Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 229 ... 684 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
@Ypuh, zoals ik later zei
418O2 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:07:
[...]

Er gesoigneerd uitzien is ook prima, anderen veroordelen omdat hun sokken niet bij hun broek passen of omdat ze een zadeltas hebben is een beetje stom

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb nu ook een kneiterdure fiets (goed, wel tweedehands..) terwijl ik niet vooruit te branden ben, is toch niet erg? Of moet ik nu uit dit topic verdwijnen?
418O2 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:08:
[...]

Heb je een zadeltas?
Passen je sokken niet bij je broek?
Zijn je benen ongeschoren?

2 keer of vaker Ja? Dan graag uitloggen.

Ik heb geen beenhaar (indonesisch bloed), straks denkt men dat ik scheer...
Zadeltas: enkel als ik een rit van 150km of meer doe en in de bergen
Sokken/broek: geen idee, hoewel ik tegenwoordig vaker wit/blauw/zwarte sokken koop. Opletten doe ik toch al niet bij het pakken van de sokken, maar met deze kleuren zullen anderen zich er ook niet meer aan storen ;)
Beenhaar: ik ga mijn benen niet scheren, ben toch geen vrouw :P

[ Voor 68% gewijzigd door Pimorez op 16-02-2021 17:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
Pimorez schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:07:
Ik heb nu ook een kneiterdure fiets (goed, wel tweedehands..) terwijl ik niet vooruit te branden ben, is toch niet erg? Of moet ik nu uit dit topic verdwijnen?
Heb je een zadeltas?

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 16-02-2021 17:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 11:24

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

zoals het nu uitziet kan ik woensdagmiddag vrij pakken, dus gooi ik de fiets fijn achter in de auto en cross ik richting zuid-limburg/valkenburg om daar een rondje van 100km te maken als het weer mee zit :9~ :9~ aankomend weekend heb ik als het goed is 2 ochtenden "kinderkamer-verlof" thuis dus worden het ook 2x 100+km O+ O+ O+

vanavond maar zwiften :( :'( :Z

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Pimorez schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:07:
groot gelijk! gewoon doen waar je zin in hebt en als helemaal als je het kan missen en het er voor over hebt + als je te hard gaat ziet niemand je kneiterdure fiets...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:28
Zou dan wel weer gaaf zijn als Chewbacca dan wél zijn benen zou scheren. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
https://nowwestillcan.cc/

Toen ik dit zag vroeg ik mij af hoe lang @DDX er over zou doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ok ieder in zijn waarde laten maar sommige mensen zijn te gesoigneerd: https://instagram.com/lycraboy1985?igshid=13mpbbrq2lh9q

/edit: jammer als je niet fietsende vrienden vragen of je een nieuwe insta pagina hebt

[ Voor 26% gewijzigd door Nutterd op 16-02-2021 18:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 22:40
Nutterd schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:38:
Ok ieder in zijn waarde laten maar sommige mensen zijn te gesoigneerd: https://instagram.com/lycraboy1985?igshid=13mpbbrq2lh9q

/edit: jammer als je niet fietsende vrienden vragen of je een nieuwe insta pagina hebt
What de fuck _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Precies dit :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:06
Nutterd schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:38:

What has been seen cannot be unseen...

Voor degenen die nog niet geklikt hebben:
DOE HET NIET!

:+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 20:08

Grin

Ride si sapis.

Gelukkig weet iedereen dat ik uit Groningen kom en wordt ik niet verdacht van het Lycraboy account...

* Grin logt maar snel uit van GoT
Genoeg internet voor vandaag...Bis morgen!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
[...]

Heb je een zadeltas?

Ja. Ja. Ja. Maar ik heb wel een tweepersoons/kind fietskar achter m'n racefiets in dezelfde kleuren als m'n fiets. Maakt dat wat goed? Ik mag graag (wat minder snelle) wielrenners inhalen met m'n ongeschoren benen en de fietskar achter me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
HuHu schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:30:
[...]

Ja. Ja. Ja. Maar ik heb wel een tweepersoons/kind fietskar achter m'n racefiets in dezelfde kleuren als m'n fiets. Maakt dat wat goed? Ik mag graag (wat minder snelle) wielrenners inhalen met m'n ongeschoren benen en de fietskar achter me.
Als je sokken maar goedgekeurd zijn hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[...]

Die is arbitrair. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ypuh schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:36:
[...]

Ben hier zelf soms ook schuldig aan -en als je zoals deze meneer om aandacht schreeuwt kun je het krijgen ook- maar verder maak ik me weinig druk om wat andere mensen vinden.
Wat een bizar artikel, moest echt 2 keer kijken of ik niet op de speld of nieuwspaal zat :/ .

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Had de journalist niet door dat deze manier een beetje zat te trollen in dat interview? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:16
GWBoes schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:11:
[...]

Wat een bizar artikel, moest echt 2 keer kijken of ik niet op de speld of nieuwspaal zat :/ .
haha, ik heb ook een paar keer gekeken, ook nog gekeken wat de strekking van andere artikelen was, maar het het niveau is niet al te best op dvhn.... dit had echter beter op de speld kunnen staan, naast dit artikel
https://speld.nl/2018/08/...-200-gram-lichtere-fiets/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09 20:10
Holk schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:32:
[...]

Zoals elk voorjaar denk ik er nu ook aan en twijfel ik weer. Heb 100 en 200+ ritjes goed verteerd maar krijg toch af en toe pijntjes en kraakjes in knieën of rug. Ga toch maar eens doen dit jaar, samen met de MTB want daar zit ik volgens mij veel krommer op. Tweede bike halve geld. Pedalen/plaatjes en zadel er bij, misschien zelfs nog een test om omslagpunt eens echt te bepalen. Al met al 325 euro...

Maar, dat dacht ik vorig jaar ook :)
Eeeeeeeeeeeen, de afspraak staat 8)
2 fietsen en een inspanningstest gaan we doen, ben erg benieuwd naar de eventuele aanpassingen (ook voor zadel en plaatjes) en welke zone waar ligt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:10
Holk schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:02:
[...]

Eeeeeeeeeeeen, de afspraak staat 8)
2 fietsen en een inspanningstest gaan we doen, ben erg benieuwd naar de eventuele aanpassingen (ook voor zadel en plaatjes) en welke zone waar ligt
Netjes!
Ik heb wel veel profijt gehad van m'n bikefit. Ik overweeg nog een inspanningstest omdat mijn zones als die automatisch berekend worden heel anders zijn dan hoe ik het ervaar en op gevoel zou inschatten.

Waar heb je het geboekt en wat voor wachttijd is er?

Gisteren overigens via Marktplaats een praktisch nieuwe cassette voor 15 euro opgepikt. Advertentie was nogal vaag (11 speed cassette, maar de lockring is CS-4600) en verkoopt 'm omdat hij 10 speed nodig had voor z'n tacx en verkeerd had gekocht.

Verkoper kon me niet vertellen wat voor type/serie het is, welke vertanding of dat soort zaken. Enkel dat het 11 speed is en dat ie 15 euro moest kosten. Omdat het maar een kwartiertje rijden was, de gok maar gewaagd. Vriendelijke gast, inderdaad 11 speed (11-25 bleek) en volgens mij heeft hij de verkeerde lockring erop gedraaid (dus van zijn nieuwe 10 speed cassette). Moet 'm nog even goed schoonmaken, maar ziet er helemaal prima uit. Dus tenzij de lockring om een of andere magische reden niet werkt, heb ik een goedkope cassette te pakken :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Stufferdt schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:48:
[...]

Netjes!
Ik heb wel veel profijt gehad van m'n bikefit. Ik overweeg nog een inspanningstest omdat mijn zones als die automatisch berekend worden heel anders zijn dan hoe ik het ervaar en op gevoel zou inschatten.

Waar heb je het geboekt en wat voor wachttijd is er?
Bij jouwfietscoach.nl (wat ook letterlijk m'n fietscoach is). Ik kan begin maart terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gustavoo
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07 21:29
Ik heb anderhalf jaar een Specialized Roubaix SL4 https://www.specialized.c...478&searchText=94416-7149 op de kop getikt en tot nu toe daar prima op gefietst. Afgelopen weekend merkte ik al dat ik volledig doortrapte en ik denk dus dat mijn body op het eind van z'n latijn is. Ik probeer dus nu te ontcijferen welke body ik nodig heb, maar ik word er niet heel veel wijzer van. Het betreft een Specialized Axis 1.0 wielset. Zou deze https://www.futurumshop.n...70-775-785-deore-xt.phtml er op passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01:48
@Gustavoo Ik ken de details van de fiets niet (leeftijd icm km's versus onderhoud), maar heb niet als eerste indruk dat je body het probleem zijn zal zijn...

Wat is de staat van de ketting icm tandwielen? Zou eerst hier even naar kijken (alvorens je een body gaat kopen) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 17:05
@Gustavoo waarom denk je dat het aan je body ligt? De kans is groter dat er ergens bij je ketting, cassette of afstelling iets niet goed staat?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gustavoo
RR46 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:45:
@Gustavoo Ik ken de details van de fiets niet (leeftijd icm km's versus onderhoud), maar heb niet als eerste indruk dat je body het probleem zijn zal zijn...

Wat is de staat van de ketting icm tandwielen? Zou eerst hier even naar kijken (alvorens je een body gaat kopen) :)
Ik heb toevallig 3 maanden geleden zowel de ketting als de cassette vervangen, dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Heb de cassette er ook nog even afgehaald voor de zekerheid en naar de body gekeken. Deze draait niet meer soepel en draait ook door. Normaal kan die alleen tegen de klok in (?) draaien en en zou die met de klok mee vast moeten 'klikken' en niet meer kunnen draaien toch? Bij mij draait die beide kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-09 21:09
@Gustavoo Als je de body beide kanten kunt opdraaien en de rest van het wiel blijft stil staan, dan is dat niet goed. Als je vooruit draait (met de traprichting mee), dan zou je gehele wiel moeten draaien. Indien dit niet het geval is, merk je dit tijdens het fietsen als doortrappen. Je trapt maar komt niet vooruit.
De andere kant op moet hij soepel draaien zonder dat het wiel draait. Indien dit niet het geval is, merk je dit wanneer je stopt met trappen. De ketting zou dan aan de bovenkant slok kunnen komen te hangen.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Gustavoo lag het niet aan de kou?
Soms levert dat problemen op met teveel(dik) vet en pallen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gustavoo
ydderf schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:00:
@Gustavoo Als je de body beide kanten kunt opdraaien en de rest van het wiel blijft stil staan, dan is dat niet goed. Als je vooruit draait (met de traprichting mee), dan zou je gehele wiel moeten draaien. Indien dit niet het geval is, merk je dit tijdens het fietsen als doortrappen. Je trapt maar komt niet vooruit.
De andere kant op moet hij soepel draaien zonder dat het wiel draait. Indien dit niet het geval is, merk je dit wanneer je stopt met trappen. De ketting zou dan aan de bovenkant slok kunnen komen te hangen.
Ja, dit is precies wat ik ondervind. Is dit een teken dat de body op z'n eind is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Gustavoo schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:20:
[...]

Ja, dit is precies wat ik ondervind. Is dit een teken dat de body op z'n eind is?
Zal niet per se de body zijn die op is. Kan ook gewoon onderhoud zijn aan de palletjes in je freewheel die blijven hangen. Dat zal makkelijk op te lossen zijn, als je zelf wat handig bent. Ik denk dat daar het probleem zit. Anders kan je van je body zelf ook de lagers vervangen, mocht het niet goed draaien.

Je body is over het algemeen pas aan het einde als de kransjes zich teveel hebben ingevreten in de vertanding op de body zelf.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 20:03
Omdat ik mijn mooie designfitnessbike Total loss had gereden had ik een nieuw frame nodig. Daarom deze met verf en tape mishandelde Batavus Sprint gekocht :
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zy2gkNNs/DSC-0292.jpg

Na het afpeuteren van de tape en een bezoek aan de poedercoater zag het er een stuk beter uit :
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/w7dct9xF/DSC-0374.jpg

Nu nog de spatborden bijwerken en dan de boel in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 13:40
@Gustavoo dit klinkt als een gevalletje nooit onderhoud gehad. Goed schoonmaken en nieuw vet bij de palletjes doet wonderen.

Wat is de overige staat van de wielen, vóór dat je allemaal nieuwe bodies gaat kopen, lagers gaat vervangen etc. De Axis wielen zijn de budget wielen van $pesh, je moet goed kijken of het nog de moeite waard is om er geld aan uit te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door ElGreco op 17-02-2021 14:05 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 24-09 16:21

pro_6or

amateur_60r

Ik heb vandaag op mijn (met strava opgenomen) lunchritje aangehaakt bij iemand die ik ternauwernood bij kon houden en ik wilde hem even kudos geven. (maar niet gekletst omdat dat en slecht ging en hij er misschien geen prijs op stelde in corona tijd) en daarvoor gebruik ik dan in zulke gevallen altijd flyby. Maar ik zie dat deze tegenwoordig standaard (in je privacy settings) op "niet delen" staat. Ik heb dat nu iig voor mezelf op everyone gezet. Maar werkt dit dan ook met terugwekende kracht op oude ritten, en zo ja, wellicht niet meteen?

De flyby knop is ook weer verdwenen uit Strava zelf maar via stravalabs is hij altijd nog wel toegankelijk. Alleen hij begint ergens op de wereld en blijft maar op "loading" staan wanneer ik mijn rit er in plak.

Anderen ook al tegenaan gelopen?

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09:21
nogeeninlog schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:01:
Omdat ik mijn mooie designfitnessbike Total loss had gereden had ik een nieuw frame nodig. Daarom deze met verf en tape mishandelde Batavus Sprint gekocht :
[Afbeelding]

Na het afpeuteren van de tape en een bezoek aan de poedercoater zag het er een stuk beter uit :
[Afbeelding]

Nu nog de spatborden bijwerken en dan de boel in elkaar zetten.
Toevallig heb ik dit frame ook! Heb hem als stadfiets met terugtraprem in gebruik. Waar heb je dit poedercoaten laten doen en wat kost dat?
pro_6or schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:09:
De flyby knop is ook weer verdwenen uit Strava zelf maar via stravalabs is hij altijd nog wel toegankelijk. Alleen hij begint ergens op de wereld en blijft maar op "loading" staan wanneer ik mijn rit er in plak.

Anderen ook al tegenaan gelopen?
Dit staat tegenwoordig standaard uit ja, wat mij betreft maar goed ook! Het werkt volgens mij niet met terugwerkende kracht wanneer je het weer aanzet.

[ Voor 27% gewijzigd door Louislouislouis op 17-02-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Louislouislouis schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:09:

[...]

Dit staat tegenwoordig standaard uit ja, wat mij betreft maar goed ook! Het werkt volgens mij niet met terugwerkende kracht wanneer je het weer aanzet.
Dank je!. Ja dat idee had ik dus ook al. Ik vind flyby zelf een hele leuke feature maar ik kan me voorstellen dat default OFF door velen een gewenste instelling is. Was altijd wel een beetje raar dat je Jan en Alleman rond zag huppelen en trappelen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gustavoo
Ex Nunc schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:27:
[...]

Zal niet per se de body zijn die op is. Kan ook gewoon onderhoud zijn aan de palletjes in je freewheel die blijven hangen. Dat zal makkelijk op te lossen zijn, als je zelf wat handig bent. Ik denk dat daar het probleem zit. Anders kan je van je body zelf ook de lagers vervangen, mocht het niet goed draaien.

Je body is over het algemeen pas aan het einde als de kransjes zich teveel hebben ingevreten in de vertanding op de body zelf.
Ik ga eens checken hoe de palletjes eruit zien en ze van wat nieuw vet voorzien. Thanks voor het advies.
ElGreco schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:04:
@Gustavoo dit klinkt als een gevalletje nooit onderhoud gehad. Goed schoonmaken en nieuw vet bij de palletjes doet wonderen.

Wat is de overige staat van de wielen, vóór dat je allemaal nieuwe bodies gaat kopen, lagers gaat vervangen etc. De Axis wielen zijn de budget wielen van $pesh, je moet goed kijken of het nog de moeite waard is om er geld aan uit te geven.
Ga ik doen. Ja, ik zat zelf ook al in de overweging hoeveel geld ik wilde besteden aan deze wielset, aangezien het een model uit 2016 betreft. De wielset zelf ziet er verder nog prima uit en ook nooit een spaakbreuk of iets dergelijks gehad, maar blijft toch lastig om te oordelen of je hier nog geld in wil stoppen of dat je beter voor een nieuw/tweedehands wielset upgrade kunt gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:10
pro_6or schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:16:
[...]

Dank je!. Ja dat idee had ik dus ook al. Ik vind flyby zelf een hele leuke feature maar ik kan me voorstellen dat default OFF door velen een gewenste instelling is. Was altijd wel een beetje raar dat je Jan en Alleman rond zag huppelen en trappelen.
Ik gebruikte de flyby over het algemeen om te mensen met hele mooie/dikke fietsen terug te vinden en te zien of ze net zo hard kunnen fietsen als dat de fiets duur is én om knappe jongedames te herleiden die ik ben tegengekomen. Daarnaast probeerde ik altijd tijdrijders terug te vinden om te zien hoe hard ze gingen en wat ze aan vermogens wegbeukten :) Vanuit het jongedames-oogpunt snap ik het onklaar maken van flyby's door Strava dus wel ja. Deed er verder niks nuttigs mee.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Stufferdt schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:28:
[...]

Ik gebruikte de flyby over het algemeen om te mensen met hele mooie/dikke fietsen terug te vinden en te zien of ze net zo hard kunnen fietsen als dat de fiets duur is én om knappe jongedames te herleiden die ik ben tegengekomen. Daarnaast probeerde ik altijd tijdrijders terug te vinden om te zien hoe hard ze gingen en wat ze aan vermogens wegbeukten :) Vanuit het jongedames-oogpunt snap ik het onklaar maken van flyby's door Strava dus wel ja. Deed er verder niks nuttigs mee.
gheheh, ja ik keek ook altijd wel naar die Dames die me voorbij vlogen, flyby wel een goede term. Maar ik haak ook best vaak een stuk van een ritje bij iemand aan en namen e.d. uitwisselen (ben ook niet de meest sociaal vaardige) is dan meestal niet het eerste wat ik doe. Dan vond ik het altijd leuk om nog even kudos te geven, te chatten. e.d.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Laatst online: 24-09 20:03
Louislouislouis schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:09:
[...]

Toevallig heb ik dit frame ook! Heb hem als stadfiets met terugtraprem in gebruik. Waar heb je dit poedercoaten laten doen en wat kost dat?
Bij Van Rijn Coatings kostte het 70 Euro inclusief stralen. :)
Ik ga er ook een terugtraprem opzetten. Zoek misschien nog iemand die tegen een schappelijke prijs decals kan plakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Eindelijk weer eens een ritje buiten vandaag! Volgens mij de eerste in ruim 2 weken.. Iets met eerst een week regen en daarna een week sneeuw.

Heerlijk! Ik krijg al zin in de temperaturen die verwacht worden komend weekend. Enige minpuntje op het moment is dat de weg nog wel wat droger mag :)

Gelukkig wel een baviaantje in korte broek en korte mouwen tegengekomen....

Oh, en de winter eist zijn tol op de winterfiets. 14 dagen stilstaan geeft het zout mooi de kant op zich in te vreten, ondanks de wasbeurt die ik de fiets had gegeven (schoon weggezet dus!). De voorrem kwam niet meer terug. Leuke oefening voor onderweg, zo min mogelijk remmen :). Maargoed, langzamerhand verdient te hele fiets wel wat grondig onderhoud.

Net de rem maar even uit elkaar gehaald en corrosie verwijderd en vervangen door wat vet. Loopt weer als een zonnetje nu! (Viva Campy :) )

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Fiets nu 2 of 3 winters ook vaker buiten en inmiddels wel geleerd dat het funest is voor je materiaal. Niet eens zozeer het zout, maar ook gewoon de natte wegen en troep die vrijkomt. Eerst al dat zand/stof na een lange droge zomer, nu alles wat vrij komt onder de sneeuw vandaan en over 2 maanden weer de landbouw.

Ik wacht nog een maandje en dan krijgen alle fietsen weer ff nieuwe kabels, stuurlintje, lagers, banden, ketting of alleen een likje vet waar nodig. Wordt weer 1-2 middagjes hobbyen, kijk er nu alweer naar uit.

Mocht iemand nog een fietsenmaker zoeken rondom Utrecht, ik ben te huur :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:59
Heeft iemand trouwens ervaring met https://www.futurumshop.nl/futurumzeker?

Heb mijn Lake schoenen binnen maar twijfel of ik de wide of normal variant nodig ben. Ze geven aan dat je gewoon 14 dagen ermee mag rijden, bevallen ze niet. Mogen ze gewoon terug en krijg je je aankoopbedrag terug? Zitten daar dan geen haakjes of ogen aan? Lijkt me best nadelig voor hun als het echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
rolandos582 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:42:

Heb mijn Lake schoenen binnen maar twijfel of ik de wide of normal variant nodig ben. Ze geven aan dat je gewoon 14 dagen ermee mag rijden, bevallen ze niet. Mogen ze gewoon terug en krijg je je aankoopbedrag terug? Zitten daar dan geen haakjes of ogen aan? Lijkt me best nadelig voor hun als het echt zo is.
Met FuturumZeker kan je nieuwe schoenen 14 dagen testen en kosteloos retourneren als ze niet lekker zitten, ook in gebruikte staat. Zoek vooral zware omstandigheden op. Loop door de bossen, fiets door de regen en kou. Gebruik jouw nieuwe schoenen zoals je van plan bent ze te gaan gebruiken. Zitten ze onverhoopt toch niet lekker, dan nemen we ze hoe dan ook terug, of je er in die 14 dagen nu 1, 10 of 100 kilometer op hebt afgelegd! De voorwaarden check je hier.
Fiets-, mountainbike- en hardloopschoenen hoeven, indien geretourneerd, niet in nieuwstaat te verkeren maar dienen wel alleen gebruikt te zijn voor het doel waarvoor ze zijn vervaardigd en redelijkerwijs in de staat te verkeren van matig tot intensief gebruik. Voor het overige gelden de gebruikelijke retourvoorwaarden. Wens je het artikel niet te houden, dan is het mogelijk je bestelling binnen 14 dagen kosteloos te retourneren. Retourneren gaat eenvoudig door in te loggen op de website met je klantaccount en in jouw overzicht met bestellingen te klikken op retourneren. Vervolgens doorloop je het digitale retourproces. Het artikel moeten binnen 30 dagen na aflevering van de bestelling geretourneerd zijn. Je kan ervoor kiezen om de aankoop te ruilen of de aankoop te annuleren. Geef je voorkeur aan in de mail, dan regelt onze klantenservice de rest!
Je moet het wel bont maken willen ze het op basis van deze uitspraken weigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• à bloc
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-12-2024
rolandos582 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:42:

Wat ik heb ervaren is dat er geen haakjes aan zitten. Ik ben zelf een keer gevallen waarbij mijn helm kapot was. Ik kreeg zonder probleem netjes korting op mijn volgende aanschaf van een helm. Met schoenen weet ik niet precies hoe het zit, maar ik denk dat als ze niet beschadigd zijn, en alleen de plaatjes erop hebt gemonteerd dat ze geen probleem ervan maken. Wat ik zover weet is dat ze druk bezig zijn om hun klantenservice te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
418O2 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:44:
[...]

[...]

[...]

Je moet het wel bont maken willen ze het op basis van deze uitspraken weigeren
Klopt ja! Dat had ik ook gevonden maar het klinkt zo raar! We zijn dat wellicht niet gewend in Nederland om zulke service te krijgen. Toch schoenen van €300,- en als ze niet goed zitten en je ze hebt gebruikt heb je een probleem. Is wel een extra reden om voor hun te kiezen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Flipmo

OMG !!

rolandos582 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:52:
[...]

Klopt ja! Dat had ik ook gevonden maar het klinkt zo raar! We zijn dat wellicht niet gewend in Nederland om zulke service te krijgen. Toch schoenen van €300,- en als ze niet goed zitten en je ze hebt gebruikt heb je een probleem. Is wel een extra reden om voor hun te kiezen O-)
Ik heb zo sidi schoenen getest door er 2x mee op de tacx te fietsen.
Ze zaten toch niet prettig genoeg en teruggestuurd. Geld zonder morren teruggekregen.
Waren wel wat afdrukken te zien van de schoenplaatjes, maar verder als nieuw.

Je moet er natuurlijk niet door de pekel mee gaan fietsen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Met schoenen voel je toch wel vrij direct aan wat de juiste maat is. Ik ben na het passen van 10-12 verschillende paren/maten ook uitgekomen bij Lake. Uiteindelijk is die tabel op hun site spot on (kijk niet alleen naar de lengte/breedte, maar ook vooral verschillende lasts) en had ik me alle moeite kunnen besparen.

Als je de juiste schoen kiest en die 14-dagen uitprobeert en het bevalt niet, dan heb je er wel alles aan gedaan en een goed argument om ze terug te sturen. Toch kan ik het me niet direct voorstellen als je vooraf goed gepast en vergeleken hebt. Op een bedrag van €300 kan ik je dat zeker aanraden.

Welke van Lake heb je op het oog? Ik heb o.a. de CX238, 241, 301 en 332 gepast en (hoe kan het ook anders) het zijn die laatste geworden. Moest een paar maanden wachten tot ze geleverd waren en ze liggen inmiddels ook al een tijdje op de plank, maar nog niet echt aangehad (de winter nog met m'n oude schoenen gereden).

[ Voor 9% gewijzigd door Ypuh op 17-02-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:00:
Met schoenen voel je toch wel vrij direct aan wat de juiste maat is. Ik ben na het passen van 10-12 verschillende paren/maten ook uitgekomen bij Lake. Uiteindelijk is die tabel op hun site spot on (kijk niet alleen naar de lengte/breedte, maar ook vooral verschillende lasts) en had ik me alle moeite kunnen besparen.

Als je de juiste schoen kiest en die 14-dagen uitprobeert en het bevalt niet, dan heb je er wel alles aan gedaan en een goed argument om ze terug te sturen. Toch kan ik het me niet direct voorstellen als je vooraf goed gepast en vergeleken hebt. Op een bedrag van €300 kan ik je dat zeker aanraden.

Welke van Lake heb je op het oog? Ik heb o.a. de CX238, 241, 301 en 332 gepast en (hoe kan het ook anders) het zijn die laatste geworden. Moest een paar maanden wachten tot ze geleverd waren en ze liggen inmiddels ook al een tijdje op de plank, maar nog niet echt aangehad (de winter nog met m'n oude schoenen gereden).
Had ook even met de befaamde bikeshoe4u contact gehad, op basis van mijn maten was de CX238 het meest geschikt, die is breder dan de CX332 of CX403 etc. Ik had nog een kortingscode van futurumshop liggen dus was goed om even te te testen. Vriend van mij heeft de CX238 ook dus had daar gepast in een 46.5 wide die was wat te groot. Nu heb ik de 46 wide maar ik weet natuurlijk niet hoe de 46 normaal valt. Normaal stap je even een shop binnen en ga je wat passen. Dat gaat nu niet.

De 46 wide zit goed maar nog wel wat ruim op eerst oog, maar even wat mee fietsen. Ben bang dat de normal misschien net even wat te klein is. Scheelt toch 15mm dacht ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:33
@pro_6or De Flyby functie heeft Strava een paar jaar geleden geïntroduceerd. Die functie stond toen voor iedereen standaard op “aan”. Qua privacy nogal dubieus. Eind vorig jaar heeft Strava voor alle bestaande Strava gebruikers de Flyby functie uitgezet met de opmerking dat je deze vervolgens zelf moet aanzetten.

Om nu iemand met een Flyby te kunnen zien, moeten beide sporters de Flyby functie hebben ingeschakeld én de rit moet als Openbaar zijn ingesteld. In de praktijk heeft 5-10 % dit nu ingeschakeld (ervaring van de laatste twee maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinR
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-09 21:47
Ik heb jullie meningen nodig. Ik ben op zoek naar een stuurlint dat niet constant verplaatst of losravelt bij wat langere tochten.

Ik heb een tijd geleden een stuurlint gekocht bij hollandbikeshop die erg snel los ging en vies werd, en daarna eentje bij Decathlon (god wees mijn ziel genadig). Maar na een rit van 100km kan ik het stuur al door de naden van het lint zien.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Lake is inderdaad een beetje vreemd in dat de standard van het ene model bijna net zo breed is als de wide van het andere model. Ik had ook de wide variant van de CX238 en CX241 besteld. Met name die 2e vond ik een erg fijne schoen, maar voor mij dus veel te ruim (Futurum had alleen de wide modellen toen in het assortiment).

Ik ben dus voor de CX332 Wide gegaan. Zowel de 44.5 als 45.5 geprobeerd, waar de één dus net iets te groot was en de ander net iets te klein (hoe zou het ook anders). Om dat te constateren hoefde ik niet van de bank af, je voelt het meteen als je de schoen aan hebt en voor €300 nam ik ook geen genoegen met minder dan perfect.

Een beetje op de gok heb ik de 45 Wide besteld en ca. 2 maanden gewacht tot ze uit de fabriek kwamen (mocht ze ook niet meer retourneren als ze op bestelling geleverd werden). Heb ze dus nog niet echt uitgetest (1-2 ritjes in Zwift) en ze zijn nog steeds wel iets ruimer dan de Fizik's die ik nu heb, maar dat is het verschil tussen een dikke of dunne sok, waar de CX238 en CX241 dus echt wel veel te ruim zaten.

Ruim zittende schoenen lijkt mij niet fijn, ook al zetten je voeten wel uit op de echt warme zomerdagen (misschien 5-10x per jaar) en knelden m'n Fizik dan dus ook wel eens af.

@RobinR Stuurlint wikkelen is wel een vak apart. Ik sleutel regelmatig aan fietsen, maar vond/vind stuurlint netjes wikkelen één van de lastigere klusjes. Je hebt ook best veel verschillende soorten en materialen (bijv. met of zonder lijmstrip, kurk of microtex). Decathlon fietspullen zijn over het algemeen best goed en een goed stuurlint hoeft niet duur te zijn. Echt tips behalve deze instructies van Park Tool kan ik je niet geven: YouTube: How to Wrap Handlebars for Road Bikes

Over het algemeen hoe dikker/stugger hoe lastiger.

[ Voor 18% gewijzigd door Ypuh op 17-02-2021 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 19:22
[b]Gustavoo schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:21:
Ga ik doen. Ja, ik zat zelf ook al in de overweging hoeveel geld ik wilde besteden aan deze wielset, aangezien het een model uit 2016 betreft. De wielset zelf ziet er verder nog prima uit en ook nooit een spaakbreuk of iets dergelijks gehad, maar blijft toch lastig om te oordelen of je hier nog geld in wil stoppen of dat je beter voor een nieuw/tweedehands wielset upgrade kunt gaan.
Spaakbreuk heb ik ook nooit gehad met die wielen, wel tot twee keer toe een gescheurde velg (eerste keer binnen een jaar, tweede keer anderhalf jaar daarna) Bleek een bekend probleem maar de tweede keer werd dit niet vergoed. Toen overgestapt op een setje handgespaakte wielen (omdat ik toen wat aan de zware kant was voor 32 spaken gekozen).
Of ik het verschil in de wielen echt merk, dat betwijfel. Ik voelde me in elk geval wel een stuk zekerder en fiets nu al een jaar of drie zonder problemen met dit setje.
Als de wielen voor jou voldoen zou je ze gewoon kunnen laten servicen. Iets nieuws / anders aanschaffen kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobinR schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:17:
Ik heb jullie meningen nodig. Ik ben op zoek naar een stuurlint dat niet constant verplaatst of losravelt bij wat langere tochten.

Ik heb een tijd geleden een stuurlint gekocht bij hollandbikeshop die erg snel los ging en vies werd, en daarna eentje bij Decathlon (god wees mijn ziel genadig). Maar na een rit van 100km kan ik het stuur al door de naden van het lint zien.

ik heb een lizardskin. daar zijn geen hagedissen voor gedood en het is behoorlijk slijtvast en prettig qua grijpen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Laatst online: 01:49
Gustavoo schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:21:
[...]
Ik ga eens checken hoe de palletjes eruit zien en ze van wat nieuw vet voorzien. Thanks voor het advies.
[...]
Die Axis wielen zijn volgens mij tamelijk budget. Als de fiets behoorlijk gebruikt is ben ik niet verbaasd als die pallen hun beste tijd gehad hebben.

Axis is (geloof ik) proprietary voor Specialized, en freewheelbodys zijn niet gestandaardiseerd. M.a.w. als je onderdelen nodig hebt zul je bij een Specialized dealer moeten zoeken, Shimano onderdelen zullen (waarschijnlijk) niet passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinR
Ypuh schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:19:
@RobinR Stuurlint wikkelen is wel een vak apart. Ik sleutel regelmatig aan fietsen, maar vond/vind stuurlint netjes wikkelen één van de lastigere klusjes. Je hebt ook best veel verschillende soorten en materialen (bijv. met of zonder lijmstrip, kurk of microtex). Decathlon fietspullen zijn over het algemeen best goed en een goed stuurlint hoeft niet duur te zijn. Echt tips behalve deze instructies van Park Tool kan ik je niet geven: YouTube: How to Wrap Handlebars for Road Bikes
Ah Park Tool, wat zou de wereld zijn zonder hun tutorials. Bedankt in ieder geval

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DieAnder
  • Laatst online: 01:49
RobinR schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:17:

Mijn ervaring is dat zowat elk stuurlint (tussen de 3 en 30 euro) goed blijft zitten mits het goed gewikkeld is.

Stuurlint wikkelen kan op heel veel verschillende manieren, en meeste zijn fout. Kijk daarom EERST deze video van Zijne Heiligheid Calvin Jones van Parktool. Als je die begrijpt zijn alle andere (kortere) tutorials volledig overbodig.
Koop gewoon rolletjes van je favoriete kleur die een beetje prettig aanvoelen.

Zorg dat je fiets stevig staat, dat je goed licht hebt om bij te werken en geen haast.

[ Voor 4% gewijzigd door DieAnder op 17-02-2021 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-09 20:11

McMiGHtY

- burp -

Deze https://www.mantel.com/bb...t-14-flexribbon-stuurlint kwam laatst ergens langs als fijn en niet te duur stuurlint

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 24-09 13:40
Inmiddels op alle fietsen + kinderwagen gezet. Top spul en kost geen drol.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:44
Ypuh schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:38:

Mocht iemand nog een fietsenmaker zoeken rondom Utrecht, ik ben te huur :+.
Uurtarief? :9

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:19:
Lake is inderdaad een beetje vreemd in dat de standard van het ene model bijna net zo breed is als de wide van het andere model. Ik had ook de wide variant van de CX238 en CX241 besteld. Met name die 2e vond ik een erg fijne schoen, maar voor mij dus veel te ruim (Futurum had alleen de wide modellen toen in het assortiment).

Ik ben dus voor de CX332 Wide gegaan. Zowel de 44.5 als 45.5 geprobeerd, waar de één dus net iets te groot was en de ander net iets te klein (hoe zou het ook anders). Om dat te constateren hoefde ik niet van de bank af, je voelt het meteen als je de schoen aan hebt en voor €300 nam ik ook geen genoegen met minder dan perfect.

Een beetje op de gok heb ik de 45 Wide besteld en ca. 2 maanden gewacht tot ze uit de fabriek kwamen (mocht ze ook niet meer retourneren als ze op bestelling geleverd werden). Heb ze dus nog niet echt uitgetest (1-2 ritjes in Zwift) en ze zijn nog steeds wel iets ruimer dan de Fizik's die ik nu heb, maar dat is het verschil tussen een dikke of dunne sok, waar de CX238 en CX241 dus echt wel veel te ruim zaten.

Ruim zittende schoenen lijkt mij niet fijn, ook al zetten je voeten wel uit op de echt warme zomerdagen (misschien 5-10x per jaar) en knelden m'n Fizik dan dus ook wel eens af.
Klopt ja! Lastig, veel opties en met halve maten is er al snel mogelijkheid tot verbetering. Maar wanneer zit e en schoen nou echt perfect hé. Ze zitten zeker goed maar miss kan er nog wel half maatje af. Je wilt natuurlijk niet dat gaan knellen tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 23-09 21:09
@GerbenBK Afhankelijk van wat voor soort (lees: merk) fiets 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Frenz64 op 17-02-2021 17:57 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• GerbenBK
Frenz64 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:56:
@GerbenBK Afhankelijk van wat voor soort (lees: merk) fiets 8)
Haha, dan ga ik speciaal een Canyon kopen om hem bij @Ypuh in onderhoud te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Haha, interesse? Wil best een keer iets doen hoor, zo lang mensen niet met vastgeroeste geoxideerde trapassen in carbon frames aankomen of van die andere onmogelijke klussen.

Regulier onderhoud (balhoofd/wiellagers/kabels/trapas/stuurlintjes vervangen, afstellen, smeren, kraakjes oplossen dat soort dingetjes) zijn geen probleem. Niets wat een gewone fietsenmaker of hobbyist met YouTube ook niet kan, maar in de praktijk worden zulke dingen regelmatig maar half opgelost en wordt er te weinig tijd/aandacht aan besteed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
Ypuh schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:02:
[...]

Haha, interesse? Wil best een keer iets doen hoor, zo lang mensen niet met vastgeroeste geoxideerde trapassen in carbon frames aankomen of van die andere onmogelijke klussen.

Regulier onderhoud (balhoofd/wiellagers/kabels/trapas/stuurlintjes vervangen, afstellen, smeren, kraakjes oplossen dat soort dingetjes) zijn geen probleem. Niets wat een gewone fietsenmaker of hobbyist met YouTube ook niet kan, maar in de praktijk worden zulke dingen regelmatig maar half opgelost en wordt er te weinig tijd/aandacht aan besteed.
Nou ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen / leren. :) Soms wel fijn om iemand te kunnen vragen die meer ervaring heeft en weet waar je op moet letten.

Het enige dat ik nog niet gedaan heb is een balhoofd vervangen en vork inkorten. Dat staat nog op het todo lijstje.

Afgelopen weekend trouwens met de door jou aangeraden tools de bottom bracket vervangen van mijn crosser. Dat ging op 2 dingen na helemaal goed. Met de BTL-113 kreeg ik de oude cups er niet goed uit. Hij bleef niet goed 'steken' waardoor ik steeds de tool erdoorheen sloeg. Uiteindelijk wel in stukken eruit gekregen haha.

En bij het persen van de nieuwe shimano bb had ik niet goed opgelet dat de 'sleeve' tussen de 2 cups goed aligned was waardoor ik die kapot heb gedrukt. Ik heb die eruit gepeuterd dus ga ervanuit dat deze bb niet heel lang mee zal gaan doordat ie van binnen nu niet beschermd is tegen vuil. Ik zie het maar als leergeld en heb nog een 2e bb liggen. Wel fijn dus dat ik dit heb kunnen oefenen op mijn crosser zodat ik later bij mn carbon racer en c-bear bb weet waar ik op moet letten ;) .

De cups zitten prima en het fietst weer heerlijk zonder speling!

Nog bedankt voor de info!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jez94xUvrvHssMfx9rI5L97VoOs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwmw8iggbVDS35YWg8EaxpIm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door GerbenBK op 17-02-2021 18:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Wat bedoel je met sleeve? Zo'n dust cap (of hoe ze het ook maar noemen) tussen je trapas en lager? Die breken inderdaad al zo'n beetje als je er naar kijkt.

Ze zijn wel te koop voor een paar cent op Aliexpress. Uiteraard wel met een paar weken levertijd en je moet even kijken welke je dan nodig bent, maar binnen de EU betaal je daar €10 voor en kun je net zo goed een nieuwe BB kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Als ikvoor deze velg https://alexrims.com/products/boondocks-5/ tubeless tape velglint zou moeten aanschaffen, kies ik dan voor 21mm of voor 23mm?

https://alexrims.com/wp-c...ondocks5_line-drawing.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
McMiGHtY schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:39:
Als ikvoor deze velg https://alexrims.com/products/boondocks-5/ tubeless tape velglint zou moeten aanschaffen, kies ik dan voor 21mm of voor 23mm?

https://alexrims.com/wp-c...ondocks5_line-drawing.png
Geen van beide....

25!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Ypuh schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:29:
Wat bedoel je met sleeve? Zo'n dust cap (of hoe ze het ook maar noemen) tussen je trapas en lager? Die breken inderdaad al zo'n beetje als je er naar kijkt.

Ze zijn wel te koop voor een paar cent op Aliexpress. Uiteraard wel met een paar weken levertijd en je moet even kijken welke je dan nodig bent, maar binnen de EU betaal je daar €10 voor en kun je net zo goed een nieuwe BB kopen.
Dat kokertje dat fungeert als tussenstuk. Andere soort bb maar geeft wel aan wat ik bedoel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TsFG6ZfslKaIRrVUNkJLtK3gebc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aZQmDF3fAYMa4481U6EYlC5v.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door GerbenBK op 17-02-2021 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:02
@GerbenBK dat kokertje is nu niet bepaald een slijtageonderdeel. Je had gerust het oude kokertje kunnen hergebruiken, of dat van je BB in voorraad alvast kunnen gebruiken. Maar ik kan ook wel verstaan als je liever je BB niet weer losdraait/klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
CyberThijs schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:54:
@GerbenBK dat kokertje is nu niet bepaald een slijtageonderdeel. Je had gerust het oude kokertje kunnen hergebruiken, of dat van je BB in voorraad alvast kunnen gebruiken. Maar ik kan ook wel verstaan als je liever je BB niet weer losdraait/klopt :)
Ja klopt. Was bang dat ik de nieuwe lagers zou beschadigen als ik ze weer los moest hameren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Kun je die uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

En nu heeft mevrouw alle Look fietsen de deur uit gedaan en is er een F12 Dogma.... All for the gram.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:30
Stufferdt schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:28:
[...]

Het handige aan die flyby's vond ik altijd dat iemand makkelijk terug te vindenis , misschien ging het te-gemakkelijk. Maar nu hebben ze het echter helemaal dicht gegooid.

Ik weet niet of jullie het herkennen, maar fietsen verbind.
Uit diverse langere ritjes zijn "één daags" vriendschappen ontstaan. Je gaat 100+ km fietsen, je haakt bij iemand aan (of diegene bij jouw), maakt een praatje, rijdt 10-20km (zelfs wel eens 70km) met elkaar op tot de een links en de ander rechts gaat. Zelfs wel eens terras gedaan met iemand die ik onderweg tegen kwam, bleken heel veel dezelfde mensen te kennen.

Als je dan thuis kwam was het flyby openen en een kudo geven en/of toevoegen, evt. foto uitwisselen etc. Nu moet je zo iemand zijn naam gaan vragen, awkward.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:23

Stoney3K

Flatsehats!

Ypuh schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:36:
[...]

[...]

Weet eigenlijk niet zo goed waar dit vooroordeel vandaan komt, maar de meeste die ik ken met een fiets van €5k+ en er zo gesoigneerd bij lopen, rijden mij doorgaans ook het snot voor ogen. Had vroeger ook altijd het geromantiseerde beeld van een puber die met z'n stalen ros met buiscommandeurs van de kringloop en met een voetbalbroekje en gympen aan alle snelle mannen eraf rijdt, maar dat is helaas niet hoe wielrennen werkt.
Ik ben dan het 37-jarige equivalent van die puber, maar ik maak me geen illusies dat ik iemand het snot voor de ogen ga rijden. Ja, misschien opoe op de elektrische fiets. Maar aan de andere kant heb ik wel elk schroefje en moertje van dat stalen ros in de handen gehad.

Voor de rest... partypace for life, dan rij ik liever met 25 door het bronsgroene eikenhout. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 17-02-2021 21:47 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
jspr schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:40:
[...]

En nu heeft mevrouw alle Look fietsen de deur uit gedaan en is er een F12 Dogma.... All for the gram.
Zaken gaan goed!

Vind nou niet dat ze de mooiste F12 heeft uitgezocht (vind de F10 ook mooier dan de F12).

Was sowieso geen fan van Pinarello of Italiaanse fietsen in het algemeen (smaak gerelateerd dan, heb er verder niets op tegen), maar nu ik er een paar in het echt gezien heb begint het toch wel een beetje te groeien. Italiaanse frames hebben vaak nog leuke unieke details en er is echt nagedacht over de (hoge kwaliteit) lak en spuitschema's. Dat in tegenstelling tot de meeste andere merken -ook Cervelo- die er maar gewoon een of twee kleurtjes op gooien (nieuwe fietsen van Jumbo-Visma bijvoorbeeld) en de grootst mogelijke merknaam stickers uit het schap trekken. Zo lang er maar in koeienletters S-WORKS of TREK op staat is er altijd wel iemand die het koopt ook al zouden ze hem een diarree kleur meegeven.

@Grin postte een paar maanden terug deze. Die vind ik dan toch wel net ff wat gaver:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1234/3118/files/20200313_AC_Chad_Pnarello_F12_2498_2048x2048.jpg?v=1586217076

Mooiste Italiaanse fietsen blijf ik toch die van Wilier vinden. Helaas passen die mij totaal niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Ypuh op 17-02-2021 22:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:28
Dat vind ik dan weer helemaal niks (behalve de kleur). Van die gekke zwabberende lijnen, net alsof de ontwerper de pen niet recht kon houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 07:54
Moet je in het echt zien. Vind zoiets wel echt heel dik.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:58:
Had ook even met de befaamde bikeshoe4u contact gehad,
[...]
Ik had nog een kortingscode van futurumshop liggen
:?
[...]

Zijn er trouwens wel leuke (evt vrouwelijke) instagram accounts te volgen, die niet gesponsord zijn?

Uiteraard moet iedereen deze volgen, maar ik bedoel meer accounts waar beetje avonturen op beleeft worden. Zodat ik dat mooi een kan volgen vanaf de bank, want ik heb daar toch geen tijd voor. Maar wel graag zonder gesponsorde oostblok temeier.
Ypuh schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:57:
Was sowieso geen fan van Pinarello of Italiaanse fietsen in het algemeen (smaak gerelateerd dan, heb er verder niets op tegen),
Zelf heb ik ook alleen iets met Italiaans eten, niks met fietsen of auto's daarvandaan.

[ Voor 16% gewijzigd door mhr-zip op 17-02-2021 22:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Geen zorgen, vreemd gaan doen we niet. Maar toen ik eenmaal de schoenen van een vriend van mij had gepast moest ik zelf ook maar even aan het passen gaan. En als ik dan eenmaal de juiste schoen heb gevonden, gun ik het ze wel. Maar retourneren etc. gaat 10x makkelijker bij futurumshop vermoed ik. Ook gezien je mag proberen etc. O-)
mhr-zip schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:09:
Zijn er trouwens wel leuke (evt vrouwelijke) instagram accounts te volgen, die niet gesponsord zijn?

Uiteraard moet iedereen deze volgen, maar ik bedoel meer accounts waar beetje avonturen op beleeft worden. Zodat ik dat mooi een kan volgen vanaf de bank, want ik heb daar toch geen tijd voor. Maar wel graag zonder gesponsorde oostblok temeier.
Tsja, vele zijn toch influencers, worden gesponsord door een bepaald merk. Dat is voor mij niet erg, kijk ik wel doorheen. Ik volg bijvoorbeeld :
https://www.instagram.com/maschamulder/
https://www.instagram.com/kristin.atzeni/
https://www.instagram.com/pedaling.meli/
https://www.instagram.com/simonecornelisse/

[ Voor 47% gewijzigd door rolandos582 op 17-02-2021 22:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 20:08

Grin

Ride si sapis.

Zielloze witte Pina. No thank you... Staat 'm niet, die ordinaire glitter decals maken het af. Je spuit een Ferrari ook niet in Lamborghini Verde Ithaca (groen).
De F12 heb ik ook nog even naar gekeken bij Scholten Cycling, prachtige fiets maar de kleur maakt de Pinarello. De F10 vind ik qua ontwerp toch wat meer geslaagd.
Willier heb ik dan weer wat minder mee, dat is puur vanwege de calligrafie/fontkeus op de downtube. Die calligrafie schrikt mij telkens een beetje af.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 11:18
mhr-zip schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:09:

Uiteraard moet iedereen deze volgen
Ik dacht HEEE ik ben geen vrouw! Gelukkig bleek dat optioneel te zijn :)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mhr-zip
Salteh schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:10:
[...]

Ik dacht HEEE ik ben geen vrouw! Gelukkig bleek dat optioneel te zijn :)
Ik ga er wel vanuit dat je je benen scheert, anders prikt het zo.

Voor diegene die er één wil, hij is er weer:

https://www.lidl-shop.nl/CRIVIT-Fietsmontagesteun/p100285065

Afbeeldingslocatie: https://www.lidl-shop.nl/media/3929151d409461ae838413d0d5fe61af.jpeg

[ Voor 10% gewijzigd door mhr-zip op 18-02-2021 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Die crivit stand vorige week besteld en eergisteren ontvangen, erg solide ding!
Gisteravond al even gebruikt tijdens het sleutelen aan de MTB, prima apparaat d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
[...]

Ik vraag me altijd af hoe ze altijd iemand zo gek krijgen om foto's van ze te maken. Ik bedoel: die ene foto zal niet in een keer gelukt zijn, dus veel gefietst zal er niet worden...

In mijn omgeving weet ik iemand die een account om hardlopen heeft. Oud anorexia
klantje overigens.. Die loopt ook 1km en is dan een uur bezig met foto's te maken (ze doet het alleen).

Veel foto's, veel (wat ik vind) zelfverheerlijking... Wat een leven...

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Sja.. het is werk, wellicht begonnen als hobby..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinR
mhr-zip schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:46:
[...]

[Afbeelding]
Gelijk besteld, hoppa

• Ypuh
MrBarBarian schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:17:
In mijn omgeving weet ik iemand die een account om hardlopen heeft. Oud anorexia
klantje overigens.. Die loopt ook 1km en is dan een uur bezig met foto's te maken (ze doet het alleen).
Haha, dan moet je deze ook eens lezen. Een 'hiker' die dus gewoon lekker in de achteruin foto's staat te maken :+.
Prulleman schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:58:
Sja.. het is werk, wellicht begonnen als hobby..
Mjah, heb wel eens gezien dat sommige mensen echt heel snel benaderd worden hoor. Als ze bij wijze van 1.000km gefietst hebben, 3-4 leuke foto's op Instagram gezet en een keer een verhaaltje gepost hebben over een paar nieuwe schoenen, en dan al de vraag krijgen of ze er niet meer mee willen doen. Vrijwel niemand zegt nee (zou ik ook niet doen, maar heb helaas geen Instagram).

M'n zus is inmiddels ook al "Instagrammer" omdat ze veel foto's maakt van haar katten en iedere dag haar hele huis omgooit qua interieur. Het begint nu al met 'ik moet even een foto'tje maken' terwijl ze misschien 1.000 volgers heeft :/.

• RobinR
Ja ach, ik probeer me er meestal niet te druk om te maken. Als die mensen zo graag foto's willen nemen van hun workout of huishouden dan moeten ze dat vooral doen. Dat is eigenlijk alleen maar mooi om te zien dat iedereen een workout voor een andere rede doet. De ene doet het voor zijn gezondheid, en de ander doet het om een beter zelfbeeld te krijgen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prulleman
oja, helemaal waar, daarom doe ik ook niks met instagram :D
(strava is al erg genoeg O-) )

[ Voor 21% gewijzigd door Prulleman op 18-02-2021 09:12 ]

Strava

• Holk
Ach, m'n buurman heeft er eens 96 euro boete voor gekregen toen hij een selfie aan het maken was op de fiets. Meneer de snor vond het minder dus mocht er gelapt worden :+ Lekker laten, als ze er geld mee verdienen soit, zolang mensen maar beseffen dat hun plastic wereld die gepretendeerd wordt nep is zal het allemaal wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09:21
mhr-zip schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:41:
[...]

Ik weet niet of jullie het herkennen, maar fietsen verbind.
Uit diverse langere ritjes zijn "één daags" vriendschappen ontstaan. Je gaat 100+ km fietsen, je haakt bij iemand aan (of diegene bij jouw), maakt een praatje, rijdt 10-20km (zelfs wel eens 70km) met elkaar op tot de een links en de ander rechts gaat. Zelfs wel eens terras gedaan met iemand die ik onderweg tegen kwam, bleken heel veel dezelfde mensen te kennen.
Fietsen verbind zeker! Maar bij mij dan voornamelijk met vrienden die ik al heb en waarmee je nu ook nog kan gaan fietsen. Een dag op pad met een groepje is altijd echt een leuke ervaring. In mijn groep zijn we allemaal rond de 30 en doen dan nog weleens een rondje langs ouderlijke huizen voor koffie/lunch. Echt een aanrader, ouders vinden het ook altijd erg leuk.

Moet eerlijk zeggen dat het namelijk altijd een bewuste keuze is als ik alleen fiets. Zeker na een drukke dag/week vind ik het heerlijk om gewoon even lekker nergens aan te denken en de stad uit te zijn.

Mensen die dan in je wiel gaan hangen en/of tegen je gaan praten (hoewel ik vind dat je wel even wat moet zeggen als je in iemands wiel gaat zitten) beschouw ik altijd als een beetje irritant. Als ik vermoed dat iemand die ik passeer in mijn wiel gaat zitten geef ik bij het inhalen daarom altijd even gas.

En als ze dan toch blijven kleven hou ik in of neem ik een afslag. Daarom rij ik alleen ook niet vaak een rondje ringvaart of hoep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 16:13
mhr-zip schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:46:
[...]

[Afbeelding]
heb deze standaard al enkele jaren. Werkt prima al ben ik wel wat voorzichtiger met het klemmen van de fiets (ivm lakschade..) altijd verstandig om er even een doek of iets tussen te doen ipv direct de fiets..

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:08:
[...]

Haha, dan moet je deze ook eens lezen. Een 'hiker' die dus gewoon lekker in de achteruin foto's staat te maken :+.
Omdat de natuur goed voor haar gezorgd heeft, is ze bekend. En dan bedoel ik niet de natuur in de achtertuin. (Natuur en waarschijnlijk ook een collega van Robert Schoemacher)
[...]

Mjah, heb wel eens gezien dat sommige mensen echt heel snel benaderd worden hoor. Als ze bij wijze van 1.000km gefietst hebben, 3-4 leuke foto's op Instagram gezet en een keer een verhaaltje gepost hebben over een paar nieuwe schoenen, en dan al de vraag krijgen of ze er niet meer mee willen doen. Vrijwel niemand zegt nee (zou ik ook niet doen,
Als ik morgen een auto aangeboden krijg met paar stickers van de plaatselijke dealer en verder gratis mag rijden zeg ik waarschijnlijk ook geen nee. Maar het is natuurlijk een beetje wat je ervoor terug moet doen, en vaak wordt het dan onnatuurlijk.

Bij Sanne Hit vind ik de evt sponsoring niet overheersend. Zeker niet ten opzichte van de kwaliteit van de rest. Maar als je advocaat bent, hoef je er ook je brood niet mee te verdienen.
maar heb helaas geen Instagram
Moet lukken met jouw ICT skills >:)
Louislouislouis schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:18:
[...]
Moet eerlijk zeggen dat het namelijk altijd een bewuste keuze is als ik alleen fiets. Zeker na een drukke dag/week vind ik het heerlijk om gewoon even lekker nergens aan te denken en de stad uit te zijn.

Mensen die dan in je wiel gaan hangen en/of tegen je gaan praten (hoewel ik vind dat je wel even wat moet zeggen als je in iemands wiel gaat zitten) beschouw ik altijd als een beetje irritant. Als ik vermoed dat iemand die ik passeer in mijn wiel gaat zitten geef ik bij het inhalen daarom altijd even gas.

En als ze dan toch blijven kleven hou ik in of neem ik een afslag. Daarom rij ik alleen ook niet vaak een rondje ringvaart of hoep.
Je hebt 2 varianten.

Het ongevraagd er achter hangen, dat is sowieso irritant. Maar die ben je zo kwijt, of ik geef gas of ik knijp in me rem.

Je hebt ook het (lastiger voor wielerautisten): Hoi (en dan heb je diverse smaken).

- vind je het goed dat ik even met je mee fiets.
- mooie fiets, bevalt tie?
- kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer.
- etc.

Ik heb nog nooit mee gemaakt dat er niet enthousiast op gereageerd werd. (Als iemand het irritant vind, merk je dat snel genoeg en dan knijp je in je rem en later :w ).

Het is niet dat ik dat altijd doe, maar het gebeurt mij ook. Als ik op een lange weg fiets en je kruipt langzaam naar iemand toe, ga ik er niet in het rood overheen (dat is voor de ongevraagd aanklamp types). Dus heb ik de keuze of op gepaste afstand er achter of even aanmelden.

(Ja het is nu Corona, dus is het allemaal even anders dan vroeger ;( ).

[ Voor 44% gewijzigd door mhr-zip op 18-02-2021 09:42 ]

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 17:05
[...]

Jammer, ik vond haar vorige looks mooier. :+

Ik ga eerdaags eens kijken naar een Rose Pro Cross (welke ook op het fiets forum langs kwam). Mijn maat en lijkt mij een hele mooie vervanging van mijn hybride mtb, en daarmee mijn winter fiets. Zou de eerste keer voor mij zijn voor een fiets met schijfremmen, maar dit ziet er tot nu toe goed onderhouden uit op de foto's.

Strava & Untappd - Do not combine!

• MrBarBarian
mhr-zip schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:25:
[...]

Omdat de natuur goed voor haar gezorgd heeft, is ze bekend. En dan bedoel ik niet de natuur in de achtertuin. (Natuur en waarschijnlijk ook een collega van [url="https://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Schoemacher"]Robert Schoemacher
Dat is bij 99% van die foto's zo. Vraag iemand 5 minuten na het bekijken van de foto op welke fiets ze reed, en de kans is vrij groot dat diegene dat niet weet. Zelfde geld waarschijnlijk voor de haarkleur.

Andere 'details' hadden vooral de aandacht.

Daarom snap ik ook niet helemaal waarom die merken erin stappen. Soms, heel soms, zitten er echt mooie foto's bij. Maar meestal is de vleeskeuring toch het belangrijkste component volgens mij.

Voordeel van de instagrammers is dat het absoluut niet te kwantificeren is of ze nu daadwerkelijk heeft bijgedragen aan een hogere verkoop (en dat is toch waar het om draait lijkt me)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
MrBarBarian schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:42:
[...]

Dat is bij 99% van die foto's zo. Vraag iemand 5 minuten na het bekijken van de foto op welke fiets ze reed, en de kans is vrij groot dat diegene dat niet weet. Zelfde geld waarschijnlijk voor de haarkleur.

Andere 'details' hadden vooral de aandacht.

Daarom snap ik ook niet helemaal waarom die merken erin stappen. Soms, heel soms, zitten er echt mooie foto's bij. Maar meestal is de vleeskeuring toch het belangrijkste component volgens mij.

Voordeel van de instagrammers is dat het absoluut niet te kwantificeren is of ze nu daadwerkelijk heeft bijgedragen aan een hogere verkoop (en dat is toch waar het om draait lijkt me)
Sex sells. Daarbij is de sponsoring vaak in vorm van het product zelf en dat kost niet zoveel natuurlijk (kostprijs product). Dat je naast het product er ook (serieus) geld voor krijgt moet je we echt veel volgers hebben volgens mij (of een onaantrekkelijk product).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik heb zelf een Instagram account met 1300 volgers voor wat motoravonturen... en idd, dan komen er wel wat aanbiedingen binnen. Maar dat beperkt zich vooral tot een of andere sweater die je dan gratis krijgt en moet dragen op je foto's, of een fancy dopper flesje...

Op de motor kwamen we ook redelijk wat andere instagrammers tegen en dat is serieus HARD werken. Een stelletje met 70k volgers was totaal niet aan het genieten van hun trip, maar was constant bezorgd of ze wel 'content' konden maken. Scheuren als een malle van A naar B en dan ff snel wat foto's maken en doen alsof het hemels was, maar ondertussen alweer denken aan het volgende moment.

Die instagrammers werken er echt hard voor en stressen 'm ook flink. Geen leuk leven imo, maar als je er goed aan trekt en je wat momentum hebt (30-50k volgers), dan kun je er een maandsalaris mee verdienen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 11:18
Ik heb vorig jaar ook wel wat spulletjes van Shimano gehad, maar dat was volgens mij meer om een goede relatie op te bouwen en niet per se om me om te kopen ;-).

Verder ook niet met afspraken of belofte van positieve reviews (ik link op mijn FC-R9100-P pagina gewoon naar GPLama's review b.v.).

Dat ging ongeveer zo:
Ooit op de BikeMotion met Ben gesproken, na emailadressen van Shimano medewerkers te gokken via linkedin (deze contactpagina bestond toen nog niet).

Toen een beetje gepraat over wat ik nou eigenlijjk wou en wat we voor elkaar kunnen betekenen.

ik heb iets gezegd als "hoi ik ben niet uit op gratis spullen, ik wil gewoon toegang tot jullie nieuws/persberichten net als andere sites.. want als er nieuw Di2 spul uitkomt wil ik dat niet op een andere site uitvinden maar gewoon in m'n mailbox".

Maar goed, toen hebben ze me ook wat spulletjes beloofd, want ik reed nog op de vorige generatie Di2.

Vorig jaar heb ik van ze mogen ontvangen..
  • Ultegra FD-R8050
  • Ultegra RD-R8050
  • EW-RS910 Junction
  • Ketting en Dura-Ace cassette
  • FC-R8000 crank
  • FC-R9100-P power meter (6 maanden later, mijn Gen. 2 stages was verdronken)
  • Disc rotors
Kost ze natuurlijk niet zo veel als het mij zou kosten, maar ik was er wel blij mee ;).

Heb elke keer ook steeds gevraagd "wanneer wil je dit terug hebben" en het antwoord was altijd "als je ermee gereden hebt kunnen we het toch niet meer verkopen, dus je kunt de spullen houden. Je mag ze wel terugsturen als je dat per se wil, maar van ons hoeft het niet".

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Salteh schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:00:
Ik heb vorig jaar ook wel wat spulletjes van Shimano gehad, maar dat was volgens mij meer om een goede relatie op te bouwen en niet per se om me om te kopen ;-).

Verder ook niet met afspraken of belofte van positieve reviews (ik link op mijn FC-R9100-P pagina gewoon naar GPLama's review b.v.).

Dat ging ongeveer zo:
Ooit op de BikeMotion met Ben gesproken, na emailadressen van Shimano medewerkers te gokken via linkedin (deze contactpagina bestond toen nog niet).

Toen een beetje gepraat over wat ik nou eigenlijjk wou en wat we voor elkaar kunnen betekenen.

ik heb iets gezegd als "hoi ik ben niet uit op gratis spullen, ik wil gewoon toegang tot jullie nieuws/persberichten net als andere sites.. want als er nieuw Di2 spul uitkomt wil ik dat niet op een andere site uitvinden maar gewoon in m'n mailbox".

Maar goed, toen hebben ze me ook wat spulletjes beloofd, want ik reed nog op de vorige generatie Di2.

Vorig jaar heb ik van ze mogen ontvangen..
  • Ultegra FD-R8050
  • Ultegra RD-R8050
  • EW-RS910 Junction
  • Ketting en Dura-Ace cassette
  • FC-R8000 crank
  • FC-R9100-P power meter (6 maanden later, mijn Gen. 2 stages was verdronken)
  • Disc rotors
Kost ze natuurlijk niet zo veel als het mij zou kosten, maar ik was er wel blij mee ;).

Heb elke keer ook steeds gevraagd "wanneer wil je dit terug hebben" en het antwoord was altijd "als je ermee gereden hebt kunnen we het toch niet meer verkopen, dus je kunt de spullen houden. Je mag ze wel terugsturen als je dat per se wil, maar van ons hoeft het niet".
Dus voor de huidige prijzen op marktplaats hebben ze je toch een maandsalaris gegeven :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 16:13
kan het wel waarderen als bedrijven er zo mee omgaan. Vind vooral de insta ad's etc soms iets te opvallend. Krijg korting dit.. super product dat etc.. Subtiel mag..
Soms een keer een post met wat reviewcommentaar kan ze helpen maar zelf heb je er ook niet veel aan als je vandaag product x de hemel in prijst en een half jaar later weer iets anders promoot dat het beste ooit is.. :?

ach leuk om bepaalde mensen te volgen op insta...

maar kijk al weer uit naar het betere weer. temperaturen gaan de goede kant op (zondag 18 graden...) bijna tijd voor kort-kort O-)

...

Pagina: 1 ... 229 ... 684 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).