Over Strava & Co. Ik ben in 2012 gaan fietsen, mede dankzij dat een collega mij Endomondo aanraadde.
Ben gewoon begonnen woon-werk te fietsen op mijn stadsfiets (af te toe in de zomer), zonder snelheidsmeter.
Toen in de zomer van 2013 een fiets gehuurd en the golden gate bridge overgefietst. Toen bedacht ik dat mijn conditie gelijkwaardig was aan die van een dood paard. Ook met 110kg bij 183cm was ik niet helemaal in verhouding. Vervolgens beetje bij beetje wat betere kleding aangeschaft zodat ik de winter door kon fietsen (1-2 keer in de week). Mijzelf ook belooft dat als ik de winter door fietste ik een snelle fiets zou kopen. Die kwam ook in februari 2014, incl sigma fietscomputer. Loggen in die tijd wel altijd via telefoon blijven doen.
Toen steeds meer collega's over gingen naar Strava ook een account aangemaakt en dat er naast dmv synchroniseren gaan gebruiken (Endomondo app werkte bij mij veel stabieler, "helaas" gestopt per 1-1-2021). Ik weet niet meer hoe ik in de begindagen synchroniseerde, later ben ik dat gaan doen via
tapiriik. Dus mijn hele Endomondo historie vanaf 2012 staat ook in Strava (het is niet veel, maar wel leuk om te zien).
Toen op een dag een Garmin Edge 1000 gekocht en de rest is history.
Dus trackingapps hebben mij leven zeker veranderd.
Ik heb 7 jaar kunnen verzinnen (en sparen) wat ik wilde voor mijn volgende fiets

Ik vind het inderdaad ook z'n vriendelijke man. Ook gevoel dat hij 200% eerlijk is, en dat het ook echt goed moet bij hem (geen 6-jes mentaliteit).
Galois schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:15:
[...]
Inderdaad!!!
Alles wat ik zelf kan, doe ik altijd beter dan de fietsenmaker zelf (en ik noem mijzelf nou niet zo'n goede fietsenmaker). Man, man, man... de marges zijn kennelijk klein en wat een gerommel soms door snel, snel, snel te willen.
Onlangs nieuwe remklauw (onder garantie) laten vervangen door de fietsenmaker en ik mocht daarna de rem weer bleeden. Hij had het voor zeg maar 95% gedaan... die laatste 5% kostte kennelijk teveel tijd.
Ik heb 2 keer in de afgelopen jaren mijn fiets weggebracht, waarvan de laatste keer bij
Klijnhout fietsen. Moet toch wel zeggen dat het erg netjes en goed gedaan is daar (is ook racefiets-only). Het is alleen 25 min met de auto, dus je gaat ook niet ff buurten zeg maar (Bike24 is dichterbij

).