Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 224 ... 684 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:49

McMiGHtY

- burp -

Holk schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:54:
Je bent zo van het gewicht dat je schijf gaatjes heeft maar ook dat je het ventieldopje er af laat :+
De opmerking sloeg niet op mij, maar ik houd wel m'n ventieldopje(s) erop.

https://cdn.mantel.com/im...=121021&w=2000&h=2000&c=1

(En je hebt gelijk iets bij je om de ventielkern eruit te draaien.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:54:
[...]

En toch draaien de dura ace pedalen soepeler om de as.
Dus als je uitklikt hangen ze sneller verticaal zegmaar.

En naar mijn idee slijten de ultegra pedalen ook sneller kwa materiaal waar je schoenplaatjes in/uitklikken.
Maar dat is lastig te bewijzen aangezien dit van te veel zaken afhankelijk is.
Als ik mijn simepele pedaaltjes vergelijk met die van m'n zus (duraace)...draaien mijne een stukkie stroever..en doen er langer over om verticaal te hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:56
Heb zelf dus (nog) geen ervaring met Ultegra pedalen. Ze liggen nog nieuw op reserve.

Heb wel ervaring met de PD-R540, R550, 105 en Dura Ace pedalen (en nog een aantal SPD varianten). Die eerste 2 zijn ook de enige die ik echt versleten heb, de 105 ging al een stuk langer mee en zitten nu nog op mijn winterfiets. Dura Ace loopt gewoon veruit het soepelste en valt inderdaad opvallend snel verticaal zodra je uitklikt. Overall zijn pedalen 'you get what you pay for' en dat vertaald zich vooral in levensduur. De R540 zou ik sowieso overslaan, en de R550 kun je kopen als je niet heel veel fietst/hoge verwachtingen hebt.

Dura Ace R9000 had voorheen nog 3 lagers t.o.v. 2 in de Ultegra pedalen. Met de R9100-serie hebben ze die 3e naadlager eruit gehaald meende ik gelezen te hebben. Grootste verschil zijn dan de lagere stack, q-factor en gewicht bij DA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
rolandos582 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:49:
Een vraagje mbt kabelset racefiets. Wanneer vervang je zoiets en waar let je op wat tekenen zijn voor vervanging?

Ik zie daarnaast rem en schakel kabels, en voornamelijk jagwire & shimano kabels. Zijn er nog noemenswaardige verschillen?
Iemand? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Voor mij iets om rekening mee te houden als er ooit DA-pedalen komen, want ik tik nu al soms mijn voorderailleur aan met mijn hak. Dit is wel op de Wahoo en met mijn oude (wat bredere) schoenen, maar toch kan twee millimeter dan net vervelend worden.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
rolandos582 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:49:
Een vraagje mbt kabelset racefiets. Wanneer vervang je zoiets en waar let je op wat tekenen zijn voor vervanging?

Ik zie daarnaast rem en schakel kabels, en voornamelijk jagwire & shimano kabels. Zijn er nog noemenswaardige verschillen?
Shakel- en remprestaties. Probleem is dat het vaak een glijdende schaal is en je het dus pas merkt als je nieuwe kabels hebt.

Het zijn niet zozeer de binnenkabels die oprekken, maar de buitenkabel die slijt waardoor hij ruim in z'n jasje zit, vuil in komt, begint te roesten of oxideren. Je merkt het aan dat schakelen niet in 1x goed gaat maar je 'door moet drukken' of onnodig hard knijpen van de remhendels terwijl ze wel gewoon goed afgesteld staan.

Lastig uit te leggen, maar ik vervang ze toch wel 1x per jaar op beide fietsen, of 5-10k km. Liefste na de winter omdat ze in de winter eerder vol komen te zitten met vuil. Andere mensen fietsen al 5 jaar 25k met dezelfde kabels en denken dat het gewoon normaal is dat je niet alle kransjes meer kunt gebruiken of de boel een beetje ratelt :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:52
Voor remkabels heb ik liever niet van die coiled spring kabels. Die met die draden in de housing vind ik meer gevoel geven tijdens het remmen. Dus als ik Jagwire koop neem ik voor de kabels meestal de pro in plaats van de sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik heb echt mn best gedaan om zelf te zoeken maar kan het niet vinden...

Is er ergens een site die laat zien hoeveel RPM ik doe met bijv 200 watt + bepaalde gear ratio op een helling van x procent?

Voor de fiets van mn vriendin (die de Filante echt heel fijn vond rijden vanochtend!) moeten we even bedenken of we voor SRAM Force gaan (35 x 33) of voor Shimano Ultegra Di2 (34 x 30). Ik zal ongetwijfeld horen dat het verschil verwaarloosbaar is, maar ik wil het gewoon even kwantificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ken wel deze: https://www.wielersportinfo.nl/klimtool.htm

Maar dan moet je dus op basis van de afstand en tijd dus nog even bereken wat de gemiddelde snelheid is, dan op die gearratio site kijken welke cadans je daar dan voor nodig hebt in welk verzet.

Maar ik denk dat het er ook een beetje vanaf hangt wat je precies wil weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:36

Grin

Ride si sapis.

@Requiem19
SRAM Force is toch mechanisch?
Dan zou ik zeker voor Di2 gaan. Mechanisch moet je echt niet meer willen op zo'n fiets, minimaal electronisch en het liefst draadloos (Force eTap).

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Grin schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:43:
@Requiem19
SRAM Force is toch mechanisch?
Dan zou ik zeker voor Di2 gaan. Mechanisch moet je echt niet meer willen op zo'n fiets, minimaal electronisch en het liefst draadloos (Force eTap).
Ik bedoel ook Force eTap, solly :-). Filante kan alleen draadloos.

@Verwijderd mn vriendin rijdt nu een 50-34 voor met een 36 cassette. En nu is het even kiezen of ze voor SRAM of Shimano gaat en een klein verschil is dus de range qua gear ratio’s. Aangezien we elk jaar 2 weekjes in het hooggebergte doen etc is dit een belangrijke. Zou beetje zuur zijn als je op je nieuwe bike net niet licht genoeg kan op de stijle klimmetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Vraagje, ik kijk om een geleidelijke opbouw in mijn trainingen te hebben regelmatig naar de relative effort op strava, de TSS op trainingpeaks en de load van de hele week op intervals.icu. Strava komt deze week qua relative effort op ongeveer hetzelfde uit als vorig week (302 vs 309), terwijl het zo'n 2 uur/ 65km scheelt. Dat zou in principe kunnen, maar trainingpeaks geeft een veel lagere TSS over deze hele week (399 vs 302) dan vorige week en ook intervals.icu geeft een veel lagere load aan. (load 264 vs 192). Zou de berekeningsmethode van Strava dan zo pessimistisch zijn? Zit best wel wat verschil tussen.
Qua tijden in hartslagzones zit ik deze week wel veel meer in D2 en soms zelfs D3, maar zou toch denken dat trainingpeaks en intervals.icu daar ook rekening mee houden.
Iemand een idee wat het meest geloofwaardig is? Al zullen veel mensen zeggen, gewoon op gevoel trainen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 19:13
Requiem19 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:49:
@Verwijderd mn vriendin rijdt nu een 50-34 voor met een 36 cassette. En nu is het even kiezen of ze voor SRAM of Shimano gaat en een klein verschil is dus de range qua gear ratio’s. Aangezien we elk jaar 2 weekjes in het hooggebergte doen etc is dit een belangrijke. Zou beetje zuur zijn als je op je nieuwe bike net niet licht genoeg kan op de stijle klimmetjes.
Dan hoef je m.i. niet terug te rekenen naar vermogen.
Ze heeft nu een kleinste overbrengingsverhouding van 34:36= 1:0.94 Dat zou dan op de nieuwe fiets ook moeten zitten.
Of je dat klaarspeelt met een voorblad van 34, 35, 32, 28 of 39 tanden maakt voor het verzet niet uit. Heb je h.e.e.a. al gevisualiseerd in ritzelrechner?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:40
Lennart95 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:57:
Vraagje, ik kijk om een geleidelijke opbouw in mijn trainingen te hebben regelmatig naar de relative effort op strava, de TSS op trainingpeaks en de load van de hele week op intervals.icu. Strava komt deze week qua relative effort op ongeveer hetzelfde uit als vorig week (302 vs 309), terwijl het zo'n 2 uur/ 65km scheelt. Dat zou in principe kunnen, maar trainingpeaks geeft een veel lagere TSS over deze hele week (399 vs 302) dan vorige week en ook intervals.icu geeft een veel lagere load aan. (load 264 vs 192). Zou de berekeningsmethode van Strava dan zo pessimistisch zijn? Zit best wel wat verschil tussen.
Qua tijden in hartslagzones zit ik deze week wel veel meer in D2 en soms zelfs D3, maar zou toch denken dat trainingpeaks en intervals.icu daar ook rekening mee houden.
Iemand een idee wat het meest geloofwaardig is? Al zullen veel mensen zeggen, gewoon op gevoel trainen
Beginnen de weken op dezelfde dag? (Dus geen maandag/zondag verschil?)
Requiem19 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:37:
Ik heb echt mn best gedaan om zelf te zoeken maar kan het niet vinden...

Is er ergens een site die laat zien hoeveel RPM ik doe met bijv 200 watt + bepaalde gear ratio op een helling van x procent?

Voor de fiets van mn vriendin (die de Filante echt heel fijn vond rijden vanochtend!) moeten we even bedenken of we voor SRAM Force gaan (35 x 33) of voor Shimano Ultegra Di2 (34 x 30). Ik zal ongetwijfeld horen dat het verschil verwaarloosbaar is, maar ik wil het gewoon even kwantificeren.
Volgens mij ben je er niet met deze values voor de berekening. Watts zeggen niks zonder gewicht rolweerstand z luchtweerstand etc.
Je kan met ritzelrexhber kijken wat je minimale snelheid is bij een bepaalde cadans. Misschien kan je uit andere bergritten opmaken dat je bv sommige stukken 10km/u moet kunnen rijden, daar kan je een gearing+cadans bij zoeken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Requiem19 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:49:
[...]

Ik bedoel ook Force eTap, solly :-). Filante kan alleen draadloos.

Que? Alleen draadloos, wat doe je dan met Di2?
Je koopt die fiets toch niet voor twee weekjes in de bergen? Zet er dan gewoon andere kettingbladen/cassette op. Niet te moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Grin schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:02:
[...]

Que? Alleen draadloos, wat doe je dan met Di2?
Je koopt die fiets toch niet voor twee weekjes in de bergen? Zet er dan gewoon andere kettingbladen/cassette op. Niet te moeilijk doen.
Bij Ultegra ben je vlgs Shimano beperkt tot 30 achter. Dus welke lichtere cassette ga je er dan opzetten?

De Filante is beperkt tot eTap of Ultegra Di2 of hoger. En ik wilde er net nog bij zeggen (semi) draadloos. Maar dacht dat dit wel evident was.

Over niet te moeilijk doen: dat bewaar ik voor kleine aankopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:57
@Requiem19 medium kooi GS gaat tot 34. Korte variant SS tot 30.
https://bike.shimano.com/...8050-di2/RD-R8050-GS.html
Voor Nederland zou ze 12-25 kunnen gebruiken en voor vakantie 11-34 (en dan evt. van de 105 serie). Helaas wel langere levertijden.

[ Voor 71% gewijzigd door EdwinW op 06-02-2021 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:36:
[...]

Shakel- en remprestaties. Probleem is dat het vaak een glijdende schaal is en je het dus pas merkt als je nieuwe kabels hebt.

Het zijn niet zozeer de binnenkabels die oprekken, maar de buitenkabel die slijt waardoor hij ruim in z'n jasje zit, vuil in komt, begint te roesten of oxideren. Je merkt het aan dat schakelen niet in 1x goed gaat maar je 'door moet drukken' of onnodig hard knijpen van de remhendels terwijl ze wel gewoon goed afgesteld staan.

Lastig uit te leggen, maar ik vervang ze toch wel 1x per jaar op beide fietsen, of 5-10k km. Liefste na de winter omdat ze in de winter eerder vol komen te zitten met vuil. Andere mensen fietsen al 5 jaar 25k met dezelfde kabels en denken dat het gewoon normaal is dat je niet alle kransjes meer kunt gebruiken of de boel een beetje ratelt :+ .
Hmm ja precies, misschien toch goed om dat 1x per jaar te doen. Doe toch een nieuw stuurlintje dus lijkt me een ideaal moment. Welke kabels gebruik je zelf?
Pyramiden schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:14:
[...]
Voor remkabels heb ik liever niet van die coiled spring kabels. Die met die draden in de housing vind ik meer gevoel geven tijdens het remmen. Dus als ik Jagwire koop neem ik voor de kabels meestal de pro in plaats van de sport.
Gebruik je schijfremmen of velgremmen? Dat kan natuurlijk wel wat verschil maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Prulleman schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:43:
[...]

Beginnen de weken op dezelfde dag? (Dus geen maandag/zondag verschil?)

[...]
Yess, alle drie met start op maandag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Voegt niks toe, eerdere posts hebben dit al duidelijk gemaakt zie ik nu.

[ Voor 84% gewijzigd door Grin op 06-02-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremulant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 16:04
Update: gisteren de bikefit gehad en m'n mooie dromen van een Cervelo S3 kunnen bij het grof vuil. Blijkbaar heb ik een korte romp + lange benen combi waarmee ik semi-verplicht op een Trek Domane zal moeten rijden met nog diverse aanpassingen (lange zadelpen met 0 offset, korte reach op het stuur en ook maar 40cm breed stuur.) Ik had er me nooit in verdiept maar blijbaar past m'n huidige fiets (Merida Scultura) me ook alleen omdat er een stuurpen van 85mm op zit. Dat schijnen ze blijkbaar niet aan te bevelen op een maat 56 fiets.

Het goede nieuws is dat ik blijkbaar wel redelijk lenig ben.. ik heb er alleen niet zoveel aan omdat mijn reach de beperkede factor is. Gelukkig vind ik de Domane in kleurtje Dark Aquactic ook zeker niet onaardig. Ik mag mijn pijlen dus richten op een Domane SL7 in precies die kleur. Dan valt ie ook nog redelijk om en nabij het budget.

Nu zie ik wel dat die fietsen standaard worden uitgerust met 32mm bandjes. Is dat niet heel erg breed voor een wegfiets? Ik overweeg de standaard velgen te vervangen voor de Zipp 303S in combi met een 28mm bandje. Is dat aan te raden, of verknoei ik dan de rij eigenschappen van de fiets? Ik was niet van plan ermee te gaan gravellen of zo, dus daar hoef ik het niet voor te laten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
@Tremulant Welkom bij de club van mensen met lange benen. Daarmee kun je direct driekwart van de fietsen uit je hoofd zetten :) (in ieder geval alles waar de profs op rijden).

Gelukkig blijft er dan ook nog genoeg moois over, te denken aan:
- BMC RoadMachine
- Specialized Roubaix
- Trek Domane
- Cannondale Synapse
- Scott Addict (niet RC)

En in iets mindere mate, maar waarschijnlijk wel passend te maken:
- Bianchi Infinito XE/CV
- Giant Defy
- Canyon Endurace
- Cube Agree
- Isaac Meson

De meeste aerofietsen zijn wel out of the picture dan, maar de echte aerobikes worden steeds subtieler en normale frames steeds meer aero. Qua looks ontloopt het elkaar dus niet zoveel meer.

Heb je ook een uitdraai meegekregen? Als je die eens post kunnen we misschien nog wat gerichter advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:27
Hmmm ook ik heb wat vraagjes over de bottom bracket... Fiets maakte wat herrie op de trainer, dus ik verdacht de BB. Crank eruit gehaald, alles schoongemaakt en eigenlijk draait het met de hand allemaal nog erg soepel en eigenlijk geen speling. Fiets heeft 11K gelopen met deze BB. Hoe merk je dat een BB op is?

Dan een ander issue. In de manual van mijn Giant TCR advanced 1 disc uit 2018 staat dat ie pressfit 71 moet hebben. Echter zit een nu een SM-BB72-41 in... Verschil is vooral de breedte; de een is 86.5 en de ander 92 mm volgens mij. Nu heb ik de breedte nagemeten en die komt uit op 92. Dus ja... Wat is wijsheid?

P.S. Bij Futurum zie ik dat BB71 ook in breedte 89.5/92 beschikbaar is. Verschil tussen BB71/BB72 is me minder helder.

[ Voor 8% gewijzigd door Morrar op 06-02-2021 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reigeer
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:14
@Tremulant Ik heb een Domane SL5 maar heb bij aanschaf de 32mm bandjes ook maar verwisseld voor 28mm. Fietst heerlijk, kan echter weinig vergelijk met 32mm geven🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tremulant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 16:04
Ypuh schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:36:
Heb je ook een uitdraai meegekregen? Als je die eens post kunnen we misschien nog wat gerichter advies geven.
Bedankt voor je hartelijk welkom tot de club ;) die uitdraai krijg ik dinsdag nog toegemaild, ik zal bij de eerste kans nog wel even posten. Ik sta altijd open voor een andere kijk op de zaak.

@rgeervliet92 Nou dat is al goed om te lezen, dan denk ik dat ik ook die richting in ga als het inderdaad de Trek gaat worden voor mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Tremulant op 06-02-2021 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flash10
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-09 17:22
Tremulant schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:16:
Update: gisteren de bikefit gehad en m'n mooie dromen van een Cervelo S3 kunnen bij het grof vuil. Blijkbaar heb ik een korte romp + lange benen combi waarmee ik semi-verplicht op een Trek Domane zal moeten rijden met nog diverse aanpassingen (lange zadelpen met 0 offset, korte reach op het stuur en ook maar 40cm breed stuur.) Ik had er me nooit in verdiept maar blijbaar past m'n huidige fiets (Merida Scultura) me ook alleen omdat er een stuurpen van 85mm op zit. Dat schijnen ze blijkbaar niet aan te bevelen op een maat 56 fiets.

Het goede nieuws is dat ik blijkbaar wel redelijk lenig ben.. ik heb er alleen niet zoveel aan omdat mijn reach de beperkede factor is. Gelukkig vind ik de Domane in kleurtje Dark Aquactic ook zeker niet onaardig. Ik mag mijn pijlen dus richten op een Domane SL7 in precies die kleur. Dan valt ie ook nog redelijk om en nabij het budget.

Nu zie ik wel dat die fietsen standaard worden uitgerust met 32mm bandjes. Is dat niet heel erg breed voor een wegfiets? Ik overweeg de standaard velgen te vervangen voor de Zipp 303S in combi met een 28mm bandje. Is dat aan te raden, of verknoei ik dan de rij eigenschappen van de fiets? Ik was niet van plan ermee te gaan gravellen of zo, dus daar hoef ik het niet voor te laten.
Ik heb zelf de Domane SL5 en gebruik de meegeleverde velgen incl 35mm gravelbanden voor winter en gravel/bos ritten. Onlangs de Zipp 303s gekocht voor op de weg en fietst ook heerlijk. De rij eigenschappen verknoei je er zeker niet mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djeck
  • Laatst online: 22-09 02:21

Ja ik heb een domane sl6 van 2021 echt een heerlijke fiets, misschien niet de lichtste maar voor mij geen probleem en heel goed met 20-25% korting te kopen. De 32mm zijn inmiddels reserve, ik heb 50mm bontrager Carbon wielen met 28mm pirellis erop. De originele velgen zijn voorzien van 38mm gravel banden. Al heel wat kilometers in het bos gemaakt, dat doet ie prima.

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 19:46
Iemand nog gefietst? 80km op de gravelbike vandaag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMxe3BigQnbOVz1fpuG46d85Kfs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hGkVYb3deWM2a0Bfn9K2mxQy.png?f=user_large

Was wel afzien maar wind mee maakte alles goed. En even weer 6 tiles gepakt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:12
Vanmiddag gezellig bijgepraat met een vriend. Hem tegemoet gereden en thuis afgezet. Was na 114km weer thuis. Stond een flinke bak wind, maar echt koud was het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ramon 73 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:07:
Dit jaar nog geen kilometer buiten gereden, wel uren doorgebracht binnen. Ik merk toch een drempel om de fiets van de Kickr af te halen voor een paar uurtjes en dan de boel weer schoon te moeten maken. Vandaag was mijn hardloopdag dus wel buiten geweest. Hopelijk maar een weekje koud en dan gelijk door naar de lente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Niet online
Donderdag voor het eerst sinds augustus weer een rondje gefietst.

Deed goed zeer. Duurde zeker 15km voordat het wat lekkerder ging. En op het einde was ik echt op. Merk dat ik een hoop ingeleverd heb in een half jaar tijd weer.

Toch weer het fietsen oppakken. De kleintjes worden gelukkig steeds makkelijker en daardoor heb ik soms ook wat meer energie en ook tijd.

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
Vandaag maar een uurtje, gisteren de gelegenheid gepakt voor 85 km.
Stuk venijnigere wind vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:23
@Tremulant Welkom bij de club van mensen met lange benen. Daarmee kun je direct driekwart van de fietsen uit je hoofd zetten :) (in ieder geval alles waar de profs op rijden).

- BMC RoadMachine
- Specialized Roubaix
- Trek Domane
- Cannondale Synapse
- Scott Addict (niet RC)

- Bianchi Infinito XE/CV
- Giant Defy
- Canyon Endurace
- Cube Agree

De meeste aerofietsen zijn wel out of the picture dan, maar de echte aerobikes worden steeds subtieler en normale frames steeds meer aero. Qua looks ontloopt het elkaar dus niet zoveel meer.

Cannondale Synapse
Focus Paralane
Merida Scultura Endurance
Cervelo R3 O-)

Domane is ook gewoon een mooie fiets, als je wilt kan je er ook een leuke korting op krijgen bij de juiste dealers

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DieAnder
Nope, maar wel de spijkerbandjes om de Diverge gelegd.
Zondag of maandag eens kijken wat die doen. Ik heb ze een jaar of twee geleden in een dolle bui gekocht en nu is er eindelijk een gelegenheid om ze in te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:09
DieAnder schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:46:
[...]

Nope, maar wel de spijkerbandjes om de Diverge gelegd.
Zondag of maandag eens kijken wat die doen. Ik heb ze een jaar of twee geleden in een dolle bui gekocht en nu is er eindelijk een gelegenheid om ze in te zetten.
Cool >:)
@DDX Ben benieuwd hoe het jou af zal gaan met de streak. Ook spijkers?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller

Mijn vrouw heeft ook 32mm op haar nieuwe Liv. Voor de zomer vind ze die te breed, maar met het profiel op die band rijdt ze er nu wel wat zekerder op. Maar die fiets heeft ook lichte gravel kenmerken.
Ze heeft zelf ook naar de Domane gekeken, maar dat vond ze geen mooie fiets. (te lomp/niet vrouwelijk)

- BMC RoadMachine
- Specialized Roubaix
- Trek Domane
- Cannondale Synapse
- Scott Addict (niet RC)

...
Ik ben 181, bbl 89. Ik rij een Scott Addict 20 mt 56. Ik had alleen weinig ervaring met racefietsen, dus N=1 wat dat betreft. Ik heb er wel een kortere stuurpen op gezet (standaard 11cm nu 9cm). Bevalt verder prima en rijdt ook gewoon fijn. Geen bikefit gedaan, dat komt nog wel een keer als ik met de spacers ga experimenteren, ik wil eens kijken of er niet wat tussenuit kan. Weet nog niet hoeveel drop voor mij optimaal is, lijkt me iets wat een bikefit niet helemaal kan vertellen.

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:16
Mistraller schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:49:
[...]

Cool >:)
@DDX Ben benieuwd hoe het jou af zal gaan met de streak. Ook spijkers?
Ik stap zo op de grabelbike richting de duinen.
Beetje onverhard spelen maar.
Heb er de 650b 2.1" wielen/banden ingezet voor vandaag :)

Spijkerbanden moet ik ook maar eens bestellen, eerder over nagedacht maar voor dit soort dagen wel leuk.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
DDX schreef op zondag 7 februari 2021 @ 07:39:
[...]

Ik stap zo op de grabelbike richting de duinen.
Beetje onverhard spelen maar.
Heb er de 650b 2.1" wielen/banden ingezet voor vandaag :)

Spijkerbanden moet ik ook maar eens bestellen, eerder over nagedacht maar voor dit soort dagen wel leuk.
Ik kende die dingen helemaal niet, maar lijkt wel wat te zijn voor de komende weken. Ook maar bestellen :)

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Hier (net onder de Groningen) ligt niet zoveel. Dat zou ik zelfs op 25mm banden wel aandurven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 19:05

Galois

1811 - 1832

- BMC RoadMachine
- Specialized Roubaix
- Trek Domane
- Cannondale Synapse
- Scott Addict (niet RC)

- Bianchi Infinito XE/CV
- Giant Defy
- Canyon Endurace
- Cube Agree

Jij hebt inderdaad vaker over geometrie en dat niet elk merk fiets past.

Ik heb ook relatief lange benen (bbl van 89 cm en 1,80 lang, 70 kg) en armen. (en lange vingers, handschoenen waar mijn vingers in passen, zijn altijd te breed, ik heb kennelijk een hele rare geometrie :)). Toen ik 2 jaar geleden in de markt was voor een nieuwe racefiets (kwam van een Cube Streamer (58 cm volgens mij)), heb ik op verschillende fietsen gefietst. Ik lette vooral op of ik een klik had met het merk/type/etc. Zo heb ik serieus gekeken en gefietst op de Scott Addict, BMC Roadmachine en Specialized Tarmac. Ze fietsten allen goed en ik merkte nou niet echt een wereld van verschil.

Uiteindelijk getwijfeld tussen de Tarmac en de Canyon Ultimate (ja, ik ken jouw mening ;)).

Uiteindelijk de knoop doorgehakt en voor de Ultimate gegaan (reden: zeer vergelijkbaar met de Tarmac en toch 500€ goedkoper), waar ik verder niet op gefietst had behalve ooit een kort stukje op die van een bekende volgens mij.

Ik heb nu zo’n 10.000 km op de Ultimate gefietst en zeer en zeer tevreden mee. Hij fietst erg lekker en ik heb het gevoel dat deze goed bij mij past. Nooit een bikefit gedaan, dus misschien dat de fiets ‘nog’ beter afgesteld kan worden.

Maar goed, als ik jou zo begrijp zou deze fiets niet optimaal bij mij passen vanwege mijn lange benen?

Ik wil dit jaar een bikefit laten doen, kost mij niets omdat ik zo’n sportpakket bij mijn zorgverzekering heb. Mag tot 150€/jaar declareren voor blessure preventie.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mhr-zip
wisselwerking schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:10:
Hier (net onder de Groningen) ligt niet zoveel. Dat zou ik zelfs op 25mm banden wel aandurven.
Hier ligt meer dan genoeg.

F*ck het fietsen. Ik heb kinderen, ik heb een excuus om in de sneeuw te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
mhr-zip schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:10:
[...]

Hier ligt meer dan genoeg.

F*ck het fietsen. Ik heb kinderen, ik heb een excuus om in de sneeuw te spelen.
Net heerlijk met de kinderen naar buiten geweest. Er ligt niet veel, maar de kinderen vermaken zich prima.
Nu even omkleden en op de fiets (MTB).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Op de Veluwe ligt genoeg hoor!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etClPaXm6U5QvoJ1C-Q95muUvLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vcJXmlGenFMyrlfSOEAmU9UX.jpg?f=fotoalbum_large

(gejat grapje van BicyclingNL :))

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@MrBarBarian Kijk, dat is nog eens een kleurschema voor een Look fiets. Prachtige paintjob! Niet van die generieke troep die ze voor 2021 hebben uitgebracht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
@Galois en alle andere die over een bikefitting denken. Ter overweging:

Als je lekker zit en geen klachten hebt dan zou ik de moeite van een bikefit besparen.

Ik zit ook goed en heb geen klachten. Afgelopen najaar een bikefit gedaan (zat gratis bij de aankoop van mijn nieuwe fiets) . Resultaat: je zit goed, niks aanpassen.

Ja, natuurlijk. Iedere bikefit zal iets aan je fiets of houding wijzigen. Maar als je 3 bikefits doet zal geen enkele dezelfde output geven. Een bikefit levert geen perfecte fietshouding op. De enige perfecte fietshouding is een houding die jij lekker vind.

Mogelijk zijn die wijziging dus vooral om jouw het gevoel te geven dat de bikefit zinvol was, terwijl het daadwerkelijke effect te verwaarlozen is.

Een bikefit is geen wondermiddel en eigenlijk alleen interessant als je klachten hebt (Let wel: andere klachten dan ongetraindheid.). Gezien jouw aantal km's is die kans vrij klein.

Door een bikefit ga je niet oppeens harder fietsen, of ga je nog lekkerder zitten.

Overigens ben ik van mening dat ook voor een onervaren iemand een bikefit overdone is. Ga eerst maar eens flink wat uren rondfietsen. Daarna kan je weer verder kijken.

Bikefit is voor iemand zonder klachten interessant als je opzoek naar naar de laatste 5-10% optimalisatie. Maar dan komt er veel meer om de hoek kijken (denk aan gewicht, voeding, materiaal, leefstijl, etc)

(Zo, zal binnenkort ook eens een flinke post maken over de momentsleutel hype)

(En nu tijd voor de Uber Pretzel)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
@MrBarBarian als je die bikefit bij de fiets kreeg, wie deed dan de bikefit? De LBS zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:13
MrBarBarian schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:09:
@Galois en alle andere die over een bikefitting denken. Ter overweging:

Als je lekker zit en geen klachten hebt dan zou ik de moeite van een bikefit besparen.

Ik zit ook goed en heb geen klachten. Afgelopen najaar een bikefit gedaan (zat gratis bij de aankoop van mijn nieuwe fiets) . Resultaat: je zit goed, niks aanpassen.

Ja, natuurlijk. Iedere bikefit zal iets aan je fiets of houding wijzigen. Maar als je 3 bikefits doet zal geen enkele dezelfde output geven. Een bikefit levert geen perfecte fietshouding op. De enige perfecte fietshouding is een houding die jij lekker vind.

Mogelijk zijn die wijziging dus vooral om jouw het gevoel te geven dat de bikefit zinvol was, terwijl het daadwerkelijke effect te verwaarlozen is.

Een bikefit is geen wondermiddel en eigenlijk alleen interessant als je klachten hebt (Let wel: andere klachten dan ongetraindheid.). Gezien jouw aantal km's is die kans vrij klein.

Door een bikefit ga je niet oppeens harder fietsen, of ga je nog lekkerder zitten.

Overigens ben ik van mening dat ook voor een onervaren iemand een bikefit overdone is. Ga eerst maar eens flink wat uren rondfietsen. Daarna kan je weer verder kijken.

Bikefit is voor iemand zonder klachten interessant als je opzoek naar naar de laatste 5-10% optimalisatie. Maar dan komt er veel meer om de hoek kijken (denk aan gewicht, voeding, materiaal, leefstijl, etc)

(Zo, zal binnenkort ook eens een flinke post maken over de momentsleutel hype)

(En nu tijd voor de Uber Pretzel)
100% mee eens.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

@MrBarBarian helemaal met je eens! Zeker voor onervaren wielrenners die 'pijn' ervaren en dan denken dat met een bikefit dit opgelost gaat worden. Terwijl die 'pijn' vooral te maken zal hebben met de ongetraindheid...

Ik ben tevreden, ik heb nooit pijn, ook niet na tochten van 5+ uur. De enige reden dat ik misschien een bikefit wil gaan doen, is omdat ik wel nieuwsgierig ben naar de 'wetenschap' hierachter. En aangezien ik tot 150 euro vergoed zal krijgen, kan het geen kwaad om toch te proberen wat te perfectioneren... :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Zodra je een beetje serieus met wielrennen bezig bent en je hebt je startbudget/fiets overstegen, dan kan een bikefit al snel iets brengen. Ook wanneer je geen klachten hebt. Wanneer de lockdown weer wat soepeler wordt dan ben ik ook van plan om weer eens een bikefit te doen; even kijken of ik verantwoord iets aan die hoge frontend kan laten doen. Dat is eigenlijk iets wat ik dit voorjaar nog wil aanpakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 18:13
Grin schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:17:
Zodra je een beetje serieus met wielrennen bezig bent en je hebt je startbudget/fiets overstegen, dan kan een bikefit al snel iets brengen. Ook wanneer je geen klachten hebt. Wanneer de lockdown weer wat soepeler wordt dan ben ik ook van plan om weer eens een bikefit te doen; even kijken of ik verantwoord iets aan die hoge frontend kan laten doen. Dat is eigenlijk iets wat ik dit voorjaar nog wil aanpakken...
Kan je zelf niet wat van die spacers halen en voelen of het werkt of niet? Lijkt me overdreven om daar een bikefit voor te doen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Zeker kan dat, maar wanneer je goed op de fiets zit en je gaat wat veranderen dan kan dat gevolgen hebben voor de rest. En wellicht is het helemaal niet verstandig. En daarbij is het ook wel leuk om te doen: even sparren met iemand die er echt verstand van heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Crazy D

I think we should take a look.

Grin schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:34:
Zeker kan dat, maar wanneer je goed op de fiets zit en je gaat wat veranderen dan kan dat gevolgen hebben voor de rest. En wellicht is het helemaal niet verstandig. En daarbij is het ook wel leuk om te doen: even sparren met iemand die er echt verstand van heeft.
Hangt het wel vanaf waar je de bikefit laat doen, want over de bikefit bij een fietsenmaker heb ik toch zo mijn twijfels. Al is het maar omdat die er belang bij heeft jou wat spulletjes te verkopen... Ik heb m ooit bij SMA Midden Nederland gedaan. Die kwam gewoon met een afstelling en wat adviezen, maar als er iets gekocht moest worden, moest je dat ergens anders doen. Wekt toch meer vertrouwen dan de fietsenmaker die zegt dat 'dit zadel' echt beter is voor je. En dat dat toevallig wel een duur zadel uit zijn eigen collectie is zeg maar...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Zeker @Crazy D. Dat is één kant van de medaille, de andere kant is jezelf informeren en kritisch nadenken. Ik weet voor mezelf wel wat werkt, en wat niet, ik zit al even op de fiets. Ik zeg zeker niet dat ik er verstand van heb maar kan wel vragen stellen.
Als ik met een relatief eenvoudige/afgebakende vraag kom (hoge frontend) en ik 'moet' volgens de bikefitter mijn halve/hele fiets gaan vervangen; dan gaan er wel alarmen rinkelen. Maar stel dat de data (zadeldrukmeting, whatever) laat zien dat ik op zadel XYZ veel beter zou zitten, en hij/zij weet dat goed toe te lichten; prima, kunnen we proberen. Maar het gaat mij primair om de frontend te bekijken (in relatie tot de rest). Lijkt mij een prima vraag voor een bikefitter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik zag al een foto van @DDX langskomen.. Leuke bril :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Zo lang ik nog absolute beginners een Aeroad of Propel zie kopen, denk ik dat een bikefit voor vrijwel iedereen wel nut heeft. Naast dat het je voor de rest van je fietsleven helpt bepalen welk frame je nodig hebt, kan het ook foute aankopen voorkomen en slechte houdingen voorkomen. Dat je geen problemen ervaart kan net zo goed het gevolg zijn van gewenning. Een slechte houding went ook, maar zodra je sneller/vaker/verder gaat fietsen kan dit tot onnodige problemen leiden. Ik denk dat ik iedere rit wel een wielrenner tegenkom die zijn/haar zadel te hoog of te laag heeft staan. Ook kom je op ieder fietsforum (of in het wild) wel een recent voorbeeld tegen van iemand met een te groot/klein/laag/lang frame en die fout bij een volgende fiets doodleuk weer maakt.

Zelf kocht ik volstrekt per ongeluk mijn 1e fiets met de juiste geometrie (fiets die ik bestelde bleek niet op voorraad, kreeg de vraag of ik een beter model wou zonder meerprijs). Een bikefit heeft mij ook niet geholpen in fietsafstelling, maar wel inzicht gegeven in dat 3/4 van de fietsen voor mij niet geschikt zijn omdat ik verhoudingsgewijs erg lange benen heb (92.5cm BBL bij lichaamslengte van 185cm). Het is meer dan alleen het zadel op de juiste hoogte zetten, maar geeft je ook inzicht in de keuzes en afwegingen die je kunt maken (bijv. zadelhoogte op zichzelf zegt niet zoveel zonder de setback t.o.v. de trapas daarin mee te nemen). Je kunt met dezelfde afstelling naar buiten lopen en nog steeds een stuk wijzer zijn.

Er zijn altijd uitzonderingen, mensen die lang genoeg fietsen, aanvoelen wat goed of fout is, zich op internet verdiepen in de stelregels, een fietsvriend die tips/advies geeft, verkopers die er wel kijk op hebben, per ongeluk in 1x goed te zitten of door schade en schande wijzer geworden zijn. Het is ook weer geen hogere wiskunde, maar waarom wel €5k uitgeven aan een fiets, fietsvakanties, kleding, sportvoeding, startbewijzen etc. maar geen €150 aan een eenmalig goed advies? Voor veel mensen voelt dat schijnbaar als weggegooid geld, terwijl je wel gewoon €2.5k betaald voor je hypotheekadvies wat een paar formuliertjes zijn, of als consultant klanten wijsmaakt dat ze €150 per uur voor jouw IT advies moeten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

Dat zal wel verschil maken of iemand recreatief rijdt of ook echt aan wedstrijden mee wil doen. Als ik als casual rijder een fiets koop van minder dan €1000 waar ik vooral op vakantie wat toertochtjes mee rijd, dan heeft zo'n bikefit veel minder zin dan wanneer iemand 2 uur per dag traint voor de wedstrijd in het weekend.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
MMUilwijk schreef op zondag 7 februari 2021 @ 07:50:
[...]

Ik kende die dingen helemaal niet, maar lijkt wel wat te zijn voor de komende weken. Ook maar bestellen :)
Ja jammere is dat ze er in 650b niet in 2" oid zijn, 2.2" past niet in mijn gravelbike.

Ben er nog niet over uit of de mtb banden nou echt handig waren vandaag, voorwiel hapte best vaak sneeuw.
Op fietspad zelfs ingehaald door iemand op normale fiets.

Maar was wel leuk vanmorgen, geen moment koud eerder te warm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
McMiGHtY schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:52:
Ik zag al een foto van @DDX langskomen.. Leuke bril :D
Dat was wel nodig/handig.
Fietsbril icm gezicht volledig inpakken gaat beslaan, nu nergens last van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Stoney3K schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:12:
Dat zal wel verschil maken of iemand recreatief rijdt of ook echt aan wedstrijden mee wil doen. Als ik als casual rijder een fiets koop van minder dan €1000 waar ik vooral op vakantie wat toertochtjes mee rijd, dan heeft zo'n bikefit veel minder zin dan wanneer iemand 2 uur per dag traint voor de wedstrijd in het weekend.
Ik denk dat het voor iedereen juist zinvol is, tenzij je alleen fietsritjes maakt van 20 minuten.

Je zit nu eenmaal lang in dezelfde houding. En op een verkeerde manier lang in dezelfde houding zitten kan allerlei nadelige gevolgen hebben - ook buiten het fietsen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
jeuj, eindelijk hoge velgen......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EdoQ8bck8O4JU4hoZ-dJWJisD4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/St2XRRdUpWZfk6Mi4vyIUAiY.jpg?f=fotoalbum_large

(en geen ventieldopje)

[ Voor 3% gewijzigd door Frenz64 op 07-02-2021 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
Frenz64 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:24:
jeuj, eindelijk hoge velgen......

[Afbeelding]

(en geen ventieldopje)
Mooi asymmetrisch ook :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Nu online
DDX schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:14:
[...]

Ja jammere is dat ze er in 650b niet in 2" oid zijn, 2.2" past niet in mijn gravelbike.
Ben niet helemaal thuis in die maten jungle, maar 650b is toch 27,5 inch (mijn MTB heeft die maat).

Werken deze dan niet? https://m.bikester.nl/sch...-guard-black-1296559.html . Die ga ik halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
MMUilwijk schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:12:
[...]

Ben niet helemaal thuis in die maten jungle, maar 650b is toch 27,5 inch (mijn MTB heeft die maat).

Werken deze dan niet? https://m.bikester.nl/sch...-guard-black-1296559.html . Die ga ik halen.
Ja 650b is 27.5" idd, die banden zouden werken idd.
Zie dat die idd net nieuw is.

Maargoed wacht nu wel tot ik de strandfiets heb, die heeft wel wat meer ruimte.
Zorg ik dat ik daar wel setje voor klaar heb staan voor dit soort dagen.
Heeft nu weinig nut meer om nog te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Nu online
DDX schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:50:
[...]

Ja 650b is 27.5" idd, die banden zouden werken idd.
Zie dat die idd net nieuw is.

Maargoed wacht nu wel tot ik de strandfiets heb, die heeft wel wat meer ruimte.
Zorg ik dat ik daar wel setje voor klaar heb staan voor dit soort dagen.
Heeft nu weinig nut meer om nog te bestellen.
Eens, ik ga morgen eens kijken of mijn standaard MTB banden voldoen. En anders maar een weekje binnen fietsen, hier blijft het de komende week nog vol liggen met sneeuw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willie Warempel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-08 18:01
@Ypuh Zo heb ik inderdaad te impulsief een fiets gekocht vorig jaar. Na een week zoeken op Marktplaats als totale leek, vond ik er een mooie.
Framemaat 57 terwijl m'n lichaamslengte 1,92m is.
In de veronderstelling dat ik het stuur wel omhoog zou kunnen doen (dit altijd kunnen doen op stadsfietsen, waarom niet bij een racer?). Uiteindelijk blijkt het veel te laag te staan en dan kom je met zulke oplossingen :+Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYFTMwAIGxNH47F5Vi0nPin0ozQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aiaqmrCCByPg8jzUBGCRb9w6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
MMUilwijk schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:56:
[...]

Eens, ik ga morgen eens kijken of mijn standaard MTB banden voldoen. En anders maar een weekje binnen fietsen, hier blijft het de komende week nog vol liggen met sneeuw.
Opzich ging het vandaag wel, alleen die windkracht 7 maakte het wel even spannend op sommige stukken.
Doe je dus poging fiets recht te houden/op het fietspad te blijven en ondertussen ook nog wat glibberen/sneeuwhopen ontwijken :o

Maar kan komende dagen nog wel spannend worden als het opvriest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:34
Willie Warempel schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:58:
@Ypuh Zo heb ik inderdaad te impulsief een fiets gekocht vorig jaar. Na een week zoeken op Marktplaats als totale leek, vond ik er een mooie.
In de veronderstelling dat ik het stuur wel omhoog zou kunnen doen (dit altijd kunnen doen op stadsfietsen, waarom niet bij een racer?). Uiteindelijk blijkt het veel te laag te staan en dan kom je met zulke oplossingen :+[Afbeelding]
Haha wauw, dan zit je wel lekker kaarsrecht in ieder geval. Zitten er nou ook houten banden op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willie Warempel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-08 18:01
Louislouislouis schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:09:
[...]

Haha wauw, dan zit je wel lekker kaarsrecht in ieder geval. Zitten er nou ook houten banden op?
Haha, was het maar waar, dat rechtop zitten.
Ja, het heeft nog nooit zo lekker gehobbeld, altijd maar dat gezeik over lek rijden gaat voor mij niet op :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
MMUilwijk schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:56:
[...]

Ik heb vandaag gereden met semi slicks. Ik moest uitwijken naar mijn oude MTB ivm vrijloop en die wordt tegenwoordig door een van de kinderen om naar school mee te fietsen. Maar dat ging prima. Iets meer dan 60km in de sneeuw gespeeld (en tussendoor wat foto's geschoten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:40
wisselwerking schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:22:
[...]

Ik heb vandaag gereden met semi slicks. Ik moest uitwijken naar mijn oude MTB ivm vrijloop en die wordt tegenwoordig door een van de kinderen om naar school mee te fietsen. Maar dat ging prima. Iets meer dan 60km in de sneeuw gespeeld (en tussendoor wat foto's geschoten).
En dan jammer dat je Strava linkje ontbreekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:58
Grin schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:17:
Zoals elk voorjaar denk ik er nu ook aan en twijfel ik weer. Heb 100 en 200+ ritjes goed verteerd maar krijg toch af en toe pijntjes en kraakjes in knieën of rug. Ga toch maar eens doen dit jaar, samen met de MTB want daar zit ik volgens mij veel krommer op. Tweede bike halve geld. Pedalen/plaatjes en zadel er bij, misschien zelfs nog een test om omslagpunt eens echt te bepalen. Al met al 325 euro...

Maar, dat dacht ik vorig jaar ook :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wisselwerking
DutX schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:25:
[...]

En dan jammer dat je Strava linkje ontbreekt :)
Bij deze de Strava link

[ Voor 13% gewijzigd door wisselwerking op 07-02-2021 18:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Mooie foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:40
Wat een tocht, netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Nu online
wisselwerking schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:22:
[...]

Ha, die bevroren vrijloop, die ben ik ook al eens tegengekomen. Goed om te horen dat het met semi slicks al goed te doen was, dan gaan mijn noppen het ook wel redden de komende dagen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:14:
[...]

Ben er nog niet over uit of de mtb banden nou echt handig waren vandaag, voorwiel hapte best vaak sneeuw.
Op fietspad zelfs ingehaald door iemand op normale fiets.
Moet je wel brede banden met sneeuw?

Bij een auto wil je juist smalle banden in de sneeuw, zodat je een hogere wieldruk hebt.
Wel met profiel/spikes, geen slicks uiteraard.
MMUilwijk schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:12:
[...]

Ha, die bevroren vrijloop, die ben ik ook al eens tegengekomen.
Bevriezen: gebeurt dat in de schuur of onderweg?

[ Voor 20% gewijzigd door mhr-zip op 07-02-2021 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
mhr-zip schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:10:
[...]

Bij een auto wil je juist smalle banden in de sneeuw, zodat je een hogere wieldruk hebt.
Wel met profiel/spikes, geen slicks uiteraard.

[...]

Bevriezen: gebeurt dat in de schuur of onderweg?
Ik denk in de schuur, maar toen ik wegreed ging het eerst nog wel goed. Dus met de 29'er toch nog bijna 4km gefietst/gestept. Vorige week had ik het ook. Toen ik hem uit de de schuur haalde geen probleem, toen nieuwe geplaatst, die ik natuurlijk nog even moest inremmen. Ook geen probleem. Maar toen ik de fiets van de auto haalde om training te geven had ik een vrijloop beide kanten op. Toen heb ik de training maar gegeven op een kinderfiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
mhr-zip schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:10:
[...]

Denk vergelijkbaar met op het strand rijden, daar heb je veel baat bij brede banden (en lage druk) maar heb je weinig aan profiel want dat gaat zich ingraven/happen.
Alleen heb je bij sneeuw/op de weg weer wel wat aan profiel want bij klein laagje heb je dan juist wel grip.

En onverhard door de bossen werkten deze banden best goed icm sneeuw, denk dat ik met de 34mm gravelbanden vaker op de grond had gelegen.
Je ziet nml niet de boomstronken/sporen die onder de sneeuw liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Willie Warempel schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:58:
In de veronderstelling dat ik het stuur wel omhoog zou kunnen doen (dit altijd kunnen doen op stadsfietsen, waarom niet bij een racer?). Uiteindelijk blijkt het veel te laag te staan en dan kom je met zulke oplossingen :+[Afbeelding]
Maar hier kan je natuurlijk nog spacertjes naar onderen zetten, dan ben je van dat schoorsteentje af, en dan is je reach ook weer heel anders. Want met een verstelbare stuurpen ga je natuurlijk niet alleen omhoog maar komt het stuur ook naar je toe.
En je hoeft niet perse met een verstelbare stuurpen te werken, je hebt ook verlengstukken voor op de vork, ook niet heel mooi, maar kan helpen om het passend te maken.

Een 57 met jouw lengte is inderdaad waarschijnlijk wel te klein. Maar aan de andere kant, bij veel merken kun je op een 58 al goed zitten met deze lengte. Ligt aan je binnenbeenlengte ook.

[ Voor 15% gewijzigd door Mistraller op 07-02-2021 22:12 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Ik ben oprecht wel benieuwd wat jullie standaard eigenlijk op voorraad hebben liggen, ik heb bijvoorbeeld nu wel een redelijke voorraad met 3 kettingen, 1 cassette en 5 setjes schijfremblokjes. Daarnaast nog stuk of 6 binnenbanden + set extra buitenbanden. Dus ik kan voorlopig nog wel even voorruit.

@DDX heeft natuurlijk een dikke voorraad maar hij heeft ook 10 fietsen en trapt net even wat meer als de gemiddelde fietser. Wat heeft de rest eigenlijk op voorraad? Kopen jullie wanneer nodig of heb je gewoon dingen voor handen liggen als ze een goede prijs hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

rolandos582 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:40:
Ik ben oprecht wel benieuwd wat jullie standaard eigenlijk op voorraad hebben liggen, ik heb bijvoorbeeld nu wel een redelijke voorraad met 3 kettingen, 1 cassette en 5 setjes schijfremblokjes. Daarnaast nog stuk of 6 binnenbanden + set extra buitenbanden. Dus ik kan voorlopig nog wel even voorruit.
Een handvol binnenbanden en capsules om die te vullen tijdens een rit. Meer heb ik niet liggen. En dat was ook niet nodig want Futurum had een winkel om de hoek voor noodgevallen en voor onderhoud ging ik toch naar de LBS. Inmiddels kom ik daar wel een beetje van terug. De winkel is niet meer open en de fietsenmaker is of druk of heeft lastige openingstijden. Dus heb ik wat gereedschap om zelf onderhoud uit te voeren. Nu de onderdelen nog om het ook te kunnen doen. Ketting en cassette staan als eerste op het lijstje en als dat een succes is ga ik daar voorraad van houden. Schijfremmen laat ik liever doen door iemand die er kijk op heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller

@DDX heeft natuurlijk een dikke voorraad maar hij heeft ook 10 fietsen en trapt net even wat meer als de gemiddelde fietser. Wat heeft de rest eigenlijk op voorraad? Kopen jullie wanneer nodig of heb je gewoon dingen voor handen liggen als ze een goede prijs hebben
Alleen biba's

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh

Ik heb wel een redelijke voorraad, maar koop dingen vooral als ze een goede prijs hebben. €50 voor een SRAM Red buitenblad, €90 voor een Dura Ace cassette, €17 voor KMC X11 kettingen, S-Works Turbo banden 2 for 1, setje Ultegra pedalen voor €65, 30 co2 patronen voor €20 etc. Dan koop ik meestal gewoon meerdere sets, wetende dat ik er vroeg of laat wel aan toe kom en niet hoef te wachten en/of de hoofdprijs moet betalen wanneer ik ze nodig ben. Als ik iets niet gebruik zet ik het op Marktplaats om met winst te verkopen.

Wat ik dan uiteindelijk op voorraad heb, pff. Denk nu een stuk of 6-7 kettingen, wat kabels, stuurlinten, 2 sets buitenbanden, bovengenoemde onderdelen, paar bottom bracket/lagers, verschillende remblokken, wiellagers etc. Vaak wissel ik ook nog wel wat met cassettes/kettingen/cranks/banden, dus lang niet alles slijt even snel.

Gok dat ik daarmee wel 1-2 jaar vooruit kan, maar het is vooral leuk om zo een beetje koopjes te spotten of te handelen (Dura Ace cassettes had ik er meteen 8 van gekocht en 6 via MP weer kwijt waardoor de mijne gratis waren). Meeste onderdelen betaal ik zo niet meer dan 50-60% van de adviesprijs voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder

Ik sleutel nogal veel en heb meerdere fietsen dus koop redelijk ruim in (bv 3 verschillende kleuren stuurlint, buitenkabels per 10m, spaken per 100). Daardoor liggen er bij mij veel (licht gebruikte) onderdelen en verbruiksartikelen.

Daarnaast heb ik ook fietsspecifieke onderdelen in reserve, zoals derailleurhangers en thru axels. Mijn aaname is dat die niet-generieke onderdelen over een paar jaar niet of moeilijk te krijgen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik ben oprecht wel benieuwd wat jullie standaard eigenlijk op voorraad hebben liggen.
Zo min mogelijk eigenlijk.

Ik houd de onderdelen voor het onderhoud dat ik wil gaan uitvoeren in de komende tijd bij in een excel. Tegen de tijd dat het echt nodig is bestel ik alles uit die excel in Duitsland. Dus als ik nieuwe ketting nodig heb, kan het zijn dat ik een bandje mee bestel omdat die er aan zit te komen, maar kan best zijn dat ik dan nog 1-2 maanden door kan met de oude band en hem dan pas vervang.

Binnenbandje heb ik sowieso wel liggen en buitenband kan ik er nog wel een van oude wielset afhalen als het moet.

Mocht mijn ketting onverwachts breken, dat heeft de fietsenmaker in m'n durp er echt wel één op voorraad. Of via Mantel of Futurum in no time in huis.

Met 5000 km per jaar is het onderhoud ook niet zo schokkend eigenlijk.

Maar aangezien ik al die hamster verhalen aan moet horen, heb ik sinds kort ook maar een cassette en 2 kettingen op voorraad gelegd (en die 11 speed ketting kan ik ook voor mijn 10 speed fiets gebruiken). Verder geloof ik het allemaal wel.

Weinig voorraad aanhouden is misschien ook wel beroepsdeformatie 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 08-02-2021 00:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op zondag 7 februari 2021 @ 23:41:
[...]

Ik heb wel een redelijke voorraad, maar koop dingen vooral als ze een goede prijs hebben. €50 voor een SRAM Red buitenblad, €90 voor een Dura Ace cassette, €17 voor KMC X11 kettingen, S-Works Turbo banden 2 for 1, setje Ultegra pedalen voor €65, 30 co2 patronen voor €20 etc. Dan koop ik meestal gewoon meerdere sets, wetende dat ik er vroeg of laat wel aan toe kom en niet hoef te wachten en/of de hoofdprijs moet betalen wanneer ik ze nodig ben. Als ik iets niet gebruik zet ik het op Marktplaats om met winst te verkopen.

Wat ik dan uiteindelijk op voorraad heb, pff. Denk nu een stuk of 6-7 kettingen, wat kabels, stuurlinten, 2 sets buitenbanden, bovengenoemde onderdelen, paar bottom bracket/lagers, verschillende remblokken, wiellagers etc. Vaak wissel ik ook nog wel wat met cassettes/kettingen/cranks/banden, dus lang niet alles slijt even snel.

Gok dat ik daarmee wel 1-2 jaar vooruit kan, maar het is vooral leuk om zo een beetje koopjes te spotten of te handelen (Dura Ace cassettes had ik er meteen 8 van gekocht en 6 via MP weer kwijt waardoor de mijne gratis waren). Meeste onderdelen betaal ik zo niet meer dan 50-60% van de adviesprijs voor.
Zeg deel jouw bronnen eens, waar vind jij zulke goede deals!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16:19
Beste raad is voorraad! ;-)

Remblokjes, (binnen)bandjes, kettingen, paar binnnekabels en een casette... dat zijn denk ik voor de meeste onder ons (incl. ondergetekende) de grootste verbruiks artikelen. En tot slot, voldoende smeer-/poetsmiddelen. Dit heb ik dan ook altijd zo'n beetje liggen :)

...en al de rest is toch binnen 1 a 2 dagen binnen via de bekende (online) kanalen (worst case kan het ervoor zorgen dat je tijdelijk een andere fiets moet nemen).

Als je de fiets voor woonwerkverkeer gebruikt, kan ik me voorstellen dat je wat meer voorzorgsmaatregelen treft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 13:04
mhr-zip schreef op maandag 8 februari 2021 @ 00:11:
[...]

Weinig voorraad aanhouden is misschien ook wel beroepsdeformatie 8)7
Same here. Voorraad kost geld. En met meerdere fietsen hoef ik die paar dagen ook niet stil te staan op het moment dat ik op iets nieuws moet wachten.

Alleen binnenbanden, 1 derailleurhanger en een 2 kettingen.

[ Voor 8% gewijzigd door GerbenBK op 08-02-2021 08:14 ]

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Chris Froome over zijn Factor Ostro:

YouTube: Chris Reviews The Factor OSTRO VAM

Niet zozeer om jullie nogmaals op te zadelen met een filmpje over deze fiets, maar vooral omdat hij daadwerkelijk zijn mening geeft over schijfremmen....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 13:04
MrBarBarian schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:25:

Niet zozeer om jullie nogmaals op te zadelen met een filmpje over deze fiets, maar vooral omdat hij daadwerkelijk zijn mening geeft over schijfremmen....
Koel inderdaad. Niet standaard promo verhaaltje. Heel realistisch.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Bijzonder, ik had verwacht dat hij als prof juist blij zou zijn met schijfremmen. Hij kan niet zeggen: joh het regent buiten, vandaag dan maar even niet trainen. Had hem positiever verwacht. Maar het is wel precies hetgeen ik ook regelmatig (vaak?) om mij heen hoor: piepende remmen/aanlopers. Kan me voorstellen dat je daar als prof totaal niet op zit te wachten; daar gaan je gains... Discs vragen simpelweg meer aandacht en onderhoud. Maar daar heeft hij toch een heel team aan monteurs voor? Als je zelfs dan nog deze woorden gebruikt in de review dan is er m.i. echt iets mis met de schijfremmen (in ieder geval) op deze fiets...

Bijzondere review inderdaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Ik heb maar weinig voorraad. Ik heb nog voor 3 wielen remblokjes liggen, maar dat gaat niet zo hard (remmen is angst). Verder nog een paar binnenbandjes, maar ook wat lekke banden. Dus in geval van nood heb ik er zo wat bij "gemaakt".

Daarnaast ook gewoon praktisch. Als er een fiets is die het niet doet, pak ik een andere. Zelfs mijn oude 26" MTB (zoals gisteren) is nog voldoende voor heel veel plezier. En anders pak ik mijn gewone fiets en doe ik net alsof dat een racer is. Ik geloof dat ik van het werk naar huis wel eens met 32km/u gemiddeld naar huis ben gefietst (incl. laptop tas e.d.). Mijn polo kon je toen wel uitwringen.

En als fietsen niet lukt, dan kan ik nog altijd hardlopen. Oftewel de keuze is reuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
MrBarBarian schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:25:

Grappig. Hij noemt exact de punten die mij er tot nu toe van weerhouden hebben. Ik ben allergisch voor bijgeluiden, maar vooral ook weer iets extra's wat je moet onderhouden en heb al 2x meegemaakt dat we een fietsmaatje moesten laten staan omdat er iets vastgelopen was.

Wat mij betreft wacht ik nog 5 jaar tot de volgende generatie en is tegen die tijd hopelijk alles opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
wisselwerking schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:05:
[...]

Ik denk in de schuur, maar toen ik wegreed ging het eerst nog wel goed. Dus met de 29'er toch nog bijna 4km gefietst/gestept. Vorige week had ik het ook. Toen ik hem uit de de schuur haalde geen probleem, toen nieuwe geplaatst, die ik natuurlijk nog even moest inremmen. Ook geen probleem. Maar toen ik de fiets van de auto haalde om training te geven had ik een vrijloop beide kanten op. Toen heb ik de training maar gegeven op een kinderfiets.
Ik snap die mensen wel die de fiets in de woonkamer zetten. Dat is dat je naven op temperatuur blijven :+

Maar serieus, heb je alles al een keer opnieuw ingevet? Er kan vocht/water in je smering product gaan zitten. Dan bevriest de boel veel sneller.
Dat is wat ze zeggen ja.

Een aanbieding is vaak aanlokkelijk om wat meer in te slaan dan normaal (soms ook volkomen logisch om te doen).

Wat mijn "probleem" is, met 5000km p/j slijt je 1,5 band en 1,5 ketting per jaar. Dus kan ik wel de hele wereld op voorraad leggen, maar als ik ergens een hekel aan heb is het om oude voorraad op te maken.
Dus je hebt nog 10x product X op de plank, maar de fabrikant is al overgestapt op product Y (kan ook andersom, dan is voorraad wel "gerechtvaardigd"). Ik vind het fijn om een beetje verschillende producten te testen (ik rij het wel "op" als dat gaat), als het dan bevalt blijf ik erbij. Denk ik dat het beter kan, zoek ik nog even verder. Verder kan jezelf het nodige wijzigen (in 1-2 jaar heb ik best veel veranderd). Naar Tubeless, 11 speed, schijven etc. Nu is die oude fiets niet weg, maar de "voorraad" gaat nog langzamer, en terug naar gewone bandjes "nooit meer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:58
Setje remblokken, paar binnenbandjes, 1 buitenband (over van de vorige wissel), handje vol CO2 patronen want die koop je goedkoper in bulk, grote fles Squirt lube, remvloeistof en 1 ketting. Vooral om snel weer op weg te kunnen mocht er iets op zijn of kapot gaan. Heb als ik onderweg ben altijd een ventiel kern, trekker, missing link bij me dus die tel ik niet mee bij de voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Voorraad? Minimaal.
Vier buba's, vier Aerothaan biba's, wat extra smeer- en schoonmaakmiddelen.
De rest gaat zo lang mee dat ik geen noodzaak zie voor voorraad, en er is toch bijna niemand die mijn cassette's koopt... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Holk schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:53:
Setje remblokken, paar binnenbandjes, 1 buitenband (over van de vorige wissel), handje vol CO2 patronen want die koop je goedkoper in bulk, grote fles Squirt lube, remvloeistof en 1 ketting. Vooral om snel weer op weg te kunnen mocht er iets op zijn of kapot gaan. Heb als ik onderweg ben altijd een ventiel kern, trekker, missing link bij me dus die tel ik niet mee bij de voorraad
CO2-patronen heb ik 5 jaar geleden voor het laatst gekocht en ze beginnen wat roestvorming te krijgen bij de schroefkop... Hopelijk is dat niet erg en maakt het de patroon niet zwakker...

Grote fles Squirt Lube koop ik de volgende keer ook. Gisteren 1 liter minerale Shimano olie gekocht. Ik heb maar 100 mL nodig, maar 1 L is maar 2x zo duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:13
beperk mijn voorraad tot enkele biba's en een buitenband. CO2 patronen vroeger wel gebruikt maar veelal heb ik een pompje bij en opzet stukje voor een reguliere bandenpomp. Er is bijna altijd wel ergens een bandenpomp te leen (tenzij je midden in de rimboe staat).

In de garage wel smeer/schoonmaak spul staan. Mocht er iets kapot gaan is de LBS in de buurt of bestel ik het online waardoor je het hooguit enkele dagen later binnen hebt. Nut en noodzaak om grote hoeveelheden in te slaan heb ik daardoor niet..

...

Pagina: 1 ... 224 ... 684 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).