Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 225 ... 684 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50
Galois schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:00:
[...]

Hopelijk is dat niet erg en maakt het de patroon niet zwakker...
1 mm ijzer zet zich om in 10 mm roest. Dus als de roest van je patroon alleen oppervlakkig is het geen probleem.
CO2-patronen heb ik 5 jaar geleden voor het laatst gekocht en ze beginnen wat roestvorming te krijgen bij de schroefkop...
Daarom voorraad kost geld :+

Het kan roesten, uitdrogen, kapot, kwijt, gestolen worden, neemt ruimte in, beheer kost tijd etc.

F*cking beroepsdeformatie

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Mijn voorraad:

Enkele binnenbandjes en op het moment een ketting.

That's all!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:32

Galois

1811 - 1832

mhr-zip schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:30:
[...]

1 mm ijzer zet zich om in 10 mm roest. Dus als de roest van je patroon alleen oppervlakkig is het geen probleem.

[...]

Daarom voorraad kost geld :+

Het kan roesten, uitdrogen, kapot, kwijt, gestolen worden, neemt ruimte in, beheer kost tijd etc.

F*cking beroepsdeformatie
Hahahaha... klopt, maar ik bedoelde eigenlijk meer te zeggen dat ik ze eigenlijk nooit gebruik :) Volgens mij heb ik er toen 8 gekocht en ik heb er nu 6 over.

Afgelopen seizoen/jaar helemaal niet lek gereden (op zowel de MTB als de racefiets niet). En toch een dikke 7000 km gefietst.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:41
Mijn voorraad: Enkele binnenbandjes en een ketting omdat de huidige bijna versleten is. Ik koop pas iets wanneer het (bijna) nodig is - Zoals eerder gezegd: Geen onnodige voorraad, kost alleen maar geld.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:26
De (nieuw) voorraad blijft hier ook beperkt tot een paar binnenbanden.
Ik bewaar altijd wel de oude spullen 1 ronde zolang ze niet echt kapot zijn, kunnen altijd in nood nog wel bruikbaar zijn. Oude ketting en banden kunnen namelijk best nog wel een ronde mee mocht de huidige spontaan catastrofaal falen voor een rit.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 10:25
Mijn voorraad heeft 3 stuurlinten :P (ik was ooit eens aan het testen met verschillende celeste gekleurden op mijn fiets, de mooiste er op gelaten, de rest op voorraad).
Maar ook 2 squirt lube flessen, een stuk of 10 binnen bandjes, 2 buitenbandjes per fiets (niet nieuw, gebruikt, maar nog goed in alle gevallen). En een setjes remblokjes en ketting voor de winterfiets.

En eigenlijk, als ik iets nodig heb, blijkt er altijd nog wel ergens een cassette of bandje te liggen. Is deze er echt niet, dan maar een dagje niet fietsen en bestellen / langs de lbs, zo erg is het allemaal niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Raznov op 08-02-2021 11:42 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Slijtage onderdelen (kettingen, cassetes, brake pads,missing links, co2 cartrigde, binnen- en buitenbanden) koop ik in bulk ivm gunstigere prijzen en heb ik dus altijd op voorraad. Ik wil ook geen gedoe met levertijden, zeker met de huidige leveringsproblemen, als ik echt iets moet vervangen.

Gezien het hoge aantal fietsen en kilometers per jaar blijven deze toch niet te lang liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:03
Mooi woord, beroepsdeformatie. Waar 20 jaar geleden het heel normaal was om een buffer/voorraad/wie wat bewaart heeft wat-mentaliteit te hebben, is voorraad mede dankzij Lean en 1-dags levering een vies woord geworden.

Ik weet dat het mij geld oplevert om op slimme momenten in te kopen zodat je niet afhankelijk bent van dagprijzen (zie voorbeeld vorige post). In tegenstelling tot vele andere producten vergaan fietsonderdelen niet zo snel en verliezen ze ook nauwelijks waarde. Er is altijd wel iemand die nog op 10/11s rijdt als 12s de norm is. Ik verdien er juist op door de aanbiedingen af te wachten en soms ook gewoon iets te verkopen op het moment dat er veel vraag is. Je ziet nu bijv. dat ze 11-23 cassettes aan het uitfaseren zijn, maar voor NL is dat in mijn beleving de perfecte cassette. Dat er meer vraag naar is bleek wel uit het voorraadje dat ik te koop aanbood op MP waar ik meerdere reacties per dag kreeg.

Met 3 fietsen, alle 3 op 11 speed en ca. 15.000km per jaar (incl. offroad) verbruik je ook gewoon wel +/- 5-7 kettingen, 2 cassettes, 2-3 bb's, 3-4 sets banden en remblokken. Wat ik niet verkoop wordt dus vroeg of laat wel opgebruikt. Als je dure slijtagedelen met 50% korting aan kunt schaffen, is het wel een goede investering. Op het moment dat je ze nodig bent is er nooit een actie bij Futurumshop o.i.d. en betaal je altijd de hoofdprijs of is niet alles leverbaar bij 1 winkel. Stel dat een kettingblad/setje pedalen 2 jaar op de plank ligt voor je er aan toe bent, dan heb je alsnog een jaarlijks rendement van 25% behaald. In het slechtste geval koop je een andere fiets met 12s ipv 11s en zet je het onderdeel voor 75% van de prijs op Marktplaats, dan hou je een jaarlijks rendement over van 12.5-25%. Er zijn jaren dat mijn spaargeld het minder doet.

Bovenstaande is natuurlijk wel vrij situationeel. Dingen als pedalen en kettingbladen zou ik inderdaad niet aanraden op voorraad te hebben, mede omdat ik ook gewoon een afzetmarkt nodig heb voor mensen die geen voorraad hebben :+.
De één zet z'n geld voor de ouwe dag vast in stenen, de ander in fietsonderdelen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
MMUilwijk schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:12:
[...]

Ben niet helemaal thuis in die maten jungle, maar 650b is toch 27,5 inch (mijn MTB heeft die maat).

Werken deze dan niet? https://m.bikester.nl/sch...-guard-black-1296559.html . Die ga ik halen.
Kwam deze ook nog tegen :

https://www.bike24.com/p2340519.html

https://www.bike-componen...olding-Spike-Tyre-p57199/

Maargoed scheelt dat bestellen nu geen nut meer heeft, maar komt zeker wel op lijst om iets te regelen voor volgende keer als er sneeuw ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 08-02-2021 11:52 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:13
Ypuh schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:40:
Mooi woord, beroepsdeformatie. Waar 20 jaar geleden het heel normaal was om een buffer/voorraad/wie wat bewaart heeft wat-mentaliteit te hebben, is voorraad mede dankzij Lean en 1-dags levering een vies woord geworden.

Ik weet dat het mij geld oplevert om op slimme momenten in te kopen zodat je niet afhankelijk bent van dagprijzen (zie voorbeeld vorige post). In tegenstelling tot vele andere producten vergaan fietsonderdelen niet zo snel en verliezen ze ook nauwelijks waarde. Er is altijd wel iemand die nog op 10/11s rijdt als 12s de norm is. Ik verdien er juist op door de aanbiedingen af te wachten en soms ook gewoon iets te verkopen op het moment dat er veel vraag is. Je ziet nu bijv. dat ze 11-23 cassettes aan het uitfaseren zijn, maar voor NL is dat in mijn beleving de perfecte cassette. Dat er meer vraag naar is bleek wel uit het voorraadje dat ik te koop aanbood op MP waar ik meerdere reacties per dag kreeg.

Met 3 fietsen, alle 3 op 11 speed en ca. 15.000km per jaar (incl. offroad) verbruik je ook gewoon wel +/- 5-7 kettingen, 2 cassettes, 2-3 bb's, 3-4 sets banden en remblokken. Wat ik niet verkoop wordt dus vroeg of laat wel opgebruikt. Als je dure slijtagedelen met 50% korting aan kunt schaffen, is het wel een goede investering. Op het moment dat je ze nodig bent is er nooit een actie bij Futurumshop o.i.d. en betaal je altijd de hoofdprijs of is niet alles leverbaar bij 1 winkel. Stel dat een kettingblad/setje pedalen 2 jaar op de plank ligt voor je er aan toe bent, dan heb je alsnog een jaarlijks rendement van 25% behaald. In het slechtste geval koop je een andere fiets met 12s ipv 11s en zet je het onderdeel voor 75% van de prijs op Marktplaats, dan hou je een jaarlijks rendement over van 12.5-25%. Er zijn jaren dat mijn spaargeld het minder doet.

Bovenstaande is natuurlijk wel vrij situationeel. Dingen als pedalen en kettingbladen zou ik inderdaad niet aanraden op voorraad te hebben, mede omdat ik ook gewoon een afzetmarkt nodig heb voor mensen die geen voorraad hebben :+.

[...]

De één zet z'n geld voor de ouwe dag vast in stenen, de ander in fietsonderdelen :*)
Inderdaad nogal situationeel. Bij jou is het ook handelsvoorraad. :). Mijn stenen renderen vooralsnog overigens beter dan mn fietsen en onderdelen haha.

Maar jij verbruikt wel echt serieus meer slijtage onderdelen dan ik met eveneens met 3 fietsen en rond de 10 a 11k per jaar. Daarvan dan weer wel 8k op de racer met goed weer.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Ypuh schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:40:
In tegenstelling tot vele andere producten vergaan fietsonderdelen niet zo snel en verliezen ze ook nauwelijks waarde.
Met de enorme prijsstijgingen de laatste tijd wordt het zelfs meer waard. Bijvoorbeeld anderhalf jaar geleden nog 38 euro voor 105 cassette betaald; dezelfde cassette is nu te krijgen voor 52 euro 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ik doe ook maar een wilde gok hoor, maar soms is er een band die 5.000km mee gaat en soms (zelfde band, zelfde type) is die na 2.500km al op of erger, zit er een scheur in.

Zelfde geldt voor kettingen. Record is denk ik een keer 800km op de MTB, maar ook op de winterfiets wel eens eentje gehad die na 1.500km al op was.

Remblokken kun je soms een hele zomer mee rijden, of in één rit bijna een hele set oproken (zoals met de Tour de Dumoulin 2 jaar geleden in de stromende regen).

Laatste SRAM BB ging 1.518km mee (ben er nog steeds een beetje ontstemt over), waar de huidige lagers in mijn Cervelo na 8.000 zonnige kilometers nog perfect draaien.

Cassettes vervang ik eigenlijk nooit. Ik heb een stuk of 5-6 verschillende liggen die allemaal wel gebruikt worden, maar daardoor ook nauwelijks slijten. Meestal verkoop ik gebruikte cassettes ook gewoon weer als ik iets anders wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:12
Ik verbaas me er altijd over hoe snel mensen hier hun remblokken verslijten. In Nederland hoef je toch helemaal niet zo vaak te remmen? Hoe zien jullie blokjes eruit als je ze vervangt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 22:13
pdukers schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Met de enorme prijsstijgingen de laatste tijd wordt het zelfs meer waard. Bijvoorbeeld anderhalf jaar geleden nog 38 euro voor 105 cassette betaald; dezelfde cassette is nu te krijgen voor 52 euro 8)7 |:(
Bij de Duitse shops nog wel voor de normale prijs hoor (maar niet altijd op voorraad momenteel).

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Owios schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:01:
Ik verbaas me er altijd over hoe snel mensen hier hun remblokken verslijten. In Nederland hoef je toch helemaal niet zo vaak te remmen? Hoe zien jullie blokjes eruit als je ze vervangt?
Ligt aan de weersomstandigheden en waar je woont. Woon je in de buurt van zand of rij je wel eens langs de Heuvelrug/Veluwe als het geregend heeft, en je remblokken slijten 10x zo snel dan op een droge zomerdag. Woon je in Zuid-Limburg of Friesland maakt ook nogal een verschil, net als je met harde of zachte remblokken rijdt of in mijn geval getextueerde carbon remranden (Showstopper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
Ypuh schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:05:
[...]

Ligt aan de weersomstandigheden en waar je woont. Woon je in de buurt van zand of rij je wel eens langs de Heuvelrug/Veluwe als het geregend heeft, en je remblokken slijten 10x zo snel dan op een droge zomerdag. Woon je in Zuid-Limburg of Friesland maakt ook nogal een verschil, net als je met harde of zachte remblokken rijdt of in mijn geval getextueerde carbon remranden (Showstopper).
Ik rijd zelf gewoon de hele winter door en rij ook regelmatig over "gravel" en moet daarom ook regelmatig de ketting vervangen, maar ik kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst mijn blokjes heb vervangen. Maar ik heb harde blokken op een aluminium velg, dat zal wel het grootste verschil zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:00
Ik heb de standaard shimanoblokjes en vervang ze elke 5k denk ik. Ik rem wel relatief veel (Lees: slechte techniek) en ben geen enorme schoonmaker, dus wellicht dat daar nog wel wat winst valt te behalen. Zie het als een slijtageonderdeel dus ligt er niet echt wakker van. Vervang ze wel pas als ze vrijwel in de remhouder zijn verdwenen, dus rem ze op of als ik merk dat het echt minder wordt.

Heb verder op voorraad momenteel:
  • 4 buitenbanden (2x nieuwe GP5000,waren 120 euro voor 4 en een gebruikt setje Senso dat over was.
  • Een nieuwe ketting en ter ligt er net 1 nieuw op
  • Heb een set kettingbladen liggen, goedkoop via Marktplaats gekocht, voor het geval dat.
  • Koop biba's per 10, dus heb er nog 7 liggen ofzo.
  • Heb 3 cassette's in gebruik normaal (trainer, slechtweerwielen, goedweerwielen) dus een cassette is altijd wel voorhanden indien nodig. Ben wel altijd op zoek naar mooie aanbiedingen of dealtjes op marktplaats.
  • Heb altijd wel minimaal 1 setje remblokjes liggen, controleer het niet heel consequent, dus prima om op voorraad te hebben (kost ook niet de wereld).
Dingen als een stuurlint heb ik nog nooit vervangen, dus indien nodig koop ik het op dat moment.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
GerbenBK schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:01:
[...]

Bij de Duitse shops nog wel voor de normale prijs hoor (maar niet altijd op voorraad momenteel).
Klopt, maar komen wel nog verzendkosten bij (al wacht ik meestal om in bulk in te kopen). Ben echt benieuw of daar ook de prijzen omhoog op het moment dat het wel weer voorradig is. Zo ging het nl. ook in Nederland de laatste maand (geen voorraad en oude prijzen naar wel voorraad en hogere prijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 20:32

Galois

1811 - 1832

Ypuh schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:05:
[...]

Maar belangrijker of je sintered (metallic) of resin (organisch) remblokken hebt... In natte omstandigheden, met veel modder/zand/enz zijn die organische in no time op.

Op mijn MTB rijd ik al enkele jaren op alleen maar sintered en zeg aan zeker een paar 1000 km mee (en ik rijd ook veel modder/slecht weer). Op de racefiets rijdt ik wel organische, maar daarop rijd ik niet vaak in de regen of modder.

(oooh... nu lees ik pas dat het gaat om de ouderwetse remblokken ;))

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:57

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Owios schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:01:
Echt zonder zever, mijn fiets is 14 jaar en heeft zeker 40k kilometer, ik zit nog aan mijn eerste remblokjes.
Veel zit er niet meer op, maar remmen doe ik inderdaad niet veel. Enige andere 'truc' die ik toepas is de velgen proper houden, zodat er geen verontreiniging ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Joindry Als je in Friesland rijdt waar ik opgegroeid ben heb je inderdaad ook geen remmen nodig. Kan daar gerust 100km fietsen zonder stoplichten en de 'drukke' kruispunten kun je vaak (letterlijk) een kilometer van tevoren al zien of er verkeer aankomt. Op mijn vaste rondje Lauwersmeer hoef ik afhankelijk van het verkeer maar 3x te remmen, waarvan een keer bij het thuiskomen.

Woon je echter in Amsterdam of Utrecht, dan grote kans dat je al 20x geremd hebt nog voor je de stad uit bent. Zuid-Limburg zonder remblokken te verslijten zit er ook niet in. De N=1 zegt in dit geval dus niet zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:14
Joindry schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:18:
[...]

Echt zonder zever, mijn fiets is 14 jaar en heeft zeker 40k kilometer, ik zit nog aan mijn eerste remblokjes.
Veel zit er niet meer op, maar remmen doe ik inderdaad niet veel. Enige andere 'truc' die ik toepas is de velgen proper houden, zodat er geen verontreiniging ontstaat.
Fiets je dan ook door weer en wind? Vooral in het najaar met regen en troep op de weg (boeren die de oogst binnen halen) gaat het vaak toch wel wat harder met de remblokken.

Wat @Ypuh ook aangeeft, er zijn nogal wat variabelen die er voor zorgen hoe hard de blokjes slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:57

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

wisselwerking schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:36:
[...]

Fiets je dan ook door weer en wind? Vooral in het najaar met regen en troep op de weg (boeren die de oogst binnen halen) gaat het vaak toch wel wat harder met de remblokken.

Wat @Ypuh ook aangeeft, er zijn nogal wat variabelen die er voor zorgen hoe hard de blokjes slijten.
Tuurlijk niet, velgen worden niet vaak nat/vuil. Maar worden wel steeds proper gemaakt, mochten ze toch vuil worden.
Plat ligt het hier ook niet helemaal, maar een Alpencol kan je het ook niet echt noemen.
Voor mij is het vooral nieuw dat er zo vaak gewisseld wordt bij sommigen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Het maakt ook een enorm verschil of je met alu of carbon velgen rijdt.

Met alu velgen heb ik volgens mij nog nooit remblokken versleten. Met carbon gaat het een heel stuk harder..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Dat was gister toch wel extreem afzien op de fiets. Op de verharde wegen was het nog leuk om met de 40mm banden te rijden, maar onverhard door het bos heen was toch net wat te moeilijk. Omdat het nog niet helemaal lang genoeg vroor heb ik door vrij diepe plassen moeten rijden (waar ik ontzettend veel grip had, dat wel). Helaas veranderde mijn fiets zich steeds meer in een ijspegel, zelfs de spaken waren 3 keer zo dik als ze normaal waren.
Had het nog prima langer kunnen volhouden als mijn handschoenen niet nat waren geworden, maar toen ze het eenmaal waren heb ik gelijk rechtsomkeer gemaakt.

Mijn Gravelbike banden zijn voor sneeuw en modder op het moment ultiem, maar ik vind de rolweerstand eigenlijk nog wel wat te hoog voor asfalt en harde gravel. Wat voor banden zouden jullie aanraden? (35-40mm)

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:05
Yakolev schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:52:
Dat was gister toch wel extreem afzien op de fiets. Op de verharde wegen was het nog leuk om met de 40mm banden te rijden, maar onverhard door het bos heen was toch net wat te moeilijk.

Had het nog prima langer kunnen volhouden als mijn handschoenen niet nat waren geworden, maar toen ze het eenmaal waren heb ik gelijk rechtsomkeer gemaakt.
Gisteren op mijn Cyclo ook een stukje geprobeerd, maar mijn col (sjaal) was na 20 minuten tegen de wind in bevroren. Toen mensen mij aan de kant van de weg gingen aanmoedigen (wat veel gebeurde :9) ben ik ook maar snel teruggegaan.

Nu al zin in de lente :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guusjee
  • Laatst online: 22-09 14:58

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Een tijdje geleden vroeg ik jullie hier naar een fijne LBS in de buurt van Delft. Uiteindelijk uitgekomen bij Cycling Xpert die bij mij om de hoek zit. Vorige week maandag m'n fiets weggebracht voor een beurt en hij gaf aan dat ie donderdag wel klaar zou zijn. Uiteindelijk donderdagmiddag contact gehad dat het toch een dag later zou worden ivm onderdelen die slecht te krijgen waren. Vrijdag heb ik mijn fiets opgehaald met de boodschap dat ie er wel weer even tegenaan kon, grote en middelste kettingblad, cassette en ketting vervangen. Hij gaf ook wel aan dat er echt nog wel wat dingen snel aan zitten te komen, beide derailleurs want daarin waren de veren oud en op, de achterrem had zn beste tijd gehad en daarnaast gaf hij aan dat het achterwiel slecht was. Hij stond scheef in het frame en de nippels van de spaken waren aan het oxideren.

Nu zit ik dus met het vraagstuk of ik straks meer geld ga steken in mijn huidige fiets, 16 jaar oud, gekocht voor 350 euro of dat ik opzoek ga naar een andere fiets.. Ik ben er namelijk wel uit dat ik het echt leuk vind en er echt mee door wil!

Overigens erg tevreden over de service van Cycling Xpert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 21:26
Guusjee schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:01:
Een tijdje geleden vroeg ik jullie hier naar een fijne LBS in de buurt van Delft. Uiteindelijk uitgekomen bij Cycling Xpert die bij mij om de hoek zit. Vorige week maandag m'n fiets weggebracht voor een beurt en hij gaf aan dat ie donderdag wel klaar zou zijn. Uiteindelijk donderdagmiddag contact gehad dat het toch een dag later zou worden ivm onderdelen die slecht te krijgen waren. Vrijdag heb ik mijn fiets opgehaald met de boodschap dat ie er wel weer even tegenaan kon, grote en middelste kettingblad, cassette en ketting vervangen. Hij gaf ook wel aan dat er echt nog wel wat dingen snel aan zitten te komen, beide derailleurs want daarin waren de veren oud en op, de achterrem had zn beste tijd gehad en daarnaast gaf hij aan dat het achterwiel slecht was. Hij stond scheef in het frame en de nippels van de spaken waren aan het oxideren.

Nu zit ik dus met het vraagstuk of ik straks meer geld ga steken in mijn huidige fiets, 16 jaar oud, gekocht voor 350 euro of dat ik opzoek ga naar een andere fiets.. Ik ben er namelijk wel uit dat ik het echt leuk vind en er echt mee door wil!

Lastig, ligt eraan wat je uit wilt geven aan een eventueel nieuwe denk ik. Hoe hoger het budget, hoe meer het waard is. Tot een bepaalde hoogte natuurlijk.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:25
wisselwerking schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:36:

Sinds ik deze heb slijten mijn blokjes aanzienlijk minder snel. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Zo "tuurlijk" is dat niet.

Maar ik begrijp dat jij niet door weer en wind rijdt O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Joindry schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Tuurlijk niet, velgen worden niet vaak nat/vuil. Maar worden wel steeds proper gemaakt, mochten ze toch vuil worden.
Plat ligt het hier ook niet helemaal, maar een Alpencol kan je het ook niet echt noemen.
Voor mij is het vooral nieuw dat er zo vaak gewisseld wordt bij sommigen hier.
Mooi weer fietser dus :> Geen probleem hoor, maar er zijn hier ook mensen die wel door weer en wind fietsen. En wat jij zegt onderstreept wat hiervoor ook al wordt gezegd. Het hangt van nogal wat variabelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 21:09

Het zal aan mij liggen, maar zo goed vind ik die service niet. Hij vervangt voor hoeveel? (gokje: > €200) aan je fiets, terwijl hij weet dat er nog serieus hogere kosten aan zitten komen, op een fiets van 16 jaar oud. Een goede FM zou dat melden vóór hij bijna je hele drivetrain vervangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
Ik heb nog nooit gehoord van veren van derries is oud worden... Ik weet niet wat voor fiets je hebt, maar ik zou erg achterdochtig worden....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
MrBarBarian schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:27:
Ik heb nog nooit gehoord van veren van derries is oud worden... Ik weet niet wat voor fiets je hebt, maar ik zou erg achterdochtig worden....
Die veren worden toch ook oud!? Net zo oud als de rest van de derrie >:)

Verwacht er nog geen problemen mee (cq. dat ze vervangen moeten worden), maar 16 jaar is relatief oud. Dus ze worden inderdaad oud.

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 08-02-2021 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Laatst online: 22-09 14:58

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Frenz64 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:23:
[...]

Het zal aan mij liggen, maar zo goed vind ik die service niet. Hij vervangt voor hoeveel? (gokje: > €200) aan je fiets, terwijl hij weet dat er nog serieus hogere kosten aan zitten komen, op een fiets van 16 jaar oud. Een goede FM zou dat melden vóór hij bijna je hele drivetrain vervangt.
Hij vroeg aan mij toen ik hem wegbracht of ik het waard vond om er geld aan uit te geven. Ik heb hem toen verteld dat ik dat dat het waard vond als ik er daarna weer even tegenaan kon. En dat kan ik nu, het is niet zo dat ie nu uit elkaar valt, maar de dingen die ik noemde zitten er wel een keer aan te komen. En met dat verhaal in mijn achterhoofd zit ik nu met het vraagstuk wat ik met deze fiets ga doen in de aankomende periode..
MrBarBarian schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:27:
De groep die er nu op zit is ook 16 jaar oud. Je kan mij niet wijs maken dat iets wat 16 jaar oud is en duizenden kilometers heeft gemaakt altijd goed blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking

Wat ik niet helemaal kan rijmen in dit verhaal is dat hij aan de ene kant aangeeft dat de fiets er zo wel weer even tegen aan kan, maar tegelijkertijd ook aangeeft dat er snel wat dingen aan komen die ook moeten gebeuren. Waarbij het achterwiel bij mij het meest in het oog springt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
Guusjee schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:51:
[...]

Hij vroeg aan mij toen ik hem wegbracht of ik het waard vond om er geld aan uit te geven. Ik heb hem toen verteld dat ik dat dat het waard vond als ik er daarna weer even tegenaan kon. En dat kan ik nu, het is niet zo dat ie nu uit elkaar valt, maar de dingen die ik noemde zitten er wel een keer aan te komen. En met dat verhaal in mijn achterhoofd zit ik nu met het vraagstuk wat ik met deze fiets ga doen in de aankomende periode..

[...]
Je kunt ondertussen ook uitkijken naar onderdelen die recht doen aan de leeftijd van de fiets qua prijs.
En mogelijk wat vaardigheid opdoen in self-service.

Ben zelf ook een stuk comfortabeler in het sleutelen aan de 'oude' fiets ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 21:09
[...]

[...]

De groep die er nu op zit is ook 16 jaar oud. Je kan mij niet wijs maken dat iets wat 16 jaar oud is en duizenden kilometers heeft gemaakt altijd goed blijft.
Oké, dat klinkt idd redelijk, maar pas op met oxiderende spaaknippels hè ;) Mss ligt het aan hoe je het formuleert, want een achterwiel dat scheef in het frame zit? Hoe dan? Je kan 'm niet helemaal recht fixeren, maar dat rechtzetten kan met twee linkerhanden nog wel. Het is echt niet m'n bedoeling je aan te vallen, maar het is een uhhh apart verhaal. Overigens kunnen heel wat onderdelen van je fiets 16 jaar goed blijven, maar niet voor altijd, datdanweerniet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:28

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

[...]

Vraag is vooral wat wordt er onder 'even' verstaan.
Hebben we het dan over een jaar of over drie jaar?
Als ik de kosten afzet tegen de aanschafprijs zou ik geen onderhoud hebben laten doen.
Ik had dat dan in m'n zak gehouden voor een nieuwe.

Mijn huidige MTB is 20 jaar oud, maar ik heb een nieuwe besteld omdat onderhoud het niet meer waard is.
Mijn fiets is nog wel in tip-top staat op zich en zou niet persé vervangen hoeven te worden.
Enige puntje is de remkracht, die is niet meer geweldig.
Maar dat zit denk ik in de schijven die niet meer verkrijgbaar zijn (4-gaats).
Klauwen, kabels en blokken heb ik al vervangen namelijk.
En als ik dan bedenk dat alles 20 jaar MTB gebruik achter zich heeft wordt het wel tijd.

[ Voor 10% gewijzigd door magic_nl op 08-02-2021 16:37 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:52

Nog nooit gehoord van een veer in een derailleur die versleten is. Ze kunnen wel iets gaan roesten, maar het duurt wel even voordat zo iets doorroest. Wel eens een gebroken veer gezien bij een Suntour SVX, maar ik denk niet dat je het breken van zo'n veer kan zien aankomen.

Dat het wiel scheef staat bedoelen ze denk ik mee dat de dish niet meer goed is, waardoor hij iets naar één kant staat? Een goede fietsenmaker fikst dat zo, al kan het irritant zijn als de nippels vast zitten.

Als het model remklauw je niet zo veel uitmaakt kost dat de wereld niet. Wat is er precies versleten? Zit er speling op de draaipunten? Of zit hij vast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Ik ben best zuinig op m'n spulletjes in de hoop/verwachting dat ze lang mee gaan, maar toegegeven 16 jaar geleden was ik nog meer bezig met boompje klimmen en vind het nu al knap als ik 5 jaar lang dezelfde fiets of auto zou behouden :+.

De Surly die ik heb staan is inmiddels 4 jaar en zo'n 25.000km gebruikt. Die zal ik wel aanhouden als back-up van de winterfiets of fietsvakantie-fiets. De MTB boeit me te weinig om te upgraden en de Cervelo ben ik nu nog teveel aan gehecht en zal zijn pensioen wel ergens aan de muur van een schuur/garage slijten (blijft als een van de eerste aerobikes en toen ik net begon met fietsen wel een beetje de droomfiets). Ben benieuwd wat er over 16 jaar van over blijft en of het nog dienst doet, maar verwacht tegen die tijd eerder een museum te kunnen beginnen met N+1.

M'n eerste fiets heb ik een paar jaar terug weggedaan en achteraf nog geen spijt van gehad. Als het nou echt iets bijzonders was (zoals een mooie Colnago C40 ofzo) dan was dat wel anders geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door Ypuh op 08-02-2021 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gebanned schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:09:
[...]

Sinds ik deze heb slijten mijn blokjes aanzienlijk minder snel. :+
Ik had een grap getypt over een jasje open doen om af te remmen, maar de echte wielrenner heeft natuurlijk een retestrak jasje die niet zoveel wind kan vangen als je hem open maakt.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Was weer genieten vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/2iDii6uCZ4ZhOiVENyw8H3zcPegRhYEPHKOrGq-DA2E-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/Jmm2xnRa889RvBQwnjKitw1xQlindz3eQcH5Z9K0ITM-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/sDX6hrI2uXuTz2c5JQYk7VJIPw5bHRJfmzewO_h4RfU-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/lFE71AKw_-NufTmOC1gmy3C5T4bA6U70KvEHVADvue8-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/YERz2_Q4yjSNTXG1O8p3B557OfyeEUuHZGQW7u-C9LQ-2048x1152.jpg

En die sneeuwduin foto is enkel een hoop sneeuw, er ligt geen zandheuvel onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
DDX schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:59:
Was weer genieten vandaag.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En die sneeuwduin foto is enkel een hoop sneeuw, er ligt geen zandheuvel onder.
Wat een prachtige plaatjes en wat een geweldig idee om te kunnen doen :D
De 23mm racer blijft morgen binnen maar ik ga zeker weten de MTB proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Cranzai schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:13:
[...]

Gewoon doen en lekker warm inpakken 8)
En niet naar de snelheid kijken want snel gaat het niet met de sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:02:
[...]

Gewoon doen en lekker warm inpakken 8)
En niet naar de snelheid kijken want snel gaat het niet met de sneeuw.
Hoe doe je dat eigenlijk met je benen, aangezien je alleen korte broek met beenstukken draagt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
mhr-zip schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:03:
[...]

Hoe doe je dat eigenlijk met je benen, aangezien je alleen korte broek met beenstukken draagt?
Ik had rapha merino sokken aan die ongeveer tot knieen komen en beenstukken van futurumshop (soort van waterdicht) icm rapha gevoerde korte broek.
En winterschoenen natuurlijk, kan je gewoon door sneeuw lopen zonder dat je voeten nat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
Ja, winterschoenen is nu wel een aanrader. De kans is namelijk groot dat je toch wel stukken moet "klunen" (om maar Elfsteden jargon te gebruiken). Maar het is echt gaaf om deze dagen te fietsen. En, zoals @DDX terecht aangeeft, ga niet voor de prestatie maar geniet van de omstandigheden. Het kan maar zo zijn dat we weer 10 jaar moeten wachten op vergelijkbare omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:05:
[...]

Ik had rapha merino sokken aan die ongeveer tot knieen komen en beenstukken van futurumshop (soort van waterdicht) icm rapha gevoerde korte broek.
En winterschoenen natuurlijk, kan je gewoon door sneeuw lopen zonder dat je voeten nat worden.
Denk dat ik dan toch last zou hebben van een koude zak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 22:04
mhr-zip schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:27:
[...]

Als het koud genoeg is heb je daar ook al geen last meer van

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
mhr-zip schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:27:
[...]

De rapha gevoerde broek verschil niet echt me lange broek wat dikte betreft.
Maar het was wel de plek waar ik de wind iets voelde afgelopen zondag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:56

Grin

Ride si sapis.

@MrBarBarian
Hier nog een aardig commentaar op het filmpje van Froome.
Echt een goed kanaal, hoor hem graag praten. Ook over de nonsense dat thru axel stijver zou zijn dan QR, mooi rechtgezet met feiten/engineering.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Tremulant schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:16:
Update: gisteren de bikefit gehad en m'n mooie dromen van een Cervelo S3 kunnen bij het grof vuil. Blijkbaar heb ik een korte romp + lange benen combi waarmee ik semi-verplicht op een Trek Domane zal moeten rijden met nog diverse aanpassingen (lange zadelpen met 0 offset, korte reach op het stuur en ook maar 40cm breed stuur.) Ik had er me nooit in verdiept maar blijbaar past m'n huidige fiets (Merida Scultura) me ook alleen omdat er een stuurpen van 85mm op zit. Dat schijnen ze blijkbaar niet aan te bevelen op een maat 56 fiets.

Het goede nieuws is dat ik blijkbaar wel redelijk lenig ben.. ik heb er alleen niet zoveel aan omdat mijn reach de beperkede factor is. Gelukkig vind ik de Domane in kleurtje Dark Aquactic ook zeker niet onaardig. Ik mag mijn pijlen dus richten op een Domane SL7 in precies die kleur. Dan valt ie ook nog redelijk om en nabij het budget.

Nu zie ik wel dat die fietsen standaard worden uitgerust met 32mm bandjes. Is dat niet heel erg breed voor een wegfiets? Ik overweeg de standaard velgen te vervangen voor de Zipp 303S in combi met een 28mm bandje. Is dat aan te raden, of verknoei ik dan de rij eigenschappen van de fiets? Ik was niet van plan ermee te gaan gravellen of zo, dus daar hoef ik het niet voor te laten.
"Ongekende" korting op een Specialized:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bike24.net/i/mb/10/4a/f3/roubaix-comp-1-901606.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Grin schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:08:
@MrBarBarian
Hier nog een aardig commentaar op het filmpje van Froome.
Echt een goed kanaal, hoor hem graag praten. Ook over de nonsense dat thru axel stijver zou zijn dan QR, mooi rechtgezet met feiten/engineering.
Ik snap wel wat hij zegt, maar herken mij er toch niet helemaal in. Ik vind de langere slag van de schijfremmen juist fijner dan die van blokjes ik heb ook het idee beter de kunnen doseren met schijfremmen dan met blokjes, Juist door de langere slag en ook omdat het niet de kracht die je erin stopt is wat bepaald hoe hard je remt. Met relatief kleine handen zie ik alleen maar voordelen, maar ik merk bij de club ook dat de personen die altijd blokjes hebben gehad ook verwachten dat de remgreep van schijven hetzelfde is. De standaard opmerking die ik krijg is: jouw blokken zijn bijna versleten...

Dat meer ruimte tussen de blokken en schijven een prijs heeft, dat had ik mij nooit zo gerealiseerd. Het piepen van de schijven is toch ook vooral op natte dagen en dan rij ik liever toch niet.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
Je weet wat ze zeggen hé; "Never judge a man by his remblokjes".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
mhr-zip schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:34:
[...]

[Afbeelding]
Shit.. exact het model wat ik wil in de juiste kleur.. alleen nog het probleem dat ik nog altijd geblesseerd ben en de fiets nog niet in het echt heb kunnen proberen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Fisico schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:48:
[...]
Ik vind de langere slag van de schijfremmen juist fijner dan die van blokjes ik heb ook het idee beter de kunnen doseren met schijfremmen dan met blokjes, Juist door de langere slag en ook omdat het niet de kracht die je erin stopt is wat bepaald hoe hard je remt. Met relatief kleine handen zie ik alleen maar voordelen, maar ik merk bij de club ook dat de personen die altijd blokjes hebben gehad ook verwachten dat de remgreep van schijven hetzelfde is. De standaard opmerking die ik krijg is: jouw blokken zijn bijna versleten...
[...]
Dat is een persoonlijke voorkeur.
Ik hou juist van een extreem korte slag in mijn remhendels, dode ruimte wil ik zo weinig mogelijk. Met remblokken kan je dat prima instellen, dicht tegen de velg aanzetten. Met schijfremmen kan je dat vast ook instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjibbie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:44
mhr-zip schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:34:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb de Sport van dit model (105), omdat er geen budget was voor Di2 toen. Misschien maar eens kijken wat de mijne opbrengt en op die manier upgraden. Alhoewel dit weer niet bepaald handig is voor evt. verkoop :)

Screw you guys... I'm going home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
sjibbie schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:25:
[...]

Ik heb de Sport van dit model (105), omdat er geen budget was voor Di2 toen. Misschien maar eens kijken wat de mijne opbrengt en op die manier upgraden. Alhoewel dit weer niet bepaald handig is voor evt. verkoop :)
Je kan ook alleen je groep upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjibbie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:44
Klopt, ook naar gekeken. Maar we hebben vanuit werk dit jaar een heel gunstige fietsregeling. Die geldt alleen voor een 'hele' fiets.

Screw you guys... I'm going home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
sjibbie schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:32:
[...]

Klopt, ook naar gekeken. Maar we hebben vanuit werk dit jaar een heel gunstige fietsregeling. Die geldt alleen voor een 'hele' fiets.
Ik zou deze kopen! Damn, wat een fiets. Snap overigens niet waarom je in ongeveer 2 jaar zeg 5k afschrijft. Maar wat een fiets wow.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raznov
Stufferdt schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:01:
[...]

Ik zou deze kopen! Damn, wat een fiets. Snap overigens niet waarom je in ongeveer 2 jaar zeg 5k afschrijft. Maar wat een fiets wow.
Ik ken weinig "influencers" met meer zelfverheerlijking ten opzichte van deze verkoper op zijn fiets :/.

Als je een fiets verkoopt, wat voor prijs ook, laat gewoon zien op de foto's wat de staat is. Niet dat hij lekker past bij bijna alle mogelijke omstandigheden en locaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Als je het over influencers hebt :X Er is een meisje hier in Barcelona dat elke Instagram foto/post helemaal uitkookt tot in de details m.b.t. de sponsors met catchy vragen en weet ik wat voor een bullshit allemaal (er is weinig natuurlijks meer aan) en ik heb haar ook in een groep op Whatsapp. Nu blijkt dat ze laatste met een van haar fietsen gevallen is in de bergen. Frame stuk, knieen pijn etc. maar uiteraard daar wordt niet over gepost op Instagram. Hypocriet gedoe als je het mij vraagt.

Ik unfollow of mute al die profielen.

[ Voor 3% gewijzigd door jspr op 09-02-2021 15:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Raznov schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:15:
[...]

Ik ken weinig "influencers" met meer zelfverheerlijking ten opzichte van deze verkoper op zijn fiets :/.

Als je een fiets verkoopt, wat voor prijs ook, laat gewoon zien op de foto's wat de staat is. Niet dat hij lekker past bij bijna alle mogelijke omstandigheden en locaties.
Beetje een zure reactie.
Je kan idd zien dat hij blij is met zijn fiets maar dat begrijp ik volledig. Heerlijk fietsje! Er zitten ook voldoende foto's bij die wel iets vertellen over (de staat van) de fiets. Mooie uitgebreide beschrijving waar prima uiteengezet wordt wat deze deal behelst, alsmede de staat van onderhoud. De wereld zou er een stuk beter bijstaan als alle advertenties zo zouden zijn opgesteld.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oelske
  • Laatst online: 21:45
@jspr Je komt er nu pas achter dat er op Instagram enkel foto's worden geplaatst hoe goed/leuk diegene het wel niet heeft en de minder leuke dingen niet aan bod komen? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Stufferdt schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:01:
[...]

Gave fiets! Niet mijn maat en geen schijfremmen, maar anders zou ik het wel weten. Ik denk dat de markt vrij beperkt is voor zo'n prijzige fiets en dat hij met minder afschrijving op marktplaats echt niet weg gaat. Bij de lokale fietsenmaker met een beetje garantie is hij vast duurder.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Oelske schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:43:
@jspr Je komt er nu pas achter dat er op Instagram enkel foto's worden geplaatst hoe goed/leuk diegene het wel niet heeft en de minder leuke dingen niet aan bod komen? :p
Oh nee hoor zo naief ben ik niet :)
Dat was "vroegah" al zo met Facebook

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raznov
Grin schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:43:
[...]

Beetje een zure reactie.
Je kan idd zien dat hij blij is met zijn fiets maar dat begrijp ik volledig. Heerlijk fietsje! Er zitten ook voldoende foto's bij die wel iets vertellen over (de staat van) de fiets. Mooie uitgebreide beschrijving waar prima uiteengezet wordt wat deze deal behelst, alsmede de staat van onderhoud. De wereld zou er een stuk beter bijstaan als alle advertenties zo zouden zijn opgesteld.
Ik zeg nergens dat de informatie niet goed is, in mijn ogen is het alleen een beetje vreemd om een advertentie te beginnen met 11 foto's welke allemaal op de locatie na een beetje het zelfde zijn.
Ik zou ook blij zijn met een dergelijke fiets, maar mocht ik hem moeten verkopen dan is 1 a 2 van dergelijke shots voldoende. En verder akkoord ja, als alle marktplaats advertenties zo zouden zijn, zou het een stuk beter worden. Ik zal de volgende keer wel deze emoticon gebruiken :+ in plaats van :/ dan hoop ik dat er mijn reactie minder zuur beoordeeld zal worden :P.
mhr-zip schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:50:
[...]

Is ze lekker?

Vraag ik voor een vriend.
Die zelfde vriend wil graag heel toevallig ook de insta-link hebben als het even kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Raznov op 09-02-2021 15:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
jspr schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:27:
Er is een meisje hier in Barcelona dat elke Instagram foto/post
Is ze lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:18
jspr schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:47:
[...]

Oh nee hoor zo naief ben ik niet :)
Dat was "vroegah" al zo met Facebook Hyves
>:)

Ik plaats zelf eigenlijk vooral foto's van m'n groepsritjes op m'n persoonlijke instagram account.. heb dus ook al sinds augustus niet echt meer iets geplaatst :O

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Raznov schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:15:
[...]

Ja opzich, het had wat minder gekund, Andere kant, mensen zien meteen wie de persoon erachter is en het lijkt wel iemand te zijn die blij en zuinig op z'n fietse is (aannames, daarom lijkt). Dus het geeft een bepaald gevoel wellicht.
Fisico schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:46:
[...]

Gave fiets! Niet mijn maat en geen schijfremmen, maar anders zou ik het wel weten. Ik denk dat de markt vrij beperkt is voor zo'n prijzige fiets en dat hij met minder afschrijving op marktplaats echt niet weg gaat. Bij de lokale fietsenmaker met een beetje garantie is hij vast duurder.
Het is ook niet mijn maat gelukkig (en wat buiten de gewenste prijs), maar dit is wel een #goaltje hoor. Snap alleen niet zo goed waarom je zo'n spaceship met zoveel afschrijving verkoopt, dure hobby zo.
[...]

Is ze lekker?

Hier benoemt een vriend dat hij graag zelf een mening vormt over haar. Dus hij zou graag de link ontvangen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Raznov schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:49:
[...]
Ik zeg nergens dat de informatie niet goed is
[...]
En ik zeg nergens dat jij zegt dat de informatie niet goed is. :+
Hehe prima hoor, die smiley maakte idd de PH-waarde net iets te laag. Nu begrijpen we elkaar beter! ;)

Ohja, ik ben niet zo van de socials maar we hebben blijkbaar allemaal diezelfde vriend; ook hier vraagt hij om een linkje...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

[...]

Is ze lekker?

Puck is lekkerder :P

Hierbij: https://www.instagram.com/lina_bo/

[ Voor 11% gewijzigd door jspr op 09-02-2021 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
Tja, sommigen willen gewoon elke twee jaar een nieuwe fiets. Anderen kopen elke 3 jaar een nieuwe auto. "Want hij heeft al 30.000 km gereden ....".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Ow de 13 in een dozijn Cycle-Chick.

Daarvan kent die vriend van mij er al genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Het grappige is dat ze zich eerst heel erg sterk uitsprak tijdens de groepritjes tegen een ander meisje hier die zogenaamd te veel poseerde en kleding kreeg etc. maar ze het nu ook doet maar dan stukken professioneler zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
jspr schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:11:
Het grappige is dat ze zich eerst heel erg sterk uitsprak tijdens de groepritjes tegen een ander meisje hier die zogenaamd te veel poseerde en kleding kreeg etc. maar ze het nu ook doet maar dan stukken professioneler zeg maar.
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/4b4b86b5ce269fa4b0216799fe8ea176/tenor.gif?itemid=16615453

@jspr dit is niet tegen jouw bedoelt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68PB0AXJZOh__ioCYRNT_hh6u_g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2YzW6iCQsVhz7LMCkVpZwofl.jpg?f=user_large :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:24

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

allemaal belachelijk natuurlijk dat op instagram gewoon op het aantal volgers/random (want zie ook wel eens een gesponsord iemand voorbij komen met 1000 volgers) iemand uitgekozen word die gratis spullen krijgt en misschien wel betaald word waardoor hij of zij nog meer volgers kan krijgen door het uitoefenen van zijn of haar hobby.

maar ik ben er heel eerlijk in als ik de kans zou krijgen om gewoon lekker iedere dag een x aantal uren per dag te fietsen en doordat ik hier mijn werk van heb gemaakt zonder dat ik het talent had om prof te zijn zou ik daar per direct voor tekenen en ook wel het insta-sletje uithangen...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ze werkt er ook gewoon naast hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

jspr schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:34:
zij misschien wel maar zijn genoeg influencers die een zeer riant salaris overhouden aan het instasletten. (Puck bijvoorbeeld ;) )

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Nutterd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:33:
[...]

allemaal belachelijk natuurlijk dat op instagram gewoon op het aantal volgers/random (want zie ook wel eens een gesponsord iemand voorbij komen met 1000 volgers) iemand uitgekozen word die gratis spullen krijgt en misschien wel betaald word waardoor hij of zij nog meer volgers kan krijgen door het uitoefenen van zijn of haar hobby.

maar ik ben er heel eerlijk in als ik de kans zou krijgen om gewoon lekker iedere dag een x aantal uren per dag te fietsen en doordat ik hier mijn werk van heb gemaakt zonder dat ik het talent had om prof te zijn zou ik daar per direct voor tekenen en ook wel het insta-sletje uithangen...
Ik ga al nat op mijn looks, dus ik hoef er sowieso niet over na te denken.
jspr schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:34:
Parttime Hans-Teeuwen-zei-het-al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
Nutterd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:36:
[...]

zij misschien wel maar zijn genoeg influencers die een zeer riant salaris overhouden aan het instasletten. (Puck bijvoorbeeld ;) )
Ik begreep dat zelfs Puck ook nog werkt er naast (ze heeft een contract bij Chevalmeire).
Ze moet er zo nu en dan een stukje voor fietsen. Of ze dat afmaakt lijkt tot nu nog niet heel relevant.

Als ik half werk doe, gaat mijn manager flink klagen.Conclusie: Puck doet het goed

[ Voor 22% gewijzigd door Raznov op 09-02-2021 16:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:25
Nutterd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:36:
[...]

Tja...wie heeft het dan beter voor elkaar :)

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

mhr-zip schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:38:
[...]

Ik ga al nat op mijn looks, dus ik hoef er sowieso niet over na te denken.
Same here! ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Het is ook zo dat er fietsende influencers zijn die het allemaal wat natuurlijker doen en daarom het gesponsorde iets "dragelijker" maken. Ik denk dat het probleem meer is dat het meerendeel van die super uitgekookte shit posten (japkejanneke bijvoorbeeld) waardoor het snel verveelt. Je ziet gewoon dat ze tijd nodig hebben om shit te posten omdat ze té kritisch zijn over hoe ze er uit zien en of het merk wel goed in beeld komt zonder te veel te poseren.

[ Voor 6% gewijzigd door jspr op 09-02-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 21:41
Ik ben dus al een tijdje op zoek naar een nieuwe fiets! Ik rijd nu op een racefiets uit de jaren 90 met een Campagnolo groepenset, maar ik heb het verschil met 105's gevoeld en dat is toch wel een stuk trefzekerder.

Ik heb relatief lange benen in verhouding tot mijn romp (189cm lengte met binnenbeenlengte van 93cm), dus het wordt een Endurance model. Nou is het vinden van de juiste maat best wel een zoektocht. Met mijn maten kom ik bij vrijwel alle Endurance modellen op L of 58cm uit. Stack en reach zijn schijnbaar de gangbare metrics, terwijl dat vroeger de lengte van de zitbuis was.

Bij mij staan op mijn lijstje nu: Bulls Harrier, Canyon Endurace, Trek Domane (duur!), Sensa Romagna, Specialized Roubaix. Deze modellen zijn echter vrijwel niet te krijgen. Ik heb nu een Bulls Harrier 2 op het oog, maar met framemaat 60, dus deze zal wel te groot zijn (en kan het niet testen met de lockdown nu)

Zijn er Tweakers met vergelijkbare lichaamsmaten en welk model fiets hebben jullie met welke framemaat? Ik ben echt heel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1xJyvzAqR6jEOU2aPWhvaWmDd4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V0TERCNQc0yJd5NUBbQ4eX4v.jpg?f=user_large

Ideaal voor de Instagrammers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:13
wel duur standaardje voor enkel instagram...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

koentjuh1987 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:19:
[...]

wel duur standaardje voor enkel instagram...
Echte fotografen nemen wel iets beters mee lijkt me.....

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Cranzai schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:13:
[...]

Nou, het is gelukt. Wat een tocht(je)! oOo
De fietspaden waren al wat ingeklonken qua sneeuw of zelfs al schoongemaakt, daar eerst wat geoefend met de fiets in de sneeuw.

Daarna de onverharde paden en het bos opgezocht waar toch nog wel 10cm los te vinden was. Heerlijk! 55min en 13km verder weer thuis :*)

Was erg veel voorwiel zijn pad laten zoeken en achter op het zadel hangen. Lichte versnelling om te kunnen blijven trappen. Mogelijk was het me beter afgegaan met grotere wielen, 26" is leuk qua wendbaarheid maar gaat toch wat sneller malen. Continental crossking 55mm wel erg geschikt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0VLFSCpaKCrQp75I_59r_UBcjc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQHVCRUY1qUI3uz9F2xJHtmb.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwIUUSJVxAY9fdwJ8kTUr4vDIQM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DBLespUbVU4zS4LnA3W45AlK.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0xYLBxABg8V0mYXLpx0IsIj0gv4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QcL7odRgGdBhgiw5iwArpSMU.jpg?f=fotoalbum_small

Foei, een MTB in het wielertopic :$ Zie het als blijk van dat dit topic als thuis voelt :9

[ Voor 45% gewijzigd door Cranzai op 09-02-2021 18:01 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• wisselwerking
Cranzai schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:56:
[...]

Nou, het is gelukt. Wat een tocht(je)! oOo
De fietspaden waren al wat ingeklonken qua sneeuw of zelfs al schoongemaakt, daar eerst wat geoefend met de fiets in de sneeuw.

Daarna de onverharde paden en het bos opgezocht waar toch nog wel 10cm los te vinden was. Heerlijk! 55min en 13km verder weer thuis :*)

Was erg veel voorwiel zijn pad laten zoeken en achter op het zadel hangen. Lichte versnelling om te kunnen blijven trappen. Mogelijk was het me beter afgegaan met grotere wielen, 26" is leuk qua wendbaarheid maar gaat toch wat sneller malen. Continental crossking 55mm wel erg geschikt

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Foei, een MTB in het wielertopic :$ Zie het als blijk van dat dit topic als thuis voelt :9
Haha. Hier net zo hoor. Vanmiddag ook weer even lekker op pad geweest met mijn 26" MTB (lekker in de buurt, 30km). Heel mooi weer. En op de valreep ook nog een KOM gescoord 8)7 Maar stiekem zit ik ook nog steeds te kijken naar een gravelbike. En gelukkig heb ik geld kunnen besparen door een goedkope compact camera te scoren op Marktplaats voor de foto's. Voor die € 25 krijg ik toch wel mooiere foto's terug dan met mijn telefoon.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50926878792_4cb9205b5a_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50926878987_9f62d5cb2e_o.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door wisselwerking op 09-02-2021 20:47 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Het wordt wel steeds lastiger te fietsen, veel spoorvorming al.
Fietspaden gaan al iets beter maar binnendoorweggetjes zijn nog best lastig door half gesmolten sneeuwhopen.

Maar was weer leuk in eigen land wintersport rondje.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/fQuI2hqmbNOR_mra7r6f2bFTvSO86i4NIQa5rpL1ycM-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/iBsdOXII67wtbfiBwm-AMl4fREc9jy5LRb0Bq6IO65I-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/tSPH1Tc4wO2QE5C4haaVzjOVQeNlwBKFMk1lAD0iCZc-1536x2048.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/AGg8KGXeYzUbgnzatjcF28vch9B5ibnJg-isuWOFbWE-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/4BSVp9VQy7X1VVu3oCR8kGdGU0ycY0LldZjVIAxOtWw-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/KzkTuR2PwFUFJwidAEtn7kpkfyurRCi9eeo0uBwzhC8-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/aWHXBzSPZ-7xPkSQiovGbr2O-Ods1w65BBIlWTxvRxA-2048x1152.jpg

https://www.strava.com/activities/4760926981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Verkeerde topic

[ Voor 92% gewijzigd door Ypuh op 09-02-2021 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Je kan ook een dergelijke zelf uitprinten, dan is ie nog portable ook :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBYZa7QPz7xacwa6W5FxKV-ULw4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6vaUS4BMCFI1WwjxXFGsna5r.png?f=user_large

https://www.thingiverse.com/thing:718877

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Mistraller schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:13:
[...]

Je kan ook een dergelijke zelf uitprinten, dan is ie nog portable ook :P
[Afbeelding]

https://www.thingiverse.com/thing:718877
Wat kost een envelopje tegenwoordig om te verzenden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Doe mij ook wat coins dan, zijn die van carbon of alu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
mhr-zip schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:15:
[...]

Wat kost een envelopje tegenwoordig om te verzenden O-)
:)
Ik kan deze niet printen. Mijn max volume is 15x15x15 en dit design is dik 20cm in lengte. Bovendien is het afhankelijk van je fiets en bandenmaat.

Een 3d printer kost niet meer zoveel, en er staan zoveel leuke dingen op thingiverse! Ook voor je fiets dus.
Al is PLA geprint spul natuurlijk niet zo stevig als gegoten ABS, dus je garmin eraan maken zou ik niet doen persoonlijk.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1 ... 225 ... 684 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).