Rapha heeft een vergelijkbaar programma, die kunnen ook herstellen.Dix0r schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:12:
[...]
Ken geen adresjes (ook niet woonachtig in omgeving Delft).
Wat je wel zou kunnen overwegen is na te gaan of het merk van je kleding een crash replacement programma heeft.
Ook voor toekomstige aankopen een aanrader. Zo heb ik ooit mijn Assos broek na een 1e ritje kapot gevallen, blij dat ik daar gebruik van kon maken!
Gisteren 2 uurtjes gefietst in shirt met armstukken en korte broek. Eigenlijk voelde het zeker in de schaduw te koud maar toch doorgefietst. Tegen het einde kreeg ik wat last van mijn rechterknie. Zou dat echt door de kou kunnen komen?Fisico schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:21:
Het blijft lastig met dit weer, schaduw en wind maken echt heel veel uit. Ik rij zelf vrij lang met een lange broek omdat mijn knieën nogal reageren op koude. Wanneer de dag een zonnige 15+ haalt dan durf ik wel kort met armstukken te starten maar vandaag echt niet.
Zoals @McMiGHtY al zegt, lastig te beoordelen. Dit zijn vaak van die dingen die je door ervaring leert. Als je nu in een zelfde situatie wel met beenstukken zou rijden en dan geen last zou hebben zou je dat kunnen testen.Willem30 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:40:
[...]
Gisteren 2 uurtjes gefietst in shirt met armstukken en korte broek. Eigenlijk voelde het zeker in de schaduw te koud maar toch doorgefietst. Tegen het einde kreeg ik wat last van mijn rechterknie. Zou dat echt door de kou kunnen komen?
Ik ben persoonlijk van mening dat als het te koud is om zonder arm stuken te rijden, het ook te koud is om zonder beenstukken te rijden. In een van de Fast Talk podcast kwam voorbij dat wij kou veel beter voelen op de armen dan benen en dus zie je vaak wel armstukken en geen beenstukken. Maar eigenlijk is het juist belangrijk om de spieren die je gebruikt warm te houden.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Het was ook beetje eigen schuld. Ik was al onderweg en geen zin om weer terug naar huis te gaan voor beenstukken.Phydomir schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:05:
[...]
Zoals @McMiGHtY al zegt, lastig te beoordelen. Dit zijn vaak van die dingen die je door ervaring leert. Als je nu in een zelfde situatie wel met beenstukken zou rijden en dan geen last zou hebben zou je dat kunnen testen.
Ik ben persoonlijk van mening dat als het te koud is om zonder arm stuken te rijden, het ook te koud is om zonder beenstukken te rijden. In een van de Fast Talk podcast kwam voorbij dat wij kou veel beter voelen op de armen dan benen en dus zie je vaak wel armstukken en geen beenstukken. Maar eigenlijk is het juist belangrijk om de spieren die je gebruikt warm te houden.
Absoluut dit. Ik heb het niet snel koud, maar een korte broek (zonder beenstukken) gebeurt toch echt pas als het de hele rit boven de 12-13ºC gaat zijn, en de max boven de 15ºC ligt. Ik ondervind qua temperatuur ook geen hinder van een te warme broek. Een korte broek en dan wel armstukken is ook iets wat ik niet snel zal doen. Een te dik jack kan me nog wel eens opbreken als het dan ineens warm wordt.Phydomir schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:05:
[...]
Launching containers into space
Kniestukken en armstukken doe ik regelmatig, korte broek en armstukken alleen in koers in combinatie met born warm up op mijn benen. Korte broek bij 12-13C vind ik ook al koud, dan draag ik nog dunne beenstukken of kniestukken. Korte broek is eigenlijk pas 15/16C. Ook afhankelijk of er zon is. Bij bewolking, zo'n vies windje, zal ik ook eerder naar kniestukken grijpen.Whieee schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:49:
[...]
Absoluut dit. Ik heb het niet snel koud, maar een korte broek (zonder beenstukken) gebeurt toch echt pas als het de hele rit boven de 12-13ºC gaat zijn, en de max boven de 15ºC ligt. Ik ondervind qua temperatuur ook geen hinder van een te warme broek. Een korte broek en dan wel armstukken is ook iets wat ik niet snel zal doen. Een te dik jack kan me nog wel eens opbreken als het dan ineens warm wordt.
Kniestukken vind ik erg fijn. En je hebt wat extra oppervlakte om de warmte kwijt te raken, maar je hebt niet direct de kou op de knieën. Sinds ik kniestukken heb, heb ik de beenstukken veel minder vaak aan.
Hier op clubweekend nog een discussie over gehad. Ik vind het dusdanig lelijk dat ik ze tot nu toe nooit heb overwogen. Maar iedereen die ze heeft is er wel lyrisch over. Dus ben ze wel aan het overwegen.wisselwerking schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:48:
Kniestukken vind ik erg fijn. En je hebt wat extra oppervlakte om de warmte kwijt te raken, maar je hebt niet direct de kou op de knieën. Sinds ik kniestukken heb, heb ik de beenstukken veel minder vaak aan.
Welke heb je? Kan me voorstellen dat ze niet heel dik hoeven te zijn? Heb als arm/beenstukken random gripgrab's die ooit eens een tientje waren.
Dinsdag overigens deze fruit jellies bij de Decathlon gehaald om eens uit te proberen.
Een reepje bevat:
Koolhydraten: 82 g (100gr) | 21 g (per reep)
waarvan suikers: 65 g (per 100gr) 16 g (per reep).
Kreeg ze aangeraden. Ze zijn klein en relatief goedkoop?
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Wat is er precies lelijk aan dan ?Stufferdt schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:01:
[...]
Hier op clubweekend nog een discussie over gehad. Ik vind het dusdanig lelijk dat ik ze tot nu toe nooit heb overwogen. Maar iedereen die ze heeft is er wel lyrisch over. Dus ben ze wel aan het overwegen.
Je krijgt iig geen discussie over sokken over of onder beenstukken
@Stufferdt Lelijk is natuurlijk subjectief. Bovendien is de gemiddelde wielrenner (subjectief) niet echt mooi te noemen. Maar ik ben wat dat betreft sowieso vorm boven functie. Tot grote ergernis van de Velominatie predikers.
Ik heb zelf kniestukken van mijn club (ook al staan daar geen clubuitingen op). Dus kan jou helaas niet van advies voorzien. Wat mij betreft hoeven ze in elk geval niet echt dik te zijn. Het is puur ter bescherming van mijn knieën.
Ik heb zelf kniestukken van mijn club (ook al staan daar geen clubuitingen op). Dus kan jou helaas niet van advies voorzien. Wat mij betreft hoeven ze in elk geval niet echt dik te zijn. Het is puur ter bescherming van mijn knieën.
Kijk eens bij Gobik. Die zijn prima en passen goed in een achterzak door hem in het ingebouwde zakje te proppen.KleineJoop schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:40:
Weet iemand toevallig een leuk windvest met dubbele rits/die ook onder los kan? Ik overweeg een Maap Draft Team maar is toch wel een beetje prijzig.
Thanks @jasperdeman Kende het merk niet, maar ziet er wel goed uit. Free returns, i like
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Kamp over, koop niet voor niets van die mooie sokkenStufferdt schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:24:
[...]
Het lijkt verdacht veel op een driekwartbroek. En die zijn lelijk![]()
En fair qua de sokken haha. Hier ook nog levendige discussies over aangehoord (ik ben kamp onder).
Als dit je enige bezwaar is dan zou ik echt tot aanschaf overgaan. Echt een geweldige uitvinding voor die tussentemperaturen, voor mij is dat 13-16 graden.Stufferdt schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:01:
[...]
Hier op clubweekend nog een discussie over gehad. Ik vind het dusdanig lelijk dat ik ze tot nu toe nooit heb overwogen. Maar iedereen die ze heeft is er wel lyrisch over. Dus ben ze wel aan het overwegen.
[…]
Daarbij kosten ze de wereld niet, ga je echt geen spijt van krijgen.
Q36.5 idem.DeFeCt schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:34:
[...]
Rapha heeft een vergelijkbaar programma, die kunnen ook herstellen.
Ja goed punt. Al heb ik overigens niet echt mooie sokken. Dus daar zit nog verbeteringDDX schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:56:
[...]
Kamp over, koop niet voor niets van die mooie sokken
Ben even aan het rondkijken, zie het praktisch nut zeker wel, vooral ook doordat iedereen hier er wel fan van isGrin schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:55:
[...]
Als dit je enige bezwaar is dan zou ik echt tot aanschaf overgaan. Echt een geweldige uitvinding voor die tussentemperaturen, voor mij is dat 13-16 graden.
Daarbij kosten ze de wereld niet, ga je echt geen spijt van krijgen.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Vandaag gewoon weer oversokken, brr koud.Stufferdt schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:13:
[...]
Ja goed punt. Al heb ik overigens niet echt mooie sokken. Dus daar zit nog verbetering
(en dan zie je gekken in kort/kort rijden)
[ Voor 17% gewijzigd door DDX op 29-04-2022 10:18 ]
heerlijk vandaag hoor in kort/kort, ik kijk altijd verwonderd naar mensen die in lang/lang rijden met >10 C in de ochtend zonder regen en wind en dat het nog warmer gaat wordenDDX schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:18:
[...]
Vandaag gewoon weer oversokken, brr koud.
(en dan zie je gekken in kort/kort rijden)

Laatste Beter worden podcast ging hier ook over. Scheelde geloof ik nog al wat je massa / oppervlak verhouding was oid hoe je kou of warmte ervaart en warmte efficient kunt afvoeren.B-Force schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:53:
[...]
heerlijk vandaag hoor in kort/kort, ik kijk altijd verwonderd naar mensen die in lang/lang rijden met >10 C in de ochtend zonder regen en wind en dat het nog warmer gaat worden
Dat is wel een heeel vriendelijke manier om het over BMI/dik vs dun te hebbenGerbenBK schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:58:
[...]
Laatste Beter worden podcast ging hier ook over. Scheelde geloof ik nog al wat je massa / oppervlak verhouding was oid hoe je kou of warmte ervaart en warmte efficient kunt afvoeren.
Geen idee waar jij zit, maar hier (Noord-Holland) is het nogsteeds <10 graden en koude NO4 wind.B-Force schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:53:
[...]
heerlijk vandaag hoor in kort/kort, ik kijk altijd verwonderd naar mensen die in lang/lang rijden met >10 C in de ochtend zonder regen en wind en dat het nog warmer gaat worden
Ja het is droog, maar daar is ook alles mee gezegd.
Ik heb net kort/lang (korte broek, shirt met mouwen) gereden. Prima te doen. Zeker die benen zijn tijdens het fietsen wel doorbloed en dus warm. Zo niet, dan wat harder trappen en je hartslag verhogen tot je het warm genoeg hebtB-Force schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:53:
[...]
alles kan off-topic
Ik kom regelmatig profs tegen, als ze in het land zijn, en die rijden altijd lang/lang enkel bij >20° zie ik ze soms kort/lang rijden. Is dat omdat ze het koud hebben tijdens het trainen, want tijdens de koers rijden ze in dezelfde omstandigheden wel kort/kort.Ankona schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:24:
[...]
Ik heb net kort/lang (korte broek, shirt met mouwen) gereden. Prima te doen. Zeker die benen zijn tijdens het fietsen wel doorbloed en dus warm. Zo niet, dan wat harder trappen en je hartslag verhogen tot je het warm genoeg hebt
Geldt natuurlijk niet meteen voor alle profs, iedereen is anders. Maar soms zijn er ook wel regels over binnen een team. Binnen het team waar ik vroeger reed, hoefde je onder de 18 graden niet aan te komen in korte broek op training. Dan mocht je meteen weer vertekken.
Het spaart gewoon je spieren en gewrichten. Voor de ploeg is het natuurlijk ook niet voordelig als je blessures oploopt door kou.
Het spaart gewoon je spieren en gewrichten. Voor de ploeg is het natuurlijk ook niet voordelig als je blessures oploopt door kou.
Vanavond ook weer blij met lang/lang en windvestje.
Nee echt geen weer om in korte broek te rijden, door wind gevoelstemperatuur rond de 5 graden ofzo. (7 volgens buienradar zie ik)
En dan ben ik echt geen koukleum ofzo, loop eigenlijk hele jaar in tshirt terwijl ik dan collega's met dikke trui zie.
En wat @RigolleM zegt over wedstrijden, die profs trappen in de wedstrijd ook iets hoger wattage dan warm je jezelf idd flink op.
Vaak zie je ook dat arm/beenstukken in de finale uitgaan.
Geen idee hoe het precies werkt, want als ik ik 250w trap bij hartslag van 110 krijg ik het niet direct warm.
Dan moet ik toch echt wel 300w bij hartslag 150 ofzo gaan trappen.
Terwijl mensen die minder getraind zijn misschien 200w trappen met hartslag van 160 en het dan warm krijgen.
Dus enkel wattage trappen is het niet. (terwijl dat wel de warmte zou produceren lijkt mij?)
Nee echt geen weer om in korte broek te rijden, door wind gevoelstemperatuur rond de 5 graden ofzo. (7 volgens buienradar zie ik)
En dan ben ik echt geen koukleum ofzo, loop eigenlijk hele jaar in tshirt terwijl ik dan collega's met dikke trui zie.
En wat @RigolleM zegt over wedstrijden, die profs trappen in de wedstrijd ook iets hoger wattage dan warm je jezelf idd flink op.
Vaak zie je ook dat arm/beenstukken in de finale uitgaan.
Geen idee hoe het precies werkt, want als ik ik 250w trap bij hartslag van 110 krijg ik het niet direct warm.
Dan moet ik toch echt wel 300w bij hartslag 150 ofzo gaan trappen.
Terwijl mensen die minder getraind zijn misschien 200w trappen met hartslag van 160 en het dan warm krijgen.
Dus enkel wattage trappen is het niet. (terwijl dat wel de warmte zou produceren lijkt mij?)
Verschil in intensiteit tussen trainen en racenRigolleM schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:56:
[...]
Ik kom regelmatig profs tegen, als ze in het land zijn, en die rijden altijd lang/lang enkel bij >20° zie ik ze soms kort/lang rijden. Is dat omdat ze het koud hebben tijdens het trainen, want tijdens de koers rijden ze in dezelfde omstandigheden wel kort/kort.
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Zal ook aan je vetpercentage en beharing liggen. Zorgt toch voor een isolerend laagje wat die pros niet meer hebben.
Ik ben zelf geen referentie, want ik rijd mijn commute alleen onder nul of bij ≤5 en koude regen met lange broek of beenstukken. Bovenlichaam heb ik nog lange mouwen tot 15 of zo en tot 20 graag een vestje zonder mouwen om body warm te houden. Handschoenen pas rond de 0, daar heb ik het altijd warm. Valpartijen nog geen gehad in 25 jaar, dus daarvoor doe ik ze niet aan. Zal door deze jinx wel een keer op de blaren moeten zitten zeker.
Ik ben zelf geen referentie, want ik rijd mijn commute alleen onder nul of bij ≤5 en koude regen met lange broek of beenstukken. Bovenlichaam heb ik nog lange mouwen tot 15 of zo en tot 20 graag een vestje zonder mouwen om body warm te houden. Handschoenen pas rond de 0, daar heb ik het altijd warm. Valpartijen nog geen gehad in 25 jaar, dus daarvoor doe ik ze niet aan. Zal door deze jinx wel een keer op de blaren moeten zitten zeker.
Kort/kort pas boven 18 graden?! Ik heb dinsdag gewoon kort/kort gereden. Ging prima (heb ik het niet over de belasting op de knieën). Denk dat ik het anders ook gewoon te warm zou hebben gehad. Dat is ook weer niet prettig, want dan blijf je maar drinken.cordonbleu schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:50:
Geldt natuurlijk niet meteen voor alle profs, iedereen is anders. Maar soms zijn er ook wel regels over binnen een team. Binnen het team waar ik vroeger reed, hoefde je onder de 18 graden niet aan te komen in korte broek op training. Dan mocht je meteen weer vertekken.
Helpen kniestukken nog om de knieën een beetje te beschermen? Ik snap wel dat kou slecht voor de knieën is, maar hitte vind ik niet prettig. Overigens "mogen" wij pas boven de 16 graden met korte kleren naar de training. Maar, omdat het 's avonds is, zie je ook vaak dat er nog aangeraden wordt om je warmer aan te kleden, omdat het 's avonds snel afkoelt .
Ik schrik wel een beetje van die regeltjes en temperaturen, persoonlijk heb ik een hekel aan te warm gekleed zijn, zeker met sporten. Hardlopen doe ik boven de 5 graden in een korte broek, afhankelijk van intensiteit, regen en wind wil ik nog wel een shirt met lange mouwen dragen en eventueel een thermoshirt. Maar boven de 10 graden is het kort kort en dun.
Met fietsen hou ik iets langer met name het bovenlijf ingepakt maar vanaf 15 graden is het gewoon kort kort, benen vanaf ca 10 graden.
Met fietsen hou ik iets langer met name het bovenlijf ingepakt maar vanaf 15 graden is het gewoon kort kort, benen vanaf ca 10 graden.
alles kan off-topic
Goed dat je je eigen regeltjes hebt 
Deze temperaturen blijft lastig blijkt uit deze discussie en ook mijn eigen ervaring. Armstukken al heel veel plezier van gehad, beenstukken nog niet in de juiste pasvorm kunnen vinden (ook niet hard gezocht) maar twijfel ook nog aan het nut. Die doe je een stuk minder snel even uit tijdens een rit?
Deze temperaturen blijft lastig blijkt uit deze discussie en ook mijn eigen ervaring. Armstukken al heel veel plezier van gehad, beenstukken nog niet in de juiste pasvorm kunnen vinden (ook niet hard gezocht) maar twijfel ook nog aan het nut. Die doe je een stuk minder snel even uit tijdens een rit?
Dit. En verder zijn mensen verschillend, dus laten we lekker allemaal van het fietsen genieten zoals we dat zelf het prettigst vinden.aerofreak schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:30:
[...]
Verschil in intensiteit tussen trainen en racen
Voor mij nam het een tijdje voordat ik doorhad wat ik nou echt prettig vindt. En accessoires (buff, klakske, handschoenen etc.) kunnen ook best veel verschil maken.
@Ankona Mijn ervaring is dat als ik (na het eerste half uur) extra hard moet fietsen om het niet koud te krijgen, ik het beste weer richting huis kan, maar ymmv.
@Miyamoto Beenstukken geven je een tussenweg tussen de korte broek en de vaak wat dikkere lange broek. En zeker als je een wat langere rit maakt (met een stop) dan is er vast wel een moment te vinden om even beenwarmers aan of uit te doen.
[ Voor 50% gewijzigd door Jesse op 30-04-2022 12:29 ]
Voor zover ik weet verschilt het behoorlijk per persoon, o.a. vanwege vetpercentage, grootte, doorbloeding etc. Ik heb het sneller warm dan de meeste mensen wanneer ik sport, maar ik heb veel eerder last van koude voeten dan van koude handen bijvoorbeeld, misschien door verschil in doorbloeding?
Wat ik wel interessant vond uit de 'beter worden' podcast is dat mensen die meer anaeroob aangelegd zijn onder gelijke omstandigheden beter tegen kou kunnen dan iemand die aeroob is aangelegd. Heeft te maken met spiervezelverdeling.
Wat ik wel interessant vond uit de 'beter worden' podcast is dat mensen die meer anaeroob aangelegd zijn onder gelijke omstandigheden beter tegen kou kunnen dan iemand die aeroob is aangelegd. Heeft te maken met spiervezelverdeling.
Zo heb ik ook nooit last van koude voeten. Zelfs bij -5 had ik geen koude voeten. Ik fiets dan in standaard katoenen sokken en Lake CX238 schoenen (overigens wel met inlegzool).
Als ik hier alle tips over afplakken van luchtgaten, alluminiumfolie en weet ik wat tegenkom, ben ik blij dat ik dat niet nodig heb. Ik zou hooguit overschoenen kopen voor de regenachtige dagen. Natte voeten is niet fijn.
Arm- en beenwarmers vind ik trouwens geniaal. Zeker met bikepacken zowel een lange als korte set kleding mee, tegen haast dezelfde ruimte. Als je twijfelt, neem je gewoon arm/beenwarmers mee en kun je nog je keuze bijstellen. Je hebt geen kledingkast vol met kleding die je nauwelijks gebruikt. Als je in de kou vertrekt, ben je blij dat je nog wat kleren uit kan trekken in de middag of juist andersom, ben je blij dat je niet badend in het zweet weg fietst of 's avonds als een ijsklontje terug komt.
Als ik hier alle tips over afplakken van luchtgaten, alluminiumfolie en weet ik wat tegenkom, ben ik blij dat ik dat niet nodig heb. Ik zou hooguit overschoenen kopen voor de regenachtige dagen. Natte voeten is niet fijn.
Arm- en beenwarmers vind ik trouwens geniaal. Zeker met bikepacken zowel een lange als korte set kleding mee, tegen haast dezelfde ruimte. Als je twijfelt, neem je gewoon arm/beenwarmers mee en kun je nog je keuze bijstellen. Je hebt geen kledingkast vol met kleding die je nauwelijks gebruikt. Als je in de kou vertrekt, ben je blij dat je nog wat kleren uit kan trekken in de middag of juist andersom, ben je blij dat je niet badend in het zweet weg fietst of 's avonds als een ijsklontje terug komt.
[ Voor 38% gewijzigd door hoi1234 op 30-04-2022 18:28 ]
Heeft hier iemand ervaring met het kopen van schoenen op lengte bij mantel?
Mantel heeft naast de maat van de fabrikant ook een eigen lengte in mm op de site staan. Zij geven aan dat de maat kan verschillen per merkt.
Op zich logisch, maar voor reguliere schoenen heb ik eigenlijk nooit wat anders dan 42 2/3 tot aan 43. Als ik op de mantel manier mijn voeten opmeet kom ik uit op maten tussen de 43 en 45.
Klopt dit eigenlijk wel dat hier zo'n groot verschil in kan zitten?
Ze zitten niet echt om de hoek anders was ik even langs gegaan.
Mantel heeft naast de maat van de fabrikant ook een eigen lengte in mm op de site staan. Zij geven aan dat de maat kan verschillen per merkt.
Op zich logisch, maar voor reguliere schoenen heb ik eigenlijk nooit wat anders dan 42 2/3 tot aan 43. Als ik op de mantel manier mijn voeten opmeet kom ik uit op maten tussen de 43 en 45.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Volgens mij hadden we hier een goede oplossing voor het kopen van schoenen. Kan er alleen even niet op komen.Edgenumber schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:17:
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Mijn normale schoenmaat is altijd 44. Mijn Shimano wielrenschoenen heb ik in maat 46 en eigenlijk zitten ze aan de krappe kant, een volgende keer zou ik maat 47 nemen.Edgenumber schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:17:
MacBook Pro M1 (2021) Mac Mini (2011) iPhone 12 Pro
Kon dat niet bij bikeshoe4u?mhr-zip schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:21:
[...]
Volgens mij hadden we hier een goede oplossing voor het kopen van schoenen. Kan er alleen even niet op komen.
Dat zou best kunnen kloppen. Bij Mantel kan je schoenen vrijblijvend "testen". Zolang je ze niet beschadigd kunnen ze altijd terug.Edgenumber schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:17:
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dank voor de reacties.
Van het retourbeleid had ik gelezen.
Nu bestel ik meestal wel mijn maat plus een maat groter of kleiner afhankelijk van de reviews.
Maar ik vond het een beetje ver gaan om vier paar te bestellen, twee paar ik de fabrikant maat te bestellen plus twee paar in wat mantel verwacht dat ik nodig heb.
Ik ga vanavond inlezen op bikeshoe4u
Van het retourbeleid had ik gelezen.
Nu bestel ik meestal wel mijn maat plus een maat groter of kleiner afhankelijk van de reviews.
Maar ik vond het een beetje ver gaan om vier paar te bestellen, twee paar ik de fabrikant maat te bestellen plus twee paar in wat mantel verwacht dat ik nodig heb.
Ik ga vanavond inlezen op bikeshoe4u
Toevallig twee weken geleden nieuwe schoenen besteld bij Mantel. Passen precies na het volgen van hun maattabel. Hun instructies zijn duidelijk en hun retourbeleid ruim. Waarom zou je dat niet gewoon volgen?
Als iets onzin is, is het de zogenaamde standaardisatie bij schoenen en kleding.
Als iets onzin is, is het de zogenaamde standaardisatie bij schoenen en kleding.
Hier dezelfde ervaring...Miyamoto schreef op zondag 1 mei 2022 @ 20:00:
Toevallig twee weken geleden nieuwe schoenen besteld bij Mantel. Passen precies na het volgen van hun maattabel. Hun instructies zijn duidelijk en hun retourbeleid ruim. Waarom zou je dat niet gewoon volgen?
Paar dagen terug een fietsbroek aangekocht van Assos enorm tevreden van. Nu vroeg ik mij af of jullie nog aanraders hebben voor fietsbroeken met een echt goede zeem om lange ritten te rijden?
( Deze vraag zal wellicht al enkele malen beantwoord zijn alvast mijn excuses )
Als je een Assos hebt gekocht, dan heb je die al.Jovialgent schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:02:
Paar dagen terug een fietsbroek aangekocht van Assos enorm tevreden van. Nu vroeg ik mij af of jullie nog aanraders hebben voor fietsbroeken met een echt goede zeem om lange ritten te rijden?
ik ben ook benieuwd naar de antwoorden..Jovialgent schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:02:
ik heb de Agu Gravel Bibshort gekocht, maar helaas pas één keer gedragen dus dat die goed bevalt zegt niet zoveel.
ik heb een bibshort van UYN, die wel vaker gedragen en die hebben goede zemen.
Top, had de omschakeling gemaakt van Selle Royal SR 2302 naar een selle italia slr boost tm superflow en het leek alsof ik meer last had. Zal misschien gewoon gewenning zijn?Phydomir schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:12:
[...]
Als je een Assos hebt gekocht, dan heb je die al.
precies dit. Ik heb de assos GTS en de Mille GT (zomer en winter bib), mijn vriendin de dyora; stuk voor stuk topzemen wat ons betreft.Phydomir schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:12:
[...]
Als je een Assos hebt gekocht, dan heb je die al.
Meer last in de zin van slapende delen of als in pijn in de zitbotjes/drukplekken? Er zijn nogal veel variabelen die bij het wijzigen van je zadel + broek tot klachten kunnen leiden. En ook het begrip 'klachten' loopt nogal uiteen.Jovialgent schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:25:
[...]
Top, had de omschakeling gemaakt van Selle Royal SR 2302 naar een selle italia slr boost tm superflow en het leek alsof ik meer last had. Zal misschien gewoon gewenning zijn?
Heb je het zadel hoger/lager/schuiner/vooruit/achteruit geplaatst ten opzichte van je oude afstelling? Is je zadel breed genoeg ten opzichte van je zitbotjes?
Ten aanzien van je assos: ik heb ook broeken van Assos (de GTS) en een boost superflow zadel van Selle Italia. Bij mij zitten de Assos broeken in combinatie met dit zadel niet zo lekker. De Assos heeft een redelijk dikke zeem die door het midden van de broek loopt. In combinatie met de superflow opening kruipt de zeem een beetje in die opening wat een ophoping van de zeem veroorzaakt, resultaat: slapende delen. Ik gebruik de Assos voornamelijk als ik relaxt rondjes fiets met de vriendin, dan zit ik namelijk veelal rechtop en heb ik daar minder last van en zit hij perfect.
Bij mij zitten broeken met een zeem die ook een uitsparing in het midden hebben beter. Dat is voor mij bijvoorbeeld de Rapha pro team of de LaPassione prestige bij ritten op snelheid.
Voor wat het waard is: de maat van mijn Shimano fietsschoenen zijn ook 2 maten groter dan mijn gebruikelijke schoenmaat. Ook heb ik de 'wide' uitvoering: de normale breedte past wel maar bij lange ritten voel ik toch de zijkanten.Edgenumber schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:17:
Zadel zal inderdaad andere positie hebben.. vanavond bikefit voor mijn schoenen. Zal ineens vragen of hij mijn zadel even nakijkt. Zadel zou iig breed genoeg moeten zijn! Straks even kijken wat het geeft na de aanpassingen! Alvast bedanktMr. Stom schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:46:
[...]
Meer last in de zin van slapende delen of als in pijn in de zitbotjes/drukplekken? Er zijn nogal veel variabelen die bij het wijzigen van je zadel + broek tot klachten kunnen leiden. En ook het begrip 'klachten' loopt nogal uiteen.
Heb je het zadel hoger/lager/schuiner/vooruit/achteruit geplaatst ten opzichte van je oude afstelling? Is je zadel breed genoeg ten opzichte van je zitbotjes?
Ten aanzien van je assos: ik heb ook broeken van Assos (de GTS) en een boost superflow zadel van Selle Italia. Bij mij zitten de Assos broeken in combinatie met dit zadel niet zo lekker. De Assos heeft een redelijk dikke zeem die door het midden van de broek loopt. In combinatie met de superflow opening kruipt de zeem een beetje in die opening wat een ophoping van de zeem veroorzaakt, resultaat: slapende delen. Ik gebruik de Assos voornamelijk als ik relaxt rondjes fiets met de vriendin, dan zit ik namelijk veelal rechtop en heb ik daar minder last van en zit hij perfect.
Bij mij zitten broeken met een zeem die ook een uitsparing in het midden hebben beter. Dat is voor mij bijvoorbeeld de Rapha pro team of de LaPassione prestige bij ritten op snelheid.
Weet niet waar jij surft, maar het kan in het hele land oostenwind zijn maar direct aan de kust west. Iets met micro-lagedrukgebied als er meer dan 15 graden verschil is tussen land- en zeetemperatuur.Frenz64 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:54:
[...]
Sorry, maar als windsurfer moet ik hier toch even ingrijpen. In het voorjaar zeewind? Ik wist niet dat we een constant klimaat hadden. De huidige windrichting is al extreem lang Oost / Noord Oost en die komt van land (en is koude lucht). Die wordt helemaal niet afgekoeld door het "ijskoude" zeewater (het binnenwater is per definitie kouder in de winter/voorjaar dan het zeewater, maar da's een detail).
Dus ja, de afgelopen paar weken hebben we toch regelmatig wind van zee gehad.
Na alle mythische verhalen dan toch maar eens een assos aangeschaft (RS S9). Gewoon een goed broekje, maar mijn Bioracer bibs die de helft kosten zitten eigenlijk net iets zachter. Zal wel aan mijn achterwerk liggen 😋
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Herkenbaar. Prima tevreden over mijn Q36.5 of Assos, maar de bioracer als clubkleding is toch mijn favo (en goedkoopste). Hele zachte zeem die je bijna kan oprollen zo “slap”.SirLenncelot schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:06:
Na alle mythische verhalen dan toch maar eens een assos aangeschaft (RS S9). Gewoon een goed broekje, maar mijn Bioracer bibs die de helft kosten zitten eigenlijk net iets zachter. Zal wel aan mijn achterwerk liggen 😋
Afgelopen week kniestukken besteld, maat L van sportful. Het zijn net beenstukken, ze komen tot m’n sokken
Herken dit ook wel een beetje, zo'n dikke zeem is wat stugger, mijn winterbroek (Craft) heeft ook een wat soepelere zeem dan mijn Assos zomer (RS S9 / GT Mille) broeken.SirLenncelot schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:06:
Naar mijn idee moet ik met de Assos wat meer "zoeken" om lekker te zitten, terwijl je met de dunnere/soepelere zeem direct goed zit.
Wijk o.a. maar ook Ouddorp ga ik graag varen.La1974 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:17:
[...]
Weet niet waar jij surft, maar het kan in het hele land oostenwind zijn maar direct aan de kust west. Iets met micro-lagedrukgebied als er meer dan 15 graden verschil is tussen land- en zeetemperatuur.
Dus ja, de afgelopen paar weken hebben we toch regelmatig wind van zee gehad.
Dat is onder zeer specifieke condities idd, ik reageerde vooral op "in het voorjaar zeewind". De overheersende windrichting het hele jaar door is sowieso W / ZW, dus die suggestie van een "voorjaarswind" vond ik nogal discutabel.
Iemand toevallig nog een futurum code liggen?
Zo de terugkoppeling van mijn schoenen avontuur.
Zoals al gezegd heb ik altijd maat 43, of ik nu nikes, dr martins, of van bommels pas, altijd 43. Sommige merken verkopen halve of éénderde maten dan wil het wel eens 42 2/3 zijn of 43 1/3, maar dat is marge. En ik pas altijd een maatje groter en kleiner, dus het is niet zo dat ik de helft van de tijd innte grote of kleine schoenen rond loop.
Dus ik was erg sceptisch toen mantel mij 44 a 44 2/3 aanraadde en bij een merk zelfs 45.
Tuurlijk kleding maten zijn vaak all over the place. Maar met mijn schoenen heb ik dit nog nooit gehad.
Op basis van jullie ervaring en terugkoppeling heb ik ze besteld. Natuurlijk zat ik op basis van mm net over 44 heen, maar onder de 44 2/3. Dus beide in mijn mandje gedaan.
En de 44 zitten heerlijk.
Dank voor jullie hulp.
Zoals al gezegd heb ik altijd maat 43, of ik nu nikes, dr martins, of van bommels pas, altijd 43. Sommige merken verkopen halve of éénderde maten dan wil het wel eens 42 2/3 zijn of 43 1/3, maar dat is marge. En ik pas altijd een maatje groter en kleiner, dus het is niet zo dat ik de helft van de tijd innte grote of kleine schoenen rond loop.
Dus ik was erg sceptisch toen mantel mij 44 a 44 2/3 aanraadde en bij een merk zelfs 45.
Tuurlijk kleding maten zijn vaak all over the place. Maar met mijn schoenen heb ik dit nog nooit gehad.
Op basis van jullie ervaring en terugkoppeling heb ik ze besteld. Natuurlijk zat ik op basis van mm net over 44 heen, maar onder de 44 2/3. Dus beide in mijn mandje gedaan.
En de 44 zitten heerlijk.
Dank voor jullie hulp.
Heeft er iemand nog suggesties voor shirtjes waarbij de zakken niet doorzakken? Ik neem meestal mijn telefoon (iPhone 13), portemonnee (zo'n secrid) en sleutels mee maar hierdoor zakken die zakjes dus al heel erg door.
Als ik dan nog wat langer wegga en neem nog een banaantje en een reepje meeneem dan hangt het geheel er allemaal wel heel oncharmant bij.
Als ik dan nog wat langer wegga en neem nog een banaantje en een reepje meeneem dan hangt het geheel er allemaal wel heel oncharmant bij.
Zelf merk ik dat als je een strakker shirt draagt dat het dan minder doorhangt, omdat het geheel dan ook van je rug ondersteuning krijgt. Ook als je meer rechtop zit hangt het ook vooral in het shirt en minder op je rug.
Ik laat mijn portemonnee en sleutelbos thuis en neem alleen een pinpas en ID en een losse sleutel mee in een hoesje van The Pack. Deze zit in het middenvak en de lichtere banaan en reep elk in een van de buitenste vakken. Minipomp en eventueel een opvouwbaar regenjasje zit in het andere buitenvak. Valt wat mij betreft wel mee qua doorhangen, ondanks dat het toch allemaal 10+ jaar oude shirts zijn van verschillende merken.
Ik laat mijn portemonnee en sleutelbos thuis en neem alleen een pinpas en ID en een losse sleutel mee in een hoesje van The Pack. Deze zit in het middenvak en de lichtere banaan en reep elk in een van de buitenste vakken. Minipomp en eventueel een opvouwbaar regenjasje zit in het andere buitenvak. Valt wat mij betreft wel mee qua doorhangen, ondanks dat het toch allemaal 10+ jaar oude shirts zijn van verschillende merken.
Ik heb er geen last van, maar vraag me af:JEROENrgfgf schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:30:
Heeft er iemand nog suggesties voor shirtjes waarbij de zakken niet doorzakken? Ik neem meestal mijn telefoon (iPhone 13), portemonnee (zo'n secrid) en sleutels mee maar hierdoor zakken die zakjes dus al heel erg door.
- draag je je wielershirts misschien een maatje te groot?
- met welke merken heb je slechte ervaringen?
[ Voor 7% gewijzigd door Jesse op 13-05-2022 15:18 ]
Doorzakken is inderdaad een maat te groot.
Recent nog een Castelli RoS Perfetto verkocht omdat deze toch iets te lang was. Het meest irritante / merkbare tijdens een rit was het doorzakken van de zakken. Qua fit was hij nog niet eens zo verkeerd. Nu heeft de Perfetto al een langer achterpand (om in regencondities spray op te vangen), maar dit was wel erg extreem.
Ook weer vreemd, mijn andere Perfetto convertible in L, zelfde maat, past wel prima maar is net wat korter. Ik was er dus blindelings vanuit gegaan dat deze ook zou passen.
Heb nu een M ontvangen. Die zit perfect, zonder het achterzakken probleem.
Moraal van het verhaal:
Pas een shirt+broek altijd op de fiets met zakken gevuld.
Recent nog een Castelli RoS Perfetto verkocht omdat deze toch iets te lang was. Het meest irritante / merkbare tijdens een rit was het doorzakken van de zakken. Qua fit was hij nog niet eens zo verkeerd. Nu heeft de Perfetto al een langer achterpand (om in regencondities spray op te vangen), maar dit was wel erg extreem.
Ook weer vreemd, mijn andere Perfetto convertible in L, zelfde maat, past wel prima maar is net wat korter. Ik was er dus blindelings vanuit gegaan dat deze ook zou passen.
Heb nu een M ontvangen. Die zit perfect, zonder het achterzakken probleem.
Moraal van het verhaal:
Pas een shirt+broek altijd op de fiets met zakken gevuld.
[ Voor 12% gewijzigd door Dix0r op 14-05-2022 07:03 ]
Dank voor de antwoorden @RobNemoo, @Jesse en @Dix0r. Misschien volgende keer dan maar eens een maatje kleiner. Ik heb het 'probleem' dat ik van boven wat breder ben dan de gemiddelde wielrennersbouw en had dan ook vaak wel moeite om shirtjes te vinden die van onderen mooi aansluiten maar dan niet van boven op mijn schouders de hele boel afknellen.
Ben nu wel iets smaller geworden (waarschijnlijk door o.a. het fietsen) maar mijn shirts zijn natuurlijk niet kleiner geworden
Ben nu wel iets smaller geworden (waarschijnlijk door o.a. het fietsen) maar mijn shirts zijn natuurlijk niet kleiner geworden
Vraagje voor de tubeless rijders in dit topic.
Onlangs een keer achter lek gereden waardoor de hele zadelbuis onder de latex zat.
Maar dus ook m'n bib en jersey.
Voor deze set zal redding te laat zijn verwacht ik, maar heeft iemand een oplossing om latex spetters uit kleding te krijgen?
Onlangs een keer achter lek gereden waardoor de hele zadelbuis onder de latex zat.
Voor deze set zal redding te laat zijn verwacht ik, maar heeft iemand een oplossing om latex spetters uit kleding te krijgen?
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Ik vond dat een kutbroek. Veel te korte pijpen, en nog optrekken ook met stof in de liezen tot gevolg.SirLenncelot schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:06:
De S9 RSR Targa daarentegen
Nu mijn favoriete windvestje een paar kleine gaatjes begint te ontwikkelen ben ik op zoek naar een opvolger, eisen:
- klein/makkelijk op te rollen/moet in het zakje passen
- tweeweg rits (zowel van boven als van beneden te openen.
Gooi merken en types linkjes op me!
RaphaMcMiGHtY schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:00:
Nu mijn favoriete windvestje een paar kleine gaatjes begint te ontwikkelen ben ik op zoek naar een opvolger, eisen:
Gooi merken en types op me!
Maap
LSRF
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
https://www.siroko.com/p/v1-blaast-cycling-vest-blackMcMiGHtY schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:00:
Of hij ook van onderen openritst kan ik je morgen vertellen
De wasmachine al geprobeerd?magic_nl schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:41:
Al een paar keer, zonder succes.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Ik zoek (voor m'n zus) een dun (zomer) shirt met lange mouwen.. iemand tips? ( Dus zeg maar een specifiek vrouwen shirt qua vorm)
Kort shirt met armstukken een optie? Hopelijk wordt de spoeling dan al wat breder.McMiGHtY schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:20:
Ik zoek (voor m'n zus) een dun (zomer) shirt met lange mouwen.. iemand tips? ( Dus zeg maar een specifiek vrouwen shirt qua vorm)
Santini shirts zijn meestal niet heel warm, er staan er een aantal met lange mouw op de site:McMiGHtY schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:20:
Alle shirts
zoals deze COLORE PURO en CORAL RAGGIO
La Passione.McMiGHtY schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:00:
Past in een zakje van het fietsshirt en heeft een tweeweg rits.
Onlangs hebben ze een nieuw model uitgebracht welke ook voldoet aan je wensen. Alleen ik vond de opening voor je arm te klein (irriteerde in de oksel)
Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat
Mijn vrouw kon ze eruit wrijven volgens mij toen ze ooit lek was gereden. Maar zal ongetwijfeld ook aan de soort latex hebben gelegen. Waren er ook niet heel veel meen ik, gaatje was snel dicht.magic_nl schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:41:
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Is unisex en dus niet helemaal een antwoord op je vraag, maar: https://tic-cc.com/ en dan de Long sleeve standard weight?McMiGHtY schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:20:
Of https://www.montonsports....e-bike-jersey-summer.html
[ Voor 12% gewijzigd door Jesse op 23-05-2022 10:15 ]
Nee... dat kan hij dus niet, one way rits, maar wel een fijn jackDeFeCt schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:55:
[...]
https://www.siroko.com/p/v1-blaast-cycling-vest-black
Of hij ook van onderen openritst kan ik je morgen vertellen
Wij gaan over 2 weken richting Polen voor een bruiloft en plakken er dan een vroege zomervakantie achteraan, waarschijnlijk richting zuiden: tatra gebergte en Slowakije. Nu zoek ik natuurlijk een excuus om de fiets mee te kunnen nemen, maar vraag me af hoe geschikt 't daar is om te fietsen. Afgelopen corona jaren in Italië veel gefietst en daar verwacht men wel fietsers (en zijn de wegen goed). Iemand hier wellicht tips of ervaringen voor die regio?
edit: ah eigenlijk helemaal verkeerde topic dit, ik verplaats m naar het algemene topic
edit: ah eigenlijk helemaal verkeerde topic dit, ik verplaats m naar het algemene topic

[ Voor 9% gewijzigd door mormegilmaster op 24-05-2022 10:55 ]
Mijn ervaringen zijn van 30 jaar geleden dus ben bang dat die niet meer heel representatief zijnmormegilmaster schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:34:
Wij gaan over 2 weken richting Polen voor een bruiloft en plakken er dan een vroege zomervakantie achteraan, waarschijnlijk richting zuiden: tatra gebergte en Slowakije. Nu zoek ik natuurlijk een excuus om de fiets mee te kunnen nemen, maar vraag me af hoe geschikt 't daar is om te fietsen. Afgelopen corona jaren in Italië veel gefietst en daar verwacht men wel fietsers (en zijn de wegen goed). Iemand hier wellicht tips of ervaringen voor die regio?
Ik ben overgestapt van een XC mountainbike naar een wat meer AM fiets en daar hoort baggy kleding bij
Omdat ik niet de lichtste ben zal het ook beter staan (tot nog toe had ik daar altijd maling aan) maar ben toch benieuwd of er baggy kleding is die minstens net zo goed zit als lycra. Wat me opvalt is dat vooral de broeke nooit met bretels komen, dat gaat toch problemen geven? Dan zakt het af en zit de zeem niet meer goed. Mocht het nou niet bestaan... heeft iemand ervaring met een baggy broek over een lycra broek?
Gaat er ook om dat ik eens een keer 'normaal' nog ergens wat kan gaat eten/drinken of thuis kan omkleden voor het fietsen gaan en dan nog 'enigszins' toonbaar in het openbaar mezelf kan begeven
[ Voor 15% gewijzigd door Nox op 26-05-2022 00:00 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Allereerst heb ik mij nooit gestoord hoe ik er in een lycra pakje uit zie/zag... hoe anderen hierover denken kan mij een worst wezen.Nox schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:50:
Ik ben overgestapt van een XC mountainbike naar een wat meer AM fiets en daar hoort baggy kleding bijOmdat ik niet de lichtste ben zal het ook beter staan (tot nog toe had ik daar altijd maling aan) maar ben toch benieuwd of er baggy kleding is die minstens net zo goed zit als lycra. Wat me opvalt is dat vooral de broeke nooit met bretels komen, dat gaat toch problemen geven? Dan zakt het af en zit de zeem niet meer goed. Mocht het nou niet bestaan... heeft iemand ervaring met een baggy broek over een lycra broek?
Gaat er ook om dat ik eens een keer 'normaal' nog ergens wat kan gaat eten/drinken of thuis kan omkleden voor het fietsen gaan en dan nog 'enigszins' toonbaar in het openbaar mezelf kan begeven
Ik reed op mijn XC fiets ook met baggy shorts, weliswaar met lycra truitje want is handig met die achterzakken, zit slimmer rond het lichaam (geen wappererende shirt) en had er toch genoeg van...
Onder mijn baggy shorts droeg ik lycra broeken met zeemvel, weliswaar clubkledij waar ik 2-jaarlijks nieuwe moest van kopen, en de oude waren nog niet versleten. Door de wrijving gaan die wel sneller verslijten, dus ik zou geen nieuwe lycra broeken onder een baggy short dragen.
Ondertussen rij ik niet meer in clubverband, en heb ik ook zo'n endura onderbroek met zeemvel. Afzakken doet die helemaal niet, integendeel...
Net even opgezocht, mijn eerste baggy short dateert van 2012 en was voorzien van zo'n onderbroek met zeem, en daar zaten van die drukknoppen op waar je de onderbroek kon vastmaken met de baggy short.
Je hebt meerdere merken die bib shorts en short als combinatie aanbieden. De bib short is dan zo dun dat deze als second skin dient (of ondergoed) en de short als, tja, short. Zelf nooit gedragen, dus geen idee of het harder slijt.
O.a. GoBik, 7mesh, LaPassione etc. Bieden dit aan.
O.a. GoBik, 7mesh, LaPassione etc. Bieden dit aan.
Dat is mijn insteek doorgaans ook. Echter, soms wil je gewoon iets wat je ook aan kan trekken om nog voor/na het fietsen in het openbaar te verschijnenRigolleM schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:52:
[...]
Allereerst heb ik mij nooit gestoord hoe ik er in een lycra pakje uit zie/zag... hoe anderen hierover denken kan mij een worst wezen.
Goede tipIk reed op mijn XC fiets ook met baggy shorts, weliswaar met lycra truitje want is handig met die achterzakken, zit slimmer rond het lichaam (geen wappererende shirt) en had er toch genoeg van...
Onder mijn baggy shorts droeg ik lycra broeken met zeemvel, weliswaar clubkledij waar ik 2-jaarlijks nieuwe moest van kopen, en de oude waren nog niet versleten. Door de wrijving gaan die wel sneller verslijten, dus ik zou geen nieuwe lycra broeken onder een baggy short dragen.
Ga ik daar even naar kijken, thanks.Ondertussen rij ik niet meer in clubverband, en heb ik ook zo'n endura onderbroek met zeemvel. Afzakken doet die helemaal niet, integendeel...
Wat mij overigens opvalt is dat de baggy broeken vaak redelijk betaalbaar zijn. Als je de big spender wil uithangen ben je met 150 euro wel klaar. Onder de 100 lijk je al best veel opties te hebben in de baggy wereld. Voor shirts is het al helemaal erg, voor 3-5 tientjes heb je al een prima shirt. Daar heb je geen wielershirt voor, of hooguit in de uitverkoopNet even opgezocht, mijn eerste baggy short dateert van 2012 en was voorzien van zo'n onderbroek met zeem, en daar zaten van die drukknoppen op waar je de onderbroek kon vastmaken met de baggy short.
[ Voor 11% gewijzigd door Nox op 27-05-2022 23:06 ]
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik pak ook gewoon mijn bibshort met zeem, met daaroverheen een broek van de Decathlon.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
One jacket to rule them all?
Voor mijn aankomende tripje naar de bergen (Barcelonnette) zoek ik een wind jack dat niet al te veel wappert voor tijdens de afdaling.Momenteel heb ik een regenjasje van de Decathlon (BTwin) wat doet wat het moet doen, maar met veel wind klappert dat als een gek. Dus dacht ik... misschien moet ik niet kijken naar een wind jack, maar gewoon een regenjack... aangezien die ook winddicht zijn heb ik er dan twee in 1. Maar ja... er is zoveel keuze!
Ik dacht zelf aan een budget van rond de 60,- maar dat heb ik inmiddels opgerekt naar rond de 100,-
Iets vergelijkbaars als de Castelli Emergency 2 spreekt me aan, maar ik sta open voor alle tips.
Voorwaarden:
Slim fit
Op te bergen in een achterzak
Winddicht
Waterdicht
Een beter regenjack van Decathlon.DeFeCt schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:03:One jacket to rule them all?
Voor mijn aankomende tripje naar de bergen (Barcelonnette) zoek ik een wind jack dat niet al te veel wappert voor tijdens de afdaling.
Momenteel heb ik een regenjasje van de Decathlon (BTwin) wat doet wat het moet doen, maar met veel wind klappert dat als een gek. Dus dacht ik... misschien moet ik niet kijken naar een wind jack, maar gewoon een regenjack... aangezien die ook winddicht zijn heb ik er dan twee in 1. Maar ja... er is zoveel keuze!
Ik dacht zelf aan een budget van rond de 60,- maar dat heb ik inmiddels opgerekt naar rond de 100,-
Iets vergelijkbaars als de Castelli Emergency 2 spreekt me aan, maar ik sta open voor alle tips.
Voorwaarden:
Slim fit
Winddicht
Waterdicht
Heb em zelf ook en in de juiste maat zit het mooi strak, maar niet te strak.
Mavic Sciroco is ook een optie, maar niet volledig waterdicht. Das wel weer een voordeel dat het niet zo'n zweterige zak wordt. Of het flapper hangt ook een beetje van je lichaamsbouw af.DeFeCt schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:03:One jacket to rule them all?
Voor mijn aankomende tripje naar de bergen (Barcelonnette) zoek ik een wind jack dat niet al te veel wappert voor tijdens de afdaling.
Momenteel heb ik een regenjasje van de Decathlon (BTwin) wat doet wat het moet doen, maar met veel wind klappert dat als een gek. Dus dacht ik... misschien moet ik niet kijken naar een wind jack, maar gewoon een regenjack... aangezien die ook winddicht zijn heb ik er dan twee in 1. Maar ja... er is zoveel keuze!
Voorwaarden:
Slim fit
Winddicht
Waterdicht
Bij gebrek aan een winkel waar je kan passen wat mtb shorts besteld.
Wat een ellende
De boxershorts met zeem hebben geen grippers dus dat gaat omhoog kruipen/afzakken. De broeken moet je allemaal 5 maten groter hebben (aka: deze bestaan niet) dan de boxershorts. Nu heb ik geen makkelijk lichaam maar als je als Endura een binnenbroek maatje L nodig hebt en als buitenbroek 3XL dan wordt het nogal knap lastig.
Dan nog maar even de bib + baggy short combinatie proberen. Iemand een idee welke shorts breed vallen?
Wat een ellende
De boxershorts met zeem hebben geen grippers dus dat gaat omhoog kruipen/afzakken. De broeken moet je allemaal 5 maten groter hebben (aka: deze bestaan niet) dan de boxershorts. Nu heb ik geen makkelijk lichaam maar als je als Endura een binnenbroek maatje L nodig hebt en als buitenbroek 3XL dan wordt het nogal knap lastig.
Dan nog maar even de bib + baggy short combinatie proberen. Iemand een idee welke shorts breed vallen?
Ik ben erg blij met mijn Sportful Fiandre light vest.DeFeCt schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:03:One jacket to rule them all?
Voorwaarden:
Slim fit
Winddicht
Waterdicht
https://www.sportful.com/...VEST/p/1120023_329_52_3XL
Helaas niet zo klein op te bergen als een hotpack maar prima mee te nemen in een achterzak. Via bergzeit.nl met korting kunnen scoren.
Voorwaarde voor mij is wel dat de jas lange mouwen heeft.3Stone schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:35:
[...]
Ik ben erg blij met mijn Sportful Fiandre light vest.
Helaas niet zo klein op te bergen als een hotpack maar prima mee te nemen in een achterzak. Via bergzeit.nl met korting kunnen scoren.
Volgens mij heb ik die ook, helaas heb ik wat negatief getraind het afgelopen 1,5 jaar en zit hij een beetje te strak (maar daar kan het vestje niks aan doen).3Stone schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:35:
[...]
Ik ben erg blij met mijn Sportful Fiandre light vest.
Ik vergelijk hem altijd een beetje met een gabba, maar dan ongevoerd en zonder mouwen. Ideaal vestje
Je wordt misschien wel nat, maar niet koud (er zitten overal grenzen aan). En het blijft ademen.
Verder over regenjasjes:
- Het ademt niet.
- Of het ademt wel maar lekt.
- Of het is van Goretex Shakedry gemaakt, en dan is het wel dicht en ademend (maar dan kom je niet weg met 100 euro budget).
In mijn ogen is warm blijven het belangrijkste, het is voor jezelf om de afweging te maken of het dan ook belangrijk daarvoor is om ook echt droog te blijven.
Hoe goed al de marketing is, ze staan altijd bij een van de bovenste 2 regels.
Hij is er ook met mouwen. Zie: https://www.sportful.com/...RAIN-JACKET/p/1120021_002DeFeCt schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:58:
[...]
Voorwaarde voor mij is wel dat de jas lange mouwen heeft.
Wel stuk boven je budget. Met goed zoeken kan je nog een leuke deal vinden. Zag hem zo snel ergens voor 67,50. Moet groen wel je kleur zijn.
Ik heb juist voor het afdalen voor een vest met armwarmers gekozen omdat je dan maximaal flexibel bent…
Ik heb een paar Assos broeken, de Assos T Equipe Evo. Ik zie dat deze niet meer worden gemaakt, welk model is hier de spirituele opvolger van? Ik zie de Mille GT summer nu in de aanbieding bij Futurum, maar heb de winter versie van de Mille GT en die valt me een beetje tegen. De T Equipe Evo vind ik top, maar ze maken het niet echt makkelijk om te vergelijken, welke komt daar het meest in de buurt?
[ Voor 3% gewijzigd door unex154 op 01-06-2022 13:17 ]
https://agu.com/regenjas-essential-herenDeFeCt schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:03:One jacket to rule them all?
Voorwaarden:
Slim fit
Winddicht
Waterdicht
Is een Equipe RS(R) niet een betere keuze als je van een Equipe afkomt? Die Mille GT is wel een goeie deal overigens, zeker als je er nog een 20/25 euro kortingsbon bij doetunex154 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:17:
Ik heb een paar Assos broeken, de Assos T Equipe Evo. Ik zie dat deze niet meer worden gemaakt, welk model is hier de spirituele opvolger van? Ik zie de Mille GT summer nu in de aanbieding bij Futurum, maar heb de winter versie van de Mille GT en die valt me een beetje tegen. De T Equipe Evo vind ik top, maar ze maken het niet echt makkelijk om te vergelijken, welke komt daar het meest in de buurt?
Deze is het geworden, daarna ook nog even bij Mantel gekeken, maar denk dat dit voor nu een prima keuze is.NewbieNeo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:45:
[...]
Een beter regenjack van Decathlon.![]()
Heb em zelf ook en in de juiste maat zit het mooi strak, maar niet te strak.
Zolang het niet langer dan twee uur regent wel jaDeFeCt schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:22:
[...]
Deze is het geworden, daarna ook nog even bij Mantel gekeken, maar denk dat dit voor nu een prima keuze is.
Ik heb geen ambities om langer dan twee uur in de regen te gaan fietsenLa1974 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 23:40:
[...]
Zolang het niet langer dan twee uur regent wel ja
(hoopt nu vurig dat het maandag niet de hele dag gaat regenen)
Als het zo lang regent wordt je toch wel nat. Van boven, van onder, door doorsijpelen of zweetDeFeCt schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:28:
[...]
Ik heb geen ambities om langer dan twee uur in de regen te gaan fietsen![]()
(hoopt nu vurig dat het maandag niet de hele dag gaat regenen)