Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 230 ... 685 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ik post ook genoeg foto's bij mijn ritten op strava en op instagram zet ik de wat leukere volgers.
Maar besteed er niet heel veel extra tijd aan, goed je stopt soms als je wat leuks ziet maar verder nee.
Gewoon voor mezelf om terug te kijken, maar ook voor de volgers (en dan met name m'n ouders bijvoorbeeld die het leuk vinden om te zien)

Nooit aanbiedingen gehad overigens.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:32
Salteh schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:00:
Verder ook niet met afspraken of belofte van positieve reviews
Mja je maakt een DI2 website dus je wilt ook alleen maar Shimano 8)

Maar iedereen mag naar mij opsturen wat ze willen, maar ik wil mij niet beperken tot dat ene merk. Nu heb je bij groepsets niet zoveel smaken. Maar bij kleding, fietsmerken, wielen etc wel. En als ik dan alleen mag fietsen in kleding van merk x, en ondertussen komt merk y met een beter product.....

Dus ik heb meer problemen met de beperkingen die mij opgelegd zouden worden. Nou heb ik er ook geen goede kop voor, dat helpt ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 18-02-2021 10:23 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:22:
Wanneer ze jou slijtage onderdelen gaan sponsoren gaan ze failliet.

>:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:49

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik post ook genoeg foto's bij mijn ritten op strava en op instagram zet ik de wat leukere volgers.
Maar besteed er niet heel veel extra tijd aan, goed je stopt soms als je wat leuks ziet maar verder nee.
Gewoon voor mezelf om terug te kijken, maar ook voor de volgers (en dan met name m'n ouders bijvoorbeeld die het leuk vinden om te zien)

dan ga eens wat meer kilometers maken...met die paar kilometer per jaar die jij maakt kun je ook niet verwachten dat je iets voor niks krijgt :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
mhr-zip schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:24:
[...]

Als ze jou slijtage onderdelen gaan sponsoren gaan ze failliet.

>:)
En toch ik zou wel goede duurtester zijn 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:22

McMiGHtY

- burp -

Als je nu is standaard zo'n hippe "saddle bag" aan je fiets knoopt en ook is foto's van je koppie thee met hippe 9-duizend granen koekje post. En kun je niet gewoon even routes in Komoot maken? Moeten we anders is een keer een wedstrijdje doen?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:31:
foto's van je koppie thee met hippe 9-duizend granen koekje post.
Als je het zo bekijkt, misschien wil mijn bakker de krentenbollen voortaan wel sponsoren >:)

Mja wordt weer een probleem als ik trek heb in een banaan -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

mhr-zip schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:35:
[...]

Als je het zo bekijkt, misschien wil mijn bakker de krentenbollen voortaan wel sponsoren >:)

ik wil alleen kleding gesponsord krijgen :+ geef graag geld uit aan het hele fiets gebeuren maar fietskleding kopen (en zeker shirtjes) krijg ik iedere keer opnieuw weer buikpijn van. vind shirtjes van Rapha en Le Col echt heel vet maar kan daar mijn geld gewoon niet aan kwijt (vooral ook omdat ze nooit echt goed in de aanbieding komen 8)7 )

dus ga ik iedere keer maar naar de Pearl Izumi outlet store in Valkenburg en daar graaien in de koopjeshoek O+

/edit: ok ik quote je verkeerde post...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• mhr-zip
Nutterd schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:37:
[...]

ik wil alleen kleding gesponsord krijgen :+ geef graag geld uit aan het hele fiets gebeuren maar fietskleding kopen (en zeker shirtjes) krijg ik iedere keer opnieuw weer buikpijn van. vind shirtjes van Rapha en Le Col echt heel vet maar kan daar mijn geld gewoon niet aan kwijt (vooral ook omdat ze nooit echt goed in de aanbieding komen 8)7 )

dus ga ik iedere keer maar naar de Pearl Izumi outlet store in Valkenburg en daar graaien in de koopjeshoek O+
Kleding krijgen van Rapha betekend dat je je Perfetto niet meer aan mag :w

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:35:
[...]

Ik zie een linkje gelegd worden:

https://lh3.googleusercon...U4TPXR-fE5_svXftCWQFUUn_8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

mhr-zip schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:40:
[...]

krijgen betekend dat ik er niks voor terug hoef te doen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

[...]

Volgens mij de kleding van Rapha ook wel dikke ok... #geenprobleem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
[...]

Niet op foto mag zetten ;)

• DDX
  • Nu online
McMiGHtY schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:31:
Als je nu is standaard zo'n hippe "saddle bag" aan je fiets knoopt en ook is foto's van je koppie thee met hippe 9-duizend granen koekje post. En kun je niet gewoon even routes in Komoot maken? Moeten we anders is een keer een wedstrijdje doen?
Volgens mij heb ik wel een redelijke hippe zadeltas (tailfin aeropack).
En in komoot heb ik ook wel eens wat routes gemaakt.
En foto's wat ik eet bij bakkertjes post ik ook wel eens ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Schandalig dat je dan nog niet benaderd bent! Ligt het misschien aan je baard? Of heb je geen "dangle mug" aan die tailfin hangen? Post je wel in het Engels?

"hello..ent welkom too the flog"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Ik merk dat ik steeds minder foto's maak tijdens het fietsen gezien ik aan het fietsen ben en als ik fiets ben ik met mijn klim tijden en Watts bezig.
Als je later weinig reacties krijgt op je fotos' nou dan is de keuze snel gemaakt.

M.b.t. influencers, veel gaan fietsen met hun vriend zodat die de foto kan maken, maar dat moet ook vermoeiend zijn gezien 1 foto nooit genoeg is natuurlijk....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:28
jspr schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:52:
Ik merk dat ik steeds minder foto's maak tijdens het fietsen gezien ik aan het fietsen ben en als ik fiets ben ik met mijn klim tijden en Watts bezig.
Als je later weinig reacties krijgt op je fotos' nou dan is de keuze snel gemaakt.

M.b.t. influencers, veel gaan fietsen met hun vriend zodat die de foto kan maken, maar dat moet ook vermoeiend zijn gezien 1 foto nooit genoeg is natuurlijk....
Ik zie het altijd voor mij dat dit soort "influencers" de fiets op de trekhaak gooien, uitstappen op een mooi punt, haartjes en kleertjes netjes, uit de auto stappen. Fiets van de trekhaak. Even het product open maken / zogenaamd eten / drinken, of recht trekken / hangen, een 500-tal fotos, en terug in de auto. Thuis na-bewerken, alle duckface foto's er uit halen, degene die te enthousiast zijn er uit, alles waar de belichting niet goed is of onscherp er uit. Houden ze er nog 10 over. Foto's met andere mensen er uit, en whoppa. Keuze uit 3 "gemaakte" foto's. Daar gaan ze dan even voor zitten en dan is er een nieuwe Instagram post. Toch heel wat werk eigenlijk. En dat allemaal voor een 20 tal repen of een Rapha shirtje.

Ik hou het wel bij kleding aan, eten en drinken mee en fietsen. Als ik iets moois zie maak ik wel een foto, waarna ik er vaak achter kom dat die toch onscherp was (en dan post ik hem niet).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 14:13

Grin

Ride si sapis.

Nutterd schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:37:
[...]
vind shirtjes van Rapha en Le Col echt heel vet maar kan daar mijn geld gewoon niet aan kwijt (vooral ook omdat ze nooit echt goed in de aanbieding komen 8)7 )
[...]
Bedankt voor het noemen van Le Col, kende dat merk niet, mooie kleding wat ik zo zie op hun website. Van reguliere kleding is er bijna geen premium merk waar ik niet de complete historie van ken, maar van wielerkleding... Geen idee...
Zie hier vaak goedkope(re) wielerkleding voorbijkomen - mijn mening/eerste indruk - en heb eigenlijk nooit geïnvesteerd in goede/mooie/degelijke wielerkleding. Enkele maanden terug een beetje geïnvesteerd in Look kleding. Heel erg tevreden over maar ik verwacht niet dat dit gretig aftrek vindt op GoT (helaas...). ;) Daarbij nog een zomersetje van Q36.5, even afwachten of dat iets is. Maar dan nog heb ik veel goedkope meuk in de kast hangen; slechte clubkleding en 13 in een dozijn Castelli kleding, weinig mis mee uiteraard. Maar daar wil ik dit jaar toch verandering in aanbrengen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• mhr-zip
Frank Lammers mag alleen naar de Jumbo :')

Ik snap ook wel dat hij BN-er is, en een iets ander contract heeft
Grin schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:58:
Van reguliere kleding is er bijna geen premium merk waar ik niet de complete historie van ken
Hugo Boss O-)

[ Voor 25% gewijzigd door mhr-zip op 18-02-2021 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 12:23
Ik krijg de foto van de bar bag niet meer uit mijn kop en schiet telkens in de lach :+ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Heyster op 18-02-2021 11:01 ]

a backup is a man's best friend

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Raznov schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:58:
[...]

Ik zie het altijd voor mij dat dit soort "influencers" de fiets op de trekhaak gooien, uitstappen op een mooi punt, haartjes en kleertjes netjes, uit de auto stappen. Fiets van de trekhaak. Even het product open maken / zogenaamd eten / drinken, of recht trekken / hangen, een 500-tal fotos, en terug in de auto. Thuis na-bewerken, alle duckface foto's er uit halen, degene die te enthousiast zijn er uit, alles waar de belichting niet goed is of onscherp er uit. Houden ze er nog 10 over. Foto's met andere mensen er uit, en whoppa. Keuze uit 3 "gemaakte" foto's. Daar gaan ze dan even voor zitten en dan is er een nieuwe Instagram post. Toch heel wat werk eigenlijk. En dat allemaal voor een 20 tal repen of een Rapha shirtje.

Ik hou het wel bij kleding aan, eten en drinken mee en fietsen. Als ik iets moois zie maak ik wel een foto, waarna ik er vaak achter kom dat die toch onscherp was (en dan post ik hem niet).
Precies dat, en vooral het continue na moeten denken over content is gebleken dat het té veel druk genereerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 23:02

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:41:

Als je dan thuis kwam was het flyby openen en een kudo geven en/of toevoegen, evt. foto uitwisselen etc. Nu moet je zo iemand zijn naam gaan vragen, awkward.
Ik weet niet of er vriendschappen ontstaan, maar ik iemand vroeg bij de Halve Maan in de Meije om op zijn fiets te letten en toen vertelde hij 120 km voor college uit te fietsen maar ook benieuwd was of hij op tijd voor college ging zijn. Dan wil ik dat toch weten en is een fly by handig. Maar ik snap de privacy ook heel goed. Inmiddels heb ik ook zo'n cirkel om mijn vertrekpunt staan om mensen met minder goede bedoelingen niet wijzer te maken. Een clubgenootje vertelde dat zij na een rit werd toegevoegd door mannen en haar vriend waarmee zij reed niet. Dat is voor haar reden om het hele profiel op gesloten te zetten.
MrBarBarian schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:17:
[...]

Ik vraag me altijd af hoe ze altijd iemand zo gek krijgen om foto's van ze te maken. Ik bedoel: die ene foto zal niet in een keer gelukt zijn, dus veel gefietst zal er niet worden...

In mijn omgeving weet ik iemand die een account om hardlopen heeft. Oud anorexia
klantje overigens.. Die loopt ook 1km en is dan een uur bezig met foto's te maken (ze doet het alleen).

Veel foto's, veel (wat ik vind) zelfverheerlijking... Wat een leven...
Er zijn er wel een paar met dat soort klachten en ook allemaal daarna een studie gedaan in de sociale wetenschappen. Ik zou zelf niet snel mijn hardlooptraining onderbreken voor een hele fotosessie. Ik zie dat mijn buurtgenootje dat wel doet en zij heeft ook nog eens amper sponsoren, maar wel veel volgers.

Iemand als Japke laat veel foto's door haar vriend maken en dan zijn Canyon en Rapha weer blij. Al zijn die foto's zo inwisselbaar dat het ook een sessie kan zijn geweest. Vooral alles wat je doet in een story zetten met een bedrijfsnaam (want gratis wijntje drinken dan) lijkt mij een verschrikkelijk gedoe, maar goed dat moet iedereen zelf weten.

Of het Canyon echt helpt in de verkoop door een triatleet die niet eens kan inklikken op een dure Aeroad te zetten dat weet ik niet. Het lijkt soms wel of de marketingafdeling zichzelf in stand weet te houden met dit soort acties.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
mhr-zip schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:59:
[...]

Frank Lammers mag alleen naar de Jumbo :')

Ik snap ook wel dat hij BN-er is, en een iets ander contract heeft
Profs mogen vaak ook niet met andere kleding, zadels ed fietsen.
Gabba's worden (meer werden want er zijn genoeg andere opties tegenwoordig) logo's afgeplakt dus.
En zadels ook logo zwart maken bijvoorbeeld omdat ze perse met bepaald zadel willen fietsen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

off-topic:
Leuk voor polo's wanneer deze in de aanbieding zijn. Verder vermijden; ongeïnspireerde overbetaalde eenheidsworst. Hun parfum voor heren is dan wel weer bovengemiddeld goed maar extreem herkenbaar. Ik stond regelmatig in de lift met een collega, beginnen rond dezelfde tijd, en die heeft blijkbaar een verzameling Boss luchtjes. Ik herkende ze bijna allemaal; hij was echt stomverbaasd. Soms riep ik in de fietsenkelder al: Boss Bottled! Dan keek hij achterom en zei: HOE RUIK JIJ DAT VAN 15 METER AFSTAND! _O-

[ Voor 14% gewijzigd door Grin op 18-02-2021 11:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Grin schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:10:
[...]

off-topic:
Leuk voor polo's wanneer deze in de aanbieding zijn. Verder mijden als de pest. Ongeïnspireerde overbetaalde eenheidsworst. Hun parfum voor heren is dan wel weer bovengemiddeld goed maar extreem herkenbaar. Ik stond regelmatig in de lift met een collega, beginnen rond dezelfde tijd, en die heeft blijkbaar een verzameling Boss luchtjes. Ik herkende ze bijna allemaal; hij was echt stomverbaasd. Soms riep ik in de fietsenkelder al: Boss Bottled! Dan keek hij achterom en zei: HOE RUIK JIJ DAT VAN 15 METER AFSTAND! _O-
probeerde ik vroegaahhh in de kroeg bij de chickies! je kunt je voorstellen dat ik vaak alleen naar huis ging :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:02
[...]
Maar dan nog heb ik veel goedkope meuk in de kast hangen; slechte clubkleding en 13 in een dozijn Castelli kleding, weinig mis mee uiteraard. Maar daar wil ik dit jaar toch verandering in aanbrengen.
Persoonlijk vind ik castelli al behoorlijk aan de prijs, interessant hoe referentiekaders zo verschillend kunnen zijn.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:08:
[...]

Profs mogen vaak ook niet met andere kleding, zadels ed fietsen.
Gabba's worden (meer werden want er zijn genoeg andere opties tegenwoordig) logo's afgeplakt dus.
En zadels ook logo zwart maken bijvoorbeeld omdat ze perse met bepaald zadel willen fietsen.
Volgens mij kun je van de gabba nog steeds de "black out" versie kopen en die heeft zwarte logo's

https://www.castelli-cycl...-jackets/p/451950221P-085

GABBA ROS 4519502-710 | BLACK OUT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 19:18
@Owios De afgelopen paar jaar heett Castelli zijn prijzen behoorlijk omhoog gegooid. Waarschijnlijk zijn ze van mening dat ze kwalitatief gelijkwaardig zijn met Assos wat nou ook niet bekend staat om zijn lage prijzen.

Nb. iemand de nieuwe fietsbrillen van Assos al gezien ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Owios schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:13:
[...]

Persoonlijk vind ik castelli al behoorlijk aan de prijs, interessant hoe referentiekaders zo verschillend kunnen zijn.
Full price of in de opruiming voor 50% scheelt al een slok op een borrel (nu is met corona alles gangbaar wel uitverkocht, maar voorgaande jaren niet).

Veel mensen zijn lovend over de Galibier Mistral's, dat hij bijna net zo goed is als de Gabba/Perfetto.
Ik heb alleen beetje hetzelfde betaald voor de Gabba en Perfetto dan die jasjes van Galibier. Alleen zijn ze dan niet bijna net zo goed.

@Owios verder is "@Grin en kleding" een speciaal geval, we hebben nog geen passende hulp voor hem kunnen vinden :(:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Owios
mhr-zip schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:31:
[...]

Full price of in de opruiming voor 50% scheelt al een slok op een borrel (nu is met corona alles gangbaar wel uitverkocht, maar voorgaande jaren niet).

Veel mensen zijn lovend over de Galibier Mistral's, dat hij bijna net zo goed is als de Gabba/Perfetto.
Ik heb alleen beetje hetzelfde betaald voor de Gabba en Perfetto dan die jasjes van Galibier. Alleen zijn ze dan niet bijna net zo goed.

@Owios verder is "@Grin en kleding" een speciaal geval, we hebben nog geen passende hulp voor hem kunnen vinden :(:)
Haha ik volg dit topic al wat langer en heb al foto's voorbij zien komen waarbij Piet 'Grin' Mondriaan flink loopt te shinen.

Ja, ik hield ook de opruiming in de gaten, maar dit jaar is het inderdaad alleen maar xxxl en xxs wat over is. Hopelijk komend jaar meer succes ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09 07:59
mhr-zip schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:31:
Grin en speciaal? :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Afbeeldingslocatie: https://memegenerator.net/img/instances/59740375/mama-always-said-imim-special.jpg

Als er ooit weer een tweakerrit komt, moet ik echt al @Grin's consumpties betalen

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:27
Waarom zou een hondenbezitter het in zijn hoofd halen om met een sterke zaklamp in de ogen van een fietser te schijnen? Vanochtend kom ik op een fietspad, stadje verlatend, een hondenuitlater tegen. Die vond het geinig om met een enorm sterke lamp in mijn ogen te schijnen. Mijn lamp kan behoorlijk wat licht geven, dus die met 1 klik op max en omhoog gericht.
Mijn lamp stond behoorlijk laag en op eco stand, daarbij best wat tegenliggers gehad. Auto's waarschuwen al snel als ik mijn licht niet goed heb staan, dus kans dat ik die vent verblindde was al klein. Daarbij gebeurde het aan het begin van een bocht naar rechts. Mijn lichtbundel gaat dus al langs de man en niet vol erop.

Zou die man nu echt gedacht hebben toen hij thuis vertrok "Zo, sterke zaklamp mee, ga ik ff lekker elke fietser in de ogen schijnen"

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 15:01
Ramon 73 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:23:
Waarom zou een hondenbezitter het in zijn hoofd halen om met een sterke zaklamp in de ogen van een fietser te schijnen? Vanochtend kom ik op een fietspad, stadje verlatend, een hondenuitlater tegen. Die vond het geinig om met een enorm sterke lamp in mijn ogen te schijnen. Mijn lamp kan behoorlijk wat licht geven, dus die met 1 klik op max en omhoog gericht.
Mijn lamp stond behoorlijk laag en op eco stand, daarbij best wat tegenliggers gehad. Auto's waarschuwen al snel als ik mijn licht niet goed heb staan, dus kans dat ik die vent verblindde was al klein. Daarbij gebeurde het aan het begin van een bocht naar rechts. Mijn lichtbundel gaat dus al langs de man en niet vol erop.

Zou die man nu echt gedacht hebben toen hij thuis vertrok "Zo, sterke zaklamp mee, ga ik ff lekker elke fietser in de ogen schijnen"
lijkt me sterk maar wellicht was die persoon van mening dat hij er last van had en je dat op een niet bepaalt galante manier duidelijk wilde maken..?

neemt niet weg dat het niet bijzonder prettig is dat iemand zoiets doet.. Kan ook met zijn verkeerde been uit bed zijn gestapt..

...

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:03

Eén keertje van schrik in de richting van de lamp spuiten met een bidon sportdrank en het probleem is opgelost. >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06

Les 1 als je op de fiets stapt: Zorg dat je in staat bent tot 10 te tellen; laat gaan laat gaan. En anders; stop even, en vraag of hij beseft dat ie je verblind. Een goed (rustaaaaaghhh) gesprek doet wonderen. Maar beter, gewoon negeren en doorrrrr.

Jouw foto's zijn altijd geweldig! Normaal scroll ik snel door mijn strava timeline, maar bij foto's blijf ik graag hangen. Ik vind het vooral gaaf dat je én zoveel kilometers, én hoog tempo hebt, maar dan ook nog eens briljante foto's maakt. Petje af.
MrBarBarian schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:17:
[...]

Veel foto's, veel (wat ik vind) zelfverheerlijking... Wat een leven...
Het meest extreme kom je tegen op TikTok. Dames vrijwel naakt die dan zeggen dat ze Yoga doen, ergens op een onmogelijke plek waar je niet eens een normale zonnegroet zou kunnen doen, zonder mat etc. Alles voor de likes. Op racefietsen idem dito vrijwel naakt. Ik vind dat zo triest. Mannen mogen vrouwen niet objectificeren, maar vrouwen mogen zichzelf wel als sexobject positioneren. Ik snap het niet meer. 8)7 Het zal de generatiekloof wel zijn.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Altijd van zulke gekke verhalen, je kan zo iemand ook gewoon vragen wat zijn probleem is... @Ramon 73

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Zou het kunnen dat je lamp tóch voor irritatie zorgde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hahaha en bedankt heren. :)

Moet je voor de lol hier eens kijken; lach me helemaal dood om dat rariteitenkabinet.
Om jezelf kunnen lachen is een must, helemaal met zo'n 'smaak'; (te) grote ego's gaan alleen maar stinken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 16:40

Stoney3K

Flatsehats!

Grin schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:56:
Hahaha en bedankt heren. :)

Moet je voor de lol hier eens kijken; lach me helemaal dood om dat rariteitenkabinet.
Een beetje om jezelf kunnen lachen is een must, helemaal met zo'n 'smaak'; (te) grote ego's gaan alleen maar stinken. ;)
Korte samenvatting: Snobs gonna snob. :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Exact. :Y

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:27
418O2 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:59:
Altijd van zulke gekke verhalen, je kan zo iemand ook gewoon vragen wat zijn probleem is... @Ramon 73
Ik koos voor de aanpak van @Mistraller : laat gaan laat gaan. HIj zei/riep er nog iets bij dat zeker niet duidelijk was, leek op onsamenhangend dronkenmansgelal. Voor hetzelfde geld heeft zo'n kerel ergens achteraf drie dagen gezopen (toch carnavalsperiode hier in het diepe zuiden) en gaat ff na avondklok hondje uitlaten.
Smultie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:02:
[...]

Zou het kunnen dat je lamp tóch voor irritatie zorgde?
Niks is onmogelijk. Maar zat tegenliggers gehad en automobilisten waarschuwen snel als ik lampje verkeerd heb staan. En gezien de positie in de bocht lijkt het vrij sterk dat er licht op de vent zou vallen.

[ Voor 26% gewijzigd door Ramon 73 op 18-02-2021 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:55
[...]

Bedankt voor het noemen van Le Col, kende dat merk niet, mooie kleding wat ik zo zie op hun website. Van reguliere kleding is er bijna geen premium merk waar ik niet de complete historie van ken, maar van wielerkleding... Geen idee...
Zie hier vaak goedkope(re) wielerkleding voorbijkomen - mijn mening/eerste indruk - en heb eigenlijk nooit geïnvesteerd in goede/mooie/degelijke wielerkleding. Enkele maanden terug een beetje geïnvesteerd in Look kleding. Heel erg tevreden over maar ik verwacht niet dat dit gretig aftrek vindt op GoT (helaas...). ;) Daarbij nog een zomersetje van Q36.5, even afwachten of dat iets is. Maar dan nog heb ik veel goedkope meuk in de kast hangen; slechte clubkleding en 13 in een dozijn Castelli kleding, weinig mis mee uiteraard. Maar daar wil ik dit jaar toch verandering in aanbrengen.
Tip: Le Col heeft een Strava Club en challenges waarmee je €55 korting op hun kleding krijgt. Heb evt. nog wel een code voor de liefhebber (PB maar).

Komoot

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 22:40
[...]

Bij het gebrek aan nieuwe fietsen kopen de afgelopen jaren ook maar wat geïnvesteerd in nieuwe wielerkleding (en eigenlijk alles behalve een nieuw frame :)). O.a. 2 zomersets van MAAP, een broek van Q36.5, Lake schoenen, Lazer helm en nog wat Assos accesoires (had al 2 winterjacks van Assos die er na 2-3 jaar intensief gebruik nog perfect uitzien).

Kort samengevat; fietskleding is ontzettend duur geworden, maar zoals eigenlijk alles met fietsen; you get what you pay for. De sweetspot qua prijs/kwaliteit ligt in mijn beleving een beetje rond merken als Gore/Sportful/Vermarc en voor de 2-3x zoveel die je betaald bij Assos krijg je natuurlijk niet 2-3x zulke goede kleding, maar er is doorgaans wel een merkbaar verschil in gebruikte materialen, aantal panelen, technische werking van de stof, duurzaamheid, ventilatie etc. Met name de pasvorm is vaak gewoon beter.

Dat gezegd hebbende ben ik een beetje allergisch voor de hipster merken zoals Pas Normal Studios, MAAP, Rapha, Cafe du Cycliste etc. maar ik kan niet ontkennen dat die merken ook wel prima kwaliteit leveren. €200 voor een broek lijkt het nieuwe normaal te zijn, en dan kunnen zelfs merken die geen Assos historie hebben wel een prima broek op de mat leggen. Stiekem moet ik toegeven dat m'n duurste kleding (die van MAAP) ook wel weer de fijnste is. Technisch niet het meest hoogstaand, maar gewoon fijne stoffen en pasvorm.

Voor wie wat meer geduld heeft; kijk voor Assos vooral ook op Marktplaats. Ik heb mijn jacks daar nieuw 2e hands gekocht voor een fractie van de adviesprijzen, bijv. €130 voor een nieuw Assos Habu5 jack (adviesprijs €290). Nog steeds veel geld, maar was het echt dubbel en dwars waard. Misschien al wel 200x aan gehad en gewassen, maar ziet er op een klein beetje vervaagde kleuren nog als nieuw uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
MaSw85 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:25:
[...]

Tip: Le Col heeft een Strava Club en challenges waarmee je €55 korting op hun kleding krijgt. Heb evt. nog wel een code voor de liefhebber (PB maar).
Dit ja.

Le Col is toch wel mijn favoriete merk op het moment, en dankzij de acties ook nog redelijk betaalbaar. Ik heb op het momement meer dan 5000 punten bij ze staan, en iedere 1000 punten is 25% korting waard.

Goede 2e plek wordt overigens ingenomen door La Passione. Iets goedkoper, maar ook net iets mindere kwaliteit..

[ Voor 9% gewijzigd door MrBarBarian op 18-02-2021 14:53 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:00
Komende zondag 17 graden, het is koers!

Maarrrrrr..... Dat betekent ook dat we met korte broek kunnen fietsen en dat roept natuurlijk de vraag op die niemand durft te bespreken. Gaan we de benen scheren :).

Zelf ben ik enkele zomers geleden overstag gegaan en het bevalt me uitstekend. Ik ben wel benieuwd of er anderen zijn die dit ook doen (of juist perse niet) en wat in jullie optiek de beste manier is...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:31
CousinBoneless schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:12:

Maarrrrrr..... Dat betekent ook dat we met korte broek kunnen fietsen en dat roept natuurlijk de vraag op die niemand durft te bespreken. Gaan we de benen scheren :).

Zelf ben ik enkele zomers geleden overstag gegaan en het bevalt me uitstekend. Ik ben wel benieuwd of er anderen zijn die dit ook doen (of juist perse niet) en wat in jullie optiek de beste manier is...
Geen toestemming van vrouw hier :+

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 15:01

misschien niet helemaal conform de etiquette maar voorlopig laat ik het wintervachtje er gewoon opstaan.. 8)

...

• DDX
  • Nu online

Ik heb niet het idee dat het zondag nou zulk lekker weer gaat worden dat ik met korte broek ga fietsen.
Maar ik laat mij verbazen.

Verwacht gewoon dagje met wolken en wind, waardoor het helemaal niet aanvoelt als 17 graden.
Gisteravond was het ook 10 graden, maar nat en donker en helemaal niet lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CousinBoneless
DutX schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:15:
[...]

Tja, dat heeft mij toen ook de nodige discussie gekost. Mooi ook dat je het zelf eigenlijk wel wilt, maar toch even die drempel over moet om (a) het überhaupt voor te stellen aan je vrouw en (b) aan je niet-fietsende kroeg vrienden 🙂.

Echter, eenmaal gedaan wil je niet meer anders..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582

Zeker, het is voor mij zoveel fijner. 1x lelijk gevallen en een flinke open knie gehad, dat wil je echt niet. Wat een ellende. Gewoon eerst met Philips Multigroom even de wintervacht eraf halen en dan de Gillette Venus ComfortGlide eroverheen. Ik zweer overigens wel bij die mesjes voor benen, dat werkt 100x beter dan de mannelijke versies. Mijn Razorock safety razor ga ik er helemaal niet aan wagen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:41
CousinBoneless schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:22:
[...]

Tja, dat heeft mij toen ook de nodige discussie gekost. Mooi ook dat je het zelf eigenlijk wel wilt, maar toch even die drempel over moet om (a) het überhaupt voor te stellen aan je vrouw en (b) aan je niet-fietsende kroeg vrienden 🙂.

Echter, eenmaal gedaan wil je niet meer anders..
waarom dan? ik heb altijd begrepen dat er een paar redenen zijn:
- beter/makkelijker/prettiger met massages en andere smeergoedjes, (dus voornamelijk pro's)
- bij vallen, zoals hierboven ook wordt aangehaald, maar is dat wel zo, wat is dan het verschil?
- je spieren flexen op de startstreep heb nog geen amateur event gezien afgelopen jaar..
- gesoigneerd erbij lopen 8)7
- paar watts aero voordeel (ik rij zelf voornamelijk op de MTB buiten, en indoor op de racefiets, maar dan nog zou ik het enkel voor een wedstrijd overwegen.. voor een normaal ritje valt dit onder nutteloze marginal gains)

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 18-02-2021 15:31 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 14:41

Zeker gladde benen. Staat toch voor geen meter dat tabak door en onder je fiets pantalon.

Maar ik denk dat ik nog even de beenstukken aan houd dit weekend en anders maar een dagje met haar.

Beste manier? Lady shave scheermes, niet op bezuinigen en frequent je mes vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Noxa schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:38:
[...]

Zeker gladde benen. Staat toch voor geen meter dat tabak door en onder je fiets pantalon.

Maar ik denk dat ik nog even de beenstukken aan houd dit weekend en anders maar een dagje met haar.

Beste manier? Lady shave scheermes, niet op bezuinigen en frequent je mes vervangen.
Ligt denk ik ook aan je kleur haar en hoeveelheid. Ik heb relatief vrij veel haar op mijn benen en ook nog zwart. Dat ziet er niet uit imo. Dus daarom inderdaad scheren met vrouwenmesjes. Die hebben van dat soort geld, zorgt ervoor dat het geen bloed bad word. O-)

Als je relatief weinig haar hebt en ook nog blond. Dan zou ik het minder snel doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CousinBoneless
Prulleman schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:30:
[...]

waarom dan? ik heb altijd begrepen dat er een paar redenen zijn:
- beter/makkelijker/prettiger met massages en andere smeergoedjes, (dus voornamelijk pro's)
- bij vallen, zoals hierboven ook wordt aangehaald, maar is dat wel zo, wat is dan het verschil?
- je spieren flexen op de startstreep heb nog geen amateur event gezien afgelopen jaar..
- gesoigneerd erbij lopen 8)7
- paar watts aero voordeel (ik rij zelf voornamelijk op de MTB buiten, en indoor op de racefiets, maar dan nog zou ik het enkel voor een wedstrijd overwegen.. voor een normaal ritje valt dit onder nutteloze marginal gains)
Officieel alle redenen die je hierboven noemt. Onofficieel puur de looks. Als je in mijn optiek wel 200+ euro investeert in kledij van alle merken die recent in deze topic voorbij komen, dan oogt het heel knullig als je daar vervolgens weer benen in ziet die hoog op de Chewbacca-scale scoren.

Zelf vind ik overigens een groot voordeel (ik scoor ook hoog op die ladder) het gemak van insmeren met zonnebrand. Totaal geen gedoe meer t.o.v. die kliederbende door die behaarde benen heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:02
Prulleman schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:30:
[...]

Zie ik ook geen verschil in, hooguit wel prettiger met het verwijderen van pleisters maar dan zeg ik: Man the f*ck up! Om infecties hoef je het niet te doen, die borstel met desinfecteer spul gaat er net zo hard over.
Haar tussen de hechtingen maakt ook niks uit. Laatst nog een paar hechtingen in m'n arm gehad en daar knoopte ze het haar gewoon vrolijk mee, niks geen last van gehad (van het haar dan :+ ).

Flickr - Strava

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 13:47
CousinBoneless schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:48:
[...]

Officieel alle redenen die je hierboven noemt. Onofficieel puur de looks.
Officieel ook de looks. Menig prof renner die gehakt maakt van de massage of vallen wijsheid, voor aero zul je zelfs het tegenovergestelde kunnen zeggen. Waarschijnlijk ooit iemand mee begonnen, die won wat en toen moest iedereen het want het is sneller. Plus ijdelheid, menig prof, semi-prof en amateur is best ijdel in z’n fietskleding 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Holk schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:01:
[...]

Officieel ook de looks. Menig prof renner die gehakt maakt van de massage of vallen wijsheid, voor aero zul je zelfs het tegenovergestelde kunnen zeggen. Waarschijnlijk ooit iemand mee begonnen, die won wat en toen moest iedereen het want het is sneller. Plus ijdelheid, menig prof, semi-prof en amateur is best ijdel in z’n fietskleding 8)
https://www.velonews.com/...shows-shaved-legs-faster/
The tests showed that shaving the test subject’s legs reduced drag by about seven percent, saving 15 watts at the same speed. In theory, that translates to a 79-second advantage over a 40-kilometer time trial.
maar dan heb je het ook weer over pro level, waarbij de snelheid zo hoog ligt dat de verschillen groter worden, (en de rest ook al zwaar geoptimaliseerd is), voor simpele amateurs op een normale (niet TT) fiets, zonder snelpak en aero helm zal het verschil relatief gezien een heel stuk kleiner zijn.

anyway, ik begin er niet aan, tenzij ik per ongeluk een keer in een weg wedstijd beland.

Maar ik zal ook accepteren dat ik hier waarschijnlijk tot de minderheid behoor :X

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 18-02-2021 16:14 ]

Strava

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Prulleman schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:12:
[...]

[...]

maar dan heb je het ook weer over pro level, waarbij de snelheid zo hoog ligt dat de verschillen groter worden, (en de rest ook al zwaar geoptimaliseerd is), voor simpele amateurs op een normale (niet TT) fiets, zonder snelpak en aero helm zal het verschil relatief gezien een heel stuk kleiner zijn.

anyway, ik begin er niet aan, tenzij ik per ongeluk een keer in een weg wedstijd beland.

Maar ik zal ook accepteren dat ik hier waarschijnlijk tot de minderheid behoor :X
ik doe er ook niet aan mee...ik vind het persoonlijk niet uitzien en thuis krijg ik dan ook ruzie (alimentatie is me te duur :+ ) #TEAMCHEWIE!

ik zal nooit in een wedstrijd komen ben ik bang maar mocht dit toch gebeuren compenseer ik die 3 watt wel met het testosteron wat ik gehouden heb door het niet scheren van mijn benen 8)

• Smultie
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:12:
[...]

[...]

Ze hadden het over 7% en 15W in 1 zin.
Volgens mij heb je het dan over 200W geleverd vermogen, niet echt pro levels.

• Prulleman
Smultie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:26:
[...]

Ze hadden het over 7% en 15W in 1 zin.
Volgens mij heb je het dan over 200W geleverd vermogen, niet echt pro levels.
nee, zeker voor een 40k TT mag je wel wat meer power verwachten, maar... 7 % minder drag, ik weet niet of je dat zomaar om kan rekenen naar 7% minder watts (ik heb oprecht geen idee en kon het zo snel niet vinden)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:39:
[...]

nee, zeker voor een 40k TT mag je wel wat meer power verwachten, maar... 7 % minder drag, ik weet niet of je dat zomaar om kan rekenen naar 7% minder watts (ik heb oprecht geen idee en kon het zo snel niet vinden)
Ah ja, daar heb je waarschijnlijk wel een punt!

Hoewel..... op een vlakke weg is 90% van de weerstand de lucht. Dus toch aardig in die buurt, of ga ik nog ergens te kort door de bocht?

[ Voor 15% gewijzigd door Smultie op 18-02-2021 16:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 01:06
DutX schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:15:
[...]

Vrouw heeft hier zelf het weekend geclaimed ;) Maar met een beetje liefde denk ik dat ik zaterdag nog wel toestemming krijg :X
Twee fietsers met kinderen...altijd schipperen.

Maar korte broek...dat mocht ik enkele pagina's geleden echt nog niet roepen hier :+
In Limburg mogelijk 19 graden lol.

[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 18-02-2021 16:44 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Smultie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:41:
[...]

Ah ja, daar heb je waarschijnlijk wel een punt!

Hoewel..... op een vlakke weg is 90% van de weerstand de lucht. Dus toch aardig in die buurt, of ga ik nog ergens te kort door de bocht?
ik twijfel omdat het aantal watts nodig voor een bepaalde snelheid ook niet lineair oploopt, maar exponentieel.

om van 25 naar 27 km per uur te gaan kost minder extra watts dan van (bv) 40 naar 42. Dat komt omdat de invloed van luchtweerstand bij hoge snelheden groter is, maar hoe zich dit dan weer laat berekenen 8)7

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 16:40

Stoney3K

Flatsehats!

Prulleman schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:01:
[...]

ik twijfel omdat het aantal watts nodig voor een bepaalde snelheid ook niet lineair oploopt, maar exponentieel.
Kwadratisch. Maar nog altijd, marginal gains tot je wedstrijd-snelheden gaat rijden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:22:
[...]

Ik heb niet het idee dat het zondag nou zulk lekker weer gaat worden dat ik met korte broek ga fietsen.
Maar ik laat mij verbazen.

Verwacht gewoon dagje met wolken en wind, waardoor het helemaal niet aanvoelt als 17 graden.
Gisteravond was het ook 10 graden, maat nat en donker en helemaal niet lekker.
Inderdaad, 17 graden is niet altijd "17 graden zonder wind in de zon".

Lekker kniestukken aan zaterdag, bekijk het allemaal maar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:35
Team no shave hier.

Koop wel een aero fiets voor die paar watt :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 23:02

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:08:
[...]

Inderdaad, 17 graden is niet altijd "17 graden zonder wind in de zon".

Lekker kniestukken aan zaterdag, bekijk het allemaal maar.
In de schaduw zal het weer fris zijn en windkracht 4. Dus voor mij lange broek en armstukken. Ik zie wel wanneer ik ze uit doe. Mocht ik het zaterdag echt warm hebben dan kan ik zondag altijd nog voor kort gaan, maar ik verwacht het niet.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 25-09 18:41

Galois

1811 - 1832

Benen scheren... alle voors of tegens die hierboven genoemd worden, interesseren mij geen reet. Het werk om het bij te houden des te meer: dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de haren van mijn benen te scheren ;)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

* Grin kijkt naar het geëxplodeerde wielrenervaringtopic... :/
Gillette Venus ComfortGlide, damn wat een goed idee @rolandos582! Ga er direct een ophalen.

Maar ik heb deze ergens in de kast hangen, ideaal voor dat warmere weer waar ik nog net niet in blote benen kan (13-17 graden).
Mijn kuiten zijn extreem gevoelig voor kou, mede omdat ik in beide kuiten al meerdere keren een zweepslag (spierscheuring) heb gehad. Voor elke training rekken en goed warm houden, pas boven de 21-22 graden gebruik ik geen verwarmende olie meer op de kuiten. Het is wat het is...

• rolandos582
Grin schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:55:
Gillette Venus ComfortGlide, damn wat een goed idee @rolandos582! Ga er direct een ophalen.
Is oprecht wel top spul, no joke. Werkt gewoon erg goed, https://www.bol.com/nl/p/...8-stuks/9200000038659262/ hier goed geprijsd. Alleen nog even die Gillette zelf kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian

Maar ik heb deze ergens in de kast hangen, ideaal voor dat warmere weer waar ik nog net niet in blote benen kan (13-17 graden).
Mijn kuiten zijn extreem gevoelig voor kou, mede gezien ik in beide kuiten al meerdere keren een zweepslag (spierscheuring) heb gehad. Voor elke training rekken en goed warm houden, pas boven de 21-22 graden gebruik ik geen verwarmende olie meer op de kuiten. Het is wat het is...
Die zijn wit... Wtf... Verder ben ik het helemaal met je eens over beenstukken ;)

De winter moet echt afgelopen zijn... Vandaag zijn de lagers van mijn cassettebody definitief overleden. Dat is het tweede setje deze winter.

De eerste ging al een maand geleden. Chinese naaf waarvan ik wist dat de afdichting slecht was. :D

Al met al niet slecht voor deze wielen na 10+ jaar dienst. Al gaat het nu wel hard... Iemand nog een mooi setje wielen liggen met campa body?

[ Voor 6% gewijzigd door MrBarBarian op 18-02-2021 18:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:14
Fisico schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:58:
[...]

Ja en besproken in het indoortopic :+

Ik vond het een beetje tegenvallen, door de weinige beelden van de race zelf. Ook had ik het meeste over het trainen wel in de podcast gehoord. Het is wel gaaf om te zien dat Thomas het fietsen weer leuk vindt. Alleen ook wonderlijk dat tegelijk zijn relatie met Jose voorbij is gegaan.
Ik vond het een mooie film. Ik denk dat de race zelf verder niet zo spannend was om naar te kijken. De weg er naartoe des te meer. Ik klikte daarna meteen door naar de film 'Zijn tweeëntwintig was nog schoon', ook van Live Slow Ride Fast. Een hommage aan het boek De Renner van Tim Krabbé. Heel mooi gedaan. Dat boek ben ik nu dus ook weer aan het herlezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 13:44
Check, deed ik ook @nomar109 , heb het héél lang geleden gelezen. Boek zit ergens in een doos op zolder, herlezing is wel een goed plan.

Alleen die Stefan, hmmmm

Teamchewie hier btw, scheerde vroeger de onderkant, om m'n enkels te tapen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

MrBarBarian schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:55:
[...]

Die zijn wit... Wtf... Verder ben ik het helemaal met je eens over beenstukken ;)

De winter moet echt afgelopen zijn... Vandaag zijn de lagers van mijn cassettebody definitief overleden. Dat is het tweede setje deze winter.

De eerste ging al een maand geleden. Chinese naaf waarvan ik wist dat de afdichting slecht was. :D

Al met al niet slecht voor deze wielen na 10+ jaar dienst. Al gaat het nu wel hard... Iemand nog een mooi setje wielen liggen met campa body?
Ik heb ze in het zwart hoor, ben Mathieu van der Poel niet. :)
Kon echter alleen een directe link vinden naar de witte versie...

@rolandos582 Ik koop alleen Wilkinson - snob hè. ;)
Maar Wilkinson heeft ook zoiets! Een promo-pack is in de aanbieding bij de Kruitvat, 7,99 voor zo'n ding met vier mesjes. Staat nu in de badkamerkast, zal mij benieuwen hoe het gaat t.o.v. reguliere scheermesjes. (y)

• Ypuh
EdwinW schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:28:
@Owios De afgelopen paar jaar heett Castelli zijn prijzen behoorlijk omhoog gegooid. Waarschijnlijk zijn ze van mening dat ze kwalitatief gelijkwaardig zijn met Assos wat nou ook niet bekend staat om zijn lage prijzen.

Nb. iemand de nieuwe fietsbrillen van Assos al gezien ?
Castelli is een go to "topmerk" voor velen, maar ze worden naar mijn inziens vaak wat te hoog in de markt gezet. De reden dat je het zoveel ziet is omdat het bij iedere fietsenwinkel te koop is en vaak ook met hoge kortingen. Zou zelf nooit full retail betalen voor Castelli, maar dat geldt ook voor Assos. Castelli omdat de prijs niet in verhouding staat met de kwaliteit, Assos omdat het simpelweg veel te duur is dan.

Sportful is overigens gewoon het B-merk van Castelli. Komt uit dezelfde fabriek, zelfde pasvorm/zeem etc. Alleen het goedkoopste series zijn van mindere kwaliteit, maar de wat duurdere Sportful series zijn meer dan prima (vaak zelf iets mooier zonder die opvallende logo's). Voor hetzelfde geld koop je bijvoorbeeld ook Vermarc of Gore, waar ik die laatste kwalitatief misschien nog wel beter vind dan Castelli en voor mij een betere fit (meer op de Noord-Europese man gericht i.p.v. die dunne Italiaantjes zonder schouders).

Assos maakt al langer brillen toch? Mocht dit een nieuwe uitvoering zijn dan zijn ze nog steeds net zo lelijk.

@MrBarBarian Hoe zit het met de maatvoering van Le Col? Kun je gewoon de maattabel aanhouden of beter een maatje groter? Ik zit vaak net tussen M en L in (maattabel zegt altijd M, maar als ik het dan binnen krijg vraag ik me vaak af of het een kindermaatje is). Vind die Haute Route, Bahrein McClaren en ook Tour de Zwift jerseys wel gaaf (al krijgen we dit jaar ook nieuwe clubkleding ;( ).

[ Voor 11% gewijzigd door Ypuh op 18-02-2021 22:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09:15
Leuke discussie het wel/niet scheren van de benen (bij hobbymatig wielrennen)... in het specifiek met het tegenargument “vallen”.

Als je op je plaat gaat, door welke reden dan ook, ligt 9 van de 10 keer alles open... ook zonder haartjes zijn dat met gemak schaaf/brandwonden (met als - mogelijk - gevolg een leuk aandenken: litteken). Bovendien heb je dan ook wel grotere zorgen / pijnpunten 😅

* Geen haar op mijn hoofd, dat ik m’n benen ga scheren... 😬 (zelfs niet na een stevige valpartij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip

Mijn kuiten zijn extreem gevoelig voor kou, mede omdat ik in beide kuiten al meerdere keren een zweepslag (spierscheuring) heb gehad. Voor elke training rekken en goed warm houden, pas boven de 21-22 graden gebruik ik geen verwarmende olie meer op de kuiten. Het is wat het is...
Ik ben altijd fan van deze dingen:

Afbeeldingslocatie: https://www.bakkerracingproducts.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/g/r/gripgrab-kniewarmer_1.jpg

https://www.bakkerracingp...armers-classic-black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Hier in Spanje zijn er veel heren die niet fietsen die ook hun benen scheren dus het is echt helemaal niet raar meer. Ik scheer mijn benen al 7 jaar en vind het raar als ze vol haar zitten, en zoals eerder gezegd, met een goede tondeuze/trimmer is het 10min. elke 3-4 dagen (af en toe het mes er over in de zomer voor nog gladder).

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ElGreco
  • Nu online
De vraag is, hoe ver ga jij voor jouw sport?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2g8m0Meb35fZV1FvhwqAvusvJeo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fYCARcQE4X9uiKuiyI4SS7QM.png?f=user_large

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ypuh schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:24:
[...]

@MrBarBarian Hoe zit het met de maatvoering van Le Col? Kun je gewoon de maattabel aanhouden of beter een maatje groter? Ik zit vaak net tussen M en L in (maattabel zegt altijd M, maar als ik het dan binnen krijg vraag ik me vaak af of het een kindermaatje is). Vind die Haute Route, Bahrein McClaren en ook Tour de Zwift jerseys wel gaaf (al krijgen we dit jaar ook nieuwe clubkleding ;( ).
Mag eigenlijk niet in dit topic, maar ik heb een Le Col shirt en is de maat die ik altijd heb (S). Is aan de mouwen iets te lang/wijd (maar dat komt omdat ik dunne armpjes heb). Een maat groter was zeker niet nodig. Als ik tussen twee maten zou zitten zou ik hier de kleinere kiezen denk ik.

Heb weer een bestelling gedaan daar met TdZ shirtje, gewoon leuk om te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Reynouts op 19-02-2021 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
ElGreco schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:45:
De vraag is, hoe ver ga jij voor jouw sport?

[Afbeelding]
Haha, monkey-shorts. Ik ben blij dat ik niet zulk haar heb. Bij mij is het blond en een stuk minder.

Maar dan nog, ik trim mijn hele onderlichaam (vind de dame ook best prettig hoor) en in de zomer scheer ik nog mijn benen 1x per week. Kost mij misschien 5-10 minuutjes (met multigroomer van philips) onder de douche als ik het bij houd, maar ik heb dan ook niet zulk haar als op die foto. Met scheermesje duurt het misschien iets langer, kwartiertje ofzo, als je het maar bij houdt.

Voor mij is de grootste benefit (naast de looks), zoals eerder gezegd in deze thread, het smeren van zonnebrandcrème (zomer) of "heat lotion" (voor/najaar). Geen klodders meer, trekt sneller in en je hebt veel minder nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
@Ypuh voor mij is Le Col redelijk true to fit. Maar denk dat dat heel persoonlijk is. Broek draag ik XL, shirts L (misschien wordt het zelfs een M voor korte mouwen). Ik ben 1.94m

Ik hou van strakke shirtjes..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
jasperdeman schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:29:
[...]

Haha, monkey-shorts. Ik ben blij dat ik niet zulk haar heb. Bij mij is het blond en een stuk minder.

Maar dan nog, ik trim mijn hele onderlichaam (vind de dame ook best prettig hoor) en in de zomer scheer ik nog mijn benen 1x per week. Kost mij misschien 5-10 minuutjes (met multigroomer van philips) onder de douche als ik het bij houd, maar ik heb dan ook niet zulk haar als op die foto. Met scheermesje duurt het misschien iets langer, kwartiertje ofzo, als je het maar bij houdt.

Voor mij is de grootste benefit (naast de looks), zoals eerder gezegd in deze thread, het smeren van zonnebrandcrème (zomer) of "heat lotion" (voor/najaar). Geen klodders meer, trekt sneller in en je hebt veel minder nodig.
Agreed! Zulk haar heb ik helaas wel, dus moet je wel mee aan de slag. Zeker het smeren van zonnebrand etc. is absoluut fijner!

Waar ik wel benieuwd naar ben, dragen jullie je baselayer over je bibsshorts over eronder? En arm/beenstukken onder jersey over eroverheen? Ik ben team under under

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Nu online
rolandos582 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:49:
[...]

Agreed! Zulk haar heb ik helaas wel, dus moet je wel mee aan de slag. Zeker het smeren van zonnebrand etc. is absoluut fijner!

Waar ik wel benieuwd naar ben, dragen jullie je baselayer over je bibsshorts over eronder? En arm/beenstukken onder jersey over eroverheen? Ik ben team under under
Baselayer onder
Arm/beenstukken onder
Onderbroek over mijn bibs want die mag er niet onder

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
ElGreco schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:00:
[...]

Baselayer onder
Arm/beenstukken onder
Onderbroek over mijn bibs want die mag er niet onder
Onderbroek ook binnenstebuiten, zodat iedereen kan zien hoeveel dagen je hem al aan hebt..

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Owios
rolandos582 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:49:
[...]
Zijn er echt mensen die de baselayer over de bibshort dragen? Bij de baselayer is het toch belangrijk dat hij strak op je huid zit, dat lijkt me bij je onderrug niet mogelijk als je hem er over doet. Ken ook niemand die het er over draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 11:18
Owios schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:06:
[...]

Zijn er echt mensen die de baselayer over de bibshort dragen? Bij de baselayer is het toch belangrijk dat hij strak op je huid zit, dat lijkt me bij je onderrug niet mogelijk als je hem er over doet. Ken ook niemand die het er over draagt.
Ik draag hem over de bibshort als ik binnen fiets
Vooral omdat ik wel iets aan wil hebben ipv alleen m'n bibshort, maar niet per se een shirt.. dus dan doe ik zo'n mesh baselayer over m'n bib aan :)

Buiten altijd eronder, uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door Salteh op 19-02-2021 09:25 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Owios schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:06:
[...]

Baselayer heb ik altijd aan, vaak zo'n Nike zweetshirt in zomer en Craft in de winter. Uiteraard onder je bibshort, ook mijn onderrug hou ik namelijk graag warm en droog. Wanneer je de baselayer over je bibshort aantrekt dan wordt je bibshort onnodig vochtig/warm/koud/ etc.
Het is niet voor niets een baselayer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Word hiero maar 14~15 graden met windkracht 4..niks kort/kort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:51
McMiGHtY schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:43:
Word hiero maar 14~15 graden met windkracht 4..niks kort/kort
Voor de wat meer ervaren fietser zeker niet, zelf altijd pas vanaf +/- 18 graden korte broek en 20 korte mouwen. Maar ik weet zeker dat we heel veel coronafietsers in kort-kort gaan zien dit weekend.

Denk dat het voor mij baselayer, shirt met langemouwen, broek + beenstukken gaat worden.

Ben ook benieuwd naar de hoeveelheid fietsgroepen die we gaan zien.

In mijn clubje heeft staat al een afspraak met een mannetje of 6, daar ga ik voorlopig nog even niet aan mee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik ga voor hetzelfde qua aankleding. Ons clubbie heeft niet zoveel hardcore "winter" fietsers en tot nu toe word er vrij netjes 2 aan 2 gefietst (en natuurlijk kom je bij kruispunten/stoplichten/koffiestopje wel weer wat dichter bij elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:05
Ik ga zondag een mooi rondje maken, gewoon ondershirt + base layer en dan lange broek. Misschien iets te warm, maar heb er niks tussenin.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Louislouislouis schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:53:
[...]

Voor de wat meer ervaren fietser zeker niet, zelf altijd pas vanaf +/- 18 graden korte broek en 20 korte mouwen. Maar ik weet zeker dat we heel veel coronafietsers in kort-kort gaan zien dit weekend.

Denk dat het voor mij baselayer, shirt met langemouwen, broek + beenstukken gaat worden.

Ben ook benieuwd naar de hoeveelheid fietsgroepen die we gaan zien.

In mijn clubje heeft staat al een afspraak met een mannetje of 6, daar ga ik voorlopig nog even niet aan mee doen.
Ik fietste gister met 2 shirtjes korte mouw en 1 baselayer met lange mouw en een dunne lange broek. Morgen wordt dat:
- Baselayer lange mouw, zo'n dunne van Craft;
- Één shirtje korte mouw;
- Bib short;
- Die dunne Castelli beenstukken die ik eerder linkte (in het zwart uiteraard :));
- M'n Sidi lycra shoe covers, tegen het laatste opspattende water, je weet maar nooit;
- Een Sidi bandana (waarschijnlijk een zwarte);
- M'n Giro Aether, vermoedelijk de zwarte;
- M'n Oakley Racing Jacket (het frame komt morgenvroeg binnen oOo);
- Roeckl Alpha wielerhandschoenen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ow, gaan we lijstjes maken met wat we aan doen? #OOTD ?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:58
Genoeg mensen hier met Quarc powermeters die mij even uit de oerwoud kunnen trekken.
Ik wil een powermeter (duh). Momenteel zit er een Ultegra 6800 groupset op en zou ik dus met een DUB Four aan de gang kunnen als ik de bladen wil overzetten. Als ik daar geen reden voor heb kan ik nog kiezen tussen de Spider en de Four. Zijn er nog goede redenen dat ik echt voor de spider moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
WaSteiL schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:29:
Genoeg mensen hier met Quarc powermeters die mij even uit de oerwoud kunnen trekken.
Ik wil een powermeter (duh). Momenteel zit er een Ultegra 6800 groupset op en zou ik dus met een DUB Four aan de gang kunnen als ik de bladen wil overzetten. Als ik daar geen reden voor heb kan ik nog kiezen tussen de Spider en de Four. Zijn er nog goede redenen dat ik echt voor de spider moet gaan?
Bij een P2M kan je ook je bladen overzetten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 21:32
Van die Batavus Sprint was niet alleen het frame met verf mishandeld. Op de spatborden zat een lelijke laag zilverkleurige spuitverf. Het grootste deel heb ik er met mijn nagels afgekrabt. :( maar voor de hardnekkigste stukken was ook terpentine nodig.

Toen zag het er zo uit :
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LnfhzVf1/DSC-0355.jpg

Na wat schilderwerk :
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CB7xKFZM/DSC-0377.jpg

Over dat witte stuk heb ik heel lang gedaan. Er zaten al 4 lagen op toen ik me realiseerde dat ik verf op waterbasis had gebruikt. |:(
Die drie gaten voor het achterlicht stoorden mij, dus zocht ik een nieuw achterlicht in retrostijl om ervoor te plaatsen. Maar ik vond geen passende.
Oplossing was om een Led in de oorspronkelijke armatuur te bouwen :

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rDVgdjY8/DSC-0384.jpg

Daarvoor heb ik wel twee andere lampjes moeten slopen :
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Dm5P9LwH/DSC-0356.jpg

Je bent tweaker of je bent het niet. 🙂

[ Voor 7% gewijzigd door nogeeninlog op 19-02-2021 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
WaSteiL schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:29:
Wat bedoel je met Spider en Four?

Je hebt momenteel 3 versies voor wegfietsen; de DFour met 4-bolt Shimano aansluiting, de DZero met 5-bolt aansluiting voor SRAM en 3rd party bladen en de DZero AXS voor 12s. Allen zijn tegenwoordig uitgevoerd met DUB crankstellen.

Een spider only variant heeft alleen zin als je een Quarq Prime crankset hebt. Shimano en ook SRAM zelf hebben andere interfaces (3-bolt of integrated spiders), waardoor je deze niet verwisselen kunt.

Dan heb je ook nog de 'oude' crankarmen: GXP en BB30. Deze zijn wel uitwisselbaar met een DUB spider, maar je hebt wel een paar millimeter meer offset dus zou ik afraden.

Last but not least heb je dan nog de DZero DUB en DZero AXS varianten. De eerste is 110mm (voor alles t/m 11s) en de AXS variant is 107mm voor 12s bladen.

Eigenlijk best simpel dus. Hou er wel rekening mee dat je ook je BB moet vervangen. Zowel GXP, DUB als BB30 gaan niet passen op een Shimano bottom bracket. Dit hoeft niet de hoofdprijs te kosten (begint bij zo'n €30 voor de standaard BB's tot zo'n €90-130 als je een goede wilt excl. montage).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinR
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-09 21:47
Vandaag binnen gekregen en gelijk gebruikt. Ik ben echt overweldigd met de functionaliteit en prijs/kwaliteit verhouding van dit ding. Aanrader
Pagina: 1 ... 230 ... 685 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).