Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 32 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Mistraller schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:39:
[...]

Ik heb een grondige hekel aan spullen afdanken alleen maar omdat "de industrie"/men vindt dat het oude niet meer goed is. Ik ben 100% tevreden met mijn schoenen.
Ik koop pas nieuwe als deze versleten zijn.
Bovendien, de blauwe accenten passen leuk bij mijn fiets en outfits :+

De klittenband is meer voor de pasvorm, de hoofd-sluiting is zo'n rateltje. En eerlijk gezegd had ik niet gedacht dat die het zo lang zo prima zou blijven doen hoor. Maar ze sluiten nogal altijd prima.
Rateltje = boa? Dan heb ik een lifehack voor je. Je kunt gratis nieuwe boa's bestellen. https://store.boafit.com/en-us/warranty

Gewoon aangeven dat die je nu hebt defect zijn. Foto wordt wordt verder niks mee gedaan.

Altijd handig om op voorraad te hebben, zodat je bij problemen meteen doorkunt. En voor jou een manier om de levensduur van jouw schoenen nog even wat verder te rekken, mocht een boa het begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
GerbenBK schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:05:
[...]

Gebruik hetzelfde systeem voor mijn 'tacx schoenen'. Werkt inderdaad ook nog prima na een jaar of 12.

Ander onderwerp: Ik kreeg trouwens van Futurumshop binnen een dag een nieuw paar Roeckl Itons opgestuurd nadat ik een garantie aanvraag had gedaan omdat binnen 1 jaar het stiksel bij de wijsvinger van een van de handschoenen al los was gegaan.

Nette manier om op te lossen! Dat zorgt er bij mij wel voor dat ik bij kleine prijsverschillen toch voor winkels als Futurumshop kies.

Gooi het oude paar overigens niet weg hoor. Ff kijken of mijn schoonzusje hem kan fixen en dan heb ik altijd een schoon paar beschikbaar :).
Super netjes. Ik heb bij een lokale zaak handschoenen gekocht die ook kapot gingen op de naad, maar daar zeiden ze dat ik ermee gevallen was, wat absoluut niet het geval is.

Moge duidelijk zijn dat ik niet meer bij die winkel kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:05

Grin

Ride si sapis.

Mistraller schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:39:
[...]

Ik heb een grondige hekel aan spullen afdanken alleen maar omdat "de industrie"/men vindt dat het oude niet meer goed is. Ik ben 100% tevreden met mijn schoenen.
Ik koop pas nieuwe als deze versleten zijn.
Bovendien, de blauwe accenten passen leuk bij mijn fiets en outfits :+

De klittenband is meer voor de pasvorm, de hoofd-sluiting is zo'n rateltje. En eerlijk gezegd had ik niet gedacht dat die het zo lang zo prima zou blijven doen hoor. Maar ze sluiten nogal altijd prima.
Ging mij er meer om dat je die Lake's niet mooi vindt en vervolgens met die Shimano's op de proppen komt. Heb daar smakelijk om gelachen. :)
Maar prima joh, ik zei toch ook: langzaam? d:)b

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.butaye
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 23-04-2022
*knip*
Welkom op Tweakers. Daar is V&A of Marktplaats voor.

[ Voor 91% gewijzigd door tweakduke op 01-04-2022 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:19
Grin schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:29:
[...]

Ging mij er meer om dat je die Lake's niet mooi vindt en vervolgens met die Shimano's op de proppen komt. Heb daar smakelijk om gelachen. :)
Maar prima joh, ik zei toch ook: langzaam? d:)b
Ik schaam me niet voor mijn spullen hoor; ik voldoe sowieso niet aan de stijlpolitie met SPD op mijn racer ;) Ik vind het overigens wel leuk dat in bijna alles wel iets van blauw zit. Zo wilde ik ook blauwe ventieldopjes...maar dan moeten de oude eerst versleten zijn _O-
@hoi1234 Nee geen boa maar gewoon zo'n gekartelde strook plastic, geen idee hoe dat heet maar het zit ook op mijn schaatsen en skates.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Sinds een maandje trotse bezitter van een heerlijk zittende POC Omni Air Mips (Lijkt er op dat POC hun eigen "spin" systeem uitfaseert voor het meer bekende MIPS (waarschijnlijk met marketing gedachten)).

Daarbij ook een koerspetje gehaald om mijn hoofdhuid een beetje te beschermen tegen de zon. Na een aantal keer met zo'n ding gefietst te hebben toch wel erg enthousiast, net iets comfortabeler qua warmte, vangt zweet op, voordelen genoeg. Helaas bleek mijn oakley petje niet zo heel duurzaam, het plasticje in het klepje is na een kleine maand al gescheurd :/

Nou weet ik van het bestaan van helmmutsen, bandana's etc etc (die komen er wss nog wel eens). Maar stieken vind ik een koerspetje mooier en misschien ook wel iets eigenwijzer (past bij mij ;) ). Dus vroeg ik mij af, hebben jullie misschien ervaring met koerspetjes waarin het klepje iets duurzamer ontworpen is? Daarbij denk ik aan een klep van wat steverige stof ofzo ipv zo'n plasticje dat kan scheuren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 09:12
Cranzai schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:14:
Sinds een maandje trotse bezitter van een heerlijk zittende POC Omni Air Mips (Lijkt er op dat POC hun eigen "spin" systeem uitfaseert voor het meer bekende MIPS (waarschijnlijk met marketing gedachten)).

Daarbij ook een koerspetje gehaald om mijn hoofdhuid een beetje te beschermen tegen de zon. Na een aantal keer met zo'n ding gefietst te hebben toch wel erg enthousiast, net iets comfortabeler qua warmte, vangt zweet op, voordelen genoeg. Helaas bleek mijn oakley petje niet zo heel duurzaam, het plasticje in het klepje is na een kleine maand al gescheurd :/

Nou weet ik van het bestaan van helmmutsen, bandana's etc etc (die komen er wss nog wel eens). Maar stieken vind ik een koerspetje mooier en misschien ook wel iets eigenwijzer (past bij mij ;) ). Dus vroeg ik mij af, hebben jullie misschien ervaring met koerspetjes waarin het klepje iets duurzamer ontworpen is? Daarbij denk ik aan een klep van wat steverige stof ofzo ipv zo'n plasticje dat kan scheuren...
Ik heb er eentje van craft rondslingeren met inderdaad een (ik vermoed) kartonnen klep die nog steeds prima is na 3 jaar (overigens niet heel vaak gebruikt, want ik vind een bandana comfortabeler)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:00

Om @Fisico voor te zijn: je hebt een tweewielers.cc petje nodig. Helaas wel uitverkocht zie ik….

Afbeeldingslocatie: https://tweewielers.cc/wp-content/uploads/2021/10/blauw.png

Linkje:
https://tweewielers.cc/product/wielerpetje/

[ Voor 3% gewijzigd door Stufferdt op 01-04-2022 12:08 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
scraemus schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:26:
[...]

Ik heb er eentje van craft rondslingeren met inderdaad een (ik vermoed) kartonnen klep die nog steeds prima is na 3 jaar (overigens niet heel vaak gebruikt, want ik vind een bandana comfortabeler)
Karton, hoe overleeft dat de wasmachine?
Stufferdt schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:30:
[...]

Om @fisico voor te zijn: je hebt een tweewielers.cc petje nodig. Helaas wel uitverkocht zie ik….

[Afbeelding]

Linkje:
Check, die hebben een duurzaam klepje? Ook geschikt voor grote hoofden? :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 22:49

Fisico

by Fabian

Stufferdt schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:30:
[...]

Om @fisico voor te zijn: je hebt een tweewielers.cc petje nodig. Helaas wel uitverkocht zie ik….

[Afbeelding]

Linkje:
@Cranzai Die moet je zeker hebben en er komt een zomercollectie aan, heb ik begrepen. Zelf rij ik in de winter met een petje. In de zomer vind ik de ventilatie van mijn helm wel fijn, maar ik heb dan ook een helm die heel strategisch dicht is boven op. Helaas maakt Kask nog steeds geen helmen met MIPS.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
[quote]Cranzai schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:36:
[...]

Karton, hoe overleeft dat de wasmachine?

Is wel mogelijk (waterafstotende coating bijvoorbeeld) maar kan ook prima iets anders bevatten hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:16
(jarig!)
Koerspetjes heb je in alle maten en vormen.

Vaak wel noodzakelijk dat inderdaad de klep wel van kwalitatief materiaal is waardoor hij rechtop te flippen is. Volgens mij zit er onder het stof eerder plastic dan karton.

Zoek bijv. eens op cinelli. Heb zelf momenteel al een jaartje een goede van Agu in gebruik.

Zelf, als brabo ga ik deze binnenkort eens bestellen of leuk als verjaardag/sint/kerst kado. Staan ook nog wat andere leuke modellen:
Afbeeldingslocatie: https://www.arne.store/wp-content/uploads/2021/10/Koerspet-houdoe-1.jpg

https://www.arne.store

Koerspet is voor mij overigens enkel in herst/winter. Ergens in de range tussen 3 en 10 graden. Daaronder ga ik voor grovver geschut (full bivak).

In de zomer is zo'n ding mij echt te warm en kan ik mijn warmte niet kwijt. Zweet vang ik nog wel eens op door wat vet boven de ogen waardoor het hier niet instroomt. Een bandana is dan eigenlijk nog niet eens zo'n slecht idee!

[ Voor 10% gewijzigd door Dix0r op 01-04-2022 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:49

Sherlock

No Shit

Ik heb een buff in een paar repen geknipt en die gebruik ik als hoofdband.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dix0r
(jarig!)
Sherlock schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:30:
Ik heb een buff in een paar repen geknipt en die gebruik ik als hoofdband.
Inderdaad. Een hoofd of zweetband is eigenlijk afdoende en bedoel ik ook.. Gebruik die normaliter op de fietstrainer maar dus prima in te zetten in de zomer.

Ik vind een bandana ook spuuglelijk.

Er is maar een iemand die weg kwam met een bandana...
Afbeeldingslocatie: http://www.rayclone.com/bike/pantani003.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Dix0r op 01-04-2022 13:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:06
Dix0r schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:47:
[...]

Inderdaad. Een hoofd of zweetband is eigenlijk afdoende en bedoel ik ook.. Gebruik die normaliter op de fietstrainer maar dus prima in te zetten in de zomer.

Ik vind een bandana ook spuuglelijk.

Er is maar een iemand die weg kwam met een bandana...
[Afbeelding]
Zo'n bandana past goed bij de rest van je castelli outfit.

Of niet tweewielers podcast luisteraars?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
bellissimo!
Zitten leuke designs tussen
https://www.wingedstore.com/caps-29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
mhr-zip schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:51:
[...]

Nou heb ik wel een castelli setje maar draag ik anderzijds een POC.
Bandana's passen niet echt bij de stijl van POC denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Hij heeft ook nog een gave samenwerking met Paul Smith. Sowieso heeft die ontwerper wel gave wielrenkleding en samenwerkingen o.a. ook met KASK.
mhr-zip schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:51:
[...]

Dat is toch het merk met de kreeft of krab? Martijn is helemaal Rapha-gek en die witte streep op de arm zie je ook van 1 km afstand. Ik weet niet of Castelli ooit betaalbaarder is geweest dan het nu is. Ik heb er in ieder geval niets tegen en ben zeer te spreken over hun vest en shirts. De broeken ook, alleen de zeem past mij minder dan die van andere merken. Op de ronde hoep struikel je weer over MAAP en aerofietsen, dus het is overal wel wat. Ach zo gaaf ls Puck Pieterse in haar WK-trui op een witte canyon wordt het voor bijna niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:59
Ik ben eigenlijk ook al een tijdje op zoek naar een passend koerspetje. Ik heb een smalle kop, waardoor 'one size fits all' uitkomt op 'one size fits all -1'. Voorkeur heeft ook dat het stiksel dun aan de band/rand van de pet is. Recentelijk de Rapha Cap II S/M gepast en deze is qua maatvoering goed, maar de omgezoomde band zat me niet lekker onder de helm (Bell Stratus MIPS). Wie heeft een gouden tip? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

There is only one way: De Castelli Bandana in het wit, zwart en rood.
Al het andere is een compromis. :+
Afbeeldingslocatie: https://www.cyclesetsports.com/47905-large_default/castelli-cycling-bandana.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
Ik heb een sportful helmmutsje. Dat is hetzelfde als die Castelli bandana maar zonder de losse linten. Zit al jaren perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Laatst online: 19:16
Wat is dat toch met fietskleding en maten? Ik ben in mijn maten volgens mij gemiddeld: als broeken heb ik 32/33, ben 180 lang en heb een normaal postuur (niet breed, niet dun). Als ik fietskleding ga passen dan heb ik al snel XL of XXL nodig voor een fietsbroek of shirt met korte of lange mouwen. Bij de fietsbroeken heb ik 9 van de 10 keer dat de brutels veel te strak zitten.

Is dit normaal? Kan mij namelijk niet voorstellen dat iemand met een breed postuur in een XXL past..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
aaaido schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:37:
Wat is dat toch met fietskleding en maten? Ik ben in mijn maten volgens mij gemiddeld: als broeken heb ik 32/33, ben 180 lang en heb een normaal postuur (niet breed, niet dun). Als ik fietskleding ga passen dan heb ik al snel XL of XXL nodig voor een fietsbroek of shirt met korte of lange mouwen. Bij de fietsbroeken heb ik 9 van de 10 keer dat de brutels veel te strak zitten.

Is dit normaal? Kan mij namelijk niet voorstellen dat iemand met een breed postuur in een XXL past..
In ieder geval assos wordt zo gemaakt dat de broek in fietshouding goed zit. En shirtjes horen kort te vallen hè? Als je je afvraagt wat voor een naveltruitje het is, zit het goed.

@Grin heeft mij weleens uitgelegd dat het shirt net over de heupbotten moet vallen.Ik weet eigenlijk niet waarom, maar volgens mij is dat weer, omdat het op die manier goed zit als je in de fietspositie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
hoi1234 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:48:
[...]

In ieder geval assos wordt zo gemaakt dat de broek in fietshouding goed zit. En shirtjes horen kort te vallen hè? Als je je afvraagt wat voor een naveltruitje het is, zit het goed.

@Grin heeft mij weleens uitgelegd dat het shirt net over de heupbotten moet vallen.Ik weet eigenlijk niet waarom, maar volgens mij is dat weer, omdat het op die manier goed zit als je in de fietspositie zit.
Asos zal ik eens uitproberen. Ik weet dat de shirtjes strak horen te zitten alleen de meeste fietsshirts zitten mij echt te strak. Ik heb ook strakke shirts van andere sporten en die zitten niet zo strak en zijn dan maat m. Terwijl bij fietsshirts is een M echt no go en L is vaak ook te strak. Het voordeel van de fietsshirts is vooral de zakken aan de achterkant.

Het voordeel van de fietsbroeken is de zeem. Als ze die nou eens toepassen op hardloop broeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
aaaido schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:58:
[...]

Asos zal ik eens uitproberen. Ik weet dat de shirtjes strak horen te zitten alleen de meeste fietsshirts zitten mij echt te strak. Ik heb ook strakke shirts van andere sporten en die zitten niet zo strak en zijn dan maat m. Terwijl bij fietsshirts is een M echt no go en L is vaak ook te strak. Het voordeel van de fietsshirts is vooral de zakken aan de achterkant.

Het voordeel van de fietsbroeken is de zeem. Als ze die nou eens toepassen op hardloop broeken ;)
Bedoelde vooral dat ik in ieder geval snel het gevoel heb dat shirtjes te kort zijn. Als je dan maar telkens een maatje groter pakt, is het shirt uiteindelijk te groot.

Ik hanteer altijd het uitgangspunt, zolang het dicht gaat en geen rollade wordt, is het goed. Misschien anders eens kleding proberen die van zichzelf al wat ruimer valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:50
@aaaido Over welk merk heb je het precies ? Italiaanse merken vallen over het algemeen wat kleiner uit. Fietsbroeken zijn gemaakt om in fietspositie te gebruiken, niet om er rechtop mee te staan ;) Dus beter bij het passen ook kijken hoe het in die positie valt. Shirts op de racefiets kunnen strakker vallen dan bij het hardlopen om het wapperen van de stof zo veel mogelijk te voorkomen. Je hebt ze hierin ook in een soort endurance versie waardoor ze wat losser aanvoelen. Anderen hebben een meer elastische stof en hebben hierdoor een strakkere pasvorm (nauwsluitend) om zo weinig mogelijk luchtweerstand te hebben. Bij Mantel kun je bv. bij de shirts een filter instellen op pasvorm (comfortabel, strak, nauwsluitend).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:58

McMiGHtY

- burp -

De koersklaskes van randonneurs.nl doen het goed. Die van tweewielers.cc zijn ook goed (die heb ik in alle kleuren) Gribgrab heeft gewone, voor in de herst zeg maar, maar ook modellen die heel veel mesh hebben, en die zitten ook goed in de zomer. Daarnaast heeft Castelli, als je niet zo'n achterlijke bandana wil hebben ook een zomer petje, inclusief kreeft op de klep. (En ja..ook die heb ik)

[ Voor 13% gewijzigd door McMiGHtY op 02-04-2022 17:52 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

RobNemoo schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:57:
Ik heb een sportful helmmutsje. Dat is hetzelfde als die Castelli bandana maar zonder de losse linten. Zit al jaren perfect.
Die linten hebben een functie; je knoopt deze bandana daarmee om je hoofd, zo is het daadwerkelijk one size fits all. Mijn hoofd is nagenoeg 62 cm omtrek, krijg daar maar eens een koerspetje voor, echt hopeloos/zit nooit goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik zoek eigenlijk een q36.5 bandana...maar die kan ik dan weer niet vinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Ik heb ooit zo'n bandana van Ali besteld. Bevalt verder ook prima. Gewoon blauw zonder opsmuk.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
EdwinW schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 10:34:
@aaaido Over welk merk heb je het precies ? Italiaanse merken vallen over het algemeen wat kleiner uit. Fietsbroeken zijn gemaakt om in fietspositie te gebruiken, niet om er rechtop mee te staan ;) Dus beter bij het passen ook kijken hoe het in die positie valt. Shirts op de racefiets kunnen strakker vallen dan bij het hardlopen om het wapperen van de stof zo veel mogelijk te voorkomen. Je hebt ze hierin ook in een soort endurance versie waardoor ze wat losser aanvoelen. Anderen hebben een meer elastische stof en hebben hierdoor een strakkere pasvorm (nauwsluitend) om zo weinig mogelijk luchtweerstand te hebben. Bij Mantel kun je bv. bij de shirts een filter instellen op pasvorm (comfortabel, strak, nauwsluitend).
Ben bij meerdere zaken langs geweest zoals Mantel en 12gobiking. Volgens mij waren het vooral Italiaanse merken (daar is volgens mij ook het meeste van).

Ik ga eens kijken naar comfortabel. Dat is voor mij zeker het belangrijkste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller

Ik heb dat ook, maar dan heb ik nog breedtemaat jeans 31 bij 1m80. Met die hollandse lange lijven is het dan inderdaad vaak zoeken. Castelli heb ik ook een lange broek in XXL anders was het een hoogwaterbroek. Korte castelli idd een XL. Shirts en jacks red ik gelukkig meestal wel met een M maar dat komt wellicht omdat ik weliswaar lange benen heb, maar een normaal bovenlijf.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

McMiGHtY schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:48:
Daarnaast heeft Castelli, als je niet zo'n achterlijke bandana wil hebben ook een zomer petje, inclusief kreeft op de klep. (En ja..ook die heb ik)
maar dan moet je wel op een goedkope Ridley rijden ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

Kan dit alleen maar beamen, jeans 31, truien en shirts, maat M

Castelli, Assos, Q36.5 allemaal XL

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
Grin schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:06:
[...]

Die linten hebben een functie; je knoopt deze bandana daarmee om je hoofd, zo is het daadwerkelijk one size fits all. Mijn hoofd is nagenoeg 62 cm omtrek, krijg daar maar eens een koerspetje voor, echt hopeloos/zit nooit goed.
I know, maar dat mutsje is stretchy genoeg om ook dat doel te bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

DeFeCt schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:07:
[...]

Kan dit alleen maar beamen, jeans 31, truien en shirts, maat M

Castelli, Assos, Q36.5 allemaal XL
Ook 1.80M, 30-31 jeans, alle wielerkleding maat M.
Het verschilt gewoon heel erg tussen verschillende merken maar Q36.5 is exact mijn merk. Alles van dat merk zit als gegoten maar de meeste lange NL’ers (langer dan 1.88-1.90) kunnen beter een ander premium merk zoeken. Als je pech hebt is Q36.5 met 1.86 al problematisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Mistraller schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:20:
Ik heb ooit zo'n bandana van Ali besteld. Bevalt verder ook prima. Gewoon blauw zonder opsmuk.
Blauw is zoooo niet mijn kleur ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Fisico schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:38:
[...]

maar dan moet je wel op een goedkope Ridley rijden ;)
Volgens mijn vrouw heb ik al teveel fietsen, dus ik blijf gewoon op m'n Roubaix fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

Grin schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:20:
[...]

Ook 1.80M, 30-31 jeans, alle wielerkleding maat M.
Het verschilt gewoon heel erg tussen verschillende merken maar Q36.5 is exact mijn merk. Alles van dat merk zit als gegoten maar de meeste lange NL’ers (langer dan 1.88-1.90) kunnen beter een ander premium merk zoeken. Als je pech hebt is Q36.5 met 1.86 al problematisch.
1.83... 78kg, ik denk dus dat de omvang van mijn pens ook wel een klein rolletje speelt :) Al moet ik er niet aan denken om een maatje M aan te trekken van mijn Q36.5 broek.

Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stufferdt
Het zit dan blijkbaar toch echt in je verhoudingen.

Ik ben 1m80, medio 75kg (wisselend 72-77) en heb echt een variatie aan kledingmaten.
Jeans: W30/L32.
Bovenkleding: S/M. Overhemden: super slim fit M39 :9
Het is wel duidelijk waar mijn gewicht zit (pens).

fietskleding:
Broeken:
Sportful Lang: XL.
Bioracer kort: L
Assos: M.
Vermarc: L.
Van Rysel: M.
Bovenkleding:
Castelli: XL in perfetto.
Bioracer: L shirt.
AGU: M
Rapha: L.

het is dus echt een kwestie van passen en goed de maattabellen lezen is mijn ervaring.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 13:39
Iemand nog een tip voor een goedkoop regenjack? Ik heb een Assos MILLE GT Winter Jacket EVO die redelijk waterdicht zou moeten zijn. Echter aanstaand weekend tijdens de AGR wordt er wel heel veel regen verwacht, ben bang dat deze dat niet tegenhoudt.

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Voor een goed regenjasje moet je serieus geld neer leggen...

Goedkope jassen zorgen ervoor dat je van binnenuit vanzelf nat word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Agu essential rain jacket is er eentje die bij me omhoog popt als het redelijk budget moet zijn, maar toch een beetje kwaliteit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:43
Ik heb zelf een jasje van de Decathlon (deze). Die bevalt mij eigenlijk wel goed. Eigenlijk is het belangrijkste dat je warm blijft. Dus als het jasje wat minder ademend is dan is dat, met het oog op komend weekend, volgens mij niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 13:39
Thanks, ja ik wil het echt voor een beetje extra bescherming voor de eerste 1,5/2uur daarna hoop ik dat mijn assos de rest doet. Ik ben helemaal geen regenfietser maar ben bang dat de groepsdruk dit weekend te groot wordt 😋

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Is dat regenjack van futurum niet wat? Ik ben altijd wel te spreken over futurum eigen merk. Maar heb geen ervaring met hun regenjas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
djeck schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:54:
Iemand nog een tip voor een goedkoop regenjack? Ik heb een Assos MILLE GT Winter Jacket EVO die redelijk waterdicht zou moeten zijn. Echter aanstaand weekend tijdens de AGR wordt er wel heel veel regen verwacht, ben bang dat deze dat niet tegenhoudt.
Nat worden is meestal niet een ramp, koud worden wel. Ik heb meestal een windjack mee om warm te blijven en dat werkt eigenlijk wel goed genoeg over het algemeen (site geeft aan licht water afstotend maar dat is echt alleen 5 minuten lang tegen wat motregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 15-09 12:44
Ik heb een jasje van Endura; wel 90 euro (maar goed, een goretex shakedry is like 250 ofzo), maar een goeie fit (vind een wapperend jasje echt irritant) en werkt prima.
https://www.endurasport.c...pe-ii-black/12922971.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-09 16:17
Wat voor kleding nemen jullie mee tijdens een Granfondo zoals bijv. de Marmotte / Maratona Dolomites? Het gaat mij dan specifiek om de vroege (koude) start en de afdalingen op hoogte.

Nemen jullie dan een vest / gilet mee? En dan een gevoerde of alleen een windblocker? Of andere tips?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Cormo schreef op woensdag 6 april 2022 @ 06:19:
Wat voor kleding nemen jullie mee tijdens een Granfondo zoals bijv. de Marmotte / Maratona Dolomites? Het gaat mij dan specifiek om de vroege (koude) start en de afdalingen op hoogte.

Nemen jullie dan een vest / gilet mee? En dan een gevoerde of alleen een windblocker? Of andere tips?
Bakpapier is ook een ideale windstopper en gooi je zo weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Cormo schreef op woensdag 6 april 2022 @ 06:19:

Ik denk dat dat heel erg afhankelijk is van het weer tijdens zo'n Granfondo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

djeck schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:54:
https://www.fiets.nl/foru...opic.php?t=96269&start=12 Staan nog een paar tipjes volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Heeft er iemand ervaring met de aerosokken van Sockeloen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:42
McMiGHtY schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:35:
Ik hoorde Nikki Terpstra in de laatste LSRF-podcast zeggen dat aerosokken kut zijn. Bij ieder hobbeltje zakken ze af en maken ze je juist langzamer dan sneller.

Sowieso lijkt dit iets voor de echte profs.

Maar dit is van horen zeggen. Zelf geen ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Moet 'ie even bij Dylan vragen welke lijm die gebruikt..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Ja,

kga niet harder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Jups. Randje doet zeer aan mijn behaarde kuiten en ik heb te dikke enkels + hielen. Ze zijn wel heel mooi als je ze aanhebt, maar is in mijn geval nogal een karwei.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Stufferdt schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:34:
[...]

Jups. Randje doet zeer aan mijn behaarde kuiten en ik heb te dikke enkels + hielen. Ze zijn wel heel mooi als je ze aanhebt, maar is in mijn geval nogal een karwei.
Behaarde kuiten en aerosokken.... :X
Als je voor aerosokken gaat moet je ook scheren, anders slaat het nergens op (maar ongeschoren en niet aero mag ook)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Prulleman schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:50:
[...]

Als je voor aerosokken gaat moet je ook scheren, anders slaat het nergens op (maar ongeschoren en niet aero mag ook)
Met geschoren benen slaan aero sokken wel ergens op.... O-)

Mja, Jasper Ockeloen moet ook zijn geld verdienen, anders hebben wij geen out of office Wednesday's meer op de gram. Terwijl we zelf zitten te suffen in een muf kantoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Prulleman schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:50:
[...]

Haha ja, klopt. Impulsaankoop, meteen ook 3 paar dus benieuwd of ik ze ooit ga gebruiken. tot nu toe nog geen zin gehad om te scheren. Denk wel dat het dan relaxter zit.

Laatste 2 weken overigens vakar arm/beenstukken aangehad dan in de afgelopen 2 jaar. Begin de handigheid wel in te zien ondertussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Stufferdt schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:05:
[...]

Haha ja, klopt. Impulsaankoop, meteen ook 3 paar dus benieuwd of ik ze ooit ga gebruiken. tot nu toe nog geen zin gehad om te scheren. Denk wel dat het dan relaxter zit.

Laatste 2 weken overigens vakar arm/beenstukken aangehad dan in de afgelopen 2 jaar. Begin de handigheid wel in te zien ondertussen :)
Lol...kids hier: Papa wat zijn die slurven in de wasmand??

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja, arm, been en kniestukken zijn wel vaak in gebruik de laatste tijd..

#ooitwordhetzomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:44
Weet iemand toevallig een leuk windvest met dubbele rits/die ook onder los kan? Ik overweeg een Maap Draft Team maar is toch wel een beetje prijzig.

[ Voor 5% gewijzigd door KleineJoop op 26-04-2022 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35

Roozzz

Plus ultra

KleineJoop schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:40:
Weet iemand toevallig een leuk windvest met dubbele rits/die ook onder los kan? Ik overweeg een Maap Draft Team maar is toch wel een beetje prijzig.
Ik zal dan maar niet zeggen dat ik erg tevreden ben met het Maap Prime Vest. Tikje warmer dan de Draft, maar ideaal wat mij betreft.

Wel in de sale gescoord trouwens; €165 voor een vestje gaat mij ook wat ver

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:09
mhr-zip schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:56:
[...]

Met geschoren benen slaan aero sokken wel ergens op.... O-)

Mja, Jasper Ockeloen moet ook zijn geld verdienen, anders hebben wij geen out of office Wednesday's meer op de gram. Terwijl we zelf zitten te suffen in een muf kantoor.
Die knul rijdt overigens wel echt moeilijk hard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 22:48
Weet iemand nog een adresje voor fietskledingreparatie? Schuivertje gemaakt op de baan.

Verwacht geen nieuwstaat maar zou top zijn om nog te kunnen gebruiken voor volgende baan sessies en mogelijke schuiverts..

Woon zelf in Delft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rI1qebcXftDpQBzLAxqsK9W72VA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dDwcP3Si0fnf1jsP8aa2AmFU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Deze zomer mijn eerste alpencols fietsen. Nu hoor ik dat het bovenop en in de afdaling raadzaam is om een extra jack aan te trekken tegen de koude/wind.

Wat zouden jullie aanraden als lichtgewicht jack dat makkelijk in de achterzak past? Een regenjack ergens scoren of toch iets lichters/ademends?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:14
KleineJoop schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:40:
Ik zou gewoon een normale windvest naar een kleermaker brengen en een dubbele rits erin laten naaien. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
@SirLenncelot Ik gebruik zelf een Sportful Hotpack. Naam is misschien misleidend, aangezien het geen isolerende laag heeft. Het is een superdun windjack dat vrijwel alle wind tegenhoud. Je kunt het helemaal compact opbergen ter grootte van een (iets grotere) tennisbal en zodoende in een achterzak opbergen. Je hebt ze ook zonder mouwen. Zelf heb ik het jack in een fel gele uitvoering voor extra veiligheid. Bij Mantel staan dergelijke jacks in een aparte categorie vermeld: https://www.mantel.com/windjacks-fiets-heren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:53
Gisteren een rit gedaan van 85 km. Begon goed maar eindigde slecht.. Ik had mij kort/kort gekleed en in het begin was het lekker maar na een tijd begon ik het toch koud te krijgen. Heb een flink stuk langs de kust gefietst en de wind was toch echt koud. Gelukkig arm warmers bij maar die deden toen ik het eenmaal koud had voor mijn gevoel niets meer. Dit had ik dus eerder moeten doen. Ik had genoeg (en op tijd) gedronken en gegeten voor mijn gevoel. Het is ook niet dat ik honger had... Tegen het einde van de rit kreeg ik mijn hartslag niet meer omhoog en de kracht was gewoon op in mijn bovenbenen.

Kan bovenstaande puur door de verkeerde kleding keuze komen of moet ik het ergens anders zoeken (misschien gewoon een slechte dag..)? Volgende keer in ieder geval met arm en/of beenwarmers beginnen en die eventueel onderweg uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
EdwinW schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:13:
Je lichaam heeft moeite gehad om op temperatuur te blijven. Er gaat daardoor meer energie verloren om warm te stoken. Aan de kust heb je in het voorjaar te maken met zeewind. Wind die over de Noordzee komt, wordt door het (dan nog) ijskoude zeewater afgekoeld. Die wind kan daardoor erg onaangenaam of ronduit koud aanvoelen. Verder van zee in het binnenland kan het misschien aangenaam lijken, direct aan de kust kan dat verschil groot zijn. Verder kan het geen kwaad om vooraf even op Buienradar het weerstation van Hoek van Holland te checken op de actuele (gevoels-)temperatuur en windrichting.
Ik woon zelf zo’n 800 meter van de zee maar heb mij gewoon flink verkeken op het weer en de wind. Beginnersfout zullen we maar zeggen. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Phydomir

Dennis

Je zal niet de eerste en ook niet de laatste zijn. Het is deels persoonlijk maar ik zie best vaak mensen in kort/kort rijden dat ik denk, het is maar 10 graden. Misschien ben ik gewoon een koukleum maar onder de 15 graden ga ik lekker lang/lang (helemaal of dmw arm/been stukken).

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16-09 13:49
Phydomir schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:13:
Je zal niet de eerste en ook niet de laatste zijn. Het is deels persoonlijk maar ik zie best vaak mensen in kort/kort rijden dat ik denk, het is maar 10 graden. Misschien ben ik gewoon een koukleum maar onder de 15 graden ga ik lekker lang/lang (helemaal of dmw arm/been stukken).
Tot 20 graden ga ik lang/lang dus valt wel mee! Soms als er echt een zonnetje is gaan bij een graadje of 18 de beenstukken al uit, armstukken draag ik als er wind is ook wel tot boven de 20 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Je romp warm houden met een thermo shirt scheelt heel veel en dat zie je niet

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Phydomir schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:13:
Het is (hier) echt de wind die het koud maakt op het moment. Verder is het prachtig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
EdwinW schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:13:
..... Aan de kust heb je in het voorjaar te maken met zeewind. Wind die over de Noordzee komt, wordt door het (dan nog) ijskoude zeewater afgekoeld.....
Sorry, maar als windsurfer moet ik hier toch even ingrijpen. In het voorjaar zeewind? Ik wist niet dat we een constant klimaat hadden. De huidige windrichting is al extreem lang Oost / Noord Oost en die komt van land (en is koude lucht). Die wordt helemaal niet afgekoeld door het "ijskoude" zeewater (het binnenwater is per definitie kouder in de winter/voorjaar dan het zeewater, maar da's een detail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
De wind langs de kust was gisteren NNO, dus geen zeewind (behalve Den Helder), desondanks inderdaad koud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 15-09 13:47
@Grin heeft wel eens een post gemaakt in het Het grote fietskleding topic topic, ik ken hem als een echte koud kleum en zelfs hij trekt geen lang lang aan bij 15 graden. Misschien als je echt een hele rustige duur rit doet, maar zelfs dan ben ik blij als de korte broek aan kan, zit veel prettiger. Arm/been/knie stukken zijn een top uitvinding en kosten ook amper wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18

DDX

Vandaag gewoon lang/lang en windvestje aan.
Erg veel mensen in korte broek, 2 zelfs kort/kort. 10 graden, bewolkt en windje erbij tja ze zullen niets anders hebben denk ik dan maar.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Keezx schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:07:
De wind langs de kust was gisteren NNO, dus geen zeewind (behalve Den Helder), desondanks inderdaad koud.
Zee Oosterschelde wind dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Frenz64 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:54:
[...]
Sorry, maar als windsurfer moet ik hier toch even ingrijpen. In het voorjaar zeewind? Ik wist niet dat we een constant klimaat hadden. De huidige windrichting is al extreem lang Oost / Noord Oost en die komt van land (en is koude lucht). Die wordt helemaal niet afgekoeld door het "ijskoude" zeewater (het binnenwater is per definitie kouder in de winter/voorjaar dan het zeewater, maar da's een detail).
Je moet voor de aardigheid eens de windrichting bekijken op de kaart van Buienradar. Als ze het hebben over de wind vanuit een bepaalde richting, kan het vlak aan zee nog altijd wind vanuit NW of W vandaan komen. Ik woon inmiddels lang genoeg vlak langs de kust dat ik hier enige ervaring mee heb. 1,5 week geleden op een zaterdag was het op een paar kilometer vanaf de kust nog 19/20 graden. Later in de middag kelderde de temperatuur pal langs de kust naar 12 graden in korte tijd door wind vanaf zee. Dit fenomeen doet zich met name in het voorjaar en zomer voor en vaak juist als er een lichte wind uit het oosten komt. Op een warme zomerdag kan de temperatuur zelfs 10 graden dalen in slechts 15 minuten.

Op de site van WeerPlaza staat het allemaal beschreven waarbij de grafieken e.e.a. verduidelijken https://www.weerplaza.nl/...oe-ontstaat-zeewind/4158/

[ Voor 5% gewijzigd door EdwinW op 27-04-2022 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:44
DDX schreef op woensdag 27 april 2022 @ 19:46:
Vandaag gewoon lang/lang en windvestje aan.
Erg veel mensen in korte broek, 2 zelfs kort/kort. 10 graden, bewolkt en windje erbij tja ze zullen niets anders hebben denk ik dan maar.
En dat zou in mijn geval nog kloppen ook haha. Hier in regio Arnhem/Nijmegen was het warmer en ook veel zon, maar wel een windje. Met een korte broek en lange jersey was het hier goed te doen, is ook de combinatie (+windvestje) die ik het meeste gezien heb.

Maar het meerendeel van de mensen was toch wel de oranje koningsdag drukte, pfoeh, het was in de stads en dorpscentra echt druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

rolandos582 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:26:
@Grin heeft wel eens een post gemaakt in het Het grote fietskleding topic topic, ik ken hem als een echte koud kleum en zelfs hij trekt geen lang lang aan bij 15 graden. Misschien als je echt een hele rustige duur rit doet, maar zelfs dan ben ik blij als de korte broek aan kan, zit veel prettiger. Arm/been/knie stukken zijn een top uitvinding en kosten ook amper wat.
True.
15 graden kan wel degelijk koud zijn met WK4 uit het NO. Maar 13-15 graden is bij mij vaak kniestukken idd. Al dan niet met een beetje olie op de benen. Gisteravond bij de training waren er twee met korte broek terwijl het niet warmer was dan 8-9 graden en een behoorlijke windchill (WK3 uit N). Één van die jongens nog gesproken over zijn kledingkeuze: hij fietste nog maar net en was wel nieuwsgierig naar het concept kniestukken :)
Heb hem maar gelijk aangemoedigd om een tube Born Warm Up te kopen, geniaal spul voor wanneer je kort kan rijden maar het in de ochtend eigenlijk nog net even te koud is (het eerste uurtje).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
R0y. schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:43:
Gisteren een rit gedaan van 85 km. Begon goed maar eindigde slecht.. Ik had mij kort/kort gekleed en in het begin was het lekker maar na een tijd begon ik het toch koud te krijgen. Heb een flink stuk langs de kust gefietst en de wind was toch echt koud. Gelukkig arm warmers bij maar die deden toen ik het eenmaal koud had voor mijn gevoel niets meer. Dit had ik dus eerder moeten doen. Ik had genoeg (en op tijd) gedronken en gegeten voor mijn gevoel. Het is ook niet dat ik honger had... Tegen het einde van de rit kreeg ik mijn hartslag niet meer omhoog en de kracht was gewoon op in mijn bovenbenen.

Kan bovenstaande puur door de verkeerde kleding keuze komen of moet ik het ergens anders zoeken (misschien gewoon een slechte dag..)? Volgende keer in ieder geval met arm en/of beenwarmers beginnen en die eventueel onderweg uit trekken.
De kou kan je echt de das omdoen (grappige woordspeling) op dat soort ritten. Beter wapenen tegen de kou. En veel meer eten.

Ben de laatste tijd wat aan het experimenten met "meer" eten. En ik ben wel verbaasd over hoeveel dat scheelt. Waar ik vroeger met een bidon water en een banaan op pad ging. Probeer ik nu af en een stevige rit te doen met 100gr koolhydraten per uur. Beetje ter voorbereiding en cyclo later dit jaar.

De effecten? Ik heb ook de laatste uren meer energie, en dus hogere vermogens waarden. En ik kom niet zo naar de getver thuis. Ook wel fijn voor de rest van de familie dat papa nog wat aan zijn dag heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Het blijft lastig met dit weer, schaduw en wind maken echt heel veel uit. Ik rij zelf vrij lang met een lange broek omdat mijn knieën nogal reageren op koude. Wanneer de dag een zonnige 15+ haalt dan durf ik wel kort met armstukken te starten maar vandaag echt niet.
rolandos582 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:47:
Ben benieuwd hoeveel Favero's Futurumshop vandaag verkoopt met zo'n aanbieding, toch wel een erg scherpe aanbieding voor dit seizoen. 527 euro voor een L/R powermeter
Wel een scherpe aanbieding, ik hoop nog steeds op een goede aanbieding op de Garmin Rally. Inmiddels zijn die wel voor rond de 900 euro te krijgen, maar iets lager zou toch fijn zijn. Ik ben nogal gehecht aan mijn Shimanoplaatjes dus een andere optie is er niet echt. Wat dat betreft blijft het jammer van de Q-factor bij de Favero versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wat mij opvalt is dat lange fietsbroeken eigenlijk altijd dik / gevoerd zijn. Dat vind ik dus veel te warm voor als het niet vriest (en als het wel vriest zit ik niet op de racefiets) Korte broek is prima te doen vanaf 10 graden (onder de 15 of met koude wind wel lange mouwen en ondershirtje)

Wat ik eigenlijk mis is wat ik met hardlopen wel heb. Lange dunne broeken. Net de wind van je benen houden maar verder niet isolerend.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Warempel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-08 18:01
FilipK schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:59:
Weet iemand nog een adresje voor fietskledingreparatie? Schuivertje gemaakt op de baan.

Verwacht geen nieuwstaat maar zou top zijn om nog te kunnen gebruiken voor volgende baan sessies en mogelijke schuiverts..

Woon zelf in Delft.

[Afbeelding]
Zelf ook een schuiver gemaakt op de Paddestraat tijdens de Ronde van Vlaanderen toertocht. Gat bij de knie. Ik zou hem zelf kunnen inknippen en kunnen gebruiken voor indoor. Maar vraag me af of kledingmakers er optisch een 'mooiere' reparatie van kunnen maken en dezelfde lange broek te kunnen gebruiken voor buiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ankona schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:27:
Wat mij opvalt is dat lange fietsbroeken eigenlijk altijd dik / gevoerd zijn. Dat vind ik dus veel te warm voor als het niet vriest (en als het wel vriest zit ik niet op de racefiets) Korte broek is prima te doen vanaf 10 graden (onder de 15 of met koude wind wel lange mouwen en ondershirtje)

Wat ik eigenlijk mis is wat ik met hardlopen wel heb. Lange dunne broeken. Net de wind van je benen houden maar verder niet isolerend.
Korte broek met beenstukken dus ;) dubbel handig want je kan ze halverwege de rit uit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online

Ik heb een dunne lange hardloopbroek die ik dan onder een bibshort draag. Gaat prima 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Ik heb zelf twee goede korte bibs. Dan heb ik been stukken voor als dat te koud is. Mocht dat te koud zijn doe ik een oude hardloopbroek over de korte heen. Daar kan je prima mee fietsen.

Morgenmiddag heb ik 140km op de planning staan eerst de veluwe over en dan via Zutphen en Doetinchem weer terug naar huis. Ik zal fietsen met beenstukken en een strak thermoshirt onder een zomershirt op de fiets zitten.

Ik heb altijd als richtlijn dat de eerste tien minuten wat fris moeten aanvoelen. Daarna ven je lekker warm en is het goed.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:33
Willie Warempel schreef op woensdag 27 april 2022 @ 22:01:
[...]

Zelf ook een schuiver gemaakt op de Paddestraat tijdens de Ronde van Vlaanderen toertocht. Gat bij de knie. Ik zou hem zelf kunnen inknippen en kunnen gebruiken voor indoor. Maar vraag me af of kledingmakers er optisch een 'mooiere' reparatie van kunnen maken en dezelfde lange broek te kunnen gebruiken voor buiten.
Dat kan zeker. Ik zou eens rondvragen in de kring van familie en kennissen en anders eens binnen lopen bij een kledingversteller.
Mijn vrouw heeft al enkele keren een gat in een broek ‘weggewerkt’ door er van een andere broek een stuk stof overheen te maken. Dat is goede stof, rekt goed mee en zwart op zwart valt bijna niet op,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:49
SirLenncelot schreef op woensdag 27 april 2022 @ 22:41:
[...]

Ik heb een dunne lange hardloopbroek die ik dan onder een bibshort draag. Gaat prima 🙂
Je draagt je hardloopbroek onder je fietsbroek? Ok doe hem er overheen. Lijkt me een stuk prettiger.
stevens20 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 22:53:
Ik heb zelf twee goede korte bibs. Dan heb ik been stukken voor als dat te koud is. Mocht dat te koud zijn doe ik een oude hardloopbroek over de korte heen. Daar kan je prima mee fietsen.
ja zo dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DieAnder schreef op woensdag 27 april 2022 @ 23:39:
[...]

Je draagt je hardloopbroek onder je fietsbroek? Ok doe hem er overheen. Lijkt me een stuk prettiger.
Ik heb ook wel eens thermo onderkleding onder mijn bib gedragen, dat gaat prima bij 40 km rondjes. Voor 140 km zou ik het afraden (je gaat vanzelf merken als het te ver is).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Volgens mij is het wel belangrijk dat er geen naden zitten bij de lies maar zoals ik al zei, een dunne hardloopbroek broek kan prima onder de bib.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:20

Kluus

Gang is alles

Wat een oplossingen allemaal! ;)

Volgens mij zijn voor het probleem van @Ankona gewoon de been- en armstukken uitgevonden zoals @Verwijderd al zegt, werkt al jaren prima en je kan alle kanten op als het later op de dag toch iets warmer wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 28-04-2022 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Roozzz schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:05:
[...]

Ik zal dan maar niet zeggen dat ik erg tevreden ben met het Maap Prime Vest. Tikje warmer dan de Draft, maar ideaal wat mij betreft.

Wel in de sale gescoord trouwens; €165 voor een vestje gaat mij ook wat ver
Wat is het verschil tussen deze twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller

Ik heb een brijante dunne lange broek. Wel van AliExpress, maar hij zit perfect (nadat ik de bretellen iets had ingekort overigens maar dat ging prima)

Perfecte broek voor dit soort weer.
https://nl.aliexpress.com/item/32828371028.html

Hoort wel bij het andere topic thuis eigenlijk :X

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:33
Fietskleding, wat trek ik aan. Dat is voor elke renner van prof tot trimmer volgens mij een lastig in te schatten iets en zal altijd lastig blijven... denk ik...

Ik weet heel goed wat een NO-GO is, bij een winters/ voorjaars zonnetje bijvoorbeeld zie je regelmatig trimmers met een korte broek terwijl het buiten gewoon rond de 7 graden is.

Maar ik sta nog regelmatig voor de kledingkast, met de vraag wat trek ik aan, vaak schat ik het goed in maar dit komt ook doordat je bij weeronline knap kunt zien wat de voorspelling de komende uren is,

maar goed waar de een een windstopper heerlijk vindt, vindt de ander dit helemaal niks..Als ik het onderweg te koud vind dat schakel ik vaak even terug en probeer ik wat meer omwentelingen te trappen.

Maar als ik het binnen de eerste 3 km warm heb dan weet ik ook vaak dat ik teveel kleding aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 22:35

Roozzz

Plus ultra

McMiGHtY schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:32:
[...]

Wat is het verschil tussen deze twee?
Ik heb maar een van beide, maar de Prime zou warmer en beter wind- en waterdicht moeten zijn (wat ie ook is btw). In mijn beleving meer bedoeld voor slecht/koud weer in herfst en de winter dan de Draft.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
(jarig!)
FilipK schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:59:

Woon zelf in Delft.

[Afbeelding]
Ken geen adresjes (ook niet woonachtig in omgeving Delft).

Wat je wel zou kunnen overwegen is na te gaan of het merk van je kleding een crash replacement programma heeft.

Ook voor toekomstige aankopen een aanrader. Zo heb ik ooit mijn Assos broek na een 1e ritje kapot gevallen, blij dat ik daar gebruik van kon maken!
Pagina: 1 ... 32 ... 63 Laatste