Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 221 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34
CyberThijs schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:40:
@SmokingSig Ik denk dat het beste advies is: minder lezen, meer fietsen! Dit is geen hobby om theoretisch over na te denken, wel eentje om gewoon met beide handen vast te pakken :P Zorg dat je eerst de smaak te pakken krijgt, en daarna zal het voor jezelf wel duidelijk zijn of er een upgrade aldanniet nodig is.

Als nieuwkomer zal je sowieso nog een heleboel kosten moeten maken naast de fiets: kledij, schoenen, drinkbussen, etc.. Ik denk dat je beter investeert in een goede uitrusting ipv aan de fiets zelf te beginnen sleutelen. Een goede winterjack/shirt/bib zal je meer plezier opleveren dan andere wielen :)
Inderdaad eerst fietsen als het tijd is om die wielen te vervangen merk je dat vanzelf.
Of omdat ze kapot zijn, of omdat je je er aan irriteert (maar dat duurt echt wel een tijdje voordat het zover is).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:10
mensen hier die ervaring hebben met racefietsen voor kinderen? Ik wil dit jaar voor mijn zoon een racefiets kopen, hij is 10 jaar. Zie bv op vrij veel tweedehandsfietsen staan, ook vaak van decathlon. Zijn die nog degelijk? Het is niet de bedoeling om er nu plts 500 euro voor te geven, kinderen groeien er snel uit maar het moet wel een waardemeter zijn om een echte racefietservaring te hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:57
stevens20 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:17:
Zo, ik ben heel erg blij! Mijn Merida scultura 300 disk 2021 is binnen! Net een klein testrondje (nog geen km) en het gaat als een trein. Morgen het ligstuur monteren en hopelijk een echt rondje maken als de weg droog is. Ik heb nu al wel geleerd dat je goed warm aankleden een must is. Mijn god wat krijg je het snel koud. Erg blij met de aankoop en hopelijk volgen er veel plezierige kilometers. Vandaag is de fiets €50,- duurder geworden dan dat ik ervoor betaald heb.

Foto komt morgen als het ligstuur er op zit.
Ik heb ook een ligstuurtje (op al mijn fietsen, ook de toerfiets). Ziet er wellicht minder mooi uit, maar het is wel een fijne afwisseling vind ik. Gewoon omdat ook ik het inderdaad gewend ben, niet persé om hard te gaan. Was alleen even een puzzeltje om een plekje voor de Garmin te vinden. (Op de racer zit ie nu tussen de bars.)
Niet teveel aantrekken van de stijlpolitie inderdaad. Gewoon lekker fietsen. En alleen op je ligstuur op stabiel, overzichtelijk parcours. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lz3Tt7rvpJUzuKbGzrVUfl8w0q8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GSgjxjCjydqMmTLJS5FZdynv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsEyZaglU_MxdaTevdm2FLVqqok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nw215zsM1VQwrme0bxOxak7.jpg?f=fotoalbum_large

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:11:
Het handjevol keren dat ik oortjes in had op de fiets viel mij op dat ik meermaals schrok, net iets te laat reageerde op verkeer van rechts, van beide (muziek/verkeer) maar de helft meekrijg en nog talloze andere kleine dingetjes die het rijden negatief beïnvloeden en mij ook een onzeker gevoel gaven. Het ligt er ook aan waar je fietst. Bij Pieterburen of rondom Utrecht, maar in principe zou ik het iedereen afraden (en eenmaal zonder gewend mis je het ook niet).

Fietsen an sich is wat mij betreft al gevaarlijk genoeg, snel fietsen is extra gevaarlijk en snel fietsen met een beperking? Luisteren naar je omgeving -los van dat het je ook een zekere mate van rust geeft- is voor mij van essentieel belang om het zo veilig mogelijk te maken anders is niet de vraag of, maar wanneer er een keer iets gebeurd. Volgens mij geldt dat voor iedereen die veel fietst, je gaat geen volledig fietsleven vrij blijven van valpartijen/ongelukken, maar probeer de kans en potentiele schade dan wel te minimaliseren.

@Grin Ik heb precies dezelfde ervaringen (o.a. ook hooggebergte) en zo'n Black of Ice Iridium kan ik nog een keer overwegen, maar die Polarized lenzen zijn echt véél te duur.

@OMD33 Gewoon contact opnemen met waar je hem kocht en onder garantie claimen toch? Zou ondertussen gewoon lekker een nieuwe bestellen gezien de drukte bij de klantenservices momenteel.
Ik ben ook geen fan van rijden met muziek maar tijdens de saaie woon-werk ritten heb ik dit wel een paar keer gedaan. Ik moet zeggen ik dat schrik effect helemaal herken waardoor ik in-ears echt direct weer in de ban heb gedaan. Bone-conduction, zoals bij die bose bril die @418O2 aanhaalt, neemt dit echter wel een heel eind weg, ik schrok niet meer van achteropkomend verkeer met gebruik van Aftershokz, dat hoor je dan echt wel aankomen. Verder nodigt het ook minder uit om ze hard te zetten omdat ze op een gegeven moment irritant gaan trillen tegen je gezicht. Het is echt wel een hele verbetering van de veiligheid ten opzichte van in-ears.

Dat gezegd hebbende gebruik ik ook de aftershokz eigenlijk niet meer want wat betreft afleiding ben ik het er wel mee eens dat je het eigenlijk niet moet willen.

Over gepolariseerde brillen, ik ben in het dagelijks leven 100% voorstander (al zijn ze inderdaad te duur) maar ik heb ooit ergens gelezen dat het natte, en dus potentieel gladde, plekken kan maskeren. Daarmee zou het juist in de bergen misschien problemen kunnen geven. Wat is jouw ervaring hiermee @Grin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
@Kluus die bose heeft speakers; geen bone conducting.

Ik ga ook zeker niet met 2 oordoppen in rijden, misschien alleen met een soort transparency mode, maar max 1 oordopje, of iets als die bose of aftershockz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

418O2 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:52:
@Kluus die bose heeft speakers; geen bone conducting.

Ik ga ook zeker niet met 2 oordoppen in rijden, misschien alleen met een soort transparency mode, maar max 1 oordopje, of iets als die bose of aftershockz
Ah ok, maar het effect op het horen van omgevingsgeluid zal min of meer gelijk zijn. Overigens gaan de Aftershokz bij mij wel goed samen met helm + bril (maar dat kan uiteraard verschillen tussen modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:53
Heeft iemand ervaring met de airpods pro en de 'Transparancy mode' op de racefiets?

Ik luister eigenlijk nooit muziek, maar op het trainingsrondje dat ik met mn ogen dicht kan rijden luister ik nog wel eens podcast. Sinds ik sinds kort de iphone 12 heb, heb ik geen oortjes meer (thanks apple ;)) dus nog op zoek naar een nieuw paar. In theorie zou het met die modus wat veiliger kunnen zijn.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kluus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:54:
[...]

Ah ok, maar het effect op het horen van omgevingsgeluid zal min of meer gelijk zijn. Overigens gaan de Aftershokz bij mij wel goed samen met helm + bril (maar dat kan uiteraard verschillen tussen modellen).
Dat denk ik ook ja.

Ik ga fietsen in het groninger land, hier is het niet zo druk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 18:40
Ik fiets ook best vaak met muziek en gaat prima zolang je het volume niet te hoog zet en maar 1 oordopje gebruikt.
Onlangs overgestapt naar deze oordopjes en vooralsnog tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Vraag voor de expert fietsenmakers.

Ik merkte afgelopen week dat ik speling heb op de trapas van mijn Cube Cross Race Pro 2018. Nu ben ik meer en meer zelf aan het doen qua onderhoud van mijn fietsen, maar aan een bottom bracket heb ik nooit gezeten. Ik heb bikester en cube gevraagd welk bottom bracket er in deze fiets zit maar krijg maar geen reactie en ik kan het online ook niet goed vinden. Ik denk dat het zo'n standaard shimano pressfit bb is, maar weet het niet zeker.

Weet iemand welke er op deze fiets zit of waar ik dat kan vinden?

Ik kan het crankstel natuurlijk verwijderen en van dichterbij gaan kijken om erachter te komen maar dan heb ik toch al zo'n cranksleutel nodig en als ik die tools toch ga bestellen doe ik liever alles in 1 koop (tools + nieuw bottom bracket of lagers).

[ Voor 3% gewijzigd door GerbenBK op 02-02-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 10:25
Ik had eerder Bluedio T Energy. Nu V-Moda Bassfit. Ik gebruik heel vaak oortjes voor muziek, zacht en 1 oortje in op de meeste wegen, op het fietspad op de dijk rond Almere en Lelystad vaak 2 oortjes in. De Bluedio werkten prima, maar soms wat de bluetooth connectie niet helemaal lekker. De V-Moda's zitten net even prettiger (maar zien er wel iets lomper uit), geluid is ook net iets fijner. Maar zoals vaker vermeld, eigenlijk voor de verkeersveiligheid is het niet goed (maar ik weet ook hoe "saai" solo-ritten anders kunnen zijn).
Uiteindelijk over beide tevreden. Ik zou zelf niet zo snel een mix tussen bril en oordopjes willen hebben, vaak is er dan maar 1 van de 2 écht goed.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
418O2 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:55:
[...]

Ik ga fietsen in het groninger land, hier is het niet zo druk
Dit soort snerende opmerkingen mag je achterwege laten

[ Voor 40% gewijzigd door Outerspace op 02-02-2021 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Dat mag, maar je doet nu een beeeeetje overdreven makker. Ik doe 1 oordopje in en luister op een laag volume.

Als ik me dood wil jagen, pak ik de KTM wel uit schuur

[ Voor 27% gewijzigd door Outerspace op 02-02-2021 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:18

Grin

Ride si sapis.

Kluus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:51:
[...]
Over gepolariseerde brillen, ik ben in het dagelijks leven 100% voorstander (al zijn ze inderdaad te duur) maar ik heb ooit ergens gelezen dat het natte, en dus potentieel gladde, plekken kan maskeren. Daarmee zou het juist in de bergen misschien problemen kunnen geven. Wat is jouw ervaring hiermee @Grin?
In theorie zou het (wellicht?) kunnen maar in de praktijk is mij dat nog nooit overkomen. En ik fiets al jaren met gepolariseerde lenzen. Ook tijdens het autorijden draag ik altijd gepolariseerde lenzen in m'n zonnebrillen - nee, dan draag ik niet die malle Oakley's :) - en een natte weg heeft mij nog nooit verrast.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 22:49
Ik fiets heel vaak met dopjes in. Ik ervaar het niet als een probleem. Door de rijwind hoor ik ook geen auto's van achteren aankomen. Dus in die zin is er niet zoveel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Grin schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:15:
[...]

In theorie zou het (wellicht?) kunnen maar in de praktijk is mij dat nog nooit overkomen. En ik fiets al jaren met gepolariseerde lenzen. Ook tijdens het autorijden draag ik altijd gepolariseerde lenzen in m'n zonnebrillen - nee, dan draag ik niet die malle Oakley's :) - en een natte weg heeft mij nog nooit verrast.
Ik moet er ook bij zeggen dat ik zelf ook nooit verrast ben hierdoor en ik gebruik ze inderdaad ook (heel vaak) in de auto. Wel een malle Oakley trouwens: Holbrook met Prizm Daily Polarized lenzen. :)

Ik heb diezelfde lens een tijdje terug voor mijn Jawbreaker gekocht maar nog niet gebruikt, binnenkort op een zonnige dag toch maar eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
GerbenBK schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:08:
Vraag voor de expert fietsenmakers.
Meestal staat er een typenummer zichtbaar op het lager vermeld, heb je al eens goed gekeken?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
MrAngry schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:35:
[...]

Meestal staat er een typenummer zichtbaar op het lager vermeld, heb je al eens goed gekeken?
Nee nog niet, zoals aangegeven moet ik dan toch zo'n trapassleutel bestellen en dan bestel ik liever alles ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
GerbenBK schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:41:
[...]

Nee nog niet, zoals aangegeven moet ik dan toch zo'n trapassleutel bestellen en dan bestel ik liever alles ineens.
Kan je hem niet lenen van iemand hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[...]

Nee, die sleutel is voor een BSA bottom bracket. Waarschijnlijk heb je deze BB nodig (even geckecked bij mijn Cube Nuroad):
https://www.mantel.com/shimano-bb71-race-

En dan heb je dit als gereedschap nodig:
Verwijderen: https://www.mantel.com/park-tool-bbt-903-brackettool-bb90 (+hamer)
Monteren: https://www.mantel.com/pro-bottom-bracket-pers

Maar demonteer eerst eens even je crankset, dan kan je het type nummer zien en gelijk checken of de lagers inderdaad het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
[...]

Ik bedoel leesbaar zonder je crank te demonteren. Dus aan de non-drive-side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
mhr-zip schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:51:
[...]

Kan je hem niet lenen van iemand hier?
Dat is inderdaad ook een optie. Iemand hier in (de buurt van) Amsterdam? Aan de andere kant vind ik het geen probleem hem te kopen, is weer een mooie aanvulling op gereedschapgebied. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Kluus Hehehe Oakley maakt idd ook wel normale brillen, heb er hier twee liggen (Carbon Blade en een Jupiter Factory Light). Maar ik heb ook nog een paar *kuch* andere brillen, wat ik zo snel kon vinden staat hier op de foto.
Serengeti maakt m.i. de fijnste lenzen (dat rijtje van vier op de foto), echt glazen lenzen en met afstand de fijnste polarisatie. Cartier doet het ook wel aardig maar zijn zwaar overpriced, daarbij moet je de juiste modellen zien te vinden want ze gebruiken ook veel plastic lenzen, en dat wil je niet bij dergelijke 'brillenmerken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

MrAngry schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:54:
[...]

Als het om press-cup lagers gaat staat het type op de zijkant en is dit lastig leesbaar zonder de crank te demonteren. Maar het is weinig werk om de crank te demonteren, bovendien kan je dan gelijk checken of de speling inderdaad daar aan ligt.

Als het om een BSA bottom bracket gaat heb je externe cups waar het vaak duidelijk op staat ja. Maar dan heb je een duidelijk zichtbare cup met inkepingen waarin zo'n sleutel die @GerbenBK linkt past.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 02-02-2021 12:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:13
[...]

tip:
Overweeg een losse dop te kopen i.p.v. iets met een steel, zoals deze:
https://www.mantel.com/bbb-cycling-brackerplug-btl-105
Voordelen
- past op je momentsleutel (wanneer je die hebt) en reutelsleutel
- neemt minder ruimte in in de gereedschapskist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:56
pina schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:04:
mensen hier die ervaring hebben met racefietsen voor kinderen? Ik wil dit jaar voor mijn zoon een racefiets kopen, hij is 10 jaar. Zie bv op vrij veel tweedehandsfietsen staan, ook vaak van decathlon. Zijn die nog degelijk? Het is niet de bedoeling om er nu plts 500 euro voor te geven, kinderen groeien er snel uit maar het moet wel een waardemeter zijn om een echte racefietservaring te hebben
Zit er in je omgeving geen fietsenmaker die een huurconstructie biedt? Zeker voor kinder-racefietsen waar ze snel uitgroeien is dat een erg goede manier om eens te beoordelen of de sport/hobby iets voor hem is.

Omgeving Eindhoven heb je wat dat betreft bijvoorbeeld Rubino (Nuenen)

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Kluus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:57:
[...]

Als het om press-cup lagers gaat staat het type op de zijkant en is dit lastig leesbaar zonder de crank te demonteren. Maar het is weinig werk om de crank te demonteren, bovendien kan je dan gelijk checken of de speling inderdaad daar aan ligt.
Op mijn bb86 pressfit staat het ook leesbaar, dus ik had maar aangenomen dat dat op de meeste pressfits zo was, maar als de diameter kleiner is dan kan het inderdaad volledig achter de cranckarm verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DieAnder schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:58:
[...]

tip:
Overweeg een losse dop te kopen i.p.v. iets met een steel, zoals deze:
https://www.mantel.com/bbb-cycling-brackerplug-btl-105
Voordelen
- past op je momentsleutel (wanneer je die hebt) en reutelsleutel
- neemt minder ruimte in in de gereedschapskist
Wacht even jongens: de fiets die @GerbenBK linkt heeft sowieso een pressfit BB dus hij moet zeker niet zo'n sleutel of dop kopen! Maar een BB pers (zoals deze https://www.mantel.com/pro-bottom-bracket-pers).

Ik heb het gereedschap wel, maar woon niet echt in de buurt helaas ;).

@MrAngry ahja zou kunnen hoor op zich goed om altijd eerst te kijken inderdaad. Maar bij mijn Nuroad met Shimano cranks wordt de type indicatie in zijn geheel bedekt door de crank.

@DieAnder een nadeel van die doppen ten opzichte van een hele sleutel is trouwens dat bij de doppen het krachtpunt aan de zijkant ligt waardoor je meer kans hebt dat ie eraf schiet als je even flink kracht zet (wat bij een bottom bracket nog wel eens nodig kan zijn).

[ Voor 35% gewijzigd door Kluus op 02-02-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 02:21
w.l schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:42:
Na installatie lijkt mijn 4iiii Precision 105 R7000 powermeter toch net niet voldoende clearance te hebben.

Kan ik deze spacer gebruiken om wat meer ruimte te krijgen tussen de crank arm en chain stay? Wheels Manufacturing Crank Spindle Spacer - 24mm
Geen idee hoeveel je nodig hebt, maar de 4iiii PODIIIIUM (rechargeable) is iets dunner. Misschien is ie daarvoor om te ruilen? Prijs is het zelfde.

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Kluus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:00:
[...]

Wacht even jongens: de fiets die @GerbenBK linkt heeft sowieso een pressfit BB dus hij moet zeker niet zo'n sleutel of dop kopen! Maar een BB pers (zoals deze https://www.mantel.com/pro-bottom-bracket-pers).

Ik heb het gereedschap wel, maar woon niet echt in de buurt helaas ;).

@MrAngry ahja zou kunnen hoor op zich goed om altijd eerst te kijken inderdaad. Maar bij mijn Nuroad met Shimano cranks wordt de type indicatie in zijn geheel bedekt door de crank.

@DieAnder een nadeel van die doppen ten opzichte van een hele sleutel is trouwens dat bij de doppen het krachtpunt aan de zijkant ligt waardoor je meer kans hebt dat ie eraf schiet als je even flink kracht zet (wat bij een bottom bracket nog wel eens nodig kan zijn).
Thanks , maar die dop heb ik toch ook nodig om het crankstel te verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[...]

Als het gaat om dat dingetje om de dop op je crank te verwijderen kan je die dingen ook los kopen:
https://www.mantel.com/sh...PNfqdYaWPzpBoCiPUQAvD_BwE

(Maar ik snap je punt wel dat je ivm verzendkosten zo'n klein ding liever samen met andere spullen besteld ;))

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 02-02-2021 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Kluus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:18:
[...]

Als het gaat om dat dingetje om de dop op je crank te verwijderen kan je die dingen ook los kopen:
Dat weet ik, maar het andere gedeelte kan ik ook gebruiken om sommige centerlock schijfremmen mee vast te zetten. Maar ga even kijken welke combo ik het best kan gebruiken.

Ging er meer om dat ik niet eerst 1 onderdeel wil bestellen, dan kijken en dan weer het volgende onderdeel. Het liefst bestel ik direct alles wat nodig is. Maar als dat niet gaat bestel ik eerst het doppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
MrAngry schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:54:
[...]

Nee daar staat niets, of het staat achter de crankarm.

https://www.dropbox.com/s...1%2012%2057%2016.jpg?dl=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

GerbenBK schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:22:
[...]

Dat weet ik, maar het andere gedeelte kan ik ook gebruiken om sommige centerlock schijfremmen mee vast te zetten. Maar ga even kijken welke combo ik het best kan gebruiken.

Ging er meer om dat ik niet eerst 1 onderdeel wil bestellen, dan kijken en dan weer het volgende onderdeel. Het liefst bestel ik direct alles wat nodig is. Maar als dat niet gaat bestel ik eerst het doppie.
Dat is dan de overweging waard inderdaad als je verwacht deze voor remschijven te gaan gebruiken, of misschien ooit voor fietsen die wel BSA hebben. Maar voor je BB ga je hem in ieder geval (op deze fiets) niet nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
Kluus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:00:
Helemaal mee eens.
Dat nadeel heb overigens ook een voordeel: doordat er wat afstand is tussen gereedschap en fiets kun je makkelijker voorkomen dat je je handen bezeert.

Het is sowieso zaak je werkstuk en gereedschap te fixeren alvorens je kracht gaat zetten. Als ik lomp kracht moet zetten op een bracket haal het achterwiel er uit en zet het frame op de achterpatjes en zadel op de grond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Ik fiets altijd met 1 dopje. Gewoon voor het ritme en de flow.
Windgeruis is een veel grotere stoorzender als je het mij vraagt, want dat zit veel meer in het gebied van banden- en motorgeruis.
2 dopjes of van die schelpen, of een podcast die de aandacht wegtrekt is waarschijnlijk een minder goed idee.
Mijn vrouw rijdt ook altijd met 1 dopje trouwens.

En je hebt naar mijn idee je gehoor harder nodig als je ingehaald wordt door tweewielers. (scooters, spdpedelecs, snellere racers). Ik heb mijn dopje daarom altijd rechts.

Dit is trouwens ook weer typisch zo'n tweekampendiscussie volgens mij.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:46
djeck schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:17:
[...]

Geen idee hoeveel je nodig hebt, maar de 4iiii PODIIIIUM (rechargeable) is iets dunner. Misschien is ie daarvoor om te ruilen? Prijs is het zelfde.
Deze lijkt niet meer leverbaar te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:18:
[...]

(Maar ik snap je punt wel dat je ivm verzendkosten zo'n klein ding liever samen met andere spullen besteld ;))
Gewoon printen met je 3d printer :)

https://www.thingiverse.c...type=things&sort=relevant

Ik heb er nog eentje liggen. Wil ik zo versturen als de postzegel vergoed wordt :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Mistraller schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:56:
[...]

Gewoon printen met je 3d printer :)

https://www.thingiverse.c...type=things&sort=relevant

Ik heb er nog eentje liggen. Wil ik zo versturen als de postzegel vergoed wordt :)
heb je een dm gestuurd. (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 09:23
Mag ik even mijn teleurstelling over Futurum uiten..

Hun leverbaarheid is echt een wassen neus de laatste tijd, op de website staat netjes 2-6 werkdagen..
Even wachten vind ik geen probleem, dus bestel ik het..
Krijg je binnen 1-2 uur een mailtje dat 1 product toch niet op tijd leverbaar zal zijn maar ergens begin april pas (gewoon een standaard fiets onderdeel)..
Product geannuleerd en de rest van de order laten staan (er zat nog 1 ander product bij met 2-6 dagen levertijd), en het bleef verder stil.. (ondertussen wel netjes de credit ontvangen).

Dan krijg je ineens een verzendsbevestiging *O* maar dan zie je ineens dat het product wat 2-6 werkdagen levertijd had er niet bij zitten -O-

2 dagen langer wachten, en toch maar eens navraag doen wanneer ze denken dat het geleverd wordt..
Krijg je een mail terug dat het toch niet meer leverbaar is, en iets anders waar ik tevreden mee ben hebben ze niet..

Ik had alles al in huis kunnen hebben (deels via een andere webshop) als hun gewoon eerlijk zijn over de voorraad status.... :X

Verder geen klachten ofzo, support afhandeling is prima en snel, maar vind een beetje goed voorraad beheer/weergave toch wel een vereiste.
Als iets niet meer leverbaar is, haal het dan gewoon van de website af of zeg dat het pas over enkele weken weer beschikbaar is en niet 2-6 dagen..

[ Voor 5% gewijzigd door verstappen33 op 02-02-2021 14:34 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:03
@GerbenBK Maak eerst eens wat foto's van je BB lager en frame. Bij voorkeur zonder crankset zoals Kluus al aangeeft, maar daarvoor heb je al dat kleine Hollowtech tooltje nodig om de NDS los te schroeven.

Je hebt naar alle waarschijnlijkheid gewoon het standaard Shimano BB nodig, maar het verschilt nogal eens en vandaar de foto's. Soms heb je ook dat je één helft erin moet persen en dan de andere helft er in kunt schroeven. Ideaal systeem, behalve dat je dan zowel een BB pers nodig bent, een Hollowtech trapasfitting om de DS kant erin te schroeven en een 2e Hollowtech trapasfitting om de NDS kant tegen te houden.

Voor het verwijderen heb je inderdaad zo'n cup out remover nodig, maar wel opletten dat je de juiste maat koopt. Ik heb zelf die van BBB BTL-114 voor 30mm lagers, maar voor Shimano heb je de BTL-113 nodig voor 24mm lagers.

Qua tools zou ik ook even goed kijken wat je koopt. Zo'n Cup Out remover hoeft bijvoorbeeld echt niet van Park Tool te zijn, maar is een merk als BBB meer dan prima (het is gewoon een homp metaal). Zo'n pers daarin tegen zou ik niet die van Pro nemen, voor een paar euro meer heb je een vele malen degelijker/veelzijdiger apparaat van Wheels MFG (al lijkt die momenteel wel bijna 2x zo duur als wat ik een paar jaar terug betaalde).

Het lijkt misschien intimiderend aan het begin, maar ik zou de tijd even investeren en met het juiste gereedschap en 1-2x ervaring is het een fluitje van een cent.

Edit: Je zou overigens ook de afweging maken of je er weer zo'n goedkoop Shimano wegwerp lager in zet of in één keer een goede van C-Bear/WheelsMFG/Cema/Hope/Kogel o.i.d. Voor beide valt wel iets te zeggen. De prijs van een C-bear kun je ook 5 Shimano BB's oprijden, maar ik geef vaak toch de voorkeur aan de betere merken.

[ Voor 9% gewijzigd door Ypuh op 02-02-2021 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Ypuh schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:35:
@GerbenBK Maak eerst eens wat foto's van je BB lager en frame. Bij voorkeur zonder crankset zoals Kluus al aangeeft, maar daarvoor heb je al dat kleine Hollowtech tooltje nodig om de NDS los te schroeven.

Je hebt naar alle waarschijnlijkheid gewoon het standaard Shimano BB nodig, maar het verschilt nogal eens en vandaar de foto's. Soms heb je ook dat je één helft erin moet persen en dan de andere helft er in kunt schroeven. Ideaal systeem, behalve dat je dan zowel een BB pers nodig bent, een Hollowtech trapasfitting om de DS kant erin te schroeven en een 2e Hollowtech trapasfitting om de NDS kant tegen te houden.

Voor het verwijderen heb je inderdaad zo'n cup out remover nodig, maar wel opletten dat je de juiste maat koopt. Ik heb zelf die van BBB BTL-114 voor 30mm lagers, maar voor Shimano heb je de BTL-113 nodig voor 24mm lagers.

Qua tools zou ik ook even goed kijken wat je koopt. Zo'n Cup Out remover hoeft bijvoorbeeld echt niet van Park Tool te zijn, maar is een merk als BBB meer dan prima (het is gewoon een homp metaal). Zo'n pers daarin tegen zou ik niet die van Pro nemen, voor een paar euro meer heb je een vele malen degelijker/veelzijdiger apparaat van Wheels MFG (al lijkt die momenteel wel bijna 2x zo duur als wat ik een paar jaar terug betaalde).

Het lijkt misschien intimiderend aan het begin, maar ik zou de tijd even investeren en met het juiste gereedschap en 1-2x ervaring is het een fluitje van een cent.
Dank voor je uitgebreide antwoord. Ga ik doen! Gelukkig is het mn crosser dus dan ben ik een stuk minder huiverig. Mooi moment om dit te leren.

Ik zal tzt laten weten hoe het gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Nu we toch in de bottombracket regionen zitten. Ik had nog op mijn lijstje staan om die van mijn oude fiets te vervangen, het lager zit er al ruim 20dkm in, dus mag wel een keer.

Alleen wat staat er op:

SM-BB5700
BC1,37x24 Road

Alleen als ik ga Googlen, dan is die niet meer te krijgen. Ik zie ook door de bomen het bos niet meer, wat ik wel moet hebben.
Dus wie heeft een alternatief? Graag met goede afdichting, want het is de slechtweer fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
mhr-zip schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:55:
Nu we toch in de bottombracket regionen zitten. Ik had nog op mijn lijstje staan om die van mijn oude fiets te vervangen, het lager zit er al ruim 20dkm in, dus mag wel een keer.

Alleen wat staat er op:

SM-BB5700
BC1,37x24 Road

Alleen als ik ga Googlen, dan is die niet meer te krijgen. Ik zie ook door de bomen het bos niet meer, wat ik wel moet hebben.
Dus wie heeft een alternatief? Graag met goede afdichting, want het is de slechtweer fiets.
5700 is gewoon de 10 speed 105 Shimano versie. Aan Hollowtech en BSA is sinds de steentijd niets meer veranderd, dus ieder BSA/HT2 BB zal volstaan. Welke types er allemaal op de markt zijn kun je vervolgens zelf wel achterkomen :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 12:38

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ypuh schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:00:
[...]

5700 is gewoon de 10 speed 105 Shimano versie. Aan Hollowtech en BSA is sinds de steentijd niets meer veranderd, dus ieder BSA/HT2 BB zal volstaan. Welke types er allemaal op de markt zijn kun je vervolgens zelf wel achterkomen :+.
Kan ik bevestigen. Vorig jaar mijn BB vervangen op een shimano 5700 10speed. Like a glove... 5min werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:00:
[...]

BSA does the trick.

Verder denk ik dat de verkrijgbaarheid bij mijn favoriete German leveranciers even niet zo riant is, dat hielp ook niet met zoeken.

Dit past dus in BSA; https://www.bike24.com/p2125054.html

[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 02-02-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Ypuh op zich heb je gelijk, die Pro die ik linkte is inderdaad specifiek voor trapassen van 24mm en 30mm. Het nadeel van de echte persen vind ik echter dat je voor die paar euro meer inderdaad een schroefdraad en hendeltjes hebt, maar dan ook nog eens zo veel moet besteden aan de cups die je nodig hebt... :( Daarom heb ik toen uiteindelijk maar deze van Pro gekocht en voor BB's doet hij het perfect.

Overigens zitten er bij sommige van die uitdrijvers (in ieder geval die parktool ;)) ook cupjes bij geleverd welke mogelijk wel weer op een veelzijdigere pers kunnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Jup. Daar zijn inmiddels zoveel verschillende varianten/merken/types van. Wat dat betreft is 24mm/Hollowtech wel één van de fijnere systemen (hufterproof/simpel). De vraag is dan alleen in welke BB shell het moet, maar BSA is ook de makkelijkste.

€11,- is wel heel el cheapo trouwens, maar zou het lekker ook zo doen hoor. Zorgen dat je er eentje op voorraad hebt en dan maakt het niet uit of die nou 2.000 of 20.000km meegaat. Prijstechnisch zal een C-bear van €130 nooit 12x zo lang mee gaan en je beschadigt met BSA ook je shell niet bij het vervangen. Voor pressfit zou ik mogelijk wel opzoek gaan naar een wat duurzamere oplossing.

@Kluus Heb voor deze Wheels Manufacturing press van mij €49 incl. betaald, maar zie al dat je hem voor dat geld nu niet meer kunt krijgen. Daar zitten 2 universele drifts bij waar je vrijwel alle lagers in kunt persen. Uiteraard moesten die eikels van SRAM weer met een 42/29mm lager komen waardoor je weer een andere drift nodig bent, maar soit.

[ Voor 20% gewijzigd door Ypuh op 02-02-2021 15:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:32:
[...]

Jup. Daar zijn inmiddels zoveel verschillende varianten/merken/types van. Wat dat betreft is 24mm/Hollowtech wel één van de fijnere systemen (hufterproof/simpel). De vraag is dan alleen in welke BB shell het moet, maar BSA is ook de makkelijkste.

€11,- is wel heel el cheapo trouwens, maar zou het lekker ook zo doen hoor. Zorgen dat je er eentje op voorraad hebt en dan maakt het niet uit of die nou 2.000 of 20.000km meegaat. Prijstechnisch zal een C-bear van €130 nooit 12x zo lang mee gaan en je beschadigt met BSA ook je shell niet bij het vervangen. Voor pressfit zou ik mogelijk wel opzoek gaan naar een wat duurzamere oplossing.
GCN heeft gisteren speciaal voor mij een video online gezet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
mhr-zip schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:55:

Alleen wat staat er op:

SM-BB5700
BC1,37x24 Road

Decathlon. https://www.decathlon.nl/...i-bb-rs500/_/R-p-X8513991

Vorig jaar ook eentje besteld.
En meteen een fijne trapaslichter meebesteld https://www.decathlon.nl/...ollowtech-ii/_/R-p-170396 alsmede de veelbesproken kettingzweep, al is die, begrijpelijk genoeg, niet op voorraad momenteel.
https://www.decathlon.nl/...cassetteafnemer/_/R-p-200

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Mistraller schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:14:
[...]

Decathlon. https://www.decathlon.nl/...i-bb-rs500/_/R-p-X8513991

Vorig jaar ook eentje besteld.
En meteen een fijne trapaslichter meebesteld https://www.decathlon.nl/...ollowtech-ii/_/R-p-170396 alsmede de veelbesproken kettingzweep, al is die, begrijpelijk genoeg, niet op voorraad momenteel.
Thx!

3 dagen geleden bij Decathlon allemaal andere dingen besteld -O-

Die cassetteafnemer staat trouwens al een tijdje op mijn wishlist, maar niet op voorraad.
Zo'n trapaslichter heb ik al (TL-FC32)

[ Voor 9% gewijzigd door mhr-zip op 02-02-2021 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Mistraller schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:14:
alsmede de veelbesproken kettingzweep, al is die, begrijpelijk genoeg, niet op voorraad momenteel.
Afgelopen weken een paar keer (voor het eerst) gebruikt na verschillende tips hier. Wat een geniaal ding, helemaal in combinatie met de Park Tool FR-5.2H cassette afnemer. Deze laatste gaat net als de Decathlon kettingzweep over de snelspanner heen zodat je deze niet eerst los hoeft te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
Ypuh schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:17:
[...] de Park Tool FR-5.2H cassette afnemer. Deze laatste gaat net als de Decathlon kettingzweep over de snelspanner heen zodat je deze niet eerst los hoeft te halen.
Wow wat een geld! En je kunt er dus geen momentsleutel op zetten.
Ik begrijp het voordeel dat hij over (sommige) snelspanners heen valt, maar dat zou voor mij niet tegen de nadelen opwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Zo dan, het heeft wat voeten in de aarde gehad maar ik heb een partij gevonden die deze Elastic Interface zemen verkoopt. Gelijk een lading besteld en nu wachten op de postbode. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cool! Waar heb je ze gevonden, wat kosten ze en wat ga je er mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DieAnder schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:28:
[...]

Ik begrijp het voordeel dat hij over (sommige) snelspanners heen valt, maar dat zou voor mij niet tegen de nadelen opwegen.
Ja maar jij staat niet de hele dag cassettes te demonteren.

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Smultie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:43:
Cool! Waar heb je ze gevonden, wat kosten ze en wat ga je er mee doen?
The ultimate tweaker bib.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 21-09 18:40
mhr-zip schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:44:
[...]

Ja maar jij staat niet de hele dag cassettes te demonteren.

O-)
Maar dan kan je voor een kwart van het geld beter deze cassetteafnemer gebruiken lijkt me. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
NewbieNeo schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:52:
[...]

Maar dan kan je voor een kwart van het geld beter deze cassetteafnemer gebruiken lijkt me. O-)
De grap was....

Ach laat ook maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
DieAnder schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:28:
[...]

Een cassette (of centerlock disc) hoeft dan ook niet op moment vast. Daarvoor geldt het principe vast = vast. Volgens mij staat er op een cassette of BSA BB doorgaans een range van 35-50 Nm; vrij vertaald, het komt niet zo precies.

En voor wat betreft prijs, andere mensen brengen hun fiets naar de fietsenmaker voor een cassettewissel. Dan heb je zo'n tool na de 1e keer al terugbetaald (adviesprijs cassette + montagekosten). Vanuitgaande dat hij nog 30+ jaar meegaat maak ik het mezelf het liefst zo gemakkelijk mogelijk (haal cassettes nu bijv. ook eerder los om schoon te maken :+ ).

[ Voor 24% gewijzigd door Ypuh op 02-02-2021 17:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Klopt, ik heb contact/samenwerking gezocht met Hunkemöller; het wordt me toch een geil broekje Zip... Ik zat zelf te denken aan een modelletje als de Borat Mankini, maar dan met een charatel-design. Alleen nog ergens voldoende ruimte/stof zien te vinden voor dat Tweakers logo... Ach, dat printen we gewoon op 'het zaakje', wel zo classy.
Nu nog een fotograaf vinden voor de productfoto's... Hoeveel wil jij d'r @mhr-zip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Grin schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:15:
[...]

Klopt, ik heb contact/samenwerking gezocht met Hunkemöller; het wordt me toch een geil broekje Zip... Ik zat zelf te denken aan een modelletje als de Borat Mankini, maar dan met een charatel-design. Alleen nog ergens voldoende ruimte/stof zien te vinden voor dat Tweakers logo... Ach, dat printen we gewoon op 'het zaakje', wel zo classy.
Nu nog een fotograaf vinden voor de productfoto's... Hoeveel wil jij d'r @mhr-zip?
Je had me bij Mankini.

Doe je ook winterbibs? Zo ja, 4 zomer en 2 winter graag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 10:25
Kunnen we hier dan niet gelijk een shoot voor een kalender voor maken? Of loopt dat tegenwoordig niet meer? Misschien met een goed doel in gedachte? Is er hier niet een heel zielig iemand die een Park Tool
FR-5.2H wil hebben?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:15
verstappen33 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:30:

Hun leverbaarheid is echt een wassen neus de laatste tijd,
[...]
Precies mijn ervaring. Hoe vaak ik al een mail heb gehad met de mededeling dat het artikel uitverkocht is en of ze een 'passend alternatief' kunnen bieden. Of ze hebben hun systemen niet op orde. Of... Je zou denken dat ze het bewust doen om ook van de minder populaire artikelen af te komen, als alternatief voor de uitverkochte items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nvm, niet meer van toepassing

[ Voor 90% gewijzigd door Smultie op 02-02-2021 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Lekker in de jeans naaien voor dat fietsgevoel op de bureaustoel :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 12:38

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Net ontdekt dat GCN Channel nu ook een GCN+ betalende channel krijgt. Zat er aan te komen natuurlijk.
Channel is de laatste jaren serieus verwaterd door verloop van personeel. Merendeel van de filmpjes waren product placement en herhalingen van instructiefilmpjes het laatste jaar.
Enige wat ik nog leuk vond, waren de avonturen. Die steken ze nu achter een pay wall, samen met race content. Maarja, dat tweede heb ik als Belg al gratis.
So 25 euro voor een jaartje GCN+, neen danku.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Nvt? O-)
Joindry schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:01:
Net ontdekt dat GCN Channel nu ook een GCN+ betalende channel krijgt. zat er aan te komen natuurlijk.
Channel is de laatste jaren serieus verwaterd door verloop van personeel. Merendeel van de filmpjes waren product placement en herhalingen van instructiefilmpjes het laatste jaar.
Enige wat ik nog leuk vond, waren de avonturen. Die steken ze nu achter een pay wall, samen met race content. Maarja, dat tweede heb ik als Belg al gratis.
So 25 euro voor een jaartje GCN+, neen danku.
Meen je, wat een ellende. Ik keek ze nog wel graag, vind die dingen als 4 roadies vs 1 time trial weg lachen. Die onderweg dingen waren wel prima maar laatste tijd wel vaak sponsored items. Zonde

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Begrijp ik het nou goed dat er een tweakers wielertenui aan komt? Wel een grappig idee elkaar in het wild te kunnen spotten :)

Maar wanneer ik in Groningen een uiterst gesoigneerde renner op een spierwitte look met een doosje babydoekjes in zijn achterzak tegen kom weet ik natuurlijk wie het is ;) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:44
Zag ik deze foto nou op het 8 uur journaal van vandaag?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
stevens20 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:10:
[...]
Haha, ik moest er ook aan denken maar geloof dat het een andere opname was (met meer mist) van dezelfde landingsbaan.

edit:
even teruggekeken, het was een foto van ene Quirien Veenman.

[ Voor 10% gewijzigd door DieAnder op 02-02-2021 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
stevens20 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:10:
[...]

Moest het even opzoeken. Op mijn foto is het wel mooi weer ;)

Anders had de NOS mooi Copyright kunnen overmaken ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Ypuh schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:14:
[...]

Een cassette (of centerlock disc) hoeft dan ook niet op moment vast. Daarvoor geldt het principe vast = vast. Volgens mij staat er op een cassette of BSA BB doorgaans een range van 35-50 Nm; vrij vertaald, het komt niet zo precies.

En voor wat betreft prijs, andere mensen brengen hun fiets naar de fietsenmaker voor een cassettewissel. Dan heb je zo'n tool na de 1e keer al terugbetaald (adviesprijs cassette + montagekosten). Vanuitgaande dat hij nog 30+ jaar meegaat maak ik het mezelf het liefst zo gemakkelijk mogelijk (haal cassettes nu bijv. ook eerder los om schoon te maken :+ ).
Tja en toch.... ik ken dat principe... Ooit na een winterbandenwissel (bij de merkdealer) met 4 (van 5) losse wielmoeren gestaan op de Duitse autobahn...Ja zat echt vast! Vanaf toen een eigen momentsleutel en nooit meer door een ander laten doen.
En zelf ook al eens met een losse cassette afgelopen najaar. En ik wissel ze vaak zat, dus een beetje gevoel heb ik wel, maar door die ribbel die onder de lockring zit vind ik het moeilijk in te schatten. Ik denk dat ik het nu, na die losse cassette, daarom waarschijnlijk vaster doe dan nodig.
Maar een snelspanner verwijderen, hoeveel werk is dat nou. De meesten van ons zullen dit klusje niet zo vaak doen. Dan kan je voor die 25 euro mooi nog een extra gereedschapje extra kopen toch :)
Overigens gaan de cassettes er bij mij vooral af voor het betere schoonmaakwerk. Gisteren nog eens gechecked wat ik nu eigenlijk heb staan, ik heb het hele rijtje 7/8/9/10/11 speed en de 9 en 11 zelfs 2x 8)7 Godzijdank wordt niet alles even intensief bereden, en blijven de naafversnellingen van de kids buiten schot...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
@Mistraller Ik snap je punt, en zeker bij wielmoeren van je auto, dat kan gewoon gevaarlijk zijn..
Maar op een fiets zie ik dit gevaar een stuk minder in.. Een losse cassette of een losse bottom bracket, ja het is vervelend, maar snel thuis te verhelpen wanneer het toch gebeurd.

En voor een lange tocht (100km+) loop ik toch snel al de hele fiets vooraf langs of alles in orde is..

Voor de niet hele cruciale dingen waarbij vast = vast goed genoeg is zou ik niet speciaal een dure momentsleutel kopen, bij schroef verbindingen die wat nauwer luisteren of de kans op kapotdraaien groot is dan natuurlijk wel..

En mocht je toch diverse momentsleutels hebben in diverse ranges dan zou ik het wel gebruiken.. Maar noodzaak, nee niet in mijn ogen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Wielmoeren zijn iets wat ik altijd met een momentsleutel vast zou zetten, net als kwetsbare onderdelen als een carbon stuur (als die afbreekt of losschiet tijdens een sprint ben je verder van huis).

Voor alle draaiende delen op een fiets (pedaal, trapas, cassette, remschijf) geldt doorgaans dat ze een draad tegen de rij/rem richting in hebben. Indien je een fiets gebruikt zoals het hoort zou je deze onderdelen juist vaster i.p.v. los moeten draaien tijdens het trappen/remmen. Voor trapassen gaat die vlieger niet altijd op, maar die zouden in theorie geen kan op moeten kunnen door de crankset die hem tegenhoudt (mits hier geen speling op zit).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

verstappen33 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:30:
Zeker mag dat. Maar je moet ook nagaan dat niet alleen jij daar bestelt. Vooral nu in deze periode (corona tijd) hebben de webwinkels het uitermate druk. Dan kan het wel eens voorkomen dat de website niet gelijk geüpdate wordt. Omdat er dagelijks meerdere bestellingen door komen.

Snap niet waarom dat gelijk geplust word door 3 mensen.
(Ben trouwens geen medewerker, maar gewoon een tevreden klant)

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
@murphylee Ik ben over het algemeen ook tevreden over Futurum..
Maar ik heb de laatste 2-3 weken nu al 4x een credit moeten aanvragen (wat netjes behandeld werd) omdat producten toch niet meer leverbaar zijn, terwijl de website anders doet vermoeden (2-6 dagen levertijd)..

Nu ging het om redelijk kleine bedragen (max 100 euro bij elkaar), maar het zorgt gewoon voor ergenis.

Als iets niet op voorraad is en ze hebben geen zicht op een nieuwe levering dan moeten ze dat gewoon vermelden bij de levertijd... bijvoorbeeld "Levertijd onbekend", of gewoon niet meer bestelbaar maken tot het item weer op voorraad is..

Die functionaliteit zit gewoon in hun webshop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
418O2 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:14:
Eventueel voor anderen; mijn fiets, nieuw en gekocht bij Salden, is er over 2 weken. Het gaat via een vervoerder en dat duurt blijkbaar even. Voor mij nu niet zo'n probleem, maar het kan handig zijn om het te weten als je wel haast hebt.
10 februari komt de vervoerder toch eindelijk. Gelukkig is het toch koud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Il Maravilla
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
GerbenBK schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:54:
Heeft iemand ervaring met de airpods pro en de 'Transparancy mode' op de racefiets?

Ik luister eigenlijk nooit muziek, maar op het trainingsrondje dat ik met mn ogen dicht kan rijden luister ik nog wel eens podcast. Sinds ik sinds kort de iphone 12 heb, heb ik geen oortjes meer (thanks apple ;)) dus nog op zoek naar een nieuw paar. In theorie zou het met die modus wat veiliger kunnen zijn.
Een paar pagina's verder, maar ik moest aan dit filmpje denken van Fernwee. Misschien heb je er nog iets aan.

En ik vind 't sowieso toffe content die 'ie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

murphylee schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:39:
[...]

Zeker mag dat. Maar je moet ook nagaan dat niet alleen jij daar bestelt. Vooral nu in deze periode (corona tijd) hebben de webwinkels het uitermate druk. Dan kan het wel eens voorkomen dat de website niet gelijk geüpdate wordt. Omdat er dagelijks meerdere bestellingen door komen.

Snap niet waarom dat gelijk geplust word door 3 mensen.
(Ben trouwens geen medewerker, maar gewoon een tevreden klant)
Omdat het nogal irritant is als er staat dat iets komt en het komt niet. Bij de indoortrainers staat levertijd onbekend, dat is een heldere boodschap. Bij de cassette die ik wil staat een levertijd, maar als die niet realistisch is dan ga ik verder zoeken. Bijv. naar een webshop met een lagere korting of bezorgkosten, als die cassette maar komt voor het einde van de maand. Bij Mantel vind ik het ook niet handig dat zij een melding hebben: volgende week, want die schoof bij de trainers bijna eeuwig door naar de volgende week.

Feitelijk worden de klanten voor de gek gehouden.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
Een beetje begrip is ook wel op z'n plaats. Webshops draaien al maanden lang op 200% en fietsenwinkels misschien nog wel meer en ook al een stuk langer. Tel daarbij op nog de leverproblemen en je kunt er vanuitgaan dat de druk op de klantenservice al veel te lang veel te hoog is.

Futurumshop biedt (net als bijvoorbeeld Coolblue) eigenlijk een veel te hoog serviceniveau voor de huidige markt. Ik vind het knap hoe ze zo'n 'tijdelijke' piek nog enigszins redelijk op weten te vangen want kwaliteit van service is lang niet zo schaalbaar als bijvoorbeeld productie of levering. Al zie je inmiddels dus wel de beperkingen in de zin dat alles nu ietsjes langer duurt, voorraadbeheer niet helemaal meer on point is en prijzen licht zijn gestegen etc.

Als klant denk je; ik betaal nu meer dus ik wil ook betere (of minimaal gelijk aan eerder) service, maar zo werkt de retail wereld helaas niet. Wij Hollanders zijn ook wel een beetje verwend met onze 1-dags levering, gratis verzenden en retourneren, kortingen etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Ypuh op 03-02-2021 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Het is misschien ook wel een beetje zeuren om te kunnen zeuren, maar hinderlijk is het wel..
Ik ben er al jaren klant, en ze reageren altijd netjes en snel op mailtjes etc, daar hoor je mij ook absoluut niet over.. Maar ik ben ondertussen wel een beetje huiverig geworden voor producten die niet direct op voorraad zijn..

Maarja laten we de discussie maar sluiten, service is prima en ik zal er zeker vaker bestellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:09
De fietsenwereld lijkt het inderdaad goed te hebben, erg moeilijk om wat te kunnen kopen! :D.

Fijn in ieder geval dat dit stukje van de economie nog doordraait.

Zoals eerder gemeld is mijn vriendin op zoek naar een nieuwe fiets en is er gewoon bijna niets te krijgen. Nu gaan we zaterdag kijken voor een Wilier Filante:

Afbeeldingslocatie: https://pelotonmagazine.com/wp-content/uploads/2020/11/Filante-Black-Red-Matt-white.jpg

Ik heb alle LBS gemaild die deze aanbieden. Was al wel blij dat ze bijna allemaal snel reageerden, maar wel een beetje zo van 'de maat die je zoekt is er niet en gaat nog een jaar duren voordat we die binnenkrijgen, helaas pindakaas'.

Kunnen ze ook weinig aandoen, maar toch wel beetje gek gevoel dat als je in de markt bent voor zo'n grote aankoop. Gelukkig was er 1 LBS die echt gelijk zn best doet en meedenkt. Daar gaan we zaterdag dus heen op afspraak (mogen de winkel niet in ivm lockdown, maar buiten rondje fietsen mag nog gelukkig).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Requiem19 Je kan er aanstaande zaterdag dus even op fietsen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Grin schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:33:
@Requiem19 Je kan er aanstaande zaterdag dus even op fietsen?
Ik niet, mijn vriendin wel :).

Maar dat is dan weer niet de goede kleur en je weet ongetwijfeld hoe kieskeurig vrouwen zijn qua kleuren.... ;). Dus de vraag is dan weer of deze LBS het frame kan krijgen in de goede kleurstelling. Maar daar wilde deze shop dus in ieder geval over meedenken, terwijl de andere LBS'en eigenlijk zeiden 'sorry, gaat niet lukken'.

Dus kudos voor deze lbs. Als je me dan goed helpt wil ook graag het geld daar uit geven iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
Voor een Filante mogen ze zeker wel wat moeite doen ....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
Requiem19 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:36:
[...]

Ik niet, mijn vriendin wel :).

Maar dat is dan weer niet de goede kleur en je weet ongetwijfeld hoe kieskeurig vrouwen zijn qua kleuren.... ;). Dus de vraag is dan weer of deze LBS het frame kan krijgen in de goede kleurstelling. Maar daar wilde deze shop dus in ieder geval over meedenken, terwijl de andere LBS'en eigenlijk zeiden 'sorry, gaat niet lukken'.

Dus kudos voor deze lbs. Als je me dan goed helpt wil ook graag het geld daar uit geven iig.
Toevallig Tuttobici in wateringen al benaderd. Kennis van mij heeft laatst ook een Willier gekocht met een levertijd van let wel: 2 volledige weken :)

En WdV in Oosterhout had vorige week ook een mooie Willier in de aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
tinusterror schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:40:
[...]

Toevallig Tuttobici in wateringen al benaderd. Kennis van mij heeft laatst ook een Willier gekocht met een levertijd van let wel: 2 volledige weken :)

En WdV in Oosterhout had vorige week ook een mooie Willier in de aanbieding.
Thanks voor de tip, heb Tuttobici ook gelijk even gemaild... zo zie je, als je iemand goed helpt kan dat ongemerkt tot een nieuwe klant leiden! :)

WdV website ook even bekeken, maar daar word ik niet echt wijs van. Als ik zoek op Wilier komt er ook niets naar boven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 22:05
WdV heeft een Cento 10 NDR te koop staan in Romato. Verder hebben ze niks staan.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
@tinusterror Probleem is denk ik, dat o.a. de Filante in allerlei kleuren en uitvoeringen is te verkrijgen. Moet er maar net precies die ene uitvoering op voorraad zijn.
Het is niet zoals bij die Duitse fietsaanbieder (ik ben de naam even kwijt, maar @Ypuh weet denk ik wel welke ik bedoel), dat je maar een heel beperkt aantal mogelijkheden hebt. En zelfs dan niet lukt om op korte termijn te leveren.

@Requiem19 Martin van der Wel bij Rotterdam ?

[ Voor 11% gewijzigd door EdwinW op 03-02-2021 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:50:

Als klant denk je; ik betaal nu meer dus ik wil ook betere (of minimaal gelijk aan eerder) service, maar zo werkt de retail wereld helaas niet. Wij Hollanders zijn ook wel een beetje verwend met onze 1-dags levering, gratis verzenden en retourneren, kortingen etc.
Als klant denk ik dat eigenlijk allemaal niet. Het liefst lever ik mijn fiets in bij de LBS en laat ik die alles regelen en betaal ik de hoofdprijs en mag het best een paar dagen duren voor ik de fiets terug krijg. Ook kan ik heel goed leven met de melding: op dit moment niet op voorraad. Dan kijk ik over een poosje wel weer. Zo ben ik uiteindelijk ook aan de Kickr gekomen. Maar stellen dat het 2 tot 6 dagen is en dat niet kunnen halen is wel irritant. Het geeft hoop op een levering van een product waar ik naar op zoek ben. En zo blijkt dat hoop toch uitgestelde teleurstelling is.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
EdwinW schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:52:
@tinusterror Probleem is denk ik, dat o.a. de Filante in allerlei kleuren en uitvoeringen is te verkrijgen. Moet er maar net precies die ene uitvoering op voorraad zijn.
Het is niet zoals bij die Duitse fietsaanbieder (ik ben de naam even kwijt, maar @Ypuh weet denk ik wel welke ik bedoel), dat je maar een heel beperkt aantal mogelijkheden hebt. En zelfs dan niet lukt om op korte termijn te leveren.

Bijna alle fabrikanten hebben nu last. Ik begreep van een fietsenmaker dat het soms gaat om welke groep of onderdelen je wenst. Crank in bepaalde maat? Levertijd onbekend, maar een andere is wel beschikbaar. Hij had een fiets staan waarbij hij alleen nog wachtte op de linker shifter van een SRAM groep... 8)7

Als je geluk hebt staat er precies iets in jouw maat, kleur en specs. Maar als je pech hebt is het maanden wachten. Dan maakt het verder niet uit of je bij Canyon shopt of Parlee :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
EdwinW schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:52:

Daar gaan we inderdaad heen zaterdag.

Goeie shop in jouw ervaring? In mijn ervaring iig tot nu toe het meest klantvriendelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 16:52
Kwam dit toevallig tegen op Marktplaats:

Nog nieuw in de doos (aldus advertentie), een 105 11-speed 11-32 cassette en een setje 105 voorbladen 36-52 voor 80 euro.

Setje kost je bij Mantel 15 (binnenblad), 56 (buitenblad) en 53 (cassette) in totaal zo'n 120 euro. Als er al voorraad is :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 21:55

Galois

1811 - 1832

Het is echt ellende met fietsen. Ik las laatst een artikel op internet dat de verwachting was de onderdelen ook deze kant op zouden gaan wat betreft tekorten. Kennelijk moeten we gaan hamsteren! :)

Ik heb standaard altijd een reserveband en kettingen in huis, ook meerdere cassettes (maar dat is meer om het juiste verzet te kunnen hebben als ik op vakantie ga of naar bv. Limburg). Verder heb ik niets in huis. Als dus bv. een remklauw stuk gaat, heb ik dus een probleem als deze niet meer leverbaar zijn. Maar om nou een remklauw op reserve te hebben liggen thuis... :)

Voor mijn verjaardag krijg ik van mijn vrouw een Park Tool PCS 9.2. Die zijn ook nergens leverbaar! (of in winkels voor hoofdprijzen)

Het wordt tijd dat voetballers weer mogen voetballen en hun fietshobby aan de wilgen hangen :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
Requiem19 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Daar gaan we inderdaad heen zaterdag.

Goeie shop in jouw ervaring? In mijn ervaring iig tot nu toe het meest klantvriendelijk! :)
Mooi :-). Ik ben daar twee jaar geleden in het najaar geweest voor een Wilier. Zij bieden je de mogelijkheid om tegen een redelijke vergoeding, een testrit te maken van een kleine 40 kilometer met onderweg een tussenstop (koffie en gebak) bij een fietscafé in Moordrecht (die helaas nu noodgedwongen is gestopt). Omdat ik niet zeker wist of de fiets mij goed zou passen, heb ik gebruik gemaakt van deze uitgebreide test mogelijkheid. Zowel voor als na de proefrit echt uitgebreid met hem gesproken. Aangezien ook bij mij (bijna) om de hoek een Wilier dealer is gevestigd, had ik hem ook aangegeven dat ik bij aanschaf deze bij mijn dealer om de hoek zou kopen (ze kennen elkaar persoonlijk ook goed, dus het blijft dan toch binnen de familie). Mijn LBS biedt helaas niet de mogelijkheid van zo'n uitgebreide testrit, vandaar dit uitstapje.
De ervaringen die je tot nu toe had van klantvriendelijkheid, had ik dus ook.

@GerbenBK Ja precies. Maar de kans dat een Filante exact en precies volgens jouw wensen op voorraad is, is gewoon heel klein (Lees: de Filante wordt in 12 uitvoeringen en in 5 verschillende kleuren geleverd).

[ Voor 8% gewijzigd door EdwinW op 03-02-2021 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@Requiem19 Die Wilier Filante is ook nog geen 2 maanden op de markt toch? Wat dat betreft geen verrassing dat die nog slecht leverbaar is. Dit zijn ook geen fietsen waar een LBS er 10 van heeft staan, maar doorgaans op bestelling geleverd worden. Idem voor een Pinarello F12 of Bianchi Oltre XR4, pre-corona mocht je daar ook gerust 3-6 maanden op wachten.

Wel een fantastisch mooie fiets (vind ik van bijna alle Wiliers). Wat mij betreft aerobike van het jaar 2021 qua looks (wel in het rood natuurlijk) :).

[ Voor 32% gewijzigd door Ypuh op 03-02-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
EdwinW schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:09:
[...]

Mooi :-). Ik ben daar twee jaar geleden in het najaar geweest voor een Wilier. Zij bieden je de mogelijkheid om tegen een redelijke vergoeding, een testrit te maken van een kleine 40 kilometer met onderweg een tussenstop (koffie en gebak) bij een fietscafé in Moordrecht (die helaas nu noodgedwongen is gestopt). Omdat ik niet zeker wist of de fiets mij goed zou passen, heb ik gebruik gemaakt van deze uitgebreide test mogelijkheid. Zowel voor als na de proefrit echt uitgebreid met hem gesproken. Aangezien ook bij mij (bijna) om de hoek een Wilier dealer is gevestigd, had ik hem ook aangegeven dat ik bij aanschaf deze bij mijn dealer om de hoek zou kopen (ze kennen elkaar persoonlijk ook goed, dus het blijft dan toch binnen de familie). Mijn LBS biedt helaas niet de mogelijkheid van zo'n uitgebreide testrit, vandaar dit uitstapje.
De ervaringen die je tot nu toe had van klantvriendelijkheid, had ik dus ook.

@GerbenBK Ja precies. Maar de kans dat een Filante exact en precies volgens jouw wensen op voorraad is, is gewoon heel klein (Lees: de Filante wordt in 12 uitvoeringen en in 5 verschillende kleuren geleverd).
Maar als ze een Filante frame in de goede kleur en goede maat hebben, kunnen ze - lijkt me - op zich best wel de groep aanpassen toch?

Tuurlijk is dat veel moeite, maar voor zo'n bedrag wil je ook wel echt wat je in je hoofd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Requiem19 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:29:
[...]

Maar als ze een Filante frame in de goede kleur en goede maat hebben, kunnen ze - lijkt me - op zich best wel de groep aanpassen toch?

Tuurlijk is dat veel moeite, maar voor zo'n bedrag wil je ook wel echt wat je in je hoofd hebt.
Over wat voor een prijs hebben we het eigenlijk?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Zou geen probleem mogen zijn, mits inderdaad de onderdelen (groep) op voorraad is.

@MrBarBarian Wilier Filante: https://wilier.com/en/my2...es/road-bikes/filante-slr
Het zijn list-prijzen, niet de winkelprijs.
Pagina: 1 ... 221 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).