Merk wel dat de Knog een stuk luider is en langer doorgalmt.
De Ali bel heeft een doffere klank, maar prima zat voor de prijs.
Ff afhankelijk van het geluid...maar denk dat je er iig leuke reacties op krijgtBreadFan schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:09:
Ik heb zo'n nepper van Ali (op de MTB), ding valt nauwelijks op en gebruik hem nu al 2 jaar. Bevalt me prima.
Dit lijkt me ook leuk trouwens: tuuttuut!
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Ik heb hem nu al een half jaar, ik vind het een prima ding eigenlijk, beter dan het dure belletje dat de LBS op mijn fiets had gezet.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Geluid is te horen in het filmpjeNutterd schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:29:
[...]
Ff afhankelijk van het geluid...maar denk dat je er iig leuke reacties op krijgt
Waarom dan niet gewoon nieuw setje kopen voor je nieuwe fiets?rolandos582 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:36:
[...]
Maar de meeste mensen zullen ze er wel af halen om over te zetten naar nieuwe fiets. Maarja proefrit zonder pedalen gaat zo moeilijk
Je gaat toch ook niet bidonhouders ofzo van fiets halen als je hem verkoopt ?
Of als je dat wel doet (zoals zadel misschien) dan monteer je toch gewoon een oude zodat je de fiets compleet kan verkopen ?
Werd vorige week al raar aangekeken op het werk toen ik het geluid van de DT350 naaf aan het luisteren was...als ik nu ook nog naar een tuuter voor op de fiets ga luisteren....
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Ik zou mijn fiets zo kaal mogelijk doorverkopen. In het huidige geval zou ik zelfs het stuur (Zipp SL70 Aero) eraf halen. Anderzijds heb ik ook altijd wel een oud setje bidonhouders/pedalen/zadel/stuur etc. liggen zodat je een complete fiets kunt verkopen.DDX schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:01:
[...]
Waarom dan niet gewoon nieuw setje kopen voor je nieuwe fiets?
Je gaat toch ook niet bidonhouders ofzo van fiets halen als je hem verkoopt ?
Of als je dat wel doet (zoals zadel misschien) dan monteer je toch gewoon een oude zodat je de fiets compleet kan verkopen ?
Hoe dan ook koop/verkoop ik meestal losse onderdelen. Een nieuwe fiets zou voor mij een ander frame betekenen, al kom ik straks ook wel op het punt velgrem/disc (die klapband in de Dolomieten is een goed excuus voor N+1 met discs, ook al stelde dat in werkelijkheid niets voor).
Verbaas me alleen vaak dat pedalen er nooit bijhoren, kleine moeite om bij zo'n fiets dan desnoods goedkoop setje spd-sl pedalen erop te zetten.
Maargoed ook bij nieuwe fietsen zitten er vaak geen pedalen op, maar dan wel weer een zadel terwijl daar veel meer variatie in mogelijk is.
Een frame/stuur/zadel en ook wielen/kettingbladen/derailleurs rijd je niet zomaar op als je er een beetje zuinig mee bent. Consumables als banden/pedalen/ketting/lagers zijn allemaal vervangbaar, dus als je die regelmatig vervangt zie ik niet in waarom een fiets na 50.000km zoveel minder zou moeten zijn dan de dag dat je hem kocht. Nu is dat in jouw geval misschien 2 jaar (vanuitgaande dat je ook nog eens meerdere fietsen afwisselend gebruikt), maar voor de normale sterveling heb je het dan al over 8-10 jaar. Dan nog kun je er een 2e/3e eigenaar heel blij mee maken verwacht ik.
Andersom heb ik ook al wel gezien trouwens. Een S-Works of Propel die er na 1-2 jaar en nog geen 5.000km uitzien/klinken alsof ze uit Polen geïmporteerd zijn i.p.v. andersom. Een beetje onderhoud/schoonhouden doet wonderen.
[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 09-12-2020 13:53 ]
En 50k duurt ook bij mij wel ff, zeker als je het over 5 fietsen deelt.
Alleen de trek zit boven de 50 duizend km. (80k in zo'n 4 jaar)
En met je eens dat het allemaal wel meevalt kwa slijtage, steenslag ed ga je zien maar of dit nou echt veel meer is bij 100k dan bij 10k denk ik niet echt.
Smultie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:57:
[...]
Ik pak alles wat hoi1234 zegt, en doe dan precies het tegenovergestelde. Volgens mij zit je dan wel goed
Ik wil mij wel aanbieden als persoon waarbij je wat spullen mag donerenDDX schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:10:
Ik heb ook nog wel genoeg 'zooi' liggen/staan die ik niet echt meer gebruik (denk aan zadels/sturen/wielen ed) maar moeite om het op marktplaats te zetten heb ik dan weer geen zin in dus blijf dan nog wel ff staan.
En 50k duurt ook bij mij wel ff, zeker als je het over 5 fietsen deelt.
Alleen de trek zit boven de 50 duizend km. (80k in zo'n 4 jaar)
En met je eens dat het allemaal wel meevalt kwa slijtage, steenslag ed ga je zien maar of dit nou echt veel meer is bij 100k dan bij 10k denk ik niet echt.
Inderdaad de: @DDX kerstactie komt naar u toe deze maand!wisselwerking schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:13:
[...]
Ik wil mij wel aanbieden als persoon waarbij je wat spullen mag doneren
Waarbij de spullen in heel Nederland even worden af gedropt worden tijdens een ritje vanuit Assendelft.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 09-12-2020 16:43 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Ypuh op 09-12-2020 17:54 ]
Maar hoe verklaar je die 7 fietsen danYpuh schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:51:
Ik werk met een soort FIFO concept in mijn fietsenschuurtje. Als er wat nieuws bij komt, moet de voorganger het veld ruimen. Op die manier lijkt het alsof ik mijn hobby onder controle heb en denkt mijn omgeving dat totaalplaatje niet verder groeit. Gelukkig herkennen ze het verschil toch niet tussen een Tacx Vortex of Neo, een 105 crankstel of Quarq, Q36.5 Elite fietsbroek of eentje van Rogelli etc. Of ze denken dat ik ook echt geld verdien met m'n Marktplaats aan- en verkopen
7 is toch het nieuwe normaal?rolandos582 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:04:
[...]
Maar hoe verklaar je die 7 fietsen dan
Meh
Pas maar op voor de stijlpolitie.dano_nl schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:24:
Shit met merino sokken nog koude tenen, moet ik toch aan die lelijke overschoenen:(
Zeker weten. Vanavond nog een kort ritje gedaan (iets meer dan 50km) en het niet koud gehad. Sterker nog, het was eigenlijk heerlijk fietsweer. Zelfs voor een toer tempo.DDX schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:27:
Dagen zoals vandaag zijn winterschoenen ideaal.
Als het echt koud wordt kunnen er nog altijd overschoenen extra overheen.
Met of zonder overschoenen?Anniedrew schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:19:
Hier bevroren mijn tenen zo'n beetje! Na 30km begon het pijn te doen en kon ik thuis gelukkig bijna weer ruiken. Ik moet ook eens serieus nadenken over een set winter(s)t(r)appers.
Ik heb nooit winterschoenen gehad, maar met alleen overschoenen ook bij temperaturen (ver) onder 0 gereden.
Zo heel koud is het nu ook niet in mijn ogen. Wat ik soms wel eens doe is mij voeten extra bewegen ten opzichte van mijn enkel, zodat er wat extra bloed doorstroomt. Dit voelt misschien een beetje gek, maar je doet het 10 trappen en dan kan je er weer een kwartier tegen aan.
Nope, en ik vind het niet erg ook eigenlijk.MrBarBarian schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:24:
Staat inmiddels op gereserveerd.. is @mhr-zip toegeslagen?
Maar was wel bijzonder omdat dit een meer endurance model was dan een volbloed racer. Dat past mij beter, maar zie ik minder.
Same here. Merino sokken, normale schoen en een overschoen en ik kan me niet heugen ooit verkleumde voeten te hebben gehad. Ook niet bij een MTB ritje waar het -11 werd en mijn bidon dichtgevroren was. Wel handig om het ventilatiegat onder je (zomer)schoen even af te tapen.mhr-zip schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:33:
[...]
Met of zonder overschoenen?
Ik heb nooit winterschoenen gehad, maar met alleen overschoenen ook bij temperaturen (ver) onder 0 gereden.
Zo heel koud is het nu ook niet in mijn ogen. Wat ik soms wel eens doe is mij voeten extra bewegen ten opzichte van mijn enkel, zodat er wat extra bloed doorstroomt. Dit voelt misschien een beetje gek, maar je doet het 10 trappen en dan kan je er weer een kwartier tegen aan.
Met overschoenen van 2.5mm neopreen. Mijn voeten zijn volgens mij echt een design flaw ten opzichte van de rest van mijn lichaam, waar ik het niet zo snel koud heb. Vanaf onder de 10°C rijd ik al met overschoenen.mhr-zip schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:33:
[...]
Met of zonder overschoenen?
Aluminiumfolie onder je inlegzooltje heb ik weleens als tip gelezen. Heb het zelf nooit geprobeerd, maar kan me voorstellen dat het een effect heeft.Anniedrew schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:49:
[...]
Met overschoenen van 2.5mm neopreen. Mijn voeten zijn volgens mij echt een design flaw ten opzichte van de rest van mijn lichaam, waar ik het niet zo snel koud heb. Vanaf onder de 10°C rijd ik al met overschoenen.
aka alu-voetjeBreadFan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:45:
[...]
Aluminiumfolie onder je inlegzooltje heb ik weleens als tip gelezen. Heb het zelf nooit geprobeerd, maar kan me voorstellen dat het een effect heeft.
Hij is in 2020 volgens mij verplaatst naar 18 Sept, maar uiteindelijk nog niet doorgegegaan.
Edit: Volgens mij stond hij eerst voor 2021 op 28 augustus. Nu is ie gelijk met de Otztaler Radmarathon. Ik heb al een inschrijving voor de Eifel 205. Kan je wat mij betreft dus overnemen
--------------------
Voor mij ook gegarandeerd koude voeten met dit weer. Gister gereden met Neopreen GribGrab overschoenen. Die helpen geen meter (wist ik al van vorige jaren, maar blijkbaar had ik meer bevestiging nodig). Nu overschoenen besteld van La Passione. Die zouden gemaakt zijn van 3 lagen windstoppper als k het goed begrepen heb. Neopreen vind ik in ieder geval niks.
Zo eens kijken of Merino sokken daarwerkelijk helpen (wel met overschoenen uiteraard)
[ Voor 84% gewijzigd door MrBarBarian op 10-12-2020 10:06 ]
De 28e volgend jaar hoop ik eindelijk mijn long-term goal van goud op de Velomediane te kunnen halen. Ben onlangs 30 geworden dus mag er 20 minuten langer over doen
Wil misschien je inschrijving wel overnemen, maar twijfel een beetje of het heel slim is de week ervoor nog 205km te gaan fietsen. Je mag me t.z.t. wel een berichtje sturen als je er vanaf moet.
dan heb ik wel heel slecht gekeken:+ zie nu 21-08 staanMrBarBarian schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:59:
@Nutterd Waar haal je dat vandaan?
Hij is in 2020 volgens mij verplaatst naar 18 Sept, maar uiteindelijk nog niet doorgegegaan.
Edit: Volgens mij stond hij eerst voor 2021 op 28 augustus. Nu is ie gelijk met de Otztaler Radmarathon. Ik heb al een inschrijving voor de Eifel 205. Kan je wat mij betreft dus overnemen
Moet ik zelf ook nog even kijken wat ik met de Eifel 205 doe...
Same here. Mijn vrouw en ik moeten ook nooit overleggen wat we aan moeten trekken, ze kan haar voeten altijd warm rijden, ik kan dat niet. In mijn enkels zit denk ik een temperatuurgestuurde klep in mijn bloedvaten. Als die een buitentemp van 10 graden of lager detecteert, dan gaat die klep dicht.Anniedrew schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:49:
[...]
Met overschoenen van 2.5mm neopreen. Mijn voeten zijn volgens mij echt een design flaw ten opzichte van de rest van mijn lichaam, waar ik het niet zo snel koud heb. Vanaf onder de 10°C rijd ik al met overschoenen.
Zo kan ik ook met warme voeten in bed gaan liggen, dan toch nog even eruit voor toiletbezoek, en dan vervolgens 2 uur met kouwe voeten liggen.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Om maar aan te geven dat super persoonlijk is en je er echt niet zo veel aan kan doen als je snel koude voeten hebt. Alu folie in de schoenen heb ik nog niet gedaan, zulk soort voetwarmers moet ik ook nog een keer proberen, maar lijkt me ook weer snel irritant te zitten.
Afgelopen zaterdag met zomersokken en deze, geen koude voeten. Kan nog upgraden naar wintermerino sokken en even de ventialtiegaatjes in de schoenen dichtmaken..mocht het echt koud worden.
screenshot uit The Fascinating Aerodynamics of Bike Touring and Bikepacking
Ik had eigenlijk nog de hoop dat ik kon upgraden naar die Gripgrab overschoenen, maar zo te horen verrichten die ook geen wonderen.unex154 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:39:
Ik rij met neopreen overschoenen vanaf een graad of 16... kan zelfs koude voeten hebben als er een windje staat maar het wel boven de 20 graden is. Draag ook een hoofdkapje tegen koude oren vanaf dezelfde temperatuur.
Om maar aan te geven dat super persoonlijk is en je er echt niet zo veel aan kan doen als je snel koude voeten hebt. Alu folie in de schoenen heb ik nog niet gedaan, zulk soort voetwarmers moet ik ook nog een keer proberen, maar lijkt me ook weer snel irritant te zitten.
De overschoenen die @unex154 noemt heb ik ook (welliswaar een ouder model). Ben er dus niet zo tevreden overAnniedrew schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:15:
[...]
Ik had eigenlijk nog de hoop dat ik kon upgraden naar die Gripgrab overschoenen, maar zo te horen verrichten die ook geen wonderen.
Pijn moet je ook niet aan toegeven. Gaat vanzelf over.Anniedrew schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:19:
Hier bevroren mijn tenen zo'n beetje! Na 30km begon het pijn te doen en kon ik thuis gelukkig bijna weer ruiken. Ik moet ook eens serieus nadenken over een set winter(s)t(r)appers.
Belangrijk ook om koude handen en voeten te voorkomen is dat de rest van het lichaam ook warm genoeg is. Pas als de rest warm genoeg is, gaat er warmte naar handen en voeten.
Ohja ik draag ook nog skisokken vanaf 12 graden ofzoMrBarBarian schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:17:
[...]
De overschoenen die @unex154 noemt heb ik ook (welliswaar een ouder model). Ben er dus niet zo tevreden over
Dit alles doet me wel weer nadenken over hoe het beter kan haha.
Dat is dus maar ten dele waar en verschilt per persoon, ik heb het verder echt niet koud. Handen zijn meestal ook prima, is echt puur mijn voeten.wisselwerking schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:20:
[...]
Belangrijk ook om koude handen en voeten te voorkomen is dat de rest van het lichaam ook warm genoeg is. Pas als de rest warm genoeg is, gaat er warmte naar handen en voeten.
Koude voeten accepteer ik dan ook gewoon maar, vind het pas echt irritant als er geen gevoel meer in komt. Een "beetje" koude voeten hoort er bij mij bij in de koudere seizoenen.
[ Voor 9% gewijzigd door unex154 op 10-12-2020 11:36 ]
Ook dat verschilt per persoon (waar @unex154 mij terecht op corrigeerde).BreadFan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:36:
Daarnaast hangt het er ook behoorlijk vanaf hoe lang je gaat rijden. Van 3 uur D1 krijg je het wel koud, no matter wat je aanhebt volgens mij
Vinden jullie van deze schade? Niet te herstellen zeker? En kan het gevaar opleveren?
Waarschijnlijk is over 10 postings de toon dat je je velg beter kan weggooien, maar ik zou er lekker veder mee rijden en niet meer naar omkijkentinusterror schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:21:
Heren,,
Vinden jullie van deze schade? Niet te herstellen zeker? En kan het gevaar opleveren?
[Afbeelding]
Dat valt nog mee! Als je het Google vraagt lees je waarschijnlijk dat het tijd is om alvast afscheid te nemen van familie en vriendenMrBarBarian schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:20:
[...]
Waarschijnlijk is over 10 postings de toon dat je je velg beter kan weggooien, maar ik zou er lekker veder mee rijden en niet meer naar omkijken
ik zou zeggen: de velg is goed, tijd voor een nieuwe fietsMrBarBarian schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:20:
[...]
Waarschijnlijk is over 10 postings de toon dat je je velg beter kan weggooien, maar ik zou er lekker veder mee rijden en niet meer naar omkijken
[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 10-12-2020 14:36 ]
Zou je je ervaring met de La Passione overschoenen hier willen delen? Ik heb er ook naar gekeken maar juist vanaf gezien omdat ze hun eigen site schrijven dat ze bedoeld zijn voor tempraturen tussen de 5 en 12 graden.MrBarBarian schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:59:
@Nutterd Waar haal je dat vandaan?
--------------------
Voor mij ook gegarandeerd koude voeten met dit weer. Gister gereden met Neopreen GribGrab overschoenen. Die helpen geen meter (wist ik al van vorige jaren, maar blijkbaar had ik meer bevestiging nodig). Nu overschoenen besteld van La Passione. Die zouden gemaakt zijn van 3 lagen windstoppper als k het goed begrepen heb. Neopreen vind ik in ieder geval niks.
Zo eens kijken of Merino sokken daarwerkelijk helpen (wel met overschoenen uiteraard)
Ik heb ook heel snel last van koude voeten (en handen). Ik zal sneller overschoenen of winterschoenen en handschoenen aandoen dan een lange broek of truitje met lange mouwen aantrekken. Die warmers van decathlon zijn echt mijn redding op dagen dat het echt koud (onder +- 3°C) wordt. je kleeft ze best niet onder je sok zoals afgebeeld, maar er bovenop. Dan zit het (voor mij) prima.unex154 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:39:
Ik rij met neopreen overschoenen vanaf een graad of 16... kan zelfs koude voeten hebben als er een windje staat maar het wel boven de 20 graden is. Draag ook een hoofdkapje tegen koude oren vanaf dezelfde temperatuur.
Strakke fiets! Alleen die levertijd...WTF!NewbieNeo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:27:
Zo net een nieuw fietsje besteld. Leverdatum staat nu nog gepland voor week 44 in 2021![]()
Het is een Merida Reacto 6000 geworden. Leek me wel een mooie upgrade van mijn huidige Decathlon Triban RC 500![]()
[Afbeelding]
De eerste week van november 2021 Damn...
Sterkte met wachten(!) @NewbieNeo ziet d'r uit als een leuke racer.
Hier ook besteld. In september al, week 1 wordt ie geleverd als het goed gaat. Ik ben voor de 5000 gegaan (zwart) en heb alle upgrades die ik wenste al binnen (aero wielset, andere crank). Heb me ook ingelezen in dat FSA/Vision ACR, SMR enz.. Ander stuur met ACR en kabels zijn volledig weg te werken aan de cockpit kant. Ook de Metron 5D ACR is geschikt. Niet dat de huidige oplossing slecht of matig is, maarja; in één keer goed met goede prijs/kwaliteit is fijn. Al zijn de kabels al volledig onzichtbaar als je er zelf op fietst.NewbieNeo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:27:
Zo net een nieuw fietsje besteld. Leverdatum staat nu nog gepland voor week 44 in 2021![]()
Het is een Merida Reacto 6000 geworden. Leek me wel een mooie upgrade van mijn huidige Decathlon Triban RC 500![]()
[Afbeelding]
Di2 modellen zijn meteen ook zoveel duurder voor.... iets dat ik mogelijk niet eens prettig ga vinden.
Goeie bang/buck fiets!
pepernooot
Gaaf en dan tegen die tijd ook met de nieuwe groep van Ultegra?NewbieNeo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:27:
[Afbeelding]
Echt een lange levertijd en dat zal toch niet alleen met de populariteit te maken hebben. Zo lang wachten zou ik echt heel lastig vinden. Dan zou ik bij Canyon en Factor toch bang zijn dat ik de fiets vlak voor de nieuwe Ultimate of 02 krijg zeg maar.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Gelukkig is deze Reacto versie pas net uit en zal denk ik niet zo snel weer vervangen worden.Fisico schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:24:
[...]
Gaaf en dan tegen die tijd ook met de nieuwe groep van Ultegra?
Echt een lange levertijd en dat zal toch niet alleen met de populariteit te maken hebben. Zo lang wachten zou ik echt heel lastig vinden. Dan zou ik bij Canyon en Factor toch bang zijn dat ik de fiets vlak voor de nieuwe Ultimate of 02 krijg zeg maar.
Maar wie weet wordt ie wel eerder geleverd als de onderdelen weer wat beter beschikbaar zijn en de productielijn wordt opgeschaald.
Zijn nog niet bij mij in het bezit. Ben weer aan het handelenGrin schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:03:
@tinusterror Geen goede foto, kan je een iets grotere uploaden? Maar met dat voorbehoud durf ik wel te roepen: niks aan de hand, lekker op doorfietsen.
Durf het toch niet aan. Heb gister nog een nieuw set besteld bij Fase Fietsen
Nog wel 2 foto's in betere kwaliteit. je ziet ook wel dat de remrand er bij beide net doorheen loopt.Grin schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:03:
@tinusterror Geen goede foto, kan je een iets grotere uploaden? Maar met dat voorbehoud durf ik wel te roepen: niks aan de hand, lekker op doorfietsen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NeBTpc1tY2bCjAL3Vbcz5DWY.jpg?f=user_large)
Mooie winterfiets.... voor de winter van 2021-2022NewbieNeo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:27:
[Afbeelding]
Exact expert nodig?
Ik zou ze zelf niet in deze staat kopen. ongeacht wat voor mooi verhaal erbij zit (bv 2 jaar geleden gebutst en al 20k zonder problemen ec). Of het moet echt een weggeef prijs zijn.tinusterror schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 07:27:
[...]
Nog wel 2 foto's in betere kwaliteit. je ziet ook wel dat de remrand er bij beide net doorheen loopt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ook niet, maar des te meer reden om ze zelf lekker op te rijden toch?Prulleman schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:27:
[...]
Ik zou ze zelf niet in deze staat kopen. ongeacht wat voor mooi verhaal erbij zit (bv 2 jaar geleden gebutst en al 20k zonder problemen ec). Of het moet echt een weggeef prijs zijn.
Zo te zien zijn het FFWD F4R velgen? Je kunt er altijd nog voor kiezen ze naar Zwolle te sturen (of anders Lightbicycle/Farsports) en voor een paar honderd euro een nieuwe velg er op laten spaken. Kost je vaak niet de hoofdprijs en kun je er weer jaren tegenaan.
maar tinus heeft ze nog niet, maar overweegt ze te kopen, -dat- zou ik dus zeker niet doen, als ik iets koop moet het gewoon werken. Als je zelf weet wat er mee is gebeurd is het een ander verhaal en je eigen risico en is het toch al betaald enzoYpuh schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:14:
[...]
Ik ook niet, maar des te meer reden om ze zelf lekker op te rijden toch?
Zo te zien zijn het FFWD F4R velgen? Je kunt er altijd nog voor kiezen ze naar Zwolle te sturen (of anders Lightbicycle/Farsports) en voor een paar honderd euro een nieuwe velg er op laten spaken. Kost je vaak niet de hoofdprijs en kun je er weer jaren tegenaan.
Wat dat betreft is de rekensom vrij simpel. Ik heb diezelfde wielen een keer nieuw in doos gekocht voor €625. Hou rekening met zo'n €300 voor het vervangen en opnieuw spaken van de velg, en je wilt er ook nog wat voordeel van hebben dat je ze 2e hands i.p.v. nieuw koopt, dus dan kom je op max. €200 wat ik er voor zou betalen. Daar gaat de verkoper ze niet voor weg doen, die rekent waarschijnlijk met de advies/aanschaf prijs van zo'n €900-1.000.
Zou me de energie dan ook besparen.
Dit is ook dan ook mijn overweging geweest inderdaad om het niet te kopen. Mijn eigen ffwd f4r (oude stickers) achterwiel is nog in nieuw staat. Voorwiel is echt de remrand ver weg gesleten. zo erg zelf dat zonder zijwaartse slag je schokkend remt. Van het voorjaar toch richting de bergen. Met deze set durf ik het niet aan. Ook met zon hapje eruit durf ik het niet aan.Ypuh schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:44:
@tinusterror @Prulleman Ah, even over die post heen gelezen.
Wat dat betreft is de rekensom vrij simpel. Ik heb diezelfde wielen een keer nieuw in doos gekocht voor €625. Hou rekening met zo'n €300 voor het vervangen en opnieuw spaken van de velg, en je wilt er ook nog wat voordeel van hebben dat je ze 2e hands i.p.v. nieuw koopt, dus dan kom je op max. €200 wat ik er voor zou betalen. Daar gaat de verkoper ze niet voor weg doen, die rekent waarschijnlijk met de advies/aanschaf prijs van zo'n €900-1.000.
Zou me de energie dan ook besparen.
Zojuist een los (nieuw) voorwiel bij Fase fietsen kunnen kopen. inclusief verzenden remblokken enz €375... Kan je het niet voor doen
Ik ben vrij lang, 1.99 meter, waar in de 2e hands markt niet heel veel fietsen worden aangeboden.
Een nieuwe fiets van 2500 euro, kan ik nu niet verantwoorden vanwege een nieuw koophuis.
Heeft een upgrade op de wielen hierin nog veel effect? Of gewoon lekker wachten en volgend jaar wat moois kopen?
[ Voor 29% gewijzigd door Ypuh op 11-12-2020 10:43 ]
is ook wel een beetje inherent aan een groter frame, met 1.99m is alles wat langer, waardoor je meer hefboom werking hebt, en langere mensen zijn ook gemiddeld zwaarder en leveren gemiddeld meer power, helpt allemaal niet mee wat betreft flex.marinos88 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:37:
Ik ben een beetje in twijfel wat nu de beste upgrade is voor mijn huidige fiets. Ik rijd nu op alu Bulls harrier 105 afgemonteerd. Rijdt op zich prima, maar ben opzoek naar iets stijvers. Bij hard aanzetten merk ik flex op (denk ik) de wielen. Shimano rs10 wielset.
Ik ben vrij lang, 1.99 meter, waar in de 2e hands markt niet heel veel fietsen worden aangeboden.
Een nieuwe fiets van 2500 euro, kan ik nu niet verantwoorden vanwege een nieuw koophuis.
Heeft een upgrade op de wielen hierin nog veel effect? Of gewoon lekker wachten en volgend jaar wat moois kopen?
(een high end carbon frame zal wellicht in een grote maat een andere/betere/stijvere layup hebben dan een kleiner frame, goedkoper carbon zal wellicht over alle maten slap en licht of juist heel stijf en zwaarder zijn. Alu zal over het algemeen opgebouwd worden uit dezelfde buizen/buisdiktes in alle maten en dan heb je met een groter frame meer flex).
Ik vermoed dat het een combinatie van wielen en frame is, maar dat je in beide gevallen diep in de buidel moet tasten om verschil te merken.
[ Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 11-12-2020 11:23 ]
En wat je nu koopt krijg je blijkbaar pas over een jaar ;-).Ypuh schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:42: Er is op dit moment toch niets leuks voor schappelijke prijzen te koop.
Je kan natuurlijk wel kijken of je wielen een keer kunt lenen van iemand om voor jezelf te bepalen of dat effect heeft.
[ Voor 20% gewijzigd door Salteh op 11-12-2020 11:22 ]
Verschilt ook wel per merk, bij de mainstream is het wel goed uitverkocht. Deels omdat sommige 2020 modellen al zijn geüpgraded naar 2021 modellen. Dat helpt natuurlijk niet voor de voorraad.Salteh schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:20:
[...]
En wat je nu koopt krijg je blijkbaar pas over een jaar ;-).
Je kan natuurlijk wel kijken of je wielen een keer kunt lenen van iemand om voor jezelf te bepalen of dat effect heeft.
Maar ik zie genoeg fietsen alweer voorbij komen op marktplaats/facebook groepen met weinig km's
Ben bang dat er toch wel een percentage blijft hangen omdat het een leuke hobby is.wisselwerking schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:17:
Nee, de beschikbaarheid van fietsen is momenteel echt slecht. Ik hoop dat het volgend jaar weer wat normaliseert en dat een deel de sportschool weer in gaat en de jonge occasions tegen schappelijke prijzen op MP zet
Ik hoop dat daar veel vrouwen tussen zitten. Dat is het enige wat het slechte imago van de wielrenner kan redden namelijk.
Er zal ongetwijfeld een deel blijven hangen, als dat maar een klein deel ismhr-zip schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:20:
[...]
Ben bang dat er toch wel een percentage blijft hangen omdat het een leuke hobby is.
Ik hoop dat daar veel vrouwen tussen zitten. Dat is het enige wat het slechte imago van de wielrenner kan redden namelijk.
Met vriendelijke groeten,wisselwerking schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:24:
[...]
En bij voorkeur het vrouwelijke deel. Niet alleen vanwege het imago van de wielrenners
Het huidige imago.
Dat denk ik ook. Al merk ik nu al dat het veel rustiger is, afgelopen woensdag op de dijk bij Zwanenburg was er gewoon niemand terwijl het daar altijd zo druk is. Ik hoop dat mensen gewoon niet meer opstappen na deze winter en weer lekker naar de sportschool gaan haha.mhr-zip schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:20:
[...]
Ben bang dat er toch wel een percentage blijft hangen omdat het een leuke hobby is.
Met dit weer laten zelfs de diehards het afweten (op een paar na).
Ik hoop dat de oude asociale garde afstaptIk hoop dat mensen gewoon niet meer opstappen na deze winter en weer lekker naar de sportschool gaan haha.
Als het zo blijft gaat de markt op termijn gewoon meer produceren, dus komt het wel weer goed.
In de huidige markt hebben we Internet only winkel, de grote jongens als Mantel en 12go, specialisten en fietsenmakers omdat er een bord "fietsenmaker" boven de voordeur hangt.
.
"Nadeel"
Zo hier ben ik het echt volledig mee eens!mhr-zip schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:20:
[...]
Wijdbeense boomers die afstappen en meer vrouwen die opstappen zou echt wonderen kunnen doen voor het imago van de tourfietser.
Hopelijk draagt de alsmaar toenemende populariteit van het vrouwelijke profpeloton hier aan bij.
Haha ik voel mij wel een beetje aangesproken. Maar denk juist dat de "oude garde" vaker koersen (heeft) (ge)fietst en daardoor ook wedstrijd beter van training kan onderscheiden. Soms zie ik gasten fietsen alsof ze een koers aan het winnen zijn...op de openbare weg...
Edit\ Maakt eigenlijk niet uit wie het zijn als die aso's maar stoppen haha
[ Voor 8% gewijzigd door Maks op 11-12-2020 13:39 ]
Ja dat zijn ook de mensen die gas bij geven als je aan het oversteken bent om "hun gelijk te halen". Vooral ook omdat je als wielrenner vogelvrij bent verklaard denk ik. Ik vind persoonlijk dat gedrag net zo aso en gevaarlijk als wat sommige wielrenners doen.rolandos582 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:40:
Sommige mensen zijn ook echt wel heel erg hoor, soms pak ik even een stukje openbare weg mee omdat het dan 500 meter verder op houd met het fietspad. Ik trap wel gewoon flink door en ze kunnen er makkelijk omheen. Maar toch gaan ze maximaal toeteren en vloeken etc. Waarvan je dan echt denkt, wat is er mis met deze mensen, als ze er voorbij willen, dan doen ze dat toch, er is ruimte genoeg en geen kip op de weg.
Net als @rolandos582 is mijn ervaring dat er meer mensen met een gebrek aan geduld en/of kort lontje in een auto stappen dan op een racefiets. Net als op een fiets veranderen sommige vriendelijke huisvaders/moeders ineens in luidt toeterende/bellende wegpiraten zodra iets niet volledig volgens plan verloopt.
Laat ik voorop stellen dat iedereen wel eens iets fout of niet volgens de regels doet, alleen de manier waarop daar mee omgegaan wordt verschilt nogal per mens. Beetje jammer dat fysiek geweld zo'n slecht imago gekregen heeft door de jaren heen, ik ben meer voorstander van een lik op stuk beleid (elkaar alleen een beetje uitkafferen werkt eerder averechts).
[ Voor 11% gewijzigd door Ypuh op 11-12-2020 13:53 ]
Aan de andere kant, "weer zo'n wielrenner die zo nodig op de weg moet fietsen i.p.v. op het fietspad". Want daar zijn er nog steeds teveel van. En op zich, 500 meter. Had je dus ook gewoon op het fietspad kunnen blijven. Wat niet wegneemt dat toeteren nergens op slaat, en al helemaal niet als de situatie zo is dat er plek genoeg is.rolandos582 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:40:
Sommige mensen zijn ook echt wel heel erg hoor, soms pak ik even een stukje openbare weg mee omdat het dan 500 meter verder op houd met het fietspad. Ik trap wel gewoon flink door en ze kunnen er makkelijk omheen. Maar toch gaan ze maximaal toeteren en vloeken etc. Waarvan je dan echt denkt, wat is er mis met deze mensen, als ze er voorbij willen, dan doen ze dat toch, er is ruimte genoeg en geen kip op de weg.
Exact expert nodig?
Volgens mij weet 9 van de 10 mensen niet eens het verschil tussen een verplicht of onverplicht fietspad...Crazy D schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:52:
[...]
Aan de andere kant, "weer zo'n wielrenner die zo nodig op de weg moet fietsen i.p.v. op het fietspad". Want daar zijn er nog steeds teveel van. En op zich, 500 meter. Had je dus ook gewoon op het fietspad kunnen blijven. Wat niet wegneemt dat toeteren nergens op slaat, en al helemaal niet als de situatie zo is dat er plek genoeg is.
Het hangt idd wel wat van de plek af waar je rijdt. Rond Zoetermeer/Wassenaar kwam ik toch best wel geregeld groepjes tegen die gewoon eikels waren ("vrij" roepen terwijl ze met een groepje van 15 vol door rood fietsen op een weg waar een fietspad naast ligtYpuh schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:50:
Er wordt volgens mij ook wel wat overdreven of het verschilt per regio ofzo, maar wat ik om me heen zie valt het eigenlijk reuze mee. Toegegeven, er zit wel een bovengemiddeld aantal horken tussen de wielrenners (hoe ouder, hoe erger/koppiger is mijn ervaring).
Exact expert nodig?
Klopt, maar heb jij zin om uit te leggen terwijl je voorwiel onder zijn voorwiel geklemd ligt dat het geen verplicht fietspad wasYpuh schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:54:
[...]
Volgens mij weet 9 van de 10 mensen niet eens het verschil tussen een verplicht of onverplicht fietspad...
Exact expert nodig?
Dat valt wel een beetje mee. Je moet eerder bang zijn voor een middelvinger of scheldpartij van zo'n halve die de verkeersregels niet kent, dan dat zo'n persoon daadwerkelijk het lef heeft je de berm in te rijden.Crazy D schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:57:
[...]
Klopt, maar heb jij zin om uit te leggen terwijl je voorwiel onder zijn voorwiel geklemd ligt dat het geen verplicht fietspad was
De afweging of het veilig genoeg is heb ik ruim daarvoor al gemaakt.
Zeker, maar sommige fietspaden eindigen echt in onmogelijke bochten etc. Moet je flink voor afremmen en dan eindig je op dezelfde weg. Voornamelijk als het enorm rustig is klap ik liever over die goede asfaltweg heen.Crazy D schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:52:
[...]
Aan de andere kant, "weer zo'n wielrenner die zo nodig op de weg moet fietsen i.p.v. op het fietspad". Want daar zijn er nog steeds teveel van. En op zich, 500 meter. Had je dus ook gewoon op het fietspad kunnen blijven. Wat niet wegneemt dat toeteren nergens op slaat, en al helemaal niet als de situatie zo is dat er plek genoeg is.
:strip_exif()/f/image/n9fzH6kri3bX0AwbVnQ2fcpb.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij sommige wegen mag je omwille de snelheid niet op de weg rijden. Dit zijn vaak 60+ wegen, hier staat dan ook netjes aangegeven dat dit niet mag.
Uiteraard zijn er diverse fietspaden die wat ongelukkig zijn, maar er zijn er ook zat die wel gewoon prima zijn. En ook daar zie je groepjes (of soms ook solo rijders) ze ontwijken. En tja, flink afremmen, dus? Wat is het probleem, het gemiddelde op Strava?rolandos582 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:20:
Zeker, maar sommige fietspaden eindigen echt in onmogelijke bochten etc. Moet je flink voor afremmen en dan eindig je op dezelfde weg. Voornamelijk als het enorm rustig is klap ik liever over die goede asfaltweg heen.
Natuurlijk is toeteren, middelvinger, of ergere gedragingen van anderen niet goed te praten, maar je (in zijn algemeenheid) kunt ook een beetje helpen door iets minder ikke-ikke te denken (zoals dat het vervelend is om wat af te moeten remmen). Maar dan blijft het (zeker als het geen verplicht fietspad is) het totale onzin dat mensen toeteren, dat slaat gewoon nergens op. Maar goed, uiteraard is in dit topic niemand die zich misdraagt dat zijn altijd anderen. Maar feit is dat fietsers behoorlijk doodgewenst worden door een groep andere verkeersdeelnemers en helaas komt dat niet omdat iedere wielrenner zich perfect aan de verkeersregels houdt....
Maar daar is al vaker over gesproken in dit topic.
Exact expert nodig?
Ik heb ooit als 11 jarige een keer een klap op *knip* gehad van een wielrenner omdat we teveel op het fietspad stonden (ofzo? geen idee, hij reed vol door) en sindsdien vind ik ook alle renners *knip*. Behalve mijn eigen groepje natuurlijk.
Allemaal totaal irrationele mensenlijke breintrekjes.
Let even op het taalgebruik aub, schelden laten we achterwege.
[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 11-12-2020 16:24 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Mee eens.Maks schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:43:
[...]
Ja dat zijn ook de mensen die gas bij geven als je aan het oversteken bent om "hun gelijk te halen". Vooral ook omdat je als wielrenner vogelvrij bent verklaard denk ik. Ik vind persoonlijk dat gedrag net zo aso en gevaarlijk als wat sommige wielrenners doen.
Probleem zit in wie eerst begonnen is, dat imago mag wel wat opgevijzeld worden.
Dat weet ik ook niet eigenlijkYpuh schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:54:
[...]
Volgens mij weet 9 van de 10 mensen niet eens het verschil tussen een verplicht of onverplicht fietspad...
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic
:strip_exif()/f/image/RrBQZJie6UzqyvHveHoRx5Jd.jpg?f=fotoalbum_large)