4 sensoren, constante kaart en navigeren zou hij 35 uur moeten halen. Dan is dit 4x zoveel. Als dit structureel is zou dat na 2-3 jaar niet acceptabel zijn.

@kadooosh probeer hem eens wel helemaal tot 100% op te laden en dan helemaal tot leeg te gebruiken. Ik heb ook zoiets gehad met de 1040 en dan was dit een goede oplossing.
Je hebt gelijk, maar ik zou perfect kunnen leven met 10 uur.
Mijn huidige Edge Explorer haalt een uur of 5 en dan moet het scherm wat gedimd staan.
Ik heb zin in iets nieuw, maar wil daar niet meer dan 200-250€ aan kwijt omdat ik dat gewoon niet genoeg gebruik. Dus als er iets mogelijk 2dehands mijn pad kruist... dan ... :+

Tommie12 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:13:
[...]

Je hebt gelijk, maar ik zou perfect kunnen leven met 10 uur.
Mijn huidige Edge Explorer haalt een uur of 5 en dan moet het scherm wat gedimd staan.
Ik heb zin in iets nieuw, maar wil daar niet meer dan 200-250€ aan kwijt omdat ik dat gewoon niet genoeg gebruik. Dus als er iets mogelijk 2dehands mijn pad kruist... dan ... :+
Ik heb nog een Edge 800 liggen die nog 10u mee gaat.. Je mag hebben voor € 200 hoor :+

• Tommie12
RigolleM schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:21:
[...]

Ik heb nog een Edge 800 liggen die nog 10u mee gaat.. Je mag hebben voor € 200 hoor :+
20€ voor de werking, en de rest is antiekwaarde vermoed ik.

Maar effe serieus.
Bij mijn Garmin Edge Explore erger ik me aan batterijduur, trage reacties, klein en weinig helder display.
6-8 uur battery life op goede helderheid vind ik prima.

Sensoren etc interesseren me niet. Zou ik dan eerder kijken naar een 530/540 of eerder 830/840?

Tommie12 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:28:
[...]

20€ voor de werking, en de rest is antiekwaarde vermoed ik.

Maar effe serieus.
Bij mijn Garmin Edge Explore erger ik me aan batterijduur, trage reacties, klein en weinig helder display.
6-8 uur battery life op goede helderheid vind ik prima.

Sensoren etc interesseren me niet. Zou ik dan eerder kijken naar een 530/540 of eerder 830/840?
540/840, ik heb een 830 gehad en die was ook traag vergeleken met mijn 1040.
Enige zorg is touchscreen of niet.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:20

Sherlock

No Shit

De Edge Explore 2 schijnt toch een hele verbetering te zijn tov van de eerste versie? Is dat geen optie?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• kadooosh
Prulleman schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:04:
[...]
is dit 1 keer...? En stond ie in standby of echt uit...? Zou eerst even aankijken of er niet toevallig 1 keer een achtergrond update is blijven hangen ofzo... Desnoods nog een keer resetten.
1 keer snel een lege batterij en gelijk een hardware issue concluderen vind ik nogal wat
Dit is nu al een paar maanden zo. Hij is echt echt uit.
Ben het alleen nu gaan monitoren.
Hij ligt aan de lader zal hem nu weer tot 100% doen en kijken hoe snel ie vanzelf leeg loopt...

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:57

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Interessant v.w.b de 550 en de 850
https://www.dcrainmaker.c...r-servicable-battery.html

Er zal in de toekomst vast iemand een grotere capaciteit accu gaan produceren die hierin past =)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste