Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 226 ... 684 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 19:13
Mistraller schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:24:
Ik kan deze niet printen. Mijn max volume is 15x15x15 en dit design is dik 20cm in lengte. Bovendien is het afhankelijk van je fiets en bandenmaat.

Een 3d printer kost niet meer zoveel
Lijkt me misschien overkill. Ik zou het eens proberen met een figuurzaag en een stukje multiplex. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

DieAnder schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 03:16:
[...]

Lijkt me misschien overkill. Ik zou het eens proberen met een figuurzaag en een stukje multiplex. :)
Sowieso veel goedkoper lijkt me, maar ik denk dat je eerst de vraag moet stellen: heb je het echt nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:41
Los daarvan moet zo'n Insta standaard natuurlijk wel in je zadeltasje passen :+

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Vreemde vraag misschien maar heeft iemand enig idee waarom mijn binnenbanden spontaan kapot gaan terwijl de fiets ongebruikt in mijn studio staat?

Begin december reed ik mijn achterband lek tijdens het fietsen, een aantal dagen later zag ik dat mijn voorband ook ineens leeg was gelopen terwijl ik de fiets niet meer heb gebruikt.

Ik heb toen nieuwe binnenbanden aangeschaft van Continentaal (hiervoor zaten er Schwalbe in). Beide banden heb ik eind december vernieuwd en vervolgens heb ik de fiets niet meer gebruikt vanwege het koude weer. Vorige week hoorde ik ineens een hard sissend geluid, bleek mijn voorband zomaar leeg te lopen, bleek een scheur te zijn ontstaan vlak onder het ventiel. En vanochtend precies hetzelfde verhaal, weer hard gesis nu mijn achterband lek. Dat zijn dus 3 binnenbanden in 1.5 maand tijd die het begeven (2 verschillende merken) terwijl ik de fiets niet gebruik.

Het enige dat ik kan bedenken is dat temperatuursverschillen de oorzaak zijn al is de temperatuur redelijk stabiel hierbinnen. Over het algemeen zo'n 20 graden en s'nachts koelt het af tot zo'n 17-18 graden. De luchtvochtigheid hierbinnen is normaal zo'n 60, dat is nu ongeveer 45.

Binnenband: https://ibb.co/LkTCPHq

Heb even de binnenband eruit gehaald en precies hetzelfde als bij de voorband vorige week, een scheurtje aan de basis van het ventiel.

[ Voor 7% gewijzigd door Djiee op 10-02-2021 10:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:25
Djiee schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:43:
Vreemde vraag misschien maar heeft iemand enig idee waarom mijn binnenbanden spontaan kapot gaan terwijl de fiets ongebruikt in mijn studio staat?

Begin december reed ik mijn achterband lek tijdens het fietsen, een aantal dagen later zag ik dat mijn voorband ook ineens leeg was gelopen terwijl ik de fiets niet meer heb gebruikt.

Ik heb toen nieuwe binnenbanden aangeschaft van Continentaal (hiervoor zaten er Schwalbe in). Beide banden heb ik eind december vernieuwd en vervolgens heb ik de fiets niet meer gebruikt vanwege het koude weer. Vorige week hoorde ik ineens een hard sissend geluid, bleek mijn voorband zomaar leeg te lopen, bleek een scheur te zijn ontstaan vlak onder het ventiel. En vanochtend precies hetzelfde verhaal, weer hard gesis nu mijn achterband lek. Dat zijn dus 3 binnenbanden in 1.5 maand tijd die het begeven (2 verschillende merken) terwijl ik de fiets niet gebruik.

Het enige dat ik kan bedenken is dat temperatuursverschillen de oorzaak zijn al is de temperatuur redelijk stabiel hierbinnen. Over het algemeen zo'n 20 graden en s'nachts koelt het af tot zo'n 17-18 graden. De luchtvochtigheid hierbinnen is normaal zo'n 60, dat is nu ongeveer 45.
Check even of je velglint nog goed zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:12
Of wellicht zo'n 'ijzeren' sticker aan de binnenkant van je velg die wellicht in je biba's prikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Louislouislouis schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:15:
[...]

Check even of je velglint nog goed zit!
Heb even gekeken. Het lint valt netjes over alle gaten heen, enige is dat het beetje zwerft en niet helemaal recht in het midden loopt. Ben een leek op dit gebied maar neem aan dat dit niet de oorzaak is van een scheurtje bij het ventiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:13
DieAnder schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 03:16:
[...]

Een 3D printer koop je meestal "omdat het kan". Is vooral gewoon leuk speelgoed. Custom legodingetjes voor mijn zoontje printen doet het ook goed :)

Die standaard was er eerst in één stuk. Toen iemand zei, maak dat ding eens in twee delen, dan kan ik hem meenemen onderweg. Dus dat heeft diegene toen opnieuw ontworpen.
Beter dan 35 euro voor hetzelfde ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:03
@djiedjie Nu je band er toch af ligt, misschien een mogelijkheid om een foto van het gedeelte van de velg te plaatsten t.h.v. het ventiel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
EdwinW schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:36:
@djiedjie Nu je band er toch af ligt, misschien een mogelijkheid om een foto van het gedeelte van de velg te plaatsten t.h.v. het ventiel ?
Achterwiel
https://ibb.co/K2rh74g

Voorwiel:
https://ibb.co/n1xds0J

Ook maar even de voorband ter vergelijking eraf gehaald aangezien deze ook al 2x spontaan kapot is gegaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Djiee op 10-02-2021 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Normaal ben ik niet zo happerig op Instagram reclames maar dit keer heb ik toch iets gekocht aan de hand van een Instagram advertentie :P
De vorige tas die ik had was best groot (mijn oude 40D met 50mm lens paste er redelijk makkelijk in) en deze is lekker klein om net even wat extra's mee te nemen op langere ritten en om je jersey zakken leeg te houden in de zomer (vervelend tijdens het klimmen)
Hij is vandaag verzonden uit de USA dus ik ben benieuwd wanneer die binnen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNZ_QPxmaiybcuDHXz40JTARwXM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eKNzLNjN24O1yyTHdi9nTLs3.jpg?f=user_large

Link to site
https://www.orucase.com/p...ag?variant=32785756815499

Een review
YouTube: OruCase Smuggler Handlebar and Saddle Bag Review

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
@Djiee Zijn het allemaal banden die je tegelijk aangeschaft hebt? Heb ook wel eens een paar gehad die allemaal in no-time lek gingen bij het ventiel, gewoon een slechte serie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Ypuh schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:58:
@Djiee Zijn het allemaal banden die je tegelijk aangeschaft hebt? Heb ook wel eens een paar gehad die allemaal in no-time lek gingen bij het ventiel, gewoon een slechte serie denk ik.
Ja klopt, aanbieding van 5 voor de prijs van 4 gekocht bij Mantel. Daar dacht ik eerst ook al aan ware het niet dat de 1e spontane lekke band eentje van Schwalbe was die al in de fiets zat toen ik hem kocht. Alleen bij die kan ik mij niet meer herinneren of deze ook een scheurtje onderaan het ventiel had. Dus kan het niet uitsluiten, ga in ieder geval bij Mantel eens informeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:04
jspr schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:53:
Normaal ben ik niet zo happerig op Instagram reclames maar dit keer heb ik toch iets gekocht aan de hand van een Instagram advertentie :P
De vorige tas die ik had was best groot (mijn oude 40D met 50mm lens paste er redelijk makkelijk in) en deze is lekker klein om net even wat extra's mee te nemen op langere ritten en om je jersey zakken leeg te houden in de zomer (vervelend tijdens het klimmen)
Hij is vandaag verzonden uit de USA dus ik ben benieuwd wanneer die binnen is.

[Afbeelding]

Link to site
https://www.orucase.com/p...ag?variant=32785756815499

Een review
YouTube: OruCase Smuggler Handlebar and Saddle Bag Review
Helemaal uit de VS laten komen? Servicekoers.cc in Heiloo verkoopt ze ook en stuurt heel graag per post op (zeker in deze tijden)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:00
ElGreco schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:33:
[...]

Helemaal uit de VS laten komen? Servicekoers.cc in Heiloo verkoopt ze ook en stuurt heel graag per post op (zeker in deze tijden)
Dit heb ik niet kunnen vinden op de website? Website is mooi, maar biedt weinig informatie

Overigens wel benieuwd: Zijn er mensen die ervaring hebben met het coaten van een fiets? Bovengenoemde fietsenzaak biedt dit aan vanaf 100 euro. Ik heb een best wel lakke mat waar alles aan blijft hangen en je elk zandkorreltje ook best wel goed op ziet, dus zo'n mooie coating zou opzich niet verkeerd zijn. Weet niet of ik het het geld en de moeite waard vind, maar het idee trekt me wel opzich.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Een beetje verneukeratief, dit soort dingen staan bij hun op hun Insta (daar gaan we alweer). Ze hebben geen webshop maar sturen wel alles op wat ze in de winkel hebben hangen.

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:28

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

ElGreco schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:45:
Een beetje verneukeratief, dit soort dingen staan bij hun op hun Insta (daar gaan we alweer). Ze hebben geen webshop maar sturen wel alles op wat ze in de winkel hebben hangen.

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link
Dat is bij veel lokale ondernemers het probleem.
Je kunt amper online vinden wat ze verkopen en moet maar contact opnemen (lees: bellen).
Dat zorgt dat er vaak voor gemak (lees: Google) gekozen wordt.
Vraag is hoeveel het oplevert als plaatselijke LBS om een webshop in te richten en te onderhouden.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

ElGreco schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:33:
[...]

Ik woon in Spanje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Weet ik. Maar Heiloo is nog steeds dichterbij 8)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Voor eenieder die op een pakketje van Mantel wacht, blijkbaar heeft PostNL sinds zaterdag al geen pakketjes meer op gehaald bij Mantel. Ze werken aan een oplossing dat de pakketjes in de loop van de week verwerkt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

ElGreco schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:37:
[...]

Weet ik. Maar Heiloo is nog steeds dichterbij 8)
true, maar Servicekoers.cc ken ik helemaal niet totdat je dat bericht plaatste ;)
Ik ken enkel The Service Course in Girona :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50
Cranzai schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:41:
Voor eenieder die op een pakketje van Mantel wacht, blijkbaar heeft PostNL sinds zaterdag al geen pakketjes meer op gehaald bij Mantel. Ze werken aan een oplossing dat de pakketjes in de loop van de week verwerkt worden.
Ik heb vanochtend wat besteld bij Futurumshop. Als eerste leverdag kon ik a.s. maandag kiezen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
mhr-zip schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:42:
[...]

Ik heb vanochtend wat besteld bij Futurumshop. Als eerste leverdag kon ik a.s. maandag kiezen.
Levert Futurum met PostNL? Bij mij zijn het altijd de fietskoeriers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
Verona27 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:44:
[...]

ligt aan je adres denk ik. waarschijnlijk zijn de fietstkoeriers vooral actief in de grote stadscentra.
voor mij al even geleden, maar ik heb nog nooit een fietskoerier hier in de straat gezien.
laatste 1,5 jaar 2 orders via postnl binnen gekregen (buitenwijk breda)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Prulleman schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:02:
[...]

ligt aan je adres denk ik. waarschijnlijk zijn de fietstkoeriers vooral actief in de grote stadscentra.
voor mij al even geleden, maar ik heb nog nooit een fietskoerier hier in de straat gezien.
Ik heb nog nooit een levering van Futurumshop niet via fietskoeriers gekregen. In centrum Groningen word heel veel via hun geleverd of via Cycloon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Prulleman schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:02:
[...]

Ohja, wel logisch eigenlijk. Vind het wel tof dat ze, waar mogelijk, met fietskoeriers bezorgen. Heel snel en netjes ook is mijn ervaring tot noch toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Van de tig bestellingen bij Futurum ook altijd via PostNL. Goed om te lezen dat het toch geen fakenews is dat ze ook echt zoveel als mogelijk samenwerken met fietskoeriers. Lijkt me toch een flinke hobbel om voor ieder pakketje elke keer van Apeldoorn naar Groningen te fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
jspr schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:42:
[...]

true, maar Servicekoers.cc ken ik helemaal niet totdat je dat bericht plaatste ;)
Heb ik mijn goede daad voor vandaag toch weer verricht. Support your locals.

[ Voor 7% gewijzigd door ElGreco op 10-02-2021 15:37 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:28:
Van de tig bestellingen bij Futurum ook altijd via PostNL. Goed om te lezen dat het toch geen fakenews is dat ze ook echt zoveel als mogelijk samenwerken met fietskoeriers. Lijkt me toch een flinke hobbel om voor ieder pakketje elke keer van Apeldoorn naar Groningen te fietsen.
Klopt! Ik zie David en collega's toch wel regelmatig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rH-yXfCciL5hC9Al7sXdZNKolx0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LY0B7zHSXOBNozZLGezYrVSw.png?f=fotoalbum_large

Hij fietst wel dagelijks voor cycloon, net als fietskoeriers bezorgen ze veel spul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:14
rolandos582 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:39:
[...]

Klopt! Ik zie David en collega's toch wel regelmatig

[Afbeelding]

Hij fietst wel dagelijks voor cycloon, net als fietskoeriers bezorgen ze veel spul
Ik zie ze nooit. Blijkbaar is Glimmen dan toch net te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:42:
[...]

Ik zie ze nooit. Blijkbaar is Glimmen dan toch net te ver.
True, het moet natuurlijk op de route liggen. Ik zie hem soms wel eens naar Hoogkerk rijden ofzo. En hij komt zelf uit Haren. Maar Glimmen is weer een stap tever :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Glimmen staat toch ook vooral bekend vanwege z'n parkeerplek? Zou daar als fietskoerier ook niet heen durven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Over Futurumshop en Fietskoeriers: waar ik woon, Nijverdal -niet de grootste plaats-, kan het zelfs op dezelfde dag. 's Ochtends voor 10 besteld, is dezelfde avond nog door fietskoeriers bezorgd (ik weet niet of het 100% van de gevallen zo is, maar het kan sowieso). Nu is de afstand Apeldoorn(?!?volgensmij!?)-Nijverdal natuurlijk ook goed te overzien qua distributie op dezelfde dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Arie- schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:19:
Over Futurumshop en Fietskoeriers: waar ik woon, Nijverdal -niet de grootste plaats-, kan het zelfs op dezelfde dag. 's Ochtends voor 10 besteld, is dezelfde avond nog door fietskoeriers bezorgd (ik weet niet of het 100% van de gevallen zo is, maar het kan sowieso). Nu is de afstand Apeldoorn(?!?volgensmij!?)-Nijverdal natuurlijk ook goed te overzien qua distributie op dezelfde dag.
Klopt! Heb ook wel eens iets besteld om 10:36 en dezelfde avond al in huis. Apeldoorn > Groningen is wel wat verder maar daar adverteren ze ook mee

GRATIS Same Day Delivery
met Fietskoeriers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verona27 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:44:
[...]

Bij mij met PostNL, is wat ver fietsen denk ik.

Ik heb ook wel eens wat bij de vakantiefietser besteld, staat ook met grote woorden dat het met de fietskoerier komt.

Vervolgens krijg ik een mailtje dat het met hun partner DHL komt.

Coolblue fietskoerier komt hier wel (ik woon echt niet in de middle of nowhere)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Fietskoeriers is in de periode van corona wel een nachtmerrie overigens (centrum Rotterdam). Ze geven aan op dag X te komen tussen 18:00 en 22:15. De volgende ochtend kreeg ik vrolijk een mail dat het niet gelukt was. En vervolgens kreeg ik elke dag een mail dat het niet gelukt was. Komt natuurlijk door de drukte, maar qua informatievoorziening is het wat dat betreft om te janken. De volgende keer vraag ik een vriend die daar werkt of hij mijn pakketje apart kan houden zodat ik het zelf kan ophalen bij hem, dan had ik mijn Assioma's een week eerder.. Buiten corona om zijn ze wel chill. Altijd heel makkelijk om last minute nog je adres te wijzigen bijvoorbeeld :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:14
Ypuh schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:11:
Glimmen staat toch ook vooral bekend vanwege z'n parkeerplek? Zou daar als fietskoerier ook niet heen durven.
Dat was dan waarschijnlijk nog in de tijd dat jij in het noorden woonde :>

En die parkeerplek ligt aan de A28 ter hoogte van Glimmen en niet in Glimmen. Mocht je er nog een keer herinneringen op willen halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:30
Irritante aan die fietskoerier optie is dat ze het in Amsterdam daardoor dag later bezorgen op m'n werk.
Aangezien het bedrijfsadres is komt fietskoerier overdag dan en daardoor dag later.
Bij priveadres zouden ze het dan 's avonds bezorgen.
Dus op maandag bestellen heb je het pas woensdag, onhandig als je iets snel nodig hebt. (reden waarom ik het juist bij futurumshop bestel, anders kan ik het ook wel bij bike24 of bike-discount halen)
Heb ik wel eens over gemailt met ze, ze zijn ermee bezig om optie toe te voegen om het dan alsnog via postnl te laten bezorgen. (net zo groen want die komt toch al langs bij bedrijf)
Zou ik het naar thuisadres laten sturen dan komt het wel weer via postnl (Assendelft) maarja dan ben ik niet thuis.
Al zag ik laatst wel optie om het bij postnl pakketpunt te laten bezorgen, als het niet al te groot is ook prima optie, kan je het met pincode uit kluisje halen.
Is op 5km, maar kan er zo ongeveer langsfietsen als ik naar huis ga.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A7oI4HCgj40-bBuJFm7VYrtsCI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5auL4PFOgLKA1rH3ybMGV5UJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ze is er! Pedalen en bidonhouders hadden ze alvast geplaatst. Heeft even mogen duren, nu wachten tot de pekel weg is

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ElGreco
Klein doosje voor zo'n fiets ;)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bLNoeN-92f-z2XxojC47HjJHG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L39dotYoof094r9paV7xnXMg.jpg?f=fotoalbum_large

Zo kwam hij. Volledig gemonteerd en uitermate stevig verpakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:56

Grin

Ride si sapis.

@418O2 Is het nu een hij of een zij? ;)
Aan de andere kant: genderneutraal is wel hip tegenwoordig...

Lekker kleurtje zo voor een Bianchi, geniet d'r van (zodra de pekel weg is)!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Grin schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:04:
[...]

[...]

@418O2 Is het nu een hij of een zij? ;)
Aan de andere kant: genderneutraal is wel hip tegenwoordig...

Lekker kleurtje zo voor een Bianchi, geniet d'r van (zodra de pekel weg is)!
Nonbinair. ;)

Ja ik had liever volledig celeste gehad, maar ik had weinig keus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02:17
418O2 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:55:
[...]

[Afbeelding]

Zo kwam hij. Volledig gemonteerd en uitermate stevig verpakt
Zolang er maar een doos om zit. Heeft de kat ook een cadeautje :)

EDIT: :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
KleineJoop schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:06:
[...]

Zolang er maar een doos om zit. Heeft de kat ook een cadeautje :)
Ook schuimrubber om het frame, bubbel plastic overal, was echt stevig verpakt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:56
Een Bianchi in een Trek doos? Mis ik iets?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Maarten_E schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:09:
Een Bianchi in een Trek doos? Mis ik iets?
Hadden ze nog liggen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:28
418O2 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:09:
[Afbeelding]

Ze is er! Pedalen en bidonhouders hadden ze alvast geplaatst. Heeft even mogen duren, nu wachten tot de pekel weg is
Lekker fietsje hoor! Heb zelf ook de impulso, iets ouder dan deze denk ik, maar heb er al heel wat km plezier van. (alhoewel de compleet celeste hier ook nog wel een keer op 't wensenlijstje komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mormegilmaster schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:03:
[...]

Lekker fietsje hoor! Heb zelf ook de impulso, iets ouder dan deze denk ik, maar heb er al heel wat km plezier van. (alhoewel de compleet celeste hier ook nog wel een keer op 't wensenlijstje komt)
Dit frame is van 2017 volgens mij. Groepsset lijkt nieuw, geen idee hoe ik dat zou moeten zien.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Frame: Triple-hydroformed aluminum
Vork: C2C Carbon, 1 1/8", carbon steer tube
Shifters: Shimano 105 2x11sp
Achterderailleur: Shimano 105 11sp
Voorderailleur: Shimano 105 2sp
Crankset: Shimano RS510 compact 50x34T
Remhoeven: AVID BB5 mechanische disc
Cassette: Shimano 105 11-30 11sp
Ketting: KMC
Stuur: FSA Wingo Pro
Stuurpen: Reparto Corse aluminium
Zadel: Tec Ultro
Wielset: Reparto Corse
Banden: Vittoria Rubino Pro Speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:28
418O2 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:04:
[...]

Dit frame is van 2017 volgens mij. Groepsset lijkt nieuw, geen idee hoe ik dat zou moeten zien.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Frame: Triple-hydroformed aluminum
Vork: C2C Carbon, 1 1/8", carbon steer tube
Shifters: Shimano 105 2x11sp
Achterderailleur: Shimano 105 11sp
Voorderailleur: Shimano 105 2sp
Crankset: Shimano RS510 compact 50x34T
Remhoeven: AVID BB5 mechanische disc
Cassette: Shimano 105 11-30 11sp
Ketting: KMC
Stuur: FSA Wingo Pro
Stuurpen: Reparto Corse aluminium
Zadel: Tec Ultro
Wielset: Reparto Corse
Banden: Vittoria Rubino Pro Speed
Is een jaar nieuwer dan inderdaad dan die van mij, zo te zien heb je qua achterderailleur in ieder geval de laatste versie van shimano 105 (die van mij had nog 5800).
Ze hebben bij dit model een mooi frame geleverd, maar bespaard op wat onderdelen zoals wielset en de crank, dat is geen officieel 105 groepset. Daarnaast had shimano toen nog geen schijfremmen binnen een serie (of in ieder geval nog niet lang), dus de remmen zijn van AVID, BB5. Dit zijn schijfremmen wel voor de racefiets specifiek. Binnen het spectrum schijfremmen niet superbriljant ofzo, maar vervangen voor hydraulisch is echt een kostplaatje en kan ook niet binnen groepsets gezien het frame daar niet geschikt voor is. Bovendien heb ik tot nu toe echt weinig klachten bij het remmen gehad, tot ik deze zomer een paar heftige dingen in de dolomieten ging fietsen. Hier liggen nu een setje HY/RD klaar. Maar als ik eerlijk ben is dat ook wel een upgrade omdat ik dat graag wilde ;)

Ik heb de wielen ook al eens een upgrade gegeven, dat maakt m wel af.
Mijn upgradelust wil overigens niet zeggen dat ik niet het gros van de kilometers op het ding heb gereden zoals geleverd hoor, is ook al genieten!

[ Voor 8% gewijzigd door mormegilmaster op 10-02-2021 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Die crank zie je wel vaker bij de 105, zoveel maakt dat vast niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
418O2 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:37:
Inderdaad, we zijn hier net allemaal prinsesjes op de erwt.
Als je er altijd wordt afgereden met een RS510 crank, wordt je dat ook met een 105 crank.

Dus hup karren met die bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:51:
Irritante aan die fietskoerier optie is dat ze het in Amsterdam daardoor dag later bezorgen op m'n werk.
Aangezien het bedrijfsadres is komt fietskoerier overdag dan en daardoor dag later.
Bij priveadres zouden ze het dan 's avonds bezorgen.
Dus op maandag bestellen heb je het pas woensdag, onhandig als je iets snel nodig hebt. (reden waarom ik het juist bij futurumshop bestel, anders kan ik het ook wel bij bike24 of bike-discount halen)
Heb ik wel eens over gemailt met ze, ze zijn ermee bezig om optie toe te voegen om het dan alsnog via postnl te laten bezorgen. (net zo groen want die komt toch al langs bij bedrijf)
Zou ik het naar thuisadres laten sturen dan komt het wel weer via postnl (Assendelft) maarja dan ben ik niet thuis.
Al zag ik laatst wel optie om het bij postnl pakketpunt te laten bezorgen, als het niet al te groot is ook prima optie, kan je het met pincode uit kluisje halen.
Is op 5km, maar kan er zo ongeveer langsfietsen als ik naar huis ga.
Kan de klantenservice dat niet handmatig voor je rechtzetten na bestellen? Dat je bijv afhalen kiest, en dat ze het dan met postnl opsturen?

Wel eerst ff afstemmen met de klantenservice. Maar die zijn over het algemeen erg behulpzaam.

Andere tip is: zoek een postnl punt in een supermarkt, die zijn altijd later open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
418O2 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:37:
Ook bij Ultegra :X
https://www.liv-cycling.com/nl/avail-advanced-1-2021

[ Voor 11% gewijzigd door Mistraller op 10-02-2021 23:58 ]

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
Vandaag "gewoon" met de fiets naar het werk. Verbaast me dan toch dat de dorpen zelf kommer en kwel is, en de fietspaden er tussenin erbij liggen als een zonnige voorjaarsdag...Dus tussen de dorpen kon ik lekker doortrappen, en in Berlicum moest ik over de hoofdrijbaan (ontsluitingsweg naar Den Bosch) omdat het fietspad vol lag met brokken ijs. Helaas toen alsnog een schuiver gemaakt. Was opstaan en weer door, hard ging het niet. Maar ik was wel even boos dat er even daarna achter mij, toen ik in het smalle wielspoor fietste iemand begon te toeteren. Toen ik afstapte omdat het echt even te bar was met ijs en ik boos naar de bestuurder achter mij keek, stapte uit de auto daarachter iemand uit; "Ja dat was ik!" Echt even een "HUH?" momentje. Ik heb de rest van de rit zitten bedenken hoe ie dat nu bedoelde; was het omdat ie besefte dat het fietspad onbegaanbaar was? Vond ie het zielig dat ik de mevrouw achter mij boos aankeek?
En direct nadat ik het bord einde Berlicum was gepasseerd was het fietspad weer maagdelijk... Net of ze het erom deden.
Eenmaal thuis nog een dilemma; hoe maak ik die fiets schoon? Ik heb hem maar tegen de haag gezet en zoveel mogelijk die richting op gespoten, en meteen een flinke lading zout op de stoep gestrooid... Anders ligt de krantenbezorger morgenvroeg op z'n gezicht.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:38
mhr-zip schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:00:
[...]

Inderdaad, we zijn hier net allemaal prinsesjes op de erwt.
Als je er altijd wordt afgereden met een RS510 crank, wordt je dat ook met een 105 crank.

Dus hup karren met die bak.
Die cranks gaan er toch meteen af voor een set met powermeter, :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:12
Mistraller schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:11:
Vandaag "gewoon" met de fiets naar het werk. Verbaast me dan toch dat de dorpen zelf kommer en kwel is, en de fietspaden er tussenin erbij liggen als een zonnige voorjaarsdag...Dus tussen de dorpen kon ik lekker doortrappen, en in Berlicum moest ik over de hoofdrijbaan (ontsluitingsweg naar Den Bosch) omdat het fietspad vol lag met brokken ijs. Helaas toen alsnog een schuiver gemaakt. Was opstaan en weer door, hard ging het niet. Maar ik was wel even boos dat er even daarna achter mij, toen ik in het smalle wielspoor fietste iemand begon te toeteren. Toen ik afstapte omdat het echt even te bar was met ijs en ik boos naar de bestuurder achter mij keek, stapte uit de auto daarachter iemand uit; "Ja dat was ik!" Echt even een "HUH?" momentje. Ik heb de rest van de rit zitten bedenken hoe ie dat nu bedoelde; was het omdat ie besefte dat het fietspad onbegaanbaar was? Vond ie het zielig dat ik de mevrouw achter mij boos aankeek?
En direct nadat ik het bord einde Berlicum was gepasseerd was het fietspad weer maagdelijk... Net of ze het erom deden.
Eenmaal thuis nog een dilemma; hoe maak ik die fiets schoon? Ik heb hem maar tegen de haag gezet en zoveel mogelijk die richting op gespoten, en meteen een flinke lading zout op de stoep gestrooid... Anders ligt de krantenbezorger morgenvroeg op z'n gezicht.
Waarschijnlijk dat die auto toeterde naar de auto voor 'm dat ie moest doorrijden omdat de weg vrij was en dat hij niet had gezien dat jij er nog fietste maar daar pas daarna pas achterkwam. Best netjes om dat aan te geven als je het mij vraagt! Zelden dat iemand zo nadrukkelijk zijn fout wil toegeven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
Mistraller schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:11:
Vandaag "gewoon" met de fiets naar het werk. Verbaast me dan toch dat de dorpen zelf kommer en kwel is, en de fietspaden er tussenin erbij liggen als een zonnige voorjaarsdag...Dus tussen de dorpen kon ik lekker doortrappen, en in Berlicum moest ik over de hoofdrijbaan (ontsluitingsweg naar Den Bosch) omdat het fietspad vol lag met brokken ijs.
Tsja, de provincie heeft toch heel wat minder kilometers te maken. En die kunnen ze ook makkelijker maken dan in de stad, weinig of geen drempels, grotendeels asfalt, rechte wegen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Gebanned schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:56:
[...]

Die cranks gaan er toch meteen af voor een set met powermeter, :P
Ik kan in niemand zijn portemonnee kijken.
Maar ik heb de mijne er nieuw vanaf gehaald en als nieuw verkocht.
Ik wist toch dat ik toch met powermeter ging rijden.
Kon dankzij een tip €150 euro korting krijgen op een P2M powermeter (DM maar voor de tip).
Dan kan je eerst wel 3 weken met je oude crank rijden, maar dan kan je hem niet meer als nieuw verkopen en heb je veel afschrijving in 3 weken.

Dus als je weet dat je wilt wisselen moet je het gelijk doen. Maar niet wisselen is ook gewoon een goede optie, we hebben niet allemaal een profcontract.

• mhr-zip
la_fusion schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:22:
[...]

Waarschijnlijk dat die auto toeterde naar de auto voor 'm dat ie moest doorrijden omdat de weg vrij was en dat hij niet had gezien dat jij er nog fietste maar daar pas daarna pas achterkwam. Best netjes om dat aan te geven als je het mij vraagt! Zelden dat iemand zo nadrukkelijk zijn fout wil toegeven :)
Tegen iemand met een sportfiets en een helm op _O-

Ik ben de kinderen een paar keer naar school wezen brengen op die fiets met fietskar (als er dan iemand valt, zijn zij het iig niet :+ ). Ik vind het erg wisselen per fietspad hoe schoon het is.
Maar hoeveel mensen er op het fietspad lopen is ook ongekend. Dat vind ik ook geen probleem, alleen niet iedereen snapt dat ik met fietskar iets meer ruimte nodig heb om te passeren.

• Mistraller
MyrddinLXXIIX schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:45:
[...]

Tsja, de provincie heeft toch heel wat minder kilometers te maken. En die kunnen ze ook makkelijker maken dan in de stad, weinig of geen drempels, grotendeels asfalt, rechte wegen...
Volgens mij valt dat onder de gemeentelijke verantwoordelijkheden hoor. Ik zie in elk geval bij ons dat de strooiroutes tot aan de gemeentegrenzen lopen. Provinciale wegen cq rijkswegen worden door provincie resp rijkswaterstaat "zwart gemaakt". Maar ik fiets niet langs provinciale wegen met woon/werk.

---------------

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:56
Aan mijn kant van Den Bosch is het bar en boos, nog net geen halve strook vrij voor twee richtingen, ga ik Empel/Rosmalen in zijn de fietspaden brandschoon. Heel apart. En ik woon aan een straat met een buslijn en veel verkeer van Maaspoort naar het centrum en scholen op 100 meter.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• 418O2
https://www.datona.nl/fie...t-in-koffer-21-delig.html

Heb die net besteld. Met een code voor 74 euro. Zal niet het beste meuk zijn dat er is, maar voor dat geld...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:13
418O2 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:16:

Heb die net besteld. Met een code voor 74 euro. Zal niet het beste meuk zijn dat er is, maar voor dat geld...

***members only***
Als Rintje Ritsma het gebruikt... :)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• 418O2
GerbenBK schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:19:
[...]

Als Rintje Ritsma het gebruikt... :)
Beetje vreemd inderdaad. Maar de beste man moet de kachel ook laten roken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DieAnder

Om aan deze Bianchi te sleutelen?
Ik denk niet dat je er dan veel aan hebt. Dan speculeer ik niet over de kwaliteit, maar dit gereedschap is geschikt voor fietsen uit de jaren 90 of ouder.
- balhoofdsleutel voor 1" draad balhoofd
- conussleutels voor cup-conus wiellagers
- montage sleutel voor cartridge trapas
- kettingpons voor 8 speed ketting
- pedaalsleutel met steeksleutel passing
- cranktrekker voor massieve trapas
- gereedschap voor cup-conus trapas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip

***members only***
Niet om het afzeiken. Dat het niet het beste is, is niet zo'n probleem, je bent geen professionele fietsenmaker..

Maar bij 80% van de inhoud van zo'n koffer denk ik altijd, WTF moet je ermee (even het fiets-specifieke gereedschap genomen). Wat uiteraard waarschijnlijk gewoon mijn onwetendheid is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
DieAnder schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:26:
[...]

Om aan deze Bianchi te sleutelen?
Ik denk niet dat je er dan veel aan hebt. Dan speculeer ik niet over de kwaliteit, maar dit gereedschap is geschikt voor fietsen uit de jaren 90 of ouder.
- balhoofdsleutel voor 1" draad balhoofd
- conussleutels voor cup-conus wiellagers
- montage sleutel voor cartridge trapas
- kettingpons voor 8 speed ketting
- pedaalsleutel met steeksleutel passing
- cranktrekker voor massieve trapas
- gereedschap voor cup-conus trapas
Hm ja oke. Nou, dan hoop ik dat de rest wel nuttig is :) zal vast wel eea bij zitten wat ik wel kan gebruiken

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ypuh
@418O2 Zo'n koffertje ben ik ook mee begonnen. Zelfde gereedschap, andere (minder mooie) doos. Kosten €20 (en na 10 jaar gebruik doorverkocht voor €30 :+).

Zoals hier al aangegeven heb je er eigenlijk niets aan. Het enige wat ik al die jaren gebruikt heb waren de kettingzweep, cassette afnemer en kettingpons. Met name die laatste was een draak om mee te werken.

De inbussen etc. zou je niet eens in de buurt van je fiets moeten laten. De kans dat je vroeg of laat een kop doldraait is gewoon 100%.

Mijn tip: koop de betreffende onderdelen gewoon los, oftewel:
- Kettingslijtagemeter (BBB o.i.d., eentje die van 0.5-0.75% meet is wel fijner i.p.v. enkel van 0.75-1%)
- Kettingzweep en cassetteafnemer (Decathlon)
- Kettingpons (Decathlon, Xand of Pro o.i.d.)
- Tang voor snelschakels (Decathlon of Xand o.i.d.)
- Setje inbussleutels (Wera)

Dan ben je voor €75 klaar en heb je tools die een stuk fijner werken en degelijker zijn. Hier nog een iets uitgebreidere post over wat handig is voor de thuissleutelaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Ypuh op 11-02-2021 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
418O2 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:40:
[...]

Hm ja oke. Nou, dan hoop ik dat de rest wel nuttig is :) zal vast wel eea bij zitten wat ik wel kan gebruiken
Er van uitgaande dat je wel wat schroevendraaiers, bandenlichters en een setje inbussleutels hebt lijkt 75 euro me een uitgesproken slechte deal voor een kettingzweep en een cassette afnemer in een onhandig grote koffer.

Mijn ongevraagde advies: terug sturen en volg Ypuh in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

• 418O2
Helder. En een goede multitool (ook voor onderweg) van lezyne bijvoorbeeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 11:18
Ypuh schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:43:
@418O2 Zo'n koffertje ben ik ook mee begonnen. Zelfde gereedschap, andere (minder mooie) doos. Kosten €20 (en na 10 jaar gebruik doorverkocht voor €30 :+).

Zoals hier al aangegeven heb je er eigenlijk niets aan. Het enige wat ik al die jaren gebruikt heb waren de kettingzweep, cassette afnemer en kettingpons. Met name die laatste was een draak om mee te werken.

De inbussen etc. zou je niet eens in de buurt van je fiets moeten laten. De kans dat je vroeg of laat een kop doldraait is gewoon 100%.

Mijn tip: koop de betreffende onderdelen gewoon los, oftewel:
- Kettingslijtagemeter (BBB o.i.d., eentje die van 0.5-0.75% meet is wel fijner i.p.v. enkel van 0.75-1%)
- Kettingzweep en cassetteafnemer (Decathlon)
- Kettingpons (Decathlon, Xand of Pro o.i.d.)
- Tang voor snelschakels (Decathlon of Xand o.i.d.)
- Setje inbussleutels (Wera)

Dan ben je voor €75 klaar en heb je tools die een stuk fijner werken en degelijker zijn. Hier nog een iets uitgebreidere post over wat handig is voor de thuissleutelaar.
Ik heb last van Dave Rome Syndroom en koop dingen omdat ik ze nog niet heb :D.

Op dit moment bestaat m'n lijstje uit ~30 tools, waarvan sommige langzaamaan vervangen worden door mooiere / betere tools.. maar op dit moment kan ik het meeste wel doen geloof ik...
Lijstje met tools
(ja, er zitten ook tools tussen die te duur zijn en ik maar een paar keer ga gebruiken, maar ja O-) 8)7 :+ )

BetterShifting.com | Strava

• mhr-zip
418O2 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:55:
Helder. En een goede multitool (ook voor onderweg) van lezyne bijvoorbeeld?
Welk onderhoud wil je zelf gaan doen?
Wat heb je al?

Decathlon heeft bijv. prima fiets gerelateerd gereedschap voor thuis.

Persoonlijk zou ik het ook terugsturen

[ Voor 8% gewijzigd door mhr-zip op 11-02-2021 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
mhr-zip schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:58:
[...]

Wat heb je al?

Steeksleutelsetje, inbus, schroevendraaiers, ratel setje, standaard meuk.

Wil zelf wel een ketting/cassette/remblokjes kunnen vervangen op zijn minst. Alles kunnen afstellen ook wel. Brackets vervangen hoeft niet zo.

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 11-02-2021 17:04 ]

• mhr-zip
418O2 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:59:
[...]

Wil zelf wel een ketting/cassette kunnen vervangen op zijn minst.
Kettingzweep
Cassetteafnemer (is dit de goede?)
Kettingpons
Quicklinktang
Kettingchecker

Wat voor ratel set heb je? 1/4, (3/8) of 1/2"? Voor die Cassetteafnemer heb je een 1/2" nodig (als je die niet hebt, kan je overwegen om bij HBM gelijk een momentsleutel die 40Nm aankan, aan te schaffen).

Verder over die kettingpons als ik die alleen zou hebben in mijn multitool is voor mij genoeg (zo vaak gebruik je die niet, en voor die ene keer dat je hem wel gebruikt kan je die van je multitool gelijk testen). Let wel op dat je bijvoorkeur altijd kettingen koopt met een quicklink/missinglink erin.

Voor afstellen heb je dan meer nodig dan een goede imbussleutelset?

[ Voor 47% gewijzigd door mhr-zip op 11-02-2021 17:24 ]

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
Vanmiddag bij de decathlon ook de befaamde cassette greep opgehaald.

Ook inmiddels ketting voorzien van Connex Links, die zijn inderdaad hun geld waard!
Fluitje van iets meer dan een cent.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 11:24

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Voor de tweewielerpodcasts fans, de BUMPER! petjes zijn weer op voorraad :+ net mooi maar een besteld...de LSRF petjes zijn beduidend duurder :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Salteh schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:56:
[...]

Op dit moment bestaat m'n lijstje uit ~30 tools, waarvan sommige langzaamaan vervangen worden door mooiere / betere tools.. maar op dit moment kan ik het meeste wel doen geloof ik...
Lijstje met tools
(ja, er zitten ook tools tussen die te duur zijn en ik maar een paar keer ga gebruiken, maar ja O-) 8)7 :+ )
Ik heb ook zo'n lijstje in Excel, zelfs met de prijzen wat ik er voor betaald heb. Daar zou je inmiddels een leuke fiets voor op de weg kunnen zetten :$ .

Als ik iets 1x moet doen met de kans op dat er een 2e keer komt (al dan niet over een jaar of 2), dan koop ik gewoon direct het gereedschap zelf. Als je het eenmaal hebt liggen ben je ook veel eerder geneigd om zo'n klusje zelf op te pakken of bijv. een vriend te helpen.

Als je het afzet tegen het uurtarief van een fietsenmaker dan valt het allemaal wel te overzien, maar het is vooral ook hobby en af en toe iets nieuws leren (soort Lego Technic voor volwassenen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Nutterd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:07:
Voor de tweewielerpodcasts fans, de BUMPER! petjes zijn weer op voorraad :+ net mooi maar een besteld...de LSRF petjes zijn beduidend duurder :+
Bumper!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Salteh schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:56:
Haha, gaaf! Maar goed dat ik geen Instagram heb om zo impulsaankopen een beetje te kunnen onderdrukken. Ik wist dat er nog vele gearjunkies rondlopen die een stuk erger zijn dan ik, maar deze opmerking vat het wel mooi samen:

"Can you tell I like their stuff? The gate-way drug was the PB212L Rainbow hex key set, some five years ago. I used to tell myself it was cheaper than being addicted to cocaine, but I’m no longer sure of that."

Zitten ook echt een paar extreem/onnodig dure tools bij, maar ik weet precies hoe zo'n gedachten proces loopt. De simpele versie van bijvoorbeeld een set Torx doppen koop je voor nog geen €5 bij de Action, bij de Gamma betaal je €25 voor iets wat het totaal niet waard is, een degelijk subtop merk vraagt zo'n €40 en dat classificeer je dan als 'sweetspot' en uiteindelijk is de stap naar German-made Hazet/Stahlwille/Gedore ook niet zo groot meer.

Toegegeven, ik heb vrijwel nooit spijt van een degelijk gereedschap ook al gebruik ik het niet iedere dag. Het is dan ook een soort hobby (of dwangneurosie) om de juiste tool voor elke job te hebben en een genot als die tool dan ook gewoon een perfecte passing heeft en het werk een fluitje van een cent te maken. Bij goed gereedschap heb je een hoog "you get what you pay for" gehalte.

Mijn favoriete merk op dit moment is toch wel Unior. Als regulier merk iets minder bekend dan de Duitse merken (maar toch wel heel groot), maar zij maken ook goede fietsspecifieke gereedschappen, een niveautje hoger dan bijv. Pedros of Park Tool (al hebben die ook hun sterke punten).

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

mhr-zip schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:58:
[...]

Wat heb je al?

Persoonlijk zou ik het ook terugsturen
Ik heb er hobby aan om aan vintage fietsen te knoeien dus voor mij zit er genoeg handigs tussen. Alleen dan weer geen kabelkniptang, die had ik dan weer heel erg nuttig gevonden :P

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Nutterd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:07:
Ik had er bij de vorige ronde al eentje en die kwam Martijn zelf brengen. Ik geloof dat hij aan mij refereerde als de persoon die heel snel de deur opendeed en lang thuiswerkte. Wel het leuk om hem ineens voor de deur te zien.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:38:
Maar goed dat ik geen Instagram heb om zo impulsaankopen een beetje te kunnen onderdrukken.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Als jij instagram krijgt wordt je binnen 6 maanden onder toezicht gesteld.

:(:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Salteh
Ypuh schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:38:
[...]

Haha, gaaf! Maar goed dat ik geen Instagram heb om zo impulsaankopen een beetje te kunnen onderdrukken. Ik wist dat er nog vele gearjunkies rondlopen die een stuk erger zijn dan ik, maar deze opmerking vat het wel mooi samen:
Ergens hier: https://cyclingtips.com/2...e-to-have-too-many-tools/ vragen ze aan Dave iets als "What's your criteria for buying a tool" en het antwoord is: "If I don't own it yet, I buy it" _/-\o_

En hij schrijft dit soort dingen..

How to wax a chain FAQ
Iets met cycling phones cases en wallets
Mega chain checker guide

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
mhr-zip schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:56:
[...]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Als jij instagram krijgt wordt je binnen 6 maanden onder toezicht gesteld.

:(:)
_/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mhr-zip
Er komt een Mantel Superstore in Rotterdam O-)

Edit:
Ow lekker nieuwtje, staat gewoon op fiets.nl

Iemand idee waar precies hij komt?

Edit 2:

Precieze locatie is bij nog niet bekend, maar wel ongeveer.

3km van @Ypuh zijn werk, 7 8km van mijn huis. Dit is de tijd om aandelen Mantel te kopen O-)

[ Voor 94% gewijzigd door mhr-zip op 11-02-2021 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerryN
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 12:33
@mhr-zip Mantel Rotterdam B.V. staat ingeschreven op de Stadionweg 33D in Rotterdam sinds begin deze maand, dus daar zal het wel zijn. Paar honderd meter vanaf De Kuip.

[ Voor 3% gewijzigd door PerryN op 11-02-2021 22:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
Ze zoeken dus ook nog een heleboel personeel. Als ik die salarissen alleen zo bekijk dan snap ik alleen wel waarom ze vooral liefhebbers zoeken :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
418O2 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:59:
[...]

Wil zelf wel een ketting/cassette/remblokjes kunnen vervangen op zijn minst. Alles kunnen afstellen ook wel. Brackets vervangen hoeft niet zo.
Ik vond qua gereedschap dit ook wel een fijne tool (momentsleuteltje). 38 euro bij wiggle, al zou ik momenteel niet meer in UK shoppen.

Afbeeldingslocatie: https://www.wigglestatic.com/product-media/100275204/LifeLine-Essential-Torque-Wrench-Set-Wrenches-Black-LLESS-ETWS.jpg?w=430&h=430&a=7

---------------

• 418O2
Mistraller schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:50:
[...]

Ik vond qua gereedschap dit ook wel een fijne tool (momentsleuteltje). 38 euro bij wiggle, al zou ik momenteel niet meer in UK shoppen.

[Afbeelding]
https://www.bol.com/nl/p/...gkoffer/9200000102993746/

Op bol voor iets meer

• Mistraller
Potverdorie, toch nog iets ontdekt aan mijn fiets nav de schuiver van woensdag; grootste kettingblad voor heeft een tikje gehad en staat lichtjes naar binnen. (middenblad is wel recht) Ik weet niet goed hoe dat is gebeurd maar goed. Denk een afwijking van een millimeter of zo. Kan ik doe gewoon rechttrekken met een goeie tang, iemand ervaring daarmee?

[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 11-02-2021 23:00 ]

---------------

• DieAnder
Mistraller schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:59:
Potverdorie, toch nog iets ontdekt aan mijn fiets nav de schuiver van woensdag; grootste kettingblad voor heeft een tikje gehad en staat lichtjes naar binnen. (middenblad is wel recht) Ik weet niet goed hoe dat is gebeurd maar goed. Denk een afwijking van een millimeter of zo. Kan ik doe gewoon rechttrekken met een goeie tang, iemand ervaring daarmee?
Probeer het gewoon. Stukker dan het is gaat het niet worden.
Mijn ervaring: Ik heb wel eens geprobeerd een aluminium cassettetandwiel te buigen.(grootste tandwiel van een Miche Primato Light cassette) en kreeg er geen beweging in. Althans geen plastische (blijvende) vervorming. Maar n=1 dus wie weet heb je meer succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:02
Mistraller schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:59:
Demonteer je crankstel, maak dat buitenblad los en leg het op een vlakke tafel vooraleer je ermee aan de slag gaat. Zo vermijd je de rest van je crank te vern**ken, en kan je het tafelblad gebruiken ter referentie om te zien waar het buitenblad gebogen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 11:24

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ypuh schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:46:
Ze zoeken dus ook nog een heleboel personeel. Als ik die salarissen alleen zo bekijk dan snap ik alleen wel waarom ze vooral liefhebbers zoeken :P.
als ze 50% personeelskorting geven kan het zomaar heel aantrekkelijk worden :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Is dit een goede deal?

Voor zowel steek-as als QR?

Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p1587606/k$6243648a16dda64bddccc7dbad2ad50e/sq/Montagestandaard+Spider+Team+Tacx.webp?f=1000x1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met een prijs erbij is het makkelijker bepalen of 't een goede deal is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@mhr-zip Ligt er aan wat die kost, maar op je vraag of het een fijne workstand is, volgens mij zijn de ervaringen heel positief. Je moet voor jezelf de afweging maken of je er eentje wilt die in de zadelpen klemt, of eentje waarbij je het voorwiel uit de fiets haalt.

Beide hebben wel voor of tegens, maar zo lang je een goede koopt van Tacx/Feedback Sports/Park Tool zit je wel goed. Ik heb zelf de PCS-9 waar ik wel eens iets over gepost heb en zeer tevreden mee ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:00
mhr-zip schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:48:
Is dit een goede deal?

[Afbeelding]
Ik heb 'm en ben er tevreden over. Heb enkel steekassen maar dat werkt prima. Ik vind 'm alleen niet super stabiel, het bovenstuk zit met een klem op de verticale buis geklemd maar hier zit wel wat speling op als je bijvoorbeeld je fiets een slag wil draaien. Kan overigens ook aan mijn exemplaar liggen, als ik de review zo lees.

Deze review van road.cc geeft het geheel goed weer.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 10:25
Linkje zegt 119 euro.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:13

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

mhr-zip schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:48:
Is dit een goede deal?

[Afbeelding]
Deze heb ik ook, prima dingetje, fiets staat stabiel en of fijne hoogte. Maar het wisselen tussen QR en steek-as gaat niet heel makkelijk. Voor steek-assen zitten er andere shims bij als voor QR en mijn ervaring is dat je die in de praktijk niet heel snel wisselt.
Pagina: 1 ... 226 ... 684 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).