Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 218 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Hybride fiets is tweedehands mss wel de beste optie, gravelbike tweedehands aanbod met jouw budget gaat 'm niet worden. Of je blij gaat worden met die sub 300 decathlon oplossingen? kweenie.

Maar iets als een Gazelle SPN of XR3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärwen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-09 06:23
Jampot007 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:50:
[...]

Natuur/avontuurlijk dan denk ik eerder aan MTB/gravelfiets

Met deze prijsklasse kan je beter voor een tweedehands gaan. Vaste verhaal, neem iemand mee met verstand van fietsen om te inspecteren voor de koop.
Bedankt voor je antwoord. Indd natuur en avontuurlijk wil ik er zeker wel bij hebben aangezien ik hier in hartje van de Kempen woon (enorm veel groen en bossen). Maar heb hier ook een zeer leuk kanaal dat van Antwerpen tot Hasselt loopt en enorm veel fietsroutes op de weg.

Dus zou een MTB dan ook voldoen voor die paar keren dat ik dan eens op de gewone weg wil gaan rijden (denk dan toch aan 60-200km tochten). Of heb ik dan daadwerkelijk 2 fietsen nodig? Of moet ik met mijn budget dan een keuze maken tussen of terwijl natuur met MTB of terwijl de weg met een koersfiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:54
Sub €300 wordt in de huidige tijd wel heel erg lastig. Ik ben op dit moment voor mijn zus aan het kijken en die wil er het liefste zo min mogelijk aan uitgeven (wie niet). Tot €500 zijn we op Marktplaats nog niet echt geslaagd, al is er in die prijscategorie nog wel aanbod wat met een beetje geluk volstaat (daarvoor moet je de fiets in het echt zien).

Inmiddels is ze zo ver dat ze liever iets meer uitgeeft en nieuw koopt, maar ook daar is t/m €900 niet bijster veel aanbod. Een Sensa met Tiagra is tot dusver de beste optie.

Kortom -en een beetje cliche- sub €300 is in een normale markt al lastig. Gezien corona de vraag verdrievoudigd heeft is dat niet beter geworden (en verkopers zien dollartekens). Je kunt vast iets vinden, maar dan mag je niet veeleisend zijn (denk buiscommandeurs) en neem iemand mee die er een beetje verstand van heeft.

Edit: Niet-racefietsen heb ik geen weet van helaas, maar heb je wel meer kans van slagen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 28-01-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärwen
Frenz64 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:56:
Hybride fiets is tweedehands mss wel de beste optie, gravelbike tweedehands aanbod met jouw budget gaat 'm niet worden. Of je blij gaat worden met die sub 300 decathlon oplossingen? kweenie.

Die Gazelle XR lijkt me precies iets wat ik zoek, kan ik hier ook mee op "iets meer zanderige padjes rijden" dus niet continu op de verharde weg? Spreek dan niet van een mountainbike parcour ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Zeker wel, mits je er geen 25mm bandjes op gooit. Het voordeel van zo'n XR is de voorvork, dat maakt hem geschikter voor off road dan een vaste voorvork. Zeker niet lichter, maar hey, je hebt jonge benen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärwen
Frenz64 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:56:

Die XR3 van marktplaats, ziet die er tamelijk goed uit of is dat enkel te weten als ik daar daadwerkelijk heen zou gaan? (want op dat zoekertje staat "levering") en ik zie daar vanvoor precies wat kabeltjes loshangen of is dat een onderdeel van de rem? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Eärwen op 28-01-2021 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Phoe, geen idee, het was de eerste die ik op MP tegenkwam, het ging mij meer om het voorbeeld en de betaalbaarheid. Lastig te zien op de foto's en ook geen idee of de maat klopt. Venlo is ook niet echt naast de deur voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärwen
https://www.2dehands.be/a...-mtb.html?previousPage=lr

Ik kom deze fiets tegen 15km van mij. Mss de moeite waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
Kabeltjes en ketting vervangen misschien alvast incalculeren, misschien ook een cassette?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärwen
MyrddinLXXIIX schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:29:
[...]

Kabeltjes en ketting vervangen misschien alvast incalculeren, misschien ook een cassette?
Hoeveel kost zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22
bij de mtb van 125 euro.. ik verwacht 3x7 of 3x8 versnellignen, die zijn gelukkig in goedkope versies te vinden. Dus 15 voor de ketting en 30 voor de cassette (als je het online kan bestellen) bij de fietsenmaker zit je eerder op 80 inc montage. Als je pech hebt komt er nog een paar tientjes bij voor de voorste tandwielen

Versnellings kabels voor/achter, binnen/buiten kost je misschien 20-30 euro, bij de fietsenmaker met montage wat meer. De remmen lijken hydraulische velg remmen, de leidingen hoef je in principe niet te vervangen, tenzij je zichtbare schade ziet.

Verwacht niet teveel van zo'n fiets :) de vering was 20 jaar geleden waarschijnlijk al ruk, nu na 20 jaar geen onderhoud zal het er niet beter op geworden zijn. Je kan nog het beste hopen op een lockout, dan heb je er minder last van.

(wat betreft MTB/race/gravel, gravel ga je niet vinden binnen budget, te populair en te nieuwe, MTB kan je beter mee op de weg dan met een racefiets in het terrein, dus bij twijfel is de MTB veelzijdiger. het verschil is dan voornamelijk dat je snelheid lager zal liggen op de weg door de hogere rolweerstand)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
die is al wat nieuwer dan die andere, mogelijk zijn de remmen wat beter en doet de vork nog wat (al blijft dat een gok, want die kan ook gewoon verrot zijn door gebrek aan onderhoud en de kwaliteit om mee te beginnen)
400 euro is een hoop voor en 2e hands instapper, voor corona was zo'n fiets 250 euro waard en had je voor 400 een 2ehands met een stuk betere componenten. maar op dit moment is het waarschijnlijk niet anders..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärwen
Prulleman schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:37:
[...]

bij de mtb van 125 euro.. ik verwacht 3x7 of 3x8 versnellignen, die zijn gelukkig in goedkope versies te vinden. Dus 15 voor de ketting en 30 voor de cassette (als je het online kan bestellen) bij de fietsenmaker zit je eerder op 80 inc montage. Als je pech hebt komt er nog een paar tientjes bij voor de voorste tandwielen

Versnellings kabels voor/achter, binnen/buiten kost je misschien 20-30 euro, bij de fietsenmaker met montage wat meer. De remmen lijken hydraulische velg remmen, de leidingen hoef je in principe niet te vervangen, tenzij je zichtbare schade ziet.

Verwacht niet teveel van zo'n fiets :) de vering was 20 jaar geleden waarschijnlijk al ruk, nu na 20 jaar geen onderhoud zal het er niet beter op geworden zijn. Je kan nog het beste hopen op een lockout, dan heb je er minder last van. (in de zin van, elke fiets zal zowiezo een upgrade worden denk ik dan?)

(wat betreft MTB/race/gravel, gravel ga je niet vinden binnen budget, te populair en te nieuwe, MTB kan je beter mee op de weg dan met een racefiets in het terrein, dus bij twijfel is de MTB veelzijdiger. het verschil is dan voornamelijk dat je snelheid lager zal liggen op de weg door de hogere rolweerstand)
Ik heb op de moment een oude norta herenfiets, ooit eens 2dehands gekocht voor 30 euro. Echt een rommelfiets. Hiermee in de zomer een fietstochtje maken is zowiezo een ramp, maar doe het er toch mee. Ik veronderstel dat een eender welke mountainbike vele sneller zal rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eärwen
Bedankt! Ik ben niet perse opzoek naar een MTB. Vooral eender welke fiets waar ik toch leuk en divers mee kan trainen. Ik zou evt een triatlon trainingsprogramma volgen. En af en toe ook recreatief fietsen (in de zomer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärwen
Daarmee dacht ik een goeiekope fiets tussen 200-300 euro te kopen. Dan kan ik tenminste al wat fietsen dit jaar, en met de tijd evt upgraden naar iets dat ik specifieker wil doen (bv mtb of echt koersen). Daarmee zoek ik zoiets tussenin dat er nog opties open zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärwen
Wat denken jullie van deze fiets te kopen:
https://www.decathlon.be/...300787?mc=8405298&c=ZWART

Voor dit jaar te gebruiken (deze zomer). Trainingen zouden zijn ritten van 30min tot 60min (denk dat dit hier wel met gaat op vlakke stukken). En hiermee kan ik ook nog wel in zanderige padjes gaan. Eens ik echt weet wat ik wil doen, spaar ik voor een echte goeie koersfiets/mtb (of mss beide) en kan ik deze later gebruiken als stadsfiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 16:36
Lekker zoeken naar een mooi hybride model dan. Tenzij je echt meer mtb wil gaan natuurlijk, maar dan is dit niet het juiste topic. Zelf heb ik hier een Gazelle Playa staan van 18 jaar terug, zijn prima degelijke fietsen. Goedkope onderdelen als je een beetje goed zoekt ook. Ik weet dat er rond die tijd heel veel hybride modellen kwamen, 28 inch op mtb-achtige frames. Later kwamen ze ook met wat meer vering er op, maar zoals @Prulleman al zegt, weet niet of je, je daar aan wil wagen.
Ik heb op die van mij nu 38mm bandjes liggen, 4 bar er in en gaan, kan ik hier prima door wat natuur heen rijden. Voor het echte mtb werk is het natuurlijk een ander verhaal, maar voor een beetje bos, gravel paden en een beetje op de weg rijden, werkt dit voor mij persoonlijk prima. Eerder had ik er smallere bandjes op liggen en ben ik er de ventoux mee op gegaan (normale weg).
https://www.marktplaats.n...710332-gazelle-playa.html

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärwen
Raznov schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:53:
Lekker zoeken naar een mooi hybride model dan. Tenzij je echt meer mtb wil gaan natuurlijk, maar dan is dit niet het juiste topic. Zelf heb ik hier een Gazelle Playa staan van 18 jaar terug, zijn prima degelijke fietsen. Goedkope onderdelen als je een beetje goed zoekt ook. Ik weet dat er rond die tijd heel veel hybride modellen kwamen, 28 inch op mtb-achtige frames. Later kwamen ze ook met wat meer vering er op, maar zoals @Prulleman al zegt, weet niet of je, je daar aan wil wagen.
Ik heb op die van mij nu 38mm bandjes liggen, 4 bar er in en gaan, kan ik hier prima door wat natuur heen rijden. Voor het echte mtb werk is het natuurlijk een ander verhaal, maar voor een beetje bos, gravel paden en een beetje op de weg rijden, werkt dit voor mij persoonlijk prima. Eerder had ik er smallere bandjes op liggen en ben ik er de ventoux mee op gegaan (normale weg).
Is dat jouw Gazelle Playa op Markplaats? Als ik het goed begrijp kan je dus eigenlijk gwn (mits kennis) de banden vervangen afhankelijk van de activiteit? Bv. Woensdag een uurtje gaan koersen op een recht stuk weg met dunne banden. En zondag een goede tour van een paar uur met wat tussenstops en wat natuur, zandpadjes met wat dikkere banden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Kan wel, maar dat wil je niet te vaak doen. Ik heb voor m'n MTB ook een setje wegbanden en daar wisselde ik wel eens, klusje van 10 minuten per wiel. Echt langere ritten op die 29" units met noppen is niet echt een feest. Dan hou je me makkelijk bij op je norta (wie kent ze niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
Eärwen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:57:
[...]

Is dat jouw Gazelle Playa op Markplaats? Als ik het goed begrijp kan je dus eigenlijk gwn (mits kennis) de banden vervangen afhankelijk van de activiteit? Bv. Woensdag een uurtje gaan koersen op een recht stuk weg met dunne banden. En zondag een goede tour van een paar uur met wat tussenstops en wat natuur, zandpadjes met wat dikkere banden
Nee, zelfde model, maar niet die van mij. Die van mij herken je aan pedalen en oranje handvatten :+ (die staat (nog) niet te koop).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Eärwen voor op de weg heb je echt niet perse dunne banden nodig, als je de hoogst mogelijke gemiddelde snelheid wilt rijden, dan is er zeker een optimale smalle band formaat afhankelijk van hoe glad de weg is, maar met een beetje meer druk in dikkere banden zonder al te grove noppen kom je al een heel eind.
(100+ km met 30+ gemiddeld is ook goed te doen op een mtb met 2.25" (57mm) brede terrein/xc banden: https://www.strava.com/activities/3911268462)

maar een hybride is dus ook redelijk multiunctioneel wat dat betreft, daar kan je namelijk prima mee over de weg en wat zand/gravel paden mee pakken. Meestal hebben ze versnellingen en remmen vergelijkbaar met goedkopere mtb's

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärwen
Frenz64 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:02:
Kan wel, maar dat wil je niet te vaak doen. Ik heb voor m'n MTB ook een setje wegbanden en daar wisselde ik wel eens, klusje van 10 minuten per wiel. Echt langere ritten op die 29" units met noppen is niet echt een feest. Dan hou je me makkelijk bij op je norta (wie kent ze niet)
Hmm lijkt me indd dan niet het handigste.

Dus zou deze https://www.decathlon.be/...300787?mc=8405298&c=ZWART een goed begin zijn, gewoon om fietsen in het algemeen toch al wat meer te doen? En dan in de toekomst te upgraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eärwen
Prulleman schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:08:
@Eärwen voor op de weg heb je echt niet perse dunne banden nodig, als je de hoogst mogelijke gemiddelde snelheid wilt rijden, dan is er zeker een optimale smalle band formaat afhankelijk van hoe glad de weg is, maar met een beetje meer druk in dikkere banden zonder al te grove noppen kom je al een heel eind.
(100+ km met 30+ gemiddeld is ook goed te doen op een mtb met 2.25" (57mm) brede terrein/xc banden: https://www.strava.com/activities/3911268462)

maar een hybride is dus ook redelijk multiunctioneel wat dat betreft, daar kan je namelijk prima mee over de weg en wat zand/gravel paden mee pakken. Meestal hebben ze versnellingen en remmen vergelijkbaar met goedkopere mtb's
Amai lange fietstocht. Zoiets wil ik van de zomer ook wel eens doen. Ik denk dat ik indd dan een hybride ga pakken voorlopig, lijkt me allemaal nogal redelijk complex om direct een koersfiets / MTB aan te schaffen aangezien ik echt geen idee heb hoe ik die zelfs moet onderhouden etc.. Misschien dat ik met een degelijk goeiekope hybride de basics van fietsen kan leren en dan zo in de toekomst upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51
rolandos582 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:24:
Scheer hier weg met je mountainbikes :N
[...]
Dit was een voorzichtige hint O-)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ypuh schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:10:
(...)

Inmiddels is ze zo ver dat ze liever iets meer uitgeeft en nieuw koopt, maar ook daar is t/m €900 niet bijster veel aanbod. Een Sensa met Tiagra is tot dusver de beste optie.

(...)
Ik zeg doen! Ik heb vorig jaar dan eindelijk na een aantal jaartjes Tour kijken maar besloten om ook eens een racefiets te kopen want dat indoor fietsen in de sportschool was niets voor mij. Uiteindelijk met de nodige moeite (maat 64 bevordert het aantal zoekresultaten niet :+ ) een 2019 Sensa Romagna Tiagra Matt in praktische nieuwstaat kunnen overnemen voor €550. En bonuspunten voor Nederlands merk.

Het is absoluut geen lichtgewicht of aero model, maar hij schakelt voor mij gewoon lekker en zit comfortabel voor de ritjes die ik doe, van korte 20km "effe snel leegfietsen" tot 170km met of zonder (Utrechste) heuveltjes: gewoon een leuk ding.
Het enige dat ik heb moeten vervangen waren 3 keer een binnen- en buitenband, maar dat was omdat ik zijn off-road capaciteiten wat overschat had. Misschien een CX overwegen :+

Als ik het na een jaar nog steeds leuk zou vinden, had ik mijzelf een nieuwe fiets beloofd omdat ik wel serieus wil gaan trainen en dan mag het ook wat extra's kosten. :D
Heb daarom de afgelopen weken wel wat zitten snuffelen naar nieuwe fietsen. Zat te twijfelen om na de coronasluiting in het echt een Giant TCR/Propel of Trek Emonda/Domane Madone wie verzint die Do/Ma/Ne plaksels :P te bekijken. Toen nog wat verder gezocht en daarna de conclusie getrokken dat die Sensa gewoon nog prima rijdt, ik twijfel of ik zoveel nut heb van de extra aero en looks interesseren mij ook niet bijzonder veel (als het maar zwart is), en dat ik beter kan investeren in wat leuke elektronica voor de training. Da's soms nog wel eens een uitdaging met slechts een sporthorloge. Nadeel is dat als ik er een Edge 530 Performance setje + powermeter op gooi, de totale waarde wordt gedomineerd door de electronica in plaats van de fiets zelf. :+

Of kan iemand mij van gedachten doen wisselen? O-)

[ Voor 5% gewijzigd door TheTinusNL op 28-01-2021 19:39 ]

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Maatje had overigens op italianbikes.nl een Bianchi Aero besteld van de week, komt volgende week al...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
TheTinusNL schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:28:
[...]

Ik zeg doen! Ik heb vorig jaar dan eindelijk na een aantal jaartjes Tour kijken maar besloten om ook eens een racefiets te kopen want dat indoor fietsen in de sportschool was niets voor mij. Uiteindelijk met de nodige moeite (maat 64 bevordert het aantal zoekresultaten niet :+ ) een 2019 Sensa Romagna Tiagra Matt in praktische nieuwstaat kunnen overnemen voor €550. En bonuspunten voor Nederlands merk.

Het is absoluut geen lichtgewicht of aero model, maar hij schakelt voor mij gewoon lekker en zit comfortabel voor de ritjes die ik doe, van korte 20km "effe snel leegfietsen" tot 170km met of zonder (Utrechste) heuveltjes: gewoon een leuk ding.
Het enige dat ik heb moeten vervangen waren 3 keer een binnen- en buitenband, maar dat was omdat ik zijn off-road capaciteiten wat overschat had. Misschien een CX overwegen :+

Als ik het na een jaar nog steeds leuk zou vinden, had ik mijzelf een nieuwe fiets beloofd omdat ik wel serieus wil gaan trainen en dan mag het ook wat extra's kosten. :D
Heb daarom de afgelopen weken wel wat zitten snuffelen naar nieuwe fietsen. Zat te twijfelen om na de coronasluiting in het echt een Giant TCR/Propel of Trek Emonda/Domane te bekijken. Toen nog wat verder gezocht en daarna de conclusie getrokken dat die Sensa gewoon nog prima rijdt, ik twijfel of ik zoveel nut heb van de extra aero en looks interesseren mij ook niet bijzonder veel (als het maar zwart is), en dat ik beter kan investeren in wat leuke elektronica voor de training. Da's soms nog wel eens een uitdaging met slechts een sporthorloge. Nadeel is dat als ik er een Edge 530 Performance setje + powermeter op gooi, de totale waarde wordt gedomineerd door de electronica in plaats van de fiets zelf. :+

Ik zou sowieso die Edge kopen ;) Dat heeft er bij mij voor gezorgd dat ik goed(en makkelijk) de tijd/afstand/snelheid/HR in de gaten kon houden om zo ook echt lange ritten te maken, daardoor fitter geworden en kort daarna een andere fiets gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
Begonnen met een kettingwax projectje, ontstellend om te zien hoeveel crap er in een jonge ketting (500km) die ouderwets was schoongemaakt zit.

Ouderwets is dan kettingreiniger + borstel + lappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:57
TheTinusNL schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:28:
[...]

Heb daarom de afgelopen weken wel wat zitten snuffelen naar nieuwe fietsen. Zat te twijfelen om na de coronasluiting in het echt een Giant TCR/Propel of Trek Emonda/Madone te bekijken. Toen nog wat verder gezocht en daarna de conclusie getrokken dat die Sensa gewoon nog prima rijdt, ik twijfel of ik zoveel nut heb van de extra aero en looks interesseren mij ook niet bijzonder veel (als het maar zwart is), en dat ik beter kan investeren in wat leuke elektronica voor de training. Da's soms nog wel eens een uitdaging met slechts een sporthorloge. Nadeel is dat als ik er een Edge 530 Performance setje + powermeter op gooi, de totale waarde wordt gedomineerd door de electronica in plaats van de fiets zelf. :+

Een fietscomputer is mijns inziens mijn beste aankoop na de fiets zelf geweest.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zat er aan te denken een quad lock te halen en jepster.nl te gaan gebruiken icm rpm en cadans sensoren. 400 euro uitgeven aan zo'n traag en oud aandoend ding vind ik lastig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
MaSw85 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:40:
[...]

En daarna mijn powermeter >:)
418O2 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:42:
400 euro uitgeven aan zo'n traag en oud aandoend ding vind ik lastig
Stabiliteit is echt heel veel waard. Tevens accutijd en iets achter de hand waar nog stroom in zit om naar huis te bellen is ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mhr-zip schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:50:

[...]

Stabiliteit is echt heel veel waard. Tevens accutijd en iets achter de hand waar nog stroom in zit om naar huis te bellen is ook fijn.
Ja, daar zit ook weer wat in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 20:31
Vergeet regen en vrieskou in de winter en brandende zon in de zomer niet. Jouw telefoon vindt dat niet zo prettig.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
418O2 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:52:
[...]

Ja, daar zit ook weer wat in
We zijn "allemaal" met onze telefoon begonnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:47

Grin

Ride si sapis.

Mijn advies is om zeker een fietscomputer te kopen, helemaal met electronica als een powermeter, licht, radar, candans, groepset, etc.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Helder. Maar zie ik nou dat je met die 530 alleen routers kan doen die je vooraf plant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Ik zat er aan te denken een quad lock te halen en jepster.nl te gaan gebruiken icm rpm en cadans sensoren. 400 euro uitgeven aan zo'n traag en oud aandoend ding vind ik lastig
Tijdje een quadlock gebruikt voor mijn s10+ , wel handig maar komt bij lang na niet in de buurt van mijn garmin 530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
418O2 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:26:
Helder. Maar zie ik nou dat je met die 530 alleen routers kan doen die je vooraf plant?
Ik daag je uit om een keer met google maps op je telefoon te navigeren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mhr-zip schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:33:
[...]

Is dat zo erg?

Denk dat ik maar gewoon die 830 koop tzt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:30
418O2 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:26:
Niet helemaal, als je bijvoorbeeld je thuis adres er in hebt gezet (vooraf, met coördinaten) dan kun je daar wel heen navigeren als ik me niet vergis. Denk zelfs met turn-by-turn but don't quote me on that. Invoeren van een adres op het apparaat kan niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:33:
[...]

Ja ellende, ik kwam oprecht overal allemaal wegen heen wat eigenlijk helemaal geen weg was, rare bospaatjes en noem maar op. Komoot pakt dat veel beter aan door routes te plannen over verharde wegen.

De 530 is gewoon een compleet ding, je maakt een route vooraf en laat deze in. Als je een stuk wilt afsnijden kan je gewoon rerouten en eventueel als je er halverwege klaar mee bent, back to start of naar een opgeslagen locatie. Werkt prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Als je van woon-erven houdt niet.
Denk dat ik maar gewoon die 830 koop tzt
Het niet kopen van die telefoonhouder, is de eerste korting op je Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Raznov schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:53:
Een hybride is ook behoorlijk makkelijk om te bouwen naar gravel, eigenlijk een kwestie van het stuur en de shifters wisselen ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
MaSw85 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:40:
[...]

Eens. Dingen als klikschoenen, een montagestandaard, fietsbroek vallen ook wel in die categorie, maar een GPS (met navigatie) is hetgeen wat voor mij een wereld geopend heeft. Naast de data (=leuk voor statistieknerds) verval je dus ook minder snel in je vaste rondje, waar meer variatie vaak weer aanzet om vaker te gaan fietsen, je daardoor verder komt en weer nieuwe gebieden/weggetjes etc. ontdekt.

Bonustip: koop wel direct een goeie (Garmin/Wahoo). Goedkoop is duurkoop bij deze apparaten.
Niet doen. Een telefoon is bedoelt om mee te bellen. Geen fietscomputer.

Edit: Zie dat iedereen me al voor was. Verstandige mensen hier vandaag.

[ Voor 7% gewijzigd door Ypuh op 28-01-2021 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Stoney3K schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:45:
[...]

Een hybride is ook behoorlijk makkelijk om te bouwen naar gravel, eigenlijk een kwestie van het stuur en de shifters wisselen ;)
Dat klopt, maar even een setje shifters 3x8-speed vinden voor een redelijke prijs is nog best lastig. Dan kan je bijna beter een volledige set ergens op de kop tikken (incl cranks, casette etc), maar dan is het weer de vraag of alles gaat passen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:03
mhr-zip schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:58:
[...]

Nee ik ben begonnen met een simpel cateye computertje, toen had ik nog geen mobiele telefoon 8)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
DDX schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:59:
[...]

Nee ik ben begonnen met een simpel cateye computertje, toen had ik nog geen mobiele telefoon 8)
Fiets jij alweer zo lang Stephan?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cGrSeyZte4IzTz9dX3tKlpMdJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FvfDC4BeSn4RbzAPIKaVHaJN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JNQeVVCT1dWQEG1vBNwPmJSx9yc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rZv7QiAfwQh76zvq14VoUh1b.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag m'n alu endurace (tiagra) geüpgraded met een vision team 35 wielsetje. Nieuw op de kop getikt voor 200 euro, ziet er wat strakker uit dan de 23mm velgen die standaard meegeleverd worden ( niks mis mee overigens, zijn zelfs wat lichter :D ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
In before commentaar over niet uitlijnen logo's op ventiel :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
rolandos582 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:26:
In before commentaar over niet uitlijnen logo's op ventiel :Y)
Voor jouw beeldvorming, ik ben pas een halfjaar bezig met deze sport, hiervoor nog nooit aan een fiets gesleuteld. Mijn welgemeende excuses dat ik het logo niet perfect heb uitgelijnd :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Ruffzz schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:14:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag m'n alu endurace (tiagra) geüpgraded met een vision team 35 wielsetje. Nieuw op de kop getikt voor 200 euro, ziet er wat strakker uit dan de 23mm velgen die standaard meegeleverd worden ( niks mis mee overigens, zijn zelfs wat lichter :D ).
Mooie kleur ook (van je fiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21-09 12:13
[...]

Een Sigma bij mij, eigenlijk echt prima ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Ruffzz schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:35:
[...]

Voor jouw beeldvorming, ik ben pas een halfjaar bezig met deze sport, hiervoor nog nooit aan een fiets gesleuteld. Mijn welgemeende excuses dat ik het logo niet perfect heb uitgelijnd :')
Heey, voor mij geen probleem. Kijk 3 pagina's terug en ik doe precies hetzelfde O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Raznov schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:57:
[...]

Dat klopt, maar even een setje shifters 3x8-speed vinden voor een redelijke prijs is nog best lastig. Dan kan je bijna beter een volledige set ergens op de kop tikken (incl cranks, casette etc), maar dan is het weer de vraag of alles gaat passen.
Ligt er aan of je nieuw of gebruikt koopt. De oudere STI shifters kun je nog voor een prima prijs vinden, vaak worden ze weg gedaan omdat het vet in de shifters plakkerig wordt en de shifter vast loopt. Na een schoonmaakbeurt heb je voor een paar tientjes en een bus WD-40 weer prima shifters.

Ze zijn alleen niet zo licht en fancy met de schakelkabel onder het stuurlint. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 17:36
[...]

Louislouislouis schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:38:
[...]

Een Sigma bij mij, eigenlijk echt prima ook.
En....niet kapot te krijgen. We fietsen er nog steeds mee op de toerfietsen O+

Alleen staat de cateye (mity2) nog op zomertijd zie ik...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/as_AYdqCGSRUzNUsc0E8eT5m-dE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFBrXVHJAOcCnfTZySXSPHVC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RO0ESd5d7c2swleO6QMJ6wtnBkE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFaWl5g6maiTLczvGyAR5dDN.jpg?f=fotoalbum_large

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
New bike day! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BGenRHeATPbv53_L7IiyWLr-gI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IfSek6fIHxozyVkw5Zvfl1tX.jpg?f=fotoalbum_large

_O-

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

Ik pas hem even voor je aan:
[...]
We zijn Strava "allemaal" met onze telefoon begonnen.
M'n projectje loopt verder, maar nog niet heel hard (ook geen haast). Moet nog wel ff checken hoe ik voorderailleur precies moet afstellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vIIq-Sl_eUO98XmMoXp0BPNNYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NzMTpA7m72HrtR1rR8ZzD7v8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

We zijn STRAVA "allemaal" met onze telefoon begonnen.
Ik ben met runkeeper begonnen :P

Dankzij tapiriik alle runkeeper meuk pijnloos op strava gekregen.
En sinds een tijdje ben ik ook bezig om Ozi explorer tracks te importeren naar strava. Ik heb al tracks uit 2007! Toen liep ik nog met een GPS muis rond, met een Qtek met pennetje en windows mobile :)

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
Ik begon met een Cateye Enduro, dacht een 2. Gif groen, bedraad, heel lang vol kunnen houden. Daarna over naar een sigma, waarbij een hartslag band zat, welke en 5 van de 10 keer af liet weten. Later ging daar de telefoon met Endomondo bij, maar die app werd flink rot. Mooie tijd, iedere keer dat instellen van je magneetjes, hartslagbandje instellen, batterij weer vervangen. Maar, die batterij had je wel altijd bij je. Als nu mijn telefoon leeg is, of ik even vergeten ben de wahoo op te laden heb ik niet even een powerbankje bij mij. Leeg is leeg, dan moet ik via Strava op de telefoon verder. De bolt vind ik overigens prachtig, compact, bevat alles wat ik moet weten, magene sensor koste een paar euro uit China en ik heb vrijwel alles wat ik wil (wat data betreft, de power meter vind ik te duur voor mijn doen). Misschien wel terecht de beste koop buiten de fiets zelf om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:03
rolandos582 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:02:
[...]

Fiets jij alweer zo lang Stephan?
Volgens mij wordt ik al oud :o
Het is pas echt fanatiek geworden toen ik strava ontdekte (in 2012) en daardoor mensen 'ontmoete' en afsprak etc etc etc.
Daarvoor was het hybride fiets waar ik op fietste en eigenlijk amper aan logging deed, ja simpel fietscomputertje om snelheid te zien.
Paar keer wat op telefoon gelogt met google tracker oid.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:31
Weet iemand of heb je er ervaring mee of een Shimano HG-95 ketting goed werkt icm een Ultegra 6700 groepset? Met deze groepset heb ik eigenlijk altijd Dura Ace 7801 kettingen gebruikt. Maar zojuist ben ik door de laatste heen gegaan en deze ketting wordt al een tijd niet meer geproduceerd. De Ultegra 6701 heb ik wat mindere ervaringen mee. Deze slijt toch wel wat sneller, vermoedelijk door de open schakels. Vandaar dat ik steeds vast bleef houden aan de oudere 7801. Maar nu deze niet meer verkrijgbaar is ben ik op zoek naar een goed alternatief.

De HG-95 is nog wel goed verkrijgbaar en lijkt mij misschien wel een goed alternatief, gezien zover ik weet, het eigenlijk de 10sp mtb versie van de Dura Ace ketting is en gewoon dichte schakels heeft (en net als de 7801 vernikkelt is). Maar volgens Shimano is deze niet compatibel met race groepen. Is dit nu echt zo? Op een Duits forum heb ik wel kunnen vinden dat een aantal mensen de HG-95 zonder problemen gebruikten op hun racegroep ipv de Ultegra 6701 ketting. Gaat dit dus gewoon lukken of gaat het toch problemen opleveren en kan ik beter voor wat anders gaan? Misschien dat de breedte van de ketting en/of de buitenkant van de plaatjes net iets anders zijn?

Als iemand andere goede suggesties heeft voor een 7801 vervanger dan hoor ik dat ook graag. Ik zoek niet de lichtste of duurste ketting, maar gewoon een ketting die minstens net zo goed presteert als de 7801 op mijn 6700 groep doet. Dus net zo stil, goed schakelend, slijtvast en roestvrij.

[ Voor 3% gewijzigd door cordonbleu op 29-01-2021 03:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:21
Al heel lang denk ik na over mijn nieuwe racefiets. Wat het uiteindelijk wordt is nog ongewis, maar de bidonhouder is alvast binnen. 😁

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ppn8GPhc/DSC-0352.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00

Kluus

Gang is alles

[...]

Same here, met de kabeltjes naar de sensors aan je frame “ge-tiewrapt” (de schade is nog zichtbaar op de fiets die ik nu indoor gebruik) :+. Later nog een cateye met ant+ gehad en daarna kwam Strava op de telefoon. Dat is voor mij inderdaad ook een keerpunt geweest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
DDX schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:25:
Het is pas echt fanatiek geworden toen ik strava ontdekte (in 2012) en daardoor mensen 'ontmoete' en afsprak etc etc etc.
Geef het niet graag toe, maar ik ook denk ik. Ben wel van de statistieken en patroontjes, dus onbewust heeft het best veel invloed op mij als er een week geen bolletje staat (voor iemand die al 1.100 dagen op rij fietst moet dit herkenbaar zijn).

Laat ik duidelijk zijn; het is veruit de fijnste verslaving/neurotische aandoening die ik heb. Ben zeker geen slaaf van de app die zich gedwongen voelt om te gaan fietsen, eerder andersom als ik een keer geen zin heb, door Strava toch op de fiets stap (bijv. als het regent of ik een drukke week gehad heb) en binnen 5 minuten blij ben dat ik het gedaan heb.

Heb Strava nu precies 5 jaar (meende begin april 2016 eerste rit) en sindsdien 56.576,4 km gefietst. Daarvoor was het hooguit een paar ritjes per maand en dan 1x in het jaar een fietsweekje. Het is ook zo'n beetje de enige app/social media platform dat ik gebruik naast wat fietsfora.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ypuh schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:14:
[...]

Geef het niet graag toe, maar ik ook denk ik. Ben wel van de statistieken en patroontjes, dus onbewust heeft het best veel invloed op mij als er een week geen bolletje staat (voor iemand die al 1.100 dagen op rij fietst moet dit herkenbaar zijn).

Laat ik duidelijk zijn; het is veruit de fijnste verslaving/neurotische aandoening die ik heb. Ben zeker geen slaaf van de app die zich gedwongen voelt om te gaan fietsen, eerder andersom als ik een keer geen zin heb, door Strava toch op de fiets stap (bijv. als het regent of ik een drukke week gehad heb) en binnen 5 minuten blij ben dat ik het gedaan heb.

Heb Strava nu precies 5 jaar denk ik (meende begin april 2016 eerste rit) en sindsdien 56.576,4 km gefietst. Daarvoor was het hooguit een paar ritjes per maand en dan 1x in het jaar een fietsweekje. Het is ook zo'n beetje de enige app/social media platform dat ik gebruik naast wat fietsfora.
hier hetzelfde, ik vind het fietsen heerlijk en nu zou ik ook op de fiets stappen als ik wist dat strava niet zou werken (maar ik zou wel balen) maar ik denk dat als ik geen strava had toen ik net begon met fietsen en ik niet mijn progressie had kunnen volgen, complimenten kreeg bij de eerste 100+ rit (na 3x fietsen 8)7 ), en gewoon mijn ritten na kijken en segmenten bekijken dat ik misschien wel gestopt was of in ieder geval minder gefietst heb...

vanmiddag heb ik de sportmedische keuring dus deze week moest ik rustig aan doen dus staan pas 30km op mijn strava en een bolletje...balen! :(

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 15:27

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Sinds 15 oktober 2020 ben ik ook de trotse eigenaar van een racefiets, een Cannondale CAAD5 R700, en lurk ik ook aardig in dit forum. Ik ben begonnen met fietsen omdat mijn vaste sport, waterpolo, een beetje op z'n gat ligt sinds 'de carona' en ik een blessure heb met hardlopen. Omdat ik slecht tegen stilzitten kan heb ik besloten om te kijken of wielrennen iets voor mij is. Na ca. 1500 km heb ik het virus denk ik wel aardig te pakken! *O*

Aangezien ik merk dat hij niet lekker schakelt en ik zelf al geprobeerd heb om dit te verhelpen maar er niet uit kom ben ik op zoek naar fijne LBS in de buurt van Delft. In dit topic en het vorige topic ben ik na wat zoekwerk niks tegen gekomen dus vandaar mijn vraag: weet iemand een fijne LBS in de buurt van Delft?

En aangezien jullie lekker gaan op plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlRyHLe7Vq269TtvIlypuwbRIpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dlihh6htMUxqPnoBQb2weUO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Guusjee schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:07:
Sinds 15 oktober 2020 ben ik ook de trotse eigenaar van een racefiets, een Cannondale CAAD5 R700, en lurk ik ook aardig in dit forum. Ik ben begonnen met fietsen omdat mijn vaste sport, waterpolo, een beetje op z'n gat ligt sinds 'de carona' en ik een blessure heb met hardlopen. Omdat ik slecht tegen stilzitten kan heb ik besloten om te kijken of wielrennen iets voor mij is. Na ca. 1500 km heb ik het virus denk ik wel aardig te pakken! *O*

Aangezien ik merk dat hij niet lekker schakelt en ik zelf al geprobeerd heb om dit te verhelpen maar er niet uit kom ben ik op zoek naar fijne LBS in de buurt van Delft. In dit topic en het vorige topic ben ik na wat zoekwerk niks tegen gekomen dus vandaar mijn vraag: weet iemand een fijne LBS in de buurt van Delft?

[Afbeelding]
Remco's Cycle Service staat goed bekend, en verhuist volgende maand naar Zoetermeer (zit nu nog in Bleiswijk). Is dat dichtbij genoeg? In Delft zelf zou ik het niet weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-09 19:15

[Afbeelding]
Met 1500km in je eerste 3 maanden op de racefiets kun je zeker zeggen dat je het virus aardig te pakken hebt ja! Maar zie ik daar nu een zadeltasje? Heb je de afgelopen maanden dan niets geleerd hier? 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Guusjee

Guusjee

Omdat ik groot ben..

mhr-zip schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:12:
[...]

Remco's Cycle Service staat goed bekend, en verhuist volgende maand naar Zoetermeer (zit nu nog in Bleiswijk). Is dat dichtbij genoeg? In Delft zelf zou ik het niet weten.
Ja, dat is dichtbij genoeg hoor maar die hebben pas eind april plek (mede vanwege de verhuizing) :') dus vandaar nog opzoek naar wat anders mocht dat er zijn..
The__Dude schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:15:
[...]

Met 1500km in je eerste 3 maanden op de racefiets kun je zeker zeggen dat je het virus aardig te pakken hebt ja! Maar zie ik daar nu een zadeltasje? Heb je de afgelopen maanden dan niets geleerd hier? 8)7
Je ziet het niet op de foto, maar er zit ook een pompje op! :+

[ Voor 28% gewijzigd door Guusjee op 29-01-2021 10:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
The__Dude schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:15:
[...]

Niks mis met een zadeltasje als je dat wilt.

Einde discussie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-09 19:15
mhr-zip schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Niks mis met een zadeltasje als je dat wilt.

Einde discussie.
Let the records state: ik ben ook team zadeltasje hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Guusjee schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:16:
[...]
Ja, dat is dichtbij genoeg hoor maar die hebben pas eind april plek (mede vanwege de verhuizing) :') dus vandaar nog opzoek naar wat anders mocht dat er zijn..
Ik woon helaas net niet helemaal in jouw regio.

https://bikersbestrotterdam.com
https://www.koers.cc
https://klijnhoutfietsen.nl (niet echt dichtbij)

Hier heb ik geen ervaring mee:
https://www.gpcycling.nl (Is pas deze maand open gegaan, dus misschien hebben ze wel plek).
https://www.raasbikes.cc
Je ziet het niet op de foto, maar er zit ook een pompje op! :+
Je zelf kunnen helpen onderweg is altijd +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee

Guusjee

Omdat ik groot ben..

mhr-zip schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:25:
[...]

Ik woon helaas net niet helemaal in jouw regio.

https://bikersbestrotterdam.com
https://www.koers.cc
https://klijnhoutfietsen.nl (niet echt dichtbij)

Hier heb ik geen ervaring mee:
https://www.gpcycling.nl (Is pas deze maand open gegaan, dus misschien hebben ze wel plek).
https://www.raasbikes.cc
Thanks! De meeste zijn inderdaad wel een beetje uit de richting, maar Koers zit nog wel redelijk in de buurt. Heb je daar zelf ervaring bij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Guusjee schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:31:
[...]

Thanks! De meeste zijn inderdaad wel een beetje uit de richting, maar Koers zit nog wel redelijk in de buurt. Heb je daar zelf ervaring bij?
Koers ben ik wel paar keer geweest, niet voor reparatie overigens.
Hebben wel goede naam in de regio, is ook "race"fiets only.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 17:07
Ik zie via de reviews dat mensen tevreden zijn met https://www.cyclingxpert.nl/ (Dijkshoornseweg 181).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroo
  • Laatst online: 17-09 10:49
Ik zou even kijken bij Wolf Cycling aan Oosteinde 215

Zeer deskundig.

Blijf weg van Wijtman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee

Guusjee

Omdat ik groot ben..

mhr-zip schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:35:
[...]

Koers ben ik wel paar keer geweest, niet voor reparatie overigens.
Hebben wel goede naam in de regio, is ook "race"fiets only.
Oke, goed om te weten!
EdwinW schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:37:
Ik zie via de reviews dat mensen tevreden zijn met https://www.cyclingxpert.nl/ (Dijkshoornseweg 181).
Dit is bijna mijn buurman, misschien de lokale ondernemer maar eens bellen (nooit geweten dat hij ook onderhoud deed O-))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Guusjee schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:49:
[...]

Oke, goed om te weten!

[...]

Dit is bijna mijn buurman, misschien de lokale ondernemer maar eens bellen (nooit geweten dat hij ook onderhoud deed O-))
Een goede LBS is altijd handiger dan dat je eerst met de auto moet.

Probleem is dat iedereen zich fietsenmaker mag noemen, het zou een beschermt vak moeten worden net als advocaat >:)
EdwinW schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:37:
Tevreden over het onderhoud of over de gekochte onderdelen?

[ Voor 22% gewijzigd door mhr-zip op 29-01-2021 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guusjee

Guusjee

Omdat ik groot ben..

mhr-zip schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Een goede LBS is altijd handiger dan dat je eerst met de auto moet.

Probleem is dat iedereen zich fietsenmaker mag noemen, het zou een beschermt vak moeten worden net als advocaat >:)

[...]

Tevreden over het onderhoud of over de gekochte onderdelen?
Ja, het heeft mijn voorkeur om iemand om de hoek te hebben, en dan maakt het mij niet uit dat het wat duurder is.

De reviews zien zowel op verkoop als op diensten, dus ik ga het proberen. Anders kom je er nooit achter! Ik kan hem maandag brengen en loop van de week ophalen, dus ik ben benieuwd..

[ Voor 5% gewijzigd door Guusjee op 29-01-2021 11:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 15:17

McMiGHtY

- burp -

GerbenBK schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:15:
[...]

Fietsen als die Exploro, Open Up, Factor LS, Cervelo Aspero (overigens allemaal op de shortlist staan voor mn volgende fiets :X ) zijn inderdaad meer road geörienteerde 'gravelbikes'. Dus niet voor het superruige werk. Daar heb je weer andere modellen voor zoals de Diverge etc. Bikes waarmee je ook wat ruigere dingen kunt doen of ze helemaal vol hangen met tassen.

Volgens mij zijn die racergravelaars meer voor wedstrijden zoals Dirty Kanza, nu heb ik daar zelf helaas nooit gereden maar verwacht daar niet veel modder ;).

Uiteindelijk kan alles met elke fiets, maar de fabrikanten houden wel van niche markten. En hun klanten blijkbaar ook gezien de populariteit
Geen modder?

https://www.kansascity.co...dk2200-2015-Rebecca_Rusch

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:30
mhr-zip schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:19:
[...]

Ik pas hem even voor je aan:

[...]

M'n projectje loopt verder, maar nog niet heel hard (ook geen haast). Moet nog wel ff checken hoe ik voorderailleur precies moet afstellen.

[Afbeelding]
Jaloersmakende fiets! :9~

In ander nieuws, aankomend weekend een graveltocht gepland voor op de MTB. Een beetje a la drenthe 200 maar dan slechts 100km. Nu nog bedenken of ik echt gek genoeg ben dit te gaan doen. O-)
Aan tijd kan het in ieder geval niet liggen, tentamens achter de rug dus 2,5 dag "Dobby is a free elf!". Belangrijkste is misschien nog wel dat ik ook bezig ben ~39km per week te hardlopen en dat hakt ook wel in de benen.

[ Voor 26% gewijzigd door Cranzai op 29-01-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:45
Nee, dat is een sloot.

In mn hoofd was het daar een beetje woestijn-achtig maar blijkbaar klopt dat helemaal niet zo :)

[ Voor 14% gewijzigd door GerbenBK op 29-01-2021 11:41 ]

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Guusjee schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:16:
[...]

Ik ging er altijd heen voordat ik verhuisde naar de andere kant van het land. Ik plande mijn voorjaarsafspraak in oktober in zodat ik zeker wist dat ie in mei gedaan was :P De beste man heeft het flink druk, maar voelde bij hem de passie voor het vak en heb nooit het gevoel gehad dat hij zei dat hij iets moest vervangen terwijl dat eigenlijk nog niet nodig was. En ze hebben nog weleens gratis een ander wiel gefixt terwijl mijn fiets een beurt kreeg (stond zijn pa lekker aan m'n MTB wiel te klussen).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 21:34

Galois

1811 - 1832

mhr-zip schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Inderdaad!!!

Alles wat ik zelf kan, doe ik altijd beter dan de fietsenmaker zelf (en ik noem mijzelf nou niet zo'n goede fietsenmaker). Man, man, man... de marges zijn kennelijk klein en wat een gerommel soms door snel, snel, snel te willen.

Onlangs nieuwe remklauw (onder garantie) laten vervangen door de fietsenmaker en ik mocht daarna de rem weer bleeden. Hij had het voor zeg maar 95% gedaan... die laatste 5% kostte kennelijk teveel tijd.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Over Strava & Co. Ik ben in 2012 gaan fietsen, mede dankzij dat een collega mij Endomondo aanraadde.
Ben gewoon begonnen woon-werk te fietsen op mijn stadsfiets (af te toe in de zomer), zonder snelheidsmeter.

Toen in de zomer van 2013 een fiets gehuurd en the golden gate bridge overgefietst. Toen bedacht ik dat mijn conditie gelijkwaardig was aan die van een dood paard. Ook met 110kg bij 183cm was ik niet helemaal in verhouding. Vervolgens beetje bij beetje wat betere kleding aangeschaft zodat ik de winter door kon fietsen (1-2 keer in de week). Mijzelf ook belooft dat als ik de winter door fietste ik een snelle fiets zou kopen. Die kwam ook in februari 2014, incl sigma fietscomputer. Loggen in die tijd wel altijd via telefoon blijven doen.

Toen steeds meer collega's over gingen naar Strava ook een account aangemaakt en dat er naast dmv synchroniseren gaan gebruiken (Endomondo app werkte bij mij veel stabieler, "helaas" gestopt per 1-1-2021). Ik weet niet meer hoe ik in de begindagen synchroniseerde, later ben ik dat gaan doen via tapiriik. Dus mijn hele Endomondo historie vanaf 2012 staat ook in Strava (het is niet veel, maar wel leuk om te zien).

Toen op een dag een Garmin Edge 1000 gekocht en de rest is history.

Dus trackingapps hebben mij leven zeker veranderd.
Ik heb 7 jaar kunnen verzinnen (en sparen) wat ik wilde voor mijn volgende fiets :+
Crazy D schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:47:
[...]
De beste man heeft het flink druk, maar voelde bij hem de passie voor het vak en heb nooit het gevoel gehad dat hij zei dat hij iets moest vervangen terwijl dat eigenlijk nog niet nodig was.
Ik vind het inderdaad ook z'n vriendelijke man. Ook gevoel dat hij 200% eerlijk is, en dat het ook echt goed moet bij hem (geen 6-jes mentaliteit).
Galois schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:15:
[...]

Inderdaad!!!

Alles wat ik zelf kan, doe ik altijd beter dan de fietsenmaker zelf (en ik noem mijzelf nou niet zo'n goede fietsenmaker). Man, man, man... de marges zijn kennelijk klein en wat een gerommel soms door snel, snel, snel te willen.

Onlangs nieuwe remklauw (onder garantie) laten vervangen door de fietsenmaker en ik mocht daarna de rem weer bleeden. Hij had het voor zeg maar 95% gedaan... die laatste 5% kostte kennelijk teveel tijd.
Ik heb 2 keer in de afgelopen jaren mijn fiets weggebracht, waarvan de laatste keer bij Klijnhout fietsen. Moet toch wel zeggen dat het erg netjes en goed gedaan is daar (is ook racefiets-only). Het is alleen 25 min met de auto, dus je gaat ook niet ff buurten zeg maar (Bike24 is dichterbij >:) ).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blucky
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 09:58

Blucky

Still tweaking my profile

[Afbeelding]
Als Rotterdam niet ver is (Koers), raad ik je https://parallelhandbuilt.com/ deze kerel aan.
Echt een vakman/liefhebber, persoonlijk fijne ervaring mee, Koers wat minder.

Feeling lucky...Phunk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:52
Blucky schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Als Rotterdam niet ver is (Koers), raad ik je https://parallelhandbuilt.com/ deze kerel aan.
Oh yes, Joergen is geweldig! Ik kom zelf bij allebei, afhankelijk van wat ik wil :)

...maar ik bestel vooral onderdelen bij ze om m'n favoriete fietsenmakers te sponsoren - ik doe alles aan m'n fietsen en wielen inmiddels zelf :)

Joergen (Parallel) werkt nu wat minder en alleen op afspraak geloof ik.. ivm een hersenschudding. Beide zaken zijn super druk, dus altijd sowieso eerst bellen.

[ Voor 28% gewijzigd door Salteh op 29-01-2021 13:31 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

Joergen is zeker een vakman.

Maar mijn "Patagonia level" is nog niet zo ver als die van hem, dus op dat gebied hebben we niet echt een klik. Dat doet echter niks af van zijn vakmanschap.

Ik vind "racefiets-only fietsenmakers (bedoel eigenlijk sportfiets, want mtb etc mag uiteraard ook) wel zo fijn eigenlijk.
De lokale LBS hier is meer van de elektrische fietsen. Bij de eerder genoemde Klijnhout en RCSB heb ik het gevoel dat je net zo welkom ben met een nieuwe Madone met Sram Red als met een Hybride fiets van Sora uit 2011. Dat gevoel heb ik niet overal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Salteh schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:24:
[...]
...maar ik bestel vooral onderdelen bij ze om m'n favoriete fietsenmakers te sponsoren - ik doe alles aan m'n fietsen en wielen inmiddels zelf :)
Ik snap het principe van sponsor je LBS.

Maar als ik wat zelf sleutel aan mijn auto haal ik ook de onderdelen bij de materialenhandel, en niet via de auto garage. Heeft ook te maken met levertijd, keuze en prijs.

Als ik mijn auto wegbreng dan betaal ik er uiteraard graag voor, zeur niet, pingel niet en meestal fooi. Ik heb ook een garage die meedenkt, je wat vanaf de sloop laat halen

Wanneer ik mijn fiets wegbreng voor een specialistisch klusje (wat de enige keer is dat ze mij zien), zouden ze van mij ook wel meer mogen rekenen dan standaardtarief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 22:49
Mijn eerste fietscomputer was een iku cyclotronic. Daarna kwam er een Garmin Edge 810 die ik nu nog tot tevredenheid gebruik.
Telefoon kwam daarna pas en is, zoals anderen aangaven, om te bellen en dat soort onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 09:23
Wat ik belangrijk vind aan een LBS is klantgerichtheid en vooral eerlijk is..
Ik heb helaas al te vaak meegemaakt dat ze toch wat extra doen om de rekening te spekken, of het probleem groter maken dan het is..

Dan ben ik er snel klaar.. Gelukkig wordt ik zelf laatste jaren ook wat handiger en door ervaring weet ik welke componenten voor problemen kunnen zorgen.. En breng ik alleen de fietsen nog weg als ik het zelf echt niet meer kan of niet meer weet..

Ook de E-Bike van mijn vrouw doe ik nu 90% zelf, alleen wanneer er problemen aan de motor/accu/bediening ontstaan maak ik een afspraak.. Verder lukt me alles zelf wel.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Eventueel voor anderen; mijn fiets, nieuw en gekocht bij Salden, is er over 2 weken. Het gaat via een vervoerder en dat duurt blijkbaar even. Voor mij nu niet zo'n probleem, maar het kan handig zijn om het te weten als je wel haast hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:52
mhr-zip schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:54:
[...]

Ik snap het principe van sponsor je LBS.

Maar als ik wat zelf sleutel aan mijn auto haal ik ook de onderdelen bij de materialenhandel, en niet via de auto garage. Heeft ook te maken met levertijd, keuze en prijs.

Als ik mijn auto wegbreng dan betaal ik er uiteraard graag voor, zeur niet, pingel niet en meestal fooi. Ik heb ook een garage die meedenkt, je wat vanaf de sloop laat halen

Wanneer ik mijn fiets wegbreng voor een specialistisch klusje (wat de enige keer is dat ze mij zien), zouden ze van mij ook wel meer mogen rekenen dan standaardtarief.
True. Ik koop ook niet alles bij ze, maar af en toe wel :)

Ik ben overigens echt geen fan van Remco's Cycle Service en ik woon in Bleiswijk. Maar goed, dat ligt waarschijnlijk aan mij - kan gewoon niet zo goed communiceren met de man. Hele groepen mensen zijn wel erg tevreden over de zaak.

[ Voor 13% gewijzigd door Salteh op 29-01-2021 14:31 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Niet eerlijk is voor mij een grote no-go, niet alleen bij fietsenmakers.

Extreem eerlijk, dan kom ik graag terug. Bij mijn autogarage krijg ik vaak "ongevraagd" advies, wat hem geld kost maar mij een veelvoud bespaard. Soms zijn autobanden via internet goedkoper, dan hij kan inkopen.

Ik heb ook wel eens gehad bij Bikeshoe4u, kwam er op neer dat ik overschoenen moest hebben die hij niet meer kon leveren. Dus hij zegt: probeer ze ergens op internet te vinden, ik kan ze niet leveren maar het zijn wel de beste voor jouw situatie. Uiteindelijk heb ik ze toen in Spanje of Italië nog kunnen vinden en besteld. Het zijn inderdaad ook top dingen. Als ik dan de volgende keer schoenen nodig heb, en ze zijn 30 euro duurder bij Bikeshoe4u, ipv bij Futurumshop ben ik het verhaal van de overschoenen echt niet vergeten.
Salteh schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:24:
[...]

True. Ik koop ook niet alles bij ze, maar af en toe wel :)

Ik ben overigens echt geen fan van Remco's Cycle Service en ik woon in Bleiswijk. Maar goed, dat ligt waarschijnlijk aan mij - kan gewoon niet zo goed communiceren met de man. Hele groepen mensen zijn wel erg tevreden over de zaak.
Ik vind Remco best zachtaardig, dat pas goed bij mij.

Ik koop ook wel bij de LBS, dingen die ik eerst zelf ga proberen, maar als het niet lukt "kom ik langs" dingen.

[ Voor 23% gewijzigd door mhr-zip op 29-01-2021 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 17:54
[...]

Uit interesse omdat ik er een fiets in de soort van pre-order heb staan (weinig Orbea dealers hier in de regio), waarom een mindere ervaring?
Pagina: 1 ... 218 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).