Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 191 ... 646 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-05 09:30
Owios schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:30:
@cedrix5 Klopt ze gaan erg moeilijk open en het is makkelijk om het plastic stuk te maken. De belangrijkste tip is om iets te vinden wat goed past zodat je zoveel mogelijk oppervlakte contact hebt.
Het lukt me niet, verschillende muntjes + bitjes geven geen succes. De weerstand van de seal is sterker dan de plastic eromheen, waardoor alles vervormt/afbrokkelt. Ik heb maar een garantieclaim ingediend bij futurumshop, misschien weten zijn er raad mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 21:05

Fisico

by Fabian

Grin schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:39:
Ik rij ongeveer 10-15 regenritten per jaar. Onder een regenrit schaar ik alles waarbij het wegdek dermate nat is dat je fiets smerig wordt. En de lat voor smerig ligt heel erg laag...
Dan kom ik wel tot veel meer ritten en ik ben echt geen rijder met regen. Vooral onder de bomen blijft het nogal lang nat in Nederland en met al die wortels hou je ook plassen. Ik denk dat de helft van de ritten door Zeist, Maarn en omstreken gaat dus het loopt rap op.
cedrix5 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:35:
[...]

Het lukt me niet, verschillende muntjes + bitjes geven geen succes. De weerstand van de seal is sterker dan de plastic eromheen, waardoor alles vervormt/afbrokkelt. Ik heb maar een garantieclaim ingediend bij futurumshop, misschien weten zijn er raad mee.
Zo moeilijk zou het echt niet moeten gaan. Hij moet wel relatief ver open voor hij echt los komt maar veel weerstand zit er niet op.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:51

Grin

Ride si sapis.

Mja lang leve een spierwitte fiets... ;) -O-

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Grin schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:29:
Mja lang leve een spierwitte fiets... ;) -O-
Jij gebruikt toch die Muc-Off spray om je ketting schoon te houden?

Spuit je het ook op je frame? In mijn ervaring helpt dat behoorlijk (al is mijn frame wel een Carbon-kleur :P )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Aangezien ik nog een bon van futurumshop heb liggen was ik aan het zoeken naar wat gereedschap en onderdelen.

Ik ben momenteel nog niet in bezit van een momentsleutel maar waar moet je hierbij op letten?
Want is dit bijvoorbeeld iets?
Ik kan nu al een half jaar zonder, dus zal hem niet heel veel gebruiken.

Verder wil ik er in het voorjaar er een nieuwe ketting opzetten. (de 0.75 van de slijtagemeter schiet er nog niet in)
Quicklink lijkt mij wel makkelijk (heb nu volgens mij gewoon met breekpen want krijg geen anders uitziende schakel gevonden.
Maar waarom zijn shimano kettingen zoveel duurder dan bijvoorbeeld deze KMC?
De shimano heeft zelfs geen quicklink meegeleverd dus dan komt bijvoorbeeld deze er nog bij.

En is deze tang om hem los en vast te maken ook goed genoeg voor sporadisch gebruik? heb deze tool met kettingpons om de ketting eraf te halen en de nieuwe op lengte te maken.

Maar wat heb ik nog meer nodig en waar moet ik nog meer op letten? zoals bijvoorbeeld dat hij voor een 11 speed geschikt is. (heb nu deze groepset Ultegra 6800 2x11 speed ) en dat de ketting lang genoeg is.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:51

Grin

Ride si sapis.

@MrBarBarian Nope, ik gebruik dat niet op mijn frame. Kan me niet voorstellen dat dat een goed idee is voor een spierwitte fiets... Maar wellicht eens proberen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-05 10:25
Dat is een vrij bekend ding, wordt ook door andere merken verkocht. Is een prima ding, ik heb 'm zelf ook al gebruik ik 'm niet zo vaak meer.
Ik sla Shimano-kettingen iets hoger aan dan KMC, ze zijn vooral een heel stuk stiller. Overigens heeft Shimano tegenwoordig ook modellen met een snelschakel erbij. Een KMC X11 ketting moet je niet vergelijken met een Ultegra, eerder met een 105.
En is deze tang om hem los en vast te maken ook goed genoeg voor sporadisch gebruik?
Je kan ermee openen én sluiten dus ja. Bij KMC zijn dat twee losse tangetjes |:(
heb deze tool met kettingpons om de ketting eraf te halen en de nieuwe op lengte te maken.
Dat lukt met iedere kettingpons, dus ook met die. Je moet wel behoorlijk wat kracht zetten.
Maar wat heb ik nog meer nodig en waar moet ik nog meer op letten? zoals bijvoorbeeld dat hij voor een 11 speed geschikt is. (heb nu deze groepset Ultegra 6800 2x11 speed ) en dat de ketting lang genoeg is.
Verder niks. Irritant dat er steeds meer lengtes beschikbaar zijn, moet je weer gaan tellen en ik vergeet altijd welke ik nodig heb :o

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 07-12-2020 15:08 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
Grin schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:04:
@MrBarBarian Nope, ik gebruik dat niet op mijn frame. Kan me niet voorstellen dat dat een goed idee is voor een spierwitte fiets... Maar wellicht eens proberen.
Ik dacht dat het gemaakt was om op je frame te spuiten. Zover ik kan zien zorgt het voor een mooie glanslaag en is het verder niet zichtbaar.

Het zorgt er zeker wel voor dat je vuil er makkelijker vanaf veegt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:48:
Aangezien ik nog een bon van futurumshop heb liggen was ik aan het zoeken naar wat gereedschap en onderdelen.

Ik ben momenteel nog niet in bezit van een momentsleutel maar waar moet je hierbij op letten?
Ik heb deze, prima ding: https://www.wiggle.nl/lifeline-essential-momentsleutel-set

Kost nu €34,31. Als jij een andere prijs ziet, laat het dat even weten in een PM.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:02
Tinusvolkel schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:48:

Verder wil ik er in het voorjaar er een nieuwe ketting opzetten. (de 0.75 van de slijtagemeter schiet er nog niet in)
Quicklink lijkt mij wel makkelijk (heb nu volgens mij gewoon met breekpen want krijg geen anders uitziende schakel gevonden.
De shimano heeft zelfs geen quicklink meegeleverd dus dan komt bijvoorbeeld deze er nog bij.

En is deze tang om hem los en vast te maken ook goed genoeg voor sporadisch gebruik? heb deze tool met kettingpons om de ketting eraf te halen en de nieuwe op lengte te maken.

Erg tevreden over de https://www.futurumshop.n...momentsleutel-zwart.phtml
Fijn ding!

Mijn ketting was ook aan onderhoud toe, bij mantel zijn de kettingen iets goedkoper. Gisteravond besteld, vandaag in huis. Komen gewoon met quicklink dus 29,95 totaal. Top spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 21:52
mhr-zip schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:10:
[...]

Ik heb deze, prima ding: https://www.wiggle.nl/lifeline-essential-momentsleutel-set

Kost nu €34,31. Als jij een andere prijs ziet, laat het dat even weten in een PM.
Deze heb ik ook, prima ding volgens mij. Alleen weet je natuurlijk nooit zeker in hoeverre de aangegeven waardes precies kloppen, maar hij doet het en alle benodigde bits zitten erbij.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
havana schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:06:
[...]

Dat is een vrij bekend ding, wordt ook door andere merken verkocht. Is een prima ding, ik heb 'm zelf ook al gebruik ik 'm niet zo vaak meer.

[...]

Ik sla Shimano-kettingen iets hoger aan dan KMC, ze zijn vooral een heel stuk stiller. Overigens heeft Shimano tegenwoordig ook modellen met een snelschakel erbij. Een KMC X11 ketting moet je niet vergelijken met een Ultegra, eerder met een 105.

[...]

Je kan ermee openen én sluiten dus ja. Bij KMC zijn dat twee losse tangetjes |:(

[...]

Dat lukt met iedere kettingpons, dus ook met die. Je moet wel behoorlijk wat kracht zetten.

[...]

Verder niks. Irritant dat er steeds meer lengtes beschikbaar zijn, moet je weer gaan tellen en ik vergeet altijd welke ik nodig heb :o
Mijn vrouw heeft op haar Ultegra afgemonteerde Liv ook een KMC ketting geleverd gekregen. Blijkbaar vind Giant dat die ketting op een ultegra groep wel okee is.
Ik vind de KMC inderdaad ook iets meer hoorbaar, voordeel is dan weer wel dat je geen rekening hoeft te houden met de draairichting. Geluid; je zou zeggen dat er meer contactvlakken met de tandwielen zijn. Wat ik me dan wel afvraag is waar dat dan zit, want dat zou zowel meer of minder slijtage kunnen betekenen...
Je kunt KMC sluitschakels prima op je shimano ketting gebruiken trouwens.

Een open/sluit tang heb ik goedkoop en goed van de decathlon.

---------------

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:00
Die momentsleutel van Mighty/Lifeline bij Wiggle is wel een aanrader qua prijs/kwaliteit. Zelf heb ik onlangs ter vervanging eentje gekocht van Stahlwille, maar dat is een andere prijsklasse/gebruik. De merken BBB, Park Tool, Pedros, Xand, Ritchey, Pro etc. zou ik wat betreft nauwkeurigheid allemaal op één hoop gooien met de Mighty en wat dat betreft is eigenlijk elke euro die je er meer aan uitgeeft (of minder dan bij Gedore/Stahlwille/Hazet) geldverspilling (mening, geen feit).

Voor fietsgereedschap geldt sowieso dat ieder gereedschap beter is dan geen gereedschap, en voor incidenteel gebruik (2-3x per jaar) eigenlijk alles wel volstaat. Anderzijds geldt ook; you get what you pay for. Gereedschappen die je vaak gebruikt zoals inbussleutels zou ik dus gewoon van een goed merk kopen (tip).

Ik heb eerder al wel eens wat uitgebreider gepost over wat je nodig hebt om het meeste onderhoud zelf te doen. Als je dan nog vragen hebt m.b.t. specifieke tools, stel ze gerust! Heb zelf dit jaar m'n gereedschap een flinke upgrade gegeven en kan inmiddels wel stellen dat ik daar bijna net zoveel plezier aan beleef als het fietsen zelf :+. Goed gereedschap kost wel een paar centjes, maar de juiste tool voor elke job en het onderhoud is een fluitje van een cent (plus dat merkgereedschap gaat mij wel overleven. Buy once, cry once).

Om ook nog even te reageren op je specifieke vragen; zo'n master link tooltje is prima en maakt de kwaliteit eigenlijk niet uit. Er eentje hebben is al zoveel beter dan zonder, maar ik gebruik hem toch heel regelmatig en voor diezelfde prijs koop je ook die van Park Tool. Qua kettingpons is zo'n multitool echt bedoelt als noodoplossing. Heb hem zelf al 2x nodig gehad onderweg en daarvoor is het prima, maar thuis in de schuur wil je toch echt een goede hebben waar je niet je vingers aan breekt. Heb zelf net een wat duurdere gekocht van Park Tool, waar ik eerst zo'n kleintje had maar ook altijd aan het klooien was (die CT-5 van PT is ook echt te klein). Die van Pro lijkt me al een stuk beter, al heb je voor een tientje meer dan ook de CC-3.3 van Park Tool. Dat zijn van die dingen dat je vergeet/vergeeft wat ze kosten zodra je ze een paar keer gebruikt hebt (al is €40 voor een kettingtool misschien wat overdreven als je nu geen hebt).

[ Voor 38% gewijzigd door Ypuh op 07-12-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Bedankt voor alle tips (y) had vooral even de bevestiging nodig of ik alles had :)

Net besteld bij Futurumshop omdat het door de code qua prijzen allemaal niet zo veel uitmaakte.

Voor mij is fietsen voor erbij (hardlopen is de hoofdsport) fiets nu vanaf eind juni en ga denk ik dit jaar de 2000km net halen, dus als het goed is heb ik het kettinggereedschap niet heel vaak nodig.

De kettingspons heb ik (als mijn huidige ketting eraf is) toch alleen nodig om een ketting in te korten? aangezien ik daarna met een missinglink wil gaan werken. Dus voor misschien 1x per jaar mag het wel iets moeilijker gaan met een multitool ;) (maar misschien kom ik hier nog op terug. :p )

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Je hebt m idd alleen nodig voor het inkorten en idd dat gaat prima voor die 1x per 2 jaar.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
mhr-zip schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:24:
Ik snap dat niet iedereen Facebook heeft.

Dus als iemand het kan plaatsen zonder dat het met Facebook in verbinding staat, be my guest.

https://www.facebook.com/...NG/posts/3882652351747708

[Afbeelding]

Dit is een filmpje over wielrenners door The Simpsons >:)
Even mijzelf quoten :+

Hier het filmpje, maar dan te bekijken voor iedereen zonder facebook.

https://road.cc/content/n...log-4-december-279215?amp

Afbeeldingslocatie: https://cdn.road.cc/sites/default/files/styles/amp_metadata_content_image_min_696px_wide/public/screenshot-379.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 20:26
Never mind.

[ Voor 95% gewijzigd door MaSw85 op 08-12-2020 08:17 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
"in een PM"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 20:26
Het is nog vroeg :)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-05 17:04

McMiGHtY

- burp -

Terugkomend op het buitenfietsen, jazeker met dit weer, maar dan het liefst als het droog is. Zaterdag een 72km met de club gefietst. Bij ons heet het dan "Winterfietsen" en is de opkomst niet zo heel erg hoog, maar meestal wel gezellig. Als is het wel frisjes en even zoeken waar er tegenwoordig een koffie-to-go is te scoren, wel een voordeel, de stops duren een stukje minder lang :)

En daarnaast heb ik een fiets vast op de trainer staan, 's avonds na het eten is het dan erg makkelijk om even wat weg te trappen en op die manier iets speling te hebben op de hoeveelheid pepernoten en kerstkransjes die geconsumeerd kunnen worden zonder een hele fatsige dikke toerdert te worden :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
McMiGHtY schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:57:
Terugkomend op het buitenfietsen, jazeker met dit weer, maar dan het liefst als het droog is. Zaterdag een 72km met de club gefietst. Bij ons heet het dan "Winterfietsen" en is de opkomst niet zo heel erg hoog, maar meestal wel gezellig. Als is het wel frisjes en even zoeken waar er tegenwoordig een koffie-to-go is te scoren, wel een voordeel, de stops duren een stukje minder lang :)

En daarnaast heb ik een fiets vast op de trainer staan, 's avonds na het eten is het dan erg makkelijk om even wat weg te trappen en op die manier iets speling te hebben op de hoeveelheid pepernoten en kerstkransjes die geconsumeerd kunnen worden zonder een hele fatsige dikke toerdert te worden :)
Hmm maar rijden met de club mag toch niet? Tenzij <4 mensen maar dat noem ik geen club :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Naja...dat groepjes van 4 op ruime afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik wil nog eventueel extra handschoenen bij de Decathlon kopen. Nu heb ik laatst in dit topic een tip gelezen om 2 handschoenen over elkaar heen te doen in de winter, zodat je ook in de winter warm houdt. Maar ik kan deze post niet meer vinden.

Waar moet ik precies op letten als ik twee handschoenen over elkaar doe? Moeten beide handschoenen dan 1 maat groter, of slechts 1 of helemaal geen en welke kan ik onder die van de Decathlon aandoen? https://www.decathlon.nl/...166034?mc=8398148&c=ZWART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
hoi1234 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:11:
Ik wil nog eventueel extra handschoenen bij de Decathlon kopen. Nu heb ik laatst in dit topic een tip gelezen om 2 handschoenen over elkaar heen te doen in de winter, zodat je ook in de winter warm houdt. Maar ik kan deze post niet meer vinden.

Waar moet ik precies op letten als ik twee handschoenen over elkaar doe? Moeten beide handschoenen dan 1 maat groter, of slechts 1 of helemaal geen en welke kan ik onder die van de Decathlon aandoen? https://www.decathlon.nl/...166034?mc=8398148&c=ZWART
Zie : Het grote fietskleding topic
Verkeerde topic, daar zijn de reacties mbt liners wel te vinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:21

Dat je de handschoenen aan de goede hand doet. :F

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Gebanned
  • Laatst online: 09:40

Daar heb je een hele complexe vraag te pakken met de nodige voorwaarden. (8> .

De drie belangrijkste aandachtspunten zijn:
* maatvoering: indien de handschoenparen worden genummerd van 1 tot n, waarbij het binnenste handschoenpaar de index 1 krijgt en de buitenste n. Dan is geldt voor de maat: binnenmaat(n) = buitenkant(n-1). Voor n>1, voor de binnenmaat van paar 1 moet de omtrek van de hand worden genomen. De buitenmaat volgt uit de binnenmaat volgens: buitenmaat(n)=binennmaat(n)+2d, met d de effectieve dikte van het gebruikte materiaal. Bij de bepaling van d moet rekening worden gehouden met de mechanische belasting tijdens gebruik volgens de vergelijking d = d0 - P/k; waarin d0 de dikte van de handschoen in onbelaste toestand is, P de uitgeoefende druk door gebruik en boven liggende lagen handschoenen en k de veerconstante van het gebruikte materiaal. Bij dikke handschoenen kan als benadering hiervoor de elasticiteitsmodulus van de voering worden gebruikt.

* waterdichtheid en winddichtheid. Het heeft de voorkeur de handschoenen met de grootste penetratieweerstand voor water en wind een positie te geven met een zo hoog mogelijke waarde voor n.

* handschoenen versus wanten; voor een goede passing geldt dat ten alle tijden voldaan moet worden aan min(n_want) > max(n_handschoen), waarbij min(n_want) en max(n_handschoen) respectievelijk de laagste index voor een want en de hoogste index voor een handschoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 29-05 21:33
Ik heb problemen met koude vingers, terwijl mijn handpalm vaak erg warm kan zijn, tot zweten toe. Als ik niet fiets, draag ik daarom vaak wanten. Herkent er iemand het probleem en heeft er iemand een oplossing voor? Handschoenen met 2 'vingers' of handschoenen met in verhouding dikkere vingers dan de rest van de handschoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Even bij het ontbreken van een Gravel/CX topic: @Ypuh of een van de andere "gravelbikers" hier: op hoe veel bar zetten jullie de bredere (32mm+) banden eigenlijk?

Ik heb op mijn Nuroad nu 32mm Continental 4 Seasons bandjes liggen (voornamelijk gebruik op dit moment op de weg) en heb verschillende bandenspanningen geprobeerd en ben nu uitgekomen op ~4 bar voor, 4,5 bar achter) bij ~81kg lichaams gewicht + de nodige winterkleding lijkt me dat echter vrij laag, zeker omdat deze banden eigenlijk tot wel 7 bar kunnen. Maar vanaf 5 bar ga ik een boel comfort missen vind ik. Ik rij deze fiets overigens nog niet tubeless.

Ik heb echter totaal geen referentiekader voor deze fiets mbt wat anderen doen in zo'n setup, dus ik was even benieuwd. Overigens rij ik de 25mm banden op mijn racer ook redelijk laag (voor mijn gewicht) met zo'n 6/6,5 bar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05 20:44
@Kluus de fabrikant geeft 85-102 PSI (5.8 tot 7 bar) voor Gran Prix 4 Seasons op dus afhankelijk van een rijder gewicht van zeg 50 tot 125kg tussen zoeken, het is ook een stukje voorkeur, ik rij zelf op 8.5 met 25mm en een vergelijkbaar gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik heb wel gemerkt dat zacht een stuk comfortabeler fietst. Ik zet m'n 23mm-banden altijd op 6-6.5. @70kg De fabrikant geeft aan dat je tot 9 kunt gaan, maar dan worden de trilling heel erg doorgegeven aan het stuur. Lager fietst dan weer niet prettig. Dan lijkt het net alsof je lek hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door hoi1234 op 08-12-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:46
Kluus schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:00:
Even bij het ontbreken van een Gravel/CX topic: @Ypuh of een van de andere "gravelbikers" hier: op hoe veel bar zetten jullie de bredere (32mm+) banden eigenlijk?
Hangt echt van ondergrond af, maar met m'n gravelbike icm 34mm banden doe ik zo'n 2,5bar achter en 2 bar voor.
Ter vergelijk 25mm racefiets gaat op 4,5bar achter / 4 bar voor, in beide gevallen tubeless.

Dan heb ik ook nog een 2,1" 650b wielsetje voor gravelbike en die gaat op 1,5 a 2 bar ofzo.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:39
Op mijn racefiets heb ik ook 32mm conti 4 seasons clinchers eronder liggen met voor 4,5 bar en achter 5 bar met mijn 72kg (82kg totaalgewicht)
Heb ook met 6 en 7 bar geprobeerd en merk zelf geen snelheidsverschil maar wel degelijk een heel groot verschil in comfort.

[ Voor 4% gewijzigd door NewbieNeo op 08-12-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

GewoonWatSpulle schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:47:
@Kluus de fabrikant geeft 85-102 PSI (5.8 tot 7 bar) voor Gran Prix 4 Seasons op dus afhankelijk van een rijder gewicht van zeg 50 tot 125kg tussen zoeken, het is ook een stukje voorkeur, ik rij zelf op 8.5 met 25mm en een vergelijkbaar gewicht.
Ah thanks, die minumale druk had ik nog niet gevonden (ook nog niet op gezocht eerlijk gezegd :X) Daar zit ik dan wel wat onder en ik vind die marge van 5,8-7 ook wel erg klein. Net zoals @NewbieNeo heb ik ook ervaren dat het voor de snelheid weinig merkbaar verschil maakt maar zeker wel voor het comfort.

@DDX thanks, de ondergrond is enkel voor verhard bij deze banden. Tubeless zit er nog niet in, dan moet ik eerst de wielen nog tubeless gaan maken. Ik voel daar overigens zeker wel wat voor (op de MTB ben ik al lang tevreden tubeless gebruiker). Al zit ik wel te twijfelen of ik niet beter weer andere banden ga monteren dan waarbij ik ook eens een bospaadje kan meepikken.

Misschien moet ik maar weer eens de 35mm Schwalbe G-One All-round bandjes die ik heb liggen monteren. Die vond ik op de weg eigenlijk ook niet minder snel dan de conti's en ze zijn misschien wat meer gemaakt om met lagere druk te rijden. Bovendien zullen ze sowieso iets meer grip hebben op onverharde paadjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Hoe bevalt de Nuroad je? (en welke heb je?)
(ik ben aan het eyeballen naar de Cube Nuroad EX 2021 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
FWIW: ik rijd op mijn gravelracer mijn Pirelli Cinturato's (40 mm) op 2,5 bar achter en 2,0 voor. Ik rijd overigens vooraan de Mixed Terrain versie en achteraan de Hardpack. Bevalt me erg goed deze combi (is al mijn 3e band op de gravelracer in één jaar tijd). Uiteraard tubeless.

Op de weg rijd ik op 5 bar (25 mm, tubeless, 74 kg).

MTB rijd ik 1,5 achter en 1,3 voor (2,25" band).

[ Voor 23% gewijzigd door havana op 08-12-2020 12:49 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Iemand die een goed systeem gebruikt om z'n mobiel aan het stuur te verbinden? Liefst aan de stuurpen bijvoorbeeld?

Meh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

McMiGHtY schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:45:
De Nuroad bevalt prima, ik heb de blauwe Cube Nuroad Race 2020 met een mixed GRX groep (https://www.cube.eu/nl/20...race-blackngreyblue-2020/). Even later kwam voor ongeveer hetzelfde bedrag de 2021 die ik eigenlijk iets mooier vind, maar ach, ik heb deze fiets specifiek niet gekocht om mooi te zijn, daar heb ik een andere fiets voor O+ . Stukje hierboven overigens nog een foto van de Nuroad geplaatst in de spatbordjes discussie.

Gebruik is trouwens dus niet echt gravel gebruik, maar meer voor woon/werk en slecht weer op het moment. Voor onverhard heb ik een Mountainbike. Afgelopen zomer, toen ik hem nog niet nodig had voor slecht weer overigens wel wat gravel routes ermee gereden en ook daarvoor voldoet 'ie prima. Misschien moet ik dat eigenlijk ook weer eens wat meer gaan doen.

Zaken die ik wel direct heb aangepast omdat ze me af-fabriek niet bevielen zijn: stuurlint (dit zat echt lelijk en was ook geen mooi stuurlint vond ik), zadel en de cassette (gemonteerde MTB cassette met 11-34 aangepast naar wegcassette met 11-30). Daarnaast de spatbordjes toegevoegd maar dat is uiteraard ivm het beoogde gebruik, hiervoor moesten dus ook de banden worden aangepast, standaard had 'ie 42mm Schwalbe G-One allround wat ik op zich wel erg lekkere bandjes vond maar te breed icm spatbordjes.

[ Voor 22% gewijzigd door Kluus op 08-12-2020 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:39
@dano_nl Ik gebruik nu dit rubberen ding en werkt prima.
Heb nu een chinese wahoo mount + wahoo male sticker + smartphone case besteld via ali. Even kijken of het wat is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:59
dano_nl schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:59:
Iemand die een goed systeem gebruikt om z'n mobiel aan het stuur te verbinden? Liefst aan de stuurpen bijvoorbeeld?
Ik gebruik een Topeak Ride Case. Die kan aan het stuur bevestigd worden maar ook rechtstreeks op het balhoofd. Je moet dan een telefoonhoesje voor jouw telefoon icm die mount aanschaffen. Dan kun je je telefoon daar op klikken en is dan zowel horizontaal als verticaal te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabo11
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:58
Ik heb een quadlock en die bevalt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdbtje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:49
Ik gebruik dit. Heb een universal genomen omdat er geen speciale case bestond voor mijn smartphone. Blijft stevig zitten, zelfs bij kasseien/valpartijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
NewbieNeo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:06:
@dano_nl Ik gebruik nu dit rubberen ding en werkt prima.
Heb nu een chinese wahoo mount + wahoo male sticker + smartphone case besteld via ali. Even kijken of het wat is. :+
Ik heb ongeveer hetzelfde (voor als het ooit nodig is) maar dan van Ali.
https://nl.aliexpress.com/item/33008346571.html

Een heel stuk sterker, ook van Ali, heb ik deze: Die gebruik ik altijd met Zwiften.
https://nl.aliexpress.com/item/4001108871942.html

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik heb nu al dik anderhalf jaar een https://www.coolblue.nl/p...acefiets-fietshouder.html (op Amazon goedkoper). Werkt redelijk, maar als het regent wordt je telefoon alsnog nat. Ik zie het voordeel van een fietscomputer wel. Nog even wachten tot de Wahoo elemnt bolt weer op voorraad is en dan stap ik ook over.

Wat vinden jullie trouwens van speciale sportdranken en repen? Ik heb net voor 25 euro 8 repen en poeder gekocht. Maar is dat eigenlijk niet een beetje duur, voor limonade + zout en een vervanger voor een banaan? Of zit er echt verschil in?

[ Voor 25% gewijzigd door hoi1234 op 08-12-2020 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:37
Al een paar keer voorbij gekomen in dit topic, maar gisteren bij bikeshoe4u geweest. Sinds ik vorig jaar wielrennen als sport heb opgepakt voetklachten bij lange afstanden en klimmen. Van alles geprobeerd, maar nooit echt aan de schoenen gerommeld. Blijken mijn schoenen veel te smal te zijn geweest. Veel schoenen gepast en uiteindelijk bij de Lake CX238 uitgekomen. Vandaag een rondje gefietst en amper koude voeten en voelde mijn schoenen niet in positieve zin. Nu even wachten of de klachten ook bij 100+ weg zijn en blijven, maar het voelt compleet anders. Echt een aanrader. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:09

Crazy D

I think we should take a look.

hoi1234 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:40:
Wat vinden jullie trouwens van speciale sportdranken en repen? Ik heb net voor 25 euro 8 repen en poeder gekocht. Maar is dat eigenlijk niet een beetje duur, voor limonade + zout en een vervanger voor een banaan? Of zit er echt verschil in?
In goede sportdrank zit wel iets meer dan limonade + zout. Of dat echt nodig is als toerist, geen idee. Ik fiets zelf alleen op water. Met mijn kwaliteiten geloof ik niet dat ik ooit tegen de grenzen op ga lopen zeg maar. Eet wel regelmatig iets (met sportdrank krijg je ook koolhydraten binnen dus hoef je minder te eten).

Qua reepjes, er zullen er vast wat zijn wat wat mineralen en zo aan toegevoegd zijn maar ik zie dat vooral als de makkelijke variant op 'banaan, krentenbol en boterham met pindakaas' meenemen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hoi1234 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:40:
Ik heb nu al dik anderhalf jaar een https://www.coolblue.nl/p...acefiets-fietshouder.html (op Amazon goedkoper). Werkt redelijk, maar als het regent wordt je telefoon alsnog nat. Ik zie het voordeel van een fietscomputer wel. Nog even wachten tot de Wahoo elemnt bolt weer op voorraad is en dan stap ik ook over.

Ik vind het duur ja :P Ik koop vaak een bus poeder ergens in de actie. Heb er nu 1 van de Action, was niet duur
maar is goed te drinken. Repen gebruik ik ook nog weleens de eenvoudige mueslirepen met chocola van de Appie of het Kruitvat. Als ik bij Decathlon ben neem ik ook nog weleens zoiets mee. Reepje of die jelly gels :P Beetje variatie. Maar nooit meer dan een euro per reepje. Uitgezonderd voor de vakantie (langere ritten, meer klimmen), dan neem ik nog weleens een Clifbar mee die duurder is maar (wellicht mentaal) meer energie geeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Kilootje Maltodextrine kopen, mengen, beetje aanmaaklimonade erbij voor het smaakje, tadaa, goedkope manier van sportdrank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:52
McMiGHtY schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:56:
Kilootje Maltodextrine kopen, mengen, beetje aanmaaklimonade erbij voor het smaakje, tadaa, goedkope manier van sportdrank.
Ik fiets ook vaak op Maltodextrine, vaak met een beetje honing(of limonade) en zout.
Van die laatste niet te veel... want dan is het niet te drinken O-)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Gebruik zelf :
https://www.decathlon.nl/...416?mc=8368416&fl=Citroen
https://www.decathlon.nl/...mc=8621641&fl=Sinaasappel

En snelle jelle/bananen en van dat spul van sys. Bevalt allemaal prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
McMiGHtY schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:45:
Ik heb een nuroad race exc van 2018. 105-groep en dynamo etc. als woon-werkfiets en ben er tevreden van. De banden waar hij met kwam waren niet top. Eens deze uitgewisseld waren voor wat beters rijdt hij fijn. Enkel de intenre bekabeling (en dan vooral die van de achterderailleur) laat te wensen over. Ik krijg het schakelen net niet goed door da manier waarop de kabels in het frame verwerkt zitten. Zeker ook de electrische kabels voor het achterlicht zijn een 'afterthought' en zijn er wat bijgepropt. Sinds dit jaar is er een nieuw frame, dus ik hoop dat dat beter is nu.

Op mijn crosser heb ik 40mm banden die ik op 2.8 en 3 bar zet of 2.3 voor tochtjes in de Kalmthoutse heide. De 33mm banden gaan meestal eerder naar de 3.5. Mijn 25mm koersfietsbandjes staan op 6 bar. Allen tubeless. Voor een gravel of cross een must imho. Ik weeg zelf 73kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Mistraller schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:39:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde (voor als het ooit nodig is) maar dan van Ali.
https://nl.aliexpress.com/item/33008346571.html

Een heel stuk sterker, ook van Ali, heb ik deze: Die gebruik ik altijd met Zwiften.
https://nl.aliexpress.com/item/4001108871942.html
haha ja die tweede had ik dus maar die brak af tijdens het fietsen vandaag!

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Teun_2 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:12:
[...]

Ik heb een nuroad race exc van 2018. 105-groep en dynamo etc. als woon-werkfiets en ben er tevreden van. De banden waar hij met kwam waren niet top. Eens deze uitgewisseld waren voor wat beters rijdt hij fijn. Enkel de intenre bekabeling (en dan vooral die van de achterderailleur) laat te wensen over. Ik krijg het schakelen net niet goed door da manier waarop de kabels in het frame verwerkt zitten. Zeker ook de electrische kabels voor het achterlicht zijn een 'afterthought' en zijn er wat bijgepropt. Sinds dit jaar is er een nieuw frame, dus ik hoop dat dat beter is nu.

Op mijn crosser heb ik 40mm banden die ik op 2.8 en 3 bar zet of 2.3 voor tochtjes in de Kalmthoutse heide. De 33mm banden gaan meestal eerder naar de 3.5. Mijn 25mm koersfietsbandjes staan op 6 bar. Allen tubeless. Voor een gravel of cross een must imho. Ik weeg zelf 73kg.
Hmm schakelen gaat bij die van mij vooralsnog probleemloos. Vorige week had ik wel dat de kabelspanning ineens weg was van de voorderailleur. Ik dacht dat er wellicht intern een kabel goed in de stopper was geschoten maar bij het opnieuw afstellen van de week vond ik ook dat de klemschroef op de derailleur nogal los zat, het kan dus ook een montage fout van de fabriek/Mantel geweest zijn. Nadat ik deze weer wat strakker heb gezet schakelt de boel weer uitstekend. Achter nog nooit gedoe gehad met de versnelling, iets moeten verstellen bij het omwisselen van de standaard gemonteerde MTB cassette naar de 105 cassette, maar dat was te verwachten en viel ook wel mee.

Welke banden gebruik jij uiteindelijk op de Nuroad aangezien je voor deze fiets hetzelfde hoofdgebruik (woon-werk) hebt als ik?

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 08-12-2020 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teun_2
Ik ben voor de Schwalbe G-One gegaan, gezien mijn woon-werk route voor ongeveer een derde onverhard is. Ideale fiets ervoor. Deze stonden een modeljaar na 2018 standaard gemonteerd van cube uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Welke versie? Er zijn er nogal wat. Op zich een goede keuze voor dat doel. Eén van de snelste banden op asfalt. Ook offroad doet ie het prima. Enige nadeel is de matige prestaties als het modderig wordt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:08
Crazy D schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:53:
[...]

In goede sportdrank zit wel iets meer dan limonade + zout. Of dat echt nodig is als toerist, geen idee. Ik fiets zelf alleen op water. Met mijn kwaliteiten geloof ik niet dat ik ooit tegen de grenzen op ga lopen zeg maar. Eet wel regelmatig iets (met sportdrank krijg je ook koolhydraten binnen dus hoef je minder te eten).

Qua reepjes, er zullen er vast wat zijn wat wat mineralen en zo aan toegevoegd zijn maar ik zie dat vooral als de makkelijke variant op 'banaan, krentenbol en boterham met pindakaas' meenemen.
Ik merk wel degelijk verschil in hydratatie als ik elektrolyten in mijn water heb. Ik gebruik NUUN - daar zitten dan juist geen koolhydraten bij in. Maar ik neem water voor mijn gevoel veel sneller op en krijg minder last van mijn spieren na een intensieve workout.

Ben erg fan van Clif bars, daar zit echt een bak energie in. En krentenbollen inderdaad!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ypuh
In het kader van droomfietsen, als het geen Cervelo was geworden dan was ik voor een BMC RoadMachine 01 gegaan. Er staat vandaag toevallig eentje op Marktplaats, precies in de juiste spec zoals ik hem ook op zou bouwen (Zipp 303's, electronisch schakelen en in het rood).

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/rOkAAOSwbs9fz1e0/$_86.JPG

Gaaf hoor. Gelukkig is het geen 58 :+ (een 56 smoelt ook iets beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-05 19:04
@Ypuh dat pareltje inderdaad ook voorbij zien komen <3 Het is dat ik een student ben maar anders had ik graag op een BMC gereden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-05 17:46

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ypuh schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:27:
In het kader van droomfietsen, als het geen Cervelo was geworden dan was ik voor een BMC RoadMachine 01 gegaan. Er staat vandaag toevallig eentje op Marktplaats, precies in de juiste spec zoals ik hem ook op zou bouwen (Zipp 303's, electronisch schakelen en in het rood).

[Afbeelding]

:9~

Als ik weer voor een andere fiets (duurt nog wel even) ga kijken zou zoiets echt perfect zijn

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
havana schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:40:
Welke versie? Er zijn er nogal wat. Op zich een goede keuze voor dat doel. Eén van de snelste banden op asfalt. Ook offroad doet ie het prima. Enige nadeel is de matige prestaties als het modderig wordt.
De allround. Tubeless opgezet op de originele velg die officieel niet tubeless compatibel is. Werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-05 21:26
Kettingcount: vandaag afscheid genomen van mijn Shimano CN-HG601-11 na precies 2.766,7 kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online

[Afbeelding]

Mooie fiets idd, maar snap niet echt wat er sexy is aan een BMC. Vind Cervelo dan wel een stuk leuker.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 21:05

Fisico

by Fabian

[Afbeelding]

Echt een gave fiets en je ziet er ook veel te weinig van rijden. Cervelo vind ik ook erg mooi. Ik ben heel benieuwd welke kant de R5 op gaat straks. Eigenlijk wil dat van alle klimfietsen wel weten want die spreken mij net wat meer aan dan een areo-fiets. Ik hou mee van het ranke van een klimfiets en anders gelijk heerlijk over the top van de sprinter uit Lucca. De trend van de Ostro en de Tarmac houdt ook mooi het midden.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online

[Afbeelding]

56 is net mijn maat.

Maar zoveel geld voor iets van marktplaats vind ik ook wel weer tricky.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 09:48
Anniedrew schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:28:
Kettingcount: vandaag afscheid genomen van mijn Shimano CN-HG601-11 na precies 2.766,7 kilometer.
Ik leg die ketting morgen op mijn winterfiets.
Ik ben eens benieuwd :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

[Afbeelding]

Zonder bel, laat maar zitten. :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 11:12

[Afbeelding]

Lijkt veel op mijn fietsjeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k06BpWKVy4DdwwhA30xpLT3J8Ac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T0MPpjAzt02BNBG3Y3T3ch1W.jpg?f=fotoalbum_large

Rijdt heeeerlijk :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
mhr-zip schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:52:
[...]

56 is net mijn maat.

Maar zoveel geld voor iets van marktplaats vind ik ook wel weer tricky.
Ik zou het wel aandurven hoor, nog geen 1.000km oud en factuur er nog bij. Als je deze fiets zelf samen wilt stellen ben je bijna het dubbele kwijt, vanuitgaande dat je voor ieder onderdeel de goedkoopste aanbieder weet te vinden. Uiteraard wel ter plekke aanschouwen en een inschatting proberen te maken van de verkoper.

Normaal gesproken raad ik (met name beginners) aan om voor nieuw te kiezen om verrassingen/miskopen te voorkomen (paar honderd euro besparen met het risico van een slecht passende fiets of paar honderd schade/onderhoud), maar in deze prijsklasse loont het wel om 2e hands te shoppen. Voor €3-4k besparing kan er nog wel een cassette of ketting vanaf en mensen met zulke fietsen zijn doorgaans wel zuinig op hun spulletjes. Daarbij wel de aanname dat iemand die een tweedehands koopt van €4k wel dondersgoed weet wat zijn of haar ideale geometrie/stack/reach zijn en het eventuele wisselen van een stuurpen/zadel/onderhoud gewoon incalculeert.

V.w.b. verborgen carbonschade, daar geloof ik niet zo in. Carbon is veel sterker dan gedacht en als er inwendige schade is, dan kun je dat aan de buitenkant ook wel zien (krasjes op de shifter/derailleur/zadel of in de lak etc). Het risico dat er iets loos is is wat mij betreft kleiner bij high-end fietsen (bij instapfietsen is er ook vaker per ongeluk gewoon iets mis zonder dat een verkoper het door heeft) terwijl het absolute prijsverschil een stuk hoger is.

@KW25 Vind Cervelo ook nog altijd net even iets bijzonderder, al zie je ze wel vaker rijden. Cervelo was voor mij toen ik een jaar of 12 geleden begon ook gewoon hét merk. Inmiddels zijn er genoeg andere mooie fietsen/merken op de markt die niet onderdoen, maar veel moeilijker wou ik het ook niet maken voor mezelf. Rood vind ik ook zo'n beetje de vetste kleur en dat de geometrie van de S3 mij perfect past was ook een harde voorwaarde, dus toen het 2018 model uitliep was de keuze snel gemaakt :).

[ Voor 13% gewijzigd door Ypuh op 08-12-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Ypuh schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:32:
[...]

Ik zou het wel aandurven hoor, nog geen 1.000km oud en factuur er nog bij. Als je deze fiets zelf samen wilt stellen ben je bijna het dubbele kwijt, vanuitgaande dat je voor ieder onderdeel de goedkoopste aanbieder weet te vinden. Uiteraard wel ter plekke aanschouwen en een inschatting proberen te maken van de verkoper.
Een factuur namaken is ook niet echt heel moeilijk. En hoe bewijs je 1000 km?
Normaal gesproken raad ik (met name beginners) aan om voor nieuw te kiezen om verrassingen/miskopen te voorkomen (paar honderd euro besparen met het risico van een slecht passende fiets of paar honderd schade/onderhoud), maar in deze prijsklasse loont het wel om 2e hands te shoppen. Voor €3-4k besparing kan er nog wel een cassette of ketting vanaf en mensen met zulke fietsen zijn doorgaans wel zuinig op hun spulletjes. Daarbij wel de aanname dat iemand die een tweedehands koopt van €4k wel dondersgoed weet wat zijn of haar ideale geometrie/stack/reach zijn en het eventuele wisselen van een stuurpen/zadel/onderhoud gewoon incalculeert.
Stack Reach is precies goed -O-
V.w.b. verborgen carbonschade, daar geloof ik niet zo in. Carbon is veel sterker dan gedacht en als er inwendige schade is, dan kun je dat aan de buitenkant ook wel zien (krasjes op de shifter/derailleur/zadel of in de lak etc). Het risico dat er iets loos is is wat mij betreft kleiner bij high-end fietsen (bij instapfietsen is er ook vaker per ongeluk gewoon iets mis zonder dat een verkoper het door heeft) terwijl het absolute prijsverschil een stuk hoger is.
Je hebt garantie op het Carbon, maar niet tegen hufterschade.
Dus als er ergens iets veel te hard is aangedraaid, kan ik dat best wel ff repareren met een beetje loctite.
Dat gaat best goed, tot dat je het boutje weer losdraait.

Ik vind de fiets echt mooi, maar net te ver om "even" te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582

[Afbeelding]

Je moet er van houden, ik zou liever wat meer custom willen en een ceramicspeed ospw system maar ieder zijn smaak!

@mhr-zip Gewoon doen! Ziet er wel uit als een goede deal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
Vrouwlief had mijn 10 euro SiS bidon ingepikt :+
Maar de actie is er nog steeds, kon het nog steeds bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8B4CkEgVNeUDTpwlqXdRNc18S44=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YX2TUGUwXiY2U6fj23hkex6l.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.scienceinsport.com/eu/taster-bundle

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-05 21:26
Edit: delete

[ Voor 98% gewijzigd door Anniedrew op 08-12-2020 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
63 beoordelingen is ook niet niks en meerdere voor racefietsen. Wellicht een handelaar oid. Bekijken en met een beetje verstand kan je er wel achter komen. Zullen wel meer van dit soort dingen online komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:08
Het is overduidelijk een handelaar. Hij heeft 60+ reviews en er staan meerdere over fietsen in. Daarmee zou ik zeggen: alleen maar betrouwbaarder omdat je 60+ reviews niet namaakt - in ieder geval geen oplichting. Maar als het zijn eigen fiets niet is, kun je moeilijk inschatten wat de reden van verkoop is en hoe er mee om is gegaan..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
mhr-zip schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:46:
[...]

Een factuur namaken is ook niet echt heel moeilijk. En hoe bewijs je 1000 km?

....

Je hebt garantie op het Carbon, maar niet tegen hufterschade.
Dus als er ergens iets veel te hard is aangedraaid, kan ik dat best wel ff repareren met een beetje loctite.
Dat gaat best goed, tot dat je het boutje weer losdraait.

Ik vind de fiets echt mooi, maar net te ver om "even" te gaan kijken.
Haha, als je serieuze interesse hebt wil ik wel met je mee voor de technische keuring hoor ;). Er zijn genoeg signalen waaraan je kunt zien hoe er met een fiets omgegaan is en grove defecten filter je er wel uit. Factuur kun je gewoon ff nabellen als je het niet vertrouwd.

Vaak helpt het meer als je de verkoper in kunt schatten dan de fiets. Als verkoper heb ik iedereen altijd wel blij kunnen maken met de spullen die ik verkocht, ook al zat er soms een kras of scheur in. Ben ook wel eens iets te eerlijk, maar achteraf nog nooit gezeik gehad in 1.000+ transacties op Marktplaats.

Ook als er wel iets mankeert; een doorgedraaide inbusbout op een bidonhouder is te fixen, net als een krakend bottom bracket of gescheurde zadelpen. Voor die €3-4k die je bespaart t.o.v. nieuw heb je wat marge om er iets aan te doen (bijv. een Hambini bottom bracket erin a €270), maar leuk is dat niet. Hoe dan ook mag je met 1.000km (of 5-10k for that matter) verwachten dat er nauwelijks aan gesleuteld is, hooguit een nieuw lagertje. Bij 10k kilometers ga je wel een paar kleine plekjes zien en zou ik de geloofwaardigheid van de verkoper in twijfel gaan trekken.

Bij mij was het de laatste keer andersom. Had tegen de koper gezegd dat de fiets ruim 20k gereden had, en hij vroeg of dat waar was want de fiets zag er nog als nieuw uit :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 19:15
BreadFan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:08:
[...]

Zonder bel, laat maar zitten. :+
Er zit zelfs een hele chique bel op :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9bzuPXTpYo03GNvoL2THRBj4m4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2mzgHIA3RdHsMA2bcHGFSUt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Het is Marktplaats... ik zou nooit 4k aan een rondom persoon geven. Accounts worden vaak gehackt en je weet gewoon niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 22:35
Nice!
De website is nogal buggy, maar het is gelukt om een order te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
NielsTn schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:12:
[...]

Lijkt veel op mijn fietsje[Afbeelding]

Rijdt heeeerlijk :)
Wat een schoonheid O+

Thanks @Ypuh , misschien dat ik hier een bod op doe O-)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ypuh
hoi1234 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:14:
Het is Marktplaats... ik zou nooit 4k aan een rondom persoon geven. Accounts worden vaak gehackt en je weet gewoon niks.
Smultie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:57:
Ik pak alles wat hoi1234 zegt, en doe dan precies het tegenovergestelde. Volgens mij zit je dan wel goed :+
Sounds about right :+.

Verder is het maar een fiets, niet een nieuwe nier die je via Western Union uit Nigeria koopt. Als je een beetje kennis van techniek hebt zie ik niet in wat er mis kan gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Ypuh op 09-12-2020 08:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-05 19:04
Smultie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:57:
[...]

Ik pak alles wat hoi1234 zegt, en doe dan precies het tegenovergestelde. Volgens mij zit je dan wel goed :+
Dit is een prachtige uitspraak geweest _O-
(Niets ten nadele van alle betrokkenen, absoluut niet <3 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-05 17:46

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

hoi1234 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:14:
absoluut geen fan van iets tweedehands kopen gezien mijn slechte ervaringen eerder...maar bij deze zou ik het zelfs zonder technisch inzicht aandurven mocht hij als nieuw uitzien en daarbij word ook nog hulp aangeboden via het forum...hoe denk je dan precies dat je opgelicht word? ja ik stuur je een tikkie en dan stuur ik de fiets op of wat?

8)7 8)7 8)7

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Hij vervangt sowieso de wielen voor bakstenen!!

Blijft wel serieus geld natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Staat inmiddels op gereserveerd.. is @mhr-zip toegeslagen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5n6XxkuzfX7ZVEBu2Abq4ny7ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pp4bCWOXlS5UJR53BKRm58Zi.jpg?f=fotoalbum_large

https://link.marktplaats.nl/m1586730549

Dit vind ik dan wel weer heel dik, andere bandjes (Pirelli P zero velo) en een powermeter en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
rolandos582 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:26:
[Afbeelding]

https://link.marktplaats.nl/m1586730549

Dit vind ik dan wel weer heel dik, andere bandjes (Pirelli P zero velo) en een powermeter en je bent klaar.
Ook een paar maten kleiner aub :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Pimorez schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:27:
[...]

Ook een paar maten kleiner aub :+
Nee joh, met mijn 1.97 heb ik dit wel nodig. Je vind amper iets in deze maat :'(

Maar ze hebben ze ook wel kleiner! https://link.marktplaats.nl/m1582565701

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
rolandos582 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:29:
[...]

Nee joh, met mijn 1.97 heb ik dit wel nodig. Je vind amper iets in deze maat :'(

Maar ze hebben ze ook wel kleiner! https://link.marktplaats.nl/m1582565701
Ik heb alleen maar naar de plaatjes gekeken :+ Soms lijk ik net een klein kind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ypuh schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:48:
[...]

[...]

Sounds about right :+.

Verder is het maar een fiets, niet een nieuwe nier die je via Western Union uit Nigeria koopt. Als je een beetje kennis van techniek hebt zie ik niet in wat er mis kan gaan.
Nou, dat ik mensen op Marktplaats niet vertrouw misschien? De enige zekerheid die je hebt zijn de 60 waardeloze reviews. Je weet niet wat voor een persoon het is. Ik heb gewoon geen hoge pet op van Marktplaats.Het is geen boek van 2 tientjes. Ik vind 4000 euro of wat hij er dan ook voor moet hebben teveel geld om ook maar het allerkleinste risico te lopen. Daarom vind ik het geen goed idee om in deze setting met een wildvreemde af te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:39
Jij werkt voor de verkoper hè @hoi1234 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 17:45

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Uit de advertentie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8PezADEFsDMZGWf1jGeXtnTIb8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e0JQTLLSv3ijrqAS37qsBhDZ.jpg?f=user_large

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:46
Lol, maar dan wel weer met pedalen.
Die halen sommige verkopers er weer af, zeker om te voorkomen dat mensen proefrit komen maken ofzo.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
DDX schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:25:
Lol, maar dan wel weer met pedalen.
Die halen sommige verkopers er weer af, zeker om te voorkomen dat mensen proefrit komen maken ofzo.
Die ene keer dat ik een fiets via Marktplaats kocht zonder pedalen werden die er pas afgehaald na een proefrit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Pimorez schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:27:
[...]

Die ene keer dat ik een fiets via Marktplaats kocht zonder pedalen werden die er pas afgehaald na een proefrit :)
Same, ik had toevallig zelf ook pedalen meegenomen voor de zekerheid. Dit waren dezelfde pedalen als er al op zaten dus heb die gewoon aan hem gegeven en de pedalen op de fiets gelaten.

Maar de meeste mensen zullen ze er wel af halen om over te zetten naar nieuwe fiets. Maarja proefrit zonder pedalen gaat zo moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 10:48
Gewoon trappen in het luchtledige, doe ik sowieso al :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-05 23:43
De bel in kwestie kost toch maar ergens tussen de 18 en 33 euro bij Mantel. Is toch een forse hap uit je winst als je die erbij moet doen :+

Verder hele dikke fiets :9~

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Stufferdt schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:39:
De bel in kwestie kost toch maar ergens tussen de 18 en 33 euro bij Mantel. Is toch een forse hap uit je winst als je die erbij moet doen :+

Verder hele dikke fiets :9~
Ik heb er nog wel 1, vind het helemaal niks. Mijn hidemybell is 10x beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Als je hem dan toch met zo'n bel op de foto wilt zetten en verkopen, zet er dan een Ali replica op. 8)7

Mbt fietshandelaren op marktplaats; ik heb er mixed feelings bij. Ik heb er alleen ervaring mee met kinderfietsen, maar de handelaren die ik tot nu toe gezien heb (3 of 4) waren prutsers. Roestplekjes stiekem overschilderen met zilververf, kapotgedraaide schroefdraad, missende of juist teveel aan spacers etc. Van die dingetjes die je vaak pas na écht heel goed kijken toch ineens ziet. Ik heb er altijd een hekel aan als een verkoper een gebrek probeert te verbergen. Fix het goed of toon het.

[ Voor 34% gewijzigd door Mistraller op 09-12-2020 11:55 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mistraller schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:46:
[...]

Als je hem dan toch met zo'n bel op de foto wilt zetten en verkopen, zet er dan een Ali replica op. 8)7
Die van mij was na 10 minuten kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:52
Smultie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:01:
Die van mij was na 10 minuten kapot.
Ik had een echte Knog Oi, die heeft het een half uur uitgehouden. Bij normale bediening maakt hij veel te weinig herrie, en als je het hamertje wat verder naar achter trekt gaat het veertje naar de knoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
DieAnder schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:06:
[...]

Ik had een echte Knog Oi, die heeft het een half uur uitgehouden. Bij normale bediening maakt hij veel te weinig herrie, en als je het hamertje wat verder naar achter trekt gaat het veertje naar de knoppen.
Same inderdaad, had de Knog Oi Luxe Fietsbel, matte black (Maat: L) maar waardelos. Te weinig geluid. Zeker voor de prijs die je ervoor betaald
Pagina: 1 ... 191 ... 646 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).