Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 228 ... 684 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:20
De rode Wilier Filante SLR is besteld voor mijn wederhelft!

Zoals gezegd super prettig geholpen door Italian Cycles in Bergschenhoek. Er waren andere LBS'en met de goede maat op voorraad, maar doordat Martin ons goed geholpen heeft wilden we de Filante per se bij hem kopen. Ondanks het gebrek aan beschikbaarheid heeft hij het voor elkaar gekregen dat de versie die m'n vriendin graag wil (en yes, zij is echt lichtelijk autistisch als het aankomt op esthetische details) eind maart / begin april komt.

Wordt moeilijk om haar bij te houden.. op de Sensa Romagna ging ze al (bijna) even hard als ik :D.

Als ik de reviews mag geloven (korreltje zout) is het ook nog eens een zeer comfortabele fiets:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:10
@Requiem19 Zitten er nou 3 schroeven op de diagonale buis voor de bidonhouder of heeft de man in het filmpje deze alleen op 1 van de 2 schroeven geplaatst?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 11:24

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Requiem19 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:32:
De rode Wilier Filante SLR is besteld voor mijn wederhelft!

Zoals gezegd super prettig geholpen door Italian Cycles in Bergschenhoek. Er waren andere LBS'en met de goede maat op voorraad, maar doordat Martin ons goed geholpen heeft wilden we de Filante per se bij hem kopen. Ondanks het gebrek aan beschikbaarheid heeft hij het voor elkaar gekregen dat de versie die m'n vriendin graag wil (en yes, zij is echt lichtelijk autistisch als het aankomt op esthetische details) eind maart / begin april komt.

Wordt moeilijk om haar bij te houden.. op de Sensa Romagna ging ze al (bijna) even hard als ik :D.

Als ik de reviews mag geloven (korreltje zout) is het ook nog eens een zeer comfortabele fiets:

[YouTube: 2021 Wilier Filante SLR Review: FAST! SMOOTH! BEAUTIFUL!]
wat een dikke fiets :9~ :9~ :9~ kleur is in mijn ogen ook prachtig! sterkte met haar bijhouden

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Holk schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:37:
@Requiem19 Zitten er nou 3 schroeven op de diagonale buis voor de bidonhouder of heeft de man in het filmpje deze alleen op 1 van de 2 schroeven geplaatst?
Is mij niet opgevallen op de fiets die wij in het echt gezien hebben, maar ziet er wel gek uit zo idd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:10
Requiem19 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:39:
[...]

Is mij niet opgevallen op de fiets die wij in het echt gezien hebben, maar ziet er wel gek uit zo idd!
Heb ik nu de inner autist geactiveerd? :+ ik heb er even op gelet en er zitten 3 schroeven. Misschien dat ze een stock gereedschapsbox a la Specialized verkopen

Maar een erg mooie fiets hoor!

[ Voor 16% gewijzigd door Holk op 15-02-2021 11:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
@Requiem19 @Holk dat Willier frame heeft inderdaad 3 schroeven, Willier doet dat vaker volgens mij, edit de Cento 10 lijkt het ook te hebben de rest niet.

[ Voor 21% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 15-02-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:28
mhr-zip schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:18:
[...]

Even terugkijkend op afgelopen half jaar wat voor weer het was. Als je dan iedere week buiten gefietst hebt, dan kan je komend weekend gewoon fietsen zonder problemen.
Bijna geen week overgeslagen, doordeweeks afhankelijk van werk of ik wel/niet kon fietsen (ben vaak 150-250km van huis, paar dagen lang). En ik kan mijn geen weekend herinneren dat ik niet gefietst heb. En gewoon met de racer. Ik had racer & ATB, nu racer & gravelbike. De gravelbike heb ik nu twee weken en heb er al 6 tochten mee gemaakt. Gewoon met voldoende water afspoelen, was&shine op een wasborstel en lekker afwassen, naspoelen en klaar. Eens per jaar groot onderhoud, nieuwe kabels, alle lagers open en nieuw vet. Ketting en aandrijving krijgt regelmatig beurtje met ontvetter. BB, ketting en cassette vervangen zodra nodig, vanwege de kosten doe ik dat niet preventief.
Kan ook niet merken dat het materiaal sneller slijt in de winter. Misschien juist meer slijtage in de zomer? Ik poets dan echt niet na elke rit de fiets, in de winter juist weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Gisteren nog een rondje Zuid-Limburg (en België) gedaan, nauwelijks zoutsporen gezien. De rest zal nog gewoon wegspoelen met alle regen van de komende dagen.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
GewoonWatSpulle schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:46:
@Requiem19 @Holk dat Willier frame heeft inderdaad 3 schroeven, Willier doet dat vaker volgens mij, edit de Cento 10 lijkt het ook te hebben de rest niet.
Wat zou het idee dan kunnen zijn? Andere plek voor je bidonhouder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:35:
[...]

Wat zou het idee dan kunnen zijn? Andere plek voor je bidonhouder?
Precies dat.
Kun je zelf kiezen op welke hoogte je je bidonhouder wilt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Ik vermoed dat we nu alle schroefjes moeten laten powdercoaten in het zwart...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Requiem19 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:47:
Ik vermoed dat we nu alle schroefjes moeten laten powdercoaten in het zwart...
Mag ik plastidip aanrader? Kan je zelf en mocht je het ooit ongedaan willen maken is dan ook zo gebeurd! Wel even van de fiets halen, een tape om het schroefdraad doen en spuiten of dippen maar!
Smultie schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:40:
[...]

Precies dat.
Kun je zelf kiezen op welke hoogte je je bidonhouder wilt hebben.
Zeker in combinatie met kleine bidons handig om er makkelijker bij te kunnen, of de mogelijkheid te bieden voor extra grote bidons (900+ ml's).

[ Voor 31% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 15-02-2021 12:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-09 09:45
Yakolev schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:27:
Gisteren nog een rondje Zuid-Limburg (en België) gedaan, nauwelijks zoutsporen gezien. De rest zal nog gewoon wegspoelen met alle regen van de komende dagen.
Ik kan niet wachten op komend weekend. :D Graadje of 15 en zon....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Over de zadeltas, ik ben er nog niet uit. Denk dat ik het the pack wordt.

https://www.amazon.nl/gp/...smid=A1N90XBO4V6KSP&psc=1

Die zal ik nog bestellen en een lezyne multitool. En natuurlijk een banden reparatie setje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Willem30 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:51:
[...]

Ik kan niet wachten op komend weekend. :D Graadje of 15 en zon....
Vond het gisteren al een enorm contrast met Donderdag. Heb toen met de Gravelbike flink moeten ploeteren door sneeuw en ijs (offroad dan), en gisteren lagen de wegen er heerlijk bij. Wel een veel sterkere wind dan aangegeven; bij De Planck in België en tussen Vijlen en Partij een paar enorme windstoten gehad, was heel erg blij dat ik de aero wielen thuis heb gelaten.

In de middag begon het zelfs best druk te worden rondom Margraten en Valkenburg. Wat een mooi weer fietsers allemaal; wij zaten nog bij -3 op de fiets gisterochtend. 8)7

Veel plezier!

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:40
418O2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:04:
Over de zadeltas, ik ben er nog niet uit. Denk dat ik het the pack wordt.

https://www.amazon.nl/gp/...smid=A1N90XBO4V6KSP&psc=1

Die zal ik nog bestellen en een lezyne multitool. En natuurlijk een banden reparatie setje
Een bandenreparatie setje is in mijn ogen voor echte nood. Een binnenbandje is veel sneller/fijner.

Ik raad deze aan als je max 28mm brede banden hebt.

Welke multitool heb je op het oog?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
mhr-zip schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:34:
[...]

Een bandenreparatie setje is in mijn ogen voor echte nood. Een binnenbandje is veel sneller/fijner.

https://www.belgafietsen....omp-reparatieset-co2.html

Ik heb die heel eigenwijs al besteld. Zal de banden onthouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
mhr-zip schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:34:
[...]

Waarom de schwalbes? Ik rijd met de https://www.mantel.com/continental-race-28-binnenband zonder problemen.

Waarom uberhaupt bibas en geen tubeless? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:44:
[...]

Waarom de schwalbes? Ik rijd met de https://www.mantel.com/continental-race-28-binnenband zonder problemen.

Waarom uberhaupt bibas en geen tubeless? O-)
Ik rij ook tubeless, maar altijd biba mee voor de zekerheid.
Die Schwalbe wikkel ik altijd in een beetje vershoud folie en neemt dan de helft van de plek in van alle t/m 28mm (Continental) bandjes die ik heb. Dan heb je geen achterlijk grote binnenband in je zadeltasje. Daarom raad ik hem aan, verder is een biba een biba.

Je hebt ook Tubolito's en Aerothan's, maar die Tubolito's zijn niet (goed) te plakken en die Aerothan's zijn minder compact en nog steeds duur.
418O2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:36:
[...]

https://www.belgafietsen....omp-reparatieset-co2.html

Ik heb die heel eigenwijs al besteld. Zal de banden onthouden
Ik heb alles van dat setje alles wel eens getest behalve het zadeltasje zelf.
De bandenlichters en het CO2 patroon is niks mis mee.

Het avontuur van het CO2 pompje is hier te lezen.

[ Voor 28% gewijzigd door mhr-zip op 15-02-2021 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:53:
[...]

Ik rij ook tubeless, maar altijd biba mee voor de zekerheid.
Die Schwalbe wikkel ik altijd in een beetje vershoud folie en neemt dan de helft van de plek in van alle t/m 28mm (Continental) bandjes die ik heb. Dan heb je geen achterlijk grote binnenband in je zadeltasje. Daarom raad ik hem aan, verder is een biba een biba.

Je hebt ook Tubolito's en Aerothan's, maar die Tubolito's zijn niet (goed) te plakken en die Aerothan's zijn minder compact en nog steeds duur.
Rijd je je carbon velgen ook tubeless? Hoe zijn je ervaringen daarmee? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:09
Die nieuwe Canyon Aeroad is toch echt wel een treurige bedoeling:

4,5k vragen voor een frame en dan z'n fout maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Owios op 16-02-2021 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:57:
[...]

Rijd je je carbon velgen ook tubeless? Hoe zijn je ervaringen daarmee? O-)
Nog geen carbonnen velgen, maar die zou ik ook zonder twijfel tubeless rijden.
Owios schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:02:
Die nieuwe Canyon Aeroad is toch echt wel een treurige bedoeling: https://www.youtube.com/watch?v=Hp8IBAQYggE

4,5k vragen voor een frame en dan z'n fout maken.
Ieder merk kan deze fout maken.

Ieder merk krijgt in dat gevalt een kans om het op te lossen. Dan laatste ben ik zeer benieuwd naar. Doen ze het netjes oplossen, of steken ze de kop in het zand en schuiven ze het af.

[ Voor 38% gewijzigd door mhr-zip op 15-02-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:09
Die fout maken tijdens een prototype, oke. Maar vind het toch wel zeer slordig dat ze dit verkopen zeker voor die astronomische bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:03:
[...]

Nog geen carbonnen velgen, maar die zou ik ook zonder twijfel tubeless rijden.

[...]

Ieder merk kan deze fout maken.

Ieder merk krijgt in dat gevalt een kans om het op te lossen. Dan laatste ben ik zeer benieuwd naar. Doen ze het netjes oplossen, of steken ze de kop in het zand en schuiven ze het af.
Hehe of de 55mm versie! :) Ik denk dat ik mijn carbon setje ook eens tubeless wil proberen, ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:14:
[...]

Hehe of de 55mm versie! :) Ik denk dat ik mijn carbon setje ook eens tubeless wil proberen, ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
55 gaat bij mij sowieso niet bevallen.
Ik denk dat de 42mm zoals Giant heeft het meest allround is.
Die 60 mm van @Grin bevallen ook niet onder alle weersomstandigheden.
Het is wel het mooiste, grote velgen. Maar je moet ze eigenlijk wel wisselen als het hard waait.

Ik vind (veilig) rijden belangrijker dan de looks, en iedere keer wisselen voor die marginal gain.

Eerste keer Tubeless is ruk O-)

Je hebt de slag niet te pakken, je doet de verkeerde volgorde. Je hebt de verkeerde banden gekocht en je tubeless lint zit niet goed. Maar daar moet je even doorheen, eerste keer bandje wisselen onderweg ging ook niet echt soepel.

Nu wil ik niet meer terug.

[ Voor 32% gewijzigd door mhr-zip op 15-02-2021 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:08

Grin

Ride si sapis.

mhr-zip schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:53:
[...]
[...]
Maakt elkaar amper wat. De Tubolito's lijken compacter doordat ze heel bijzonder opgerold zijn; het ventiel steekt naar buiten. Maar ik ben altijd bang geweest dat die afscheuren in de binnenzak, een biba heb ik het liefst om het ventiel heen gewikkeld.

60mm en hoger zal ik idd niet snel aanraden bij windkracht 5 en hoger, dat is gewoon niet fijn sturen. Tot 4 gaat het prima, meer dan dat is helaas niet comfortabel. Hoe goed het profiel (NACA, Zipp 454, etc.) ook mag zijn. Met de kennis van nu had ik 50mm moeten kopen, ach, goed excuus voor een set 45mm wielen... ;) En 60mm is gewoon met afstand het mooiste in een aero frame, geen enkele twijfel! :Y

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
Wie o wie heeft het antwoord? Ik kom er niet meer uit met de shimano compatibility chart :? en met google kom ik ook niet verder

Mijn voorste kettingblad (buitenblad) van mijn 105 5800 crankset is aan vervanging toe. Nu kan ik eigenlijk nergens meer de 5800 chainring vinden, maar de 105 7000 chainring (50t) is nog wel beschikbaar. Maar is die chainring compatible met de 5800? hieronder de compatability chart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjeXzaEYVFZXFU7YphVttG3jsJc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4e5pNIL0RigEfPu1uz5GZn1u.jpg?f=user_large

zijn de FC-R7000 en FC-5800 nu wel of niet compatible?

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 22:36
Yakolev schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:27:
Ah kijk, dat moest ik nu nog even navragen: Ik wilde vrijdag (als Nederlander die in België woont) richting het drielandenpunt zodat ik eens met een vriend uit Nederland kan gaan fietsen. Geen problemen gehad met grensovergang/niet essentiële reis ofzo?

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
minitrue schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:17:
[...]

Ah kijk, dat moest ik nu nog even navragen: Ik wilde vrijdag (als Nederlander die in België woont) richting het drielandenpunt zodat ik eens met een vriend uit Nederland kan gaan fietsen. Geen problemen gehad met grensovergang/niet essentiële reis ofzo?
Nergens enige grensbewaking gezien. Ik ben in de Voerstreek en op het 3 landenpunt de grens overgestoken, en er stond niks. Ook bij De Planck had ik niet het vermoeden dat de Belgische politie aanwezig was.

Ik verwacht eigenlijk deze grenscontroles op de snelwegen naar Luik of Brussel. Heel misschien ook bij Maastricht naar Lanaken toe.

[ Voor 10% gewijzigd door Yakolev op 15-02-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 11:18
f4stf0rw4rd schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:01:
Wie o wie heeft het antwoord? Ik kom er niet meer uit met de shimano compatibility chart :? en met google kom ik ook niet verder

Mijn voorste kettingblad (buitenblad) van mijn 105 5800 crankset is aan vervanging toe. Nu kan ik eigenlijk nergens meer de 5800 chainring vinden, maar de 105 7000 chainring (50t) is nog wel beschikbaar. Maar is die chainring compatible met de 5800? hieronder de compatability chart.

[Afbeelding]

Je moet de compat. charts van links naar rechts lezen. Maar aan deze heb je m.i. niet veel.
De FC-R7000 en FC-5800 die hier staan zijn het geheel. Dus de hele crankset.

Volgens de Exploded View van de FC-5800 zouden de FC-6800 ringen moeten werken:
https://si.shimano.com/ap...5800/EV-FC-5800-3714C.pdf

Of het buitenblad van FC-R7000 ook werkt kan ik later nog wel proberen uit te zoeken, ik ben nu namelijk eten aan het maken :P
Het buitenblad van FC-6800 past in ieder geval niet op FC-R8000, dus wat dat betreft ben ik niet heel hoopvol ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Salteh op 15-02-2021 18:09 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 22:36
Yakolev schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:01:
[...]

Nergens enige grensbewaking gezien. Ik ben in de Voerstreek en op het 3 landenpunt de grens overgestoken, en er stond niks. Ook bij De Planck had ik niet het vermoeden dat de Belgische politie aanwezig was.

Ik verwacht eigenlijk deze grenscontroles op de snelwegen naar Luik of Brussel. Heel misschien ook bij Maastricht naar Lanaken toe.
OK, dank voor de update.

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Ik fiets met snelle mannen en als je een zadeltasje hebt mag je gewoon niet mee.

Ze mompelen iets over velominati dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:49
Grin schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:36:
[...]

Maakt elkaar amper wat. De Tubolito's lijken compacter doordat ze heel bijzonder opgerold zijn; het ventiel steekt naar buiten. Maar ik ben altijd bang geweest dat die afscheuren in de binnenzak, een biba heb ik het liefst om het ventiel heen gewikkeld.
Dan wikkel je hem toch opnieuw ?
Heb ik iig wel gedaan met de tubolito bandjes die ik heb. (en nooit gebruik gelukkig)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
tweakerharrie schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:50:
Ik fiets met snelle mannen en als je een zadeltasje hebt mag je gewoon niet mee.

Ik heb al wel besloten dat ik me niet ga inlaten met volk dat principieel is in futiliteiten. Gewoon fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
[...]

60mm en hoger zal ik idd niet snel aanraden bij windkracht 5 en hoger, dat is gewoon niet fijn sturen. Tot 4 gaat het prima, meer dan dat is helaas niet comfortabel. Hoe goed het profiel (NACA, Zipp 454, etc.) ook mag zijn. Met de kennis van nu had ik 50mm moeten kopen, ach, goed excuus voor een set 45mm wielen... ;) En 60mm is gewoon met afstand het mooiste in een aero frame, geen enkele twijfel! :Y
Maar jij bent ook 70kg hé, dat maakt ook wel een verschil. Ik ben met mijn 2,00 en 90kg sowieso al wat gevoeliger voor wind maar minder gevoelig voor vallen denk ik. Blijft een lastige keuze 45 of 55mm... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
418O2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:55:
[...]

Ik heb al wel besloten dat ik me niet ga inlaten met volk dat principieel is in futiliteiten. Gewoon fietsen
Sommige subgroepen wielrenners zijn echt zo hautain, ongelofelijk :D.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003

Met dat soort "mannen" zou ik niet eens mee willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Hey gasten... Het is wel druk op de kast he!

@tweakerharrie mannen van mijn hart! Mag ik ook een keer mee? _/-\o_ *O* oOo

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
MrBarBarian schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:09:
Hey gasten... Het is wel druk op de kast he!

@tweakerharrie mannen van mijn hart! Mag ik ook een keer mee? _/-\o_ *O* oOo
Uiteraard op de kast. Beetje klim training is altijd fijn. Al is het zo laag als een kast :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
wisselwerking schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:06:
[...]

Zie je bij elke 'hobby' natuurlijk. Of het nou wielrennen, motoren of speciaalbier is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip

Als mensen zichzelf zo serieus nemen *O*

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
418O2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:17:
[...]

Zie je bij elke 'hobby' natuurlijk. Of het nou wielrennen, motoren of speciaalbier is
Het zijn alle 3 hobby's van me, maar bij 2 van de 3 is het toch iets minder dare I say elitair? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:15
Hoe goed het profiel (NACA, Zipp 454, etc.) ook mag zijn. Met de kennis van nu had ik 50mm moeten kopen, ach, goed excuus voor een set 45mm wielen... ;) En 60mm is gewoon met afstand het mooiste in een aero frame, geen enkele twijfel! :Y
Ik overweeg om diezelfde reden ook 454's of Meilensteins.
mhr-zip schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:17:
Ik vind (veilig) rijden belangrijker dan de looks, en iedere keer wisselen voor die marginal gain.
Denk dat er weinig vrouwen zijn die hier op aanslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

wisselwerking schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:06:
[...]

Rijden zeker ook met Rapha en/of Pas Normal Studios?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
f4stf0rw4rd schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:01:

[Afbeelding]

Puur kijkende naar de plaatjes van een 5800 en R7000 zou ik zeggen dat het niet compatible is.

5800: Afbeeldingslocatie: https://www.bike-components.de/cache/p/xl1/4/3/Shimano-105-Kettenblatt-FC-5800-11-fach-schwarz-50-Zaehne-43076-348955-1599480991.jpeg

R7000: Afbeeldingslocatie: https://www.bike-components.de/cache/p/xl1/6/5/Shimano-105-Kettenblatt-FC-R7000-11-fach-schwarz-52-Zaehne-65744-240620-1547202500.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
Salteh schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:06:
[...]

Je moet de compat. charts van links naar rechts lezen. Maar aan deze heb je m.i. niet veel.
De FC-R7000 en FC-5800 die hier staan zijn het geheel. Dus de hele crankset.

Volgens de Exploded View van de FC-5800 zouden de FC-6800 ringen moeten werken:
https://si.shimano.com/ap...5800/EV-FC-5800-3714C.pdf

Of het buitenblad van FC-R7000 ook werkt kan ik later nog wel proberen uit te zoeken, ik ben nu namelijk eten aan het maken :P
Het buitenblad van FC-6800 past in ieder geval niet op FC-R8000, dus wat dat betreft ben ik niet heel hoopvol ;)
hmmm, dat lijkt dan idd niet echt hoopvol... Nog maar eens flink zoeken dan naar een 5800 of toch voor een 6800 gaan dan.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14:07
:)

[ Voor 100% gewijzigd door luuk66 op 15-02-2021 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
f4stf0rw4rd schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:11:
[...]

hmmm, dat lijkt dan idd niet echt hoopvol... Nog maar eens flink zoeken dan naar een 5800 of toch voor een 6800 gaan dan.
Wees je er wel bewust van dat er een kleurverschil is tussen de 5800 (zwart) en 6800 (grijs). De 6800 is ook duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ypuh schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:29:
[...]

Maar alleen als je een goede deal kan vinden mag ik hopen? Die Meilensteins zijn allemachtig duur zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
pdukers schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:14:
[...]

Wees je er wel bewust van dat er een kleurverschil is tussen de 5800 (zwart) en 6800 (grijs). De 6800 is ook duurder.
I know... zal mijn lbs eens bellen of hij nog wat heeft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[...]

[...]

Meilensteins zeggen me niks maar Zipp 454 zou ik lekker in het schap laten wanneer het je gaat om windgevoeligheid verminderen. Maar dat weet je volgens mij wel. Ze zien er wel über-vet uit hoor... :9~ In mijn ogen een van de mooiste Zipp wielen. En tegenwoordig zijn er wel leuke deals te vinden: net onder de 2K voor een set heb ik al voorbij zien komen... Dan begint het interessant te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Grin schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:24:
[...]

Meilensteins zeggen me niks maar Zipp 454 zou ik lekker in het schap laten wanneer het je gaat om windgevoeligheid verminderen. Maar dat weet je volgens mij wel. Ze zien er wel über-vet uit hoor... :9~ In mijn ogen een van de mooiste Zipp wielen. En tegenwoordig zijn er wel leuke deals te vinden: net onder de 2K voor een set heb ik al voorbij zien komen... Dan begint het interessant te worden!
Interessant om naar te kijken inderdaad 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Grin schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:24:
En tegenwoordig zijn er wel leuke deals te vinden: net onder de 2K voor een set heb ik al voorbij zien komen... Dan begint het interessant te worden!
Pimorez schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:19:
Maar alleen als je een goede deal kan vinden mag ik hopen? Die Meilensteins zijn allemachtig duur zeg.
Met een beetje zoeken/geduld/geluk kom je mede dankzij de disc-hype wel in de prijsrange die Grin hier noemt. Z.g.a.n. 2e hands zijn er ook wel mogelijkheden, zo ben ik al wel eens een setje 454 NSW's misgelopen die voor €1k gegaan zijn en gebruikte Meilensteins voor €1.5k voorbij zien komen. Nog steeds veel geld, maar mijn huidige wielen leveren ook wel weer een mooie duit op en dit soort 'exclusieve' wielen behouden hun waarde ook nog wel redelijk.

Kan zulke bedragen voor een wielsetje verder op geen logische wijze verantwoorden, maar dat hoeft gelukkig ook niet O+.

Als geld me echt helemaal geen hol interesseerde had ik ze al wel gehad, maar €4k is zelfs voor iemand met een wielenfetisj een stap te ver.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Nee op 454's of Meilensteins doen ze het lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
mhr-zip schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:03:
[...]

Nee op 454's of Meilensteins doen ze het lekker.
Zipp heeft niet voor niets de "ImPress" decals ontwikkeld voor de 454 NSW lijkt mij *; .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
Ypuh schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:12:
[...]

Zipp heeft niet voor niets de "ImPress" decals ontwikkeld voor de 454 NSW lijkt mij *; .
Jij bent dan ook de doelgroep voor de wielen. Als het voor vrouwen bedoeld was dan had je wat meer kleur variaties kunnen verwachten, zodat ze passen bij hun schoenen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

rolandos582 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:36:
[...]

Interessant om naar te kijken inderdaad 8)7
Zoveel goedkoper zijn mijn huidige wielen helaas niet... Zipp 454 blijft een droomset, maar eerst een stel 45mm Bora's, daarna zien we wel verder ;)

Ohja, ik heb een stel nieuwe Oakley Racing Jacket lenzen op de kop getikt voor een paar euro. Black Iridium Polarised en Prizm Road, worden morgen bezorgd. Nu nog het frame zien te vinden zodat ik ze daadwerkelijk kan gaan gebruiken. Good grief, hoe ben ik in deze situatie beland... :X :o _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Grin schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:47:
[...]

Zoveel goedkoper zijn mijn huidige wielen helaas niet... Zipp 454 blijft een droomset, maar eerst een stel 45mm Bora's, daarna zien we wel verder ;)

Ohja, ik heb een stel nieuwe Oakley Racing Jacket lenzen op de kop getikt voor een paar euro. Black Iridium Polarised en Prizm Road, worden morgen bezorgd. Nu nog het frame zien te vinden zodat ik ze daadwerkelijk kan gaan gebruiken. Good grief, hoe ben ik in deze situatie beland... :X :o _O-
Zeg waarom heb jij 12 lenzen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

rolandos582 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:50:
[...]

Zeg waarom heb jij 12 lenzen 8)7
Eerlijk antwoord?
Lockdown en s'avonds niet veel anders te doen dan TV kijken, internetten en herinneringen ophalen aan mijn weggegeven Oakley Racing Jacket... -O- Klote lockdown kost me klauwen met geld, ach, dit valt nog wel mee, die lenzen kosten een paar drankjes in de kroeg, maar ja... Dat frame moet er nu ook komen en is behoorlijk lastig te krijgen in de kleur die ik zoek... :X
Komt vanzelf! :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:21
Ypuh schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:38:
[...]

[...]

Z.g.a.n. 2e hands zijn er ook wel mogelijkheden, zo ben ik al wel eens een setje 454 NSW's misgelopen die voor €1k gegaan zijn en gebruikte Meilensteins voor €1.5k voorbij zien komen. Nog steeds veel geld, maar mijn huidige wielen leveren ook wel weer een mooie duit op en dit soort 'exclusieve' wielen behouden hun waarde ook nog wel redelijk.
Ik wil je natuurlijk op geen enkele manier afraden voor een set Lightweights te gaan, man wat zijn die mooi gemaakt. 😀. Maar het is wel een beetje een tegenspraak dat ze aan de ene kant hun waarde redelijk houden en je aan de andere kant een zgan set van 1.5k langs ziet komen.

Ik denk dat ik zo’n set niet snel voor die prijs zou vertrouwen en dan toch door zou sparen. Maar ik denk dat ik dan voor een set nieuwe Enve’s zou gaan. Intussen koos ik trouwens eieren voor
Mn geld en heb ik de Zipp 303s gekocht. Die bang for buck kon ik niet laten liggen.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:40
Ongelofelijk. Afgelopen weekend stonden we op de schaats, en als we de weermannen dit keer wéér mogen geloven fietsen we komend weekend kort/kort 8)7
Moet ik straks mijn fiets nog gaan poetsen ook! :X

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Grin schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:03:
[...]

Eerlijk antwoord?
Lockdown en s'avonds niet veel anders te doen dan TV kijken, internetten en herinneringen ophalen aan mijn weggegeven Oakley Racing Jacket... -O- Klote lockdown kost me klauwen met geld, ach, dit valt nog wel mee, die lenzen kosten een paar drankjes in de kroeg, maar ja... Dat frame moet er nu ook komen en is behoorlijk lastig te krijgen in de kleur die ik zoek... :X
Jij hebt geld teveel O-) Nu nog even een mooi wielsetje en tubeless maken die handel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Mistraller schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:36:
Ongelofelijk. Afgelopen weekend stonden we op de schaats, en als we de weermannen dit keer wéér mogen geloven fietsen we komend weekend kort/kort 8)7
Wat bij 15 graden ook geen straf is. Ik ben vooral heel benieuwd hoe de boel loopt na alle ritjes op de Kickr. Ik vrees dat het zaterdag na het eerste ritje klooien met de adjuster achter gaat worden. Wel weer zin in een paar ritjes.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Die Lightweights waren van een bekend forumlid van Fiets.nl, maar inmiddels al wel zo'n 8-9 jaar oud. Hij had ze zelf ook 2e hands gekocht (met certificaat van echtheid, overschrijfbewijs/bewijs van eigendom). Achteraf was dat ook wat me tegenhield. Het Gen IV model is inmiddels toch wel een beetje gedateerd (V-shape met 15mm interne breedte en 'ouderwetse' carbon remranden) en heeft de iets bredere C24 als opvolger gekregen (die vooral ook mooiere logo's heeft). Performance wise echt wel een stap terug van de 2019 Firecrests die ik nu heb met Showstopper remrand.

Qua performance zijn de Zipp 303S al Champions League niveau. Vooral ook door de "degelijkheid" in de zin van hub design, spaken, gekozen materialen en niet extreem lichtgewicht. Bij o.a. de NSW, Enve, Lightweight wielen etc. ga je exponentieel veel meer betalen voor fractionele voordelen (Cognition hubs, keramische lagers, mooiere finish, interne nippels, lichtere naven, duurdere spaken etc.) die veelal ook nog eens ten koste gaan van duurzaamheid/onderhoudbaarheid.

Zipp/Bora/Enve zitten dan vaak nog in de categorie dat ze niet het onderste uit de kan halen qua gewichtsbesparing en mede daardoor geschikt blijven voor dagelijks gebruik. Ga je wat meer richting de boutique merken als Schmolke/Lightweight/MCFK/BikeAhead, dan kun je niet verwachten dat ze bij dagelijks gebruik altijd heel zullen blijven (al zijn de garanties vaak wel goed).

In dat licht is de Zipp 454 NSW wel het summon tussen degelijkheid, looks en kleine extra features. Als ik het echter in een percentage uit moet drukken zijn ze denk ik 1-3% beter, maar betaal je toch al snel 2-2.5x van wat ik voor mijn Zipp 404 Firecrest's betaald heb, of 3.5-4x wat een setje 303S kost.

Dankzij discs is een belangrijk deel van carbon wielen (de remrand) weggevallen uit de vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Mistraller schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:36:
En ik kocht nog wel een lang/lang setje als beginner omdat ik er van uit ging dat kort/kort wel weer kwam als ik kon passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 11:43
Heb lang/lang en kort/kort setjes liggen (van mijn werkgever, volop reclame) maar ik ontbreek nog altijd een Trek emonda 2020 in mijn garage. Dus zal het op de rollen worden in de garage :(.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Jongens.. Spaar je spieren en gewrichten.

15 graden is geen temperatuur voor korte broek, laat staan korte mouwen. Het is gewoon nog te koud en levert alleen maar schade op.

Mocht je dat niets uitmaken: je spieren zijn minder effectief (kracht en snelheid) bij lage temperaturen. Dus leidt tot prestatie verlies.

Pas vanaf 17 graden wordt dat effect weggenomen (let wel dat rijwind verkoeld, dus voor fietsen ligt die temperatuur nog wat hoger).

Dus lekker je lange broek/beenstukken aantrekken. Goede nieuws is wel dat de dikke winterkleren in de kast mogen blijven!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Mooie rant vanaf 13:30. Hij slaat de spijker op z'n kop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
MrBarBarian schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:15:

15 graden is geen temperatuur voor korte broek, laat staan korte mouwen. Het is gewoon nog te koud en levert alleen maar schade op.

Mocht je dat niets uitmaken: je spieren zijn minder effectief (kracht en snelheid) bij lage temperaturen. Dus leidt tot prestatie verlies.

Pas vanaf 17 graden wordt dat effect weggenomen (let wel dat rijwind verkoeld, dus voor fietsen ligt die temperatuur nog wat hoger).

Dus lekker je lange broek/beenstukken aantrekken. Goede nieuws is wel dat de dikke winterkleren in de kast mogen blijven!
Is dat niet wat kort door de bocht? Heb je hier ook een bron van? Het lijkt me dat het ook nogal persoonlijk is. Wim Hof stapt met die temp gewoon op zn zwembroek op de fiets en Romario deed zn handschoenen pas uit bij 22 graden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik heb een slijmbeursontsteking in mijn elleboog. Hebben julie ervaring met zo'n ontsteking en fietsen? Op thuisarts staat dat je er niet op moet leunen en dat het dan vanzelf overgaat, maar fietsen is natuurlijk wel een vorm van leunen op de elleboog. Ik heb geen zin om een paar weken niet te fietsen eigenlijk.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:26
MrAngry schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:03:
Ik heb een slijmbeursontsteking in mijn elleboog. Hebben julie ervaring met zo'n ontsteking en fietsen? Op thuisarts staat dat je er niet op moet leunen en dat het dan vanzelf overgaat, maar fietsen is natuurlijk wel een vorm van leunen op de elleboog. Ik heb geen zin om een paar weken niet te fietsen eigenlijk.
“Kijk papa! Zonder handen!”

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

GerbenBK schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 07:54:
[...]

Is dat niet wat kort door de bocht? Heb je hier ook een bron van? Het lijkt me dat het ook nogal persoonlijk is. Wim Hof stapt met die temp gewoon op zn zwembroek op de fiets en Romario deed zn handschoenen pas uit bij 22 graden... :+
Bijna niemand is een Wim Hof, en bijna niemand is een Romario. Het is een spectrum, en de meeste mensen doen er verstandig aan om niet te snel in korte broek te fietsen. Uiteraard is het persoonlijk maar als ik wielrenners zie met een korte broek en het is nog geen 15 graden, dan krijg ik rillingen. Als je 10 jaren 20K(+) per jaar fietst en je kent je lijf inmiddels, en je fiets dan in kort/kort met 14 graden; prima (uiteraard)!. Maar de meeste mensen kennen hun lijf niet zo goed en dan is het advies van @MrBarBarian een prima uitgangspunt. Hou je gewrichten een beetje uit de wind en warm.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-09 20:11

McMiGHtY

- burp -

418O2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:55:
[...]

Ik fiets ook wel is met snelle mannen:

- 1 met een ligstuur
- 1 met een fiets uit 1984 met niet geindexeerde 7 versnellingkies op de buis
- Meerdere boven de 60
- Volgens mij heeft iedereen een zadeltasje..

Hebben de die snelle mannen bij jou iets te compenseren ofzo?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
McMiGHtY schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:20:
[...]

- 1 met een ligstuur
- Meerdere boven de 60

Ik heb nog niet gefietst, maar ga me niet inlaten met overdreven principiele mensen. Ik heb ook het idee dat de snelle mannen niet de types zijn die zo moeilijk doen. Zo is het bij het motorrijden ook namelijk, de hippe mannetjes met overdreven materiaal zijn niet sneller dan de kundige mannen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:40
MrBarBarian schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:15:

Nu denk ik dat iedereen dat heel goed voor zichzelf kan uitmaken. Ik las gisteren dat er uitschieters tot 18 graden mogelijk waren, en met de zon erop, is het dan prima mogelijk om je arm/beenstukken uit te trekken als je warm bent getrapt. Ik zit in de garage, zonder zon en met ventilator met een dunner shirt dan mijn zomershirts bij 15 graden te zwiften hoor ;)
Nu ben ik zelf een koukleum dus mij zie je niet snel in kort/kort, maar gewoon lekker een rondje fietsen, zonder tot het uiterste te gaan, kom op, je kunt ook overdrijven. :)
En neem niet alles zo serieus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 16-02-2021 09:26 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Mistraller schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:24:
[...]

Nu denk ik dat iedereen dat heel goed voor zichzelf kan uitmaken. Ik las gisteren dat er uitschieters tot 18 graden mogelijk waren, en met de zon erop, is het dan prima mogelijk om je arm/beenstukken uit te trekken als je warm bent getrapt. Ik zit in de garage, zonder zon en met ventilator met een dunner shirt dan mijn zomershirts bij 15 graden te zwiften hoor ;)
Nu ben ik zelf een koukleum dus mij zie je niet snel in kort/kort, maar gewoon lekker een rondje fietsen, zonder tot het uiterste te gaan, kom op, je kunt ook overdrijven. :)
Ooit is een trainerroad podcast over zitten luisteren, kwam er op neer dat je beter te warm gekleed kan zijn dan te koud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

McMiGHtY schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:20:
[...]

- 1 met een ligstuur
- Meerdere boven de 60

En ik fiets geregeld met snelle mensen (top amateur/elite wedstrijdrijders), ook dames, die allemaal op een fiets zitten van 8-12K(+) en er perfect gesoigneerd uitzien. Eigenlijk hoor ik daar niet thuis en draai alleen achterin de waaier mee. Vinden ze prima omdat ik ze nog ken uit mijn wedstrijdverleden.
Beide hebben wel iets toch? Als je maar lol hebt met elkaar en lekker kan fietsen.
Ik kan in die groep echt geen potten breken maar probeer wel mijn kopwerk te doen, en ga wat sneller naar achter in de waaier. Geen enkel probleem.
Mistraller schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:24:
[...]

Nu denk ik dat iedereen dat heel goed voor zichzelf kan uitmaken.
[...]
Dat valt nog best wel tegen. Loop er zelf ook nog regelmatig tegenaan en ik fiets toch al even.
  • Je moet maar net goed inschatten hoe warm/koud het buiten is
  • Welke kledingstukken daarbij passen (en je kleding dus kennen!)
  • Wat je trainingsintensiteit gaat zijn

[ Voor 38% gewijzigd door Grin op 16-02-2021 09:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Iedereen mag er zo bij rijden als hij zelf wil, het gaat mis wanneer we anderen gaan meten langs onze eigen meetlat.

Dit geldt niet alleen voor fietsen uiteraard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

@Grin Klinkt als een groep waar het gaat om het fietsen en niet om hoe je d'r uit ziet of hoe duur je fiets is. Ik zou d'r voor tekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
McMiGHtY schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:01:
@Grin Klinkt als een groep waar het gaat om het fietsen en niet om hoe je d'r uit ziet of hoe duur je fiets is. Ik zou d'r voor tekenen.
Er gesoigneerd uitzien is ook prima, anderen veroordelen omdat hun sokken niet bij hun broek passen of omdat ze een zadeltas hebben is een beetje stom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Misschien is het een lockdown effect. Sommige mensen hebben wat teveel tijd over en gaan zich van ellende maar druk maken over de futiliteiten van het leven...?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@McMiGHtY
Precies, allemaal van die serieuze materiaalautisten als ik, en eentje verdenk ik er van nog extremer te zijn...
Maar je moet daar niet aankomen met behaarde poten, de dames in de groep branden je dan an publiek af; en terecht. ;) Dus ik zorg dan altijd voor mijn hipste lycra pakje, geschoren beentjes, een bijpassende helm en de coelste Oakley. Prachtige hobby toch? :Y

Maar jouw groep klinkt zeker zo goed, beide uitersten hebben wel wat. Als je maar lekker met elkaar kan doortrappen. Daar doen we het uiteindelijk voor, en voor het materiaal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Grin schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:10:
@McMiGHtY
Precies, allemaal van die serieuze materiaalautisten als ik, en eentje verdenk ik er van nog extremer te zijn...
Maar je moet daar niet aankomen met behaarde poten, de dames in de groep branden je dan an publiek af; en terecht. ;) Dus ik zorg dan altijd voor mijn hipste lycra pakje, geschoren beentjes, een passende helm en de coelste Oakley. Prachtige hobby toch? :Y

Maar jouw groep klinkt zeker zo goed, beide uitersten hebben wel wat. Als je maar lekker met elkaar kan doortrappen. Daar doen we het uiteindelijk voor, en voor het materiaal ;)
Niks meer aan toe te voegen :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mhr-zip
Grin schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:10:
Maar je moet daar niet aankomen met behaarde poten, de dames in de groep branden je dan an publiek af; en terecht. ;)
Daar hebben ze inderdaad wel gelijk in. Ik neem mijn benen scheren net zo serieus als mijn trainen.

Ik heb het wel eens als grap tegen mijn vrouw verteld dat ik mijn benen ging scheren. Ik geloof dat dan niet alleen dat haar er af ging maar ook het haar in "hem & haar".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:05
Ik fiets altijd met een mix groep van trage mensen die de gehele natuur willen zien met 25 per uur en snelle klimmers (die met die zelfde 25 per uur naar boven knallen). Eigenlijk hoor ik daar met mijn 1.92 en 85kg niet echt tussen, maar win dan wel iedere plaatsnaambordje-sprint (zolang we niet naar boven gaan) :+. Eigenlijk is de hele groep vooral fan van appeltaart en koffie. Dan kijken wij vanaf de plek waar wij gemoedelijk ons bakje pleur naar binnen werken wel naar groepen met fietsen van 5k+.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
Grin schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:07:
[...]

Bijna niemand is een Wim Hof, en bijna niemand is een Romario. Het is een spectrum, en de meeste mensen doen er verstandig aan om niet te snel in korte broek te fietsen. Uiteraard is het persoonlijk maar als ik wielrenners zie met een korte broek en het is nog geen 15 graden, dan krijg ik rillingen. Als je 10 jaren 20K(+) per jaar fietst en je kent je lijf inmiddels, en je fiets dan in kort/kort met 14 graden; prima (uiteraard)!. Maar de meeste mensen kennen hun lijf niet zo goed en dan is het advies van @MrBarBarian een prima uitgangspunt. Hou je gewrichten een beetje uit de wind en warm.
Ik ben geloof ik niet echt een koukleum en heb mij vorige week beperkt tot thermoshirt, shirt met lange mouwen en een windstopper. Dat was ook bij de echt lage temperaturen (heb ook in de avond en al vroeg in de ochtend gefietst) goed te doen. Maar dat betekent niet dat ik bij 10 graden dan gelijk in korte broek ga fietsen. Kou technisch kan ik dat prima aan, maar mijn knieën zijn mij waarschijnlijk dankbaar als ik dat niet doe. Dus helemaal met jou eens om de gewrichten warm en uit de wind te houden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ik ben redelijk extreem gegaan in het "niks met iets van fietsen te maken willen hebben" naar "de fiets de fiets en verder niets" :+ gegaan en mijn vriendin vind het allemaal prima...maar benen scheren is geen optie en hoef ik niet mee aan te komen...

overigens wil ik het zelf ook niet maar misschien dat ik daar na mijn eerste echt goeie glijpartij anders over denk?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Nutterd schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:39:
overigens wil ik het zelf ook niet maar misschien dat ik daar na mijn eerste echt goeie glijpartij anders over denk?
Valt wel mee waarschijnlijk.
In mijn wedstrijdverleden schoor ik mijn benen niet zo regelmatig als nu, klinkt gek, is wel waar... En ook wel eens in een wintertraining stevig gevallen, uiteraard met behaarde poten. Het is wat lastig met verband, het is minder goed schoon te maken/houden, de kans op ontstekingen is iets hoger. Maar eigenlijk vind ik het geen goede reden om daarvoor je benen te scheren. Ik doe het vooral omdat het er veel gelikter uitziet. Niks meer, niks minder.

Maar mochten er goede redenen zijn om toch je benen te scheren, ik hoor het graag. Ik kan wel wat extra excuses gebruiken... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerbenBK
Grin schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:07:
[...]

Precies mijn punt dus. :)

Mijn omslagpunt naar kort-kort ligt inderdaad vanaf een graad of 15 (afhankelijk van wind, zon/bewolking lengte rit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TM16
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-01-2024
Grin schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:03:
[...]

Eerlijk antwoord?
Laat ik als lurker pur sang even bijdragen aan dit topic...

Zelf was ik ook lang op zoek naar de perfecte bril bij mijn Sarto, totdat ik hierbij uitkwam:
https://eyesport.be/personaliseren/
Ben er persoonlijk redelijk tevreden over, accepterende dat er een extra laklaag op de bril zit die net iets makkelijker beschadig dan normaal. Maar daar staat wel tegenover dat de bril uniek en naar jouw smaak is 8)

Als je zelf een Racing Jacket kunt scoren zou je voor ±EUR. 65,- (excl. opsturen) de bril naar jouw smaak kunnen maken.

Kost een paar rondjes in de kroeg, maar gezien we ons voor het voorjaar moeten klaarstomen mag dat toch niet meer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@TM16 Goeie webshop idd!
Ze hebben nog eens een Ruby Iridium Polarized (Pitch) geregeld voor mijn Radarlock. Mijn laatste Jawbreaker komt uit het Custom-programma van Oakley zelf, is ook wel grappig om eens te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:48
Grin schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:44:
[...]

Maar mochten er goede redenen zijn om toch je benen te scheren, ik hoor het graag. Ik kan wel wat extra excuses gebruiken... ;)
Ik denk hier van tijd tot tijd ook nog wel eens over na maar heb besloten het gewoon niet te doen. Heb zulke behaarde benen dat ik juist daarom ze vertik te scheren aangezien het er dan bizar uit ziet zonder broek aan. Dan gaat de vrouw er ook iets van vinden :+ Dus dan maar voor lul. Ik fiets voor mezelf en jammer voor degene die er last van heeft, ben toch maar een amateur :P
Van het weekend m'n Siroko bril voor het eerst uitgeprobeerd, beviel eigenlijk wel prima. Zit iets strak, maar de meekleurende glazen werken wel lekker.

[ Voor 12% gewijzigd door Southern Sun op 16-02-2021 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:25
Dan zou je de rest van je Bokito outfit ook moeten soigneren :+
Edit: voor de Vlaamse lezers: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bokito_(gorilla)

[ Voor 41% gewijzigd door EdwinW op 16-02-2021 14:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
EdwinW schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:31:
Met deze

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

EdwinW schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:31:
Edit: voor de Vlaamse lezers: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bokito_(gorilla)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UgzE9ZUscX8of78Ot-XEhQA6P-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bD7Om3pXZgQ03PUxbwnEnXqp.jpg?f=fotoalbum_large

chewbacca 4 life! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-09 09:45
Grin schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:44:
[...]

Valt wel mee waarschijnlijk.
In mijn wedstrijdverleden schoor ik mijn benen niet zo regelmatig als nu, klinkt gek, is wel waar... En ook wel eens in een wintertraining stevig gevallen, uiteraard met behaarde poten. Het is wat lastig met verband, het is minder goed schoon te maken/houden, de kans op ontstekingen is iets hoger. Maar eigenlijk vind ik het geen goede reden om daarvoor je benen te scheren. Ik doe het vooral omdat het er veel gelikter uitziet. Niks meer, niks minder.

Deze week ga ik ook weer de haren eraf halen voor het mooie weer komend weekend. :*) Het voelt lekkerder, zeker als je veel zweet vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb een Philips multigroom gekocht die ook werkt onder de douche. Op die manier zien mijn bener er altijd verzorgd uit en gezien het weer hier beter is dan in NL de moeite waard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHelpuquki1jlG2gOep6SULwD_Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MQl1fH1jO735z3v78RIl4ywI.jpg?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
jspr schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:18:
Ik heb een Philips multigroom gekocht die ook werkt onder de douche. Op die manier zien mijn bener er altijd verzorgd uit en gezien het weer hier beter is dan in NL de moeite waard.

[Afbeelding]
Ik zal het doorgeven aan mijn vrouw.

Sorry, flauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

mhr-zip schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:52:
[...]

Ik zal het doorgeven aan mijn vrouw.

Sorry, flauw
Nee hoor, mijn vriendin heeft er ook een omdat het zo goed werkt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
418O2 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:22:
Ik heb nog niet gefietst, maar ga me niet inlaten met overdreven principiele mensen. Ik heb ook het idee dat de snelle mannen niet de types zijn die zo moeilijk doen. Zo is het bij het motorrijden ook namelijk, de hippe mannetjes met overdreven materiaal zijn niet sneller dan de kundige mannen
Requiem19 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:08:
Misschien is het een lockdown effect. Sommige mensen hebben wat teveel tijd over en gaan zich van ellende maar druk maken over de futiliteiten van het leven...?
Weet eigenlijk niet zo goed waar dit vooroordeel vandaan komt, maar de meeste die ik ken met een fiets van €5k+ en er zo gesoigneerd bij lopen, rijden mij doorgaans ook het snot voor ogen. Had vroeger ook altijd het geromantiseerde beeld van een puber die met z'n stalen ros met buiscommandeurs van de kringloop en met een voetbalbroekje en gympen aan alle snelle mannen eraf rijdt, maar dat is helaas niet hoe wielrennen werkt.

Vind het sowieso wel geinig dat 'materiaal/kleding/looks' (ofwel futiliteiten) altijd een dingetje is bij wielrenners (of Nederlanders in het algemeen). Te veel mensen die de drang hebben zich uit te spreken of druk maken om andermans materiaal. Ben hier zelf soms ook schuldig aan -en als je zoals deze meneer om aandacht schreeuwt kun je het krijgen ook- maar verder maak ik me weinig druk om wat andere mensen vinden.

Anderzijds kan ik het wel waarderen als iemand wat extra aandacht aan zijn of haar fiets besteedt, ongeacht het niveau. Bij mijn club rijdt iemand met een discutabel niveau op een prachtige Pinarello F10, maar ik weet dat hij minstens net zo van het materiaal kan genieten als ik. Anderzijds kun je met een fiets van €1.000 de komende 10 jaar probleemloos 10k+ per jaar fietsen en ben ik me ook wel bewust dat je jezelf voor de gek houdt als ik Zipp 454's overweeg als upgrade van de 404's die ik nu heb. Mijn huidige dieptepunt zijn toch wel deze OSPW's, maar kan niet wachten tot ze erop mogen :D.
Pagina: 1 ... 228 ... 684 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).