@La1974 Als je wilt dat een grotere groep jouw bericht begrijpelijk kan lezen, zou ik deze “iets” anders formuleren.
Volgens mij is het een gefaalde poging om de user er op te wijzen dat wowe een onbekende (edoch makkelijk begrijpbare) afkorting isEdwinW schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:04:
@La1974 Als je wilt dat een grotere groep jouw bericht begrijpelijk kan lezen, zou ik deze “iets” anders formuleren.
Inderdaad flauw van me. Excuses. Maar ik irriteer me een beetje aan zo’n totaal onnodige afkorting. Wat is er mis met woon-werkverkeer?418O2 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:34:
[...]
Volgens mij is het een gefaalde poging om de user er op te wijzen dat wowe een onbekende (edoch makkelijk begrijpbare) afkorting is
Net als biba, buba en ga zo maar door.
Zal misschien mij liggen maar ik snap niet waarom dit afkorten nodig is.
Tja, omdat het korter is. Want het typen is zo vermoeiend.418O2 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:16:
omdat het korter is. En de voorbeelden die je niet noemt zijn algemeen bekend.
jLa1974 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:25:
[...]
Tja, omdat het korter is. Want het typen is zo vermoeiend.
Je hoeft er uiteraard zelf niet aan mee te doen. En als er gebruikers zijn die de afkorting niet snappen dan doet niemand er lullig over om het uit te leggen.La1974 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:25:
[...]
Tja, omdat het korter is. Want het typen is zo vermoeiend.
Dat is dus niet het geval, La1974 wist de betekenis niet en ik moest het ook opzoeken. Terwijl ik regelmatig zelf het woon-werkverkeer op de fiets doe. En die paar tekens extra kost toch niet zoveel tijd op een toetsenbord?418O2 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:16:
omdat het korter is. En de voorbeelden die je niet noemt zijn algemeen bekend.
Ik doe nooit Wowe of WeWo....ik commute altijd.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Nu is het al lang geleden dat ik woon-werk heb gedaan op de racefiets (iets met thuiswerken), maar bij 4 graden kunnen korte broek met beenstukken voor mij prima. Voor bovenlichaam werken met laagjes, zodat je makkelijk wat uit kan doen.Noxa schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:51:
Ok, dilemma. Wat trek je nou aan voor je WoWe verkeer morgen. Ik vertrek met 4 graden en rijd terug met pak hem beet 14 graden. Voor de meer bedreven WoWe fietsers hier, hoe lossen jullie dat op?
's Ochtends goed ingepakt vertrekken met lange broek en jasje en 's middags dan maar wat te warm? Of al korte (gevoerde broek) met beenstukken en longsleeve met daarover een hotpack. Zodat 's 's middags een laagje uit kan. Vind het eigenlijk nog te koud om al te beginnen met scheren
La1974 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 23:43:
[...]
Ik zou gaan voor AwBw ideaal in WiLe. Vooral voor WoWe. Maar tijdens ExKo niet echt OpId.
Maar dat is slechts MiBeMe.

Mijn leven zit vol afkortingen. En ook op dit forum worden veel afkorting regelmatig gebruikt. Beetje flauw van je dat je daar zo tegen afzet. Zoek het even op of vraag wat iemand bedoelt. En als je er zijn last van hebt begin je er een apart topic over om het aan te kaarten.
Edoch bedankt voor die paar minuten puzzelen.
Ik rij gewoon in een spijkerbroek naar het werk
Wel met een Perfetto jasje + 1 onderlaagje (soms lange mouwen, soms kort), dit ging prima afgelopen weken.
Al denk ik dat vanmiddag de mouwen van de Perfetto haal, al staat er toch wel een redelijke wind momenteel dus misschien ook niet
Al denk ik dat vanmiddag de mouwen van de Perfetto haal, al staat er toch wel een redelijke wind momenteel dus misschien ook niet
Vandaag voor het eerst zonder jas gefietst. Heerlijk! Ik had een thermoshirt met daarover een thermoshirt met lange mouwen die aan de voorkant winddicht is en daarover weer gewoon een wielershirtje. Dat was vandaag goed te doen. Het was net niet lekker genoeg om de beenstukken uit te doen.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Wat is voor jou een jas en wat een wielershirt?stevens20 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 22:11:
Vandaag voor het eerst zonder jas gefietst. Heerlijk! Ik had een thermoshirt met daarover een thermoshirt met lange mouwen die aan de voorkant winddicht is en daarover weer gewoon een wielershirtje. Dat was vandaag goed te doen. Het was net niet lekker genoeg om de beenstukken uit te doen.
Een aangesloten wielershirt met korte mouwen (een die je in de zomer ook aan hebt).418O2 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 22:27:
[...]
Wat is voor jou een jas en wat een wielershirt?
De jas is mijn recente aanwinst. Futurum four seasons pro. Fantastische jas maar wel lekker dat het weer er steeds beter op wordt.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Ik ben volgens mij echt warmbloedig precies. Donderdag in korte broek en kort wiellershirt met alleen een gewoon ondershirt gefietst. Geen beenstukken, geen armstukken, geen handschoenen.
Ik draag persoonlijk ook geen handschoenen om de temperatuur, maar om de veiligheid.RobNemoo schreef op zondag 13 maart 2022 @ 07:47:
Ik ben volgens mij echt warmbloedig precies. Donderdag in korte broek en kort wiellershirt met alleen een gewoon ondershirt gefietst. Geen beenstukken, geen armstukken, geen handschoenen.
Momenteel draag ik toch nog steeds handschoenen om de temperatuur. Was best fris gisteravond in de polder.
Zal bij mij vast ook meespelen, heb 1x zonder handschoenen gereden en toen was het heel warm. Anders heb ik ze altijd aan (zonder vingers boven de 12c).McMiGHtY schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:42:
Momenteel draag ik toch nog steeds handschoenen om de temperatuur. Was best fris gisteravond in de polder.
Die keer dat ik zonder reed had ik gelijk een week kramp in mijn klauwen. Heb nogal grote handen en een stuur is voor mij vrij dun, dus ga dan gauw knijpen. Als mijn stuurtape af is, dan laat ik er een dubbele op leggen. En mijn beide handschoenen hebben ook best dikke padding, dat helpt ook
Goed, naast de zomerbroek had ik dus ook de korte winterbroek van Van Rysel gekocht, eigenlijk omdat op dat moment de winterritjes met de groep hier vrij kort waren en ik maar 1 goeie lange winterbroek had.McMiGHtY schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:04:
Goed..even de Decathlon in..om die van Rysel broeken te bekijken.. en ja hoor.. geinfluenced.. Heb er eentje meegenomen om te kijken hoe het bevalt. Al was het maar voor de binnenritjes
Na een kleine twee maand hier regelmatig een rondje in gedaan te hebben van maximaal net iets meer als 100km was er afgelopen zaterdag eigenlijk wel de ultieme test voor deze bib.
Een BRM van 200km, met kans op best redelijk weer wilde ik niet de hele dag vast hoeven te zitten aan een lange broek, dus er voor gekozen om deze aan te trekken en beenstukken (daarover straks meer). Kort verhaal: glansrijk goed uit de test gekomen. Lang verhaal: Ik was niet de enige persoon die die korte winterbroek aanhad en er erg tevreden over was. Vanuit mijn standpunt dus een dikke aanrader (al zie ik hem nu niet meer online staan als ik snel kijk).
Qua beenwarmers, hier had ik al enige tijd een nieuw setje voor nodig en ben uiteindelijk (na wat opmerkingen her en der) uitgekomen bij de beenwarmes van LtD. En ook deze zijn goed uit de test gekomen. Ondanks dat ze erg dun lijken, zijn ze warm genoeg en blijven goed zitten.
Ik ben ook zeer tevreden over de Van Rysel korte (en lange) winterbroek. heb er al de hele winter plezier van.
Ik ben echter benieuwd naar de zomerbroek. Hij schijnt volgens de reviews door te schijnen
Ik vroeg me af of dat al opgelost was... of ziet je achterligger nog je bilnaad?
Ik ben echter benieuwd naar de zomerbroek. Hij schijnt volgens de reviews door te schijnen
Hier ook een tevreden gebruiker van Van Rysel bibs.
Heb zelf 2x lange winterbibs en 4x korte zomerbibs, die schijnbaar in de aanbieding zijn. Geen last van doorschijnende bilnaad en heb mijn achterliggers er ook nooit over gehoord.
Misschien dat de ultralight zomerbibs bedoeld werd, die is nl wel doorschijnend aangezien er gaten in zitten.
Heb zelf 2x lange winterbibs en 4x korte zomerbibs, die schijnbaar in de aanbieding zijn. Geen last van doorschijnende bilnaad en heb mijn achterliggers er ook nooit over gehoord.

Misschien dat de ultralight zomerbibs bedoeld werd, die is nl wel doorschijnend aangezien er gaten in zitten.
Liever iets te warme handen hebben, dan na een ongelukkige valpartij een paar dagen of weken je eigen kont niet af kunnen vegen.418O2 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 07:49:
[...]
Ik draag persoonlijk ook geen handschoenen om de temperatuur, maar om de veiligheid.

Informaticus of vakkundig Googler?
Met goeie handschoenen heb je geen warme klauwen als het goed isTheTinusNL schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:53:
[...]
Liever iets te warme handen hebben, dan na een ongelukkige valpartij een paar dagen of weken je eigen kont niet af kunnen vegen.
Ik vind handschoenen juist wel prettig als het warm is. Kan al het zweet (ik heb echt enorme zweethanden) lekker in de handschoenen trekken in plaats van dat het zweet in het stuurlint trekt.
just for the record.. heb hem toch geruild voor een XL en die vind ik prettiger zitten...DeFeCt schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:31:
Met de korting van Futurum mijn eerste Assos (Mille GT) gekocht, maat L op basis van hun sizing chart, maar ik twijfel... ik vind de bib behoorlijk (onplezierig) 'trekken' op de schouders..
Van Castelli en Q36.5 heb ik XL van Craft een L.. is het de bedoeling dat het zo trekt of toch maar beter een maatje groter gaan?
Ik ben 1.83, 78kg
Vraag:
Wat is het idee van die open zeem bij Assos? Het lijkt wel alsof er nog iets in moet/kan.. oogt nu wat goedkoop imho.
Als ik het goed heb is het idee dat je broek altijd wat schuift, en doordat de zeem dan 'los' ligt blijft die juist op z'n plek liggen.DeFeCt schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:05:
[...]
Vraag:
Wat is het idee van die open zeem bij Assos? Het lijkt wel alsof er nog iets in moet/kan.. oogt nu wat goedkoop imho.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Daarbij helpt zadel crème denk ik, omdat het beweegt (zeem / huid) is het heel fijn als dat gedurende lange tijd soepel en gesmeerd blijft gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door KleineJoop op 22-03-2022 19:56 . Reden: En gesmeerd ]
Ik moet zeggen, de Perfetto begint nu in de middag een beetje aan de warme kant te raken, ook zonder onderarmstukken. Eigenlijk is het ook te debiel voor worden, s'ochtends 2 graden, s'middags 20 graden, dalijk kan de halve kledingkast mee naar het werk
Voor de futurum huismerk kenners..
Ik heb momenteel de 4 seasons bibshorts en zoek een extra broek voor de zomer. Is de "JORIS PRO" het geld waard tegenover de "PEPIJN 2", prijsverschil 50 euro? Of de "JORIS II" die er tussen zit?
Dank!
Ik heb momenteel de 4 seasons bibshorts en zoek een extra broek voor de zomer. Is de "JORIS PRO" het geld waard tegenover de "PEPIJN 2", prijsverschil 50 euro? Of de "JORIS II" die er tussen zit?
Dank!
Ik vond de Pepijn beter zitten. Als ik het me goed herinner vond ik de Joris schuren. Geen idee of ik iets fout deed.replica17 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:55:
Voor de futurum huismerk kenners..
Dank!
Maar wat houdt je tegen om te bestellen en het zelf te proberen? Je hebt 14 dagen retourrecht, ook als je de broek la gebruikt hebt.
Inderdaad.wisselwerking schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:40:
[...]
Nu is het al lang geleden dat ik woon-werk heb gedaan op de racefiets (iets met thuiswerken), maar bij 4 graden kunnen korte broek met beenstukken voor mij prima. Voor bovenlichaam werken met laagjes, zodat je makkelijk wat uit kan doen.
Een jas draag ik zelden, gewoon een zeembroek met baggy broek, ondershirt en shirt. Eventueel met armstukken. Als je het na 500 meter nog koud hebt trap je niet hard genoeg
Handschoenen draag ik enkel voor comfort/grip (meestal short finger).
[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 23-03-2022 22:52 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Toch verbaas ik me hoeveel mensen er gistermiddag (bijna 20 graden, weinig wind) toch nog lang-lang fietsen!?
Het is een beetje raar om het te vragen als je iemand passeert, daarom maar via het forum: waarom?
Het is een beetje raar om het te vragen als je iemand passeert, daarom maar via het forum: waarom?
Misschien vertrokken toen het nog koud was? Een andere reden kan zijn dat ze terugfietsen als het koud is. Laatste reden die ik kan bedenken is dat ze nog niet helemaal ingesteld zijn op het warme weer of simpelweg nog geen korte kleding hebben.zeeg schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:01:
Toch verbaas ik me hoeveel mensen er gistermiddag (bijna 20 graden, weinig wind) toch nog lang-lang fietsen!?
Ik heb het vorig jaar ook gehad toen ik 10 uur per dag werkte en van Arnhem terug naar huis moest fietsen (~1 uur). 's ochtends was het nog koud, 's middags was het warm en 's avonds was het weer koud. Soms loste ik dit op met beenwarmers, maar op een gegeven moment zit alles in de was en moet je wel lange kleding dragen. Ander voorbeeld. De training begint bij mij om half 6. Lekker warm dan. Maar als je terug komt rond 7 uur en eventueel nog gaat terrassen, is het wel erg koud in je korte kleding.
Dat ga ik zeker doen. Heb je ook een prijsstijging gezien van +-15-20 euro bij futurum?hoi1234 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:45:
[...]
Ik vond de Pepijn beter zitten. Als ik het me goed herinner vond ik de Joris schuren. Geen idee of ik iets fout deed.
Maar wat houdt je tegen om te bestellen en het zelf te proberen? Je hebt 14 dagen retourrecht, ook als je de broek la gebruikt hebt.
Geen idee. Ik let daar niet echt op.replica17 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:32:
[...]
Dat ga ik zeker doen. Heb je ook een prijsstijging gezien van +-15-20 euro bij futurum?
Of grote stukken door een bos rijden cq. tegen de wind. Dat is altijd een stuk frisser dan vol in de zon en eventueel wind mee.418O2 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:42:
Plus dat mensen moeten wennen en wellicht verrast zijn door het warme weer
Zijn ze straks gewend, rijden ze met kort-kort. Is het volgende week weer 8 graden418O2 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:42:
Plus dat mensen moeten wennen en wellicht verrast zijn door het warme weer
Als ik echt vogeltjes had willen kijken en bang zou zijn om te verbranden had ik gisteren ook een (dunne) longsleeve aangetrokken.zeeg schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:01:
Zou mij niet verbazen.La1974 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:19:
[...]
Zijn ze straks gewend, rijden ze met kort-kort. Is het volgende week weer 8 graden
Als je geen been of arm stukken hebt en je een lange rit doet waarbij je s ochtends start, zou ik toch ook wel voor langlang kiezen in deze periode. Het rijp stond gisterochtend op het dak
Ik reed gisterochtend (08:45)weg in:
- Korte bib
- Kniestukken
- Teenstukken
- Niet al te dun ondershirt
- Zomerjersy korte mouw.
- Armstukken
- Windvestje.
Tijdens de koffie de kniestukken uitgedaan, maar de rest niet, zeker met de wind tegen en door schaduwrijke gedeeltes vond ik het nog best fris. De natuur is nog niet opgewarm,..dat scheelt ook wel. En afgelopen zaterdag was het, om maar is wat te noemen, voor mij fris genoeg om compleet lang/lang te rijden.
- Korte bib
- Kniestukken
- Teenstukken
- Niet al te dun ondershirt
- Zomerjersy korte mouw.
- Armstukken
- Windvestje.
Tijdens de koffie de kniestukken uitgedaan, maar de rest niet, zeker met de wind tegen en door schaduwrijke gedeeltes vond ik het nog best fris. De natuur is nog niet opgewarm,..dat scheelt ook wel. En afgelopen zaterdag was het, om maar is wat te noemen, voor mij fris genoeg om compleet lang/lang te rijden.
D'r achter komen dat een bib gekocht is in 2018..
Dan is die wel op toch?
#mezelfevenlatengelovendatikgewooneenanderemoetkopen
Dan is die wel op toch?
van in de kast liggen slijt ie niet he, dus de vraag is hoeveel km of uur heb je er op gezeten?McMiGHtY schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:18:
D'r achter komen dat een bib gekocht is in 2018..
Dan is die wel op toch?
en komt er over een paar weken niet een mooie bib van rogelli aan?
Getwijfeld over de Pro. Toch gekozen voor de Assos Mille GT. Iets goedkoper dan de Pro.hoi1234 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:45:
[...]
Ik vond de Pepijn beter zitten. Als ik het me goed herinner vond ik de Joris schuren. Geen idee of ik iets fout deed.
Alleen maatje te klein, dus retour voor maatje groter
Die heeft best flink wat uren op de indoortrainer gehad..Prulleman schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:34:
[...]
van in de kast liggen slijt ie niet he, dus de vraag is hoeveel km of uur heb je er op gezeten?
en komt er over een paar weken niet een mooie bib van rogelli aan?
(En ik had alleen een mooie jersey in mn winkelmandje gestopt..ik ben qua bib nogal voorzichtig)
Indoor slijt het volgens mij extra hard, regelmatig doorweekt aan het einde van een training hier..McMiGHtY schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:07:
[...]
Die heeft best flink wat uren op de indoortrainer gehad..
(En ik had alleen een mooie jersey in mn winkelmandje gestopt..ik ben qua bib nogal voorzichtig)
Dus verder geen reden nodig!
Ik heb nog wel ene mooie kortingscode voor jou. 15% bij futurumshop. Geen idee vanaf welk bedrag. Krijg je alleen als je beloofd een bib te kopen.McMiGHtY schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:07:
[...]
Die heeft best flink wat uren op de indoortrainer gehad..
D'r komt vandaag een q36.5 dottore L1 binnen 
En binnen..ik wist dat het een apart stofje zou zijn en dat klopt. Binnenkort eerste ritje maar mee doen
En binnen..ik wist dat het een apart stofje zou zijn en dat klopt. Binnenkort eerste ritje maar mee doen
[ Voor 54% gewijzigd door McMiGHtY op 25-03-2022 17:27 ]
Eerste ritje gehad..120km tochtje...
In 1 woord... Wauw!
Je merkt niet dat je op een zeem zit.. ondersteuning is perfect. Apart stofje maar wel erg lekker.
Ik denk dat ik om ben en een nieuw favoriet merk / type bib heb gevonden
In 1 woord... Wauw!
Je merkt niet dat je op een zeem zit.. ondersteuning is perfect. Apart stofje maar wel erg lekker.
Ik denk dat ik om ben en een nieuw favoriet merk / type bib heb gevonden
Hahaha goed om te horen Martijn.
Enige wat ik nu nog tegen je kan zeggen is:
Sterkte. Laat het geen verslaving worden. Q36.5 kan meer kosten dan je lief is…
Enige wat ik nu nog tegen je kan zeggen is:
Sterkte. Laat het geen verslaving worden. Q36.5 kan meer kosten dan je lief is…

Ik was al stiekem een beetje WOG'gend aan het rondkijken...
Hè gadver, dacht ik na mijn studie eindelijk af te zijn van dat SOGgen, bestaat er ook zoiets als WOGgen.McMiGHtY schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:16:
Werk Ontwijkend Gedrag

Besteld en inmiddels 2x mee gefietst - heel wat beter dan de Endura of Pearl Izumi die ik ook heb.TommyGun schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:11:
Ik zag dat Assos een nieuwe Mille GT heeft uitgebracht (half shorts); https://www.assos-store.b...horts-c2-broek-zwart.html
Iemand (al) ervaring mee?
Misschien alleen iets te klein gekocht, maar hij moest strak zitten van Assos
Zeker als je een broek zonder bretels hebt mag die wel wat strakker denk ik ja.TommyGun schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:47:
[...]
Besteld en inmiddels 2x mee gefietst - heel wat beter dan de Endura of Pearl Izumi die ik ook heb.
Misschien alleen iets te klein gekocht, maar hij moest strak zitten van AssosMaar niet hinderlijk so far.
Zelf zweer ik bij bretels though
Same. Zou niet weten waarom je dat niet zou willen. Die Assos heeft ook nog eens super fijne bretelsCranzai schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:52:
[...]
Zeker als je een broek zonder bretels hebt mag die wel wat strakker denk ik ja.
Zelf zweer ik bij bretels though
Geen idee, nog nooit mee gefietst
Zojuist de Q36.5 Essential besteld. Ik ben 1.93 bij 87kg, uit de tabellen zat ik tussen XL qua gewicht en XXL qua lengte. Toch maar voor XXL gegaan. Ik ben benieuwd!
[ Voor 23% gewijzigd door HansPatat050 op 29-03-2022 12:12 ]
Iemand tips voor nieuwe schoenen of waar deze te laten opmeten voor een niet al te absurde prijs? M'n sidi's blijken te klein te zijn en ben in de markt voor nieuwe schoenen
Wat @McMiGHtY zegt en wat ik ook altijd roepReeker schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:00:
Iemand tips voor nieuwe schoenen of waar deze te laten opmeten voor een niet al te absurde prijs? M'n sidi's blijken te klein te zijn en ben in de markt voor nieuwe schoenen
Schoenen kosten geld. Dezelfde schoenen kosten bij Bikeshoe4u 2 tientjes meer dan bij alle dozenschuivers.
Als je goedkope schoenen wilt, moet je net het geluk hebben dat die ook de pasvorm hebben van je voeten. Als dat niet zo is, heb je pech.
Daarnaast je hebt nu verkeerde schoenen, koop je nog een keer verkeerde schoenen dan is dat ook een duur grapje.
Ik weet wel dat mijn overstap van sidi's naar de schoenen die ik nu heb de beste investering is ooit. Je gaat echt harder fietsen van schoenen die niet gaan knellen, dan van een overstap van 105 naar Dura Ace.
Dus we kunnen het hier heel lang over hebben, maar het antwoord is Bikeshoe4u
*drops mic*
(geen aandelen
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Hier ook Bikeshoe4u, of Pro4Mance uit Drunen als je wat zuidelijker woont.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Bikeshoe4u left me satisfied
Was ook wel gelijk 1 van de duurdere uit het assortiment geloof ik, maar het zit heerlijk en het maakt me gelukkig als ik ze aantrek
Was ook wel gelijk 1 van de duurdere uit het assortiment geloof ik, maar het zit heerlijk en het maakt me gelukkig als ik ze aantrek
@418O2 die prijs vergeet je weer, gevoel niet.
Ik heb met mazzel mijn oude schoenen gekocht, die zaten fijn. Mijn huidige vallen toch tegen... Volgende keer ga ik ook naar een betere zaak. Helaas woon ik erg ver bij Bikeshoe4u vandaan.
Ik heb met mazzel mijn oude schoenen gekocht, die zaten fijn. Mijn huidige vallen toch tegen... Volgende keer ga ik ook naar een betere zaak. Helaas woon ik erg ver bij Bikeshoe4u vandaan.
Kreeg het grotendeels kado dus dag scheelt.DialOut schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:03:
@418O2 die prijs vergeet je weer, gevoel niet.
En ik woon in Groningen, dus veel verder zal jij niet wonen, als je in NL woont
[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 29-03-2022 21:04 ]
35km langer (obv stad Groningen), aan de andere kant van Nl.
Maar zal weinig schelen ja... Misschien mijn vriendin maar eens een weekendje cadeau doen om te shoppen, in Nijkerk
Maar zal weinig schelen ja... Misschien mijn vriendin maar eens een weekendje cadeau doen om te shoppen, in Nijkerk
Ik ben ook niet in de auto gesprongen om er gelijk heen te racen. Maar ik moest een keer in Amersfoort zijn, toen gelijk ff doorgereden.DialOut schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:11:
35km langer (obv stad Groningen), aan de andere kant van Nl.
Achteraf had ik het zelfs waard gevonden om er een dag voor vrij te nemen, en met deze benzine prijzen er volgas naar toe te rijden.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Doet dat echt allemaal zoveel? Of is dat pas bij een x afstand dat je meer pijntjes krijgt en deze voorkomen kunnen worden door kwalitatief beter aangemeten gear?
Hier gaat het iig tot een 100km prima en het gebrek aan beenspieren voel ik nog het meeste
maar gaat het mij veel verder helpen als ik bijvoorbeeld een bike/shoe fit doe?
Hier gaat het iig tot een 100km prima en het gebrek aan beenspieren voel ik nog het meeste
Het maakt vrij veel verschil ja, als je geen klachten ervaart, prima toch. Lekker zo laten, je merkt voornamelijk in de zomer als het warmer word, je voeten gaan meer uitzetten en dan krijgen veel mensen klachten. Ik kan nu zonder problemen een duurrit doen van 5-6 uur en geen klachten hebben. Nu heb ik mijn Lake's ook op de gok gekocht na een mailtje naar bikeshoe4u. De maat was achteraf perfect.Tinusvolkel schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:39:
Doet dat echt allemaal zoveel? Of is dat pas bij een x afstand dat je meer pijntjes krijgt en deze voorkomen kunnen worden door kwalitatief beter aangemeten gear?
Hier gaat het iig tot een 100km prima en het gebrek aan beenspieren voel ik nog het meestemaar gaat het mij veel verder helpen als ik bijvoorbeeld een bike/shoe fit doe?
Als je nergens last van hebt en dat blijft zo dan is het waarschijnlijk niet nodig. Wanneer je toch op zoek bent naar nieuwe schoenen dan kan het geen kwaad om bij een speciaalzaak langs te gaan. Voor een bikefit geldt een beetje hetzelfde, als je nu lekker fietst dan is er weinig reden om te gaan sleutelen aan je positie. Wanneer je in de markt bent voor een nieuwe fiets dan is het weer wel een goed idee.Tinusvolkel schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:39:
Hier gaat het iig tot een 100km prima en het gebrek aan beenspieren voel ik nog het meestemaar gaat het mij veel verder helpen als ik bijvoorbeeld een bike/shoe fit doe?
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Merk je ook verschil in het voor- en najaar cq. winter wanneer het kouder is? Ik heb bij temperaturen onder de 6-8 graden Celsius toch al vlot koude poten, tenzij ik overschoenen aantrek. Dat is niet een heel groot probleem natuurlijk, maar als nou blijkt dat dat komt door de pasvorm.. Ik heb niet het idee dat mijn schoenen knellen, kan er in de zomer ook uren op rijden.rolandos582 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 22:27:
[...]
Het maakt vrij veel verschil ja, als je geen klachten ervaart, prima toch. Lekker zo laten, je merkt voornamelijk in de zomer als het warmer word, je voeten gaan meer uitzetten en dan krijgen veel mensen klachten.
Zoveel mogelijk gaatjes en shit al dichtgeplakt, maar kouwe poten blijven...
Heb ondanks mijn oude autotje weggedaan en een pedelec fiets gekocht.
Ik rij 3x per week over een route van 20km heen en terug 40 into taal.
Route gaat 60 % over fietspaden door de bossen.
Nu ben ik opzoek naar goede regen kleding en kwam een dirthlej fiets overal tegen die voor mountainbiken wordt gefabriceerd, https://www.bergfreunde.n...it-core-edition-fietspak/
En filmpje,
YouTube: dirtlej Core Edition - The Boss is back!
Heeft iemand ook ervaring met deze overall, en zijn ze van goede kwaliteit en ook echt waterdicht. En hoe zit het met zweten zweet je veel in zo’n overall zijn ze een beetje geschikt voor mijn doel?
Ik rij 3x per week over een route van 20km heen en terug 40 into taal.
Route gaat 60 % over fietspaden door de bossen.
Nu ben ik opzoek naar goede regen kleding en kwam een dirthlej fiets overal tegen die voor mountainbiken wordt gefabriceerd, https://www.bergfreunde.n...it-core-edition-fietspak/
En filmpje,
YouTube: dirtlej Core Edition - The Boss is back!
Heeft iemand ook ervaring met deze overall, en zijn ze van goede kwaliteit en ook echt waterdicht. En hoe zit het met zweten zweet je veel in zo’n overall zijn ze een beetje geschikt voor mijn doel?
Geen ervaring, maar op basis van de specs:Miranda.1980 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 07:25:
Ademend vermogen: 13.000 g/m²/24h (MVTR)
Waterkolom buitenkant: 18.000 mm
De waterdichtheid zal prima zijn, maar het ademend vermogen is best laag, wat betekent dat je flink gaat zweten in die kleding.
De vraag is even of je op je werk van kleren kan wisselen cq. douchen of dat je je werkkleding 'hieronder' wil doen. Dat laatste lijkt me echt geen pretje - en als je van kleding kan wisselen op je werk dan zou ik zelf liever voor een apart iets gaan, d.w.z. wind/waterdicht Gabba-achtig bovenstuk en een losse broek..
Wat ik eerlijk gezegd mis bij dat regenpak is een flap aan de regenbroek voor je schoenen. Op het werk hadden we broeken van de Decathlon met een dergelijke flap voor je voeten. Echt GEWELDIG. Het water van m'n broek sijpelt altijd naar beneden m'n schoenen in, waardoor ik natte voeten en schoenen krijg. Maar met die flap houd ik droge voeten, omdat het water op de waterdichte flap komt.
Wat voor overschoenen heb je? Ik gebruik zelf Toe Thingies tot een graad of 5, daaronder spatzwear roadmans en dan heb ik geen last. Helemaal icm met Merino sokken is dat prima te doen.joker1977 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 07:19:
[...]
Merk je ook verschil in het voor- en najaar cq. winter wanneer het kouder is? Ik heb bij temperaturen onder de 6-8 graden Celsius toch al vlot koude poten, tenzij ik overschoenen aantrek. Dat is niet een heel groot probleem natuurlijk, maar als nou blijkt dat dat komt door de pasvorm.. Ik heb niet het idee dat mijn schoenen knellen, kan er in de zomer ook uren op rijden.
Met overschoenen heb ik geen koud voeten, ik heb ze van GripGrab en dat werkt prima tot een graadje of wat onder nul. Bij nog lagere temperaturen heb ik nog een setje gevoerde.418O2 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:23:
[...]
Wat voor overschoenen heb je? Ik gebruik zelf Toe Thingies tot een graad of 5, daaronder spatzwear roadmans en dan heb ik geen last. Helemaal icm met Merino sokken is dat prima te doen.
Maar als nou blijkt dat kouwe poten komt door een verkeerde pasvorm van de schoenen en ik daardoor ze niet zo snel nodig zou hebben zou geweldig zijn, natuurlijk..
Heel eerlijk denk ik gewoon dat de hoeveelheid ventilatie en materiaal-dikte de oorzaak is bij de schoenen - ik heb neit het gevoel dat ze knellen oid...
Eigenlijk zijn schoenen bijna altijd te klein, te groot merk je wel direct. Te klein gaan ze knellen omdat je voeten gaan opzwellen onder temperatuur, te groot merk je omdat je veel te los zit en die boa's moet aandraaien tot een niveau dat dat niet meer gaat. Schoenen zijn gemaakt met een hoop ventilatie gaten en daardoor krijg je het koud, ander type schoen helpt dan wel. Of in inderdaad overschoenen. Ken wel een aantal mensen die maar weinig meters maken en eigenlijk dus te kleine schoenen hebben maar dat voor lief nemen omdat ze toch minder fietsen. Als je serieus uren + km gaat maken, ga je je daar meer aan irriteren.joker1977 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 07:19:
[...]
Merk je ook verschil in het voor- en najaar cq. winter wanneer het kouder is? Ik heb bij temperaturen onder de 6-8 graden Celsius toch al vlot koude poten, tenzij ik overschoenen aantrek. Dat is niet een heel groot probleem natuurlijk, maar als nou blijkt dat dat komt door de pasvorm.. Ik heb niet het idee dat mijn schoenen knellen, kan er in de zomer ook uren op rijden.
Denk dat ik het dan even zo laat. Ik rij op jaarbasis ruwweg 10.000 km. en irriteer me verder niet aan mijn schoenen. Ik vind het alleen opvallend dat ik snel koude poten heb in die schoenen, maar eigenlijk nooit bij normale schoenen.rolandos582 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:30:
[...]
Eigenlijk zijn schoenen bijna altijd te klein, te groot merk je wel direct. Te klein gaan ze knellen omdat je voeten gaan opzwellen onder temperatuur, te groot merk je omdat je veel te los zit en die boa's moet aandraaien tot een niveau dat dat niet meer gaat. Schoenen zijn gemaakt met een hoop ventilatie gaten en daardoor krijg je het koud, ander type schoen helpt dan wel. Of in inderdaad overschoenen. Ken wel een aantal mensen die maar weinig meters maken en eigenlijk dus te kleine schoenen hebben maar dat voor lief nemen omdat ze toch minder fietsen. Als je serieus uren + km gaat maken, ga je je daar meer aan irriteren.
Zal toch een combinatie van rijwind en ventilatie zijn inderdaad.. Nou ja, daarvoor zijn de overschoenen ook uitgevonden
Ja daarom, gewoon lekker rijden. Als ze een keer versleten zijn of je wilt gewoon wat nieuws. Kun je jezelf altijd wel trakteren op een bezoekje bij bikeshoe4u of wat voor zaak dan ook. Het kan immers altijd beter, wellicht is ander type schoen voor jou nog beter maar weet je dit nog niet. Maar dat is meer een luxe probleem denk ik. Overschoenen/dikkere sokken helpt weljoker1977 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:33:
[...]
Denk dat ik het dan even zo laat. Ik rij op jaarbasis ruwweg 10.000 km. en irriteer me verder niet aan mijn schoenen. Ik vind het alleen opvallend dat ik snel koude poten heb in die schoenen, maar eigenlijk nooit bij normale schoenen.
Zal toch een combinatie van rijwind en ventilatie zijn inderdaad.. Nou ja, daarvoor zijn de overschoenen ook uitgevonden
Dan kan het alleen maar minder worden tochjoker1977 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:33:
[...]
Denk dat ik het dan even zo laat. Ik rij op jaarbasis ruwweg 10.000 km. en irriteer me verder niet aan mijn schoenen. Ik vind het alleen opvallend dat ik snel koude poten heb in die schoenen, maar eigenlijk nooit bij normale schoenen.
Laagje alufolie onder het zooltje in je schoen doen kan evt. helpen. Glimmende kant naar bovenjoker1977 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:33:
[...]
In de winter draag ik mn lange fietsbroek en die is (door de strakke ritsjes) eigenlijk net te strak bij mn enkels. Bij langere ritten merk ik dat dat knelt en dat er daardoor wat minder bloed bij mn voeten komt. Dat resulteert ook in koude voeten.joker1977 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:33:
[...]
En ik ben me bewust van het feit dat dit op te lossen is met een andere broek..
Smaken verschillen zullen we maar zeggen418O2 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:13:
@joker1977 ik begreep je opmerking verkeerd (was nog vroeg). Als je geen last hebt is het niet nodig, tenzij je geld uit wil geven of iets moois wil.
ik bedoel, kijk nou
Kan ook kwestie van aanleg zijn. Zo kan ik bijv. als ik in bed warme voeten heb; even naar de WC gaan en dan daarna een uur lang meteen koude voeten hebben. Bloedvaten in mijn armen en benen zijn gewoon iets te actief, en je voeten zijn gewoon niet in beweging op de fiets.joker1977 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 07:19:
[...]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Snap ik ook, ik vind ze prachtig. En leer > carbon imo. Maar gelukkig zijn er verschillende uitvoeringen.Mistraller schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:28:
[...]
Smaken verschillen zullen we maar zeggenIk zou deze echt nóóit kopen.
Wat draag je zelf?
Oudjes; Shimano M089 SPD418O2 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:30:
[...]
Snap ik ook, ik vind ze prachtig. En leer > carbon imo. Maar gelukkig zijn er verschillende uitvoeringen.
Wat draag je zelf?

---------------
Dat de glimmende kant van alufolie andere eigenschappen zou hebben dan de doffe kant is een fabeltje.BreadFan schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:55:
[...]
Laagje alufolie onder het zooltje in je schoen doen kan evt. helpen. Glimmende kant naar boven
Ene kant komt glimmend onder de pers vandaan en de andere kant dof, aldus de fabrikant zelf.
https://www.rtlnieuws.nl/...atte-en-de-glanzende-kant
Wat bedoel je? Is de zool niet gewoon carbon?
Ik bedoelde meer flashy materialen voor de bovenkant, zool is gewoon carbon. Beetje onhandig geformuleerdGerbenBK schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:53:
[...]
Wat bedoel je? Is de zool niet gewoon carbon?
Whet?!NewbieNeo schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:48:
[...]
Dat de glimmende kant van alufolie andere eigenschappen zou hebben dan de doffe kant is een fabeltje.![]()
Ene kant komt glimmend onder de pers vandaan en de andere kant dof, aldus de fabrikant zelf.
https://www.rtlnieuws.nl/...atte-en-de-glanzende-kant
Ik zou zeggen: langzaam tijd voor wat anders?
Mijn voorkeur heeft klittenband ook niet, sinds ik met boa's rondrijdt. Maar zolang de schoen niet uit elkaar valt, is het toch goed?
Ik heb er ook een. De regenbroeken met flap van Decathlon zijn top!hoi1234 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 07:50:
Wat ik eerlijk gezegd mis bij dat regenpak is een flap aan de regenbroek voor je schoenen. Op het werk hadden we broeken van de Decathlon met een dergelijke flap voor je voeten. Echt GEWELDIG.
Ik heb een grondige hekel aan spullen afdanken alleen maar omdat "de industrie"/men vindt dat het oude niet meer goed is. Ik ben 100% tevreden met mijn schoenen.
Ik koop pas nieuwe als deze versleten zijn.
Bovendien, de blauwe accenten passen leuk bij mijn fiets en outfits
De klittenband is meer voor de pasvorm, de hoofd-sluiting is zo'n rateltje. En eerlijk gezegd had ik niet gedacht dat die het zo lang zo prima zou blijven doen hoor. Maar ze sluiten nogal altijd prima.
[ Voor 18% gewijzigd door Mistraller op 31-03-2022 11:41 ]
---------------
Gebruik hetzelfde systeem voor mijn 'tacx schoenen'. Werkt inderdaad ook nog prima na een jaar of 12.Mistraller schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:39:
[...]
De klittenband is meer voor de pasvorm, de hoofd-sluiting is zo'n rateltje. En eerlijk gezegd had ik niet gedacht dat die het zo lang zo prima zou blijven doen hoor. Maar ze sluiten nogal altijd prima.
Ander onderwerp: Ik kreeg trouwens van Futurumshop binnen een dag een nieuw paar Roeckl Itons opgestuurd nadat ik een garantie aanvraag had gedaan omdat binnen 1 jaar het stiksel bij de wijsvinger van een van de handschoenen al los was gegaan.
Nette manier om op te lossen! Dat zorgt er bij mij wel voor dat ik bij kleine prijsverschillen toch voor winkels als Futurumshop kies.
Gooi het oude paar overigens niet weg hoor. Ff kijken of mijn schoonzusje hem kan fixen en dan heb ik altijd een schoon paar beschikbaar