Tnx, maar dan hebben we nog een prijsverschil van 4kEdwinW schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:32:
Zou geen probleem mogen zijn, mits inderdaad de onderdelen (groep) op voorraad is.
@MrBarBarian Wilier Filante: https://wilier.com/en/my2...es/road-bikes/filante-slr
Het zijn list-prijzen, niet de winkelprijs.
Campy record eps afmontage voor 12.5k. Nice! Hoop centjes...
Enne... Welke kleur heeft ze in gedachten?
[ Voor 4% gewijzigd door MrBarBarian op 03-02-2021 12:42 ]
Can confirm, ben voor de MTB opzoek naar nieuwe banden (26 inch) en ook dat is een dramaGalois schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:03:
Het is echt ellende met fietsen. Ik las laatst een artikel op internet dat de verwachting was de onderdelen ook deze kant op zouden gaan wat betreft tekorten. Kennelijk moeten we gaan hamsteren!
Ik heb standaard altijd een reserveband en kettingen in huis, ook meerdere cassettes (maar dat is meer om het juiste verzet te kunnen hebben als ik op vakantie ga of naar bv. Limburg). Verder heb ik niets in huis. Als dus bv. een remklauw stuk gaat, heb ik dus een probleem als deze niet meer leverbaar zijn. Maar om nou een remklauw op reserve te hebben liggen thuis...
Voor mijn verjaardag krijg ik van mijn vrouw een Park Tool PCS 9.2. Die zijn ook nergens leverbaar! (of in winkels voor hoofdprijzen)
Het wordt tijd dat voetballers weer mogen voetballen en hun fietshobby aan de wilgen hangen
Tuttobici is toch Van Rossem in Wateringen?Requiem19 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:49:
[...]
Thanks voor de tip, heb Tuttobici ook gelijk even gemaild... zo zie je, als je iemand goed helpt kan dat ongemerkt tot een nieuwe klant leiden!![]()
WdV website ook even bekeken, maar daar word ik niet echt wijs van. Als ik zoek op Wilier komt er ook niets naar boven?
Goede ervaringen heb ik daar gehad. Hele tijd terug bij Van Rossem een Pinarello Montello met Campy Croce d'Aune gekocht. Mooie spullen hadden ze altijd en ook altijd supergoede servivce gehad!
Wist je dat dat dus eigenlijk niet altijd zo isYpuh schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:15:
Wielmoeren zijn iets wat ik altijd met een momentsleutel vast zou zetten, net als kwetsbare onderdelen als een carbon stuur (als die afbreekt of losschiet tijdens een sprint ben je verder van huis).
Voor alle draaiende delen op een fiets (pedaal, trapas, cassette, remschijf) geldt doorgaans dat ze een draad tegen de rij/rem richting in hebben. Indien je een fiets gebruikt zoals het hoort zou je deze onderdelen juist vaster i.p.v. los moeten draaien tijdens het trappen/remmen. Voor trapassen gaat die vlieger niet altijd op, maar die zouden in theorie geen kan op moeten kunnen door de crankset die hem tegenhoudt (mits hier geen speling op zit).
Kijk maar eens goed naar je pedalen, je zou zeggen dat de draad andersom had moeten zitten als je naar de normale draairichting kijkt.
De reden waarom een pedaal toch vaster komt te zitten, is door de druk op de schroefdraad, ook wel mechanische precessie genoemd. (Zie ook Wikipedia: Pedaal (fiets) )
Mijn cassette leek voor vertrek vast genoeg te zitten, maar was blijkbaar toch losgetrild. En als de sluitring er helemaal af valt ben je weliswaar geen onderdelen kwijt maar slaat wel je ketting vast tussen de kransjes in. En dat kán vervelend uitpakken.
Overigens hoor/voel je het wel, maar je moet wel in de gaten hebben waar het vandaan komt, in eerste instantie dacht ik dat het rammeltje uit mijn zadeltasje kwam...
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Voor wat betreft LBS, ik heb er hier 2 in de buurt welke ik we "ok" vind. Die ene is alleen vreselijk vol. Als je ze er echt even naar wil laten kijken, dan moet je een afspraak maken, maar dan ben je zo 2 tot 3 maanden verder. Dan kan ik dus niet fietsen. Dat is niet altijd fijn als het om iets gaat wat je niet zelf kan oplossen. De andere heeft vaak wel de mogelijkheid daarin, daar breng je hem vandaag en kan je hem meestal morgen ophalen. Maar die prijzen bij een LBS kunnen ook mooi oplopen. Toch heb ik geprobeerd om zo veel mogelijk zelf te kunnen doen, zodat ik niet afhankelijk ben van de LBS én het is meestal iets goedkoper.
Ondertussen kan ik het eea met cassettes, cranks, kettingen, wielen, remmen, eigenlijk alleen de kabels nog niet zelf gedaan, maar aangezien die wel moeten en op voorraad liggen komt dat ook nog wel.
Maar wat ik vreemd vind aan het geheel is waarom die kettingen en dergelijke niet "goed" leverbaar zijn bij de online winkels. Ik zou verwachten dat de sporters die nu niet hun eigen sport kunnen beoefenen, en dus gaan fietsen, niet gelijk zelf aan de slag gaan met hun nieuwe fiets. Die gaan toch niet gelijk een ketting vervangen of met cassettes zitten rommelen?
De nieuwe fietsen die nu maximaal van de band rollen hebben ook onderdelen nodig.Raznov schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:56:
Maar wat ik vreemd vind aan het geheel is waarom die kettingen en dergelijke niet "goed" leverbaar zijn bij de online winkels. Ik zou verwachten dat de sporters die nu niet hun eigen sport kunnen beoefenen, en dus gaan fietsen, niet gelijk zelf aan de slag gaan met hun nieuwe fiets. Die gaan toch niet gelijk een ketting vervangen of met cassettes zitten rommelen?
Natuurlijk zijn er ook heel wat achter uit de schuur gehaald en opgefrist.
Logistiek uit de oost is ook nog dramatisch qua prijs én tijdigheid. Volgende week Chinees Nieuwjaar overeenheen.

Thanks, goed punt, mocht mijn zomer fiets straks een nieuwe 11s ketting nodig hebben, is @DDX de eerste waar ik bij ga aankloppen. Daarna wel de mantel's en futurum's van de wereld.EdwinW schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:05:
@Raznov Als onderdelen bij meerdere webshops niet meer leverbaar zijn, verdenk ik altijd @DDX ervan dat hij weer een voorraadje onderdelen heeft ingeslagen.
Zo grijp je nooit mis wanneer je toch ineens erachter komt dat je ketting tever is opgerekt (0,5%) en kan ik die meteen vervangen..
Idem met remblokjes en binnenbandjes..
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Zo snel de weg droog is, het zout er vanaf is en het minimaal 10 graden isGrin schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:29:
@MrBarBarian Nice, wanneer verwacht je de eerste meters te kunnen rijden?
Maar ik denk dat de fiets eerder dan dat in mijn huis staat.
Ik sprak iemand die al 3 maanden op zoek is naar een rechtershifter omdat deze olie lekt en Shimano wel garantie wil doen maar geen losse heeft liggen. Dat is tamelijke frusterend. In the end kan ik ook een Ultegra cassette nemen, maar dat voelt toch een beetje als geld weggooien omdat ik toch die Dura Ace wil hebben.GerbenBK schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:55:
[...]
Bijna alle fabrikanten hebben nu last. Ik begreep van een fietsenmaker dat het soms gaat om welke groep of onderdelen je wenst. Crank in bepaalde maat? Levertijd onbekend, maar een andere is wel beschikbaar. Hij had een fiets staan waarbij hij alleen nog wachtte op de linker shifter van een SRAM groep...![]()
Als je geluk hebt staat er precies iets in jouw maat, kleur en specs. Maar als je pech hebt is het maanden wachten. Dan maakt het verder niet uit of je bij Canyon shopt of Parlee
Zo gaaf! Ik word al blij van die filmpjes van die man op Mallorca op de Ostro. Alles wat je hoopte en meer?MrBarBarian schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:17:
Sneak Peak?
[Afbeelding]
Ik hebbem voor het eerst in het echt gezien
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Heel mooi. Waar (en wanneerMrBarBarian schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:17:
Sneak Peak?
[Afbeelding]
Ik hebbem voor het eerst in het echt gezien
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Anders roest/valt/smelt die Campa troep zo van je fiets idd, ik herken het...MrBarBarian schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:49:
[...]
Zo snel de weg droog is, het zout er vanaf is en het minimaal 10 graden is![]()
[...]
Maar mooi man, hou ons op de hoogte met foto's!
Trouwens, voor de zeemliefhebbers: deze zeem kan je hier kopen. Ik wilde even wachten totdat ik een track&trace had voordat ik het hier ging posten. De clou is dat Elastic Interface == Cytech. Hetzelfde 'bedrijf' maar onder een andere naam, zie je ook terug in diverse reviews van bibshorts.
Ik zie trouwens mijn fiets in de kopgroep van de Ronde van Bességes; nu live op Canvas/Sporza.

Nog nooit eerder m'n racefiets live op TV gezien... Toch leuk!
![]() | ![]() |
Leg je dien dan gewoon in je shorts, een extra zeem? Of hoe moet ik dat zien?Grin schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:33:
[...]
Trouwens, voor de zeemliefhebbers: deze zeem kan je hier kopen. Ik wilde even wachten totdat ik een track&trace had voordat ik het hier ging posten. De clou is dat Elastic Interface == Cytech. Hetzelfde 'bedrijf' maar onder een andere naam, zie je ook terug in diverse reviews van bibshorts.

Ik verwacht dat @Grin met een tornmesje zijn huidige zeem gaat loshalen en daarna met naald en draad de nieuwe er in gaat plaatsenJoindry schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:51:
[...]
Leg je dien dan gewoon in je shorts, een extra zeem? Of hoe moet ik dat zien?
Als "echte moderne man" kan ik wat overweg met een naaimachine, maar 100% elasthaan naaien zie ik mezelf toch niet aan beginnen. Ik huiver al bij de gedachte alleen.Grin schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:54:
@Joindry Oude zeem verwijderen, deze zeem d'r in. Heb dit aan mijn kleermaker voorgelegd en dat was geen enkel probleem, had hij vaker gedaan.
... met garen in primaire kleuren, passend bij het kleurschema van Look.Raznov schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:54:
Ik verwacht dat @Grin met een tornmesje zijn huidige zeem gaat loshalen en daarna met naald en draad de nieuwe er in gaat plaatsen. Mag ik een verzoekje doen voor foto's?
Hoe anders?
Haha, die filmpjes. Ik heb vrolijk gelachen om zijn vergelijking tussen de Ostro en SL7. Kijken welke sneller afdaalt?Fisico schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:07:
[...]
Zo gaaf! Ik word al blij van die filmpjes van die man op Mallorca op de Ostro. Alles wat je hoopte en meer?

Het frame is echt mooi. De buizen zijn allen flink oversized, wat mooi uitkomt bij mijn grotere maat frame (58cm). Ik denkt dat het een schitterende combi wordt met de 60mm Bora's.
Ook de blauwe strepen komen mooi uit. Breken het zwarte oppervlak. De zwarte delen zijn overigens heel gaaf gedaan, want in het licht zie je de carbonstructuur er doorheen. Ik heb heel benieuwd welke effect dat in volle zon geeft (die vandaag ver te zoeken is).
Dus tot zover echt tevreden. Ik kan niet wachten om hem compleet te zien en natuurlijk erop te rijden!
Bij Koppel in Amersfoort. Vooral omdat die het dichtst bij is en ik er eenvoudig een proefrit op een One kon maken. Het frame heb ik ergens in het najaar besteld. Maar heb wordt nu pas voor het eerst uitgeleverd. Geen idee wat de levertermijn is voor bestaande modellen dus (SRAM Red is 10 weken hoorde ik vanmiddag).GerbenBK schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:17:
[...]
Heel mooi. Waar (en wanneer) heb je hem besteld als ik vragen mag? Ik ben nog in de markt voor een Factor LS.
Liefde voor het materiaal heet dan toch?Grin schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:33:
[...]
Anders roest/valt/smelt die Campa troep zo van je fiets idd, ik herken het...![]()
Maar dan pak je dus 1 van je broeken die je nu hebt met een andere zeem, haal je die eruit en stop je deze erin? Ja als je een zeem hebt waar je helemaal weg van bent valt er wel wat voor te zeggen om je oude broeken op die manier toch weer leven in de blazen. Goedkoop is het nait, alhoewel de prijs van die zeempjes erorm meevalt.Grin schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:54:
@Joindry Oude zeem verwijderen, deze zeem d'r in. Heb dit aan mijn kleermaker voorgelegd en dat was geen enkel probleem, had hij vaker gedaan.
En super aardige gasten daar ook bij Koppel. Ik hoop toch eens een bike fit te kunnen doen en dan een te bedenken welke leverancier een groep kan leveren. Ik ben geen uitgesproken fan van een van de grote drie. Campa vind ik het mooist en Shimano kan je mee terecht op elke straathoek dat is ook wel fijn. Dat laatste onder normale omstandigheden. En dat derde merk zal ook niet slecht zijn in deze prijsklasse/MrBarBarian schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:23:
Bij Koppel in Amersfoort. Vooral omdat die het dichtst bij is en ik er eenvoudig een proefrit op een One kon maken. Het frame heb ik ergens in het najaar besteld. Maar heb wordt nu pas voor het eerst uitgeleverd. Geen idee wat de levertermijn is voor bestaande modellen dus (SRAM Red is 10 weken hoorde ik vanmiddag).
Maar die Ostro, wow! En je gaat dus niet voor de standaard wielen?
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
@Grin Ik vind dit een interessante project. Heb nog een paar broeken waar ik de zeem niet fijn van vind maar de broeken zelf wel. Heb ik het ergens gemist, had je gepost hoe en waar je die losse zemen vond en wie jouw kleermaker is
Kunt vast ook nog wel andere zemen bestellenGrin schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:33:
[...]
Thanks! Heb met hen ook contact gehad. Kreeg goede indruk van ze.MrBarBarian schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:23:
[...]
Bij Koppel in Amersfoort. Vooral omdat die het dichtst bij is en ik er eenvoudig een proefrit op een One kon maken. Het frame heb ik ergens in het najaar besteld. Maar heb wordt nu pas voor het eerst uitgeleverd. Geen idee wat de levertermijn is voor bestaande modellen dus (SRAM Red is 10 weken hoorde ik vanmiddag).
[...]
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Ik vind het spotgoedkoop ten opzichte van een goede nieuwe bibshort. Die krengen kosten je al snel rond de 100 euro - wanneer je een redelijke/goede wilt hebben. En dan zit je dus nog met het probleem dat je twee keer per week (of vaker) een waardeloze clubbroek moet aantrekken...
Daarbij ken ik deze zeem want hij zit in mijn Look bibs, die hebben ook deze Elastic Interface/Cytek zeem met 120kg per m3/ultra 7+ uur rating. En dat zijn me toch een partij fijne zeempjes...

@ElGreco Het is een helse zoektocht geweest om een goede zeem te vinden die je ook nog eens los kan kopen. Daarom sprong ik een gat in de lucht dat deze beschikbaar is bij een goede/betrouwbare webshop.

Heb het idee dat elke kleermaker dit wel voor je kan doen. Ik dacht dat ik met een lastig verzoek kwam maar hij zei heel snel na het zien van mijn bibs: Zeker kan dat, komt goed, heb ik vaker gedaan.
Ik zal jullie op de hoogte houden van dit project.
Die zag ik vanmiddag ook en toen moest ik aan je denkenGrin schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:33:
[...]
Anders roest/valt/smelt die Campa troep zo van je fiets idd, ik herken het...![]()
Ik zie trouwens mijn fiets in de kopgroep van de Ronde van Bességes; nu live op Canvas/Sporza.
Nog nooit eerder m'n racefiets live op TV gezien... Toch leuk!
[Afbeelding] [Afbeelding]
En qua zemen ben ik ook wel benieuwd, lijken fijne zemen te zijn. Als @ElGreco dan een goede kleermaker hier in de buurt uittest
[ Voor 4% gewijzigd door McMiGHtY op 03-02-2021 18:34 ]
Zuiderdiep?Grin schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:30:
Heb het idee dat elke kleermaker dit wel voor je kan doen. Ik dacht dat ik met een lastig verzoek kwam maar hij zei heel snel na het zien van mijn bibs: Zeker kan dat, komt goed, heb ik vaker gedaan.
Ik zal jullie op de hoogte houden van dit project.

Ben benieuwd! Kan hij er ook een Tweakers logo op naaien?

Twee logo's castelli-style aan beide kantenrolandos582 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:49:
[...]
Zuiderdiep?![]()
Ben benieuwd! Kan hij er ook een Tweakers logo op naaien?
BTWINCranzai schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:52:
[...]
Twee logo's castelli-style aan beide kanten
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Btwin heeft op de zijkant van je dijen toch?
Bedoelde zelf iig net boven de kont zoals de castelli schorpioentjes (al heeft de competizione ook heel subtiel in relief Castelli op de zijkant) dan wel alleen het kleine logo/de T. Niet de hele tekst ofc
[ Voor 11% gewijzigd door Cranzai op 03-02-2021 19:26 ]
https://www.2dehands.be/a...tana.html?previousPage=lr
https://www.2dehands.be/a...inta.html?previousPage=lr
https://www.2dehands.be/a...iets.html?previousPage=lr
https://www.2dehands.be/a...t-55.html?previousPage=lr
https://www.2dehands.be/a...xico.html?previousPage=lr
https://www.2dehands.be/a...nner.html?previousPage=lr
Welke fietsen zijn de moeite waard om te gaan bekijken? (of evt te contacteren voor meer info)
[ Voor 9% gewijzigd door Eärwen op 03-02-2021 21:35 ]

Heb geen mening gevraagd of ik zou doorsparen. Voor de beginnende fietser met een tal van andere hobbies gaat er geen grote investering naar een fiets.rolandos582 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:40:
Ik zie al fietsen varieert van maat 55 tot 61, weet eerst wat je koopt en ga dan pas kijken. Bovendien in de prijsklasse van 300 euro zou ik zelf niet aan beginnen. Je kunt dan beter eerst wat doorsparen en dan wat leuks kopen. Maar goed, dat ben ik
En daarbij liggen die fietsen allemaal rond die fietsmaat da normaal voor iemand van 1m80-1m82 moet lukkenrolandos582 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:40:
Ik zie al fietsen varieert van maat 55 tot 61, weet eerst wat je koopt en ga dan pas kijken. Bovendien in de prijsklasse van 300 euro zou ik zelf niet aan beginnen. Je kunt dan beter eerst wat doorsparen en dan wat leuks kopen. Maar goed, dat ben ik
Ik reken op een 100-200 euro voor helm, kleding etcetc418O2 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:44:
Dat dus. En heb je enig idee hoeveel kosten er bij komen?
Lees je eerst eens in over de materie, dan zou je om te beginnen oppikken dat de maat (of hij een beetje bij je lengte / postuur past) best relevant is. Je vragen zijn zo breed en algemeen dat het mij behoorlijk verbaast je überhaupt nog (positieve) reacties krijgt. Je vragen gaan zelfs ruim voorbij dit topic (hier MTB vragen stellen bijv.).
En dan ook nog bot reageren of verstandig advies? Gooi gerust €300 weg, da's nog beperkt leergeld (maar ook ik adviseer je het in andere hobbies te stoppen)
Dit soort opmerkingen draaien dan ook totaal niet bij aan de sfeerFrenz64 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:55:
Hierbij mijn mening dan @Eärwen
Lees je eerst eens in over de materie, dan zou je om te beginnen oppikken dat de maat (of hij een beetje bij je lengte / postuur past) best relevant is. Je vragen zijn zo breed en algemeen dat het mij behoorlijk verbaast je überhaupt nog (positieve) reacties krijgt. Je vragen gaan zelfs ruim voorbij dit topic (hier MTB vragen stellen bijv.).
En dan ook nog bot reageren of verstandig advies? Gooi gerust €300 weg, da's nog beperkt leergeld (maar ook ik adviseer je in het andere hobbies te stoppen)
[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 03-02-2021 22:53 ]
Ik las Castelli-logo, ipv Castelli-style.Cranzai schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:22:
@mhr-zip die volg ik zo snel niet![]()
Btwin heeft op de zijkant van je dijen toch?
Bedoelde zelf iig net boven de kont zoals de castelli schorpioentjes (al heeft de competizione ook heel subtiel in relief Castelli op de zijkant) dan wel alleen het kleine logo/de T. Niet de hele tekst ofc
No way dat ik ergens een Castelli logo op ga naaien. Dan liever een BTWIN.
Ja, ik heb ook Gabba's, Perfetto's en Nanoflex. Maar de kans dat je mij in een zomer-jersey van Castelli aantreft is niet zo heel groot.
Ach hij wilt niet luisteren. So be it, SuccesOelske schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:05:
@Eärwen Ik zie hierboven enkel goedbedoelde adviezen, niemand die zich elitair gedraagt. De fietsen die je voorstelt zijn echt geen fietsen voor beginners. De één ziet er nog slechter uit dan de ander qua slijtage onderdelen. Dat gaat je alleen maar meer geld kosten. Doe het niet!
Checkmhr-zip schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:04:
[...]
Ik las Castelli-logo, ipv Castelli-style.
No way dat ik ergens een Castelli logo op ga naaien. Dan liever een BTWIN.
Ja, ik heb ook Gabba's, Perfetto's en Nanoflex. Maar de kans dat je mij in een zomer-jersey van Castelli aantreft is niet zo heel groot.
Cranzai is gevoelig voor dit italiaanse merk zonder enige logische reden. Sportful zou veel logischer zijn en ik heb ook aardig wat van Rogelli. Meestal maak ik rationele keuzes en wil ik bang-for-buck maar met fietskleding is dat ergens fout gegaan
Ja klaar. Dan zijn alle suggesties van een betere 2dehands fiets kopen ipv Triban RC100 nuteloos. Ik zal dan wel gewoon die fiets kopen, enorm veel positiefs van gelezen als instapmodel.Oelske schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:05:
@Eärwen Ik zie hierboven enkel goedbedoelde adviezen, niemand die zich elitair gedraagt. De fietsen die je voorstelt zijn echt geen fietsen voor beginners. De één ziet er nog slechter uit dan de ander qua slijtage onderdelen. Dat gaat je alleen maar meer geld kosten. Doe het niet!
Hier hebben we ook de TR knop voor uitgevonden
[ Voor 55% gewijzigd door Outerspace op 03-02-2021 22:54 ]
In de opruiming/Hopmans/Salden prijzen is Castelli Gabba/Perfetto/Nanoflex etc prima waar voor je geld.Cranzai schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:08:
[...]
Check
Cranzai is gevoelig voor dit italiaanse merk zonder enige logische reden. Sportful zou veel logischer zijn en ik heb ook aardig wat van Rogelli. Meestal maak ik rationele keuzes en wil ik bang-for-buck maar met fietskleding is dat ergens fout gegaan(Net zoals dat ik BMWs ook prachtig vind terwijl een volkswagen de verstandige keuze is)
Maar verder vind ik het echt zo een patser-merk. Ik zie er ook net iets te veel wielrenners van de oude stempel in rijden.
Ho ho, Van Rysel dan toch zeker. lekker elitair
@Eärwen zeg maar 'je' hoor, scroll anders even naar boven, dan zie je dit: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
of scrol naar onder, dan zie dat:
Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
Heel gekke suggestie, maar ik zou bij elk van die fietsen (dus ook bij de Triban) gewoon eens gaan kijken, er op zitten en er een stukje op rijden. Dan krijg je veel meer een indruk van hoe goed een fiets bij jou past dan een lijstje met specificaties, of een setje met foto's.Eärwen schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:12:
[...]
Ja klaar. Dan zijn alle suggesties van een betere 2dehands fiets kopen ipv Triban RC100 nuteloos. Ik zal dan wel gewoon die fiets kopen, enorm veel positiefs van gelezen als instapmodel.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Vind Castelli/Sportful meer dan prima en vaak wel goed te krijgen tegen gereduceerde tarieven. Zo'n gabba/perfetto moet ik ook maar eens aanschaffenmhr-zip schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:12:
[...]
In de opruiming/Hopmans/Salden prijzen is Castelli Gabba/Perfetto/Nanoflex etc prima waar voor je geld.
Maar verder vind ik het echt zo een patser-merk. Ik zie er ook net iets te veel wielrenners van de oude stempel in rijden.

Ik zou eerder op een Specialized fiets Van Rysel laten spuiten dan andersomFrenz64 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:14:
[...]
Ho ho, Van Rysel dan toch zeker. lekker elitair
Zelfde met kleding, niks mis met als je fietskleding uit China besteld. Wel als je fake spul ga dragen.
Zit prima spul tussen, ook handschoenen (en Sportfull is ook prima).rolandos582 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:18:
[...]
Vind Castelli/Sportful meer dan prima en vaak wel goed te krijgen tegen gereduceerde tarieven. Zo'n gabba/perfetto moet ik ook maar eens aanschaffen
Maar ik denk niet dat je mij hier in ziet fietsen:

Hehe, waar zien we jou komende zomer dan wel in rijden?mhr-zip schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:21:
[...]
Ik zou eerder op een Specialized fiets Van Rysel laten spuiten dan andersom![]()
Zelfde met kleding, niks mis met als je fietskleding uit China besteld. Wel als je fake spul ga dragen.
[...]
Zit prima spul tussen, ook handschoenen (en Sportfull is ook prima).
Maar ik denk niet dat je mij hier in ziet fietsen:
[Afbeelding]

Als ik dan toch zou moeten kiezen tussen de 2e hands fietsen die je hierboven aangeeft of de Triban zou ik inderdaad de Triban kiezen. Het is -ook te zien aan de prijs- echt een instapfiets voor iemand die aan wielrennen wil ruiken. Je hebt in ieder geval geen extra kosten de eerste maanden wat je bij de 2e hands fietsen gegarandeerd zou gaan krijgen.Eärwen schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:12:
[...]
Ja klaar. Dan zijn alle suggesties van een betere 2dehands fiets kopen ipv Triban RC100 nuteloos. Ik zal dan wel gewoon die fiets kopen, enorm veel positiefs van gelezen als instapmodel.
Denk wel, de afmontage van de Triban is echt de laagste/goedkoopste groep die Shimano heeft. Dus verwacht er geen geweldige prestaties van. Gewoon lekker fietsen en kijken of je er lol aan beleeft. Succes!
Oei. Zo heel veel soeps heb ik ook niet hoor.rolandos582 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:22:
[...]
Hehe, waar zien we jou komende zomer dan wel in rijden?
Vermarc, Craft, ik heb ongetwijfeld ook nog wel wat anders liggen.
En Assos zomerbroeken.
Ik heb ook wel shirtje van Rapha, maar behalve dat die wat krap is door de Corona-kilo's is het ook niet echt mien-merk. Zodra ik een merk associeer met een hoog testosteron gehalte haak ik een beetje af (nu niet over mijn fiets beginnen
Ik heb ook nog veel oude/gekregen shirts met reclame er op, dat fietst prima. Alleen vertel ik hier niet dat ik die wel eens draag.
@Eärwen dat is best een prima suggestie van Frenz64. Dan krijg je ook hulp van mensen die dit topic niet volgen. En iedereen die uit dit topic jouw wil helpen vind jouw in je eigen topic wel.Frenz64 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:14:
[...]
Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
[ Voor 24% gewijzigd door mhr-zip op 03-02-2021 22:40 ]
Iets voor jou?mhr-zip schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:37:
[...]
Oei. Zo heel veel soeps heb ik ook niet hoor.
En Assos zomerbroeken.
Ik heb ook wel shirtje van Rapha, maar behalve dat die wat krap is door de Corona-kilo's is het ook niet echt mien-merk. Zodra ik een merk associeer met een hoog testosteron gehalte haak ik een beetje af (nu niet over mijn fiets beginnen)
Ik heb ook nog veel oude/gekregen shirts met reclame er op, dat fietst prima. Alleen vertel ik hier niet dat ik die wel eens draag.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xA5PR9wtKTahGBZAHeqyEY1o.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VzZd1pnmZemcp7R7Ki8PUKyg.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/UUxNhg4KABdPnhDqHtchG23J.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0B7MeoMXJDX3mvPlMvBrgWFD.jpg?f=user_large)
Hmmm, dus dan rijden we Cervelo maar wel met een Craft shirtje. Dat had ik nou niet verwachtmhr-zip schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:37:
[...]
Oei. Zo heel veel soeps heb ik ook niet hoor.
En Assos zomerbroeken.
Ik heb ook wel shirtje van Rapha, maar behalve dat die wat krap is door de Corona-kilo's is het ook niet echt mien-merk. Zodra ik een merk associeer met een hoog testosteron gehalte haak ik een beetje af (nu niet over mijn fiets beginnen)
[...]
@Eärwen dat is best een prima suggestie van Frenz64. Dan krijg je ook hulp van mensen die dit topic niet volgen. En iedereen die uit dit topic jouw wil helpen vind jouw in je eigen topic wel.

Thanks!Oelske schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:37:
[...]
Als ik dan toch zou moeten kiezen tussen de 2e hands fietsen die je hierboven aangeeft of de Triban zou ik inderdaad de Triban kiezen. Het is -ook te zien aan de prijs- echt een instapfiets voor iemand die aan wielrennen wil ruiken. Je hebt in ieder geval geen extra kosten de eerste maanden wat je bij de 2e hands fietsen gegarandeerd zou gaan krijgen.
Denk wel, de afmontage van de Triban is echt de laagste/goedkoopste groep die Shimano heeft. Dus verwacht er geen geweldige prestaties van. Gewoon lekker fietsen en kijken of je er lol aan beleeft. Succes!
Zwaar afgeprijsd en Giant kon niet leveren......rolandos582 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:45:
[...]
Hmmm, dus dan rijden we Cervelo maar wel met een Craft shirtje. Dat had ik nou niet verwacht
@rolandos582 bijkomend, ik heb nog niet in zomer kleding op de Cervelo gezeten.
Op mijn oude fiets is alles toegestaan, zelfs Nikes en een voetbalshirt
Zal komend jaar best nog wel een shirtje bij komen, weet alleen nog niet zo erg wat (suggesties van goede spullen zonder kapsones mogen in het kledingtopic).
[ Voor 16% gewijzigd door mhr-zip op 04-02-2021 09:31 ]
Hehemhr-zip schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:52:
[...]
Zwaar afgeprijsd en Giant kon niet leveren......
Zal komend jaar best nog wel een shirtje bij komen, weet alleen nog niet zo erg wat (suggesties van goede spullen zonder kapsones mogen in het kledingtopic).

-
Afgelopen maanden is het een ware obsessie voor me geweest om alle mogelijke modellen te vergelijken op uiterlijk, geometrie en specificaties.En natuurlijk op de prijs, want het budget is flauw, maar met ~5K ook zeker niet oneindig. Om er zeker van te zijn dat de upgrade zo goed als mogelijk voor me uitpakt heb deze vrijdag een bikefit. En hoe mooi ik een bepaalde fiets ook vond.. de geometrie zal leidend zijn in de keuze van de fiets.
De wishlist en waarom:
- Canyon Aeroad - ik vind hem oprecht mooi, maar verwacht dat ie niet gaat stroken met mijn geo (los nog van levertijd en seatpost drama)
- Look 795 Blade RS - schitterende fiets! Eigenlijk buiten budget
- Trek Domane SL6 - mooi ding, maar met ruim 9 kilo best zwaar voor dat geld en een SLR6 is meteen een beste mep duurder.
- Wilier Cento 1/10 NDR - ook leuk om te zien, vriendelijke geo!
- Cervelo S3 - de 2021 versie in purple chameleon

En buiten dit alles moeten er natuurlijk ook nog chique velgjes op, toevallig had Ypuh deze een stukje terug in dit topic in de aanbieding gezien.. de Zipp 303 S, 45mm hoog, gemaakt voor 28mm bandjes. Lijkt mij heerlijk fietsen.
Mocht iemand ervaring met een van deze fietsen me nog belangrijke tips willen geven, dan heel graag. Na de bikefit zal ik nog wel een update geven.. en hopelijk snel een nieuw paardje in de stal.
Kijk @Tremulant @Grin heeft zo'n ding. En volgens mij hebben we ook 2x een Cervelo S3 hier @Ypuh jij had een S3 toch?Grin schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:47:
Al ruim een half jaar loop ik met de gedachte om m’n Look 585 te vervangen, maar hoe? En door wat? Ach, had geen prioriteit, fietsje gaat nog als de brandweer. If it ain’t broke… Maar toen begin maart duidelijk werd dat de geplande vakantie (april-mei) zou worden geannuleerd door Covid19/KLM, kwam er een reden om er toch werk van te maken. We gaan de komende maanden toch nergens heen: dan maar fietsen!
Maar ja… Wat ga je dan kopen? Na lang wikken en wegen kwamen de volgende frames bovendrijven: Bianchi OLTRE XR4, Colnago Concept, Pinarello F10 & F12, Chapter2 Rere(zwart) en de Look 795 Blade RS(zwart). Dat zijn frames die iets bij mij losmaken; een zekere ‘x-factor’, je ziet ze weinig en met de kwaliteit van deze frames zit het doorgaans ook goed. Mooie fietsmerken met, afgezien van Chapter2, een prachtige historie.
Deze keuze uiteindelijk kunnen terugbrengen naar de Chapter2 en de Look. Met beide merken heb ik goede ervaring en dat gaf uiteindelijk de doorslag. Een Pinarello blijft een wens, maar de F12 vind ik niet zo mooi als de F10. En om nu nog een F10 te kopen… Tsja, kan. Het is nog steeds een (meer dan) uitstekende fiets. Maar voor mij, op dit moment? Nee, toch niet de voorkeur. Bianchi is prachtig maar enkele clubgenoten hebben er al een, Colnago zie ik een stuk minder maar daar ontbreekt voor mij dan weer een stukje ‘x-factor’. Die vallen dus af.
Uiteindelijk gekozen voor een zwarte Chapter2 Rere maar toen ik deze wilde bestellen: helaas, niet beschikbaar in velgrem uitvoering. Disc is een no-go voor mij (ad nauseam besproken in dit topic, als je het echt nogmaals uiteengezet wilt krijgen: PM) en wachten tot halverwege juLi voor de velgrem versie… Heeft uiteraard niet de voorkeur. Dus wachten op een Chapter2… Eigenlijk geen zin in, wil er dit seizoen(!) nog iets aan hebben.
Oké, die Look dan?
Recensies zijn allemaal prima, de rode draad van diverse reviews: bijzonder comfortabel voor een aero frame, aan de zware kant, minder proprietary dan zijn voorgangers (gekke crank, geïntegreerde remmen, stuurpen, etc.), veel knowhow/engineering in de samenstelling van het carbon, eigen productie in Tunesië.
Oké, dan maar een zwarte Look 795. Langs de bikefitter/fietsenmaker, maat M besteld: wachten maar! Nou nee dus. Na ruim drie weken wachten het bericht dat de zwarte 795 een 2019 model is. Komt volgens Action Sports (importeur BeNeLux) ook niet meer beschikbaar. #$%%^&^%$&@$!#!!!!111
Oké… Now what? Hmmm, wederom een paar dagen overpeinzing… Heb ik een merk gemist? Wat is er nu te koop? Komt er binnenkort wellicht iets? Nope, allemaal meh.
Na veel foto’s kijken… Een mooie fiets is een zwarte fiets! Toch? Hmmm, is dat wel zo? Nou… In dit geval wellicht… Ach, even een nachtje over slapen.
Verrek, dat wit is toch ook niet onaardig, is dat dan ook mooi? Ja joh, zeker wel! Mijn ‘geloof’ gaat (zoals wel vaker) de deur uit: ik ga een witte racefiets bestellen! Afgelopen maandag was het dan eindelijk zo ver, het frame en de onderdelen zijn bezorgd bij de bikefitter/fietsenmaker:
[Afbeelding]
Vandaag is dan eindelijk New Bike Day: een hagelwitte Look 795 Blade RS!![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De eerste ervaringen en de uiteindelijke review kunnen jullie in juNi tegemoet zien. Hopelijk is het wat… Altijd kritisch blijven! Maar dat is wel erg lastig nu…
Ah daar is z'n S3Ypuh schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:37:
[...]
Heb daarnaast nog een S3 en mountainbike inderdaad (al is die laatste een beetje een stiefkindje).
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Kost wel veel moeite om het maar bij 3 te houden. Aangezien de Cervelo m'n droomfiets is en de Surly ook dienst doet als vakantie- en winterfiets, zal ik die 2 niet zo snel wegdoen.
[ Voor 12% gewijzigd door rolandos582 op 03-02-2021 23:23 ]
Heb ze ook besteld voor €60,- ben benieuwd!Grin schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:35:
@Stoffa Na lang speuren op het internets heb ik mijzelf overtuigd van: Castelli Spettacolo RoS. Kon ze bij de lokale fietsenboer (Belga) afhalen voor 60 euro ofzo, prima. Maar met de kennis van nu had ik er ook 95 voor betaald! Voor een koukleum als ik echt een ideale handschoen, Castelli zegt: 3°-12°C. Daar ben ik het echter niet mee eens, ze functioneren prima van: -2° tot 8°C.
Het zijn niet alleen warme handschoenen maar ook extreem goed in elkaar gezet: grippy meuk in je handpalmen, versteviging waar je dat wil hebben (tussen duim en wijsvinger), slimme ontworpen rits (makkelijk te sluiten), en je kan je smartwatch blijven bedienen met je wijsvinger/duim (zit een speciaal laagje op die vingertopen). Ohja, en ze zijn niet lelijk.
Aanrader dus!
Voor dit budget wil je natuurlijk een fiets die 100% matcht bij jouw lichaam en ambities en (in mijn ogen) hoort daar ook een max aantal spacers bij (laat het 5mm zijn, of 10mm als je die ene fiets écht zoveel mooier vind).
Verder zul je alvast na moeten denken welke concessies je wilt maken. Hoe gek het ook klinkt, €5k is anno 2021 geen heel uitzonderlijk budget (een paar jaar terug had je daar nog het topmodel voor met alles er op en eraan). Toch is het wel het e.e.a. mogelijk als je een beetje creatief bent. Denk daarbij aan:
- Overjarig
- Demo model
- Zelf opbouwen
- Z.g.a.n. 2e hands
- Nieuwe onderdelen via Marktplaats (< vaak mijn keuze)
- Geen hoge wielen/elektrisch schakelen/powermeter
- Velgrem
Zo zijn er nog wel wat mogelijkheden. Zelf ben ik bijvoorbeeld voor een overjarig model gegaan (-25% korting) omdat dat toch de kleur was die ik wou. Eerst een zomer mee rond gereden en daarna in de winter een Etap groepset, Quarq, Zipp 404's gekocht, allemaal met zo'n 20-30% korting t.o.v. de retail/gangbare internet prijzen.
Erg gaaf kleurtje trouwens die nieuwe S3! Maar je mag er ook vanuit gaan dat met het 2021 kleurtje, disc uitvoering en in de top spec je zo rond de €10k uitkomt. Voor €5k kom je niet verder dan de instapversie (geen elektrisch schakelen, eigen merk wielen, geen powermeter etc). Wil je een top spec fiets voor <5k dan kom je eerder op zoiets uit, of een losse frameset als startpunt. Deze disc limited is ook gaaf (staat er overigens ook nog een voor een redelijke prijs op MP). Dan moet je wel een beetje geluk hebben met de juiste maat en vaak niet te lang twijfelen
[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 04-02-2021 08:34 ]
Ik heb de Triban RC100 vorig jaar 2de hands gekocht als noodoplossing tot ik mijn racefiets had (wacht er nog steeds op), en een heel fijne fiets is dat niet. Heb die nu op een somme wheeltrainer staan om wat in beweging te blijven, maar zou die nieuw nooit kopen om aan de hobby te beginnen.Eärwen schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:12:
[...]
Het schakelt, maar ratelvrij is die nooit (vergelijk dan met een 2017 XT aandrijving op MTB), fietst gewoon lomp.

Hier een iets uitgebreidere review. Er zijn sinds deze beschouwing geen mankementen bijgekomen. De frontend wil ik nog wel gaan aanpassen door een/twee spacers te verwijderen. Even kijken wat dat gaat brengen.
Hehehe * Grin is duidelijk een roadie...
bij binnenkomst eerst even kort praatje over hoe de bikefit van afgelopen jaar nog beviel, hier hebben we wel contact over gehad maar uiteindelijk toch nog flink wat kilometers gemaakt en nu kon ik er iets meer over zeggen conclusie: die beviel goed anders was ik niet teruggekomen!
Daarna over naar het zadel, hij had me bij de bikefit al aangegeven dat het zadel niet ideaal was voor mij maar ik wou het proberen met dit zadel, want ach wat voor problemen kan een niet passend zadel nou geven? Nou zoveel problemen dat ik een half jaar later weer bij hem stond
Toen over naar de zooltjes, ik kreeg direct het advies om te zoeken naar standaard zooltjes waarbij mijn voeten gecorrigeerd werden maar ik toch nog wat bewegingsvrijheid had met mijn voeten omdat ik verder geen last had en het meer om problemen te voorkomen is. eerst even een kort filmpje op de fiets gemaakt zonder zooltjes en daar zag je dat mijn knieën eigenlijk bij iedere trap beweging een soort van wiebel maakte (weet niet goed hoe ik het moet zeggen), ik zag ook dat hij schoenen verkocht dus even gevraagd wat daar de mogelijkheden in waren (aangezien ik eigenlijk naar een bepaalde zaak wou gaan die ik hier wel eens voorbij heb zien komen). uiteindelijk allerlei metingen gedaan van mijn voeten en toen kwamen er 3 paar schoenen uit die perfect bij mij zouden passen dus maar even passen en uiteindelijk na uitgebreid te passen inclusief verschillende zooltjes gekozen voor de: https://lakecycling.com/p...38?variant=29504884965470 (niet mijn eerste keus qua uiterlijk maar ze zaten het beste van de 3 schoenen die ik gepast heb en hebben een carbon zool en dubbele BOA sluiting en dit is wat ik graag wou).
inclusief de volgende zooltjes: https://www.theinsolestore.com/currexsole-bikepro-insoles/
daarna was op het filmpje direct te zien dat mijn knieën veel rechter bleven en de wiebel eigenlijk compleet weg was, voelde totaal anders maar niet perse beter, volgens hem is dit even een stukje gewenning en daarna zal ik merken dat het veel beter gaat maar mocht het niet zo zijn mag ik uiteraard terugkomen.
/edit: ok, crap...had niet in de gaten dat het verhaal zo lang werd
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
De zwarte was weer op voorraad, dus zwart en oranje besteld (denk dat oranje teruggaat).ElGreco schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:31:
[...]
Ik heb ook de Rapha stuurtas. Ideaal voor lange (100km+) ritten. Vol met eten gooien en gaan. Op zulke lange ritten gaat het irriteren in je shirt achterop je rug.
Wel vond ik de oranje kleur in het echt minder mooi dan op de plaatjes. Er zit iets van een gele ondertoon in. Of hij is super snel verkleurd in de zon. Viel mij later pas op.
@rolandos582 je ziet al ik heb weinig ruggengraat wat betreft merken.
Daarmee 2x Continental Grand Prix 25mm vouwbandjes gekocht voor 44,98 incl. verzenden. Goeie deal!
PS Deze banden bevallen mij al jaren goed. Goede lekbestendigheid en duurzaamheid, rolweerstand durf ik weinig over te zeggen. Stuk goedkoper dan GP4000S2/GP5000, daardoor voor mij als recreant en hobby triathleet meer dan prima.
PS Hier nog wat info: https://www.bicyclerollin...ntinental-grand-prix-2014
[ Voor 9% gewijzigd door estorino op 04-02-2021 10:11 ]
https://www.strava.com/athletes/10490675
Kortingscode Futurum --> https://www.futurumshop.nl/strava-winter-challengeVerona27 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:29:
Zijn er op dit moment nog kortingsacties van Futurum? Kon zo snel niets vinden.
Thanks! Ze zijn aan het bezuinigen denk ik, was eerst altijd 25 euro!DutX schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:31:
[...]
Kortingscode Futurum --> https://www.futurumshop.nl/strava-winter-challenge
Nee niet precies, hier moet je wat voor doen plus het is de eerste in 6 acties die je kunt combinerenVerona27 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:32:
[...]
Thanks! Ze zijn aan het bezuinigen denk ik, was eerst altijd 25 euro!
Maak je maar geen zorgen, ik zal niet letterlijk de dag voor de bikefit nog snel een fiets bestellenYpuh schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 00:02:
@Tremulant Wacht de resultaten van je bikefit even af. De fietsen die je post lopen nog aardig uiteen qua geometrie. Tussen de Trek Domane en Cento/Aeroad zit bijvoorbeeld een verschil van ruim 4cm in stack(!)
Je hebt helemaal gelijk, maar de verleiding om alvast naar nieuwe fietsen kijken en te speculeren is te groot.. morgen het verlossende woord.
@Grin @Holk U ook bedankt voor de (uitgebreide) gebruikerservaring! Ik neem het allemaal mee in de afweging.
Leuk verhaal. Ik ben laatst ook voor andere schoenen geweest. Kwamen de lakes cx238 ook hebt beste voor mij naar voren. Zelfs de blauwe currex zooltjes zitten erinNutterd schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:19:
Gisteren had ik mijn zadeldruk analyse bij Bikemedical in Geleen, ik had hem ook nog gemaild of het ook mogelijk was om even naar mijn voeten te kijkenhier had ik niks op teruggekregen en dat is dan ook meteen het enige niet positieve wat ik kan vermelden over deze zaak...de communicatie is soms wat lastiger (ligt misschien ook aan mij).
bij binnenkomst eerst even kort praatje over hoe de bikefit van afgelopen jaar nog beviel, hier hebben we wel contact over gehad maar uiteindelijk toch nog flink wat kilometers gemaakt en nu kon ik er iets meer over zeggen conclusie: die beviel goed anders was ik niet teruggekomen!
Daarna over naar het zadel, hij had me bij de bikefit al aangegeven dat het zadel niet ideaal was voor mij maar ik wou het proberen met dit zadel, want ach wat voor problemen kan een niet passend zadel nou geven? Nou zoveel problemen dat ik een half jaar later weer bij hem stondeerst moest ik op een soort van kussen zitten waar dan lucht in kwam en toen kwam hij met een stapel zadels aanlopen. eerste erop gemonteerd en dit was eigenlijk al direct een heel groot verschil met mijn vorige zadel dat ik spijt had dat ik +-8000km met pijn aan mijn kont heb gefietst. we hebben nog een stuk of 5 zadels geprobeerd maar het eerste zadel zat gewoon veruit het best dus dat is hem geworden: https://secretsaddle.com/nl/line-up/ (de Area in 155mm incl. cut out) . kan niet wachten om hem goed te testen (want uiteraard mag ik hem ruilen als hij niet goed is) en ik vind het jammer van die witte streep die totaal niet bij mijn fiets past maar hij zat veruit het best en ik heb geen zadeltasje dus dat compenseert
![]()
Toen over naar de zooltjes, ik kreeg direct het advies om te zoeken naar standaard zooltjes waarbij mijn voeten gecorrigeerd werden maar ik toch nog wat bewegingsvrijheid had met mijn voeten omdat ik verder geen last had en het meer om problemen te voorkomen is. eerst even een kort filmpje op de fiets gemaakt zonder zooltjes en daar zag je dat mijn knieën eigenlijk bij iedere trap beweging een soort van wiebel maakte (weet niet goed hoe ik het moet zeggen), ik zag ook dat hij schoenen verkocht dus even gevraagd wat daar de mogelijkheden in waren (aangezien ik eigenlijk naar een bepaalde zaak wou gaan die ik hier wel eens voorbij heb zien komen). uiteindelijk allerlei metingen gedaan van mijn voeten en toen kwamen er 3 paar schoenen uit die perfect bij mij zouden passen dus maar even passen en uiteindelijk na uitgebreid te passen inclusief verschillende zooltjes gekozen voor de: https://lakecycling.com/p...38?variant=29504884965470 (niet mijn eerste keus qua uiterlijk maar ze zaten het beste van de 3 schoenen die ik gepast heb en hebben een carbon zool en dubbele BOA sluiting en dit is wat ik graag wou).
inclusief de volgende zooltjes: https://www.theinsolestore.com/currexsole-bikepro-insoles/
daarna was op het filmpje direct te zien dat mijn knieën veel rechter bleven en de wiebel eigenlijk compleet weg was, voelde totaal anders maar niet perse beter, volgens hem is dit even een stukje gewenning en daarna zal ik merken dat het veel beter gaat maar mocht het niet zo zijn mag ik uiteraard terugkomen.
/edit: ok, crap...had niet in de gaten dat het verhaal zo lang werd
:fill(white):strip_exif()/f/image/CTbnaLt6Teq7uThqttZQ6txq.png?f=user_large)
hoe ga je dat verhelpen? met de cleats of nog op een andere manier?tinusterror schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:16:
[...]
Leuk verhaal. Ik ben laatst ook voor andere schoenen geweest. Kwamen de lakes cx238 ook hebt beste voor mij naar voren. Zelfs de blauwe currex zooltjes zitten erin. Merk nog een klein beetje aan mijn rechter knie dat de stand nog iets anders moet. Zie onderstaand.
[Afbeelding]
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
ik weet helaas niet welk systeem hij gebruikt, sorry! misschien word je wat wijzer van zijn internet site: https://www.bikemedical.nl/ ik ben er zelf ook niet heel erg in thuis.Ypuh schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:32:
@tinusterror @Nutterd Met welk bikefit systeem heb je zo'n uitdraai kunnen krijgen van je kniebeweging? Ik heb het laatste half jaar ook weer regelmatig last van mijn knieen (altijd mijn zwakke punt geweest). Heb het geprobeerd op te lossen door een beetje te spelen met zadelhoogte en stand van de schoenplaatjes, maar daar is het niet beter van geworden. Zit er dus ook over na te denken weer eens langs een bikefitter te gaan om specifiek hier naar te kijken.
Nee hoor: de kortingsbonnen van 25 euro waren voor een minimumbestelling van 125 euro. Deze bon van 20 euro is al bruikbaar voor bestellingen vanaf 100 euro. Vorig jaar zijn beide bedragen op identieke manier voorbijgekomenVerona27 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:32:
[...]
Thanks! Ze zijn aan het bezuinigen denk ik, was eerst altijd 25 euro!
Dan heb ik niet goed opgelet, denk ik hehe.CyberThijs schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:11:
[...]
Nee hoor: de kortingsbonnen van 25 euro waren voor een minimumbestelling van 125 euro. Deze bon van 20 euro is al bruikbaar voor bestellingen vanaf 100 euro. Vorig jaar zijn beide bedragen op identieke manier voorbijgekomen
:strip_exif()/f/image/H9k2umj8CzCusMItlqOuIzxA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door dano_nl op 04-02-2021 13:38 ]
Meh
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
als je voor en achter in het lichtste verzet hebt, staat de voor derailleur zo dicht mogelijk bij het frame.
als je achter de zwaarste en voor het lichtste verzet hebt, dan gaat je ketting tegen de voorderailleur lopen. Daar is dat klikje voor, dan zet hij de voorderailleur iets naar buiten.
Raar... Is zo gek nog niet
ty, scheelt weer op de GarminDutX schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:31:
[...]
Kortingscode Futurum --> https://www.futurumshop.nl/strava-winter-challenge
530 met performance pack.
(toch maar geen quadlock met jepster
[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 04-02-2021 14:10 ]
Typo! Prima aankoop! Heb zelf ook de HRM dual + 530 alleen sensors van magene. Enjoy!
Dacht ik alrolandos582 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:11:
[...]
Typo! Prima aankoop! Heb zelf ook de HRM dual + 530 alleen sensors van magene. Enjoy!
Ik overwoog de 830 ook, maar die 100 euro duurder en alles begint wel hard op te tellen nu

Vandaag de eerste Aliexpress bestelling binnen gekregen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wtZQDCdxW8yD13we4rKBShAU.jpg?f=user_large)
Setjes lampjes (32 euro met shipping uit spanje). Goed spul!
Heb nog een setje overschoenen, zonnebril met 5 sets glazen en winterhandschoenen onderweg. Zal allemaal wel geupgrade worden tzt, maar het is wel even leuk geweest met allemaal top spul te kopen. Ik denk dat ik hiermee wel eerst kan kijken of ik het product uberhaupt gebruik en wat ik er in zoek. Dan is het wat makkelijker om a-kwaliteit te kopen. Voor zover dat het niet is, want ik denk niet dat een nederlands setje lampen betere kwaliteit is dan deze
Ypuh schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:18:
@418O2 Een 530 ga je geen spijt van krijgen! Heb zelf de 830, maar volgens mij zijn er nauwelijks nog verschillen tussen die 2 (voorheen kon je alleen kaarten op de 8xx serie zetten). De 810 die ik hiervoor had was ook fijn, maar had heel sporadisch nog wel eens een vastloper o.i.d. De 830 is echt wel een doorontwikkeld model waar alle kinderziektes inmiddels wel uit zijn.
hij noemt alleen de touchscreen en POI search als verschillen, dat is voor mij ook niet genoeg om het verschil goed te maken.
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic