Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 183 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:21
Nutterd schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:07:
De helm gaat sowieso vervangen worden...daar neem ik geen risico's mee inderdaad!
Beterschap na de klapper, komt wel weer goed.
Qua helm kan ik Ekoi aanraden. Frans merk maar hebben wel prima helmen. Zit een super lichte tussen en ze zijn niet duur. Mijn helm kostte iets van €40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:59
Ypuh schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:56:
@Grin Ook leuk, met schijfjes. Vind deze framekleur ook wel geslaagd, al moest ik er dan wel 'tegen aan lopen' om het echt serieus te overwegen.

[Afbeelding]

Je ziet overigens wel opvallend veel Look's met Corima wielen valt me nu op.
Heerlijk ding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:24

Grin

Ride si sapis.

@Ypuh Het blijft een leuk fietsje om te zien, agree... Maar van de 2021 modellen wordt ik niet zo enthousiast. Neemt niet weg dat de fiets op jouw foto er heerlijk uitziet. Maar hier vind ik hem weer een stuk minder... Ben benieuwd hoe de Chameleon lak in het echt smoelt...
Ook de Pro Team White uitvoering vind ik minder geslaagd dan het 2020 model.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Grin schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:12:
@Ypuh Het blijft een leuk fietsje om te zien, agree... Maar van de 2021 modellen wordt ik niet zo enthousiast. Neemt niet weg dat de fiets op jouw foto er heerlijk uitziet. Maar hier vind ik hem weer een stuk minder... Ben benieuwd hoe de Chameleon lak in het echt smoelt...
Ook de Pro Team White uitvoering vind ik minder geslaagd dan het 2020 model.
Agreed, vind het ook een beetje too much. Beetje te schreeuwerig ofzo maar ieder zijn smaak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Grin schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:00:
@Ypuh Oei, dat zijn zeker een stel prachtige wielen! :Y
Maar ik zoek eigenlijk wielen waarbij de spaken zo weinig mogelijk opvallen. Het liefst heb ik wielen zonder spaken maar dat schijnt nogal lastig te zijn... Hoe minder spaken, en hoe dunner, hoe mooier ik dat vind. 12 dunne spaken per wiel (voor en achter) is dan wel ongeveer het maximaal haalbare. :9~ O+

*click voor groot*
[Afbeelding]
Die fietsen van Mario zijn zo mooi, maar ook echt heel duur en of het ook effectief is allemaal dat weet ik ook nog niet zo net.

De fietsen van Look hebben wel iets weg van de Trek-fietsen met de achterbrug zo. Zelf ben ik een beetje aan het kijken naar een Factor Ostro of blijft ik Canyon trouw en koop ik een Aeroad. Eerst maar eens zien waar Shimano in het voorjaar mee gaat komen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:47
@Nutterd beterschap.

Ik had gisteren ook een paar hartslag verhogende momenten. Ik was heerlijk op de bonnefooi aan het touren door Drenthe. Het nadeel daarvan is dat de kans dat je door bosrijk gebied komt in Drenthe vrij groot is. Op dit moment liggen die fietspaden vol blad. En met 25mm zijn de bochten dan wel wat spannender dan normaal.
Op een gegeven moment kwam ik een tegenligger tegen. Ik maak wat ruimte in een s-bocht de veronderstelling dat ik nog op het fietspad zat, maar dat was niet zo. Gevolg, ik kwam er naast, maar een s-bocht dus ook gelijk weer er op. Maar doordat het fietspad wat hoger ligt ging dat niet zonder slingerende fiets. Gelukkig kon ik hem onder controle houden. Ik voelde mij net Matthieu vd Poel.
Laatste stuk van de rit werd het ook snel donker, gelukkig had ik lampen mee. Maar de combinatie donker met natte, gladde met blad bedekte wegen en fietspaden is ook niet direct een recept voor relaxed fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik herken dat. Ik woon op de Veluwe en mijd de bossen nu ook ff (dan blijft er wel wat minder over overigens hier :). Ik heb zitten denken om een goedkoop setje wielen aan te schaffen en daar dan zo breed mogelijke (maar dat houdt denk ik bij 28mm wel op) gravelbanden op te zetten, zodat ik ook iets makkelijker een onverhard pad of gravelpad mee kan pakken.

Is dat een optie of kan dan beter toch ergens een gravelbike gaan scoren?

Dit wil ik dan gaan fietsen: https://500px.com/p/grave...ies/stappenbelt-apeldoorn

[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 15-11-2020 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Ik heb onlangs onderstaande set gekocht. Op de verpakking dat je ook de borstels zelf best regelmatig proper maakt, maar doe je dit gezien de borstel met vet/vuiligheid volhangt? In een emmertje laten weken helpt alvast niet :+ In de vaatwas dan maar?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mantel.com/images/product.php?image_id=151555&w=2000&h=2000&c=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Stancke schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:10:
Ik heb onlangs onderstaande set gekocht. Op de verpakking dat je ook de borstels zelf best regelmatig proper maakt, maar doe je dit gezien de borstel met vet/vuiligheid volhangt? In een emmertje laten weken helpt alvast niet :+ In de vaatwas dan maar?

[Afbeelding]
Waar koop je dit setje? Ziet er interessant uit!

Heet water + wat afwasmiddel? Het lijkt me dat je een ontvetter nodig hebt. Als dat niet helpt een scheutje ontvetter. Dasty of zo. Als je milieuvriendelijk te werk wilt gaan een biologisch afbreekbare ontvetter.

Geen idee of het werkt hoor. Maar vet los je in het algemeen zeer goed op met een ontvetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
hoi1234 schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:19:
[...]

Waar koop je dit setje? Ziet er interessant uit!

Heet water + wat afwasmiddel? Het lijkt me dat je een ontvetter nodig hebt. Als dat niet helpt een scheutje ontvetter. Dasty of zo. Als je milieuvriendelijk te werk wilt gaan een biologisch afbreekbare ontvetter.

Geen idee of het werkt hoor. Maar vet los je in het algemeen zeer goed op met een ontvetter.
https://www.mantel.com/cyclon-borstelset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Wel erg aan de prijs... Ik ben benieuwd welke borstels je nou echt gebruikt voor een racefiets. De borstels zijn natuurlijk flink duurder dan de simpele afwasborstel van de Action die ik gebruik, maar ik kan me voorstellen dat een fijnharige borstel voor het frame wel gewenst is. Alleen vraag ik me dan af of ik niet goedkoper uit ben als ik alleen een fijnharige borstel koop. Scheelt me ook weer een hoop borstels waar ik nooit iets mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:08
hoi1234 schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:29:
[...]

Wel erg aan de prijs... Ik ben benieuwd welke borstels je nou echt gebruikt voor een racefiets. De borstels zijn natuurlijk flink duurder dan de simpele afwasborstel van de Action die ik gebruik, maar ik kan me voorstellen dat een fijnharige borstel voor het frame wel gewenst is. Alleen vraag ik me dan af of ik niet goedkoper uit ben als ik alleen een fijnharige borstel koop. Scheelt me ook weer een hoop borstels waar ik nooit iets mee doe.
Ik heb een was handschoen, ook bij de zeeman te verkrijgen voor een paar euro. Dat werkt net zo mooi als een fijne borstel. Een kleine rager/hardere borstel voor de kleine hoekjes is wel fijn. Meer heb je eigenlijk niet nodig (imo) 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:58
Heb ook zo'n MucOff washandschoen van een paar euro. Die gaat gewoon af en toe de wasmachine in.

Sowieso eerst altijd fiets goed afspoelen en een beetje voorzichtig met vuil water. Let er verder ook niet al te veel op. Ben wel zuinig op m'n spullen, maar ook weer niet zó erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Als het zand droog is gewoon met een zachte borstel van een stoffer en blik en daarna met een spons. De ketting en tandwielen doe ik altijd met een afwasborstel van de supermarkt en die gaat na een paar keer weg. Ook gebruik ik per keer een goedkoop schuursponsje voor de ketting en de tandwielen icm een goede ontvetter. De ketting kraakt niet en de fiets (mat grijs altijd handig) oogt schoon. Sinds ik Zwift haal ik de wielen er nog wel eens uit, maar dat heb ik de eerste 8000 km nooit gedaan. De fietsenmaker die de fiets in onderhoud heeft gelukkig wel.

Nog een fijne tip die ik kreeg met een stukje keukenpapier flossen langs het balhoofd. Dan blijft het daar ook schoon. Al vreet de Canyon balhoofdlagers, dus kan ik dat net zo goed niet doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

Er is niets frustrerender dan je fiets helemaal op en top schoongemaakt te hebben en dan toch weer door een buitje fietsen en een vies wegdek...

Ik was mijn fiets niet meer... :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1Rl1bzXkyWzZgaqMOfNhtlklEY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KFyLTJ4UOgc7Ex8wNk7biIOp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Galois op 15-11-2020 14:39 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Mijn doelen voor 2020 waren:
- podium in Ronde van Scherpenzeel bij de "Locals"
- betere score in Omloop der Zevenheuvelen ook bij het klootjesvolk
- weer podium in Ronde van Nijkerk
- nog wat andere koersjes meedoen en gaan voor goede notering
- de Marmotte op eigen houtje doen met nog 2 anderen

Nou, helemaal NIETS van dat lijstje ook maar in de buurt gekomen van. Soort van blij dat we ergens in augustus of eind juli weer eens een wedstrijdtraining mochten doen met de club maar ook dat was waardeloos. Nu maar een beetje aanmodderen, letterlijk en figuurlijk. Had 2 weken geleden mijn fiets tip top schoon na een fondo tochtje. Stond op de tacx en moest alleen nog de ketting er even opleggen. Daar is niets van gekomen en vandaag weer helemaal smerig geworden door al het onverharde en zelfs af en toe aardige blubber (moest even over een paadje waar ook wat vee liep om een tegeltje te scoren).

Maar ben van een 11x11 vierkantje naar een 16x16 gegaan. Maar het was wel echt een taaie rit. In lange tijd niet zo naar de klote gegaan met maar 104km joh. 2 weken even niets gedaan (fietsgerelateerd in ieder geval) en hatseflatse. Moet van mezelf toch maar in ieder geval proberen ieder weekend even een rondje te doen. Komt in ieder geval goed uit want heb nog een paar ritten voor wat tegels om de boel nog wat groter te maken en de clustersize aardig te vergroten. Dus dat is nog een beetje een doel voor nu. Vorig jaar 265u gemaakt, dit jaar zitten we nog aan de 207u. Dat is best wel een aardige stap terug. Ahja, hopelijk kan er volgend jaar iets meer structuur in komen qua wedstrijdtrainingen en uberhaupt wedstrijdjes. Mis het wel!

En hopelijk volgend jaar een Domane er bij waar gravelbanden ook onder gaan. Moet zeggen dat ik me de laatste tijd erg vermaak op die boswegen met mijn 28mm bandjes. Dus daar kijk ik nog wel naar uit. Hangt even een beetje af van wanneer ik genoeg geld heb, ben ergens ook wel benieuwd of ze voor het model van na wat ze nu hebben (2022 dan denk ik) weer nog wat extra's uit de kast halen qua kabelgebeuren of dat het nog een hergebruikje wordt van het ontwerp dat er nu is (wat ook al in 2020 was). Jammere is dat niemand me dat natuurlijk kan vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:11
Galois schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:34:
Er is niets frustrerender dan je fiets helemaal op en top schoongemaakt te hebben en dan toch weer door een buitje fietsen en een vies wegdek...

[Afbeelding]
Was je je auto wel na iedere rit, in deze tijd van het jaar?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:48
[...]

Ik gebruik eigenlijk twee borstels. Op die foto hierboven zie je aan de linkerkant zitten. 1. Die je tussen je cassette kan doen om dat af en toe beetje schoon te maken, en 2. die lange, die kan je beetje tussen de gaatjes in je frame duwen waar je niet zo makkelijk bij kan. Rest doe ik gewoon met een doekje/(schuur)spons etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 20:57
Ik gebruik gewoon een simpel washandje... :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 20-09 00:54
Galois schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:34:

[Afbeelding]
En je schoenen cq je benen? :+

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 20-09 20:57
Niemand toevallig zin om mijn buddy te worden voor 6 dagen? :9

https://virtueel.lottozesdaagse.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
mhr-zip schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:38:
[...]

https://www.bikeshoe4u.com

Je kan allemaal smoesjes verzinnen dat het te ver is. Maar:

https://www.bikeshoe4u.com

Dus even een afspraak maken bij https://www.bikeshoe4u.com

Had ik al https://www.bikeshoe4u.com genoemd? :+
Waar heb je toevallig nog meer goede adviezen, meen je weten dat je ooit https://www.bikeshoe4u.com heb genoemd. Even gekeken maar dit is voor mij 2 uur rijden :)

Ga even bij https://www.koers.cc langs. Deze hebben ook veel Lake modellen welke over het algemeen voorgeschreven wordt bij frodo voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 19:53
[...]

Wel erg aan de prijs... Ik ben benieuwd welke borstels je nou echt gebruikt voor een racefiets.
Naast de grote zachte borstel gebruik ik zeer graag de "2 prong brush" uit mijn Muc off kuiskit:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1320/6923/products/373_Two_Prong_Brush_B1_1024x.jpg?v=1585322016

Ik heb die kit trouwens vorig jaar voor mijn kerstmis gevraagd. Misschien een ideetje voor jou dit jaar? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
tinusterror schreef op maandag 16 november 2020 @ 07:20:
[...]

Waar heb je toevallig nog meer goede adviezen, meen je weten dat je ooit https://www.bikeshoe4u.com heb genoemd. Even gekeken maar dit is voor mij 2 uur rijden :)

Ga even bij https://www.koers.cc langs. Deze hebben ook veel Lake modellen welke over het algemeen voorgeschreven wordt bij frodo voeten.
Ik heb 1,5 uur in de auto gezeten, geen seconde spijt gehad. Het is ook niet dat ik wekelijks terug moet.

Let op bij Lake, ze hebben ook breedte maten en de schoenmaten gaan per halve maat (dus je kan de perfecte lengte maat uitzoeken). Maar die heeft niet iedereen op voorraad.

Wel is het zo dat niet iedere Lake schoen even breed is (de breedte maten verschillen per model). Zelf heb ik de CX241 in wide uitvoering (breder bij je tenen is er niet).
Ze krijgen nieuwe modellen (CX201), die zien er ook wel goed uit. Ik weet alleen niet hoe breed die te krijgen zijn, maar ze zien er wel uit dat ze niet knellen bij je tenen.

De "regel" dat je bij fietsschoenen altijd een maat groter moet nemen omdat je voeten uitzetten bij het trappen is ook naar het rijk der fabelen verwezen sinds ik schoenen heb die wel breed genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
mhr-zip schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:25:
[...]

Ik heb 1,5 uur in de auto gezeten, geen seconde spijt gehad. Het is ook niet dat ik wekelijks terug moet.

Let op bij Lake, ze hebben ook breedte maten en de schoenmaten gaan per halve maat (dus je kan de perfecte lengte maat uitzoeken). Maar die heeft niet iedereen op voorraad.

Wel is het zo dat niet iedere Lake schoen even breed is (de breedte maten verschillen per model). Zelf heb ik de CX241 in wide uitvoering (breder bij je tenen is er niet).
Ze krijgen nieuwe modellen (CX201), die zien er ook wel goed uit. Ik weet alleen niet hoe breed die te krijgen zijn, maar ze zien er wel uit dat ze niet knellen bij je tenen.

De "regel" dat je bij fietsschoenen altijd een maat groter moet nemen omdat je voeten uitzetten bij het trappen is ook naar het rijk der fabelen verwezen sinds ik schoenen heb die wel breed genoeg zijn.
De regel een maar groter is bij mij destijds zelfs voorgeschreven bij 12gobiking inderdaad. Nu is dit meer een zaak waar op maandag ochtend tegen de verkopers wordt gezegd, zie je die 2 pallets met north wave schoenen. einde van de week moeten deze verkocht zijn! Meer gericht op snelle verkoop zonder te kijken naar de juiste schoen.

De CX201 vindt ik in het zwart ook echt een gave schoen! Denk wel dat er snel overschoenen gebruikt moeten worden met de mesh neus. Verder staat de CX241 met de CX238 en de CX218 op het verlang lijstje met keuzes. Ik wacht even een paar dagen tot de Black Firday :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 20-09 00:54
[...]

Dat is ook niet vanwege het uitzetten, maar echt gewoon vanwege de lengte hoor. Ik heb mijn Shimano's gemeten, die zijn gewoon afwijkend. Ik wandel ook lange afstanden, dáár zetten je voeten pas van uit. En dan heb ik echt nooit grotere maten nodig dan mijn normale schoenmaat. Ik heb zodoende alles in 44/45. Behalve mijn fietsschoenen, die zijn 46. 8)7

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:34
orange.x schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:05:
Mijn doelen voor 2020 waren:
- podium in Ronde van Scherpenzeel bij de "Locals"
- betere score in Omloop der Zevenheuvelen ook bij het klootjesvolk
- weer podium in Ronde van Nijkerk
Bij locals meerijden terwijl je een licentie hebt? :+
Ik ken dat wel hoor als je graag een ronde wilt rijden maar je licentieklasse heeft daar geen koers.....
Scherpenzeel en Nijkerk zijn wel zware rondjes door de bestrating daar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Willem30 schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:22:
[...]

Bij locals meerijden terwijl je een licentie hebt? :+
Ik ken dat wel hoor als je graag een ronde wilt rijden maar je licentieklasse heeft daar geen koers.....
Scherpenzeel en Nijkerk zijn wel zware rondjes door de bestrating daar... ;)
Ik heb alleen een basislicentie hoor, geen amateurlicentie of iets dergelijks. Met wedstrijdtrainingen bedoel ik gewoon rondjes meerijden bij de fietsclub hier die een eigen parcours hebben waar je tegen betaling gewoon mee mag rijden mits je een basislicentie hebt. Je hoeft dus niet echt lid te zijn van de club bijvoorbeeld. Daar rijden verschillende niveaus mee, A en B, en dat is altijd zeer prettig trainen. Rij zelf dan met de Atjes mee omdat B oneerlijk wordt denk ik. Bij de A zitten geregeld jongens bij die met geen mogelijkheid bij te houden zijn, dus dat geeft dan altijd wat extra uitdaging en genoeg voldoening als het lukt om met een kopgroep te finishen :)

Daarbij moet gezegd dat het niveau bij de locals aardig gestegen is in de afgelopen jaren. Ondanks dat ik dan zelf beter was ten opzichte van het jaar ervoor was er jaar na jaar ook steeds een sterker deelnemersveld wat een podiumplaats bij lange na niet garandeerd :9

[ Voor 11% gewijzigd door orange.x op 16-11-2020 09:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Fisico schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:30:
[...]
De fietsen van Look hebben wel iets weg van de Trek-fietsen met de achterbrug zo. Zelf ben ik een beetje aan het kijken naar een Factor Ostro of blijft ik Canyon trouw en koop ik een Aeroad. Eerst maar eens zien waar Shimano in het voorjaar mee gaat komen.
Oei, de Factor Ostro... :9~ O+
Echt een prachtige fiets, weer eens wat anders dan een Aeroad, echt een no-brainer - als ik zou mogen kiezen... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
tinusterror schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:19:
[...]

De regel een maar groter is bij mij destijds zelfs voorgeschreven bij 12gobiking inderdaad. Nu is dit meer een zaak waar op maandag ochtend tegen de verkopers wordt gezegd, zie je die 2 pallets met north wave schoenen. einde van de week moeten deze verkocht zijn! Meer gericht op snelle verkoop zonder te kijken naar de juiste schoen.

De CX201 vindt ik in het zwart ook echt een gave schoen! Denk wel dat er snel overschoenen gebruikt moeten worden met de mesh neus. Verder staat de CX241 met de CX238 en de CX218 op het verlang lijstje met keuzes. Ik wacht even een paar dagen tot de Black Firday :P
Zelf heb ik de CX238, CX332 en eventueel CX301 op mijn shortlist. Ik neig het meest naar de CX238/332 toe, ik wil witte met alleen BOA. Gelukkig heb ik relatief dichtbij een dealer zitten die ze verkoopt met veel modellen op voorraad. Van het winter maar eens langsgaan. Als ik nu langsga, ga ik ze waarschijnlijk in deze vieze condities gebruiken en dat moeten we niet hebben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:39:
[...]

Zelf heb ik de CX238, CX332 en eventueel CX301 op mijn shortlist. Ik neig het meest naar de CX238/332 toe, ik wil witte met alleen BOA. Gelukkig heb ik relatief dichtbij een dealer zitten die ze verkoopt met veel modellen op voorraad. Van het winter maar eens langsgaan. Als ik nu langsga, ga ik ze waarschijnlijk in deze vieze condities gebruiken en dat moeten we niet hebben O-)
Je mag jezelf rijk prijzen als je mooie schoenen kan kiezen.

Met mijn Donald Duck voeten pasten alleen de CX241. Alle andere (Lakes of andere merken), te smal (die CX241 heb ik zelfs met speciale tang laten oprekken bij de schoenmaker, zodat mijn kleine teen er ook helemaal in past). Maar ze zitten nu als gegoten, beste 300 euro ever spend (aan het fietsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ligt wel iets genuanceerder. In de zomer en winter kan wel een halve/hele maat schelen (bij 35 graden zijn mijn Fizik's te krap).

Heb ook de CX241 (heerlijke schoen) en CX301/332 gepast. Die hebben beide alweer een behoorlijk verschillende pasvorm. De CX241 wide in maat 44 was veel te groot terwijl ik nu de CX332 in 45 wide heb. Zowel in lengte als en breedte zit er nogal verschil tussen die sport/competition/race lasts en zou het dus goed kunnen dat je in de ene een normal nodig bent en de andere een wide.

Verder wel een heerlijkheid dat Lake zowel verschillende lengte als breedte maten heeft, dan ook nog eens in halve maten en ook nog eens in verschillende vormen (met de nieuwe serie komt daar dus een 4e bij!). Die size charts van hun zijn ook behoorlijk accuraat. Ik vraag me echt af waarom andere merken niet ook hun breedte maten in de maattabellen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:14:
[...]

Je mag jezelf rijk prijzen als je mooie schoenen kan kiezen.

Met mijn Donald Duck voeten pasten alleen de CX241. Alle andere (Lakes of andere merken), te smal (die CX241 heb ik zelfs met speciale tang laten oprekken bij de schoenmaker, zodat mijn kleine teen er ook helemaal in past). Maar ze zitten nu als gegoten, beste 300 euro ever spend (aan het fietsen).
Ik ben wel benieuwd, heb je toevallig je lengte/breedte maten? Dan zal ik ze eens vergelijken, ik heb redelijke brede voeten maar ik wil eigenlijk niet alleen kunnen kiezen uit 1 model 8)7

Zo te zien zit ik rond de 28cm lang, 10.8cm breed. Wat neer komt op zo'n size 44.5 zo te zien. Bij CX301/CX332 is 44.5 280,5 - 283cm lang en 10.8cm breed. Dat ziet er wel perfect uit eigenlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door rolandos582 op 16-11-2020 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Grin schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:35:
[...]

Echt een prachtige fiets, weer eens wat anders dan een Aeroad, echt een no-brainer - als ik zou mogen kiezen... O-)
Alleen ik kan echt nergens een test van de Ostro vinden. Er is een test van een reproductiemodel. Mijn fietsenmaker is dealer van Factor en heeft bij Canyon gewerkt en je kan nog steeds je Canyon daar laten bezorgen en dan rijdend ophalen. Dus misschien toch maar eens een gesprekje beginnen bij de volgende onderhoudsbeurt.

De nieuwe Aeroad is volgens Tour echt een superfiets en met de nieuwe geometrie komt hij ook dichterbij mijn Ultimate in de buurt dan de vorige Aeroad. Ook is 7,3 kilo voor een rijdende fiets helemaal niet verkeerd en in de Nederlandse polder een betere optie dan een klimfiets. Al zou ik het liefst hebben dat Canyon met een nieuwe Ultimate kwam die net een tandje meer aero is dan mijn huidige fiets en zonder kabels onder het stuur in het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:34
orange.x schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:47:
[...]

Ik heb alleen een basislicentie hoor, geen amateurlicentie of iets dergelijks. Met wedstrijdtrainingen bedoel ik gewoon rondjes meerijden bij de fietsclub hier die een eigen parcours hebben waar je tegen betaling gewoon mee mag rijden mits je een basislicentie hebt. Je hoeft dus niet echt lid te zijn van de club bijvoorbeeld. Daar rijden verschillende niveaus mee, A en B, en dat is altijd zeer prettig trainen. Rij zelf dan met de Atjes mee omdat B oneerlijk wordt denk ik. Bij de A zitten geregeld jongens bij die met geen mogelijkheid bij te houden zijn, dus dat geeft dan altijd wat extra uitdaging en genoeg voldoening als het lukt om met een kopgroep te finishen :)

Daarbij moet gezegd dat het niveau bij de locals aardig gestegen is in de afgelopen jaren. Ondanks dat ik dan zelf beter was ten opzichte van het jaar ervoor was er jaar na jaar ook steeds een sterker deelnemersveld wat een podiumplaats bij lange na niet garandeerd :9
Ik heb wel licentie. KNWU jury is vaak niet zo oplettend zodat ik bij local wedstrijden toch weleens stiekem licentierijders herken. ;) Scherpenzeel heb ik vaker gereden. Nijkerk wilde ik gaan rijden dit jaar maar verhaal is bekend; Door covid is er niet gekoers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Fisico M2C?
Echt slechte fietsen worden er in deze categorie niet meer gemaakt. De nieuwe Aeroad is qua droge specs vrijwel zeker de betere fiets, maar kom op: een Factor tegenover een Canyon... Bij mij op de club zie je die dingen overal: (mat)zwart, grijs, blauw, ik wordt er echt niet goed van... Heb je 4-8K te besteden en dan koop je dat... Anyway, iedereen moet dat uiteraard lekker zelf weten. En het zijn echt goede fietsen, zeker. Ach, over smaak valt niet te twisten.

Disclaimer: ik ben echt geen liefhebber van Canyon's. Ieder zijn ding, en Canyon's zijn niet echt (echt niet?) mijn ding.
@Ypuh heeft daar al genoeg over gezegd en sluit me daar maar bij aan. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Fisico schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:31:
[...]

Alleen ik kan echt nergens een test van de Ostro vinden. Er is een test van een reproductiemodel. Mijn fietsenmaker is dealer van Factor en heeft bij Canyon gewerkt en je kan nog steeds je Canyon daar laten bezorgen en dan rijdend ophalen. Dus misschien toch maar eens een gesprekje beginnen bij de volgende onderhoudsbeurt.
Omdat de Ostro nog niet of net wel in productie is. Zover ik weet is er tot op heden nog geen enkele uitgeleverd. Als je kijkt naar Israel Startup Nation, waar Factor materiaal sponsor is, zie je dat alleen Dan Martin op een Ostro rijd (Met succes gezien de Vuelta).

Verwachting is dat ze in December/Januari 2021 daadwerkelijk op de markt komen. Tegen die tijd zullen er ongewtijfeld meer reviews komen, als je dat belangrijk vind.

Zo snel ik hem heb, post ik wel een foto ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

En vooral veel FOTO's!!! @MrBarBarian :Y d:)b

PS: welke livery heb je besteld?

[ Voor 30% gewijzigd door Grin op 16-11-2020 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MOOS
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 10:21
Mijn Futurum Autumn240 kortingscode gaat verlopen dus mocht iemand hem willen gebruiken...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04:21
orange.x schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:47:
[...]

Heb je meer info bij welke clubs je dan meefietst? Woon sinds kort ook in deze regio en lijkt me wel een keer interessant om te zien of te proberen.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Grin schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:56:
@Fisico M2C?

Disclaimer: ik ben echt geen liefhebber van Canyon's. Ieder zijn ding, en Canyon's zijn niet echt (echt niet?) mijn ding.
@Ypuh heeft daar al genoeg over gezegd en sluit me daar maar bij aan. ;)
Vergeet rood niet ;) Ik zie inderdaad wel heel veel Canyons rijden maar dan toch vooral de Endurace en daarna pas de aeroad. De Ultimate zie ik dan weer bijna niet. Ik heb zelf helemaal niets met S-Works en Trek. Gelukkig heeft iedereen zijn voorkeuren en valt er ook wat de kiezen.

De preproductie test van de Ostro had wat vraagtekens over gewicht en stijfheid, dan vind ik dan wel aardig om te lezen. Ik ben zeker benieuwd naar gebruikerservaringen. En wie weet wordt het toch de O2 VAM. Eerst maar eens kijken waar Shimano meekomt bij hun 100 jarig bestaan. Want ik wil wel en een nieuwe fiets en een nieuwe groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 11:07
MOOS schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:07:
Mijn Futurum Autumn240 kortingscode gaat verlopen dus mocht iemand hem willen gebruiken...

***members only***
Ik heb de code gebruikt. Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@rolandos582 Ik heb volgens mij voeten van 278-280mm in lengte en 110mm in breedte. De CX241's in maat 44.5 waren in ieder geval te ruim en ben voor de CX332's in maat 45 gegaan (beide in wide uitvoering). Het grote verschil was de competition vs. race last. Dat maakte meer verschil dan de lengte maat.

Heb ze verder nog weinig gebruikt. Heb nogal een hekel aan schoenplaatjes afstellen en ben sowieso van plan ze pas te gaan gebruiken als het weer wat mooier weer wordt (mijn Fizik R3's bevallen op zich ook nog steeds goed, maar beginnen wat slijtage te vertonen).

Om @mhr-zip hieronder nog even aan te vullen, ik heb afgelopen jaar wel 10+ verschillende paren van verschillende addressen besteld en geretourneerd. Voor die €300,- wou ik ook de perfecte schoen, dus heb o.a. verschillende modellen van Lake, Northwave, Fizik en E-Vers gepast.

Heb het proces van online schoenen kopen als behoorlijk vervelend ervaren. Aan de andere kant thuis ff op het gemakkie passen, vergelijken en retourneren was ook weer een kleine moeite. Volgende keer zou ik zeker naar een speciaalzaak a la Bikeshoes4u gaan, maar eenmaal begonnen moest ik het ook afmaken.

Favorieten waren de Fizik R1 Knitted en Lake CX332X. Heb uiteindelijk voor die laatste gekozen vanwege het kangoeroe leer (wat de oude Fizik's ook hadden).

[ Voor 40% gewijzigd door Ypuh op 16-11-2020 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Stufferdt schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:29:
Heb je meer info bij welke clubs je dan meefietst? Woon sinds kort ook in deze regio en lijkt me wel een keer interessant om te zien of te proberen.
WVEemland. www.wveemland.nl. Zit nabij de Ikea maar dan aan de andere kant van de snelweg op het industrieterrein De Hoef.

Zelf doe ik vooral dan mee aan de dinsdag en donderdagavondcompetitie. Het is dan 4 euro voor een avond je kan het voor een heel seizoen afkopen voor 50 euro meen ik. Dus als je 1-2x in de week zou gaan heb je het er zo uit. Daarnaast hebben ze ook op zaterdagen wedstrijden en daar zijn dan ook prijsjes te winnen. In 2019 was ik hier vanaf april in ieder geval aardig actief en dat hielp me behoorlijk qua vorm en conditie voor de rest van het seizoen. Helaas liep het dit jaar dus wat anders :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MOOS schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:07:

***members only***
Hieronder mijn code, zelfde actie, zelfde voorwaarden

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:30:
[...]

Ik ben wel benieuwd, heb je toevallig je lengte/breedte maten? Dan zal ik ze eens vergelijken, ik heb redelijke brede voeten maar ik wil eigenlijk niet alleen kunnen kiezen uit 1 model 8)7

Zo te zien zit ik rond de 28cm lang, 10.8cm breed. Wat neer komt op zo'n size 44.5 zo te zien. Bij CX301/CX332 is 44.5 280,5 - 283cm lang en 10.8cm breed. Dat ziet er wel perfect uit eigenlijk.
Ik heb vooral gepast toen, niks opgeschreven qua maatvoering.

Bij een jersey of een broek is een beetje strak of beetje los niet zo erg. Bij schoenen vind ik dat een ander verhaal. Dus ga vooral passen!!

En tuurlijk heb ik 30 euro meer betaald bij Bikeshoe4u dan bij Futurumshop op blackfriday (Futurum heeft meestal ook geen halve maten :+ ). Als Futurumshop morgen failliet gaat koop ik wat ik daar wil kopen bij Mantel of Bike24. Als Bikeshoe4u failliet gaat zou ik dat erger vinden (niet dat ik iedere week andere schoenen koop).

Iedereen roept altijd koop bij je LBS. Ik vind dat je de zaken waar je in de toekomst nog zaken mee wilt doen, in leven moet houden. Dus als er wat aan mijn fiets moet gebeuren gaat hij 30 min in de auto naar een racefiets specialist, als ik een bikefit (aanpassing) wil doen ga ik naar X, en bij schoenen naar Bikeshoe4u (omdat ik moeilijke voeten heb).

Ik ken ook mensen die alles lekker vinden zitten wat ze aan hun voeten trekken, voor deze mensen zijn schoenen met blackfriday deals uitgevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:10
mhr-zip schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:40:
[...]
Bij een broek is een beetje strak of beetje los niet zo erg. Bij schoenen vind ik dat een ander verhaal. Dus ga vooral passen!!
Bij een broek maakt dat juist wel uit, misschien niet op 30km maar als hij te los zit gaat zeem schuiven en ga je daar last van krijgen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wdbtje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:41
Aangezien niemand in het betreffende kortingscode-forum mijn code heeft gebruikt (voor zover ik weet):

Uw exclusieve shoppingvoucher voor bikester.nl ter waarde van 10% is nog steeds geldig.
Uw persoonlijke vouchercode is:
Members only:

Uw voucher is geldig tot en met 17 nov. 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:38:
@rolandos582 Ik heb volgens mij voeten van 278-280mm in lengte en 110mm in breedte. De CX241's in maat 44.5 waren in ieder geval te ruim en ben voor de CX332's in maat 45 gegaan (beide in wide uitvoering). Het grote verschil was de competition vs. race last. Dat maakte meer verschil dan de lengte maat.

Heb ze verder nog weinig gebruikt. Heb nogal een hekel aan schoenplaatjes afstellen en ben sowieso van plan ze pas te gaan gebruiken als het weer wat mooier weer wordt (mijn Fizik R3's bevallen op zich ook nog steeds goed, maar beginnen wat slijtage te vertonen).
Oh dat is heel erg vergelijkbaar. Ben benieuwd! Prijs verschil is nog best groot
De competition last geeft inderdaad in onze lengte een breedte van 115 wide of 103 standard aan. Veel te breed of te smal dus kom je al snel bij race last die bij 280mm een breedte van 108.8mm aangeeft. Met sokken kom je daar wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
rolandos582 schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:22:
[...]

Oh dat is heel erg vergelijkbaar. Ben benieuwd! Prijs verschil is nog best groot
De competition last geeft inderdaad in onze lengte een breedte van 115 wide of 103 standard aan. Veel te breed of te smal dus kom je al snel bij race last die bij 280mm een breedte van 108.8mm aangeeft. Met sokken kom je daar wel aan.
Daar liep ik dus ook tegen aan :).

De CX301-X zat wel heerlijk enis dus ook de 'race last'. De standard versie van de CX241 (wat ik ook een erg fijne schoen vond) heb ik uiteindelijk niet meer geprobeerd omdat de juiste maat niet op voorraad en dus niet in de aanbieding was. Verder is de CX301 een lichtgewicht klimmersschoen dus zit er maar weinig support in de upper. Niet echt geschikt voor dagelijks gebruik en af en toe een sprintje, dan wil je liever een wat stevigere schoen.

Mijn voet is 110mm breed en de schoen uit mijn hoofd ook. In de praktijk betekent het dat hij redelijk ruim zit t.o.v. wat ik gewend was. Ik zou dus eerder neigen naar een schoen van 108mm dan hem iets te ruim nemen, maar dat kan ook aan de vorm van je voet liggen. Moet daarnaast nog eens aan de slag met het vormen van de zool in de oven, misschien kan ik hem dan nog iets strakker krijgen wat ik persoonlijk fijner vind (dan praat je al over details).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:40:

En tuurlijk heb ik 30 euro meer betaald bij Bikeshoe4u dan bij Futurumshop op blackfriday (Futurum heeft meestal ook geen halve maten :+ ). Als Futurumshop morgen failliet gaat koop ik wat ik daar wil kopen bij Mantel of Bike24. Als Bikeshoe4u failliet gaat zou ik dat erger vinden (niet dat ik iedere week andere schoenen koop).

Iedereen roept altijd koop bij je LBS. Ik vind dat je de zaken waar je in de toekomst nog zaken mee wilt doen, in leven moet houden. Dus als er wat aan mijn fiets moet gebeuren gaat hij 30 min in de auto naar een racefiets specialist, als ik een bikefit (aanpassing) wil doen ga ik naar X, en bij schoenen naar Bikeshoe4u (omdat ik moeilijke voeten heb).
Dat is wel een goed uitgangspunten. In de ideale wereld zou mijn fietsenmaker ook alle andere spullen verkopen, maar helaas dat is niet zo. Ik heb mijn bikefit er gedaan en de Canyon hebben zijn geadviseerd en opgebouwd. Verder is de fiets daar ook in onderhoud, ondanks dat ze niet in mijn woonplaats zitten en ook niet de sponsor van de club zijn. Kost toch weer 10% op de onderdelen. Maar het voelt wel goed als de fiets daar is en ik wil in de toekomst ook met vertrouwen een bikefit doen. En omdat het nogal prutsen was met de plaatjes onder de schoenen en een wigje heb ik dus ook bij Bikeshoe4u mijn schoenen gekocht, want zij kennen elkaar.

Aan de andere kant is de fietskledingwinkel hier om de hoek echt een drama, dus bestel ik mijn kleding vaak wel online.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:45
Smultie schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:39:
[...]

***members only***
Thanks!

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:05:
[...]

Bij een broek maakt dat juist wel uit, misschien niet op 30km maar als hij te los zit gaat zeem schuiven en ga je daar last van krijgen.
Dat ben ik 200% met je eens. Alleen zit in mijn broeken iets meer rek dan in mijn schoenen. De bandbreedte waarin bij mij een broek wel of niet past is groter dan bij schoenen.

Ook verbruik/heb ik meer broeken dan schoenen. Dus als een broek niet zo goed bevalt dan gebruik ik hem voor kortere ritjes (al dan niet op de tacx). Ik heb na 6 jaar fietsen pas 2 paar schoenen, en minimaal 20 broeken (gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Fisico schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:30:
[...]

Vergeet rood niet ;) Ik zie inderdaad wel heel veel Canyons rijden maar dan toch vooral de Endurace en daarna pas de aeroad. De Ultimate zie ik dan weer bijna niet. Ik heb zelf helemaal niets met S-Works en Trek. Gelukkig heeft iedereen zijn voorkeuren en valt er ook wat de kiezen.

De preproductie test van de Ostro had wat vraagtekens over gewicht en stijfheid, dan vind ik dan wel aardig om te lezen. Ik ben zeker benieuwd naar gebruikerservaringen. En wie weet wordt het toch de O2 VAM. Eerst maar eens kijken waar Shimano meekomt bij hun 100 jarig bestaan. Want ik wil wel en een nieuwe fiets en een nieuwe groep.
Ik haalde laatst iemand in die op een O2 VAM reed. Een oude teamfiets van Roompot (als je Marktplaats een beetje in de gaten houdt weet je welke ik bedoel). Zeker een mooie fiets en in dit geval ook een leuk kleurtje (Oranje). Als ik het zo hoorde had hij een goede prijs voor een electrisch geschakelde fiets met 45mm velgen. En OSPW, wat zeker vet is maar budgetwise heul moeilijk te verantwoorden is.

Zoals @Grin al aangaf; eigelijk kan je in deze prijscategorie moeilijk iets kopen wat niet goed in elkaar zit.

Voor mij klinkt de Ostro als een mooie afweging tussen een klimfiets (waar je in NL nou eenmaal niet zoveel aan hebt) en een Aerofiets (die ik al heb, maar wel het nodige weegt). Ben dan ook erg benieuwd hoe die zal bevallen. Uiteraard ;)

Enne... @Grin ... het wordt echt maar een foto hoor ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

MrBarBarian schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:09:
[...]

Enne... @Grin ... het wordt echt maar een foto hoor ;)
Dammit... :)
Beggars can't be choosers, maar ik probeer het toch: voorkant, achterkant en zijaanzicht? Vind het echt een prachtige fiets... En welke livery ga (heb?) je bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
mhr-zip schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:28:
Ook verbruik/heb ik meer broeken dan schoenen. Dus als een broek niet zo goed bevalt dan gebruik ik hem voor kortere ritjes (al dan niet op de tacx). Ik heb na 6 jaar fietsen pas 2 paar schoenen, en minimaal 20 broeken (gehad).
Eerste gedachte is 'wooow, 20 broeken', maar in de 5 jaar dat ik nu weer fanatiek fiets kom ik daar ook wel aan waarschijnlijk. Heb op dit moment 3 bijna nieuwe goede korte broeken, korte broek voor op de Tacx, een gevoerde korte broek en 2 lange broeken (waarvan 1tje bijna op is). Daarnaast dit jaar nog 4 stuks weggegooid/gegeven en 4 stuks doorverkocht (te groot geworden en ik wou iets mooiers). Zo gaat het niet ieder jaar, maar heb er nog wel een paar meer versleten/weggedaan door de jaren heen. Dan reken ik die niet gebruikte sponsorbroeken nog geen eens mee.

Qua schoenen heb ik 5 jaar geleden nieuwe Fizik R3's gekocht en sinds kort dus ook de Lake CX332's. Als het moet kunnen de Fizik's nog wel 1-2 seizoenen mee, maar vind het wel fijn om alles dubbel te hebben voor als er iets stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:31:
[...]

Eerste gedachte is 'wooow, 20 broeken'
Mja, als je begint met 2/3XL en je eindigt met M/L dan koop je andere broeken niet perse omdat de oude versleten is :+

Verder ook nog wel eens een broek gekregen en ik had mijn winterbroeken ook meegeteld.

[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 16-11-2020 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

MrBarBarian schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:09:
[...]

Ik haalde laatst iemand in die op een O2 VAM reed. Een oude teamfiets van Roompot (als je Marktplaats een beetje in de gaten houdt weet je welke ik bedoel). Zeker een mooie fiets en in dit geval ook een leuk kleurtje (Oranje). Als ik het zo hoorde had hij een goede prijs voor een electrisch geschakelde fiets met 45mm velgen. En OSPW, wat zeker vet is maar budgetwise heul moeilijk te verantwoorden is.

Zoals @Grin al aangaf; eigelijk kan je in deze prijscategorie moeilijk iets kopen wat niet goed in elkaar zit.

Voor mij klinkt de Ostro als een mooie afweging tussen een klimfiets (waar je in NL nou eenmaal niet zoveel aan hebt) en een Aerofiets (die ik al heb, maar wel het nodige weegt). Ben dan ook erg benieuwd hoe die zal bevallen. Uiteraard ;)
Dat heb ik dus met de Ostro dus ook en een beetje met de SL7 maar die vind ik verder echt 13 in het dozijn. Een Aeroad met lichtere wielen zou nog kunnen, dan komt hij richting de 7 kg, maar loop je ook richting de 9.000 euro. De 02 VAM na de update van de zomer is extra fraai omdat de kabels zijn weggewerkt. Ik ben echt heel benieuwd naar het gewicht van de Ostro met pedalen erop. Met de stijfheid en dergelijke zal het wel goed zitten voor iemand met mijn kracht en gewicht, dus daar heb je zeker gelijk een slechte fiets koop je niet voor dit geld. Wat is de verder afwerking van jouw nieuwe fiets?

Ook heeft elke fiets zijn eigen eigenaardigheden, zo zijn bij Canyon de balhoofdlagers niet de normale soort maar net afwijkend en ook nog eens van matige kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
mhr-zip schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:00:
[...]

Mja, als je begint met 2/3XL en je eindigt met M/L dan koop je andere broeken niet perse omdat de oude versleten is :+

Verder ook nog wel eens een broek gekregen en ik had mijn winterbroeken ook meegeteld.
Haha, alleen maar beter toch :).

Zelf heb ik er wel een handje van om dingen te upgraden. Iets in de aanbieding kopen, paar maanden gebruiken en dan voor zo'n beetje dezelfde prijs weer doorverkopen. Voor onderdelen de normaalste zaak van de wereld, maar fietskleding verkoopt bijna net zo makkelijk.

Zou er zelf niet direct aan denken (ook al komt vrijwel al mijn Assos kleding gewoon nieuw van Marktplaats), maar meestal ziet het er na een jaartje gebruik nog wel netjes uit, helemaal als je je kledingstukken ook een beetje afwisselt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

* Grin snapt het weer eens niet...
Discussies over fietskleding; dat is toch helemaal nergens voor nodig... :?
Men draagt toch alleen matchende fietskleding - uiteraard van het huidige seizoen/collectie - van zijn/haar fietsfabrikant? We zijn toch niet allemaal de weg kwijt in dit topic?

*Naar zijn fluorescerende (lichtgevende?) fietskleding kijkt...* 8) _O-

en nu niet die confronterende foto's gaan opzoeken/reposten! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Grin schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:58:
* Grin snapt het weer eens niet...
Discussies over fietskleding; dat is toch helemaal nergens voor nodig... :?
Men draagt toch alleen matchende fietskleding - uiteraard van het huidige seizoen/collectie - van zijn/haar fietsfabrikant? We zijn toch niet allemaal de weg kwijt in dit topic?

*Naar zijn fluorescerende (lichtgevende?) fietskleding kijkt...* 8) _O-

Ik ben anders heel tevreden met mijn mengelmoesjes aan kleding. Overigens hoop ik wel wat langer te doen met mijn kleding dan 1 seizoen. De clubkleding draag ik trouwens ook graag. Maar dat doe ik vooral als ik met de club op pad ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Grin schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:58:
Ik heb screenshots dus mocht je ooit nog een publieke functie willen bekleden; ik ben te koop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Voor de duidelijkheid: ik maak hier een slechte grap.
Hier ook een kledingkast vol met van alles en nog wat, en 5-6 setjes van Look zelf. Ga nog wel wat nieuwe winterkleding van ze kopen trouwens. Eigenlijk alles op deze pagina, vermoed ik... Vooral de Replica sokken zijn geweldig...

Ben wel een Castelli fan trouwens, kan je doorgaans met aardige korting op de kop tikken en de kwaliteit is voldoende/goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Grin op 16-11-2020 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Genoeg over kleding ;)
Tijd voor een echt mannen onderwerp, gereedschap!
Sinds dit weekend een MTB toegevoegd aan de garage om een beetje te klussen. Nou viel me bij zowel de MTB als mijn racer op dat het wiel een klein beetje ei-vormig is. Hoe erg is dit/wat is te tolereren?

Beetje aan spaakjes draaien klinkt niet zo moeilijk maar is het dit ook? Wat is het risico van zelf de spaken bijdraaien om de wielen weer rond te maken?

Meen mij te herinneren dat iemand hier ook zelf een wielrechter hulpmiddel gemaakt had? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Cranzai op 16-11-2020 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Smultie schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:39:
[...]

***members only***
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Cranzai schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:48:
[...]
Nou viel me bij zowel de MTB als mijn racer op dat het wiel een klein beetje ei-vormig is. Hoe erg is dit/wat is te tolereren?
Is that you @Cranzai?
* Grin kan dit wel tolereren :Y
Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/tfh55-_YFQ_cnhDTRgWrEupHwQY=/0x0:640x427/1400x1400/filters:focal(0x0:640x427):format(jpeg)/cdn.vox-cdn.com/assets/2409219/hyundaie4u.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13
Cranzai schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:48:
Genoeg over kleding ;)
Tijd voor een echt mannen onderwerp, gereedschap!
Sinds dit weekend een MTB toegevoegd aan de garage om een beetje te klussen. Nou viel me bij zowel de MTB als mijn racer op dat het wiel een klein beetje ei-vormig is. Hoe erg is dit/wat is te tolereren?

Beetje aan spaakjes draaien klinkt niet zo moeilijk maar is het dit ook? Wat is het risico van zelf de spaken bijdraaien om de wielen weer rond te maken?

Meen mij te herinneren dat iemand hier ook zelf een wielrechter hulpmiddel gemaakt had? :?
Een hoogte slag corrigeer je meestal een paar stappen voordat een wiel af is.

Als je spaak spanning nu vrijwel gelijk is, dan zou ik niet ermee gaan rommelen. Als het duidelijk is dat de "deuken" een hogere spanning hebben of de pieken een lagere dan de rest, dan zou je dat kunnen gaan corrigeren.

Het risico met gewoon wat draaien tot je wiel recht en rond is, is dat je met een ongelijke spanning blijft zitten en daarmee een wiel waar sneller een slag in komt, spaken bij los lopen, breken, ...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
@Prulleman , bedankt voor het advies beter ga ik maar niet draaien idd. Gewoon die miniscule bult accepteren denk ik
Grin schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:55:
[...]

Is that you @Cranzai?
* Grin kan dit wel tolereren :Y
[Afbeelding]
Ben ik toch betrapt met mijn aero ligfiets/velomobiel :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
https://cyclingmagazine.c...-massive-financing-round/

Ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen. 110 miljoen is niet niks..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik hoop dat ze een van die gasten van veloviewer/statshunters/"sauce for strava" even een paar weekjes laten programmeren.

Dan zit alles waar de userbase al jaren omvraagt er waarschijnlijk wel in geprogrammeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
hoi1234 schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:56:
[...]
mengelmoesjes aan kleding.
Ik denk dat ik 1 setje hebt wat bij elkaar hoort. Het boeit mij verder echt niet. Als de kleuren matchen vind ik het fijn voor de mensen die er naar moeten kijken. Ik ben dan wel niet zo zwaar kleurenblind, maar dingen matchen is niet echt mijn ding. En voor een trainingsrondje alleen doe ik al helemaal geen moeite, dan pak ik liefst een oud shirt en als het een kort rondje is een oude broek.
Ypuh schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:26:
[...]

Haha, alleen maar beter toch :).

Zelf heb ik er wel een handje van om dingen te upgraden. Iets in de aanbieding kopen, paar maanden gebruiken en dan voor zo'n beetje dezelfde prijs weer doorverkopen. Voor onderdelen de normaalste zaak van de wereld, maar fietskleding verkoopt bijna net zo makkelijk.

Zou er zelf niet direct aan denken (ook al komt vrijwel al mijn Assos kleding gewoon nieuw van Marktplaats), maar meestal ziet het er na een jaartje gebruik nog wel netjes uit, helemaal als je je kledingstukken ook een beetje afwisselt.
Nee niet beter, want ik heb een bloedhekel aan Marktplaats :+ . Zeker als ik iets wil verkopen. Dus ik heb het weggegeven of ik heb het nog.
Grin schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:14:
Ben wel een Castelli fan trouwens, kan je doorgaans met aardige korting op de kop tikken en de kwaliteit is voldoende/goed.
Ik ook, maar wel "alleen" als er Nanoflex of Goretex opstaat. In de zomer vind ik Castelli niet zoveel toegevoegde waarde hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 15:17

McMiGHtY

- burp -

Qua kleding, begonnen met Decathlon spul, en wat shirts van de Lidl, en nu een 3 tal Assos korte broeken, 1x een Assos winterlange broek, 1x RedWhite Bibs, 1x TheBlackBibs, een paar AGU shirts, een Rogelli shirt, een Spexcel shirt en qua jasjes en gilets een assorti van Decathlon, Castelli en SportFull, en 1x een regenjas van Castelli. Ow..en 1x een clubshirt korte mouwen (maar die zit eigenlijk niet heel erg lekker dus die probleer ik eigenlijk zo min mogelijk te dragen)

Assos broeken bevallen mij heel goed, de RedWhite..is opzich ook goed maar "anders". En theBlackBibs doet het goed op de trainer, en qua shirts bevallen mij die van AGU eigenlijk het beste tot nu toe, moet ik wel bijzeggen, ik heb eigenlijk nog geen andere shirts dan deze gebruikt, Rogelli valt wat ruimer maar dat kan aan het model liggen.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
McMiGHtY schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:04:
Qua kleding, begonnen met Decathlon spul, en wat shirts van de Lidl, en nu een 3 tal Assos korte broeken, 1x een Assos winterlange broek, 1x RedWhite Bibs, 1x TheBlackBibs, een paar AGU shirts, een Rogelli shirt, een Spexcel shirt en qua jasjes en gilets een assorti van Decathlon, Castelli en SportFull, en 1x een regenjas van Castelli. Ow..en 1x een clubshirt korte mouwen (maar die zit eigenlijk niet heel erg lekker dus die probleer ik eigenlijk zo min mogelijk te dragen)

Assos broeken bevallen mij heel goed, de RedWhite..is opzich ook goed maar "anders". En theBlackBibs doet het goed op de trainer, en qua shirts bevallen mij die van AGU eigenlijk het beste tot nu toe, moet ik wel bijzeggen, ik heb eigenlijk nog geen andere shirts dan deze gebruikt, Rogelli valt wat ruimer maar dat kan aan het model liggen.
Het grote fietskleding topic kun je beter hier plaatsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wdbtje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:41
Eerste code gebruikt, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Nu online
Grin schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:35:
[...]

Wauw wat een mooi ding zeg! Leuk even rondneuzen op hun website zo.
Volgend jaar is het voornemen om een nieuwe fiets (4-5k) te halen, wel jammer dat zo’n Factor Ostro pas vanaf 6k begint..

Wat rij je zelf eigenlijk (benieuwd mede door je anti Canyon en je altijd met interessante, voor als ‘nieuweling’ zijnde onbekende, merken komt). Foto’s ook welkom en leuk!

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
Grin schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:47:
Twee maanden verder op de nieuwe fiets...

Na ruim 10 weken fietsen is nu het moment voor een eerste indruk/evaluatie (deel 1 staat hier). Uiteraard is het een aankoop waar je moeilijk negatief over kan zijn/doen, maar ik ga het toch proberen. :)
Wat is er veranderd aan de fiets sinds dag 1? Pedalen (powermeter), bidons (zwarte bidons waren echt geen porem), achterlampje/radar, fietscomputer, framebescherming, torque van de zadelschroef en zadelpen.

Zijn er noemenswaardige problemen geweest tot zover? Ja, twee: de zadelpen is twee keer ingezakt ondanks het correct aantal NM van de zadelpen, daarom 1.5 NM extra gebruikt bij het aandraaien, is nu opgelost. Zadel is ook twee keer naar achteren geklapt, niks ernstigs maar geeft geen lekker gevoel. Deze zit nog steeds op het voorgeschreven aantal NM maar ik heb er de tweede keer een speciale carbonmontagepasta ingesmeerd, nu gaat het al een aantal weken goed. Mocht dat toch niet genoeg blijken dan kan ik nog 1 NM hoger voordat ik aan het max kom van de zadelrails (ook carbon, max 7 NM). Dit zijn trouwens bekende problemen van de 795 Blade RS; lees dit geregeld op het internets. Puntje van aandacht Look!

Wat bevalt tot zover niet, waar moet je aan wennen? De hoogte van de frontend. Ik heb soms echt het idee dat ik op een oude eenwieler rij, vooral bij het aansnijden van snelle bochten merk ik dat. Ben daardoor wat onzekerder geworden in de bochten, wat hiervoor juist een van mijn sterkere punten was - durfde bijna alles. Dat zal wellicht nog even wennen zijn maar het is iets wat ik vaker hoor bij recente Look’s: de frontend is echt gigantisch als je ze vergelijkt met andere framebouwers.
Nog een puntje, een wit frame is echt onvergefelijk… Bedenkt dat goed voordat je een witte fietst besteld want je ziet ALLES! Eigenlijk moet je na elke rit een tweetal babydoekjes over het frame halen. Zie je dat niet zitten? Koop dan een andere kleur of neem genoegen met een smerig frame. Hier vliegen er per maand ongeveer twee pakken doorheen… Het ziet er leuk uit en is weer eens wat anders dan (al dat) zwart, maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb! :)

Waar ben je wel over te spreken? Comfort, stijfheid, kwaliteit/gevoel en uiterlijk. Comfort is vaak een issue bij de vorige generatie (2012-2017) aero frames, maar bij dit frame zeker niet. Dit lees je ook in de vele echte reviews, ik onderschrijf dat volledig. Stijfheid idem dito. Het is bij lange na niet het lichtste frame op de markt, is zelfs aan de zware kant, maar daar krijg je echt wel iets voor terug: geen instabiele flex en een bootlading aan comfort. Ook dit lees je terug in menig review.
De laatste drie zijn zo mogelijk nog meer subjectief maar zet je schrap: er gaat amper een rit voorbij of er volgt wel een opmerking. Dat verschilt van: willekeurige omstanders die je naroepen (Zo! Doe maar duur! (i kid you not… wtf…)) tot clubgenoten die je het hemd van het lijf vragen. Uiteraard alleen maar leuk! Wil ja anoniem rondrijden: Kies. Een. Andere. Fiets.

Mochten er verder nog vragen zijn, laat het mij weten.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
@AntraXxX
Kijk hier @Grin zijn fiets en leuk verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Zo, eerste uitdaging voor 2021 maar in de agenda gezet. De BRM1000 - Fiets in Beeld. > zie hier voor extra info

Misschien ook iets voor @DDX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@wisselwerking Las ook dat ze Bordeaux-Dordrecht in aangepaste vorm (self supported) misschien door willen laten gaan? Ik denk dat ik dan wel afhaakt. 1.200km in 4 dagen blijft gewoon heel veel, maar zou voor mij nog wel redelijk te doen zijn als je lekker relaxed met de bus heen kan en er iedere dag een bordje eten en hotelbed op je te wachten staat.

Wil later nog wel eens wat langere brevetten gaan rijden, maar voor nu vermaak ik me ook prima met af en toe een 200km rit of fietsvakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
@Ypuh dat is ook de reden dat ik nu naar alternatieven aan het kijken ben. Van Dordrecht naar Bordeaux op eigen gelegenheid spreekt mij minder aan dan de originele opzet. Dan plan ik liever zelf nog een korte fietsvakantie met dezelfde kilometer aantallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinusterror
@wisselwerking En dan fietsvakantie als in op de racefiets vanuit huis vertrekken met frame tassen en maar kijken waar je terecht komt?

Ik wil gaan oefenen met lange afstanden rijden om van het voorjaar ook een paar dagen weg te gaan en dan op de eind bestemming terug met de trein.

Iemand hier op het forum een leuke idee voor zo'n rit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-09 16:51
tinusterror schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:45:
@wisselwerking En dan fietsvakantie als in op de racefiets vanuit huis vertrekken met frame tassen en maar kijken waar je terecht komt?

Ik wil gaan oefenen met lange afstanden rijden om van het voorjaar ook een paar dagen weg te gaan en dan op de eind bestemming terug met de trein.

Iemand hier op het forum een leuke idee voor zo'n rit?
Zo'n tripje is echt fantastisch: van de zomer ben ik zo vanuit Parijs naar NL gefietst (500 km tot aan de grens, + wat je dan nog in NL wil doen). Vorig jaar stukje langs de Vennbahn en de Moezel gedaan, want ook in Duitsland kun je prima met de fiets in de trein. Krona-technisch zul je je nu moeten beperken tot Nederland, maarja over een mooie route naar Maastricht (helemaal langs de Maas?) of Groningen kun je ook een weekendje doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Als ik weer helemaal hersteld ben van mijn blessure hoop ik ook vlot weer 200+ km ritten te kunnen gaan maken. Daarna eens gaan kijken of ik mij toch in de categorie 'gek' kan gaan vinden door dit soort monsterritten op een meer regelmatige basis te gaan doen. Al moet ik hiervoor wel eerst mijn oorspronkelijke rit(12 provincies op 1 dag, 600km) voor voltooien van mijzelf. Maar het hele idee dat je zo'n afstand op de racefiets doet vind ik wel echt mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

AntraXxX schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:50:
[...]

Wauw wat een mooi ding zeg! Leuk even rondneuzen op hun website zo.
Volgend jaar is het voornemen om een nieuwe fiets (4-5k) te halen, wel jammer dat zo’n Factor Ostro pas vanaf 6k begint..
Dan kom je toch bij een Canyon uit ;)

Ik weet niet of de fietshype volgend jaar iets minder wordt, maar ik vond de uitverkoop in september altijd erg de moeite. Mijn huidige Canyon heb ik ook met tegen de 1.000 euro korting gekocht toen. Maakte de keuze tussen zwart en grijs heel makkelijk en tussen DI2 of mechanisch schakelen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:10
Tja, dan kan ik netzogoed 3 lusjes vanuit huis fietsen.
Dus nee sla over, dan ga ik liever ergens anders 3 lusjes fietsen zegmaar.

Volgend jaar maar weer eens ergens heenfietsen als het weer mag, rondje door Noord Frankrijk oid.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
Fisico schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:52:
[...]

Dan kom je toch bij een Canyon uit ;)

Ik weet niet of de fietshype volgend jaar iets minder wordt, maar ik vond de uitverkoop in september altijd erg de moeite. Mijn huidige Canyon heb ik ook met tegen de 1.000 euro korting gekocht toen. Maakte de keuze tussen zwart en grijs heel makkelijk en tussen DI2 of mechanisch schakelen ook.
Nah.. ik denk dat er in de 4-5k range een heleboel mooie fietsen te krijgen zijn die een stuk exclusiever zijn dan de grote merken die je gerandeerd tegenkomt tijdens ieder rondje.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph4820
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-08 16:13
Heb me ook een magene voor de snelheid gehaald. Nu zie ik dat die niet volledig aansluit op de naaf. Iemand hier ervaring mee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ujGabdU2_PEWADnGqUMb4SdamU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EobOdPgzsfIuzZ4HC03rxYWP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Gewoon inherent aan een smalle(re) naaf. Zou voor de werking niet uit moeten maken.

Misschien achter wat breder?

[ Voor 16% gewijzigd door Smultie op 18-11-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Joseph4820 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:57:
Heb me ook een magene voor de snelheid gehaald. Nu zie ik dat die niet volledig aansluit op de naaf. Iemand hier ervaring mee?
[Afbeelding]
Als ie strak en stabiel zit maakt het technisch niks uit. Je moet voorkomen dat er extra beweging inkomt door schokken/trillen, dat kan de meting verstoren (want dat gaat op basis van een kantel sensor).

je kan em ook op je voorwiel plaatsen (hoewel dat visueel wellicht minder fraai is)

ik verwacht geen problemen hoor

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:08:
[...]

je kan em ook op je voorwiel plaatsen (hoewel dat visueel wellicht minder fraai is)
Welk wiel denk je dat dit is >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Smultie schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:11:
[...]

Welk wiel denk je dat dit is >:)
ow... haha
:X

verkeerd gekeken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je kunt hem ook op je achterwiel plaatsen... is fraaier.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Agree, sensoren op het achterwiel. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Mis je meteen de omwentelingen niet als je een wheelie maakt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Joseph4820 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:57:
[Afbeelding]
Bij mijn past hij voor echt niet, dus heb ik hem op het achterwiel zitten en dat werkt perfect. Dan ben je ook gelijk af van het knipperende lampje in je ooghoek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

MrBarBarian schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:28:
[...]

Nah.. ik denk dat er in de 4-5k range een heleboel mooie fietsen te krijgen zijn die een stuk exclusiever zijn dan de grote merken die je gerandeerd tegenkomt tijdens ieder rondje.
Voor 5k zit je ook bij de reguliere merken als in de wat zeldzamere fietsen, maar dan lijkt de fiets wel erg op zijn goedkopere broertje. Mijn Ultimate was net geen 5k maar dat was dus met serieuze korting. Ik zou dan inderdaad eens gaan kijken bij kleinere fietsenzaken zoals Koppel Bikeshop in Amersfoort, waar ze heel toevallig ook Factor verkopen ;)

Ik ben inderdaad benieuwd waar jij dan aan denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
DDX schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:02:
[...]

Tja, dan kan ik netzogoed 3 lusjes vanuit huis fietsen.
Dus nee sla over, dan ga ik liever ergens anders 3 lusjes fietsen zegmaar.

Volgend jaar maar weer eens ergens heenfietsen als het weer mag, rondje door Noord Frankrijk oid.
Dat is ook zo. Het is uiteindelijk jouw eigen omgeving (alhoewel dat in jouw geval een vrij ruim begrip is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

rolandos582 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 00:10:
[...]

@AntraXxX
Kijk hier @Grin zijn fiets en leuk verhaaltjes
@Grin leuk verhaal! mega fiets natuurlijk maar die anderen op je lijstje waren ook niet mis!

wat ik me afvraag, je hebt totaal niets met schijfremmen maar er komen steeds meer fietsen die alleen met schijf geleverd worden...hoe ga je dat in de toekomst doen? blijf je dan echt specifiek opzoek gaan naar fietsen die nog met velgrem geleverd worden of ga je ooit de overstap (al dan niet met tegenzin) maken?

Ik weet dat er nog meer mensen zijn die een "afkeer" hebben tegen schijfremmen (al dan niet om cosmetische redenen :+ )

PS. de discussie wat beter is hoeft van mij niet gestart te worden overigens, als dit wel gebeurd: mijn excuses :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gebanned
  • Laatst online: 11:23
BreadFan schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:16:
Je kunt hem ook op je achterwiel plaatsen... is fraaier.

:+
Snelheidssensor altijd op het voorwiel plaatsen; is, zeker als je niet kan remmen en veel slipt met je achterwiel, of als je niet al te stuurvast bent en veel slingert, veel beter voor je gemiddelde :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Nutterd Voor mij hebben schijfremmen te veel nadelen die niet opwegen tegen het marginale voordeel. Zie deze post. Daarom bewust voor velgremmen gekozen. Ik wil de beste racefiets, niet de best remmende racefiets. :+

De toekomst? Gewoon fietsen :)
Alle wielen die ik zou willen worden nog gewoon gemaakt voor velgremmen. Ooit zal ik wel moeten overstappen op schijfremmen maar dat gaat nog jaren duren. Of ze moeten de nadelen hebben weggewerkt, dan stap ik t.z.t. over. Het is niet zo dat ik per se velgremmen wil. Ik wil geen inferieur - mijn mening, geen feit(!) - remsysteem op een racefiets monteren terwijl het huidige systeem prima voldoet. Dat zou waanzin zijn... :Y

Maar laat ik duidelijk zijn: ik raad iedereen schijfremmen aan. Echt iedereen. Maar zelf maak ik een andere keuze omdat dit beter past bij wat ik zoek in een racefiets. En volgens mij kan ik deze keuze voldoende onderbouwen/verantwoorden. Maar nogmaals: koopt allen schijfremmen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Grin schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:23:
@Nutterd Voor mij hebben schijfremmen te veel nadelen die niet opwegen tegen het marginale voordeel. Zie deze post. Daarom bewust voor velgremmen gekozen. Ik wil de beste racefiets, niet de best remmende racefiets. :+

De toekomst? Gewoon fietsen :)
Alle wielen die ik zou willen worden nog gewoon gemaakt voor velgremmen. Ooit zal ik wel moeten overstappen op schijfremmen maar dat gaat nog jaren duren. Of ze moeten de nadelen hebben weggewerkt, dan stap ik t.z.t. over. Het is niet zo dat ik per se velgremmen wil. Ik ga geen inferieur - mijn mening, geen feit(!) - remsysteem op een racefiets monteren terwijl het huidige systeem prima voldoet. Dat zou waanzin zijn... :Y

Maar laat ik duidelijk zijn: ik raad iedereen schijfremmen aan. Echt iedereen. Maar zelf maak ik een andere keuze omdat dit beter past bij wat ik zoek in een racefiets. En volgens mij kan ik deze keuze voldoende onderbouwen/verantwoorden. Maar nogmaals: koopt allen schijfremmen! :)
duidelijk verhaal! met de tijd zullen ze de nadelen van schijven steeds beperken. Zelf heb ik overigens geen mening...ik heb een fiets met schijfremmen en ondervind er geen nadelen of voordelen van maar dat is ook omdat ik nooit serieus met velgremmen heb gefietst.

ik dacht dat het ook een stukje optische voorkeur was maar dat is het niet, dan was mijn vraag overbodig ;-)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Pagina: 1 ... 183 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).