• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 06:31

Kluus

Gang is alles

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Kluus op 17-05-2026 22:54 ]


  • la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-06 20:22
Voor de wat langere fietsroutes wilde ik proberen om bepaalde waypoints in mijn route op te nemen(waterstop/restaurant etc). Aangezien die functie in Strava vrij eenvoudig werkt:
  1. Waypoint toevoegen
  2. Aanpassen met naam + beschrijving
  3. Opslaan
Ging ik er vanuit dat door hem met ster te markeren en dus synchronisatie naar Garmin Connect en dan weer naar mijn Garmin 840, dat ik hem tijdens het fietsen ook wel als melding zou krijgen.

Dat is niet gebeurd helaas.. iemand van hier die daar ervaring mee heeft of mij kan wijzen naar de juiste plek?

Ik wil dus tijdens het fietsen een melding krijgen van de handmatig toegevoegde waypoint.

  • JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-06 16:07
Op de Edge werkt het iets anders. Je krijgt geen waarschuwing voor waypoints, maar wel voor koerspunten. Een waypoint is een losstaand punt, een koerspunt is onderdeel van de koers. In de Connect app (of de Connect website) kun je een koerspunt toevoegen aan een koers en er passend symbool aan geven.
In Connect kun je geen waypoints maken of overzenden naar je Edge (al wordt op sommige plekken in de Connect app wel over waypoints gesproken om de verwarring te vergroten).

De Connect API (die gebruikt wordt door Strava om de koers in Connect te krijgen) biedt ook de mogelijkheid om koerspunten toe te voegen. Nu ben ik niet bekend met Strava, maar er kunnen twee redenen zijn waarom je geen melding krijgt:
  1. De Strava-synchronisatie zet de waypoints niet om naar koerspunten, waardoor de waypoints dus niet gesynchroniseerd worden.
  2. In Strava wordt er onderscheid gemaakt tussen koerspunten en waypoints, en heb jij het verkeerde type item gekozen.
N.B. De Edge zelf ondersteunt wel waypoints, maar die kun je dus niet met Connect overzetten. Het kan wel bedraad, door een GPX-bestand met waypoints in de map Garmin\NewFiles te zetten.

Mijn GPS-collectie


  • Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:20
Mistraller schreef op zondag 17 mei 2026 @ 22:27:
[...]

Los van het eventuele stroomverbruik van MIPS ben ik het op dit punt helemaal met je eens, maar waarom doen nieuwe devices het dan zo ontzettend veel korter op een batterij? Ik vond dat bij Garmins jarenlang een unique selling point.
Naast het feit dat je je apparaat veel vaker moet opladen, ben je ook veel eerder door je battery cycles heen en danken veel mensen een apparaat af. Bij een OLED scherm zal er naarmate er meer zonlicht is, meer stroom verbruikt worden, en daarom vind ik juist voor een fietscomputer, deze beweging naar oled jammer.
Zeker ben je met MIPS beperkter in resolutie, contrast etc en dat merk ik ook wel. Maar het scherm was bij Garmin voor velen nooit een reden om dan maar een ander merk te kopen. Terwijl de accuduur nu wel voor afhakers zorgt. Maar goed. Ik snap soms wel meer keuzes niet. :P
Alles hangt denk ik af van je use case.

Totdat ik ging gravelen had ik geen behoefte aan een OLED scherm. Ik heb echt alles geprobeerd met mijn Garmins, maar uiteindelijk werkt het scherm van de '30 en '40 serie voor mij niet goed genoeg om te navigeren (licht ongetwijfeld ook aan mijn kleurenblindheid).

Voor batterijduur is mijn minimale requirement +- 12 uur, gelet op het af en toe doen van lange gravel/weg cyclo's / races.

De 850 viel voor mij daarom af. En de Hammerhead krijgt het wel voor elkaar om met een geweldig scherm 12 uur batterijtijd te toveren.

Mijn opmerking over de batterijduur was vooral even plagen/prikken, want er is in mijn ogen niet 1 universel waarheid over wat beter is. Wat beter is, hangt volledig af van jezelf en wat voor jou belangrijk is.

Voor mij was dat jarenlang Garmin head units, met bij voorkeur een MIPS achtig scherm. Maar nu mijn use case anders is en ik veel meer gravel, is er ook een ander type fietscomputer/scherm dat voor mij het beste werkt.

  • Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 06:31

Kluus

Gang is alles

Al wijzen gebruikservaringen van de x50 series uit dat die batterij duur in praktijk echt een stuk hoger ligt, zoals ook bij mijn 1050. Die is een stuk beter dan de 840 solar die ik hiervoor had (OK, dat is ook een upgrade naar 10xx wat ook meespeelt natuurlijk, maar ook naar het betere scherm en non-solar). Gebruikservaringen van de 850 wijzen volgens mij hetzelfde uit.

Verder is de scherm kwaliteit nog niet eens de belangrijkste upgrade voor mij maar vooral dat ze eindelijk een goed werkende en responsief touch screen hebben weten te maken.

  • Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:20
Kluus schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:53:
Al wijzen gebruikservaringen van de x50 series uit dat die batterij duur in praktijk echt een stuk hoger ligt, zoals ook bij mijn 1050. Die is een stuk beter dan de 840 solar die ik hiervoor had (OK, dat is ook een upgrade naar 10xx wat ook meespeelt natuurlijk, maar ook naar het betere scherm en non-solar). Gebruikservaringen van de 850 wijzen volgens mij hetzelfde uit.

Verder is de scherm kwaliteit nog niet eens de belangrijkste upgrade voor mij maar vooral dat ze eindelijk een goed werkende en responsief touch screen hebben weten te maken.
Ik ken alleen persoonlijk de ervaring van iemand hier die mij na de Traka vertelde dat hij het laatste stuk (vlgs mij 1 of 2 uur?) niet gelogd had, omdat z'n 850 uitging door een lege batterij.

Maar volgens mij was hij vrij nieuw, wellicht kan je met wat settings tweaken er meer batterijduur uit halen.

  • Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-06 15:19
Requiem19 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:41:
[...]


Ik ken alleen persoonlijk de ervaring van iemand hier die mij na de Traka vertelde dat hij het laatste stuk (vlgs mij 1 of 2 uur?) niet gelogd had, omdat z'n 850 uitging door een lege batterij.

Maar volgens mij was hij vrij nieuw, wellicht kan je met wat settings tweaken er meer batterijduur uit halen.
Als je zoals hier eerder aangehaald de helderheid op auto zet, kom je met een 1050 alleszins gemakkelijk op 20 a 24u. (Dat is dan eigen ervaring en hoogste GPS nauwkeurigheid) Bij de batterij bespaarmodus ga je dit minstens verdubbelen. Over de 850 kan ik niet mee praten maar ik dacht dat daar verhoudingsgewijs een minder grote batterij in zit. Ik zit helaas nogal in het ecosysteem van Garmin , anders zou ik ook wel voor de Hammerhead gegaan zijn!

  • Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:20
Ik ben dus uit het eco systeem van Garmin gegaan... en dat heeft zeker ook nadelen!

Kan nu eigenlijk niets meer met veel geaccumuleerde metrics. Dus als er geen absolute noodzaak is, is het ook volkomen logisch om een Garmin alternatief te nemen.

De 1050 vond ik dan weer wat groot (al is de Hammerhead ook fors en zwaar). Maar bovenal vind ik de manier waarop Garmin routeert, aanpast, hercalculeert en alles visueel weergeeft gewoon heel clunky.

Verder is de UI van de HH echt wel stukken prettiger/intuitiever. Maar bij Garmin wen je ook wel weer aan waar alle functies verstopt zitten... En op het routeren na, doet Garmin - zeker qua data - ook wel echt enorm veel goed (/beter).

En het scherm lijkt iets contrastvoller?

Afbeeldingslocatie: https://www.cyclistshub.com/wp-content/uploads/2024/10/Hammerhead-Karoo-3-vs.-Garmin-Edge-1050-Navigation.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Requiem19 op 18-05-2026 14:25 ]


  • la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-06 20:22
JaVaWa schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:06:
Op de Edge werkt het iets anders. Je krijgt geen waarschuwing voor waypoints, maar wel voor koerspunten. Een waypoint is een losstaand punt, een koerspunt is onderdeel van de koers. In de Connect app (of de Connect website) kun je een koerspunt toevoegen aan een koers en er passend symbool aan geven.
In Connect kun je geen waypoints maken of overzenden naar je Edge (al wordt op sommige plekken in de Connect app wel over waypoints gesproken om de verwarring te vergroten).

De Connect API (die gebruikt wordt door Strava om de koers in Connect te krijgen) biedt ook de mogelijkheid om koerspunten toe te voegen. Nu ben ik niet bekend met Strava, maar er kunnen twee redenen zijn waarom je geen melding krijgt:
  1. De Strava-synchronisatie zet de waypoints niet om naar koerspunten, waardoor de waypoints dus niet gesynchroniseerd worden.
  2. In Strava wordt er onderscheid gemaakt tussen koerspunten en waypoints, en heb jij het verkeerde type item gekozen.
N.B. De Edge zelf ondersteunt wel waypoints, maar die kun je dus niet met Connect overzetten. Het kan wel bedraad, door een GPX-bestand met waypoints in de map Garmin\NewFiles te zetten.
Ik verwacht dat het inderdaad te maken heeft met zoiets en ga eens aan de slag met de koers aanpassen in Connect naar een koerspunt ipv waypoints. Een soortgelijk heb ik namelijk wel ook al gemerkt bij de analyse van beklimmingen die niet werkt als je direct vanuit Strava -> Connect synced maar wel als je vanuit Strava een gpx exporteert en in Connect importeert.

/offtopic, bedankt voor je GPS tools! Veelvuldig gebruiker ervan!

  • sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:40
Requiem19 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:23:
...

Verder is de UI van de HH echt wel stukken prettiger/intuitiever. Maar bij Garmin wen je ook wel weer aan waar alle functies verstopt zitten... En op het routeren na, doet Garmin - zeker qua data - ook wel echt enorm veel goed (/beter).

En het scherm lijkt iets contrastvoller?

[Afbeelding]
Je kunt de kleuren voor de Garmin wijzigen:
Garmin tip: making the route easier to see - CTC Cambridge

  • Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 06:31

Kluus

Gang is alles

Nice! Ik loop hier ook tegenaan en zet daarom altijd de populairity maps (wat ik overigens echt een hele fijne feature vind als ik geen route op heb staan) uit wanneer ik ga navigeren. Op zich is dat ook niet zo'n probleem, maar misschien ga ik deze dan ook eens toepassen, al blijft het jammer dat dit niet gewoon configureerbaar is.

  • Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:20
Putverdurrie, had me misschien een aankoop gescheeld! ;-)

  • JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:27
Voor zover ik weet kan dat alleen op de Edge x40 serie of ouder, niet op de Edge x50. De Edge x50 gebruikt ander bestanden voor de kaartthema's en daarvan is (nog) niet bekend hoe die precies werken.

  • pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@la_fusion Heb ook een 840 en heb het vandaag getest. Bij mij verschijnt wel een popup als ik een custom waypoint in mijn Strava route aanmaak.

Nadat he de course geladen en gestart hebt, zie je je custom waypoint wel op de course point pagina van je garmin? Heb je turn by turn noticficaties wel aan staan? Als die uitstaat vermoed ik dat je geen melding krijgt.

Dit was mijn werkwijze:
  • customize waypoint (heb generic gebruikt) in strave route builder.
  • Sync naar Garmin Connect en daarna mijn garmin.
  • Laad en start route aan het begin van mijn rit.
  • Popup verschijnt met geluid en toont de naam die ik mijn waypoint in strava heb gegeven.

  • Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-06 15:19
la_fusion schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:43:
[...]

Ik verwacht dat het inderdaad te maken heeft met zoiets en ga eens aan de slag met de koers aanpassen in Connect naar een koerspunt ipv waypoints. Een soortgelijk heb ik namelijk wel ook al gemerkt bij de analyse van beklimmingen die niet werkt als je direct vanuit Strava -> Connect synced maar wel als je vanuit Strava een gpx exporteert en in Connect importeert.

/offtopic, bedankt voor je GPS tools! Veelvuldig gebruiker ervan!
Bedoel je dan de Climbpro die dan de beklimmingen heel summier weergeeft?

  • la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-06 20:22
Cloclo100 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 19:51:
[...]

Bedoel je dan de Climbpro die dan de beklimmingen heel summier weergeeft?
Ja, erg handig tijdens een langere rit om zo wat meer vooruit te kunnen kijken qua beklimmingen. Echter, omdat die functie automatisch ook gegenereerd wordt tijdens het rijden op de Edge niet zo nodig. Alleen die functie wordt niet toegepast in Connect(als je dus niet de route laat berekenen door de Edge..)

@JaVaWa @pdukers Probleem was een stuk eenvoudiger.. blijkbaar had ik de aangepaste waypoints in Strava niet opgeslagen en had de route in Connect en dus ook de Garmin geen extra koerspunten. Eenmaal een route opgeslagen incl opgeslagen aangepaste waypoint en alles kwam tevoorschijn in Connect en de Garmin.. |:(

  • Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-06 15:19
la_fusion schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:29:
[...]

Ja, erg handig tijdens een langere rit om zo wat meer vooruit te kunnen kijken qua beklimmingen. Echter, omdat die functie automatisch ook gegenereerd wordt tijdens het rijden op de Edge niet zo nodig. Alleen die functie wordt niet toegepast in Connect(als je dus niet de route laat berekenen door de Edge..)

@JaVaWa @pdukers Probleem was een stuk eenvoudiger.. blijkbaar had ik de aangepaste waypoints in Strava niet opgeslagen en had de route in Connect en dus ook de Garmin geen extra koerspunten. Eenmaal een route opgeslagen incl opgeslagen aangepaste waypoint en alles kwam tevoorschijn in Connect en de Garmin.. |:(
Ik weet niet of je exact hetzelfde bedoelt maar Ik heb het hier al eens gemeld. Bij mijn 1050 worden die klimmen niet (meer) gedetailleerd weergegeven. Of ik nu een gpx upload in GC, sync via Strava of Komoot .. ik krijg in GC en tijdens de rit altijd een heel vaag klimprofiel, vaak in één kleur, en na de klim krijg ik dan een pop-up van de klim die er dan heel gedetailleerd(en vaak veel zwaarder) uitziet. Alles staat correct ingesteld en de klantendienst kon/wou me niet verder helpen of het toestel vervangen. Best sneu voor het vlaggenschip, op mijn 840 en 1040 werkte dit prima.

  • la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-06 20:22
Cloclo100 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 21:07:
[...]

Ik weet niet of je exact hetzelfde bedoelt maar Ik heb het hier al eens gemeld. Bij mijn 1050 worden die klimmen niet (meer) gedetailleerd weergegeven. Of ik nu een gpx upload in GC, sync via Strava of Komoot .. ik krijg in GC en tijdens de rit altijd een heel vaag klimprofiel, vaak in één kleur, en na de klim krijg ik dan een pop-up van de klim die er dan heel gedetailleerd(en vaak veel zwaarder) uitziet. Alles staat correct ingesteld en de klantendienst kon/wou me niet verder helpen of het toestel vervangen. Best sneu voor het vlaggenschip, op mijn 840 en 1040 werkte dit prima.
Dit is bij mijn 840 niet het geval en ik kan mij voorstellen dat je daar van baalt op een x50 model.

Overigens is het probleem met de aangepaste waypoints nog iets anders geworden. Ik had daadwerkelijk de routepunten goed aangepast op de Strava website. Daarna heb ik echter nog een keer de route geopend op de Strava app en aangepast & opgeslagen. Bij het openen van de route in de app, zijn de aangepaste routepunten weer gewone punten en verliest hij de aangepaste gegevens.

  • Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-06 15:57
ik kan als goed is vanavond mijn Karoo 3 oppikken. Mensen nog tips of dingen die handig zijn om gelijk te doen als ik het in gebruik neem? Heb er voor gekozen omdat ik de maps mooist uit vond zien, en de navigatie en herberekenen beste leek te zijn. Het sideloaden vond ik mooi aspect geen idee hoeveel gebruik van ga maken maar de nerd in mij kan het in iedergeval waarderen :D

  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 16:37
Momenteel gebruik ik een Garmin Edge 530 en ben er opzich tevreden mee maar het begint een beetje een outdated apparaat te worden. Is niet su-per snel meer, doet beetje moeilijk met routes downloaden en anders syncen met Garmin Connect (bij thuiskomst eigenlijk eerst ff 5m uitzetten en dan aan en dan krijg ik eerst meldingen van download failed en uiteindelijk upload ie het wel). De batterijduur is ook niet meer wat het in het begin was, kortom! Eigenlijk wel tijd voor wat anders.

Ik zit verder niet per se vast aan Garmin, bijna elk ander merk synct wel met Strava en Garmin Connect gebruik ik soms, maar echt een noodzaak is het verder niet. Als ik kijk naar de opties bij Garmin zou je voor een x50 serie kunnen gaan welke ik best wel aan de prijs vind, maar ook de batterijduur is niet je-van-het. Tenzij je wellicht een 1050 neemt maar dan met 30u batterij voor richting de €600,- is mij echt wel een beetje overdreven.

Wat voordelen die Garmin nu heeft is dat het dan "bekend terrein" is, en ze hebben een interne bel. Iets waar ik mijn bonusbuttons op mijn SRAM Force E1 mee kan gebruiken om te bellen. Geen ramp, ik heb op 1 van de 2 fietsen nu gewoon een bel zitten en kan die ook op de andere nog gewoon mooi wegwerken, was ik nog niet aan toegekomen.

Wat voor mij denk ik de belangrijkste punten zijn:
- Goede batterijduur, ik vind 20u+ toch wel echt een minimum omdat ik een hekel heb aan alles dat constant opgeladen moet worden.
- Overzichtelijk scherm met zelf in te stellen datavelden (dat hebben alle merken wel denk ik)
- Genoeg datavelden zichtbaar tijdens navigeren. Ik rij toch geregeld ook bekendere stukken alsnog met route omdat ik dan goed in kan schatten hoever ik al ben en hoever ik nog moet. Routes die ik al tig x gereden heb is dat niet meer nodig, dat weet ik ondertussen wel, maar ik vind dat soort zaken wel heel handig. En bij Garmin kan je maar 2 datavelden zichtbaar hebben bij de kaart.
- Evt met bonusbuttons kunnen bladeren tussen verschillende schermen op de headunit
- Verder niet teveel poespas.

Mijn oog viel nu een beetje op iGPSPORT en dan met name de Binavi Air (https://www.igpsport.com/product/binavi-air). Ongeveer de grootte (iets hoger) van een Garmin 840 (en dus 530) en behoorlijk vol met zeer vergelijkbare eigenschappen die ik al ken van Garmin. En de prijs is ook echt heel vriendelijk, nieuw voor zo rond de €170,-. Zijn er gebruikers hier die dit merk gebruiken of gebruikt hebben, of mensen kennen die dit merk gebruiken en wat zijn dan een beetje de ervaringen?

Ik moet nog even uitzoeken in hoeverre die bonusbuttons te gebruiken zijn richting die BiNavi Air, maar wat bijv ook al wel een leuke feature is is dat vanaf de unit bijv een insta360 aangestuurd kan worden. Ik heb er momenteel geen een maar dat is nog wel iets dat op de wish-list staat.

  • Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:14

Sherlock

No Shit

orange.x schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:41:
En bij Garmin kan je maar 2 datavelden zichtbaar hebben bij de kaart.
Sorry, geen echt antwoord op je verhaal, maar alleen op deze quote. Dit werkt uitstekend:

https://apps.garmin.com/apps/97f56207-1d78-4b5a-8bd7-59a573fbd587

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.


  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sherlock schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:47:
[...]

Sorry, geen echt antwoord op je verhaal, maar alleen op deze quote. Dit werkt uitstekend:

https://apps.garmin.com/apps/97f56207-1d78-4b5a-8bd7-59a573fbd587
Mijn 1040 heeft er inmiddels 4. Weet niet hoe dat bij andere modellen zit. Mapdashbord werkt overigens prima

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 20-05-2026 15:52 ]


  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 16:37
@Sherlock Ah, geen slechte inderdaad. Maar idd handiger voor mensen die nog vrolijk hun Garmin gerbuiken en willen blijven gebruiken :)
orange.x schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:41:
Momenteel gebruik ik een Garmin Edge 530 en ben er opzich tevreden mee maar het begint een beetje een outdated apparaat te worden. Is niet su-per snel meer, doet beetje moeilijk met routes downloaden en anders syncen met Garmin Connect (bij thuiskomst eigenlijk eerst ff 5m uitzetten en dan aan en dan krijg ik eerst meldingen van download failed en uiteindelijk upload ie het wel). De batterijduur is ook niet meer wat het in het begin was, kortom! Eigenlijk wel tijd voor wat anders.

Ik zit verder niet per se vast aan Garmin, bijna elk ander merk synct wel met Strava en Garmin Connect gebruik ik soms, maar echt een noodzaak is het verder niet. Als ik kijk naar de opties bij Garmin zou je voor een x50 serie kunnen gaan welke ik best wel aan de prijs vind, maar ook de batterijduur is niet je-van-het. Tenzij je wellicht een 1050 neemt maar dan met 30u batterij voor richting de €600,- is mij echt wel een beetje overdreven.

Wat voordelen die Garmin nu heeft is dat het dan "bekend terrein" is, en ze hebben een interne bel. Iets waar ik mijn bonusbuttons op mijn SRAM Force E1 mee kan gebruiken om te bellen. Geen ramp, ik heb op 1 van de 2 fietsen nu gewoon een bel zitten en kan die ook op de andere nog gewoon mooi wegwerken, was ik nog niet aan toegekomen.

Wat voor mij denk ik de belangrijkste punten zijn:
- Goede batterijduur, ik vind 20u+ toch wel echt een minimum omdat ik een hekel heb aan alles dat constant opgeladen moet worden.
- Overzichtelijk scherm met zelf in te stellen datavelden (dat hebben alle merken wel denk ik)
- Genoeg datavelden zichtbaar tijdens navigeren. Ik rij toch geregeld ook bekendere stukken alsnog met route omdat ik dan goed in kan schatten hoever ik al ben en hoever ik nog moet. Routes die ik al tig x gereden heb is dat niet meer nodig, dat weet ik ondertussen wel, maar ik vind dat soort zaken wel heel handig. En bij Garmin kan je maar 2 datavelden zichtbaar hebben bij de kaart.
- Evt met bonusbuttons kunnen bladeren tussen verschillende schermen op de headunit
- Verder niet teveel poespas.

Mijn oog viel nu een beetje op iGPSPORT en dan met name de Binavi Air (https://www.igpsport.com/product/binavi-air). Ongeveer de grootte (iets hoger) van een Garmin 840 (en dus 530) en behoorlijk vol met zeer vergelijkbare eigenschappen die ik al ken van Garmin. En de prijs is ook echt heel vriendelijk, nieuw voor zo rond de €170,-. Zijn er gebruikers hier die dit merk gebruiken of gebruikt hebben, of mensen kennen die dit merk gebruiken en wat zijn dan een beetje de ervaringen?

Ik moet nog even uitzoeken in hoeverre die bonusbuttons te gebruiken zijn richting die BiNavi Air, maar wat bijv ook al wel een leuke feature is is dat vanaf de unit bijv een insta360 aangestuurd kan worden. Ik heb er momenteel geen een maar dat is nog wel iets dat op de wish-list staat.
Het grote voordeel van Garmin, Karoo en Wahoo is dat je hier en op vele andere fora vragen kunt stellen, maar ook via Google kan je makkelijk info vinden en je vindt héél veel reviews op Youtube. Denk zeker eens goed na alvorens je een toestel aanschaft wat niet bij de grote 3 behoort, anders wordt goedkoop een duurkoop.

  • chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-06 20:29
Sjenker schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 13:37:
ik kan als goed is vanavond mijn Karoo 3 oppikken. Mensen nog tips of dingen die handig zijn om gelijk te doen als ik het in gebruik neem? Heb er voor gekozen omdat ik de maps mooist uit vond zien, en de navigatie en herberekenen beste leek te zijn. Het sideloaden vond ik mooi aspect geen idee hoeveel gebruik van ga maken maar de nerd in mij kan het in iedergeval waarderen :D
Beetje de standaard dingen, Strava account koppelen, ANT+ sensoren koppelen, BeNeLux kaarten downloaden, lanyard monteren, profieletje in elkaar sleutelen met de velden die je wil zien, en lekker gaan fietsen :)

Tijdens gebruik kom je er vanzelf achter welke velden handig zijn!

  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 16:37
@RigolleM Opzich heb je daar gelijk in, dat heeft zeker een voordeel. Maar het is nou niet dat Karoo al zolang op de markt is en een enorm grote speler is. Dit is mede doordat ze gekocht zijn door SRAM dus niet heel snel weg zullen vallen.

Wahoo is in dat opzicht ook nog niet zolang op de markt, Garmin was er eerder maar nog eerder was Polar een grote speler maar zij lijken nu vooral nog te werken aan horloges.

En ik denk, dat is mede waarom ik ook verder aan het kijken ben, dat de gemiddelde consument een nieuwe Garmin van 400 toch wel wat veel vindt. En dan heb je het nieuwe instapmodel. Maargoed, het lijkt er op dat het nog geen enorm bekend merk is momenteel :) Heb ook maar even de toko zelf een mailtje gestuurd, ben benieuwd.
Wat wel veelal dan merkbaar is is dat de meeste reviews ook wel weer lijken te komen van mensen die er denk ik voor betaald worden om iets aan te prijzen. DC Rainmaker heeft ook geen enkele review van wat voor apparaat van dat merk vooralsnog. Het is even afwachten op reactie, heb er geen directe haast mee.

  • Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
ik ben het wel eens met @RigolleM .. op dit moment iets anders kopen dan Garmin, Wahoo of Karoo is gewoon een gok. iGPSPORT is misschien best een grote speler in het algemeen, maar die kunnen zomaar morgen de stekker eruit trekken als ze geen toekomst meer zien in deze tak van het bedrijf.

Ook weet je niet hoe goed nieuwe integraties zullen verlopen, bug fixes, nieuwe features.. Bij de andere 3 zit er altijd druk van de afzet markt achter. Bij iGPSPORT ontbreekt dat simpelweg.

En het kan heel goed zijn dat je het koopt met de mogelijkheden van nu en nooit wat anders nodig hebt, maar ook dat is een gok :)

op zicht zullen maar heel weinig mensen dit gebruiken, maar ik vind het bijvoorbeel enorm prettig dat mijn edge goed werkt met intervals.icu en ik workouts vanuit daar naar mijn edge kan sturen. Deze kan ik vervolgens buiten afwerken, maar ik kan met de gesycnte workout ook mijn Wahoo kickr core aansturen in ERG mode. Misschien kan een iGPSPORT dat ook, ik heb geen idee.
(Voorheen ook de integratie met trainerroad gebruikt, en ook join weleens getest. werkt dat bv met een iGPSPORT?)

Strava


  • Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-06 15:19
Ik zou toch uitkijken met nieuwe spelers op de markt. Het is ongelofelijk moeilijk om hierin te penetreren tussen alle gevestigde waardes. Nog niet zo heel lang geleden kwam absolute cycling met “the one” op de markt, een Nederlandse firma met een veelbelovend product en ditto design. Een jaar later zijn ze failliet gegaan omdat commercieel succes halen te moeilijk was. Alle gebruikers zaten vanaf dan met een EOL-product, zonder toekomstige updates of fixes.

  • GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik zou het gewoon doen als Tweaker-zijnde. Als de support onverhoopt wegvalt, reverse-engineer jij de hele boel en kunnen wij beta-testen.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.


  • Bubble-BE
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-06 15:52
Sjenker schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 13:37:
ik kan als goed is vanavond mijn Karoo 3 oppikken. Mensen nog tips of dingen die handig zijn om gelijk te doen als ik het in gebruik neem? Heb er voor gekozen omdat ik de maps mooist uit vond zien, en de navigatie en herberekenen beste leek te zijn. Het sideloaden vond ik mooi aspect geen idee hoeveel gebruik van ga maken maar de nerd in mij kan het in iedergeval waarderen :D
Je kan de animatie schaal minder zetten voor een vlotter scherm, standaard Android - developer settings.

  • Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

Superster en Usual Suspect

Ik ben ook echt super benieuwd naar zo'n iGPS, ziet er heel tof uit. Gewoon doen!

Denk best dat je wat anders kunt kopen dan iets van de grote 3. Kijk hoe snel de Coros Dura bij vooral ultra rijders groot is geworden.

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws


  • GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:58
iGPSports is partner van een grote wielerploeg (Groupama-FDJ), sponsordeal met Chris Froome en volgens mij was china fietsspul verzamelaar TraceVelo er ook niet heel negatief over.

Dus denk dat je je voor het geld geen buil aan zult vallen. Denk dat ze het vooral op analytics, garantie en integratie front gaan verliezen van de grote spelers, maar als je daar niks om geeft en het risico durft te nemen gewoon doen.

Flickr - Strava


  • Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:20
Ik zou het ook gewoon doen.

Wat is het ergste dat je kan overkomen? Dat je een keer verkeerd rijdt?

tjah, wellicht heeft het product over 5 jaar geen ondersteuning meer. Ik heb zelf nog een head unit langer dan 3 jaar gebruikt geloof ik. Bij intensief gebruik slijten deze toch best hard. Touch screens die het niet meer doen. Batterijduur die drastisch daalt. Knoppen die vast zitten. Vastlopers etc etc.

  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 16:37
Bedankt voor de verdere reacties. Ik wacht nog even de reactie af van ze via de mail mbt de bonusknoppen van de shifters en dan bestaat de kans best dat ik daar een gokje ga wagen.

@Prulleman momenteel gebruik ik dat soort verbindingen met andere platforms niet, en voorzie ook niet dat ik dat in de toekomst ga doen. Als ik ook kijk naar het pure gebruik dan is het eigenlijk vrij simpel: weergeven van 1 of 2 schermpjes en het uploaden van de data naar Strava. Dus als het inladen van een route makkelijk gaat, via Komoot (wat goed ondersteund moet zijn als ik het begrijp) of desnoods via een GPX en ik kan het makkelijk volgen op de unit met wat extra velden dan ben ik eigenlijk al wel voorzien.

In de fietsgroep rijden we nu allemaal met Garmin's maar zelfs die groepfeature van het elkaar kunnen volgen op de kaart hebben we eigenlijk nooit gebruikt in tochten in het buitenland. Maar voor die paar dagen in het jaar is dat ook de moeite niet.

De keuze is dan nu €160 uitgeven en een gokje wagen maar wat niet een extreem risicovolle gok lijkt, of 300-400 uitgeven en gaan voor het iets bekendere. Waarbij ik dan met een 840 bijvoorbeeld vergelijkbare batterijtijd zit als de BiNavi Air en ik daar wel met de bonusknoppen pagina's kan scrollen op de unit. Maargoed, dat scrollen is al minder noodzakelijk als ik in 1 scherm zowel de kaart als de data kan zien die ik zou willen zien (wat ook kan op de 840 met de toevoeging gelinkt door @Sherlock). En de 850 zou dan nog als toevoeging hebben een digitale bel, maar levert ook weer batterijtijd in. Wordt dus in ieder geval tijd dat ik binnenkort even een bel installeer :) De extra besparing op de Garmin, als alles zou doorgaan en bevallen kan ik dan mooi steken in het kijken naar een aanschaf voor een insta360 X4 Air.

  • Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
orange.x schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 14:31:
Bedankt voor de verdere reacties. Ik wacht nog even de reactie af van ze via de mail mbt de bonusknoppen van de shifters en dan bestaat de kans best dat ik daar een gokje ga wagen.

@Prulleman momenteel gebruik ik dat soort verbindingen met andere platforms niet, en voorzie ook niet dat ik dat in de toekomst ga doen. Als ik ook kijk naar het pure gebruik dan is het eigenlijk vrij simpel: weergeven van 1 of 2 schermpjes en het uploaden van de data naar Strava. Dus als het inladen van een route makkelijk gaat, via Komoot (wat goed ondersteund moet zijn als ik het begrijp) of desnoods via een GPX en ik kan het makkelijk volgen op de unit met wat extra velden dan ben ik eigenlijk al wel voorzien.

In de fietsgroep rijden we nu allemaal met Garmin's maar zelfs die groepfeature van het elkaar kunnen volgen op de kaart hebben we eigenlijk nooit gebruikt in tochten in het buitenland. Maar voor die paar dagen in het jaar is dat ook de moeite niet.

De keuze is dan nu €160 uitgeven en een gokje wagen maar wat niet een extreem risicovolle gok lijkt, of 300-400 uitgeven en gaan voor het iets bekendere. Waarbij ik dan met een 840 bijvoorbeeld vergelijkbare batterijtijd zit als de BiNavi Air en ik daar wel met de bonusknoppen pagina's kan scrollen op de unit. Maargoed, dat scrollen is al minder noodzakelijk als ik in 1 scherm zowel de kaart als de data kan zien die ik zou willen zien (wat ook kan op de 840 met de toevoeging gelinkt door @Sherlock). En de 850 zou dan nog als toevoeging hebben een digitale bel, maar levert ook weer batterijtijd in. Wordt dus in ieder geval tijd dat ik binnenkort even een bel installeer :) De extra besparing op de Garmin, als alles zou doorgaan en bevallen kan ik dan mooi steken in het kijken naar een aanschaf voor een insta360 X4 Air.
met die afwegingen kan je het wel proberen inderdaad

Strava


  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@orange.x hidemybell al gezien?

  • Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-06 15:19
orange.x schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 14:31:
Bedankt voor de verdere reacties. Ik wacht nog even de reactie af van ze via de mail mbt de bonusknoppen van de shifters en dan bestaat de kans best dat ik daar een gokje ga wagen.

@Prulleman momenteel gebruik ik dat soort verbindingen met andere platforms niet, en voorzie ook niet dat ik dat in de toekomst ga doen. Als ik ook kijk naar het pure gebruik dan is het eigenlijk vrij simpel: weergeven van 1 of 2 schermpjes en het uploaden van de data naar Strava. Dus als het inladen van een route makkelijk gaat, via Komoot (wat goed ondersteund moet zijn als ik het begrijp) of desnoods via een GPX en ik kan het makkelijk volgen op de unit met wat extra velden dan ben ik eigenlijk al wel voorzien.

In de fietsgroep rijden we nu allemaal met Garmin's maar zelfs die groepfeature van het elkaar kunnen volgen op de kaart hebben we eigenlijk nooit gebruikt in tochten in het buitenland. Maar voor die paar dagen in het jaar is dat ook de moeite niet.

De keuze is dan nu €160 uitgeven en een gokje wagen maar wat niet een extreem risicovolle gok lijkt, of 300-400 uitgeven en gaan voor het iets bekendere. Waarbij ik dan met een 840 bijvoorbeeld vergelijkbare batterijtijd zit als de BiNavi Air en ik daar wel met de bonusknoppen pagina's kan scrollen op de unit. Maargoed, dat scrollen is al minder noodzakelijk als ik in 1 scherm zowel de kaart als de data kan zien die ik zou willen zien (wat ook kan op de 840 met de toevoeging gelinkt door @Sherlock). En de 850 zou dan nog als toevoeging hebben een digitale bel, maar levert ook weer batterijtijd in. Wordt dus in ieder geval tijd dat ik binnenkort even een bel installeer :) De extra besparing op de Garmin, als alles zou doorgaan en bevallen kan ik dan mooi steken in het kijken naar een aanschaf voor een insta360 X4 Air.
Ik zou die digitale bel alleszins niet meenemen in je beslissing, dat is echt een slechte grap bij Garmin.

  • Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:14

Sherlock

No Shit

Cloclo100 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:19:
[...]

Ik zou die digitale bel alleszins niet meenemen in je beslissing, dat is echt een slechte grap bij Garmin.
Daar ben ik het niet mee eens, vind het eigenlijk prima werken. In hoeverre je überhaupt een bel mee moet nemen in je overweging welke fietscomputer te kopen mag je uiteraard helemaal zelf weten.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.


  • Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 11:20
Ik zoek ook rustig aan vervanging voor een Bolt v1, heeft het jaren goed gedaan, maar merk dat hij nu met de batterij niet heel lang meer mee gaat (mogelijk ook omdat ik er een power meter aan heb hangen). Ben niet weg van een gokje, dus de iGPSport Magene of GEOID zijn wat mij betreft opties. Wat ik vooral mis zijn de reviews en daarmee ook de opzet van de achterkant. Ik heb op mijn fiets een hidemybell zitten voor wahoo aansluiting, en wil eigenlijk die ook niet vervangen. iGPSport en Magene lijken beide een Garmin-lock /mount te hebben, maar op de GEOID lijkt het er op dat je hem kan draaien. Iemand die hier kan valideren dat dit zo is (voor alle 3)?

Strava & Untappd - Do not combine!


  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 16:37
@Raznov Oh, heb gemist dat Magene er ook een heeft, ik gebruik van Magene al jaren een HR band en snelheidssensor in de wielen met goede tevredenheid. Ga ik ook nog even naar kijken.

@418O2 Ik ken ze inderdaad maar ik heb nu een mount waarvan ik 1 van de bouten vervang door een veel langere en die bout gaat dan ook door een cheap ass belletje heen. Heb dit al op een eerdere fiets zo gedaan en zit ook op mijn koersfiets maar nog niet op de nieuwste. Werkt prima, mooi weggewerkt, handig te bereiken en dan blijf ik ook een gopromount beschikbaar houden voor een grote voorlamp.

  • orlok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 15:52
Raznov schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:45:
Ik zoek ook rustig aan vervanging voor een Bolt v1, heeft het jaren goed gedaan, maar merk dat hij nu met de batterij niet heel lang meer mee gaat (mogelijk ook omdat ik er een power meter aan heb hangen). Ben niet weg van een gokje, dus de iGPSport Magene of GEOID zijn wat mij betreft opties. Wat ik vooral mis zijn de reviews en daarmee ook de opzet van de achterkant. Ik heb op mijn fiets een hidemybell zitten voor wahoo aansluiting, en wil eigenlijk die ook niet vervangen. iGPSport en Magene lijken beide een Garmin-lock /mount te hebben, maar op de GEOID lijkt het er op dat je hem kan draaien. Iemand die hier kan valideren dat dit zo is (voor alle 3)?
De mount van Garmin en Wahoo zijn zo goed als identique, alleen 90° gedraaid tov elkaar. GEOID is identique als Magene, het is een budget merk van Magene. Ik rijd al meer dan een jaar met de C606 van Magene en ben daar behalve van de navigatie kaarten (OSM) zeer tevreden over.

[ Voor 9% gewijzigd door orlok op 21-05-2026 18:24 ]

Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless


  • bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:16
We moeten ook niet net doen alsof fietscomputers high tech dingen zijn. T is simpele techniek voor 100 verschillende toepassingen gebruikt. Genoeg kennis beschikbaar.

Maw gewoon doen als je minder geld aan deze gadgets wilt uitgeven.

https://www.strava.com/athletes/38143282


  • DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:05
Nee maar je moet wel een apparaat kopen die gewoon stabiel is.
Genoeg devices die teveel testen/niet uit beta komen.
Rreden dat ik uiteindelijk van wahoo bolt die continu vastliep bij ritten boven de 200km weer terug ben gegaan naar garmin (edge 500>edge 800>wahoo bolt>edge 830>edge 840)
En volgens mij heb ik 4 bolts versleten door button rubbertjes die loslieten.

[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 21-05-2026 20:21 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035


  • Swaard
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 24-06 13:53
Ik verkoop zelf fiets gerelateerde accessoires waaronder Igpsport. In principe verkoop ik alleen artikelen waarvan ik zeker weet dat ze goed zijn en ik ze zelf getest heb. Ik had er een aantal op voorraad (binavi en binavi air) maar waren helaas al uitverkocht voor ik ze zelf kon testen. Bij een klant navraag gedaan en die was dik tevreden.

Over +- 2 weken komt er weer een paar binnen. Wanneer het lukt om hem te testen zal ik wat laten weten mbt pro’s en con’s. (Vergelijkingsmateriaal Garmin 1040 en Karoo 3)

  • Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-06 15:19
Sherlock schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:33:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, vind het eigenlijk prima werken. In hoeverre je überhaupt een bel mee moet nemen in je overweging welke fietscomputer te kopen mag je uiteraard helemaal zelf weten.
Nagenoeg niemand hoort die bel en ik heb echt veeeel geprobeerd.

  • Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 11:20
orlok schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 18:21:
[...]

De mount van Garmin en Wahoo zijn zo goed als identique, alleen 90° gedraaid tov elkaar. GEOID is identique als Magene, het is een budget merk van Magene. Ik rijd al meer dan een jaar met de C606 van Magene en ben daar behalve van de navigatie kaarten (OSM) zeer tevreden over.
Yes dat GEOID en Magene redelijk overeen komen ken ik. Ik heb meerdere GEOID en Magene sensors liggen, en ook 2 GEOID PM500 Spider Power meters (waar ik heel tevreden over ben). Het enige nadeel op de CC700 Pro is volgens mij dat ze geen ClimbPro (of iets identieks) hebben, even als de Strava Live Segment functie. Die eerste ben ik wel van plan te gebruiken (met hopelijk de Ventoux dit jaar) en die tweede gebruik ik heel regelmatig voor segmenten hier in de buurt. De Magene C606 heeft deze 2 opties wel voor zover ik kon vinden, maar hiervan is de navigatie veel minder (die is weer beter op de CC700 Pro). Voor beide functies zeggen de "developers" \ "marketeers" op Facebook dat ze er mee bezig zijn (wat zou kunnen, het is ook werkende gekregen op de C606), maar het is er nog niet.

Het prijsverschil is op dit moment 85 euro vs 170 euro (op Amazon, iets goedkoper te krijgen voor beide op Aliexpress). Ik ben overigens tevreden over Wahoo en in het verleden Garmin, maar vind gewoonweg de prijzen uit de hand lopen voor wat ze te bieden hebben tegenover de Magene, GEOID en iGPSport modellen. Natuurlijk is het ook een gok, want Chinees en ondersteuning.

Strava & Untappd - Do not combine!


  • orlok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 15:52
Raznov schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 09:08:
[...]

Yes dat GEOID en Magene redelijk overeen komen ken ik. Ik heb meerdere GEOID en Magene sensors liggen, en ook 2 GEOID PM500 Spider Power meters (waar ik heel tevreden over ben). Het enige nadeel op de CC700 Pro is volgens mij dat ze geen ClimbPro (of iets identieks) hebben, even als de Strava Live Segment functie. Die eerste ben ik wel van plan te gebruiken (met hopelijk de Ventoux dit jaar) en die tweede gebruik ik heel regelmatig voor segmenten hier in de buurt. De Magene C606 heeft deze 2 opties wel voor zover ik kon vinden, maar hiervan is de navigatie veel minder (die is weer beter op de CC700 Pro). Voor beide functies zeggen de "developers" \ "marketeers" op Facebook dat ze er mee bezig zijn (wat zou kunnen, het is ook werkende gekregen op de C606), maar het is er nog niet.

Het prijsverschil is op dit moment 85 euro vs 170 euro (op Amazon, iets goedkoper te krijgen voor beide op Aliexpress). Ik ben overigens tevreden over Wahoo en in het verleden Garmin, maar vind gewoonweg de prijzen uit de hand lopen voor wat ze te bieden hebben tegenover de Magene, GEOID en iGPSport modellen. Natuurlijk is het ook een gok, want Chinees en ondersteuning.
Het probleem overigens van de navigatie bij de C606 van Magene is trouwens de onderliggende OSM wegenkaart die geen aparte fietspaden kent waardoor de navigatie je dus via de autowegen kan sturen. Voor wat betreft de software zelf is er wat mij betreft geen verbetering nodig want hij stuurt bij afslag gemist na een paar tellen met waarschuwing om terug te keren gewoon door naar de volgende om de route te vervolgen.

Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless


  • pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@orlok kun je wellicht handmatig openfietmap kaarten installeren?

  • dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:50

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Van de week trouwens een nieuw update voor de Garmin Edge 850 SW 31.29

Changelog:
  • Added Support for Bosch smart system eBikes.
  • Added support for gear tracking improvements.
  • Updated radar data screen to support the selected Color Mode instead of always displaying in dark mode.
  • Fixed some flat roads giving credit for climbs.
  • Fixed auto zoom while following a course.
  • Fixed Strava widget freezing on some devices.
  • Fixed ClimbPro page not showing grade/position correctly.
  • Fixed time in gear for shifters not showing in ride summary.
  • Fixed time in gear for Shimano eBike shifters.
  • Fixed crash during course navigation.
  • Fixed crash while searching for recent finds.
  • Fixed translation issue causing "Day" to be added to date strings.
  • Fixed elevation profile manual scale adjustments.
  • Fixed dew point and UV-index in weather widget.
  • Fixed crash using RTS to edit data screens.
  • Fixed crash on course list.
  • Fixed step goal being changed unexpectedly.
  • Fixed CIQ data fields causing UI lag/freeze. CIQ data fields will now start when you enter the timer loop or when an activity is started.
  • Fixed options menu while start/stop/pause overlay is present.
  • Fixed Daily Suggested Workouts showing on the main menu when toggled off.
  • Fixed shifter button actions for configurations with more than 4 available buttons.
  • Fixed map data field locked to track up orientation.
  • Fixed ClimbPro remaining climb distance on the edit page.
  • Fixed speed value on speed graphical data field.
  • Fixed contacts not displaying on remote widget for inReach mini 2.
  • Fixed workout schedule showing only rest days after modifying target type.
  • Fixed label alignment on the timer overlay.
  • Fixed battery icon on the status bar page.
  • Fixed slow syncing over wifi.
  • General improvements to device stability and addressed various minor bugs

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ


  • orlok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 15:52
pdukers schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:27:
@orlok kun je wellicht handmatig openfietmap kaarten installeren?
Als dat mogelijk zou zijn had ik dat allang gedaan, maar helaas kan je alleen de aangeboden kaarten downloade/installeren.

Ik heb Magene er al meerdere keren op geattendeerd maar verkoop in 'Nederland' is niet hun doelgroep denk ik. Het schijnt een andere partij (OneLapFit ?) te zijn die de wegenkaarten voor Magene etc. samenstelt.

[ Voor 26% gewijzigd door orlok op 22-05-2026 14:19 ]

Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless


  • esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Vandaag de POI oplossing die ik gebruik om mij te herinneren om een afslag niet te gebruiken of juist wel werkt mooi. Ik moet de teksten nog wat inkorten en ik heb twee regels ter beschikking en ik gebruikte alleen de tweede. Die wordt tweede regel wordt niet in zijn geheel getoond en zo de eerste regel ook gaan gebruiken nu.

Ook de locatie waar het POI punt plaatst maakt uit voor de melding en ik zal dus op meer afslagen van een kruising of splitsing om de juiste melding te krijgen.

Via de Fit File Tools combiner kan ik het zelfgemaakt POI bestand toevoegen aan bestaande routes en dat is dan handmatig en moet het dan weer naar de fietscomputer kopiëren. Het bestand ik 5KB groot en zo heeft het niet al te veel impact op het geheugen. Getest en het werkt.

  • Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een Garmin edge explore van 5 jaar oud. Als ik deze oplaadt komt het batterijpercentage niet verder dan zo’n 71%. Ik heb dit met verschillende laders en laadkabels.

Nadert de batterij gewoon z’n einde? Of zou er iets gecalibreerd kunnen worden? Hij is verder niet heel intensief gebruikt (alleen in de ‘mooie’ tijd van het jaar meestal 1-2 ritjes per week van een uur).

  • Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 11:20
orlok schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:19:
[...]

Het probleem overigens van de navigatie bij de C606 van Magene is trouwens de onderliggende OSM wegenkaart die geen aparte fietspaden kent waardoor de navigatie je dus via de autowegen kan sturen. Voor wat betreft de software zelf is er wat mij betreft geen verbetering nodig want hij stuurt bij afslag gemist na een paar tellen met waarschuwing om terug te keren gewoon door naar de volgende om de route te vervolgen.
Uiteindelijk ook voor de C606 gegaan van Magene. De GEOID lijkt vrijwel het zelfde apparaat te zijn, echter lijken de kaarten beter - maar zijn er nog een Strava (live) segmenten en zit er nog geen ClimbPro (of ietse dergelijks) op. Beide vond ik zelf wel fijn om te hebben, dus de Magene aangeschaft. Gisteren de eflstedentocht gereden er mee, en qua batterij gelijk al gelukkig mee, de wahoo bolt had deze rit niet getrokken zonder power bank. Het was wel gelijk de vuurdoop, want ik heb geen tijd gehad om de Magene voor die tijd te testen, dus snel instellen en gaan. Het apparaat voelt degelijk aan, navigatie nog niet gebruikt. Overige functies, zoals een strava segment, werkt allemaal prima. Ik moet nog een beetje tunen met alle functies en hoe lang het scherm actief is om te kijken wat het beste werkt. Al met al zeer tevreden, maar mocht er binnen een x aantal dagen voor de GEOID deze 2 functies alsnog beschikbaar komen, zal de Magene alsnog terug gaan (verwacht ik).

Strava & Untappd - Do not combine!


  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 16:37
@Raznov Je hebt neem ik aan die elfstedentocht qua route wel ingeladen op je Magene dan toch? Bedoel je met navigeren erop iets anders dan?

Hoeveel uur heb je het apparaat aangehad en hoeveel % had je nog over na de rit?

  • Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 11:20
orange.x schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:02:
@Raznov Je hebt neem ik aan die elfstedentocht qua route wel ingeladen op je Magene dan toch? Bedoel je met navigeren erop iets anders dan?

Hoeveel uur heb je het apparaat aangehad en hoeveel % had je nog over na de rit?
Navigatie in geheel nog niet gebruikt, dus ook niets ingeladen van een gpx of iets dergelijks (geen tijd voor gehad). Ik heb kaarten van Nederland wel ingeladen.

Uiteindelijk heb ik de battery-save (Long Battery Life) stand aangezet, 15 sec scherm aan en dan auto backlight uit. Op 80% (ergens 200km) van de tocht stond de batterij nog op 79%. Toen eens de backlight aangelaten en verder gereden, toen ging het een stuk sneller, uiteindelijk had hij eind van de rit 43% over. Het is dus een beetje zoeken naar de beste instelling, maar ik vind het ook niet erg dat het scherm niet altijd aan staat.

Strava & Untappd - Do not combine!


  • sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ben me ervan bewust dat dit eigenlijk belachelijk is en een compleet luxe probleem aar toch..... :p

Vorig jaar een Wahoo Bolt V2 gekocht want de V1 was op en wilde bij een nieuwe fiets een nieuwe fietscomputer. Opzich tevreden over de V2 alleen is hij met navigeren en meerdere bochten achter elkaar simpelweg te traag :X Meestal gaat dat goed omdat als ik dat zie ik van tervoren even goed kijk maar soms gaat het fout en dan even remmen en omkeren. Geen biggie natuurlijk maar wel wat irritant zeker als je met meerdere mensen rijd :(
Om daarvoor nou een V3 te kopen vind ik ook weer zo wat maar nu heb ik wat kadobonnen gekregen en als ik de V2 dan verkoop valt de schade (hopelijk) mee.

Compleet debiele gedachtegang? Kan de kadobonnen ook gebruiken voor een Trackr radar maar het nut daarvan ben ik nog niet helemaal overtuigd :?

Gabriël AM5


  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 16:37
@sapphire Ik zou dan eerder voor een andere headunit gaan als je ook daarbij weet dat die het probleem oplost. Ik herken je probleem ook wel met mijn Garmin 530 dus. Die is ook de snelste niet meer en dan maakt ook wel dat je eens verkeerd fietst. Geen complete ramp natuurlijk maar als het niet hoef!

Zo'n radar, ik fiets eigenlijk altijd met 1 oortje in (rechts), als ik solo rij, en heb nog nooit een probleem gehad met verkeer dat ik niet hoorde of graag had willen opmerken dat achter me zat etc. Daar kan je toch voor omkijken?

Gisteren reed ik door Doorn heen en zat gewoon op mijn helft en was een bocht naar rechts aan het maken toen er ineens een auto vol door die binnenbocht kwam zetten, ook niet zachtjes ofzo... Het ging allemaal gelukkig goed, maar je hebt er mensen bijzitten... Goed, heb je aan zo'n radar in die situatie ook niets :+

@Raznov Ah, maar die 20% van de rit is dan uiteindelijk een paar uur geweest en dan is de batterij van 70+ naar 40+ gegaan? Dat is nog best rap gegaan dan zou ik zeggen. Ik moet nog steeds even kijken op welke helderheid mijn 530 nu ingesteld staat. Dat is dan ook een beetje om te kunnen inschatten of die BiNavi Air helder genoeg zou kunnen zijn, lees daar ook nog wel wat over. Gisteren een YT filmpje gezien waarbij de 530 en een gewone BiNavi beide op 100% stonden en daar zag ik weinig verschil. Heb zelf geen problemen met het aflezen van de 530 in welke weersomstandigheid dan ook, dus dat euvel zou er niet moeten zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door orange.x op 27-05-2026 09:46 ]


  • sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:24

sapphire

Die-hard pruts0r

@orange.x Ja ik twijfel een beetje want op puntje na ben ik prima tevreden over mijn Bolt.

Wat betreft de radar ben ik daar gewoon niet van overtuigd, kwam erop door een discussie in het wielrentopic en moet nog eens aan een fatsoenlijk achterlicht...
Hier in Nederland mis ik het amper maar in het buitenland is het misschien wel handiger aangezien je daar als fietser vaak op de weg rijd :?

Gabriël AM5


  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 16:37
@sapphire Ja, dan zou het voor het buitenland nog kunnen maar ook daar tja. In het slechtste geval ziet iemand je niet, en dan merk je op via de radar dat er iemand van achteren komt (die je evt ook hoort dan) en ja die radar gaat volgens mij niet er voor zorgen dat je dan de keuze maakt om in de berg te sturen om een aanrijding te voorkomen? Lijkt mij.... Maar misschien kan iemand anders daar wat zinnigs over zeggen :) Want het enige verschil zou dan zijn dat je weet dat je evt aangereden wordt vs dat je het niet weet.. Maargoed, als de eindconclusie dan is dat je hoe dan ook aangereden wordt dan ja :P Wat helpt het dan!?

  • Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 11:20
orange.x schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:39:
@Raznov Ah, maar die 20% van de rit is dan uiteindelijk een paar uur geweest en dan is de batterij van 70+ naar 40+ gegaan? Dat is nog best rap gegaan dan zou ik zeggen. Ik moet nog steeds even kijken op welke helderheid mijn 530 nu ingesteld staat. Dat is dan ook een beetje om te kunnen inschatten of die BiNavi Air helder genoeg zou kunnen zijn, lees daar ook nog wel wat over. Gisteren een YT filmpje gezien waarbij de 530 en een gewone BiNavi beide op 100% stonden en daar zag ik weinig verschil. Heb zelf geen problemen met het aflezen van de 530 in welke weersomstandigheid dan ook, dus dat euvel zou er niet moeten zijn.
Klopt, dat ging ook inderdaad best snel, maar daar moet ik dus nog even naar kijken. Een enkele rit met het apparaat geeft voor mij nog iets te weinig beeld wat het precies kan. Het voordeel is dat hij het op deze manier in ieder geval netjes voor 10+ uur heeft bijgehouden. De komende ritten zal ik hopelijk iets meer inzicht hebben hoe de batterij zich houdt tegenover de Bolt V1.

Radar vind ik overigens nu echt zo'n toevoeging waar ik minder dan 100 euro voor over heb. Vind ze vaak te prijzig. Ik heb tijdens het fietsen meestal een bone conduction koptelefoon op, niet max volume, en hoor eigenlijk alles wel aankomen. Wat het grootste probleem geeft voor mij als fietser zijn de elektrische autos, deze hoor je niet altijd aankomen, en daar kan zo'n radar een uitkomst zijn. Aan de andere kant, het is leuk dat je weet dat er achter je iets aan komt, maar je zal nog altijd zelf moeten kijken voordat je oversteekt.

Strava & Untappd - Do not combine!


  • Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dank, nog nooit van gehoord dat je een batterij kan calibreren ;) Ik heb eerst maar eens de tip opgevolgd om de aan/uit knop 10 seconden in te drukken. Dan gaat ie herstarten en staat de batterij opeens op 100% (terwijl die daarvoor op 45% oid stond). Ik vraag me dan even af of dat wel klopt. Ik heb hem daarom nu maar gewoon op 'rit opnemen' gezet en weggelegd totdat de batterij leeg is. Daarna weer opladen en kijken of ie tot 100% wil komen.
Palomar schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:51:
[...]

Dank, nog nooit van gehoord dat je een batterij kan calibreren ;) Ik heb eerst maar eens de tip opgevolgd om de aan/uit knop 10 seconden in te drukken. Dan gaat ie herstarten en staat de batterij opeens op 100% (terwijl die daarvoor op 45% oid stond). Ik vraag me dan even af of dat wel klopt. Ik heb hem daarom nu maar gewoon op 'rit opnemen' gezet en weggelegd totdat de batterij leeg is. Daarna weer opladen en kijken of ie tot 100% wil komen.
Hij weet nu weer wat 100% is, en kan hij terug nauwkeuriger zakken in procentage. Als de batterij al wat ouder is zal hij sneller zakken dan wanneer hij spiksplinter nieuw is.
Laadt je hem altijd op tot 100%? En ontlaadt je hem soms volledig? Dit zorgt ook voor dat BMS (batterijbeheersysteem) terug accuraat is.

Ik vond toen de eerste radars beschikbaar waren, dit één van de beste uitvindingen van het moment. Ja ik rij in België, en ja wij rijden vaak op de gewone weg. Op trage wegen (zonder fietspad) rijden we vaak iets meer naar links, om de putten en oneffenheden in de weg te vermijden, en dan is het handig wanneer je weet dat er iets achter jou komt om terug rechts te rijden. Ik kijk ook altijd als ik een baan oversteek, maar ik kan mij niet herinneren dat de radar dit verkeerd heeft ingeschat, dus is omkijken gewoon ff bevestigen dat het OK is.
Misschien minder van toepassing in NL, maar zo zie ik ook speedpedelecs naderen... en draai ik mijn stuur ook meer de rechterkant op meer plaats te maken.

[ Voor 28% gewijzigd door RigolleM op 27-05-2026 12:39 ]


  • orlok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 15:52
Raznov schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:04:
[...]

Navigatie in geheel nog niet gebruikt, dus ook niets ingeladen van een gpx of iets dergelijks (geen tijd voor gehad). Ik heb kaarten van Nederland wel ingeladen.

Uiteindelijk heb ik de battery-save (Long Battery Life) stand aangezet, 15 sec scherm aan en dan auto backlight uit. Op 80% (ergens 200km) van de tocht stond de batterij nog op 79%. Toen eens de backlight aangelaten en verder gereden, toen ging het een stuk sneller, uiteindelijk had hij eind van de rit 43% over. Het is dus een beetje zoeken naar de beste instelling, maar ik vind het ook niet erg dat het scherm niet altijd aan staat.
Bedankt voor de 'tip' dat je de kaart van Nederland hebt ingeladen. Het was mij niet bekend dat dat mogelijk was want tot heden had ik de kaart van Europa A (met dus tot voor kort Nederland) ingeladen. Niemand heeft mij gewaarschuwd dat dat dus was veranderd. Enfin, meteen vandaag de kaart met navigatie getest. In ieder geval staan daar dus ook fietspaden op, helaas niet allemaal. Bij het herberekenen van de route maakt hij nu wel gebruik van de 'beschikbare' fietspaden. Alleen heb je daar dus wel een internet verbinding van je telefoon app OneLapFit voor nodig, dus geen off-line werking.

Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless


  • MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-06 21:48
orange.x schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:48:
@sapphire Ja, dan zou het voor het buitenland nog kunnen maar ook daar tja. In het slechtste geval ziet iemand je niet, en dan merk je op via de radar dat er iemand van achteren komt (die je evt ook hoort dan) en ja die radar gaat volgens mij niet er voor zorgen dat je dan de keuze maakt om in de berg te sturen om een aanrijding te voorkomen? Lijkt mij.... Maar misschien kan iemand anders daar wat zinnigs over zeggen :) Want het enige verschil zou dan zijn dat je weet dat je evt aangereden wordt vs dat je het niet weet.. Maargoed, als de eindconclusie dan is dat je hoe dan ook aangereden wordt dan ja :P Wat helpt het dan!?
Ik heb dan de Garmin RTL515 radar en dat is toch na de fiets en na de fietscomputer een van de beste aankopen geweest. Het maakt denk ik ook wel uit waar je fietst (en op wat voor wegen). Ik woon in Drenthe en fiets voornamelijk in Drenthe en Groningen en dat rijdt wel heel fijn met zo'n radar, zeker op 60 en 80 wegen waar je zelf ook op mag/moet fietsen. Los van het feit dat je zelf veel eerder zichtbaarder bent, weet je ook al wat er tot zo'n 125 meter achter je rijdt en hoe hard het er aan komt (oranje is normaal, rood is snel). Zeker met WK4 of harder tegen hoor je echt niet wat er achterop komt. Enige nadeel vind ik dat je bij een los fietspad langs een autoweg ook de signalen/alerts krijgt terwijl dat dus niet uitmaakt.

Als je in het wielrentopic zoekt op de Garmin radar/RTL515 komt je genoeg andere (louter positieve) ervaringen tegen denk ik.

Komoot


  • Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
RigolleM schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:32:
[...]

Hij weet nu weer wat 100% is, en kan hij terug nauwkeuriger zakken in procentage. Als de batterij al wat ouder is zal hij sneller zakken dan wanneer hij spiksplinter nieuw is.
Laadt je hem altijd op tot 100%? En ontlaadt je hem soms volledig? Dit zorgt ook voor dat BMS (batterijbeheersysteem) terug accuraat is.
Ik heb hem gisteren dus herstart door de powerknop heel lang in te drukken. Toen stond het batterijpercentage opeens op 100%. Toen een activiteit gestart en de Edge gewoon weggelegd. Na een uur of 10 was de batterij leeg en ging ie uit. Vanochtend weer opgeladen vanaf 0% en nu staat ie weer op 100%. Denk dat het zo dus weer goed is :)

  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 16:37
Heb even contact gehad met iGPSPORT ondertussen, via de service@ ging het wel snel itt marketing@. Anyweg, de BiNavi Air en BCS500 (nieuwer model ook) ondersteunen dus WEL paginabrowsen via de bonusknopjes van Shimano, welke een gesloten protocol gebruiken en zover ik las alleen gebruikt kan worden als Shimano dat toestaat. Ook de digitale bel van de BCS500 kan wel gebruikt worden door Shimano knopjes dus. Maar er is dus momenteel geen support voor de bonusknoppies van SRAM welke gewoon gebruik maken van een open ANT+ protocol en dus vrijelijk te implementeren is :o

Mogelijk dat ze dit via een upgrade nog wel toe gaan voegen, maarja, dat is dus altijd maar net de vraag. En ergens hebben die BiNavi Air maar ook de BCS500 wel een soort van voordeel omdat je ook een koppeling kan maken met digitale camera's: DJI Action 4 / 5 Pro en de Insta360 X5 / X4 Air. Alleen is dat nog echt vanaf de unit zelf en niet dmv indrukken van een bonusknopje.

Ik denk dan: maak per profiel dat je in kan stellen een settingslijstje en wijs knoppen toe aan bepaalde acties. En dan het liefst zoveel mogelijk wat je zou kunnen, bijv:
- Navigeer naar dit specifieke overzicht
- Laat de bel horen
- Neem een foto met de camera, of start een video met de camera
- Volgende pagina... etc

Als je dat soort zaken mogelijk maakt heb je wel gelijk weer een paar streepjes voor op de concurrentie!

  • esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Sigma bike computer heeft een update uitgebracht van hun RIDE-app. Zij bieden nu ook premium (kosten aan verbonden) functies. Ik kijk de kat nog uit de boom voordat ik ga updaten want wat die premium functies zijn en wat de kosten straks zijn ik zo snel niet vinden.

Ik ben tevreden met wat de huidige versie van de APP en mis daar nog niets.

Meer info in Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sigmasport.link2&hl=en-SG en klik dan achter "About this APP" op de pijl naar rechts.

Hieronder een overzicht van wat de standaard versie en de premium versie verschillen. De aankoop van premium zit tussen de 3,59 en 55,99 Euro waarschijnlijk kun je per maand of per jaar betalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89hZDrcBxLTR8PXur53qE222Mhs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SoQjzD0WtYCS9OqMYWnMvzJg.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGIZ5-uXb2rapeYmOq3tBO5j-lU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/z2MZWNdAS69zN8Rdzs0XeTZF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door esphome op 29-05-2026 14:51 ]


  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 16:37
Na wat wikken en wegen en bekijken van reviews toch besloten om voor de BiNavi Air te gaan. Uiteindelijk via Ali besteld omdat het dan nog een euro of 25 scheelt. Terugsturen zal het toch niet gaan worden. En hij komt uit Spanje dus zo gek lang zal het niet moeten duren.

Ben benieuwd! Zal voor eventuele geïnteresseerden wel wat informatie achterlaten als ik hem een tijdje gebruikt heb. Zal ook wel even wat foto's of video maken van vergelijk qua zichtbaar tussen de Garmin 530 die ik nu heb en de nieuwe.

En dan maar hopen dat ze bij iGPSPORT over een tijdje die bonusbuttons werkend gaan maken :) En anders maar niet. In ieder geval binnenkort ook maar even een dedicated bel erop zetten, die ontbreekt nu nog.

  • Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 11:20
orange.x schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:39:
@sapphire Ik zou dan eerder voor een andere headunit gaan als je ook daarbij weet dat die het probleem oplost. Ik herken je probleem ook wel met mijn Garmin 530 dus. Die is ook de snelste niet meer en dan maakt ook wel dat je eens verkeerd fietst. Geen complete ramp natuurlijk maar als het niet hoef!

Zo'n radar, ik fiets eigenlijk altijd met 1 oortje in (rechts), als ik solo rij, en heb nog nooit een probleem gehad met verkeer dat ik niet hoorde of graag had willen opmerken dat achter me zat etc. Daar kan je toch voor omkijken?

Gisteren reed ik door Doorn heen en zat gewoon op mijn helft en was een bocht naar rechts aan het maken toen er ineens een auto vol door die binnenbocht kwam zetten, ook niet zachtjes ofzo... Het ging allemaal gelukkig goed, maar je hebt er mensen bijzitten... Goed, heb je aan zo'n radar in die situatie ook niets :+

@Raznov Ah, maar die 20% van de rit is dan uiteindelijk een paar uur geweest en dan is de batterij van 70+ naar 40+ gegaan? Dat is nog best rap gegaan dan zou ik zeggen. Ik moet nog steeds even kijken op welke helderheid mijn 530 nu ingesteld staat. Dat is dan ook een beetje om te kunnen inschatten of die BiNavi Air helder genoeg zou kunnen zijn, lees daar ook nog wel wat over. Gisteren een YT filmpje gezien waarbij de 530 en een gewone BiNavi beide op 100% stonden en daar zag ik weinig verschil. Heb zelf geen problemen met het aflezen van de 530 in welke weersomstandigheid dan ook, dus dat euvel zou er niet moeten zijn.
Ik zag dat je uiteindelijk voor een iGPSport bent gegaan, maar om dan voor de anderen nog even er op terug te komen:

606 nu een paar ritten gebruikt, ook met scherm altijd aan en de batterij is prima. Wat er bij de Elfstedentocht precies is gebeurd, geen idee. Maar nu een aantal keer wat ritten van 1 a 2 uur gemaakt en het percentage liep heel netjes. In 1 uur van 42% naar 38% was geen probleem. Wel merkte ik dat het percentage wat sneller ging zodra de telefoon gekoppeld is, maar verder geen problemen bij "normaal" gebruik. Zeer tevreden, de Bolt v1 mag de deur uit.

Strava & Untappd - Do not combine!


  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 16:37
@Raznov Ben inderdaad gegaan voor de iets kleinere formfactor en daarbij toch een groot scherm. En de lichte hoop dat ze over een tijdje wat functionaliteit toevoegen mbt de bonusbuttons van SRAM. Ik ga ze hierin gewoon een beetje spammen en doen :)

Ik had eerder ook nog een bericht op de Strava Club van iGPSPORT gepost met wat vragen. Is uiteindelijk niet zoveel uitgekomen maar zag wel dat er een soort challenge was waarbij er 3 hartslagbanden verloot werden onder de deelnemers die in een halve maand 100km hadden gereden. Heb ik zowaar gewonnen, die hartslagband is ondertussen al binnen maar die BiNavi Air nog niet! Hopelijk ook snel zodat ik een ritje er mee kan maken en kan gaan testen. Maar een extra hartslagband is nooit verkeerd 8)

  • arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:28
Ik heb de laatste tijd veel problemen met het verbinden van sensoren en/of wegvallende rtl515 radar op mijn Garmin Edge 530. Ik heb vandaag maar eens een factory reset gedaan om te kijken of dat wil helpen. Stiekem kijk ik ook al naar de Edge 850🤫

Zijn er meer mensen die de connectie problemen ervaren de laatste weken?

  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
arvidbeheerder schreef op zondag 7 juni 2026 @ 16:18:
Ik heb de laatste tijd veel problemen met het verbinden van sensoren en/of wegvallende rtl515 radar op mijn Garmin Edge 530. Ik heb vandaag maar eens een factory reset gedaan om te kijken of dat wil helpen. Stiekem kijk ik ook al naar de Edge 850🤫

Zijn er meer mensen die de connectie problemen ervaren de laatste weken?
Ik had dat laatst ook. Ook een reset van de edge gedaan en sindsdien is het goed.

Er gaan geruchten over een x60 serie die komen gaat, dus nu upgraden is niet zo handig

  • La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:40
418O2 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 16:27:
[...]

Ik had dat laatst ook. Ook een reset van de edge gedaan en sindsdien is het goed.

Er gaan geruchten over een x60 serie die komen gaat, dus nu upgraden is niet zo handig
Ik zou wachten op de x70.

  • bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:16
Dat is zonde. De x80, die is pas écht goed.

https://www.strava.com/athletes/38143282


  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
La1974 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:04:
[...]

Ik zou wachten op de x70.
Hihaho

Zou binnen een maand of 2 zijn. Dan is het mi wel de moeite om even te wachten

  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
bwernsen schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:08:
Dat is zonde. De x80, die is pas écht goed.
Daar gaat het niet eens om, de oudere series worden dan goedkoper

  • La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:40
418O2 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:10:
[...]

Hihaho

Zou binnen een maand of 2 zijn. Dan is het mi wel de moeite om even te wachten
Er wordt gesproken over een 850. Als er een x60 komt is dat (tot nu toe) altijd eerst de grotere 1060 en vele maanden later een 5 en 860.

Dus dat zou nog heel lang wachten zijn.

  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
La1974 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:32:
[...]

Er wordt gesproken over een 850. Als er een x60 komt is dat (tot nu toe) altijd eerst de grotere 1060 en vele maanden later een 5 en 860.

Dus dat zou nog heel lang wachten zijn.
Dat zal inderdaad. Maar misschien komen ze (eindelijk) met handige nieuwe features die je wel graag wil en niet gebackport worden.

Ik opperde het enkel, doe ermee wat je wil

  • Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Heb recent een 840 Solar aangeschaft, net rond de periode dat er een Garmin update was die verschillende apparaten kon bricken. Nu komt er net een update langs voor firmware 30.21, is die wel veilig?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.


  • mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:46
Maarten_E schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:10:
Heb recent een 840 Solar aangeschaft, net rond de periode dat er een Garmin update was die verschillende apparaten kon bricken. Nu komt er net een update langs voor firmware 30.21, is die wel veilig?
Het probleem werd toch veroorzaakt door de update van de topoactive map 2026.10?
https://forums.garmin.com/sports-fitness/cycling/f/edge-840-series/435879/issue-affecting-edge-products-with-topoactive-europe-2026-10

  • bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:16
Het is opgelost met de laatste updates.

https://www.strava.com/athletes/38143282


  • Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12
418O2 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:10:
[...]

Daar gaat het niet eens om, de oudere series worden dan goedkoper
ik heb de 840 solar nog niet echt zien dalen geloof ik.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.


  • esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Er is voor de Sigma Reco een firmware update beschikbaar naar 2.02, ik moet die nog gaan testen.

Is waarschijnlijk ook voor de ondersteuning van het tonen van de radar informatie in de nieuwe Ride APP van Sigma die eraan komt. Ik zag verder nog geen controle over controle over lichtmodes van de Reco.

De changelog vermeldt alleen "Minor bug fixes and improvements" en zo niet specifiek.

Update: ik zie in de beta versie nu wel het symbool voor de radar en zover ik het kan overzien kun je alleen producten (sensoren/button) van Sigma/VDO gebruiken in APP. Het gelijktijdig gebruiken van de radar op de fietscomputer en op telefoon lukte mij niet en ik denk dat een accessoire maar aan één apparaat tegelijkertijd verbonden kan zijn.

Ik blijf voorlopig op mijn tablet nog op de oude APP want nu zit bijna alles achter een betaalknop. De één maand testen gaat automatisch over in een betaald abonnement. Zie ook mijn eerder bijdrage daarover.

[ Voor 42% gewijzigd door esphome op 14-06-2026 20:16 ]


  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 16:37
Afgelopen weekend had de vuurproef moeten worden voor mijn BiNavi Air. Had het toestel al wat ingesteld qua schermpjes en net voor de rit alle sensoren even gelinked wat supersnel ging.

Had voor het 1e scherm vooral data en een beetje in grafiekstyle weergegeven voor snelheid ( en daarbij avg + max ) hartslag ( en ook daarbij avg en max ) en vermogen ( en ook avg en max ). Maar de verschillende data hebben in die weergave ook nog een kleurtje. Dus snelheid is blauw, hartslag rood en power weet ik even niet meer, paars misschien. Enige nadeel hiervan vond ik met een donkere achtergrond dat het blauw wat minder goed leesbaar was, ook het rood en paars. Nu is het scherm ook behoorlijk reflecterend, daar heb ik dit weekend een protector voor gekocht die als het goed is een dezer dagen binnenkomt om het meer matte te krijgen. Daarnaast ga ik nog even kijken of ik die grafiek inruil voor een andere weergave en anders maar saai gewoon datavelden. Vermoedelijk is de kleur dan ook verdwenen.

Ik heb nog niet met een route gereden, maar dat komt van de week of anders dit weekend wel ergens een keer. Kan ik ook gelijk even bekijken hoe dat zit met waypoints. Op mijn Garmin had ik laatst een route via Komoot erop gezet maar bleek echt elke bocht in de lijst met coursepoints te komen of iets. Terwijl ik eerder een route had met een paar zelf aangegeven water/stoppunten en dat was het enige in de lijst. Dus wat daar in de tussentijd anders geworden is weet ik niet. Maar ik hoop dat ik op de BiNavi gewoon het lijstje met alleen de zelf aangemaakte punten te zien kan krijgen.

Omdat ik na 7km een leegloper had ben ik weer huiswaarts gegaan met ondertussen een paar keer pompen. Dus verder valt er nog niet zoveel over te zeggen. Syncen ging prima, maar volgens mij moest het eerst naar de iGPSPORT app gesynchroniseerd worden en dan pas ging het naar Strava. Maar de app openen en uploaden van de unit naar de app was heel vlot en daarna stond het er ook gelijk op bij Strava. Dat is dus wel een verbetering tov mijn Garmin 530. Daar kwam het geregeld voor dat ik de app moest sluiten, weer aan moest zetten.. en soms zelfs eerst de Garmin 4m uitzetten en dan weer aanzetten..

Kortom, nog genoeg te testen, maar de 1e ervaringen zijn prima!

  • Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Mistraller schreef op zondag 7 juni 2026 @ 22:39:
[...]

ik heb de 840 solar nog niet echt zien dalen geloof ik.
Hij was 399 bij Decathlon, heb hem een paar weken geleden gekocht, zie dat de prijs nu gestegen is naar 450.

Wat een verschil als je van een Edge 820 afkomt. Kocht hem vooral voor de batterijduur, de rest kon mij niet veel schelen. Maar wat ben ik onder de indruk. Ben aan het fietsen, krijg waarschuwingen voor putdeksels en dieren(!!). Goed afleesbaar scherm, en veel meer biometrische gegevens die worden bijgehouden door het apparaat, en die ook worden doorgegeven aan Garmin Connect. Heel erg onder de indruk.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.


  • ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-06 10:01
Maarten_E schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:26:
[...]

Hij was 399 bij Decathlon, heb hem een paar weken geleden gekocht, zie dat de prijs nu gestegen is naar 450.

Wat een verschil als je van een Edge 820 afkomt. Kocht hem vooral voor de batterijduur, de rest kon mij niet veel schelen. Maar wat ben ik onder de indruk. Ben aan het fietsen, krijg waarschuwingen voor putdeksels en dieren(!!). Goed afleesbaar scherm, en veel meer biometrische gegevens die worden bijgehouden door het apparaat, en die ook worden doorgegeven aan Garmin Connect. Heel erg onder de indruk.
Die ervaring had ik recent ook toen ik mijn Edge 810 met pensioen stuurde. Heb de waarschuwingen tijdens het rijden overigens wel uitgezet, want ik vond dat er wel heel veel meldingen kwamen.

  • Swaard
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 24-06 13:53
Swaard schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 23:12:
Ik verkoop zelf fiets gerelateerde accessoires waaronder Igpsport. In principe verkoop ik alleen artikelen waarvan ik zeker weet dat ze goed zijn en ik ze zelf getest heb. Ik had er een aantal op voorraad (binavi en binavi air) maar waren helaas al uitverkocht voor ik ze zelf kon testen. Bij een klant navraag gedaan en die was dik tevreden.

Over +- 2 weken komt er weer een paar binnen. Wanneer het lukt om hem te testen zal ik wat laten weten mbt pro’s en con’s. (Vergelijkingsmateriaal Garmin 1040 en Karoo 3)
Om hier op terug te komen:
- Leesbaarheid: gelijkwaardig aan Garmin 1040 (Garmin is net iets meer helder), beide op foto met screenprotector, denk met een matte screenprotector dat de leesbaarheid om hoog gaat. Nu zie je dat de screenprotector nogal reflecteert.

- GPS ontvangst: Goed, zeer accuraat en snel een fix.

- Navigeren: Duidelijke instructie en opvolgende instructie in het beeld, wanneer je je telefoon op zak hebt krijg je ook nog een audio instructie, gravel rit gereden van 55km, geen enkele slechte instructie gehad.
Rerouten wanneer je verkeerd rijd iets minder betrouwbaar dan bijvoorbeeld mijn Karoo. Vond het niet persee beter of slechter dan mijn Garmin 530. Stuurt je in het begin voornamelijk terug naar het punt waar je de route verlaten hebt. Wat later stuurt hij je wel naar het dichtstbijzijnde punt op je route.

Activiteiten synchroniseren moeiteloos naar strava en gpx van de app naar het apparaat. (Hier heb ik bij Garmin vaker moeite mee)

Eigenlijk niets op aan te merken. Software werkt ook snel en is responsief, ook getest met meerdere radar achterlichten (coospo tr70, IGP sport SR mini, Garmin rtl151.

Mocht jullie specifieke vragen hebben, schroom je niet.in de doos


Afbeeldingslocatie: https://bravelos.nl/cdn/shop/files/real_life_vs_Garmin_1040.jpg?v=1781548620&width=2048

  • arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:28
Swaard schreef op maandag 15 juni 2026 @ 20:38:
[...]

Om hier op terug te komen:
- Leesbaarheid: gelijkwaardig aan Garmin 1040 (Garmin is net iets meer helder), beide op foto met screenprotector, denk met een matte screenprotector dat de leesbaarheid om hoog gaat. Nu zie je dat de screenprotector nogal reflecteert.

- GPS ontvangst: Goed, zeer accuraat en snel een fix.

- Navigeren: Duidelijke instructie en opvolgende instructie in het beeld, wanneer je je telefoon op zak hebt krijg je ook nog een audio instructie, gravel rit gereden van 55km, geen enkele slechte instructie gehad.
Rerouten wanneer je verkeerd rijd iets minder betrouwbaar dan bijvoorbeeld mijn Karoo. Vond het niet persee beter of slechter dan mijn Garmin 530. Stuurt je in het begin voornamelijk terug naar het punt waar je de route verlaten hebt. Wat later stuurt hij je wel naar het dichtstbijzijnde punt op je route.

Activiteiten synchroniseren moeiteloos naar strava en gpx van de app naar het apparaat. (Hier heb ik bij Garmin vaker moeite mee)

Eigenlijk niets op aan te merken. Software werkt ook snel en is responsief, ook getest met meerdere radar achterlichten (coospo tr70, IGP sport SR mini, Garmin rtl151.

Mocht jullie specifieke vragen hebben, schroom je niet.[Afbeelding: in de doos]


[Afbeelding]
De Garmin x50 serie heeft bij het navigeren een handigheidje dat links en rechts verschillende geluiden hebben. Heeft de igsport dat ook? En heb je toevallig de app met trainingpeaks gekoppeld? Komt alle relevante data mee? Ik ben een beetje huiverig om het betrouwbare "Garmin nest" te verlaten😅.

  • esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Nog even over de nieuwe Ride APP van Sigma. In de nieuwe versie kun je alles wat de vorige versie van de APP doen zolang je maar een Sigma fietscomputer actief gekoppeld hebt aan de APP.

Ik had liever gezien dat Sigma de laatste update van een fietscomputer naar de Cloud als bewijs te gebruiken om die functies zonder gekoppelde fietscomputer te kunnen gebruiken. Neem bijvoorbeeld 14 dagen na de laatste rit om ook zonder actief gekoppelde fietscomputer die functies te kunnen gebruiken.

  • m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:26
@Swaard Werkt navigeren en herberekenen ed standalone op dat apparaatje? Of moet je daarvoor een connectie hebben met je telefoon die het eigenlijke werk doet...

  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 16:37
@Swaard Leuk nog een gebruiker/tester :)

Ik ben nu een weekje onderweg en heb al het een en ander genoteerd waarvan ik denk dat dat beter kan en mag ook voor andere gebruikers maar mijn 1e indruk is nog steeds heel goed. De batterijduur gaat ook echt wel lekker lang mee. Heb nu zo'n 10u aan rijtijd erop zitten en nog wat uurtjes extra aan "aan-tijd" om instellingen na te lopen, schermpjes aan te passen en dingen te proberen. Nog altijd ongeveer 40% batterij over.

Ook heb ik dit weekend mijn matte screenprotector binnengekregen welke ook een groot verschil maakt zie hier de voor en na:

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/5AjElMYZZsKoYCSMcts1ehtoJTDA0KUIpKoWyFwjZOU-1536x2048.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/K3U3SXLqToW1jegqs5wciZxlyWdUB8RIBRJC4qw1Eos-1536x2048.jpg

Deze foto's zijn zaterdagavond genomen, vanavond ga ik er even mee fietsen om te kijken wat dan het resultaat is voordat ik hem keihard aanraad :)

Verder zag ik op de instapagina van iGPSPORT dat er een update was voor de BiNavi, met toevoeging van mogelijkheid voor de bonusbuttons (weet niet of dat alleen Shimano of ook SRAM is) maar hoop ook dat deze update uitgerold wordt naar de BiNavi Air als dat niet dezelfde software gebruikt. Verder hadden ze het over wat visuele tekstaanpassingen die ik ook al opgemerkt had en op mijn lijstje had staan met mogelijke aanpassingen.

Het laat in ieder geval zien dat er gewerkt wordt aan verbeteringen wat een goed teken is! Aanstaande donderdag is het de bedoeling dat ik een 300km+ ritje ga doen, over de batterij ben ik niet zo bang meer. Maar het enige dingetje nu nog is dat er wel een datafield te vullen is met "Distance to next" alleen zijn dat in ieder geval niet de zelf aangemaakte punten (waypoints) van een Komoot route. Wat nog jammer is want dat probeer ik nog uit te vogelen. Ik ga denk ik nog even een route via Garmin Connect maken, die maakt gebruik van POI's volgens mij, en dan eens kijken of die wel werken voor dat gegevensveld.

[ Voor 5% gewijzigd door orange.x op 22-06-2026 14:05 ]


  • Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 11:20
Update hier, van mijn Magene C606 V2.

Een upgrade van mijn Wahoo Bolt V1, en echt een mooie stap vooruit. Het scherm is goed, de touch werkt prima, de werking ben ik heel tevreden over, Strava Live segmenten werken goed. Alleen de navigatie en ClimbPro functies nog niet gebruikt. Navigeren met de computer doe ik eigenlijk bijna nooit, maar zal ik eerdaags eens proberen, want (jammer genoeg na de 14 dagen retour op de Magene) ik heb een GEOID CC700Pro gewonnen, en binnen.

Eigenlijk bijna 1:1 het zelfde apparaat (maar de GEOID is een stuk goedkoper). De GEOID heeft net wat andere kaarten, geen Strava Live segmenten en ClimbPro functie, verder wel alle data. Lastige is dat ik van de OnelapFit app een duplicate moet maken omdat er maar 1 apparaat per app (en 1 strava authorisatie) over kan lopen. Verder ook hier zeer tevreden over, echt een aanrader wanneer je geen gebruik maakt van die live segmenten en ClimbPro functies (zeker voor het geld!).

Strava & Untappd - Do not combine!


  • Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Hier afgelopen zaterdag 8.5 uur gefietst met de karoo 3, had geen batterij spaarstand aan staan maar wel het scherm minder fel gezet, en had een verbruik van 40%, dus voorlopig is m'n eigen batterij nog wel eerder leeg dan die van de karoo :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw


  • esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Garmin heeft op het moment een Cashback lopen (12 juni t/m 31 augustus 2026) op verschillende producten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rac60vml-DPMfefMVKlBg3Qfyuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHZeJFELrLVPHCRQ6RUmlR9n.jpg?f=fotoalbum_large

Meer informatie: https://promotion-garmin.fr/nl_NL/

  • Swaard
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 24-06 13:53
m0ridin schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:25:
@Swaard Werkt navigeren en herberekenen ed standalone op dat apparaatje? Of moet je daarvoor een connectie hebben met je telefoon die het eigenlijke werk doet...
Dat is stand alone bij de binavi toestellen

  • Swaard
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 24-06 13:53
arvidbeheerder schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:04:
[...]

De Garmin x50 serie heeft bij het navigeren een handigheidje dat links en rechts verschillende geluiden hebben. Heeft de igsport dat ook? En heb je toevallig de app met trainingpeaks gekoppeld? Komt alle relevante data mee? Ik ben een beetje huiverig om het betrouwbare "Garmin nest" te verlaten😅.
Nee, dat heeft hij niet. Maar voor mij is het vaker een probleem wanneer af te slaan dan welke richting. Dus persoonlijk mis ik dat niet.

Training peaks gebruik ik niet.

Denk dat Garmin wel de koning is onder de “metrics” ondanks dat de igp ook een hoop training metrics berekend.

  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 16:37
@Swaard Jij hebt misschien nog net een groter scherm, maar ik merkte wel op met navigeren dat bovenin een labeltje getoond wordt met over hoeveel m er een afslag is en welke kant op. Bij mij valt dat labeltje dus eigenlijk een beetje over de route heen. Dus als ik een bepaalde schaal gebruik en hij geeft met het labeltje aan over 200m naar rechts, dan hangt dat labeltje OVER de plek waar op de kaart staat HOE je naar rechts moet. Dus als je bijv een rotonde hebt met meer dan 4 afslagen dan kan je dus eigenlijk net niet goed zien welke afslag je moet hebben tot je nog dichterbij bent. Die ga ik nog wel teruggeven aan ze. Wat me wel opviel toen ik een route ingeladen had dat hij op een klimmetje een climbpro over de snelheidsbalk weer ging geven, prima, en toen het afslaglabeltje kwam werd die weer wel weergegeven nog over het climb pro veld... Eigenlijk zou ik ook liever hebben dat dat labeltje gewoon onderin de kaart weergegeven wordt omdat je toch graag "vooruit" wil kijken en niet per se dat boeiend is wat "achter je pijltje" ligt zogezegd.

Daarnaast is die richting soms wel wat verwarrend, omdat soms ook een knik in de weg als "richtingwijziging" gezien wordt. Zo reed ik op een voor mij bekend stuk (beste manier om te testen) en daar zat net voor een afslag naar links een knikje naar rechts en werd er aangegeven over 200m naar rechts. Dan onderin dat ballonnetje werd ook gelijk na 10m het pijltje naar links aangegeven dus dat is dan wel weer netjes maar ik had het als "ga over 211m naar links" gezien denk ik. Of, zo had een Garmin dat dan gedaan.

  • Swaard
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 24-06 13:53
orange.x schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:32:
@Swaard Jij hebt misschien nog net een groter scherm, maar ik merkte wel op met navigeren dat bovenin een labeltje getoond wordt met over hoeveel m er een afslag is en welke kant op. Bij mij valt dat labeltje dus eigenlijk een beetje over de route heen. Dus als ik een bepaalde schaal gebruik en hij geeft met het labeltje aan over 200m naar rechts, dan hangt dat labeltje OVER de plek waar op de kaart staat HOE je naar rechts moet. Dus als je bijv een rotonde hebt met meer dan 4 afslagen dan kan je dus eigenlijk net niet goed zien welke afslag je moet hebben tot je nog dichterbij bent. Die ga ik nog wel teruggeven aan ze. Wat me wel opviel toen ik een route ingeladen had dat hij op een klimmetje een climbpro over de snelheidsbalk weer ging geven, prima, en toen het afslaglabeltje kwam werd die weer wel weergegeven nog over het climb pro veld... Eigenlijk zou ik ook liever hebben dat dat labeltje gewoon onderin de kaart weergegeven wordt omdat je toch graag "vooruit" wil kijken en niet per se dat boeiend is wat "achter je pijltje" ligt zogezegd.

Daarnaast is die richting soms wel wat verwarrend, omdat soms ook een knik in de weg als "richtingwijziging" gezien wordt. Zo reed ik op een voor mij bekend stuk (beste manier om te testen) en daar zat net voor een afslag naar links een knikje naar rechts en werd er aangegeven over 200m naar rechts. Dan onderin dat ballonnetje werd ook gelijk na 10m het pijltje naar links aangegeven dus dat is dan wel weer netjes maar ik had het als "ga over 211m naar links" gezien denk ik. Of, zo had een Garmin dat dan gedaan.
In de navigatie settings kan je een instelling aanpassen om alleen een notificatie te krijgen voor scherpe bochten, misschien dat dat het op lost. (zelf niet geprobeerd)

Ben het wel met je eens dat de locatie van de info eventueel naar de onderkant van het scherm verplaatst kan worden.

  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 16:37
@Swaard Zal die vanavond nog eens opzoeken inderdaad. Want zodra ik met route rij dan check ik dat schermpje toch al vele malen vaker. Dus een bocht echt missen zal ik al niet zo snel doen. Maakt het gebliep waarschijnlijk wel een stuk minder :)
Pagina: 1 ... 104 105 Laatste