Yup. Ze kosten nieuw ruim €400 (adviesprijs voor de coated versie is zelfs €539

).
Als je nagaat dat vervangingswieltjes voor SRAM Red ook al
€108,95 kosten valt het relatief gezien wel mee.
Added bonus: je kunt hiermee van een korte een lange kooi maken, dus i.p.v. max 28t ook 32t cassettes monteren. Ik ken iemand die daar een aparte Wifli eTap derailleur voor aangeschaft heeft wat helemaal van de zotte is natuurlijk (de geupdate SRAM Etap derailleur met fluid-clutch ondersteund dit standaard).
@
Cranzai Yes. Aangezien mijn fiets afgezonderd van het frame helemaal zwart is, is dit wel een leuk accent. Ben benieuwd hoe het eruit ziet als de fiets straks weer mooi gepoetst met het zonnetje erop buiten staat.
Qua performance gains heb ik geen enkele illusie dat het me iets gaat brengen. Kettingloop schijnt iets beter te zijn, maar door het grotere en alu wieltje schijnt het qua schakelen zelfs een fractie minder te zijn en meer geluid te maken.
Stond al bijna een jaar op Marktplaats voor €350 nieuw in doos. Hij vroeg een paar maanden terug €275 en nu dus maar een belachelijk laag bod gedaan. Was gewoon overstock van een winkel waar dus schijnbaar nul interesse voor is. Op WeightWeenies en in de VS worden dit soort onderdelen nog best veel verkocht en die betalen zelfs gewoon de adviesprijs, maar Nederlanders krijg je schijnbaar echt niet zo gek op een enkeling na dus.
Die bottom brackets zijn ook zwáár overpriced. Niet per se slecht, maar de .5% die je ermee wint staan niet in verhouding met de +300% prijs die je betaald. Heb van de week nog een Wheels Manufacturing bottom bracket op m'n Surly gemonteerd en heb een Hambini bottom bracket in mijn Cervelo (al is die prijs ook 3x over de kop gegaan sindsdien) en die leveren qua performance vrijwel dezelfde of betere prestaties als CeramicSpeed.
Ben inmiddels overigens wel overtuigd van de meerwaarde van een kwalitatief goed BB, maar als je nu geen problemen ervaart is er niet direct reden om te investeren.
[
Voor 50% gewijzigd door
Ypuh op 04-02-2021 19:44
]