Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 227 ... 684 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:05

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Stufferdt schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:58:
[...]

Ik heb 'm en ben er tevreden over. Heb enkel steekassen maar dat werkt prima. Ik vind 'm alleen niet super stabiel, het bovenstuk zit met een klem op de verticale buis geklemd maar hier zit wel wat speling op als je bijvoorbeeld je fiets een slag wil draaien. Kan overigens ook aan mijn exemplaar liggen, als ik de review zo lees.

Deze review van road.cc geeft het geheel goed weer.
Toch weer wat geleerd over het "Gebruik van Google Analytics onder nieuwe privacywet" :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:14
ohno_nl schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:16:
[...]

Toch weer wat geleerd over het "Gebruik van Google Analytics onder nieuwe privacywet" :+
Haha oh, verkeerde link eronder gehangen blijkbaar :+
Fijn dat je er iets van hebt opgestoken. Zo zie je maar, tweakers heeft ook onder werktijd zo zijn meerwaarde :)

Moet natuurlijk DEZE link zijn.

Ik was overigens gisteren toertochtjes aan het kijken om te gaan doen dit voorjaar, zodat ik een duidelijk doel heb om naar toe te leven. De Ermelose Klimtoer staat hoog op het lijstje, maar de combinatie afstand (180km) en de HM (1300 waar mijn max tot nu toe 500 is ofzo) weerhoudt me wel een beetje. Overigens mensen die deze toch weleens hebben gereden of overwegen te gaan rijden?

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:27

Grin

Ride si sapis.

Gisteren de eerste rit gemaakt in een clubbroek met vernieuwde zeem, zie mijn eerdere twee posts hierover. De vermaakkosten waren 25 euro per broek, 12 euro voor de nieuwe zeem dus dat maakt 37 euro totaal. Gezien het comfort dat je daarmee (terug)krijgt kan ik dat van harte aanbevelen. De geleverde zemen hebben gelukkig dezelfde maat als de oude zemen, dus wanneer de kleermaker goed de tijd neemt dan moet dat goed komen. Hij vertelde dat het veel werk is; de stof is bijzonder fragiel en het vastnaaien van de nieuwe zeem is ook monnikenwerk - vanwege de elastische stof waarop het moet worden vastgezet. Zoek dus niet de goedkoopste kleermaker maar de beste(!); eentje die er de tijd voor neemt. Liever 5 euro meer betalen dan een slecht gemonteerde nieuwe zeem.

Al met al tevreden over het eindresultaat en kan het van harte aanbevelen! Ik heb nu 7 nieuwe zemen in m'n wielerbroeken, snelpakken, etc. d:)b

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:07
Ik vraag me af of professionele wielrenners stiekem dit ook niet in sommige gevallen laten doen. Ze hebben te maken met kleding van de ploeg wat ze uiteraard verplicht zijn om te gebruiken, maar als iets niet comfortabel zit ....
(Arjen Robben schijnt zoiets met zijn voetbalsokken te hebben gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:29
@Smultie @Ypuh je kan op die foto van die fietsstandaard klikken.

Die prijs van 119 euro lijkt mij wel prima.
Stufferdt schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:21:

Ik was overigens gisteren toertochtjes aan het kijken om te gaan doen dit voorjaar, zodat ik een duidelijk doel heb om naar toe te leven. De Ermelose Klimtoer staat hoog op het lijstje, maar de combinatie afstand (180km) en de HM (1300 waar mijn max tot nu toe 500 is ofzo) weerhoudt me wel een beetje. Overigens mensen die deze toch weleens hebben gereden of overwegen te gaan rijden?
Nooit gereden, wel van paar vrienden goede verhalen overgehaald (ook dat niet te massaal is enzo).

180km en 1300HM is niet het probleem, wel de gemiddelde snelheid die je aan probeert te houden. Ik weet niet of je de tweewielers podcast luistert, maar volg de tip over the longest day fietsen (kort: never ever in (de buurt van) het rood rijden).
EdwinW schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:12:
Ik vraag me af of professionele wielrenners stiekem dit ook niet in sommige gevallen laten doen. Ze hebben te maken met kleding van de ploeg wat ze uiteraard verplicht zijn om te gebruiken, maar als iets niet comfortabel zit ....
Tuurlijk gebeurd dat.
Niet alleen met zemen O-)

[ Voor 53% gewijzigd door mhr-zip op 12-02-2021 11:46 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:02
ohno_nl schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:14:
Maar het wisselen tussen QR en steek-as gaat niet heel makkelijk. Voor steek-assen zitten er andere shims bij als voor QR en mijn ervaring is dat je die in de praktijk niet heel snel wisselt.
Ik heb hem ook en ik heb ook de ervaring dat het wat 'gedoe' is om om te schakelen van thru-axle naar quick release, maar verder ben ik heel tevreden. Het liefste zou ik een extra set montagesteunen hebben.
[...]

Ik ken de tocht helemaal niet, maar ik zou er ernstig rekening mee houden dat tochten niet door mogen gaan wegens corona en mijn motivatie elders zoeken.

[ Voor 42% gewijzigd door DieAnder op 12-02-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

EdwinW schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:12:
De meeste pro's hebben kleding uit het hoogste segment en vaak ook indiduele pasvorm aanpassingen, maar of ze zemen laten innaaien lijkt me sterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 11:24

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

mhr-zip schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:20:
@Smultie @Ypuh je kan op die foto van die fietsstandaard klikken.

[...]

Nooit gereden, wel van paar vrienden goede verhalen overgehaald (ook dat niet te massaal is enzo).

180km en 1300HM is niet het probleem, wel de gemiddelde snelheid die je aan probeert te houden. Ik weet niet of je de tweewielers podcast luistert, maar volg de tip over the longest day fietsen (kort: never ever in (de buurt van) het rood rijden).

[...]
dat niet in het rood rijden is zo lastig op een kilmmetje, automatisch zo gauw ik een klim in de verte zie gaat mijn hartslag al iets omhoog en op het klimmetje kwam ik altijd boven in de buurt van mijn max hr. (ik weet dat het gewoon een kwestie is van rustiger trappen maar ok :+ ). ik zou er overigens geen tocht voor laten liggen, morgen ga ik me inschrijven voor limburgs mooiste zuid (220 km en 2600HM) ik denk als je weet dat je nog zover moet het wel makkelijker word om rustig aan het heuveltje op te peddelen

overigens heb ik weinig ervaring met klimmetje, ben 2 keer in zuid-limburg gaan fietsen en hier in de buurt maak ik op ritjes van 100km tussen de 200 en de 400 hoogtemeters (afhankelijk van of ik ze opzoek) en onverhard is er wel iets meer mogelijk maar dat is dan meestal heel veel heel kort.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Die Tacx is prima.
ohno_nl schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:14:
[...]
Deze heb ik ook, prima dingetje, fiets staat stabiel en of fijne hoogte. Maar het wisselen tussen QR en steek-as gaat niet heel makkelijk. Voor steek-assen zitten er andere shims bij als voor QR en mijn ervaring is dat je die in de praktijk niet heel snel wisselt.
Gewoon extra blokken of hoe je die dingen noemt kopen, kan je lekker snel wisselen.
Heb ik toen ook gedaan.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
DDX schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:29:
Die Tacx is prima.
[...]
Gewoon extra blokken of hoe je die dingen noemt kopen, kan je lekker snel wisselen.
Heb ik toen ook gedaan.
Goed dat je dat zegt, ik had nooit gedacht dat die los leverbaar waren.
Een beetje zoeken toont dat b.v. hollandbikeshop en all4bikes beweren ze in voorraad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
DieAnder schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:09:
[...]

Goed dat je dat zegt, ik had nooit gedacht dat die los leverbaar waren.
Een beetje zoeken toont dat b.v. hollandbikeshop en all4bikes beweren ze in voorraad te hebben.
Gewoon direct bij tacx bestellen ;

https://tacx.com/product/top-tube-clamp-set-frame-support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Heb je ook een bestellinkje, mij lukt het bestellen ff niet.

Wel de 3350 besteld met 5% korting 8) , dus voor €113,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:40
CyberThijs schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 06:55:
[...]

Demonteer je crankstel, maak dat buitenblad los en leg het op een vlakke tafel vooraleer je ermee aan de slag gaat. Zo vermijd je de rest van je crank te vern**ken, en kan je het tafelblad gebruiken ter referentie om te zien waar het buitenblad gebogen is.
Met de tang lukte niet, dat gaf alleen maar schrammen. Toen eruit en in de bankschroef, ik denk dat ie nu wel recht is. Loopt niks meer aan, op het oog is ie recht en het schakelt prima. Buitenblad kon er trouwens af zonder het crankstel te verwijderen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
mhr-zip schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:55:
[...]

Heb je ook een bestellinkje, mij lukt het bestellen ff niet.

Wel de 3350 besteld met 5% korting 8) , dus voor €113,-
Hmms vreemd idd, had linkje van mijn bestelling van vorig jaar.
Zie wel prijs maar idd nergens bestel optie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:17:
[...]

Hmms vreemd idd, had linkje van mijn bestelling van vorig jaar.
Zie wel prijs maar idd nergens bestel optie :?
Ben al iets verder.

Tacx is overgenomen door Garmin, dus je moet hem bestellen via Garmin.
Alleen kan ik hem niet vinden op de Garmin site......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:43
Interessant (en ook logisch) achtergrondverhaal over de levertijden momenteel: https://www.fiets.nl/2021...blijft-mijn-fiets-corona/

Komoot

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15:37
Ypuh schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:53:
Anyway, tot zover. Nog meer mensen die hier (al) hun eigen onderhoud doen en/of een voorliefde hebben voor gereedschap :P? Ik weet er een paar in dit topic, waaronder Havana en Philippos die ook zijn eigen wielen vlecht (dat is voor mij nog één stap te ver).
Naast het fietsen, is het sleutelen aan fietsen (of andere voertuigen) minstens net zo leuk, zeker als je dan ook nog eens de beschikking hebt over het juiste gereedschap... Dus om antwoord op je vraag te geven, ja en ja ;-)

Jaar of 10 geleden een lege Gedore kist aangeschaft, met als doel dit te gaan vullen naar eigen wens (feestdagen, verjaardagen hebben hierbij een belangrijke rol gespeeld). Inmiddels is het punt bereikt dat deze (over)vol is... Een van de betere investeringen die ik kon doen, al zeg ik het zelf. Inhoud bestaat voor 75% uit Gedore. Het resterende is Knipex, Midlock, Stanley, Swiss tools, Unior en KS tools.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De fiets gerelateerde gereedschappen heb ik inmiddels separaat (in een kast), dat loopt ook aardig uit de klauwen. Tooltje hier, trekker zus, dop zo... je kent het wel... @Ypuh: Welke (Stanley) box heb jij hiervoor? Ik wil hiervoor een separaat koffer voor gaan maken, zodat ik het ook makkelijk en snel kan meenemen als je met de auto (+fiets) op pad gaat.

Het kost een investering (die je voor je leven hebt in de meeste gevallen) en een klus(je) klaren met de juiste gereedschap geeft mij enorme voldoening. Los van het feit dat je niet constant afhankelijk bent van een externe partij... (okè, sommige klusjes besteed ik ook uit...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
mhr-zip schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:20:

Heb al 3 collega's weten te strikken (allen 1m90 en minimaal 85kg) dus heb in ieder geval al wat El tractors om me uit de wind te houden. Ik maak me vooral zorgen om het feit dat ik niet zo'n klimmer ben en snel het rood in ga, dus in feite waar jij dus ook voor waarschuwt. Maar goed om te lezen dat de verhalen erover wel positief zijn. For some reason trekt ie me wel aan :)
DieAnder schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:30:
Ik ken de tocht helemaal niet, maar ik zou er ernstig rekening mee houden dat tochten niet door mogen gaan wegens corona en mijn motivatie elders zoeken.
Ja is ook zo. Inschrijving start pas 14 april, dus tegen die tijd hoop ik dat er wat meer bekend en mogelijk is :)
Nutterd schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:50:
[...]

dat niet in het rood rijden is zo lastig op een kilmmetje, automatisch zo gauw ik een klim in de verte zie gaat mijn hartslag al iets omhoog en op het klimmetje kwam ik altijd boven in de buurt van mijn max hr. (ik weet dat het gewoon een kwestie is van rustiger trappen maar ok :+ ). ik zou er overigens geen tocht voor laten liggen, morgen ga ik me inschrijven voor limburgs mooiste zuid (220 km en 2600HM) ik denk als je weet dat je nog zover moet het wel makkelijker word om rustig aan het heuveltje op te peddelen

overigens heb ik weinig ervaring met klimmetje, ben 2 keer in zuid-limburg gaan fietsen en hier in de buurt maak ik op ritjes van 100km tussen de 200 en de 400 hoogtemeters (afhankelijk van of ik ze opzoek) en onverhard is er wel iets meer mogelijk maar dat is dan meestal heel veel heel kort.
Heel herkenbaar, allergisch voor bergop en elke vorm van hellingsgraden :+ Ik krijg er rode vlekken van, kortademigheid, zweetaanvallen en een soort zwaar gevoel in m'n benen.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Stufferdt schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:30:
[...]
Ik maak me vooral zorgen om het feit dat ik niet zo'n klimmer ben en snel het rood in ga, dus in feite waar jij dus ook voor waarschuwt.
Bij mij kan serieus in het rood rijden er toch wel voorzorgen dat ik de rest van de rit een stuk tammer op de fiets zit. Daar heb ik geen 15 minuten voor nodig.
Heel herkenbaar, allergisch voor bergop en elke vorm van hellingsgraden :+ Ik krijg er rode vlekken van, kortademigheid, zweetaanvallen en een soort zwaar gevoel in m'n benen.
Dit is "op te lossen", trainen! Je wordt goed in wat je traint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:58
@RR46 Ben ook al een tijdje naar een gereedschapswagen aan het kijken. Met name die van Stahlwille (leeg) of Unior (gevuld). Nadeel: die krengen zijn ontzettend duur én gewild. Hou al een tijdje Marktplaats in de gaten, maar laatste werd er nog eentje voor mijn neus weggekaapt.

Anderzijds is het ook wel handig om alles in één koffer te hebben. Het past precies en ben voorlopig ook wel even 'klaar'. Het ding is nu al loodzwaar (20kg), maar het is nog te doen als je hem een keer mee wilt nemen.

Ik heb deze Stanley koffer en dan de grootste 24" uitvoering. Niet duur en toch stevig/netjes. Voor 'even' meenemen zou ik denk ik een modelletje kleiner nemen. Bij mij zitten ook dingen als een ringsteeksleutelset, wiellager en BB pers erin die je voor op vakantie wel thuis kunt laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

MaSw85 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:24:
Interessant (en ook logisch) achtergrondverhaal over de levertijden momenteel: https://www.fiets.nl/2021...blijft-mijn-fiets-corona/
Ik begrijp de situatie volkomen.
Hoop alleen wel dat de MTB die ik in augustus besteld heb stilaan compleet raakt.
Keer op keer wordt de leverdatum verschoven. Eerst vanwege de voorvork, daarna vanwege het frame.
Ik heb eigenlijk de hoop om dit seizoen (lees: voor eind maart) de fiets te hebben al een beetje opgegeven.
Maar dan hoop ik dat ie voor het volgende seizoen (lees: vanaf oktober) klaar staat.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Stigandr schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:18:
[...]

Het werkte bij mij in eerste instantie ook niet meer ik zag dat hij koppelt aan komoot.com/.de en blijkbaar niet aan .nl
Ik heb in komoot mijn taal op engels gezet dan kom je op komoot.com uit en na een crtl-F5 zag ik de tiles wel.
Het werkte, maar nu niet meer ;(
Ypuh schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:53:
@RR46 Ben ook al een tijdje naar een gereedschapswagen aan het kijken. Met name die van Stahlwille (leeg) of Unior (gevuld). Nadeel: die krengen zijn ontzettend duur én gewild. Hou al een tijdje Marktplaats in de gaten, maar laatste werd er nog eentje voor mijn neus weggekaapt.

Anderzijds is het ook wel handig om alles in één koffer te hebben. Het past precies en ben voorlopig ook wel even 'klaar'. Het ding is nu al loodzwaar (20kg), maar het is nog te doen als je hem een keer mee wilt nemen.

Ik heb deze Stanley koffer en dan de grootste 24" uitvoering. Niet duur en toch stevig/netjes. Voor 'even' meenemen zou ik denk ik een modelletje kleiner nemen. Bij mij zitten ook dingen als een ringsteeksleutelset, wiellager en BB pers erin die je voor op vakantie wel thuis kunt laten.
Een gereedschapswagen van HBM of Van Cranenbroek is te goedkoop?

[ Voor 58% gewijzigd door mhr-zip op 12-02-2021 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:35

ZieMaar!

Moderator General Chat
[...]

Fijn dat je er iets van hebt opgestoken. Zo zie je maar, tweakers heeft ook onder werktijd zo zijn meerwaarde :)

Niet die tocht als geheel, maar ik denk wel dat ik alle klimmetjes daar wel gedaan heb, zeker die rondom Apeldoorn. Is allemaal niet zo zwaar, maar ik denk dat je, als je alleen vlak gewend bent, toch aan de bak moet, al helemaal rondom Arnhem. Ik vind vaak die echt draai en keer klimmetjes rondom Wolfheze etc vaak nog het rottigst, daar kom je nooit in een ritme maar ff op kracht omhoog is ook niet zo handig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

jspr schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:32:
[...]

De meeste pro's hebben kleding uit het hoogste segment en vaak ook indiduele pasvorm aanpassingen, maar of ze zemen laten innaaien lijkt me sterkt.
Dit zou nog een onderwerp zijn van de coronataps van Laurens ten Dam maar toen zijn ze er ineens mee op gehouden. Ik kan mij voorstellen dat iemand als Oscar Freire wel een eigen zeem had.
mhr-zip schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:37:
Dit is "op te lossen", trainen! Je wordt goed in wat je traint.
het is wel een kwestie van specifiek trainen want het vraagt wel een andere slag dan rijden op het vlakken. Er werd bij LSRF ooit een mooie vergelijking met een elastiek gemaakt. Bij het klimmen staat er constant spanning op dus moet je ook de hele omwenteling kracht leveren, op het vlakke maakt het minder uit als dode momenten inzetten omdat het elastiek ook niet constant op spanning staat.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Fisico schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:25:
[...]
Dit zou nog een onderwerp zijn van de coronataps van Laurens ten Dam maar toen zijn ze er ineens mee op gehouden. Ik kan mij voorstellen dat iemand als Oscar Freire wel een eigen zeem had.
[...]
@Fisico
Alles aan deze twee zinnen is mij onduidelijk, zal vast aan mij liggen maar zou je dit willen toelichten? Ben wel nieuwsgierig wat hier eigenlijk staat... :Y
Wat zijn coronataps en waarom zijn ze daarmee gestopt?
Waarom verwacht jij dat Osar een eigen zeem heeft?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:34
LTD had de Corona Tapes podcasts, dus denk dat coronataps, Corona Tapes is :).
Als we Corona tap zouden vinden, hoeft er geen onderzoek meer gedaan te worden in China naar de root. Dat zou dan weer geld schelen.

[ Voor 46% gewijzigd door Raznov op 12-02-2021 16:48 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb eindelijk voor de eerste keer m'n remmen ontlucht. De achterrem heb ik als eerste gedaan, het duurde even voor ik door had hoe het precies werkt. Die filmpjes blijven toch niet de perfecte leerschool. Voorrem was in een paar minuten gepiept :)

Ik weet alleen niet of ik het goed heb gedaan :P Het remmen voelde een stuk beter aan (bij stilstand), dus het zal wel goed zijn. Als het niet goed zou zijn ga ik er zomaar van uit dat je dat echt wel voelt.
rolandos582 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:23:
[...]

Welke bleedkit heb je gebruikt?
Jagwire Pro Mineral Bleed Kit.

[ Voor 17% gewijzigd door Pimorez op 12-02-2021 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Pimorez schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:21:
Ik heb eindelijk voor de eerste keer m'n remmen ontlucht. De achterrem heb ik als eerste gedaan, het duurde even voor ik door had hoe het precies werkt. Die filmpjes blijven toch niet de perfecte leerschool. Voorrem was in een paar minuten gepiept :)

Ik weet alleen niet of ik het goed heb gedaan :P Het remmen voelde een stuk beter aan (bij stilstand), dus het zal wel goed zijn. Als het niet goed zou zijn ga ik er zomaar van uit dat je dat echt wel voelt.
Welke bleedkit heb je gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Grin schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:34:
[...]

@Fisico
Alles aan deze twee zinnen is mij onduidelijk, zal vast aan mij liggen maar zou je dit willen toelichten? Ben wel nieuwsgierig wat hier eigenlijk staat... :Y
Wat zijn coronataps en waarom zijn ze daarmee gestopt?
Waarom verwacht jij dat Osar een eigen zeem heeft?
Ah, lekker bezig weer. Laurens ten Dam had in het begin van Corona met zijn podcast het idee om wat randzaken bij het wielrenner te belichten. Praten met trainers, uitzoeken hoe je zo bruin wordt al Boogie en meer van dat soort dingen. In een van de eerste afleveringen zei hij dat het ook over kleding zou gaan en de mythe dat profs hun eigen zeem hebben. Helaas is dat er nooit van gekomen.

Oscar zijn zitvlak is nogal berucht om de kwetsbaarheid. Hij had meerdere zadels dus ik kan mij goed voorstellen dat hij ook niet zo maar elke zeem van elke sponsor zal dragen. Het was voor mij het makkelijkste voorbeeld.

helpt dit? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Fisico schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:49:
Helaas is dat er nooit van gekomen.
Stuur het in voor de Sinkeldam corner O-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:06
"Schaatsen en fietsen zijn verwant aan elkaar, dezelfde spiergroepen, blablabla".
Nou, dezelfde spiergroepen in je broekje. Vandaag een heerlijke eerste schaatsdag gehad, maar ow ow, alles doet me zeer.... :$ :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:53:
[...]

Stuur het in voor de Sinkeldam corner O-)
Ik ga wel een swip uppie doen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Echt goed voor het materiaal is dit weer niet, gisteren ketting van gravelbike maar weer vervangen.
900km mee gehaald dit keer.
En op tijd, want nieuwe ketting sloeg gelukkig niet over.
Maar eigenlijk zou ik uren moeten tellen vermoed ik, vandaag kwam ik niet eens boven de 20km/u gemiddeld.

En rest van de fiets ziet er niet uit, doekje over ketting.
Langs wasbox rijden tja die paar km daarna over de weg is fiets meteen weer smerig dus dat doe ik maar even niet.

[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 12-02-2021 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 21:23
Uitstekende analyse van Hambini over de oorzaak van de overmatige slijtage van de seatpost van de 2021 Canyon Aeroad.

Hij heeft een stijl van presenteren die je wat moet liggen, maar ik vind het altijd erg vermakelijk. Deze keer houdt hij zich ook nogal in lijkt het ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09 21:09
nomar109 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:10:
"Schaatsen en fietsen zijn verwant aan elkaar, dezelfde spiergroepen, blablabla".
Nou, dezelfde spiergroepen in je broekje. Vandaag een heerlijke eerste schaatsdag gehad, maar ow ow, alles doet me zeer.... :$ :S
+1 (waarbij ik de aantekening maak dat mijn fietsconditie sowieso belabberd is)

Maar ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik op de fiets naar Loosdrecht kan en 's middags was het nog mooier in Molenpolder, prachtig ijs en bijna geen schaatsers (was afgesloten voor auto's)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4d7Ovl8KQPOCpPOCkqsXYf0RN1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Db9cTiJbPoG1hQ2c89y1LmcT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Dan lopen ze hier te zeuren over Stefan Bolt. De presentatie stijl van Hambini trek ik nog geen 30 seconden.

;w

Best jammer, want ik wil best wel weten wat er mis is met die zadelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

chielmi schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:35:
Uitstekende analyse van Hambini over de oorzaak van de overmatige slijtage van de seatpost van de 2021 Canyon Aeroad.

Hij heeft een stijl van presenteren die je wat moet liggen, maar ik vind het altijd erg vermakelijk. Deze keer houdt hij zich ook nogal in lijkt het ;)
Ik lees bij weight weenies wel wat hij vindt, want ik luister echt liever naar Stevie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
https://wielerverhaal.com...e-gravelbike-de-backroad/

Ziet er interessant Uit! Benieuwd of er meer gaan volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:09
Ik kan straks mijn nieuwe gravel ophalen. Nu twijfel ik qua de hoeveelheid pekel over de route (km of 20-25). Fietsen of een fietsdrager lenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 17:27
Zomaar, omdat ik het leuk vind en ik het te koud vind om te gaan fietsen buiten. (Ik houd het bij hardlopen deze weken.) Mijn persoonlijke lijstje van 5 mooiste racefietsen uit het moderne tijdperk. Laat ik het zo stellen, als ik 1 van deze 2 frames nieuw zou tegenkomen in mijn maat, dan trek ik waarschijnlijk mijn spaarvarken open. :)allemaal rimbrake bikes

*: die, of de 2019 Advanced 1 KOM: https://images.giant-bicy...Y20TCRADV1-KOM_ColorB.jpg

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
keko12 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:19:
Ik kan straks mijn nieuwe gravel ophalen. Nu twijfel ik qua de hoeveelheid pekel over de route (km of 20-25). Fietsen of een fietsdrager lenen?
Als je wil dat hij nooit vies wordt moet je hem de rest van z'n leventje in de woonkamer laten staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 17:27
keko12 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:19:
Fietsen! En kleed je overdreven warm aan! Enjoy!

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Dank voor de reacties. Ik ga me inpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Vraag, wie fietst er met hartslagzones en kan mij vertellen wat het voordeel hiervan is tov zomaar een stuk gaan fietsen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:46
racoon schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:07:
Vraag, wie fietst er met hartslagzones en kan mij vertellen wat het voordeel hiervan is tov zomaar een stuk gaan fietsen?
Staat genoeg over op internet.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• keko12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XE9n-uRpwMp1MequHk_TsxaP7ZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kevzkx2sKTi9Jp8KWDe8HgDN.jpg?f=fotoalbum_large
Was een heerlijke rit, de fiets was wel wit van de pekel (ondanks dat de paden heel droog waren), dus meteen schoon gespoeld en afgenomen en volgens mij is het weer prima en fijn om gereden te hebben. Door de zon was het niet koud, eerder warm.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Laatst online: 16-09 09:42
Je hartslag heeft een maximum, dat is ongeveer 220 min je leeftijd. Beste methode is natuurlijk keertje 20 minuten voluit fietsen en eindigen met een sprint tot je echt niet meer kan en hapt naar lucht. Dat getal is dan X , 93% van x is je omslagpunt. Blijkt dat hard trainen je max hartslag niet hoger maakt. Je kracht neemt toe maar niet je maximum hartslag.

Heel in het kort. Je krijgt niet een betere conditie als je traint onder 75% van je hartslag frequentie. Woon werk fietsen is niet effectief. Meest efficiënt voor trainen is tussen de 85% en je omslagpunt. Boven de 93% verzuur je.

Hard trainen breekt spieren af. Dat moet. Waarom kan je sterker worden als in de 85-93 zone zit? Na de training maakt je lichaam meer spieren aan dan er beschadigd zijn. Dit heet supercompensatie.
Van het herstel van een zware training (85-93% van X) kan je sterker worden, uiteraard meerdere trainingen per week maar bouw wel rust in.

Geen vette dingen en geen alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

tweakerharrie schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:47:
[...]

Je hartslag heeft een maximum, dat is ongeveer 220 min je leeftijd. Beste methode is natuurlijk keertje 20 minuten voluit fietsen en eindigen met een sprint tot je echt niet meer kan en hapt naar lucht. Dat getal is dan X , 93% van x is je omslagpunt. Blijkt dat hard trainen je max hartslag niet hoger maakt. Je kracht neemt toe maar niet je maximum hartslag.

Heel in het kort. Je krijgt niet een betere conditie als je traint onder 75% van je hartslag frequentie. Woon werk fietsen is niet effectief. Meest efficiënt voor trainen is tussen de 85% en je omslagpunt. Boven de 93% verzuur je.

Hard trainen breekt spieren af. Dat moet. Waarom kan je sterker worden als in de 85-93 zone zit? Na de training maakt je lichaam meer spieren aan dan er beschadigd zijn. Dit heet supercompensatie.
Van het herstel van een zware training (85-93% van X) kan je sterker worden, uiteraard meerdere trainingen per week maar bouw wel rust in.

Bedankt voor je duidelijke uitleg

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 21:45
Iedereen hier de "battle" tussen Dekker en Ten Dam al bekeken? Vond het wel een leuk stukje om te kijken: YouTube: Cycling documentary: DUS WE HEBBEN EEN BATTLE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 23-09 21:09
tweakerharrie schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:47:
[...]

Idd wel héél in het kort en ook nogal kort door de bocht. Onder 75% van je maxHF geen betere conditie? Duurtraining is een essentieel oderdeel van conditie opbouw.
De rest van de statements kloppen op zich wel, maar bijv. "meerder trainingen per week maar bouw wel rust in" is een trainingsschema waar @racoon niet echt wat mee kan.

En geen drugs, ook niet goed 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Oelske schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:40:
Iedereen hier de "battle" tussen Dekker en Ten Dam al bekeken? Vond het wel een leuk stukje om te kijken: YouTube: Cycling documentary: DUS WE HEBBEN EEN BATTLE
Ja en besproken in het indoortopic :+

Ik vond het een beetje tegenvallen, door de weinige beelden van de race zelf. Ook had ik het meeste over het trainen wel in de podcast gehoord. Het is wel gaaf om te zien dat Thomas het fietsen weer leuk vindt. Alleen ook wonderlijk dat tegelijk zijn relatie met Jose voorbij is gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Als je geen echt doel hebt, dan lekker blijven fietsen en jezelf een beetje prikkelen met sprintjes of een klimmetje etc. en voor de rest genieten.

Zoiets doe ik namelijk ook. Ik ken mijn zones wel van het hardlopen maar die van het fietsen zijn net anders en ik heb nooit zin om ze in de apps aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Frenz64 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:42:
[...]
En geen drugs, ook niet goed 8)7
Als je de juiste neemt wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:05

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

[...]

Wat een leuke route, die ga ik een keer rijden als ik een weekendje in Ermelo ben.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 19:46
Hoe maak je van een zwarte fiets een grijs/witte? Juist ja, 77km gaan fietsen....
Heerlijk weer, goed gekleed erop uit. Drie lagen over elkaar, balaclava onder de helm, buff om de hals, winterschoenen met thermozolen én overschoenen. Ipv bidon camelbak gebruikt, lauw/warm water erin om kern temperatuur te verhogen (en niet ijskoude slokken te hoeven nemen).
En het ging best lekker, onderweg even gestopt voor een reep in een bushalte. Uit de wind in de zon liep de temperatuur al naar 9°C. De wind maakte het koud (en zwaar), voor mijn gevoel 70% van de tijd wind tegen gehad.
Maar toch lekker gereden, niet koud gehad. Bij vlagen zelfs te warm. En de gravelbike bevalt uitstekend! Voor het eerst weer eens onbekende wegen gereden, op plekken waar ik nog nooit geweest ben. Met de ATB ging ik maar zelden in het heuvelland rijden en met de racer blijf ik ook echt op de weg. Gravelbike heeft toch wat meer reikwijdte dan ATB en je draait ook niet om als de weg onverhard wordt, wat je met de racer wel (naja, veel eerder) doet.

Thuis even met de plumeau over het frame, Voorzichtig met droge doek de stofresten eraf. Tweede schone doek met MO94 en blinkt weer als nieuw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QG49utmCtWyavCyBBez0LwzMYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/da6ZbWvvwXyY3pNgz8sneYQR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Inschrijving gedaan voor limburgs mooiste de oranje route (220km 2591 hoogtemeters)...ik hoop dat hij door kan gaan! Nog meer mensen hier die deze gaan doen?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Laatst online: 16-09 09:42
Nutterd schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:02:
Inschrijving gedaan voor limburgs mooiste de oranje route (220km 2591 hoogtemeters)...ik hoop dat hij door kan gaan! Nog meer mensen hier die deze gaan doen?
Ik (noorderling) ga wel de Bartje 200 rijden, dit is een 200 km ATB tocht op 20 juni. Hopelijk gaat die door. Covid bestrijden eerst maar als het kan ga ik hem graag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Leuk tochtje, Limburgs Mooiste. Maar typisch een waarvoor ik me niet maanden van te voren op ga vastleggen. Daar is ie toch echt lang niet speciaal genoeg voor.

Overigens moet ik bekennen dat ik als ik denk aan fietsen in Zuid Limburg, de eerste gedachte gaat over gefrustreerde weggebruikers/locals..

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-09 20:11

McMiGHtY

- burp -

Heb een HomeRide gepland staan (niet volledig, 250~300km), Ronde van 12 (in 1x) en ben benieuwd naar de Gooische200(website is nog niet online maar het Instagram is best leuk), en ik heb net m'n zusje geapped of ze zin heeft om 14Mei de Ermelose Klim Toer te doen (n.a.v. de posts al hier) ow..en de Cyclon Toer op 27mrt met een groepje hier uit de buurt.

[ Voor 10% gewijzigd door McMiGHtY op 14-02-2021 13:26 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

MrBarBarian schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:10:
Leuk tochtje, Limburgs Mooiste. Maar typisch een waarvoor ik me niet maanden van te voren op ga vastleggen. Daar is ie toch echt lang niet speciaal genoeg voor.

Overigens moet ik bekennen dat ik als ik denk aan fietsen in Zuid Limburg, de eerste gedachte gaat over gefrustreerde weggebruikers/locals..
Bedankt voor de bemoedigende woorden :( :P ik las juist dat het een van de leukste tochten in NL was en dat gecombineerd met 40 min rijden naar de start dacht ik laat het maar proberen...ik zie het wel word mijn eerste keer...de Noord editie was in ieder geval leuk en goed geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Ondanks dat ik in Limburg woon ga ik er niet aan meedoen. Zo'n toertocht vind ik helemaal niks, veel trage mensen die ik voorbij wil en natuurlijk ook de nodige kanonnen die mij weer voorbij willen. Machtig druk op de weg, veel te veel mensen die hun kunsten willen tonen, drukke verzorgingsposten.
Jammer, maar georganiseerde tochten is niks voor mij. Met een groepje van 3-5 mensen vind ik nog wel leuk maar meer moet dat niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
Vandaag ingeschreven. Ik heb verschillende routes of delen ervan al eens op eigen houtje gereden, toen wel veel last gehad van overig verkeer. Nu zal de last wel komen van andere fietsers, wachtrijen en opstoppingen, maar ach. Ik heb er toch al wel zin in, ook al duurt het nog maanden voordat het zover is.

aanvulling -- Ik zie dat er dit jaar wel is gekozen voor een gelimiteerd aantal deelnemers (2000 deelnemers per route). Nou lijkt me dat nog steeds heel veel, maar kennelijk is het normaal gesproken nog meer?

[ Voor 15% gewijzigd door nomar109 op 14-02-2021 21:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 16:13
Ramon 73 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:01:
[...]

Ondanks dat ik in Limburg woon ga ik er niet aan meedoen. Zo'n toertocht vind ik helemaal niks, veel trage mensen die ik voorbij wil en natuurlijk ook de nodige kanonnen die mij weer voorbij willen. Machtig druk op de weg, veel te veel mensen die hun kunsten willen tonen, drukke verzorgingsposten.
Jammer, maar georganiseerde tochten is niks voor mij. Met een groepje van 3-5 mensen vind ik nog wel leuk maar meer moet dat niet zijn.
Mijn schoonfamilie woont in Limburg... maar bij dat soort evenementen is het hutje mugje druk. Ik rijd liever op andere momenten deze routes.. kan er dan meer van genieten ipv al die drukte...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ramon 73 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:01:
[...]

Ik heb er zelf pas 1 gedaan (de noord-editie) maar ik herken dat eigenlijk totaal niet, ik weet niet of de zuid-editie veel drukker is dus zal zeker niet zeggen dat je ongelijk hebt maar hoop het wel :+ ik ga er ook niet naartoe om mijn gemiddelde hoog te houden maar hoop gewoon dat het een gezellig dagje is (we gaan met zijn 3-en). Eerst maar eens afwachten of het uberhaupt doorgaat

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Vandaag voornemens te gaan fietsen maar achteraf blij dat ik ben gaan schaatsen. Het was echt prachtig in Langebosch, onder de rook van Veendam.
Niet helemaal soigné maar het Look jack en de Oakley Persimmon geven 't toch een wielertintje ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAqbdzTNGUqTuCUSWUWWbN-zD5c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/a9YodgSmWpHrLylqG3UQE6Po.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:40
DDX schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:32:
Echt goed voor het materiaal is dit weer niet, gisteren ketting van gravelbike maar weer vervangen.
900km mee gehaald dit keer.
En op tijd, want nieuwe ketting sloeg gelukkig niet over.
Maar eigenlijk zou ik uren moeten tellen vermoed ik, vandaag kwam ik niet eens boven de 20km/u gemiddeld.
Wat ik me dan toch altijd afvraag he, we meten de ketting qua lengte of ie vervangen moet worden. Hoe kan het dan zijn dat er meer rek zou zijn als je langzamer rijdt in vies weer? Naar mijn idee zit de rek van de ketting toch meer in het feit dat er veel kracht op de schakels en rollen gezet wordt? Met slecht weer rij je voorzichtiger dus zou je zeggen dat de ketting zeker niet sneller uitrekt?
(Toen ik mijn voorblad heb rechtgezet heb ik ook maar een andere ketting gepakt, de 1% viel er keihard doorheen, maar die kmc ketting had me ook alweer probleemloos bijna 11.000km verder gebracht)

Wellicht speelt het aantal schakelmomenten mee, compact of triple, cassettes?
Persoonlijk zou ik 900km echt onacceptabel vinden. (Overslaande ketting heb ik trouwens nog nooit last van gehad. Ook met die kmc niet, maar ik had het gevoel dat die ketting ook een oneffenheid had opgelopen met het vallen, ik hoorde er een tik in en die was weg met andere ketting)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
https://www.lezynestore.n...y-co2-kit-zwart-2148.html

Is zoiets oke? Of hoe nemen jullie tools onderweg mee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
Oeh zadeltas discussie! Het was alweer een tijdje geleden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:47
Mistraller schreef op zondag 14 februari 2021 @ 23:35:
[...]

Wat ik me dan toch altijd afvraag he, we meten de ketting qua lengte of ie vervangen moet worden. Hoe kan het dan zijn dat er meer rek zou zijn als je langzamer rijdt in vies weer? Naar mijn idee zit de rek van de ketting toch meer in het feit dat er veel kracht op de schakels en rollen gezet wordt? Met slecht weer rij je voorzichtiger dus zou je zeggen dat de ketting zeker niet sneller uitrekt?
(Toen ik mijn voorblad heb rechtgezet heb ik ook maar een andere ketting gepakt, de 1% viel er keihard doorheen, maar die kmc ketting had me ook alweer probleemloos bijna 11.000km verder gebracht)

Wellicht speelt het aantal schakelmomenten mee, compact of triple, cassettes?
Persoonlijk zou ik 900km echt onacceptabel vinden. (Overslaande ketting heb ik trouwens nog nooit last van gehad. Ook met die kmc niet, maar ik had het gevoel dat die ketting ook een oneffenheid had opgelopen met het vallen, ik hoorde er een tik in en die was weg met andere ketting)
Je meet toch niet je ketting om vervanging te bepalen? Je meet afstand tussen schakels om slijtage te meten en daarom je ketting te vervangen. In vieze omstandigheden slijt het harder (zand etc in je schakels) dus sneller vervangen. Alleen op de binnentrainer is later vervangen, en alles er tussenin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
rolandos582 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 00:22:
Ik vraag het nu maar even voor de aankoop ;) en in de OP staat er ook niet echt iets over (of ik heb er overheen gelezen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DieAnder
Mistraller schreef op zondag 14 februari 2021 @ 23:35:
Rekken is het verkeerde woord. De ketting slijt. Bij een stalen fietsketting is er geen sprake van rekken (plastische danwel elastische vervorming door trekspanning). Krijg je niet voor elkaar met je mensenbeentjes. Nooit niet.
De term 'rek' is een verkeerd gekozen woord voor het fenomeen dat de ketting langer wordt doordat er (door slijtage) meer speling komt in de pen-bus verbindingen die elke schakel met de volgende verbindt. De rollen spelen hier nauwelijks een rol bij (pun not intended).

In de winter ligt er veel troep op de weg en die troep wordt door regen of sneew heel effectief naar je ketting getransporteerd en blijft aan een natte ketting veel beter plkken dan aan een droge, dus het hele spul slijt factoren sneller dan in de zomer.

[ Voor 3% gewijzigd door DieAnder op 15-02-2021 00:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Ik heb deze: https://www.12gobiking.nl...seat-pack-pro-qc-zadeltas en dan de large variant. Daar past namelijk ook nog m'n telefoon in, huissleutels, wat contant geld, quicklinks en een uitgebreide multitool. En het klik-systeem is wel handig om het tasje er af te halen bij een pauze.

Sommige mensen vinden dat een zadeltasje 'niet hoort' (3.10).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:52
rolandos582 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 00:22:
Eigenlijk is er geen sprake van een discussie. Het zijn meer wederzijdse monologen. Beide "kampen" staan niet echt open voor discussie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:25
[...]

De 80km route is mijn standaard trainingsrondje in de zomer en de gehele route naar de posbank heb ik ook wel eens gereden. Dikke aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik ben team pro zadeltasje. Maar je hebt een mooie fiets waar je veel tijd en moeite in hebt gestoken om te kopen. Mag je van mij ook wel beetje moeite doen voor een mooier zadeltasje O-)

https://www.lezynestore.n...oad-caddy-zwart-2372.html
https://www.speedsleev.com/product-category/saddle-packs/
https://silca.cc/collecti...roducts/mattone-seat-pack
https://silca.cc/collecti...cts/seat-roll-asymmetrico

Of voor het andere kamp:

https://thepack.cc/
ElGreco schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:33:
Zadeltasje discussie is nu vervangen door de baarden-/stuurtasje-/zakken in je bibs discussie
Vervangen of erbij gekomen? :X

[ Voor 40% gewijzigd door mhr-zip op 15-02-2021 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 13:40
Zadeltasje discussie is nu vervangen door de baarden-/stuurtasje-/zakken in je bibs discussie

[ Voor 14% gewijzigd door ElGreco op 15-02-2021 08:33 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Iedereen lijkt wel gefrustreerd om iets tegenwoordig. In de steden zijn het de yuppen, anders weer de studenten of 'natuurbezoekers' of Marokkanen, hangjongeren, AZC's, motorrijders, patatkraam, spelende kinderen, wandelaars of zwarte kousen.

Je hoeft met niemand echt medelijden te hebben in ons land gelukkig, maar als je het iedereen naar hun zin wilt maken kun je het beste gewoon altijd binnen blijven en stil zijn. Graag wel even een deel van je salaris overmaken want direct of indirect zijn ze natuurlijk wel afhankelijk van jouw inkomsten :*).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
ElGreco schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:33:
Baard? Vink! (M’n sollicitatie voor de ZZ-top coverband loopt nog)
Stuurtasje hangt aan m’n zadel
Zakken in je bibs? I which, zou voor indoor een uitkomst zijn. Bestaan die? :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15:57
Holk schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:22:
[...]

Zeker:

Klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Holk schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:22:
[...]

Baard? Vink! (M’n sollicitatie voor de ZZ-top coverband loopt nog)
Stuurtasje hangt aan m’n zadel
https://www.rapha.cc/gb/e...ib-shorts/product/BRC01XX
https://www.redwhite.cc/c...oducts/cargo-bibshort-men
Denk dat ze ook wel een beetje terecht gefrustreerd mogen zijn.

Ik zeg altijd maar zo: "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

[ Voor 31% gewijzigd door mhr-zip op 15-02-2021 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
AequitasII schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:20:
[...]

De 80km route is mijn standaard trainingsrondje in de zomer en de gehele route naar de posbank heb ik ook wel eens gereden. Dikke aanrader!
Mooie route heb je dan! Ik woon nog niet zo lang op de Veluwe (november) dus eigenlijk nog niet buiten geweest omdat ik een mooiweerfietser ben. Vanaf de lente wel plannen om de boel wat te gaan verkennen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 23-09 23:17

Pelle

🚴‍♂️

Ik gebruikte (na begonnen te zijn met zo'n veel te grote zadeltas waarin je je halve huisraad in kon vervoeren) altijd van deze Continental zadeltasjes. Precies genoeg voor 1 biba + bandenlichters. Ziet er heel netjes uit, klinkt en rammelt niet, maar is niet zo heel duurzaam. Iedere 2 jaar vervangen is geen overbodige luxe.
Mijn laatste is er een maand of 3 geleden op een van de kasseistroken in West-Brabant vanaf gestuiterd omdat het klittenband niet best meer was (kwam ik natuurlijk thuis pas achter :F ).

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mantel.com/images/product.php?image_id=42701&w=2000&h=2000&c=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Prima zo! Is een keurig net tasje, als het een beetje in de kleurstelling van de fiets past dan valt het bijna niet op.
Enige punt tegen zadeltasje (voor mij) is dat dat altijd zo'n vieze boel wordt bij nat weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph4820
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-08 16:13
Komend weekend goede weervoorspellingen dus misschien rondje Zuid Limburg. Denken jullie dat het al verstandig is in verband met de kilo's zout die de afgelopen tijd gestrooid is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Joseph4820 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:10:
Komend weekend goede weervoorspellingen dus misschien rondje Zuid Limburg. Denken jullie dat het al verstandig is in verband met de kilo's zout die de afgelopen tijd gestrooid is?
Ypuh in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-09 20:11

McMiGHtY

- burp -

Goedkope oplossing en de normale blackbib bevalt me best goed tijdens het binnenfietsen:

https://theblackbibs.com/...s/ultimate-adventure-bibs

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Een weervoorspelling bestaat niet! (te) veel mensen geloven dat alles maakbaar is, het weer is (gelukkig) bewijs dat dat zeker niet het geval is.

De weersverwachting is over het algemeen behoorlijk betrouwbaar tot 3 dagen vooruit. Geduld is een schone zaak ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph4820
Hehe thanks, was al even niet meer hier geweest dus kon zo snel niets vinden.
Goed afspoelen moet voldoende zijn dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

ik hoop dit weekend ook flink wat kilometers te maken, het zout staat me niet echt aan maarja als het weer zo goed is als de voorspelling dan ga ik toch echt en daarna gewoon de fiets heel goed afspuiten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:07
De komende dagen valt er vermoedelijk elke dag wel regen zodat het meeste wel wegspoelt ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Joseph4820 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:15:
[...]

Hehe thanks, was al even niet meer hier geweest dus kon zo snel niets vinden.
Goed afspoelen moet voldoende zijn dus?
De één koopt een fiets om te fietsen, de ander om te pronken.

Met de regen van deze week is het sowieso verdunt (als het al niet helemaal weggespoeld is). Ik bleef er niet voor thuis iig.

Maar hem (/haar O+ ) het hele jaar op Zwift laten staan is echt beter voor je onderdelen (vooral voor je voorband).

PS: laat iedereen hier wel zijn auto staan als er gepekeld is?

[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 15-02-2021 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:08
mhr-zip schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:26:
[...]

2 van m'n 3 auto's (eigenlijk al 3 van de 4) komen echt niet buiten met dit weer of als er ook nog maar een korrel zout op de weg ligt :9
Zelfde met fietsen, de alu racer en carbon mtb moeten het kunnen hebben maar de stalen Gazelle en Peugeot blijven lekker bij de kachel.

Flickr - Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:52
Ik hoor bij team fietsen en niet bij team pronken. Dus ik zou inderdaad lekker gaan fietsen. Ook al ligt er nog een restant pekel, je fiets is echt niet gelijk schroot hoor. En als je je er wel zorgen over maakt dan kun je beter binnen blijven fietsen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
GWBoes schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:41:
[...]

2 van m'n 3 auto's (eigenlijk al 3 van de 4) komen echt niet buiten met dit weer of als er ook nog maar een korrel zout op de weg ligt :9
Zelfde met fietsen, de alu racer en carbon mtb moeten het kunnen hebben maar de stalen Gazelle en Peugeot blijven lekker bij de kachel.
Maar die auto's van jouw roesten al in de folder O-) O-)

Ff serieus, ik snap dat je 3 van de 4 niet in de pekel laat rijden, maar daarom heb je waarschijnlijk een 4e. Weinig mensen die afgelopen zaterdag met hun beste fiets (mits N+1) naar buiten gegaan zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:48
Heb zaterdag een heerlijk rondje gedaan. Wegen waren droog en ontdaan van sneeuw. Extra laagje aan. Eigenlijk geen moment koud gehad. En stiekem gebruik gemaakt van het ijs om een extra vakje te scoren zonder over privéterrein te hoeven 😇

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Pelle schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:36:
Ik gebruikte (na begonnen te zijn met zo'n veel te grote zadeltas waarin je je halve huisraad in kon vervoeren) altijd van deze Continental zadeltasjes. Precies genoeg voor 1 biba + bandenlichters. Ziet er heel netjes uit, klinkt en rammelt niet, maar is niet zo heel duurzaam. Iedere 2 jaar vervangen is geen overbodige luxe.
Mijn laatste is er een maand of 3 geleden op een van de kasseistroken in West-Brabant vanaf gestuiterd omdat het klittenband niet best meer was (kwam ik natuurlijk thuis pas achter :F ).

[Afbeelding]
Toch wel benieuwd naar wat er dan mis gaat met het klitteband, die van mij gaat al meer dan 10 jaar mee, binnenbanden wel verbruikt en bijgevuld.
[...]
Maar hem (/haar O+ ) het hele jaar op Zwift laten staan is echt beter voor je onderdelen (vooral voor je voorband).
Mwah al dat zweet wat over je trapperassen, bottombracket, en stuurlagers knalt is ook niet bevordelijk en ook een ketting kan vliegroest krijgen van de hogere luchtvochtigheid. Bottom line: het is ook altijd wat! Maar nooit iets om je al te druk om te maken, die onderdelen die daadwerkelijk kapot gaan, gingen dat met mooi weer ritjes ook alleen nu mogelijk iets sneller.

[ Voor 25% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 15-02-2021 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joseph4820
[...]

De één koopt een fiets om te fietsen, de ander om te pronken.

Met de regen van deze week is het sowieso verdunt (als het al niet helemaal weggespoeld is). Ik bleef er niet voor thuis iig.

Heeft voor mij niets met pronken te maken. Ik werd door een maat die al jaren fietst gewaarschuwd dat onderdelen sneller slijten hierdoor. Daar heb ik met m'n halfjaar oude fiets nog geen zin in natuurlijk.

Iets voor binnen heb ik nog niet overigens en ook niet nodig gehad. Afgelopen week de eerste week dat ik niet gefietst heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Ja van fietsen slijt je fiets en met dit weer wat rapper.
Maar versleten onderdelen kan je gewoon vervangen en frame slijt niet van dit weer, dus echt heel duur zijn die onderdelen nou ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Joseph4820 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:06:
[...]

Heeft voor mij niets met pronken te maken. Ik werd door een maat die al jaren fietst gewaarschuwd dat onderdelen sneller slijten hierdoor. Daar heb ik met m'n halfjaar oude fiets nog geen zin in natuurlijk.

Iets voor binnen heb ik nog niet overigens en ook niet nodig gehad. Afgelopen week de eerste week dat ik niet gefietst heb.
Even terugkijkend op afgelopen half jaar wat voor weer het was. Als je dan iedere week buiten gefietst hebt, dan kan je komend weekend gewoon fietsen zonder problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nomar109
Ik heb een zadeltas op wielen! Ik vind dat dus echt een uitkomst voor een recreatieve fietser zoals ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92f6y-vcPIUrW1oJpwOkSu11pKk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f3XFLccvZZhGa8B8rYcoCArI.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 227 ... 684 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).